Ik vond hun goedkope boeken altijd wel interessant. Selexyz was een beetje een overbodige winkel, tevens overpriced. In Eindhoven zit een grote winkel van selexyz en een kleintje van De Slegte die nu nog restpartijen verkoopt. De nieuwe investeerder heeft een hele rits enquètes onder zijn klanten gehouden over hoe de nieuwe winkel ingericht moet worden, wat er moet komen en wat vooral niet.quote:Op woensdag 29 mei 2013 09:50 schreef Individual het volgende:
Ik zie dat het ook niet zo goed gaat met De Slegte. Veel geweest vroeger.
[ afbeelding ]
Natuurlijk ook weer een internetslachtoffer.
In navolging:quote:Op woensdag 29 mei 2013 18:03 schreef Individual het volgende:
Atari: weer een waardevol merk dat al van verschillende eigenaren is geweest, en weer te koop staat.
Wij bij de Kroon:quote:Op woensdag 29 mei 2013 21:17 schreef Nemephis het volgende:
Wij deden vroeger altijd boodschappen bij de Végé
[ afbeelding ]
Scapino sowieso. Schoenenreus is failliet, maar een aantal vestigingen blijven bestaan. Iig die in Nijmegen.quote:
Die moet een waanzinnig PR-bureau hebben gehad. Heb zo'n 40 jaar niet meer aan dat deuntje gedacht en bij het lezen van die zin kon ik het zo zingen.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 18:01 schreef WethouderHekking het volgende:
1 2 3 je proeft het zo, het is ijs van Caraco !
Schoenenreus heeft een doorstart gemaakt dus bestaan nog gewoon.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 20:49 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Scapino sowieso. Schoenenreus is failliet, maar een aantal vestigingen blijven bestaan. Iig die in Nijmegen.
Kennelijk heeft dat bureau op het einde dan toch wat steekjes laten vallen, vrees ik.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 22:58 schreef wasgetekend het volgende:
[..]
Die moet een waanzinnig PR-bureau hebben gehad. Heb zo'n 40 jaar niet meer aan dat deuntje gedacht en bij het lezen van die zin kon ik het zo zingen.
quote:Op zaterdag 8 juni 2013 22:58 schreef wasgetekend het volgende:
[..]
Die moet een waanzinnig PR-bureau hebben gehad. Heb zo'n 40 jaar niet meer aan dat deuntje gedacht en bij het lezen van die zin kon ik het zo zingen.
Tja, opgelikt geslokt door het machtige Unilver (Ola)quote:Op zaterdag 8 juni 2013 23:04 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Kennelijk heeft dat bureau op het einde dan toch wat steekjes laten vallen, vrees ik.
Je zou er haast een museum van makenquote:Op woensdag 12 juni 2013 13:10 schreef Individual het volgende:
De Zon/De Jong - Winterswijk. Een textielwinkel die zelfs in mijn jeugd al een museumwinkel leek heeft dit jaar de deuren voorgoed gesloten. Een begrip sinds 1908 en volgens mij hebben ze nooit aan vernieuwing gedaan hoewel de etalagepoppen wel uit de jaren 60 leken te komen.
Zo herken ik het tot in de late jaren 90.
[ afbeelding ]
http://www.hartvannederla(...)-105-jaar-de-deuren/
Bestaat nog steeds. Hoofdkantoor staat hier nog altijd in Assenquote:Op donderdag 13 juni 2013 19:51 schreef alinity het volgende:
Ik zie dat de Scapino tussen de lijst staat. Hoe lang bestaat die al niet meer dan ?Volgens mij hebben wij er één in het dorp. Maar dat is echt iets van twee maanden geleden dat ik daar langs ben gefietst !
Oh ik had het niet helemaal goed gelezen. 'Bestaat niet meer, of heeft grote problemen'.quote:Op donderdag 13 juni 2013 20:05 schreef Djeez het volgende:
[..]
Bestaat nog steeds. Hoofdkantoor staat hier nog altijd in Assen
Mooie naam, maar ik zal de naam 'De Slegte' wel gaan missen.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 17:58 schreef Individual het volgende:
De Slegte en Selexyz fuseren tot Polare
De Slegte als merk is er dus niet meer, maar er worden nog steeds boeken verkocht die niet op een e-reader zitten.
Warenhuis Vanderveen!quote:Op zaterdag 22 juni 2013 20:10 schreef Djeez het volgende:
Ik ontdekte van de week dat Dynabite niet meer bestaat. Dat terwijl ik nog garantie had op mijn ouwe laptopWaar is die toko gebleven?
Overgenomen door Mycom.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 20:10 schreef Djeez het volgende:
Ik ontdekte van de week dat Dynabite niet meer bestaat. Dat terwijl ik nog garantie had op mijn ouwe laptopWaar is die toko gebleven?
Zit die al lang niet meer toch? Wat Ferdo zegt, zit nu MyCom bovenin Vanderveenquote:
Ja, 'Polare' is nou niet echt een pakkende naam. Net als Ziggo trouwens, hoewel die nu wel een bekende klank heeft.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 20:06 schreef female81 het volgende:
[..]
Mooie naam, maar ik zal de naam 'De Slegte' wel gaan missen.
Ik begrijp niet dat ze de naam/het merk niet hebben gehouden. Ze zijn niet failliet gegaan/gefuseerd omdat De Slegte een slechte naam had toch? Selexyz had ik nog nooit van gehoord zelfs voor dit hele gedoe.quote:
Bestond volgens mij ook nog niet zo lang onder die naam. De Slegte bestond al heel lang en het is nogal vreemd dat ze dan niet die naam aanhouden.quote:Op zondag 23 juni 2013 00:38 schreef Individual het volgende:
[..]
Ik begrijp niet dat ze de naam/het merk niet hebben gehouden. Ze zijn niet failliet gegaan/gefuseerd omdat De Slegte een slechte naam had toch? Selexyz had ik nog nooit van gehoord zelfs voor dit hele gedoe.
En daar kun je gewoon eventueel aanspraak op de garantie maken.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 20:12 schreef Djeez het volgende:
[..]
Zit die al lang niet meer toch? Wat Ferdo zegt, zit nu MyCom bovenin Vanderveen
pfff goede vraag, heb ze beide nog staan....quote:Op zondag 23 juni 2013 20:30 schreef LWD-Godius het volgende:
Weet iemand in welk jaartal, of ongeveer, de kleur van de kratten heineken van geel naar groen veranderde voor de Nederlandse markt?
Is failliet gegaan en met minder winkels doorgestartquote:Op donderdag 13 juni 2013 20:07 schreef alinity het volgende:
[..]
Oh ik had het niet helemaal goed gelezen. 'Bestaat niet meer, of heeft grote problemen'.
Ik neem aan dat de Scapino dan problemen heeftIs dan ook niet bepaald een winkel waar ik mijn kleding vandaan zou halen
Die bus rijdt nu vast ergens rond in Cuba.quote:Op donderdag 27 juni 2013 04:55 schreef Bitlord het volgende:
Busbedrijven: de FRAM, Noordned, GADO en Veonn in het noorden. In de randstad NZH, Centraal Nederland, Westnederland, Zuidwestnederland. Verder onder andere VAD, Oostnet, Novio, Zuidooster, VSL, BBA, RTM. Een oneindige hoeveelheid namen de afgelopen decennia.
[ afbeelding ]
Beter, Dynabyte onderscheidde zich niet, MyCom wel.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 20:11 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Overgenomen door Mycom.
http://www.mycom.nl/dynabyte
Dat krijg je met al die irritante reuzen van bedrijven die kleinere opkopen. Ik heb vroeger nog gewerkt voor lieve kleine internetprovidersquote:Op zondag 23 juni 2013 00:21 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ja, 'Polare' is nou niet echt een pakkende naam. Net als Ziggo trouwens, hoewel die nu wel een bekende klank heeft.
'De Slegte' is een begrip.
Echt waar? Dat is een verrassing voor me. Was het onderdeel van FRS?quote:Op zondag 23 juni 2013 21:34 schreef Mylene het volgende:
Fame Music al genoemd? Met einde FRS hetzelfde verhaal. Ik ben benieuwd wat er voor in de plaats komt in Magna Plaza en bij de Bijenkorf.
Ja, ik geloof ook dat het personeel van dat laatste bedrijf over het algemeen bijvoorbeeld net even wat meer kennis van zaken aan boord heeft, bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 27 juni 2013 08:47 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Beter, Dynabyte onderscheidde zich niet, MyCom wel.
NZH is Connexxion geworden, weer zo'n stomme kolos die een kleintje opslokt.quote:Op donderdag 27 juni 2013 04:55 schreef Bitlord het volgende:
Busbedrijven: de FRAM, Noordned, GADO en Veonn in het noorden. In de randstad NZH, Centraal Nederland, Westnederland, Zuidwestnederland. Verder onder andere VAD, Oostnet, Novio, Zuidooster, VSL, BBA, RTM. Een oneindige hoeveelheid namen de afgelopen decennia.
[ afbeelding ]
En Midnet (heeft maar vijf jaar bestaan trouwens) van Centraal Nederland en de VAD.quote:Op donderdag 27 juni 2013 14:04 schreef Bitlord het volgende:
Connexxion was een samenvoeging van Zwn, Nzh en Midnet in 1999.
Lees hier meer: http://www.entertainmentb(...)stopt-cd-dvd-verkoopquote:Op donderdag 27 juni 2013 08:50 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Echt waar? Dat is een verrassing voor me. Was het onderdeel van FRS?
Zonde, had juist half mei nog iets bij ze besteld. Het was wel altijd heeeeel stilletjes in 't Fame filiaal in Eindhoven.quote:Op donderdag 27 juni 2013 17:12 schreef Mylene het volgende:
[..]
Lees hier meer: http://www.entertainmentb(...)stopt-cd-dvd-verkoop
En ZWN was weer samenvoeging van eerdere ZWN met WNquote:Op donderdag 27 juni 2013 14:14 schreef Ferdo het volgende:
[..]
En Midnet (heeft maar vijf jaar bestaan trouwens) van Centraal Nederland en de VAD.
Maken misschien nog een doorstart, niet te vroeg juichenquote:Op maandag 1 juli 2013 16:33 schreef Mylene het volgende:
De Harense Smid is ook failliet.
http://www.telegraaf.nl/d(...)Smid_failliet__.html
Sinds wanneer zij die er niet meer?quote:
Ze zijn opgegaan in wat nu DHL is.....ik denk al een jaartje of 10-15 dat ze als zelfstandig merk weg zijn.quote:Op maandag 1 juli 2013 17:26 schreef Individual het volgende:
[..]
Sinds wanneer zij die er niet meer?
Transportbedrijven zijn dan geen slachtoffer van het internet, maar van de open grenzen.
Al minstens 10 jaar niet meer.quote:Op maandag 1 juli 2013 17:26 schreef Individual het volgende:
[..]
Sinds wanneer zij die er niet meer?
Transportbedrijven zijn dan geen slachtoffer van het internet, maar van de open grenzen.
Heb je VGL stiekem meegenomen?quote:Op maandag 1 juli 2013 18:37 schreef Individual het volgende:
[..]
Ik woon ruim 10 jaar al niet meer in Nederland.
Dan is de merknaam Megapool binnenkort ook weer verleden tijd. Was ooit een winkelketen, ging op de fles (lang voor de crisis al) en vervolgens kocht de Harense Smid de merknaam om er een online winkel mee te beginnen.quote:Op maandag 1 juli 2013 16:33 schreef Mylene het volgende:
De Harense Smid is ook failliet.
http://www.telegraaf.nl/d(...)Smid_failliet__.html
De Harense Smid faillietquote:Op maandag 1 juli 2013 16:38 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Maken misschien nog een doorstart, niet te vroeg juichen
Krijg nou wat. Bij het zien van die foto realiseer ik me ineens dat ik die al erg lang niet meer heb zien rijden.quote:
Tjolk was basisschool voor mij.quote:
3es was de middelbare school. In de middagpauze naar de Aldi.quote:3es bestaat ook niet meer denk ik
http://nl.wikipedia.org/wiki/Van_Gend_%26_Loosquote:Van Gend & Loos is een historisch vervoerbedrijf dat als zelfstandig bedrijf bestond van 1809 tot en met 2003, en daarna opgegaan is in DHL.
3es en choq zie ik in ieder geval niet meer in de winkel liggen, dat viel me al eerder op.quote:Op maandag 1 juli 2013 19:09 schreef elkravo het volgende:
Tjolk... => bestaat Choq eigenlijk nog?
[ afbeelding ]
Donald Duck kauwgum... met daarbij zo'n ministrip:
[ afbeelding ]
Domo vla
Smith's => nu Lay's
[ afbeelding ]
3es bestaat ook niet meer denk ik
[ afbeelding ]
Verkeerd gelezen.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 00:21 schreef RadioSlut het volgende:
[..]
3es en choq zie ik in ieder geval niet meer in de winkel liggen, dat viel me al eerder op.
Ja precies:quote:
quote:Curator Daan Schalken laat weten met verschillende geïnteresseerde partijen in gesprek te zijn voor een doorstart. Hij zegt goede hoop te hebben 'op korte termijn' hierover overeenstemming te bereiken. Ook hoopt Schalken snel met een oplossing te komen voor reparatie- en leveringsproblemen, aangezien het familiebedrijf momenteel geen reparaties kan uitvoeren of bestelde producten kan leveren.
laatst toch wel een deel van de productie er uit gegooid?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 00:22 schreef Kingstown het volgende:
Het goede nieuws is dat het oudste bedrijf van Nederland nog wél bestaat.
Koninklijke Tichelaar
Sinds 1572
Keine Ahnung. Ik ben wel eens in Makkum geweest, maar dat is al een hele tijd terug en verder hoor/lees ik er weinig van.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 07:09 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
laatst toch wel een deel van de productie er uit gegooid?
Beide winkels heten nu Polare. Hier op de Oudegracht in Utrecht zitten er nu dus 2 vlakbij elkaar. Een in het oude pand van De Slegte en een in het oude pand van Broese.quote:Op woensdag 29 mei 2013 21:06 schreef rubbereend het volgende:
[..]
[..]
beiden gekocht door dezelfde investeringsmaatschapij en worden nu samengevoegd in de steden waar ze beiden zitten
Nouja, zo goed als. Er zijn nog 2 vestigingen open in Nederland. Wereldwijd zijn ze er echter nog volop.quote:Op donderdag 4 juli 2013 07:31 schreef gebrokenglas het volgende:
Oh, de Pizza Hut is weg? Da's jammer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |