abonnement Unibet Coolblue
pi_126856047


archief
Klik op de topictitel

tot 100 euro
Fossil
Lorus
Pulsar
Seiko
Swatch

100 - 200 euro
Breil
Bulova
Lorus
Luminox
Mondaine
Poljot
Pulsar
Sector
Seiko
Swiss Army Victorinox

200 - 400 euro
Candino
Certina
Festina
Tissot
Zeno

400 - 600 euro
Oris
Mido
Xemex

600 - 1000 euro
Epos
Fortis
lMido
Oris
Raymond Weil
Sinn

1000 euro en meer
A. Lange & Söhne
Breitling
Bulgari
Cartier
Chronoswiss
Christiaan van der Klaauw
Glashütte
IWC
Jaeger-LeCoultre
Omega
Panerai
Patek Philippe
Rolex
Tag Heuer

handige linkjes
monsterwatches.nl

En nog een aantal belangrijke begrippen:

quartz horloge
Loopt op batterij. Wijzer tikt en beweegt per seconde.

Voordelen: erg nauwkeurig (computergestuurd), uurwerk is klein en dun
Nadeel: geen nostalgische waarde, batterij gaat leeg

mechanisch horloge
Horloge met mechanisch uurwerk, dus "radertjes en tandwieltjes". Het aantal jewels staat voor het aantal synthetische robijnen in zo'n uurwerk. Meer hoeft niet altijd beter te betekenen. Wijzer tikt en beweegt meerdere malen per seconde. ("zwevende wijzer")

Voordelen: nostalgische waarde, oogt kostbaarder
Nadelen: alleen kwaliteitsuurwerken zijn nauwkeurig, onderhoud eens per 5/10 jaar

automatisch horloge
Een automatisch horloge wordt opgewonden of opgeladen d.m.v. bewegingen (Kinetische energie). Veel automatische horloges hebben mechanische uurwerken, maar o.a. Seiko (met Kinetic techniek) en Pulsar (met Eco drive) gebruiken quartz-uurwerken.

chrono, chronograph, chronograaf
Dit zijn termen om aan te geven dat het horloge als "stopwatch" te gebruiken is. Meestal met 3 aparte wijzertjes voor seconden, minuten en uren. Chronograaf horloges kunnen een quartz of mechanisch uurwerk bevatten. Mechanische chronographs zijn vaak erg duur, omdat het uurwerk erg compliceerd is.

Overigens niet te verwarren met een Chronometer. Een chronometer is een uurwerk waarvan de tijdsaanduiding voldoet aan de standaard van nauwkeurigheid zoals deze is opgesteld door het COSC

Complicaties
Complicaties zijn functies op een horloge anders dan de tijd of datum aangeven.
Voorbeelden van complicaties zijn:

• Automaat
• Chronograaf
• Rattrapante (Split second chronograaf)
• Dubbele chronograaf
• Maanfase
• Tourbillon
• Perpetual Kalender
• Minute Repeater

Imageshack toont een kikker omdat FOK! daar op de zwarte lijst staat, gelieve een andere uploader te gebruiken, bijvoorbeeld: tinypic.com of photobucket.com

Game on!!
pi_126856224
Gezien uitblijven nieuw topic door LaPo.



Hoewel ik straks op vakantie naar een klassieke Speedy ga kijken, vind ik deze ook wel bijzonder. Al in het wild gespot?
pi_126856597
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 14:25 schreef Reintji het volgende:
Gezien uitblijven nieuw topic door LaPo.

[ afbeelding ]

Hoewel ik straks op vakantie naar een klassieke Speedy ga kijken, vind ik deze ook wel bijzonder. Al in het wild gespot?
De horloges die hier altijd gepost worden heb ik nog nooit één van in het wild gezien, en dat terwijl ik er erg op let.
  woensdag 22 mei 2013 @ 14:36:29 #4
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_126856698
oops sorry - ik heb nog nooit een reeks gesloten :@
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_126857720
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 14:34 schreef RuckTape het volgende:

[..]

De horloges die hier altijd gepost worden heb ik nog nooit één van in het wild gezien, en dat terwijl ik er erg op let.
Moet je bij ons komen werken, kun je ze allemaal langs zien komen _O-

Stelletje patsers, maar goed. Die Omega wil ik ook graag een keer in levende lijve tegen komen, maar is pas net uit.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_126857809
Vandaag om de pols:







pi_126857945
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 15:01 schreef Negakinu het volgende:
Vandaag om de pols:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wauw O+
pi_126859053
Mooi ding voor weinig geld:



Even vraagje aan de kenners, in hoeverre is een vintage Speedmaster een "goede investering"?
En dan bedoel ik met een goede investering niet dat ik er geld aan wil verdienen, maar ze lijken me toch wel redelijk de waarde behouden?

Dan denk ik aan zoiets: O+ O+ O+
pi_126859141
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 15:01 schreef Negakinu het volgende:
Vandaag om de pols:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Gaaf ding zeg, ik welke orde van prijsklasse moet ik deze inschatten?
  woensdag 22 mei 2013 @ 15:36:46 #10
165633 eriksd
The grand facade...
pi_126859461
100 euro?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_126859531
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 15:36 schreef eriksd het volgende:
100 euro?
Dan mag je mij laten zien waar je deze voor 100 euro vindt, dan koop ik er meteen nog een... Goedkoopste dat ik hem kon krijgen was $199 excl. douane en belasting.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 15:31 schreef F10F30 het volgende:

[..]

Gaaf ding zeg, ik welke orde van prijsklasse moet ik deze inschatten?
Ik heb hem uit China geïmporteerd. Ongeveer 200 euro voor betaald incl. invoerrechten en belasting.
http://www.good-stuffs.co(...)atic-watch_p_18.html
pi_126860461
Iemand nog iets nuttigs te zeggen op mijn bovenstaande vraag over een Speedmaster?
O.a. waar je specifiek op moet letten bij de aanschaf van een dergelijk exemplaar?
Met name qua welke leeftijdscategorie, welk type etc.
pi_126860789
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 15:56 schreef F10F30 het volgende:
Iemand nog iets nuttigs te zeggen op mijn bovenstaande vraag over een Speedmaster?
Als 'ie tikt is het een bom?
  woensdag 22 mei 2013 @ 16:07:46 #14
165633 eriksd
The grand facade...
pi_126861051
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 15:38 schreef Negakinu het volgende:

[..]

Dan mag je mij laten zien waar je deze voor 100 euro vindt, dan koop ik er meteen nog een... Goedkoopste dat ik hem kon krijgen was $199 excl. douane en belasting.

[..]

Ik heb hem uit China geïmporteerd. Ongeveer 200 euro voor betaald incl. invoerrechten en belasting.
http://www.good-stuffs.co(...)atic-watch_p_18.html
200 dan. Iets in die richting.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  woensdag 22 mei 2013 @ 16:08:03 #15
165633 eriksd
The grand facade...
pi_126861061
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 15:56 schreef F10F30 het volgende:
Iemand nog iets nuttigs te zeggen op mijn bovenstaande vraag over een Speedmaster?
O.a. waar je specifiek op moet letten bij de aanschaf van een dergelijk exemplaar?
Met name qua welke leeftijdscategorie, welk type etc.
Ik zou wegblijven van de Mark speedie's.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_126861091


Draag atm zoiets :)
pi_126861818
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 16:08 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ik zou wegblijven van de Mark speedie's.
Oke, zou je dit verder kunnen onderbouwen?
Ik kan me voorstellen dat je op een servicebeurt behoorlijk leeg kunt lopen als je dat bedoelt?
pi_126863136
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 16:24 schreef F10F30 het volgende:

[..]

Oke, zou je dit verder kunnen onderbouwen?
Ik kan me voorstellen dat je op een servicebeurt behoorlijk leeg kunt lopen als je dat bedoelt?
Wellicht kwestie van smaak?

http://chronomaddox.com/MarkSeries.html

Ben zelf meer fan van de Speedmaster (Mark I) Professional, maar dat komt ook een beetje door de achtergrond.
pi_126863496
Bedankt voor de link.... veel nuttige informatie.
Ik zoek voornamelijk informatie over betrouwbaarheid, service intervallen (wat kost een gemiddelde service, 200-300-400?) En gangbaarheid van de verschillende modellen, en met name waar je specifiek op moet letten bij de aanschaf.



:9~
pi_126873465
Iemand ervaring met "Cape Cod Cloth" om krasjes te verwijderen van een ijzeren horlogekast?
pi_126873480
Mooie Omega :) Misschien moet je je vraag ook eens op horlogeforum.nl stellen.
Ik heb zelf één van de zeldzamere speedmasters :)



...
pi_126877658
Wauw, die Speedmaster c_/
Ik moet me er nog echt even goed in verdiepen wat precies de verschillen in de hele Marks serie zijn.
De prijzen verschillen ontzettend, evenals de conditie van de horloges. Zelf heb ik tot op heden geen ervaring met oude horloges.
pi_126881242
chrono24.com al ontdekt? En sometimago.com is ook oké, is van een Nederlander :)

En deze



Staat hiertussen
http://www.scorpione.nl/shop/Scorpione_shop_horloges1.html Zeer betrouwbaar, heeft een goede vriend van me al eens wat duurs bij gekocht :)
...
pi_126885885
Dat is niet helemaal wat ik in gedachten heb, met name qua budget ;)

Ik ben nog totaal niet zeker van wat ik precies wil, ik zit nu naar deze onderstaande exemplaren te kijken. Zoals je ziet zijn ze totaal verschillend, ook qua leeftijd. Ik ben nog niet echt zeker wat ik precies wil.
Ik zit nu te kijken naar onderstaande exemplaren. Nu uitzoeken wat ik echt graag wil.

http://www.chrono24.nl/om(...)oges--mod74-used.htm



http://www.chrono24.com/e(...)eedmaster--mod74.htm



http://www.chrono24.nl/om(...)50&picnum=2&tab=pics



Deze vraag nog even:
Iemand ervaring met "Cape Cod Cloth" of andere manieren om krasjes te verwijderen van een ijzeren horlogekast?
pi_126892936
Vandaag om de pols, Tempo D'Oro skeleton:



Verassend leuk ding. Ik ben normaal niet zo van de skeletons, ze zijn vaak erg opzichtig en blingy en ogen tegelijkertijd een beetje goedkoop omdat de meeste betaalbare allemaal eenvoudige Chinese uurwerken hebben. Deze echter is net anders, en daardoor iets subtieler dan de meeste Chinese skeletons. Het uurwerk, een Hangzhou, is gemodificeerd. met decoratie aan de achterkant. De rotor is gegraveerd en de handen zijn blauw geioniseerd, in plaats van geverfd. De leren band is ook lekker dik en van erg goede kwaliteit. De automaat is hand-opwindbaar en dit opwinden gaat soepel met een lekker grippy kroon. Power reserve is ongeveer 48 uur, zeker niet teleurstellend. Saffierglas aan de voorkant, mineraal glas in de display aan de achterkant.

Ik zal later even een wristshot maken. Heb wel alleen mijn telefoon bij de hand vandaag dus daar moeten jullie het maar mee doen. :p

[ Bericht 32% gewijzigd door Negakinu op 23-05-2013 10:22:50 ]
pi_126897859
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 14:25 schreef Reintji het volgende:
Gezien uitblijven nieuw topic door LaPo.

[ afbeelding ]

Hoewel ik straks op vakantie naar een klassieke Speedy ga kijken, vind ik deze ook wel bijzonder. Al in het wild gespot?
Wel eindelijk een prijs: 10k Swiss franc. Niet mis.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_126900066
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 12:12 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Wel eindelijk een prijs: 10k Swiss franc. Niet mis.
Recentelijk van de AD vernomen dat Omega flinke prijsstijgingen intern hebben aangekondigd. Omega is altijd al een leuk merk geweest, maar om nou Rolex prijzen te hanteren is gewoon absurd en zeker niet waard. Maar aan de andere kant zijn er ook heel veel andere fabrikanten die dezelfde prijzen in rekening brengen.
  donderdag 23 mei 2013 @ 13:25:38 #28
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_126900573
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 13:11 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Recentelijk van de AD vernomen dat Omega flinke prijsstijgingen intern hebben aangekondigd. Omega is altijd al een leuk merk geweest, maar om nou Rolex prijzen te hanteren is gewoon absurd en zeker niet waard. Maar aan de andere kant zijn er ook heel veel andere fabrikanten die dezelfde prijzen in rekening brengen.
Ik las laatst ergens dat de Swatch groep hun merken omhoog wil schuiven: Omega moet de status (en prijs) van Rolex krijgen, Longines komt op de plek van Omega en Tissot op de plek van Longines ofzo.

Wat betreft Omega is dit volgens mij al een tijdje aan de gang, die dingen worden steeds duurder.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_126902421
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 13:25 schreef Flurry het volgende:

[..]

Ik las laatst ergens dat de Swatch groep hun merken omhoog wil schuiven: Omega moet de status (en prijs) van Rolex krijgen, Longines komt op de plek van Omega en Tissot op de plek van Longines ofzo.

Wat betreft Omega is dit volgens mij al een tijdje aan de gang, die dingen worden steeds duurder.
Dat Omega in de afgelopen jaren duurder werd kon grotendeels verklaard worden doordat de premium horloges ook flink duurder werden. Daarnaast hadden ze ook nog een sterke troef met met hun ingekochte in-house (beetje tegenstrijdig ;)) co-axiaal uurwerk. Maar een uurwerk met zoveel kwaliteitsproblemen is die extra 1000 euro gewoonweg niet waard.

Maar erg jammer hoe de ontwikkelingen zijn. Tissot zal wat mij betreft onder zijn eigen succes ten onder gaan. Altijd een mooie merk geweest voor de beginnende horloge liefhebber, maar met de prijzen van Longines zal het niet meer betaalbaar worden.

Ik denk dat ik binnenkort maar eens een nieuwe Speedy ga aanschaffen voordat de prijzen sky high worden. Voor diegene die de juwelier wilt bezoeken, hou ze maar goed in de gaten er gaat met zulke prijzen heel wat dealerships verliezen, en dan kan je zonder onderhandelen toch mooi en makkelijk die 20% korting pakken.

[ Bericht 10% gewijzigd door DarkerThanBlack op 23-05-2013 14:20:53 ]
  donderdag 23 mei 2013 @ 23:01:41 #30
391621 Hiatus
ho's favorite most hated.
pi_126929468
Ga nieuw horloge kopen. Is er een place to be om te kijken? Winkel/juwelier met ruim aanbod. Of anders een stad.
Zou ook graag zo een orient horloge willen zien.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 08:32:47 #31
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_126937201
Horloge.nl in Rotterdam!
Het beste horlogeforum van Nederland
pi_126953568
Vanmiddag mijn ML weggebracht voor een servicebeurt. Ik had bij aankoop in 2008 een verlengde garantie erbij gekregen, inclusief gratis 1e servicebeurt bij Maurice Lacroix, maar ik was dat garantie kaartje/-certificaat kwijtgeraakt in mijn verhuizing.
Maar onlangs met het uitpakken van wat spullen kwam ik het gelukkig weer tegen. Was geldig t/m 27 mei 2013, dus net op tijd :Y

Scheelt me toch weer 350 euro. Gelijk maar eens gevraagd wat een servicebeurtje van een ETA2834(-2) automaatje van een van mijn andere horloges kost. Dat kost bij hen zelf (gerenommeerde juwelier) 90 euro en 180 euro bij het betreffende merk.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_126957794
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 17:02 schreef StateOfMind het volgende:
Vanmiddag mijn ML weggebracht voor een servicebeurt. Ik had bij aankoop in 2008 een verlengde garantie erbij gekregen, inclusief gratis 1e servicebeurt bij Maurice Lacroix, maar ik was dat garantie kaartje/-certificaat kwijtgeraakt in mijn verhuizing.
Maar onlangs met het uitpakken van wat spullen kwam ik het gelukkig weer tegen. Was geldig t/m 27 mei 2013, dus net op tijd :Y

Scheelt me toch weer 350 euro. Gelijk maar eens gevraagd wat een servicebeurtje van een ETA2834(-2) automaatje van een van mijn andere horloges kost. Dat kost bij hen zelf (gerenommeerde juwelier) 90 euro en 180 euro bij het betreffende merk.
Dat is wel heel goedkoop zeg, ben benieuwd wat ze dan doen. Bij zo'n ETA uurwerk zal je verwachten dat ze een totaal nieuwe uurwerk in stoppen, maar dan ben je aan materiaal al zo'n 100 euro kwijt.
pi_126993914
Heeft iemand hier ervaring met het merk Junkers?

[ Bericht 29% gewijzigd door RuckTape op 25-05-2013 20:45:34 ]
pi_127018632
Foto'tje gemaakt van mijn Tempo D'Oro skeleton:

pi_127018784
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 18:57 schreef RuckTape het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met het merk Junkers?
Ik heb er geen ervaring mee maar de recensies op Watchuseek zijn altijd heel positief. Ik vind ook dat ze echt prachtige designs maken. Beetje militair, bauhaus en piloten stijl door elkaar. Het zijn Russische onderdelen, gemonteerd in Duitsland. Deze Bauhaus/Junghans-achtige wil ik zelf graag hebben:



Check ook het merk Graf Zeppelin als je Junkers mooi vindt. :)
  zondag 26 mei 2013 @ 18:16:51 #37
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_127032360
Wie weet of Fossil ook een fysieke eigen winkel heeft waar ik het bandje van mijn (Fossil) horloge kan laten vervangen? Nu heb ik namelijk er een van een (volgens mij) staal, alleen kan die niet in de juiste maat worden gezet, alleen te strak of te los. Een leren bandje heeft dit probleem volgens mij niet.
Ik heb hem bij de plaatselijke V&D gekocht, maar weet niet of ze hem daar kunnen vervangen. Waarschijnlijk kunnen ze hem wel opsturen, maar ik ben hem niet graag twee weken kwijt.
pi_127033381
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 12:49 schreef Negakinu het volgende:

[..]

Ik heb er geen ervaring mee maar de recensies op Watchuseek zijn altijd heel positief. Ik vind ook dat ze echt prachtige designs maken. Beetje militair, bauhaus en piloten stijl door elkaar. Het zijn Russische onderdelen, gemonteerd in Duitsland. Deze Bauhaus/Junghans-achtige wil ik zelf graag hebben:

[ afbeelding ]

Check ook het merk Graf Zeppelin als je Junkers mooi vindt. :)
Prachtig horloge! Graf Zeppelin bied inderdaad ook prachtige horloges aan.

Zelf heb ik deze op het oog:



Wellicht ga ik het bandje wel vervangen voor een mooier exemplaar. Op dit moment draag ik mijn Tissot PRC 200 met veel plezier! Ik heb een poosje geleden voor de gein nog een foto gemaakt van mijn Tissot.



[ Bericht 3% gewijzigd door RuckTape op 26-05-2013 18:51:06 ]
pi_127036341
Ik heb van de week een leuke Lex gezien, twijfel nu heel erg of ik mijn collectie moet gaan uitbreiden of niet. Het is op zich betaalbaar maar blijft nog steeds veel geld.

  zondag 26 mei 2013 @ 19:53:02 #40
165633 eriksd
The grand facade...
pi_127036486
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 19:50 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Ik heb van de week een leuke Lex gezien, twijfel nu heel erg of ik mijn collectie moet gaan uitbreiden of niet. Het is op zich betaalbaar maar blijft nog steeds veel geld.

[ afbeelding ]
Niet die met witte wijzerplaat? Vind ik wat chiquer en sportiever.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_127036752
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 19:53 schreef eriksd het volgende:

[..]

Niet die met witte wijzerplaat? Vind ik wat chiquer en sportiever.
Smaken verschillen, wit vind ik juist niet mooi, de zwarte juist weer wel. Maar de witte past misschien beter bij de collectie gezien ik al een zwarte sub hem. Vind het moeilijk, deze is nu te koop voor een leuke prijs. Andere opties voorlopig zijn de GMTII, SOH en de Speedy. Wil ook eigenlijks dit jaar niet meer een andere erbij kopen, al te veel geld gespendeerd de laatste tijd.
  zondag 26 mei 2013 @ 20:01:46 #42
165633 eriksd
The grand facade...
pi_127036986
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2013 19:57 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Smaken verschillen, wit vind ik juist niet mooi, de zwarte juist weer wel. Maar de witte past misschien beter bij de collectie gezien ik al een zwarte sub hem. Vind het moeilijk, deze is nu te koop voor een leuke prijs. Andere opties voorlopig zijn de GMTII, SOH en de Speedy. Wil ook eigenlijks dit jaar niet meer een andere erbij kopen, al te veel geld gespendeerd de laatste tijd.
Ik zou de GMTII nog niet nemen als je al een sub hebt. Speedy en SOH zijn samen toch de prijs van een GMTII?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_127057906
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 18:16 schreef Ypmaha het volgende:
Wie weet of Fossil ook een fysieke eigen winkel heeft waar ik het bandje van mijn (Fossil) horloge kan laten vervangen? Nu heb ik namelijk er een van een (volgens mij) staal, alleen kan die niet in de juiste maat worden gezet, alleen te strak of te los. Een leren bandje heeft dit probleem volgens mij niet.
Ik heb hem bij de plaatselijke V&D gekocht, maar weet niet of ze hem daar kunnen vervangen. Waarschijnlijk kunnen ze hem wel opsturen, maar ik ben hem niet graag twee weken kwijt.
Je hoeft niet per se een Fossil bandje te kopen hè? Je kunt gewoon je huidige band opmeten en dan uit duizenden varianten kiezen online. :) Welke Fossil heb je?
pi_127060044
Nieuw merk gevonden dat me heel erg aanspreekt, Schaumburg. Iemand hier ervaring mee? Prachtige, minimalistische strumento achtige dials.











pi_127061104
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 11:33 schreef Negakinu het volgende:
Nieuw merk gevonden dat me heel erg aanspreekt, Schaumburg. Iemand hier ervaring mee? Prachtige, minimalistische strumento achtige dials.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik ben altijd wat huiverig voor onbekende horlogemerken met Duitse namen (want vaak Chinese plakmerken), maar dat lijkt in dit geval niet zo te zijn.

Er zitten schitterende exemplaren tussen, waarvan sommige me doen denken aan Jaquet Droz en Dornblüth & Sohn.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_127061922
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 12:09 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ik ben altijd wat huiverig voor onbekende horlogemerken met Duitse namen (want vaak Chinese plakmerken), maar dat lijkt in dit geval niet zo te zijn.

Er zitten schitterende exemplaren tussen, waarvan sommige me doen denken aan Jaquet Droz en Dornblüth & Sohn.
Hahaha ja ik ook! Germasians... :) Dit is echter wereldklasse. Met wereldklasse prijzen helaas...
  maandag 27 mei 2013 @ 15:49:19 #47
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_127068482
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 10:09 schreef Negakinu het volgende:

[..]

Je hoeft niet per se een Fossil bandje te kopen hè? Je kunt gewoon je huidige band opmeten en dan uit duizenden varianten kiezen online. :) Welke Fossil heb je?
iets met BQ-9285 110901
Die band heeft een metalen sluiting. De lengte zonder de sluiting meegerekend is ongeveer 14 cm, met ongeveer 21 cm
overigens ben ik hier helemaal niet in thuis dus als iemand tips heeft hoor ik het graag

EDIT: ik neem aan dat je de breedte tussen die twee uitstulpingen bedoelt. die is 14mm

[ Bericht 5% gewijzigd door Ypmaha op 27-05-2013 16:07:58 ]
pi_127076735
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 15:49 schreef Ypmaha het volgende:

[..]

iets met BQ-9285 110901
Die band heeft een metalen sluiting. De lengte zonder de sluiting meegerekend is ongeveer 14 cm, met ongeveer 21 cm
overigens ben ik hier helemaal niet in thuis dus als iemand tips heeft hoor ik het graag

EDIT: ik neem aan dat je de breedte tussen die twee uitstulpingen bedoelt. die is 14mm
Fossil heeft inderdaad ook een fysieke winkel, waaronder de koopgoot in Rotterdam. Maar de V&D verkoopt ook bandjes van Fossil waar je in de winkel ook gelijk de bandjes kan vervangen.
pi_127083672
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 15:49 schreef Ypmaha het volgende:

[..]

iets met BQ-9285 110901
Die band heeft een metalen sluiting. De lengte zonder de sluiting meegerekend is ongeveer 14 cm, met ongeveer 21 cm
overigens ben ik hier helemaal niet in thuis dus als iemand tips heeft hoor ik het graag

EDIT: ik neem aan dat je de breedte tussen die twee uitstulpingen bedoelt. die is 14mm


Ik heb het even opgezocht. Jouw horloge heeft een integrated bracelet. Erg onhandig en meteen iets om op te letten bij een eventuele nieuwe aankoop. Je kunt dus alleen maar de Fossil bracelet gebruiken helaas. Je zult dan naar een Fossil winkel moeten. Ik zie alleen dat het horloge best goedkoop is en vermoed dat de nieuwe bracelet bijna evenveel kost als de huidige nieuwprijs van het horloge. Kun je beter je hele horloge upgraden. Misschien een goed excuus om een nieuwe te kopen? :D
  maandag 27 mei 2013 @ 22:27:49 #50
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_127087855
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 21:30 schreef Negakinu het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ik heb het even opgezocht. Jouw horloge heeft een integrated bracelet. Erg onhandig en meteen iets om op te letten bij een eventuele nieuwe aankoop. Je kunt dus alleen maar de Fossil bracelet gebruiken helaas. Je zult dan naar een Fossil winkel moeten. Ik zie alleen dat het horloge best goedkoop is en vermoed dat de nieuwe bracelet bijna evenveel kost als de huidige nieuwprijs van het horloge. Kun je beter je hele horloge upgraden. Misschien een goed excuus om een nieuwe te kopen? :D
Nu zat ik daar toevallig al over te twijfelen. Ik ga binnenkort voor een maand op vakantie, en een goed horloge is voor mij persoonlijk dan heel handig, vooral omdat ik geen smartphone meer heb.
Afgezien van de band ben ik heel tevreden met die fossil. Hij is mooi en waterdicht, voor mij eigenlijk de belangrijkste punten waar een horloge voor mij aan hoort te voldoen.
Toen ik van de week in de horlogewinkel was (echt een horlogewinkel, met enkel horloges en klokken) om het batterijtje te vervangen werd ik aangestoken met het horlogevirus. Dat kwam vooral omdat ik over de alternatieve aandrijfmethodes hoorde (zonne-energie, opladen door beweging). Het idee dat je een enorm complex stuk techniek om je pols hebt in een nog eens stijlvolle verpakking met een praktisch nut is eigenlijk het summum van mannelijkheid vind ik.

Hoe dan ook, ik keek dus op internet naar horloges op zonne-energie, en kwam op deze pagina uit:

http://www.watchshop.com/(...)elow&water=Swimproof

(als het goed is zie je alleen de horloges die aan mijn eisen voldoen).

Nu heb ik geen geld over voor een horloge van ¤300.- (nog niet :P ) maar vooral voor een 'goedkope', praktische en mooie (die ook nog eens waterdicht is).
Deze sprak me erg aan: http://www.watchshop.com/(...)093p1-p99938159.html Wat vinden jullie hiervan?

Nu heeft die fossil die ik nu heb niet zoveel gaatjes om de maat te verstellen, maar die Seiko uit de link heeft er net zoveel als die fossil! Betekent dat dat ik voor die Seiko ook een nieuw bandje hoor te kopen?
pi_127093663
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 22:27 schreef Ypmaha het volgende:

[..]

Nu zat ik daar toevallig al over te twijfelen. Ik ga binnenkort voor een maand op vakantie, en een goed horloge is voor mij persoonlijk dan heel handig, vooral omdat ik geen smartphone meer heb.
Afgezien van de band ben ik heel tevreden met die fossil. Hij is mooi en waterdicht, voor mij eigenlijk de belangrijkste punten waar een horloge voor mij aan hoort te voldoen.
Toen ik van de week in de horlogewinkel was (echt een horlogewinkel, met enkel horloges en klokken) om het batterijtje te vervangen werd ik aangestoken met het horlogevirus. Dat kwam vooral omdat ik over de alternatieve aandrijfmethodes hoorde (zonne-energie, opladen door beweging). Het idee dat je een enorm complex stuk techniek om je pols hebt in een nog eens stijlvolle verpakking met een praktisch nut is eigenlijk het summum van mannelijkheid vind ik.

Hoe dan ook, ik keek dus op internet naar horloges op zonne-energie, en kwam op deze pagina uit:

http://www.watchshop.com/(...)elow&water=Swimproof

(als het goed is zie je alleen de horloges die aan mijn eisen voldoen).

Nu heb ik geen geld over voor een horloge van ¤300.- (nog niet :P ) maar vooral voor een 'goedkope', praktische en mooie (die ook nog eens waterdicht is).
Deze sprak me erg aan: http://www.watchshop.com/(...)093p1-p99938159.html Wat vinden jullie hiervan?

Nu heeft die fossil die ik nu heb niet zoveel gaatjes om de maat te verstellen, maar die Seiko uit de link heeft er net zoveel als die fossil! Betekent dat dat ik voor die Seiko ook een nieuw bandje hoor te kopen?
Ten eerste, met een Seiko of Citizen koop je in ieder geval altijd waar voor je geld. Als je een horloge op zonne energie wilt zou ik vooral naar Citizen kijken, die hebben daar toch wel echt een eigen draai aan gegeven. Zelf vind ik de Citizen BM6400 erg mooi voor een budget horloge. Oerdegelijk, super flexibel qua bandjes/straps/bracelets en met hele felle, helder blauwe lume.

Op een ballistisch nylon ZULU band:


Op leer:


Op stainless:




Ten tweede, er is een groot verschil tussen solar en mechanisch. Met mechanisch heb je eigenlijk in jouw budget 2 varianten: handopwinder en automaat. Een automaat laadt op door beweging en een handopwinder moet je dus met de hand opwinden (duh). :) Seiko heeft mechanische uurwerken rond jouw budget maar je zult meestal rond die prijs al snel op een Chinees uitkomen. Niet slecht per sé, maar ze gaan niet de rest van je leven mee. Leuke Chinese merken zijn Parnis, Alpha, Tao International. Je kunt ook iets meer uitgeven (+/-200,-) en naar Sea-Gull kijken.

Gangbare merken om eens naar te kijken rond de 100 euro zijn: Seiko 5, Citizen Eco Drive, Orient, Vostok Amphibia, Pulsar, Alpha, Wenger, Casio Edifice, Bulova...

EDIT: Om je op weg te helpen: ga gewoon eens browsen op websites als Amazon.com of Watchuseek/F71 om te kijken wat voor een soort design je het meest aanspreekt. Als je dan iets ver buiten je budget vindt post je die hier en zoeken we een lijkend alternatief. :)

[ Bericht 2% gewijzigd door Negakinu op 28-05-2013 00:33:04 ]
  dinsdag 28 mei 2013 @ 07:24:57 #52
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_127096946
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 00:21 schreef Negakinu het volgende:

[..]

Ten eerste, met een Seiko of Citizen koop je in ieder geval altijd waar voor je geld. Als je een horloge op zonne energie wilt zou ik vooral naar Citizen kijken, die hebben daar toch wel echt een eigen draai aan gegeven. Zelf vind ik de Citizen BM6400 erg mooi voor een budget horloge. Oerdegelijk, super flexibel qua bandjes/straps/bracelets en met hele felle, helder blauwe lume.

Op een ballistisch nylon ZULU band:
[ afbeelding ]

Op leer:
[ afbeelding ]

Op stainless:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ten tweede, er is een groot verschil tussen solar en mechanisch. Met mechanisch heb je eigenlijk in jouw budget 2 varianten: handopwinder en automaat. Een automaat laadt op door beweging en een handopwinder moet je dus met de hand opwinden (duh). :) Seiko heeft mechanische uurwerken rond jouw budget maar je zult meestal rond die prijs al snel op een Chinees uitkomen. Niet slecht per sé, maar ze gaan niet de rest van je leven mee. Leuke Chinese merken zijn Parnis, Alpha, Tao International. Je kunt ook iets meer uitgeven (+/-200,-) en naar Sea-Gull kijken.

Gangbare merken om eens naar te kijken rond de 100 euro zijn: Seiko 5, Citizen Eco Drive, Orient, Vostok Amphibia, Pulsar, Alpha, Wenger, Casio Edifice, Bulova...

EDIT: Om je op weg te helpen: ga gewoon eens browsen op websites als Amazon.com of Watchuseek/F71 om te kijken wat voor een soort design je het meest aanspreekt. Als je dan iets ver buiten je budget vindt post je die hier en zoeken we een lijkend alternatief. :)
Citizen heeft tot zover volgens mij alleen maar duurdere horloges (minstens ¤200,-) Het prijsverschil in het algemeen tussen de horloges met op het oog dezelfde materialen en functies snap ik niet echt.

Deze is naar mijn idee hetzelfde als die Seiko die ik voorstelde:
http://www.watchshop.com/(...)bm8120-56e-p611.html

Van de goedkoopste Citizen zou je bijna 3 Seiko's kunnen kopen.
pi_127097822
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 07:24 schreef Ypmaha het volgende:

[..]

Citizen heeft tot zover volgens mij alleen maar duurdere horloges (minstens ¤200,-) Het prijsverschil in het algemeen tussen de horloges met op het oog dezelfde materialen en functies snap ik niet echt.

Deze is naar mijn idee hetzelfde als die Seiko die ik voorstelde:
http://www.watchshop.com/(...)bm8120-56e-p611.html

Van de goedkoopste Citizen zou je bijna 3 Seiko's kunnen kopen.
Vergelijk je de prijzen maar bij 1 dure webshop? De Citizen BM6400 kost 103 euro incl. verzenden op Ebay. http://www.ebay.nl/itm/CI(...)&hash=item4d0b65192a

Horlogeprijzen variëren enorm bij verschillende winkels. Nederlandse webshops zijn over het algemeen bijzonder duur als je ze vergelijkt met internationale verkopers. Ik zelf koop meestal op Skywatches of Ebay en heb nog nooit problemen gehad. Ik kijk niet eens meer naar Nederlandse sites. :)

Het Citizen horloge, dat jij net als voorbeeld noemde, kost bijvoorbeeld maar 143,- nieuw op Ebay. Dat is bijna 100 euro goedkoper dan de site die jij gebruikt! :)

[ Bericht 3% gewijzigd door Negakinu op 28-05-2013 09:04:29 ]
  dinsdag 28 mei 2013 @ 14:25:58 #54
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_127107880
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 08:56 schreef Negakinu het volgende:

[..]

Vergelijk je de prijzen maar bij 1 dure webshop? De Citizen BM6400 kost 103 euro incl. verzenden op Ebay. http://www.ebay.nl/itm/CI(...)&hash=item4d0b65192a

Horlogeprijzen variëren enorm bij verschillende winkels. Nederlandse webshops zijn over het algemeen bijzonder duur als je ze vergelijkt met internationale verkopers. Ik zelf koop meestal op Skywatches of Ebay en heb nog nooit problemen gehad. Ik kijk niet eens meer naar Nederlandse sites. :)

Het Citizen horloge, dat jij net als voorbeeld noemde, kost bijvoorbeeld maar 143,- nieuw op Ebay. Dat is bijna 100 euro goedkoper dan de site die jij gebruikt! :)
  dinsdag 28 mei 2013 @ 15:01:55 #55
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_127109123
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:25 schreef Ypmaha het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Alleen hou ik niet zo van tweedehands horloges
pi_127109340
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 15:01 schreef Ypmaha het volgende:

[..]

Alleen hou ik niet zo van tweedehands horloges
Waar zie jij 2e hands horloges?
  dinsdag 28 mei 2013 @ 15:12:42 #57
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_127109490
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 15:07 schreef Negakinu het volgende:

[..]

Waar zie jij 2e hands horloges?
Nou, bij sommige beschrijvingen zie ik new without tags staan. Ik heb geen ervaring met ebay, maar voor hetzelfde geld heeft die verkoper hem heel mooi opgepoetst oid :P

Overigens is er wel gigantisch veel keus dan zeg, nog niet zo makkelijk om een nieuwe te kiezen
pi_127109550
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 15:12 schreef Ypmaha het volgende:

[..]

Nou, bij sommige beschrijvingen zie ik new without tags staan. Ik heb geen ervaring met ebay, maar voor hetzelfde geld heeft die verkoper hem heel mooi opgepoetst oid :P

Overigens is er wel gigantisch veel keus dan zeg, nog niet zo makkelijk om een nieuwe te kiezen
New without tags zetten ze erbij omdat ze hem zonder verpakking verzenden om de kosten te drukken. Tevens zijn de meeste Ebay verkopers grey-market sellers. Check gewoon de rating, alles boven de 98% is hartstikke betrouwbaar. Ik heb zelf al 15+ horloges via Ebay gekocht en nog nooit een tweedehandse ontvangen als er "nieuw" bij staat. Het zijn gewoon legitieme bedrijven hoor. Niet zo huiverig, het is 2013. :p
  dinsdag 28 mei 2013 @ 15:26:09 #59
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_127109917
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 15:15 schreef Negakinu het volgende:

[..]

New without tags zetten ze erbij omdat ze hem zonder verpakking verzenden om de kosten te drukken. Tevens zijn de meeste Ebay verkopers grey-market sellers. Check gewoon de rating, alles boven de 98% is hartstikke betrouwbaar. Ik heb zelf al 15+ horloges via Ebay gekocht en nog nooit een tweedehandse ontvangen als er "nieuw" bij staat. Het zijn gewoon legitieme bedrijven hoor. Niet zo huiverig, het is 2013. :p
Haha ok weer wat geleerd.

http://www.ebay.com/itm/N(...)&hash=item4ac4d9b452

Deze lijkt me wel wat. Lijkt me zijn geld ook waard.
pi_127110378
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 15:26 schreef Ypmaha het volgende:

[..]

Haha ok weer wat geleerd.

http://www.ebay.com/itm/N(...)&hash=item4ac4d9b452

Deze lijkt me wel wat. Lijkt me zijn geld ook waard.
Nice! Nu komt het alleen nog maar op jouw smaak aan. :)
  woensdag 29 mei 2013 @ 19:44:44 #61
391621 Hiatus
ho's favorite most hated.
pi_127167493
Kan iemand mij vertellen of Swiss Military een degelijk merk is?
pi_127175850
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 19:44 schreef Hiatus het volgende:
Kan iemand mij vertellen of Swiss Military een degelijk merk is?
Weinig pedigree, dubieuze oorsprong met misleidende "Swiss Made" (suggereert 100% Zwitsers, dit doen meer merken trouwens) marketing, voornamelijk Ronda quartz... Niet meer dan 150/200 euro aan uitgeven en je kunt je geen buil vallen. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Negakinu op 29-05-2013 22:04:10 ]
  woensdag 29 mei 2013 @ 21:59:06 #63
391621 Hiatus
ho's favorite most hated.
pi_127176208
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 21:53 schreef Negakinu het volgende:

[..]

Weinig pedigree, Chinese oorsprong met misleidende "Swiss Made" marketing, voornamelijk Ronda quartz... Niet meer dan 150/200 euro aan uitgeven en je kunt je geen buil vallen. :)
Chinese makelij , chinees uurwerk dus?
Kun je me ook uitleggen wat Ronda quartz betekent?
Ben op zoek naar eigenlijk mijn eerste horloge en zag een model van Swiss Military van 230 euro welke ik mooi vind.
Doen of niet?
pi_127176370
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 21:59 schreef Hiatus het volgende:

[..]

Chinese makelijk , chinees uurwerk dus?
Kun je me ook uitleggen wat Ronda quartz betekent?
Ben op zoek naar eigenlijk mijn eerste horloge en zag een model van Swiss Military van 230 euro welke ik mooi vind.
Doen of niet?
Ik had mijn bericht aangepast om iets genuanceerder uit de hoek te komen... Er is natuurlijk niets mis met Chinese onderdelen. Ze gebruiken wel een Zwitsers quartz uurwerk (Ronda) en het wordt in Zwitserland geassembleerd. Het blijft echter veel geld voor een quartz horloge, je moet je voorstellen dat die uurwerkjes $20 inkoop zijn ofzo. Misschien nog wel goedkoper. :) Ik zelf zou voor 230 eerder kijken naar merken als Seiko en Citizen en dan een mooie automaat uitzoeken, maar als je het horloge echt heel mooi vindt is het ook zeker geen miskoop. :)

EDIT: post hier eens een afbeelding van het horloge, misschien kunnen we een soortgelijk model vinden met wat betere specs. :)
pi_127176510
Ligt aan je interesse natuurlijk. Zoals hierboven vermeld is kan je beter naar wat andere merken kijken als je echt voor een mooi uurwerkje wilt gaan.
Op donderdag 29 november 2012 20:25 schreef tong80 het volgende:
GeeftJeEnergie geeft je meer energie dan een onbeduidend genie.
:P
  woensdag 29 mei 2013 @ 22:05:03 #66
391621 Hiatus
ho's favorite most hated.
pi_127176605
Wat is precies het belang van het uurwerk . bijvoorbeeld quartz vs automaat?
pi_127176700
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 22:05 schreef Hiatus het volgende:
Wat is precies het belang van het uurwerk . bijvoorbeeld quartz vs automaat?
Als je één pagina terug leest zie je het uitgelegd in de de eerste post.

EDIT: staat trouwens een dikke fout in. Pulsar heeft geen Eco Drive lijn, dat is Citizen! Foei! :)
pi_127176708
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 22:05 schreef Hiatus het volgende:
Wat is precies het belang van het uurwerk . bijvoorbeeld quartz vs automaat?
De werking is heel anders. Quartz werkt op een batterij, en automaten werken op beweging van je pols. Automaten hebben dus geen batterijen of iets. Ook hebben automaten een 'zwevende' wijzer.
Op donderdag 29 november 2012 20:25 schreef tong80 het volgende:
GeeftJeEnergie geeft je meer energie dan een onbeduidend genie.
:P
  woensdag 29 mei 2013 @ 22:09:52 #69
391621 Hiatus
ho's favorite most hated.
pi_127176952
quote:
14s.gif Op woensdag 29 mei 2013 22:06 schreef GeeftJeEnergie het volgende:

[..]

De werking is heel anders. Quartz werkt op een batterij, en automaten werken op beweging van je pols. Automaten hebben dus geen batterijen of iets. Ook hebben automaten een 'zwevende' wijzer.
Los van dat heb je ook te maken met verschil in accuratesse?
Want als enkel de werking verschillend is lijkt dit voor mij niet zo belangrijk te zijn. Ik kom dan ook net kijken, en jullie zijn liefhebbers met een meer geraffineerde smaak.
pi_127177595
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 22:09 schreef Hiatus het volgende:

[..]

Los van dat heb je ook te maken met verschil in accuratesse?
Want als enkel de werking verschillend is lijkt dit voor mij niet zo belangrijk te zijn. Ik kom dan ook net kijken, en jullie zijn liefhebbers met een meer geraffineerde smaak.
Tja, als het je niets uitmaakt hoe het werkt, dan heb je er meer last van dan profijt denk ik. Automaten hebben vrijwel altijd een afwijking, en afhangende van het model staan ze na 24-48 uur ook weer stil. Dan zijn ze 'op'. Voor automaten heb ik zelf een watchwinder staan, die draait het horloge gewoon rond, zodat hij blijft lopen. Als je gewoon een simpel horloge wilt zonder teveel poespas zou ik gewoon lekker instappen met een quartz voor dat geld :)
Op donderdag 29 november 2012 20:25 schreef tong80 het volgende:
GeeftJeEnergie geeft je meer energie dan een onbeduidend genie.
:P
pi_127177814
Precision Watches is gesloten voor een maand wegens vakantie? Of is dit dat bedrijf met witwas shit van die Holleeder aanhoudingen :D
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
pi_127187663
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 22:20 schreef Stiggie het volgende:
Precision Watches is gesloten voor een maand wegens vakantie? Of is dit dat bedrijf met witwas shit van die Holleeder aanhoudingen :D
Jaap, de man achter Precision Watches is een prima gozer. Ik heb geen zaken met hem gedaan, maar slechts enkele malen wat mail contact met hem gehad. Het is een persoon met een goede reputatie in de grijze handel en zeer behulpzaam, dus om zijn zaak verband te leggen met de witwas praktijken, dan doe je hem echt te kort.

Maar als je het hebt over witwassen in het algemeen, dan geloof ik best dat de meeste handelaren daar wel eens mee te maken heeft gehad. Het gaat ten slotte om waardevolle producten en daarnaast kan je echt niet aan de persoon zien of het een crimineel is en d'r staat ook geen bewoordingen op de briefjes euros dat het om zwartgeld gaat. Contante betalingen zijn vrij normaal en dat geldt ook als je bij de normale juwelier zaken doet, pinnen brengt ten slotte kosten met zich mee bij de juwelier. Het is dan ook niet ongebruikelijk dat je iets meer korting krijgt als je contant betaalt.
pi_127187919
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 22:09 schreef Hiatus het volgende:

[..]

Los van dat heb je ook te maken met verschil in accuratesse?
Want als enkel de werking verschillend is lijkt dit voor mij niet zo belangrijk te zijn. Ik kom dan ook net kijken, en jullie zijn liefhebbers met een meer geraffineerde smaak.
Naast de afwijking wat een automaat heeft, heeft het ook zijn charmes. Vergelijk het een beetje met machinaal en handgemaakt. Handgemaakte producten hoeven kwalitatief niet altijd beter te zijn dan machinaal. Sterker nog, een machine kan 100 identieke gaten maken, terwijl je met de hand grotere afwerkingsverschillen krijgt, maar toch prefereren velen handgemaakt. Dat geldt dus ook voor een automaat, het is veel levendiger dan een quartz, maar als je dat gevoel niet hebt, dan heeft het ook geen zin om een automaat te kopen.
pi_127194330
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2013 00:43 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Jaap, de man achter Precision Watches is een prima gozer. Ik heb geen zaken met hem gedaan, maar slechts enkele malen wat mail contact met hem gehad. Het is een persoon met een goede reputatie in de grijze handel en zeer behulpzaam, dus om zijn zaak verband te leggen met de witwas praktijken, dan doe je hem echt te kort.

Maar als je het hebt over witwassen in het algemeen, dan geloof ik best dat de meeste handelaren daar wel eens mee te maken heeft gehad. Het gaat ten slotte om waardevolle producten en daarnaast kan je echt niet aan de persoon zien of het een crimineel is en d'r staat ook geen bewoordingen op de briefjes euros dat het om zwartgeld gaat. Contante betalingen zijn vrij normaal en dat geldt ook als je bij de normale juwelier zaken doet, pinnen brengt ten slotte kosten met zich mee bij de juwelier. Het is dan ook niet ongebruikelijk dat je iets meer korting krijgt als je contant betaalt.
Foutje inderdaad ik zie dat de ondernemers die zijn opgepakt twee exclusieve horlogehandelaren uit Rijnsburg en Amersfoort zijn. Ik dacht het even aangezien afgelopen week er twee ondernemers zijn opgepakt die in exclusieve horlogehandel zaten. Aangezien Holleeder uit A'dam kwam had ik even snel de koppeling gemaakt :P http://www.eenvandaag.nl/(...)m_holleeder_opgepakt Ken Jaap verder niet
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
  donderdag 30 mei 2013 @ 13:38:49 #75
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_127201376
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2013 00:43 schreef DarkerThanBlack het volgende:

pinnen brengt ten slotte kosten met zich mee bij de juwelier. Het is dan ook niet ongebruikelijk dat je iets meer korting krijgt als je contant betaalt.
Uhm contact geld brengt russico met zich mee op overvallen, kluis moet je ook hebben. Je moet met het geld overstraat of Brinks inschakelen. Rissico of extra kosten. Brinks laten langs komen is duurder dan pinnen.

Enige reden waarom grote contante bedragen gewild zijn is wegens zwart geld. Digitaal zwartgeld bestaat niet he ;)
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_127201688
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2013 13:38 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Uhm contact geld brengt russico met zich mee op overvallen, kluis moet je ook hebben. Je moet met het geld overstraat of Brinks inschakelen. Rissico of extra kosten. Brinks laten langs komen is duurder dan pinnen.

Enige reden waarom grote contante bedragen gewild zijn is wegens zwart geld. Digitaal zwartgeld bestaat niet he ;)
Russico Rissico. Klinkt als een exclusief horloge merk! ;)
pi_127205206
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2013 13:38 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Uhm contact geld brengt russico met zich mee op overvallen, kluis moet je ook hebben. Je moet met het geld overstraat of Brinks inschakelen. Rissico of extra kosten. Brinks laten langs komen is duurder dan pinnen.

Enige reden waarom grote contante bedragen gewild zijn is wegens zwart geld. Digitaal zwartgeld bestaat niet he ;)
Contant geld is net zo risicovol als een paar dure rolexen of pateks in de winkel....
pi_127205303
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 10:36 schreef Stiggie het volgende:

[..]

Foutje inderdaad ik zie dat de ondernemers die zijn opgepakt twee exclusieve horlogehandelaren uit Rijnsburg en Amersfoort zijn. Ik dacht het even aangezien afgelopen week er twee ondernemers zijn opgepakt die in exclusieve horlogehandel zaten. Aangezien Holleeder uit A'dam kwam had ik even snel de koppeling gemaakt :P http://www.eenvandaag.nl/(...)m_holleeder_opgepakt Ken Jaap verder niet
Dan nog mijn excuses, want ik las net dat men toch betrokken was. Op een bekende horloge fora gaan er berichten rond dat er bij exclusive en precision beiden invallen zijn gedaan.
  donderdag 30 mei 2013 @ 15:22:29 #79
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_127206249
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2013 15:01 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Contant geld is net zo risicovol als een paar dure rolexen of pateks in de winkel....
Verschil is dat de sierraden achter beveiligt glas / glas kan blijven liggen.

Contact geld storten moet je met het geld over straat, stortings kosten. Waarde transport kosten Zijn nog veel hoger.

Liever contant dan pinnen wegens extra kosten is een non argument. Enige reden wanneer grote bedragen liever contant voldaan moeten worden is 9 van de 10 keer wegens zwart geld / wit wassen.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_127207142
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2013 15:22 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Verschil is dat de sierraden achter beveiligt glas / glas kan blijven liggen.

Contact geld storten moet je met het geld over straat, stortings kosten. Waarde transport kosten Zijn nog veel hoger.

Liever contant dan pinnen wegens extra kosten is een non argument. Enige reden wanneer grote bedragen liever contant voldaan moeten worden is 9 van de 10 keer wegens zwart geld / wit wassen.
Niet iedere ondernemer kijkt er zo tegen aan. Als een juwelier je extra korting wilt geven omdat je contant afrekent, dan kan je nog zoveel theorien tegen aan gooien, het blijft anders dan praktijk.
  donderdag 30 mei 2013 @ 15:46:46 #81
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_127207460
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2013 15:40 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Niet iedere ondernemer kijkt er zo tegen aan. Als een juwelier je extra korting wilt geven omdat je contant afrekent, dan kan je nog zoveel theorien tegen aan gooien, het blijft anders dan praktijk.
dan kunnen ze het buiten de boeken houden - in 2 specifieke gevallen dan :P
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_127207686
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 15:46 schreef Flurry het volgende:

[..]

dan kunnen ze het buiten de boeken houden - in 2 specifieke gevallen dan :P
Kan een reden zijn natuurlijk, we betalen ons blauw aan belastingen, en blijkbaar hebben sommigen dit nodig om het hoofd boven water te houden. Hoewel, hoe minder belasting anderen betalen, des te minder wij met zijn allen profijt van hebben.
  donderdag 30 mei 2013 @ 15:56:59 #83
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_127207979
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2013 15:40 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Niet iedere ondernemer kijkt er zo tegen aan. Als een juwelier je extra korting wilt geven omdat je contant afrekent, dan kan je nog zoveel theorien tegen aan gooien, het blijft anders dan praktijk.
Ik heb het wel over grote bedragen dan he.

Een klokje heeft een adviesprijs van 45k echter verkoopt men hem op factuur voor 41k. De koper betaalt echter 43K. Verkoper heeft dus 2k zwart geld ( buiten de boeken ) en de koper heeft een klokje met een waarde van 45k voor 43K. Met verkoop van dat klokje kan hij zijn geld wit wassen. En iedereen blij. Meeste exclusieve klokjes worden alleen maar meer waard of behouden hun waarde.

Waarom denk je dat vastgoed zo gevoelig is voor het criminelen. Koop een huis voor 1ton. Tikt 1.2ton af en via huir of verkoop komt een hogere waarde binnen en hoppa 200k wit gewassen.

Dit zijn daar enkele voorbeelden van. Grote bedragen contant is 9 van de 10x wegens dubbele boekhouding. Een korting voor contante betaling wegens extra pin kosten is geen argument.

[ Bericht 91% gewijzigd door ook_gek op 30-05-2013 16:09:24 ]
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  donderdag 30 mei 2013 @ 16:00:41 #84
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_127208143
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2013 15:51 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Kan een reden zijn natuurlijk, we betalen ons blauw aan belastingen, en blijkbaar hebben sommigen dit nodig om het hoofd boven water te houden. Hoewel, hoe minder belasting anderen betalen, des te minder wij met zijn allen profijt van hebben.
Vergeet niet dat het ook onder dwang gedaan kan zijn ;)

Je doet het 1 a 2x en ze hebben je. Werk je niet meer mee nee? Prima dan lossen we het via een andere weg op.

Ze zitten niet voor niks vast en hebben al een afpersing straf er op zitten ;)
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_127214196
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2013 15:56 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Ik heb het wel over grote bedragen dan he.

Een klokje heeft een adviesprijs van 45k echter verkoopt men hem op factuur voor 41k. De koper betaalt echter 43K. Verkoper heeft dus 2k zwart geld ( buiten de boeken ) en de koper heeft een klokje met een waarde van 45k voor 43K. Met verkoop van dat klokje kan hij zijn geld wit wassen. En iedereen blij. Meeste exclusieve klokjes worden alleen maar meer waard of behouden hun waarde.

Waarom denk je dat vastgoed zo gevoelig is voor het criminelen. Koop een huis voor 1ton. Tikt 1.2ton af en via huir of verkoop komt een hogere waarde binnen en hoppa 200k wit gewassen.

Dit zijn daar enkele voorbeelden van. Grote bedragen contant is 9 van de 10x wegens dubbele boekhouding. Een korting voor contante betaling wegens extra pin kosten is geen argument.
Dat voorbeeld van je heeft helemaal niks met witwassen te maken, maar goed uitleggen heeft verder ook geen zin, daar gaat dit topic ten slotte niet over.
pi_127284005
Minder lullen meer fotos posten! :) Wat heb je vandaag om? Mijn pols vandaag:

  zaterdag 1 juni 2013 @ 13:30:03 #87
165633 eriksd
The grand facade...
pi_127284787


Nu de middelste, vanmiddag misschien onderstaande:



[ Bericht 36% gewijzigd door eriksd op 01-06-2013 13:35:49 ]
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_127295942


Hele andere uitstraling dan mijn andere horloges.
  zondag 2 juni 2013 @ 18:13:57 #89
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_127327745


Prachtig concept en bizarre kijkhoeken O+.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_127330922
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 18:13 schreef GSbrder het volgende:
[ afbeelding ]

Prachtig concept en bizarre kijkhoeken O+.
Leuke klok, wat voor merk is het? En volgens mij heb je de band verkeerd om, of lijkt het maar zo?
  zondag 2 juni 2013 @ 20:06:18 #91
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_127331380
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2013 19:55 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Leuke klok, wat voor merk is het? En volgens mij heb je de band verkeerd om, of lijkt het maar zo?
Ressence Type 3. Kost een slordige 32 of 35k uit mn hoofd. Wel ultracool!
Het beste horlogeforum van Nederland
  zondag 2 juni 2013 @ 20:45:50 #92
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_127333135
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2013 19:55 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Leuke klok, wat voor merk is het? En volgens mij heb je de band verkeerd om, of lijkt het maar zo?
Niet mijn horloge, helaas!
Het is inderdaad het merk (Ressence) dat hierboven werd aangegeven, maar die strap is in semi-militaire stijl omgebonden. Ik vind de strap verreweg het minste aan het hele uurwerk.

Kijk ook onderstaand filmpje!
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  zondag 2 juni 2013 @ 21:06:41 #93
67670 Skv
Cynist.
pi_127334257
Jammer van de prijs. Geweldig ding!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 19:13:55 #94
128384 mcwops
gat in je glas
pi_127411671
op Amazon.de incl verzending 28 euries


had nog geen 'gouden' 4kante digitale -retro ^O^
Niets zo moeilijk als het maken van een goede afspraak, behalve het nakomen
pi_127411797
Vandaag
pi_127412227
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 19:17 schreef F10F30 het volgende:
Vandaag
[ afbeelding ]
Goed bezig!

EDIT: vandaag de Tankist maar weer eens een keer. :)


[ Bericht 22% gewijzigd door Negakinu op 04-06-2013 19:37:35 ]
pi_127448062
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 19:30 schreef Negakinu het volgende:

[..]

Goed bezig!

EDIT: vandaag de Tankist maar weer eens een keer. :)
[ afbeelding ]
Erg gaaf, alleen het bandje is niet helemaal mijn ding, maar dat is uiteraard een kwestie van smaak.
Deze heb ik vandaag om, echt mooi-weer horloges die Amphibia's, ik ben ermee aangestoken door Skv ;)
(foto is niet van vandaag):

pi_127451351
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 19:30 schreef Negakinu het volgende:

[..]

Goed bezig!

EDIT: vandaag de Tankist maar weer eens een keer. :)
[ afbeelding ]
Potverdomme, waar kan ik die zo bestellen?
  woensdag 5 juni 2013 @ 20:00:33 #99
67670 Skv
Cynist.
pi_127454215
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 17:27 schreef F10F30 het volgende:

[..]

Erg gaaf, alleen het bandje is niet helemaal mijn ding, maar dat is uiteraard een kwestie van smaak.
Deze heb ik vandaag om, echt mooi-weer horloges die Amphibia's, ik ben ermee aangestoken door Skv ;)
(foto is niet van vandaag):

[ afbeelding ]
:@
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_127455550
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 15:01 schreef Negakinu het volgende:
Vandaag om de pols:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Enig idee waar je deze zou kunnen kopen in Nederland? Ik durf het niet aan om hem te importeren. Wil hem eerst gezien hebben en om mijn pols hebben gehad :P
Feyenoord Rotterdam
pi_127472221
quote:
19s.gif Op woensdag 5 juni 2013 20:27 schreef Fuszy het volgende:

[..]

Enig idee waar je deze zou kunnen kopen in Nederland? Ik durf het niet aan om hem te importeren. Wil hem eerst gezien hebben en om mijn pols hebben gehad :P
Goed bezig Fuszy, ik houd me ook aanbevolen voor het antwoord ;)
pi_127472465
quote:
19s.gif Op woensdag 5 juni 2013 20:27 schreef Fuszy het volgende:

[..]

Enig idee waar je deze zou kunnen kopen in Nederland? Ik durf het niet aan om hem te importeren. Wil hem eerst gezien hebben en om mijn pols hebben gehad :P
Deze wordt nergens in Nederland verkocht. Conrad.nl verkoopt een paar OEM by Sea-Gull horloges, die je zou kunnen bestellen en dan binnen 7 dagen weer terugsturen, maar daar zit deze niet tussen. Ik kan natuurlijk wel een stapel fotos voor je maken, maar je zult hem toch moeten importeren als je hem wilt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Negakinu op 06-06-2013 09:39:34 ]
pi_127472522
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 18:51 schreef Palaiologos het volgende:

[..]

Potverdomme, waar kan ik die zo bestellen?
De Tankist is van Ebay, de bund strap komt van USSRWatch uit de Ukraïne.
pi_127473076
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 09:25 schreef Negakinu het volgende:

[..]

Deze wordt nergens in Nederland verkocht. Conrad.nl verkoopt een paar OEM by Sea-Gull horloges, die je zou kunnen bestellen en dan binnen 7 dagen weer terugsturen, maar daar zit deze niet tussen. Ik kan natuurlijk wel een stapel fotos voor je maken, maar je zult hem toch moeten importeren als je hem wilt.
Maar je had dus een goede ervaring met die site waar jij 'm besteld had? Wat was de levertijd ongeveer?
pi_127473305
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 09:51 schreef v0lt026 het volgende:

[..]

Maar je had dus een goede ervaring met die site waar jij 'm besteld had? Wat was de levertijd ongeveer?
Levertijd was 2 weken, ik moest wel douanetoeslag en belasting betalen omdat de verkoper hem via EMS had verstuurd. Als ik hem nu opnieuw moest bestellen dan had ik hem hier gekocht: http://www.good-stuffs.co(...)atic-watch_p_18.html

De eigenaar van die shop staat heel goed aangeschreven op Watchuseek en verpakt het horloge zo dat je minder kans op douanetoestanden hebt als hij in Nederland arriveert. Scheelt je ongeveer 30% in extra kosten.
pi_127474398
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 10:01 schreef Negakinu het volgende:

[..]

Levertijd was 2 weken, ik moest wel douanetoeslag en belasting betalen omdat de verkoper hem via EMS had verstuurd. Als ik hem nu opnieuw moest bestellen dan had ik hem hier gekocht: http://www.good-stuffs.co(...)atic-watch_p_18.html

De eigenaar van die shop staat heel goed aangeschreven op Watchuseek en verpakt het horloge zo dat je minder kans op douanetoestanden hebt als hij in Nederland arriveert. Scheelt je ongeveer 30% in extra kosten.
Thx! Als er weer wat budget is ga ik die zeker bestellen :)
pi_127475901
Bedankt Negakinu ^O^. Ik ga er eens naar kijken.
Feyenoord Rotterdam
pi_127490242
Kijk ik net op mijn horloge (de blauwe Amphibia) ben ik ineens mijn bezel kwijt?!
Het ding heb ik amper 3 of 4 keer gedragen, wat een waardeloze kwaliteit.
Hoe groot is de kans dat wanneer ik een nieuwe bezel koop dat hij dan weer losraakt en ik hem verlies?




[ Bericht 13% gewijzigd door F10F30 op 06-06-2013 19:39:29 ]
pi_127497696
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 19:04 schreef F10F30 het volgende:
Kijk ik net op mijn horloge (de blauwe Amphibia) ben ik ineens mijn bezel kwijt?!
Het ding heb ik amper 3 of 4 keer gedragen, wat een waardeloze kwaliteit.
Hoe groot is de kans dat wanneer ik een nieuwe bezel koop dat hij dan weer losraakt en ik hem verlies?
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Hahaha dat vind ik echt knap. Ik moet echt heel veel kracht met een bezeltool zetten wil ik die van mij loskrijgen. Misschien zat hij er vanaf het begin niet 100% goed op? Lijkt me sterk dat als je (voor 7 euro geloof ik?) een nieuwe bestelt deze er dan ook weer af valt. Dit is wel het ideale moment voor een bezel upgrade!

Mocht je de kwaliteit nu opeens super slecht vinden, ik neem hem graag van je over. Zonder bezel! ;) Leuk vaderdag cadeautje.
pi_127498545
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 21:39 schreef Negakinu het volgende:

[..]

Hahaha dat vind ik echt knap. Ik moet echt heel veel kracht met een bezeltool zetten wil ik die van mij loskrijgen. Misschien zat hij er vanaf het begin niet 100% goed op? Lijkt me sterk dat als je (voor 7 euro geloof ik?) een nieuwe bestelt deze er dan ook weer af valt. Dit is wel het ideale moment voor een bezel upgrade!

Mocht je de kwaliteit nu opeens super slecht vinden, ik neem hem graag van je over. Zonder bezel! ;) Leuk vaderdag cadeautje.
Ik was ook echt behoorlijk verbaasd toen ik deze aanblik zag. Het blijft bizar hoe het dit ineens kan loslaten en ik het vervolgens ook niet door heb, laat staan dat ik hem kan terugvinden.

Hoe eenvoudig is de nieuwe bezel eventueel te monteren?
Net zo makkelijk als ik hem kwijtgeraakt ben? En wat betreft een upgrade, welke andere bezels passen hier 1op1 op?
Het scheelt natuurlijk als ik het horloge niet terug hoef te sturen naar Rusland, dan zijn we zo weer een paar maand verder. Als ik het eenvoudig kan verhelpen ben ik bang dat ik je aanbod nog even af moet wijzen ;)

Er is trouwens als het goed is een jaren +- jaren 70 Fortis handopwinder naar me onderweg, maar dat zal nog wel even duren voor die er is.
pi_127498797
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 21:53 schreef F10F30 het volgende:

[..]

Ik was ook echt behoorlijk verbaasd toen ik deze aanblik zag. Het blijft bizar hoe het dit ineens kan loslaten en ik het vervolgens ook niet door heb, laat staan dat ik hem kan terugvinden.

Hoe eenvoudig is de nieuwe bezel eventueel te monteren?
Net zo makkelijk als ik hem kwijtgeraakt ben? En wat betreft een upgrade, welke andere bezels passen hier 1op1 op?
Het scheelt natuurlijk als ik het horloge niet terug hoef te sturen naar Rusland, dan zijn we zo weer een paar maand verder. Als ik het eenvoudig kan verhelpen ben ik bang dat ik je aanbod nog even af moet wijzen ;)
Gast, je koopt gewoon een Amphibia bezel op Ebay, legt hem met twee vingers op je horloge en drukt dan loeihard tot hij "klik" zegt. Een kind kan de was doen. :)

Er zijn veel verschillende aftermarket bezels, waarbij de James Murphy bezels de leukste zijn. Hier kun je namelijk zelf bezelinserts voor kiezen. Een groot aantal Seiko inserts past bijvoorbeeld precies. Check dit: http://www.webwatchworld.com/vostok-amphibia-bezel-replacement/

pi_127499082
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 21:56 schreef Negakinu het volgende:

[..]

Gast, je koopt gewoon een Amphibia bezel op Ebay, legt hem met twee vingers op je horloge en drukt dan loeihard tot hij "klik" zegt. Een kind kan de was doen. :)

Er zijn veel verschillende aftermarket bezels, waarbij de James Murphy bezels de leukste zijn. Hier kun je namelijk zelf bezelinserts voor kiezen. Een groot aantal Seiko inserts past bijvoorbeeld precies. Check dit: http://www.webwatchworld.com/vostok-amphibia-bezel-replacement/

[ afbeelding ]
Bedankt voor je uitleg, maar de reden dat ik niet wist hoe eenvoudig dit gaat heeft met name te maken dat ik nog nooit te maken heb gehad met uit elkaar vallende horloges. En al helemaal niet wanneer ze nog maar een paar dagen oud zijn :+
pi_127499291
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 22:00 schreef F10F30 het volgende:

[..]

Bedankt voor je uitleg, maar de reden dat ik niet wist hoe eenvoudig dit gaat heeft met name te maken dat ik nog nooit te maken heb gehad met uit elkaar vallende horloges. En al helemaal niet wanneer ze nog maar een paar dagen oud zijn :+
Oh. Ik sloop mijn horloges sowieso altijd uit elkaar. Ook als ze prima in orde zijn. :P
pi_127520760
Vandaag een vintage '60 Hamilton gekocht via internet, ik ben benieuwd, dit is de eerste keer dat ik een 'oudje' koop.
pi_127556391


Van der Klaauw Real Moon (niet mijn pic).
pi_127556598
quote:
11s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 15:42 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
[ afbeelding ]

Van der Klaauw Real Moon (niet mijn pic).
:9~ _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_127625089
Hier een Rolex Yachtmaster met donkere parelmoer plaat. Heb ook nog een Baume et Mercier Classima liggen maar sinds de aankoop van mijn Rolex deze eigenlijk nooit meer om.

pi_127625256
quote:
11s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 15:42 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
[ afbeelding ]

Van der Klaauw Real Moon (niet mijn pic).
Classy _O_ Doe eens een eigen pic? :D
pi_127635302
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 17:24 schreef anndb het volgende:
Hier een Rolex Yachtmaster met donkere parelmoer plaat. Heb ook nog een Baume et Mercier Classima liggen maar sinds de aankoop van mijn Rolex deze eigenlijk nooit meer om.

[ afbeelding ]
moooooooi
  maandag 10 juni 2013 @ 21:07:11 #120
165633 eriksd
The grand facade...
pi_127635638
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 17:24 schreef anndb het volgende:
Hier een Rolex Yachtmaster met donkere parelmoer plaat. Heb ook nog een Baume et Mercier Classima liggen maar sinds de aankoop van mijn Rolex deze eigenlijk nooit meer om.

[ afbeelding ]
Prachtig. Ook erg mooi met witte wijzerplaat _O_
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_127636126
quote:
11s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 15:42 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
[ afbeelding ]

Van der Klaauw Real Moon (niet mijn pic).
Nice
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_127636222
Thnx! Inderdaad met wit ook mooi, vooral nu het lekker weer gaat worden - dan is het in de zomer wel erg mooi vind ik. Zag echter deze parelmoer plaat, en was gelijk verkocht. Hier nog een fototje binnen, is toch weer heel anders dan de plaat.



[ Bericht 6% gewijzigd door anndb op 10-06-2013 21:30:43 ]
pi_127763015
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 21:16 schreef anndb het volgende:
Thnx! Inderdaad met wit ook mooi, vooral nu het lekker weer gaat worden - dan is het in de zomer wel erg mooi vind ik. Zag echter deze parelmoer plaat, en was gelijk verkocht. Hier nog een fototje binnen, is toch weer heel anders dan de plaat.

[ afbeelding ]
Mooie klok hoor. Is dit nu al een nieuw model met nieuwe sluiting/lunette en massieve gouden schakels?
Ik heb de yachtmaster ook overwogen, maar ben uiteindelijk toch voor een sub gegaan. Bij de yachtmaster was ik waarschijnlijk voor de platina lunette gegaan, omdat ik anders bang zou zijn dat de gouden heel snel krast. Misschien ervaar je die krassen niet zo snel als ik.
Uiteindelijk ben ik voor de 116613LN gegaan, blijft ook een klok om voorzichtig mee om te gaan, maar de lunette kan net wat meer hebben en de sluiting heeft zon mooie glide lock :-)
De 116613 heeft tov van de 16613 (oud model sub) massief gouden middenschakels, een keramische lunette, parachrom spiraal, een nieuwe sluiting met glidelock, maxi case en maxi dial.

Hieronder wat fotootjes:





O ja, nog een klein advies. Mocht je nu holle schakels hebben in het midden, dan is het advies om hem zo strak mogelijk om je pols te dragen. Het moet nog wel comfortabel blijven, maar hoe losser hoe meer kans je hebt op rek op de band, dat wil zeggen uitlubberen van de band, waardoor er veel speling ontstaat.

[ Bericht 7% gewijzigd door Fisherman op 13-06-2013 20:30:13 ]
pi_127803523
Mooie klok ook Fisherman! Van mij is het model van dit jaar, dus met massieve schakels, geen gouden sluiting overigens bij dit model.



[ Bericht 33% gewijzigd door anndb op 14-06-2013 20:40:19 ]
pi_127804467
Ik ben opzoek naar een horloge van ongeveer 150¤, nu zag ik in V&A dit topic en dat horloge bevalt mij wel. Nu vroeg ik mij af of Armani in die prijsklasse een beetje redelijke horloge's maakt of dat ik toch beter voor een ander merk kan gaan.

Alvast bedankt!
pi_127807061
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 20:29 schreef anndb het volgende:
Mooie klok ook Fisherman! Van mij is het model van dit jaar, dus met massieve schakels, geen gouden sluiting overigens bij dit model.

[ afbeelding ]
Vreemd dat je een model hebt van dit jaar maar een oude sluiting hebt.
pi_127809737
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 20:29 schreef anndb het volgende:
Mooie klok ook Fisherman! Van mij is het model van dit jaar, dus met massieve schakels, geen gouden sluiting overigens bij dit model.

[ afbeelding ]
De schakels die je op de foto laat zien zijn hol en dus niet massief. Ze horen bij het oude type sluiting. Overigens dragen de oude banden gewoon net zo comfortabel, alleen zijn ze erg gevoelig voor rek in de band zoals ik zei. Dat is al bij de stalen modellen. Ik had hiervoor een Milgauss en daarvoor een GMT master II. De gmt had eenzelfde soort band, maar van staal en die had al een klein beetje rek erop zitten.
Maar zoals ik op de fotos zie draag je hem netjes en niet te los, dan zal het met die rek wel meegaan vallen in loop van de tijd hoor.

quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 21:44 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Vreemd dat je een model hebt van dit jaar maar een oude sluiting hebt.
Ik wist niet zeker of er al een nieuw model staal goud was van de yachtmaster met de nieuwe band en sluiting. Ik kon het op de site van rolex niet goed vinden.. Ik weet alleen dat de platina versies de nieuwe banden hebben gekregen.
pi_127820334
O nog even voor de duidelijkheid een plaatje van een band met extreme rek:



holle link:

massieve link
  zaterdag 15 juni 2013 @ 11:11:29 #129
165633 eriksd
The grand facade...
pi_127820397
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 20:51 schreef koenie95 het volgende:
Ik ben opzoek naar een horloge van ongeveer 150¤, nu zag ik in V&A dit topic en dat horloge bevalt mij wel. Nu vroeg ik mij af of Armani in die prijsklasse een beetje redelijke horloge's maakt of dat ik toch beter voor een ander merk kan gaan.

Alvast bedankt!
Kijk, met horloges van modemerken betaal je op een relatief klein bedrag veel voor de naam. Dat doet niets af aan het feit dat het voor de prijs een prima horloge is, waar je van het gros van de mensen zat complimentjes op zal krijgen.

Uurwerktechnisch is het basic, en dus degelijk. Dus: mocht je hem mooi vinden, gewoon kopen.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_127820441
quote:
4s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 11:07 schreef Fisherman het volgende:

O nog even voor de duidelijkheid een plaatje van een band met extreme rek:

[ afbeelding ]

holle link:
[ afbeelding ]
massieve link
[ afbeelding ]
Ach ja, mijn sub heeft ook een holle link, maar boeit me niet zo, draag het gewoon super los, zo lang het maar lekker zit. En die twee dagen dat ik het in het weekend draag zal vast niet zoveel rek geven.
pi_127820485
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 11:11 schreef eriksd het volgende:

[..]

Kijk, met horloges van modemerken betaal je op een relatief klein bedrag veel voor de naam. Dat doet niets af aan het feit dat het voor de prijs een prima horloge is, waar je van het gros van de mensen zat complimentjes op zal krijgen.

Uurwerktechnisch is het basic, en dus degelijk. Dus: mocht je hem mooi vinden, gewoon kopen.
Ja en nee, niet dat je ongelijk hebt, maar bij veel echte horloge merken zit ook een standaard eta of valjoux uurwerk in, daar betaal je dus feitelijk ook voor de naam. Alleen bij de echt dure horloges vind je een gemodificeerde of eigen uurwerk.
pi_127821668
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 11:14 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Ach ja, mijn sub heeft ook een holle link, maar boeit me niet zo, draag het gewoon super los, zo lang het maar lekker zit. En die twee dagen dat ik het in het weekend draag zal vast niet zoveel rek geven.
Je hebt los en los als je begrijpt wat ik bedoel. Ik droeg mijn gmt ook wat losser dan de sub.
Heb je een staalgouden of een stalen versie? Staal moet je behoorlijk misbruiken om hem zo te krijgen als op die foto. Goud gaat vrij snel als je hem te los draagt, het is gewoon een heel stuk zachter dan staal.
Aan te raden is de band eens in de zoveel tijd ultrasoon reinigen. Ben ook van plan om een dergelijk apparaat te kopen.
pi_127822076
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 12:15 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Je hebt los en los als je begrijpt wat ik bedoel. Ik droeg mijn gmt ook wat losser dan de sub.
Heb je een staalgouden of een stalen versie? Staal moet je behoorlijk misbruiken om hem zo te krijgen als op die foto. Goud gaat vrij snel als je hem te los draagt, het is gewoon een heel stuk zachter dan staal.
Aan te raden is de band eens in de zoveel tijd ultrasoon reinigen. Ben ook van plan om een dergelijk apparaat te kopen.
ik heb de SND. Maar waar komt de wijsheid vandaan om de band ultrasoon te reinigen? Ik heb zo'n apparaat maar nooit gedacht om de band zo te reinigen. Het is daar natuurlijk wel voor bedoelt, maar wat is de benefits?
pi_127822356
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 12:33 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

ik heb de SND. Maar waar komt de wijsheid vandaan om de band ultrasoon te reinigen? Ik heb zo'n apparaat maar nooit gedacht om de band zo te reinigen. Het is daar natuurlijk wel voor bedoelt, maar wat is de benefits?
De wijsheid komt van juweliers, daar worden de banden en alle alle onderdelen ook op die manier gereinigd.
Het voordeel om het zelf eens in de zoveel tijd te doen is dat de vuilophoping tussen de schakels verdwijnt.
Het vuil zorgt voor extra wrijving en zorgt ervoor dat je band harder slijt.

Wat je overigens niet moet doen is de kast ook in het bad leggen, Of de ultrasone trillingen echt schade kunnen aanrichten aan het uurwerk weet ik niet, maar dat risico zou ik vermijden.

Edit:

ik vond nog een paar leuke plaatjes van mijn vorige lexen:






En nog een paar van die van mijn zwager:




[ Bericht 15% gewijzigd door Fisherman op 15-06-2013 12:54:15 ]
  zaterdag 15 juni 2013 @ 12:54:36 #135
165633 eriksd
The grand facade...
pi_127822677
De Milgauss blijft toch een topper.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_127822938
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 12:43 schreef Fisherman het volgende:

[..]

De wijsheid komt van juweliers, daar worden de banden en alle alle onderdelen ook op die manier gereinigd.
Het voordeel om het zelf eens in de zoveel tijd te doen is dat de vuilophoping tussen de schakels verdwijnt.
Het vuil zorgt voor extra wrijving en zorgt ervoor dat je band harder slijt.

Wat je overigens niet moet doen is de kast ook in het bad leggen, Of de ultrasone trillingen echt schade kunnen aanrichten aan het uurwerk weet ik niet, maar dat risico zou ik vermijden.
In dat geval gaat dat ding weer uit de kast. Zal het regelmatig laten schoonmaken dan. Sowieso verwissel ik de band om de maand met mijn nato band, dus dan even in zo'n badje leggen.
pi_127826151
Holle schakels op een horloge van $5K... Weer een reden waarom ik de aantrekkingskracht van Rolex totaal niet begrijp. Ik las een mooi stuk op Watchuseek als antwoord op hoe men de horloge industrie het liefst zou zien veranderen. Dat is hier zeker van toepassing is, check dit:

"The Swiss watch industry is not about selling watches. It's about selling people a dream about owning a piece of luxury and what that supposedly means for the owner.

All our practical suggestions are about changing the industry to benefit the consumer, not about marketing BS that swindles the consumer and benefits the industry. But the entire Swiss watch industry is a house of cards, built and sustained only on marketing BS. It still exists thanks to the thus-far successful attempt to convince most consumers that an antiquated, outdated technology is not only still relevant, but in fact superior to a more advanced and accurate technology... and not just superior, but so far superior that it justifies the consumer paying many thousands of dollars to own and maintain one over the course of its life, when the more advanced, accurate technology can be owned for a tiny fraction of that cost.

This story should be well-known around here, but during the Quartz Crisis, the Swiss makers saw two options in front of them: They could adapt and survive, or they could stay the same and die. To the credit of their creativity, they said to heck with those two options and instead changed the rules of the game - saving themselves by presenting their outdated tech as a romantic anachronism, a triumph of human engineering and hand craftsmanship in the face of a "soulless" new, mass-produced, battery-driven technology.They made their outdated product desirable by jacking up the price and selling it with a story.

Suggestions about improving the availability of high-quality quartz or making origin statements more accurate or decreasing advertising to decrease the cost of watches are all fundamentally destructive to the house of cards the Swiss industry has spent the past 40 years building.

The Swiss watch industry has a strong financial and existential incentive to maintain the illusion they created - that mechanical watches are timeless investments and heirlooms, while quartz watches are cheap and disposable.

Swiss watchmakers are essentially doing the opposite of what posters here have indicated they would like to see. Makers like Omega, for example, are in the process of purging their quartz models and jacking up their prices in an effort to appear more upscale and exclusive.

These days it's only non-Swiss watchmakers like Seiko and Citizen who are being particularly innovative with high-end, high-accuracy, luxury quartz movements. Swiss watchmakers pat themselves on the back and charge a premium for movements that maintain accuracy to within a few seconds per day. Non-Swiss makers are busy making movements that maintain accuracy to within a few seconds per year.
"
  zaterdag 15 juni 2013 @ 20:43:30 #138
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_127836148
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 11:17 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Ja en nee, niet dat je ongelijk hebt, maar bij veel echte horloge merken zit ook een standaard eta of valjoux uurwerk in, daar betaal je dus feitelijk ook voor de naam. Alleen bij de echt dure horloges vind je een gemodificeerde of eigen uurwerk.
Als je er een ETA of Valjoux in zit dan heb je het ook niet over een klokje van een modemerk voor 150...
The more debt, the better
  zaterdag 15 juni 2013 @ 21:18:06 #139
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_127837910
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 15:06 schreef Negakinu het volgende:
Holle schakels op een horloge van $5K... Weer een reden waarom ik de aantrekkingskracht van Rolex totaal niet begrijp. Ik las een mooi stuk op Watchuseek als antwoord op hoe men de horloge industrie het liefst zou zien veranderen. Dat is hier zeker van toepassing is, check dit:
<snip>
Zo'n Rolex met holle schakels snap ik ook niet. Misschien lagen de prijzen vroeger lager en was een Rolex of Omega relatief betaalbaar? Ik ben het met je eens dat sommige merken tegenwoordig overpriced zijn. Toch vind ik een mechanisch werk meer charme hebben dan een halve computer om je pols. Het gaat niet alleen om de nauwkeurigheid. Uiteindelijk blijft het ook een sieraad en ik heb wel wat extra over voor een mooie afwerking en een merk met een lange traditie.

Dat een instapmodel van een Zwitsers merk 4 of 5 keer zoveel kost als een Seiko 5 is wel een beetje buiten proportie :P
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_127839774
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 22:40 schreef Fisherman het volgende:

[..]

De schakels die je op de foto laat zien zijn hol en dus niet massief. Ze horen bij het oude type sluiting. Overigens dragen de oude banden gewoon net zo comfortabel, alleen zijn ze erg gevoelig voor rek in de band zoals ik zei. Dat is al bij de stalen modellen. Ik had hiervoor een Milgauss en daarvoor een GMT master II. De gmt had eenzelfde soort band, maar van staal en die had al een klein beetje rek erop zitten.
Maar zoals ik op de fotos zie draag je hem netjes en niet te los, dan zal het met die rek wel meegaan vallen in loop van de tijd hoor.

[..]

Ik wist niet zeker of er al een nieuw model staal goud was van de yachtmaster met de nieuwe band en sluiting. Ik kon het op de site van rolex niet goed vinden.. Ik weet alleen dat de platina versies de nieuwe banden hebben gekregen.
Fisherman, heb hem dit jaar gekocht. Afleverdatum was Mei, en dat was niet heel lang na bestelling. Verwachting was 4 maanden na bestelling maar was na 1 maand al binnen. De vriendelijke mevrouw van de officiele Rolex dealer verzekerde me dat het massief was in dit model. Weet jij hier meer van? Ik weet zeker dat ze zei tegen mij dat al het goud massief goud was... Ik ben verder geen Rolex kenner, en dit is mijn eerste, maar dit hebben ze zeker tegen mij verteld.
pi_127840539
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 20:43 schreef flyguy het volgende:

[..]

Als je er een ETA of Valjoux in zit dan heb je het ook niet over een klokje van een modemerk voor 150...
Ik heb het dan ook over het algemeen. Maar als je voor 150 euro een horloge krijgt met een miyota of seagull uurwerk geassembleerd door Fossil met een merkje Armani dan heb je ook geen slechte horloge.
pi_127847468
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 15:06 schreef Negakinu het volgende:
Holle schakels op een horloge van $5K... Weer een reden waarom ik de aantrekkingskracht van Rolex totaal niet begrijp.
5000 dollar maar? Waar precies?
Een staalgouden sportmodel kost vanaf net geen 10k euro voor de oude modellen en nieuw model vanaf 11k euro. Ben het wel met je eens dat de prijzen wat te gek worden, maar er zijn redenen voor mij althans om bij Rolex te blijven. Ik heb gekeken naar IWC. Maar de febrieksuurwerken zijn niet zo betrouwbaar. Ik ben erg gecharmeerd van de 5001, maar de afwijking van dat uurwerk is me wat te gortig. Een paar seconden per dag binnen de cosc norm is acceptabel, een halve minuut niet. zeker niet voor een 12k euro uurwerk.

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 21:18 schreef Flurry het volgende:

[..]

Zo'n Rolex met holle schakels snap ik ook niet. Misschien lagen de prijzen vroeger lager en was een Rolex of Omega relatief betaalbaar? Ik ben het met je eens dat sommige merken tegenwoordig overpriced zijn. Toch vind ik een mechanisch werk meer charme hebben dan een halve computer om je pols. Het gaat niet alleen om de nauwkeurigheid. Uiteindelijk blijft het ook een sieraad en ik heb wel wat extra over voor een mooie afwerking en een merk met een lange traditie.

Dat een instapmodel van een Zwitsers merk 4 of 5 keer zoveel kost als een Seiko 5 is wel een beetje buiten proportie :P
Begrijp me niet verkeerd, de oude banden zijn erg goed, alleen hebben ze niet het luxe gevoel dat je bij een Rolex zou moeten krijgen. De oude banden horen echt bij een toolwatch. Echter een staalgouden model is niet echt een toolwatch meer. De prijzen stijgen ook echt te hard naar mijn mening. Het is makkelijk als je er al een hebt om in te ruilen. Als je je eerste moet kopen, dan wordt het steeds lastiger met 10% prijsstijgingen per jaar.

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 21:56 schreef anndb het volgende:

[..]

Fisherman, heb hem dit jaar gekocht. Afleverdatum was Mei, en dat was niet heel lang na bestelling. Verwachting was 4 maanden na bestelling maar was na 1 maand al binnen. De vriendelijke mevrouw van de officiele Rolex dealer verzekerde me dat het massief was in dit model. Weet jij hier meer van? Ik weet zeker dat ze zei tegen mij dat al het goud massief goud was... Ik ben verder geen Rolex kenner, en dit is mijn eerste, maar dit hebben ze zeker tegen mij verteld.
Het model dat je gekocht hebt is inderdaad van dit jaar. De staalgouden modellen van de yachtmaster hebben jammer genoeg nog de oude band en de oude holle schakels. Volgens mij heb je me verkeerd begrepen. De schakels zijn niet verguld of goldcap of iets dergelijks. De middenschakels zijn helemaal van goud gemaakt. Ze zijn echter hol, net zoals de fotos van de stalen varianten op de foto.
Van de stalen modellen was de oude yachtmaster met oude sluiting de enige Rolex met een massieve band. De staalgouden versies van de yachtmaster hebben tot nu toe altijd een holle schakel gehad blijkbaar.
Volgouden versies hebben al langer een massieve schakel. Het is niet zo dat bij een massieve schakel je helemaal geen rek krijgt, ook die moet je niet te los dragen.
pi_127859428
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 00:50 schreef Fisherman het volgende:

[..]

5000 dollar maar? Waar precies?
Een staalgouden sportmodel kost vanaf net geen 10k euro voor de oude modellen en nieuw model vanaf 11k euro. Ben het wel met je eens dat de prijzen wat te gek worden, maar er zijn redenen voor mij althans om bij Rolex te blijven. Ik heb gekeken naar IWC. Maar de febrieksuurwerken zijn niet zo betrouwbaar. Ik ben erg gecharmeerd van de 5001, maar de afwijking van dat uurwerk is me wat te gortig. Een paar seconden per dag binnen de cosc norm is acceptabel, een halve minuut niet. zeker niet voor een 12k euro uurwerk.

Dan is het toch helemaaaaal bizar? Je koopt een illusie. Een droom. Een enorm succesvol stukje marketing. Bij een supercar betaal je tenminste nog voor de techniek en de prestaties. Een Rolex wordt niet eens meer met hand gemaakt. Het is gewoon een fabriekprodukt met meteriaalkosten die een fractie van de verkoopprijs zijn. In de jaren 70 was dit wel anders. Toen was Rolex nog iets bijzonders. Maar wat koop je nou helemaal voor je geld tegenwoordig?

Begrijp me niet verkeerd, ik ben echt gek op horloges, maar Rolex heb ik gewoon nooit begrepen. Voor dat geld heb je zo'n prachtige, handgemaakte, technisch superieure horloges. Je koopt eigenlijk gewoon een statussymbool. Een statussymbool voor statuslozen. Een holle bubbel die je bij een makkelijk te imponeren publiek een bepaald imago geeft. Maar wie wil er nu indruk maken op een groep mensen die zijn of haar mening van iemand laat afhangen van het merk horloge dat die persoon draagt?

Ik bedoel dit trouwens niet aanvallend ofzo. Ik begrijp het gewoon ECHT niet. En niemand, geen enkele Rolex drager, heeft het me tot nu toe kunnen uitleggen. Veel verder dan "Ik vind ze gewoon mooi.", "Het is een Rolex." komt men meestal niet. :)
  zondag 16 juni 2013 @ 13:54:06 #144
165633 eriksd
The grand facade...
pi_127859542
Wat is er eigenlijk mis mee om een bepaald statussymbool te kopen? Met andere woorden: waarom wil je met alle geweld een normatief oordeel op een Rolex plakken? Ik heb er ook een, en deel van de fun is toch ook wel dat het gros van de mensen er alleen van kan dromen. Tsja. Sue me.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_127859762
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 13:54 schreef eriksd het volgende:
Wat is er eigenlijk mis mee om een bepaald statussymbool te kopen? Met andere woorden: waarom wil je met alle geweld een normatief oordeel op een Rolex plakken? Ik heb er ook een, en deel van de fun is toch ook wel dat het gros van de mensen er alleen van kan dromen. Tsja. Sue me.
Ik zeg niet dat er iets mis mee is. Ik zeg alleen dat ik het zelf niet begrijp. Laat staan de behoefte om indruk te maken door een aangekocht object. Het is niet eens een prestatie. Als je zo graag wilt genieten van iets waar andere mensen over dromen, geniet dan van je veiligheid en volle maag. Goedkoper dan een Rolex. ;)
  zondag 16 juni 2013 @ 14:07:27 #146
165633 eriksd
The grand facade...
pi_127860012
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 14:00 schreef Negakinu het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat er iets mis mee is. Ik zeg alleen dat ik het zelf niet begrijp. Laat staan de behoefte om indruk te maken door een aangekocht object. Het is niet eens een prestatie. Als je zo graag wilt genieten van iets waar andere mensen over dromen, geniet dan van je veiligheid en volle maag. Goedkoper dan een Rolex. ;)
Dit is dus normatief.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_127860087
quote:
14s.gif Op zondag 16 juni 2013 14:07 schreef eriksd het volgende:

[..]

Dit is dus normatief.
En wat is daar mis mee? Als je dat elke keer blijft roepen kun je dus met niemand een gesprek voeren, tenzij die persoon het met jou eens is. Eenzaam lijkt me dat.
  zondag 16 juni 2013 @ 14:26:06 #148
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_127860770
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 00:50 schreef Fisherman het volgende:

[..]

5000 dollar maar? Waar precies?
Een staalgouden sportmodel kost vanaf net geen 10k euro voor de oude modellen en nieuw model vanaf 11k euro. Ben het wel met je eens dat de prijzen wat te gek worden, maar er zijn redenen voor mij althans om bij Rolex te blijven. Ik heb gekeken naar IWC. Maar de febrieksuurwerken zijn niet zo betrouwbaar. Ik ben erg gecharmeerd van de 5001, maar de afwijking van dat uurwerk is me wat te gortig. Een paar seconden per dag binnen de cosc norm is acceptabel, een halve minuut niet. zeker niet voor een 12k euro uurwerk.

Ik preek natuurlijk voor eigen kerk, maar misschien is de Fifty Fathoms van Blancpain wat? Dat zijn zo'n waanzinnig mooie klokken van een (voor groot publiek) relatief onbekende topfabrikant. :)
  zondag 16 juni 2013 @ 16:00:24 #149
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_127863813
'Kan' het eigenlijk wel om elke keer hetzelfde horloge te dragen. Ik bedoel, als je enigszins zorg besteed aan je uiterlijk hangt er meer in je kledingkast dan een lange- en korte broek, een stel t-shirts en een paar truien, zodat je niet uit noodzaak binnen een week twee keer hetzelfde draagt omdat de rest in de was zit.
Naar mijn idee is het dan ook beter meerdere (goede) horloges te hebben, alleen wordt dat wel erg duur.
pi_127864080
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 13:51 schreef Negakinu het volgende:

[..]

Dan is het toch helemaaaaal bizar? Je koopt een illusie. Een droom. Een enorm succesvol stukje marketing. Bij een supercar betaal je tenminste nog voor de techniek en de prestaties. Een Rolex wordt niet eens meer met hand gemaakt. Het is gewoon een fabriekprodukt met meteriaalkosten die een fractie van de verkoopprijs zijn. In de jaren 70 was dit wel anders. Toen was Rolex nog iets bijzonders. Maar wat koop je nou helemaal voor je geld tegenwoordig?

Begrijp me niet verkeerd, ik ben echt gek op horloges, maar Rolex heb ik gewoon nooit begrepen. Voor dat geld heb je zo'n prachtige, handgemaakte, technisch superieure horloges. Je koopt eigenlijk gewoon een statussymbool. Een statussymbool voor statuslozen. Een holle bubbel die je bij een makkelijk te imponeren publiek een bepaald imago geeft. Maar wie wil er nu indruk maken op een groep mensen die zijn of haar mening van iemand laat afhangen van het merk horloge dat die persoon draagt?

Ik bedoel dit trouwens niet aanvallend ofzo. Ik begrijp het gewoon ECHT niet. En niemand, geen enkele Rolex drager, heeft het me tot nu toe kunnen uitleggen. Veel verder dan "Ik vind ze gewoon mooi.", "Het is een Rolex." komt men meestal niet. :)
Ik moet toegeven dat als ik het alleen voor het uurwerk gekocht had, ik ook gewoon een stalen model genomen zou moeten hebben. Een goud staal model is meer dan 1,5 keer zo duur.
Wat je misschien niet weet is dat het uurwerk van een Rolex, hoewel niet zo mooi afgewerkt, wel een aantal heel belangrijke eigenschappen heeft dat een duurder uurwerk ook heeft.
Rolex heeft voor sommige eigen namen zoals de microstella schroefjes op de balans, maar een "free sprung balance" en breguet overcoil zijn vrij bekende begrippen en behoren toe tot de beste uurwerken.
Het caliber van Rolex is hiermee ook uiitgerust. Dat is een van de redenen waarom het zo nauwkeurig loopt. Daarnaast is het een uurwerk met relatief weinig onderdelen en een echt "werkpaard", geschikt voor het ruwere werk. Het kan wel tegen een stootje. Heel anders dan een IWC of JLC.

De voornaamste reden waarom ik weer voor een Rolex gekozen heb zijn de volgende redenen:
Ik vond de nieuwe spitfire van IWC ook erg mooi met het fabrieksuurwerk, maar die was gewoon te groot, dat was mijn eerste keus geweest. Zit overigens in dezelfde prijs categorie als de sub volgens mij. Jammer van het formaat.
Ik had voor lief genomen dat de service van IWC minder soepel verloopt dan die van een Rolex. Een Rolex is in geval van problemen makkelijk te servicen, ook zijn de servicekosten vrij gering tov van een IWC die eigenlijk altijd opgestuurd moet worden naar Zwitserland. Een Rolex hoeft daarnaast niet eens bij een officieel RSC geserviced te worden, maar kan ook bij andere goede horlogemakers.

quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 14:26 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Ik preek natuurlijk voor eigen kerk, maar misschien is de Fifty Fathoms van Blancpain wat? Dat zijn zo'n waanzinnig mooie klokken van een (voor groot publiek) relatief onbekende topfabrikant. :)
Heb ik ook naar gekeken, maar die is ook 45mm in diameter volgens mij. Erg fraaie klok, maar gewoon te groot. Ik heb niet zon grote polsen en 40mm is echt de max, tenzij de lugs niet zo lang zijn. De milgauss was 49mm lug to lug, de sub weet ik niet, maar ik denk net zoiets. 43mm wat bijvoorbeeld de nieuwe IWC spitfire is, is volgens mij 51 of 52mm lug to lug. Dat is echt een stuk forser, waardoor de band niet mooi valt.

quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 16:00 schreef Ypmaha het volgende:
'Kan' het eigenlijk wel om elke keer hetzelfde horloge te dragen.
Een tijdloos ontwerp past overal bij, maar misschien komt er in de toekomst nog wel een keer een echte dress watch bij. Ik heb bijvoorbeeld JLC ook altijd een heel mooi merk gevonden als dress horloges. De sportievere modellen van JLC zijn vaak minder tijdloos.
  zondag 16 juni 2013 @ 16:49:16 #151
165633 eriksd
The grand facade...
pi_127865220
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 14:10 schreef Negakinu het volgende:

[..]

En wat is daar mis mee? Als je dat elke keer blijft roepen kun je dus met niemand een gesprek voeren, tenzij die persoon het met jou eens is. Eenzaam lijkt me dat.
Het is een onzinnige discussie. Wat wil je nou horen dan?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_127865933
quote:
5s.gif Op zondag 16 juni 2013 16:49 schreef eriksd het volgende:

[..]

Het is een onzinnige discussie. Wat wil je nou horen dan?
Dit dus. Ik heb een Rolex voor mezelf en niet om een ander te pleasen. Het heeft geen enkele zin om te discusseren of het beter of slechter is dan een andere merk. Het blijft een goed product en daarbinnen moet je niet gaan vergelijken. Dat is net als dat de een liever een ferrari heeft en de ander een lamborgini. Maar als je het echt over prijs/kwaliteit hebt dan moet je niet eens gaan reppen over Rolex want Panerai, IWC, Breitling, Omega etc durven net zo makkelijk 5k voor een horloge te vragen met niet eens een in-house gemaakte uurwerk. Die zetten gewoon een gemodificeerde ETA of Valjoux in het klokje. Wil je een eigen uurwerk hebben dan levert Rolex voor dezelfde prijs heel wat grammetjes goud mee met het klokje. Rolex is way overpriced, maar er zijn tal andere merken op te noemen die het nog bonter maken.
  zondag 16 juni 2013 @ 17:26:44 #153
310497 drx86
Fulltime Proefkonijn
pi_127866524
Minder lullen, meer foto's! ;)

Ik wacht op dit moment op een Seiko 5 Miliary SNK809K2 en een grijs-zwarte Zulu strap.

Gecombineerd komt het er zo ongeveer uit te zien:


Foto geleend van watchuseek.

Ga binnenkort op vakantie naar Tunesie, zag het niet zo zitten om mijn Mido of Tissot mee te nemen vandaar deze aankoop. Slechts 59,95 op ebay. :)
  zondag 16 juni 2013 @ 17:49:41 #154
225797 IJsblock
victoria siempre
pi_127867359
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 12:43 schreef Fisherman het volgende:

[..]

De wijsheid komt van juweliers, daar worden de banden en alle alle onderdelen ook op die manier gereinigd.
Het voordeel om het zelf eens in de zoveel tijd te doen is dat de vuilophoping tussen de schakels verdwijnt.
Het vuil zorgt voor extra wrijving en zorgt ervoor dat je band harder slijt.

Wat je overigens niet moet doen is de kast ook in het bad leggen, Of de ultrasone trillingen echt schade kunnen aanrichten aan het uurwerk weet ik niet, maar dat risico zou ik vermijden.

Edit:

ik vond nog een paar leuke plaatjes van mijn vorige lexen:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

En nog een paar van die van mijn zwager:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die Pepsi is supermooi, wat vind je trouwens van de nieuwe GMT met zwart-blauwe bezel?
Put On Your Red Shoes And Dance The Blues
pi_127867694
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 17:49 schreef IJsblock het volgende:

[..]

Die Pepsi is supermooi, wat vind je trouwens van de nieuwe GMT met zwart-blauwe bezel?
De nieuwe GMT moet je in het echt gezien hebben voordat je kunt oordelen. In sommige foto's ziet die er subliem uit, maar ook foto's gezien waar die gewoonweg niet mooi is. Soms heeft die wat paarse tinten en soms is de blauw nog al dof.
  zondag 16 juni 2013 @ 18:05:34 #156
165633 eriksd
The grand facade...
pi_127867866
Rond december ben ik van plan de 116710 te kopen. Blijft m.i. de gulden middenweg tussen sportief en classy.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_127868263
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 18:05 schreef eriksd het volgende:
Rond december ben ik van plan de 116710 te kopen. Blijft m.i. de gulden middenweg tussen sportief en classy.
Ik heb het even mogen vasthouden echt een mooie horloge. Alleen jammer van de gepolijste schakels, dat wordt een paar cape cod doekjes aanschaffen. Weet je zeker dat je het niet eerder ga aanschaffen ivm met de mogelijke prijsverhoging binnenkort?

Mijn volgende horloge wordt overigens de 3570.50. Zoek eentje voor een leuke prijs, maar wacht nog even af.
  zondag 16 juni 2013 @ 18:43:36 #158
225797 IJsblock
victoria siempre
pi_127869020
Ik hoorde ook iets van een prijsverhoging, al bekend hoeveel procent er weer op komt?
Put On Your Red Shoes And Dance The Blues
pi_127869384
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 18:43 schreef IJsblock het volgende:
Ik hoorde ook iets van een prijsverhoging, al bekend hoeveel procent er weer op komt?
Er werd gesproken over 7%.
  zondag 16 juni 2013 @ 19:01:53 #160
225797 IJsblock
victoria siempre
pi_127869639
Geen sprake van crisis dus bij Rolex, ben blij dat ik mijn Sub vorig jaar net voor de verhogingen kon kopen voor een nette prijs. :)
Put On Your Red Shoes And Dance The Blues
pi_127869672
Misschien ook leuk om te weten. De nieuwe GMT gaat 7300 kosten en een van de eerste van NL staat al te koop voor 8250, ruim boven retail prijs, dat wordt nog ff wachten. De oude koste 6900, geen idee wat dat met de prijs gaat doen.
  zondag 16 juni 2013 @ 19:11:44 #162
225797 IJsblock
victoria siempre
pi_127870010
Dat gebeurde toen ook met 116660, de eerste paar maanden zijn ze ruim boven list, tot de AD's zat voorraad heeft of kan vlot kan leveren, dan zakt de prijs weer naar de normale listprijs.
Put On Your Red Shoes And Dance The Blues
pi_127871094
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2013 17:11 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Wil je een eigen uurwerk hebben dan levert Rolex voor dezelfde prijs heel wat grammetjes goud mee met het klokje.
Wat bedoel je hiermee? Waar zitten die grammen goud dan bij een stalen model? Of bedoel je het goud van de wijzerplaat en de wijzers?
Bij een staalgouden zit ook niet zo heel veel goud verwerkt, het schijnt nog geen 50 gram te zijn. Bij holle schakels nog minder. De oude kronen zijn ook niet eens helemaal van goud, maar goldcapped.

quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 17:49 schreef IJsblock het volgende:

[..]

Die Pepsi is supermooi, wat vind je trouwens van de nieuwe GMT met zwart-blauwe bezel?
Wat ik van de nieuwe GMT vind met de zwart blauwe lunette? Tja ik zou gaan voor de zwarte, of mochten ze in de toekomst toch nog een blauw-rood model maken, dan zou die zeker de voorkeur hebben.
Wat me overigens vooral stoort bij de GMT zijn de grote cijfers op de lunette. Ze wijken eigenlijk teveel af van het vorige model. Daarnaast vind ik ze gewoon aan de grote kant.

Tja en gepolijste schakels vind ik wel staan bij de GMT. Bij de sub van staal is het een ander verhaal. Goud stalen hebben altijd een gepolijste middenschakel. De Milgauss had ook gepolijste middenschakels en het krassen valt best mee in de praktijk hoor. Het is niet zo dat je dit erg snel bekrast met normaal gebruik.
Heel anders is het met gouden middenschakels, daar hoef je maar naar te kijken en het krast al bij wijze van spreken.

O ja die prijsverhogingen zijn idd geruchten, maar ik denk dat ze weleens gelijk kunnen hebben. Het is echter pas een feit totdat er een nieuwe prijslijst is.
Overigens is het niet zo dat over de hele collectie een prijsverhoging van pakweg 7% verhoogd wordt. De verhoging is altijd verschillend per model. De vernieuwde modellen zullen wat meer in prijs verhoogd worden.
  zondag 16 juni 2013 @ 19:51:11 #164
225797 IJsblock
victoria siempre
pi_127871526
quote:
Wat ik van de nieuwe GMT vind met de zwart blauwe lunette? Tja ik zou gaan voor de zwarte, of mochten ze in de toekomst toch nog een blauw-rood model maken, dan zou die zeker de voorkeur hebben.
100% eens, helaas hebben ze die techniek nog niet bij Rolex, mochten ze de Pepsi uitbrengen dan is het 1 van de weinige horloges waarvoor ik mijn Submariner zou gaan verkopen.

Het enige goud wat bij stalen sportmodellen wordt gebruikt (Sub/GMT/DSSD) is het witgoud voor de wijzers en de dots waar het luminova in zit, en dat is nog geen gram denk ik.
Put On Your Red Shoes And Dance The Blues
pi_127872049
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 19:41 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Wat bedoel je hiermee? Waar zitten die grammen goud dan bij een stalen model? Of bedoel je het goud van de wijzerplaat en de wijzers?
Bij een staalgouden zit ook niet zo heel veel goud verwerkt, het schijnt nog geen 50 gram te zijn. Bij holle schakels nog minder. De oude kronen zijn ook niet eens helemaal van goud, maar goldcapped.

[..]

Voor de prijs van een stalen Rolex met uiteraard een eigen uurwerk, krijg je bij Panerai eentje met een Eta? Uurwerk. Koop je een Panerai met eigen uurwerk, krijg je bij Rolex een TT. Er zit misschien minder dan 50 gram goud, maar dat is toch wel ruim 1000 euro extra aan goud wat je dan aantreft. Dus als men Rolex al overpriced vindt, wat zegt dt dan wel niet van Panerai bijvoorbeeld.
pi_127872845
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2013 20:04 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Voor de prijs van een stalen Rolex met uiteraard een eigen uurwerk, krijg je bij Panerai eentje met een Eta? Uurwerk. Koop je een Panerai met eigen uurwerk, krijg je bij Rolex een TT. Er zit misschien minder dan 50 gram goud, maar dat is toch wel ruim 1000 euro extra aan goud wat je dan aantreft. Dus als men Rolex al overpriced vindt, wat zegt dt dan wel niet van Panerai bijvoorbeeld.
Ik heb niet veel met Panerai. Nog nooit een gehad overigens. De luminor modellen vind ik uiterst lelijk, alleen de radiomir modellen spreken me enigszins aan.
Maar wat je zegt over Panerai qua prijzen klopt niet helemaal. Zo duur is Panerai nu ook weer niet. De huidige modellen tegenwoordig bevatten een eigen fabrieks uurwerk en zijn qua prijs gelijk aan de stalen modellen van Rolex. Tegenwoordig zijn ze dus niet echt meer meer overpriced.
Het verhaal wat je vertelt klopt overigens nog wel voor veel andere merken, maar voor Panerai gaat het niet meer op.
  zondag 16 juni 2013 @ 20:25:24 #167
225797 IJsblock
victoria siempre
pi_127873005
Eventjes op glad ijs begeven, maar ik ga het er toch op wagen: persoonlijk vind ik Panerai een modemerk, op dit moment een hype, maar niet blijvend.
De kasten zijn groot dus niet draagbaar voor iedereen, design is iets waar je van moet houden omdat het jarenlang eigenlijk niet is veranderd.

Het is net als met een APROO, een bepaald publiek dat het draagt, net als PP dragers overigens.
Put On Your Red Shoes And Dance The Blues
pi_127873524
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 20:22 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Ik heb niet veel met Panerai. Nog nooit een gehad overigens. De luminor modellen vind ik uiterst lelijk, alleen de radiomir modellen spreken me enigszins aan.
Maar wat je zegt over Panerai qua prijzen klopt niet helemaal. Zo duur is Panerai nu ook weer niet. De huidige modellen tegenwoordig bevatten een eigen fabrieks uurwerk en zijn qua prijs gelijk aan de stalen modellen van Rolex. Tegenwoordig zijn ze dus niet echt meer meer overpriced.
Het verhaal wat je vertelt klopt overigens nog wel voor veel andere merken, maar voor Panerai gaat het niet meer op.
Ik ben zelf niet zo heel bekend met Panerai, ze lijken wat mij betreft bijna allemaal hetzelfde. En onderscheid tussen de verschillende modellen zie ik ook niet. Maar prijzen van 10k voor een stalen model is wat mij betreft echt te duur voor een Panerai.
pi_127879065
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 00:50 schreef Fisherman het volgende:

[..]

5000 dollar maar? Waar precies?
Een staalgouden sportmodel kost vanaf net geen 10k euro voor de oude modellen en nieuw model vanaf 11k euro. Ben het wel met je eens dat de prijzen wat te gek worden, maar er zijn redenen voor mij althans om bij Rolex te blijven. Ik heb gekeken naar IWC. Maar de febrieksuurwerken zijn niet zo betrouwbaar. Ik ben erg gecharmeerd van de 5001, maar de afwijking van dat uurwerk is me wat te gortig. Een paar seconden per dag binnen de cosc norm is acceptabel, een halve minuut niet. zeker niet voor een 12k euro uurwerk.

[..]

Begrijp me niet verkeerd, de oude banden zijn erg goed, alleen hebben ze niet het luxe gevoel dat je bij een Rolex zou moeten krijgen. De oude banden horen echt bij een toolwatch. Echter een staalgouden model is niet echt een toolwatch meer. De prijzen stijgen ook echt te hard naar mijn mening. Het is makkelijk als je er al een hebt om in te ruilen. Als je je eerste moet kopen, dan wordt het steeds lastiger met 10% prijsstijgingen per jaar.

[..]

Het model dat je gekocht hebt is inderdaad van dit jaar. De staalgouden modellen van de yachtmaster hebben jammer genoeg nog de oude band en de oude holle schakels. Volgens mij heb je me verkeerd begrepen. De schakels zijn niet verguld of goldcap of iets dergelijks. De middenschakels zijn helemaal van goud gemaakt. Ze zijn echter hol, net zoals de fotos van de stalen varianten op de foto.
Van de stalen modellen was de oude yachtmaster met oude sluiting de enige Rolex met een massieve band. De staalgouden versies van de yachtmaster hebben tot nu toe altijd een holle schakel gehad blijkbaar.
Volgouden versies hebben al langer een massieve schakel. Het is niet zo dat bij een massieve schakel je helemaal geen rek krijgt, ook die moet je niet te los dragen.
Ah thnx voor de info. Zoals ik al zei, ik volg het niet helemaal, weet alleen wat tegen mij gezegd was ;) Ik had begrepen dat het allemaal het nieuwste van het nieuwste was, maar blijkbaar loopt de Yachtmaster dus nog wat achter tegenover de andere modellen van dit jaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door anndb op 16-06-2013 22:04:45 ]
  maandag 17 juni 2013 @ 15:41:10 #170
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_127905193
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 16:09 schreef Fisherman het volgende:

[..]

De voornaamste reden waarom ik weer voor een Rolex gekozen heb zijn de volgende redenen:
Ik vond de nieuwe spitfire van IWC ook erg mooi met het fabrieksuurwerk, maar die was gewoon te groot, dat was mijn eerste keus geweest. Zit overigens in dezelfde prijs categorie als de sub volgens mij. Jammer van het formaat.
Ik had voor lief genomen dat de service van IWC minder soepel verloopt dan die van een Rolex. Een Rolex is in geval van problemen makkelijk te servicen, ook zijn de servicekosten vrij gering tov van een IWC die eigenlijk altijd opgestuurd moet worden naar Zwitserland. Een Rolex hoeft daarnaast niet eens bij een officieel RSC geserviced te worden, maar kan ook bij andere goede horlogemakers.

[..]

Heb ik ook naar gekeken, maar die is ook 45mm in diameter volgens mij. Erg fraaie klok, maar gewoon te groot. Ik heb niet zon grote polsen en 40mm is echt de max, tenzij de lugs niet zo lang zijn. De milgauss was 49mm lug to lug, de sub weet ik niet, maar ik denk net zoiets. 43mm wat bijvoorbeeld de nieuwe IWC spitfire is, is volgens mij 51 of 52mm lug to lug. Dat is echt een stuk forser, waardoor de band niet mooi valt.

[..]

Er is ook een versie van 40 mm (en zelfs een van 36, zij het een wat ouder model) :) Maar beide zijn inderdaad wel weer iets duurder dan de 45mm
pi_127909504
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 20:25 schreef IJsblock het volgende:
Eventjes op glad ijs begeven, maar ik ga het er toch op wagen: persoonlijk vind ik Panerai een modemerk, op dit moment een hype, maar niet blijvend.
De kasten zijn groot dus niet draagbaar voor iedereen, design is iets waar je van moet houden omdat het jarenlang eigenlijk niet is veranderd.

Het is net als met een APROO, een bepaald publiek dat het draagt, net als PP dragers overigens.
Panerai is inderdaad de afgelopen jaren dat oversized horloges in de mode waren groter geworden. Het wordt dan ook regelmatig gedragen door niet liefhebbers van uurwerken. Die mensen interesseert het ook niet zoveel of er nu wel of geen fabrieksuurwerk in gemonteerd zit.
Qua historie doe je ze nu wel even tekort. Panerai heeft qua naam een rijke historie.

quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 15:41 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Er is ook een versie van 40 mm (en zelfs een van 36, zij het een wat ouder model) :) Maar beide zijn inderdaad wel weer iets duurder dan de 45mm
Op de site staan alleen 45 mm versies. Die kleinere versies zullen een stuk ouder zijn.
Ik bedoel trouwens de versies met zwarte lichtgevende lunette. Niet die met de stalen lunette met die lelijke getallen. Die laatste zit trouwens in een veel goedkopere prijsklasse.


quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2013 20:33 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Ik ben zelf niet zo heel bekend met Panerai, ze lijken wat mij betreft bijna allemaal hetzelfde. En onderscheid tussen de verschillende modellen zie ik ook niet. Maar prijzen van 10k voor een stalen model is wat mij betreft echt te duur voor een Panerai.
Prijzen van een stalen panerai met fabrieks uurwerk zitten net iets onder een stalen sub/gmt
  maandag 17 juni 2013 @ 17:31:30 #172
225797 IJsblock
victoria siempre
pi_127910023
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 17:19 schreef Fisherman het volgende:

Panerai is inderdaad de afgelopen jaren dat oversized horloges in de mode waren groter geworden. Het wordt dan ook regelmatig gedragen door niet liefhebbers van uurwerken. Die mensen interesseert het ook niet zoveel of er nu wel of geen fabrieksuurwerk in gemonteerd zit.
Qua historie doe je ze nu wel even tekort. Panerai heeft qua naam een rijke historie.
Panerai is inderdaad een merk met een geschiedenis, oa hofleverancier aan de marine, de eerste modellen waren ook uitgerust met een Rolex-kaliber, maar hoeveel mensen weten dit?
Die zien een big size horloge, met een stevig prijskaartje en kopen hem, maar hoe lang zullen ze hem dragen?
Ik draag zelf sinds mijn 28ste enkel Zwitserse horloges, naast mijn Rolex heb ik ook een pilotenhorloge van Breitling, die heb ik gekocht omdat het merk ook gelieerd is aan vliegen en de luchtmacht altijd mijn interesse heeft gehad. :)
Put On Your Red Shoes And Dance The Blues
pi_127915294
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 17:31 schreef IJsblock het volgende:

[..]

Panerai is inderdaad een merk met een geschiedenis, oa hofleverancier aan de marine, de eerste modellen waren ook uitgerust met een Rolex-kaliber, maar hoeveel mensen weten dit?
Ik wist het in ieder geval wel en ik denk veel liefhebbers, maar inderdaad zoals ik ook al zei hoef je geen liefhebber te zijn om een bepaald horloge aan te schaffen.
Ook ik draag al sinds mijn 24e enkel Zwitserse uurwerken, ik ben er al vanaf jongs af aan in geinteresseerd.
  maandag 17 juni 2013 @ 20:20:26 #174
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_127917320
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 17:19 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Panerai is inderdaad de afgelopen jaren dat oversized horloges in de mode waren groter geworden. Het wordt dan ook regelmatig gedragen door niet liefhebbers van uurwerken. Die mensen interesseert het ook niet zoveel of er nu wel of geen fabrieksuurwerk in gemonteerd zit.
Qua historie doe je ze nu wel even tekort. Panerai heeft qua naam een rijke historie.

[..]

Op de site staan alleen 45 mm versies. Die kleinere versies zullen een stuk ouder zijn.
Ik bedoel trouwens de versies met zwarte lichtgevende lunette. Niet die met de stalen lunette met die lelijke getallen. Die laatste zit trouwens in een veel goedkopere prijsklasse.

[..]

Prijzen van een stalen panerai met fabrieks uurwerk zitten net iets onder een stalen sub/gmt

Et voila. Wel alleen maar in 2008 geproduceerd....

http://quicklook.watchprosite.com/show-nblog.post/ti-436726/
pi_127920700
Panerai heeft in het verleden maar een paar honderd horloges gemaakt en is toen failliet gegaan met niet eens eigen uurwerk . Later is de naam opgepikt door Richemond en begon de marketing machine draaien. De naam van het bedrijf zegt al genoeg, Officine Panerai Marketing e Communicazioni Srl.

Niks bijzonders aan dus...
pi_127920727
Die Blancpain is echt prachtig :Y
Op donderdag 29 november 2012 20:25 schreef tong80 het volgende:
GeeftJeEnergie geeft je meer energie dan een onbeduidend genie.
:P
pi_127922583
Bling 8-)

...
  dinsdag 18 juni 2013 @ 08:19:25 #178
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_127934671
quote:
14s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:18 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
Die Blancpain is echt prachtig :Y
Ja ik ben inmiddels een jaar of 2 om. Het is voor mij echt het summum!
  dinsdag 18 juni 2013 @ 15:39:13 #179
98799 TheSilencer
is een goede keuze!
pi_127949454
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 08:19 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Ja ik ben inmiddels een jaar of 2 om. Het is voor mij echt het summum!
Al eens op fabrieksbezoek geweest? Is de moeite waard!
pi_127951603
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 15:39 schreef TheSilencer het volgende:

[..]

Al eens op fabrieksbezoek geweest? Is de moeite waard!
Hebben ze een museum of kan je daar gewoon naartoe en een kijkje nemen in de fabriek?
Bij sommige merken is het zo dat je er een aangeschaft moet hebben om een kijkje te mogen nemen in de fabriek.
Ik heb trouwens een keer op discovery een mooi filmpje gezien in "how it's made" ofzo van Blancpain.
Ook hebben ze een zelfde filmpje van Panerai.
Ze worden beide door bekwame vakmensen in elkaar geschroefd, heel mooi om te zien.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 20:49:12 #181
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_127961507
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 15:39 schreef TheSilencer het volgende:

[..]

Al eens op fabrieksbezoek geweest? Is de moeite waard!
Nee maar ben ik zeker van plan!

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 16:34 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Hebben ze een museum of kan je daar gewoon naartoe en een kijkje nemen in de fabriek?
Bij sommige merken is het zo dat je er een aangeschaft moet hebben om een kijkje te mogen nemen in de fabriek.
Ik heb trouwens een keer op discovery een mooi filmpje gezien in "how it's made" ofzo van Blancpain.
Ook hebben ze een zelfde filmpje van Panerai.
Ze worden beide door bekwame vakmensen in elkaar geschroefd, heel mooi om te zien.
Gelukkig kan ik er dan bij zijn :+ pimpmodus uit
  woensdag 19 juni 2013 @ 08:50:27 #182
98799 TheSilencer
is een goede keuze!
pi_127975647
Ik ben (zonder aankoop) met een groep van DZVL geweest. Rondleiding door de fabriek en lunch op uitnodiging van Blancpain. Nadien nog uitgenodigd (hele groep, 12 pers.) als VIP tijdens de door Blancpain zwaar gesponsorde 24hr race op Spa (B) (zie: http://www.dezinvanluxe.nl/forum/topic?f=1&t=16785?p=316426).

De beste weg schijnt via een dealer of via de Zwitserse rep. voor Benelux te zijn.
pi_127992378
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 08:50 schreef TheSilencer het volgende:
Ik ben (zonder aankoop) met een groep van DZVL geweest. Rondleiding door de fabriek en lunch op uitnodiging van Blancpain. Nadien nog uitgenodigd (hele groep, 12 pers.) als VIP tijdens de door Blancpain zwaar gesponsorde 24hr race op Spa (B) (zie: http://www.dezinvanluxe.nl/forum/topic?f=1&t=16785?p=316426).

De beste weg schijnt via een dealer of via de Zwitserse rep. voor Benelux te zijn.
Das wel een nette service zeg, heb je bij de rondleiding ook gezien hoe ze de wat gecompliceerdere uurwerken in elkaar zetten?
Binnenkort ga ik naar Zurich, misschien dat we wel tijd hebben om naar het IWC museum te gaan.
Een vriend van mij die in Zurich woont is laatst in het Patek museum geweest, moet ook de moeite waard zijn.
  woensdag 19 juni 2013 @ 16:40:57 #184
98799 TheSilencer
is een goede keuze!
pi_127993264
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 16:18 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Das wel een nette service zeg, heb je bij de rondleiding ook gezien hoe ze de wat gecompliceerdere uurwerken in elkaar zetten?
Binnenkort ga ik naar Zurich, misschien dat we wel tijd hebben om naar het IWC museum te gaan.
Een vriend van mij die in Zurich woont is laatst in het Patek museum geweest, moet ook de moeite waard zijn.
Patek museum is gaaf. Wel erg veel oud spul (zakhorloges) en naar mijn mening is de techniek achter de horloges wat onderbelicht. Ja, bij Blancpain hebben we óók de mensen gezien (en de hand mogen schudden) die een paar maanden aan een horloge met minuterepeater mogen werken. Aparte werksfeer daar. Van gezellig keuvelen naar supergeconcentreerd werken in 0,1 seconde...
  woensdag 19 juni 2013 @ 20:04:19 #185
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_128001074
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 08:50 schreef TheSilencer het volgende:
Ik ben (zonder aankoop) met een groep van DZVL geweest. Rondleiding door de fabriek en lunch op uitnodiging van Blancpain. Nadien nog uitgenodigd (hele groep, 12 pers.) als VIP tijdens de door Blancpain zwaar gesponsorde 24hr race op Spa (B) (zie: http://www.dezinvanluxe.nl/forum/topic?f=1&t=16785?p=316426).

De beste weg schijnt via een dealer of via de Zwitserse rep. voor Benelux te zijn.
Dat was echt een vet weekend! Het ophalen van de pasjes alleen al. Beetje Belgische agenten dollen.
Het beste horlogeforum van Nederland
  woensdag 19 juni 2013 @ 20:58:16 #186
225797 IJsblock
victoria siempre
pi_128003698
Iemand ook al S&C Magazine binnengekregen? Staan weer hele mooie horloges in, ook de Zenith staat erin samen met een artikel over Felix Baumgartner met zijn sprong.
Put On Your Red Shoes And Dance The Blues
  woensdag 19 juni 2013 @ 22:21:27 #187
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_128009432
Ik ben momenteel op zoek naar een nieuwe Diver en dan met de volgende specs: ETA 2824, saffier glas en Zwitsers.

Hebben mensen nog aanraders? Qua budget een beetje de onderkant/middensegment van de markt voor de specs.
The more debt, the better
pi_128012743
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 22:21 schreef flyguy het volgende:
Ik ben momenteel op zoek naar een nieuwe Diver en dan met de volgende specs: ETA 2824, saffier glas en Zwitsers.

Hebben mensen nog aanraders? Qua budget een beetje de onderkant/middensegment van de markt voor de specs.
Ik weet niet wat je budget precies is. Als je op zoek bent naar goede prijs kwaliteit kan ik je deze aanraden.

- Omega Seamaster, originele 300m versie preferrered boven de (oversized) Planet Ocean series.

-Tudor Pelagos, kast en bracelet van goed kwaliteit. Rolex grade alleen met non Rolex uurwerk.
  woensdag 19 juni 2013 @ 23:55:48 #189
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_128016270
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2013 23:07 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Ik weet niet wat je budget precies is. Als je op zoek bent naar goede prijs kwaliteit kan ik je deze aanraden.

- Omega Seamaster, originele 300m versie preferrered boven de (oversized) Planet Ocean series.

-Tudor Pelagos, kast en bracelet van goed kwaliteit. Rolex grade alleen met non Rolex uurwerk.
Bedankt voor de tips!
The more debt, the better
  donderdag 20 juni 2013 @ 00:03:24 #190
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_128016731
Het beste horlogeforum van Nederland
  donderdag 20 juni 2013 @ 02:31:36 #191
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_128021279
quote:
Je hebt werkelijk prachtige horloges in de verkoop.
Vooral de Seiko GS is in ongelofelijke staat.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  donderdag 20 juni 2013 @ 08:45:56 #192
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_128022847
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 22:21 schreef flyguy het volgende:
Ik ben momenteel op zoek naar een nieuwe Diver en dan met de volgende specs: ETA 2824, saffier glas en Zwitsers.

Hebben mensen nog aanraders? Qua budget een beetje de onderkant/middensegment van de markt voor de specs.
De Longines Hydroconquest vind ik een hele mooie en betaalbare klok. De Hamilton Jazzmaster Seaview day/date vind ik heel strak. Christopher Ward C60 is ook een optie.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_128022860
quote:
Doe mij die Nomos maar! Prachtig! :) Helaas boven mijn horloge budget.
  donderdag 20 juni 2013 @ 09:07:48 #194
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_128023207
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 22:21 schreef flyguy het volgende:
Ik ben momenteel op zoek naar een nieuwe Diver en dan met de volgende specs: ETA 2824, saffier glas en Zwitsers.

Hebben mensen nog aanraders? Qua budget een beetje de onderkant/middensegment van de markt voor de specs.
Oh... en de Tag Heuer Aquaracer natuurlijk :)
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  donderdag 20 juni 2013 @ 11:17:44 #195
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_128026633
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 08:50 schreef TheSilencer het volgende:
Ik ben (zonder aankoop) met een groep van DZVL geweest. Rondleiding door de fabriek en lunch op uitnodiging van Blancpain. Nadien nog uitgenodigd (hele groep, 12 pers.) als VIP tijdens de door Blancpain zwaar gesponsorde 24hr race op Spa (B) (zie: http://www.dezinvanluxe.nl/forum/topic?f=1&t=16785?p=316426).

De beste weg schijnt via een dealer of via de Zwitserse rep. voor Benelux te zijn.
Nice! ik ga eens kijken!
  donderdag 20 juni 2013 @ 21:28:11 #196
310497 drx86
Fulltime Proefkonijn
pi_128052913
quote:
Wat heb je op het oog als ik vragen mag? :)
  donderdag 20 juni 2013 @ 22:02:45 #197
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_128055444
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 21:28 schreef drx86 het volgende:

[..]

Wat heb je op het oog als ik vragen mag? :)
Wil al een tijdje een MIH-watch. De rest van het geld gaat in het potje voor de USA. Misschien zie ik daar iets leuks.
Het beste horlogeforum van Nederland
  donderdag 20 juni 2013 @ 22:03:34 #198
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_128055508
quote:
14s.gif Op donderdag 20 juni 2013 02:31 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Je hebt werkelijk prachtige horloges in de verkoop.
Vooral de Seiko GS is in ongelofelijke staat.
Thanks. De GS twijfel ik ook nog over. Je komt ze gewoon niet meer tegen in dezelfde conditie
Het beste horlogeforum van Nederland
pi_128074661
Iemand deze al gezien?
Echt een hele gave klok en heeft niet de minder mooie uiterlijkheden zoals de merknaam aan de zijkant van de kast en de afgeronde lunette van de normale FF.
Het stalen model kost 10.000 US, dus nog net geen 7,5k euro.



http://www.ablogtowatch.c(...)s-bathyscaphe-watch/
pi_128129281
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 14:26 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Ik preek natuurlijk voor eigen kerk, maar misschien is de Fifty Fathoms van Blancpain wat? Dat zijn zo'n waanzinnig mooie klokken van een (voor groot publiek) relatief onbekende topfabrikant. :)
Die vind ik heel gaaf alleen zo zeldzaam als een witte raaf...zelfs Schaap & Citroen heeft ze niet. Ik geloof alleen Gassan op de Dam en Schiphol Plaza. In de USA en Azië schijnen ze makkelijker verkrijgbaar te zijn. Vond via Chrono24 slechts 1 exemplaar in Ned en die was iets van 16000 en roségoud. Zou ik mogen weten waar je jouw stalen vandaan hebt en voor hoeveel? PM mag ook.
  zondag 23 juni 2013 @ 10:04:17 #201
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_128142270
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 12:05 schreef Fisherman het volgende:
Iemand deze al gezien?
Echt een hele gave klok en heeft niet de minder mooie uiterlijkheden zoals de merknaam aan de zijkant van de kast en de afgeronde lunette van de normale FF.
Het stalen model kost 10.000 US, dus nog net geen 7,5k euro.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

http://www.ablogtowatch.c(...)s-bathyscaphe-watch/
Gezien, maar vind de originele stukken mooier. Ik ben juist fan van de afgeronde lunette. Sterker nog, de lunette van de originele is van saffierglas waar de getallen van superluminova zijn, wat een waanzinnig effect geeft. Ook vind ik de jaren-50 arabische nummers mooier op de plaat.







[ Bericht 1% gewijzigd door --H-I-M-- op 23-06-2013 10:09:36 ]
  zondag 23 juni 2013 @ 10:14:03 #202
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_128142378
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 21:19 schreef Yellowcard het volgende:

[..]

Die vind ik heel gaaf alleen zo zeldzaam als een witte raaf...zelfs Schaap & Citroen heeft ze niet. Ik geloof alleen Gassan op de Dam en Schiphol Plaza. In de USA en Azië schijnen ze makkelijker verkrijgbaar te zijn. Vond via Chrono24 slechts 1 exemplaar in Ned en die was iets van 16000 en roségoud. Zou ik mogen weten waar je jouw stalen vandaan hebt en voor hoeveel? PM mag ook.
Hierbij wat meer resultaten:

http://www.chrono24.nl/se(...)2013&yearBought=2012

In Amsterdam kun je ze vinden bij Gassan op de dam en bij Tourbillion op de PC Hooftstraat. Er is een duidelijk verschil tussen de prijs van de versie met canvas band en die met stalen band (stalen band kost iets van EUR 2300 meer). Kunst is dan een stalen band te vinden voor de prijs van een canvas band :)
  zondag 23 juni 2013 @ 11:06:08 #203
225797 IJsblock
victoria siempre
pi_128143028
Zeer mooi horloge zeg, en je gebruikt hem nog ook waar hij voor bedoeld is, duiken! :)
Put On Your Red Shoes And Dance The Blues
pi_128144012
Hoewel Blancpain een prachtig merk is, zie ik nog steeds niks in de FF, de GMT daarentegen, die vind ik dan wel wat hebben.

pi_128144555
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 10:04 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Gezien, maar vind de originele stukken mooier. Ik ben juist fan van de afgeronde lunette. Sterker nog, de lunette van de originele is van saffierglas waar de getallen van superluminova zijn, wat een waanzinnig effect geeft. Ook vind ik de jaren-50 arabische nummers mooier op de plaat.
Het lichtgeven van de lunette heeft op zich wel wat, dat had de oude GMT master II lang geleden ook.
Overigens had die ook een wat rondere lunette, dat vond ik ook altijd al minder mooi aan dat model.
Ik geef toch de voorkeur voor de versie met de keramische lunette, hoewel de lichtgevende wat functioneler zal zijn als je er echt mee duikt. Ik zou in ieder geval niet kunnen wennen aan de afronding ervan. Daarnaast vind ik zou die bathyscaphe ook een wat mooiere maat zijn voor mijn smalle pols.
Ik ben het wel eens dat een duiker op een metalen band hoort, ik ben er alleen niet uit of ik deze band niet te druk vindt. Hoe ziet de sluiting er eigenlijk uit? Is deze makkelijk te verstellen?
Financieel gezien is het trouwens altijd verstandig om de versie met stalen band te nemen, een stalen band achteraf is duurder.
Het uurwerk van de 3 wijzer versies van de FF is echt heel mooi afgewerkt, erg fraai om te zien.
Dat zou een zichtvenster verdienen, maar ja dat hoort eigenlijk niet op een duiker.

quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 11:57 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Hoewel Blancpain een prachtig merk is, zie ik nog steeds niks in de FF, de GMT daarentegen, die vind ik dan wel wat hebben.

[ afbeelding ]
Bij deze versie is de lunette wel erg druk met die grote cijfers. Net zoals de keramische GMT master II . Die vind ik ook niet mooi door de grote cijfers van de lunette.
pi_128164710
Dit is trouwens een plaatje van de originele, een bathyscaphe uit 1950:

  zondag 23 juni 2013 @ 21:11:15 #207
225797 IJsblock
victoria siempre
pi_128166195
Pfffff, wordt je toch ook moe van, ik bied een horloge aan met een prijs die niet te hoog is voor een Breitling, word ik of gemaild door Nigerianen, of door een goedzoeker die denkt hem mee te kunnen nemen voor de helft..... :')
Put On Your Red Shoes And Dance The Blues
pi_128166602
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 21:11 schreef IJsblock het volgende:
Pfffff, wordt je toch ook moe van, ik bied een horloge aan met een prijs die niet te hoog is voor een Breitling, word ik of gemaild door Nigerianen, of door een goedzoeker die denkt hem mee te kunnen nemen voor de helft..... :')
Ik weet niet om welk model het gaat maar uit ervaring weet ik dat ze erg hard afschrijven.
Hoe dan ook heb je via internet altijd kans dat vage figuren reageren op een advertentie.
Ik neem aan dat je hem niet op marktplaats hebt staan, maar op een horlogeforum of op chrono24?
  zondag 23 juni 2013 @ 21:37:21 #209
225797 IJsblock
victoria siempre
pi_128168044
Ik heb de advertentie er net af gehaald, hij staat ook op hf, chrono 24 ga ik overwegen, dank je voor de tip!
Zelf heb ik de Breitling ook als occasion gekocht, dus de meeste afschrijving heeft de eerste eigenaar al gehad en ik zat heel scherp met de vraagprijs.
Put On Your Red Shoes And Dance The Blues
pi_128168197
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 21:37 schreef IJsblock het volgende:
Ik heb de advertentie er net af gehaald, hij staat ook op hf, chrono 24 ga ik overwegen, dank je voor de tip!
Zelf heb ik de Breitling ook als occasion gekocht, dus de meeste afschrijving heeft de eerste eigenaar al gehad en ik zat heel scherp met de vraagprijs.
Verkoop het aan de bekendere grijshandelaren, mocht je ook een andere willen kopen.
  zondag 23 juni 2013 @ 22:01:39 #211
225797 IJsblock
victoria siempre
pi_128169671
Ik heb net een mailtje gestuurd naar een handelaar die ook inruilt, die heeft een Steelfish liggen die ik wel interessant vind :)
Put On Your Red Shoes And Dance The Blues
pi_128180302
Jongens, ik heb hulp nodig...

Ik heb overall al een beetje rondgekeken maa ik vind het heel moeilijk.

Ik ben opzoek naar een horloge met blauwe plaat. simpel, niet te veel tierelantijntjes erop van een kwalitatief goed merk... wat ik max wil besteden is rond de 350-400.

liefst wel met leren band.

wat ik bevoordeeld mooi vind is deze:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet alleen niet of nixon een goed merk is.

Wat ik bijvoorbeeld ook mooi vind is iets totaal anders, maar dit zou ook nog een mogelijkheid zijn:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Graag jullie ideeën en voorstellen!

:D
  maandag 24 juni 2013 @ 13:54:26 #213
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_128191995
quote:
14s.gif Op zondag 23 juni 2013 11:06 schreef IJsblock het volgende:
Zeer mooi horloge zeg, en je gebruikt hem nog ook waar hij voor bedoeld is, duiken! :)
quote:
14s.gif Op zondag 23 juni 2013 11:06 schreef IJsblock het volgende:
Zeer mooi horloge zeg, en je gebruikt hem nog ook waar hij voor bedoeld is, duiken! :)
Thanks! Ik doe er idd alles in het water mee, maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik niet zo'n mooie duikfoto had en deze dus even "geleend" heb :) Een horloge is een gebruiksvoorwerp en de grootste eer voor zo'n ding is om hem dan ook echt te gebruiken waarvoor hij bedoeld is.
  maandag 24 juni 2013 @ 13:54:51 #214
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_128192019
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 11:57 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Hoewel Blancpain een prachtig merk is, zie ik nog steeds niks in de FF, de GMT daarentegen, die vind ik dan wel wat hebben.

[ afbeelding ]
Ja, die vind ik persoonlijk iets minder. Ze zijn wel zeer aantrekkelijk geprijsd op dit moment, die GMT's
  maandag 24 juni 2013 @ 13:59:37 #215
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_128192234
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:18 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Het lichtgeven van de lunette heeft op zich wel wat, dat had de oude GMT master II lang geleden ook.
Overigens had die ook een wat rondere lunette, dat vond ik ook altijd al minder mooi aan dat model.
Ik geef toch de voorkeur voor de versie met de keramische lunette, hoewel de lichtgevende wat functioneler zal zijn als je er echt mee duikt. Ik zou in ieder geval niet kunnen wennen aan de afronding ervan. Daarnaast vind ik zou die bathyscaphe ook een wat mooiere maat zijn voor mijn smalle pols.
Ik ben het wel eens dat een duiker op een metalen band hoort, ik ben er alleen niet uit of ik deze band niet te druk vindt. Hoe ziet de sluiting er eigenlijk uit? Is deze makkelijk te verstellen?
Financieel gezien is het trouwens altijd verstandig om de versie met stalen band te nemen, een stalen band achteraf is duurder.
Het uurwerk van de 3 wijzer versies van de FF is echt heel mooi afgewerkt, erg fraai om te zien.
Dat zou een zichtvenster verdienen, maar ja dat hoort eigenlijk niet op een duiker.

Ik heb buiten de stalen band ook de canvas band en juist die zou ik eerder voor duiken gebruiken - ik heb het idee dat deze nog sneller water afstoot dan de stalen band, waar vaak wat tussen gaat zitten. Ook is die wat handiger te verstellen. De stalen band van BP heeft wel zo'n breguet veersluiting en die zou je goed half open kunnen zetten vanwege de veerweerstand erin, maar echt handig lijkt het me niet. De band an sich oogt wel heel rustig.



Sommige FF's hebben wel een zichtvenster, maar die missen dan de loden antimagnetische kooi om het uurwerk. Een goed voorbeeld is de full-calender versie, die bij William Wien nu te koop staat.
  maandag 24 juni 2013 @ 13:59:57 #216
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_128192258
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 20:44 schreef Fisherman het volgende:
Dit is trouwens een plaatje van de originele, een bathyscaphe uit 1950:

[ afbeelding ]
Dit is wel prachtig! ^O^
  maandag 24 juni 2013 @ 17:13:38 #217
225797 IJsblock
victoria siempre
pi_128201098
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 13:54 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

[..]

Thanks! Ik doe er idd alles in het water mee, maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik niet zo'n mooie duikfoto had en deze dus even "geleend" heb :) Een horloge is een gebruiksvoorwerp en de grootste eer voor zo'n ding is om hem dan ook echt te gebruiken waarvoor hij bedoeld is.
Zelf doe ik met de Sub niet duiken, maar ik heb ook nog een compleet gerestaureerde Camel Trophy liggen, daar doe ik wel mee sleutelen en gaat om als ik op de motor ga crossen, dat is mijn toolwatch :)
Put On Your Red Shoes And Dance The Blues
pi_128201188
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 13:59 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Ik heb buiten de stalen band ook de canvas band en juist die zou ik eerder voor duiken gebruiken - ik heb het idee dat deze nog sneller water afstoot dan de stalen band, waar vaak wat tussen gaat zitten. Ook is die wat handiger te verstellen. De stalen band van BP heeft wel zo'n breguet veersluiting en die zou je goed half open kunnen zetten vanwege de veerweerstand erin, maar echt handig lijkt het me niet. De band an sich oogt wel heel rustig.

[ afbeelding ]

Sommige FF's hebben wel een zichtvenster, maar die missen dan de loden antimagnetische kooi om het uurwerk. Een goed voorbeeld is de full-calender versie, die bij William Wien nu te koop staat.
Ik denk dat met name de vlindersluiting de stalen band minder geschikt maakt voor duiken inderdaad. Een enkele vouwsluiting is daar meer geschikt voor of zoals je zegt een canvas of rubberen band.
Daarnaast hoef je je dan ook geen zorgen te maken om krassen op de band van zand bijvoorbeeld wat ertussen kan komen.
Zo'n band zou ik dan wel weer gewoon combineren met een gaatjes sluiting en niet een vouwsluiting. Of je moet een vouwsluiting nemen die echt niet open kan schieten.
Leder vind ik niet bij een duiker passen, ook al heb je ledersoorten die geschikt zijn voor onder water.

Die nieuwe Bathyscaphe heeft ook een zichtvenster, maar de meeste moderne uurwerken hebben zoals die Bathyscaphe of een siliconen of antimagnetische spiraal, waardoor ze bijna niet gevoelig zijn voor magneten. Voor puristen is het inderdaad not done een zichtvenster op een duiker. Ik heb een IWC ingenieur met zichvenster ook altijd heel vreemd gevonden bijvoorbeeld.
pi_128202672
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 10:14 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Hierbij wat meer resultaten:

http://www.chrono24.nl/se(...)2013&yearBought=2012

In Amsterdam kun je ze vinden bij Gassan op de dam en bij Tourbillion op de PC Hooftstraat. Er is een duidelijk verschil tussen de prijs van de versie met canvas band en die met stalen band (stalen band kost iets van EUR 2300 meer). Kunst is dan een stalen band te vinden voor de prijs van een canvas band :)
Tourbillion kende ik nog niet. Zal eens kijken als ik in de buurt ben :) Ik dacht trouwens dat je bij de FF een soort van koffertje kreeg met beide banden staal en canvas en met een soort mini schroevendraaiertool om zelf de banden te verwisselen.

Over het gebruik van een duiker...ja ik moet dan bekennen dat mijn sub niet verder komt dan het strand en zwembad. Na het zien van die griezelfilms à la Jaws durf ik het niet aan om serieus te duiken :P
  maandag 24 juni 2013 @ 18:33:10 #220
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_128204294
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 17:16 schreef Fisherman het volgende:

[..]

I
Zo'n band zou ik dan wel weer gewoon combineren met een gaatjes sluiting en niet een vouwsluiting.
klopt, de canvas band komt idd met doornsluiting (nouja, komt, je moet 'm er dan wel voor de hoofdprijs bijkopen helaas...)

quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 17:56 schreef Yellowcard het volgende:

[..]

Tourbillion kende ik nog niet. Zal eens kijken als ik in de buurt ben :) Ik dacht trouwens dat je bij de FF een soort van koffertje kreeg met beide banden staal en canvas en met een soort mini schroevendraaiertool om zelf de banden te verwisselen.
Helaas is dat niet het geval. Je krijgt er 1 band bij (de andere moet je er bij kopen) en dat mini-schroevendraaiertooltje, die is al helemaal als optie leverbaar en onbetaalbaar. Ik ga lekker naar de winkel als ik mijn bandjes wil wisselen :)
pi_128208421
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 18:33 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

klopt, de canvas band komt idd met doornsluiting (nouja, komt, je moet 'm er dan wel voor de hoofdprijs bijkopen helaas...)

[..]

Helaas is dat niet het geval. Je krijgt er 1 band bij (de andere moet je er bij kopen) en dat mini-schroevendraaiertooltje, die is al helemaal als optie leverbaar en onbetaalbaar. Ik ga lekker naar de winkel als ik mijn bandjes wil wisselen :)
Dingen achteraf bijkopen kost altijd de hoofdprijs. Op de vorige prijslijst stonden de prijzen van een losse band ook vermeld. Was dacht ik toen voor mijn sub meer dan 4600, zal weer een paar honderd euro duurder geworden zijn. Belachelijk eigenlijk.

Hier nog een paar lume shotjes van een mooie blauwe gloed

pi_128228311
Ik ben opzoek naar een leuk horloge voor mijn vriend, nu kom ik een 'leuke' deal tegen op een dagartikel site. Alleen google geeft me maar weinig hits qua kwaliteit van het horloge.

Iemand hier bekend met het volgende merk/horloge?

Reichenbach RB304

http://www.reichenbach-watches.com/

  dinsdag 25 juni 2013 @ 09:38:13 #223
165912 Moe_Szyslak
Respect my authoritah!!!
pi_128228629
Ziet er uit als zo'n goedkoop plakmerkje wat je op watch2day voorbij ziet komen dat zogenaamd 1500 euro waard moet zijn maar nu maar 239 kost.

Anyway, een snelle zoektocht leverde tot dusver alleen negatieve resultaten op. Schijnbaar chinese crap.
PS3 Fat 320GB | PSN ID: Moe_Szyslak1987
Xbox 360 Elite | Gamertag: Moe Szyslak1987
pi_128228713
Hmm daar was ik ook al bang voor... When it looks too good to be true, it probably is.
Maatje van me wat bij de juwelier werkte zei ook al zoiets. Thnx voor de headsup!
  dinsdag 25 juni 2013 @ 14:49:26 #225
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_128238825
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 12:05 schreef Fisherman het volgende:
Iemand deze al gezien?
Echt een hele gave klok en heeft niet de minder mooie uiterlijkheden zoals de merknaam aan de zijkant van de kast en de afgeronde lunette van de normale FF.
Het stalen model kost 10.000 US, dus nog net geen 7,5k euro.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

http://www.ablogtowatch.c(...)s-bathyscaphe-watch/
Geweldig mooie klok :o Ook de normale FF op deze pagina ziet er top uit! De GMT daarentegen ziet er een stukje minder uit naar mijn mening. Zonde dat ze voor mij een paar k buiten budget liggen(ondergrens van een 7k?) ;(

Over het gebruik van een duiker. Heb mijn Superocean met stalen band eigenlijk altijd om. Met mountainbiken, sleutelen aan de auto, zwemmen, duiken etc en op wat lichte krasjes op de vouwsluiting na, ziet hij er nog steeds top uit.(betreft een van de superoceans met helium ventiel en max diepte van 1000m)
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_128240284
Maat van me is horloge reparateur.
Heeft diverse specialisatie opleidingen gedaan en komt dan ook in contact met hele bijzondere klokjes.
Nu had hij laatst deze van Hublot om zijn pols hangen:



Ik als basketballer vind dit toch wel een heel bijzonder klokje.
Every living creature on earth dies alone
pi_128241032
Bijzonder lelijk? O+
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  dinsdag 25 juni 2013 @ 15:51:41 #228
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_128241269
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 15:27 schreef DonnieDarko1979 het volgende:
Maat van me is horloge reparateur.
Heeft diverse specialisatie opleidingen gedaan en komt dan ook in contact met hele bijzondere klokjes.
Nu had hij laatst deze van Hublot om zijn pols hangen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ik als basketballer vind dit toch wel een heel bijzonder klokje.
Zien er leuk uit(moet wel je ding zijn), maar zijn behoorlijk aan de prijs. Mijn vaste juwelier heeft een van deze liggen, doet zo'n 32.000 euro, heeft ook nog een Hublot F1 Suzuka à 22.000. Overigens zien de meeste Hublots er wel aardig uit, maar voor zo'n bedrag zou ik iets anders kopen. In mijn ogen is zo'n Hublot gewoon een high end mode klokje. Vraag me ergens ook wel af hoe het met de waardevastheid van een Hublot zit in vergelijking met andere Horloge fabrikanten.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_128242896
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 15:27 schreef DonnieDarko1979 het volgende:
Maat van me is horloge reparateur.
Heeft diverse specialisatie opleidingen gedaan en komt dan ook in contact met hele bijzondere klokjes.
Nu had hij laatst deze van Hublot om zijn pols hangen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ik als basketballer vind dit toch wel een heel bijzonder klokje.
Bijzonder wanstaltig apparaat zeg, waarschijnlijk ook nog oversized ook.
Daarnaast schrijft hublot af als geen ander, waarschijnlijk als je de winkel uitloopt is ie nog maar een derde van de prijs.

Zo te zien is ie list 32k, maar kan je er een aardige korting op krijgen waarschijnlijk.
Maar dan nog, boven 20k zou ik er een mooie simpele 3 wijzer patek van kopen.

Van een horlogereparateur zou je verwachten dat het een liefhebber is. Je zou dus denken dat zo iemand waarde zou hechten aan een manufactuur caliber voor een dergelijk bedrag.
pi_128255635
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 15:27 schreef DonnieDarko1979 het volgende:
Maat van me is horloge reparateur.
Heeft diverse specialisatie opleidingen gedaan en komt dan ook in contact met hele bijzondere klokjes.
Nu had hij laatst deze van Hublot om zijn pols hangen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ik als basketballer vind dit toch wel een heel bijzonder klokje.
Oef.. een basketballer horloge.

Als je zei dat het een TW steel was, had ik het ook geloofd. :P
pi_128258145
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 21:36 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Oef.. een basketballer horloge.

Als je zei dat het een TW steel was, had ik het ook geloofd. :P
Het heeft er wel wat van weg ja
Op donderdag 29 november 2012 20:25 schreef tong80 het volgende:
GeeftJeEnergie geeft je meer energie dan een onbeduidend genie.
:P
  dinsdag 25 juni 2013 @ 22:45:59 #232
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_128259632
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 19:59 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Dingen achteraf bijkopen kost altijd de hoofdprijs. Op de vorige prijslijst stonden de prijzen van een losse band ook vermeld. Was dacht ik toen voor mijn sub meer dan 4600, zal weer een paar honderd euro duurder geworden zijn. Belachelijk eigenlijk.

Hier nog een paar lume shotjes van een mooie blauwe gloed
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
4600 is echt veel te veel. Dat kosten ze zeker niet. Meen dat een huidige Oyster op iets van 1300 zit. De Deepsea iig boven de 2000. Nog steeds veel overigens.
Het beste horlogeforum van Nederland
pi_128263542
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 22:45 schreef Jackal_Omega het volgende:

[..]

4600 is echt veel te veel. Dat kosten ze zeker niet. Meen dat een huidige Oyster op iets van 1300 zit. De Deepsea iig boven de 2000. Nog steeds veel overigens.
Toevallig van de week geïnformeerd naar een stalen band van Tudor, zou 700 moeten kosten. Het is de band van de Tudor glamour.

Heb bij de horlogemaker een Tudor Prince Oysterdate ref. 90500 liggen, de rotor zou los zitten.
De originele band daarvan is flink uitgerekt, Iemand suggestie voor een vervangend band? :)
pi_128267694
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 22:45 schreef Jackal_Omega het volgende:

[..]

4600 is echt veel te veel. Dat kosten ze zeker niet. Meen dat een huidige Oyster op iets van 1300 zit. De Deepsea iig boven de 2000. Nog steeds veel overigens.
Je hebt het over een stalen model denk ik.....
Op de nieuwe prijslijst staat ie niet meer op, maar op de oude waren de prijzen voor de banden ongeveer zo:
SUB 1600
SUB staalgoud 4600
pi_128268207
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 16:35 schreef Fisherman het volgende:

[..]
Van een horlogereparateur zou je verwachten dat het een liefhebber is. Je zou dus denken dat zo iemand waarde zou hechten aan een manufactuur caliber voor een dergelijk bedrag.
Hij had de horloge ter reparatie en even te leen.
Zelf zou hij zoiets nooit kopen.
Ik ben het wel met velen eens dat dit klokje veel te duur is. Maar ja, voor zo'n limited edition zijn er voldoende mensen die het ervoor willen neertellen (blijkbaar).
Every living creature on earth dies alone
pi_128270390
Ik heb even een link gevonden, dit is de oude prijslijst van banden en wijzerplaten:

De stalen oyster met glidelock kost 1600
De goudstalen oyster met glidelock zoals die van mij dus kost 4650
De goudstalen oyster zonder glidelock voor de gmt kost 4300

O ja de band voor de deepsea kostte in de oude prijslijst 2800, zal u dus wel 3000 zijn.

http://pics.r-l-x.de/picserv/files/3/Kataloge/Bracelets12-13.PDF
pi_128271562
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 09:55 schreef Fisherman het volgende:
Ik heb even een link gevonden, dit is de oude prijslijst van banden en wijzerplaten:

De stalen oyster met glidelock kost 1600
De goudstalen oyster met glidelock zoals die van mij dus kost 4650
De goudstalen oyster zonder glidelock voor de gmt kost 4300

O ja de band voor de deepsea kostte in de oude prijslijst 2800, zal u dus wel 3000 zijn.

http://pics.r-l-x.de/picserv/files/3/Kataloge/Bracelets12-13.PDF
Nuttige lijst tnx,

Is er ook een soortgelijk lijst beschikbaar voor Tudor bracelets en depolyment clasps?
  woensdag 26 juni 2013 @ 13:44:25 #238
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_128278120
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 19:59 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Hier nog een paar lume shotjes van een mooie blauwe gloed
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Prachtig!
  woensdag 26 juni 2013 @ 19:15:28 #239
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_128290887
Iemand ervaring met FireFox horloges?

Vandaag deal bij watch2day


Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
pi_128309641
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 19:15 schreef Tazmaniac het volgende:
Iemand ervaring met FireFox horloges?

Vandaag deal bij watch2day

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ziet eruit als een kopie van een tag heuer carrera
  donderdag 27 juni 2013 @ 08:10:58 #241
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_128310229
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 19:15 schreef Tazmaniac het volgende:
Iemand ervaring met FireFox horloges?

Vandaag deal bij watch2day

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ken het specifieke merk niet, maar meestal is het Chinese meuk op w2d. Ziet er mooi uit, maar de kwaliteit is abominabel en de prijs te hoog voor wat je ervoor krijgt. Af en toe verkopen ze een leuke Timex, Seiko of Pulsar, maar verder zijn het kermishorloges met een fake hoge adviesprijs.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_128310694
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 19:15 schreef Tazmaniac het volgende:
Iemand ervaring met FireFox horloges?

Vandaag deal bij watch2day

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik quote mijn post op Tweakers even:

quote:
De advies verkoop prijzen van Watch2day zijn volkomen fictief. Daardoor lijkt de korting enorm hoog. Dit is behoorlijk misleidend en ik vind dit zelf echt verschrikkelijk storend. Ik heb daarom ook geen goed woord over voor Watch2day. KASSA heeft er ook een keer aandacht aan besteed, maar het is een globaal probleem en daardoor lastig actie tegen te ondernemen. De merken die Watch2day verkoopt zijn ook altijd goede voorbeelden van Chinese horloges met een valse, pseudo-Europese historie en valse advies verkoopprijzen. Merken als Perigaum, Detomaso, Theorama, Stührling, Akribos etc. Zelfs bekendere merken als Invicta maken zich hier schuldig aan. Termen als "Swiss Made" worden ook volkomen uit de context gehaald en de horloges bevatten vaak alleen een Ronda uurwerk in een verder 100% Chinese behuizing.

Je moet bedenken dat Watch2day winst maakt op een horloge op de prijs die zij aanbieden. Zo kun je dus de werkelijke waarde van een horloge op die site beoordelen. Denk maar niet dat een bedrijf kan voortbestaan als het werkelijk 80% korting zou geven.

Heel soms hebben ze een Seiko of Timex, maar die kun je bijna altijd veel goedkoper vinden op Ebay.
pi_128314289
Ik kwam deze ultra platte citizen tegen.
Best nice. Kopen, niet kopen....twijfel...
Every living creature on earth dies alone
pi_128322360
Twee horloges in de bestelling waarvan 1 via een kickstarterproject:



Nummer twee was gewoon de kleur niet op voorraad:



[ Bericht 3% gewijzigd door Wiehoe op 27-06-2013 14:52:42 ]
pi_128323181
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 14:42 schreef Wiehoe het volgende:
Twee horloges in de bestelling waarvan 1 via een kickstarterproject:

[ afbeelding ]

Nummer twee was gewoon de kleur niet op voorraad:

[ afbeelding ]

Welke kickstarter?
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_128325664
quote:
Te gek! Je bent de eerste Nederlander denk ik! :) Ik twijfel ook nog...

Vandaag om de pols:
pi_128327114
De juwelier belde net, ik kon mijn ML weer ophalen *O*

Nog rap gegaan, ik had op een week of 5 gerekend, is nu 4 weken.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_128333563
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 09:49 schreef Negakinu het volgende:
Vandaag om de pols, Tempo D'Oro skeleton:

[ afbeelding ]

Verassend leuk ding. Ik ben normaal niet zo van de skeletons, ze zijn vaak erg opzichtig en blingy en ogen tegelijkertijd een beetje goedkoop omdat de meeste betaalbare allemaal eenvoudige Chinese uurwerken hebben. Deze echter is net anders, en daardoor iets subtieler dan de meeste Chinese skeletons. Het uurwerk, een Hangzhou, is gemodificeerd. met decoratie aan de achterkant. De rotor is gegraveerd en de handen zijn blauw geioniseerd, in plaats van geverfd. De leren band is ook lekker dik en van erg goede kwaliteit. De automaat is hand-opwindbaar en dit opwinden gaat soepel met een lekker grippy kroon. Power reserve is ongeveer 48 uur, zeker niet teleurstellend. Saffierglas aan de voorkant, mineraal glas in de display aan de achterkant.

Ik zal later even een wristshot maken. Heb wel alleen mijn telefoon bij de hand vandaag dus daar moeten jullie het maar mee doen. :p
Mag ik vragen waar je deze hebt gekocht? Ik ben namelijk ook op zoek naar een open heart of een skeleton en kom dan voornamelijk bij de Sea-Gulls uit. Wat me bij de Sea-Gulls een beetje tegenhoudt is dat ze er ehhm, typisch Chinees uitzien. En dan bedoel ik voornamelijk de kroon en de krullerige cijfers.

Deze Tempo D'oro ziet er iets "Europeser" uit.

(hoewel ik wel weer over de m172s ga twijfelen als ik die foto's van jou zie...)
  donderdag 27 juni 2013 @ 21:54:53 #250
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_128339490
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 08:47 schreef Negakinu het volgende:

[..]

Ik quote mijn post op Tweakers even:

[..]

Dank.
Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
pi_128341246
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 19:45 schreef DeWesp het volgende:

[..]

Mag ik vragen waar je deze hebt gekocht? Ik ben namelijk ook op zoek naar een open heart of een skeleton en kom dan voornamelijk bij de Sea-Gulls uit. Wat me bij de Sea-Gulls een beetje tegenhoudt is dat ze er ehhm, typisch Chinees uitzien. En dan bedoel ik voornamelijk de kroon en de krullerige cijfers.

Deze Tempo D'oro ziet er iets "Europeser" uit.

(hoewel ik wel weer over de m172s ga twijfelen als ik die foto's van jou zie...)
Ik heb die van mij gekocht bij Tchibo.de, maar ze hebben hem al een tijdje niet meer in het assortiment. Er zijn echter meerdere redelijk strakke skeletons op de markt hoor. Gewoon Ebay en Watchuseek doorspitten. :)
  donderdag 27 juni 2013 @ 23:16:59 #252
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_128343558
quote:
Vind de tekst wel een beetje overdreven. 'Horloges met deze specs gaan voor over de 1000 dollar weg op het internet.' Ja gekken heb je altijd, maar voor 1000 dollar heb je ook al wel een 7750...

Maar voor die prijs wel een leuk ding :)
The more debt, the better
pi_128344599
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 23:16 schreef flyguy het volgende:

[..]

Vind de tekst wel een beetje overdreven. 'Horloges met deze specs gaan voor over de 1000 dollar weg op het internet.' Ja gekken heb je altijd, maar voor 1000 dollar heb je ook al wel een 7750...

Maar voor die prijs wel een leuk ding :)
Klopt. Zo las ik op de eigen website van de makers de vergelijking onder andere met Rolex. Nja zo kan je het ook proberen te verkopen...

Ik vind het wel een leuk horloge en ik hoop voor de makers dat hun merk een beetje gaat lopen.
pi_128349305
Even een korte vraag, ik ben van plan een nieuwe horloge aan te schaffen, maar weet nou niet welk merk nou binnen de 200~300 euro kwalitatief nog goed is?
Ik zat zelf te kijken naar Seiko, maar wellicht dat jullie nog goede suggesties hebben?
pi_128350262
Tissot :Y
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_128350382
Hoe moet ik het merk Bulova waarderen? Is dat een "echt" horlogemerk als Seiko, Citizen en Tissot met een beetje historie? Of is het meer een soort modemerk als bijvoorbeeld Fossil?

Als ik ga googlen vind ik dat ze oorspronkelijk Amerikaans waren, toen een beetje Zwitsers en nu Japans. En als ik een beetje op watchuseek kijk, vind ik veel posts over de accutron en de precisioniost, maar verder niet veel meer.

Ik heb overigens de 96a108 op mijn shortlist (die er op productfotos maar matig uitziet, maar in real life foto's en op YouTube toch best wel wat voor me doet.

Deze wordt op de shortlist vergezeld door de seagull m172s en de orient esteem.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 09:08:37 #257
98799 TheSilencer
is een goede keuze!
pi_128351218
quote:
Een Chinese Chrono met een mooi verhaaltje... Gemiste kans, er was een tijd dat crowdfunding er was voor hippe nieuwe ontwikkelingen, niet als een voorverkoopkanaal. Verder geen lelijk horloge.
pi_128361759
Hi fans,

ik heb een vraag. Ik heb hier een dames Omega horloge uit 1969, 18 karaats. Nr 7149, serie 602921, cal. 620.
Ik heb geen idee, wat zou dit ding heden ter dagen waard zijn? Google toont weinig maar ik was dan ook aan het turbogoogelen
pi_128362405
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 09:08 schreef TheSilencer het volgende:

[..]

Een Chinese Chrono met een mooi verhaaltje... Gemiste kans, er was een tijd dat crowdfunding er was voor hippe nieuwe ontwikkelingen, niet als een voorverkoopkanaal. Verder geen lelijk horloge.
Met deze redenatie kan niemand natuurlijk meer een nieuw merk starten. Ik zelf vind de specs trouwens bijzonder goed voor het geld. Noem eens een alternatief binnen dat budget? :)
pi_128367068
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 15:37 schreef opgebaarde het volgende:
Hi fans,

ik heb een vraag. Ik heb hier een dames Omega horloge uit 1969, 18 karaats. Nr 7149, serie 602921, cal. 620.
Ik heb geen idee, wat zou dit ding heden ter dagen waard zijn? Google toont weinig maar ik was dan ook aan het turbogoogelen
Heb je een foto?
  vrijdag 28 juni 2013 @ 18:23:14 #261
98799 TheSilencer
is een goede keuze!
pi_128367084
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 15:55 schreef Negakinu het volgende:

[..]

Met deze redenatie kan niemand natuurlijk meer een nieuw merk starten. Ik zelf vind de specs trouwens bijzonder goed voor het geld. Noem eens een alternatief binnen dat budget? :)
Magrette of zo? Ben niet zo bekend met dat segment. Als dat uurwerk breed beschikbaar komt is het aantal 'nieuwe' merken dat er een levert snel niet meer op twee handen te telen.

Feit is dat het (op de crowdfundingsite) een pretentieus verhaal is waarin schimmig wordt gedaan over de herkomst van het uurwerk (voor leken).
pi_128367624
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 18:22 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Heb je een foto?
Owja natuurlijk.



Meer foto's na t weekend
pi_128367911
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 18:23 schreef TheSilencer het volgende:

[..]

Magrette of zo? Ben niet zo bekend met dat segment. Als dat uurwerk breed beschikbaar komt is het aantal 'nieuwe' merken dat er een levert snel niet meer op twee handen te telen.

Feit is dat het (op de crowdfundingsite) een pretentieus verhaal is waarin schimmig wordt gedaan over de herkomst van het uurwerk (voor leken).
Magrette heeft geen automatische chronografen. Het ST19 uurwerk is trouwens al jaren op de markt, dus het aantal nieuwe merken dat er een levert zou volgens jouw theorie nu al buitensporig groot moeten zijn. Dit is echter niet zo. Veel merken die dit uurwerk aanbieden zijn een stuk duurder dan deze nieuwe L&H. Price/performance ratio is bijzonder in de huidige markt.

Het "pretentieuze en schimmige verhaal" komt op mij eerder over als verfrissende marketing. Als je dat al pretentieus vindt, neem ik aan dat de marketing van merken als Rolex, Omega, Breitling, JLC en IWC je het bloed onder de nagels haalt. Er blijven trouwens weinig merken over als je zo erg struikelt over een verkoper die zijn produkt onderscheidend probeert te omschrijven. :)

EDIT: Succes met groenten kopen op de markt dan. Lijkt me een hele opgave. >:) "HIER DE BESTE BANANEN VAN DE HELE WERELD!"

[ Bericht 3% gewijzigd door Negakinu op 28-06-2013 19:36:36 ]
pi_128369755
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 18:40 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Owja natuurlijk.

[ afbeelding ]

Meer foto's na t weekend
Het is maar wat de gek er voor geeft. Maar zo'n Omega De Ville zal denk ik voor om en nabij de 800-1.000 euro over de toonbank gaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door DarkerThanBlack op 28-06-2013 19:46:15 ]
  vrijdag 28 juni 2013 @ 20:09:53 #265
98799 TheSilencer
is een goede keuze!
pi_128370813
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 18:49 schreef Negakinu het volgende:

[..]

Magrette heeft geen automatische chronografen. Het ST19 uurwerk is trouwens al jaren op de markt, dus het aantal nieuwe merken dat er een levert zou volgens jouw theorie nu al buitensporig groot moeten zijn. Dit is echter niet zo. Veel merken die dit uurwerk aanbieden zijn een stuk duurder dan deze nieuwe L&H. Price/performance ratio is bijzonder in de huidige markt.

Het "pretentieuze en schimmige verhaal" komt op mij eerder over als verfrissende marketing. Als je dat al pretentieus vindt, neem ik aan dat de marketing van merken als Rolex, Omega, Breitling, JLC en IWC je het bloed onder de nagels haalt. Er blijven trouwens weinig merken over als je zo erg struikelt over een verkoper die zijn produkt onderscheidend probeert te omschrijven. :)

EDIT: Succes met groenten kopen op de markt dan. Lijkt me een hele opgave. >:) "HIER DE BESTE BANANEN VAN DE HELE WERELD!"
Bah, bananen...

Vooraf claimen dat een design zich zal bewijzen als behorend tot de categorie Rolex Daytona en TAG Heuer (Autavia, Carrera?) vind ik pretentieus. Roepen dat het uurwerk is gebaseerd op Zwitserse techniek en daarmee overduidelijk weglaten dat het in China gemaakt wordt (hopelijk onder, in verhouding, goede werkomstandigheden) vind ik schimmig. De marketing van de grote merken bevestigt enkel dat de grootste omzet komt van mensen die niets van horloges weten maar zich vooral graag associëren met de sterren die in de commerciële uitingen als ambassadeur van het merk optreden. Ik heb er dus inderdaad niet zoveel mee. Moest recent wel lachen om DiCaprio in de TAG commercials, die het horloge niet eens om de pols heeft maar in de hand.

Ik erger me overigen wél aan 'catalogushorloges-met-een-eigen-merkje' zoals bijvoorbeeld Fromanteel en consorten.

Overigens wist ik niet dat de Seagull ST1940 automaatchrono al een tijd beschikbaar was.

Ik heb vooral vintage in mijn bescheiden collectie. Merk is niet het belangrijkste en met wat nu nieuw verkocht wordt houd ik me niet of nauwelijks bezig. Het zoeken is vaak leuker dan het vinden en (behalve een paar speciale liefdes) is er meestal wel wat verloop. De laatste tijd is het evenwel lekker rustig.

[ Bericht 5% gewijzigd door TheSilencer op 28-06-2013 20:22:48 ]
pi_128375604
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 20:09 schreef TheSilencer het volgende:

[..]

Ik erger me overigen wél aan 'catalogushorloges-met-een-eigen-merkje' zoals bijvoorbeeld Fromanteel en consorten.

Hier herken ik mezelf zeker in. Lew&Huey is echter geen plakmerk. Check Watchuseek/F71 om te zien hoe een forumlid daar, met behulp van de community, dat merk gestart is. Het is 1 man die, met input van alle leden van het F71 forum, een mooi horloge voor een goede prijs probeert te maken.
pi_128386197
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 18:40 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Owja natuurlijk.

[ afbeelding ]

Meer foto's na t weekend
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 19:40 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Het is maar wat de gek er voor geeft. Maar zo'n Omega De Ville zal denk ik voor om en nabij de 800-1.000 euro over de toonbank gaan.
Het is een leuk vintage klokje. Als het al een tijd in de familie is heeft het meer emotionele waarde dan dat het op zou leveren.
Een dergelijk klokje met een vaste band is uit de mode en moeilijk verkoopbaar.
Tussen de 800 en 1000 gaat het ook zeker niet opbrengen.
Als het een massief gouden versie is zal het hooguit de goudprijs (sloopgoud) opleveren. Deze versies werden in het verleden trouwens ook van 10 karaat gemaakt. Deze versie zal waarschijnlijk of 14 of 10 karaat zijn.
Advies is gewoon houden, zeker als het emotionele waarde heeft.
pi_128386356
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 09:50 schreef Fisherman het volgende:

[..]


[..]

Het is een leuk vintage klokje. Als het al een tijd in de familie is heeft het meer emotionele waarde dan dat het op zou leveren.
Een dergelijk klokje met een vaste band is uit de mode en moeilijk verkoopbaar.
Tussen de 800 en 1000 gaat het ook zeker niet opbrengen.
Als het een massief gouden versie is zal het hooguit de goudprijs (sloopgoud) opleveren. Deze versies werden in het verleden trouwens ook van 10 karaat gemaakt. Deze versie zal waarschijnlijk of 14 of 10 karaat zijn.
Advies is gewoon houden, zeker als het emotionele waarde heeft.
Aan de kleur gezien denk ik eerlijk gezegd ook niet dat het 18k is, eerder 14k of zoals jij het zegt nog lager. Maar ik ging er dan ook uit van wat men heeft gezegd. Als het massief is dan zit er zeker wel om en nabij de 800 euro aan goud aan, wat dus de prijs zal rechtvaardigen :). Maar puur naar het horloge gekeken denk ik wel dat het rond dat bedrag getaxeerd wordt, alleen is het eenmaal moeilijk te verkopen. Betekent voor mij nog niet dat het de prijs niet waard is. Maar dat geldt voor meerdere dingen.
pi_128400159
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 07:55 schreef DonnieDarko1979 het volgende:

[..]

Hij had de horloge ter reparatie en even te leen.
Zelf zou hij zoiets nooit kopen.
Ik ben het wel met velen eens dat dit klokje veel te duur is. Maar ja, voor zo'n limited edition zijn er voldoende mensen die het ervoor willen neertellen (blijkbaar).
Kwaliteitsklok dan, horloge is toch pas in 2012 gemaakt en nu al naar een reparateur? En dat voor maar 30K? Persoonlijk vind ik Hublots (en zeker die King Power/Big Bang dingen) wel erg tof maar ik zou nooit zoveel uitgeven voor zo'n klok (nouja, mocht ik 20 miljoen in de loterij winnen misschien wel)
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_128401791
Gisteren mijn ML Masterpiece weer opgehaald bij de juwelier. Was weggeweest voor een servicebeurt. Zowel de juwelier (daar had ik hem gekocht in 2008 alweer) als het servicecenter zeiden dat ze zelden een horloge zien van die leeftijd wat nog steeds in absolute nieuwstaat verkeert :7

Maar ik ben er dan ook extreem zuinig op. Kan ie er weer even tegenaan.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_128415841
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 20:38 schreef StateOfMind het volgende:
Gisteren mijn ML Masterpiece weer opgehaald bij de juwelier. Was weggeweest voor een servicebeurt. Zowel de juwelier (daar had ik hem gekocht in 2008 alweer) als het servicecenter zeiden dat ze zelden een horloge zien van die leeftijd wat nog steeds in absolute nieuwstaat verkeert :7

Maar ik ben er dan ook extreem zuinig op. Kan ie er weer even tegenaan.
2008 is toch nog niet zo heel oud, wat was er mis mee dat je hem wegbracht voor een servicebeurt?
  zondag 30 juni 2013 @ 12:07:57 #272
165633 eriksd
The grand facade...
pi_128416190
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 11:51 schreef Fisherman het volgende:

[..]

2008 is toch nog niet zo heel oud, wat was er mis mee dat je hem wegbracht voor een servicebeurt?
Hij had nog recht op een gratis servicebeurt geloof ik. Zou ik het ook doen.

Verder is 5 jaar toch niet zo heel snel?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_128416727
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 12:07 schreef eriksd het volgende:

[..]

Hij had nog recht op een gratis servicebeurt geloof ik. Zou ik het ook doen.

Verder is 5 jaar toch niet zo heel snel?
5 jaar wordt geadviseerd, maar is best snel. Ergens tussen 7-10 jaar zal mijn voorkeur hebben. Sommigen zullen zelfs zeggen dat wanneer je horloge goed loopt en de reserves volgens de specificaties opbouwt je eigenlijks niet eens een servicebeurt nodig hebt.
pi_128419218
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 11:51 schreef Fisherman het volgende:

[..]

2008 is toch nog niet zo heel oud, wat was er mis mee dat je hem wegbracht voor een servicebeurt?
Ik had idd zoals Eriksd zegt nog recht op een gratis servicebeurt. Bij aankoop kreeg ik er een verlengde garantie bij (tot 5 jaar), inclusief gratis servicebeurt. En die termijn was bijna afgelopen. Scheelt me toch 350 euro, die ik anders binnen een paar jaar toch had moeten betalen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_128447285
iemand advies voor een stoer, zwart mannen horloge.
heb nu vrijwel een identieke van deze (Hema, 15 euro)
zoek iets dat hier op lijkt maar met meer kwaliteit / uitstraling.

budget 100 - 500 euro.

  maandag 1 juli 2013 @ 07:29:40 #277
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_128448528
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 02:05 schreef fespo het volgende:
iemand advies voor een stoer, zwart mannen horloge.
heb nu vrijwel een identieke van deze (Hema, 15 euro)
zoek iets dat hier op lijkt maar met meer kwaliteit / uitstraling.

budget 100 - 500 euro.

[ afbeelding ]
Seiko snzf21? http://www.monsterwatches(...)orie/minisumo/snzf21
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  maandag 1 juli 2013 @ 11:02:17 #278
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_128451686
Ik was aan het peinzen over mijn volgende klokje. Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar een zwarte Hamilton Jazzmaster _O_ O+
Ik vind bovenstaande Seiko ook heel mooi, maar geen idee welke horlogerie die in zijn assortiment heeft. Ik kan hem via een search i.i.g. niet bij een Nederlandse juwelier vinden :(

[ Bericht 30% gewijzigd door Michielos op 01-07-2013 13:18:47 ]
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_128460547
Dit topic bestaat nu precies 10 jaar *O* Grappig om te zien dat sommige users uit het eerste deel vandaag de dag nog steeds hier posten in deel 45 8-)
Er kan veel veranderen in zo'n lange periode. Ikzelf:
2003 -> Casio G-Shock
2013 -> Rolex Submariner
Ik heb veel over horloges geleerd dankzij de vele bijdragen in dit topic ^O^
  maandag 1 juli 2013 @ 15:37:47 #280
359821 lexvandoef
Guitar-Meister
pi_128462315
Mooie klokjes te zien hier! Als ik heb tijd heb schiet ik die van mij er ook wel even bij, maar het zijn 'slechts' Seiko's en Swatches voor het overgrote deel... :P
  maandag 1 juli 2013 @ 16:15:46 #281
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_128463860
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 14:54 schreef Yellowcard het volgende:

2003 -> Casio G-Shock
2013 -> Rolex Submariner
Er kan in 10 jaar écht veel veranderen :D
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_128464438
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 07:29 schreef Flurry het volgende:
Seiko snzf21
ja leuk, maar kan hem alleen in kleine ebay stores vinden.
pi_128465008
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 14:54 schreef Yellowcard het volgende:
Dit topic bestaat nu precies 10 jaar *O* Grappig om te zien dat sommige users uit het eerste deel vandaag de dag nog steeds hier posten in deel 45 8-)
Er kan veel veranderen in zo'n lange periode. Ikzelf:
2003 -> Casio G-Shock
2013 -> Rolex Submariner
Ik heb veel over horloges geleerd dankzij de vele bijdragen in dit topic ^O^
Doe je netjes van een casio direct naar een sub.
Voordat ik een de Rolex ben gegaan, de meesten maken een paar uitstapjes naar merken zoals Omega of Breitling en komen uiteindelijk bij Rolex terecht.
Het scheelt in ieder geval wel een boel geld, want de andere merken schrijven een boel af in korte tijd.
  maandag 1 juli 2013 @ 16:38:59 #284
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_128465070
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 16:26 schreef fespo het volgende:

[..]

ja leuk, maar kan hem alleen in kleine ebay stores vinden.
Monsterwatches.nl is een heel betrouwbare winkel - er staan genoeg referenties op fok en op horlogeforum.nl. Heb er zelf ook goede ervaringen mee (en nee, ik werk er niet :P)
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_128465273
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 16:37 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Doe je netjes van een casio direct naar een sub.
Voordat ik een de Rolex ben gegaan, de meesten maken een paar uitstapjes naar merken zoals Omega of Breitling en komen uiteindelijk bij Rolex terecht.
Het scheelt in ieder geval wel een boel geld, want de andere merken schrijven een boel af in korte tijd.
Nou niet meteen hoor. Ik bedoelde toen dit topic startte droeg ik een Casio. In de tussentijd nog Regal, Seiko en Tissot gehad. De stap van Tissot naar Rolex was wel een grote inderdaad. Ook is mijn mening totaal bijgedraaid. Ik bekeek een horloge eerst als elektronisch gadget en nu meer als sieraad.
pi_128469743
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 16:45 schreef Yellowcard het volgende:

[..]

Nou niet meteen hoor. Ik bedoelde toen dit topic startte droeg ik een Casio. In de tussentijd nog Regal, Seiko en Tissot gehad. De stap van Tissot naar Rolex was wel een grote inderdaad. Ook is mijn mening totaal bijgedraaid. Ik bekeek een horloge eerst als elektronisch gadget en nu meer als sieraad.
Het is beter om gelijk goed te beginnen. Met bijna alles wat ik koop, gaat het altijd knagen om weer duurder te gaan. Uiteindelijk heb je een fortuin besteed en had je beter gelijk goed moeten doen. Heb daarom geleerd om het ook gelijk goed te doen, uiteraard moet het ook betaalbaar zijn. Daarom heb ik zelf ook een sub gehaald. Volgende horloges worden een stapje lager, Omega en Breitling. Maar ja dat zijn ook geen goedkope horloges.
  maandag 1 juli 2013 @ 20:50:33 #287
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_128474527
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 16:38 schreef Flurry het volgende:

[..]

Monsterwatches.nl is een heel betrouwbare winkel - er staan genoeg referenties op fok en op horlogeforum.nl. Heb er zelf ook goede ervaringen mee (en nee, ik werk er niet :P)
Hoelang is de verzending? :)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  maandag 1 juli 2013 @ 21:09:30 #288
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_128475389
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 20:50 schreef Michielos het volgende:

[..]

Hoelang is de verzending? :)
Ik had 'm 3 dagen nadat ik het geld had overgemaakt ^O^
Moet ie natuurlijk wel op vooraad zijn :)
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_128501981
Hoi rakkers, misschien kunnen jullie even een handje helpen? M'n lief staat op het punt haar spaarvarken stuk te slaan op deze klassieker:



Rolex cocktailhorloge, 18 karaats rosé goud, 45,5 gram. Uurwerkje is geserviced en in prima staat. Band is strak en niet gepolijst. Wijzerplaat heeft een mooi patina. Geen doos. Wel certificaat. De winkel vraagt een stevige prijs. Wat zou ze hiervoor mogen betalen?
pi_128502056
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 15:42 schreef IntensiveGary het volgende:
Hoi rakkers, misschien kunnen jullie even een handje helpen? M'n lief staat op het punt haar spaarvarken stuk te slaan op deze klassieker:

[ afbeelding ]

Rolex cocktailhorloge, 18 karaats rosé goud, 45,5 gram. Uurwerkje is geserviced en in prima staat. Band is strak en niet gepolijst. Wijzerplaat heeft een mooi patina. Geen doos. Wel certificaat. De winkel vraagt een stevige prijs. Wat zou ze hiervoor mogen betalen?
De wit gouden variant zonder geschakelde armband staat voor 1500,- op Chrono24, het lijkt me sterk dat de waarde door de band verdubbelt, en op Chrono24 zijn ze vaak aan de prijs. Ik schat (correct me if I'm wrong!) de redelijke marktwaarde van jouw keuze op ongeveer 1800-2100.

EDIT: het blijft natuurlijk een aankoop deels gebaseerd op emotie

[ Bericht 1% gewijzigd door Negakinu op 02-07-2013 15:54:40 ]
pi_128503251
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 15:45 schreef Negakinu het volgende:

[..]

De wit gouden variant zonder geschakelde armband staat voor 1500,- op Chrono24, het lijkt me sterk dat de waarde door de band verdubbelt, en op Chrono24 zijn ze vaak aan de prijs. Ik schat (correct me if I'm wrong!) de redelijke marktwaarde van jouw keuze op ongeveer 1800-2100.

EDIT: het blijft natuurlijk een aankoop deels gebaseerd op emotie
Heb je toevallig de chrono24 link in de buurt? Dan kijk ik even. :) Je zit trouwens mijlenver bij de prijs van de winkel vandaan. Nu was dat een antiekhandelaar in het Spiegelkwartier, hier in Amsterdam. Dat voegt waarschijnlijk ook wel wat aan de prijs toe. Maar ik vond 'm al vrij hoog.

En ja, de aankoop is uiteraard grotendeels gebaseerd op emotie. M'n vriendin had liefst meteen haar creditcard getrokken. Ze is helemaal hoteldebotel :D Overigens is het horloge vele malen mooier dan de foto doet vermoeden.
pi_128503456
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 16:20 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Heb je toevallig de chrono24 link in de buurt? Dan kijk ik even. :) Je zit trouwens mijlenver bij de prijs van de winkel vandaan. Nu was dat een antiekhandelaar in het Spiegelkwartier, hier in Amsterdam. Dat voegt waarschijnlijk ook wel wat aan de prijs toe. Maar ik vond 'm al vrij hoog.

En ja, de aankoop is uiteraard grotendeels gebaseerd op emotie. M'n vriendin had liefst meteen haar creditcard getrokken. Ze is helemaal hoteldebotel :D Overigens is het horloge vele malen mooier dan de foto doet vermoeden.
Hoeveel kost hij dan in Amsterdam?

Chrono24
http://www.chrono24.nl/ro(...)th=/search/index.htm

Ebay
http://www.ebay.nl/itm/19(...)905b0#ht_1507wt_1399
pi_128504747
quote:
Ahhh, ik zie het al. Die op chrono24 heeft een draadbandje. Die ik bedoel heeft een prachtige massief gouden band van bijna een half ons ;)

Die op Ebay is al 2000 pond en afgrijselijk :D

De winkel vraagt 4900 euro. Dat vond ik erg stevig.
pi_128506123
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2013 18:51 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Het is beter om gelijk goed te beginnen. Met bijna alles wat ik koop, gaat het altijd knagen om weer duurder te gaan. Uiteindelijk heb je een fortuin besteed en had je beter gelijk goed moeten doen. Heb daarom geleerd om het ook gelijk goed te doen, uiteraard moet het ook betaalbaar zijn. Daarom heb ik zelf ook een sub gehaald. Volgende horloges worden een stapje lager, Omega en Breitling. Maar ja dat zijn ook geen goedkope horloges.
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2013 18:51 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Het is beter om gelijk goed te beginnen. Met bijna alles wat ik koop, gaat het altijd knagen om weer duurder te gaan. Uiteindelijk heb je een fortuin besteed en had je beter gelijk goed moeten doen. Heb daarom geleerd om het ook gelijk goed te doen, uiteraard moet het ook betaalbaar zijn. Daarom heb ik zelf ook een sub gehaald. Volgende horloges worden een stapje lager, Omega en Breitling. Maar ja dat zijn ook geen goedkope horloges.
Als je alleen de manufactuur merken bekijkt, dan is Rolex een beetje het begin. Tot een paar jaar geleden had Omega en Breitling geen eigen uurwerken (niet meer, vroeger natuurlijk wel).
Rolex was toen echt het instap merk voor manufactuur.
Qua uurwerk vind ik een manufactuur IWC of JLC ook veel mooier, heel jammer dat JLC zo verschrikkelijk hard afschrijft en duur in service is. Erg jammer van IWC is dat ze zon belachelijk grote kasten om de uurwerken monteren en daarnaast de manufactuur modellen niet zo betrouwbaar blijken in vergelijking met andere merken in dezelfde klasse.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 18:13:55 #295
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_128506878
A Lange, mmmm :9
Een mens mag dromen, nietwaar?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_128508346
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 17:48 schreef Fisherman het volgende:

[..]


[..]

Als je alleen de manufactuur merken bekijkt, dan is Rolex een beetje het begin. Tot een paar jaar geleden had Omega en Breitling geen eigen uurwerken (niet meer, vroeger natuurlijk wel).
Rolex was toen echt het instap merk voor manufactuur.
Qua uurwerk vind ik een manufactuur IWC of JLC ook veel mooier, heel jammer dat JLC zo verschrikkelijk hard afschrijft en duur in service is. Erg jammer van IWC is dat ze zon belachelijk grote kasten om de uurwerken monteren en daarnaast de manufactuur modellen niet zo betrouwbaar blijken in vergelijking met andere merken in dezelfde klasse.
I know, maar duurder dan Rolex zal ik sowieso niet gaan. Er zijn ook geen betere merken die mijn hart begeert, en dan is Rolex gewoon voor mij de top. IWC vind ik persoonlijk niet beter dan Rolex, maar ALS, JLC, PP etc wel, alleen is er geen enkel model dat ik ook mooi vind. Ben meer van de sport modellen. Daarnaast zal ik gewoonweg nooit 20k neerleggen voor een horloge.
pi_128509504
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 19:04 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

I know, maar duurder dan Rolex zal ik sowieso niet gaan. Er zijn ook geen betere merken die mijn hart begeert, en dan is Rolex gewoon voor mij de top. IWC vind ik persoonlijk niet beter dan Rolex, maar ALS, JLC, PP etc wel, alleen is er geen enkel model dat ik ook mooi vind. Ben meer van de sport modellen. Daarnaast zal ik gewoonweg nooit 20k neerleggen voor een horloge.
IWC is maakt toch echt haute horlogerie, dit in tegenstelling tot Rolex.
IWC maakt alle mogelijke complicaties die je maar kan bedenken.
Rolex maakt tegenwoordig wel de sky dweller, maar haalt het bij lange na niet bij een tourbillon of perpetual calendar.
Waar ik je wel gelijk in geef is dat de uurwerken van IWC net zo matig afgewerkt worden (dat geldt voor de goedkopere modellen tot pakweg een halve ton, dat doet JCL bijvoorbeeld al een heel stuk beter voor minder geld.
Bekendere merken die wel tip top afgewerkt zijn, zijn bijvoorbeeld Vacheron Constantin, Audemars Piguet, Patek philippe, Parmigiani Fleurier of Chopard LUC.
Die laatste twee voldoen overigens aan de kwaliteit van Fleurier. Deze hebben een erg strenge controle met betrekking tot bouwkwaliteit/afwerking en constructie.
Een hele stap hoger dan voorgaande merken, dan moet je denken aan een Philippe Dufour bijvoorbeeld:
pi_128513202
Waarom overweegt niemand een Zenith? Ik heb veel liever een Zenith El Primero dan de duurste Rolex. :)







pi_128514076
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 21:07 schreef Negakinu het volgende:
Waarom overweegt niemand een Zenith? Ik heb veel liever een Zenith El Primero dan de duurste Rolex. :)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Beetje onderhoudsgevoelig met die 36k tikken als ik mij niet vergis. Maar twijfel nog stteds aan of ik niet een El Primero moet halen. Vindt ze alleen net niet mooi genoeg om 5k ervoor neer te leggen.
pi_128514162
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 19:36 schreef Fisherman het volgende:

[..]

IWC is maakt toch echt haute horlogerie, dit in tegenstelling tot Rolex.
IWC maakt alle mogelijke complicaties die je maar kan bedenken.
Rolex maakt tegenwoordig wel de sky dweller, maar haalt het bij lange na niet bij een tourbillon of perpetual calendar.
Waar ik je wel gelijk in geef is dat de uurwerken van IWC net zo matig afgewerkt worden (dat geldt voor de goedkopere modellen tot pakweg een halve ton, dat doet JCL bijvoorbeeld al een heel stuk beter voor minder geld.
Bekendere merken die wel tip top afgewerkt zijn, zijn bijvoorbeeld Vacheron Constantin, Audemars Piguet, Patek philippe, Parmigiani Fleurier of Chopard LUC.
Die laatste twee voldoen overigens aan de kwaliteit van Fleurier. Deze hebben een erg strenge controle met betrekking tot bouwkwaliteit/afwerking en constructie.
Een hele stap hoger dan voorgaande merken, dan moet je denken aan een Philippe Dufour bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]
Precies, de betaalbare IWC zijn de prijs imho niet waard. Voor 5-8k maakt rolex mooie horloges. VC is ook een mooie merk, met mooie horloges, maar dan zit je ook gelijk een prijsklasse hoger, wat voor mij iig net iets te veel van het goede is.
pi_128522565
IWC was goed totdat ze:

- Top Gun versies uitbrachten van de 'pilot' watch.
- Ingenieur series om veranderden naar een 'race' horloge en daarmee ook anti-magnetische eigenschap verloor.
- Portuguese opblazen naar 45mm+, en ineens een watersport horloge werd.

Maarja, mensen kopen het dus zal wel goed zijn. Zie ook Panerai...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')