Klopt. Geen idee waar TS die vandaan geplukt heeft.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 16:44 schreef ukga het volgende:
dat plaatje van die PS4 is volgens mij niet hoe de PS4 er uit ziet...
Interessant leesvoer voor julliequote:Hey Redditors,
You may recall a post in /r/gaming last week that involved a user named 'mistysilver'. Mistysilver claimed to be a marketing contractor in Redmond. She also claimed to be aware of a 'reputation management' campaign, run by Microsoft's Xbox One marketing team, which partially involved attempts to introduce positive discourse about the Xbox One to Reddit (among other social media platforms). She also claimed to have seen actual Microsoft employees downvoting Reddit posts and trying to steer the conversation away from Xbox One criticism. The original post is here, although you may need to check out the comments to see the full text (several commenters reposted the full text after deletion): http://www.reddit.com/r/g(...)ees_monitoring_this/
Alternatively, this article on Business Insider summarizes the story: http://www.businessinside(...)ddit-comments-2013-6
The post caused quite a stir, and several journalists (including myself) posted the story and attempted to interview mistysilver. She initially refused an interview, but after several Reddit PMs she informed me she had been (predictably) fired, and agreed to an email interview. Through her emails, I attempted to confirm several aspects of her story. In this endeavor I was partially (though not completely) successful. She also explained the story of how she was fired, and gave some more interesting tidbits about Microsoft's future marketing plans. I will post some portions of the email text below (the portions I have permission to post), but first I will post the details of her story that I was able to confirm:
Firstly, I convinced her to divulge her real name and marketing company. I found her profile on a cached version of the company's website, and she allowed me to call the cell number on the profile to confirm her identity. The woman who answered the phone confirmed she was mistysilver from Reddit. As a result of this exchange, I can confirm that mistysilver really does (or did) work for a marketing firm in Redmond.
Although her profile is no longer appearing on that company's website, I decided to double-check her story about being fired. I called her office and asked to speak to [employee name], and the receptionist said that she is no longer working there as of Monday, June 10th. Mistysilver claims she was dismissed on the 8th, so her claim to have been fired seems to check out.
There was speculation in the previous Reddit thread that she worked for Waggener Edstrom. I can confirm that this is incorrect, based on the above-mentioned points.
I was not able to confirm the following:
The exact reason for her dismissal. The company predictably refused to divulge details on an employee dismissal, so I am unable to confirm, beyond a doubt, that her Reddit post is linked to her firing. Nevertheless, she provided a great deal of detail about her firing via email and on the phone, and I am willing to give her the benefit of doubt on that one. The timing matches up (she was fired within days of making that post), and frankly it would be more surprising if someone who leaked sensitive company information on Reddit kept their job.
Whether she truly saw those Microsoft employees on Reddit in the first place. This is the most damning part of her story, and it seems to be unverifiable. I asked her if she took any photos of the incident, and naturally her answer was no. Ultimately we have a situation where someone is recounting an experience of a few minutes in length, in the office of a client company, and I can't think of any possible way to verify the story. All I can get is her testimony, I'm afraid.
Email interview
I asked why her Reddit account was only a day old at the time of her post, and why we should trust the testimony of an account with no other posts. Her reply:
My account is obviously a 'throwaway' that I created for the express purpose of posting that story. I have my own regular Reddit account, yes, but I have posted enough information about myself on that account that I would be absolutely identifiable if I used it for that story. What's more, I admitted in my post to having done some Reddit reputation management myself in the past. If things took an unexpected turn, I did not want to face backlash from the Reddit community myself.
I asked her how she (initially) expected to get away with leaking sensitive company information:
I deliberately obfuscated some of the facts in my story so that it would be impossible for anyone at Microsoft to identify me. I hinted I was at a certain set of buildings when I was actually touring a different part of the campus, for example. I noticed a few angry Microsoft employees posted in the comment section, saying I was going to easily be caught based on the information I posted. However, I made sure to alter enough minor details to ensure that wouldn't be possible. What's more, there were a huge number of contractors touring the campus on that day and I was pretty sure it wouldn't be possible to distinguish me from any other.
I asked her why she broke her NDA (although as we can see, she believes she did not):
A few others accused me of being unprofessional or breaking an NDA. This is actually not the case. Although I have signed an NDA with Microsoft, it revolves around my company's own project that has nothing to do with the Xbox. What's more, there is nothing in my NDA (or indeed, any standard NDA) that would prohibit me from saying what I did. What I said amounted to "Microsoft is engaging in reputation management", which in the marketing industry is like saying "The sky is blue". This is very standard practice, and among marketers (certainly with Microsoft) the information is considered too trivial to even be worthy of putting in an NDA. The only reason I am maintaining secrecy is because of the surprisingly strong reaction Microsoft have taken to it.
I'm not sure I agree with her interpretation of what constitutes 'breaking' an NDA, but onward.
I asked her what she thought of her post's subsequent explosion on Reddit:
I am surprised my post exploded so much, because what I described is very much standard practice in social media marketing. Microsoft, Sony, basically any company does this. I went through all that training myself in my first social media job. The reason I posted it was because not many people on Reddit actually seem to be aware of how often their platform is used for this. I saw some random user specifically accusing Microsoft of astroturfing, and he/she was told to 'put on their tinfoil hat'. This surprised me, and I thought "Don't most people know this kind of thing is done?". That is basically what spurred me to make the post. I made the post right before going out. I was really surprised to come home, hours later, to find thousands of comments and a deletion!
I asked her what Microsoft think about her actions:
From what I've heard, Microsoft are going absolutely CRAZY about this. It really surprises me, because honestly they are normally quite open about their marketing and reputation management practices. We all know they do it, it's no big secret. Most companies do it. Why Microsoft suddenly want it to be a secret now is something that puzzles me.
I asked her whether she was from Sony or otherwise involved with them. Her reply:
Quite a lot of people accused me (either jokingly or seriously) of being from Sony. Whilst that would make for a fantastic story I must admit I am, unfortunately, a regular marketing grunt in Redmond (an unemployed one now, too). There were certainly some hilarious posts, though! One user discovered that 'misty silver' was actually the name of the color of an old Sony Eriksson phone, which blew my mind. I chose the name 'misty silver' out of thin air, and yet still managed to choose something that sounds connected to Sony!
I asked her whether she intended to get a PS4 or Xbox One:
I did not make my post out of Sony fanboyism (or fangirlism!) either. To be honest I am a PC gamer, and I own neither a PS3, Xbox 360, or a Wii/Wii U. I made the post simply because I thought the /r/gaming subreddit would find it interesting. I am not trying to advocate Sony's (or indeed, Nintendo's) console as an alternative to the Xbox One. I am unlikely to buy any of those consoles myself, and will probably just stick to playing on the PC.
Finally, I asked how she got fired. This is a quite long and actually really interesting story, and she has allowed me to post it in full:
In short, I've been fired. It all started yesterday, as me and some other SMMs were called in for a Sunday afternoon shift. This is fairly common, as various online marketing campaigns we are managing often need snap work. As soon as I got there, I knew something was wrong because my boss seemed really nervous and wouldn't look at anybody. Once everyone had signed in, he came and dropped the bombshell: our company had been identified in a 'whistleblower scandal'. At first, I didn't think it had anything to do with me. I figured I didn't do anything grand enough to qualify being called a 'whistleblower'. But I soon found out it actually was related to the Reddit post.
My boss introduced us to two managers from the Xbox division, who had apparently come to talk to us about it. They wanted to speak to several of the employees privately, one at a time. We joked a little about this as they spoke to the first of my co-workers, because these guys were like caricatures. If it weren't for their Midwestern accents, the way they talked and behaved could've gotten them a role as Gestapo in a WWII film - they didn't even take their sunglasses off inside! This just seemed all very silly, and we joked about them a bit while we waited. Once it was my turn to be interviewed, though, I found them to be very serious. They asked me a lot of pointed questions, and their manner was fairly rude. They talked about 'online leaks related to the Xbox' and, although they didn't mention precisely what the 'leak' was, they did mention Reddit so I'm pretty sure they were trying to find who made my post. They didn't think the 'whistleblower' was me, however, because they were convinced it was a man.
After all of the interviews were over, we finally got to work on our clients for a bit while the Microsoft guys spoke with my boss. After a while, they left and my boss spoke to some of the other employees in his office. I don't know what they said, but afterward he came around to speak to us individually. He told me that one of my co-workers, David, had been implicated and would be fired. I felt a twist in my stomach, but knew I couldn't let this happen. So I asked to speak to my boss privately - and owned up. I showed him the Reddit account and explained the whole situation.
We talked about it for a while. Although my boss sympathized and said I technically had not broken our NDA nor lost our contract, I would still need to be fired because "That's the way it has to be". I packed up, left and am now no longer working at that firm.
I had several friends in the business call me in the evening, and had some really interesting chats about the whole ordeal. Basically Microsoft is more sensitive about their RM activities than usual because they are just about to start an unprecedentedly large campaign, on Monday, across a wide variety of media platforms. Apparently I made my post with the worst possible timing. They've invested a huge amount of resources into this, and, understandably, the last thing they'd want is negative press right before they begin.
Although I have performed RM (reputation management) in the past myself, I do not agree with the techniques Microsoft are employing. At my previous job I would sometimes do RM for clients that was relatively benign; like posting some positive reviews for small businesses like plumbers and other traders. It's a good way to stimulate online discussion and help to launch a social media presence for someone like that. Microsoft's usual RM strategy, however, is to absolutely flood the Internet with so much positive material that it influences the market on a mass scale. It works really well, too. The Internet may be abuzz with anti-Xbox posts right now, but it will be a matter of weeks before that has changed completely. They will post so many positive comments from 'regular folks' that the media narrative about the console will change. Numerous bloggers will suddenly change their tune and start supporting the console.
Worst of all, people who ask serious questions about the console's security and functionality will be ridiculed. This is the part I really don't like. Right now, people are having a debate across social media about the potential security dangers of the console. In my opinion, that's an important issue that ought to be discussed in a free and open manner. The problem is, Microsoft will artificially stifle that debate under a wave of positive hype and ridicule directed against those who asked questions. The debate will be stopped dead in its tracks, and/or driven to the fringe. In my opinion it is unethical practice to try and shut down free and open debate - to silence discussion of important issues. That's why I stand behind my decision to make that post. I stand behind what I did, even though it got me fired. I sincerely hope that, as a result of what I've done, the gaming community (not only on Reddit, but the gaming community worldwide) will resist Microsoft's latest artificial flood of positive hype. I hope they will continue to ask important questions and debate the serious issues. That's all anyone can do, really - keep going after the truth, even if millions of people online seem to disagree with you. We live in an age where those 'people' are not necessarily real people, and can't let that artificial hype influence our own opinions.
That is everything I have been able to learn from mistysilver thus far, but I'll keep you guys updated if I learn more. Once I've got more info I'll run a proper story, so fire away if you guys any further insights on this issue to contribute.
tldr; The woman who leaked the story about Microsoft Reputation Managers last week is real, she really worked at that firm, her story may be true, she was really fired. Microsoft apparently upping their RM game.
Dat klopt, schreef ik ergens dat alleen microsoft dat doet? Naar schijnt heeft alleen Thief echt op de ps4 gedraaid en de rest allemaal op pc (zowel ps4/ als xbone)quote:Op zaterdag 15 juni 2013 16:49 schreef Tobi-wan het volgende:
[..]
Dat schijnt vaker te gebeuren en daar maken zowel microsoft als sony gebruik van.
Wat bedoel je met de laatste zin? Volgens mij heb je hem niet helemaal afgemaakt.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 16:38 schreef Banaanensuiker het volgende:
Maar de Xbox wordt in de markt gezet als game console, en niet als living room box. Dus gaming, als core activiteit, zou dus voorrang op alles moeten hebben, terwijl het hele gebeuren haast als net zo belangrijk gezien wordt door Microsoft.
Ja of dat hij nog gedraaid word op een dev computer omdat de game nog niet af is?quote:Op zaterdag 15 juni 2013 16:49 schreef Tobi-wan het volgende:
[..]
Dat schijnt vaker te gebeuren en daar maken zowel microsoft als sony gebruik van.
Ik denk dat gamen nog steeds de core activiteit is van microsoft, maar ik begrijp hun stap wel om tv erbij te betrekken. Vooral casual gamers of ouders met wat oudere kinderen kan dit aanspreken, vooral als het goed blijkt te werken. Hierdoor zou de doelgroep aanzienlijk kunnen uitbreiden wat natuurlijk elke producent aanspreekt, ik denk niet dat games hieronder zullen leiden... Net als alle andere mensen hier ben ik niet de expert, de tijd zal het uitwijzen.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 16:53 schreef Banaanensuiker het volgende:
Ik bedoelde het hele gebeuren rond tv kijken en andere extra features. Kromme zin inderdaad.
quote:Op zaterdag 15 juni 2013 16:58 schreef SherlockHolmes het volgende:
PC
Next-gen consoles
PS4 en XBone Allebei drama.
quote:
Het is meer dat ik het idee heb dat XBO veel meer ondersteunende apps gaat krijgen omdat er ook het W8 en WP7/8 platform is wat Sony niet echt heeft. En volgensmij is de integratie ook gewoon beter.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 20:59 schreef MMaRsu het volgende:
Mja, Skype wooptifucking doo. Videochat.. nounou een ware revolutie op het gebied van gaming.
Maargoed PS4 heeft gewoon Netflix en je hebt ook geen PS+ nodig om hier gebruik te van kunnen maken, op de XBone heb je gold nodig om Netflix te gebruiken ( dus je betaald 2x, mooi is dat)
50% snellerquote:Op zaterdag 15 juni 2013 17:20 schreef Zapata het volgende:
Wat een slechte openingspost zeg. Zoveel informatie voorhanden de laatste paar dagen wat niet is toegevoegd.
PS4 wordt regio vrij en je kan je spellen gewoon doorverkopen.
PS4 wordt 400 euro zonder camera, Xbox 500 met.
En de PS4 heeft ook gewoon een 500GB harde schijf.
De PS4 is 50% sneller.
De Xbox zal geen indie spellen hebben.
Etc. etc. etc.
De Xbox wordt overal totaal de grond in gebrand trouwens en de Playstation de hemel ingeprezen.
Op je pc kan je niet met vrienden spelen in een woonkamertje.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 21:07 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
PC is voor de eckte gamers.
Console is voor de middenmoot en lageren.
PS4: Betere hardware en een paar extra functies, 400 eu
XBOX One: Restricties, meer mogelijkheden en zwakker dan PS4. 500 eu
Dat soort onzin heb je toch gewoon een PC voor. Een spelcomputer koop je voor de spellen, lekker op de bank met een controller geen gedoe.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 21:08 schreef Xetran het volgende:
[..]
Het is meer dat ik het idee heb dat XBO veel meer ondersteunende apps gaat krijgen omdat er ook het W8 en WP7/8 platform is wat Sony niet echt heeft. En volgensmij is de integratie ook gewoon beter.
Oh dat zeker weten, dat kan ik je nu al wel garanderen! De vraag is of je daarvoor je consumentenrechten wilt opgevenquote:Het is meer dat ik het idee heb dat XBO veel meer ondersteunende apps gaat krijgen omdat er ook het W8 en WP7/8 platform is wat Sony niet echt heeft. En volgensmij is de integratie ook gewoon beter.
Rot toch op vent.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 21:07 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
PC is voor de eckte gamers.
Console is voor de middenmoot en lageren.
PS4: Betere hardware en een paar extra functies, 400 eu
XBOX One: Restricties, meer mogelijkheden en zwakker dan PS4. 500 eu
PC: meer dan 150% snellerquote:
Dat zeggen mensen meestal als ze er niets meer tegen in te brengen hebben.quote:
Oh man inderdaad, je hebt me verslagen.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 22:01 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Dat zeggen mensen meestal als ze er niets meer tegen in te brengen hebben.
Yup.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 22:04 schreef Rogan het volgende:
[..]
Oh man inderdaad, je hebt me verslagen.
quote:
En ik durf ook nog wel op een nieuwe console te wedden dat ik een dikkere PC heb staan dan jij en de meeste users hier op FOK!.quote:
watquote:Op zaterdag 15 juni 2013 22:42 schreef Rogan het volgende:
[..]
En ik durf ook nog wel op een nieuwe console te wedden dat ik een dikkere PC heb staan dan jij en de meeste users hier op FOK!.
Als iemand chiller op een PC of console gamed, laat die persoon lekker. Ik snap dat jij je graag elitair wil voelen, maar kies dan een ander onderwerp uit ofzo.
Want je zet jezelf voor lul dude.
Daarom, mening enzo.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 22:54 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
wat
Ik heb een PC die BF3 en al het andere op Ultra soepel aankan, en dat is genoeg. Ook voor mijn game-development is hij perfect.
Iedereen mag overal gamen waarop hij wilt, alleen als je kijkt welke overduidelijk beter is, dan is dat gewoon PC.
Ieder mag gewoon een mening hebben.quote:
Wanneer je het over specificaties hebt kan je er inderdaad voor zorgen dat een PC beter is dan een PS4 / Xbone.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 22:56 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Ieder mag gewoon een mening hebben.
In dit geval een goed voorbeeld:
Een i3 met een i7.
Je kunt zeggen dat je de i3 prettiger vindt, je mening mag altijd, maar als het op feiten aankomt...
Je kan het allemaal zo duur maken als je zelf wil, maar bij een prijs van 800 tot 1000 euro heb je wel een PC waar je wat langer mee kan en veel mee kan.quote:
Bij de PC ben je elke 10 minuten je gamefiles aan het bijwerken met nieuwe mods die een of ander homebrew figuur op zijn zolderkamertje in elkaar heeft geflanst.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 23:01 schreef ukga het volgende:
Ik ga zeker niet pc gamen naar benede halen. Ik heb er ook amper ervaring mee. Maar een pc die zware games aankunnen, kosten wel meer dan een ps of xbox toch?
En na een paar jaar zul je (lijkt me) je hardware upgraden?
ja das dus vrij veel meer dan een ps of een xbox waarop je verzekerd bent dat je spel goed en soepel loopt.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 23:06 schreef Rogan het volgende:
[..]
Je kan het allemaal zo duur maken als je zelf wil, maar bij een prijs van 800 tot 1000 euro heb je wel een PC waar je wat langer mee kan en veel mee kan.
Maar goed, dan wil je nog een goede muis en een goed toetsenbord. Misschien heb je wel geen beeldscherm?
Reken maar op een dikke 1200 euro als je alles nieuw moet halen met redelijke high end componenten.
Dat sowieso, kostenplaatje is per definitie hoger en er 'is altijd wat'.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 23:25 schreef ukga het volgende:
[..]
ja das dus vrij veel meer dan een ps of een xbox waarop je verzekerd bent dat je spel goed en soepel loopt.
Ook niet altijd hoor, heb ik bv. GTA, maar ook Fallout e.d. op de PS3 meermalen framedrops gehad tot misschien wel 5fps als het even wat hectisch en/of drukker begon te worden.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 23:25 schreef ukga het volgende:
[..]
ja das dus vrij veel meer dan een ps of een xbox waarop je verzekerd bent dat je spel goed en soepel loopt.
Als je zo gaat redeneren zou je ook de kosten van een tv bij een console kunnen optellen. Als tegenargument kun je dan zeggen dat een tv ook voor andere dingen gebruikt kan worden en een monitor niet maar je kunt ook een tv als monitor gebruiken.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 23:06 schreef Rogan het volgende:
[..]
Je kan het allemaal zo duur maken als je zelf wil, maar bij een prijs van 800 tot 1000 euro heb je wel een PC waar je wat langer mee kan en veel mee kan.
Maar goed, dan wil je nog een goede muis en een goed toetsenbord. Misschien heb je wel geen beeldscherm?
Reken maar op een dikke 1200 euro als je alles nieuw moet halen met redelijke high end componenten.
Mwa, dat valt wel mee. Je moet een spel op de PC wel (bijna) altijd installeren bij het eerste gebruik maar daarna heb je geen (of nauwelijks) laadtijden zoals op een console.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 23:35 schreef ukga het volgende:
Hm oke. maar door de bank genomen moet je vaker lopen klooien aan je pc dan aan een console om een spel werkend te krijgen
Over die optimalisatie hoeft niet eens, een paar grote en kleine spellen hebben er last van, maar het over over overgrote deel heeft er geen last van.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 23:43 schreef Devolution het volgende:
[..]
Als je zo gaat redeneren zou je ook de kosten van een tv bij een console kunnen optellen. Als tegenargument kun je dan zeggen dat een tv ook voor andere dingen gebruikt kan worden en een monitor niet maar je kunt ook een tv als monitor gebruiken.
Een groot nadeel van gamen op een PC is wel dat veel games ports zijn van consoles en dat games zelden geoptimaliseerd zijn voor PC's. Dit betekent dat je onevenredig zware hardware in een PC moet hebben om een spel te spelen in vergelijking met een console (wil je het op vergelijkbare of hogere settings spelen).
[..]
Mwa, dat valt wel mee. Je moet een spel op de PC wel (bijna) altijd installeren bij het eerste gebruik maar daarna heb je geen (of nauwelijks) laadtijden zoals op een console.
Nooit gehoord van fanboysquote:Op zondag 16 juni 2013 00:20 schreef xminator het volgende:
[ afbeelding ]
Microsoft is zo triest, bezig met reputatie management. Aka mensen inhuren om positief te zijn op het internet over hun producten.
Apple heeft tenminste nog pluspunten, microsoft heeft met alle huidige producten gefaald (windows 8, surface tablet en xbox one)quote:Op zondag 16 juni 2013 01:30 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Nooit gehoord van fanboys
Dit is nog niets, met wat sommige apple gastjes doen.
Windows 8 is het snelste en stabielste OS tot nu toe van MS, met 8.1 krijgen we een knop, en hoeven we Metro nooit te gebruiken.quote:Op zondag 16 juni 2013 01:32 schreef xminator het volgende:
[..]
Apple heeft tenminste nog pluspunten, microsoft heeft met alle huidige producten gefaald (windows 8, surface tablet en xbox one)
Ik heb niks te klagen over w8. En een surface is niet veel slechter dan Android. Is it?quote:Op zondag 16 juni 2013 01:32 schreef xminator het volgende:
[..]
Apple heeft tenminste nog pluspunten, microsoft heeft met alle huidige producten gefaald (windows 8, surface tablet en xbox one)
W8 is leuk als je een tablet hebt, het is wel snel maar w7 is handiger op een desktop/laptop imo.quote:Op zondag 16 juni 2013 01:39 schreef Xetran het volgende:
[..]
Ik heb niks te klagen over w8. En een surface is niet veel slechter dan Android. Is it?
Emulatorsquote:Op zondag 16 juni 2013 02:03 schreef MMaRsu het volgende:
Fucking hell altijd die PC moraalridders die weer ergens uit een basement omhoog gekropen zijn om even de console jongens ff uit te leggen wat echt gaming is.
Leuk hoor, ik heb hier ook gewoon een pc aangesloten op mn hdtv in de woonkamer maar dit topic gaat er toch gewoon om welke next gen console het beste wordt ( hint : het is de Ps4 ) ?
Pc gaming wordt al jarenlang teruggehouden vanwegen de consoles, dus wees blij dat we nu een nieuwe generatie krijgen want jullie pc jongens gaan ook meegenieten van prachtige titels als The Division ( owja die pc port is nog niet aangekondigt ) en Watch_Dogs. Om nog maar te zwijgen over Titanfall ( die ook de PS4 bezitters waarschijnlijk na een jaartje in handen hebben)!
lol, denk je dat andere bedrijven dit niet doen?quote:Op zondag 16 juni 2013 00:20 schreef xminator het volgende:
[ afbeelding ]
Microsoft is zo triest, bezig met reputatie management. Aka mensen inhuren om positief te zijn op het internet over hun producten.
Niets mis met de Surface. Ik heb er momenteel 1 en ben er nog steeds superblij meequote:Op zondag 16 juni 2013 01:32 schreef xminator het volgende:
[..]
Ja maar kom op even realistisch...quote:Op zondag 16 juni 2013 11:13 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
lol, denk je dat andere bedrijven dit niet doen?
[..]
Niets mis met de Surface. Ik heb er momenteel 1 en ben er nog steeds superblij mee![]()
quote:Op zaterdag 15 juni 2013 16:58 schreef SherlockHolmes het volgende:
PC
Next-gen consoles
PS4 en XBone Allebei drama.
Ik heb geen ervaring met Windows 8 op de pc dus ik kan niets zeggen of de tegenvallende verkoopcijfers terecht is. Ook al kun je zeggen dat men vaak niet houdt van verandering.quote:Op zondag 16 juni 2013 11:21 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
Ja maar kom op even realistisch...
Minder dan 5% van Windows gebruikers is overgestapt op Windows 8... Dit is heel laag als je t vergelijkt hoe snel de penetratie van Windows 7 ging... En zeker als je het vergelijkt met de penetratiesnelheid van nieuwe OS X versies.
Surface tablet heeft helemaal zielige verkoopcijfers vergeleken met de ipad, nexus 7 en galaxy tabs.
Met xbox hebben ze weer veel fouten gemaakt.
Ik weet niet wat het is met Microsoft maar op dit moment zijn ze echt heel slecht op weg.
Als ze zo doorgaan decimeren ze zichzelf. PC verkopen kelderen, mensen stappen over op tablets en Windows 8 kan daar niet op anticiperen
Over een paar jaar zul je enkel Google en Apple als grote spelers zien op de OS markt
Same. Ook als ik naar de exclusive titels kijk mis ik op de Xbox toch meer dan op de PS. Halo speel ik sinds deel 2 niet meer, Forza en Fable is dan wel weer jammer maar weegt nog niet echt op tegen de rest.quote:
Ik koop er ook gewoon nog eentje voor op de wcquote:Op zondag 16 juni 2013 12:09 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Ik koop 2 Xbox One's een voor boven op de slaapkamer en een voor beneden in de woonkamer
Nee dat is overdreven, heb al een tablet op het toilet liggen lekker candy crushen op de tabquote:Op zondag 16 juni 2013 12:10 schreef Cliffy het volgende:
[..]
Ik koop er ook gewoon nog eentje voor op de wc
Straks beetje BF4 commander spelen terwijl je lekker zit te poepenquote:Op zondag 16 juni 2013 12:11 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Nee dat is overdreven, heb al een tablet op het toilet liggen lekker candy crushen op de tab
Goh, die had ik wel verwachtquote:Op zondag 16 juni 2013 10:37 schreef AQuila360 het volgende:
Op dit moment neig ik ook naar de PS4!
Al hoop ik wel dat MS een dezer dagen nog een top overleg heeft om eventueel nog wat te gaan doen/ veranderen.
.?quote:
Vuilakquote:
Je kan het wel vergelijken. Gewoon kwartaalcijfers van de ipad nexus7 en surface naast elkaarquote:Op zondag 16 juni 2013 11:40 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
Ik heb geen ervaring met Windows 8 op de pc dus ik kan niets zeggen of de tegenvallende verkoopcijfers terecht is. Ook al kun je zeggen dat men vaak niet houdt van verandering.
Je kunt de verkoopcijfers van de Surface niet vergelijken met de iPad. De Surface is pas in november op de markt gekomen waar Apple dominant is. Daarnaast heeft Microsoft vreemd genoeg weinig aan marketing gedaan. De Surface is een geweldig ding.
Wat betreft de dominantie van Google en Apple; dat zie ik niet zo snel gebeuren.
Kopen?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
2ehands markt hequote:
Ohh zo bedoel jequote:
Xbox One + Ziggoquote:Op zondag 16 juni 2013 13:01 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Ben wel benieuwd met welke bundels ze de One gaan verzenden
quote:Op zondag 16 juni 2013 12:18 schreef Cliffy het volgende:
[..]
Straks beetje BF4 commander spelen terwijl je lekker zit te poepen
Wuut?quote:Op zondag 16 juni 2013 13:08 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Als dat zo is dan kun je de PS4 niet meer serieus nemen
Inderdaad als ik een grap had gemaakt had ik er wel een grappig plaatje achter gezet.quote:Op zondag 16 juni 2013 13:20 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Ziet hij eruit alsof hij grappen maakt?
Hmmmquote:Op zondag 16 juni 2013 13:08 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Als dat zo is dan kun je de PS4 niet meer serieus nemen
Reken daar maar niet op. MS is nogal een log en ouderwets bedrijf dat pas veranderingen aanbrengt als er echt geen andere uitweg meer is.quote:Op zondag 16 juni 2013 10:37 schreef AQuila360 het volgende:
Op dit moment neig ik ook naar de PS4!
Al hoop ik wel dat MS een dezer dagen nog een top overleg heeft om eventueel nog wat te gaan doen/ veranderen.
Als je bij de Xbox One een fatsoenlijk spel krijgt zoals Forza 5 of BF4 en bij de PS4 niet dan betaal ik met liefde 100 euro meer.quote:Op zondag 16 juni 2013 13:34 schreef Dutchguy het volgende:
Uiteindelijk is de optelsom voor iedereen anders.
Mijne is meest krachtige hardware + laagste prijs = zeer grote voorsprong.
Daar komt nog bij dat ik niet kijk naar de launchgames maar naar hoe goed Sony en Microsoft nog hun huidige platformen blijven ondersteunen omdat je daar iets uit af kunt leiden hoe dat bij de Xbone en PS4 zal zijn en dan blijkt dat Sony met nog een hoop exclusives komt voor de PS3 terwijl Microsoft het vrijwel laat afweten waar het de XB360 betreft.
Maar verder is er nog heel veel onbekend. Wat gaat Sony met Gaikai doen en gaat dat geld kosten (ws. wel), wat is er waar van de 'cloud' e.d. Wel interessant om van een afstandje te volgen.
Nee man, je krijgt Halo 3 en Assassins Creed 2.quote:Op zondag 16 juni 2013 13:58 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Als je bij de Xbox One een fatsoenlijk spel krijgt zoals Forza 5 of BF4 en bij de PS4 niet dan betaal ik met liefde 100 euro meer.
Ik ga nu zeker nog niet beslissen op wat ik op E3 gezien heb. Er zijn nog tig games in ontwikkeling. Ik kijk het gewoon allemaal even aan maar de PS4 heeft bij mij al wel een zeer grote voorsprong.quote:Op zondag 16 juni 2013 13:58 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Als je bij de Xbox One een fatsoenlijk spel krijgt zoals Forza 5 of BF4 en bij de PS4 niet dan betaal ik met liefde 100 euro meer.
Mijn punt is dat je over dat prijs verschil pas wat kan gaan zeggen als je weet welke bundels er voor beide consoles zijn.quote:Op zondag 16 juni 2013 14:00 schreef Rogan het volgende:
[..]
Nee man, je krijgt Halo 3 en Assassins Creed 2.
Maar jij haalt toch sowieso al de One?quote:Op zondag 16 juni 2013 14:01 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Mijn punt is dat je over dat prijs verschil pas wat kan gaan zeggen als je weet welke bundels er voor beide consoles zijn.
Xbone is onderverdeeld in regio's. Die regio's zijn nog niet bekend.quote:Op zondag 16 juni 2013 14:25 schreef Drentsche het volgende:
Ik ga voor de ps4 want dan blijven me games geld waard mocht ik ze ooit willen verkopen, of games waard in het geval ik zou willen ruilen.(nee je kan xbox one games niet ruilen of verkopen)
De ps4 gewoon blijft werken als ik een keer een internet storing heb die langer duurt dan 24 uur, dat vind ik niet alleen prettig maar niet meer dan normaal.
Ook ben ik erg blij met de mogelijkheid om games te importeren nu kan ik games soms eerder en goedkoper in huis krijgen. (ja de ps4 is regio-vrij)
De fijnere controller en halo 5 rechtvaardigen voor mij niet de enge restricties die ik ook verplicht bij de xbox one zou moeten nemen, dat betekent niet dat ik ze niet zal missen.
Hopelijk komt deze fijne controller er ook voor de ps4 is echt een must have denk ik.
Las net dit via N4G.com:quote:Op zondag 16 juni 2013 14:31 schreef ukga het volgende:
kan niet wachten tot de eerste verkoopcijfers van xbox en playstation binnen zijn
ben benieuwd hoeveel er een xbox gaan halen
Laat ik nu best vaak lenen en uitlenen met me vrienden, is echt handig om zo nieuw spul te ontdekken waar ik anders niet eens van had geweten dat het bestond, verder ook een hele goede manier om te ontdekken of iets voor mij de moeite is om e.v.t. te kopen.quote:Op zondag 16 juni 2013 14:37 schreef CaasS het volgende:
[..]
Xbone is onderverdeeld in regio's. Die regio's zijn nog niet bekend.
Lenen uitlenen niet, wel family.
Verkopen kan ook.
quote:Op zondag 16 juni 2013 14:25 schreef Drentsche het volgende:
Ik ga voor de ps4 want dan blijven me games geld waard mocht ik ze ooit willen verkopen, of games waard in het geval ik zou willen ruilen.(nee je kan xbox one games niet ruilen of verkopen)
Grote onzin dit alweer.
De ps4 gewoon blijft werken als ik een keer een internet storing heb die langer duurt dan 24 uur, dat vind ik niet alleen prettig maar niet meer dan normaal.
Dat is wel een voordeel maar de kans dat jij een internetstoring hebt van meer dan een dag is wel gigantisch klein natuurlijk.
Ook ben ik erg blij met de mogelijkheid om games te importeren nu kan ik games soms eerder en goedkoper in huis krijgen. (ja de ps4 is regio-vrij)
De fijnere controller en halo 5 rechtvaardigen voor mij niet de enge restricties die ik ook verplicht bij de xbox one zou moeten nemen, dat betekent niet dat ik ze niet zal missen.
Hopelijk komt deze fijne controller er ook voor de ps4 is echt een must have denk ik.
Heel leuk die converters maar ze werken voor geen meter.
Vind je? Mensen die pre-orderen zijn hardcore gamers en die haten Xbox nu vanwege DRM/2hand. Plus goedkoper, MS nog niemand weggeblazen met die exclusive titels. Ze moeten het daar gaan winnen met dat all in one idee lijkt me, dus ik snap het wel.quote:Op zondag 16 juni 2013 14:45 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Las net dit via N4G.com:
'Playstation 4 Dominating Pre-Orders
Gamers are speaking with their wallets following E3 2013, a show that was dominated by Sony PlayStation 4 in the next gen battle. Amazon has already sold out of the $400 PlayStation 4 launch edition of the next gen console, which will be available on day one of Sony’s launch. Sony is still selling PS4 as a $400 Standard Edition, but is not guaranteeing when gamers will receive that version this fall.'
Pre-orders zeggen nog niet alles maar het is wel opmerkelijk dat de PS4 het zo goed doet in Xbox-country.
Als zelfs in de VS, het land van Microsoft waar al die diensten moeten gaan werken PS4 aan kop is.quote:Op zondag 16 juni 2013 14:45 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Las net dit via N4G.com:
'Playstation 4 Dominating Pre-Orders
Gamers are speaking with their wallets following E3 2013, a show that was dominated by Sony PlayStation 4 in the next gen battle. Amazon has already sold out of the $400 PlayStation 4 launch edition of the next gen console, which will be available on day one of Sony’s launch. Sony is still selling PS4 as a $400 Standard Edition, but is not guaranteeing when gamers will receive that version this fall.'
Pre-orders zeggen nog niet alles maar het is wel opmerkelijk dat de PS4 het zo goed doet in Xbox-country.
Ik heb in totaal weinig vertrouwen in de XBOXquote:Op zondag 16 juni 2013 15:03 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
Als zelfs in de VS, het land van Microsoft waar al die diensten moeten gaan werken PS4 aan kop is.
Heb ik weinig vertrouwen voor de xbox in landen met minder goed internet en landen waar de diensten ontbreke en waar de PS3 leading is
Ja want de massa die wil 100 euro extra gaan betalen en geen 2e hands games xdquote:Op zondag 16 juni 2013 15:22 schreef Kutmanager het volgende:
Komt omdat alle hardcore gamers aan pre-orderen doen. Zodra de grote slapende reus die de massa heet wakker wordt, staat microsoft binnen een dag aan kop.
Volgens mij boeit het 90% van de gamers helemaal niets dat ze hun games niet kunnen verkopen. Echter zitten zij niet op internet fora waardoor het lijkt alsof de hele community zich er druk over maakt.quote:Op zondag 16 juni 2013 17:07 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
Ja want de massa die wil 100 euro extra gaan betalen en geen 2e hands games xd
Als zelfs de hardcore gamers die 100 euro extra er niet voor over hebben wn Microsofts DRM shit niet willen dan wil de massa dat zeker niet
Eigenlijk wel hetzelfde als met Steam/Origin/PS3/360... Digitaal zowat altijd de adviesprijs terwijl de fysieke versie al tijden afgeprijsd in de winkel ligt. Ook niet zo gek, als ze de digitale versie wel goedkoper maken dan maken de winkels minder winst en zijn ze ook sneller geneigd om de hele X1 niet meer in hun assortiment op te nemen.quote:Op zondag 16 juni 2013 17:24 schreef xminator het volgende:
Zowel de digitale als de fysieke versie van games zullen evenveel gaan kosten op de failbox one.
http://www.cinemablend.co(...)Price-Tag-56761.html
Klopt, is ook inderdaad logisch maar sommige fanboys blijven volhouden dat de digitale games goedkoper gaan zijn op de xbone.quote:Op zondag 16 juni 2013 17:38 schreef Tain het volgende:
[..]
Eigenlijk wel hetzelfde als met Steam en de PS3/360... Digitaal zowat altijd de adviesprijs terwijl de fysieke versie al tijden afgeprijsd in de winkel ligt. Ook niet zo gek, als ze de digitale versie wel goedkoper maken dan maken de winkels minder winst en zijn ze ook sneller geneigd om de hele X1 niet meer in hun assortiment op te nemen.
Dat geloof ik niet! Serverpark van MS is vele malen beter.quote:Op zondag 16 juni 2013 17:20 schreef xminator het volgende:
PS4 can do Cloud Computing just like Xbox One
http://www.shacknews.com/(...)n-do-cloud-computing
Dat klopt maar de vraag is ook of de developers er gebruik van gaan maken.quote:Op zondag 16 juni 2013 17:39 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Dat geloof ik niet! Serverpark van MS is vele malen beter.
Vraag is wel of je het wel wil.
Zonder winkels is dat dus mogelijk. Maar als mensen daar aan vast willen houden dan dus niet. Op lange termijn zou je daar dus meer aan hebben. Ook een gast van Naughty Dog vind het een prima systeem, alleen wordt het niet goed verkocht. En ook zonder heb je die steam sales. Digitaal heeft gewoon veel meer potentie.quote:Op zondag 16 juni 2013 17:38 schreef xminator het volgende:
[..]
Klopt, is ook inderdaad logisch maar sommige fanboys blijven volhouden dat de digitale games goedkoper gaan zijn op de xbone.
Nogmaals speculaties, het zou een betere systeem kunnen zijn maar met de visie van microsoft gaat dat hem niet worden.quote:Op zondag 16 juni 2013 17:43 schreef CaasS het volgende:
[..]
Zonder winkels is dat dus mogelijk. Maar als mensen daar aan vast willen houden dan dus niet. Op lange termijn zou je daar dus meer aan hebben. Ook een gast van Naughty Dog vind het een prima systeem, alleen wordt het niet goed verkocht. En ook zonder heb je die steam sales. Digitaal heeft gewoon veel meer potentie.
Aanbieden digitaal is zonder hoesje, zonder boekje, zonder winkel en zonder distributie. Gewoon goedkoper dus. Al zou het voor ons niet goedkoper worden gaat er meer geld naar de industrie (MS en developers) dus beter. Nu gaat het geld naar zaken die onnodig zijn, maar goed dat ziet er nu niet zo positief uit want iedereen wil het houden zoals het is, wat best zuur is en als een overwinning wordt gevierd...Gamemania zal er blij mee zijn.quote:Op zondag 16 juni 2013 17:46 schreef xminator het volgende:
[..]
Nogmaals speculaties, het zou een betere systeem kunnen zijn maar met de visie van microsoft gaat dat hem niet worden.
Zoals ze in de voorlichting filmpjes zeiden vindt microsoft de sales op x360 al spectaculair en ze zullen op de xbox one soortgelijke sales geven (oftewel de kortingen zullen ook tegenvallen). Vooralsnog zal digitaal = fysiek qua kosten (waarbij fysiek zelfs vaak nog goedkoper dan digitaal zal zijn.) Dit zijn feiten.
Je weet dat juist met de xboxone winkels zoals gamemania blij zullen zijn? Je weet dat je games aan zulke winkels MOET doorverkopen met de xboxone?quote:Op zondag 16 juni 2013 17:48 schreef CaasS het volgende:
[..]
Aanbieden digitaal is zonder hoesje, zonder boekje, zonder winkel en zonder distributie. Gewoon goedkoper dus. Al zou het voor ons niet goedkoper worden gaat er meer geld naar de industrie (MS en developers) dus beter. Nu gaat het geld naar zaken die onnodig zijn, maar goed dat ziet er nu niet zo positief uit want iedereen wil het houden zoals het is, wat best zuur is en als een overwinning wordt gevierd...Gamemania zal er blij mee zijn.![]()
Niet als er geen fysieke uitgaven van games zouden zijn. Dat is het punt juist. Wat mij betreft wordt dat vandaag nog ingevoerd. Wat heb jij als consument aan Gamemania en een fysieke uitgave van een spel?quote:Op zondag 16 juni 2013 18:00 schreef xminator het volgende:
[..]
Je weet dat juist met de xboxone winkels zoals gamemania blij zullen zijn? Je weet dat je games aan zulke winkels MOET doorverkopen met de xboxone?
Geweldig.quote:Op zondag 16 juni 2013 17:19 schreef xminator het volgende:
[ afbeelding ]
De polls liegen er niet om.
Nogmaals ben je dom? Bij de ps 4 kan je games overal kopen waar je wilt en vervolgens op elke manier doorverkopen zoals jij zelf wilt. Bij de xboxone krijgen winkels zoals gamemania meer ruimte omdat zij bij doorverkoop van games als tussenpersoon zullen moeten werken, dus winkels zoals gamemanie worden juist belangrijker bij de xbox one en online winkels zoals Zavvi / amazon worden minder belangrijk.quote:Op zondag 16 juni 2013 18:06 schreef CaasS het volgende:
[..]
Niet als er geen fysieke uitgaven van games zouden zijn. Dat is het punt juist. Wat mij betreft wordt dat vandaag nog ingevoerd. Wat heb jij als consument aan Gamemania en een fysieke uitgave van een spel?
Zelfs al zou het duurder worden voor ons consumenten dan gaat het geld naar MS/Sony en hun publishers die er dan weer toffe games van kunnen maken. Je snijd door digitaal aan te bieden een deel van het geld weg (winkels namelijk, en alles wat een fysieke uitgave met zich meebrengt). Maar goed dat zal nog wel een tijd duren en is allemaal toekomstmuziek.
En mochten we als consumenten genaaid worden doordat we niet meer kunnen uitlenen met systemen als 'family' (wat ik me niet kan voorstellen) dan NOG gaat het geld naar MS/Sony en developers. Het lijkt me echter dat het wel goedkoper gaat worden vanwege concurrentie MS/Sony. Maar nogmaals allemaal speculatief, want ik zie dat de komende jaren nu dus niet gebeuren.
Microsoft... Microsoft... wat the fuck ben je aan het doenquote:Op zondag 16 juni 2013 17:46 schreef CaasS het volgende:
http://www.edge-online.co(...)could-skip-xbox-one/
Niet alleen vrij om te publishen dus bij Sony, maar kennelijk vraagt MS ook een bedrag van 10.000 dollar als je als Indi developer je game wil aanpassen en vraagt Sony dat niet (meer). Vrij logisch dus dat ze Sony prefereren.
.....quote:Op zondag 16 juni 2013 18:09 schreef xminator het volgende:
[..]
Nogmaals ben je dom? Bij de ps 4 kan je games overal kopen waar je wilt en vervolgens op elke manier doorverkopen zoals jij zelf wilt. Bij de xboxone krijgen winkels zoals gamemania meer ruimte omdat zij bij doorverkoop van games als tussenpersoon zullen moeten werken, dus winkels zoals gamemanie worden juist belangrijker bij de xbox one en online winkels zoals Zavvi / amazon worden minder belangrijk.
Dat is niks nieuws hoor, is al een tijdje zo..:')quote:Op zondag 16 juni 2013 18:10 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
Microsoft... Microsoft... wat the fuck ben je aan het doen![]()
Met het huidige systeem van de xboxone zullen winkels als gamemania juist langer blijven bestaan, denk jij dat als ze zo een visie hadden zoals jij zegt voor zo een aanpak zouden kiezen dan?quote:Op zondag 16 juni 2013 18:13 schreef CaasS het volgende:
[..]
.....Ik heb het over de toekomst wanneer er geen fysieke spellen meer bestaan. Daar wilt MS volgens mij naar toe werken en dat is alleen maar beter imo.
Dit... Terwijl ze het kwa Windows, Windows Phone en Surface etc goed doen, laten ze XBOX stikkenquote:Op zondag 16 juni 2013 18:10 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
Het is een overgangsfase en die gaan altijd met ups en downs en de gebruikelijke problemen. Daarbij is het overduidelijk niet goed aangepakt en naar buiten gebracht, maar ja waarom niet? Het is niet alleen goed voor Microsoft, maar ook voor developers. De vraag is wat het consumenten oplevert maar dat is of goedkopere content, of meer geld voor MS/developer dus sowieso positief voor gamers. Het enige wat verdwijnt zijn winkels, maar ja....wie maakt dat wat uit?quote:Op zondag 16 juni 2013 18:16 schreef xminator het volgende:
[..]
Met het huidige systeem van de xboxone zullen winkels als gamemania juist langer blijven bestaan, denk jij dat als ze zo een visie hadden zoals jij zegt voor zo een aanpak zouden kiezen dan?
De winkelsquote:Op zondag 16 juni 2013 18:22 schreef CaasS het volgende:
[..]
Het is een overgangsfase en die gaan altijd met ups en downs en de gebruikelijke problemen. Daarbij is het overduidelijk niet goed aangepakt en naar buiten gebracht, maar ja waarom niet? Het is niet alleen goed voor Microsoft, maar ook voor developers. De vraag is wat het consumenten oplevert maar dat is of goedkopere content, of meer geld voor MS/developer dus sowieso positief voor gamers. Het enige wat verdwijnt zijn winkels, maar ja....wie maakt dat wat uit?
Jij legt de volgende relatie:quote:Op zondag 16 juni 2013 18:22 schreef CaasS het volgende:
[..]
Het is een overgangsfase en die gaan altijd met ups en downs en de gebruikelijke problemen. Daarbij is het overduidelijk niet goed aangepakt en naar buiten gebracht, maar ja waarom niet? Het is niet alleen goed voor Microsoft, maar ook voor developers. De vraag is wat het consumenten oplevert maar dat is of goedkopere content, of meer geld voor MS/developer dus sowieso positief voor gamers. Het enige wat verdwijnt zijn winkels, maar ja....wie maakt dat wat uit?
Dat kan altijd gebeuren ja. Daar moet concurrentie met Sony en regelgeving voor zorgen dan.quote:Op zondag 16 juni 2013 18:24 schreef xminator het volgende:
[..]
Jij legt de volgende relatie:
Meer geld -> MS/Developers -> betere kwaliteit. Het geld kan ook gewoon in hun zakken(of aandeelhouders) verdwijnen, meer geld hoeft niet tot betere kwaliteit te leiden!
Hoezo zou regelgeving daarvoor moeten zorgen? Je weet dat developers en MS commerciële ondernemingen zijn, hun doel is om zo veel mogelijk geld te krijgen en uit te keren aan hun aandeelhouders.quote:Op zondag 16 juni 2013 18:27 schreef CaasS het volgende:
[..]
Dat kan altijd gebeuren ja. Daar moet concurrentie met Sony en regelgeving voor zorgen dan.![]()
Mja het doet er allemaal ook niet toe.Of MS moet heel slim PR gaan voeren en dit debacle om weten te zetten in iets positiefs.
Je snapt er geen reet van, de massa waar microsoft zich op richt, wil helemaal geen games per se spelen. Die zien alleen maar een superchill home entertainment system.quote:Op zondag 16 juni 2013 17:07 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
Ja want de massa die wil 100 euro extra gaan betalen en geen 2e hands games xd
Als zelfs de hardcore gamers die 100 euro extra er niet voor over hebben wn Microsofts DRM shit niet willen dan wil de massa dat zeker niet
Word.quote:Op zondag 16 juni 2013 18:43 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
Je snapt er geen reet van, de massa waar microsoft zich op richt, wil helemaal geen games per se spelen. Die zien alleen maar een superchill home entertainment system.
Nooit van branding gehoord? Microsoft is ermee bezig en ze doen het idioot goed.
En al die hardcore gamers hier maar denken dat het allemaal om hen draait.
Nou, 'zoeken' is niet echt nodig hoor.quote:Op zondag 16 juni 2013 18:39 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Wel mooi dat de PS4 fans alleen maar bezig zijn met negatieve dingen op te zoeken voor de X1
Eens. Jammer dat ze dat digitaal aanbieden van content nu verneuken en Sony er nou voor heeft gezorgd dat we dat de komende jaren niet gaan krijgen en dat Al in One entertainment system hier in Europa misschien niet van de grond af gaat komen...maar de Amerikaanse markt gaat er idd wel happy mee zijn.quote:Op zondag 16 juni 2013 18:43 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
Je snapt er geen reet van, de massa waar microsoft zich op richt, wil helemaal geen games per se spelen. Die zien alleen maar een superchill home entertainment system.
Nooit van branding gehoord? Microsoft is ermee bezig en ze doen het idioot goed.
NetFlix kwam toch naar Europa voor het einde van het jaar?quote:Op zondag 16 juni 2013 18:47 schreef CaasS het volgende:
[..]
Eens. Jammer dat ze dat digitaal aanbieden van content nu verneuken en Sony er nou voor heeft gezorgd dat we dat de komende jaren niet gaan krijgen en dat Al in One entertainment system hier in Europa misschien niet van de grond af gaat komen...maar de Amerikaanse markt gaat er idd wel happy mee zijn.
Ik hoop het, maar zag een interview met die Major Nelson en die blaimt Europese regelgeving als het gaat om Netflix....dus ben daar inmiddels wat sceptisch over. Maar misschien dat ze er wel mee komen of met andere dingen.quote:Op zondag 16 juni 2013 18:48 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
NetFlix kwam toch naar Europa voor het einde van het jaar?
Jezus zeg, waar maak jij je toch druk omquote:Op zondag 16 juni 2013 18:10 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
Klopt, maar prijs is nog niet duidelijkquote:Op zondag 16 juni 2013 18:48 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
NetFlix kwam toch naar Europa voor het einde van het jaar?
Mooi nog meer geld uitgevenquote:Op zondag 16 juni 2013 18:57 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Klopt, maar prijs is nog niet duidelijk
Haha mensen die per se een home entertainment systeem willen en niet gamen kunnen al jarenlang een apple tv of google tv of samsung smart tv halenquote:Op zondag 16 juni 2013 18:43 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
Dus jij vindt 10.000 dollar van indie developers goed en slim en als ik er wat van zeg bash ik Microsoft onterecht :Squote:Op zondag 16 juni 2013 18:55 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
Jezus zeg, waar maak jij je toch druk omHet enige wat jij kan doen is Microsoft bashen
Ligt eraan wat er bij die console zit die 100 euro duurder isquote:Op zondag 16 juni 2013 19:11 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
Haha mensen die per se een home entertainment systeem willen en niet gamen kunnen al jarenlang een apple tv of google tv of samsung smart tv halenDie hoeven helemaal geen xbox voor 500 euro.
Zeker buiten Amerika waar die diensten niet gaan werken...
Bovendien kan de PS4 dan geen Netflix afspelen? Gaat de PS4 geen integratie krijgen met Sony Entertainment content... jawel!
Microsoft maakt een fout door te denken dat niet gamers naar de winkel gaan rennen voor deze shit. Niet gamers kopen lekker een apple tv en een ipad en zijn daar zoet mee
Geloof me als je als ouder gaat zien dat precies dezelfde console voor 100 euro minder hetzelfde kan koop je die
Meeste hardcore gamers willen geen Kinect en meeste ouders kijken naar de prijsquote:Op zondag 16 juni 2013 19:12 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ligt eraan wat er bij die console zit die 100 euro duurder is
En hoeveel procent van de mensen die een console koopt denk je dat een "hardcore" gamer is? Nogmaals over die prijs kun je pas wat zeggen als er bundels bekend zijn.quote:Op zondag 16 juni 2013 19:13 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
Meeste hardcore gamers willen geen Kinect en meeste ouders kijken naar de prijs
Post dat eens op Neogaf, en kijk hoe hard je afgaatquote:Op zondag 16 juni 2013 18:43 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
Ik heb het over het algemeen. Alleen maar zeiken op hen terwijl je niet eens een xbone gaat halen. Ik snap niet wat je hiermee wil bereiken.quote:Op zondag 16 juni 2013 19:12 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
Dus jij vindt 10.000 dollar van indie developers goed en slim en als ik er wat van zeg bash ik Microsoft onterecht :S
Geloof me de moeder van je buurman gaat geen xbox kopen omdat je daar beter tv op kan kijken;)quote:Op zondag 16 juni 2013 19:15 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
En hoeveel procent van de mensen die een console koopt denk je dat een "hardcore" gamer is? Nogmaals over die prijs kun je pas wat zeggen als er bundels bekend zijn.
Bovendien wtf is een hardcore gamer
Ben zelf een xbox 360 bezitter en ben geïnteresseerd dat er ook de volgende generatie twee normale consolebouwers concurreren.quote:Op zondag 16 juni 2013 19:17 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
Ik heb het over het algemeen. Alleen maar zeiken op hen terwijl je niet eens een xbone gaat halen. Ik snap niet wat je hiermee wil bereiken.
Bundels zijn er nu toch ook al te krijgen? Amazon bv heeft ze ook alquote:Op zondag 16 juni 2013 19:15 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
En hoeveel procent van de mensen die een console koopt denk je dat een "hardcore" gamer is? Nogmaals over die prijs kun je pas wat zeggen als er bundels bekend zijn.
Bovendien wtf is een hardcore gamer
De moeder van mijn buurman is 80 die gaat uberhaupt geen console kopen. Je komt steeds met belachelijke non argumentenquote:Op zondag 16 juni 2013 19:20 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
Geloof me de moeder van je buurman gaat geen xbox kopen omdat je daar beter tv op kan kijken;)
Maar ja als je zo stom bent om niet te kunnen googelen wat de definitie van "hardcore gamer" is, ga ik niet eens met je in discussie
Kun je een X1 kopen voor 499 met Kinect en BF4 of Forza 5 dan is dat een prima deal lijkt me. Maar hier is nog niets over bekend.quote:Op zondag 16 juni 2013 19:21 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Bundels zijn er nu toch ook al te krijgen? Amazon bv heeft ze ook al
Wat denk je nu zelfquote:Op zondag 16 juni 2013 19:22 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Kun je een X1 kopen voor 499 met Kinect en BF4 of Forza 5 dan is dat een prima deal lijkt me.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je zal sowieso wel wat moeten bijbetalen lijkt mij hequote:Op zondag 16 juni 2013 19:24 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Weet jij nu al zeker dat het niet zo is dan?
Dat weet je nog niet of weet jij meer dan iedereen in de wereldquote:Op zondag 16 juni 2013 19:25 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Je zal sowieso wel wat moeten bijbetalen lijkt mij he
Ik heb al lang gemerkt dat je niet zo snugger bent.quote:Op zondag 16 juni 2013 19:22 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
De moeder van mijn buurman is 80 die gaat uberhaupt geen console kopen. Je komt steeds met belachelijke non argumenten
Maar goed ik denk niet dat Sony en Microsoft geen fuck geven om die zogenaamde hardcore gamers
quote:Op zondag 16 juni 2013 19:24 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Weet jij nu al zeker dat het niet zo is dan?
Leg het me eens uit dan want die brij die jij hier weer neer gooit slaat werkelijk helemaal nergens op.quote:Op zondag 16 juni 2013 19:28 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
Ik heb al lang gemerkt dat je niet zo snugger bent.
Extra uitleg voor mensen zoals jij. Wat ik bedoel te zeggen is dat non gamers helemaal geen fuck geven om de xbox. Microsoft gaat echt geen non gamers binnenhalen omdat je met een apparaat voor 500 euro iets beter tv kan kijken
We kunnen wel zien dat Microsoft geen fuck geeft om hardcore gamers. Maar waar zie je dat bij Sony? Je roept zoals gewoonlijk weer wat zonder argumenten.
Voor zover ik kan zien vraagt Sony geen 10.000 van indies. Mag je gewoon 2e hands games verhandelen. Is er geen verplicht Kinect. Er wordt maar 1 GB van 8GB gebruikt voor het OS i.p.v. de 3GB bij Microsoft. Er komt een streaming PS1/2/3 library. Dit is positief voor hardcore gamers!
Weet jij dan dat je bij een Mercedes geen Lamborghini cadeau krijgt? Dan weet je meer dan ikquote:Op zondag 16 juni 2013 19:26 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Dat weet je nog niet of weet jij meer dan iedereen in de wereld
Ik heb door dat je hem nu al kentquote:Op zondag 16 juni 2013 19:28 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
Ik heb al lang gemerkt dat je niet zo snugger bent.
Nee jij mag het toch niet meer lezen want gehandicapten mogen niet zo lang achtereen op pcquote:Op zondag 16 juni 2013 19:29 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Leg het me eens uit dan want die brij die jij hier weer neer gooit slaat werkelijk helemaal nergens op.
Wat doe jij dan in dit topic?quote:Op zondag 16 juni 2013 19:30 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
Nee jij mag het toch niet meer lezen want gehandicapten mogen niet zo lang achtereen op pc
Hahah lol xdquote:Op zondag 16 juni 2013 19:34 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
Zo ingenieus bedacht... #OMG ik lach me kapot![]()
![]()
![]()
Zeggen dat er een bundel voor 499 euro komt met de X1, Battlefield 4 en Forza 5 en anderen fanboys noemen -_-quote:Op zondag 16 juni 2013 19:32 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Dit is met afstand het beste topic op FOK met al die fanboys hier
Nah maar gewoon ff logisch nadenken man, je zal misschien wat korting krijgen. Maar xbox 1 + game zal niet voor 499 in de winkel liggen denk ikquote:Op zondag 16 juni 2013 19:26 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Dat weet je nog niet of weet jij meer dan iedereen in de wereld
Überhaupt consoles kopenquote:Op zondag 16 juni 2013 19:35 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Overigens ben je maar een achterlijke mongool als je ze niet beide koopt.
Groetjes.
De WiiU hoort dan ook niet bij deze generatie hequote:Op zondag 16 juni 2013 19:37 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ik heb alle consoles van deze generatie gehad op de WiiU na
Nou dan heb ik ze allemaal gehadquote:Op zondag 16 juni 2013 19:39 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
De WiiU hoort dan ook niet bij deze generatie he
Misschien als damage control.quote:Op zondag 16 juni 2013 19:35 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Nah maar gewoon ff logisch nadenken man, je zal misschien wat korting krijgen. Maar xbox 1 + game zal niet voor 499 in de winkel liggen denk ik
Ja dat kan idd, misschien het nadeel dat je als eerste alles bekend maakt. De geruchten worden ook steeds harder dat Sony vlak voor de E3 van het DRM verhaal is gestaptquote:Op zondag 16 juni 2013 19:40 schreef CaasS het volgende:
[..]
Misschien als damage control.![]()
Ook al gezien in een filmpje dat Sony meerdere variaties klaar had staan voor hun persconferentie en dat ze daarmee hebben ingespeeld op MS. Het zou dus best kunnen zijn dat Sony voor ¤500 wilde gaan maar voor ¤400 koos vanwege MS.
Nee maar Sony denkt aan hardcore gamers volgens die bezem in dit topicquote:Op zondag 16 juni 2013 19:41 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Ja dat kan idd, misschien het nadeel dat je als eerste alles bekend maakt. De geruchten worden ook steeds harder dat Sony vlak voor de E3 van het DRM verhaal is gestapt
Vind het wel slim geanticipeerd op het algemeen gevoel tijdens de E3 door Sony!quote:Op zondag 16 juni 2013 19:41 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Ja dat kan idd, misschien het nadeel dat je als eerste alles bekend maakt. De geruchten worden ook steeds harder dat Sony vlak voor de E3 van het DRM verhaal is gestapt
Newsflash wie zegt dat Sony geen geld wil verdienen?quote:Op zondag 16 juni 2013 19:43 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Nee maar Sony denkt aan hardcore gamers volgens die bezem in dit topic
Newsflash Sony probeert ook gewoon geld te verdienen en geeft geen fuck om wat puisterige pubers die no life achter hun console zitten
Je blijft maar bezig over die hardcore gamers maar je beseft wel dat het percentage hardcore gamers miniem is of wil dat nog steeds er niet bij je inquote:Op zondag 16 juni 2013 19:44 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
Newsflash wie zegt dat Sony geen geld wil verdienen?
Alleen aan hun marketing te zien snappen ze dat ze veel geld kunnen verdienen door aantrekkelijk te zijn voor hardcore gamers. Bewijs daarvan is dat ze snel hebben ingezien hoeveel negatieve feedback DRM in de gamers community had en alsnog dat verhaal snel hebben aangepast
A. Dat percentage is niet miniem? Hoe kom je erbij? Casual Gamers die de Wii kochten gaan deze generatie niks kopen want ze hebben al de iPads etc.quote:Op zondag 16 juni 2013 19:46 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Je blijft maar bezig over die hardcore gamers maar je beseft wel dat het percentage hardcore gamers miniem is of wil dat nog steeds er niet bij je in
Op de grote massa is dat percentage miniem jaquote:Op zondag 16 juni 2013 19:47 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
A. Dat percentage is niet miniem? Hoe kom je erbij? Casual Gamers die de Wii kochten gaan deze generatie niks kopen want ze hebben al de iPads etc.
B. In het begin zijn het de hardcore gamers die de volle smak geld neer gaan tellen voor een console
Welke grote massa?quote:Op zondag 16 juni 2013 19:48 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Op de grote massa is dat percentage miniem ja
Ja zo denkt MS ook, en aangezien ze nu flink gaan samenwerken met EA weet ik niet of je daar wel heel blij mee moet zijnquote:Op zondag 16 juni 2013 19:43 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Nee maar Sony denkt aan hardcore gamers volgens die bezem in dit topic
Newsflash Sony probeert ook gewoon geld te verdienen en geeft geen fuck om wat puisterige pubers die no life achter hun console zitten
Je kan toch ook gamen op de X1 of heb ik wat gemistquote:Op zondag 16 juni 2013 19:49 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
Welke grote massa?
Meeste mensen kopen een console alsnog om te gamen en niet om tv te kijkenHuismoeders gaan geen 500 euro neertellen voor een console
En al die Wii gamers gaan al helemaal geen PS4/X1 halen. Dus het is onduidelijk wie Microsoft nu wil aanspreken
100 euro meer, DRM, elke 24 uur online, Kinect, geen streaming library van de vorige console, geen 2e hands gamesquote:Op zondag 16 juni 2013 19:51 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Je kan toch ook gamen op de X1 of heb ik wat gemist
Jij kijkt weer niet verder dan het eerste jaar van een console. Best aandoenlijk eigenlijkquote:Op zondag 16 juni 2013 19:52 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
100 euro meer, DRM, elke 24 uur online, Kinect, geen streaming library van de vorige console, geen 2e hands games
Oftewel spreekt gamers niet aan
Zie IGN Poll waar 82% voor Sony heeft gestemd en maar 11% op Microsoft, wat betreft E3 2013
Waar haal je dat nou weer vandaag puistekopje?quote:Op zondag 16 juni 2013 19:53 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Jij kijkt weer niet verder dan het eerste jaar van een console. Best aandoenlijk eigenlijk
Ken je het verhaal van de slak en de haas?quote:Op zondag 16 juni 2013 19:56 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
Waar haal je dat nou weer vandaag puistekopje?
Voor het 2e jaar hebben ze allemaal een aangepaste strategie die we later zullen zienMIsschien dat Microsoft wel goede aanpassingen doorvoert waardoor de X1 niet een complete failure wordt!
Maar in dat opzicht heb ik meer vertrouwen in Playstation gezien hoe ze zich nu handelen met de PS3
Ja! Zie Xbox 360 en PS3. Na 1 jaar stond de Xbox 360 10 miljoen units voor. Nu staan ze gelijkquote:Op zondag 16 juni 2013 19:58 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ken je het verhaal van de slak en de haas?
Dus je bent niet helemaal achterlijkquote:Op zondag 16 juni 2013 19:59 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
Ja! Zie Xbox 360 en PS3. Na 1 jaar stond de Xbox 360 10 miljoen units voor. Nu staan ze gelijk
quote:Op zondag 16 juni 2013 20:00 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Dus je bent niet helemaal achterlijk
keeshond
Jij bent wel helemaal achterlijkquote:Op zondag 16 juni 2013 20:00 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Dus je bent niet helemaal achterlijk
keeshond
En dat kwam puur omdat X360 als 1ste uitkwam, denk dat het dit keer geen flikker uitmaaktquote:Op zondag 16 juni 2013 19:59 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
Ja! Zie Xbox 360 en PS3. Na 1 jaar stond de Xbox 360 10 miljoen units voor. Nu staan ze gelijk
Denk dat dit keer de PS4 X1 overal ter wereld gaat verpletteren. Alleen in de VS maakt de X1 een kansquote:Op zondag 16 juni 2013 20:02 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
En dat kwam puur omdat X360 als 1ste uitkwam, denk dat het dit keer geen flikker uitmaakt
Heb je dat gezien in je glazenbol?quote:Op zondag 16 juni 2013 20:02 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
Denk dat dit keer de PS4 X1 overal ter wereld gaat verpletteren. Alleen in de VS maakt de X1 een kans
lol, het spreekt jou niet aan.quote:Op zondag 16 juni 2013 19:52 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
100 euro meer, DRM, elke 24 uur online, Kinect, geen streaming library van de vorige console, geen 2e hands games
Oftewel spreekt gamers niet aan
Zie IGN Poll waar 82% voor Sony heeft gestemd en maar 11% op Microsoft, wat betreft E3 2013
Nee in de polls waar het 80/20 staat en die hier al duizend keer voorbij zijn gekomen.quote:Op zondag 16 juni 2013 20:03 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Heb je dat gezien in je glazenbol?
[ afbeelding ]
Nee er zijn genoeg polls die hier ook zijn voorbij gekomenquote:
Nogmaals het is een hype om nu te haten op de X1 vlak voor de release zijn die dingen al veel representatieverquote:Op zondag 16 juni 2013 20:08 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
Nee in de polls waar het 80/20 staat en die hier al duizend keer voorbij zijn gekomen.
In de preorders overal ter wereld waar de PS4 het beter doetZelfs in Amerika.
Maar ja als je zoals jij te stom bent om date te analyseren...
Polls en pre-orders interesseert niemand. Uiteindelijk gaat het om lange termijn. Het is nu een hype om Microsoft te haten. Het is nog een vrij lange weg totdat beide consoles op de markt verschijnen. Wie weet wat er in de tussentijd gaat gebeuren.quote:Op zondag 16 juni 2013 20:08 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
Nee er zijn genoeg polls die hier ook zijn voorbij gekomen
En kijk maar op Amazon.com bij de pre orders
Ja maar hardcore gamersquote:Op zondag 16 juni 2013 20:12 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
Polls en pre-orders interesseert niemand. Uiteindelijk gaat het om lange termijn. Het is nu een hype om Microsoft te haten. Het is nog een vrij lange weg totdat beide consoles op de markt verschijnen. Wie weet wat er in de tussentijd gaat gebeuren.
Niemand.... het kan ook zo zijn dat Microsoft Surface morgen meer gaat verkopen dan de iPad...quote:Op zondag 16 juni 2013 20:12 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
Polls en pre-orders interesseert niemand. Uiteindelijk gaat het om lange termijn. Het is nu een hype om Microsoft te haten. Het is nog een vrij lange weg totdat beide consoles op de markt verschijnen. Wie weet wat er in de tussentijd gaat gebeuren.
Lach maar... ik zie je hier weer over een jaar wanneer het wereldwijd 60/40 staat voor de PS4quote:
60/40 wil niet zeggen dat een van beide consoles geflopt is en dat de een de andere gedomineerd heeft.quote:Op zondag 16 juni 2013 20:14 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
Lach maar... ik zie je hier weer over een jaar wanneer het wereldwijd 60/40 staat voor de PS4
Waar zeg ik dat er 1 zal floppen dan?quote:Op zondag 16 juni 2013 20:14 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
60/40 wil niet zeggen dat een van beide consoles geflopt is
Jij zei dat de PS4 ging dominerenquote:Op zondag 16 juni 2013 20:15 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat er 1 zal floppen dan?
Ik mag mezelf geen gamer noemen omdat ik de xbone ga kopen.quote:
Ook al stijgen de cijfers van de Surface met 1000%. Waar haal ik mijn voordeel vandaan?quote:Op zondag 16 juni 2013 20:13 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
Niemand.... het kan ook zo zijn dat Microsoft Surface morgen meer gaat verkopen dan de iPad...
Maar durf jij je geld daar op in te zetten?
Ja 60/40 is domineren?quote:Op zondag 16 juni 2013 20:15 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Jij zei dat de PS4 ging domineren
Ook in de VS zie ik het niet 123 gebeuren eigenlijkquote:Op zondag 16 juni 2013 20:02 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
Denk dat dit keer de PS4 X1 overal ter wereld gaat verpletteren. Alleen in de VS maakt de X1 een kans
Nee eigenlijk doen ze het daar al goed als ze 50/50 weten te staanquote:Op zondag 16 juni 2013 20:16 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Ook in de VS zie ik het niet 123 gebeuren eigenlijk
Je spreekt jezelf tegenquote:
quote:Op zondag 16 juni 2013 20:02 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
haha wat geen 360 games?quote:Op zondag 16 juni 2013 20:10 schreef kossikvassik het volgende:
Speciaal voor kinderen die zich afvragen hoe ik druf te zeggen dat PS4 meer gaat verkopen dan de X1..
http://www.ign.com/articles/2013/06/15/who-is-winning-e3
[ afbeelding ]
En nog duizenden andere websites waar de pre orders van PS4 veel harder gaan
Volgens mij ben je te stom om te snappen wat ik zeg.quote:Op zondag 16 juni 2013 20:21 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Volgens mij weet je niet wat je zelf allemaal aan het zeggen bent
Inderdaad. In de polls van Amazan (grootste online retailer) won de PS4 met 95%.quote:Op zondag 16 juni 2013 20:16 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Ook in de VS zie ik het niet 123 gebeuren eigenlijk
Die vergelijkingen van jou slaan als een lul op een drumstelquote:Op zondag 16 juni 2013 20:37 schreef kossikvassik het volgende:
Vind het overigens ongelooflijk dat mensen in nota bene een Xbox vs Playstation topic boos worden dat ik beiden vergelijk![]()
![]()
.Dat de PS4 in de polls van Amazon (grootste online retailer) won met 95% zegt niks... sorryquote:Op zondag 16 juni 2013 20:40 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Die vergelijkingen van jou slaan als een lul op een drumstel
Je weet dat die dingen totaal niet representatief zijn op dit moment?quote:Op zondag 16 juni 2013 20:43 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
.Dat de PS4 in de polls van Amazon (grootste online retailer) won met 95% zegt niks... sorry![]()
Wanneer zijn ze het wel, volgens jou?quote:Op zondag 16 juni 2013 20:49 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Je weet dat die dingen totaal niet representatief zijn op dit moment?
Een maand voor de release van beide consoles kun je die dingen pas echt serieus nemen.quote:Op zondag 16 juni 2013 20:53 schreef Ataturko het volgende:
[..]
Wanneer zijn ze het wel, volgens jou?
Nee, die polls zijn er voor jan lulquote:Op zondag 16 juni 2013 20:49 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Dat wil niet zeggen dat je die dingen nu serieus moet nemen.quote:Op zondag 16 juni 2013 20:57 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Nee, die polls zijn er voor jan lul
Polls misschien niet maar de pre-orderranks wel natuurlijk en daar zie constant dat je dat de PS4 aan kop staat. Ook in de UK.quote:Op zondag 16 juni 2013 20:57 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Dat wil niet zeggen dat je die dingen nu serieus moet nemen.
de positieve reactie tijdens de persconferentie van Sony zei misschien ook wel genoeg, maar goed kan ook zijn dat het daar vol zat met fanboys en dan hoef je het ook niet serieus te nemenquote:Op zondag 16 juni 2013 20:57 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Dat wil niet zeggen dat je die dingen nu serieus moet nemen.
Waarom niet? Omdat het je niet uitkomt in deze discussiequote:Op zondag 16 juni 2013 20:49 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ow het is er zo eentje, dan stop ik met het proberen wat te bewijzen aan deze gozerquote:Op zondag 16 juni 2013 20:55 schreef xminator het volgende:
Niet te veel op litmanenafca letten. Hij is namelijk de kleuter van het CoD-topic.
Gewoon een slap excuus van je omdat je de discussie niet kan winnenquote:Op zondag 16 juni 2013 21:21 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
Ow het is er zo eentje, dan stop ik met het proberen wat te bewijzen aan deze gozer
Gast serieus jij bent hier het lachertje... ga ergens onzin schreeuwen in je mic terwijl je COD speelt of zoquote:Op zondag 16 juni 2013 21:25 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Gewoon een slap excuus van je omdat je de discussie niet kan winnen![]()
quote:Op zondag 16 juni 2013 21:25 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Gewoon een slap excuus van je omdat je de discussie niet kan winnen![]()
Ga eens bleek drinken, debielen.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:26 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
Gast serieus jij bent hier het lachertje... ga ergens onzin schreeuwen in je mic terwijl je COD speelt of zo
Ik ben het lachertje? Heb je het nou echt serieus nog steeds niet door?quote:Op zondag 16 juni 2013 21:26 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
Gast serieus jij bent hier het lachertje... ga ergens onzin schreeuwen in je mic terwijl je COD speelt of zo
Als ie niet kan winnen, gaat ie achteraf zeggen dat het trollen was..quote:Op zondag 16 juni 2013 21:26 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
Oke Nickquote:Op zondag 16 juni 2013 21:28 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Als ie niet kan winnen, gaat ie achteraf zeggen dat het trollen was..
Oh wacht...
ff serieus stop met het trollen van dit topic en ga lekker COD spelen met je vriendjes! Hup!quote:Op zondag 16 juni 2013 21:27 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ik ben het lachertje? Heb je het nou echt serieus nog steeds niet door?![]()
PI, het gaat allemaal om de PIquote:
Wat is er mis met COD wil je dat even uitleggen? Misschien heb je een leuk plaatje met een statistiekje eropquote:Op zondag 16 juni 2013 21:29 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
ff serieus stop met het trollen van dit topic en ga lekker COD spelen met je vriendjes! Hup!
quote:Op zondag 16 juni 2013 21:32 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Wat is er mis met COD wil je dat even uitleggen? Misschien heb je een leuk plaatje met een statistiekje erop![]()
Zielige troll. We zien wel over een jaar wie er veel meer verkooptquote:
Waarom kun je niet even uitleggen wat er is mis is met COD?quote:Op zondag 16 juni 2013 21:34 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
Zielige troll. We zien wel over een jaar wie er veel meer verkoopt
Ga maar lekker Drol of Duty spelen kind
quote:Op zondag 16 juni 2013 21:34 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
Ga maar lekker Drol of Duty spelen met je leeftijdsgenoten
Wel ja?quote:Op zondag 16 juni 2013 22:05 schreef AQuila360 het volgende:
Waar zijn jullie mee bezig
Op dit moment staat het 5 - 0 voor Sony maar er kan nog vanalles gebeuren!
http://gimmegimmegames.co(...)-done-with-xbox-one/quote:Microsofts Major Nelson said in an interview recently that Sonys PS4 console isnt going to make them change anything about their Xbox One system.
The PS4 pretty much beat out the Xbox One in positive press this week with its lack of used game DRM, lack of 24-hour check-ins, and price tag. When asked if these announcements by Sony will influence Microsoft and make them change what theyre doing with Xbox One he had this to say:
I dont think, I mean were really not going to change anything weve done with Xbox One. Were very happy, did you see the games on stage during our briefing? Did you see the exclusives? I mean were really really proud of the system and the games that are coming out. When you look at games like TitanFall, have you gone through Titanfall yet? Enough said. Conversation over. Were really happy with what we showed on stage as well as what were showing here in the booth so I think it is uh, its safe to say that were confident where were going. Were also confident that gamers are going to love our vision of the future and what were going to offer for gaming
Nelson seems a bit on the defensive here and I feel sympathy for him. Ive always liked him personally and his job just got a lot harder with all the controversial policies of the Xbox One.
Of course, even if Microsoft planned to change something about the Xbox One in response to Sonys PS4 they wouldnt make that decision so quickly and wouldnt admit it was Sony that influenced it. Still, they seem very proud of everything theyre doing with the Xbox One and hopefully when the system releases they tweak a few of their policies for the better.
Kijk die is wat slimmer. Als je vertelt dat je verandert vanwege Sony geef je aan dat Sony beter is. In plaats daarvan benadrukt hij dat hij blij is met de long term strategy en brengt ie exclusives naar voren. Hij doet het een stuk beter dan die andere gast, Don nog wat.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:09 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Wel ja?
[..]
http://gimmegimmegames.co(...)-done-with-xbox-one/
Haha, sure... alsof ze ook maar iets zouden veranderen als Sony gewoon mee was gegaan met o.a. de DRM zooi.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:20 schreef CaasS het volgende:
Ze gaan wel wat veranderen, maar omdat ze het zelf willen en omdat het beter is voor de consument, niet omdat Sony het wil.
Is het mooie aan concurrentiequote:Op zondag 16 juni 2013 22:30 schreef An_awesome_wave het volgende:
[..]
Haha, sure... alsof ze ook maar iets zouden veranderen als Sony gewoon mee was gegaan met o.a. de DRM zooi.
Dat blijft de vraag, aangezien Sony dus op het laatste moment niet mee gingquote:Op zondag 16 juni 2013 22:30 schreef An_awesome_wave het volgende:
[..]
Haha, sure... alsof ze ook maar iets zouden veranderen als Sony gewoon mee was gegaan met o.a. de DRM zooi.
Dat is ook gokken, aangezien Sony helemaal niets had aangekondigd wat betreft DRM. Pas nadat Microsoft met aankondigingen kwam met beperkingen voor gamers, werd er druk gelegd op Sony.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:53 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Dat blijft de vraag, aangezien Sony dus op het laatste moment niet mee ging
Achter de schermen waren ze er juist wel mee bezigquote:Op zondag 16 juni 2013 23:17 schreef WSquater het volgende:
[..]
Dat is ook gokken, aangezien Sony helemaal niets had aangekondigd wat betreft DRM. Pas nadat Microsoft met aankondigingen kwam met beperkingen voor gamers, werd er druk gelegd op Sony.
Ja MS wil een kant op, waar de consument nog misschien helemaal niet klaar voor is. En dan heb je de keuze, druk je het door of zie je er toch vanaf?quote:Op zondag 16 juni 2013 23:36 schreef Devolution het volgende:
Achja, Microsoft hield met de Xbox360 in eerste instantie ook heel erg vast aan de HD DVD en daar zijn ze later ook op teruggekomen. De Xbox One heeft zelfs een Blu-ray speler erin zitten. Het zou mij niets verbazen als ze later ook terugkomen op functionaliteiten zoals de DRM en/of het niet kunnen doorverkopen van games aan je vrienden. Ik denk dat Microsoft momenteel wil proberen om consumenten om te krijgen voor nieuwe ideëen, zoals ook met Windows 8. Of het publiek ook echt daarin mee gaat, is een tweede.
Sony daarentegen speelt het op safe en doet eigenlijk hetzelfde kunstje als bij de generatie ervoor. Het grote verschil tussen de PS3 en de PS4 zal zijn dat de laatste veel krachtiger is.
Persoonlijk gaat mijn voorkeur dan toch uit naar de PS4 want ik heb me altijd goed vermaakt met de PS3 dus ik zie geen reden om de boeg ineens om te gooien zoals Microsoft probeert.
Dat werd bij de release van BF3 en MW3 ook gezegd.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:34 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
quote:Op maandag 17 juni 2013 00:08 schreef tuut-chips het volgende:
[..]
Dat werd bij de release van BF3 en MW3 ook gezegd.
Story is leuk, online is kutquote:Op zondag 16 juni 2013 21:36 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Waarom kun je niet even uitleggen wat er is mis is met COD?![]()
Xb1 is doodquote:Op zondag 16 juni 2013 22:09 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Wel ja?
[..]
http://gimmegimmegames.co(...)-done-with-xbox-one/
Boze drol of duty puberquote:Op zondag 16 juni 2013 22:00 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Ieder heeft zijn dingen die hij leuk vindt.
Andere mensen zeggen:
Gamen, ga in de echte wereld leven.
Niet een mening kunnen accepteren!!!!
Heb ik nooit gezegt;)quote:Op maandag 17 juni 2013 00:08 schreef tuut-chips het volgende:
[..]
Dat werd bij de release van BF3 en MW3 ook gezegd.
Hahahahaha ik haat call of duty, maar meningen kan ik accepteren, jij als duidelijke 13 jarige niet blijkbaar.quote:Op maandag 17 juni 2013 13:29 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
Boze drol of duty puberaaaah wat schattig
Ja, ikquote:Op maandag 17 juni 2013 13:44 schreef HostiMeister het volgende:
Had iemand al 'PC masterrace' geroepen in dit topic?
Denk dat de helft van de posts in dit topic geen enkele toegevoegde waarde heeft dus een paar keer PC MASTARRACE roepen kan ook geen kwaadquote:Op maandag 17 juni 2013 13:47 schreef Iwanius het volgende:
En wat is de toegevoegde waarde van PC masterrace in dit topic dat over de verschillen van de twee nieuwe consoles gaat?
Ik koop nog altijd veel liever een spel in de winkel dan digitaal, omdat ik op de meeste spellen na een tijdje uitgekeken ben en dat spel dan graag weer wil verkopen en dat zal niet gaan als ik het spel digitaal heb. Dit argument gaat echter logischerwijs niet op voor de Xbox One aangezien die niet toestaat dat ik spellen doorverkoop aan vrienden/marktplaats kopers.quote:Op maandag 17 juni 2013 13:37 schreef Krediax het volgende:
En dat de Xbox one meer naar digitaal gaat vind ik prima
Wat mij betreft mag alles digitaal worden (ik ben het gewoon eens met Litmanen AFCA) meer geld voor de ontwikkelaar, als ik een spel koop hoeft de bart smit daar niet aan te verdienen!
En omdat veel mensen CoD gewoon leuker vinden dan Battlefield misschien..quote:Op maandag 17 juni 2013 13:31 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
Heb ik nooit gezegt;)
Ben ervan overtuigd dat Ghosts ook veel meer zal verkopen dan battlefield 4. Puur door het feit dat er een massa is die het blindelibgs kooptAl zal het elk jaar paar miljoen minder zijn. Maar Activision heeft Destiny al in de steigers staan
Dus omdat meer mensen naar de McDonalds gaan dan naar een.kwaliteits restaurant is de McDonalds lekkerder / beter?quote:Op maandag 17 juni 2013 15:46 schreef tuut-chips het volgende:
[..]
En omdat veel mensen CoD gewoon leuker vinden dan Battlefield misschien..
'ik heb wel internet dat wilt zeggen dat Microsoft ook nooit problemen zal hebben, vooral nu ze met de cloud bezig zijn zoals Diablo en Simcity alleen keer 30. Maar geen problemen hoor'quote:Op maandag 17 juni 2013 13:32 schreef Krediax het volgende:
Valt me op dat niemand wat zegt over de "family" functie van de Xbox one.
Lijkt mij persoonlijk wel chill (als ik het goed heb begrepen) dat ik de spellen uit bijv. mijn broers bibliotheek kan spelen zonder restricties. Je kon dan 10 personen als family listen maar dan kan je toch ook gwn vrienden als family toevoegen en op die manier spelen delen?
En qua DRM dat boeit mij echt geen flikker, alsof ik ooit langer dan 24 uur geen internet heb, alsof iemand hier dat ooit heeft![]()
En voordat iemand wat zegt, ja ik ben vanaf beginsel meer xbox one geneigd dan Ps4 aangezien ik dat gewent ben.
Ik vind het inderdaad jammer dat de Xbox one directe doorverkoop niet toestaat. Maar dat staat in mijn optiek los van naar het digitale neigen. Persoonlijk hou ik mijn spellen en speel ik ze vaak opnieuw maar ik kan inzien dat voor veel mensen dat het probleem is, hopelijk veranderd dat.quote:Op maandag 17 juni 2013 15:37 schreef Devolution het volgende:
[..]
Ik koop nog altijd veel liever een spel in de winkel dan digitaal, omdat ik op de meeste spellen na een tijdje uitgekeken ben en dat spel dan graag weer wil verkopen en dat zal niet gaan als ik het spel digitaal heb. Dit argument gaat echter logischerwijs niet op voor de Xbox One aangezien die niet toestaat dat ik spellen doorverkoop aan vrienden/marktplaats kopers.
Ik heb het even gegoogled (moet toegeven dat ik niet wist dat de xbox one cloud computing ging gebruiken) en het lijkt mij dat dat los staat van de DRM?quote:Op maandag 17 juni 2013 16:00 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
'ik heb wel internet dat wilt zeggen dat Microsoft ook nooit problemen zal hebben, vooral nu ze met de cloud bezig zijn zoals Diablo en Simcity alleen keer 30. Maar geen problemen hoor'
Voor de cloud moet je online zijn, lekker als je met zn miljoenen tegelijk hetzelfde spel probeert te spelen.quote:Op maandag 17 juni 2013 16:22 schreef Krediax het volgende:
[..]
Ik heb het even gegoogled (moet toegeven dat ik niet wist dat de xbox one cloud computing ging gebruiken) en het lijkt mij dat dat los staat van de DRM?
DRM is 1x in de 24 een signaal om te checken dat de games die in jouw account staan daar ook mogen staan.
Bij de cloud voeren ze berekeningen uit aan de kant van microsoft, wat ik hiervan doorslag gevend vind is of deze berekeningen ook doorslaggevend voor het spel zijn ala simcity (diablo niet gespeeld). Wat ik daarmee wil zeggen is dat stel er is een storing (DRM en 1x in de 24 uur staan hier in mijn optiek dus los van) dat de xbox one de benodigde berekeningen zelf doet en het dus wat trager gaat of dat het systeem een error geeft.
En ik heb ook naar de PS4 even gekeken naar dit aspect en die doet precies hetzelfde.
Heb je wel gelezen wat ik typte?quote:Op maandag 17 juni 2013 16:27 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Voor de cloud moet je online zijn, lekker als je met zn miljoenen tegelijk hetzelfde spel probeert te spelen.
quote:Bij de cloud voeren ze berekeningen uit aan de kant van microsoft, wat ik hiervan doorslag gevend vind is of deze berekeningen ook doorslaggevend voor het spel zijn ala simcity (diablo niet gespeeld). Wat ik daarmee wil zeggen is dat stel er is een storing (DRM en 1x in de 24 uur staan hier in mijn optiek dus los van) dat de xbox one de benodigde berekeningen zelf doet en het dus wat trager gaat of dat het systeem een error geeft.
En ik heb ook naar de PS4 even gekeken naar dit aspect en die doet precies hetzelfde.
Ze hadden ergens gezegd van wel. Heb geen bron, zit mobielquote:
Omdat het helemaal niet zo fantastisch is.quote:Op maandag 17 juni 2013 13:32 schreef Krediax het volgende:
Lijkt mij persoonlijk wel chill (als ik het goed heb begrepen) dat ik de spellen uit bijv. mijn broers bibliotheek kan spelen zonder restricties. Je kon dan 10 personen als family listen maar dan kan je toch ook gwn vrienden als family toevoegen en op die manier spelen delen?
En qua DRM dat boeit mij echt geen flikker, alsof ik ooit langer dan 24 uur geen internet heb, alsof iemand hier dat ooit heeft![]()
En voordat iemand wat zegt, ja ik ben vanaf beginsel meer xbox one geneigd dan Ps4 aangezien ik dat gewent ben.
Nee, maar mensen hebben het recht iets te vinden. Als jij liever Firefox dan Chrome gebruikt, is dat gewoon jouw keuze.quote:Op maandag 17 juni 2013 15:53 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Dus omdat meer mensen naar de McDonalds gaan dan naar een.kwaliteits restaurant is de McDonalds lekkerder / beter?
Heeft niks te maken met family sharing.quote:Op maandag 17 juni 2013 16:35 schreef RWaC het volgende:
[..]
Omdat het helemaal niet zo fantastisch is.
"Give your games to friends: Xbox One is designed so game publishers can enable you to give your disc-based games to your friends. There are no fees charged as part of these transfers. There are two requirements: you can only give them to people who have been on your friends list for at least 30 days and each game can only be given once."
bron
Dus van die 10 mensen kan dus maar 1 iemand het spel lenen, daarna kun je het niet meer uitlenen. Nou super hoor, die functie.
Zie ook rond 5:10
Heeft alles te maken met family sharing te maken.quote:Op maandag 17 juni 2013 17:00 schreef Cliffy het volgende:
[..]
Heeft niks te maken met family sharing.
Omdat het niet in je straatje past? Zijn de officiële antwoorden van MS zelf, misschien dat het daarom bagger is.quote:Baggershow overigens.
Iedereen kan je bij de familie toevoegen, maar verder is er nog niks duidelijk over!quote:Op maandag 17 juni 2013 13:32 schreef Krediax het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |