abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127933229
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 01:33 schreef Polacco het volgende:

[Hoezo?
Kun jij me uitleggen waarom een afkeer van het bestaan van de staat Israel impliceert dat iemand ook antisemiet is. En daaropvolgend: wat is er verkeerd aan antisemiet zijn? Wat is dat eigenlijk: antisemiet?..]

Het is Jodenhaat; je haat Joden omdat het Joden zijn. Als je niet snapt wat daar verkeerd aan is dan heeft een discussie weinig zin.
De afkeer van de staat Israel betekent niet dat je joden haat omdat het joden zijn. Je kunt de staat Israel haten omdat de staat Israel zich gedraagt als een schurkenstaat. Dat is dus geen antisemitisme.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  dinsdag 18 juni 2013 @ 01:40:13 #102
104871 remlof
Europees federalist
pi_127933245
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 01:32 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat is compleet iets anders dan te zeggen dat Israel geen enkel bestaansrecht heeft :') :'), trachten te choqueren, hoe typerend weer.
Israël heeft geen enkel bestaansrecht, hier ik zeg het weer. Het joodse volk was al lang weggevaagd uit het midden-oosten en hadden zich over de hele wereld gevestigd. Alleen in Europa ging het fout en dat leidde tot zoveel slachtoffers dat er een eigen land voor ze werd gecreëerd.

De holocaust was inderdaad verschrikkelijk en niet goed te praten maar vind ik geen reden om een volk (de Palestijnen) dat daar niets mee te maken had uit hun leefgebied te verdrijven om een kunstmatig land te creëeren uit schaamte.
pi_127933267
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 01:40 schreef remlof het volgende:

[..]

Israël heeft geen enkel bestaansrecht, hier ik zeg het weer. Het joodse volk was al lang weggevaagd uit het midden-oosten en hadden zich over de hele wereld gevestigd. Alleen in Europa ging het fout en dat leidde tot zoveel slachtoffers dat er een eigen land voor ze werd gecreëerd.

De holocaust was inderdaad verschrikkelijk en niet goed te praten maar vind ik geen reden om een volk (de Palestijnen) die daar niets mee te maken hadden uit hun leefgebied te verdrijven om een kunstmatig land te creëeren uit schaamte.
Onzin, en alleen in Europa ging het fout, heb je dat wel goed onderzocht? Heb je je daarnaast ooit verdiept in de beweegredenen van de Joden om juist daar een staat te stichten?
pi_127933290
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 01:38 schreef Kees22 het volgende:

[..]

De afkeer van de staat Israel betekent niet dat je joden haat omdat het joden zijn. Je kunt de staat Israel haten omdat de staat Israel zich gedraagt als een schurkenstaat. Dat is dus geen antisemitisme.
Je vroeg wat antisemitisme is en wat er mis mee was om antisemiet te zijn. Ik geloof dat mijn antwoord daarop aardig aansluit.

Afkeer naar een staat hebben omdat je vindt dat het een schurkenstaat is, is dan inderdaad geen antisemitisme.
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz - Chrząszczyżewoszyce powiat Łękołody
pi_127933292
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 01:40 schreef remlof het volgende:

[..]

De holocaust was inderdaad verschrikkelijk en niet goed te praten maar vind ik geen reden om een volk (de Palestijnen) dat daar niets mee te maken had uit hun leefgebied te verdrijven om een kunstmatig land te creëeren uit schaamte.
De uitkerving van de joodse staat is al begonnen ver voor de holocaust.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  dinsdag 18 juni 2013 @ 01:44:23 #106
104871 remlof
Europees federalist
pi_127933294
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 01:41 schreef DeParo het volgende:

[..]

Onzin, en alleen in Europa ging het fout, heb je dat wel goed onderzocht? Heb je je daarnaast ooit verdiept in de beweegredenen van de Joden om juist daar een staat te stichten?
Het "beloofde land"? :')
Nee, ik hecht geen enkele waarde aan sprookjesboeken. Ook niet aan die van andere religies trouwens.
pi_127933320
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 01:44 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee, ik hecht geen enkele waarde aan sprookjesboeken. Ook niet aan die van andere religies trouwens.
Onzin, dit bedoel ik dus, jij denkt dat het daadwerkelijk alleen voortkomt uit religieuze redenen. Als je ook maar een kort werkje over de geschiedenis van het Zionisme zou lezen dan had je geweten dat het daar weinig mee te maken heeft. Sterker nog Remlof, Theodor Herzl grondlegger van het moderne Zionisme was een atheïst, dus schaam je dat je dan met de bovenstaande flauwekul komt aanzetten. En ik zal het je nog straffer vertellen tot en met de jaren 70 zijn er alleen linkse seculiere partijen in Israel aan de macht geweest.

Maar ik zeg waarschijnlijk al weer dingen die je pet te boven gaan of waar jouw generaliserende voorbeelden geen ruimte voor maken. Laat het op je inwerken wellicht dringt het ooit nog door.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 01:49:08 #108
104871 remlof
Europees federalist
pi_127933331
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 01:47 schreef DeParo het volgende:

[..]

Onzin, dit bedoel ik dus, jij denkt dat het daadwerkelijk alleen voortkomt uit religieuze redenen. Als je ook maar een kort werkje over de geschiedenis van het Zionisme zou lezen dan had je geweten dat het daar weinig mee te maken heeft. Sterker nog Remlof, Theodor Herzl grondlegger van het moderne Zionisme was een atheïst, dus schaam je dat je dan met de bovenstaande flauwekul komt aanzetten. En ik zal het je nog straffer vertellen tot en met de jaren 70 zijn er alleen linkse seculiere partijen in Israel aan de macht geweest.

Maar ik zeg waarschijnlijk al weer dingen die je pet te boven gaan of waar jouw generaliserende voorbeelden geen ruimte voor maken. Laat het op je inwerken wellicht dringt het ooit nog door.
Waarom niet fijn een gemeenschap in Utah in de VS gevormd dan? Dat is ook woestijn en binnen een functionerend politiek gebied.
pi_127933345
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 01:49 schreef remlof het volgende:

[..]

Waarom niet fijn een gemeenschap in Utah in de VS gevormd dan? Dat is ook woestijn en binnen een functionerend politiek gebied.
Als je je in die hele situatie verdiept had dan had je geweten waarom het niet een fijne gemeenschap in Utah was geworden :) :), maar nee, jij had je vooroordelen al klaar. Die religieuze-Zionisten zeggen zelfs vandaag de dag nog dat ze Israel niet steunen omdat ze menen dat de Messias niet is teruggekeerd en dat is al jaren zo.
pi_127933346
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 01:44 schreef Polacco het volgende:

[..]

Je vroeg wat antisemitisme is en wat er mis mee was om antisemiet te zijn. Ik geloof dat mijn antwoord daarop aardig aansluit.

Het is Jodenhaat; je haat Joden omdat het Joden zijn. Als je niet snapt wat daar verkeerd aan is dan heeft een discussie weinig zin.

Afkeer naar een staat hebben omdat je vindt dat het een schurkenstaat is, is dan inderdaad geen antisemitisme.
Met oprechte dank! Ik geloof dat je de eerste bent die verwoordt welk onderscheid ik maak.

Sommige lezers zijn nog te dom om dit te begrijpen en het is blijkbaar nodig om het nog duidelijker te verwoorden.
Afkeer van Noord-Korea als schurkenstaat is geen anti-semitisme.
Afkeer van Israel als schurkenstaat is geen anti-semitisme.
Afkeer van Noord-Korea als schurkenstaat is geen anti-koreanisme.
Afkeer van Israel als schurkenstaat is geen anti-koreanisme.

[ Bericht 17% gewijzigd door Kees22 op 18-06-2013 02:03:13 ]
pi_127933360
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 01:50 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Met oprechte dank! Ik geloof dat je de eerste bent die verwoordt welk onderscheid ik maak.
Gezien je posts in vele topics over Joden in het algemeen is het nu ook met dit onderscheid zeer duidelijk in welke categorie jij valt he Kees22, maar he, niemand maakt zich een illusie wat betreft jouw status op dit forum vrees niet je hoeft je niet te verbergen ;) ;).
  dinsdag 18 juni 2013 @ 01:53:39 #112
104871 remlof
Europees federalist
pi_127933368
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 01:50 schreef DeParo het volgende:

[..]

Als je je in die hele situatie verdiept had dan had je geweten waarom het niet een fijne gemeenschap in Utah was geworden :) :), maar nee, jij had je vooroordelen al klaar. Die religieuze-Zionisten zeggen zelfs vandaag de dag nog dat ze Israel niet steunen omdat ze menen dat de Messias niet is teruggekeerd en dat is al jaren zo.
Nee, die fucking zionisten wilden per se in een gebied wonen waar ze al lang uit verdreven waren.

Dat is het fucking probleem, maar dat wil jij niet zien.
pi_127933372
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 01:53 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee, die fucking zionisten wilden per se in een gebied wonen waar ze al lang uit verdreven waren.

Dat is het fucking probleem, maar dat wil jij niet zien.
Zie je alleen maar vooroordelen Remlof, je hebt niets meer om op te staan, wees een vent.
pi_127933457
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 02:02 schreef DeParo het volgende:

[..]

Haha, probeer jezelf maar goed te praten, maar toen waren je opmerkingen duidelijk en nu nog steeds mij houd je in ieder geval niet voor de gek zeg.
Ik voel echt totaal geen behoefte om jou te overtuigen, ik ben zelf een Semiet als je het puur feitelijk bekijkt, zijn volgens jouw opvattingen dan joden zelf ook antisemitisch. Ben ik een semiet zijnde op een semitische vrouw geilende, op semieten stemmende antisemiet, daar heb ik zooooo geen problemen mee :')
pi_127933474
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 02:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik voel echt totaal geen behoefte om jou te overtuigen, ik ben zelf een Semiet als je het puur feitelijk bekijkt, zijn volgens jouw opvattingen dan joden zelf ook antisemitisch. Ben ik een semiet zijnde op een semitische vrouw geilende, op semieten stemmende antisemiet, daar heb ik zooooo geen problemen mee :')
Misschien dan eens wat meer respect voor andere Semieten he, maar nee, jij laat je leiden door andere 'idealen' tragisch, tolerantie en praten, onthoud die woorden eens.
pi_127933484
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 02:07 schreef DeParo het volgende:

[..]

Misschien dan eens wat meer respect voor andere Semieten he, maar nee, jij laat je leiden door andere 'idealen' tragisch, tolerantie en praten, onthoud die woorden eens.
Waarom zou ik, joden als Noam Chomsky ben ik fan van, als Bar ben ik verliefd op, naar Can's muziek luister ik en Samson en Cohen hebben mijn stem, sterker nog, van menig joods politie kan moslim en Nederlander wat van leren, doet niets af aan dat Israel een tumor is.
pi_127933488
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 02:07 schreef DeParo het volgende:

[..]

Zie C&H een of andere man in een net pak.
Ik krijg het serieus niet meer voor ogen.

- wat moet ik in C&H checken?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2013 02:12:15 ]
pi_127933494
@ Deparo, deze?
pi_127933521
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 02:09 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Waarom zou ik, joden als Noam Chomsky ben ik fan van, als Bar ben ik verliefd op, naar Can's muziek luister ik en Samson en Cohen hebben mijn stem, sterker nog, van menig joods politie kan moslim en Nederlander wat van leren, doet niets af aan dat Israel een tumor is.
Onzin, en houd jezelf niet voor de gek, het is ten eerste Samsom en ten tweede is het helemaal niet zo duidelijk of Samsom Joods is is zelfs een van de eerste keren dat ik dat hoor dus je hebt nu ook al vooroordelen waarschijnlijk wat hem betreft dat is natuurlijk ook weer treurig, erg jammer, dat je het nu weer hebt laten ontsporen.
pi_127933525
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 02:09 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik krijg het serieus niet meer voor ogen.

- wat moet ik in C&H checken?
De vorige discussie.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 02:10 schreef Triggershot het volgende:
@ Deparo, deze?
Dat plaatje inderdaad dat is het plaatje dat ik eerder bedoelde.
pi_127933544
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 02:16 schreef DeParo het volgende:

[..]

Onzin, en houd jezelf niet voor de gek, het is ten eerste Samsom en ten tweede is het helemaal niet zo duidelijk of Samsom Joods is is zelfs een van de eerste keren dat ik dat hoor dus je hebt nu ook al vooroordelen waarschijnlijk wat hem betreft dat is natuurlijk ook weer treurig, erg jammer, dat je het nu weer hebt laten ontsporen.
Oh noeees, je gelooft me niet, mijn wereld, mijn reputatie, nooooo! N getypt ipv een M, de horrors van mijn posts worden steeds erger.

De mogelijkheid dat hij Joods is, wat Cohen overigens wel is heeft dus vrij weinig uitgemaakt in mijn stem, met name als het ging om Cohen. :')
pi_127933545
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 02:17 schreef DeParo het volgende:

[..]

De vorige discussie.

[..]

Dat plaatje inderdaad dat is het plaatje dat ik eerder bedoelde.
Wat is er antisemitisch aan mijn huidige avatar dan?
  dinsdag 18 juni 2013 @ 02:22:46 #123
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_127933552
Zo de discussie hier is hier ook weer op een dieptepunt gekomen.

Landen moet je sowieso niet beoordelen naar wat ze de buitenkant aandoen, maar juist wat ze voor de eigen inwoners betekenen. Vergelijkingen met ziekten :')
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_127933574
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 02:20 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Oh noeees, je gelooft me niet, mijn wereld, mijn reputatie, nooooo! N getypt ipv een M, de horrors van mijn posts worden steeds erger.

De mogelijkheid dat hij Joods is, wat Cohen overigens wel is heeft dus vrij weinig uitgemaakt in mijn stem, met name als het ging om Cohen. :')
Je doet voor iemand die het niets interesseert wel bijzonder veel je best om jezelf te verdedigen, zucht, kennelijk heb je toch het gevoel dat je te ver bent gegaan maar durf je het niet toe te geven.

quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 02:21 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wat is er antisemitisch aan mijn huidige avatar dan?
Zeg jij het maar ik heb niet gezegd dat jouw avatar antisemitisch is ik zei alleen dat ik je met een andere avatar ook herken.
pi_127933581
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 02:22 schreef BlaZ het volgende:

Landen moet je sowieso niet beoordelen naar wat ze de buitenkant aandoen, maar juist wat ze voor de eigen inwoners betekenen. Vergelijkingen met ziekten :')
Ben ik het niet mee eens. Zowel buiten- als binnenkant zijn van belang.
pi_127933587
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 02:27 schreef DeParo het volgende:

[..]

Je doet voor iemand die het niets interesseert wel bijzonder veel je best om jezelf te verdedigen, zucht, kennelijk heb je toch het gevoel dat je te ver bent gegaan maar durf je het niet toe te geven.

Je vergist je, ik probeer je te laten zien dat het niet zwart-wit is, ik zet Israel als staat weg als een kanker, doe ik nog steeds, blijf ik bij, Joden weer niet, heb je goede en slechte tussen zoals ieder ander volk. 'Israel' als naam is btw ook nog eens heilig in mijn cultuur.

quote:
Zeg jij het maar ik heb niet gezegd dat jouw avatar antisemitisch is ik zei alleen dat ik je met een andere avatar ook herken.
Verkeerd gelezen dan.
pi_127933590
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 02:28 schreef DeParo het volgende:

[..]

Je hebt heel wat uit te leggen bij je volgende 'stem' :') :').

Echt he, al die bezuinigingen in het onderwijs en zorg, bizar.

quote:
Schaam je :') :').
Neuh.
pi_127933609
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 02:22 schreef BlaZ het volgende:

Dieptepunt?
Het leek even werkelijk over iets te gaan. Helaas, het verzandt weer.

Maar waarom moeten landen meer beoordeeld worden op hun binnenlandse politiek dan op hun buitenlandse politiek? Waarom is het binnenland belangrijker dan het buitenland?
pi_127933613
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 02:35 schreef Polacco het volgende:

[..]

Ik zou als ariër- homo, gehandicapte, communist (of andere politieke tegenstander), vrijmetselaar of Jehova getuige niet in nazi Duitsland willen leven.

Hoeveel eigen burgers zijn er vermoord ten tijden van de aktion T4? Hoeveel eigen burgers zijn er gedwongen gestiriliseerd? Met 'eigen' bedoel ik dus echt als geeigend door de Nazi's.
Dat waren groepen in Duitsland die door Nazi-Duitsland niet als eigen volk werden gezien he, een heel belangrijk detail daarin. Met 'eigen' bedoel ik dus echt geeigend door de Nazi's.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2013 02:39:22 ]
pi_127933622
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 02:36 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat waren groepen in Duitsland die door Nazi-Duitsland niet als eigen volk werden gezien he, een heel belangrijk detail daarin.
Het werd gezien als asociale elementen in de samenleving, die echter wel ariër konden zijn. De politieke tegenstanders die zijn geëlimineerd zijn nog wel het schrijnendste voorbeeld.

Daarbij is het dan mogelijk om je eigen volk te reduceren tot een hele kleine selecte groep mensen. Maakt het nog onzinniger om te beweren dat nazi Duitsland goed was voor "haar" burgers.
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz - Chrząszczyżewoszyce powiat Łękołody
pi_127933624
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 02:29 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je vergist je, ik probeer je te laten zien dat het niet zwart-wit is, ik zet Israel als staat weg als een kanker, doe ik nog steeds, blijf ik bij, Joden weer niet, heb je goede en slechte tussen zoals ieder ander volk. 'Israel' als naam is btw ook nog eens heilig in mijn cultuur.
Onzin, je probeert je vuiligheid goed te praten, gaat je niet lukken.

[..]

quote:
Verkeerd gelezen dan.
Kennelijk.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 02:30 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Echt he, al die bezuinigingen in het onderwijs en zorg, bizar.
Je verdedigt weer antisemitisme, weer extremisme, en weer fascisme het houdt niet op met je.

[..]

quote:
Neuh.
Doe toch maar misschien kom je nog tot inkeer.
pi_127933633
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 02:38 schreef Polacco het volgende:

[..]

Het werd gezien als asociale elementen in de samenleving, die echter wel ariër konden zijn. De politieke tegenstanders die zijn geëlimineerd zijn nog wel het schrijnendste voorbeeld.

Daarbij is het dan mogelijk om je eigen volk te reduceren tot een hele kleine selecte groep mensen.
Je geeft het zelf ook al aan, enkel arier zijn was niet voldoende, het volk waar de nazi's voor stonden, zij hadden het echter wel goed, was dat voldoende?
pi_127933642
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 02:39 schreef DeParo het volgende:

[..]

Onzin, je probeert je vuiligheid goed te praten, gaat je niet lukken.

Ik praat niets goed, als Israel een kanker noemen vuiligheid is, so be it. Ik laat me echter niet door jou in een hokje plaatsen omdat je intellectueel bankroet bent door een semiet, antisemiet te noemen, terwijl ik zelf wel kan dromen van sommige Joodse chicks :D

quote:
Je verdedigt weer antisemitisme, weer extremisme, en weer fascisme het houdt niet op met je.
Je verwarT je toch echt met de mensen die solidair zijn met Israel.

quote:
Doe toch maar misschien kom je nog tot inkeer.
Als Zionisten capabel waren tot inkeer te komen, was Israel intern opgeheven.
pi_127933652
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 02:43 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik praat niets goed, als Israel een kanker noemen vuiligheid is, so be it. Ik laat me echter niet door jou in een hokje plaatsen omdat je intellectueel bankroet bent door een semiet, antisemiet te noemen, terwijl ik zelf wel kan dromen van sommige Joodse chicks :D
Onzin en schrijnend om te zien hoe je je probeert te ontworstelen aan deze situatie waarin je jezelf hebt vastgeworsteld opmerkelijk.

[..]

quote:
Je verwarT je toch echt met de mensen die solidair zijn met Israel.
Nee hoor wees maar niet bang ik vergis me niet voel je aangesproken, opmerkelijk, dat je nog blijft volhouden je hebt het er kennelijk maar lastig mee hoe om te gaan met zo'n situatie.

[..]

quote:
Als Zionisten capabel waren tot inkeer te komen, was Israel intern opgeheven.
Ze hebben niets om tot inkeer te moeten komen dus weer een onzinnige en domme uitspraak van je erg typerend.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 03:15:13 #135
56749 BlaZ
pi_127933762
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 02:35 schreef Kees22 het volgende:

Maar waarom moeten landen meer beoordeeld worden op hun binnenlandse politiek dan op hun buitenlandse politiek? Waarom is het binnenland belangrijker dan het buitenland?
Omdat dat de zaken zijn waarvoor de politiek er in eerste instantie zit.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 03:24:57 #136
56749 BlaZ
pi_127933777
quote:
5s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 03:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik denk dat we het aardig eens kunnen zijn over dat de Nazi's de Joden op z'n minst al in een vroeg stadium als 2erangs burgers zag, alvorens ze overgingen op een totale vervolging?
> Persoon behorende tot de bevolking die in een bepaald gebied woont.

Prosopografisch onderscheid valt wat mij betreft dus onder slechte behandeling van eigen inwoners.
pi_127933795
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 03:24 schreef BlaZ het volgende:

[..]

> Persoon behorende tot de bevolking die in een bepaald gebied woont.

Prosopografisch onderscheid valt wat mij betreft dus onder slechte behandeling van eigen inwoners.
Nazi Duitsland wist anders wel aardig hoe snel ze daar verandering in moesten brengen. Iaw: Waren ze volgens hen niet legitiem in Duitsland, hoorden ze er niet, sterker nog, hoorden ze niet eens ergens op de aarde, laat staan Duitsland. Daar mag je ieder definitie tegenover zetten, maar het is niet representatief voor wie volgens hen de eigen inwoners waren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2013 03:36:19 ]
  Moderator dinsdag 18 juni 2013 @ 04:37:21 #138
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_127933859
wtf is hier nu weer aan de hand }:|

ik kijk het vanmiddag nog even na maar het is weer ff genoeg getroll mag ik hopen
discussies over nazi Duitsland kunnen naar C&H, tumoren naar LIF en genoeg fok!king plaatjes en recruteringsposters :{w
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_127933899
quote:
9s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 03:12 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Can Bonomo, Dana International, Sarah Silverman en Seinfeld vond ik anders wel aardig ok.
Kap maar.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 08:07:44 #140
176916 Karrs
2007-2017
pi_127934554
Geinig. Er zijn enkelen hier die Israël de kanker noemen in een verder gezond gebied... terwijl precies het omgekeerde het geval is.

Of je moet Libanon, Syrië, Irak en al dat soort landen 'gezond gebied' willen durven noemen ;)
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_127935730
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 01:55 schreef Kees22 het volgende:

[..]

De staat Israel gedraagt zich inderdaad als een soort kanker. Ongeremde groei, buitmaken van toevoer van grondstoffen, isolatie van gezond weefsel.
Ach man hoe weet je dat nou? Je bent nog nooit in Israel geweest ,je bent niet joods. Je hebt een hekel aan de Tora en Koran ,maar hebt de grootste bek hier
Wat heb jij in moshes naam met Israel??????????

Feiten over Israel:

Wist je dat door Israël geboden hulp aan de door de Tsunami getroffen gebieden, was de "hoogste" ter wereld per hoofd, terwijl de rijke Arabische landen een belachelijk lage inbreng hadden.

Wist je dat de naam Israël in het begin van onze jaartelling door de Romeinen veranderd is in "Palestina". Het land werd echter altijd genoemd als "het Heilig land".
Pas in het begin van de 20ste eeuw werd de naam "Palestina" door de Engelsen gebruikt.

Wist je , dat er door de eeuwen heen er altijd Joden in Israël (Heilig land, Palestina)hebben geleefd. Officiële rapporten spreken van 43 Joodse gemeenschappen in de zesde eeuw. In het jaar 1516 waren vier steden halfjoods, namelijk Jeruzalem, Safed, Tiberias en Hebron.
In 1864 waren de Joden de grootste bevolkingsgroep in Jeruzalem.

De Joden konden terugkeren uit de diaspora (verstrooiing over de aarde), omdat het land leeg was en er verwoest bij lag, woestijn en moerassen, verlaten door mensen en bewoond door roofdieren
In "Het land en het boek" 1866 van W.M. Thompson en "Innocents abroad" van M. Twain lezen we dat op het einde van de Turkse overheersing, begin 20ste eeuw, er amper 1000 bomen stonden in gans Palestina (Jordanië, Israël).
Samen met de terugkeer van de Joden werden er in de 20ste eeuw meer dan 200 miljoen bomen geplant in Israël.

Wist je dat in Israël een soort boterbloem die "meester in het overleven" genoemd wordt en overleeft de moeilijkste omstandigheden. Zij kan uitzonderlijk lang zonder water. Het geheim zit in de wortels. De cellen bestaan uit een speciale structuur in de vorm van een Davidster.

Wist je dat Israël is het enige land ter wereld, dat door andere landen met volledige vernietiging wordt bedreigd.

Wist je dat de gouden poort in de stadsmuur van Jeruzalem na Mohamed door de Islamieten dichtgemetseld is ? uit angst voor de komst van de Joodse Messias, en er werd vóór de poort een Islamitische begraafplaats aangelegd (onreine grond).
De gelovige Joden geloven dat de Messias langs deze poort de Heilige stad Jeruzalem zal binnentreden bij Zijn wederkomst.

Wist je dat de Arabische landen behoren tot de ontwikkelingslanden, maar Israël hier tussenin, behoort tot één van de meest vooruitstrevende landen ter wereld. De dadelpalm in Israël bijvoorbeeld, levert het tienvoudige aan opbrengst in vergelijking met sommige buurlanden.

Wist je dat de grootste overblijvende bouwsteen van de Joodse tempel in Jeruzalem weegt ongeveer 570 Ton, ter vergelijking weegt de grootste bouwsteen van de piramide van Cheops ongeveer 20 Ton

Wist je dat Na de terugtrekking van Israël uit Gaza zijn de Palestijnse beschietingen op Israëlische doelen met raketten gewoon blijven doorgaan.

Wist je dat Het tempelplein met de El Aksa moskee en de rotskoepel op instorten staan. De stabiliteit is ondermijnd door ondergrondse werken voor de bouw van de grootste moskee in het Midden-Oosten.
Alle bewijzen en resten van de vorige Joodse tempels worden systematisch vernietigd en weggevoerd. Het ganse tempelplein, Israëlisch grondgebied, wordt beheerd door de Palestijnse Waqf, maar de P.A. laat geen enkele Jood toe, noch voor archeologisch onderzoek, noch voor iets anders. De Israëlische waarschuwing voor instortingsgevaar wordt door de Waqf (religieuze afdeling) en de P.A. weggelachen. Het tempelplein ligt ook op een breuklijn voor aardbevingen.

Wist je dat Jeruzalem alleen godsdienstvrijheid kende onder Joods bestuur.

Wist je dat Van 1948 tot 1967 een gedeelte van Jeruzalem in de handen was van de Islam (Jordanië) en werd alles wat met jodendom te maken had systematisch vernietigd en verwijderd. Van synagogen tot begraafplaatsen

Wist je dat voor het arme Sri Lanka waren de waarschuwingssystemen te duur voor het melden van de Tsunami in december 2004. Ze werden hierna door een Israëliër gratis aangeboden.

Wist je dat na de overname van de Joodse bedrijven door Arabische boeren, klagen zij over de slechtere resultaten.
30 jaar geleden, toen de Israëlieten in de duinstreek van Gaza aankwamen, zeiden de Arabieren dat het de slechtste grond was, dat ze gek waren om het maar te proberen en dat de grond daar vervloekt was. Met Joods doorzettingsvermogen werd het de beste tuinbouwgrond van Israël. Nu onder Palestijns bestuur klagen de Palestijnse arbeiders dat zij veel minder verdienen dan wat zij van de Israëliërs kregen.

Wist je dat Israël het enige land is in het Midden-Oosten waar mannen en vrouwen gelijke rechten hebben.

Wist je dat Israël het enige land is in de wereldgeschiedenis dat de eisen van een verslagen land (Egypte) inwilligde.

Wist je dat Jeruzalem de eerste stad ter wereld is waar draadloos internet werd gebruikt.

Wist je dat in verband met AIDS onderzoek staat het Haddassaziekenhuis in Ein Kerem mee aan de wereldtop.

Wist je dat er vele contacten tussen Israëlische en Palestijnse artsen uit Gaza zij.
Israël zorgt voor medicatie en neemt operaties over die in Gaza niet uitvoerbaar zijn. Er worden vele zieke Palestijnse kinderen opgenomen in Joodse ziekenhuizen.

Wist je dat in het Midden-Oosten en Noord-Afrika Israël het enige land is met een vrije pers.

Wist je dat Israël het enige land is ter wereld waar buitenlandse vakantiegangers volledig vergoed worden wanneer zij het slachtoffer worden van een terreuraanslag.

Wist je dat Israel één van de weinige landen ter wereld die Viëtnamese bootvluchtelingen opnam.

Wist je dat De Israëlische radio populair is in Iran en zendt dagelijks een half uur uit met "De stem van Israël" in het Farsi en wordt in Iran door miljoenen beluisterd. Iraanse luisteraars kunnen reageren via een Europees telefoonnummer.

Wist je dat Israël electriciteit levert aan de Gaza-strook. De Palestijnen sturen rakketten als beloning.

Wist je dat vanaf de terugtrekking van Israël uit Gaza, augustus 2005, zijn er in twee jaar tijd meer dan 2000 Kassam-rakketten afgevuurd richting Israël.

Wist je dat Israël het enige land is ter wereld dat door toeristen bezocht wordt in oorlogstijd

Wist je dat de Palestijnen drie keer een historische kans gekregen hebben om een onafhankelijke staat te stichten (1937, 1947, 2000).
De Palestijnen lieten die kansen echter verloren gaan omdat ze op geen enkele voorwaarde een naburige Israëlische staat wilden accepteren

Wist je dat Israël blijft bouwen aan, en handhaaft een wereldreputatie als stabiel, hoog ontwikkeld land met een goede toekomst ongeacht bedreigingen van buitenaf. Sinds medio 2003 tot anno oktober 2007, is de Israëlische economie met 18,3 % gegroeid. Dat is de langste periode van constante groei in de moderne geschiedenis.

Wist je dat Sjeik Abdoel Palazzi, professor aan het Research Instituut voor Antropologische Studies in Rome, vertelde dat hij in het jaar 2000 samen met een internationale delegatie Israël had bezocht. ?De Wakf (het moslimbestuur in Jeruzalem) nam ons mee voor een bezoek aan het Tempelplein. Onmiddellijk buiten de Rotskoepel staat aan de oostkant een klein kapelletje. "Wat is dit?" vroeg ik. "Dit is de plaats waar Salomo stond toen hij de Tempel inwijdde," was het antwoord. "Maar waarom ontkennen jullie dan dat hier vroeger een Joodse tempel heeft gestaan?" vroeg ik. Met een glimlach werd mij geantwoord: "Om politieke redenen."

Wist je dat K.K.L. (Keren Kaymeth Leisraël), een Israëlische milieu-organisatie, is de oudste ter wereld in zijn soort.

Tot slot Enkele Joodse ontwikkelingen: aspirine, polio-vaccin, benzine, google, jeans ?LEVI?, koelkast, gsm, sms, voice mail, eerste chip om te fotograferen, de meeste INTEL-processoren, de meeste Windows NT & XP, de eerste firewall en antivirussoftware, de techniek van de instant messenger, de kleinste computers voor kankerdiagnose, de kleinste camera voor onderzoek in het menselijk lichaam, vele medische producten, druppel-irrigatie, biotechnologie, vele manieren om de woestijn te laten bloeien, de USB-stick, naaimachine ?SINGER?...

En nu mag je je vingers weer uit je oren doen Kees aniTiet
pi_127935921
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 01:44 schreef remlof het volgende:

[..]

ik moest lachen
pi_127936600
quote:
Nederland haalt banden aan met Israël en Palestijnen

Nederland haalt de banden aan met zowel Israël als de Palestijnse autoriteit. Er komen samenwerkingsverbanden die te vergelijken zijn met die met andere landen waarmee Nederland goede relaties heeft, zoals Frankrijk, Duitsland en Polen.

Minister Frans Timmermans heeft over de samenwerking met Israël maandag afspraken gemaakt met de Israëlische premier Benjamin Netanyahu. Dinsdag wil hij hetzelfde afspreken met de Palestijnse premier Rami Hamdallah.

De nauwere samenwerking uit zich in jaarlijkse fora met telkens een overkoepelend thema. Eind dit jaar is dat water en energie. Naast de overheden worden ook bedrijven, kennisinstellingen en niet-gouvernementele organisaties betrokken bij de gesprekken. Het is de bedoeling dat de bijeenkomsten eens in de 2 jaar worden gehouden, de ene keer in Nederland, de andere keer in Israël en Palestijns Gebied.

Timmermans sprak volgens zijn woordvoerder met Netanyahu ook over de Israëlische en Nederlandse zorgen over het nucleaire programma en de mensenrechten in Iran, en over de ontwikkelingen in Syrië. Later maandag spreekt Timmermans nog met de Israëlische minister voor het vredesproces Tzipi Livni over de Amerikaanse poging om het vredesproces weer vlot te trekken.

Dinsdag ontmoet Timmermans de Israëlische president Shimon Peres en president Mahmoud Abbas en premier Rami Hamdallah van de Palestijnse Autoriteit.
http://www.volkskrant.nl/(...)en-Palestijnen.dhtml

En hoe zit het dan met gaza?
pi_127939224
Gaza heeft Hamas en dus geen hulp nodig.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 12:07:56 #145
56749 BlaZ
pi_127940868
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 03:32 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nazi Duitsland wist anders wel aardig hoe snel ze daar verandering in moesten brengen.
Gelukkig zijn we het eens.
pi_127940890
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 17:30 schreef Skillsy het volgende:
Wat waarheid precies betekent is onderwerp van discussie, en dat is waarschijnlijk altijd al zo geweest. Eeuwenoude uitspraken als Wat is waarheid? (toegeschreven aan Pontius Pilatus) getuigen daar al van. Dat komt doordat de waarheid van een uitspraak alleen kan worden vastgesteld door die te toetsen aan de feiten, die echter niet altijd bekend zijn.
Je hoeft er helemaal niet filosofisch over te doen hoor. Het is vrij simpel. Neem nou wat jij over de tempelberg zei. Dat het alleen maar heilig was voor de moslims omdat ze het veroverd hebben, en veroverd land mogen ze niet teruggeven. Dat is regelrechte onzin, hoe je het ook went of keert. Ik heb in mijn vorige post uitgelegd waarom het wél heilig is.

Of wat je over Hebron zei. Hebron was al honderden jaren een stad met een Arabische meerderheid.

quote:
Dit noem jij waarheid?? Laten we stellen dat er lang voor het naampje Palestina flinke problemen waren in dat gebied

A) Vlak vóór het begin van onze jaartelling bezet het Romeinse rijk het land Israël. Op dat moment is het al meer dan 1200 jaar hoofdzakelijk bewoond door de Israëlieten, het Joodse volk.
Tussen de in Israël wonende Joden en hun Romeinse bezetter ontstaat een conflict. Het gaat over aanpassingsproblemen. Joden weigeren voor Romeinse goden te buigen. Ze geven de voorkeur aan hun eigen, onzichtbare Bijbelse god. Ze komen herhaaldelijk in opstand en moeten daar zwaar voor boeten. ( we weten denk ik wel dat boeten niet iets wat plezant is )

B) Dan ontstaat langzaam na de dood van de Joodse rabbijn Yeshua een nieuw religie. De aanhangers van het nieuwe geloof - zowel voormalige Joden als voormalige heidenen - worden zwaar vervolgd. Dat duurt een paar eeuwen. Op een verrassende manier keren de kansen. Keizer Constantijn ziet brood in het nieuwe geloof. Hij staat het christendom toe. Zijn opvolger verklaart het tot staatsgodsdienst.
De geschiedenis herhaalt zich. Joden willen ook voor de christenen niet buigen. Het merendeel weigert zich tot het nieuwe geloof te bekeren ze houden aan hun eigen heilige normen en waarden, die van de Hebreeuwse Bijbel
De gevolgen zijn verschrikkelijk
Allemaal leuk en aardig, maar wat heeft dit te maken met wat ik zei? Wij hadden het over Arabieren en Joden. Vóór de massa immigratie van Europeanen naar Palestina was er geen geweld en haat tussen die 2. Dat de Joden duizenden jaren geleden onderdrukt werden door de romeinen of de christenen is vervelend, maar daar hebben de Arabieren van nu helemaal niks mee te maken. Mijn punt blijft staan. Vóór de massa immigratie van Europeanen was er niks aan de hand tussen Arabieren en Joden. Ze leefden samen. Mijn tip aan jouw, zoek eens op hoe Joden leefden onder de verschillende Islamitische rijken.

quote:
C) In de zevende en achtste eeuw krijgt een nieuwe godsdienst vorm: de islam. Ook moslims wordt Jodenhaat ingeprent. Het heilige boek van de islam, de Koran, roept op diverse plaatsen op tot geweld tegen Joden. Ook hier lijkt het te gaan om wrevel tegen een volk dat niet wil buigen
Na de komst van de islam, in de 7e eeuw na Christus, wordt dit gebied goeddeels door deze wereldreligie gestempeld, hoewel er oudere culturen en religies (bijvoorbeeld de Kopten in Egypte, Chaldeeuwse christenen in Irak en Maronitische christenen in Libanon), er nog steeds als minderheden zijn. Vanaf 634 werd de islam door volgelingen van Mohammed verspreid vanaf Mekka. Mohammed en zijn volgelingen stichtten het Arabische Rijk. In 636 werd Palestina veroverd.
Dit is ook gewoon niet waar. In ieder geval niet zoals jij het vertelt. Er werd ze geen 'Jodenhaat' ingeprent. Zoals bij het ontstaan van elke nieuwe religie waren er problemen ontstaan tussen hen en de bestaande religies. De moslims waren een minderheid, terwijl de Joden al vrij machtig waren. Wat jij 'geweld tegen Joden' noemt was een oorlog of gevecht tussen 2 partijen. Ik als moslim maak er ook niet van dat het 'geweld tegen moslims' was. Het waren conflicten, oorlogen, gevechten. En in die tijd, en nu ook, wordt dat gewoon uitgevochten door middel van geweld. Verder waren er in die tijd net zo goed conflicten tussen Christelijke en Joodse stammen, of Christelijke en Islamitische.

quote:
Vandaar dat ze elkaar voortdurend afslachten. En dat Palestijnen als 2e rangsburgers worden behandeld in de Arabische buurlanden
Ik begrijp niet helemaal wat dit hier mee te maken heeft. Ik leg jou uit dat Palestijnen ook tot de Arabische etniciteit behoren. Wat maakt het dan uit of ze wel of niet goed behandeld worden in Arabische landen? Dat maakt ze niet minder Arabisch. In sommige landen worden ze goed behandeld, in anderen weer niet. Dat ligt helemaal aan de situatie van dat land. Voorbeeld, in Irak werden ze onder Saddam Hoessein heel goed behandeld. Daarom gaven ze hem ook hun steun. Na 2003 is een deel van hen gewoon vermoord, omdat ze de dictator hadden gesteund. Maar dat heeft verder helemaal niks te maken met dat ze Arabisch zijn, en dat heeft ook niks met deze discussie te maken.

quote:
Mooi betoog, maar ik heb nooit gezegd dat ze niet minder een volk zijn of geen volk, ze bestaan PUNT, of het nu Arabische Palestijnen zijn, Christenen of joden (ja je hebt ook Palestijnse joden) Dat je denkt dat ik tegen ben licht wellicht aan mijn manier van schrijven. Waar de Heer Kees me ook al op een volwassen manier attendeerde. Ik ben niet zo Nederlands als jij. Nederlands is niet mijn moedertaal. Ga je me discrimineren nu? Buitenlanders eruit niet waar?

Als je even de moeite neemt om klein stukje terug te bladeren in dit topic, als het niet teveel moeite kost natuurlijk, kun je antwoorden vinden waarom ik begaan ben met het joodse volk. De staat Israel is een ander geval. Ook daar zul je je antwoord vinden als je even terug bladert

Over de vraag of de staat Israel en Palestina een Arabisch zaak is, zoals jij zegt, kan ik alleen maar met volledige JA beantwoorden. Dat heb je inderdaad juist gezien.
Het gaat helemaal niet om de staat, dat wordt gebruikt inderdaad (dat maakt het inderdaad wel kut voor de Palestijnen ,en indirect ook voor de joden) maar het conflict is niet politiek maar religieus. Het is overigens niet alleen een Arabische zaak maar ook de joden gebruiken het.

Ik meen me nog een uitspraak van Osama Bin Laden te herinneren in de ’Brief aan het Amerikaanse volk’ van november 2002 bijvoorbeeld, waaruit het rapport herhaaldelijk citeert, waarschuwt Bin Laden: "De Joden beheersen jullie media, en beheersen nu ieder aspect van jullie leven, ze maken bedienden van jullie en zullen ten koste van jullie hun doelen bereiken.”
Diezelfde Osama bin Laden zei in 1998: ''De vijandschap tussen ons en de Joden gaat ver terug in de tijd en is diepgeworteld. Er is geen twijfel mogelijk dat oorlog tussen ons onvermijdelijk is

Het is zo duidelijk als wat , stel, de staat Israel wordt nietig verklaard (ja ik weet , idiote gedachte want dan zal de gehele wereld ongeldig verklaard worden maar we zeggen stel), danis het probleem niet opgelost. Immers, jij als Arabier helemaal, weet wat voor haat er tussen Arabieren en joden zit. Tuurlijk, mijn Turkse buurman en ik zijn grote vrienden, ik praat in algemene termen.

"Palestina bestaat niet. Het woord is een uitvinding van de Zionisten. Wij kennen het niet." zei de Arabische leider Auni Bey Abdul Hadi tot de Britse onderzoekscommissie Peel, 1937
En hij gaat verder : 'Ja, het bestaan van een aparte Palestijnse identitieit is er alleen om tactische redenen. De stichting van een Palestijnse staat is een nieuw middel om de strijd tegen Israël en voor de Arabische eenheid voort te zetten.”

En nu zeg ik voor de allerlaatste keer : ik heb niks tegen de Palestijnen, ik heb een Palestijns vriendinnetje (geen paniek! We hebben geen relatie!!),ik vind het wel typisch, zij zegt namelijk dat ze in Israel beter leven heeft gehad dan in Jordanie, ze is namelijk gevlucht met haar familie uit Jordanie omdat men daar niet zo op de Palestijnen hebben (ook al niet!) en zegt letterlijk ''we worden als honden behandeld in Jordanie' .Broederschap is ver te zoeken daar.
En neen, ik ben niet tegen Arabieren, leuk geprobeerd maar helaas. Mijn beste maat die ik al jaren ken is een Irakees.

Ik ben NIET voor de staat Israel, maar ook niet TEGEN. Ik zie de staat an sich zelfs als een bedreiging voor de toekomst van het joodse volk.
De staat boeit me niet, ik veeg me er mijn reet mee af. Net zoals een Palestijnse staat, boeit me ook niet. Ze zijn daar allemaal zo corrupt als wat en behoorlijk schijnheilig.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jij maakt hier een aantal fouten. Ik weet niet of het denkfouten zijn of misschien typefouten. Maar toch even wat verduidelijking. Arabieren en moslims zijn 2 verschillende dingen. Een Arabier kan elke religie hebben, Islam, Christendom, jodendom, Hindoeïsme, Boeddhisme, Atheïsme etc. Dus dat ik de Palestijnse zaak ook een Arabische zaak vind heeft niet veel met religie te maken. Het heeft te maken met het Arabisch zijn. Er zijn namelijk ook Arabische Christenen die een Arabische staat willen.

Maar jouw reden voor de steun voor het Joodse volk is dus duidelijk wel religieus? Gezien je spoiler.

[ Bericht 0% gewijzigd door Peunage op 18-06-2013 13:50:21 ]
pi_127944148
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 12:08 schreef Peunage het volgende:

Maar jouw reden voor de steun voor het Joodse volk is dus duidelijk wel religieus? Gezien je spoiler.
Ja ik steun het joodse volk , niet de staat Israel
Sterker nog, ik ben tegen de staat.Ik ben anti-zionistisch
Mijn vader komt uit een satmar familie (weet niet of je dat kent)

Ik geloof dat G'd via de Masjiach de Joden zal terugbrengen naar het Land Israël. Dit houdt in dat de Joden niet zelf stappen mogen ondernemen om een staat op te richten. Alleen G'd kan verlossing brengen.

Dat ik hier (alleen op FOK!)Zo fel reageer heeft te maken omdat men Israel en indirect de joden belachelijk maakt. Zeker mensen zoals Kees of Gretta Duisenberg die alleen maar steun bieden aan Palestijnen.Daar erger ik mij aan, en dat zal te maken hebben ,zoals jij in je vorige post aanhaalde , omdat Israel een joodse staat is.Ik ben begaan met het joodse volk.Dus begrijpelijk. Ik heb overigens in het dagelijks leven geen enkel probleem met Arabieren, hier op FOK!aantal Arabische en Turkse vrienden en we kunnen goed praten over de Koran en Tora, sterker nog, we vinden steun aan elkaar.

De meeste reacties hier wekt onderbuik gevoelens op, maar we zijn allemaal mensen toch?
Van fouten moet je leren

Sjalom aleechem
pi_127965350
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 13:35 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Ik geloof dat G'd via de Masjiach de Joden zal terugbrengen naar het Land Israël. Dit houdt in dat de Joden niet zelf stappen mogen ondernemen om een staat op te richten. Alleen G'd kan verlossing brengen.

Dat ik hier (alleen op FOK!)Zo fel reageer heeft te maken omdat men Israel en indirect de joden belachelijk maakt. Zeker mensen zoals Kees of Gretta Duisenberg die alleen maar steun bieden aan Palestijnen.Daar erger ik mij aan, en dat zal te maken hebben ,zoals jij in je vorige post aanhaalde , omdat Israel een joodse staat is.Ik ben begaan met het joodse volk.Dus begrijpelijk. Ik heb overigens in het dagelijks leven geen enkel probleem met Arabieren, hier op FOK!aantal Arabische en Turkse vrienden en we kunnen goed praten over de Koran en Tora, sterker nog, we vinden steun aan elkaar.

De meeste reacties hier wekt onderbuik gevoelens op, maar we zijn allemaal mensen toch?
Van fouten moet je leren

Sjalom aleechem
Aleykum Salaam O+
pi_127965745
Israel O+
Joden O+
Moslims O+
Moslima's :@
Hummus :9~
pi_127965975
quote:
Timmermans in Israël – vijf redenen waarom zijn bezoek gevoelig ligt

Minister Frans Timmermans is gisteren aangekomen voor een driedaags bezoek aan Israël en Palestina. De banden tussen Nederland en Israël waren altijd warm, maar zij zijn de laatste tijd ernstig bekoeld. Het bezoek van Timmermans ligt dus gevoelig.
Timmermans werd gisteravond weliswaar met alle egards onthaald, maar toch was de ontvangst ook kil. Want de betrekkingen tussen Nederland en Israël zijn niet meer zo vriendschappelijk als bijvoorbeeld onder Timmermans’ voorganger Uri Rosenthal.

Toen waren de banden nog zo goed dat Israël een eind meeging met een Nederlands initiatief om het vredesoverleg met de Palestijnen te hervatten, schreef NRC-correspondent Leonie van Nierop gisteren. Dat plan mislukte, maar toch.

Dit jaar is de relatie behoorlijk verstoord. Timmermans zal vandaag en morgen daarom vooral benadrukken hoezeer Nederland Israël toch echt wel steunt. Hij zal onderstrepen dat Nederland er voorstander van is de Libanese Hezbollah op de terreurlijst te plaatsen. En niet te vergeten, hij zal benadrukken dat de handel tussen Nederland en Israël goed loopt: Israël exporteerde vorig jaar voor 2 miljard euro naar Nederland.

Timmermans' kernboodschap zal dus zijn dat wij (Nederland) niet de boeman zijn. Maar er zijn vijf redenen waarom Israël dat wel denkt:

1. Voornemen producten uit illegale Israëlische nederzettingen te labellen
Het plan van Timmermans (uit maart) om producten uit de illegale Israëlische nederzettingen in de bezette Palestijnse gebieden een speciaal label te geven, is niet goed gevallen in Israël. Van Nierop legt uit:

Dat lijkt een onbeduidende actie – bovendien in overeenstemming met Europees consumentenrecht en plannen van de Europese Unie – maar Israël neemt het zwaar op. Jeruzalem is bang voor reputatieschade en vreest dat dit de eerste stap is op weg naar een handelsboycot.
Bovendien verwachtte Israël niet dat Nederland – zelfverklaard vriend van Israël – als één van de eerste landen in Europa zou overgaan tot etiketteringsmaatregelen.

Dat is inmiddels overigens ook niet meer het geval. Nadat Israël nadrukkelijk zijn ongenoegen had laten blijken, schrijft van Nierop, besloot Timmermans toch te wachten op directieven uit Brussel. En die zijn er nog niet.

2. Nederlandse wens zich te voegen naar Europese consensus over Israël
Ook de nieuwe houding van Nederland in Europa stuit Israël tegen de borst. Van Nierop:

Oud-minister Uri Rosenthal (VVD) wilde in Brussel nogal eens een afzonderlijk, pro-Israëlisch standpunt innemen en kritische EU-standpunten over Israël blokkeren. Timmermans zegt zich te willen voegen naar consensus in Europa.
Nederland onthield zich in november vorig jaar bovendien van stemming toen werd beslist over toetreding van Palestina als lidstaat van de Verenigde Naties. En Israël weet dat Timmermans als Tweede Kamerlid de Palestijnse zaak steunde.

3. Kritisch rapport van de Adviesraad Internationale Vraagstukken
En dan was er nog het rapport van de Nederlandse Adviesraad Internationale Vraagstukken (AIV) in april. In dit opvallend scherp getoonzette advies bepleitte de AIV een strengere politiek tegenover Israël. Van Nierop vat samen:

Nederland zou de economische en militaire betrekkingen moeten bevriezen of zelfs beperken als Israël doorgaat met bouwen van nederzettingen in bezet Palestijns gebied.
4. De brief van ‘Europese Eminente Personen’
Eind april werd deze brief naar EU-buitenlandcoördinator Catherine Ashton gestuurd. In de brief werd de Europese houding ten aanzien van Israël "apathisch", "niet principieel" en "onverstandig" genoemd. Onder anderen Nederlandse oud-politici als Dries van Agt, Hans van den Broek en Laurens Jan Brinkhorst tekenden de brief. Daar was Israël niet blij mee.

5. Gelijke verdeling tijd bij bezoek aan Israëliërs en Palestijnen.
De voorbereidingen van het bezoek aan Israël verliepen ook al niet soepel. En het voornemen van Timmermans om ongeveer evenveel tijd met Israëlische leiders door te brengen als in de Palestijnse gebieden, werd in Israël niet gewaardeerd. Vanochtend was Timmermans in Israël, vanmiddag staat een bezoek aan de Palestijnse gebieden gepland.

Ook de Nederlandse plannen om de samenwerkingsraad met Israël (gepland voor dit najaar) eveneens te organiseren met de Palestijnen, vielen niet goed bij de Israëlische leiders in Jeruzalem.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ezoek-gevoelig-ligt/
  dinsdag 18 juni 2013 @ 23:10:30 #151
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_127968197
quote:
3s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:26 schreef waht het volgende:
Gaza heeft Hamas en dus geen hulp nodig.
Gaza heeft niets. Zeker in de toekomst niet meer. Hamas is volledig incapabel. In binnenlands én buitenlands beleid één aaneenschakeling van dom en visieloos soennitisch-islamistisch sektarisme en haat en wraak.

Hamas zakt als plumpudding in elkaar straks.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 23:14:08 #152
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_127968341
quote:

[..]

Van fouten moet je leren

Sjalom aleechem
Een heel interessante reactie van jou.

Ik wist niet dat er toch nog zoveel Satmar-gezinnen onder Nederlandse Joden woonden.

Sinds de Tweede Wereldoorlog zijn de Orthodox-Joodse instellingen in religieus joodse (overlevend) Nederland volledig overgenomen door pro-Israëlische instanties, over het algemeen. Dat geldt ook voor scholen enz. enz. Terwijl voor WO2 zionisme echt een (groeiende en zeer grote) minderheid omvatte, zeker onder Orthodoxe Joden en zeker ook onder seculiere joden (veelal socialisten en Joodse Bund-sociaaldemocraten en communisten).

Dank voor jouw reactie.

Als Christen ben ik het volledig met jou oneens dat er nog een Messias zal komen, omdat Hij reeds gekomen is. Toch zie ik dat je je inzet voor een vreedzaam, verdraagzaam samenleven.

Discussieer vooral hier voort.

Of kom je ook uit Orthodox-Joodse gemeenschap van Hongarije soms?
pi_127969562
Mijn vader komt uit een satmar beweging uit USA, zijn ouders komen uit Hongarije
Hij is zelf niet zo orthodox meer, hij heeft ook gehele wereld afgereisd e.d . En zodoende mijn moeder in Belgie ontmoet.
Mijn andere oma komt uit Rusland.

quote:
Of kom je ook uit Orthodox-Joodse gemeenschap van Hongarije soms?
Mijn vader van origine inderdaad, maar zijn ouders zijn na de oorlog gevlucht na USA. De opa van mijn vader was een Boechaarse jood uit Oezbekistan zijn vrouw een jodin uit Hongarije.

Je hoort nooit iets over joden uit die gebieden in Centraal Azie eigenlijk.

Vrede moet altijd voorop staan, mijn vader is fel tegen staat Israel, ik ben wat milder maar ook niet pro eerlijk gezegd. Maar ik ben ook niet pro Palestijns (let op: bedoel de regering niet de bevolking).
Ik moet me goed realiseren: niet teveel zionitsich worden, maar ook niet de ultra kant opgaan. Beide zijn niet goed. Je moet een beeejte een balans zien te vinden.

Mijn reacties in deze topics zijn vaak onderbuik gevoelens, sommige mensen kunnen anderen op de kast jagen. En ik moet me minder van aantrekken denk ik.

Het liefst houd ik me buiten van politiek .Ik kijk ook niet het nieuws (oh wacht eens, heb ik niet met jou een discussie gehad op Front Page?)
Ik wil zoveel mogelijk nieuws (zeker over Israel) buiten me houden.

Hoe sta jij , als Christen, dan tegenover de staat Israel?
pi_127970385
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 03:15 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Omdat dat de zaken zijn waarvoor de politiek er in eerste instantie zit.
Tja, het ministerie van Defensie is gelijkwaardig aan dat van Economische Zaken en BuZa en BiZa zijn ook gelijkwaardig.
De vergelijking met een kankergezwel voor de staat Israel slaat op het gedrag in de gemeenschap van staten. De staat kan heel goed de eigen burgers goed behandelen, net zoals een kankergezwel de eigen cellen goed behandelt.
Een term als schurkenstaat gaat uit van het beeld van staten als buren in een wijk, een pestkop gebruikt het beeld van een schoolplein. Kanker gebruikt het beeld van staten die als organen samen kunnen werken.
Het probleem met Israel is niet de behandeling van de eigen burgers, maar de behandeling van de burgers van een andere staat en de behandeling van de buren.
  woensdag 19 juni 2013 @ 00:04:45 #155
56749 BlaZ
pi_127970824
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:54 schreef Kees22 het volgende:

Het probleem met Israel is niet de behandeling van de eigen burgers, maar de behandeling van de burgers van een andere staat en de behandeling van de buren.
Israel wordt door dezelfde buren en burgers niet op een andere manier behandeld. Dus ik zie er geen enkel probleem in.
pi_127971100
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 09:23 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Ach man hoe weet je dat nou? Je bent nog nooit in Israel geweest ,je bent niet joods. Je hebt een hekel aan de Tora en Koran ,maar hebt de grootste bek hier
Wat heb jij in moshes naam met Israel??????????

Feiten over Israel:

{Een stukje uit een verenigingsblaadje of wijkkrant onder de kop: Wist U al dat...?}

Ik maak wel eens gebruik van moderne verworvenheden als kranten, tv, boeken, internet en andere media. Los daarvan kan ik redelijk goed nadenken.

Al die Triviant-weetjes van jou wist ik al of ik wist beter. Er zitten nogal wat leugens en verdraaiingen tussen. Maar die zijn allemaal niet zo relevant.
Het conflict gaat over het wangedrag van de staat Israel, met name het wangedrag tegenover de Palestijnen.
Het bestaan op zichzelf van de staat Israel is al lang niet meer een punt van discussie. En wie de uitvinder is van aspirine of de afluistersoftware van de Nederlandse telefoons is van geen enkel belang.
pi_127971614
quote:

[..]

In die zin is de staat Israel dus godslasterlijk. Ook dat nog.
Ik kan wel leven met het idee dat mensen en hun staten hun eigen zaken moeten regelen en dat we de goden niet moeten aanroepen als we onze zin willen hebben.
quote:
Ik bied helemaal niet alleen maar steun aan Palestijnen. Ik vind dat de joodse staat Israel zich normaal moet gedragen tegenover de buren.

En wat betreft de koran: die vond ik ongelooflijk saai. En de tora, die ik ken als het oude testament, vond ik ongelooflijk misdadig. Niet bepaald inspirerend als leidraad voor een goed leven.
quote:
Van fouten moet je leren

Sjalom aleechem
Mede naar aanleiding van je antwoord op Veldkamp:
Ik probeer over het algemeen te denken met de witte massa in mijn hoofd, en niet met de bruine massa in mijn buik.

Je spagaat (wel pro-joods, niet pro-Israel) maakt je positie hier wel lastig. Zeker als je denkt dat mensen die problemen hebben met Israel, ook problemen hebben met joden. Of automatisch pro-Palestijnen zijn.

[ Bericht 7% gewijzigd door Kees22 op 19-06-2013 00:37:10 ]
pi_127971675
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 22:28 schreef Kesefkesef het volgende:

[..]

Het zijn toch net kleine kinderen, die Israeli's!
pi_127971797
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 00:04 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Israel wordt door dezelfde buren en burgers niet op een andere manier behandeld. Dus ik zie er geen enkel probleem in.
Ja, dan krijgen we weer de discussie van de kip en het ei. Laten we die maar laten rusten.
Op dit moment is er amper een buur die daadwerkelijk Israel kan bedreigen en de Palestijnen al helemaal niet. Dus op dit moment is er geen reden om de Palestijnen zo af te knijpen.
  woensdag 19 juni 2013 @ 01:19:44 #160
56749 BlaZ
pi_127973043
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 00:27 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja, dan krijgen we weer de discussie van de kip en het ei. Laten we die maar laten rusten.
Op dit moment is er amper een buur die daadwerkelijk Israel kan bedreigen en de Palestijnen al helemaal niet. Dus op dit moment is er geen reden om de Palestijnen zo af te knijpen.
De bedoeling is natuurlijk dat buurlanden en de palestijnen ook in de toekomst geen bedreiging voor Israel kunnen gaan vormen.
Vergeleken met 10 jaar geleden is de veiligheidssituatie wel degelijk toegenomen.
pi_127973161
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 01:19 schreef BlaZ het volgende:

[..]

De bedoeling is natuurlijk dat buurlanden en de palestijnen ook in de toekomst geen bedreiging voor Israel kunnen gaan vormen.
Vergeleken met 10 jaar geleden is de veiligheidssituatie wel degelijk toegenomen.
Maar andersom ook.
Vergeleken met 10 jaar geleden is de veiligheidssituatie van de Palestijnen wel degelijk afgenomen. Die neemt met de dag af, zelfs.
Het is niet slim om dat je buren aan te doen. Een simpele cursus Sociale Hygiëne zou je op andere gedachten kunnen brengen.
pi_127973172
Is Palestina niet eerder een gebied en geen staat? :?

Waarom niet gewoon autonomie geven als een soort van vestiging van Egypte en/of Israël? Als je het een eigen staat verklaart klapt die hele economie keihard kapot door gebrek aan geld, middelen, of infrastructuur.

Dus twee vliegen in een klap. :)
pi_127973340
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2013 01:27 schreef ontembare het volgende:
Is Palestina niet eerder een gebied en geen staat? :?

Waarom niet gewoon autonomie geven als een soort van vestiging van Egypte en/of Israël? Als je het een eigen staat verklaart klapt die hele economie keihard kapot door gebrek aan geld, middelen, of infrastructuur.

Dus twee vliegen in een klap. :)
Waarom niet gewoon autonomie geven als zichzelf? Maar dan ook gewoon op eigen grond en met eigen autoriteit.

Als jouw doemscenario reëel was, had Israel dat al lang geleden toegepast, denk je niet?
  woensdag 19 juni 2013 @ 01:38:30 #164
56749 BlaZ
pi_127973356
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 01:26 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Maar andersom ook.
Vergeleken met 10 jaar geleden is de veiligheidssituatie van de Palestijnen wel degelijk afgenomen. Die neemt met de dag af, zelfs.
Het is niet slim om dat je buren aan te doen. Een simpele cursus Sociale Hygiëne zou je op andere gedachten kunnen brengen.
Zou je de afgenomen veiligheidssituatie van de Palestijnen kunnen verduidelijken? Het aantal slachtoffers onder de Palestijnen is namelijk ook flink afgenomen.
Maar over de leefomstandigen bijv durf ik weinig te zeggen, zeker in vergelijking met de situatie van 10 jaar geleden.

Eens, om Machiavelli maar eens te quoten: "Yet, a prince must ensure that he is not feared to the point of hatred"
pi_127973381
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 01:37 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Waarom niet gewoon autonomie geven als zichzelf? Maar dan ook gewoon op eigen grond en met eigen autoriteit.

Als jouw doemscenario reëel was, had Israel dat al lang geleden toegepast, denk je niet?
Omdat ze niet groot genoeg zijn om voor zichzelf te zorgen. En het gebied gaat zwaar gebukt onder terroristisch geweld. Er wonen daar vele extremistische Moslims die schuilgaan. Dus politiek zullen ze ook niet veel kunnen klaarspelen.

Daarom vind ik het best dat ze autonomie hebben binnen de staat Israël. Kunnen ze ook aanspraak maken op sommige soorten Israëlische hulpverlening.
pi_127973428
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 01:38 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Zou je de afgenomen veiligheidssituatie van de Palestijnen kunnen verduidelijken? Het aantal slachtoffers onder de Palestijnen is namelijk ook flink afgenomen.
Maar over de leefomstandigen bijv durf ik weinig te zeggen, zeker in vergelijking met de situatie van 10 jaar geleden.

Eens, om Machiavelli maar eens te quoten: "Yet, a prince must ensure that he is not feared to the point of hatred"
Nou ja, dat is simpel. Elk gebouwd huis op de bezette westoever tast de veiligheidssituatie van de Palestijnen aan. Veiligheid is ook wonen zonder het risico weggejaagd te worden. En wat de vorming van de staat betreft: het inpikken van Jerusalem is natuurlijk wel erg gewaagd.

Inderdaad! Ik kan Macchiavelli ook wel waarderen. Israel wordt gevreesd en daardoor gehaat. Niet slim. Eigenlijk zijn dat dus antisemitische acties.
pi_127973496
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2013 01:41 schreef ontembare het volgende:

[..]

Omdat ze niet groot genoeg zijn om voor zichzelf te zorgen. En het gebied gaat zwaar gebukt onder terroristisch geweld. Er wonen daar vele extremistische Moslims die schuilgaan. Dus politiek zullen ze ook niet veel kunnen klaarspelen.

Daarom vind ik het best dat ze autonomie hebben binnen de staat Israël. Kunnen ze ook aanspraak maken op sommige soorten Israëlische hulpverlening.
Flauwekul. In de bezette westoever en in Gaza zijn er genoeg voorbeelden van succesvolle economische activiteiten. Die overduidelijk gefrustreerd worden door Israel.
Daarnaast worden Palestijnse economische activiteiten afgepakt/ingepikt door Israelische wetten waardoor Israeliërs tussen de Palestijnen en de export gezet worden. En er worden ook Palestijnse gelden tegengehouden door Israel.
  woensdag 19 juni 2013 @ 01:58:40 #168
56749 BlaZ
pi_127973612
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 01:45 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nou ja, dat is simpel. Elk gebouwd huis op de bezette westoever tast de veiligheidssituatie van de Palestijnen aan. Veiligheid is ook wonen zonder het risico weggejaagd te worden. En wat de vorming van de staat betreft: het inpikken van Jerusalem is natuurlijk wel erg gewaagd.

Inderdaad! Ik kan Macchiavelli ook wel waarderen. Israel wordt gevreesd en daardoor gehaat. Niet slim. Eigenlijk zijn dat dus antisemitische acties.
En toch blijven de Palestijnen volharden in hun eisen, die moeten toch onderhand ook beseffen dat de kolonisten nooit meer weg gaan.
pi_127973614
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 01:49 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Flauwekul. In de bezette westoever en in Gaza zijn er genoeg voorbeelden van succesvolle economische activiteiten. Die overduidelijk gefrustreerd worden door Israel.
Daarnaast worden Palestijnse economische activiteiten afgepakt/ingepikt door Israelische wetten waardoor Israeliërs tussen de Palestijnen en de export gezet worden. En er worden ook Palestijnse gelden tegengehouden door Israel.
Ik vrees dat je lekker op dreef bent en verzint wat bij om je argumenten te versterken. Of heb je bewijs hiervoor?
pi_127973806
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 01:58 schreef BlaZ het volgende:

[..]

En toch blijven de Palestijnen volharden in hun eisen, die moeten toch onderhand ook beseffen dat de kolonisten nooit meer weg gaan.
Hun eisen zijn terecht. En Israel erkent in naam dat de kolonisten illegaal zijn.
Wie belazert hier nou de boel?
pi_127973839
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2013 01:58 schreef ontembare het volgende:

[..]

Ik vrees dat je lekker op dreef bent en verzint wat bij om je argumenten te versterken. Of heb je bewijs hiervoor?
Er zijn voorbeelden genoeg van succesvolle Palestijnse ondernemingen. Er is ook geen enkele reden om te denken dat Palestijnen dommer zouden zijn dan joden. Immers, ze zijn verwant.
En wat bewijs betreft: heb jij bewijs van wat jij stelt, dan?
pi_127973897
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 02:18 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Er zijn voorbeelden genoeg van succesvolle Palestijnse ondernemingen. Er is ook geen enkele reden om te denken dat Palestijnen dommer zouden zijn dan joden. Immers, ze zijn verwant.
En wat bewijs betreft: heb jij bewijs van wat jij stelt, dan?
:')

Even rustig aan man. Ik ben geen racist, ik zeg alleen dat Palestina grotendeels bevolkt wordt door extremistische Moslims die iedere vooruitgang zullen tegenhouden, ook in de politiek, en ieder dreig/schrikmiddel ten volste zullen gebruiken om hun eigen standpunten erdoorheen te krijgen. Ook zijn al die extremisten natuurlijk niet eensgezind, ze vechten ook volop met elkaar. Kortom, het is onbegonnen werk.

En verder is Palestina te klein om zelfstandig verder te kunnen. Ze hebben zwaar kapitaal nodig, militaire verdediging en infrastructuur. Dat komt niet zomaar op een dag uit de lucht vallen.

Misschien kunnen we, als alles naar behoren afloopt, over 30 jaar denken aan eigen staat oplossing.
pi_127973969
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2013 02:24 schreef ontembare het volgende:

[..]

:')

Even rustig aan man. Ik ben geen racist, ik zeg alleen dat Palestina grotendeels bevolkt wordt door extremistische Moslims die iedere vooruitgang zullen tegenhouden, ook in de politiek, en ieder dreig/schrikmiddel ten volste zullen gebruiken om hun eigen standpunten erdoorheen te krijgen. Ook zijn al die extremisten natuurlijk niet eensgezind, ze vechten ook volop met elkaar. Kortom, het is onbegonnen werk.

En verder is Palestina te klein om zelfstandig verder te kunnen. Ze hebben zwaar kapitaal nodig, militaire verdediging en infrastructuur. Dat komt niet zomaar op een dag uit de lucht vallen.

Misschien kunnen we, als alles naar behoren afloopt, over 30 jaar denken aan eigen staat oplossing.
Ik ben rustig en beschuldig je niet van racisme.
Jij plaatst hier wel een extreem beeld van Palestijnen.

Maar wat betreft de praktische en economische mogelijkheden denk ik dat je te pessimistisch bent. Het kapitaal dat Palestina nodig heeft, kan het zelf wel verdienen. Als het niet door Israel tegengehouden wordt. Er is voldoende productie en zelfs voldoende handel met het buitenland mogelijk.
Militaire verdediging is amper nodig. Tegen wie? Alleen Israel is een vijand en dat is oppermachtig.
Infrastructuur? Die is er al. Maar wordt gehinderd door de doorlaatposten.
  woensdag 19 juni 2013 @ 02:39:59 #174
56749 BlaZ
pi_127974002
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 02:15 schreef Kees22 het volgende:
Hun eisen zijn terecht. En Israel erkent in naam dat de kolonisten illegaal zijn.
Wie belazert hier nou de boel?
Dat is het punt niet. Illegaal of niet, ze vertrekken nooit meer.

Hun eisen mogen dan wel terecht zijn, realistisch zijn ze niet. Ik snap werkelijk niet waarom ze geen eieren voor hun geld kiezen.
pi_127974035
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 02:39 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Dat is het punt niet. Illegaal of niet, ze vertrekken nooit meer.

Hun eisen mogen dan wel terecht zijn, realistisch zijn ze niet. Ik snap werkelijk niet waarom ze geen eieren voor hun geld kiezen.
Wat is dat dan: eieren voor hun geld?
Betekent dat dat brutalen niet de halve, maar de hele wereld hebben? Dat je moet buigen of weglopen voor de macht?

En waarom hebben de joden dan niet 2000 jaar geleden eieren voor hun geld gekozen?
pi_127974036
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 02:35 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik ben rustig en beschuldig je niet van racisme.
Jij plaatst hier wel een extreem beeld van Palestijnen.

Maar wat betreft de praktische en economische mogelijkheden denk ik dat je te pessimistisch bent. Het kapitaal dat Palestina nodig heeft, kan het zelf wel verdienen. Als het niet door Israel tegengehouden wordt. Er is voldoende productie en zelfs voldoende handel met het buitenland mogelijk.
Militaire verdediging is amper nodig. Tegen wie? Alleen Israel is een vijand en dat is oppermachtig.
Infrastructuur? Die is er al. Maar wordt gehinderd door de doorlaatposten.
Zo klonk het toen je insinueerde dat ik Palestijnen voor dommer dan Joden aan zou zien. Maar goed, misschien was dat toch niet jouw bedoeling.

Wel grappig dat je tot nu toe steeds uitgerekend dat gedeelte overslaat over de aanslagen. Extreem bomaanslagen waarbij tientallen doden en verminkten vallen hebben zeker geen effect op infrastructuur? En wat te denken van de daaropvolgende overbelasting op de sociale voorzieningen en gezondhzorg?

Maar klets maar lekker verder, je reageert enkel op hetgeen jou goed uitkomt. :)
  woensdag 19 juni 2013 @ 02:46:54 #177
56749 BlaZ
pi_127974038
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 02:45 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Wat is dat dan: eieren voor hun geld?
Betekent dat dat brutalen niet de halve, maar de hele wereld hebben? Dat je moet buigen of weglopen voor de macht?

Ja zo werkt het, realisme. Ze hebben geen onderhandelingspositie, geen macht dan moet je gewoon toegeven. Zo is het altijd gegaan.
pi_127974049
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2013 02:46 schreef ontembare het volgende:

[..]

Zo klonk het toen je insinueerde dat ik Palestijnen voor dommer dan Joden aan zou zien. Maar goed, misschien was dat toch niet jouw bedoeling.

Wel grappig dat je tot nu toe steeds uitgerekend dat gedeelte overslaat over de aanslagen. Extreem bomaanslagen waarbij tientallen doden en verminkten vallen hebben zeker geen effect op infrastructuur? En wat te denken van de daaropvolgende overbelasting op de sociale voorzieningen en gezondhzorg?

Maar klets maar lekker verder, je reageert enkel op hetgeen jou goed uitkomt. :)
Dat de muur aanslagen voorkomt, heb ik nooit bestreden. Maar de muur staat niet op eigen grond, maar op grond van de buren.
pi_127974056
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 02:46 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Ja zo werkt het, realisme. Ze hebben geen onderhandelingspositie, geen macht dan moet je gewoon toegeven. Zo is het altijd gegaan.
Gewoon op je rug gaan liggen als iemand boe roept.

Waarom dan niet je oplossen in de wereldbevolking als je weggejaagd wordt uit je land? Waarom dan 2000 jaar lang gnotteren in aangedaan onrecht?
pi_127974074
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 02:50 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat de muur aanslagen voorkomt, heb ik nooit bestreden. Maar de muur staat niet op eigen grond, maar op grond van de buren.
Het gebied is zwaar geteisterd door extremistische groeperingen die het vooral gemunt hebben op infrastructuur, vrouwen, kinderen, zieken en gehandicapten.

Die elementen blijven voortbestaan, er is geen einde in het zicht.

De Palestijnen een eigen staat geven zal deze problemen alleen maar verergeren en is politiek onverantwoord.
pi_127975089
quote:

[..]

Dat is een zaak voor de Rijdende Rechter met de lui van het kadaster.
pi_127975708
quote:

[..]

Stukjes, en waar die op Palestijns grondgebied staat moet die al verzet worden ook van het Israëlisch hooggerechtshof zelf, in veel gevallen zelfs al gebeurd beter je feiten bijhouden.
pi_127979997
quote:
Timmermans dreigt met veto over sancties Israël
Minister Frans Timmermans van Buitenlandse Zaken zal zijn veto uitspreken over mogelijke EU-sancties tegen Israël. De Europese Unie dreigt met maatregelen als het land doorgaat met het bouwen van nederzettingen op de omstreden locatie E1 ten oosten van Jeruzalem.

Dat liet de bewindsman woensdag desgevraagd weten.

Volgens Timmermans zijn Europese sancties nu helemaal niet aan de orde. Hij voerde de afgelopen twee dagen gesprekken met Israëlische en Palestijnse leiders. De kans op hervatting van het vredesoverleg zou met sancties zijn verkeken en dat wil hij voorkomen.[..]
  woensdag 19 juni 2013 @ 11:34:28 #184
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_127980720
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:36 schreef Skillsy het volgende:

Mijn vader komt uit een satmar beweging uit USA, zijn ouders komen uit Hongarije
Hij is zelf niet zo orthodox meer, hij heeft ook gehele wereld afgereisd e.d . En zodoende mijn moeder in Belgie ontmoet.
Mijn andere oma komt uit Rusland.

Zeer internationaal dus, jouw joodse achtergrond.

"Niet zo Orthodox meer?" En toch uit Satmar-beweging? Is dat niet moeilijk om je uit die sociale omgeving te bevrijden? Hebben jullie nog kontakt met Satmar-joden bijv. in Antwerpen en Brussel?

quote:
Mijn vader van origine inderdaad, maar zijn ouders zijn na de oorlog gevlucht na USA. De opa van mijn vader was een Boechaarse jood uit Oezbekistan zijn vrouw een jodin uit Hongarije.

Je hoort nooit iets over joden uit die gebieden in Centraal Azie eigenlijk.
Veel Boekhaarse Joden en andere Joden uit Centraal-Azië zijn binnen de Sovjet-Unie volledig geassimileerd en met (vaak Russische) niet-joodse vrouwen gehuwd. Sommigen van hen gaan met gezin naar Israël(ische illegale nederzettingen) op zoek naar een goed leven, werk, hoge levensstandaard. Echt Joods zijn de meesten niet meer.

Wel interessante dat er blijkbaar zoveel Joden uit Hongarije gevlucht zijn naar de Verenigde Staten. Officieel leven 7 miljoen Joden in de VS, maar volgens mij nog veel meer nakomelingen uit gemengde (joods-goy) huwelijken die volledig geassimileerd (en geseculariseerd vaak) zijn.

quote:
Vrede moet altijd voorop staan, mijn vader is fel tegen staat Israel, ik ben wat milder maar ook niet pro eerlijk gezegd. Maar ik ben ook niet pro Palestijns (let op: bedoel de regering niet de bevolking).
Ik moet me goed realiseren: niet teveel zionitsich worden, maar ook niet de ultra kant opgaan. Beide zijn niet goed. Je moet een beeejte een balans zien te vinden.
Inderdaad. Men moet de schaduwzijden aan alle kanten zien. Islamistische Hamas, Islamitische Jihad en ook corrupte (gematigder) PLO zijn geen goede oplossingen voor Palestina.

Dat een Satmar-afstammeling tegen de staat Israël is, verbaast mij niet.

quote:
Mijn reacties in deze topics zijn vaak onderbuik gevoelens, sommige mensen kunnen anderen op de kast jagen. En ik moet me minder van aantrekken denk ik.

Het liefst houd ik me buiten van politiek .Ik kijk ook niet het nieuws (oh wacht eens, heb ik niet met jou een discussie gehad op Front Page?)
Ik wil zoveel mogelijk nieuws (zeker over Israel) buiten me houden.

Hoe sta jij , als Christen, dan tegenover de staat Israel?
Ik snap je reacties wel. Joden krijgen het vaak (op internet) te verduren, zijn voor veel mensen een rode lap op de stier. Er is ook veel echt antisemitisme (antizionisme is geen antisemitisme overigens natuurlijk).

Ik vind het niet erg dat de staat Israël bestaat, maar er moet een staat Palestina komen, compensatie voor de Palestijnse vluchtelingen, terugkeermogelijkheid Palestijnse vluchtelingen bij afzweren van terrorisme. Het kan niet zo dat onrecht dat individuele joden in Europa is aangedaan, leidt tot onrecht aangedaan aan Palestijnen (moslims en christenen).

Zeer veel Palestijnen stammen genetisch af van de tot het Christendom en later (deels tot de) Islam bekeerde oorspronkelijke inwoners van het Heilig Land. Veel Palestijnen zijn dus Joods (qua DNA). Joodser dan sommige illegale kolonisten, ironisch genoeg. Zo zie je maar dat etnogenese heel complex is. Slechts een deel van de Palestijnen stamt af van Arabische bedoeïenen. De rest zijn nakomelingen van de Joden, Arameeërs, Grieken, Romeinen, Phoeniciërs, Kanaänieten, Filistijnen die in het gebied leefden. Vooral van de Joden (zeker de Palestijnen van Jericho, Hebron, Jeruzalem en omgeving). We zien ook dat de Joodse graven en heiligdommen doel van bedevaartstochten van Palestijnen bleven in het Christendom en zelfs in de Islam. (Hoewel wahabieten uit Saoedi-Arabië enz. bedevaarten naar graven van profeten enz. als "afgoderij" beschouwen.) Er is grote continuïteit tussen de antieke Joden en de Palestijnen. De meeste Joden die nu "terugkeren" woonden al ten tijde van Christus (althans hun voorouders woonden) in de diaspora in Egypte, Italië.
  woensdag 19 juni 2013 @ 12:25:42 #185
176916 Karrs
2007-2017
pi_127982850
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 11:34 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

Ik snap je reacties wel. Joden krijgen het vaak (op internet) te verduren, zijn voor veel mensen een rode lap op de stier. Er is ook veel echt antisemitisme (antizionisme is geen antisemitisme overigens natuurlijk).
(Ja, dat is 't wel.)

(Denk maar eens na. Wie zijn zionisten?)

(Zie ook dit verhaaltje). Het is verbijsterend om te zien hoe diep de haat zit en hoe het wordt omgevormd tot iets onpersoonlijks. Het zijn geen mensen, maar zionisten. En dat kennen we: in de jaren 20, 30 en 40 waren het ook geen mensen, maar joden.)
pi_127982908
Antizionisme en antisemitisme zijn inderdaad steeds vaker van hetzelfde laken een pak.

[ Bericht 5% gewijzigd door DeParo op 19-06-2013 12:38:13 ]
  woensdag 19 juni 2013 @ 12:28:58 #187
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_127982979
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 12:27 schreef DeParo het volgende:
Antizionisme en antisemitisme zijn inderdaad steeds vaker een laken van hetzelfde pak.
hetzelfde laken :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_127983194
quote:
Antizionisme en antisemitisme zijn inderdaad steeds vaker een laken van hetzelfde pak.
Vind jij dat vele Palestijnen dat zijn? Waaronder de extremistische Moslimorganisaties zoals PLO en Hamas ed?
  woensdag 19 juni 2013 @ 12:37:27 #189
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_127983336
quote:
Absolute onzin natuurlijk.

Anderszins heeft Theodor Herzl al vanaf het begin antisemitisme als beste vriend van het zionisme genoemd.

Kritiek op Israël of verwerping van zionisme en kolonisten staan geenszins gelijk aan antisemitisme.

Natuurlijk zijn er ook antisemieten die antizionisten zijn, hoewel er ook antisemieten zijn die pro-zionistisch zijn.
  woensdag 19 juni 2013 @ 12:38:48 #190
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_127983386
quote:
7s.gif Op woensdag 19 juni 2013 12:25 schreef Karrs het volgende:

[..]

(Ja, dat is 't wel.)

(Denk maar eens na. Wie zijn zionisten?)

(Zie ook dit verhaaltje). Het is verbijsterend om te zien hoe diep de haat zit en hoe het wordt omgevormd tot iets onpersoonlijks. Het zijn geen mensen, maar zionisten. En dat kennen we: in de jaren 20, 30 en 40 waren het ook geen mensen, maar joden.)
Er is gewoon een onderscheid tussen joden en zionisme. Ik heb het niet over personen, maar over de ideologie.

Het zionisme is voor 1967 nooit wereldwijd gelijkgesteld aan "het jodendom". Integendeel.

Natuurlijk zijn er wel antisemieten die zich achter "de zionisten" als term verschuilen om hun antisemitisme tegenover alle joden te verdoezelen.
  woensdag 19 juni 2013 @ 12:39:51 #191
176916 Karrs
2007-2017
pi_127983437
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 12:38 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

Er is gewoon een onderscheid tussen joden en zionisme. Ik heb het niet over personen, maar over de ideologie.

Het zionisme is voor 1967 nooit wereldwijd gelijkgesteld aan "het jodendom". Integendeel.

Natuurlijk zijn er wel antisemieten die zich achter "de zionisten" als term verschuilen om hun antisemitisme tegenover alle joden te verdoezelen.
Beantwoord de vraag nou eens. WIE zijn zionist?
  woensdag 19 juni 2013 @ 12:41:25 #192
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_127983513
Karrs is terug :o
pi_127983542
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 12:37 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

Anderszins heeft Theodor Herzl al vanaf het begin antisemitisme als beste vriend van het zionisme genoemd.

Kritiek op Israël of verwerping van zionisme en kolonisten staan geenszins gelijk aan antisemitisme.

Natuurlijk zijn er ook antisemieten die antizionisten zijn, hoewel er ook antisemieten zijn die pro-zionistisch zijn.
Semieten.... zijn dat ook niet een volk van Arabiërs? :? En dan denk ik aan de ooorspronkelijk geografische verspreiding van de verschillende volkeren destijds in hrt gebied Semia waar de naam vandaan komt.

En verder zionist= pro Israël
Antisemiet = anti Joods
w/
  woensdag 19 juni 2013 @ 12:43:48 #194
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_127983609
quote:
7s.gif Op woensdag 19 juni 2013 12:39 schreef Karrs het volgende:

[..]

Verschillende mensen. Veelal Joden (het is joods nationalisme en een project voor thuisland van joden op territorium van het historische Palestina). Er zijn ook christenzionisten (evangelicale Amerikanen veelal, maar ook Nederlanders).
pi_127983678
quote:
2s.gif Op woensdag 19 juni 2013 12:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

hetzelfde laken :P
:P :P

quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2013 12:33 schreef ontembare het volgende:

[..]

Vind jij dat vele Palestijnen dat zijn? Waaronder de extremistische Moslimorganisaties zoals PLO en Hamas ed?
Lange tijd heb ik die voornamelijk alleen extreem nationalistisch gevonden, zeker in de begindagen van het conflict tussen de Arabieren en Zionisten, maar daar is in verloop naar tijd wel verandering in gekomen en die Moefti van Jeruzalem toentertijd is daar een duidelijk voorbeeld van.

quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 12:37 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

Dat heeft hij niet, haal zinnen en woorden maar lekker uit de context, verdraai ze, en ga er zelf dingen invullen wat hij niet heeft gezegd, informeer je goed of, informeer je niet. Jij mag het onzin vinden, maar dan houd je jezelf voor de gek, antizionisme was eerst een ander woord voor het steunen van het Arabische nationalisme, of althans tegen 'specifieke ontwikkelingen die zich alleen daar hebben voorgedaan onder verdediging van Zionisme dan', daar is veel meer verandering in gekomen en antisemitische retoriek raakt steeds meer vermengt met antizionistische retoriek.

Neem een Kees22 (die zichzelf lachwekkend genoeg anti-zionist noemt) die bijvoorbeeld niet weg te slaan is uit topics waar het gaat over Joden, of het nu hun religie of iets met besnijden te maken heeft, en zo zijn er nog tal van andere voorbeelden te noemen.

----

Daarnaast noem je twee verschillende zaken, als je kritiek hebt op hoe Israel of de kolonisten optreden af en toe hoef je nog geen anti-zionist te zijn, maar iemand die zich vandaag de dag met de kennis van nu nog steeds anti-zionist noemt moet er niet van opkijken wanneer hij raar wordt aangekeken dat is wel duidelijk.
  woensdag 19 juni 2013 @ 12:45:58 #196
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_127983693
quote:
7s.gif Op woensdag 19 juni 2013 12:39 schreef Karrs het volgende:

[..]

Welkom Karrs...

http://www.haaretz.com/pr(...)t-web-sites-1.268393
  woensdag 19 juni 2013 @ 12:58:05 #197
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_127984121
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 12:45 schreef DeParo het volgende:

[..]

:P :P

[..]

Lange tijd heb ik die voornamelijk alleen extreem nationalistisch gevonden, zeker in de begindagen van het conflict tussen de Arabieren en Zionisten, maar daar is in verloop naar tijd wel verandering in gekomen en die Moefti van Jeruzalem toentertijd is daar een duidelijk voorbeeld van.

De Grootmoefti van Jeruzalem, Mohammed al-Husseyni, was ook een Arabische nationalist (naast islamitisch leider). Geenszins was hij een islamistische Hamas-ideoloog per se, omdat de grootmoefti fel aansloot bij Europese fascistische regimes en bij Europees nationalisme. Hij had ook christelijke Palestijnse medewerkers (enkelen). En hij had ook veel islamitische tegenstanders (vooral in het huidige Israëlisch-Arabische, toen Palestijnse, dorp Abu Gosh, 99 % soennitisch moslim).

quote:
Dat heeft hij niet, haal zinnen en woorden maar lekker uit de context, verdraai ze, en ga er zelf dingen invullen wat hij niet heeft gezegd, informeer je goed of, informeer je niet. Jij mag het onzin vinden, maar dan houd je jezelf voor de gek, antizionisme was eerst een ander woord voor het steunen van het Arabische nationalisme, of althans tegen 'specifieke ontwikkelingen die zich alleen daar hebben voorgedaan onder verdediging van Zionisme dan', daar is veel meer verandering in gekomen en antisemitische retoriek raakt steeds meer vermengt met antizionistische retoriek.
Dat laatste is een bewering die jij niet bewijzen kunt. Het eerste klopt.

Ik zeg ook niet dat antizionisme niet soms misbruikt wordt, maar de ideologie is geen antisemitische ideologie (dat beweren alleen zionisten).

Jongen, ik ken de materie beter dan jij (als jood? Hasbara?). Ik heb "Der Judenstaat" zelf in het origineel gelezen (jaren terug).

quote:
„Ich begreife den Antisemitismus. Wir Juden haben uns, wenn auch nicht durch unsere Schuld, als Fremdkörper inmitten verschiedener Nationen erhalten. Wir haben im Ghetto eine Anzahl gesellschaftswidriger Eigenschaften angenommen. Unser Charakter ist durch den Druck verdorben, und das muß durch einen anderen Druck wieder hergestellt werden. Tatsächlich ist der Antisemitismus die Folge der Judenemanzipation.“ (Theodor Herzl: Theodor Herzls Tagebücher – 1895-1904 – Drei Bände, Band 1, Jüdischer Verlag, Berlin, 1922, pagina 10.)
quote:
„Die Antisemiten werden unsere verläßlichsten Freunde, die antisemitischen Länder unsere Verbündeten.“ (Theodor Herzl: Theodor Herzls Tagebücher – 1895-1904 – Drei Bände, Band 1, Jüdischer Verlag, Berlin, 1922, pagina 93)
quote:
Neem een Kees22 (die zichzelf lachwekkend genoeg anti-zionist noemt) die bijvoorbeeld niet weg te slaan is uit topics waar het gaat over Joden, of het nu hun religie of iets met besnijden te maken heeft, en zo zijn er nog tal van andere voorbeelden te noemen.
Ik ben (als milde Israël-criticus) juist fel voor besnijdenis, voor koosjere slacht (vrijheid daartoe althans). Ik ben ook voor subsidies om synagoges te herstellen. Arabische nationalistische regimes deden dat overigens ook vaak, maar werden door het volkse antisemitisme (toen eigenlijk nieuw in de islamitische wereld, geïntroduceerd door zionisme min of meer, hoewel er soms wel pogroms waren), ontstaan door Europese literatuur, gedwongen tot volkse maatregelen tegen alle joden. Maar bijv. in Jemen was de bevolking fel tegen het vertrek van de Jemenitische Joden naar Israël. Israëlische afgedwongen aliyah was dat, compleet met false flag-bomaanslagen tegen Jemenitische joodse doelen.

Natuurlijk hebben veel mensen een ongezonde obsessie voor joden.

Maar antizionisme heeft niets met antisemitisme te maken per se. Dat is een leugen.

quote:
Daarnaast noem je twee verschillende zaken, als je kritiek hebt op hoe Israel of de kolonisten optreden af en toe hoef je nog geen anti-zionist te zijn, maar iemand die zich vandaag de dag met de kennis van nu nog steeds anti-zionist noemt moet er niet van opkijken wanneer hij raar wordt aangekeken dat is wel duidelijk.
Antizionist mag iedereen zijn. Dat bepalen jullie niet, wie dat mag zijn.

Ik ben zelf eerder 'neutraal' en zowel criticus van Israël als van Hamas e.d. Ik heb enige sympathie voor de Israëlische vredesbeweging en de technocraten binnen de PLO/Palestijnse Autoriteit (maar ook daar teveel corruptie, waardoor mensen naar salafisme en islamisme vluchtten).

Jij kunt echt niet iemand monddood maken en het recht ontzeggen het zionisme af te wijzen. Dat is belachelijk.

En wil je een "taboe" op antizionisme invoeren ("raar aangekeken wordt")? Dat is niet meer mogelijk.

"Af en toe" kritiek mag, maar geen systematische kritiek op het zionisme of de staat Israël? Geen historisch systematische kritiek? Dat "mag" niet van jou? (Nogmaals, ik zou zelf best in Israël kunnen leven, hoewel ik de staatsconcepten, het joods nationalistische "pure" streven enz. afwijs. Ik ben helemaal niet categorisch "anti-Israëlisch" zelf. Ik zie ook wel enkele voordelen t.o.v. sommige buurlanden.)
  woensdag 19 juni 2013 @ 13:07:14 #198
56749 BlaZ
pi_127984449
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 02:53 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Gewoon op je rug gaan liggen als iemand boe roept.

Waarom dan niet je oplossen in de wereldbevolking als je weggejaagd wordt uit je land? Waarom dan 2000 jaar lang gnotteren in aangedaan onrecht?
Als verzet zinloos is moet je gewoon je eisen bijstellen. Met doormodderen schiet je al helemaal niks op.
pi_127984584
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 13:07 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Als verzet zinloos is moet je gewoon je eisen bijstellen. Met doormodderen schiet je al helemaal niks op.
Eisen bijstellen had in een vroeg stadium al moeten gebeuren, en dan uiteraard vooral vanaf Palestijnse kant. Dat het niet is gebeurd is vooral te danken aan Westerse partijen die zich er mee moeten bemoeien. Maar goed, wij wassen onze handen altijd in onschuld aangezien we beschaafd zijn.
pi_127984599
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 12:58 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

De Grootmoefti van Jeruzalem, Mohammed al-Husseyni, was ook een Arabische nationalist (naast islamitisch leider). Geenszins was hij een islamistische Hamas-ideoloog per se, omdat de grootmoefti fel aansloot bij Europese fascistische regimes en bij Europees nationalisme. Hij had ook christelijke Palestijnse medewerkers (enkelen). En hij had ook veel islamitische tegenstanders (vooral in het huidige Israëlisch-Arabische, toen Palestijnse, dorp Abu Gosh, 99 % soennitisch moslim).
Sterker nog, Hamas was er toen niet eens, maar zijn 'nationalistische' retoriek had bijzonder veel antisemitische trekjes mocht je even vergeten zijn wat die meneer allemaal getracht heeft te doen. Wat betreft zijn carrière verder, interessant, maar lijkt me verder niet zo relevant ;) :P.

[..]

quote:
Dat laatste is een bewering die jij niet bewijzen kunt. Het eerste klopt.

Ik zeg ook niet dat antizionisme niet soms misbruikt wordt, maar de ideologie is geen antisemitische ideologie (dat beweren alleen zionisten).

Jongen, ik ken de materie beter dan jij (als jood? Hasbara?). Ik heb "Der Judenstaat" zelf in het origineel gelezen (jaren terug).
Dat is een bewering die ik zeer zeker wel kan bewijzen, noem een willekeurig bekend iemand die zichzelf anti-zionist noemt, en een goede kans dat er daadwerkelijk antisemitische uitspraken te vinden zijn.

Dries van Agt?
De zaak Menten
De vier van Breda

Gretta Duisenberg?
De twee-minuten-stilte-affaire
De bekende 'zes miljoen' uitspraak die ze ooit heeft gedaan.

Ga zo maar door.

Nogmaals, jezelf tegenwoordig kritisch noemen is een ding, maar jezelf antizionistisch noemen dat is een heel andere stap en dan moet je ook duidelijk weten in wat voor omgeving je jezelf bevindt.

En goed dat je de boeken van Herzl hebt gelezen, wel opmerkelijk dat je dan incorrect post wat hij gezegd zou hebben, maar vergeet niet dat anti-Zionisme eerst slechts weinig anders was dan Arabisch nationalisme, Palestijns nationalisme, maar dat groepen die zich er mee zijn gaan bemoeien heel andere retoriek zijn gaan gebruiken.

Wat betreft Westers anti-Zionisme zie je veel antisemitisme terug zoals dat in Europa al eeuwen aanwezig is en onder islamieten zie je veel islamitisch antisemitisme terug en beide groepen tonen overigens veel overlap.

[..]

[..]

[..]

quote:
Ik ben (als milde Israël-criticus) juist fel voor besnijdenis, voor koosjere slacht (vrijheid daartoe althans). Ik ben ook voor subsidies om synagoges te herstellen. Arabische nationalistische regimes deden dat overigens ook vaak, maar werden door het volkse antisemitisme (toen eigenlijk nieuw in de islamitische wereld, geïntroduceerd door zionisme min of meer, hoewel er soms wel pogroms waren), ontstaan door Europese literatuur, gedwongen tot volkse maatregelen tegen alle joden. Maar bijv. in Jemen was de bevolking fel tegen het vertrek van de Jemenitische Joden naar Israël. Israëlische afgedwongen aliyah was dat, compleet met false flag-bomaanslagen tegen Jemenitische joodse doelen.
Dat is niet helemaal correct en vaak overtrokken, maar Israel-criticus is iets heel anders dan anti-Zionistisch zijn, dat voorop gesteld. En de Joden werden in Arabische landen vaak niet zo vervolgd als in Europa bijvoorbeeld, dat klopt, maar die 'minderheidspositie' hadden ze wel opgelegd kregen en de vervolgingen, zoals je zelf ook al 'zegt', die kwamen ook voor.

quote:
Natuurlijk hebben veel mensen een ongezonde obsessie voor joden.

Maar antizionisme heeft niets met antisemitisme te maken per se. Dat is een leugen.
Dat is geen leugen, tegenwoordig is het steeds meer dezelfde retoriek geworden en ik kan er weinig anders van maken, zie de overlap waar Joden veelal van alles in de schoenen werd geschoven, zogenaamd een groot complot, en dat komt ook met Israel weer terug, dezelfde vooroordelen, beschuldigingen en ga zo nog maar eens door de overeenkomsten zijn duidelijk.

Maar, nogmaals, dat betekent niet dat elke vorm van kritiek ook antisemitisch is, dat heb ik niet gezegd, ik heb het over puur antizionisme de westerse en islamitische varianten en overal daartussen uiteraard.

[..]

quote:
Antizionist mag iedereen zijn. Dat bepalen jullie niet, wie dat mag zijn.

Ik ben zelf eerder 'neutraal' en zowel criticus van Israël als van Hamas e.d. Ik heb enige sympathie voor de Israëlische vredesbeweging en de technocraten binnen de PLO/Palestijnse Autoriteit (maar ook daar teveel corruptie, waardoor mensen naar salafisme en islamisme vluchtten).

Jij kunt echt niet iemand monddood maken en het recht ontzeggen het zionisme af te wijzen. Dat is belachelijk.

En wil je een "taboe" op antizionisme invoeren ("raar aangekeken wordt")? Dat is niet meer mogelijk.

"Af en toe" kritiek mag, maar geen systematische kritiek op het zionisme of de staat Israël? Geen historisch systematische kritiek? Dat "mag" niet van jou? (Nogmaals, ik zou zelf best in Israël kunnen leven, hoewel ik de staatsconcepten, het joods nationalistische "pure" streven enz. afwijs. Ik ben helemaal niet categorisch "anti-Israëlisch" zelf. Ik zie ook wel enkele voordelen t.o.v. sommige buurlanden.)
Wat iedereen doet moet hij lekker zelf weten, sowieso niet iedereen wordt dat verwacht ik haha en ik den dat er wel wat dat betreft meer mogelijk is, maar in ieder geval moet je niet raar opkijken als je ook op die keuzes aangepakt wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')