Oke.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:57 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik ben helemaal geen fan van deze school, heb je dit soort persoonlijke sneren echt nodig?
Ik heb medelijden met de meeste van de leerlingen van deze school ipv dat ik hun argwanend aankijk en een stempel op hun druk
No pun intended, maar je bent een roepende in de woestijnquote:Op woensdag 26 juni 2013 13:57 schreef opgebaarde het volgende:
Ik heb medelijden met de meeste van de leerlingen van deze school ipv dat ik hun argwanend aankijk en een stempel op hun druk
Er is een leerplicht en het is net niet goed om alle klootzakjes bij elkaar te zettenquote:Op woensdag 26 juni 2013 13:57 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Waarom moet die schooldirecteur noodgedwongen oplossingen leveren voor problemen die hij niet heeft veroorzaakt? Hij heeft net de zaak een beetje op de rit na jarenlange ellende; niet in de laatste plaats veroorzaakt door het type leerlingen dat ook Ibn Ghaldoun rijkelijk bevolkt.
Nee, het is een maatschappelijk probleem dat moet worden aangepakt door te stoppen met de huidige softe aanpak van pappen en nathouden. De grenzen op die school zijn herhaaldelijk overschreden.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nee, het is een maatschappelijk probleem wat opgelost moet worden met de diverse maatschappelijke instellingen zoals de scholen...
[..]
Volgens mij moet je even tot tien tellen voor je conclusies probeert te trekken, je emotie overmand je een beetje geloof ik...
Waarom andere scholen met het probleem opzadelen? Bedenk maar een constructie waarbij naam, vlag en vooral signatuur verdwijnen, terwijl het onderwijs op de huidige locatie wordt voortgezet voor de periode van 1 tot maximaal 2 jaar. Die tijd wordt dan benut om het niveau van de leerlingen te bepalen. Dit alles onder streng toezicht en mede-bekostigd door de ouders die willens en wetens hun kind naar deze school hebben gestuurd.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Naar andere scholen, zoals al eerder verteld is. Na een toets waar vastgesteld wordt op welk niveau ze zitten zodat ze in ieder geval nog een goed kans hebben om écht iets te leren.
Dan kunnen we het gros van de ROC's ook wel sluiten?quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:59 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
en het is net niet goed om alle klootzakjes bij elkaar te zetten
Dat is weer een heel ander soort onderwijsquote:Op woensdag 26 juni 2013 14:03 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Dan kunnen we het gros van de ROC's ook wel sluiten?
De leerlingen hebben geen last van de sluiting. De leerlingen hebben last van de school en van de keuze die hun ouders hebben gemaakt. Het niveau van *alle* leerlingen van die school zal objectief moeten worden getoetst, om te zien waar ze nu staan. Op basis daarvan kun je dan vervolgstappen bedenken. Leerlingen nu klakkeloos bij andere scholen dumpen, is absurd. En het is ook in het nadeel van de leerlingen in kwestie, want die kunnen dan niet meekomen en blijven alsnog zitten.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:53 schreef Janneke141 het volgende:
Is het nou echt zo moeilijk om een mening over een school te scheiden van een mening over de leerlingen van die school? Het lijkt wel of degenen die riepen dat die school onmiddellijk dicht moet, dezelfden zijn die vinden dat die leerlingen er nu maar in mogen zakken. Vergeet niet dat het grootste deel van die leerlingen wel degelijk te goeder trouw zijn.
Als ze die school met ingang van de zomervakantie willen sluiten lijkt me dat een goed besluit, maar dan moeten we constructief kijken naar herplaatsing van die leerlingen, want hoe je het ook bekijkt, zij hebben het meeste last van die sluiting.
Wat mij betreft kappen we met elke vorm van op religieuze basis gestoelde opleidingen. Geloof, in welke vorm dan ook, heeft wat mij betreft niets in het onderwijs te zoeken. Helaas gaan wij dat niet meer meemaken, ben ik bang.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:57 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
volledig kappen met islamitisch onderwijs in Nederland.
Dus? Daarbij geef je net aan dat je kinderen niet verantwoordelijk kunt stellen. Feitelijk zijn er volgens jou dus geen klootzakjes.quote:Op woensdag 26 juni 2013 14:06 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat is weer een heel ander soort onderwijs
In het voortgezet onderwijs is islamitisch onderwijs voor 100 procent geflopt. Beide scholen waren ver ondermaats, de kwaliteit was belabberd, fraude was voortdurend aan de orde, enzovoort. De ene school is allang gesloten, voor de ander valt het doek (hopelijk) binnenkort.quote:
Dat heeft bij het Ibn Ghaldoun anders jarenlang gewoon gekund... - En het gebeurt ook op andere scholen waar de situatie soms dusdanig is dat leraren amper nog de leerlingen de baas kunnen.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:59 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er is een leerplicht en het is net niet goed om alle klootzakjes bij elkaar te zetten
Dat zou van mij ook zeker mogen, maar ik voorzie dat het een lastig verhaal wordt. Daarom kijk ik liever in hoeverre de religieuze inslag van scholen bijdraagt aan de problematiek.quote:Op woensdag 26 juni 2013 14:08 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Wat mij betreft kappen we met elke vorm van op religieuze basis gestoelde opleidingen. Geloof, in welke vorm dan ook, heeft wat mij betreft niets in het onderwijs te zoeken. Helaas gaan wij dat niet meer meemaken, ben ik bang.
Ik heb geen idee waarom je die reactie op mij quote.quote:Op woensdag 26 juni 2013 14:19 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Dat heeft bij het Ibn Ghaldoun anders jarenlang gewoon gekund... - En het gebeurt ook op andere scholen waar de situatie soms dusdanig is dat leraren amper nog de leerlingen de baas kunnen.
Lees anders nog even de berichten van eerder dit jaar over het Huygens College; een probleemschool in Amsterdam. Ook zo'n plek waar een boel bontkraagjes zitten, waaronder de doodschoppers van de Almeerse grensrechter: http://www.nu.nl/binnenla(...)gt-politieagent.html
Een politiepost op school. En let wel: ook die school wil minder leerlingen en de aanmeldingseisen aanscherpen: http://www.parool.nl/paro(...)der-leerlingen.dhtml
Even het politiek-correcte filter uitgeschakeld: niemand zit nog op het tuig te wachten. En we weten ook allemaal donders goed wie er zijn oververtegenwoordigd als het om tuig gaat.
Er zijn veel problemen met de protestantse, katholieke en Joodse scholen? En wat doen we met bijzondere scholen zoals Montessori, jenaplan en dalton?quote:Op woensdag 26 juni 2013 14:21 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Dat zou van mij ook zeker mogen, maar ik voorzie dat het een lastig verhaal wordt. Daarom kijk ik liever in hoeverre de religieuze inslag van scholen bijdraagt aan de problematiek.
Als het gaat om fraude dan stijgt het Islamitische onderwijs ver, ver boven alle andere vormen van onderwijs uit. Ga nu niet doen alsof dat niet zo is.quote:Op woensdag 26 juni 2013 14:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er zijn veel problemen met de protestantse, katholieke en Joodse scholen? En wat doen we met bijzondere scholen zoals Montessori, jenaplan en dalton?
Of zullen we gewoon niet doen alsof het perse aan het religieuze onderwijs ligt
Als je je kennisniveau op een eerlijke manier hebt bereikt dan is een toelatingstest een eitje. Je wordt dan geplaatst in de klas waar je thuishoort qua kennis. Niet qua leeftijd.quote:Op woensdag 26 juni 2013 12:37 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Gelukkig is er geen leerplicht en altijd leuk, dat hoog van de toren afblazen
Hij scheert ze dus wel allemaal over een kam. Wat moet je nu als gemotiveerde 2 havo of vwo scholier, welkom ben je niet op zijn school tenzij...
Ben het met je eens. Wmb zou al het bijzonder onderwijs zichzelf moeten bedruipen en eigen examens afnemen.quote:Op woensdag 26 juni 2013 14:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er zijn veel problemen met de protestantse, katholieke en Joodse scholen? En wat doen we met bijzondere scholen zoals Montessori, jenaplan en dalton?
Of zullen we gewoon niet doen alsof het perse aan het religieuze onderwijs ligt
Waar haal je vandaan dat dat ontken? Succes ermeequote:Op woensdag 26 juni 2013 14:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als het gaat om fraude dan stijgt het Islamitische onderwijs ver, ver boven alle andere vormen van onderwijs uit. Ga nu niet doen alsof dat niet zo is.
De directeur van die school was het niet helemaal eens met de strekking van het artikel in het AD, trouwens:quote:Op woensdag 26 juni 2013 14:07 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
Voor wat betreft de leerlingen die écht van goede wil zijn, verwijs ik naar de opmerkingen die de directeur van de Hugo de Groot-school daarover heeft gemaakt.
quote:REACTIE OP HET SUGGESTIEVE KRANTENATIKEL IN HET AD VAN WOENSDAG 26
JUNI 2013 DOOR HANNEKE VAN HOUWELINGEN.
De Hugo de Groot neemt afstand van het krantenartikel dat Hanneke van
Houwelingen op 26 juni 2013 in het Algemeen Dagblad publiceert onder de titel:
“Aso’s net de deur uit’.
Eric van ’t Zelfde, directeur van de Hugo de Groot, stelt: “Ik ben enorm geschrokken
van deze vorm van sensatiejournalistiek. Het artikel doet geen recht aan de
leerlingen van de IBN Ghaldoun noch aan deze school. Het artikel doet ook geen
recht aan het onderwijsinhoudelijke gesprek dat ik met deze journaliste hield. Ik
betreur deze vorm van sensatiejournalistiek”.
De onvrede over dit ongenuanceerde stuk zit hem in het feit dat er meer dan 600
leerlingen over één kam worden geschoren. De directeur van de Hugo de Groot en
de journaliste hebben een onderwijskundig gesprek gevoerd over de toelatingseisen
van de Hugo de Groot.
De houding van de Hugo de Groot is dat je bewust voor het onderwijs van de Hugo
de Groot moet kiezen, de Hugo moet je eerste keuze zijn. Dit betekent concreet:
leerlingen die zich inschrijven voor leerjaar één zijn van harte welkom. Leerlingen die
zich willen inschrijven in de overige leerjaren hebben minimaal één jaar Hugo
onderwijs misgelopen en in het ergste geval vijf jaar.
Het onderwijs op de Hugo de Groot kent een verhoogde lessentabel (38 lesuren per
week) met o.a. een intensieve focus op Taal en Rekenen, burgerschapsvorming en
een aantal vakken dat op andere scholen niet worden onderricht. Daarnaast erkent
de directie van de Hugo de Groot het feit dat zij zelf in het verleden – in een poging
om leerlingen te werven – leerlingen dikwijls toelieten tot te hoge onderwijsniveaus.
Nu dit interne probleem is opgelost, wil de Hugo de Groot dit probleem niet weer de
school binnenhalen.
Derhalve kent de Hugo de Groot strikte voorwaarden voor toelating in de overige
leerjaren. Hierbij moet u bijvoorbeeld denken aan verplichte afname van CITO VAS
toetsen, diawoord toetsen, IQ onderzoeken en voor de bovenbouwleerlingen tevens
de ERK toetsen. Op basis van deze gegevens behoudt de Hugo de Groot zich het
recht voor om leerlingen, ongeacht het rapport van de leerling, te plaatsen op het
niveau waarvan wij menen dat de leerlingen succesvol zal zijn.
Het gesprek met het Algemeen Dagblad richtte zich voor 90% op deze
toelatingsgegevens. In het artikel van Van Houwelingen richt de boodschap zich
slechts op één zaak: het wegzetten van de leerlingen van de IBN Ghaldoun als:
“aso’s”.
Eric van ’t Zelfde reageert hierop als volgt: “Dit is een gruwelijk slecht artikel. Het is
sensatiejournalistiek. Het is voor mij ondenkbaar dat een krant alle leerlingen wegzet
als “aso’s”. Ik betreur de boodschap van de journaliste dan ook ten sterkste en neem
de journaliste dit artikel kwalijk. Ik zal dan ook een rectificatie afdwingen. Ik heb onze toelatingscriteria onderwijskundig uiteengezet richting de krant. Op de vraag of
ik de eindexamenkandidaten die zich schuldig hebben gemaakt aan de diefstal en
aan de fraude zou overnemen op de Hugo de Groot, heb ik geantwoord: “Geen
denken aan, deze leerlingen komen niet de school binnen”.
Richting de leerlingen van het IBN Ghaldoun en de school zelf zegt Van ’t Zelfde:
“Het is wrang dat jullie onder de nationale loep der verdenking zijn gelegd door deze
affaire. Jullie zijn net zo goed slachtoffer van deze diefstal door individuen als de
overige leerlingen en scholen in Nederland. Jullie hebben het momenteel al zwaar
genoeg en daar doet deze journaliste nu een extra schep bovenop voor jullie. Dat is
wrang en dient jullie niet. Ik hoop dat de IBN Ghaldoun openblijft voor haar
leerlingen dat alleen de daders worden bestraft.“
Dhr. drs. E.R.M. van ’t Zelfde,
directeur Hugo de Groot.
quote:Op woensdag 26 juni 2013 15:07 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Waar haal je vandaan dat dat ontken? Succes ermee
Ik gaf aan dat die vergelijking van jou niet klopt. Zeker als het om fraude gaat dan is dat bij het Islamitische onderwijs zoveel male groter dat dat niet te vergelijken is. Of dat dan met religie of cultuur te maken heeft laat ik in zijn midden.quote:Op woensdag 26 juni 2013 14:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er zijn veel problemen met de protestantse, katholieke en Joodse scholen? En wat doen we met bijzondere scholen zoals Montessori, jenaplan en dalton?
Of zullen we gewoon niet doen alsof het perse aan het religieuze onderwijs ligt
Hugo voelt de bui al hangen, nat washandje...quote:Op woensdag 26 juni 2013 15:13 schreef freako het volgende:
[..]
De directeur van die school was het niet helemaal eens met de strekking van het artikel in het AD, trouwens:
[..]
Het was hooguit wat lomp verwoord, maar ik neem aan dat de genoemde aantallen ontslagen leraren en verwijderde studenten, geen natte vingerwerk is.quote:Op woensdag 26 juni 2013 15:15 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Hugo voelt de bui al hangen, nat washandje...
Nee hoor, Eric kruipt binnen een dag alweer in zijn schulp. Geheel naar wens van de pappers en nathouders.quote:Op woensdag 26 juni 2013 15:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Het was hooguit wat lomp verwoord, maar ik neem aan dat de genoemde aantallen ontslagen leraren en verwijderde studenten, geen natte vingerwerk is.
Voor de rest geef ik directeur van 't Zelfde groot gelijk met zijn schoolbeleid. Dit zou de landelijke standaard moeten zijn.
Ik reageerde op iemand die het heeft over religieus (niet alleen islamitisch) onderwijs dus leg mij geen onzin in de mondquote:Op woensdag 26 juni 2013 15:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
[..]
Ik gaf aan dat die vergelijking van jou niet klopt. Zeker als het om fraude gaat dan is dat bij het Islamitische onderwijs zoveel male groter dat dat niet te vergelijken is. Of dat dan met religie of cultuur te maken heeft laat ik in zijn midden.
En de problemen in het Islamitische onderwijs zijn vele malen groter dan in de rest van het religieuze (of bijzonder) onderwijs. Ik gaf dus antwoord op de vraag die jij stelde:quote:Op woensdag 26 juni 2013 15:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik reageerde op iemand die het heeft over religieus (niet alleen islamitisch) onderwijs dus leg mij geen onzin in de mond
quote:Op woensdag 26 juni 2013 14:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er zijn veel problemen met de protestantse, katholieke en Joodse scholen? En wat doen we met bijzondere scholen zoals Montessori, jenaplan en dalton?
Of zullen we gewoon niet doen alsof het perse aan het religieuze onderwijs ligt
Ja hoor. Jammer. Maar te verwachten. Echte helden zie je zelden.quote:Op woensdag 26 juni 2013 15:21 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Nee hoor, Eric kruipt binnen een dag alweer in zijn schulp. Geheel naar wens van de pappers en nathouders.
Stigmatiseren is namelijk het ergste wat je kunt doen. Daar vallen fraude, oplichting, diefstal, mishandeling etc. bij in het niets. Ze rollen we met elkaar in Nederland. Wen eraan.
Oh, en alle islamitische bassischolen dan?quote:Op woensdag 26 juni 2013 15:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
[..]
Ik gaf aan dat die vergelijking van jou niet klopt. Zeker als het om fraude gaat dan is dat bij het Islamitische onderwijs zoveel male groter dat dat niet te vergelijken is.
Leuk dat je die vraag stelt Xa1ptquote:Op woensdag 26 juni 2013 15:49 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Oh, en alle islamitische bassischolen dan?
Ik doe niet zo graag alsof. Het religieuze karakter van deze moslimscholen is namelijk een wezenlijk en relevant onderdeel van het probleem. Religie wordt op zulke scholen namelijk belangrijker gevonden dan de kwaliteit van onderwijs. Als je ook maar een klein beetje kritisch naar alle berichtgeving en signalen kijkt, blijkt dat overduidelijk.quote:Op woensdag 26 juni 2013 14:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er zijn veel problemen met de protestantse, katholieke en Joodse scholen? En wat doen we met bijzondere scholen zoals Montessori, jenaplan en dalton?
Of zullen we gewoon niet doen alsof het perse aan het religieuze onderwijs ligt
Bespaar je de moeite. Het probleem moet en zal weg worden geredeneerd, waarmee de bestaande situatie intact wordt gehouden. Fraudeurs kunnen gewoon leerkracht blijven; de consequenties zijn nihil. Misschien krijgt de school een andere naam, maar daarna is de kous wel weer af. De praktijken gaan gewoon verder, tot aan het volgende incident. En dan herhaalt de discussie zich opnieuw, met identieke afloop.quote:Op woensdag 26 juni 2013 15:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ter duiding: Er wordt dus bijna 50 keer zoveel gefraudeerd op Islamitische scholen dan op alle niet Islamitische scholen. Net zoals het doodnormaal is dat daar wel gefraudeerd wordt is het op de niet-Islamitische scholen doodnormaal om dat niet te doen.
Denk nog eens goed na over dat getal om in te zien hoe groot de problemen op alle Islamitische scholen zijn.
Ik neig meer richting opvoedkampen. Ze willen nu naar constructies waarbij schooluitval wordt tegengegaan en waarbij jongeren desnoods tot hun 23e op school blijven, zodat ze niet zonder diploma van school gaan. Maar zeg nou zelf? Welke werkgever gaat in vredesnaam iemand aannemen die pas op z'n 22e een vmbo-diploma haalt?quote:Op woensdag 26 juni 2013 14:34 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik heb geen idee waarom je die reactie op mij quote.
Maar als er al een grens getrokken kan worden, al die klootzakjes van de middelbare school kicken want dat is de oplossing?
Vorig jaar kreeg ik een weekban aan mijn broek omdat ik zei dat Marokkanen worden geboren om de boel te besodemieteren. Maar als je dit artikel leest dan geeft dat toch wel een duidelijk beeld van de mentaliteit van dat soort mensen. Weerzinwekkende achterlijkheid en arrogantie die hand in hand gaan..quote:Op zaterdag 25 januari 2014 11:25 schreef Lavenderr het volgende:
'Leerlingen Ibn Ghaldoun stonden boven de wet'
De examendiefstal op de islamitische school Ibn Ghaldoun in Rotterdam lijkt het gevolg van een lange reeks misstanden.
Leraren van de school werden weggepest, er werd fraude gepleegd met proefwerken en leerlingen wilden geen Nederlands volgen 'omdat zij het vak niet nodig hebben'. Dat blijkt uit het strafdossier van de rechtszaak die maandag begint, schrijft het AD zaterdag.
De leerlingen van de vwo-eindexamenklas van de school stonden boven de wet 'omdat de klas de eindstreep moest halen'. De twintig jongens en meisjes werden gezien als het prestigeklasje van de school, schrijft het AD.
Bron: http://www.nu.nl/binnenla(...)onden-boven-wet.html
Ik probeer verbaasd te zijn, maar het wil me maar niet lukken.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 11:25 schreef Lavenderr het volgende:
'Leerlingen Ibn Ghaldoun stonden boven de wet'
De examendiefstal op de islamitische school Ibn Ghaldoun in Rotterdam lijkt het gevolg van een lange reeks misstanden.
Leraren van de school werden weggepest, er werd fraude gepleegd met proefwerken en leerlingen wilden geen Nederlands volgen 'omdat zij het vak niet nodig hebben'. Dat blijkt uit het strafdossier van de rechtszaak die maandag begint, schrijft het AD zaterdag.
De leerlingen van de vwo-eindexamenklas van de school stonden boven de wet 'omdat de klas de eindstreep moest halen'. De twintig jongens en meisjes werden gezien als het prestigeklasje van de school, schrijft het AD.
Bron: http://www.nu.nl/binnenla(...)onden-boven-wet.html
Ben helemaal niet verbaasd. Wat me wel verbaast is dat de inspectie niet voor de rechter komt.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 12:30 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ik probeer verbaasd te zijn, maar het wil me maar niet lukken.
Dat is er toch ook? Nederland(s) is toch pervers volgens deze leerlingen?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 12:46 schreef macca728 het volgende:
Ach nog zullen er mensen zijn die het allemaal niet geloven en denken dat er racisme in het spel is.
Waarom had de inspectie dan voor de rechter moeten komen?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 12:31 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ben helemaal niet verbaasd. Wat me wel verbaast is dat de inspectie niet voor de rechter komt.
Dan wordt het toch tijd dat de kansenparels daaruit de juiste conclusies trekken met betrekking tot hun toekomst. Voor hen beter, voor ons ook.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 13:00 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is er toch ook? Nederland(s) is toch pervers volgens deze leerlingen?
Die wisten van de wantoestanden en lieten het gewoon allemaal toe.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 13:02 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Waarom had de inspectie dan voor de rechter moeten komen?
Vraag me af wie er in die inspectie zaten. Zelfde hier in Utrecht met die islaminternaten, inspectie door een moslima: "helemaal niets aan de hand mensen"quote:Op zaterdag 25 januari 2014 12:31 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ben helemaal niet verbaasd. Wat me wel verbaast is dat de inspectie niet voor de rechter komt.
"Wij van wc-eend..."quote:Op zaterdag 25 januari 2014 13:05 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Vraag me af wie er in die inspectie zaten. Zelfde hier in Utrecht met die islaminternaten, inspectie door een moslima: "helemaal niets aan de hand mensen"
De gehele omvang van de ellende was hen bekend en ze hebben helemaal niets gedaan?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 13:05 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Die wisten van de wantoestanden en lieten het gewoon allemaal toe.
Ja. Alles was bekend en er is niets aan gedaan.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 13:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De gehele omvang van de ellende was hen bekend en ze hebben helemaal niets gedaan?
Dat was iets met leven en wasmachines.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 13:10 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je zegt wc-eend maar je bedoelt calgon?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |