Ik vermoed dat het vooral de waard is die zijn gasten waardeert.quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:31 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ok. Dan is het ook wel heel specifiek voor jouw omgeving/bedrijfstak dunkt me.
Ben je al op zo'n gevorderde leeftijd? Je komt juist bijzonder jeugdig overquote:Op donderdag 6 juni 2013 22:33 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het vooral de waard is die zijn gasten waardeert.Hey, drie generaties ervaring, he
30, he, niet iedereen is vijftien hierquote:Op donderdag 6 juni 2013 22:39 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Ben je al op zo'n gevorderde leeftijd? Je komt juist bijzonder jeugdig over
Zonder Xeno? Wat fijn!quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:31 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
en waar ik één letter tekort kwam, en waar de moeite tevergeefs was. Hey, en een Trol- en megasukkelvrij (=CC Xenovrij) topic)
Kind, Xeno is vast ouderquote:Op donderdag 6 juni 2013 22:43 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
30, he, niet iedereen is vijftien hier
Per maand, minstens!quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Zonder Xeno? Wat fijn!
Is de huizenmarkt eigenlijk al 50% gezakt?
Ik stel voor de huizenprijzen voortaan in Zimbabwaanse dollars te vermelden om ze zo cosmetisch in elk geval een beetje op peil te houden.quote:
Ja, je maakt er wel een zooitje van.quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:54 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Waar ik michaelmoore nog verwacht met zijn mededeling dat zijn clone absurde bagger verspreidde, maar dat paste ook niet in de TT ovigens
Pas maar op dat je geen ja-knikker bent, en niet te weinig polariseertquote:Op donderdag 6 juni 2013 22:53 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik stel voor de huizenprijzen voortaan in Zimbabwaanse dollars te vermelden om ze zo cosmetisch in elk geval een beetje op peil te houden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
quote:Op donderdag 6 juni 2013 23:13 schreef ComplexConjugate het volgende:
Voor het neerknallen van zoveel bagger had ik al lang een permban gehad![]()
Wat ik eigenlijk niet goed begrijp is waarom jij zo'n hekel hebt aan mijn stijl van reageren? Jij hebt toch helemaal geen last van de implosie van de huizenmarkt zeepbel? Ik hoor jou alleen maar halleluja verhalen vertellen over hoe goed het wel niet met jou en je vrienden/familie gaat. Ik zou haast gaan claimen dat jou rooskleurige kijk op de wereld een reactie is om mijn veel duistere kijk op de zaak
Ja, dat is inderdaad een mooi voorbeeld van CD, want als ik je om een -ook maar een aanzet van een- bron zou vragen, zou het angstvallig stil vallen zoals gebruikelijk als het om inhoud -of ook maar in de buurt van dat gaat, zelfs als het om de vermeende hallelujah verhalen etc gaat, - ben je echt geboren met dat trolbloed?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb geen hekel aan je stijl van reageren hoor, je hoeft alleen de FAQ van de site waar je het recht op predenteert te reageren te lezen - gewoon zonder arrogantie of pretentieZo moeilijk kan dat niet zijn - ook niet na talloze pogingen.....
Wat ik eigenlijk niet goed begrijp is waarom jij zo'n hekel hebt aan mijn stijl van reageren? Jij hebt toch helemaal geen last van de implosie van de huizenmarkt zeepbel? Ik hoor jou alleen maar halleluja verhalen vertellen over hoe goed het wel niet met jou en je vrienden/familie gaat. Ik zou haast gaan claimen dat jou rooskleurige kijk op de wereld een reactie is om mijn veel duistere kijk op de zaak
Ik wacht nog steeds op een bron voor dat niemand meer een vast contract krijgt. Wil je dat ik je serieus neem? Geef me een bron.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
forum@fok.nl, vraag naar de bron - want van deze account ga je nooit een antwoord krijgen, hoor. 200 delen als bewijs..... vraag meteen je contributie terugquote:Op donderdag 6 juni 2013 23:38 schreef Krisp het volgende:
[..]
Ik wacht nog steeds op een bron voor dat niemand meer een vast contract krijgt. Wil je dat ik je serieus neem? Geef me een bron.
Weet ik, maar zo wordt tenminste duidelijk dat CC niets toevoegt. Ik mis de leuke gesprekken uit het vorige deel zonder CC, maar met serieuze toevoegingen iig. CC vertegenwoordigt imo een standpunt dat gehoord moet worden. Als hij zijn standpunten zou onderbouwen en beargumenteren, zou het een waardevolle toevoeging zijn. Helaas doet hij het tegenovergestelde, waardoor ik hem liever kwijt dan rijk ben.quote:Op donderdag 6 juni 2013 23:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
forum@fok.nl, vraag naar de bron - want van deze account ga je nooit een antwoord krijgen, hoor. 200 delen als bewijs..... vraag meteen je contributie terug
Oh, iemand die de laatste paar delen op zijm minst meeleest is duidleijk wat CC/Xeno/MM/HD9 en al het andere semi permanente bagger grut toevoegtquote:Op donderdag 6 juni 2013 23:48 schreef Krisp het volgende:
[..]
Weet ik, maar zo wordt tenminste duidelijk dat CC niets toevoegt. Ik mis de leuke gesprekken uit het vorige deel zonder CC, maar met serieuze toevoegingen iig. CC vertegenwoordigt imo een standpunt dat gehoord moet worden. Als hij zijn standpunten zou onderbouwen en beargumenteren, zou het een waardevolle toevoeging zijn. Helaas doet hij het tegenovergestelde, waardoor ik hem liever kwijt dan rijk ben.
Maar ontopic: volgende week een afspraak voor een nieuwbouwhuis. Daar moet nog veel vanaf, maar ze willen het graag kwijt. Ben benieuwd.
Ik weet ook niet waar je dat allemaal vandaan haalt. In mijn omgeving gaat ook alles prima. Ik heb zelf een mooie stap gemaakt (nieuwe werkgever, en direct een vast contract. Ik kwam van een vast contract, en ik kreeg bij nieuwe werkgever ook direct een vast contract. Kan gewoon hoor) en om me heen zie ik het ook goed gaan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het kan echt.
Die hel- en verdoemenisverhalen van jou zie ik niet gebeuren.Breitling - Instruments for Professionals
Dan spring ik maar even in het xeno gat, want bij veel beweringen heeft hij vaak wel "gedeeltelijk" gelijk, of in ieder geval is er vaak wel wat over gepubliceerd.quote:Op donderdag 6 juni 2013 23:38 schreef Krisp het volgende:
[..]
Ik wacht nog steeds op een bron voor dat niemand meer een vast contract krijgt. Wil je dat ik je serieus neem? Geef me een bron.
Dan zou ik wel iets recentere gegevens dan 2010 en 2011 willen zien?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan spring ik maar even in het xeno gat, want bij veel beweringen heeft hij vaak wel "gedeeltelijk" gelijk, of in ieder geval is er vaak wel wat over gepubliceerd.
Aantal vaste contracten nieuw personeel met 97 procent gedaald
Dan had de toeteraar nog de nuance "bijna" erbij moeten toevoegen dan was het opeens wel goed geweest in zijn bewering.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:07 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Dan zou ik wel iets recentere gegevens dan 2010 en 2011 willen zien?
En daarnaast bewijst het natuurlijk het ongelijk van de toeteraar dat 'niemand meer een vast contract krijgt'. Het is wel gebruikelijker om als voorloopcontract eerst eens een tijdelijk contract te doen, maar ik heb anekdotisch toch de indruk dat die post crisis tijdelijke contracten inmiddels wel in vaste zijn omgezet. Nog even afgezien dat als je als werkgever iemand met een vast contract naar je toe wil halen, je die natuurlijk geen tijdelijk contract hoeft aan te bieden....
Gaat dit topic dan alleen maar over de happy few die dit nog wel kunnen financieren. Of stiekem toch over de gehele huizenmarkt waarbij ook deze facetten naar voren zouden moeten komen.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:44 schreef CoolGuy het volgende:
Maar de vraag is dan of iemand die (heel) laag geschoold is en geen vast contract heeft/kijgt/kan krijgen wel een huis moet willen kopen.
Sommige dingen zijn voor sommige mensen nou eenmaal onbereikbaar. Maar dat geldt voor alle lagen van de bevolking.
Maar dat is toch al heel lang het geval bij dat soort bedrijven? Die houden een stevige flexibele schil aan. Ik weet niet anders eerlijk gezegd. Een kennis van me heeft een jaar of twee geleden een vast contract gekregen bij Scania na zeker 7 jaar via een uitzendbureau daar gezeten te hebben.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:27 schreef Basp1 het volgende:
Ook werkgevers zijn in deze natuurlijk nogal wispelturig, als ik hier in tilburg zie dat het AH distributie centrum nog steeds een heel groot gedeelte (40 a 50%) van zijn personeel als uitzendkrachten in dienst heeft dan voelen vele van deze laaggeschoolden dit wel op die manier.
https://www.werk.nl/werk_(...)aldeenonbepaaldetijdquote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:54 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar dat is toch al heel lang het geval bij dat soort bedrijven? Die houden een stevige flexibele schil aan. Ik weet niet anders eerlijk gezegd. Een kennis van me heeft een jaar of twee geleden een vast contract gekregen bij Scania na zeker 7 jaar via een uitzendbureau daar gezeten te hebben.
quote:•Als tijdens het tweede of volgende contract de duur van 36 maanden wordt overschreden, verandert dit contract automatisch in een vast contract. De periode tussen contracten mag maximaal drie maanden zijn.
Het is in de afgelopen tijd alleen maar erger geworden met het doorrollen van uitzend contracten. En je maakt mij niet wijs dat bij een AH men zo flexibel zou moeten zijn dat er 50% utizendkrachten moeten werken, dat hun omzet met 10% kan fluctueren kan ik me voorstellen maar dan zou het aantal uitzendkracht ook op die 10% moeten zitten en niet op die 40 tot 50 %.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:54 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar dat is toch al heel lang het geval bij dat soort bedrijven? Die houden een stevige flexibele schil aan. Ik weet niet anders eerlijk gezegd. Een kennis van me heeft een jaar of twee geleden een vast contract gekregen bij Scania na zeker 7 jaar via een uitzendbureau daar gezeten te hebben.
Klopt, hij was toen in dienst bij een onderdeel van Randstad. Blijft tweederangd ten opzichte van echte werknemers.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:58 schreef HD9 het volgende:
[..]
https://www.werk.nl/werk_(...)aldeenonbepaaldetijd
[..]
Supermarkten kennen best een aantal flinke pieken en dalen. Ik snap de aanpak van AH wel. Daarnaast heeft dit type werk toch al een flink verloop, wie wil 20 jaar lang elke dag uren in een vriescel orders picken?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:59 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het is in de afgelopen tijd alleen maar erger geworden met het doorrollen van uitzend contracten. En je maakt mij niet wijs dat bij een AH men zo flexibel zou moeten zijn dat er 50% utizendkrachten moeten werken, dat hun omzet met 10% kan fluctueren kan ik me voorstellen maar dan zou het aantal uitzendkracht ook op die 10% moeten zitten en niet op die 40 tot 50 %.
Maar die pieken en dalen zijn geen 40 tot 50%. Omdat er een flink verloop is volgens jou is het opeens wel gerechtvaardigd om de mensen die wel hun hele leven willen orderpicken het uitzicht op een vast contract te ontnemen.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:04 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Supermarkten kennen best een aantal flinke pieken en dalen. Ik snap de aanpak van AH wel. Daarnaast heeft dit type werk toch al een flink verloop, wie wil 20 jaar lang elke dag uren in een vriescel orders picken?
Sorry, ik wist niet dat je kwaad werd...quote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:12 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar die pieken en dalen zijn geen 40 tot 50%. Omdat er een flink verloop is volgens jou is het opeens wel gerechtvaardigd om de mensen die wel hun hele leven willen orderpicken het uitzicht op een vast contract te ontnemen.![]()
Ik snap deze arrogantie in dit topic echt niet, alsof we het allemaal beter weten voor de onderste 50% van onze arbeidsmarkt. Terwijl die onderste 50% wel gewoon een realiteit is in onze maatschappij. Werken jullie soms allemaal dan bij advies en consultancy bureau zodat jullie bijna nooit meer de laaggeschoolden tegen komen.
Ik wist niet dat 50% van de beroepsbevolking in een AH distributiecentrum werkte?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:12 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar die pieken en dalen zijn geen 40 tot 50%. Omdat er een flink verloop is volgens jou is het opeens wel gerechtvaardigd om de mensen die wel hun hele leven willen orderpicken het uitzicht op een vast contract te ontnemen.![]()
Ik snap deze arrogantie in dit topic echt niet, alsof we het allemaal beter weten voor de onderste 50% van onze arbeidsmarkt. Terwijl die onderste 50% wel gewoon een realiteit is in onze maatschappij. Werken jullie soms allemaal dan bij advies en consultancy bureau zodat jullie bijna nooit meer de laaggeschoolden tegen komen.
Dat is niet wat ik bedoel, en volgens mij snap je dat heel goed.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Gaat dit topic dan alleen maar over de happy few die dit nog wel kunnen financieren. Of stiekem toch over de gehele huizenmarkt waarbij ook deze facetten naar voren zouden moeten komen.![]()
En ook al is de persoon laaggeschoold, als deze persoon samenwoont in een huurpand en men werkt beide 40 uur tegen het minimumloon dan komt men alsnog boven de 33.000 K (op 35.256 (excl vak geld)) per jaar uit en worden ook al als scheefwoners gezien in de huidige zwart wit wereld waarin we wonen.
Over spijkers op laag water zoeken, het gaat natuurlijk niet perse over een distributie centrum maar over de slecht toegankelijkheid van vaste contracten voor laag opgeleiden. Maar ik zal het volgende keer nog wel uitgebreider omschrijven als dat voor u dan meer duidelijkheid schept.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:15 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik wist niet dat 50% van de beroepsbevolking in een AH distributiecentrum werkte?
Ik begrip dat spijkers zoeken op laag water niet zo, evenmin je beroep op arrogantie.
Zou uwe hoogheid dan bij die gelegenheid wellicht dan ook kunnen ingaan op de rest van de post die aangeeft waar de crux zit (zeer hoge bijkomende kosten voor sociale zekerheid & pensioen - waardoor een andere rechtsvorm voordeliger is), en het feit dat het adagium 'vast contract' niet veel meer zekerheid geeft dan een flexibel contract. Wat heb je aan een vast contract als het ontslagrecht versoepeld wordt? Geef mij maar een flexibel contract en dat ik een deel van bijkomende kosten die de werkgever zich bespaart nu in handen krijg, ipv dat het namens mij in een pensioenfonds gestort wordt, waarbij maar de vraag is of daar tzt nog wat van over is.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:19 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Over spijkers op laag water zoeken, het gaat natuurlijk niet perse over een distributie centrum maar over de slecht toegankelijkheid van vaste contracten voor laag opgeleiden. Maar ik zal het volgende keer nog wel uitgebreider omschrijven als dat voor u dan meer duidelijkheid schept.
Het ontslagrecht is nog niet versoepeld zover ik het heb meegekregen.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:27 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Zou uwe hoogheid dan bij die gelegenheid wellicht dan ook kunnen ingaan op de rest van de post die aangeeft waar de crux zit (zeer hoge bijkomende kosten voor sociale zekerheid & pensioen - waardoor een andere rechtsvorm voordeliger is), en het feit dat het adagium 'vast contract' niet veel meer zekerheid geeft dan een flexibel contract. Wat heb je aan een vast contract als het ontslagrecht versoepeld wordt? Geef mij maar een flexibel contract en dat ik een deel van bijkomende kosten die de werkgever zich bespaart nu in handen krijg, ipv dat het namens mij in een pensioenfonds gestort wordt, waarbij maar de vraag is of daar tzt nog wat van over is.
In die zin begrijp ik banken en verhuurders dan ook niet zo. Een vast contract geeft minder houvast dan een beoordeling met wie je zaken doet - en wat haar of zijn toekomstperspectief is.
Dat ontslagrecht is in de praktijk allang versoepeld. Waar vroeger de rechter kritisch keek naar de economische noodzaak, is nu een ontslag al redelijk snel acceptabel. Nogal doorgeschoten de andere kant op, imho.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:34 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het ontslagrecht is nog niet versoepeld zover ik het heb meegekregen.
Zoals ik het lees komt het er dus op neer dat uitzendkrachten dus ook pensioenpremie moeten afdragen aan de StiPP. Is dat percentage dan zoveel lager als het percentage wat de AH bij hun eigen fonds moeten afdragen. Dat kan ik zo snel niet achterhalen, maar goed jij beweert het dus dan ben ik benieuwd naar jou cijfers die dit kunnen onderbouwen.
Daar heb je idd gelijk in, maar als het aan de huidige politici ligt wordt het nog soepeler. Het ontslag recht is al soepel genoeg, maar veel werkgevers zijn vaak nogal laks in het aanleggen van dossiers met redenen om mensen te kunnen ontslaan, terwijl het vaak genoeg voorkomt dat ze het wel kunnen.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 12:20 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Dat ontslagrecht is in de praktijk allang versoepeld. Waar vroeger de rechter kritisch keek naar de economische noodzaak, is nu een ontslag al redelijk snel acceptabel. Nogal doorgeschoten de andere kant op, imho.
Dat eindloon hebben de meeste pensioenfondsen toch nog steeds voor de oudere deelnemers, net zoals de vut/top regeling die we er ook nog steeds van mogen betalen. Ik zit ook verplicht bij zo'n mooi fonds "pme" die hebben dit jaar al gekort, maar zullen dat verwacht ik volgend jaar ook weer gaan doen.quote:Wel goed lezen, ik beweer dat niet voor AH specifiek. Maar bedrijfspensioenfondsen die een te lage dekkingsgraad hebben en pensioenen op eindloon gegarandeerd hebben (zoals bijv. ook het pensioenfonds van AH een paar jaar geleden), die incasseren de max. pensioenbijdrage, en dat is die gevallen vaak >20% van de loonsom.
Ik ben benieuwd hoeveel meer van zulke zeperds door gemeentes nog uit de hoge hoed getoverd gaan worden de komende jaren.quote:Weer wat teug naar de huizenmarkt dan maar;
[q]Lagere grondprijs voor Veghel onbetaalbaar
.....Donderdagavond bleek eens te meer dat de gemeente Veghel zich juist in de afgelopen jaren enorm in de schulden heeft gestoken voor de verwerving van bouwgrond. De schuldenlast is in vijf jaar tijd toegenomen van nul tot bijna honderdvijftig miljoen euro.....
Wat ik me afvraag waarom CC niet zoals Basp1 kan reageren? Waarom kan CC dat niet? En alle andere consorten zoals michaelmoore (die overigens wel een permban heeft, die komt niet terug) en DAM e.a. Ze mogen misschien een bepaalde mening vertegenwoordigen. Het is altijd geschreeuw, gescheld, mensen op de kast jagen met simpele termen. Hebben die mensen dan niet door dat juist door dat gedrag ze zich zelf alleen maar in de vingers snijden?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:27 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan had de toeteraar nog de nuance "bijna" erbij moeten toevoegen dan was het opeens wel goed geweest in zijn bewering.![]()
Voor mijn gevoel zal het krijgen van geen vaste contracten meer voornamelijk afhankelijk zijn van de branche waarin je je bevind. Zolang je in sectoren werkzaam bent die niet zo gevoelig zijn voor deze crisis valt het allemaal wel mee.
Ik heb een goede kennis die een redelijk goed draaiend architecten bureau heeft, en al zijn personeel heeft moeten ontslaan vanwege het totaal wegvallen van opdrachten. Dus die voelt de crisis heel duidelijk en als je in zo'n situatie zit kan het zijn dat je denkt dat het overal zo slecht gaat.
En velen hier in dit topic hebben volgens mij makkelijk praten omdat ze best gespecialiseerd werk doen, maar de lager opgeleide personen hebben toch wel degelijk een probleem om vast contracten te krijgen. Ook werkgevers zijn in deze natuurlijk nogal wispelturig, als ik hier in tilburg zie dat het AH distributie centrum nog steeds een heel groot gedeelte (40 a 50%) van zijn personeel als uitzendkrachten in dienst heeft dan voelen vele van deze laaggeschoolden dit wel op die manier.
Even generaliserenquote:Op vrijdag 7 juni 2013 13:11 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wat ik me afvraag waarom CC niet zoals Basp1 kan reageren? Waarom kan CC dat niet? En alle andere consorten zoals michaelmoore (die overigens wel een permban heeft, die komt niet terug) en DAM e.a. Ze mogen misschien een bepaalde mening vertegenwoordigen. Het is altijd geschreeuw, gescheld, mensen op de kast jagen met simpele termen. Hebben die mensen dan niet door dat juist door dat gedrag ze zich zelf alleen maar in de vingers snijden?
Oei.... Bas nu krijg je alle Dino's, 99.999's en koele gasten over je heenquote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:12 schreef Basp1 het volgende:
Nee hoor, als je tegenwoordig met een goed verweer komt wil de ontslagcommissie zich daar echt niet aan brandenquote:Op vrijdag 7 juni 2013 12:20 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Dat ontslagrecht is in de praktijk allang versoepeld. Waar vroeger de rechter kritisch keek naar de economische noodzaak, is nu een ontslag al redelijk snel acceptabel. Nogal doorgeschoten de andere kant op, imho.
Ontslagcommissie?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 18:32 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Nee hoor, als je tegenwoordig met een goed verweer komt wil de ontslagcommissie zich daar echt niet aan branden
Té opzichtig trouwensquote:Op vrijdag 7 juni 2013 18:30 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Oei.... Bas nu krijg je alle Dino's, 99.999's en koele gasten over je heen![]()
Maar het is plezierig te zien dat jij het een en ander wel ziet
Nee... maar het UWV heeft tegenwoordig een commissie die bepaald of het UWV akkoord geeft, kun je uiteraard nog aanvechten bij de rechter. Vandaar dat een goed verweer zo belangrijk is, bij geen verweer krijg je inderdaad zo ontslag, dat is gewoon een kwestie van afhameren.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 18:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ontslagcommissie?Hebben rechtbanken tegenwoordig commissies?
Ooh....nooit op gelet joh... maar jij weet vast wel het nummer van de kliklijn toch?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 18:35 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Té opzichtig trouwensMaar gewoon doorgaan hoor, des te eerder ben je weer weg.
*wijst maar weer eens naar het blauwe vlak in de OP en de FAQ
Het UWV is vrij irrelevant in deze hoor, al is dat wel de instantie waar je je handje moet ophouden, maar als onderontwikkelde vindt basp1 het al heel wat dat je UWV kunt spellen - niet zo onlogisch overigens, want als het voordeel opleverd schiet de intelligentie en bespraakdheid opeens drastisch omhoog (stam + t blijft moeilijk voor beiden, dat wel)quote:Op vrijdag 7 juni 2013 19:58 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Nee... maar het UWV heeft tegenwoordig een commissie die bepaald of het UWV akkoord geeft, kun je uiteraard nog aanvechten bij de rechter. Vandaar dat een goed verweer zo belangrijk is, bij geen verweer krijg je inderdaad zo ontslag, dat is gewoon een kwestie van afhameren.
Bij deze graag gedaan dan, moet ik je ook uitleggen hoe je je eigen graf graaft, of lukt dat zo wel?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 19:59 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ooh....nooit op gelet joh... maar jij weet vast wel het nummer van de kliklijn toch?
Voor de meeste mensen is het UWV zeer relevant, of dacht jij dat iedereen een rechtzaak gaat voeren vanwege ontslag? Tja.. als jurist of advocaat denk je misschien wel zo omdat die beroepsgroep hoe dan ook in hun eigen fantasie universum leven. De meeste mensen hebben hele andere meer triviale en praktische problemen aan hun hoofd.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 20:03 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Het UWV is vrij irrelevant in deze hoor, al is dat wel de instantie waar je je handje moet ophouden, maar als onderontwikkelde vindt basp1 het al heel wat dat je UWV kunt spellen - niet zo onlogisch overigens, want als het voordeel opleverd schiet de intelligentie en bespraakdheid opeens drastisch omhoog (stam + t blijft moeilijk voor beiden, dat wel)
[..]
Bij deze graag gedaan dan, moet ik je ook uitleggen hoe je je eigen graf graaft, of lukt dat zo wel?
Deze post is ook best verhelderend AEX / Huizenmarktnieuwstopic #55: Waar we de markt omlaag proberen te trolle
Yep, biefstuk of kip, koken of toch barbecue, Grolsch of Hoegaarden (of toch Leffe?)quote:Op vrijdag 7 juni 2013 20:17 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Voor de meeste mensen is het UWV zeer relevant, of dacht jij dat iedereen een rechtzaak gaat voeren vanwege ontslag? Tja.. als jurist of advocaat denk je misschien wel zo omdat die beroepsgroep hoe dan ook in hun eigen fantasie universum leven. De meeste mensen hebben hele andere meer triviale en praktische problemen aan hun hoofd.
Voor de aandeelhouders was een faillissement beter btw; dan hadden ze bij de curator nog aanspraak op restjes kunnen maken, nu hebben ze heulemaal nax. Ik denk dat je de zachte landing overschat, maar over 1 ding heb je gelijk, er zijn met de redding van de banken zo'n 50-70.000 arbeidsplaatsen tijdelijk bespaard gebleven tezamen met een totale chaos van het financiele systeem.quote:Op woensdag 5 juni 2013 18:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ach, het alternatief was geweest dat al die aandelen sowieso niks meer waard waren, dat spaarders hun geld kwijt waren (iig boven een ton) en dat iederéén al op straat had gestaan. Zo gaat dat bij normale bedrijven iig. Maar voor hun wanbeleid worden de banken met een zachte landing beloond ipv plotselinge ineenstorting. Alles wat er nu nog van over is is dus 100% pure winst. Hebben ze zich alleen maar voor hoeven misdragen.
Hoax! Een ieder die dit topic gevolgd heeft weet dat er geen tevreden woningeigenaren bestaan. Allemaal kommer en kwel, onbetaalbaar, en een regen van deurwaarders en incassobureau's.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:02 schreef NiGeLaToR het volgende:
hebben wij vanavond weer lekker aan het water zitten bbq-en achter ons droomhuisDat onderwater gedoe lossen we dubbel zo snel af en met een inflatie van 3% is onze hypotheek over 10 jaar al bijna gehalveerd qua intrinsieke waarde. Bijna dan
Euhm erm.. tjah.. dunno.. landmijnen in de tuin?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:27 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Hoax! Een ieder die dit topic gevolgd heeft weet dat er geen tevreden woningeigenaren bestaan. Allemaal kommer en kwel, onbetaalbaar, en een regen van deurwaarders en incassobureau's.
Dus zeg eens eerlijk, waar zit de adder onder het gras? Nou?
Ik vermoed dat er een geheimagent in de boom zit.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:33 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Euhm erm.. tjah.. dunno.. landmijnen in de tuin?
Met een rentewapen?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:35 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik vermoed dat er een geheimagent in de boom zit.
Ik denk een jurist, en een accountant in de achterzak, en de kliklijn in zijn phone geprogrammeerd. Een hotline naar BVD, en dat allemaal afgezekerd door een commissie van het UWV. WFT.quote:
Nee. Met een bevel tot innemen van de BBQ. Mocht je teveel plezier hebben.quote:
Zegt de term 'forum' je iets.quote:
Ik zou voor blauwe post in de OP gaan, dat is wel een beetje specifieker dan forum. sig000 weet vast wat een forum is, iets bijdragen aan een forum is nog wat vreemd....quote:
Daar heb je echter geen ruk aan als je kleurenblind bent.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:56 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik zou voor blauwe post in de OP gaan, dat is wel een beetje specifieker dan forum.
Slecht excuus, ik dat geval zou ik voor een psychische stoornis gaan.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:58 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Daar heb je echter geen ruk aan als je kleurenblind bent.
En wat denk jij dat persoonlijk beter te behapstukken is? Kleurenblind, of psychische stoornis?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Slecht excuus, ik dat geval zou ik voor een psychische stoornis gaan.
Er is weinig nieuws over de huizenmarkt.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:56 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
iets bijdragen aan een forum is nog wat vreemd....
Maar jij hebt tot dusverre zoveel kwaliteit toegevoegd aan dit topic, net zoals CC, je hebt vast nog wel iets kwalitatief en informatief te melden toch?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 22:02 schreef sig000 het volgende:
[..]
Er is weinig nieuws over de huizenmarkt.
Zoek mijn posts na in dit topic, staat genoeg tussen.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 22:05 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Maar jij hebt tot dusverre zoveel kwaliteit toegevoegd aan dit topic, net zoals CC, je hebt vast nog wel iets kwalitatief en informatief te melden toch?
Ik vind vooral vraag en aanbod en sex topics, maar dat bedoel je vast niet. Helpquote:Op vrijdag 7 juni 2013 22:07 schreef sig000 het volgende:
[..]
Zoek mijn posts na in dit topic, staat genoeg tussen.
bron en het hele bericht: http://www.nu.nl/economie(...)huurdersheffing.htmlquote:Woningcorporaties die investeren in krimpgebieden of slechte wijken, zouden een korting moeten krijgen op de verhuurdersheffing.
Dit staat in een alternatief plan dat de vier grote steden en de drie topkrimpregio’s van Nederland donderdag presenteren aan minister Stef Blok (Wonen). Dit kan door een investeringsprikkel in te bouwen in de verhuurdersheffing, zo staat in het alternatieve plan.
Als woningcorporaties in lastige woongebieden investeren, dan zouden ze een aftrek per gesloopte, nieuwgebouwde of verbeterde woning moeten krijgen. Ook bij het aanbrengen van energiebesparende maatregelen zouden woningcorporaties zo’n korting moeten krijgen.
Er is vaak een differentiatie in de grondprijs naar oppervlakte van de kavel. Daar kan dat in terugkomen.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 12:21 schreef poemojn het volgende:
Meestal gaat er toch ook een deel vd koophuizen naar sociale bouw? Dat zie ik niet in je stukje terug.
En waar bestaat die differentiatie dan uit.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 12:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Er is vaak een differentiatie in de grondprijs naar oppervlakte van de kavel. Daar kan dat in terugkomen.
Het is dan bv kavels tot 150 m² ¤200 per m², tot 300 m² 225 per m² tot 500 dan bv ¤ 250 per m². Daarboven neemt het voor de extra m² vaak weer wat af omdat de kosten dan ook lager zijn.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 16:25 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
En waar bestaat die differentiatie dan uit.
WBV betaald minder want toch al zielig ofzo
Particuliere koper betaald meer per m2 als zijn perceel groter word.
Particuliere koper betaald minder per m2 als zijn perceel kleiner word.
Des al niet te min trouwens is dan 225 p/m2 eigenlijk niet zo heel veel. Uitgaande van kale bouwgrond zonder wat voor voorziening dan ook. Dit jaar nog even een hovenier in mijn tuin gehad voor 200 m2 alle shit eruit en gras erin plus stukje terras met steentjes 10 E/m2. Zit er nog geen bestrating, riool, bekabeling etc en hoop andere dingetjes meer.
Wat een Rutte-esque stuk. Optimist tot in de kist.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 18:21 schreef 99.999 het volgende:
http://m.volkskrant.nl/vk(...)avigationItemId=3184
Omdat hij zegt dat het nog wel even slecht blijft gaan op de huizenmarkt?quote:Op zaterdag 8 juni 2013 18:37 schreef waht het volgende:
[..]
Wat een Rutte-esque stuk. Optimist tot in de kist.
De strekking van het stuk is herstel.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 21:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Omdat hij zegt dat het nog wel even slecht blijft gaan op de huizenmarkt?
En hij zegt eigenlijk dat je daar voorlopig niet teveel van moet verwachten, dat lijkt me niet over-quote:
Allicht interpreteer ik bepaalde zinnen anders.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 21:59 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
En hij zegt eigenlijk dat je daar voorlopig niet teveel van moet verwachten, dat lijkt me niet over-
optimistisch
Waarom allicht? Je hebt toch niet zulke oogkleppen op dat je het zelf doorhebt?quote:Op zaterdag 8 juni 2013 22:01 schreef waht het volgende:
[..]
Allicht interpreteer ik bepaalde zinnen anders.
Hij heeft een goed punt: er zijn maar weinig aanwijzingen (anders dan voorspellingen) dat de huizenmarkt vooruit gaat:quote:Op zaterdag 8 juni 2013 18:21 schreef 99.999 het volgende:
http://m.volkskrant.nl/vk(...)avigationItemId=3184
Is dat echt zo? Sociale woningbouw op goedkopere grond?quote:Op zaterdag 8 juni 2013 16:25 schreef Tikbalang het volgende:
En waar bestaat die differentiatie dan uit.
WBV betaald minder want toch al zielig ofzo
Kan je mij dan uitleggen waarom hier grondprijzen van ¤400 - ¤500/m² gerekend worden (en tot voor kort grif betaald)?quote:Op zaterdag 8 juni 2013 16:25 schreef Tikbalang het volgende:
Des al niet te min trouwens is dan 225 p/m2 eigenlijk niet zo heel veel.
Het was dan ook een vraag of een WVB zielig is ofzo vanwege helemaal niks eigenlijk. Of ja dat ze door het systeem stomme huurprijzen betaald krijgen.quote:Op zondag 9 juni 2013 20:21 schreef blomke het volgende:
[..]
Is dat echt zo? Sociale woningbouw op goedkopere grond?
[..]
Kan je mij dan uitleggen waarom hier grondprijzen van ¤400 - ¤500/m² gerekend worden (en tot voor kort grif betaald)?
http://daskapital.nl/2013/06/yay_nvm_huizencrisis_is_over_d.htmlquote:Yay! NVM: huizencrisis is over de helft
Goed nieuws op zondag. De huizenprijzen gaan volgend jaar stabiliseren, jawel sta-bi-li-se-ren, joehoe! En, de crisis op onze huizenmarkt is over de helft. Mooi man! Kom maar op met de confetti en slingers! Oh nee. Ho, stop en wacht. Doe maar weer terug in de doos met feestartikelen, want het is Ger Hukker die aan het voorspellen slaat. Het opperhoofd van de Nederlandse Vereniging van Makelaars (NVM) heeft een reputatie. Die van er ieder jaar steevast naast zitten. Het al jaren compleet verkeerd zien, dat vinden wij ook tamelijk briljant (compilatie 2008-2011 hieronder).
Hukker mocht vandaag aanschuiven bij Harry Mens in Business-Class. Fijn programma waar wij met badjas aan, koffie en croissantjes erbij, iedere zondag voor gaan zitten. De NVM-chief zegt dat er minder woningen bijkomen. Slecht nieuws voor makelaars maar dat leidt op termijn tot krapte op de markt. Krapte? Over welke krapte en welke termijn heeft Hukker het eigenlijk? Om alleen het overschot aan koophuizen weg te werken (zie linkerbovenhoek van deze site) moet een stad ter grootte van Utrecht worden gesloopt. Dan maar bankje bashen, want volgens Hukker zijn banken alleen maar met hun 'eigen huis' bezig. Omdat geen hond tegenwoordig nog een vaste baan krijgt, wil de NVM-baas daarom een nieuw financieringssysteem, waarin mensen die geen vast contract hebben een bepaald percentage hypotheek krijgen.
Ja, laten we de huizencrisis oplossen door er meer krediet tegenaan te gooien voor mensen die het eigenlijk niet kunnen betalen. Goed idee Ger! Wij hebben er ook nog een paar. Wat te denken van een hypotheek voor studenten kunstgeschiedenis, werkloze hangjongeren, asielzoekers, bijstandsmoeders of daklozen? Stef Blok kom er maar in!
Wat een rare conclusie trekken ze uit de cijfers van het aantal woningen dat te koop staat.quote:Op maandag 10 juni 2013 15:16 schreef stoeltafel het volgende:
De magische grens van 270.000 is bereikt
Bron http://www.geenstijl.nl/archives/images/funda270def.html
Apart dat de NVM dan weer zo positief is.
[..]
http://daskapital.nl/2013/06/yay_nvm_huizencrisis_is_over_d.html
Om het af te maken met een mooie compilatie![]()
Dat weet je toch, iedereen die zijn huis te koop heeft staan, gaat daarna, gezin en al, in een tent wonenquote:Op maandag 10 juni 2013 19:22 schreef pfaf het volgende:
[..]
Wat een rare conclusie trekken ze uit de cijfers van het aantal woningen dat te koop staat.
Die conclusie lijken ze wel te trekken. Er kunnen toch prima een miljoen woningen te koop staan en tegelijk een tekort aan woningen zijn. Of krapte..quote:Op maandag 10 juni 2013 19:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Dat weet je toch, iedereen die zijn huis te koop heeft staan, gaat daarna, gezin en al, in een tent wonen
Huh? Wat is er 'magischer' aan 270.000 dan aan 260.000 of 280.000quote:Op maandag 10 juni 2013 15:16 schreef stoeltafel het volgende:
De magische grens van 270.000 is bereikt
Meer kan ik er inderdaad ook niet van maken.quote:Op maandag 10 juni 2013 20:58 schreef Basp1 het volgende:
was het weer even tijd voor wat onvervalste zeepbel propaganda.
Geenstijl zei het, vandaar.quote:Op maandag 10 juni 2013 20:52 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Huh? Wat is er 'magischer' aan 270.000 dan aan 260.000 of 280.000
Ow sorry, dan is het uiteraard goed...quote:
Rest v/h topic niet gelezen, maar er is juist wel veel nieuws rondom de huizenmarkt de laatste tijd.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 22:02 schreef sig000 het volgende:
[..]
Er is weinig nieuws over de huizenmarkt.
Komkommertijd dat ze roddels moeten verzinnen? En nog aantoonbaar onjuist ook, o.a. Rabo puulbiceert periodiek.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 08:34 schreef Krisp het volgende:
In het kader van nieuws: Banken spreken af te zwijgen over huizenprijzen op verzoek van het kabinet.
Ik voel me nu heel erg begrepen door het kabinet en denk dat zij het algemene belang erg goed vertegenwoordigen. NOT.
Onjuist, ze noemen (ook de Rabobank) geen percentages meer. Zie het artikel van het FD zelf: http://fd.nl/economie-pol(...)prijzen#commentsListquote:Op dinsdag 11 juni 2013 08:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Komkommertijd dat ze roddels moeten verzinnen? En nog aantoonbaar onjuist ook, o.a. Rabo publiceert periodiek.
Hoeveel percent zou stabiliseren zijn, denk je?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 08:43 schreef Krisp het volgende:
[..]
Onjuist, ze noemen (ook de Rabobank) geen percentages meer. Zie het artikel van het FD zelf: http://fd.nl/economie-pol(...)prijzen#commentsList
Dus de ombudsman wil dat het opkoopgilde hun megamarges kunnen blijven houden en de NHG verliezen nog meer oplopen, omdat deze over het algemeen genomen waarschijnlijk nog minder boden als de WEW nu doet.quote:'Ombudsman onderzoekt NHG'
De Nationale Ombudsman Alex Brenninkmeijer onderzoekt of het gebruikelijk is dat de stichting Waarborgfonds Eigen Woningen (WEW) zelf huizen aankoopt.
Dat schrijft Spits dinsdag. De stichting, die verantwoordelijk is voor de Nationale Hypotheek Garantie (NHG), handelt volgens het dagblad in huizen en zou daar soms ook winst op maken.
De Ombudsman wil daarom weten of de rol van de WEW als koper niet in conflict is met de taak van garantieverstrekker. Spits schrijft dat het onderzoek begint na klachten van een echtpaar dat door schulden hun woning moest verkopen.
Een restschuld van 35 duizend euro werd door WEW op hen verhaald, omdat ze niet aan de NHG-voorwaarden zouden voldoen. Achteraf bleek dat WEW de woning had gekocht en weer verkocht met een winst van 37 duizend euro
Kun je dat zelf niet bedenken?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:32 schreef leolinedance het volgende:
Mijn god, de overheid doet er ook alles aan om de huizenmarkt naar de klote te helpen![]()
Ik wil dit jaar een huis gaan kopen. Een huis van circa 3 - 3,2 ton. Nu kom ik er dus net achter dat de NHG grens omlaag gaat naar 290k (inclusief alle kosten).
Zijn er nog truukjes om toch NHG te krijgen op een huis boven de 3 ton? Bijvoorbeeld eigen geld inleggen?
Anders moeten we nog maar even lekker blijven scheefhuren.
Tuurlijk. Gaat om de lening (!) + kosten, als ik me niet vergis. Als jij 1 ton eigen geld inbrengt, no problem toch.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:32 schreef leolinedance het volgende:
Zijn er nog truukjes om toch NHG te krijgen op een huis boven de 3 ton? Bijvoorbeeld eigen geld inleggen?
Stukje veiligheid, en volgens mij is het wel wat meer dan 0,1%. Maar daar gaat het mij nu niet om. Het gaat erom dat juist in tijden dat er huizen gekocht moeten worden, je op zo'n manier natuurlijk flink tegen wordt gewerkt.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:36 schreef Basp1 het volgende:
Leo, heb je nu perse NHG nodig, voor die 0.1% rentekorting?
Dat hoop ik.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:38 schreef ikjijallebei het volgende:
[..]
Tuurlijk. Gaat om de lening (!) + kosten, als ik me niet vergis. Als jij 1 ton eigen geld inbrengt, no problem toch.
Nou ik zit nog niet zo in de NHG, dus nee dat kan ik niet. Met een enveloppe lijkt mij niet zo handig met dit soort bedragen (en ivm HRA)quote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:37 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Kun je dat zelf niet bedenken?Ten tijde van het tekenen van de koopovereenkomst een enveloppe over tafel schuiven, als die 290k zo belangrijk is....
Er wordt ook flink misbruik gemaakt van de NHG-pot (denk bijv. aan scheiden en erna weer trouwen, puur om de restschuld kwijt te laten scheldenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:39 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Stukje veiligheid, en volgens mij is het wel wat meer dan 0,1%. Maar daar gaat het mij nu niet om. Het gaat erom dat juist in tijden dat er huizen gekocht moeten worden, je op zo'n manier natuurlijk flink tegen wordt gewerkt.
Inderdaad niet relevant. Ik ben niet eens getrouwdquote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:43 schreef ikjijallebei het volgende:
[..]
Er wordt ook flink misbruik gemaakt van de NHG-pot (denk bijv. aan scheiden en erna weer trouwen, puur om de restschuld kwijt te laten schelden).
Niet per definitie relevant aan jouw post, maar ik vind dat wel schokkend.
Ben er vrij zeker van.quote:
here you go. (bron nhg site)quote:De Nationale Hypotheek Garantie (NHG) is dé garantie op hypotheken tot ¤ 320.000,-. Met NHG leent u verantwoord en veilig. Bovendien kunt u met NHG profiteren van een fikse korting op uw hypotheekrente. Dit voordeel kan oplopen tot 0,6%. Dat scheelt honderden euros per jaar!
Zou mooi zijn, maar ik lees dit:quote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:44 schreef ikjijallebei het volgende:
[..]
Ben er vrij zeker van.
En wel logisch, over jouw eigen ingebrachte geld lopen ze geen risico. Het gaat om het geleende bedrag.
edit:
[..]
here you go. (bron nhg site)
quote:De kosten van de aankoop van de woning mogen vanaf 1 juli 2012 maximaal ¤ 320.000,- zijn. Dat is inclusief bijkomende kosten voor bijvoorbeeld de financiering, notaris, makelaar, overdrachtsbelasting en de kosten van onderhoud of woningverbetering.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |