Weet ik, maar toch, ze zijn er niet meer!quote:Op vrijdag 24 mei 2013 17:20 schreef Individual het volgende:
[..]
Supermarkten worden links en rechts overgenomen, gesloten en geopend. Supermarktoorlog.
Binnenkort verdwijnt de C1000, dat zal ook wel even wennen worden.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 17:20 schreef Individual het volgende:
[..]
Supermarkten worden links en rechts overgenomen, gesloten en geopend. Supermarktoorlog.
Nee precies. Ik werkte vroeger voor Groenewoudt. Die is er ook niet meer. Waar ik werkte is niet eens een supermarkt meer.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 17:21 schreef Dumpafval het volgende:
[..]
Weet ik, maar toch, ze zijn er niet meer!
Nu overgenomen door 'dragon' Peter Jones, maar ze zijn toch echt verdwenen en het merk nu dus weer terug.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 17:23 schreef .SP. het volgende:
Jessops is nog in leven, overgenomen door investeerder.
Haha, nee, grote en vooral hier in de omgeving goed bekende kledingwarenhuis.quote:
Hier zijn de winkels niet echt dicht geweest voor zover ik me kan herinneren, maar goed, ze bestaan nogquote:Op vrijdag 24 mei 2013 17:25 schreef Individual het volgende:
[..]
Nu overgenomen door 'dragon' Peter Jones, maar ze zijn toch echt verdwenen en het merk nu dus weer terug.
Ken het wel, zat in Hoogeveen vroeger. En nog steeds in Veendam geloof ikquote:
Harense smid nog wel hoorquote:Op vrijdag 24 mei 2013 23:11 schreef Djeez het volgende:
Scapino is er nog altijd. Heeft hier in Assen hoofdkantoor en magazijn staan.Weet wel dat Van Leest er niet meer is.
Harense Smid en Megapool zijn er ook niet meer
En die heeft de merknaam Megapool overgekocht, welke voor een webwinkel wordt gebruikt. Logo is ook exact hetzelfde.quote:
Heb ik nog gewerkt. Zonde dat ze die opgedoekt hebben. Maar ja, Laurus stond nu niet echt bekend om hun zakelijke goede beslissingen. In een paar jaar tijd van de nummer 2 achter ahold naar helemaal niks meer.quote:
Uiteindelijk gingen ze het zelf, met de volslagen mislukte Konmar-formule.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 14:56 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Heb ik nog gewerkt. Zonde dat ze die opgedoekt hebben. Maar ja, Laurus stond nu niet echt bekend om hun zakelijke goede beslissingen. In een paar jaar tijd van de nummer 2 achter ahold naar helemaal niks meer.
En maar zingen in de Arena toen: ah gaat naar de klote, prutsers.
Is die weg?quote:
Oftewel, komende dagen even goedkoop DVD's hamsteren.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 23:50 schreef rubbereend het volgende:
even een paar dagen wachten en dan: Free Record Shop
ik denk dat als maandag de rechter zijn uitspraak doet dat het slot op de deur gaatquote:Op zondag 26 mei 2013 01:05 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Oftewel, komende dagen even goedkoop DVD's hamsteren.
Hmm, dan de uitspraak afwachten 'vanuit' een Free Record Shop.quote:Op zondag 26 mei 2013 01:08 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ik denk dat als maandag de rechter zijn uitspraak doet dat het slot op de deur gaat
Music Store is al een jaar of tien weg, denk ik?quote:Op zondag 26 mei 2013 01:03 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Is die weg?*Gaat zoeken*
Krijg nou
Superconfex is weg in Nederland.
Onmogelijkquote:Op zondag 26 mei 2013 01:27 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Music Store is al een jaar of tien weg, denk ik?
quote:Op zondag 26 mei 2013 01:08 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Hmm, dan de uitspraak afwachten 'vanuit' een Free Record Shop.
Zal wel komen doordat de winkel hier in het dorp jaren geleden al verdween, dat ik dacht dat het al zo lang niet meer bestaat.quote:Op zondag 26 mei 2013 01:35 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
OnmogelijkIk bedoelde deze:
[ afbeelding ]
Hier heb ik een paar jaar geleden nog vaak platen en DVD-boxen gescoord. Inmiddels anderhalf jaar dicht lees ik hier:
http://3voor12.vpro.nl/ni(...)met-Music-Store.html
U snapt me.quote:Op zondag 26 mei 2013 01:53 schreef rubbereend het volgende:
[..]meekijken op schermen en daarna plunderen
Herman Heinsbroek, dacht ik ook ja.quote:Op zondag 26 mei 2013 02:04 schreef Ferdo het volgende:
Was dat trouwens niet ooit van Herman Heinsbroek, om een bruggetje te slaan met het verdwenen BN'ertopic?
quote:Heinsbroek heeft die dagen last van zijn solitaire attitude. Bij gebrek aan vrienden zit iedereen hem op de huid. De Free Record Shop, de grootste detaillist van de branche, eist extra kortingen van Arcade, vertelt Hans Breukhoven. Heinsbroek probeert daar onderuit te komen door in 1988 een eigen winkelketen op te kopen: The Music Store. ,,Vond ik natuurlijk niet leuk'', zegt Breukhoven. ,,Maar het was slim van Herman.'' Wiesenbron zegt dat toen bleek dat Heinsbroek een groot ondernemer is: ,,De meeste platenmaatschappijen in Nederland worden geleid door verkoopdirecteuren die orders uit de VS uitvoeren. Herman was de enige die écht risico's nam.''
quote:Op zondag 26 mei 2013 11:22 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Ter meulen
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ter_Meulen
quote:
Ja ik herinnerde het me van een digitale file die ik een paar jaar geleden binnenkreeg (Beta is van vér voor mijn tijd), was naar mijn idee de meest awkward André van Duin-show die ik ooit gezien heb.quote:
TV shows en kanalen verdwijnen constant. Fox zelf is nog springlevend. Hun nieuwskanaal is erg vermakelijk (niet langer dan een half uur in de zoveel maanden)quote:Op zondag 26 mei 2013 17:56 schreef ArnieAlberts het volgende:
Nog een merk wat niet meer is:
[ afbeelding ]
Meh, Fox Kids was een merk.quote:Op zondag 26 mei 2013 18:26 schreef Individual het volgende:
[..]
TV shows en kanalen verdwijnen constant. Fox zelf is nog springlevend. Hun nieuwskanaal is erg vermakelijk (niet langer dan een half uur in de zoveel maanden)
Moest wel even googlen wat het was, maar opgehouden in 2011 idd: http://www.retaildetail.b(...)-niet-meer-in-europaquote:
Dat is niet meer de tandy die ik bedoel ( onderdeel van InterTan ), en die als huismerken Memorex en Realistic had. (ze hebben zelfs huismerk homecomputers op basis met de Z80a volgens mij )quote:Op maandag 27 mei 2013 12:35 schreef Individual het volgende:
[..]
Moest wel even googlen wat het was, maar opgehouden in 2011 idd: http://www.retaildetail.b(...)-niet-meer-in-europa
Nog wel op internet: http://www.e-tandy.com/
Misschien is het wel dezelfde.. In België lopen ze wel vaker 15 jaar achter op Nederland (en de VS).quote:Op maandag 27 mei 2013 12:39 schreef Anakin24 het volgende:
[..]
Dat is niet meer de tandy die ik bedoel ( onderdeel van InterTan ), en die als huismerken Memorex en Realistic had. (ze hebben zelfs huismerk homecomputers op basis met de Z80a volgens mij )
Oilily wel, dacht ik.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 18:28 schreef CoExist het volgende:
Vroeger in mijn basisschool tijd had de kledingwinkels Naf Naf en Oilily.
Ze verkochten trutten schoenen met vlinders en veels te zuurstokroze sjaals voor hippe meiden die in hun meelbieten bui de Tina lazen en Beverly Hills 90210 keken.
Bestaan die winkels nog wel eigenlijk?
Voor stoere jongens had je de Cool Cat, al vond ik dat toen al sneu. En jammer genoeg bestaat die winkel nog steeds.
Oilily zit nog steeds in Rotterdam (Koopgoot), en Naf Naf in Brussel.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 18:28 schreef CoExist het volgende:
Vroeger in mijn basisschool tijd had de kledingwinkels Naf Naf en Oilily.
Ze verkochten trutten schoenen met vlinders en veels te zuurstokroze sjaals voor hippe meiden die in hun meelbieten bui de Tina lazen en Beverly Hills 90210 keken.
Bestaan die winkels nog wel eigenlijk?
Vroeger was dat "van Dijk" trouwensquote:
Ja, die hadden toch zo'n logo van een mannetje met boks handschoenen?quote:
Jup.quote:Op woensdag 29 mei 2013 08:52 schreef CoExist het volgende:
[..]
Ja, die hadden toch zo'n logo van een mannetje met boks handschoenen?
Die is door het faillissement toch samen gevoegd met Selexyz!?quote:Op woensdag 29 mei 2013 09:50 schreef Individual het volgende:
Ik zie dat het ook niet zo goed gaat met De Slegte. Veel geweest vroeger.
[ afbeelding ]
Natuurlijk ook weer een internetslachtoffer.
Bestaat in België nog wel iigquote:
Objectief is samen met Kral al enkele jaren geleden failliet gegaanquote:Op dinsdag 28 mei 2013 17:27 schreef gebrokenglas het volgende:
Vroeger had je "Objektief" - in beginsel een fotozaak maar je kon er ook hifi apparatuur kopen, en soms zelfs computers. Ook die ben ik al een tijd niet meer tegengekomen. Ook failliet?
Miss Selfridge bestaat nog wel in Engeland. Het waren zelfs de eerste beelden die we zagen van de rellen in Birmingham..quote:Op woensdag 29 mei 2013 08:48 schreef SEMTEX het volgende:
[ afbeelding ]
Dit was een keten waar ik graag heen ging in Amsterdam, op een gegeven moment zijn ze verdwenen uit Amsterdam en niet meer teruggekomen. Ik geloof dat ze wel weer plannen hebben om terug te keren, maar ik weet geen exacte details.
Ik geloof ook dat de huidige eigenaar van het merk Rucanor het daarom ook failliet heeft laten gaan, om een doorstart te maken en alleen de merknaam mee te nemen.quote:Op woensdag 29 mei 2013 13:21 schreef Individual het volgende:
Er is een levendige handel in gefaalde merknamen zie ik. Naamsbekendheid, maar de originele formule's werkten niet.
Daar heb ik nog steeds mijn speakers van. Toen al flink afgeprijsd omdat een hoekje beschadigd was. 20 jaar later en gebruik ze nog steeds. 75 Gulden waren ze en origineel iets van 300 Gulden oid.quote:
Ik zou niet weten, volgens mij begin jaren '90quote:Op woensdag 29 mei 2013 14:06 schreef Individual het volgende:
[..]
Hoe lang zijn zij er al niet meer?
quote:Op woensdag 29 mei 2013 09:50 schreef Individual het volgende:
[ afbeelding ]
beiden gekocht door dezelfde investeringsmaatschapij en worden nu samengevoegd in de steden waar ze beiden zittenquote:Op woensdag 29 mei 2013 09:55 schreef CoExist het volgende:
[..]
Die is door het faillissement toch samen gevoegd met Selexyz!?
Ik vond hun goedkope boeken altijd wel interessant. Selexyz was een beetje een overbodige winkel, tevens overpriced. In Eindhoven zit een grote winkel van selexyz en een kleintje van De Slegte die nu nog restpartijen verkoopt. De nieuwe investeerder heeft een hele rits enquètes onder zijn klanten gehouden over hoe de nieuwe winkel ingericht moet worden, wat er moet komen en wat vooral niet.quote:Op woensdag 29 mei 2013 09:50 schreef Individual het volgende:
[ afbeelding ]
In navolging:quote:Op woensdag 29 mei 2013 18:03 schreef Individual het volgende:
Atari: weer een waardevol merk dat al van verschillende eigenaren is geweest, en weer te koop staat.
Wij bij de Kroon:quote:Op woensdag 29 mei 2013 21:17 schreef Nemephis het volgende:
Wij deden vroeger altijd boodschappen bij de Végé
[ afbeelding ]
Scapino sowieso. Schoenenreus is failliet, maar een aantal vestigingen blijven bestaan. Iig die in Nijmegen.quote:
Die moet een waanzinnig PR-bureau hebben gehad. Heb zo'n 40 jaar niet meer aan dat deuntje gedacht en bij het lezen van die zin kon ik het zo zingen.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 18:01 schreef WethouderHekking het volgende:
1 2 3 je proeft het zo, het is ijs van Caraco !
Schoenenreus heeft een doorstart gemaakt dus bestaan nog gewoon.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 20:49 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Scapino sowieso. Schoenenreus is failliet, maar een aantal vestigingen blijven bestaan. Iig die in Nijmegen.
Kennelijk heeft dat bureau op het einde dan toch wat steekjes laten vallen, vrees ik.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 22:58 schreef wasgetekend het volgende:
[..]
Die moet een waanzinnig PR-bureau hebben gehad. Heb zo'n 40 jaar niet meer aan dat deuntje gedacht en bij het lezen van die zin kon ik het zo zingen.
quote:Op zaterdag 8 juni 2013 22:58 schreef wasgetekend het volgende:
[..]
Die moet een waanzinnig PR-bureau hebben gehad. Heb zo'n 40 jaar niet meer aan dat deuntje gedacht en bij het lezen van die zin kon ik het zo zingen.
Tja, opgelikt geslokt door het machtige Unilver (Ola)quote:Op zaterdag 8 juni 2013 23:04 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Kennelijk heeft dat bureau op het einde dan toch wat steekjes laten vallen, vrees ik.
Je zou er haast een museum van makenquote:Op woensdag 12 juni 2013 13:10 schreef Individual het volgende:
De Zon/De Jong - Winterswijk. Een textielwinkel die zelfs in mijn jeugd al een museumwinkel leek heeft dit jaar de deuren voorgoed gesloten. Een begrip sinds 1908 en volgens mij hebben ze nooit aan vernieuwing gedaan hoewel de etalagepoppen wel uit de jaren 60 leken te komen.
Zo herken ik het tot in de late jaren 90.
[ afbeelding ]
http://www.hartvannederla(...)-105-jaar-de-deuren/
Bestaat nog steeds. Hoofdkantoor staat hier nog altijd in Assenquote:Op donderdag 13 juni 2013 19:51 schreef alinity het volgende:
Ik zie dat de Scapino tussen de lijst staat. Hoe lang bestaat die al niet meer dan ?Volgens mij hebben wij er één in het dorp. Maar dat is echt iets van twee maanden geleden dat ik daar langs ben gefietst !
Oh ik had het niet helemaal goed gelezen. 'Bestaat niet meer, of heeft grote problemen'.quote:Op donderdag 13 juni 2013 20:05 schreef Djeez het volgende:
[..]
Bestaat nog steeds. Hoofdkantoor staat hier nog altijd in Assen
Mooie naam, maar ik zal de naam 'De Slegte' wel gaan missen.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 17:58 schreef Individual het volgende:
De Slegte en Selexyz fuseren tot Polare
De Slegte als merk is er dus niet meer, maar er worden nog steeds boeken verkocht die niet op een e-reader zitten.
Warenhuis Vanderveen!quote:Op zaterdag 22 juni 2013 20:10 schreef Djeez het volgende:
Ik ontdekte van de week dat Dynabite niet meer bestaat. Dat terwijl ik nog garantie had op mijn ouwe laptopWaar is die toko gebleven?
Overgenomen door Mycom.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 20:10 schreef Djeez het volgende:
Ik ontdekte van de week dat Dynabite niet meer bestaat. Dat terwijl ik nog garantie had op mijn ouwe laptopWaar is die toko gebleven?
Zit die al lang niet meer toch? Wat Ferdo zegt, zit nu MyCom bovenin Vanderveenquote:
Ja, 'Polare' is nou niet echt een pakkende naam. Net als Ziggo trouwens, hoewel die nu wel een bekende klank heeft.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 20:06 schreef female81 het volgende:
[..]
Mooie naam, maar ik zal de naam 'De Slegte' wel gaan missen.
Ik begrijp niet dat ze de naam/het merk niet hebben gehouden. Ze zijn niet failliet gegaan/gefuseerd omdat De Slegte een slechte naam had toch? Selexyz had ik nog nooit van gehoord zelfs voor dit hele gedoe.quote:
Bestond volgens mij ook nog niet zo lang onder die naam. De Slegte bestond al heel lang en het is nogal vreemd dat ze dan niet die naam aanhouden.quote:Op zondag 23 juni 2013 00:38 schreef Individual het volgende:
[..]
Ik begrijp niet dat ze de naam/het merk niet hebben gehouden. Ze zijn niet failliet gegaan/gefuseerd omdat De Slegte een slechte naam had toch? Selexyz had ik nog nooit van gehoord zelfs voor dit hele gedoe.
En daar kun je gewoon eventueel aanspraak op de garantie maken.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 20:12 schreef Djeez het volgende:
[..]
Zit die al lang niet meer toch? Wat Ferdo zegt, zit nu MyCom bovenin Vanderveen
pfff goede vraag, heb ze beide nog staan....quote:Op zondag 23 juni 2013 20:30 schreef LWD-Godius het volgende:
Weet iemand in welk jaartal, of ongeveer, de kleur van de kratten heineken van geel naar groen veranderde voor de Nederlandse markt?
Is failliet gegaan en met minder winkels doorgestartquote:Op donderdag 13 juni 2013 20:07 schreef alinity het volgende:
[..]
Oh ik had het niet helemaal goed gelezen. 'Bestaat niet meer, of heeft grote problemen'.
Ik neem aan dat de Scapino dan problemen heeftIs dan ook niet bepaald een winkel waar ik mijn kleding vandaan zou halen
Die bus rijdt nu vast ergens rond in Cuba.quote:Op donderdag 27 juni 2013 04:55 schreef Bitlord het volgende:
Busbedrijven: de FRAM, Noordned, GADO en Veonn in het noorden. In de randstad NZH, Centraal Nederland, Westnederland, Zuidwestnederland. Verder onder andere VAD, Oostnet, Novio, Zuidooster, VSL, BBA, RTM. Een oneindige hoeveelheid namen de afgelopen decennia.
[ afbeelding ]
Beter, Dynabyte onderscheidde zich niet, MyCom wel.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 20:11 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Overgenomen door Mycom.
http://www.mycom.nl/dynabyte
Dat krijg je met al die irritante reuzen van bedrijven die kleinere opkopen. Ik heb vroeger nog gewerkt voor lieve kleine internetprovidersquote:Op zondag 23 juni 2013 00:21 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ja, 'Polare' is nou niet echt een pakkende naam. Net als Ziggo trouwens, hoewel die nu wel een bekende klank heeft.
'De Slegte' is een begrip.
Echt waar? Dat is een verrassing voor me. Was het onderdeel van FRS?quote:Op zondag 23 juni 2013 21:34 schreef Mylene het volgende:
Fame Music al genoemd? Met einde FRS hetzelfde verhaal. Ik ben benieuwd wat er voor in de plaats komt in Magna Plaza en bij de Bijenkorf.
Ja, ik geloof ook dat het personeel van dat laatste bedrijf over het algemeen bijvoorbeeld net even wat meer kennis van zaken aan boord heeft, bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 27 juni 2013 08:47 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Beter, Dynabyte onderscheidde zich niet, MyCom wel.
NZH is Connexxion geworden, weer zo'n stomme kolos die een kleintje opslokt.quote:Op donderdag 27 juni 2013 04:55 schreef Bitlord het volgende:
Busbedrijven: de FRAM, Noordned, GADO en Veonn in het noorden. In de randstad NZH, Centraal Nederland, Westnederland, Zuidwestnederland. Verder onder andere VAD, Oostnet, Novio, Zuidooster, VSL, BBA, RTM. Een oneindige hoeveelheid namen de afgelopen decennia.
[ afbeelding ]
En Midnet (heeft maar vijf jaar bestaan trouwens) van Centraal Nederland en de VAD.quote:Op donderdag 27 juni 2013 14:04 schreef Bitlord het volgende:
Connexxion was een samenvoeging van Zwn, Nzh en Midnet in 1999.
Lees hier meer: http://www.entertainmentb(...)stopt-cd-dvd-verkoopquote:Op donderdag 27 juni 2013 08:50 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Echt waar? Dat is een verrassing voor me. Was het onderdeel van FRS?
Zonde, had juist half mei nog iets bij ze besteld. Het was wel altijd heeeeel stilletjes in 't Fame filiaal in Eindhoven.quote:Op donderdag 27 juni 2013 17:12 schreef Mylene het volgende:
[..]
Lees hier meer: http://www.entertainmentb(...)stopt-cd-dvd-verkoop
En ZWN was weer samenvoeging van eerdere ZWN met WNquote:Op donderdag 27 juni 2013 14:14 schreef Ferdo het volgende:
[..]
En Midnet (heeft maar vijf jaar bestaan trouwens) van Centraal Nederland en de VAD.
Maken misschien nog een doorstart, niet te vroeg juichenquote:Op maandag 1 juli 2013 16:33 schreef Mylene het volgende:
De Harense Smid is ook failliet.
http://www.telegraaf.nl/d(...)Smid_failliet__.html
Sinds wanneer zij die er niet meer?quote:
Ze zijn opgegaan in wat nu DHL is.....ik denk al een jaartje of 10-15 dat ze als zelfstandig merk weg zijn.quote:Op maandag 1 juli 2013 17:26 schreef Individual het volgende:
[..]
Sinds wanneer zij die er niet meer?
Transportbedrijven zijn dan geen slachtoffer van het internet, maar van de open grenzen.
Al minstens 10 jaar niet meer.quote:Op maandag 1 juli 2013 17:26 schreef Individual het volgende:
[..]
Sinds wanneer zij die er niet meer?
Transportbedrijven zijn dan geen slachtoffer van het internet, maar van de open grenzen.
Heb je VGL stiekem meegenomen?quote:Op maandag 1 juli 2013 18:37 schreef Individual het volgende:
[..]
Ik woon ruim 10 jaar al niet meer in Nederland.
Dan is de merknaam Megapool binnenkort ook weer verleden tijd. Was ooit een winkelketen, ging op de fles (lang voor de crisis al) en vervolgens kocht de Harense Smid de merknaam om er een online winkel mee te beginnen.quote:Op maandag 1 juli 2013 16:33 schreef Mylene het volgende:
De Harense Smid is ook failliet.
http://www.telegraaf.nl/d(...)Smid_failliet__.html
De Harense Smid faillietquote:Op maandag 1 juli 2013 16:38 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Maken misschien nog een doorstart, niet te vroeg juichen
Krijg nou wat. Bij het zien van die foto realiseer ik me ineens dat ik die al erg lang niet meer heb zien rijden.quote:
Tjolk was basisschool voor mij.quote:
3es was de middelbare school. In de middagpauze naar de Aldi.quote:3es bestaat ook niet meer denk ik
http://nl.wikipedia.org/wiki/Van_Gend_%26_Loosquote:Van Gend & Loos is een historisch vervoerbedrijf dat als zelfstandig bedrijf bestond van 1809 tot en met 2003, en daarna opgegaan is in DHL.
3es en choq zie ik in ieder geval niet meer in de winkel liggen, dat viel me al eerder op.quote:Op maandag 1 juli 2013 19:09 schreef elkravo het volgende:
Tjolk... => bestaat Choq eigenlijk nog?
[ afbeelding ]
Donald Duck kauwgum... met daarbij zo'n ministrip:
[ afbeelding ]
Domo vla
Smith's => nu Lay's
[ afbeelding ]
3es bestaat ook niet meer denk ik
[ afbeelding ]
Verkeerd gelezen.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 00:21 schreef RadioSlut het volgende:
[..]
3es en choq zie ik in ieder geval niet meer in de winkel liggen, dat viel me al eerder op.
Ja precies:quote:
quote:Curator Daan Schalken laat weten met verschillende geïnteresseerde partijen in gesprek te zijn voor een doorstart. Hij zegt goede hoop te hebben 'op korte termijn' hierover overeenstemming te bereiken. Ook hoopt Schalken snel met een oplossing te komen voor reparatie- en leveringsproblemen, aangezien het familiebedrijf momenteel geen reparaties kan uitvoeren of bestelde producten kan leveren.
laatst toch wel een deel van de productie er uit gegooid?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 00:22 schreef Kingstown het volgende:
Het goede nieuws is dat het oudste bedrijf van Nederland nog wél bestaat.
Koninklijke Tichelaar
Sinds 1572
Keine Ahnung. Ik ben wel eens in Makkum geweest, maar dat is al een hele tijd terug en verder hoor/lees ik er weinig van.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 07:09 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
laatst toch wel een deel van de productie er uit gegooid?
Beide winkels heten nu Polare. Hier op de Oudegracht in Utrecht zitten er nu dus 2 vlakbij elkaar. Een in het oude pand van De Slegte en een in het oude pand van Broese.quote:Op woensdag 29 mei 2013 21:06 schreef rubbereend het volgende:
[..]
[..]
beiden gekocht door dezelfde investeringsmaatschapij en worden nu samengevoegd in de steden waar ze beiden zitten
Nouja, zo goed als. Er zijn nog 2 vestigingen open in Nederland. Wereldwijd zijn ze er echter nog volop.quote:Op donderdag 4 juli 2013 07:31 schreef gebrokenglas het volgende:
Oh, de Pizza Hut is weg? Da's jammer.
quote:Op maandag 8 juli 2013 20:07 schreef Nielsch het volgende:
In 2011 waren er nog ruim 300 rijdende SRV-wagens in Nederland, aldus wiki. Nogmaals, Nederland is gelukkig groter dan Amsterdam.
Bij Caraco hoort dan natuurlijk ook:quote:Op zaterdag 8 juni 2013 18:01 schreef WethouderHekking het volgende:
1 2 3 je proeft het zo, het is ijs van Caraco !
[ afbeelding ]
Ik zie deze post net en dacht ook meteen aan Van Putten.quote:Op maandag 8 juli 2013 20:02 schreef Ferdo het volgende:
*moest ineens aan Flodder denken* tadadadadadadadadaaaaa
Het zijn er zelfs 320. Alleen al in Nederland dus, maar ze zijn wereldwijd actief.quote:Op maandag 8 juli 2013 20:02 schreef Nielsch het volgende:
In Utrecht zitten nog 2 Spars. Denk dat er in heel Nederland nog ruim 200 zijn. Niet echt verdwenen dus. Nederland is gelukkig groter dan Amsterdam.
OK wist ik niet. Ik heb ze echt al jaaaren niet meer gezien. Wel iets wat er op lijkt, maar niet met die naam.quote:Op maandag 8 juli 2013 20:07 schreef Nielsch het volgende:
In 2011 waren er nog ruim 300 rijdende SRV-wagens in Nederland, aldus wiki. Nogmaals, Nederland is gelukkig groter dan Amsterdam.
Dat was die reclame ook toch?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 00:12 schreef vosss het volgende:
[..]
Krijg nou wat. Bij het zien van die foto realiseer ik me ineens dat ik die al erg lang niet meer heb zien rijden.
Nooit geweten dat ze failliet waren. Nooit echt opgevallen ook.
Ligt hier in het dorp ook nog eentje!quote:Op zaterdag 13 juli 2013 01:05 schreef mapima het volgende:
Marskramer heb je ook alleen maar in de prinsenhof
Ze zijn er wel meer. Ik zie er regelmatig een, zelfs in kleine dorpjes.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 01:05 schreef mapima het volgende:
Marskramer heb je ook alleen maar in de prinsenhof
Super de Boer bestaat nog steeds. Hier hebben we nog zeker 3 winkels die zo heten.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 01:06 schreef mapima het volgende:
En je had ook iets met dekamarkt vroeger en super de boer
huh de laatste was vorig jaar gesloten toch? En het huismerk was al eerder vervngen door jumbo.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 12:31 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Super de Boer bestaat nog steeds. Hier hebben we nog zeker 3 winkels die zo heten.
Jan de Boer daarentegen is als wel een tijdje verdwenen.
Nee hoor, zijn overgenomen door Jumbo, en de laatste zijn vorig jaar gesloten/omgebouwd.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 12:31 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Super de Boer bestaat nog steeds. Hier hebben we nog zeker 3 winkels die zo heten.
Jan de Boer daarentegen is als wel een tijdje verdwenen.
Niet in Amsterdam, maar in Zieuwent, ons buurdorpje met hónderden inwoners hebben ze wel een spar. De SRV man rijdt hier ook nog gewoon!quote:Op maandag 8 juli 2013 19:59 schreef Karina het volgende:
Schiet me nog eentje te binnen door de winkels die gepost worden, ze bestaan dacht ik nog wel, maar in Amsterdam zie ik ze niet meer, de Spar:
[ afbeelding ]
Oh en deze:
De SRV man
[ afbeelding ]
Indien al genoemd, sorry
best wel handig.quote:Op zondag 14 juli 2013 20:18 schreef erikkll het volgende:
[..]
Niet in Amsterdam, maar in Zieuwent, ons buurdorpje met hónderden inwoners hebben ze wel een spar. De SRV man rijdt hier ook nog gewoon!
Die 12.500 is naar het schijnt ook het grootste aantal winkels van 1 en dezelfde supermarkt ter wereld.quote:Op zondag 14 juli 2013 17:23 schreef Individual het volgende:
Toen ik naar Jersey verhuisde zat het er vol met Spars.
Door Eendrachtig Samenwerken Profiteren Allen Regelmatig is een heel interessant concept met 12.500 winkels in 35 landen. Ze zijn begonnen in 1932 in Zoetermeer en hebben nu het hoofdkantoor in Amsterdam.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Spar_(supermarkt)
http://en.wikipedia.org/wiki/Spar_(retailer)
Niet failliet dus.. bij lange na niet.
Vlakbij de IJtunnel naast de brandweerkazerne zit er een.quote:Op maandag 8 juli 2013 19:59 schreef Karina het volgende:
Schiet me nog eentje te binnen door de winkels die gepost worden, ze bestaan dacht ik nog wel, maar in Amsterdam zie ik ze niet meer, de Spar:
Oh dat wist ik helemaal niet! Nooit opgevallen.quote:Op zondag 14 juli 2013 21:52 schreef obolos het volgende:
[..]
Vlakbij de IJtunnel naast de brandweerkazerne zit er een.
Ik dacht dat Walmart (hoewel meer dan alleen supermarkt) vast meer winkels had.. 8,970 maar.quote:Op zondag 14 juli 2013 21:18 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Die 12.500 is naar het schijnt ook het grootste aantal winkels van 1 en dezelfde supermarkt ter wereld.
'Ook platenzaak Fame maakt een doorstart'quote:Op zondag 23 juni 2013 21:34 schreef Mylene het volgende:
Fame Music al genoemd? Met einde FRS hetzelfde verhaal. Ik ben benieuwd wat er voor in de plaats komt in Magna Plaza en bij de Bijenkorf.
Polare.quote:Op maandag 22 juli 2013 02:26 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik vind het best jammer dat de slegte opgegaan is in selexyz/ van pier .. had nu weer een nieuwe naam maar die weet ik zo niet meer. Kom in beide winkels graag maar dat snuffelen naar leuke boeken bij de slegte had altijd wel wat.
Over evenementen gesproken: de Megafestatie scheen in de jaren '90 dé shit te zijn. Scheen inderdaad... Na verloop (al snel eigenlijk) was het niet meer dan een live reclamespotje uitgesmeerd over een paar dagen en dito hallen en nam de belangstelling dusdanig af dat de stekker eruit is gegaan.quote:Op donderdag 18 juli 2013 10:50 schreef div-er het volgende:
Je groente en je fruit koop je bij Edah,
De melk en de koffie koop je bij Edah,
la da di da.... en zo verder
Verder mis ik het merk en het event FIRATO.
En ik heb er nog wel een paar... even denken... (" je wordt ouder papaaaa!" )
is die drukte vanwege de opening of is het daar altijd zo druk? daar ga je toch niet voor je lol tussen lopen?quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 16:55 schreef Individual het volgende:
Die mooie oude winkel 'De Zon/De Jong' van eerder in het topic is zojuist geopend als een Coolcat..![]()
[ afbeelding ]
Op de foto kan je ook nog het uithangbord zien van de Free Record Shop.
Op zaterdagen en Duitse feestdagen is het vol met Duitsers die komen winkelen en op mooie dagen is het nog drukker en dan kan je over de koppen lopen.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 17:04 schreef Nielsch het volgende:
[..]
is die drukte vanwege de opening of is het daar altijd zo druk? daar ga je toch niet voor je lol tussen lopen?
Sorry voor de oude quote, maar ik zat even aan http://www.nieuweweme.nl te denken.quote:Op zondag 9 juni 2013 17:05 schreef Miss_paraplu het volgende:
Nieuweweme bestaat ook niet meer volgens mij.
En Autorama waar iemand anders het over had ken ik ook nog wel, die zat bij ons in een winkelcentrum in Groningen.
In het buitenland nog wel. Ik heb afgelopen vakantie in Cuzco Peru toevallig nog een Bata winkel gezien. (Avenida del sol)quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:20 schreef Ericr het volgende:
Jencikova (meubelzaak), nog lang uitgehouden met hun waardeloze levertijden waar ze zich dan ook nog eens niet aan hielden.
Bata maakt nog schoenen maar de Batawinkels bestaan niet meer.
Ik had er helemaal niets van meegekregen en was vanmiddag in het centrum van Arnhem om ff bij de slegte te kijken naar goedkope reisgidsen, maar ik was verbaasd de naam de slegte nergens meer te zien.. Ik heb nu "Aha, zit dat zo" momentje..quote:Op maandag 22 juli 2013 02:26 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik vind het best jammer dat de slegte opgegaan is in selexyz/ van pier .. had nu weer een nieuwe naam maar die weet ik zo niet meer. Kom in beide winkels graag maar dat snuffelen naar leuke boeken bij de slegte had altijd wel wat.
Jawel, bij de Jumbo hebben ze het nog.quote:Op maandag 1 juli 2013 19:09 schreef elkravo het volgende:
3es bestaat ook niet meer denk ik
[ afbeelding ]
Famila zit in Duitsland.quote:Op donderdag 11 juli 2013 15:00 schreef jpg97 het volgende:
Torro ( supermarkt )
[ afbeelding ]
Famila ( supermarkt )
[ afbeelding ]
Marca ( textiel )
Het heet nu Polarequote:Op zaterdag 17 augustus 2013 17:42 schreef virl3 het volgende:
[..]
Ik had er helemaal niets van meegekregen en was vanmiddag in het centrum van Arnhem om ff bij de slegte te kijken naar goedkope reisgidsen, maar ik was verbaasd de naam de slegte nergens meer te zien.. Ik heb nu "Aha, zit dat zo" momentje..
Wat is er met De Speelboom gebeurd? Ik kan daar niets over vinden...quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 15:42 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Jawel, bij de Jumbo hebben ze het nog.
Wat mij zo te binnen schiet:
Fred van der Werff (is overgegaan in De Boer Supermarkten, later Super de Boer)
Den Oudsten (van de bekende bussen, failliet)
Hainje (overgenomen door Berkhof, nu VDL)
Davino ijs.
De Speelboom
Sporthuis Centrum (nu Center Parcs)
Saroma Pudding ( nu Dr. Oetker)
Libertel (nu Vodafone)
Bondsspaarbank (nu SNS)
NMB Bank en Postbank (nu ING)
Meubelfabriek Oisterwijk (al die eiken zooi)
Nooit van gehoord maar het klinkt als de eveneens ter ziele gegane HCC Dagen.quote:Op maandag 29 juli 2013 23:04 schreef Karina het volgende:
De Firato! Ja daar ging ik vroeger ook altijd naar toe.
En gerelateerd: de PC Dumpdag. Beetje snuffelen bij de standjes met zooi. Bestaat ook niet meer.
Beetje een rommelmarkt voor computerzooit. Denk dat het wel een beetje vergelijkbaar was.quote:Op zondag 1 september 2013 01:33 schreef Tokus het volgende:
[..]
Nooit van gehoord maar het klinkt als de eveneens ter ziele gegane HCC Dagen.
Evenals de oprichter die heel naar Spanje ging en in stukjes terug kwam...quote:Op zondag 1 september 2013 01:33 schreef Tokus het volgende:
[..]
Oh, de PC Discount beurzen ken ik nogquote:Op zondag 1 september 2013 01:36 schreef Karina het volgende:
[..]
Beetje een rommelmarkt voor computerzooit. Denk dat het wel een beetje vergelijkbaar was.
[ afbeelding ]
Oh, is het ook afgelopen met de HCC dagen? Jammer. Zijn er dan überhaupt nog computerbeurzen in Nederland?quote:Op zondag 1 september 2013 01:33 schreef Tokus het volgende:
[..]
de huis aan huis service met die vrieskar?quote:
Die rijdt nog regelmatig hier in het dorpquote:Op zaterdag 7 september 2013 21:24 schreef rubbereend het volgende:
[..]
de huis aan huis service met die vrieskar?
Damn, er zitten zoveel tussen die ik herken, maar dat het me niet eerder opgevallen was dat ze uit de schappen warenquote:Op dinsdag 24 september 2013 11:56 schreef Individual het volgende:
De Sanoma saga gaat door en een heel aantal van hun titels staat hiertussen:
Verdwenen bladen
Degene die ik kende/van had gehoord:
FHM (aug 2013)
Aktueel (feb 2013)
Avantgarde (dec 2011)
Fancy (aug 2011)
Autokampioen (oct 2010)
Yes (sept 2010)
PC Consument (jun 2010)
Top Santé (mar 2008)
Sport International (nov 2006)
Maxim (nov 2006)
Break Out! (mar 2006)
Het is een komen en gaan, maar vooral gaan van gedrukte bladen.
De internetrevolutie maakt korte metten met niet-digitale media.
Wat, FHM ook weg?! Las ik nog geregeld, leuk bladquote:Op dinsdag 24 september 2013 11:56 schreef Individual het volgende:
De Sanoma saga gaat door en een heel aantal van hun titels staat hiertussen:
Verdwenen bladen
Degene die ik kende/van had gehoord:
FHM (aug 2013)
Aktueel (feb 2013)
Avantgarde (dec 2011)
Fancy (aug 2011)
Autokampioen (oct 2010)
Yes (sept 2010)
PC Consument (jun 2010)
Top Santé (mar 2008)
Sport International (nov 2006)
Maxim (nov 2006)
Break Out! (mar 2006)
Het is een komen en gaan, maar vooral gaan van gedrukte bladen.
De internetrevolutie maakt korte metten met niet-digitale media.
Het bestaat nog wel, heb het in Costa Rica in de super gezien.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 16:34 schreef Iwanius het volgende:
Als kind werd ik op tv doodgegooid met onderstaande reclames
elke keer.
Hoor je ook amper tot niks meer van. Laat staan dat je het ergens
in de schappen ziet.
inderdaad ja, net als WigWamquote:Op zondag 29 september 2013 21:13 schreef Evertjan het volgende:
de Speelboom dat was een keten van speelgoedwinkels volgens mij
dat zou wel kunnen, de Speelboom in Tiel is nu Intertoysquote:Op zondag 29 september 2013 21:58 schreef SEMTEX het volgende:
Is Speelboom niet overgenomen door Intertoys?
Sommige winkels wel, maar ik lees dan ook weer dit: http://www.trouw.nl/tr/nl(...)eelgoedwinkels.dhtmlquote:Op zondag 29 september 2013 21:59 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dat zou wel kunnen, de Speelboom in Tiel is nu Intertoys
quote:Op de Nederlandse speelgoedmarkt opereren grofweg twee grote ketens: enerzijds Blokker, met Bart Smit en Intertoys, in totaal 600 winkels en (deels) Toys'R'Us. Aan de andere kant staat Otto Simon, met de franchise-ketens Wigwam, Speelboom, Early Learning Centre en Hobby Techno Centre, bij elkaar 361 winkels. Van de ruim 1000 speelgoedwinkels in Nederland is 75 procent bij deze concentraties aangesloten
Ik kan me die filmpjes nog goed herinneren. M'n familie zijn fervente fotografen dus heb ze veel gezien.quote:Op donderdag 26 september 2013 11:10 schreef silbergrun het volgende:
Mijn opa werkte in de jaren 80 en 90 als chauffeur voor Presto Print. Ik herinner me dan ook nog goed hun zwarte of witte bestelbusjes met het kleurige logo erop. Toen een redelijk groot bedrijf, inmiddels resteert er wat betreft de oorspronkelijke naam nog enkel deze website...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kan me nog herinneren dat bijna 20 jaar geleden op de TT van Assen er geen ander bier te koop was dan blikken met deze bocht.quote:Op 29 mei 2004 werd de brouwerij van Oranjeboom in Breda gesloten.
Is nog te koop :quote:Op woensdag 30 oktober 2013 12:28 schreef Iwanius het volgende:
is onderstaande al langsgeweest?
(ook weg m.i.)
Gelukkig is dat verdwenen. Wat een zuur koppijnbier was dat.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 00:41 schreef Individual het volgende:
We hadden het in het KAA/UK topic over een NL kroeg "De Hems" en daar wordt nog Oranjeboom geschonken. Dan gaat het om de Brits gebrouwen variant van 8,5% alcohol.
[
[..]
Kan me nog herinneren dat bijna 20 jaar geleden op de TT van Assen er geen ander bier te koop was dan blikken met deze bocht.
Ik heb ook nooit iemand gekend die het lekker vond..
[ afbeelding ]
Het heeft toch 333 jaar bestaan.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 19:23 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Gelukkig is dat verdwenen. Wat een zuur koppijnbier was dat.
wat een ranzig bier was dat zegquote:Op woensdag 30 oktober 2013 12:14 schreef StretchingKoala het volgende:
Krijg al een kater van alleen kijken naar het oranjeboom logo
Niet te geloven inderdaad. Ik ben totaal niet kritsch op biertjes en het maakt me echt geen fuck uit of het nou euroshopper of heineken of dommelsch of whatever was (nouja, het maakte me wel een beetje een fuck uit maar ik deed er niet moeilijk over als ik het in mijn handen geschoven kreegquote:Op woensdag 30 oktober 2013 19:23 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Gelukkig is dat verdwenen. Wat een zuur koppijnbier was dat.
Geweldige winkel was dat.quote:Op woensdag 29 mei 2013 08:44 schreef Five_Horizons het volgende:
Maxis
[ afbeelding ]
De naam wordt nu nog steeds wel gebruikt als winkelnaam (veel verschillende winkelketens in één gebouw), maar niet meer als hypermarkt.
van de schoolmelk?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |