Ik heb die van mij gekocht bij Tchibo.de, maar ze hebben hem al een tijdje niet meer in het assortiment. Er zijn echter meerdere redelijk strakke skeletons op de markt hoor. Gewoon Ebay en Watchuseek doorspitten.quote:Op donderdag 27 juni 2013 19:45 schreef DeWesp het volgende:
[..]
Mag ik vragen waar je deze hebt gekocht? Ik ben namelijk ook op zoek naar een open heart of een skeleton en kom dan voornamelijk bij de Sea-Gulls uit. Wat me bij de Sea-Gulls een beetje tegenhoudt is dat ze er ehhm, typisch Chinees uitzien. En dan bedoel ik voornamelijk de kroon en de krullerige cijfers.
Deze Tempo D'oro ziet er iets "Europeser" uit.
(hoewel ik wel weer over de m172s ga twijfelen als ik die foto's van jou zie...)
Vind de tekst wel een beetje overdreven. 'Horloges met deze specs gaan voor over de 1000 dollar weg op het internet.' Ja gekken heb je altijd, maar voor 1000 dollar heb je ook al wel een 7750...quote:Op donderdag 27 juni 2013 15:06 schreef Wiehoe het volgende:
http://www.kickstarter.co(...)rdo-atuotmatic-chron
Klopt. Zo las ik op de eigen website van de makers de vergelijking onder andere met Rolex. Nja zo kan je het ook proberen te verkopen...quote:Op donderdag 27 juni 2013 23:16 schreef flyguy het volgende:
[..]
Vind de tekst wel een beetje overdreven. 'Horloges met deze specs gaan voor over de 1000 dollar weg op het internet.' Ja gekken heb je altijd, maar voor 1000 dollar heb je ook al wel een 7750...
Maar voor die prijs wel een leuk ding
Een Chinese Chrono met een mooi verhaaltje... Gemiste kans, er was een tijd dat crowdfunding er was voor hippe nieuwe ontwikkelingen, niet als een voorverkoopkanaal. Verder geen lelijk horloge.quote:Op donderdag 27 juni 2013 15:06 schreef Wiehoe het volgende:
http://www.kickstarter.co(...)rdo-atuotmatic-chron
Met deze redenatie kan niemand natuurlijk meer een nieuw merk starten. Ik zelf vind de specs trouwens bijzonder goed voor het geld. Noem eens een alternatief binnen dat budget?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 09:08 schreef TheSilencer het volgende:
[..]
Een Chinese Chrono met een mooi verhaaltje... Gemiste kans, er was een tijd dat crowdfunding er was voor hippe nieuwe ontwikkelingen, niet als een voorverkoopkanaal. Verder geen lelijk horloge.
Heb je een foto?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 15:37 schreef opgebaarde het volgende:
Hi fans,
ik heb een vraag. Ik heb hier een dames Omega horloge uit 1969, 18 karaats. Nr 7149, serie 602921, cal. 620.
Ik heb geen idee, wat zou dit ding heden ter dagen waard zijn? Google toont weinig maar ik was dan ook aan het turbogoogelen
Magrette of zo? Ben niet zo bekend met dat segment. Als dat uurwerk breed beschikbaar komt is het aantal 'nieuwe' merken dat er een levert snel niet meer op twee handen te telen.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 15:55 schreef Negakinu het volgende:
[..]
Met deze redenatie kan niemand natuurlijk meer een nieuw merk starten. Ik zelf vind de specs trouwens bijzonder goed voor het geld. Noem eens een alternatief binnen dat budget?
Magrette heeft geen automatische chronografen. Het ST19 uurwerk is trouwens al jaren op de markt, dus het aantal nieuwe merken dat er een levert zou volgens jouw theorie nu al buitensporig groot moeten zijn. Dit is echter niet zo. Veel merken die dit uurwerk aanbieden zijn een stuk duurder dan deze nieuwe L&H. Price/performance ratio is bijzonder in de huidige markt.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:23 schreef TheSilencer het volgende:
[..]
Magrette of zo? Ben niet zo bekend met dat segment. Als dat uurwerk breed beschikbaar komt is het aantal 'nieuwe' merken dat er een levert snel niet meer op twee handen te telen.
Feit is dat het (op de crowdfundingsite) een pretentieus verhaal is waarin schimmig wordt gedaan over de herkomst van het uurwerk (voor leken).
Het is maar wat de gek er voor geeft. Maar zo'n Omega De Ville zal denk ik voor om en nabij de 800-1.000 euro over de toonbank gaan.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Owja natuurlijk.
[ afbeelding ]
Meer foto's na t weekend
Bah, bananen...quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:49 schreef Negakinu het volgende:
[..]
Magrette heeft geen automatische chronografen. Het ST19 uurwerk is trouwens al jaren op de markt, dus het aantal nieuwe merken dat er een levert zou volgens jouw theorie nu al buitensporig groot moeten zijn. Dit is echter niet zo. Veel merken die dit uurwerk aanbieden zijn een stuk duurder dan deze nieuwe L&H. Price/performance ratio is bijzonder in de huidige markt.
Het "pretentieuze en schimmige verhaal" komt op mij eerder over als verfrissende marketing. Als je dat al pretentieus vindt, neem ik aan dat de marketing van merken als Rolex, Omega, Breitling, JLC en IWC je het bloed onder de nagels haalt. Er blijven trouwens weinig merken over als je zo erg struikelt over een verkoper die zijn produkt onderscheidend probeert te omschrijven.![]()
EDIT: Succes met groenten kopen op de markt dan. Lijkt me een hele opgave."HIER DE BESTE BANANEN VAN DE HELE WERELD!"
Hier herken ik mezelf zeker in. Lew&Huey is echter geen plakmerk. Check Watchuseek/F71 om te zien hoe een forumlid daar, met behulp van de community, dat merk gestart is. Het is 1 man die, met input van alle leden van het F71 forum, een mooi horloge voor een goede prijs probeert te maken.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 20:09 schreef TheSilencer het volgende:
[..]
Ik erger me overigen wél aan 'catalogushorloges-met-een-eigen-merkje' zoals bijvoorbeeld Fromanteel en consorten.
quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Owja natuurlijk.
[ afbeelding ]
Meer foto's na t weekend
Het is een leuk vintage klokje. Als het al een tijd in de familie is heeft het meer emotionele waarde dan dat het op zou leveren.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 19:40 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Het is maar wat de gek er voor geeft. Maar zo'n Omega De Ville zal denk ik voor om en nabij de 800-1.000 euro over de toonbank gaan.
Aan de kleur gezien denk ik eerlijk gezegd ook niet dat het 18k is, eerder 14k of zoals jij het zegt nog lager. Maar ik ging er dan ook uit van wat men heeft gezegd. Als het massief is dan zit er zeker wel om en nabij de 800 euro aan goud aan, wat dus de prijs zal rechtvaardigenquote:Op zaterdag 29 juni 2013 09:50 schreef Fisherman het volgende:
[..]
[..]
Het is een leuk vintage klokje. Als het al een tijd in de familie is heeft het meer emotionele waarde dan dat het op zou leveren.
Een dergelijk klokje met een vaste band is uit de mode en moeilijk verkoopbaar.
Tussen de 800 en 1000 gaat het ook zeker niet opbrengen.
Als het een massief gouden versie is zal het hooguit de goudprijs (sloopgoud) opleveren. Deze versies werden in het verleden trouwens ook van 10 karaat gemaakt. Deze versie zal waarschijnlijk of 14 of 10 karaat zijn.
Advies is gewoon houden, zeker als het emotionele waarde heeft.
Kwaliteitsklok dan, horloge is toch pas in 2012 gemaakt en nu al naar een reparateur? En dat voor maar 30K? Persoonlijk vind ik Hublots (en zeker die King Power/Big Bang dingen) wel erg tof maar ik zou nooit zoveel uitgeven voor zo'n klok (nouja, mocht ik 20 miljoen in de loterij winnen misschien wel)quote:Op woensdag 26 juni 2013 07:55 schreef DonnieDarko1979 het volgende:
[..]
Hij had de horloge ter reparatie en even te leen.
Zelf zou hij zoiets nooit kopen.
Ik ben het wel met velen eens dat dit klokje veel te duur is. Maar ja, voor zo'n limited edition zijn er voldoende mensen die het ervoor willen neertellen (blijkbaar).
2008 is toch nog niet zo heel oud, wat was er mis mee dat je hem wegbracht voor een servicebeurt?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 20:38 schreef StateOfMind het volgende:
Gisteren mijn ML Masterpiece weer opgehaald bij de juwelier. Was weggeweest voor een servicebeurt. Zowel de juwelier (daar had ik hem gekocht in 2008 alweer) als het servicecenter zeiden dat ze zelden een horloge zien van die leeftijd wat nog steeds in absolute nieuwstaat verkeert![]()
Maar ik ben er dan ook extreem zuinig op. Kan ie er weer even tegenaan.
Hij had nog recht op een gratis servicebeurt geloof ik. Zou ik het ook doen.quote:Op zondag 30 juni 2013 11:51 schreef Fisherman het volgende:
[..]
2008 is toch nog niet zo heel oud, wat was er mis mee dat je hem wegbracht voor een servicebeurt?
5 jaar wordt geadviseerd, maar is best snel. Ergens tussen 7-10 jaar zal mijn voorkeur hebben. Sommigen zullen zelfs zeggen dat wanneer je horloge goed loopt en de reserves volgens de specificaties opbouwt je eigenlijks niet eens een servicebeurt nodig hebt.quote:Op zondag 30 juni 2013 12:07 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hij had nog recht op een gratis servicebeurt geloof ik. Zou ik het ook doen.
Verder is 5 jaar toch niet zo heel snel?
Ik had idd zoals Eriksd zegt nog recht op een gratis servicebeurt. Bij aankoop kreeg ik er een verlengde garantie bij (tot 5 jaar), inclusief gratis servicebeurt. En die termijn was bijna afgelopen. Scheelt me toch 350 euro, die ik anders binnen een paar jaar toch had moeten betalen.quote:Op zondag 30 juni 2013 11:51 schreef Fisherman het volgende:
[..]
2008 is toch nog niet zo heel oud, wat was er mis mee dat je hem wegbracht voor een servicebeurt?
Seiko snzf21? http://www.monsterwatches(...)orie/minisumo/snzf21quote:Op maandag 1 juli 2013 02:05 schreef fespo het volgende:
iemand advies voor een stoer, zwart mannen horloge.
heb nu vrijwel een identieke van deze (Hema, 15 euro)
zoek iets dat hier op lijkt maar met meer kwaliteit / uitstraling.
budget 100 - 500 euro.
[ afbeelding ]
Er kan in 10 jaar écht veel veranderenquote:Op maandag 1 juli 2013 14:54 schreef Yellowcard het volgende:
2003 -> Casio G-Shock
2013 -> Rolex Submariner
Doe je netjes van een casio direct naar een sub.quote:Op maandag 1 juli 2013 14:54 schreef Yellowcard het volgende:
Dit topic bestaat nu precies 10 jaarGrappig om te zien dat sommige users uit het eerste deel vandaag de dag nog steeds hier posten in deel 45
![]()
Er kan veel veranderen in zo'n lange periode. Ikzelf:
2003 -> Casio G-Shock
2013 -> Rolex Submariner
Ik heb veel over horloges geleerd dankzij de vele bijdragen in dit topic
Monsterwatches.nl is een heel betrouwbare winkel - er staan genoeg referenties op fok en op horlogeforum.nl. Heb er zelf ook goede ervaringen mee (en nee, ik werk er nietquote:Op maandag 1 juli 2013 16:26 schreef fespo het volgende:
[..]
ja leuk, maar kan hem alleen in kleine ebay stores vinden.
Nou niet meteen hoor. Ik bedoelde toen dit topic startte droeg ik een Casio. In de tussentijd nog Regal, Seiko en Tissot gehad. De stap van Tissot naar Rolex was wel een grote inderdaad. Ook is mijn mening totaal bijgedraaid. Ik bekeek een horloge eerst als elektronisch gadget en nu meer als sieraad.quote:Op maandag 1 juli 2013 16:37 schreef Fisherman het volgende:
[..]
Doe je netjes van een casio direct naar een sub.
Voordat ik een de Rolex ben gegaan, de meesten maken een paar uitstapjes naar merken zoals Omega of Breitling en komen uiteindelijk bij Rolex terecht.
Het scheelt in ieder geval wel een boel geld, want de andere merken schrijven een boel af in korte tijd.
Het is beter om gelijk goed te beginnen. Met bijna alles wat ik koop, gaat het altijd knagen om weer duurder te gaan. Uiteindelijk heb je een fortuin besteed en had je beter gelijk goed moeten doen. Heb daarom geleerd om het ook gelijk goed te doen, uiteraard moet het ook betaalbaar zijn. Daarom heb ik zelf ook een sub gehaald. Volgende horloges worden een stapje lager, Omega en Breitling. Maar ja dat zijn ook geen goedkope horloges.quote:Op maandag 1 juli 2013 16:45 schreef Yellowcard het volgende:
[..]
Nou niet meteen hoor. Ik bedoelde toen dit topic startte droeg ik een Casio. In de tussentijd nog Regal, Seiko en Tissot gehad. De stap van Tissot naar Rolex was wel een grote inderdaad. Ook is mijn mening totaal bijgedraaid. Ik bekeek een horloge eerst als elektronisch gadget en nu meer als sieraad.
Hoelang is de verzending?quote:Op maandag 1 juli 2013 16:38 schreef Flurry het volgende:
[..]
Monsterwatches.nl is een heel betrouwbare winkel - er staan genoeg referenties op fok en op horlogeforum.nl. Heb er zelf ook goede ervaringen mee (en nee, ik werk er niet)
Ik had 'm 3 dagen nadat ik het geld had overgemaaktquote:
De wit gouden variant zonder geschakelde armband staat voor 1500,- op Chrono24, het lijkt me sterk dat de waarde door de band verdubbelt, en op Chrono24 zijn ze vaak aan de prijs. Ik schat (correct me if I'm wrong!) de redelijke marktwaarde van jouw keuze op ongeveer 1800-2100.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 15:42 schreef IntensiveGary het volgende:
Hoi rakkers, misschien kunnen jullie even een handje helpen? M'n lief staat op het punt haar spaarvarken stuk te slaan op deze klassieker:
[ afbeelding ]
Rolex cocktailhorloge, 18 karaats rosé goud, 45,5 gram. Uurwerkje is geserviced en in prima staat. Band is strak en niet gepolijst. Wijzerplaat heeft een mooi patina. Geen doos. Wel certificaat. De winkel vraagt een stevige prijs. Wat zou ze hiervoor mogen betalen?
Heb je toevallig de chrono24 link in de buurt? Dan kijk ik even.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 15:45 schreef Negakinu het volgende:
[..]
De wit gouden variant zonder geschakelde armband staat voor 1500,- op Chrono24, het lijkt me sterk dat de waarde door de band verdubbelt, en op Chrono24 zijn ze vaak aan de prijs. Ik schat (correct me if I'm wrong!) de redelijke marktwaarde van jouw keuze op ongeveer 1800-2100.
EDIT: het blijft natuurlijk een aankoop deels gebaseerd op emotie
Hoeveel kost hij dan in Amsterdam?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 16:20 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Heb je toevallig de chrono24 link in de buurt? Dan kijk ik even.Je zit trouwens mijlenver bij de prijs van de winkel vandaan. Nu was dat een antiekhandelaar in het Spiegelkwartier, hier in Amsterdam. Dat voegt waarschijnlijk ook wel wat aan de prijs toe. Maar ik vond 'm al vrij hoog.
En ja, de aankoop is uiteraard grotendeels gebaseerd op emotie. M'n vriendin had liefst meteen haar creditcard getrokken. Ze is helemaal hoteldebotelOverigens is het horloge vele malen mooier dan de foto doet vermoeden.
Ahhh, ik zie het al. Die op chrono24 heeft een draadbandje. Die ik bedoel heeft een prachtige massief gouden band van bijna een half onsquote:Op dinsdag 2 juli 2013 16:26 schreef Negakinu het volgende:
[..]
Hoeveel kost hij dan in Amsterdam?
Chrono24
http://www.chrono24.nl/ro(...)th=/search/index.htm
Ebay
http://www.ebay.nl/itm/19(...)905b0#ht_1507wt_1399
quote:Op maandag 1 juli 2013 18:51 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Het is beter om gelijk goed te beginnen. Met bijna alles wat ik koop, gaat het altijd knagen om weer duurder te gaan. Uiteindelijk heb je een fortuin besteed en had je beter gelijk goed moeten doen. Heb daarom geleerd om het ook gelijk goed te doen, uiteraard moet het ook betaalbaar zijn. Daarom heb ik zelf ook een sub gehaald. Volgende horloges worden een stapje lager, Omega en Breitling. Maar ja dat zijn ook geen goedkope horloges.
Als je alleen de manufactuur merken bekijkt, dan is Rolex een beetje het begin. Tot een paar jaar geleden had Omega en Breitling geen eigen uurwerken (niet meer, vroeger natuurlijk wel).quote:Op maandag 1 juli 2013 18:51 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Het is beter om gelijk goed te beginnen. Met bijna alles wat ik koop, gaat het altijd knagen om weer duurder te gaan. Uiteindelijk heb je een fortuin besteed en had je beter gelijk goed moeten doen. Heb daarom geleerd om het ook gelijk goed te doen, uiteraard moet het ook betaalbaar zijn. Daarom heb ik zelf ook een sub gehaald. Volgende horloges worden een stapje lager, Omega en Breitling. Maar ja dat zijn ook geen goedkope horloges.
I know, maar duurder dan Rolex zal ik sowieso niet gaan. Er zijn ook geen betere merken die mijn hart begeert, en dan is Rolex gewoon voor mij de top. IWC vind ik persoonlijk niet beter dan Rolex, maar ALS, JLC, PP etc wel, alleen is er geen enkel model dat ik ook mooi vind. Ben meer van de sport modellen. Daarnaast zal ik gewoonweg nooit 20k neerleggen voor een horloge.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 17:48 schreef Fisherman het volgende:
[..]
[..]
Als je alleen de manufactuur merken bekijkt, dan is Rolex een beetje het begin. Tot een paar jaar geleden had Omega en Breitling geen eigen uurwerken (niet meer, vroeger natuurlijk wel).
Rolex was toen echt het instap merk voor manufactuur.
Qua uurwerk vind ik een manufactuur IWC of JLC ook veel mooier, heel jammer dat JLC zo verschrikkelijk hard afschrijft en duur in service is. Erg jammer van IWC is dat ze zon belachelijk grote kasten om de uurwerken monteren en daarnaast de manufactuur modellen niet zo betrouwbaar blijken in vergelijking met andere merken in dezelfde klasse.
IWC is maakt toch echt haute horlogerie, dit in tegenstelling tot Rolex.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 19:04 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
I know, maar duurder dan Rolex zal ik sowieso niet gaan. Er zijn ook geen betere merken die mijn hart begeert, en dan is Rolex gewoon voor mij de top. IWC vind ik persoonlijk niet beter dan Rolex, maar ALS, JLC, PP etc wel, alleen is er geen enkel model dat ik ook mooi vind. Ben meer van de sport modellen. Daarnaast zal ik gewoonweg nooit 20k neerleggen voor een horloge.
Beetje onderhoudsgevoelig met die 36k tikken als ik mij niet vergis. Maar twijfel nog stteds aan of ik niet een El Primero moet halen. Vindt ze alleen net niet mooi genoeg om 5k ervoor neer te leggen.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 21:07 schreef Negakinu het volgende:
Waarom overweegt niemand een Zenith? Ik heb veel liever een Zenith El Primero dan de duurste Rolex.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Precies, de betaalbare IWC zijn de prijs imho niet waard. Voor 5-8k maakt rolex mooie horloges. VC is ook een mooie merk, met mooie horloges, maar dan zit je ook gelijk een prijsklasse hoger, wat voor mij iig net iets te veel van het goede is.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 19:36 schreef Fisherman het volgende:
[..]
IWC is maakt toch echt haute horlogerie, dit in tegenstelling tot Rolex.
IWC maakt alle mogelijke complicaties die je maar kan bedenken.
Rolex maakt tegenwoordig wel de sky dweller, maar haalt het bij lange na niet bij een tourbillon of perpetual calendar.
Waar ik je wel gelijk in geef is dat de uurwerken van IWC net zo matig afgewerkt worden (dat geldt voor de goedkopere modellen tot pakweg een halve ton, dat doet JCL bijvoorbeeld al een heel stuk beter voor minder geld.
Bekendere merken die wel tip top afgewerkt zijn, zijn bijvoorbeeld Vacheron Constantin, Audemars Piguet, Patek philippe, Parmigiani Fleurier of Chopard LUC.
Die laatste twee voldoen overigens aan de kwaliteit van Fleurier. Deze hebben een erg strenge controle met betrekking tot bouwkwaliteit/afwerking en constructie.
Een hele stap hoger dan voorgaande merken, dan moet je denken aan een Philippe Dufour bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |