Dan hadden ze dat van te voren maar moeten bedenken. Eerst cool zijn en alles frauderen, achteraf gaan huilen. Komt me bekend voor van deze doelgroep.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:24 schreef 99.999 het volgende:
[..]
ik zeg niet dat hij dat per sé moet doen maar ik ben wel zo nuchter om te beseffen dat de oplossing voor de problematiek ook van zijn school moet kunnen.
Die leerlingen moeten straks ergens naar school, zo simpel is het...
Nee, het is een maatschappelijk probleem wat opgelost moet worden met de diverse maatschappelijke instellingen zoals de scholen...quote:
Volgens mij moet je even tot tien tellen voor je conclusies probeert te trekken, je emotie overmand je een beetje geloof ik...quote:Het zijn aso die al van hun school getrapt waren en ik neem aan niet zonder reden.
Ten tweede hebben ze op die school gewoon klassen mogen overslaan, zodat ze minimaal 1 jaar achter lopen. Ze hebben niets geleerd, hebben een afkeer naar de normale maatscappij. En dat zou ineens bij mijn kinderen in de klas worden gestopt met alle gevolgen van dien. Puur om jouw onderbuik gerust te stellen?
Waar wil je dan heen met die leerlingen?quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:21 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ze hebben gefraudeerd. Het schoolbestuur en nu ook de leerlingen. Gestolen examens weet je wel?
Dat vergrootglas viel wel mee hoor. Ze komen al weg met hun frauduleuze praktijken sinds 2008.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:24 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Aha, dat is nieuwe informatie.
Laat me raden, geen bron plus de school werd al jaren met het vergrootglas bekeken maar het zal er allemaal wel tussendoor gepiept zijn
Ik heb wel een bron, dat is het stuk waarin de directeur zegt dat de hele school voor geen meter klopt.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:24 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Aha, dat is nieuwe informatie.
Laat me raden, geen bron plus de school werd al jaren met het vergrootglas bekeken maar het zal er allemaal wel tussendoor gepiept zijn
wat is jouw oplossing dan wel concreet?quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:25 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Dan hadden ze dat van te voren maar moeten bedenken. Eerst cool zijn en alles frauderen, achteraf gaan huilen. Komt me bekend voor van deze doelgroep.
Begrijp ik. En uiteindelijk zal de soep een stuk minder heet gegeten worden dan ze wordt opgediend, vermoed ik. Maar ik begrijp zijn frustratie. Ibn Ghladoun fucks up, en hij is bang met de brokken te komen zitten.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:21 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat snap ik wel maar ik snap ook dat hij als openbare school veel lastiger kan weigeren dan een bijzondere school dat kan. Het is dus niet zo eenvoudig als hij probeert te stellen.
Ja, absoluut. Het is toch ook de oplossing voor duizenden, zoniet tienduizenden, andere kinderen?quote:
Ze staan al enkele jaren onder verscherpt toezicht.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:26 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat vergrootglas viel wel mee hoor. Ze komen al weg met hun frauduleuze praktijken sinds 2008.
Heb ik niet, zoeken ze zelf maar uit. Waarom moet ik met een oplossing komen?quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:26 schreef 99.999 het volgende:
[..]
wat is jouw oplossing dan wel concreet?
Naar andere scholen, zoals al eerder verteld is. Na een toets waar vastgesteld wordt op welk niveau ze zitten zodat ze in ieder geval nog een goed kans hebben om écht iets te leren.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Waar wil je dan heen met die leerlingen?
Laten we eens beginnen met iedereen die hiervan wist en hiervan geprofiteerd hebben eens keihard te straffen. Dan beperken we gelijk een maatschappelijk probleem en laat ander crimineel tuig dat opgroeit voor galg en rad het wel uit hun botte hoofdjes om te frauderen.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nee, het is een maatschappelijk probleem
Ik snap zijn punt ook wel alleen komt hij er niet mee weg.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:26 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Begrijp ik. En uiteindelijk zal de soep een stuk minder heet gegeten worden dan ze wordt opgediend, vermoed ik. Maar ik begrijp zijn frustratie. Ibn Ghladoun fucks up, en hij is bang met de brokken te komen zitten.
Havo, mavo of vwo leerlingen naar een MBO sturen is een oplossing? geloof het niet echtquote:Ja, absoluut. Het is toch ook de oplossing voor duizenden, zoniet tienduizenden, andere kinderen?
Als dat hun niveau is? Ibn Galdhoun havo is een normale school vmbo. Lijkt mij goed mogelijk.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:28 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik snap zijn punt ook wel alleen komt hij er niet mee weg.
[..]
[..]
Havo of vwo leerlingen naar een MBO sturen is een oplossing? geloof het niet echt
En? Is er ook daadwerkelijk wat aan gedaan? Want wat heb je aan verscherpt toezicht als men rustig reisjes naar Mekka kan maken van geld wat voor andere doeleinden bedoeld was?quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ze staan al enkele jaren onder verscherpt toezicht.
Ik stel voor om een aparte tijdelijke school voor deze leerlingen op te richten. Zeer strenge test vooraf om te kijken in welke klas/niveau ze nu echt terecht horen en dan goed opleiden met als goed bekend staande leraren.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nee, het is een maatschappelijk probleem wat opgelost moet worden met de diverse maatschappelijke instellingen zoals de scholen...
[..]
Volgens mij moet je even tot tien tellen voor je conclusies probeert te trekken, je emotie overmand je een beetje geloof ik...
Je bent aan het roeptoeteren dat alles slecht is, dan heb je toch wel een werkbaar alternatief? Toch?quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:27 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Heb ik niet, zoeken ze zelf maar uit. Waarom moet ik met een oplossing komen?
Aha en als die net als deze school ze niet willen?quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Naar andere scholen, zoals al eerder verteld is. Na een toets waar vastgesteld wordt op welk niveau ze zitten zodat ze in ieder geval nog een goed kans hebben om écht iets te leren.
Het is toch ook door en door verrot op die school?quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je bent aan het roeptoeteren dat alles slecht is, dan heb je toch wel een werkbaar alternatief? Toch?
Ik ventileer mijn mening, dat hoeft niet direct te betekenen dat ik ook een oplossing aandraag.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je bent aan het roeptoeteren dat alles slecht is, dan heb je toch wel een werkbaar alternatief? Toch?
Geef even dan. In dat artikel van het AD van vandaag wordt met geen woord gerept over dat leerlingen al vanaf de eerste klas worden gematstquote:Op woensdag 26 juni 2013 13:26 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ik heb wel een bron, dat is het stuk waarin de directeur zegt dat de hele school voor geen meter klopt.
Verder is dit een kansloze discussie, jij bent zo één die vooral de mensen die in de fout gaan zielig vindt.
Geweldig, helemaal voor.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Laten we eens beginnen met iedereen die hiervan wist en hiervan geprofiteerd hebben eens keihard te straffen. Dan beperken we gelijk een maatschappelijk probleem en laat ander crimineel tuig dat opgroeit voor galg en rad het wel uit hun botte hoofdjes om te frauderen.
Volgens mij snap je niet helemaal hoe onderwijs werkt.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:28 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Als dat hun niveau is? Ibn Galdhoun havo is een normale school vmbo. Lijkt mij goed mogelijk.
Misschien aardig om ook eens naar de volgorde van de gebeurtenissen te kijkenquote:Op woensdag 26 juni 2013 13:29 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En? Is er ook daadwerkelijk wat aan gedaan? Want wat heb je aan verscherpt toezicht als men rustig reisjes naar Mekka kan maken van geld wat voor andere doeleinden bedoeld was?
Je valt over 1 detail. Als je het artikel en de 1234234 andere artikelen over deze boutschool nog eens doorneemt zie je zelf ook wel dat dit geen gemiddelde school is. Maar zoals ik eerder al zei, jij vindt vooral deze kindertjes heel zielig en neemt het op voor de school waar je zelf op hebt gezeten waarschijnlijk.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:30 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Geef even dan. In dat artikel van het AD van vandaag wordt met geen woord gerept over dat leerlingen al vanaf de eerste klas worden gematst
ja want nu krijg je steeds van hun doelgroep de discriminatie-kaart toegespeeld.quote:Op woensdag 19 juni 2013 15:22 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
omdat het een 'zwarte school' is.
Ik snap wel hoe het onderwijs werkt, maar als ibn leerlingen op havo zitten maar nog niet eens het niveau hebben van en vmbo leerling van een normale school, zit er maar één ding op.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:31 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Volgens mij snap je niet helemaal hoe onderwijs werkt.
Maar dom roeptoeteren is leuker dan nadenken, ik snap het al
Ik val over 1 detailquote:Op woensdag 26 juni 2013 13:31 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Je valt over 1 detail. Als je het artikel en de 1234234 andere artikelen over deze boutschool nog eens doorneemt zie je zelf ook wel dat dit geen gemiddelde school is. Maar zoals ik eerder al zei, jij vindt vooral deze kindertjes heel zielig en neemt het op voor de school waar je zelf op hebt gezeten waarschijnlijk.
Deze flutschool was al het "last resort". Ergens houd het op.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:24 schreef 99.999 het volgende:
[..]
ik zeg niet dat hij dat per sé moet doen maar ik ben wel zo nuchter om te beseffen dat de oplossing voor de problematiek ook van zijn school moet kunnen.
Jij stelt je aan. De directeur is hard en duidelijk, jij zit moeilijk te doen en vind vooral de leerlingen zulke slachtoffers van zijn instelling.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik val over 1 detail![]()
En stel je niet zo aan joh
Tuurlijk komt 'ie er niet mee weg. Dat weet 'ie zelf ook wel. Ik denk alleen dat 'ie een boodschap wil zenden aan de buren; "blijf lekker weg." Ik hoop voor hem en zijn leerlingen dat het werkt en 'ie alleen de goede leerlingen krijgt. Mocht die rampschool gesloten worden tenminste. Iets dat ik niet snel zie gebeuren.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:28 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik snap zijn punt ook wel alleen komt hij er niet mee weg.
Als ze de toetsen niet halen hebben ze niets op een havo of vwo te zoeken en dienen ze dus gewoon in het systeem gedumpt te worden.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:28 schreef 99.999 het volgende:
Havo, mavo of vwo leerlingen naar een MBO sturen is een oplossing? geloof het niet echt
Kinderen, zijn (nog) niet wijs. Daarom dat men ook pas mag stemmen vanaf het 18de levensjaar. Kinderen moeten een beetje geholpen worden. Het lijkt mij onwenselijk om deze grens van 18 jaar al naar 12 of 14 jaar te verschuiven en het is onwenselijk om nog meer laaggeschoolden in de samenleving te dumpen, wordt niemand beter vanquote:Op woensdag 26 juni 2013 13:33 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Deze flutschool was al het "last resort". Ergens houd het op.
Zet ze maar aan het werk dan.
Aha en hoe haalbaar is dat praktisch gezien (je hebt een dikke maand om het te regelen)? Welke goede docent wil hier haar vingers aan branden?quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:29 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Ik stel voor om een aparte tijdelijke school voor deze leerlingen op te richten. Zeer strenge test vooraf om te kijken in welke klas/niveau ze nu echt terecht horen en dan goed opleiden met als goed bekend staande leraren.
Prima, dan geven we elk van die leerlingen even een 1 op 1 begeleiding, gefunded door de voltallige raad van bestuur van deze scholengemeenschap die overduidelijk allemaal schuldig zijn en aan de hoogste boom horen te hangen.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:30 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Geweldig, helemaal voor.
Maar ondertussen moeten die leerlingen na de zomervakantie wel ergens heen. Het is nu eenmaal urgent
Dus moet het beter worden, hoe? Dat vraag ik maar dan blijft het op wat dom geroeptoeter vrij stil...quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:29 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het is toch ook door en door verrot op die school?
Och geef gewoon toe dat je in alle emotie gewoon iets uit je duim gezogen hebtquote:Op woensdag 26 juni 2013 13:33 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Jij stelt je aan. De directeur is hard en duidelijk, jij zit moeilijk te doen en vind vooral de leerlingen zulke slachtoffers van zijn instelling.
Door de school te sluiten en alle leerlingen te toetsen en vervolgens een school te zoeken waar ze op hun niveau terecht kunnen.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:36 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dus moet het beter worden, hoe? Dat vraag ik maar dan blijft het op wat dom geroeptoeter vrij stil...
maar wat wanneer de ontvangende scholen daar geen zin in hebben zoals in dit voorbeeld?quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:38 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Door de school te sluiten en alle leerlingen te toetsen en vervolgens een school te zoeken waar ze op hun niveau terecht kunnen.
School openhouden, voltallige lerarenbestand toetsen aan de hoogst mogelijke eisen en vervangen waar nodig. Compleet nieuw bestuur d´r in, met commandotraining. Van het type; niet lullen maar poetsen. En uiteraard de komende jaren onder een vergrootglas. Liefst van de inspectie uit een andere regio.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:36 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dus moet het beter worden, hoe? Dat vraag ik maar dan blijft het op wat dom geroeptoeter vrij stil...
Voor deze ouders is het geloof toch belangrijker dan hun koters een fatsoenlijke opvoeding en opleiding mee te geven, laat ze die schatjes maar terugsturen naar het Rif. Kunnen ze de godganselijke dag tot Allah bidden en niemand tot last zijn.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wat is jouw oplossing? Gewoon geen school meer voor die kinderen? Hoe zie je dat in relatie tot de leerplicht?
Nee, jarenlang zijn er al misstanden bij deze school. De school stond niet voor niets onder verscherpt toezicht. De leerlingen konden niet voor niets makkelijk overgaan van jaar 4 naar 5 en makkelijk frauderen terwijl de docenten het wisten. Het schoolbestuur kon niet voor niks frauderen met geld en reisjes organiseren enz enz.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:36 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Och geef gewoon toe dat je in alle emotie gewoon iets uit je duim gezogen hebt
Bedank als 2-havoleerling je ouders maar voor de keuze die ze namens jou hebben gemaakt. Zij hebben je naar een school met belabberde onderwijskwaliteit gestuurd. Je moest en zou zo nodig naar islamitische school. Religie is immers belangrijker dan de kwaliteit van onderwijs.quote:Op woensdag 26 juni 2013 12:37 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Gelukkig is er geen leerplicht en altijd leuk, dat hoog van de toren afblazen
Hij scheert ze dus wel allemaal over een kam. Wat moet je nu als gemotiveerde 2 havo of vwo scholier, welkom ben je niet op zijn school tenzij...
Dat is niet wat die ouders doen en willen, hun kinderen daar weghalen. In plaats van het beste voor hun kind te willen, willen ze koste wat het kost islamitisch onderwijs; ongeacht hoe bagger-slecht dat onderwijs is.quote:Op woensdag 26 juni 2013 12:55 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Doe niet zo naïef. Ja, alle leerlingen die daar zitten zijn besmet. Punt. Lullig, voor degenen die het wel goed bedoelen. Als ik daar een kind zou hebben zitten zou ik hem / haar daar als de sodemieter weghalen. Als dat betekent dat hij / zij elders moet bewijzen op niveau te zijn, dan is dat maar zo. Daar moet je Ibn Ghaldoun voor bedanken. Niet iemand anders de schuld van geven.
De directeur onderbouwt netjes waarom hij er zo over denkt. Ibn Ghaldoun nam gretig de leerlingen over die elders bleven zitten. Klas 4 van de havo niet gehaald? Geen probleem, bij Ibn Ghaldoun kun je gewoon instromen in 5-havo.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Naïef? Lullig?
Ik vind het veel te ver gaan om alle leerlingen maar meteen te bestempelen. Dat is ongegrond. Of is 1 jaar op deze kutschool gezeten te hebben al genoeg?
En wat meer iets zegt over de school, is het slagingspercentage op het laagste niveau wat aangeboden wordt
Dat lijkt bij sommigen die hier lopen te roeptoeteren niet door te dringen.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:52 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Dat is niet wat die ouders doen en willen, hun kinderen daar weghalen. In plaats van het beste voor hun kind te willen, willen ze koste wat het kost islamitisch onderwijs; ongeacht hoe bagger-slecht dat onderwijs is.
[..]
De directeur onderbouwt netjes waarom hij er zo over denkt. Ibn Ghaldoun nam gretig de leerlingen over die elders bleven zitten. Klas 4 van de havo niet gehaald? Geen probleem, bij Ibn Ghaldoun kun je gewoon instromen in 5-havo.
De leerlingen kunnen trouwens wél in aanmerking komen voor de Hugo de Groot-school. De school kent alleen een aantal aanmeldingseisen. Prima dat ze op deze manier toezien op de instroom.
Zou het theoretisch mogelijk kunnen zijn, dat de Hugo de Groot school extreem streng was in het pre-eindexamenjaar? Ik ken namelijk zo'n soort verhaal van een school hier uit de buurt waarbij leerlingen eerder te laag dan te hoog werden ingeschat, wat meteen goed was voor het opkrikken van gemiddelde punt in het eindexamenjaarquote:Op woensdag 26 juni 2013 13:52 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
De directeur onderbouwt netjes waarom hij er zo over denkt. Ibn Ghaldoun nam gretig de leerlingen over die elders bleven zitten. Klas 4 van de havo niet gehaald? Geen probleem, bij Ibn Ghaldoun kun je gewoon instromen in 5-havo.
De leerlingen kunnen trouwens wél in aanmerking komen voor de Hugo de Groot-school. De school kent alleen een aantal aanmeldingseisen. Prima dat ze op deze manier toezien op de instroom.
Vind jij dat scholen vaker aanmeldingscriteria mogen stellen, of mag dat alleen in het geval van de Ibn Ghaldoun-leerlingen?quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:53 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat lijkt bij sommigen die hier lopen te roeptoeteren niet door te dringen.
Bij elke school.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Vind jij dat scholen vaker aanmeldingscriteria mogen stellen, of mag dat alleen in het geval van de Ibn Ghaldoun-leerlingen?
Ik ben helemaal geen fan van deze school, heb je dit soort persoonlijke sneren echt nodig?quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:46 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Nee, jarenlang zijn er al misstanden bij deze school. De school stond niet voor niets onder verscherpt toezicht. De leerlingen konden niet voor niets makkelijk overgaan van jaar 4 naar 5 en makkelijk frauderen terwijl de docenten het wisten. Het schoolbestuur kon niet voor niks frauderen met geld en reisjes organiseren enz enz.
Vertel mij nu eens waarom jij nou zo'n fan bent van deze school? De tijd van pappen en nathouden gaat een keer over, als ze het systeem willen naaien en ze falen, moet je op de blaren zitten. Dan hoef ik niet een oplossing aan te dragen voor hun problemen, dan hoeft de directeur van een andere school dat niet. Nee, dan moeten die kinderen en ouders dat zelf doen. Totaal geen medelijden met die kinderen. Integendeel.
Waarom moet die schooldirecteur noodgedwongen oplossingen leveren voor problemen die hij niet heeft veroorzaakt? Hij heeft net de zaak een beetje op de rit na jarenlange ellende; niet in de laatste plaats veroorzaakt door het type leerlingen dat ook Ibn Ghaldoun rijkelijk bevolkt.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:24 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik zat er al op te wachtenquote:Op woensdag 26 juni 2013 13:57 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
volledig kappen met islamitisch onderwijs in Nederland.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |