Laatste rekening die ik heb afgesloten was in mei bij Derbyshire, met 1,7% vrij opneembaar tot 30 juni 2014. Knap waardeloos maar dat was toen de beste optie. Mijn vrij opneembare rekening bij Santander met 3,2% liep in juli af dus ik moest een alternatief daarvoor hebbenquote:Op zondag 28 juli 2013 13:11 schreef Qwerty911 het volgende:
@SeLang:
Wellicht een beetje off-topic maar waar haal je nu de hoogste vrij opneembare rente in de UK?
Destijds bij IceSave was toch de limiet toch of 50k in het garantiedepositostelsel? en in het geval van Ice save was de eerste 20k door IJsland op te hoesten, daarboven de DNB. In ieder geval lager dan wat Bos vond dat iedereen terug moest krijgen.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:08 schreef snabbi het volgende:
[..]
Correct me if I'm wrong, maar dat bedrag wordt toch opgehoest door de overige banken. Niet de overheid/belastingbetaler.
Leuk in het begin, maar daarna moet je betalen dus... alleen maar een lokkertje...quote:Op zondag 28 juli 2013 19:27 schreef µ het volgende:
"Open voor 1 augustus een Knab deposito en bankier tot en met 31 december 2013 zonder de gebruikelijke maandelijkse fee van ¤ 15. "
Hoe groot is het risico bij zo'n participatie? 5% dividend geldt nog als defensief beleggen (als ik de terminologieniet door elkaar haal)?quote:Op zondag 28 juli 2013 19:31 schreef µ het volgende:
Je kan wel partciperen in knab, levert je 5% dividend op en 50% korting op de fee. Kost ¤5k.
Ja, maar waarom zo'n hoog tarief? Bij mijn bank betaal ik 2,33 euro per maand.quote:Op zondag 28 juli 2013 20:01 schreef elkravo het volgende:
[..]
Leuk in het begin, maar daarna moet je betalen dus... alleen maar een lokkertje...
15 euro per maandquote:Op zondag 28 juli 2013 19:27 schreef µ het volgende:
"Open voor 1 augustus een Knab deposito en bankier tot en met 31 december 2013 zonder de gebruikelijke maandelijkse fee van ¤ 15. "
Hopen dat mensen het vergeten?quote:Op zondag 28 juli 2013 20:21 schreef Extraneus het volgende:
[..]
Ja, maar waarom zo'n hoog tarief? Bij mijn bank betaal ik 2,33 euro per maand.
Dat overzicht heb ik zelf ook wel...heb ik knab niet voor nodig.quote:Op zondag 28 juli 2013 20:49 schreef µ het volgende:
KNAB levert wel een tof overzicht van al je rekeningen. Dus ook bij andere banken.
Ook wat je bij andere banken hebt? Maar dat wil je toch helemaal niet dat een derde partij weet hoeveel geld je overal hebt? Die informatie spelen ze door aan de linksen en de CIA.quote:Op zondag 28 juli 2013 20:49 schreef µ het volgende:
KNAB levert wel een tof overzicht van al je rekeningen. Dus ook bij andere banken.
Ja, wat ik zeg, ik betaal 2,33 per maand. Zie werkelijk niet in waarom je daar zoveel betaalt.quote:
Ja, precies.quote:Op zondag 28 juli 2013 20:48 schreef elkravo het volgende:
[..]
Hopen dat mensen het vergeten?
Dat zag ik laatst ok bij energievergelijkingssites... bij gasenlicht.com oid krijg je een eenmalige korting voor een jaar. 200 EUR ongeveer, en door die korting is een aanbieding goedkoper dan je huidige leverancier. Maar het jaar erna betaal je dus gewoon meer dan dat je nu doet. Moet je er elk jaar een sport van maken om te wisselen...
Tja, het lijkt erop dat knab eenzelfde strategie volgt? En hier in dit topic zitten mensen die oplettend zijn, en soms voor 1/10e procent geld van rekening naar rekening boeken... maar de rest...
Je moet er waarschijnlijk wel toestemming voor geven dat andere banken MT940 swift berichten oid sturen naar Knab... Dus je doet het zelf. ;-) Of knab die info mag gebruiken voor eigen doeleinden?... weet niet of je daar ook toestemming voor geeft. Die berichten zijn trouwens duur, dus ik snap wel opeens die 15 euro dan.quote:Op zondag 28 juli 2013 20:56 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ook wat je bij andere banken hebt? Maar dat wil je toch helemaal niet dat een derde partij weet hoeveel geld je overal hebt? Die informatie spelen ze door aan de linksen en de CIA.
Maar wie heeft er zoveel geld voor over om dat overzicht te hebben? Het is vast handig voor mensen die niet handig zijn met Excel (zoals ik) maar om er zoveel voor te betalen...quote:Op zondag 28 juli 2013 21:20 schreef elkravo het volgende:
[..]
Je moet er waarschijnlijk wel toestemming voor geven dat andere banken MT940 swift berichten oid sturen naar Knab... Dus je doet het zelf. ;-) Of knab die info mag gebruiken voor eigen doeleinden?... weet niet of je daar ook toestemming voor geeft. Die berichten zijn trouwens duur, dus ik snap wel opeens die 15 euro dan.
Precies... en zelfs onhandige mensen kunnen op andere bank-sites inloggen... dus het is bijna een decadent iets voor mensen die geld teveel hebben, zou je zeggen.quote:Op zondag 28 juli 2013 21:32 schreef Extraneus het volgende:
[..]
Maar wie heeft er zoveel geld voor over om dat overzicht te hebben? Het is vast handig voor mensen die niet handig zijn met Excel (zoals ik) maar om er zoveel voor te betalen...
Ja, inderdaad. Ik sluit er denk ik nog wel een kwartaalsparrekening tegen 2,1%, tenzij het nog verder daalten dan begin ik er helemaal niet aan.quote:Op zondag 28 juli 2013 21:40 schreef elkravo het volgende:
[..]
Precies... en zelfs onhandige mensen kunnen op andere bank-sites inloggen... dus het is bijna een decadent iets voor mensen die geld teveel hebben, zou je zeggen.
Maar ja.. altijd mensen die het wel doen... en knab verdient er vast aan...
Same here..quote:Op maandag 29 juli 2013 07:22 schreef RemcoDelft het volgende:
Donderdag geld overgemaakt naar WUB, nog steeds niets bijgeschreven... Gaat lekker daar sinds ze NN heten. En ze hebben niets gezegd over een andere inlegprocedure, dus ik ben benieuwd.
Bij mij stond het er een dag later, maar de valutadatum is gewoon op de dag van overschrijven (een dag eerder dus). Dat is dus hetzelfde als het bij WUB was.quote:Op maandag 29 juli 2013 07:22 schreef RemcoDelft het volgende:
Donderdag geld overgemaakt naar WUB, nog steeds niets bijgeschreven... Gaat lekker daar sinds ze NN heten. En ze hebben niets gezegd over een andere inlegprocedure, dus ik ben benieuwd.
Ik lees pas sinds kort mee in het rente-topic, en heb om in de stemming te komen #52, #51 en #50 doorgenomen.quote:Op zondag 28 juli 2013 21:42 schreef Extraneus het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Ik sluit er denk ik nog wel een kwartaalsparrekening tegen 2,1%, tenzij het nog verder daalten dan begin ik er helemaal niet aan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |