abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128282455
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 15:23 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik reageerde op iemand die het heeft over religieus (niet alleen islamitisch) onderwijs dus leg mij geen onzin in de mond
En de problemen in het Islamitische onderwijs zijn vele malen groter dan in de rest van het religieuze (of bijzonder) onderwijs. Ik gaf dus antwoord op de vraag die jij stelde:
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 14:35 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Er zijn veel problemen met de protestantse, katholieke en Joodse scholen? En wat doen we met bijzondere scholen zoals Montessori, jenaplan en dalton?
Of zullen we gewoon niet doen alsof het perse aan het religieuze onderwijs ligt

Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator woensdag 26 juni 2013 @ 15:32:22 #177
249559 crew  Lavenderr
pi_128282634
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 15:21 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Nee hoor, Eric kruipt binnen een dag alweer in zijn schulp. Geheel naar wens van de pappers en nathouders.
Stigmatiseren is namelijk het ergste wat je kunt doen. Daar vallen fraude, oplichting, diefstal, mishandeling etc. bij in het niets. Ze rollen we met elkaar in Nederland. Wen eraan.
Ja hoor. Jammer. Maar te verwachten. Echte helden zie je zelden.
pi_128283247
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 15:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

[..]

Ik gaf aan dat die vergelijking van jou niet klopt. Zeker als het om fraude gaat dan is dat bij het Islamitische onderwijs zoveel male groter dat dat niet te vergelijken is.
Oh, en alle islamitische bassischolen dan?
pi_128283364
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 15:49 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Oh, en alle islamitische bassischolen dan?
Leuk dat je die vraag stelt Xa1pt

Fraude met rijksgeld op islamitische scholen

Het islamitische onderwijs in Nederland heeft ernstige problemen. Op 86 procent van de islamitische scholen wordt gefraudeerd met rijksgeld. Bijna de helft van alle islamitische scholen is ‘zwak’ of ‘zeer zwak’.

Dat blijkt uit het rapport Bestuurlijke praktijken in het islamitisch onderwijs van de onderwijsinspectie, dat vandaag door de staatssecretarissen Dijksma (Onderwijs, PvdA) en Van Bijsterveldt (Onderwijs, CDA) is aangeboden aan de Tweede Kamer. De bewindslieden gaan 2,5 miljoen euro aan onrechtmatig besteed geld terugvorderen van de islamitische scholen. Ook dringen ze aan op het vertrek van sommige bestuursleden en kondigen ze „extra verzwaard” inspectietoezicht aan voor scholen die niet willen meedoen aan bestuurlijke verbetertrajecten.

De staatssecretarissen hadden de Inspectie om het onderzoek gevraagd nadat op een aantal islamitische scholen fraude en slechte resultaten waren geconstateerd. Het bevestigt de bewindslieden in hun opvatting dat er een wetswijziging moet komen om gerichter te kunnen optreden tegen bestuurlijke misstanden en zwak onderwijs. Dijksma en Van Bijsterveldt kunnen nu bijvoorbeeld geen bestuurders ontslaan als het onderwijs niet op orde is. Dat moet in de toekomst wel mogelijk zijn.

De problemen op islamitische scholen zijn significant groter dan op niet-islamitische scholen, concludeert de Inspectie. In een vergelijkend onderzoek naar 46 niet-islamitische scholen is er één fraudegeval aangetroffen. Bovendien staat slechts een op de tien niet-islamitische scholen te boek als ‘zwak’ of ‘zeer zwak’.

Onderwijskundige Zeki Arslan van multicultureel instituut Forum zegt in een reactie dat de staatssecretarissen zo snel mogelijk een crisistop moeten organiseren waarbij de PO-Raad en de VO-raad zijn betrokken, maar ook de landelijke koepel voor islamitische scholenbesturen ISBO. „Binnen een paar maanden moet duidelijk zijn hoe de problemen kunnen worden opgelost.” Arslan is bang dat het ministerie, omdat de problemen zo ernstig zijn, de islamitische scholenbesturen nu „in de marge drukt”. Ze moeten er juist bij worden betrokken, zegt Arslan, net als islamitische besturen waar het wel goed gaat, zoals de SIMON-scholen in Amersfoort.

Verder vindt hij dat scholenbesturen die niet functioneren zo snel mogelijk moeten vertrekken en plaats moeten maken voor jonge mensen die wel kunnen besturen. „Het islamitisch onderwijs heeft nu leiders nodig”, aldus Arslan.
http://vorige.nrc.nl/binn(...)islamitische_scholen
pi_128283524
Ter duiding: Er wordt dus bijna 50 keer zoveel gefraudeerd op Islamitische scholen dan op alle niet Islamitische scholen. Net zoals het doodnormaal is dat daar wel gefraudeerd wordt is het op de niet-Islamitische scholen doodnormaal om dat niet te doen.

Denk nog eens goed na over dat getal om in te zien hoe groot de problemen op alle Islamitische scholen zijn.
pi_128285053
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 14:35 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Er zijn veel problemen met de protestantse, katholieke en Joodse scholen? En wat doen we met bijzondere scholen zoals Montessori, jenaplan en dalton?
Of zullen we gewoon niet doen alsof het perse aan het religieuze onderwijs ligt
Ik doe niet zo graag alsof. Het religieuze karakter van deze moslimscholen is namelijk een wezenlijk en relevant onderdeel van het probleem. Religie wordt op zulke scholen namelijk belangrijker gevonden dan de kwaliteit van onderwijs. Als je ook maar een klein beetje kritisch naar alle berichtgeving en signalen kijkt, blijkt dat overduidelijk.

Mochten er duidelijke signalen zijn dat de onderwijskwaliteit op andere schooltypen ook steevast ondermaats is en dat daar allerlei misstanden plaatsvinden, dan moet er evengoed worden ingegrepen.
pi_128285324
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 15:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ter duiding: Er wordt dus bijna 50 keer zoveel gefraudeerd op Islamitische scholen dan op alle niet Islamitische scholen. Net zoals het doodnormaal is dat daar wel gefraudeerd wordt is het op de niet-Islamitische scholen doodnormaal om dat niet te doen.

Denk nog eens goed na over dat getal om in te zien hoe groot de problemen op alle Islamitische scholen zijn.
Bespaar je de moeite. Het probleem moet en zal weg worden geredeneerd, waarmee de bestaande situatie intact wordt gehouden. Fraudeurs kunnen gewoon leerkracht blijven; de consequenties zijn nihil. Misschien krijgt de school een andere naam, maar daarna is de kous wel weer af. De praktijken gaan gewoon verder, tot aan het volgende incident. En dan herhaalt de discussie zich opnieuw, met identieke afloop.
pi_128285431
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 14:34 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik heb geen idee waarom je die reactie op mij quote.
Maar als er al een grens getrokken kan worden, al die klootzakjes van de middelbare school kicken want dat is de oplossing?
Ik neig meer richting opvoedkampen. Ze willen nu naar constructies waarbij schooluitval wordt tegengegaan en waarbij jongeren desnoods tot hun 23e op school blijven, zodat ze niet zonder diploma van school gaan. Maar zeg nou zelf? Welke werkgever gaat in vredesnaam iemand aannemen die pas op z'n 22e een vmbo-diploma haalt?
pi_135923108
'Leerlingen Ibn Ghaldoun stonden boven de wet'

De examendiefstal op de islamitische school Ibn Ghaldoun in Rotterdam lijkt het gevolg van een lange reeks misstanden.

Leraren van de school werden weggepest, er werd fraude gepleegd met proefwerken en leerlingen wilden geen Nederlands volgen 'omdat zij het vak niet nodig hebben'. Dat blijkt uit het strafdossier van de rechtszaak die maandag begint, schrijft het AD zaterdag.

De leerlingen van de vwo-eindexamenklas van de school stonden boven de wet 'omdat de klas de eindstreep moest halen'. De twintig jongens en meisjes werden gezien als het prestigeklasje van de school, schrijft het AD.

Bron: http://www.nu.nl/binnenla(...)onden-boven-wet.html
pi_135923149
Wat is het toch een verrijking voor onze samenleving he!
Continu de racisme kaart trekken, dat kunnen ze dan weer wel.
pi_135924350
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 11:25 schreef Lavenderr het volgende:

De examendiefstal op de islamitische school Ibn Ghaldoun in Rotterdam lijkt het gevolg van een lange reeks misstanden.

Leraren van de school werden weggepest, er werd fraude gepleegd met proefwerken en leerlingen wilden geen Nederlands volgen 'omdat zij het vak niet nodig hebben'. Dat blijkt uit het strafdossier van de rechtszaak die maandag begint, schrijft het AD zaterdag.

De leerlingen van de vwo-eindexamenklas van de school stonden boven de wet 'omdat de klas de eindstreep moest halen'. De twintig jongens en meisjes werden gezien als het prestigeklasje van de school, schrijft het AD.

Vorig jaar kreeg ik een weekban aan mijn broek omdat ik zei dat Marokkanen worden geboren om de boel te besodemieteren. Maar als je dit artikel leest dan geeft dat toch wel een duidelijk beeld van de mentaliteit van dat soort mensen. Weerzinwekkende achterlijkheid en arrogantie die hand in hand gaan..
pi_135924414
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 11:25 schreef Lavenderr het volgende:

Ik probeer verbaasd te zijn, maar het wil me maar niet lukken. :')
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_135924439
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 12:30 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Ik probeer verbaasd te zijn, maar het wil me maar niet lukken. :')
Ben helemaal niet verbaasd. Wat me wel verbaast is dat de inspectie niet voor de rechter komt.
pi_135924682
Wat een ongelofelijke beerput is daar opengetrokken zeg.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_135924766
Ach nog zullen er mensen zijn die het allemaal niet geloven en denken dat er racisme in het spel is.
pi_135925057
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 12:46 schreef macca728 het volgende:
Ach nog zullen er mensen zijn die het allemaal niet geloven en denken dat er racisme in het spel is.
Dat is er toch ook? Nederland(s) is toch pervers volgens deze leerlingen?
pi_135925099
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 12:31 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ben helemaal niet verbaasd. Wat me wel verbaast is dat de inspectie niet voor de rechter komt.
Waarom had de inspectie dan voor de rechter moeten komen?
pi_135925132
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 13:00 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is er toch ook? Nederland(s) is toch pervers volgens deze leerlingen?
Dan wordt het toch tijd dat de kansenparels daaruit de juiste conclusies trekken met betrekking tot hun toekomst. Voor hen beter, voor ons ook.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_135925160
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 13:02 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Waarom had de inspectie dan voor de rechter moeten komen?
Die wisten van de wantoestanden en lieten het gewoon allemaal toe.
pi_135925164
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 12:31 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Vraag me af wie er in die inspectie zaten. Zelfde hier in Utrecht met die islaminternaten, inspectie door een moslima: "helemaal niets aan de hand mensen"
pi_135925197
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 13:05 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Vraag me af wie er in die inspectie zaten. Zelfde hier in Utrecht met die islaminternaten, inspectie door een moslima: "helemaal niets aan de hand mensen"
"Wij van wc-eend..."
pi_135925273
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 13:07 schreef Ferdo het volgende:

[..]

"Wij van wc-eend..."
Je zegt wc-eend maar je bedoelt calgon?
pi_135925352
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 13:05 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Die wisten van de wantoestanden en lieten het gewoon allemaal toe.
De gehele omvang van de ellende was hen bekend en ze hebben helemaal niets gedaan?
pi_135925396
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 13:13 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De gehele omvang van de ellende was hen bekend en ze hebben helemaal niets gedaan?
Ja. Alles was bekend en er is niets aan gedaan.
pi_135925399
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 13:10 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Je zegt wc-eend maar je bedoelt calgon?
Dat was iets met leven en wasmachines.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')