abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 november 2013 @ 11:37:30 #151
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_132818940
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 10:59 schreef justanick het volgende:

[..]

Jij spreekt over Stasi-praktijken bij FB. En roept op tot ingrijpen van de overheid.

Wat zwaar hypocriet is als je de bewaarplicht telecomgegevens kent, gecombineerd met het aftapbeleid in Nederland. En ik heb geen enkele opt-out mogelijkheid als ik in NL woon. Bij FB heb ik dat wel. Dat kun je betitelen als 'geen argument' en (zoals we je kennen) weer gaan schelden als je door je argumentatie heen bent, maar daar trapt niemand natuurlijk in.
Nogmaals, volgens jouw redenatie kun je er ook voor kiezen om geen telefoon te nemen.

Er is gewoon geen alternatief voor facebook.

Bovendien verzamelt en bewaart FB wel degelijk gegevens van mensen die hun account hebben opgezegd, of geen account hebben (zoals wel meer bedrijven). Er is dus geen 'opt-out' in die zin. En ze kunnen ook niet aantonen dat ze die info wel vernietigen.
Maar jij zult, als vergiftigde VVDer, wel gaan zeggen dat iedereen vrij is om informatie over anderen te vergaren.
Tenzij het de bedrijven zelf betreft uiteraard, dan ben je voor geen rechtbank meer veilig. Dan bestaan er wel een stuk of drie wetsartikelen om de informatieontvreemder aan te pakken.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 2 november 2013 @ 11:54:12 #152
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_132819269
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 20:08 schreef LXIV het volgende:
Wat ik begrepen heb waarom mensen van HYVES naar FB gingen was dat ze ook contact wilden met buitenlandse vrienden, die dus vaak een FB-account hadden.
Daarop maakten ze ook een FB-account aan. Vervolgens gingen ze andere Nederlanders met ook een FB-account rechtstreeks benaderen ipv via HYVES. En uiteindelijk kwamen ze gewoon niet meer op Hyves.
Ik had al een paar jaar een FB-account, maar Hyves was een manier om in contact te blijven/komen met familie/vrienden/kennissen in NL, maar gelukkig zijn ze allemaal naar facebook gekomen.

Hetzelfde met Myspace en m'n Amerikaanse familie/vrienden/kennissen hoewel ik wel eerder Myspace had.

Ik hoop dat als er iets nieuws komt dat het bij 1 blijft en het niet weer versplintert.

De NSA leest met allen mee, dus als je een bomaanslag beraadt en het op facebook/hyves/myspace/bebo/hi5/youtube etc post kan je er op rekenen dat er op je deur wordt geklopt.

Verder: als je een paspoort ophaalt moet je die vingerafdruk principieel weigeren (oohhh waarom doet ie dat?), bankrekening opheffen, internetverbinding opzeggen, mobieltje weggooien en nog meer, dus wat maakt het uit dat als je een foto post van je bord met eten?
reset
pi_132820219
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 11:37 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nogmaals, volgens jouw redenatie kun je er ook voor kiezen om geen telefoon te nemen.

Er is gewoon geen alternatief voor facebook.
Wat fijn dat je het argument over de overheid compleet negeert.

En er zijn talrijke alternatieven voor facebook, tenzij je perse een site wilt waar alles samenkomt (dan is er een alternatief wat minder ok is doordat er minder mensen op zitten). Het delen van foto's kan via tig andere sites, chatten kan ook via tig andere opties. Daarom begint facebook ook een probleem te krijgen onder jongeren.

quote:
Bovendien verzamelt en bewaart FB wel degelijk gegevens van mensen die hun account hebben opgezegd, of geen account hebben (zoals wel meer bedrijven). Er is dus geen 'opt-out' in die zin. En ze kunnen ook niet aantonen dat ze die info wel vernietigen.
Als je doelt op bezoekersstatistieken: daar is wel degelijk een opt-out voor. facebook biedt haar bezoekers ook de gelegenheid een account permanent te laten deleten.

quote:
Maar jij zult, als vergiftigde VVDer, wel gaan zeggen dat iedereen vrij is om informatie over anderen te vergaren.
Je hebt echt geen argumenten meer he?
  zaterdag 2 november 2013 @ 12:51:50 #154
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_132820488
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 12:36 schreef justanick het volgende:

[..]

Wat fijn dat je het argument over de overheid compleet negeert.
De overheid is geen losstaande entiteit in dit verhaal.

quote:
En er zijn talrijke alternatieven voor facebook, tenzij je perse een site wilt waar alles samenkomt (dan is er een alternatief wat minder ok is doordat er minder mensen op zitten). Het delen van foto's kan via tig andere sites, chatten kan ook via tig andere opties. Daarom begint facebook ook een probleem te krijgen onder jongeren.
Dit is net zoiets als een telefonie netwerk waar je maar met 10% zou kunnen bellen. Geen alternatief, dus.

quote:
[..]

Als je doelt op bezoekersstatistieken: daar is wel degelijk een opt-out voor. facebook biedt haar bezoekers ook de gelegenheid een account permanent te laten deleten.
Account deleten is nog geen gegevens deleten, wat ik dus al zei.

quote:
[..]

Je hebt echt geen argumenten meer he?
Je bedoelt jezelf.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_132823080
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 12:51 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

De overheid is geen losstaande entiteit in dit verhaal.
Wederom geen tegenargument. Jij eist dat de overheid ingrijpt. Heel hypocriet als je bedenkt dat de overheid een veel grotere privacyschender is dan welk commercieel bedrijf dan ook. En ondanks je onzinverhaal over de 'macht' van facebook dwingt helemaal niemand mij om een facebook-account aan te maken of aan te houden. De overheid dwingt mij wel om allerhande gegevens af te staan. Een flink deel houden ze zelfs automatisch bij, waarbij er ook niet zelden regels op grove wijze worden overtreden (moet je als bedrijf eens flikken).

Dat facebook veel gegevens verzamelt klopt. Dat er zeer goed in de gaten gehouden moet worden wat er met die gegevens gebeurt klopt ook. Maar niet hypocriet janken dat de overheid in moet grijpen. Als we kijken naar de grofste privacyschenders staat de staat echt met extreme superstip op 1.

quote:
Dit is net zoiets als een telefonie netwerk waar je maar met 10% zou kunnen bellen. Geen alternatief, dus.
Oh. Dan is het vreemd dat met name de jongeren inmiddels overduidelijk migreren naar die andere netwerken. Hoe verklaar je dat als maar 10% daar op zou zitten?

quote:
Account deleten is nog geen gegevens deleten, wat ik dus al zei.
Je loopt een jaar of wat achter.

[ Bericht 27% gewijzigd door justanick op 02-11-2013 14:50:53 ]
pi_132827073
'Respect'. :')
  zondag 3 november 2013 @ 10:26:32 #157
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_132846713
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2013 11:26 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Volgens mij was het echt al lang daarvoor...
De basis was inderdaad al erg wankel geworden. Maar door die overname begon de glijvlucht.
pi_132846805
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 19:30 schreef ruver1997 het volgende:
'"Later , als ik oud ben''

-> Vertellen aan je kleinkinderen dat er ooit zoiets als hyves bestond
En kun je ze vast nog een linkje naar dit topic sturen. :Y)
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_132850325
Hyves was toen wel leuk. We hadden er zelfs een geheine community met de computernerds van de school opgebouwd. :P
pi_132861429
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 13:31 schreef Noriega het volgende:
Hyves was toen wel leuk. We hadden er zelfs een geheine community met de computernerds van de school opgebouwd. :P
geheinig zeg!
pi_132880073
Hyves heeft toch wel iets nostalgisch. ;)
  roze maandag 4 november 2013 @ 13:27:47 #162
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_132886791
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 20:08 schreef LXIV het volgende:
Wat ik begrepen heb waarom mensen van HYVES naar FB gingen was dat ze ook contact wilden met buitenlandse vrienden, die dus vaak een FB-account hadden.
Daarop maakten ze ook een FB-account aan. Vervolgens gingen ze andere Nederlanders met ook een FB-account rechtstreeks benaderen ipv via HYVES. En uiteindelijk kwamen ze gewoon niet meer op Hyves.
Oh bij mij was de hoofdreden voor FB toch wel dat ik niemand meer op hyves had bijna omdat iedereen masaal overging naar FB
Your beauty never ever scared me.
pi_132888138
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 04:14 schreef MakkieR het volgende:
Inderdaad en zoals ik geloof CU2 ?!?, waar je alles kon personalizeren, nu in het hoekje nostalgie van mijn herinneringen....
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
  maandag 4 november 2013 @ 14:34:14 #164
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_132888872
quote:
14s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 10:08 schreef Copycat het volgende:
Het moment dat Hyves door TMG werd overgenomen, was het moment dat ik mijn -sowieso amper gebruikte- account daar opzegde.
Wat zij zegt.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  woensdag 13 november 2013 @ 23:28:31 #165
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_133238566
Ik was net op een andere gouwe ouwe die nog wel bestaat: startpagina :D

Daar stond dit:

Facebook, de Engelse hyves. _O-

4 jaar geleden..
reset
pi_133241907
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 04:14 schreef MakkieR het volgende:
Inderdaad, door dit bericht weer eens ingelogd en allemaal herinneringen van mijn middelbareschooltijd opgehaald.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')