3,5% is hoog. De oorzaak doet daar niets aan af.quote:Op zondag 30 juni 2013 11:59 schreef zzzzzzz het volgende:
Waarschijnlijk is die 3,5% inclusief de btw verhoging. De inflatie is nu niet zo hoog.
http://statline.cbs.nl/St(...)20-1258&HDR=T&STB=G1quote:Op zondag 30 juni 2013 11:59 schreef zzzzzzz het volgende:
[..]
Heb je een bron van dat percentage? Waarschijnlijk is die 3,5% inclusief de btw verhoging. De inflatie is nu niet zo hoog.
0,82% rente!quote:Zoals u van ons gewend bent, informeren wij u regelmatig over de ontwikkelingen van onze rentetarieven. Dat doen we voor het begin van iedere maand.
De renteopslag in het derde kwartaal van 2013
Ieder kwartaal wordt de vaste renteopslag bij LeasePlan Bank opnieuw vastgesteld. Voor het derde kwartaal is deze renteopslag verlaagd van 1,30% naar 0,70%.
Zakelijke internetsparen
De 1 maands Euribor® is de afgelopen maand gestegen van 0,11% naar 0,12%. Op grond van de stand van de 1 maands Euribor® op 27 juni 2013 komt de spaarrente voor juli 2013 hiermee uit op 0,82% nominaal op jaarbasis. Dat is inclusief de opslag van 0,70%.
Termijndeposito’s
Bij termijndeposito’s passen wij de rente niet automatisch iedere maand aan. In plaats daarvan stellen wij de rentetarieven periodiek vast op basis van de ontwikkelingen op de geldmarkt en op de kapitaalmarkt. De rente van een afgesloten termijndeposito staat tijdens de looptijd vast.
Inzicht in de actuele rentestand
Wilt u meer weten over onze rentetarieven? Kijk dan op onze website bij Rente-informatie. Vanaf de eerste dag van de maand vindt u daar de nieuwe rentetarieven.
Heeft u hierover vragen? Bel dan met onze Klantenservice, telefoonnummer 0900 - 8303 (5 cent per minuut). Of stuur een e-mail naar klantenservice@leaseplanbank.nl. Onze medewerkers helpen u graag.
Met vriendelijke groet,
LeasePlan Bank
Rob Keulemans
Directeur
Daar hol je toch meteen weg met je centen?quote:Op zondag 30 juni 2013 14:28 schreef jochem8 het volgende:
Zo komt LeasePlan Bank wel van zijn zakelijke spaarders af ja![]()
![]()
![]()
[..]
0,82% rente!![]()
Ja, ik ga eens kijken waar ik nu mijn zakelijke geld kan stallen. 0,82% is gewoon een belediging.quote:Op zondag 30 juni 2013 14:31 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Daar hol je toch meteen weg met je centen?
Man, de ASN Bank geeft zelfs nog 1% op je normale betaalrekening...
Inderdaad, van de zotte!quote:Op zondag 30 juni 2013 14:46 schreef jochem8 het volgende:
[..]
Ja, ik ga eens kijken waar ik nu mijn zakelijke geld kan stallen. 0,82% is gewoon een belediging.
Er zijn helaas ook mensen die zich moeten wapenen voor de toekomst (werkloos boven de 50 om maar eens iets te noemen) en om die reden toch een tikkie moeten gaan sparen.quote:Op zondag 30 juni 2013 14:52 schreef Spezza19 het volgende:
Banken zijn gewoon tuig... Legale diefstal is wat zij doen....
Uitgeven levert je op dit moment meer waar voor je geld dan het op een spaarrekening zetten....
de inflatie in de eurozone is 1,2%quote:Op zondag 30 juni 2013 11:25 schreef DappereDodo77 het volgende:
[..]
De inflatiedoelstelling van de ECB is <2%. De inflatie is nu ongeveer 3,5%. Ze lopen achter...
Jup, dat is altijd zo. Daarnaast wil LPB volgens mij ook van spaarders af als ik het goed gelezen heb.quote:Op zondag 30 juni 2013 14:49 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Inderdaad, van de zotte!
Is het trouwens 'normaal' dat je op een zakelijke (spaar)rekening nòg minder krijgt dan op een gewone?
Ach wat wil je dan?... 4% verlagen naar 2%, maar dan wordt het ipv 30% ook weer 60%quote:Op zondag 30 juni 2013 14:57 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Er zijn helaas ook mensen die zich moeten wapenen voor de toekomst (werkloos boven de 50 om maar eens iets te noemen) en om die reden toch een tikkie moeten gaan sparen.
Wat pas ècht legale diefstal is, is het feit dat je boven de 21K nog eens eventjes VRH mag aftikken vanwege een fictief rendement van 4%. Dat haalt echt geen hond meer, en al jarenlang niet meer.
Ze geven wel een depositobonus vanaf 9 maanden nu.quote:Op zondag 30 juni 2013 18:07 schreef vigier het volgende:
[..]
Jup, dat is altijd zo. Daarnaast wil LPB volgens mij ook van spaarders af als ik het goed gelezen heb.
Wat houdt dat in? Ik moet ook nog een (voor mij) aanzienlijk bedrag zien te stallen.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:03 schreef Ill-Skillz het volgende:
[..]
Ze geven wel een depositobonus vanaf 9 maanden nu.
Je moet niet altijd naar het renteverschil kijken, ook naar hoe het er over een jaar uitziet. Vorig jaar was die 0,5% bonusrente en kon je stemmen op welk termijn die gezet zou worden. Toen won 1 jaar overtuigd. Achteraf gezien was het veel beter geweest als het 2 jaar of langer was geweest.quote:Op maandag 1 juli 2013 12:05 schreef brulaap112 het volgende:
Heb net een deel 1 jaar gedaan, maar 9 maanden misschien voor de rest. Scheelt bijna niks.
Hoe wil je dan relatief risicoloos gaan beleggen? Obligaties leveren nu erg weinig rendement op en de rente gaat misschien binnenkort stijgen. Obligaties worden dan minder waard.quote:Op maandag 1 juli 2013 12:23 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat houdt dat in? Ik moet ook nog een (voor mij) aanzienlijk bedrag zien te stallen.
Eigenlijk is het allemaal rukMisschien toch maar relatief risicoloos beleggen. Dan pak je altijd nog een procent of 3 tenminste.
0,25 procentpunt hogere rente voor 9 maanden vast tot 4 jaar vast, 0,5 procentpunt hogere rente voor 5 jaar vast. Voor 1 jaar krijg je nu (tot 3 juli 20:00) 2,4% rentequote:Op maandag 1 juli 2013 12:23 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat houdt dat in? Ik moet ook nog een (voor mij) aanzienlijk bedrag zien te stallen.
Eigenlijk is het allemaal rukMisschien toch maar relatief risicoloos beleggen. Dan pak je altijd nog een procent of 3 tenminste.
Rente gaat misschien stijgen ja. Misschien ook niet.quote:Op maandag 1 juli 2013 12:57 schreef zzzzzzz het volgende:
[..]
Hoe wil je dan relatief risicoloos gaan beleggen? Obligaties leveren nu erg weinig rendement op en de rente gaat misschien binnenkort stijgen. Obligaties worden dan minder waard.
Dit dus:quote:Op maandag 1 juli 2013 13:25 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
0,25 procentpunt hogere rente voor 9 maanden vast tot 4 jaar vast, 0,5 procentpunt hogere rente voor 5 jaar vast. Voor 1 jaar krijg je nu (tot 3 juli 20:00) 2,4% rente
Denk dat ik toch maar weer voor een jaartje ga vastzetten
Dat is wel mooi. Dan ga ik vanavond ook nog actie ondernemen. En 3 juli komt er toevallig ook net een klein depootje vrij. 5 juli helaas een veel groterequote:Op maandag 1 juli 2013 13:25 schreef MrBadGuy het volgende:
0,25 procentpunt hogere rente voor 9 maanden vast tot 4 jaar vast, 0,5 procentpunt hogere rente voor 5 jaar vast. Voor 1 jaar krijg je nu (tot 3 juli 20:00) 2,4% rente
Wat maf zeg. Ik zou toch denken dat geld = geld en spaarrekening = spaarrekening, of dat nou een zakelijke rekening is of niet. Maar zo werkt het kennelijk niet. Wat is de rationale hierachter?quote:Op zondag 30 juni 2013 18:07 schreef vigier het volgende:
[..]
Jup, dat is altijd zo. Daarnaast wil LPB volgens mij ook van spaarders af als ik het goed gelezen heb.
Uh, heb je de LPB actie voor particulieren gezien?quote:Op maandag 1 juli 2013 14:06 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Wat maf zeg. Ik zou toch denken dat geld = geld en spaarrekening = spaarrekening, of dat nou een zakelijke rekening is of niet. Maar zo werkt het kennelijk niet. Wat is de rationale hierachter?
Dat de LPB van spaarders af wil is wel duidelijk. Nou goed hoor, ik ben al weg!
Ah, op die fiets.quote:Op maandag 1 juli 2013 14:21 schreef leolinedance het volgende:
Zakelijke rekening kost meer rompslomp, dus meer geld. Waarschijnlijk is er qua service ook meer mogelijik. Vandaar een lagere rente vermoed ik.
En alles staat nu op Maxisparen. Dacht dat dat niet kon omdat er een limiet op zat maar blijkbaar toch wel. Dus heb nu 2,05% rente vrij opneembaarquote:Op maandag 1 juli 2013 12:57 schreef -jos- het volgende:
Heb net de rest van mijn geld bij ABN overgeboekt naar SNS, scheelt meer dan 0,5%.
Zakelijke rekening kost helemaal niet meer rompslomp. Bedenk ook dat je als zakelijke klant ook veel meer betaalt voor betalingsverkeer. Kosten voor transacties bijvoorbeeld, die betaal je als particuliere klant niet, als zakelijke klant wel.quote:Op maandag 1 juli 2013 14:21 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Uh, heb je de LPB actie voor particulieren gezien?
Zakelijke rekening kost meer rompslomp, dus meer geld. Waarschijnlijk is er qua service ook meer mogelijik. Vandaar een lagere rente vermoed ik.
Dus dit verhaal van de directeur van LPB klopt niet?quote:Op maandag 1 juli 2013 19:56 schreef vigier het volgende:
[..]
Zakelijke rekening kost helemaal niet meer rompslomp. Bedenk ook dat je als zakelijke klant ook veel meer betaalt voor betalingsverkeer. Kosten voor transacties bijvoorbeeld, die betaal je als particuliere klant niet, als zakelijke klant wel.
Nou ja, ik bekijk het vanuit het perspectief van een gewone bank, waar klanten veel verschillende diensten af kunnen nemen, waarbij je dus altijd met dit soort dingen (die die directeur noemt) te maken hebt. LPB is natuurlijk geen gewone bank, dus voor hen is het wel extra werk.quote:Op maandag 1 juli 2013 22:59 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dus dit verhaal van de directeur van LPB klopt niet?
Het belangrijkste addertje: Met het DELA CoöperatiespaarPlan spaart u minimaal tien jaar. Tussentijds geld opnemen kan. U betaalt dan minimaal ¤ 75 en maximaal ¤ 150 per opname. Na tien jaar is geld opnemen kosteloos.quote:Op maandag 1 juli 2013 23:04 schreef zwarteweduwe het volgende:
Zie net de reclame weer van de Dela, over hun spaarplan met 2,75 procent rente. Klinkt aantrekkelijk. Is dat een goede vervanging van een gewone spaarrekening cq welke adder ligt hier onder het gras?
http://www.dela.nl/spaarplan/vergelijken/vergelijkenquote:Op maandag 1 juli 2013 23:04 schreef zwarteweduwe het volgende:
Zie net de reclame weer van de Dela, over hun spaarplan met 2,75 procent rente. Klinkt aantrekkelijk. Is dat een goede vervanging van een gewone spaarrekening cq welke adder ligt hier onder het gras?
Daarbij is de rente helemaal niet aantrekkelijk bij 10 jaar vast. Bij LPB krijg je op het moment 3,1% voor 5 jaar vast.quote:Het depositogarantiestelsel geldt niet voor het CoöperatiespaarPlan. DELA valt als verzekeraar onder de nationale opvangregeling van De Nederlandsche Bank en het Verbond van Verzekeraars. Deze regeling heeft als doel om noodmaatregelen en faillissementen bij levensverzekeraars te voorkomen voordat deze financieel in problemen komen.
Moet binnen een dag wel lukken. Gisteren van MoneYou naar Rabo overgeschreven en van Rabo naar LPB, vanochtend heb ik het bedrag voor een jaar vastgezetquote:Op dinsdag 2 juli 2013 09:47 schreef zzzzzzz het volgende:
Hoe lang duurt een overschrijving van ING naar LeasePlan Bank?
1 dag max. als het goed is.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 09:47 schreef zzzzzzz het volgende:
Hoe lang duurt een overschrijving van ING naar LeasePlan Bank?
Vanochtend deed hij het wel.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 23:12 schreef RamboDirk het volgende:
net nog ingelogd, werd wel doorgelinked naar nationale nederlanden.
Mijn ervaring is dat banken zelden het achterste van hun tong laten zien. Er zijn gewoon weinig banken die gelijke rente bieden voor zowel zakelijk als gewone personen. Er is dan ook minder concurrentie en hoef je dus ook minder te bieden. Alleen zullen ze dat nooit zo vermelden om niet de zakelijke klanten nog verder in het harnas te jagen.quote:Op maandag 1 juli 2013 22:59 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dus dit verhaal van de directeur van LPB klopt niet?
quote:Volgens de zogenoemde geharmoniseerde consumentenprijsindex (HICP) steeg de inflatie in Nederland naar 3,2 procent, terwijl die in de eurozone uitkwam op 1,6 procent.
Waarom niet?quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:13 schreef 44pje het volgende:
Zojuist een maxisparen rekening geopend bij SNS. Ik heb hem alleen op mijn naam staan, mag mijn vrouw er nu ook een openen?
Als je dan nagaat dat de huizenprijzen op jaarbasis 8,2% zijn gedaald, is de reële huizenprijsdaling (op jaarbasis) > 10%quote:Op donderdag 4 juli 2013 17:14 schreef wormtrein het volgende:
En die 2.9% is dan nog met ons eigen rekenmandje.
[..]
En waarom is dat "quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:19 schreef blomke het volgende:
[..]
Als je dan nagaat dat de huizenprijzen op jaarbasis 8,2% zijn gedaald, is de reële huizenprijsdaling (op jaarbasis) > 10%![]()
Ja weet ik eigenlijk ook niet, het lijkt me van wel. Eigenlijk wilde ik een gezamenlijke rekening openen, maar je mag maar 1 maxispaarrekening per rekeninghouder. Daarom heb ik hem maar op mijn naam alleen gezet.quote:
Ach, ik heb om de gekste dingen lol. Vooral als mensen denken dat ze iets waardevols bezitten, maar in werkelijkheid is het gebakken lucht. Een stapel stenen op een lapje grond in de Alblasserwaard bijv. En ondertussen flink aflossen om de waardedaling t.o.v. de hypotheekschuld, te verminderen.quote:
quote:“Rentestanden blijven op het huidige niveau of lager voor een geruime tijd”, aldus de ECB-president, die sprak van een “neerwaartse tendens” in de rente.
"Schadenfreude"?quote:
Dit, even dit topic volgen.quote:Op donderdag 4 juli 2013 16:21 schreef Dawnbreaker het volgende:
moet me maar eens gaan verdiepen in dit topic, want kreeg net weer bericht van de rabobank, rente weer omlaag, nu naar 1,3%flikker toch op.
Ach, zielepoot.quote:Op donderdag 4 juli 2013 20:31 schreef blomke het volgende:
[..]
Ach, ik heb om de gekste dingen lol. Vooral als mensen denken dat ze iets waardevols bezitten, maar in werkelijkheid is het gebakken lucht. Een stapel stenen op een lapje grond in de Alblasserwaard bijv. En ondertussen flink aflossen om de waardedaling t.o.v. de hypotheekschuld, te verminderen.
quote:Grote banken verlagen spaarrente
De Rabobank en ABN-Amro hebben de
rente op spaarrekeningen verder
verlaagd.Bij de Rabobank bedraagt de
rente nu nog maar 1,3 procent voor de
internetspaarrekening waarbij je vrij
geld kan opnemen.Ook bij ABN-Amro is
die rente nu 1,3 procent.
Ook kleinere banken hebben de afgelopen
tijd de spaarrentes verlaagd.Bij alle
aanbieders bedraagt de rente voor een
rekening zonder beperkende voorwaarden
nu minder dan 2 procent.Daarmee ligt de
spaarrente fors onder het inflatiepeil.
Dat betekent dat het spaargeld steeds
minder waard wordt.Rente die er bij
komt,gaat er meer dan af door inflatie.
Wat is 100% AV ?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 12:53 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Ach, zielepoot.
Jij hebt makkelijk praten met je 100% AV. Trollen om het trollen.
Aflossings Vrij?quote:
Zijn er nog meer van dit soort online buitenlandse banken met zulke rentes? En geldt hier ook een soort depositogarantiestelsel of niet?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 07:01 schreef arjan1212 het volgende:
http://www.westpac.com.au(...)counts/reward-saver/
4,32%
australie
Dat snap ik, maar ik heb het dan ook over Eurolanders die een rekening openen die niet in euro's is. Net zo goed als Australiërs valutarisico lopen als ze een euro-rekening openen. Dus ook al zou het mogelijk zijn om zo'n rekening te openen (bij Westpac kan dat dus niet) en ook al zou het depositogarantiestelsel daar goed zijn, dan nog is het eerder beleggen/speculeren dan dat het sparen is.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 09:15 schreef arjan1212 het volgende:
Ja je hebt natuurlijk geen valuta risico als je in australie woont, je betaald daar immers ook met australische dollars..
Mwa, vind ik niet. Jij hebt waarschijnlijk 100% van je geld in euros. Als ik 50% euros en 50% dollars heb op spaarrekeningen is dat nog steeds sparen hoor. Je kan het dan wel beleggen/speculeren noemen maar je hebt dan wel minder risico dan als je al je geld in 1 valuta hebt staan. Je hebt sowieso altijd valutarisico.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 09:23 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar ik heb het dan ook over Eurolanders die een rekening openen die niet in euro's is. Net zo goed als Australiërs valutarisico lopen als ze een euro-rekening openen. Dus ook al zou het mogelijk zijn om zo'n rekening te openen (bij Westpac kan dat dus niet) en ook al zou het depositogarantiestelsel daar goed zijn, dan nog is het eerder beleggen/speculeren dan dat het sparen is.
Als 50% van je uitgaven in euro's is en 50% in dollars, dan lijkt me dat verstandig. Aangezien ik (nagenoeg) 100% van mijn uitgaven in euro's doe, heb ik 100% van mijn spaargeld ook in euro's aangezien ik dan geen valutarisico loop. Een deel in dollars zetten, terwijl mijn uitgaven in euro's zijn, is voor mij gewoon speculeren op een stijging van de dollar (ten opzichte van de euro) en daarmee loop ik meer risico (wat in mijn voordeel maar ook in mijn nadeel kan werken).quote:Op dinsdag 9 juli 2013 09:26 schreef -jos- het volgende:
[..]
Mwa, vind ik niet. Jij hebt waarschijnlijk 100% van je geld in euros. Als ik 50% euros en 50% dollars heb op spaarrekeningen is dat nog steeds sparen hoor. Je kan het dan wel beleggen/speculeren noemen maar je hebt dan wel minder risico dan als je al je geld in 1 valuta hebt staan.
Je loopt altijd valutarisico. Als de euro opeens hyperinflatie krijgt wordt jouw geld een stuk minder waard. Als je je geld over meerdere valuta verdeeld verminder je dit risico.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 09:30 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Als 50% van je uitgaven in euro's is en 50% in dollars, dan lijkt me dat verstandig. Aangezien ik (nagenoeg) 100% van mijn uitgaven in euro's doe, heb ik 100% van mijn spaargeld ook in euro's aangezien ik dan geen valutarisico loop. Een deel in dollars zetten, terwijl mijn uitgaven in euro's zijn, is voor mij gewoon speculeren op een stijging van de dollar (ten opzichte van de euro) en daarmee loop ik meer risico (wat in mijn voordeel maar ook in mijn nadeel kan werken).
Maar je geld spreiden over meerdere valuta wil ik verder niet afraden (ik zou het zelf alleen niet snel doen), alleen loop je wel de nodige risico als je uitgaven slechts in 1 valuta is. Daarom past dit mijn inziens minder in een spaartopic (al is het wel interessant wat buitenlandse banken voor rente geven).
Bij de Rabobank is die koersopslag geloof ik 1.5%. Als je van die dollars ooit weer euro's wil maken dan kun je opnieuw betalen. En dan heb je nog het valutarisico en niet te vergeten het risico dat zo'n bank failliet gaat. Dan is de rente die ze bieden ineens helemaal niet meer zo aantrekkelijk.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 09:44 schreef -jos- het volgende:
[..]
Je loopt altijd valutarisico. Als de euro opeens hyperinflatie krijgt wordt jouw geld een stuk minder waard. Als je je geld over meerdere valuta verdeeld verminder je dit risico.
Wat jij zegt dat je uitgaven alleen in euro's zijn is natuurlijk wel waar. Dat betekent dat als je je geld in een andere valuta hebt je dan weer conversiekosten moet betalen. Dat is het nadeel ervan.
Lekker risicovrij ook, zo'n bank.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 14:55 schreef brulaap112 het volgende:
Griekenland: Bank Dodecanese 5 months Fixed deposit 5% minimaal ¤ 20.000 Is valid for new deposits and until the 5 July 2013 5/7/2013
ik denk in nederland. de risico opslag op nederlande hypotheken is hoger , en daarom is de spaarrente ook hoger.. in duitsland is de spaarrente maar 0,55% in engeland en zwitserland maar 0,15%quote:Op dinsdag 9 juli 2013 14:48 schreef ThijsTH het volgende:
Nou ok, vergeet Australie even dan, en dan nu dezelfde vraag voor de EU-landen: waar is de rente het hoogste?
quote:Graag willen wij u uitnodigen voor deelname aan een nieuw onderzoek. Het onderzoek duurt ongeveer 10 minuten en onder de inzenders wordt 3 x 50 euro verloot. Bovendien maakt u met uw deelname kans op een iPad!
Is een paspoort genoeg of moet je daar echt wonen?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 09:02 schreef arjan1212 het volgende:
Als je daar gaat sparen moet je in australie wonen.
Voor een tientje op 10K? De vraag stellen is 'm beantwoorden denk ik.quote:Op zondag 21 juli 2013 16:29 schreef Extraneus het volgende:
Ik overweeg om bij knab wat geld op een kwartaalspaarekening te zetten voor 2,1%. Gaan jullie voor een tiende procent ergens een nieuwe rekening openen?
Nee, wel om te spreiden en per bank < ¤100.000,- te blijven.quote:Op zondag 21 juli 2013 16:29 schreef Extraneus het volgende:
Ik overweeg om bij knab wat geld op een kwartaalspaarekening te zetten voor 2,1%. Gaan jullie voor een tiende procent ergens een nieuwe rekening openen?
Ze hebben Kwartaal Sparen bij knab en daar krijg je 2,2% (nog een tiende meer zie ik dus net) voor (1,4% basisrente + 0,8% bonusrente voor het bedrag dat het hele kwartaal op de rekening staat). En je betaalt tot eind dit jaar niet dat tarief van 15 euro per maand.quote:Op zondag 21 juli 2013 16:32 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Voor een tientje op 10K? De vraag stellen is 'm beantwoorden denk ik.
Zo ver ben ik helaas nog niet.quote:Op zondag 21 juli 2013 16:34 schreef blomke het volgende:
[..]
Nee, wel om te spreiden en per bank < ¤100.000,- te blijven.
Dat is een tarief voor een spaarrekening??quote:Op zondag 21 juli 2013 16:50 schreef Extraneus het volgende:
En je betaalt tot eind dit jaar niet dat tarief van 15 euro per maand.
Nee, om überhaupt klant te zijn bij knab en de enige reden dat ik nu klant word is die relatief hoge kwartaalspaarrente. Vind het een hoop geld. Daarom probeer ik het even zolang het gratis is.quote:Op zondag 21 juli 2013 17:47 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat is een tarief voor een spaarrekening??
Pas op dat je niet vergeet 't te beëindigen; ze zijn er opuit van de "vergeet-me-welletjes", te profieteterenquote:Op zondag 21 juli 2013 18:29 schreef Extraneus het volgende:
Daarom probeer ik het even zolang het gratis is.
Nee idd dat gaat helemaal nergens over die 15 euro. Lijkt leuk in het lijstje maar is dus gewoon net niks.quote:Op zondag 21 juli 2013 19:05 schreef blomke het volgende:
Moet je ¤180.000 daar zetten om op jaarbasis per 0,1% hogere rente wil de spaarrekening rendabel zijn. Mij niet gezien
Zal ik doen, bedankt.quote:Op zondag 21 juli 2013 19:06 schreef blomke het volgende:
[..]
Pas op dat je niet vergeet 't te beëindigen; ze zijn er opuit van de "vergeet-me-welletjes", te profieteteren
Welk programma is dat?quote:Op zondag 21 juli 2013 19:45 schreef SeLang het volgende:
Ik heb zo'n reminder programmaatje op m'n PC draaien die mij precies waarschuwt wanneer ik waar geld moet wegboeken. Ideaal om te profiteren van allerlei acties en bonusrentes
Dat heeft alles met het Europese centrale bankbeleid te maken. Recent heeft Mario aangekondigd dat de rente ook op langere termijn laag zal blijven. Dat betekent ook lage rentes op de geldmarkten.quote:Op maandag 22 juli 2013 20:09 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Ik vraag me echt af hoe lang de banken nog door kunnen gaan met deze praktijken.
Snap 't. En onze overheid maar vasthouden aan die 4% fictief rendement.quote:Op maandag 22 juli 2013 20:14 schreef blomke het volgende:
Dat heeft alles met het Europese centrale bankbeleid te maken. Recent heeft Mario aangekondigd dat de rente ook op langere termijn laag zal blijven. Dat betekent ook lage rentes op de geldmarkten.
Hoe de kapitaalmarktrenteontwikkelingen zijn, hangt weer af van de staatobligatiekoersen.
Totdat er een kabinet aantreed dat stopt met bezuinigen en lastenverhogen. De internationale shortsellers / speculanten / hedgefunds / rating agencies de aanval op Nederland inzetten. Dan staat de rente zo op 5%quote:Op maandag 22 juli 2013 20:09 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Ik vraag me echt af hoe lang de banken nog door kunnen gaan met deze praktijken.
Een hele tijd. In Duitsland en Engeland is de spaarrente kennelijk nog veel lager dan hier.quote:Op maandag 22 juli 2013 20:09 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Schitterende opmerking.quote:Op maandag 22 juli 2013 20:16 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Snap 't. En onze overheid maar vasthouden aan die 4% fictief rendement.
Fictief is het zeker, in zoverre klopt het wel.
quote:U heeft bij ons de spaarrekening Aegon Sparen. In deze mail informeer ik u over uw nieuwe spaarrente.
Uw spaarrente gaat omlaag
Vanaf 25 juli 2013 krijgt u 1,5%* spaarrente per jaar. Uw spaarrente was 1,6%.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |