Nu.nlquote:'TMG stopt met Hyves'
Telegraaf Media Groep (TMG) stop met het Nederlandse sociale netwerk Hyves.
Dat melden bronnen rond de uitgever aan Adformatie. Of het concern de site wil verkopen of er de stekker uit trekt, is niet duidelijk.
TMG nam Hyves in 2010 over voor 43,7 miljoen euro. Uiteindelijk werd er 36 miljoen euro afgeschreven op het sociale netwerk waardoor het bedrijf in 2012 een flink verlies maakte.
Hyves had op het hoogtepunt vele miljoenen gebruikers, maar heeft de strijd met concurrenten als Facebook, Instagram en Twitter verloren.
In augustus gaf TMG aan dat Hyves zich nog dit jaar moet bewijzen. Interim-topman Cees van Steijn stelde toen dat Hyves de achterstand met concurrenten nooit meer kon goedkomen, "maar Hyves kan wel dienen als kraamkamer voor nieuwe ideeën en heeft mogelijk potentieel op de gamesmarkt. We weten op die manier mensen te bereiken, maar moeten ons ook afvragen of het iets oplevert.''
Een woordvoerder van het concern wil tegenover Adformatie niet op het gerucht reageren.
Zit er een restecpt-knop in het forum ja??quote:Op donderdag 31 oktober 2013 10:10 schreef TARDIS. het volgende:
Kan dan eindeljk die 'Respect!'-knop uit het forum?
Restecpt!quote:Op donderdag 31 oktober 2013 10:11 schreef WebHawk het volgende:
[..]
Zit er een restecpt-knop in het forum ja??
ik respect nog altijd alle topics waar ik in postquote:Op donderdag 31 oktober 2013 10:10 schreef TARDIS. het volgende:
Kan dan eindeljk die 'Respect!'-knop uit het forum?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
Het verbaasd mij dat ze nog 3 miljoen gebruikers hebben. Ik ken echt niemand die nog wat met hyves doet. Neem dan toch aan dat daar ook nog alle accounts bij zitten waar niemand meer wat mee doet.quote:De Telegraaf Media Groep (TMG) trekt de stekker uit Hyves. Dat melden bronnen rond het concern, schrijft vakblad Adformatie. TMG wil geen commentaar geven op het bericht.
TMG kocht Hyves in 2010 voor 44 miljoen euro. In maart van dit jaar schreef het concern al 37 miljoen euro af op Hyves.
Op het hoogtepunt, eind 2009, had Hyves zo'n 8 miljoen gebruikers. Veel gebruikers stapten over naar Facebook en Twitter. In januari van dit jaar was het aantal Hyves-gebruikers gedaald naar zo'n 3 miljoen.
Startpagina wordt volgens mij nog best veel gebruikt.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 10:22 schreef beantherio het volgende:
Overgenomen worden door een groot mediabedrijf is voor succesvolle Nederlandse websites blijkbaar een "kus des doods". Wie gebruikt er nog Hyves, Ilse, Startpagina of Schoolbank? De enige grote die wel succesvol is gebleven is Marktplaats.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |