Een moderne woning zal echt niet na 50 jaar instorten maar in de periode zal er toch al fors wat geld uitgegeven moeten worden aan onderhoud om haar in goede staat te houden.quote:Op woensdag 5 juni 2013 23:37 schreef sig000 het volgende:
[..]
Het moet nog blijken hoe lang de huidige meegaan, ze zijn duurzaam volgens de bouwers.
Welke claim? Wie heeft nog gelijk een vaste baan? Jonge mensen die aan het begin van hun loopbaan staan niet en die zijn aangewezen op de huurmarkt omdat er geen bank is die nog genoeg hypotheek geeft om iets fatsoenlijks te kopen.quote:Op woensdag 5 juni 2013 23:41 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je doet nogal absolute claims... Die kloppen feitelijk gewoon niet.
Ik lees dagelijks een krant en donderdag, vrijdag en zaterdag tweequote:Op woensdag 5 juni 2013 23:42 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Lees jij de krant wel eens? Hoe vaak hebben banken, makelaars en andere komedianten wel niet geroepen dat het vanaf nu toch echt snel beter zal gaan? Keer op keer blijken ze er naast te zitten en krijg ik mijn gelijk. Je zou mij wat dat betreft wel wat meer krediet mogen geven.
Zoals je het stelt is 1 starter die een vaste baan of hypotheek krijgt al genoeg om je stellingen te ontkrachtenquote:Op woensdag 5 juni 2013 23:47 schreef sig000 het volgende:
[..]
Welke claim? Wie heeft nog gelijk een vaste baan? Jonge mensen die aan het begin van hun loopbaan staan niet en die zijn aangewezen op de huurmarkt omdat er geen bank is die nog genoeg hypotheek geeft om iets fatsoenlijks te kopen.
Wat doen die? Tsja huren zo goedkoop mogelijk in afwachting van.
Je lult teveel en zegt te weinig.quote:Op woensdag 5 juni 2013 23:40 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Een volledig onterechte ban overigens
Volgens mij wil je het gewoon niet snappen.quote:Op woensdag 5 juni 2013 23:49 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zoals je het stelt is 1 starter die een vaste baan of hypotheek krijgt al genoeg om je stellingen te ontkrachten.
Bij deze dan ontkracht door mijn vaste contract, na 6 maanden gekregen. Dat was overigens omdat ik drie maanden wel heel snel vond.quote:Op woensdag 5 juni 2013 23:49 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zoals je het stelt is 1 starter die een vaste baan of hypotheek krijgt al genoeg om je stellingen te ontkrachten.
Jij doet exact hetzelfde. Ik heb overigens afgelopen week nog een baan aangeboden gekregen bij een NL'se bank (voor onbepaalde tijd) in Nederland. Niet dat ik er mee akkoord ging maar het gebeurt dus nog wel. Een aantal familie leden van mij hebben onlangs ook gewoon nog een vast contract gekregen. Een in de bouw en 1 in de zorg. En ja, in Nederland.quote:
Ik snap prima wat je probeert te stellen. Maar doordat het zo over de top wordt gebracht maak je jezelf belachelijk.quote:Op woensdag 5 juni 2013 23:50 schreef sig000 het volgende:
[..]
Volgens mij wil je het gewoon niet snappen.
Maar als de economie niet langer groeit dan heeft dit huidige economische model wel een gigantisch probleem, denk je niet?quote:Op woensdag 5 juni 2013 23:38 schreef Krisp het volgende:
Dit is een tijd waarin mensen zich klaarmaken voor de volgende economische stijging. Als we hier uitkomen, staan we er prima voor. Nu is het alleen even pittig.
Een sloot aan figuren in de techniek, chemie en banken wereld krijgen gewoon nog vaste contracten hoor .. althans wat ik in mijn vriendenkring zie. En die gaan ook direct op een hypotheek af.quote:Op woensdag 5 juni 2013 23:47 schreef sig000 het volgende:
[..]
Welke claim? Wie heeft nog gelijk een vaste baan? Jonge mensen die aan het begin van hun loopbaan staan niet en die zijn aangewezen op de huurmarkt omdat er geen bank is die nog genoeg hypotheek geeft om iets fatsoenlijks te kopen.
Wat doen die? Tsja huren zo goedkoop mogelijk in afwachting van.
Dan wil ik eerst graag van je weten wie jij serieus neemt want anders krijgen we daar straks weer een discussie over.quote:Op woensdag 5 juni 2013 23:45 schreef Krisp het volgende:
[..]
Geef me een bron, 3 alsjeblieft. Ik geef je geen gelijk totdat je het onderbouwt met drie serieuze bronnen.
Welja, geef de overheid maar alvast een knuppel om je straks als je ouder bent net zo lang mee te slaan tot je gewongen bent je handtekening te zetten om je huis te verpanden om je zorg te kunnen betalen...quote:Op woensdag 5 juni 2013 23:38 schreef Krisp het volgende:
Last but not least: we herzien onze financien. Aflossingsvrij is uit, we lossen nu stevig af: ik heb de afgelopen maand al drie keer een verhaal gehoord waarin ouders (babyboomers) hun kinderen 50K schenken om de hypotheek af te lossen).
Jij hebt volgens mij nog nooit gelijk gekregen. Het enige wat je doet is polariserend gedrag vertonen waar de echte financiele mensen echt smakelijk liggen te lachen om veel van die trieste posts van jou zonder ook maar enige vorm van onderbouwing. Ze bekken zo lekker weg. Leuk he? Dat schoppen op dat volk. Kom jij uberhaupt wel buiten?quote:Op woensdag 5 juni 2013 23:42 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Lees jij de krant wel eens? Hoe vaak hebben banken, makelaars en andere komedianten wel niet geroepen dat het vanaf nu toch echt snel beter zal gaan? Keer op keer blijken ze er naast te zitten en krijg ik mijn gelijk. Je zou mij wat dat betreft wel wat meer krediet mogen geven.
God ben jij met het verkeerde been uit bed gestapt ofzoquote:Op woensdag 5 juni 2013 23:39 schreef sig000 het volgende:
[..]
De feitelijke situatie is dat geen enkele starter een vast contract krijgt, dat die situatie 3 jaar kan duren en geen bank het risico wil nemen.
1 zou al voldoende zijn ..quote:
De chemie... dan noemt je ook een tak, daar is al jaren een systematisch tekort aan goede vakmensen. Maar probeer maar eens een job te vinden in de bouw, dan moet je echt heel erg veel geluk hebben. Dat banken nog mensen aannemen komt omdat ze aan de andere kant enorme ontslagrondes uitvoeren, feitelijk is ben bezig de samenstelling van hun personeelsbestand te veranderen.quote:Op woensdag 5 juni 2013 23:54 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Een sloot aan figuren in de techniek, chemie en banken wereld krijgen gewoon nog vaste contracten hoor .. althans wat ik in mijn vriendenkring zie. En die gaan ook direct op een hypotheek af.
Ook in de bouw komen goede mensen nog gewoon prima aan het werk.quote:Op woensdag 5 juni 2013 23:59 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
De chemie... dan noemt je ook een tak, daar is al jaren een systematisch tekort aan goede vakmensen. Maar probeer maar eens een job te vinden in de bouw, dan moet je echt heel erg veel geluk hebben. Dat banken nog mensen aannemen komt omdat ze aan de andere kant enorme ontslagrondes uitvoeren, feitelijk is ben bezig de samenstelling van hun personeelsbestand te veranderen.
Wat bedoel je met echte financiele bazen? Zijn dat die lui die de banken hebben opgeblazen?quote:Op woensdag 5 juni 2013 23:56 schreef sitting_elfling het volgende:
Natuurlijk zijn er komedianten die continu blijven zeggen dat de markt weer de goede kant op gaan. Denk je dat de 'eckte' financiele bazen die lui serieus nemen? Natuurlijk niet.
Ook in de bouw worden er nog wel contracten voor onbepaalde tijd uitgeschreven. Zeker wel. Alleen ligt die markt nu gewoon droog dus gaat er een bepaald slag volk uit. Niet meer dan logisch voor zo'n sector als de bouw.quote:Op woensdag 5 juni 2013 23:59 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
De chemie... dan noemt je ook een tak, daar is al jaren een systematisch tekort aan goede vakmensen. Maar probeer maar eens een job te vinden in de bouw, dan moet je echt heel erg veel geluk hebben. Dat banken nog mensen aannemen komt omdat ze aan de andere kant enorme ontslagrondes uitvoeren, feitelijk is ben bezig de samenstelling van hun personeelsbestand te veranderen.
Ik neem je serieus zodra je drie bronnen geeft. Als-je-blieft.quote:Op woensdag 5 juni 2013 23:55 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Dan wil ik eerst graag van je weten wie jij serieus neemt want anders krijgen we daar straks weer een discussie over.
Gaan we er al dood aan? Zijn we al dakloos? Nee? Move on, there's nothing to see here. Alles is namelijk relatief. Kijk naar de jaren '80. Het deed pijn, maar daar zijn we ook uitgekomen.quote:Op woensdag 5 juni 2013 23:53 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Maar als de economie niet langer groeit dan heeft dit huidige economische model wel een gigantisch probleem, denk je niet?
In het begin wel, nu ook niet meer.quote:Overigens lijkt het erop dat alles kapot mag binnen de economie zolang het maar geen banken betreft of grootschalige verliezen oplevert voor dezelfde banken.
doe mij eens een onderbouwing van die claim want ik ken aardig wat bouwvakkers die echt nergens meer worden aangenomen omdat er simpelweg geen werk meer is. Bouwbedrijven gaan massaal failliet, de bouwproductie loopt enorm terug etc. etc..quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:01 schreef 99.999 het volgende:
Ook in de bouw komen goede mensen nog gewoon prima aan het werk.
Volgens mij mogen wij eerst nog een handvol onderbouwingen van jou verwachten over de claims die je hier in korte tijd weer uitstort...quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:03 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
doe mij eens een onderbouwing van die claim want ik ken aardig wat bouwvakkers die echt nergens meer worden aangenomen omdat er simpelweg geen werk meer is. Bouwbedrijven gaan massaal failliet, de bouwproductie loopt enorm terug etc. etc..
5 jaar geleden stond je nog enorm te juichen bij die toekomstperspectieven. De woningmarkt moest gewoon in elkaar storten, want dat zou beter zijn voor iedereen. Dat dat de hele economie zou meetrekken werd toen hevig ontkent...quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:03 schreef ComplexConjugate het volgende:
doe mij eens een onderbouwing van die claim want ik ken aardig wat bouwvakkers die echt nergens meer worden aangenomen omdat er simpelweg geen werk meer is. Bouwbedrijven gaan massaal failliet, de bouwproductie loopt enorm terug etc. etc..
Ik weet niet of het terecht is, zit je daar met je vaste contract.... word je alsnog ontslagen en vervangen door een hoger opgeleid iemand. Als ik bankier was zou ik maar niet al teveel waarde meer hechten aan het vaste contractquote:Op donderdag 6 juni 2013 00:02 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ook in de bouw worden er nog wel contracten voor onbepaalde tijd uitgeschreven. Zeker wel. Alleen ligt die markt nu gewoon droog dus gaat er een bepaald slag volk uit. Niet meer dan logisch voor zo'n sector als de bouw.
Betreffende de banken klopt dat inderdaad. Het MBO en lager geschoolde volk gaat er uit en je zult meer en meer WO minimum zien. En terecht overigens.
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen.quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:06 schreef sig000 het volgende:
Ik geef het op, teveel blauwen met koophuis en grote bek in dit topic.
Mijn chalet zit geen hypotheek op.quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen.
Yep... maar dat moet je niet zeggen joh.... als je dat doet 'speel je op de man' of ben je aan het trollen.quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:06 schreef sig000 het volgende:
Ik geef het op, teveel blauwen met koophuis en grote bek in dit topic.
Dat komt omdat men ondertussen de economisch diversiteit heeft verkleint in een poging om de huizenmarkt te redden. Had men toen de markt haar werk laten doen dan hadden andere economische sectoren daar baat bij gehad. Nu heeft men ervoor gekozen om alles maar dan ook echt alles op te offeren om de status quo te handhaven.quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:06 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
5 jaar geleden stond je nog enorm te juichen bij die toekomstperspectieven. De woningmarkt moest gewoon in elkaar storten, want dat zou beter zijn voor iedereen. Dat dat de hele economie zou meetrekken werd toen hevig ontkent...
Dat is ander topic eigenlijk.quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:06 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik weet niet of het terecht is, zit je daar met je vaste contract.... word je alsnog ontslagen en vervangen door een hoger opgeleid iemand. Als ik bankier was zou ik maar niet al teveel waarde meer hechten aan het vaste contract![]()
Eigenlijk vind ik het niet kunnen dat grote bedrijven zo makkelijk van hun personeel af kunnen komen, men zou veel meer verplicht moeten worden op bestaand personeel om te scholen dan wel op een andere manier in te zetten binnen de organisatie. Nu dumpen bedrijven hun personeel bij het UWV en laten de samenleving opdraaien voor de kosten.
Alleen als je topic 1 t/m 90 nog eens helemaal doorleest, en dan naar de huidige economische situatie kijkt. Als je daarna nog van mening bent recht te hebben op 'told you so', bring it on...quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:15 schreef ComplexConjugate het volgende:
mag ik dat dan wel als 'told you so' gebruiken?
Het is wachten op herstel met al die maatregelen.quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:23 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
en dan naar de huidige economische situatie kijkt.
jaren 60-70 6% economische groei per jaar , bij behoorende lage belastingen, en hoge uitkeringenquote:Op woensdag 5 juni 2013 23:53 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Maar als de economie niet langer groeit dan heeft dit huidige economische model wel een gigantisch probleem, denk je niet?
Ik ben het met je eens dat volgens het klassieke kapitalistische model de rotte appels nu het loodje gaan leggen en er een herverdeling van schaarse middelen zou moeten plaatsvinden. De realiteit is echter dat dit nog niet is doorgedrongen bij onze bestuurlijke elite. Die wil alles gewoon doodleuk hetzelfde houden. Dit hoopt men te doen door de machine aan de praat te houden met de geldpers en daarmee de nodige bubbles te ondersteunen dan wel nieuwe bubbles te creeren. Helaas helpt dat niet om het geld evenredig over de samenleving te verdelen en vergroot het de kloof tussen haves and haven'ts.
Overigens lijkt het erop dat alles kapot mag binnen de economie zolang het maar geen banken betreft of grootschalige verliezen oplevert voor dezelfde banken.
We zijn hier ook heel goed in het slopen van vastgoed hoor. En huizen hebben ook niet het eeuwige levenquote:Op woensdag 5 juni 2013 23:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Komt vanzelf wanneer de oudjes de pijp uitgaan. Daar enteren is er in nl al sinds de wonibgwet van 1901 een tekort aan woningen.
En omdat ze daar maar 20 cent voor krijgen moeten de binnenlandse tarieven omhoog natuurlijkquote:Op woensdag 5 juni 2013 23:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik kan dingen in China van bestellen die incl. verzendkosten minder kosten dan dat ik via PostNL een brief van hetzelfde gewicht naar mijn buurman laat brengen. Gaat nergens over. OW, en die briefpost uit China wordt dan ook via PostNL bij mij thuis afgeleverd, dus daar krijgen ze waarschijnlijk 20 ct voor ofzo.
Om mij heen heeft de afgelopen jaren bijna iedereen een vast contract gekregen. Volgens mij valt het allemaal wel mee met die doemverhalen over alleen maar flex en tijdelijke contracten. Of mijn vriendengroep a +/- 15 personen is geen representatieve steekproef, wat ook best vreemd zou zijn, als ik lees dat bijna niemand meer vaste contracten krijgt.quote:Op donderdag 6 juni 2013 08:34 schreef 44pje het volgende:
Hier rondom mij heen ken ik ook veel meer mensen die onlangs een vast contract hebben gekregen dan een tijdelijk contract, overigens zijn dat wel mensen in de tecniek, it en olie. Een familielid heeft een eigen bouwbedrijf, die vindt het allemaal wel best. De bouw heeft het niet makkelijk, maar de mensen die kwaliteit leveren doen het nog prima.
Hangt er ook erg vanaf wat ze doen natuurlijk en op welk niveau.quote:Op donderdag 6 juni 2013 19:19 schreef pfaf het volgende:
[..]
Om mij heen heeft de afgelopen jaren bijna iedereen een vast contract gekregen. Volgens mij valt het allemaal wel mee met die doemverhalen over alleen maar flex en tijdelijke contracten. Of mijn vriendengroep a +/- 15 personen is geen representatieve steekproef, wat ook best vreemd zou zijn, als ik lees dat bijna niemand meer vaste contracten krijgt.
Van MBO tot academisch, van sociaal werker en bouwbedrijven tot ict.quote:Op donderdag 6 juni 2013 19:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Hangt er ook erg vanaf wat ze doen natuurlijk en op welk niveau.
Als je daarmee belooft (of in jouw geval: beloofd) dat we tot volgend jaar van die bagger verlost (verlosd) zijn, prima hoorquote:Op donderdag 6 juni 2013 00:15 schreef ComplexConjugate het volgende:
Maar goed.... ik ben weer even weg want ik ga het toch niet eens worden met bepaalde users en modjes.
Niet dat het uitmaakt want de instorting van de huizenmarkt-zeepbel gaat gewoon gestaagd door.
Dat proces gaat gewoon door, ongeacht onze kijk op de zaak.
Als nu volgend jaar blijkt dat de Rabo het wederom mis had dat volgend jaar de bodem bereikt is, mag ik dat dan wel als 'told you so' gebruiken?
In mijn omgeving is het behoorlijk anders.quote:Op donderdag 6 juni 2013 19:19 schreef pfaf het volgende:
[..]
Om mij heen heeft de afgelopen jaren bijna iedereen een vast contract gekregen. Volgens mij valt het allemaal wel mee met die doemverhalen over alleen maar flex en tijdelijke contracten. Of mijn vriendengroep a +/- 15 personen is geen representatieve steekproef, wat ook best vreemd zou zijn, als ik lees dat bijna niemand meer vaste contracten krijgt.
nou zeg, RIP aan je omgeving danquote:Op donderdag 6 juni 2013 22:21 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
In mijn omgeving is het behoorlijk anders.
HBO/WO trouwens, moeilijke tijden voor 35- zo lijkt het.
Ja is minder, voornamelijk verkoop/marketing trouwens.quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:22 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
nou zeg, RIP aan je omgeving dan![]()
waarom verwondert het me niet?
Maar worden in die bedrijven dan helemaal geen vaste contracten afgesloten?quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:21 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
In mijn omgeving is het behoorlijk anders.
HBO/WO trouwens, moeilijke tijden voor 35- zo lijkt het.
bullshit verkoopt daaro enzo., maar ik blijf aardig, we zijn niet allemaal Xeno en CC die graag polairseren en shit verkopen en trollen enzoquote:Op donderdag 6 juni 2013 22:24 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Ja is minder, voornamelijk verkoop/marketing trouwens.
Vertel het maar, mag in sub!
Niet veel, ZZP is the way.quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:25 schreef pfaf het volgende:
[..]
Maar worden in die bedrijven dan helemaal geen vaste contracten afgesloten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |