quote:
Mooi zeg! Toch jammer dat dat uitgestorven is, serve & volley.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:51 schreef Federer-fan het volgende:
En als we toch bezig zijn:
Echt genieten (voor Edbergliefhebbers in elk geval). Inclusief de wedstrijd waar ik het meest van baal: de finale van RG van 1989, toen Edberg van Chang verloor. Ik zie nu trouwens pas net dat Edberg al drie keer tegen Chang had gespeeld en dat ze in totaal 21(!) keer tegen elkaar hebben gespeeld (12-9 voor Edberg). Ik dacht altijd dat Chang destijds uit het niets kwam maar dat is dus helemaal niet zo.
Tsja, ik vind het huidige tennis veel boeiender dan dat snelle serve & volley spel. Maar desalniettemin moeten er wel meer van dat soort spelers komen. Juist het contrast in speelstijlen is zo leuk. Zo'n wedstrijd tussen 2 serve & volley koningen is echt uber-boring. Maar een wedstrijd tussen Sampras en Agassi was echt fantastischquote:Op zondag 16 juni 2013 22:25 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
[..]
Mooi zeg! Toch jammer dat dat uitgestorven is, serve & volley.
Klopt ook wel, in die samenvattingen zitten de leuke punten natuurlijk. Het ging allemaal veel trager en was over het algemeen ook wel saaier dan nu, maar dat neemt niet weg dat S&V z'n charmes heeft. Alleen kan je daar m.i. met de huidige snelheid van het spel echt niet meer serieus meedoen.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:28 schreef Norrage het volgende:
[..]
Tsja, ik vind het huidige tennis veel boeiender dan dat snelle serve & volley spel. Maar desalniettemin moeten er wel meer van dat soort spelers komen. Juist het contrast in speelstijlen is zo leuk. Zo'n wedstrijd tussen 2 serve & volley koningen is echt uber-boring. Maar een wedstrijd tussen Sampras en Agassi was echt fantastisch
ik verwacht dat nadal 2e of 3e wordtquote:Op zondag 16 juni 2013 22:19 schreef moonwalker27 het volgende:
[..]
in die tweet staat dat hij op 5 terecht kan komen als ie de finale niet haalt.
Berdych staat er te ver vanaf, dus dan hou je alleen nadal en ferrer over die hem kunnen passeren.
Llodra.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:26 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Meer Serve & Volley
Stepanek en Mahut zijn niet voor niks zulke bazen
Ik denk dat spelers van nu prima mee konden in het tennis van toen, maar dat dat andersom echt niet geldt.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:36 schreef stefan92 het volgende:
Ben vernoemd naar Stefan Edberg dus zou inderdaad meer Serve & Volley willen zien.
Bedankt voor die filmpjes, laten toch ook wel zien dat het tennis van nu totaal anders is dan toen en we spelers van nu dus niet goed kunnen vergelijken met spelers uit het verleden.
Beter materiaal vooral. Rackets zijn echt enorm veranderd in de afgelopen 20 jaar.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:32 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Klopt ook wel, in die samenvattingen zitten de leuke punten natuurlijk. Het ging allemaal veel trager en was over het algemeen ook wel saaier dan nu, maar dat neemt niet weg dat S&V z'n charmes heeft. Alleen kan je daar m.i. met de huidige snelheid van het spel echt niet meer serieus meedoen.
Wat is nou eigenlijk de reden voor dat snelle hedendaagse tennis? Is het echt aan de banen te danken, of speelt de fysieke kracht van de spelers een grotere rol?
Ferrer gaat sowieso over Federer heen in de ranking als Federer de finale niet haalt, ook al wordt Ferrer zelf al in de 1ste ronde uitgeschakeld. Federer heeft een voorsprong op Ferrer van 400 punten op dit moment. Ferrer haalde vorig jaar de kwartfinale en die leverde 360 punten op, terwijl Federer 2000 pakte met toernooiwinst en maar 720 punten zou pakken met een uitschakeling in de halve finale. Dan is Ferrer er dus ruim overheen. Denk zelfs dat Ferrer er al overheen gaat als Federer de finale wel haalt en verliest, maar dan gaat om een paar punten..quote:Op zondag 16 juni 2013 22:10 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
hangt er van af hoe ver ferrer komt?
Rafter - Ivanisevic op een blauwe maandag in 2001 is misschien wel een van de gaafste wedstrijden die ik ooit heb gezien anders ....quote:Op zondag 16 juni 2013 22:28 schreef Norrage het volgende:
[..]
Tsja, ik vind het huidige tennis veel boeiender dan dat snelle serve & volley spel. Maar desalniettemin moeten er wel meer van dat soort spelers komen. Juist het contrast in speelstijlen is zo leuk. Zo'n wedstrijd tussen 2 serve & volley koningen is echt uber-boring. Maar een wedstrijd tussen Sampras en Agassi was echt fantastisch
Dat is een uitzondering en inderdaad de allervetste wedstrijd die ik ooit heb gezienquote:Op zondag 16 juni 2013 23:00 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
Rafter - Ivanisevic op een blauwe maandag in 2001 is misschien wel een van de gaafste wedstrijden die ik ooit heb gezien anders ....
Heb je Halle meegerekend in dit verhaal?quote:Op zondag 16 juni 2013 22:57 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ferrer gaat sowieso over Federer heen in de ranking als Federer de finale niet haalt, ook al wordt Ferrer zelf al in de 1ste ronde uitgeschakeld. Federer heeft een voorsprong op Ferrer van 400 punten op dit moment. Ferrer haalde vorig jaar de kwartfinale en die leverde 360 punten op, terwijl Federer 2000 pakte met toernooiwinst en maar 720 punten zou pakken met een uitschakeling in de halve finale. Dan is Ferrer er dus ruim overheen. Denk zelfs dat Ferrer er al overheen gaat als Federer de finale wel haalt en verliest, maar dan gaat om een paar punten..
MWha, daar doe je rafter en ivanisevic erg tekort mee.quote:Op zondag 16 juni 2013 23:06 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dat is een uitzondering en inderdaad de allervetste wedstrijd die ik ooit heb gezien
Maar dat kwam eerlijk gezegd niet door het tennis....Ze hadden daar wss Haase tegen Thiemo kunnen laten gravelrukken en het was nog fantastisch geweest.
Nouja, ik wilde benadrukken dat het niveau van die wedstrijd niet eens zo goed was en dat het vooral een monsterlijke pot was vanwege de entourage en het publiek. En het feit dat Rafter en Ivan de meest geliefde tennissers zijn van dat moment. Dus wat dat betreft is de vergelijking met THiemo en Rooowbin wel wat ongepastquote:Op zondag 16 juni 2013 23:15 schreef moonwalker27 het volgende:
[..]
MWha, daar doe je rafter en ivanisevic erg tekort mee.
Of bedoelde je het niet serieus?
Ik begrijp wat je bedoelt. Niveau was niet het hoogste. Ook niet in dat tijdsbeeld.quote:Op zondag 16 juni 2013 23:16 schreef Norrage het volgende:
[..]
Nouja, ik wilde benadrukken dat het niveau van die wedstrijd niet eens zo goed was en dat het vooral een monsterlijke pot was vanwege de entourage en het publiek. En het feit dat Rafter en Ivan de meest geliefde tennissers zijn van dat moment. Dus wat dat betreft is de vergelijking met THiemo en Rooowbin wel wat ongepast
Daarvoor ook niet. Die Wimbledon dat jaar was echt een gigantische fluke. Het stond in de sterren geschrevenquote:Op zondag 16 juni 2013 23:25 schreef moonwalker27 het volgende:
[..]
Ik begrijp wat je bedoelt. Niveau was niet het hoogste. Ook niet in dat tijdsbeeld.
Volgens mij heeft goran daarna geen pepernoot meer geraakt. Vooral door zijn schouder.
Very true.quote:Op zondag 16 juni 2013 23:29 schreef Norrage het volgende:
[..]
Daarvoor ook niet. Die Wimbledon dat jaar was echt een gigantische fluke. Het stond in de sterren geschreven
Wat is het verhaal hier achter?quote:
Vriend van Murray heeft kanker overwonnen, opbrengst ging naar een stichtingquote:Op maandag 17 juni 2013 00:04 schreef geindoctrineerd het volgende:
[..]
Wat is het verhaal hier achter?
Nee (en de zege van Ferrer in Rosmalen vorig jaar ook niet), maar dat gaat niet om heel veel punten toch?quote:Op zondag 16 juni 2013 23:08 schreef Szura het volgende:
[..]
Heb je Halle meegerekend in dit verhaal?
Nee.quote:
Nou, ik vond Becker-Edberg (beide serve-volleyer) altijd geweldig om naar te kijken. Of het nou twee serve-volleyers of een serve-volleyer en een baseliner waren, ik vond het beide leuk.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:28 schreef Norrage het volgende:
[..]
Tsja, ik vind het huidige tennis veel boeiender dan dat snelle serve & volley spel. Maar desalniettemin moeten er wel meer van dat soort spelers komen. Juist het contrast in speelstijlen is zo leuk. Zo'n wedstrijd tussen 2 serve & volley koningen is echt uber-boring. [...]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |