Als we het belastinggeld nou eens fatsoenlijk gingen besteden (graaicultuur, zorgfraude, Bulgarenfraude huur -en zorgtoeslagen, fraude declaraties zorginstellingen, idioot hoge EU bijdrage (en EU salarissen!), reddingsactie Griekenland, Fyra/JSF etc. etc. ) was er niet zoveel van nodig!quote:Op dinsdag 18 juni 2013 10:00 schreef brulaap112 het volgende:
ls de Belastingdienst voortaan uitgaat van een rendement van drie procent (nog altijd een stuk meer dan in de praktijk) zou dat al 900 miljoen euro schelen, rekent de commissie voor. Met een andere belastingmaatregel moet dat effect teniet worden gedaan.
M.a.w. 4% brengt 3,6 miljard op. Afschaffen betekend belastingverhoging elders. Wie hebben spaargeld? Meestal niet jongeren maar rijke babyboomers. Ik vind de belasting dus wel op het goede punt terecht komen.
Waar komt de belasting dan terecht? Bij 'de jongeren'?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 10:00 schreef brulaap112 het volgende:
ls de Belastingdienst voortaan uitgaat van een rendement van drie procent (nog altijd een stuk meer dan in de praktijk) zou dat al 900 miljoen euro schelen, rekent de commissie voor. Met een andere belastingmaatregel moet dat effect teniet worden gedaan.
M.a.w. 4% brengt 3,6 miljard op. Afschaffen betekend belastingverhoging elders. Wie hebben spaargeld? Meestal niet jongeren maar rijke babyboomers. Ik vind de belasting dus wel op het goede punt terecht komen.
Grote kans dat ze het fictief rendement van 4% verlagen tot 2.5%, en de belastingheffing daarover verhogen van 30% naar 60%...quote:Op dinsdag 18 juni 2013 10:00 schreef brulaap112 het volgende:
Ze verhogen de BTW naar 8 / 23%quote:Op dinsdag 18 juni 2013 12:14 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Grote kans dat ze het fictief rendement van 4% verlagen tot 2.5%, en de belastingheffing daarover verhogen van 30% naar 60%...
Of denk je echt dat de overheid in z'n enorme geldhonger met minder genoegen gaat nemen? Ze hebben 7 miljard extra bij elkaar te schrapen (niet te verwarren met bezuinigen, want dat doen ze nooit), dan gaan ze echt geen belastingen verlagen.
Het één sluit het ander niet uitquote:Op dinsdag 18 juni 2013 15:43 schreef brulaap112 het volgende:
Grote kans dat ze het fictief rendement van 4% verlagen tot 2.5%, en de belastingheffing daarover verhogen van 30% naar 60%...
Of denk je echt dat de overheid in z'n enorme geldhonger met minder genoegen gaat nemen? Ze hebben 7 miljard extra bij elkaar te schrapen (niet te verwarren met bezuinigen, want dat doen ze nooit), dan gaan ze echt geen belastingen verlagen.
Ze verhogen de BTW naar 8 / 23%
Dus onder het mom van "de belasting op sparen gaat omlaag" krijg je weer vrijwel instantaan bijna 2% extra inflatie over je spaargeld? Dat hebben ze in oktober al geflikt, en een aantal jaar eerder ook al...quote:
Dat dus. Vergeet ook niet de redding van banken (SNS, 3.600.000.000) en de wachtgeldregelingen.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 10:26 schreef leolinedance het volgende:
Als we het belastinggeld nou eens fatsoenlijk gingen besteden (graaicultuur, zorgfraude, Bulgarenfraude huur -en zorgtoeslagen, fraude declaraties zorginstellingen, idioot hoge EU bijdrage (en EU salarissen!), reddingsactie Griekenland, Fyra/JSF etc. etc. ) was er niet zoveel van nodig!
COmmissie Dijkhuisen moest een neutraal pakket voorstellenquote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:13 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dus onder het mom van "de belasting op sparen gaat omlaag" krijg je weer vrijwel instantaan bijna 2% extra inflatie over je spaargeld? Dat hebben ze in oktober al geflikt, en een aantal jaar eerder ook al...
De overheid zou eens genoegen moeten nemen met VEEL minder! Minder inkomsten, en minder uitgaven. Minder regelen dus, en mensen zelf laten bepalen wat ze met hun geld doen.
Oh ja, die hebben we ook nogquote:Op dinsdag 18 juni 2013 18:52 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat dus. Vergeet ook niet de redding van banken (SNS, 3.600.000.000) en de wachtgeldregelingen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2013 18:16:57 ]
quote:Op woensdag 19 juni 2013 18:15 schreef Sloggi het volgende:
Ik heb Lloyd's even getrolld door ze een kopie van mijn paspoort te sturen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je er geen geld meer staan dan? Anders krijg je het er denk ik niet zomaar meer weg.WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
Ik heb er niets meer staan, maar ik zou niet weten waarom ik het niet terug zou krijgen als dat wel het geval was.quote:Op woensdag 19 juni 2013 18:33 schreef -jos- het volgende:
[..]
Heb je er geen geld meer staan dan? Anders krijg je het er denk ik niet zomaar meer weg.
Nou, als je geen geldige kopie van je paspoort opstuurt denk ik dat je geld daar vast staat? Ik heb iig wel een kopie opgestuurd laatst.quote:Op woensdag 19 juni 2013 18:35 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik heb er niets meer staan, maar ik zou niet weten waarom ik het niet terug zou krijgen als dat wel het geval was.
Maakt idd niet uit wat en hoe ze het wijzigen: Het zal en moet budgetneutraal. Dus per saldo betaal je in het gunstigste geval evenveel belasting. OF je zou net die ene persoon moeten zijn die heel erg profiteert van een verlaging en geen last heeft van een verhoging, maar van een btw-verhoging heeft sowieso iedereen last.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:13 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dus onder het mom van "de belasting op sparen gaat omlaag" krijg je weer vrijwel instantaan bijna 2% extra inflatie over je spaargeld? Dat hebben ze in oktober al geflikt, en een aantal jaar eerder ook al...
De overheid zou eens genoegen moeten nemen met VEEL minder! Minder inkomsten, en minder uitgaven. Minder regelen dus, en mensen zelf laten bepalen wat ze met hun geld doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
జ్ఞా
Waarom accepteert iedereen dit zomaar? Een revolutie lijkt me het overwegen waard. Als het het bestuur was van een vereniging zouden ze allang zijn weggestuurd, maar helaas. No matter who you vote for, the government always gets elected.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:13 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:ONTVANGST KOPIE IDENTITEITSBEWIJS
Geachte heer, mevrouw,
Graag bevestigen wij de ontvangst van de kopie van uw identiteitsbewijs.
Wij danken u hartelijk voor uw medewerking.
Met vriendelijke groet,
Lloyds Bank
Spaar Service Desk
wtf? Ik heb een goede kopie opgestuurd en niet eens zo'n bevestiging gekregen? Wat een idioten daar.quote:
Trollen ze je even net zo hard terugquote:
5% rente.quote:Bespaartip 31: Wees je bank ontrouw
Zoek de hoogste spaarrente. Als je ¤100 per maand spaart op een spaarrekening van 5% per jaar, heb je na 10 jaar ¤15.500. Dat is dus ¤1500 meer dan bij 3% rente.
15 jaarquote:Op zaterdag 22 juni 2013 20:24 schreef Extraneus het volgende:
Bespaartip van de Consumentenbond:
[..]
5% rente.Als je het honderdtachtig jaar vastzet misschien.
Geen idee, lijkt erop dat ABN-AMRO geen geld nodig heeftquote:Op zaterdag 22 juni 2013 22:36 schreef Extraneus het volgende:
Bij Moneyou is de rente voor 2 jaar vast 1,4%. Verwachten ze dat de rente over een jaar minder dan 1% is dan, als 1 jaar vast nu nog 2% oplevert?
O, dat valt me erg mee.quote:
Ja, inderdaad.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 22:45 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Geen idee, lijkt erop dat ABN-AMRO geen geld nodig heeft
En "budgetneutraal" het hele fiscale stelsel veranderen levert weer jaren "werk" op voor tienduizenden ambtenaren... Dat alleen kost miljarden euro's die weer door de belastingbetaler mogen worden opgehoest... Niks budgetneutraal dus, gewoon eigenbelangen versterken zodat de betrokken ambtenaren "nodig" blijven.quote:Op woensdag 19 juni 2013 18:49 schreef Loohcs het volgende:
Maakt idd niet uit wat en hoe ze het wijzigen: Het zal en moet budgetneutraal. Dus per saldo betaal je in het gunstigste geval evenveel belasting. OF je zou net die ene persoon moeten zijn die heel erg profiteert van een verlaging en geen last heeft van een verhoging, maar van een btw-verhoging heeft sowieso iedereen last.
Inderdaad. Ik vind het jammer dat heel Nederland dit gewoon accepteert en lijdzaam ondergaat. Wat daarbij onder meer jammer is, is de voorheffing van de inkomstenbelasting. Als we het zelf moeten afdragen zou ik weleens willen zien wat er gebeurt als (vrijwel) iedereen weigert om belasting te betalen wegens het wanbeleid dat de overheid voert met het geld.quote:Op maandag 24 juni 2013 04:11 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En "budgetneutraal" het hele fiscale stelsel veranderen levert weer jaren "werk" op voor tienduizenden ambtenaren... Dat alleen kost miljarden euro's die weer door de belastingbetaler mogen worden opgehoest... Niks budgetneutraal dus, gewoon eigenbelangen versterken zodat de betrokken ambtenaren "nodig" blijven.
Die gasten zijn allemaal aan het doordraaienquote:Op maandag 24 juni 2013 14:54 schreef roadrats het volgende:
Ik zou voorlopig maar stoppen met sparen:
EU overweegt 8% dwangbijdrage rekeninghouders voor redding banken
De EU overweegt om private rekeninghouders voor 8% gedwongen te laten bijdragen om de Zuid Europese banken overeind te houden. Diverse landen zouden echter bang zijn dat dit besluit massale bankruns teweegbrengt. Noord Europa wil dat de Fransen de Franse banken redden en de Spanjaarden de Spaanse, maar Zuid Europa wil álle Europese belastingbetalers daarvoor laten opdraaien.
Triester kunnen we het niet makenquote:Op maandag 24 juni 2013 14:54 schreef roadrats het volgende:
De EU overweegt om private rekeninghouders voor 8% gedwongen te laten bijdragen om de Zuid Europese banken overeind te houden. Diverse landen zouden echter bang zijn dat dit besluit massale bankruns teweegbrengt. Noord Europa wil dat de Fransen de Franse banken redden en de Spanjaarden de Spaanse, maar Zuid Europa wil álle Europese belastingbetalers daarvoor laten opdraaien.
In dat geval zou ik inderdaad alles opnemen en dat alle banken dan naar de klote gaan door een bankrun boeit me niks. M'n geld is er toch niet veilig.quote:Op maandag 24 juni 2013 14:54 schreef roadrats het volgende:
Mocht dit rampzalige plan ooit (deels) ten uitvoer worden gebracht dan doen ze dat vrolijk 's-nachts of in het weekend op een zodanige wijze dat je van te voren echt niet je geld kunt opnemen. Kijk maar hoe de rekeninghouders in Cyprus te pakken zijn genomen. En de enigen die weer goed weg komen zijn natuurlijk al die bankdirecteuren etc.quote:Op maandag 24 juni 2013 15:48 schreef Facepalm het volgende:
[..]
In dat geval zou ik inderdaad alles opnemen en dat alle banken dan naar de klote gaan door een bankrun boeit me niks. M'n geld is er toch niet veilig.![]()
Volgens mij wordt het tijd om eens te gaan kijken naar een rekening buiten de EU.
Tussen het invoeren van deze regel en het mogelijke redden van een bank zal wel wat tijd zitten. Maar dan zou ik idd ook al mijn geld weghalen.quote:Op maandag 24 juni 2013 16:10 schreef roadrats het volgende:
[..]
Mocht dit rampzalige plan ooit (deels) ten uitvoer worden gebracht dan doen ze dat vrolijk 's-nachts of in het weekend op een zodanige wijze dat je van te voren echt niet je geld kunt opnemen. Kijk maar hoe de rekeninghouders in Cyprus te pakken zijn genomen. En de enigen die weer goed weg komen zijn natuurlijk al die bankdirecteuren etc.
Ik betaal die 8% liever aan Defensie om die uitvreters voortaan buiten de deur te houden.quote:Op maandag 24 juni 2013 14:54 schreef roadrats het volgende:
Zit je met een deposito...quote:Op maandag 24 juni 2013 17:11 schreef -jos- het volgende:
[..]
Tussen het invoeren van deze regel en het mogelijke redden van een bank zal wel wat tijd zitten. Maar dan zou ik idd ook al mijn geld weghalen.
Hmmm... NN wordt gedwongen van ING gesplits als verzekeringstak, maar samen met WUB zijn ze weer een NN-Bank...quote:Geachte ...,
U heeft een SpaarOnline Rekening(en) en/of een SpaarDeposito(‘s) bij WestlandUtrecht Effectenbank.
Vanaf 1 juli gaan WestlandUtrecht Effectenbank en Nationale-Nederlanden Bank samen verder als Nationale-Nederlanden Bank. Door de krachtenbundeling verbreden wij ons productaanbod als financiële dienstverlener.
Wie is Nationale-Nederlanden?
Met ruim 170 jaar ervaring als financiële dienstverlener heeft Nationale-Nederlanden deskundigheid opgebouwd die wij dagelijks inzetten om u van dienst te zijn.
Bij Nationale-Nederlanden bepaalt u voor de meeste producten zelf hoe u zaken met ons wilt doen: via nn.nl of telefonisch, onafhankelijk adviseurs of adviseurs van Nationale-Nederlanden. U kunt al bij ons terecht voor verzekeren, pensioen, hypotheken én (bank)sparen. Binnenkort ook voor beleggen en lenen.
Wat betekent dit voor u vanaf 1 juli?
U hoeft niets te doen. Uw SpaarOnline Rekening(en) en/of uw SpaarDeposito('s) van WestlandUtrecht Effectenbank krijgt de oranje huisstijl van Nationale-Nederlanden. Heeft u een financieel adviseur dan behoudt u deze.
Inlogpagina wijzigt
Om in te loggen op uw SpaarOnline Rekening(en) en/of uw SpaarDeposito('s), maakt u gebruik van ‘mijnwestlandutrechtbank.nl’. VANAF 1 JULI doet u dit via: nn.nl/inloggen
Logt u na 1 juli nog in via ‘mijnwestlandutrechtbank.nl’ dan komt u op een tijdelijke pagina van Nationale-Nederlanden terecht. Via deze pagina kunt u inloggen op uw SpaarOnline Rekening(en) en/of uw SpaarDeposito('s). Wij adviseren u om voortaan nn.nl/inloggen te gebruiken
Ja? wat wil je daarmee zeggen. een verzekeraar kan ook gewoon een bankvergunning hebben. dat hadden ze trouwens allang alquote:Op maandag 24 juni 2013 18:14 schreef elkravo het volgende:
[..]
Hmmm... NN wordt gedwongen van ING gesplits als verzekeringstak, maar samen met WUB zijn ze weer een NN-Bank...
Kreeg 'm ook.quote:Op maandag 24 juni 2013 18:14 schreef elkravo het volgende:
[..]
Hmmm... NN wordt gedwongen van ING gesplits als verzekeringstak, maar samen met WUB zijn ze weer een NN-Bank...
Maar geldt dat alleen bij rekeninghouders van falende banken ? Of alle rekening houders ?quote:Op maandag 24 juni 2013 19:05 schreef µ het volgende:
Even een topic over gemaakt: NWS / 8% dwangbijdrage rekeninghouders voor redding banken
Het is 1 van meerdere voorstellen. Niets is defi.quote:Op maandag 24 juni 2013 22:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Maar geldt dat alleen bij rekeninghouders van falende banken ? Of alle rekening houders ?
Klinkt als een mooi staaltje scammen: Stuur mensen een fake email dat ze voortaan op een andere website hun bankgegevens moeten invoeren... WTF denken die lui als ze dit per email versturen?!quote:Op maandag 24 juni 2013 18:14 schreef elkravo het volgende:
Om in te loggen op uw SpaarOnline Rekening(en) en/of uw SpaarDeposito('s), maakt u gebruik van ‘mijnwestlandutrechtbank.nl’. VANAF 1 JULI doet u dit via: nn.nl/inloggen
Logt u na 1 juli nog in via ‘mijnwestlandutrechtbank.nl’ dan komt u op een tijdelijke pagina van Nationale-Nederlanden terecht. Via deze pagina kunt u inloggen op uw SpaarOnline Rekening(en) en/of uw SpaarDeposito('s). Wij adviseren u om voortaan nn.nl/inloggen te gebruiken
Als ‘mijnwestlandutrechtbank.nl’ doorlinkt naar nn.nl kun je er wel vanuit gaan dat het geen scam is.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 01:53 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Klinkt als een mooi staaltje scammen: Stuur mensen een fake email dat ze voortaan op een andere website hun bankgegevens moeten invoeren... WTF denken die lui als ze dit per email versturen?!
Jarenlang zijn er mensen die n.a.v. scam-mails hun inloggegevens elders invullen, en nu vraagt de bank zelf om precies dat te doen? Of is dit daadwerkelijk een scam?
Maar wat doet dit met het deposito garantiestelsel, vielen NN en WUB al onder dezelfde garantie ? of waren het 2 afzonderlijke financiële instellingen met ieder een eigen vergunning ?quote:Op maandag 24 juni 2013 18:49 schreef Skywalker88 het volgende:
[..]
Ja? wat wil je daarmee zeggen. een verzekeraar kan ook gewoon een bankvergunning hebben. dat hadden ze trouwens allang al
Best onhandig inderdaad.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 01:53 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Klinkt als een mooi staaltje scammen: Stuur mensen een fake email dat ze voortaan op een andere website hun bankgegevens moeten invoeren... WTF denken die lui als ze dit per email versturen?!
Jarenlang zijn er mensen die n.a.v. scam-mails hun inloggegevens elders invullen, en nu vraagt de bank zelf om precies dat te doen? Of is dit daadwerkelijk een scam?
Kan, maar de kapitaalmarktrente is aan het oplopen. Zou er geen langlopende deposito's (> 5 jaar) mee vullen.quote:
Stupid question: Waar kun je dat soort dingen zien en betekent dat dat de rente op spaarrekeningen weer gaat stijgen? (ik had de indruk dat ze voorlopig nog naar beneden gaan)quote:Op dinsdag 25 juni 2013 17:25 schreef blomke het volgende:
[..]
Kan, maar de kapitaalmarktrente is aan het oplopen. Zou er geen langlopende deposito's (> 5 jaar) mee vullen.
Is geen stupid question, is een heel goede vraag.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 18:25 schreef TwinkleStar001 het volgende:
Stupid question: Waar kun je dat soort dingen zien en betekent dat dat de rente op spaarrekeningen weer gaat stijgen? (ik had de indruk dat ze voorlopig nog naar beneden gaan)
Dalen.quote:Op woensdag 26 juni 2013 11:04 schreef brulaap112 het volgende:
Einde kwartaal LPB. Zouden ze handhaven of dalen?
quote:Geachte heer XXXXX,
LeasePlan Bank gaat het aandeel zakelijke spaarders afbouwen. Dit besluit volgt op onze mededeling eerder dit jaar om geen nieuwe zakelijke klanten meer aan te nemen. Wij vinden het belangrijk om u als zakelijke klant hier over te informeren.
Waarom bouwen wij het zakelijke segment af?
Ons besluit om het zakelijke segment verder af te bouwen hangt samen met aangescherpte wet- en regelgeving. Als bank zijn wij verplicht om periodiek aandeelhouders (uiteindelijk belanghebbenden) en directeuren binnen uw organisatie te identificeren en verifiëren. Zoals u wellicht heeft gemerkt, hebben wij de afgelopen periode dan ook regelmatig documenten bij u opgevraagd om aan deze eis te kunnen voldoen. Deze identificatie en verificatie van uiteindelijke belanghebbenden en directeuren is echter een zeer arbeidsintensief proces zowel voor u alsook voor ons.
Zoals u zult begrijpen proberen wij als internetspaarbank onze administratieve processen en kosten zo laag mogelijk te houden om onze spaarders maximaal profijt te kunnen bieden. De complexiteit van een zakelijke klant leent zich echter minder goed om volledig online en geautomatiseerd te beheren. Om die reden hebben wij besloten ons alleen nog te richten op particuliere spaarders.
Wat betekent deze beslissing voor u?
De beslissing betekent niet dat wij u direct verplichten om uw zakelijke rekening bij ons te beëindigen. U kunt voorlopig uw zakelijke internetspaarrekening aanhouden en blijven sparen bij LeasePlan Bank.
Wel zult u in onze maandelijkse rentemailing, die u dit weekeinde ontvangt, ons nieuwe beleid in de renteopslag voor het derde kwartaal geëffectueerd zien. Wij vinden het belangrijk om u hier op voorhand van op de hoogte te stellen. De mogelijkheid om termijndeposito’s af te sluiten zullen wij later dit jaar eveneens stopzetten. Uiteraard ontvangt u van ons hierover vooraf een bericht.
Voor onze particuliere spaarders, en ook voor uw eventuele particuliere spaarrekening(en), heeft onze beslissing verder geen consequenties.
We kunnen ons voorstellen dat u wellicht uw rekening wilt beëindigen. Stuur dan een e-mail naar klantenservice@leaseplanbank.nl met het verzoek om uw rekening te beëindigen. Onze medewerkers helpen u graag verder.
Heeft u verder hierover nog vragen? Bel dan met onze Klantenservice, telefoonnummer 0900 - 8303 (5 cent per minuut). Of stuur een e-mail naar klantenservice@leaseplanbank.nl.
Met vriendelijke groet,
LeasePlan Bank
Rob Keulemans
Directeur
quote:Saldoklasse Rente% nieuw Rente% oud
¤ 0 tot ¤ 20.000 1,30% 1,40%
¤ 20.000 tot ¤ 100.000 1,40% 1,40%
¤ 100.000 t/m ¤ 5.000.000 1,50% 1,60%
quote:Geachte heer µ,
U heeft een SpaarOnline Rekening met een variabele spaarrente. Op maandag 1 juli verhogen we de rente met 0,05% naar 1,95%.
Onlangs hebben we u per email geïnformeerd over de krachtenbundeling van WestlandUtrecht Effectenbank en Nationale-Nederlanden Bank. Vanaf 1 juli geldt voor uw SpaarOnline Rekening en het recent geïntroduceerde Internetsparen van Nationale-Nederlanden hetzelfde rentepercentage.
Zo profiteert u als SpaarOnline klant ook van de verhoogde spaarrente.
Belachelijk zo hard als dat gaat. Heb twee maanden terug mijn geld verplaatst naar WUB. Ik vond de Rabobank altijd een goede en stabiele bank (en dat ze een iets lagere rente boden nam ik op de koop toe). Maar ze zijn nu echt aan het overdrijven en maken misbruik van de situatie.quote:
Mijn whatsapp aan mijn liefste:quote:
Vind je? Dit kun je op twee manieren opvatten:quote:
quote:Geachte DappereDodo,
Zoals u van ons gewend bent, informeren wij u regelmatig over de ontwikkelingen van onze rentetarieven. Dat doen we voor het begin van iedere maand.
De renteopslag in het derde kwartaal van 2013
Ieder kwartaal wordt de vaste renteopslag bij LeasePlan Bank opnieuw vastgesteld. Voor het derde kwartaal is deze renteopslag verlaagd van 1,80% naar 1,60%.
Internetsparen
De 1 maands Euribor® is de afgelopen maand gestegen van 0,11% naar 0,12%. Op grond van de stand van de 1 maands Euribor® op 27 juni 2013 komt de spaarrente voor juli 2013 hiermee uit op 1,72% nominaal op jaarbasis. Dat is inclusief de opslag van 1,60%.
Overigens hebben ze voor bestaande en nieuwe deposito's een korte aanbieidng:quote:
1 2 3 4 | Termijndeposito 3m 6m 9m 1jr 2jr 3jr 4jr 5jr Huidige rente 1,95% 2,00% 2,05% 2,15% 2,30% 2,40% 2,50% 2,60% Extra rente -- -- 0,25% 0,25% 0,25% 0,25% 0,25% 0,50% Tijdelijke rente 1,95% 2,00% 2,30% 2,40% 2,55% 2,65% 2,75% 3,10% |
Lukt dat niet? Maandag van WUB naar ING, dinsdag naar LPB, woensdag op LPB naar deposito. Of lukt dit niet binnen deze tijd?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 18:38 schreef elkravo het volgende:
Correctie op mezelf, als je maandag geen geld beschikbaar hebt op je betaalrekening vis je al achter het net... het lukt niet om geld van een andere bank naar je betaalrekening en vervolgens naar LPB over te boeken...
Blijgemaakt met een dode mus dus door LPB.Ze belonen dus zo grotendeels alleen mensen die reeds geld op hun LPB spaarrekening hadden. Ze hopen dat ivm de renteverlaging van 1,91% naar 1,72% mensen dan maar gauw een deposito doen... flauw allemaal.
Ik heb toch het gevoel dat er een periode van rentestijgingen zit aan te komen................quote:Op zaterdag 29 juni 2013 23:11 schreef 44pje het volgende:
Het was voor mij i.i.g. een goede reden om toch dat laatste geld ook maar in een deposito te stoppen. Vanaf nu loopt er iedere 3 maanden een deposito af.
Ik heb dat gevoel niet, maar ik hoop het. Waar baseer je dat op?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 23:23 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik heb toch het gevoel dat er een periode van rentestijgingen zit aan te komen................
Ben Bernanke stopt ermeequote:Op zaterdag 29 juni 2013 23:28 schreef 44pje het volgende:
[..]
Ik heb dat gevoel niet, maar ik hoop het. Waar baseer je dat op?
Van mij mag het nog wel even wachten tot eind 2013 overigens, dan wordt de nieuwe rente voor de studieschuld bepaald, die zit nu nog op 3,58%.
Maandagavond voor 20:00 moet het deposito afgesloten worden voor de hoge rente... dus woensdag is dan te laat.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 23:11 schreef 44pje het volgende:
[..]
Lukt dat niet? Maandag van WUB naar ING, dinsdag naar LPB, woensdag op LPB naar deposito. Of lukt dit niet binnen deze tijd?
Het was voor mij i.i.g. een goede reden om toch dat laatste geld ook maar in een deposito te stoppen. Vanaf nu loopt er iedere 3 maanden een deposito af.
http://www.telegraaf.nl/o(...)en_vergunning__.htmlquote:Op zondag 30 juni 2013 01:26 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Beste mede-spaarders, weet iemand hier hoe het zit met de klein-bankjes die een onderdeel blijken te zijn van bepaalde groot-banken en hoe dus eea zit als je je geld wil spreiden om risico's op problemen bij eventueel omvallen/anderszins graaien door de overheid/EU zo klein mogelijk te houden in verband met het depositogarantiestelsel?
Ik weet bijvoorbeeld dat ASN Bank gelieerd is aan SNS, om maar eens een voorbeeld te noemen. Dus, als ik het goed begrijp, heeft het niet zoveel zin om je spaargeld (als dat boven de 100K komt) te verdelen over SNS enerzijds en ASN anderzijds, omdat het in feite één bank is. Hoe zit eea bijvoorbeeld bij de Triodos-bank? Kan iemand hier een overzichtje van posten, zou wel handig zijn voor degenen onder ons die binnenkort een erfenisje verwachten...
Ah dank. Dus SNS en ASN hebben een eigen vergunning, interessant.quote:Op zondag 30 juni 2013 01:45 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/o(...)en_vergunning__.html
Hee prima, dank!quote:Op zondag 30 juni 2013 01:51 schreef arjan1212 het volgende:
dat staat hier, er zijn 213 banken die onder het dgs vallen
http://www.dnb.nl/toezich(...)ters/WFTDG/index.jsp
Nee ze hadden allebei een aparte bankvergunning van DNB, maar goed per 1 juli worden ze toch samen NN bank. 1,95% is tegenwoordig wel een aantrekkelijke rentequote:Op dinsdag 25 juni 2013 08:25 schreef roadrats het volgende:
[..]
Maar wat doet dit met het deposito garantiestelsel, vielen NN en WUB al onder dezelfde garantie ? of waren het 2 afzonderlijke financiële instellingen met ieder een eigen vergunning ?
Het zal langzaam gaan; periode van > 1 jaar....maar de overheid heeft de financiën niet meer onder 3% , koersen staatsobligaties dalen langzaam maar zeker, financiëel beleid is gericht op vermindering van de geldhoeveelheid....quote:Op zaterdag 29 juni 2013 23:28 schreef 44pje het volgende:
Ik heb dat gevoel niet, maar ik hoop het. Waar baseer je dat op?
Die voorspelling durf ik ook wel te doen ja, de rentes zullen weer omhoog gaan, maar het duurt wellicht langer dan een jaar.quote:Op zondag 30 juni 2013 09:53 schreef blomke het volgende:
[..]
Het zal langzaam gaan; periode van > 1 jaar....maar de overheid heeft de financiën niet meer onder 3% , koersen staatsobligaties dalen langzaam maar zeker, financiëel beleid is gericht op vermindering van de geldhoeveelheid....
quote:Op zondag 30 juni 2013 01:51 schreef arjan1212 het volgende:
dat staat hier, er zijn 213 banken die onder het dgs vallen
http://www.dnb.nl/toezich(...)ters/WFTDG/index.jsp
De inflatiedoelstelling van de ECB is <2%. De inflatie is nu ongeveer 3,5%. Ze lopen achter...quote:Op zondag 30 juni 2013 11:05 schreef zzzzzzz het volgende:
De inflatie is nu laag. Zodra de inflatie weer gaat stijgen, dan kan dat voor de ECB een reden zijn om de rente te verhogen.
Heb je een bron van dat percentage? Waarschijnlijk is die 3,5% inclusief de btw verhoging. De inflatie is nu niet zo hoog.quote:Op zondag 30 juni 2013 11:25 schreef DappereDodo77 het volgende:
[..]
De inflatiedoelstelling van de ECB is <2%. De inflatie is nu ongeveer 3,5%. Ze lopen achter...
3,5% is hoog. De oorzaak doet daar niets aan af.quote:Op zondag 30 juni 2013 11:59 schreef zzzzzzz het volgende:
Waarschijnlijk is die 3,5% inclusief de btw verhoging. De inflatie is nu niet zo hoog.
http://statline.cbs.nl/St(...)20-1258&HDR=T&STB=G1quote:Op zondag 30 juni 2013 11:59 schreef zzzzzzz het volgende:
[..]
Heb je een bron van dat percentage? Waarschijnlijk is die 3,5% inclusief de btw verhoging. De inflatie is nu niet zo hoog.
0,82% rente!quote:Zoals u van ons gewend bent, informeren wij u regelmatig over de ontwikkelingen van onze rentetarieven. Dat doen we voor het begin van iedere maand.
De renteopslag in het derde kwartaal van 2013
Ieder kwartaal wordt de vaste renteopslag bij LeasePlan Bank opnieuw vastgesteld. Voor het derde kwartaal is deze renteopslag verlaagd van 1,30% naar 0,70%.
Zakelijke internetsparen
De 1 maands Euribor® is de afgelopen maand gestegen van 0,11% naar 0,12%. Op grond van de stand van de 1 maands Euribor® op 27 juni 2013 komt de spaarrente voor juli 2013 hiermee uit op 0,82% nominaal op jaarbasis. Dat is inclusief de opslag van 0,70%.
Termijndeposito’s
Bij termijndeposito’s passen wij de rente niet automatisch iedere maand aan. In plaats daarvan stellen wij de rentetarieven periodiek vast op basis van de ontwikkelingen op de geldmarkt en op de kapitaalmarkt. De rente van een afgesloten termijndeposito staat tijdens de looptijd vast.
Inzicht in de actuele rentestand
Wilt u meer weten over onze rentetarieven? Kijk dan op onze website bij Rente-informatie. Vanaf de eerste dag van de maand vindt u daar de nieuwe rentetarieven.
Heeft u hierover vragen? Bel dan met onze Klantenservice, telefoonnummer 0900 - 8303 (5 cent per minuut). Of stuur een e-mail naar klantenservice@leaseplanbank.nl. Onze medewerkers helpen u graag.
Met vriendelijke groet,
LeasePlan Bank
Rob Keulemans
Directeur
Daar hol je toch meteen weg met je centen?quote:Op zondag 30 juni 2013 14:28 schreef jochem8 het volgende:
Zo komt LeasePlan Bank wel van zijn zakelijke spaarders af ja![]()
![]()
![]()
[..]
0,82% rente!![]()
Ja, ik ga eens kijken waar ik nu mijn zakelijke geld kan stallen. 0,82% is gewoon een belediging.quote:Op zondag 30 juni 2013 14:31 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Daar hol je toch meteen weg met je centen?
Man, de ASN Bank geeft zelfs nog 1% op je normale betaalrekening...
Inderdaad, van de zotte!quote:Op zondag 30 juni 2013 14:46 schreef jochem8 het volgende:
[..]
Ja, ik ga eens kijken waar ik nu mijn zakelijke geld kan stallen. 0,82% is gewoon een belediging.
Er zijn helaas ook mensen die zich moeten wapenen voor de toekomst (werkloos boven de 50 om maar eens iets te noemen) en om die reden toch een tikkie moeten gaan sparen.quote:Op zondag 30 juni 2013 14:52 schreef Spezza19 het volgende:
Banken zijn gewoon tuig... Legale diefstal is wat zij doen....
Uitgeven levert je op dit moment meer waar voor je geld dan het op een spaarrekening zetten....
de inflatie in de eurozone is 1,2%quote:Op zondag 30 juni 2013 11:25 schreef DappereDodo77 het volgende:
[..]
De inflatiedoelstelling van de ECB is <2%. De inflatie is nu ongeveer 3,5%. Ze lopen achter...
Jup, dat is altijd zo. Daarnaast wil LPB volgens mij ook van spaarders af als ik het goed gelezen heb.quote:Op zondag 30 juni 2013 14:49 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Inderdaad, van de zotte!
Is het trouwens 'normaal' dat je op een zakelijke (spaar)rekening nòg minder krijgt dan op een gewone?
Ach wat wil je dan?... 4% verlagen naar 2%, maar dan wordt het ipv 30% ook weer 60%quote:Op zondag 30 juni 2013 14:57 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Er zijn helaas ook mensen die zich moeten wapenen voor de toekomst (werkloos boven de 50 om maar eens iets te noemen) en om die reden toch een tikkie moeten gaan sparen.
Wat pas ècht legale diefstal is, is het feit dat je boven de 21K nog eens eventjes VRH mag aftikken vanwege een fictief rendement van 4%. Dat haalt echt geen hond meer, en al jarenlang niet meer.
Ze geven wel een depositobonus vanaf 9 maanden nu.quote:Op zondag 30 juni 2013 18:07 schreef vigier het volgende:
[..]
Jup, dat is altijd zo. Daarnaast wil LPB volgens mij ook van spaarders af als ik het goed gelezen heb.
Wat houdt dat in? Ik moet ook nog een (voor mij) aanzienlijk bedrag zien te stallen.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:03 schreef Ill-Skillz het volgende:
[..]
Ze geven wel een depositobonus vanaf 9 maanden nu.
Je moet niet altijd naar het renteverschil kijken, ook naar hoe het er over een jaar uitziet. Vorig jaar was die 0,5% bonusrente en kon je stemmen op welk termijn die gezet zou worden. Toen won 1 jaar overtuigd. Achteraf gezien was het veel beter geweest als het 2 jaar of langer was geweest.quote:Op maandag 1 juli 2013 12:05 schreef brulaap112 het volgende:
Heb net een deel 1 jaar gedaan, maar 9 maanden misschien voor de rest. Scheelt bijna niks.
Hoe wil je dan relatief risicoloos gaan beleggen? Obligaties leveren nu erg weinig rendement op en de rente gaat misschien binnenkort stijgen. Obligaties worden dan minder waard.quote:Op maandag 1 juli 2013 12:23 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat houdt dat in? Ik moet ook nog een (voor mij) aanzienlijk bedrag zien te stallen.
Eigenlijk is het allemaal rukMisschien toch maar relatief risicoloos beleggen. Dan pak je altijd nog een procent of 3 tenminste.
0,25 procentpunt hogere rente voor 9 maanden vast tot 4 jaar vast, 0,5 procentpunt hogere rente voor 5 jaar vast. Voor 1 jaar krijg je nu (tot 3 juli 20:00) 2,4% rentequote:Op maandag 1 juli 2013 12:23 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat houdt dat in? Ik moet ook nog een (voor mij) aanzienlijk bedrag zien te stallen.
Eigenlijk is het allemaal rukMisschien toch maar relatief risicoloos beleggen. Dan pak je altijd nog een procent of 3 tenminste.
Rente gaat misschien stijgen ja. Misschien ook niet.quote:Op maandag 1 juli 2013 12:57 schreef zzzzzzz het volgende:
[..]
Hoe wil je dan relatief risicoloos gaan beleggen? Obligaties leveren nu erg weinig rendement op en de rente gaat misschien binnenkort stijgen. Obligaties worden dan minder waard.
Dit dus:quote:Op maandag 1 juli 2013 13:25 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
0,25 procentpunt hogere rente voor 9 maanden vast tot 4 jaar vast, 0,5 procentpunt hogere rente voor 5 jaar vast. Voor 1 jaar krijg je nu (tot 3 juli 20:00) 2,4% rente
Denk dat ik toch maar weer voor een jaartje ga vastzetten
Dat is wel mooi. Dan ga ik vanavond ook nog actie ondernemen. En 3 juli komt er toevallig ook net een klein depootje vrij. 5 juli helaas een veel groterequote:Op maandag 1 juli 2013 13:25 schreef MrBadGuy het volgende:
0,25 procentpunt hogere rente voor 9 maanden vast tot 4 jaar vast, 0,5 procentpunt hogere rente voor 5 jaar vast. Voor 1 jaar krijg je nu (tot 3 juli 20:00) 2,4% rente
Wat maf zeg. Ik zou toch denken dat geld = geld en spaarrekening = spaarrekening, of dat nou een zakelijke rekening is of niet. Maar zo werkt het kennelijk niet. Wat is de rationale hierachter?quote:Op zondag 30 juni 2013 18:07 schreef vigier het volgende:
[..]
Jup, dat is altijd zo. Daarnaast wil LPB volgens mij ook van spaarders af als ik het goed gelezen heb.
Uh, heb je de LPB actie voor particulieren gezien?quote:Op maandag 1 juli 2013 14:06 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Wat maf zeg. Ik zou toch denken dat geld = geld en spaarrekening = spaarrekening, of dat nou een zakelijke rekening is of niet. Maar zo werkt het kennelijk niet. Wat is de rationale hierachter?
Dat de LPB van spaarders af wil is wel duidelijk. Nou goed hoor, ik ben al weg!
Ah, op die fiets.quote:Op maandag 1 juli 2013 14:21 schreef leolinedance het volgende:
Zakelijke rekening kost meer rompslomp, dus meer geld. Waarschijnlijk is er qua service ook meer mogelijik. Vandaar een lagere rente vermoed ik.
En alles staat nu op Maxisparen. Dacht dat dat niet kon omdat er een limiet op zat maar blijkbaar toch wel. Dus heb nu 2,05% rente vrij opneembaarquote:Op maandag 1 juli 2013 12:57 schreef -jos- het volgende:
Heb net de rest van mijn geld bij ABN overgeboekt naar SNS, scheelt meer dan 0,5%.
Zakelijke rekening kost helemaal niet meer rompslomp. Bedenk ook dat je als zakelijke klant ook veel meer betaalt voor betalingsverkeer. Kosten voor transacties bijvoorbeeld, die betaal je als particuliere klant niet, als zakelijke klant wel.quote:Op maandag 1 juli 2013 14:21 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Uh, heb je de LPB actie voor particulieren gezien?
Zakelijke rekening kost meer rompslomp, dus meer geld. Waarschijnlijk is er qua service ook meer mogelijik. Vandaar een lagere rente vermoed ik.
Dus dit verhaal van de directeur van LPB klopt niet?quote:Op maandag 1 juli 2013 19:56 schreef vigier het volgende:
[..]
Zakelijke rekening kost helemaal niet meer rompslomp. Bedenk ook dat je als zakelijke klant ook veel meer betaalt voor betalingsverkeer. Kosten voor transacties bijvoorbeeld, die betaal je als particuliere klant niet, als zakelijke klant wel.
Nou ja, ik bekijk het vanuit het perspectief van een gewone bank, waar klanten veel verschillende diensten af kunnen nemen, waarbij je dus altijd met dit soort dingen (die die directeur noemt) te maken hebt. LPB is natuurlijk geen gewone bank, dus voor hen is het wel extra werk.quote:Op maandag 1 juli 2013 22:59 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dus dit verhaal van de directeur van LPB klopt niet?
Het belangrijkste addertje: Met het DELA CoöperatiespaarPlan spaart u minimaal tien jaar. Tussentijds geld opnemen kan. U betaalt dan minimaal ¤ 75 en maximaal ¤ 150 per opname. Na tien jaar is geld opnemen kosteloos.quote:Op maandag 1 juli 2013 23:04 schreef zwarteweduwe het volgende:
Zie net de reclame weer van de Dela, over hun spaarplan met 2,75 procent rente. Klinkt aantrekkelijk. Is dat een goede vervanging van een gewone spaarrekening cq welke adder ligt hier onder het gras?
http://www.dela.nl/spaarplan/vergelijken/vergelijkenquote:Op maandag 1 juli 2013 23:04 schreef zwarteweduwe het volgende:
Zie net de reclame weer van de Dela, over hun spaarplan met 2,75 procent rente. Klinkt aantrekkelijk. Is dat een goede vervanging van een gewone spaarrekening cq welke adder ligt hier onder het gras?
Daarbij is de rente helemaal niet aantrekkelijk bij 10 jaar vast. Bij LPB krijg je op het moment 3,1% voor 5 jaar vast.quote:Het depositogarantiestelsel geldt niet voor het CoöperatiespaarPlan. DELA valt als verzekeraar onder de nationale opvangregeling van De Nederlandsche Bank en het Verbond van Verzekeraars. Deze regeling heeft als doel om noodmaatregelen en faillissementen bij levensverzekeraars te voorkomen voordat deze financieel in problemen komen.
Moet binnen een dag wel lukken. Gisteren van MoneYou naar Rabo overgeschreven en van Rabo naar LPB, vanochtend heb ik het bedrag voor een jaar vastgezetquote:Op dinsdag 2 juli 2013 09:47 schreef zzzzzzz het volgende:
Hoe lang duurt een overschrijving van ING naar LeasePlan Bank?
1 dag max. als het goed is.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 09:47 schreef zzzzzzz het volgende:
Hoe lang duurt een overschrijving van ING naar LeasePlan Bank?
Vanochtend deed hij het wel.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 23:12 schreef RamboDirk het volgende:
net nog ingelogd, werd wel doorgelinked naar nationale nederlanden.
Mijn ervaring is dat banken zelden het achterste van hun tong laten zien. Er zijn gewoon weinig banken die gelijke rente bieden voor zowel zakelijk als gewone personen. Er is dan ook minder concurrentie en hoef je dus ook minder te bieden. Alleen zullen ze dat nooit zo vermelden om niet de zakelijke klanten nog verder in het harnas te jagen.quote:Op maandag 1 juli 2013 22:59 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dus dit verhaal van de directeur van LPB klopt niet?
quote:Volgens de zogenoemde geharmoniseerde consumentenprijsindex (HICP) steeg de inflatie in Nederland naar 3,2 procent, terwijl die in de eurozone uitkwam op 1,6 procent.
Waarom niet?quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:13 schreef 44pje het volgende:
Zojuist een maxisparen rekening geopend bij SNS. Ik heb hem alleen op mijn naam staan, mag mijn vrouw er nu ook een openen?
Als je dan nagaat dat de huizenprijzen op jaarbasis 8,2% zijn gedaald, is de reële huizenprijsdaling (op jaarbasis) > 10%quote:Op donderdag 4 juli 2013 17:14 schreef wormtrein het volgende:
En die 2.9% is dan nog met ons eigen rekenmandje.
[..]
En waarom is dat "quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:19 schreef blomke het volgende:
[..]
Als je dan nagaat dat de huizenprijzen op jaarbasis 8,2% zijn gedaald, is de reële huizenprijsdaling (op jaarbasis) > 10%![]()
Ja weet ik eigenlijk ook niet, het lijkt me van wel. Eigenlijk wilde ik een gezamenlijke rekening openen, maar je mag maar 1 maxispaarrekening per rekeninghouder. Daarom heb ik hem maar op mijn naam alleen gezet.quote:
Ach, ik heb om de gekste dingen lol. Vooral als mensen denken dat ze iets waardevols bezitten, maar in werkelijkheid is het gebakken lucht. Een stapel stenen op een lapje grond in de Alblasserwaard bijv. En ondertussen flink aflossen om de waardedaling t.o.v. de hypotheekschuld, te verminderen.quote:
quote:“Rentestanden blijven op het huidige niveau of lager voor een geruime tijd”, aldus de ECB-president, die sprak van een “neerwaartse tendens” in de rente.
"Schadenfreude"?quote:
Dit, even dit topic volgen.quote:Op donderdag 4 juli 2013 16:21 schreef Dawnbreaker het volgende:
moet me maar eens gaan verdiepen in dit topic, want kreeg net weer bericht van de rabobank, rente weer omlaag, nu naar 1,3%flikker toch op.
Ach, zielepoot.quote:Op donderdag 4 juli 2013 20:31 schreef blomke het volgende:
[..]
Ach, ik heb om de gekste dingen lol. Vooral als mensen denken dat ze iets waardevols bezitten, maar in werkelijkheid is het gebakken lucht. Een stapel stenen op een lapje grond in de Alblasserwaard bijv. En ondertussen flink aflossen om de waardedaling t.o.v. de hypotheekschuld, te verminderen.
quote:Grote banken verlagen spaarrente
De Rabobank en ABN-Amro hebben de
rente op spaarrekeningen verder
verlaagd.Bij de Rabobank bedraagt de
rente nu nog maar 1,3 procent voor de
internetspaarrekening waarbij je vrij
geld kan opnemen.Ook bij ABN-Amro is
die rente nu 1,3 procent.
Ook kleinere banken hebben de afgelopen
tijd de spaarrentes verlaagd.Bij alle
aanbieders bedraagt de rente voor een
rekening zonder beperkende voorwaarden
nu minder dan 2 procent.Daarmee ligt de
spaarrente fors onder het inflatiepeil.
Dat betekent dat het spaargeld steeds
minder waard wordt.Rente die er bij
komt,gaat er meer dan af door inflatie.
Wat is 100% AV ?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 12:53 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Ach, zielepoot.
Jij hebt makkelijk praten met je 100% AV. Trollen om het trollen.
Aflossings Vrij?quote:
Zijn er nog meer van dit soort online buitenlandse banken met zulke rentes? En geldt hier ook een soort depositogarantiestelsel of niet?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 07:01 schreef arjan1212 het volgende:
http://www.westpac.com.au(...)counts/reward-saver/
4,32%
australie
Dat snap ik, maar ik heb het dan ook over Eurolanders die een rekening openen die niet in euro's is. Net zo goed als Australiërs valutarisico lopen als ze een euro-rekening openen. Dus ook al zou het mogelijk zijn om zo'n rekening te openen (bij Westpac kan dat dus niet) en ook al zou het depositogarantiestelsel daar goed zijn, dan nog is het eerder beleggen/speculeren dan dat het sparen is.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 09:15 schreef arjan1212 het volgende:
Ja je hebt natuurlijk geen valuta risico als je in australie woont, je betaald daar immers ook met australische dollars..
Mwa, vind ik niet. Jij hebt waarschijnlijk 100% van je geld in euros. Als ik 50% euros en 50% dollars heb op spaarrekeningen is dat nog steeds sparen hoor. Je kan het dan wel beleggen/speculeren noemen maar je hebt dan wel minder risico dan als je al je geld in 1 valuta hebt staan. Je hebt sowieso altijd valutarisico.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 09:23 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar ik heb het dan ook over Eurolanders die een rekening openen die niet in euro's is. Net zo goed als Australiërs valutarisico lopen als ze een euro-rekening openen. Dus ook al zou het mogelijk zijn om zo'n rekening te openen (bij Westpac kan dat dus niet) en ook al zou het depositogarantiestelsel daar goed zijn, dan nog is het eerder beleggen/speculeren dan dat het sparen is.
Als 50% van je uitgaven in euro's is en 50% in dollars, dan lijkt me dat verstandig. Aangezien ik (nagenoeg) 100% van mijn uitgaven in euro's doe, heb ik 100% van mijn spaargeld ook in euro's aangezien ik dan geen valutarisico loop. Een deel in dollars zetten, terwijl mijn uitgaven in euro's zijn, is voor mij gewoon speculeren op een stijging van de dollar (ten opzichte van de euro) en daarmee loop ik meer risico (wat in mijn voordeel maar ook in mijn nadeel kan werken).quote:Op dinsdag 9 juli 2013 09:26 schreef -jos- het volgende:
[..]
Mwa, vind ik niet. Jij hebt waarschijnlijk 100% van je geld in euros. Als ik 50% euros en 50% dollars heb op spaarrekeningen is dat nog steeds sparen hoor. Je kan het dan wel beleggen/speculeren noemen maar je hebt dan wel minder risico dan als je al je geld in 1 valuta hebt staan.
Je loopt altijd valutarisico. Als de euro opeens hyperinflatie krijgt wordt jouw geld een stuk minder waard. Als je je geld over meerdere valuta verdeeld verminder je dit risico.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 09:30 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Als 50% van je uitgaven in euro's is en 50% in dollars, dan lijkt me dat verstandig. Aangezien ik (nagenoeg) 100% van mijn uitgaven in euro's doe, heb ik 100% van mijn spaargeld ook in euro's aangezien ik dan geen valutarisico loop. Een deel in dollars zetten, terwijl mijn uitgaven in euro's zijn, is voor mij gewoon speculeren op een stijging van de dollar (ten opzichte van de euro) en daarmee loop ik meer risico (wat in mijn voordeel maar ook in mijn nadeel kan werken).
Maar je geld spreiden over meerdere valuta wil ik verder niet afraden (ik zou het zelf alleen niet snel doen), alleen loop je wel de nodige risico als je uitgaven slechts in 1 valuta is. Daarom past dit mijn inziens minder in een spaartopic (al is het wel interessant wat buitenlandse banken voor rente geven).
Bij de Rabobank is die koersopslag geloof ik 1.5%. Als je van die dollars ooit weer euro's wil maken dan kun je opnieuw betalen. En dan heb je nog het valutarisico en niet te vergeten het risico dat zo'n bank failliet gaat. Dan is de rente die ze bieden ineens helemaal niet meer zo aantrekkelijk.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 09:44 schreef -jos- het volgende:
[..]
Je loopt altijd valutarisico. Als de euro opeens hyperinflatie krijgt wordt jouw geld een stuk minder waard. Als je je geld over meerdere valuta verdeeld verminder je dit risico.
Wat jij zegt dat je uitgaven alleen in euro's zijn is natuurlijk wel waar. Dat betekent dat als je je geld in een andere valuta hebt je dan weer conversiekosten moet betalen. Dat is het nadeel ervan.
Lekker risicovrij ook, zo'n bank.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 14:55 schreef brulaap112 het volgende:
Griekenland: Bank Dodecanese 5 months Fixed deposit 5% minimaal ¤ 20.000 Is valid for new deposits and until the 5 July 2013 5/7/2013
ik denk in nederland. de risico opslag op nederlande hypotheken is hoger , en daarom is de spaarrente ook hoger.. in duitsland is de spaarrente maar 0,55% in engeland en zwitserland maar 0,15%quote:Op dinsdag 9 juli 2013 14:48 schreef ThijsTH het volgende:
Nou ok, vergeet Australie even dan, en dan nu dezelfde vraag voor de EU-landen: waar is de rente het hoogste?
quote:Graag willen wij u uitnodigen voor deelname aan een nieuw onderzoek. Het onderzoek duurt ongeveer 10 minuten en onder de inzenders wordt 3 x 50 euro verloot. Bovendien maakt u met uw deelname kans op een iPad!
Is een paspoort genoeg of moet je daar echt wonen?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 09:02 schreef arjan1212 het volgende:
Als je daar gaat sparen moet je in australie wonen.
Voor een tientje op 10K? De vraag stellen is 'm beantwoorden denk ik.quote:Op zondag 21 juli 2013 16:29 schreef Extraneus het volgende:
Ik overweeg om bij knab wat geld op een kwartaalspaarekening te zetten voor 2,1%. Gaan jullie voor een tiende procent ergens een nieuwe rekening openen?
Nee, wel om te spreiden en per bank < ¤100.000,- te blijven.quote:Op zondag 21 juli 2013 16:29 schreef Extraneus het volgende:
Ik overweeg om bij knab wat geld op een kwartaalspaarekening te zetten voor 2,1%. Gaan jullie voor een tiende procent ergens een nieuwe rekening openen?
Ze hebben Kwartaal Sparen bij knab en daar krijg je 2,2% (nog een tiende meer zie ik dus net) voor (1,4% basisrente + 0,8% bonusrente voor het bedrag dat het hele kwartaal op de rekening staat). En je betaalt tot eind dit jaar niet dat tarief van 15 euro per maand.quote:Op zondag 21 juli 2013 16:32 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Voor een tientje op 10K? De vraag stellen is 'm beantwoorden denk ik.
Zo ver ben ik helaas nog niet.quote:Op zondag 21 juli 2013 16:34 schreef blomke het volgende:
[..]
Nee, wel om te spreiden en per bank < ¤100.000,- te blijven.
Dat is een tarief voor een spaarrekening??quote:Op zondag 21 juli 2013 16:50 schreef Extraneus het volgende:
En je betaalt tot eind dit jaar niet dat tarief van 15 euro per maand.
Nee, om überhaupt klant te zijn bij knab en de enige reden dat ik nu klant word is die relatief hoge kwartaalspaarrente. Vind het een hoop geld. Daarom probeer ik het even zolang het gratis is.quote:Op zondag 21 juli 2013 17:47 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat is een tarief voor een spaarrekening??
Pas op dat je niet vergeet 't te beëindigen; ze zijn er opuit van de "vergeet-me-welletjes", te profieteterenquote:Op zondag 21 juli 2013 18:29 schreef Extraneus het volgende:
Daarom probeer ik het even zolang het gratis is.
Nee idd dat gaat helemaal nergens over die 15 euro. Lijkt leuk in het lijstje maar is dus gewoon net niks.quote:Op zondag 21 juli 2013 19:05 schreef blomke het volgende:
Moet je ¤180.000 daar zetten om op jaarbasis per 0,1% hogere rente wil de spaarrekening rendabel zijn. Mij niet gezien
Zal ik doen, bedankt.quote:Op zondag 21 juli 2013 19:06 schreef blomke het volgende:
[..]
Pas op dat je niet vergeet 't te beëindigen; ze zijn er opuit van de "vergeet-me-welletjes", te profieteteren
Welk programma is dat?quote:Op zondag 21 juli 2013 19:45 schreef SeLang het volgende:
Ik heb zo'n reminder programmaatje op m'n PC draaien die mij precies waarschuwt wanneer ik waar geld moet wegboeken. Ideaal om te profiteren van allerlei acties en bonusrentes
Dat heeft alles met het Europese centrale bankbeleid te maken. Recent heeft Mario aangekondigd dat de rente ook op langere termijn laag zal blijven. Dat betekent ook lage rentes op de geldmarkten.quote:Op maandag 22 juli 2013 20:09 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Ik vraag me echt af hoe lang de banken nog door kunnen gaan met deze praktijken.
Snap 't. En onze overheid maar vasthouden aan die 4% fictief rendement.quote:Op maandag 22 juli 2013 20:14 schreef blomke het volgende:
Dat heeft alles met het Europese centrale bankbeleid te maken. Recent heeft Mario aangekondigd dat de rente ook op langere termijn laag zal blijven. Dat betekent ook lage rentes op de geldmarkten.
Hoe de kapitaalmarktrenteontwikkelingen zijn, hangt weer af van de staatobligatiekoersen.
Totdat er een kabinet aantreed dat stopt met bezuinigen en lastenverhogen. De internationale shortsellers / speculanten / hedgefunds / rating agencies de aanval op Nederland inzetten. Dan staat de rente zo op 5%quote:Op maandag 22 juli 2013 20:09 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Ik vraag me echt af hoe lang de banken nog door kunnen gaan met deze praktijken.
Een hele tijd. In Duitsland en Engeland is de spaarrente kennelijk nog veel lager dan hier.quote:Op maandag 22 juli 2013 20:09 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Schitterende opmerking.quote:Op maandag 22 juli 2013 20:16 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Snap 't. En onze overheid maar vasthouden aan die 4% fictief rendement.
Fictief is het zeker, in zoverre klopt het wel.
quote:U heeft bij ons de spaarrekening Aegon Sparen. In deze mail informeer ik u over uw nieuwe spaarrente.
Uw spaarrente gaat omlaag
Vanaf 25 juli 2013 krijgt u 1,5%* spaarrente per jaar. Uw spaarrente was 1,6%.
De hoogste die ik in Engeland heb is momenteel 1,6% vrij opneembaar (tot juni 2014) en die kun je nu al niet meer krijgen. Twee weken geleden is mijn vrij opneembare 3,2% rekening helaas gereset naar 0,5%quote:Op maandag 22 juli 2013 22:23 schreef Extraneus het volgende:
[..]
Een hele tijd. In Duitsland en Engeland is de spaarrente kennelijk nog veel lager dan hier.
quote:Op dinsdag 23 juli 2013 13:09 schreef SeLang het volgende:
[..]
De hoogste die ik in Engeland heb is momenteel 1,6% vrij opneembaar (tot juni 2014) en die kun je nu al niet meer krijgen. Twee weken geleden is mijn vrij opneembare 3,2% rekening helaas gereset naar 0,5%(in Engeland werkt het vaak met bonusrentes die na een jaar resetten - ze hopen dan dat je dat vergeet. Werkt natuurlijk niet bij een excel freak zoals ik
)
Stomme actie van haar en terechte uitspraak.quote:Op woensdag 24 juli 2013 21:23 schreef leolinedance het volgende:
Die zal zich wel genaaid voelen: http://www.nrc.nl/nieuws/(...)oen-verloor-door-dsb
500k
Dat is ook niet optimaalquote:Op woensdag 24 juli 2013 22:17 schreef arjan1212 het volgende:
De vve van het gebouw waar ik woon hadden ook een spaarrekening bij dsb.. dat staat nu bij de rabobank
Zover ik altijd heb begrepen: De bestuursleden van de VvE kunnen gebruik maken van het depositogarantiestelsel om tot max een ton terug te halen. Eventuele eigen rekeningen die deze leden hebben worden wel in mindering gebracht.quote:Op woensdag 24 juli 2013 22:17 schreef arjan1212 het volgende:
De vve van het gebouw waar ik woon hadden ook een spaarrekening bij dsb.. dat staat nu bij de rabobank
Het is altijd duidelijk geweest dat een achtergesteld deposito risico inhoudt. Mensen die gokken op hoge rente en winst moeten niet achteraf klagen bij de overheid.quote:Op woensdag 24 juli 2013 22:16 schreef arjan1212 het volgende:
beetje een slecht voorbeeld omdat ze dit in 2008 deed... maar wat als iemand in 2005 een achtergesteld deposito voor 5 jaar vast nam? Toen was er nog niks aan de hand.. in 2007 begon al die onzin pas..
Mee eens, maar eigenlijk hebben de spaarders van ABN-AMRO, Fortis, ING en SNS ook een bailout gehad. Die waren allemaal omgevallen zonder staatssteun alleen hebben ze in tegenstelling tot Icesave niet gewacht tot het faillissement. Daarom vind ik het een beetje flauw om Icesave er nu uit te pikken.quote:Op donderdag 25 juli 2013 07:00 schreef RemcoDelft het volgende:
Wat mij betreft ging het trouwens mis toen de overheid de Icesave-klanten een bailout gaf. Dat was geen overheidstaak.
quote:Op woensdag 24 juli 2013 21:23 schreef leolinedance het volgende:
Die zal zich wel genaaid voelen: http://www.nrc.nl/nieuws/(...)oen-verloor-door-dsb
500k
Hoe achterlijk ben je als je 500k ergens stalt zonder (zogenaamd) te weten wat de voorwaarden zijn? Hier heb ik absoluut geen medelijden mee.quote:De gedupeerde vrouw zette in juni 2008 500.000 euro bij DSB Bank op een achtergesteld deposito. Zo’n deposito houdt in dat bij een faillissement de houder vrijwel achteraan de rij schuldeisers staat. Daartegenover staat een zeer hoge rente. Toen de DSB Bank van Dirk Scheringa in november 2009 failliet ging, verloor de vrouw vrijwel al haar geld.
Zij verweet DSB dat die haar onvoldoende over de risico’s had geadviseerd. Ze verweet de AFM dat die DSB niet had gedwongen om betere informatie over het product te verschaffen. Dan had zij de investering wellicht niet gedaan, betoogde zij.
In 2005 was het ook duidelijk wat een achtergestelde deposito is. Als je dat nu bij een 'veilige' of een 'onveilige' bank doet, je weet dat je een bepaald risico loopt (en daarom meer rente krijgt).quote:Op woensdag 24 juli 2013 22:16 schreef arjan1212 het volgende:
beetje een slecht voorbeeld omdat ze dit in 2008 deed... maar wat als iemand in 2005 een achtergesteld deposito voor 5 jaar vast nam? Toen was er nog niks aan de hand.. in 2007 begon al die onzin pas..
Ik pik Icesave eruit omdat die als enige geen garanties van de Nederlandse overheid had. Alle andere Nederlandse banken hebben dat (via het depositogarantiestelsel) wel.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:49 schreef SeLang het volgende:
Mee eens, maar eigenlijk hebben de spaarders van ABN-AMRO, Fortis, ING en SNS ook een bailout gehad. Die waren allemaal omgevallen zonder staatssteun alleen hebben ze in tegenstelling tot Icesave niet gewacht tot het faillissement. Daarom vind ik het een beetje flauw om Icesave er nu uit te pikken.
Icesave had ook NL-overheidsgaranties, maar alleen over het ¤21.000-¤40.000 (ongeveer) gedeelte. Dan had je dus de bizarre situatie gehad dat rekeninghouders met 20k geen cent zouden terugkrijgen en rekeninghouders met 40k wel ca 18k hadden teruggekregen! Politiek onmogelijk te verkopen, want "de rijken" krijgen dan geld en "de armen" niet!quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:14 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik pik Icesave eruit omdat die als enige geen garanties van de Nederlandse overheid had. Alle andere Nederlandse banken hebben dat (via het depositogarantiestelsel) wel.
Dat geldt per moeder/dochter combinatie; dus als je al 50.000 bij de SNS hebt, heb je bij ZL nog "maar" tot 50.000 garantie.quote:Op donderdag 25 juli 2013 14:49 schreef MCH het volgende:
We kunnen weer bij een "nieuwe" bank sparen namelijk Zwitserleven. Rente voor de normale internetrekening is niks bijzonders (1,8%) echter maandsparen kan nog wel lucratief zijn. Je kan tot 1000 euro (is bij andere banken 500) elke maand storten en eenmalig extra bijstorten (kan daar zo geen maximaal bedrag van vinden) en levert je 1,9% op. Let wel even op dat Zwitserleven onderdeel is van SNS dus ik weet niet hoe de 100.000 regel geldt.
Niet failliet, maar je loopt een bail-in risico (de beruchte Dijsselbloem template)quote:Op donderdag 25 juli 2013 19:13 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat geldt per moeder/dochter combinatie; dus als je al 50.000 bij de SNS hebt, heb je bij ZL nog "maar" tot 50.000 garantie.
Aan de andere kant, gaat een staatsbank failliet???
Wellicht wil je dat allebei uitleggen?quote:Op donderdag 25 juli 2013 19:18 schreef SeLang het volgende:
Niet failliet, maar je loopt een bail-in risico (de beruchte Dijsselbloem template)
Wat op Cyprus is gebeurd: rekeningen >100k worden onteigend en gebruikt om de bank te herkapitaliseren. En Dijsselbloem gaf daarop het commentaar dat dat een template is voor hoe er in de toekomst met dit soort problemen zal worden omgegaan.quote:Op donderdag 25 juli 2013 19:22 schreef blomke het volgende:
[..]
Wellicht wil je dat allebei uitleggen?
Had jij toen dan max. 20K per bank?quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:31 schreef SeLang het volgende:
Maar het doet er niet toe want de meest dubieuze stap kwam slechts enkele dagen voor het faillissement: Het ophogen van de garantiegrens naar 100k. Dat was een bailout voor mensen die bewust ver boven de garantiegrens zaten op kosten van de belastingbetaler.
Correct me if I'm wrong, maar dat bedrag wordt toch opgehoest door de overige banken. Niet de overheid/belastingbetaler.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:31 schreef SeLang het volgende:
Maar het doet er niet toe want de meest dubieuze stap kwam slechts enkele dagen voor het faillissement: Het ophogen van de garantiegrens naar 100k. Dat was een bailout voor mensen die bewust ver boven de garantiegrens zaten op kosten van de belastingbetaler.
Nee, 40k. Ik nam de 10% eigen risico over de bovenste 20k toen voor lief aangezien je anders wel erg veel rekeningen nodig hebt (als die er überhaupt al zijn). Over het gehele bedrag had je dan 5% eigen risico, wat in die tijd overeenkwam met ongeveer één jaar ontvangen rente. Maar al sinds 2007 had ik vrijwel al m'n geld in NL staatsobligaties gestald omdat ik de crisis had zien aankomen en bank faillissementen verwachtte. Dat iedereen een bailout kreeg was voor mij een verrassing.quote:
Nu wel dacht ik, maar toen die grens door de overheid werd opgehoogd was het voor zover ik weet ook de overheid (=belastingbetaler) die garant stond voor de ophoging. Het was immers de minister die overnight die limiet meer dan verdubbelde. Inmiddels is het DSG hervormd en is de grens weliswaar 100k maar door nieuwe regels (zoals het beslag kunnen leggen op assets en preferentie voor het DSG) is het risico voor het DGS nu kleiner dan het in 2008 was.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:08 schreef snabbi het volgende:
[..]
Correct me if I'm wrong, maar dat bedrag wordt toch opgehoest door de overige banken. Niet de overheid/belastingbetaler.
Laatste rekening die ik heb afgesloten was in mei bij Derbyshire, met 1,7% vrij opneembaar tot 30 juni 2014. Knap waardeloos maar dat was toen de beste optie. Mijn vrij opneembare rekening bij Santander met 3,2% liep in juli af dus ik moest een alternatief daarvoor hebbenquote:Op zondag 28 juli 2013 13:11 schreef Qwerty911 het volgende:
@SeLang:
Wellicht een beetje off-topic maar waar haal je nu de hoogste vrij opneembare rente in de UK?
Destijds bij IceSave was toch de limiet toch of 50k in het garantiedepositostelsel? en in het geval van Ice save was de eerste 20k door IJsland op te hoesten, daarboven de DNB. In ieder geval lager dan wat Bos vond dat iedereen terug moest krijgen.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:08 schreef snabbi het volgende:
[..]
Correct me if I'm wrong, maar dat bedrag wordt toch opgehoest door de overige banken. Niet de overheid/belastingbetaler.
Leuk in het begin, maar daarna moet je betalen dus... alleen maar een lokkertje...quote:Op zondag 28 juli 2013 19:27 schreef µ het volgende:
"Open voor 1 augustus een Knab deposito en bankier tot en met 31 december 2013 zonder de gebruikelijke maandelijkse fee van ¤ 15. "
Hoe groot is het risico bij zo'n participatie? 5% dividend geldt nog als defensief beleggen (als ik de terminologieniet door elkaar haal)?quote:Op zondag 28 juli 2013 19:31 schreef µ het volgende:
Je kan wel partciperen in knab, levert je 5% dividend op en 50% korting op de fee. Kost ¤5k.
Ja, maar waarom zo'n hoog tarief? Bij mijn bank betaal ik 2,33 euro per maand.quote:Op zondag 28 juli 2013 20:01 schreef elkravo het volgende:
[..]
Leuk in het begin, maar daarna moet je betalen dus... alleen maar een lokkertje...
15 euro per maandquote:Op zondag 28 juli 2013 19:27 schreef µ het volgende:
"Open voor 1 augustus een Knab deposito en bankier tot en met 31 december 2013 zonder de gebruikelijke maandelijkse fee van ¤ 15. "
Hopen dat mensen het vergeten?quote:Op zondag 28 juli 2013 20:21 schreef Extraneus het volgende:
[..]
Ja, maar waarom zo'n hoog tarief? Bij mijn bank betaal ik 2,33 euro per maand.
Dat overzicht heb ik zelf ook wel...heb ik knab niet voor nodig.quote:Op zondag 28 juli 2013 20:49 schreef µ het volgende:
KNAB levert wel een tof overzicht van al je rekeningen. Dus ook bij andere banken.
Ook wat je bij andere banken hebt? Maar dat wil je toch helemaal niet dat een derde partij weet hoeveel geld je overal hebt? Die informatie spelen ze door aan de linksen en de CIA.quote:Op zondag 28 juli 2013 20:49 schreef µ het volgende:
KNAB levert wel een tof overzicht van al je rekeningen. Dus ook bij andere banken.
Ja, wat ik zeg, ik betaal 2,33 per maand. Zie werkelijk niet in waarom je daar zoveel betaalt.quote:
Ja, precies.quote:Op zondag 28 juli 2013 20:48 schreef elkravo het volgende:
[..]
Hopen dat mensen het vergeten?
Dat zag ik laatst ok bij energievergelijkingssites... bij gasenlicht.com oid krijg je een eenmalige korting voor een jaar. 200 EUR ongeveer, en door die korting is een aanbieding goedkoper dan je huidige leverancier. Maar het jaar erna betaal je dus gewoon meer dan dat je nu doet. Moet je er elk jaar een sport van maken om te wisselen...
Tja, het lijkt erop dat knab eenzelfde strategie volgt? En hier in dit topic zitten mensen die oplettend zijn, en soms voor 1/10e procent geld van rekening naar rekening boeken... maar de rest...
Je moet er waarschijnlijk wel toestemming voor geven dat andere banken MT940 swift berichten oid sturen naar Knab... Dus je doet het zelf. ;-) Of knab die info mag gebruiken voor eigen doeleinden?... weet niet of je daar ook toestemming voor geeft. Die berichten zijn trouwens duur, dus ik snap wel opeens die 15 euro dan.quote:Op zondag 28 juli 2013 20:56 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ook wat je bij andere banken hebt? Maar dat wil je toch helemaal niet dat een derde partij weet hoeveel geld je overal hebt? Die informatie spelen ze door aan de linksen en de CIA.
Maar wie heeft er zoveel geld voor over om dat overzicht te hebben? Het is vast handig voor mensen die niet handig zijn met Excel (zoals ik) maar om er zoveel voor te betalen...quote:Op zondag 28 juli 2013 21:20 schreef elkravo het volgende:
[..]
Je moet er waarschijnlijk wel toestemming voor geven dat andere banken MT940 swift berichten oid sturen naar Knab... Dus je doet het zelf. ;-) Of knab die info mag gebruiken voor eigen doeleinden?... weet niet of je daar ook toestemming voor geeft. Die berichten zijn trouwens duur, dus ik snap wel opeens die 15 euro dan.
Precies... en zelfs onhandige mensen kunnen op andere bank-sites inloggen... dus het is bijna een decadent iets voor mensen die geld teveel hebben, zou je zeggen.quote:Op zondag 28 juli 2013 21:32 schreef Extraneus het volgende:
[..]
Maar wie heeft er zoveel geld voor over om dat overzicht te hebben? Het is vast handig voor mensen die niet handig zijn met Excel (zoals ik) maar om er zoveel voor te betalen...
Ja, inderdaad. Ik sluit er denk ik nog wel een kwartaalsparrekening tegen 2,1%, tenzij het nog verder daalten dan begin ik er helemaal niet aan.quote:Op zondag 28 juli 2013 21:40 schreef elkravo het volgende:
[..]
Precies... en zelfs onhandige mensen kunnen op andere bank-sites inloggen... dus het is bijna een decadent iets voor mensen die geld teveel hebben, zou je zeggen.
Maar ja.. altijd mensen die het wel doen... en knab verdient er vast aan...
Same here..quote:Op maandag 29 juli 2013 07:22 schreef RemcoDelft het volgende:
Donderdag geld overgemaakt naar WUB, nog steeds niets bijgeschreven... Gaat lekker daar sinds ze NN heten. En ze hebben niets gezegd over een andere inlegprocedure, dus ik ben benieuwd.
Bij mij stond het er een dag later, maar de valutadatum is gewoon op de dag van overschrijven (een dag eerder dus). Dat is dus hetzelfde als het bij WUB was.quote:Op maandag 29 juli 2013 07:22 schreef RemcoDelft het volgende:
Donderdag geld overgemaakt naar WUB, nog steeds niets bijgeschreven... Gaat lekker daar sinds ze NN heten. En ze hebben niets gezegd over een andere inlegprocedure, dus ik ben benieuwd.
Ik lees pas sinds kort mee in het rente-topic, en heb om in de stemming te komen #52, #51 en #50 doorgenomen.quote:Op zondag 28 juli 2013 21:42 schreef Extraneus het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Ik sluit er denk ik nog wel een kwartaalsparrekening tegen 2,1%, tenzij het nog verder daalten dan begin ik er helemaal niet aan.
Inlegprocedure is hetzelfde... geen probleem gehad ermee.quote:Op maandag 29 juli 2013 07:22 schreef RemcoDelft het volgende:
Geef je het antwoord niet zelf al? Je krijgt de 0,8% bonusrente over het bedrag dat gedurende het hele kwartaal op de rekening staat. Ik zorg dat het er op 1 oktober aanstaande op staat en haal het er op 1 januari 2014 van af. Dan staat het er toch een kwartaal op?quote:Op maandag 29 juli 2013 15:08 schreef Ton76 het volgende:
[..]
Ik lees pas sinds kort mee in het rente-topic, en heb om in de stemming te komen #52, #51 en #50 doorgenomen.
Ook ik heb even naar KNAB gekeken, maar klopt het wel wat je zegt over die kwartaalspaarrekening?
Bij een (kwartaal)deposito van 3 maanden (en daarna opzeggen, want het volgende kwartaal ga je dus ¤15 betalen) ontvang je 2,0% rente:
Knab Deposito:
1 tot 3 maanden: 2,0%
Maar... bij Knab Kwartaal Sparen:
Basisrente 1,3% effectief per jaar
Bonusrente 0,8% effectief per jaar
De bonusrente wordt berekend over het bedrag dat een heel kalenderkwartaal op uw Knab Kwartaal Spaarrekening staat.
De rentepercentages staan niet vast en kunnen dus veranderen. U krijgt van ons automatisch een alert als de rente wijzigt.
Als ik de regels van KNAB goed lees/begrijp krijg je na 1 kwartaal "Kwartaal Sparen", maar 1,3% (effectief per jaar), en daarna wil je je rekening opheffen (vanwege de ¤15 kleine lettertjes),
Die 0,8% bonusrente (om aan een totaal van 2,1% te komen) ga je dan niet halen.
Ooopps... My bad... ik las "heel kalenderjaar" i.p.v. "heel kalenderkwartaal".quote:Op maandag 29 juli 2013 21:50 schreef Extraneus het volgende:
[..]
Geef je het antwoord niet zelf al? Je krijgt de 0,8% bonusrente over het bedrag dat gedurende het hele kwartaal op de rekening staat. Ik zorg dat het er op 1 oktober aanstaande op staat en haal het er op 1 januari 2014 van af. Dan staat het er toch een kwartaal op?
Het enige is natuurlijk dat die rente continu daalt en dat had ik me nog niet gerealiseerd.
De crisis is overquote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:15 schreef SeLang het volgende:
Centraal Beheer RentePlus Rekening 1.70% --> 1.95%
Ja, omhoog!
En hun termijndeposito's waren ook al omhoog gegaan:quote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:15 schreef SeLang het volgende:
Centraal Beheer RentePlus Rekening 1.70% --> 1.95%
Ja, omhoog!
En dat is toch één consortium?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 19:11 schreef µ het volgende:
ING -> WUB (NN) @ 25/07, nu op rekening ("29/09).
Nationale Nederlanden (NN) was de verzekeringspoot van de Internationale Nederlanden Groep (ING).quote:Op dinsdag 30 juli 2013 19:29 schreef µ het volgende:
[..]
WUB was van ING ja. Wat de relatie tussen NN en ING is weet ik niet.
Geeft niet.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 09:17 schreef Ton76 het volgende:
[..]
Ooopps... My bad... ik las "heel kalenderjaar" i.p.v. "heel kalenderkwartaal".
Dus de bonusrente krijg je inderdaad wel na 1 kwartaal.
Ja, daarom ga ik dat maar doen, ook al is het maar 2%.quote:Feit blijft inderdaad wel dat de rentepercentages flexibel zijn, en dat risico loop je niet bij een kwartaaldeposito.
Dat is wel vreemd. Zelf heb ik donderdag geld geboekt Rabo --> NN en dat stond er vrijdag op (met valutatatum donderdag). Gisterenochtend heb ik geld opgenomen (NN --> Rabo) en dat stond s'middags gewoon al bij de Rabo.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 19:11 schreef µ het volgende:
ING -> WUB (NN) @ 25/07, nu op rekening ("29/09).
Ik ben op de valreep nog snel even klant geworden van KNAB, bij telefonisch contact werd me wel gemeld dat de rente per 1 augustus wel verlaagd zou worden, zie hieronder.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:14 schreef Extraneus het volgende:
[..]
Geeft niet.
[..]
Ja, daarom ga ik dat maar doen, ook al is het maar 2%.
Apart, ik heb hier een ASN Bankrekening en ASN Ideaalsparen en geld staat er binnen 1 minuut normaliter.quote:Op woensdag 31 juli 2013 10:23 schreef RemcoDelft het volgende:
ASN doet er regelmatig erg lang over om geld van hun eigen spaarrekening naar hun eigen bankrekening over te maken. Alsof ze niet willen dat ik m'n eigen geld gebruik zeg maar... Status: "In behandeling"
Een valutadagquote:Op woensdag 31 juli 2013 10:23 schreef RemcoDelft het volgende:
ASN doet er regelmatig erg lang over om geld van hun eigen spaarrekening naar hun eigen bankrekening over te maken. Alsof ze niet willen dat ik m'n eigen geld gebruik zeg maar... Status: "In behandeling"
Overdag zeker, misschien is het anders als je na een bepaald uur het geld overmaakt?quote:Op woensdag 31 juli 2013 10:40 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Apart, ik heb hier een ASN Bankrekening en ASN Ideaalsparen en geld staat er binnen 1 minuut normaliter.
Ik dacht dat KNAB dat ook deed.quote:Op woensdag 31 juli 2013 12:46 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Grappig overigens dat ASN de énige bank is die nog rente betaalt over je gewone betaalrekening. Niet veel, maar toch.
SNS Bank betaald anders 1.25%. Maar daar kost een rekening aanhouden dan ook 2.5x meer.quote:Op woensdag 31 juli 2013 12:46 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Overdag zeker, misschien is het anders als je na een bepaald uur het geld overmaakt?
Grappig overigens dat ASN de énige bank is die nog rente betaalt over je gewone betaalrekening. Niet veel, maar toch.
SNS heeft ook zo iets geloof ik maar dat kost je ook weer geld.quote:Op woensdag 31 juli 2013 12:46 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Overdag zeker, misschien is het anders als je na een bepaald uur het geld overmaakt?
Geen idee wat de tijden zijn, daar let ik niet zo op. Maar mijn gevoel zegt niet dat het strikt overdag wasquote:Op woensdag 31 juli 2013 12:46 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Hoe zit dat eigenlijk met die beveiliging van die apps?quote:Op woensdag 31 juli 2013 12:55 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Geen idee wat de tijden zijn, daar let ik niet zo op. Maar mijn gevoel zegt niet dat het strikt overdag was
ASN is wel een fijne bank, zeker nu de iPhone app op orde is.
5 cijferige pincode en je telefoon moet je bij ASN via je reader activeren. Je kan bij ASN instellen hoeveel je max kan overmaken per week zonder de reader. Zet die op 0 en je risico is weg.quote:Op woensdag 31 juli 2013 12:59 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Hoe zit dat eigenlijk met die beveiliging van die apps?
Ik gebruik ze nooit omdat ik te bang ben dat ik mijn telefoon een keer verlies of dat die gejat wordt. M
Oke dat zit dus wel goed!quote:Op woensdag 31 juli 2013 13:00 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
5 cijferige pincode en je telefoon moet je bij ASN via je reader activeren. Je kan bij ASN instellen hoeveel je max kan overmaken per week zonder de reader. Zet die op 0 en je risico is weg.
Handig om je saldo te checken of geld over te maken, ik gebruik 99% van de tijd een mobiel bank app (diverse banken) en bevalt meer dan primaquote:Op woensdag 31 juli 2013 13:03 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Oke dat zit dus wel goed!
Alleen zie ik niet echt een situatie waarin ik het zou willen gebruiken.
want?quote:Op woensdag 31 juli 2013 13:14 schreef zwartegolfbal het volgende:
Dit topic kan onderhand wel dicht?
Na bijna 2 weken heb ik een reactie met taalfout:quote:Op vrijdag 19 juli 2013 12:06 schreef RemcoDelft het volgende:
In ander nieuws: spam op het emailadres dat alleen WestlandUtrechtBank kent!
[..]
Het mag duidelijk zijn dat ik hier nooit toestemming voor heb gegeven aan WUB. Dat WUB verpatst is aan NN verandert daar niets aan... En spam beantwoorden door op "uitschrijven" te klikken bevestigd alleen maar dat je de spam gelezen hebt. Uitschrijven is voor dingen waarvoor je je hebt aangemeld, niet voor random spam. Gelukkig kan ik dat gewoon filteren in m'n mailclient.quote:Hartelijk dank voor uw email waarin u vraagt waarom uw mails ontvangt op uw Westlandutrechtbank e-mailadres.
Graag reageer ik hierop.
Onze klanten ontvangen inderdaad e-mails van het bedrijf Memo2, dit is een onderzoeksbureau die wij regelmatig inschakelen om onze producten te kunnen verbeteren door middel van klantanalyses. Wij vragen klanten vrijblijvend of zij mee willen doen aan de onderzoeken. Wilt u geen e-mails meer ontvangen van dit bedrijf dan moet u op de e-mail die u ontvangen heeft van Memo2 naar beneden scrollen en dan ziet u staan 'Wilt u geen uitnodigingen meer ontvangen op uw e-mailadres, klik dan hier om u uit te schrijven.' Bij deze zin staat een link vermeldt waar u op kunt klikken en u kunt uitschrijven.
Heeft u verder vragen of opmerkingen? Wij horen het graag. Wij zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen van 08.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 17.00 uur via 088 663 0663.
Met vriendelijke groet,
Monique van den Berg
Medewerker Klant Relatie Center
Nationale-Nederlanden
sns en frieslandbank hebben dat afgeschaft ?quote:Op woensdag 31 juli 2013 12:46 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
juist niet, de rente begint weer wat te stijgen dus.quote:Op woensdag 31 juli 2013 13:14 schreef zwartegolfbal het volgende:
Dit topic kan onderhand wel dicht?
Heb die ¤50 ook gehad ja. Terwijl ik dat salaris al lang kreegquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 12:05 schreef roadrats het volgende:
Bedankt dat u meedoet aan de actie.
U heeft aangegeven dat u uw salaris voortaan bij de ING gaat laten storten. Wij controleren 3 maanden na uw aanmelding of er maandelijks ¤ 1.000 of meer aan salaris op uw betaalrekening binnenkomt. Zo ja, dan ontvangt u hierna ¤ 50 cadeau.
Inmiddels de 50 euro op m'n rekening bijgeschreven gekregen, dat was makkelijk en snel verdiend :-)
Geen idee, maar 1,95% voor een vrij opneembare rekening is nog steeds hoog.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 15:27 schreef 44pje het volgende:
Was SNS maxisparen niet 2,05% vorig maand? Hij staat nu op 1,95%.
Loopt die actie nog?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 12:05 schreef roadrats het volgende:
U heeft aangegeven dat u uw salaris voortaan bij de ING gaat laten storten. Wij controleren 3 maanden na uw aanmelding of er maandelijks ¤ 1.000 of meer aan salaris op uw betaalrekening binnenkomt. Zo ja, dan ontvangt u hierna ¤ 50 cadeau.
Inmiddels de 50 euro op m'n rekening bijgeschreven gekregen, dat was makkelijk en snel verdiend :-)
Ja, ik heb ook weleens zoiets gehad Soms krijg je een vervangende pas voor iets wat nog geldig is. Had ik bij de NS ook. Maar even navragen kan natuurlijk nooit kwaad.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 21:14 schreef -jos- het volgende:
Ik heb een wereldpas bij ABN, echter kreeg ik deze week opeens ongevraagd een vervangende betaalpas in de bus terwijl mijn wereldpas nog 2 jaar geldig is. Er stond geen reden o.i.d. bij. Vreemd? Ga denk ik maandag maar eens langs daar.
Dat heeft Postbank ook een keer gedaan... Korte tijd later stond ik met m'n nog jaren geldige pas bij een automaat en deed-ie mooi niets meerquote:Op zondag 4 augustus 2013 10:41 schreef Extraneus het volgende:
[..]
Ja, ik heb ook weleens zoiets gehad Soms krijg je een vervangende pas voor iets wat nog geldig is. Had ik bij de NS ook. Maar even navragen kan natuurlijk nooit kwaad.
Dat klinkt leuk maar stelt dus echt helemaal niks voor.quote:Op woensdag 31 juli 2013 12:46 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Loopt die actie nog? Die heb ik ff gemist volgens mij.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 12:05 schreef roadrats het volgende:
Altijd al op je InG rekening ook?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 12:23 schreef µ het volgende:
[..]
Heb die ¤50 ook gehad ja. Terwijl ik dat salaris al lang kreeg.
Van welke banken dan?quote:Op zondag 4 augustus 2013 12:20 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Ik heb afgelopen week al van 3 banken e-mail gehad met de mededeling dat de rente omhoog gaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |