Nu.nlquote:'TMG stopt met Hyves'
Telegraaf Media Groep (TMG) stop met het Nederlandse sociale netwerk Hyves.
Dat melden bronnen rond de uitgever aan Adformatie. Of het concern de site wil verkopen of er de stekker uit trekt, is niet duidelijk.
TMG nam Hyves in 2010 over voor 43,7 miljoen euro. Uiteindelijk werd er 36 miljoen euro afgeschreven op het sociale netwerk waardoor het bedrijf in 2012 een flink verlies maakte.
Hyves had op het hoogtepunt vele miljoenen gebruikers, maar heeft de strijd met concurrenten als Facebook, Instagram en Twitter verloren.
In augustus gaf TMG aan dat Hyves zich nog dit jaar moet bewijzen. Interim-topman Cees van Steijn stelde toen dat Hyves de achterstand met concurrenten nooit meer kon goedkomen, "maar Hyves kan wel dienen als kraamkamer voor nieuwe ideeën en heeft mogelijk potentieel op de gamesmarkt. We weten op die manier mensen te bereiken, maar moeten ons ook afvragen of het iets oplevert.''
Een woordvoerder van het concern wil tegenover Adformatie niet op het gerucht reageren.
Zit er een restecpt-knop in het forum ja??quote:Op donderdag 31 oktober 2013 10:10 schreef TARDIS. het volgende:
Kan dan eindeljk die 'Respect!'-knop uit het forum?
Restecpt!quote:Op donderdag 31 oktober 2013 10:11 schreef WebHawk het volgende:
[..]
Zit er een restecpt-knop in het forum ja??
ik respect nog altijd alle topics waar ik in postquote:Op donderdag 31 oktober 2013 10:10 schreef TARDIS. het volgende:
Kan dan eindeljk die 'Respect!'-knop uit het forum?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
Het verbaasd mij dat ze nog 3 miljoen gebruikers hebben. Ik ken echt niemand die nog wat met hyves doet. Neem dan toch aan dat daar ook nog alle accounts bij zitten waar niemand meer wat mee doet.quote:De Telegraaf Media Groep (TMG) trekt de stekker uit Hyves. Dat melden bronnen rond het concern, schrijft vakblad Adformatie. TMG wil geen commentaar geven op het bericht.
TMG kocht Hyves in 2010 voor 44 miljoen euro. In maart van dit jaar schreef het concern al 37 miljoen euro af op Hyves.
Op het hoogtepunt, eind 2009, had Hyves zo'n 8 miljoen gebruikers. Veel gebruikers stapten over naar Facebook en Twitter. In januari van dit jaar was het aantal Hyves-gebruikers gedaald naar zo'n 3 miljoen.
Startpagina wordt volgens mij nog best veel gebruikt.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 10:22 schreef beantherio het volgende:
Overgenomen worden door een groot mediabedrijf is voor succesvolle Nederlandse websites blijkbaar een "kus des doods". Wie gebruikt er nog Hyves, Ilse, Startpagina of Schoolbank? De enige grote die wel succesvol is gebleven is Marktplaats.
Dat marktplaats het nog zo goed doet is ook op zich wel opvallend. Die hebben de lay-out van de website sinds 1999 niet meer veranderd en zijn gewoon compleet hetzelfde gebleven.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 10:22 schreef beantherio het volgende:
Overgenomen worden door een groot mediabedrijf is voor succesvolle Nederlandse websites blijkbaar een "kus des doods". Wie gebruikt er nog Hyves, Ilse, Startpagina of Schoolbank? De enige grote die wel succesvol is gebleven is Marktplaats.
En wie gebruikt er nog nu.nl, of tweakers.net?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 10:22 schreef beantherio het volgende:
Ik hoor er niemand meer overquote:Op donderdag 31 oktober 2013 10:26 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Startpagina wordt volgens mij nog best veel gebruikt.
Komt gewoon omdat daar geen grote (buitenlandse) concurrent bij is gekomen. EBay is helemaal niet zo groot in Nederland.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 10:27 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Dat marktplaats het nog zo goed doet is ook op zich wel opvallend. Die hebben de lay-out van de website sinds 1999 niet meer veranderd en zijn gewoon compleet hetzelfde gebleven.
Nu.nl en Tweakers timmeren wel duidelijk aan de weg en blijven niet stil staan. Bol.com trouwens ook. Er zijn dus wel uitzonderingen: dat is waar.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 10:29 schreef WebHawk het volgende:
[..]
En wie gebruikt er nog nu.nl, of tweakers.net?
Maar het is wel opvallend te noemen ja.
Volgens mij kan je je account niet meer verwijderen maar op inactief zetten ofzo dus die zullen ze ook wel meetellenquote:Op donderdag 31 oktober 2013 10:24 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Het verbaasd mij dat ze nog 3 miljoen gebruikers hebben. Ik ken echt niemand die nog wat met hyves doet. Neem dan toch aan dat daar ook nog alle accounts bij zitten waar niemand meer wat mee doet.
Marktplaats is natuurlijk ook van Ebay, dus die gaat niet in het vaarwater van z'n eigen kindje zitten.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 10:32 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Komt gewoon omdat daar geen grote (buitenlandse) concurrent bij is gekomen. EBay is helemaal niet zo groot in Nederland.
Er is geen alternatief behalve Ebay maar Ebay vinden veel mensen, vooral op te verkopen, denk ik te onhandig/ingewikkeld.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 10:27 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Dat marktplaats het nog zo goed doet is ook op zich wel opvallend. Die hebben de lay-out van de website sinds 1999 niet meer veranderd en zijn gewoon compleet hetzelfde gebleven.
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 10:36 schreef Cracka-ass het volgende:
Raymond Spanjar zal nog wel een flesje ploppen vandaag.
Eigenlijk moeten we Hyves redden want als die figuren op Facebook erbij komen.......quote:
Alsof die daar allang niet ook op zitten.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 10:44 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Eigenlijk moeten we Hyves redden want als die figuren op Facebook erbij komen.......
Bewegende glitterplaatjes met 'goedemorgen!'quote:Op donderdag 31 oktober 2013 10:44 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Eigenlijk moeten we Hyves redden want als die figuren op Facebook erbij komen.......
De mensen die nu nog actief zijn op Hyves zou je moeten verwijderen uit de maatschappij.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 10:44 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Maar dan moet ik tv kijken om dat te zienquote:Op donderdag 31 oktober 2013 10:43 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Er wordt op tv nog reclame voor gemaakt.
http://www.nu.nl/tech/361(...)sociaal-netwerk.htmlquote:Hyves stopt als sociaal netwerk
Hyves houdt op te bestaan als sociaal netwerk en gaat zich volledig richten op online gaming.
Foto: ANP
Dat heeft Telegraaf Media Groep (TMG) donderdag laten weten.
TMG nam Hyves in 2010 over voor 43,7 miljoen euro. Uiteindelijk werd er 36 miljoen euro afgeschreven op het sociale netwerk waardoor het bedrijf in 2012 een flink verlies maakte.
Het huidige spelletjesplatform binnen Hyves werd begin 2013 gebouwd en inmiddels spenderen de huidige bezoekers van Hyves zo'n 70 procent van hun tijd aan het spelen van spelletjes. "Tegelijkertijd is de traditionele functie die Hyves had als sociaal netwerk sterk afgenomen. Reden voor Hyves om zich nu volledig op gaming toe te leggen", aldus TMG.
Hyves had op het hoogtepunt vele miljoenen gebruikers, maar heeft de strijd met concurrenten als Facebook, Instagram en Twitter verloren.
Beweeg de cursor over het diagram om de percentages te zien. De gegevens zijn afkomstig van Multiscope. Bekijk hier een grote versie. - (c)NU.nl/Yarno Ritzen
Omdat de site wordt omgevormd tot gameplatform en niet meer zal investeren in het onderhoud van het sociale netwerk, kunnen gebruikers tussen 15 en 29 november een aanvraag indienen om hun content te downloaden. Het gaat om foto's, video's, krabbels en blogs. De laatste verzoeken moeten eind 2013 behandeld zijn.
Na 1 december kunnen mensen die al spelletjes spelen via Hyves blijven inloggen met hun huidige account. De spelactiviteit blijft bewaard.
In augustus gaf TMG aan dat Hyves zich nog dit jaar moet bewijzen. Interim-topman Cees van Steijn stelde toen dat Hyves de achterstand met concurrenten nooit meer kon goedkomen, "maar Hyves kan wel dienen als kraamkamer voor nieuwe ideeën en heeft mogelijk potentieel op de gamesmarkt. We weten op die manier mensen te bereiken, maar moeten ons ook afvragen of het iets oplevert.''
Ik gebruikte hyves toen helemaal niet meer. Maar mijn account is er nog steeds.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 10:08 schreef Copycat het volgende:
Het moment dat Hyves door TMG werd overgenomen, was het moment dat ik mijn -sowieso amper gebruikte- account daar opzegde.
Wie is er dan no actief op hyves dan. De beheerders en eigenaars zelf zeker.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 10:47 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
De mensen die nu nog actief zijn op Hyves zou je moeten verwijderen uit de maatschappij.
Je kunt misschien het beste even de gemeente bellen. Die ruimen dat soort dingen wel voor je op.quote:
Heeft hyves zelf ook een pagina op facebook en vice versa.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 10:11 schreef Zorro het volgende:
Wordt Facebook nog meer like (haha, ik zei like) Hyves
PRECIES GEWOON TERUGKANKEREN NAAR JE EIGEN LAND!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op donderdag 31 oktober 2013 10:50 schreef Scorpie het volgende:
EERST PAKKEN ZE ZWARTE PIET AF EN NU OOK HYVES !
Alleen jammer van die k-reclames...quote:Op donderdag 31 oktober 2013 10:27 schreef Breekfast het volgende:
[..]
quote:Hyves door als intranet GGD Rivierenland
De Telegraaf Media Groep is erin geslaagd om Hyves te verkopen. De profielensite gaat verder als intranet van de GGD Rivierenland. TMG-directeur Herman van Campenhout zegt in een reactie ‘respect’ te hebben voor de doorstart. “Ik heb mijn krabbel vanmiddag gezet. We hebben er toch nog 75 euro voor gevangen” Op Hyves staat op dit moment alleen nog een interview met HR-manager Josje Schupperts, maar de GGD Rivierenland heeft aangekondigd snel dienstroosters, telefoonlijsten en soatest-uitslagen toe te voegen.
http://www.speld.nl/2013/(...)et-ggd-rivierenland/
Haha, wat een eindbaas.quote:Raymond Spanjar @RaymondSpanjar 8m Wat was het mooi he mensen?
Wás die site maar een beetje hetzelfde gebleven. Dat 'ie úiterlijk nauwelijks veranderd is, wil niet alles zeggen.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 10:27 schreef Breekfast het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:08 schreef xzaz het volgende:
http://www.upcoming.nl/ri(...)ale-netwerk-ooit-was
Upcoming is ook zo'n project van TMG.
http://dl.dropboxusercont(...)ljoen%20vrienden.pdfquote:e
worden geholpen door Stephanie van der Maas. Stephanie wordt bij
Hyves verantwoordelijk voor
hr
, en dan vooral recruitment. Voor
Media Republic spoorde zij in heel Europa programmeurs op en dat
kunstje komt ze bij Hyves herhalen. Koen is dan al naar India gevlo
-
gen en komt terug à la Obelix: onder elke arm spartelt een
Romein
Indiër. David Vismans, een oude bekende uit de Amsterdamse stu
-
dentenwereld, wordt de nieuwe baas van de snel groeiende program
-
meursbende. Daarnaast krijgt Hyves een heuse
cfo
met Inno Hui
-
zing, Marcs rechterhand bij Monster.
Of de hyveskrant, waarbij je in een mail een overzicht kreeg van de belangrijke updates onder je vriendengroepquote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:01 schreef DarkSkywise het volgende:
Ben er echt al jaaaaaren niet meer geweest... het enige dat ik wel handig vond waren de herinneringsmailtjes dat er weer eens een bekende van me jarig ging worden.
Ze hadden net vernieuwd, producten toegevoegd. Wat had TMG moeten doen?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:29 schreef Starm het volgende:
Hyves had een nieuw succes kunnen worden als het tijdig werd vernieuwd. TMG heeft het zelf laten doodbloeden.
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:41 schreef regiliopeace het volgende:
Denk eens aan al die HvA-hipstergirls met hun communicatie en design die werken op de redacties van dit soort onzinmedia. Waar moeten zij heen? Misschien moet de staat een grappig blog gaan runnen met een grappige kattenplaatjes-sectie.
Werkelijk niets had Hyves kunnen redden. Zo'n mooi voorbeeld van de totale onbenulligheid van oude media op het gebied van internet in het algemeen.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:29 schreef Starm het volgende:
Hyves had een nieuw succes kunnen worden als het tijdig werd vernieuwd. TMG heeft het zelf laten doodbloeden.
Je vraagt je toch af wat die mensen bij de Telegraaf groep heeft bezielt. Het aantal bezoekers en gebruikers was op een absoluut hoogtepunt, maar zoals men in dat artikel van Tweakers al zegt wezen alle tekenen erop dat het vanaf dan alleen nog maar bergafwaarts zou gaan met Hyves, iets wat de oprichters zelf ook heel goed wisten denk ik.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 15:45 schreef __Saviour__ het volgende:
Tweakers heeft een interessant stukje over de opkomst en ondergang: http://tweakers.net/revie(...)rgang-van-hyves.html
Dat is niet helemaal waar, ze groeide wel maar hadden het jaar daarvoor geen winst gedraaid vanwege al de investeringen. Groei en zeker winst zat er wel in.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 16:06 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Je vraagt je toch af wat die mensen bij de Telegraaf groep heeft bezielt. Het aantal bezoekers en gebruikers was op een absoluut hoogtepunt, maar zoals men in dat artikel van Tweakers al zegt wezen alle tekenen erop dat het vanaf dan alleen nog maar bergafwaarts zou gaan met Hyves, iets wat de oprichters zelf ook heel goed wisten denk ik.
Goed artikel.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 15:45 schreef __Saviour__ het volgende:
Tweakers heeft een interessant stukje over de opkomst en ondergang: http://tweakers.net/revie(...)rgang-van-hyves.html
De eerste beeldvormingen dat Hyves niet meer cool was kwamen van vlotte Monica en consorten met hun gifjes. Geenstijl had hier gewoon een valide punt. Jammer van dat gemiep van de oprichters.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 16:10 schreef xzaz het volgende:
In het boek beschuldigden de maker van Hyves ook berichten op Geenstijl die gezorgd hebben voor de eerste beeldvormingen om Hyves te hebben niet meer 'cool' is. Wel Ironisch dat uiteindelijk de eigenaar van Geenstijl Hyves heeft overgenomen.
Facedingesquote:Op donderdag 31 oktober 2013 10:44 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Omdat die mensen naar andere zaken kijken. Hyves had bij de overname nog potentieel maar als je incorrect handelt gaat de hele boel faillietquote:Op donderdag 31 oktober 2013 16:45 schreef PizzaMizza het volgende:
Hoe kan het dat zelfs havoscholieren dit zagen aankomen, maar financiele adviseurs van TMG niet? Volgens mij waren er wel andere belangen behartigd dan die van TMG alleen.
Nee, hyves had geen potentieel, nogmaals dat kon je zien aankomen. Op mondiaal niveau was Facebook bezig met marktaandeel veroveren van lokale en internationale sociale netwerken.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 16:50 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Omdat die mensen naar andere zaken kijken. Hyves had bij de overname nog potentieel maar als je incorrect handelt gaat de hele boel failliet
Lijkt me niet dat het nog enig perspectief heeft om aan dat dode paard te blijven trekken.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 16:12 schreef Deeltjesversneller het volgende:
lijkt me niet slim, facebook is ook alweer over het hoogtepunt heen en door hyves alleen voor nederlanders te houden waardoor het intiemer en persoonlijker wordt zou het best wel weer een keer weer in kunnen worden, nostalgie enz.
Bovendien hadden ze ook met wat research kunnen zien hoe vergankelijk de positie van een dergelijk netwerk kan zijn..quote:Op donderdag 31 oktober 2013 16:59 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Nee, hyves had geen potentieel, nogmaals dat kon je zien aankomen. Op mondiaal niveau was Facebook bezig met marktaandeel veroveren van lokale en internationale sociale netwerken.
Dat hyves door facebook werd gedomineerd was onvermijdelijk; het kwam niet door het beleid van hyves, maar door de gigantische internationale positie van Facebook.
Dat Sugababes was vroeger echt een goeie site om gewillige meiden te hosselen. Bestaat het nog?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:12 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Bovendien hadden ze ook met wat research kunnen zien hoe vergankelijk de positie van een dergelijk netwerk kan zijn..
Hyves heeft op dezelfde wijze CU2 en Superdudes/Sugababes van de markt gedrukt bijvoorbeeld.
Haha, niets veranderd. Nog steeds wulpse meiden aplenty.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:58 schreef Hexagon het volgende:
Zo te zien is het zelfs nog in gebruik
http://www.sugababes.nl/home
Staan er nog vrouwen van 20+!? Dacht dat het echt alleen maar voor 12 - 16 jarigen was.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 22:03 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Haha, niets veranderd. Nog steeds wulpse meiden aplenty.
Ik heb nog altijd een Hyves-profiel, nooit de moeite genomen om het te verwijderen, toch nog maar eens inloggen uit nostalgiequote:Op donderdag 31 oktober 2013 11:19 schreef Badger. het volgende:
Kon je al van mijlenver aan zien komen natuurlijk, maar in zekere zin vind ik het ook wel jammer..
Hyves wordt al vanaf 2003 (?) gebruikt, en in 2010 werd de site al massaal verlaten.. Maar nog altijd log ik eens in de paar maanden wel eens in om krabbels te bekijken die ik kreeg als puber van chicks, of foto's te bekijken van feesten van jaren geleden.. Wat dat betreft staat Hyves (althans voor mij) vol met leuke herinneringen.. Ook leuk om te zien hoe ik toen heel amicaal berichten stuurde met mensen die ik nu al in geen jaren gezien heb... Beetje nostalgie op een bepaalde manier..
300 babes en 1600 dudes online. Nice.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 22:05 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Staan er nog vrouwen van 20+!? Dacht dat het echt alleen maar voor 12 - 16 jarigen was.
Speurders, ook zo'n succes van de TMGquote:Op donderdag 31 oktober 2013 10:22 schreef beantherio het volgende:
Dat moment is ironisch genoeg de overname door TMG.quote:Op vrijdag 1 november 2013 08:50 schreef Klopkoek het volgende:
Hoe heeft het beeld kunnen ontstaan dat Hyves niet meer cool is? Zoals tweakers al schreef, op een gegeven moment kreeg het grote publiek ten onrechte het beeld dat facebook groter was dan hyves terwijl dat toen bij lange na niet zo was en ook niet dezelfde groeicijfers kon presenteren.
Het is niet zozeer een kus des doods. Hyves werd gewoon op het 'hoogtepunt' overgenomen. Iemand die oplette had op dat moment echter al door dat Facebook Hyves van de kaart zou blazen. Startpagina (wat overigens nog steeds een gigantisch bereik heeft) had te maken met een PR-blunder. Schoolbank (Sanoma) scoort nog steeds als een tierelier.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 10:22 schreef beantherio het volgende:
quote:Op vrijdag 1 november 2013 09:38 schreef justanick het volgende:
Facebook staat overigens ook onder druk. De aanwas onder tieners is aan de lage kant (lees: de jongeren zijn en masse naar andere sociale netwerken aan het verhuizen). Het einde van de site van Zuckerberg cs is dus al in zicht.
Een verminderde aanwas onder jongeren is het 1e signaal dat een social netwerk over z'n hoogtepunt zit. Cijfers kunnen dan nog een tijdje verbeteren, maar de verminderde aanwas onder jongeren (en minder actief gebruik, beiden omdat jongeren naar andere netwerken migreren) vertalen zich uiteindelijk in dalende aantallen gebruikers en dus ook omzet. En er is nog nooit een sociaal netwerk geweest die een dalende trend om heeft kunnen draaien.quote:Op vrijdag 1 november 2013 09:44 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]Welke dan? Facebook staat (nog) helemaal niet onder druk.
Het grootste probleem is het imago van TMG. Daar willen mensen gewoon niet bij horen.quote:Op vrijdag 1 november 2013 09:40 schreef Mint_Clansell het volgende:
TMG heeft het gewoon dood laten bloeden. Ze hadden van Hyves nog wel een succesvolle Nederlandse variant van feestboek kunnen maken als ze ingrijpende veranderingen hadden doorgevoerd aan de structuur en opzet, maar ik denk dat ze redelijk snel doorhadden dat het een dikke miskoop was geweest. Hyves viel toch vooral in de smaak bij mensen in de leeftijdscategorie 10-20 jaar en huisvrouwen die elk bericht graag voorzien van meerdere smileys.
Nogmaals, welk netwerk?quote:Op vrijdag 1 november 2013 09:46 schreef justanick het volgende:
[..]
Een verminderde aanwas onder jongeren is het 1e signaal dat een social netwerk over z'n hoogtepunt zit. Cijfers kunnen dan nog een tijdje verbeteren, maar de verminderde aanwas onder jongeren (en minder actief gebruik, beiden omdat jongeren naar andere netwerken migreren) vertalen zich uiteindelijk in dalende aantallen gebruikers en dus ook omzet. En er is nog nooit een sociaal netwerk geweest die een dalende trend om heeft kunnen draaien.
Diversen. En ja, Instagram is door FB gekocht, maar dat doet niets voor de komende teloorgang van facebook.com.quote:
Jij zegt dat jongeren 'en masse' naar een ander netwerk gaan, maar je kan er niet eens eentje noemen? Wat is nu op dit moment nou een serieuze concurrent voor Facebook?quote:Op vrijdag 1 november 2013 09:52 schreef justanick het volgende:
[..]
Diversen. En ja, Instagram is door FB gekocht, maar dat doet niets voor de komende teloorgang van facebook.com.
Ik denk eigenlijk niet dat de beoogde bezoekers van Hyves zich daarmee bezig houden. En het is nou niet dat Markje Zuckerberg een beter imago heeft. Zelfs in de film werd ie neergezet als een enorme lul die andermans ideeen jatte.quote:Op vrijdag 1 november 2013 09:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het grootste probleem is het imago van TMG. Daar willen mensen gewoon niet bij horen.
Wat, waaromquote:Op vrijdag 1 november 2013 09:53 schreef Klopkoek het volgende:
Is het niet raar dat mensen na verloop van tijd uitgekeken raken?
Overigens een goed moment voor overheden om hier goed paal en perk aan te stellen. Ferme restricties op te leggen.
Privacy, machtsmisbruikquote:
Heb je namen of links van die andere sites?quote:Op vrijdag 1 november 2013 09:52 schreef justanick het volgende:
[..]
Diversen. En ja, Instagram is door FB gekocht, maar dat doet niets voor de komende teloorgang van facebook.com.
Dat jij geen concurrenten kent wil niet zeggen dat er geen dalende trend zichtbaar is onder jongeren. Het gebruik in die doelgroep daalt en wel dusdanig dat de eerste beleggers ook ongerust beginnen te worden. Die trend zag je uiteindelijk bij ieder netwerk dat voorheen populair was.quote:Op vrijdag 1 november 2013 09:53 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Jij zegt dat jongeren 'en masse' naar een ander netwerk gaan, maar je kan er niet eens eentje noemen? Wat is nu op dit moment nou een serieuze concurrent voor Facebook?
Vergis je niet in de weerzin die TMG bij velen oproept. Zeker met zo'n bralbek als Sjuul Paradijs die in die periode prominent op TV was. Bovendien begon Hyves als leuk en fris van een stel jonge pioniers. Dat is wat TMG ook allesbehalve is. In die periode ontstond er een soort internethype om dan maar bij Hyves weg te gaan.quote:Op vrijdag 1 november 2013 09:53 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk niet dat de beoogde bezoekers van Hyves zich daarmee bezig houden. En het is nou niet dat Markje Zuckerberg een beter imago heeft. Zelfs in de film werd ie neergezet als een ontzettende lul die andermans ideeen jatte.
Is dat waarom iedereen er op een gegeven moment z'n profiel verwijderde?quote:Op vrijdag 1 november 2013 09:38 schreef justanick het volgende:
[..]
Schoolbank (Sanoma) scoort nog steeds als een tierelier.
Hyves nationaliseren en verplicht stellen dan maar?quote:Op vrijdag 1 november 2013 09:53 schreef Klopkoek het volgende:
Is het niet raar dat mensen na verloop van tijd uitgekeken raken?
Overigens een goed moment voor overheden om hier goed paal en perk aan te stellen. Ferme restricties op te leggen.
Bereik is nog steeds >6% per maand.quote:Op vrijdag 1 november 2013 10:02 schreef beantherio het volgende:
[..]
Is dat waarom iedereen er op een gegeven moment z'n profiel verwijderde?
Je ziet vast toch ook wel de schaduwzijden? Al dan niet te zien in diverse docus.quote:Op vrijdag 1 november 2013 10:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hyves nationaliseren en verplicht stellen dan maar?
In het bejaardentehuis misschien. Ik hoor niemand meer over Schoolbank.quote:Op vrijdag 1 november 2013 10:03 schreef justanick het volgende:
[..]
Bereik is nog steeds >6% per maand.
Als je je hele hebben en houwen op internet wilt pleuren dan ben je ook verantwoordelijk voor mogelijke gevolgen imo.quote:Op vrijdag 1 november 2013 10:05 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je ziet vast toch ook wel de schaduwzijden? Al dan niet te zien in diverse docus.
Afgezien daarvan valt FB in het niet bij de gemiddelde overheid qua privacyschendingen. Bij FB kan ik er nog voor kiezen. Bij de staat niet. Die slaan gewoon alles op wat ik doe.quote:Op vrijdag 1 november 2013 10:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als je je hele hebben en houwen op internet wilt pleuren dan ben je ook verantwoordelijk voor mogelijke gevolgen imo.
Verder is zoiets aanpakken natuurlijk gewoon beleid dat slechts in een politiestaat kan.
De overheid is aan regels gebonden, ook qua openbaarmakingen (bijv. de Manning case, gelukkig was dat openbare info).quote:Op vrijdag 1 november 2013 10:20 schreef justanick het volgende:
[..]
Afgezien daarvan valt FB in het niet bij de gemiddelde overheid qua privacyschendingen. Bij FB kan ik er nog voor kiezen. Bij de staat niet. Die slaan gewoon alles op wat ik doe.
Je weet wat de kracht van network effects zijn. FB e.d. spelen erop in en dwingen je ertoe dat je niet achter kan blijven.quote:Op vrijdag 1 november 2013 10:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als je je hele hebben en houwen op internet wilt pleuren dan ben je ook verantwoordelijk voor mogelijke gevolgen imo.
Verder is zoiets aanpakken natuurlijk gewoon beleid dat slechts in een politiestaat kan.
Dus wat is je voorstel. Verbieden die handel?quote:Op vrijdag 1 november 2013 11:04 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je weet wat de kracht van network effects zijn. FB e.d. spelen erop in en dwingen je ertoe dat je niet achter kan blijven.
Bovendien doen zij aan datamining.
Gewoon reguleren.quote:Op vrijdag 1 november 2013 11:06 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dus wat is je voorstel. Verbieden die handel?
Waar dwingen ze precies wat op?quote:Op vrijdag 1 november 2013 11:04 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je weet wat de kracht van network effects zijn. FB e.d. spelen erop in en dwingen je ertoe dat je niet achter kan blijven.
Wat is het probleem met data mining in sociale netwerken?quote:Op vrijdag 1 november 2013 11:04 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Maar wat voor regels stel je dan voor?quote:Op vrijdag 1 november 2013 11:12 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Gewoon reguleren.
Het briefpapier werd ook niet verboden. Er kwam enkel een briefgeheim, bijvoorbeeld, om de ergste uitwassen te voorkomen.
Je kan er niet voor kiezen om geen account te maken of ghostery te installeren? De overheid is bovendien helemaal niet gebonden aan regels rond privacy. De afgelopen 5 jaar zijn ze meerdere keren over de scheef gegaan en er is niet een ambtenaar of minister in de problemen gekomen. Sterker nog: de enige reactie was dat de wet dan maar ruimer moest.quote:Op vrijdag 1 november 2013 11:03 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De overheid is aan regels gebonden, ook qua openbaarmakingen (bijv. de Manning case, gelukkig was dat openbare info).
En je kunt zeker bij FB niet kiezen.
FOK!quote:Op vrijdag 1 november 2013 09:46 schreef justanick het volgende:
[..]
Een verminderde aanwas onder jongeren is het 1e signaal dat een social netwerk over z'n hoogtepunt zit. Cijfers kunnen dan nog een tijdje verbeteren, maar de verminderde aanwas onder jongeren (en minder actief gebruik, beiden omdat jongeren naar andere netwerken migreren) vertalen zich uiteindelijk in dalende aantallen gebruikers en dus ook omzet. En er is nog nooit een sociaal netwerk geweest die een dalende trend om heeft kunnen draaien.
Ik kan bij FB wel kiezen; ik heb de keuze om wel of geen account te openen.quote:Op vrijdag 1 november 2013 11:03 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De overheid is aan regels gebonden, ook qua openbaarmakingen (bijv. de Manning case, gelukkig was dat openbare info).
En je kunt zeker bij FB niet kiezen.
Ja, en je hebt de keuze om wel of niet van de snelweg gebruik te maken. Je hebt de keuze om wel of geen met poep besmeurd vlees te kopen. Je hebt de keuze om helemaal geen telefoon te hebben. Enzovoorts, enzovoorts.quote:Op vrijdag 1 november 2013 18:17 schreef justanick het volgende:
[..]
Ik kan bij FB wel kiezen; ik heb de keuze om wel of geen account te openen.
Bij de overheid kan ik dat niet. En de privacyschendingen van de overheid zijn veel ernstiger dan die van facebook.
Je bent (aan je gescheld te zien) weer heel snel door de argumenten heen.quote:Op vrijdag 1 november 2013 19:37 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja, en je hebt de keuze om wel of niet van de snelweg gebruik te maken. Je hebt de keuze om wel of geen met poep besmeurd vlees te kopen. Je hebt de keuze om helemaal geen telefoon te hebben. Enzovoorts, enzovoorts.
Zo ken ik justanicker weer
Het gaat erom waar de toffe mensen zitten. Beginperiode Hyves was het voornamelijk studenten, de huismoedertjes kwamen pas veel later. Ditzelfde zie je ook bij Facebook alleen is daar nog geen alternatief voor, en nu ook bij Tinder bijvoorbeeldquote:Op vrijdag 1 november 2013 08:50 schreef Klopkoek het volgende:
Hoe heeft het beeld kunnen ontstaan dat Hyves niet meer cool is? Zoals tweakers al schreef, op een gegeven moment kreeg het grote publiek ten onrechte het beeld dat facebook groter was dan hyves terwijl dat toen bij lange na niet zo was en ook niet dezelfde groeicijfers kon presenteren.
Craigslistquote:Op donderdag 31 oktober 2013 10:33 schreef beantherio het volgende:
[..]
Nu.nl en Tweakers timmeren wel duidelijk aan de weg en blijven niet stil staan. Bol.com trouwens ook. Er zijn dus wel uitzonderingen: dat is waar.
Marktplaats wijkt wel heel erg af van alles: daar lijkt men compleet stil te staan en toch blijven de gebruikers komen. Craigslist zou eens met een echte Nederlandse site moeten komen.
Nee, jij hebt geen argumenten. Behalve het riedeltje over een keuze.quote:Op vrijdag 1 november 2013 20:26 schreef justanick het volgende:
[..]
Je bent (aan je gescheld te zien) weer heel snel door de argumenten heen.
Jij spreekt over Stasi-praktijken bij FB. En roept op tot ingrijpen van de overheid.quote:Op zaterdag 2 november 2013 10:52 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nee, jij hebt geen argumenten. Behalve het riedeltje over een keuze.
Volgens mij was het echt al lang daarvoor...quote:Op vrijdag 1 november 2013 09:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat moment is ironisch genoeg de overname door TMG.
Kreeg toen van veel mensen in mijn omgeving te horen dat ze daar toch echt niet bij wilden horen.
Nogmaals, volgens jouw redenatie kun je er ook voor kiezen om geen telefoon te nemen.quote:Op zaterdag 2 november 2013 10:59 schreef justanick het volgende:
[..]
Jij spreekt over Stasi-praktijken bij FB. En roept op tot ingrijpen van de overheid.
Wat zwaar hypocriet is als je de bewaarplicht telecomgegevens kent, gecombineerd met het aftapbeleid in Nederland. En ik heb geen enkele opt-out mogelijkheid als ik in NL woon. Bij FB heb ik dat wel. Dat kun je betitelen als 'geen argument' en (zoals we je kennen) weer gaan schelden als je door je argumentatie heen bent, maar daar trapt niemand natuurlijk in.
Ik had al een paar jaar een FB-account, maar Hyves was een manier om in contact te blijven/komen met familie/vrienden/kennissen in NL, maar gelukkig zijn ze allemaal naar facebook gekomen.quote:Op vrijdag 1 november 2013 20:08 schreef LXIV het volgende:
Wat ik begrepen heb waarom mensen van HYVES naar FB gingen was dat ze ook contact wilden met buitenlandse vrienden, die dus vaak een FB-account hadden.
Daarop maakten ze ook een FB-account aan. Vervolgens gingen ze andere Nederlanders met ook een FB-account rechtstreeks benaderen ipv via HYVES. En uiteindelijk kwamen ze gewoon niet meer op Hyves.
Wat fijn dat je het argument over de overheid compleet negeert.quote:Op zaterdag 2 november 2013 11:37 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nogmaals, volgens jouw redenatie kun je er ook voor kiezen om geen telefoon te nemen.
Er is gewoon geen alternatief voor facebook.
Als je doelt op bezoekersstatistieken: daar is wel degelijk een opt-out voor. facebook biedt haar bezoekers ook de gelegenheid een account permanent te laten deleten.quote:Bovendien verzamelt en bewaart FB wel degelijk gegevens van mensen die hun account hebben opgezegd, of geen account hebben (zoals wel meer bedrijven). Er is dus geen 'opt-out' in die zin. En ze kunnen ook niet aantonen dat ze die info wel vernietigen.
Je hebt echt geen argumenten meer he?quote:Maar jij zult, als vergiftigde VVDer, wel gaan zeggen dat iedereen vrij is om informatie over anderen te vergaren.
De overheid is geen losstaande entiteit in dit verhaal.quote:Op zaterdag 2 november 2013 12:36 schreef justanick het volgende:
[..]
Wat fijn dat je het argument over de overheid compleet negeert.
Dit is net zoiets als een telefonie netwerk waar je maar met 10% zou kunnen bellen. Geen alternatief, dus.quote:En er zijn talrijke alternatieven voor facebook, tenzij je perse een site wilt waar alles samenkomt (dan is er een alternatief wat minder ok is doordat er minder mensen op zitten). Het delen van foto's kan via tig andere sites, chatten kan ook via tig andere opties. Daarom begint facebook ook een probleem te krijgen onder jongeren.
Account deleten is nog geen gegevens deleten, wat ik dus al zei.quote:[..]
Als je doelt op bezoekersstatistieken: daar is wel degelijk een opt-out voor. facebook biedt haar bezoekers ook de gelegenheid een account permanent te laten deleten.
Je bedoelt jezelf.quote:[..]
Je hebt echt geen argumenten meer he?
Wederom geen tegenargument. Jij eist dat de overheid ingrijpt. Heel hypocriet als je bedenkt dat de overheid een veel grotere privacyschender is dan welk commercieel bedrijf dan ook. En ondanks je onzinverhaal over de 'macht' van facebook dwingt helemaal niemand mij om een facebook-account aan te maken of aan te houden. De overheid dwingt mij wel om allerhande gegevens af te staan. Een flink deel houden ze zelfs automatisch bij, waarbij er ook niet zelden regels op grove wijze worden overtreden (moet je als bedrijf eens flikken).quote:Op zaterdag 2 november 2013 12:51 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De overheid is geen losstaande entiteit in dit verhaal.
Oh. Dan is het vreemd dat met name de jongeren inmiddels overduidelijk migreren naar die andere netwerken. Hoe verklaar je dat als maar 10% daar op zou zitten?quote:Dit is net zoiets als een telefonie netwerk waar je maar met 10% zou kunnen bellen. Geen alternatief, dus.
Je loopt een jaar of wat achter.quote:Account deleten is nog geen gegevens deleten, wat ik dus al zei.
De basis was inderdaad al erg wankel geworden. Maar door die overname begon de glijvlucht.quote:Op zaterdag 2 november 2013 11:26 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Volgens mij was het echt al lang daarvoor...
En kun je ze vast nog een linkje naar dit topic sturen.quote:Op vrijdag 1 november 2013 19:30 schreef ruver1997 het volgende:
'"Later , als ik oud ben''
-> Vertellen aan je kleinkinderen dat er ooit zoiets als hyves bestond
geheinig zeg!quote:Op zondag 3 november 2013 13:31 schreef Noriega het volgende:
Hyves was toen wel leuk. We hadden er zelfs een geheine community met de computernerds van de school opgebouwd.
Oh bij mij was de hoofdreden voor FB toch wel dat ik niemand meer op hyves had bijna omdat iedereen masaal overging naar FBquote:Op vrijdag 1 november 2013 20:08 schreef LXIV het volgende:
Wat ik begrepen heb waarom mensen van HYVES naar FB gingen was dat ze ook contact wilden met buitenlandse vrienden, die dus vaak een FB-account hadden.
Daarop maakten ze ook een FB-account aan. Vervolgens gingen ze andere Nederlanders met ook een FB-account rechtstreeks benaderen ipv via HYVES. En uiteindelijk kwamen ze gewoon niet meer op Hyves.
Inderdaad en zoals ik geloof CU2 ?!?, waar je alles kon personalizeren, nu in het hoekje nostalgie van mijn herinneringen....quote:Op maandag 4 november 2013 04:14 schreef MakkieR het volgende:
Hyves heeft toch wel iets nostalgisch.
Wat zij zegt.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 10:08 schreef Copycat het volgende:
Het moment dat Hyves door TMG werd overgenomen, was het moment dat ik mijn -sowieso amper gebruikte- account daar opzegde.
Inderdaad, door dit bericht weer eens ingelogd en allemaal herinneringen van mijn middelbareschooltijd opgehaald.quote:Op maandag 4 november 2013 04:14 schreef MakkieR het volgende:
Hyves heeft toch wel iets nostalgisch.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |