abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 woensdag 19 juni 2013 @ 13:27:46 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_127985306
Of de Ibn Ghaldounschool nu wel dicht gaat of niet, de gemeente Rotterdam gaat voorbereidingen treffen voor een 'enorme logistieke operatie' om 650 leerlingen van de school te herplaatsen. Dat staat in een brief van het college aan de gemeenteraad.

Onderwijswethouder Hugo de Jonge zou daarom graag zien dat het bestuur snel besluit de school te sluiten, omdat er weinig tijd meer is om voor het nieuwe schooljaar alle leerlingen over de stad te herplaatsen.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-voorbereiding.dhtml

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_127985635
"Jullie hoeven niet te sluiten, hoor, maar we plaatsen wel alvast al jullie leerlingen over!" _O-

Maar goed, alles en iedereen in de politiek laat toch al doorschijnen dat die toko beter kan sluiten, dus zal een kwestie van tijd zijn voor het werkelijk dichtgaat.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  woensdag 19 juni 2013 @ 13:45:27 #3
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_127986030
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 13:35 schreef Ferdo het volgende:
"Jullie hoeven niet te sluiten, hoor, maar we plaatsen wel alvast al jullie leerlingen over!" _O-

Maar goed, alles en iedereen in de politiek laat toch al doorschijnen dat die toko beter kan sluiten, dus zal een kwestie van tijd zijn voor het werkelijk dichtgaat.
Echt he. Alleen om die naam moet die school al dicht. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_127986173
tja, je treft als gemeente ook voorbereidingen op de inhuldiging nog voordat je voetbalclub kampioen is. niet meer dan redelijk dat ze nu alvast beginnen aan een plan, gezien de niet onrealistische dreiging dat er ineens een school van 650 leerlingen moet sluiten.
pi_127986252
Goed dat ze dit voor de zekerheid vast plannen. Als het nodig is kan dan snel gehandeld worden.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_127986342
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 13:45 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Echt he. Alleen om die naam moet die school al dicht. :')
Wat betekent het dan?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  woensdag 19 juni 2013 @ 13:52:51 #7
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_127986365
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 13:52 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Wat betekent het dan?
Geen idee.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_127986446
Ik hoor lokale en landelijke politici dingen zeggen als "we zouden graag zien..." en "het zou goed zijn als..."

Waarom kan er niet krachtiger worden ingegrepen? Gewoon sluiten, die handel. Ik snap echt niet waarom een schoolbestuur in deze situatie nog keuzevrijheid geniet.
pi_127986620
Sinds wanneer bestaat deze school? Met al die onderwijsinspecteurs zou je toch denken dat de vele problemen al eerder aan het licht zouden zijn gekomen.
pi_127986657
quote:
15s.gif Op woensdag 19 juni 2013 13:54 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
Ik hoor lokale en landelijke politici dingen zeggen als "we zouden graag zien..." en "het zou goed zijn als..."

Waarom kan er niet krachtiger worden ingegrepen? Gewoon sluiten, die handel. Ik snap echt niet waarom een schoolbestuur in deze situatie nog keuzevrijheid geniet.
Omdat de wet dat niet toestaat. De minister heeft niet de bevoegdheid een school sluiten anders dan in de situatie dat een school jaren achtereen door de onderwijsinspectie als zeer zwak wordt bestempeld. Men is bezig de mogelijkheden te verruimen, maar (mede) gelet op het grondwettelijk recht op vrijheid van onderwijs zal dat nog een lastige kluif worden.

Maar er zijn wel andere mogelijkheden. En daar maken de verschillende overheden en instanties nu gebruik van.
pi_127986796
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 13:59 schreef nikk het volgende:

[..]

Omdat de wet dat niet toestaat. De minister heeft niet de bevoegdheid een school sluiten anders dan in de situatie dat een school jaren achtereen door de onderwijsinspectie als zeer zwak wordt bestempeld. Men is bezig de mogelijkheden te verruimen, maar (mede) gelet op het grondwettelijk recht op vrijheid van onderwijs zal dat nog een lastige kluif worden.
De school is al herhaaldelijk als zwak bestempeld. En gezien de nieuwste praktijken mogen we meteen ook grote vraagtekens zetten bij de plotselinge verbeteringen van afgelopen jaren.

Vrijheid van onderwijs betekent niet vrijheid van aanklooien.
pi_127987090
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 14:02 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:

[..]

De school is al herhaaldelijk als zwak bestempeld.
In 2009 (maar ik kan me vergissen). Daarbij moeten ze enkele jaren achtereen zeer zwak scoren voordat de minister (en die is de enige) de bekostiging kan intrekken. De minister kan niet een school sluiten.

Begrijp me niet verkeerd. Ik zie deze school liever gisteren verdwijnen dan vandaag. Maar de minister of de overheid verwijten dat ze zwak optreden slaat nergens op.
pi_127987425
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 14:09 schreef nikk het volgende:

[..]

In 2009 (maar ik kan me vergissen). Daarbij moeten ze enkele jaren achtereen zeer zwak scoren voordat de minister (en die is de enige) de bekostiging kan intrekken. De minister kan niet een school sluiten.

Begrijp me niet verkeerd. Ik zie deze school liever gisteren verdwijnen dan vandaag. Maar de minister of de overheid verwijten dat ze zwak optreden slaat nergens op.
Met het intrekken van de subsidie staat het helemaal nog niet zo vast dat de school dan ook dicht gaat. Er kan immers geld uit een andere bron komen (SA bijvoorbeeld). Je kunt je afvragen of dat zo wenselijk is.
pi_127987533
quote:

Omdat ze die bevoegdheid niet hebben. Een school moet aan bepaalde criteria voldoen wil de overheid tot sluiting overgaan.
  PR/Manusje van alles woensdag 19 juni 2013 @ 15:22:41 #15
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_127989974
quote:

omdat het een 'zwarte school' is.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_127990009
Laten we nu niet moeilijk doen en die school gewoon openlaten, laat ouders hun kinderen gewoon naar deze klasse school sturen zodat ze braaf de koranlessen krijgen. Dan weet je als werkgever ook, als je de CV's bekijkt, wie je niet moet hebben.
pi_127990334
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 14:19 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Met het intrekken van de subsidie staat het helemaal nog niet zo vast dat de school dan ook dicht gaat. Er kan immers geld uit een andere bron komen (SA bijvoorbeeld). Je kunt je afvragen of dat zo wenselijk is.
Ik heb dan ook niet gesteld dat alleen de geldkraan dicht moet. Ik heb gesteld dat je zo'n school simpelweg zou moeten kunnen sluiten. En dan niet alleen op grond van slechte onderwijsprestaties en fraude, maar ook vanwege signalen rondom haatzaaien. Dat totaalplaatje zou moeten volstaan.
  woensdag 19 juni 2013 @ 15:31:02 #18
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_127990341
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 13:35 schreef Ferdo het volgende:
Nee. "Jullie hoeven nog niet te sluiten, maar we gaan alvast voorbereidingen treffen voor het overplaatsen van de leerlingen als de school wel gesloten wordt".
pi_127990699
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 15:30 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:

[..]

Ik heb dan ook niet gesteld dat alleen de geldkraan dicht moet. Ik heb gesteld dat je zo'n school simpelweg zou moeten kunnen sluiten. En dan niet alleen op grond van slechte onderwijsprestaties en fraude, maar ook vanwege signalen rondom haatzaaien. Dat totaalplaatje zou moeten volstaan.
Wat signalen en aantijgingen dat het een haatpaleis zou zijn die Samir A.'s opleidt is daar - gelukkig - niet voldoende voor.
pi_127990769
Kunnen ze mooi na de vakantie naar een andere school.(missen ze ook geen les)
Komt dat toch even mooi uit. _O-
Bats boem lucht dicht
pi_127991045
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 15:30 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:

[..]

Je bent bekend met de grondwet?
pi_127991888
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 15:38 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat signalen en aantijgingen dat het een haatpaleis zou zijn die Samir A.'s opleidt is daar - gelukkig - niet voldoende voor.
Waar jij "gelukkig" schrijft, schrijf ik helaas. Want de integratie wordt ongestoord verder belemmerd en ik vind dat kwalijk. Bovendien leiden ook de goedwillende moslims onder de situatie die van jou "gelukkig" mag voortbestaan.

quote:
7s.gif Op woensdag 19 juni 2013 15:45 schreef nikk het volgende:

[..]

Je bent bekend met de grondwet?
Ja hoor. Net zoals ik bekend ben met wetten op het gebied van haatzaaien. En het recht van kinderen op goed onderwijs.

Vrijheid van onderwijs? Zeker.
Onderwijs dat belabberd van kwaliteit is en onze rechtstaat ondermijnt? Nee, liever niet.
  woensdag 19 juni 2013 @ 16:10:27 #23
377797 Missblackhairhighheels
Intelligent en gehaat.
pi_127992096
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 13:50 schreef H.FR het volgende:
Goed dat ze dit voor de zekerheid vast plannen. Als het nodig is kan dan snel gehandeld worden.
Precies.
FOK! is een primaire levensbehoefte. FOK! bevredigt mijn ziel.
pi_127993501
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 13:52 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Wat betekent het dan?
Ibn Khaldoun (de juiste spelling, in de naam van de school is het fout gespeld) is een 14e-eeuwse multidisciplinaire wetenschapper uit wat nu Tunesië heet. Onder andere islamitisch jurisprudent, socioloog en econoom
Sum es est, sumus estis sunt
pi_127993639
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 16:05 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:

[..]

Waar jij "gelukkig" schrijft, schrijf ik helaas. Want de integratie wordt ongestoord verder belemmerd en ik vind dat kwalijk. Bovendien leiden ook de goedwillende moslims onder de situatie die van jou "gelukkig" mag voortbestaan.
Naar aanleiding van signalen doet men over het algemeen onderzoek. En als daar nu uit blijkt dat er door het bestuur inderdaad actief wordt bijgedragen aan extremistisch gedachtegoed bijvoorbeeld, dan wordt het tijd om stappen te ondernemen. Zou een mooie boel worden als je op basis van signalen wordt gearresteerd of je je toko op kan doeken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')