Gezien, maar vind de originele stukken mooier. Ik ben juist fan van de afgeronde lunette. Sterker nog, de lunette van de originele is van saffierglas waar de getallen van superluminova zijn, wat een waanzinnig effect geeft. Ook vind ik de jaren-50 arabische nummers mooier op de plaat.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 12:05 schreef Fisherman het volgende:
Iemand deze al gezien?
Echt een hele gave klok en heeft niet de minder mooie uiterlijkheden zoals de merknaam aan de zijkant van de kast en de afgeronde lunette van de normale FF.
Het stalen model kost 10.000 US, dus nog net geen 7,5k euro.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://www.ablogtowatch.c(...)s-bathyscaphe-watch/
Hierbij wat meer resultaten:quote:Op zaterdag 22 juni 2013 21:19 schreef Yellowcard het volgende:
[..]
Die vind ik heel gaaf alleen zo zeldzaam als een witte raaf...zelfs Schaap & Citroen heeft ze niet. Ik geloof alleen Gassan op de Dam en Schiphol Plaza. In de USA en Azië schijnen ze makkelijker verkrijgbaar te zijn. Vond via Chrono24 slechts 1 exemplaar in Ned en die was iets van 16000 en roségoud. Zou ik mogen weten waar je jouw stalen vandaan hebt en voor hoeveel? PM mag ook.
Het lichtgeven van de lunette heeft op zich wel wat, dat had de oude GMT master II lang geleden ook.quote:Op zondag 23 juni 2013 10:04 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Gezien, maar vind de originele stukken mooier. Ik ben juist fan van de afgeronde lunette. Sterker nog, de lunette van de originele is van saffierglas waar de getallen van superluminova zijn, wat een waanzinnig effect geeft. Ook vind ik de jaren-50 arabische nummers mooier op de plaat.
Bij deze versie is de lunette wel erg druk met die grote cijfers. Net zoals de keramische GMT master II . Die vind ik ook niet mooi door de grote cijfers van de lunette.quote:Op zondag 23 juni 2013 11:57 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Hoewel Blancpain een prachtig merk is, zie ik nog steeds niks in de FF, de GMT daarentegen, die vind ik dan wel wat hebben.
[ afbeelding ]
Ik weet niet om welk model het gaat maar uit ervaring weet ik dat ze erg hard afschrijven.quote:Op zondag 23 juni 2013 21:11 schreef IJsblock het volgende:
Pfffff, wordt je toch ook moe van, ik bied een horloge aan met een prijs die niet te hoog is voor een Breitling, word ik of gemaild door Nigerianen, of door een goedzoeker die denkt hem mee te kunnen nemen voor de helft.....
Verkoop het aan de bekendere grijshandelaren, mocht je ook een andere willen kopen.quote:Op zondag 23 juni 2013 21:37 schreef IJsblock het volgende:
Ik heb de advertentie er net af gehaald, hij staat ook op hf, chrono 24 ga ik overwegen, dank je voor de tip!
Zelf heb ik de Breitling ook als occasion gekocht, dus de meeste afschrijving heeft de eerste eigenaar al gehad en ik zat heel scherp met de vraagprijs.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik weet alleen niet of nixon een goed merk is.
Wat ik bijvoorbeeld ook mooi vind is iets totaal anders, maar dit zou ook nog een mogelijkheid zijn:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Graag jullie ideeën en voorstellen!
![]()
quote:Op zondag 23 juni 2013 11:06 schreef IJsblock het volgende:
Zeer mooi horloge zeg, en je gebruikt hem nog ook waar hij voor bedoeld is, duiken!
Thanks! Ik doe er idd alles in het water mee, maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik niet zo'n mooie duikfoto had en deze dus even "geleend" hebquote:Op zondag 23 juni 2013 11:06 schreef IJsblock het volgende:
Zeer mooi horloge zeg, en je gebruikt hem nog ook waar hij voor bedoeld is, duiken!
Ja, die vind ik persoonlijk iets minder. Ze zijn wel zeer aantrekkelijk geprijsd op dit moment, die GMT'squote:Op zondag 23 juni 2013 11:57 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Hoewel Blancpain een prachtig merk is, zie ik nog steeds niks in de FF, de GMT daarentegen, die vind ik dan wel wat hebben.
[ afbeelding ]
Ik heb buiten de stalen band ook de canvas band en juist die zou ik eerder voor duiken gebruiken - ik heb het idee dat deze nog sneller water afstoot dan de stalen band, waar vaak wat tussen gaat zitten. Ook is die wat handiger te verstellen. De stalen band van BP heeft wel zo'n breguet veersluiting en die zou je goed half open kunnen zetten vanwege de veerweerstand erin, maar echt handig lijkt het me niet. De band an sich oogt wel heel rustig.quote:Op zondag 23 juni 2013 12:18 schreef Fisherman het volgende:
[..]
Het lichtgeven van de lunette heeft op zich wel wat, dat had de oude GMT master II lang geleden ook.
Overigens had die ook een wat rondere lunette, dat vond ik ook altijd al minder mooi aan dat model.
Ik geef toch de voorkeur voor de versie met de keramische lunette, hoewel de lichtgevende wat functioneler zal zijn als je er echt mee duikt. Ik zou in ieder geval niet kunnen wennen aan de afronding ervan. Daarnaast vind ik zou die bathyscaphe ook een wat mooiere maat zijn voor mijn smalle pols.
Ik ben het wel eens dat een duiker op een metalen band hoort, ik ben er alleen niet uit of ik deze band niet te druk vindt. Hoe ziet de sluiting er eigenlijk uit? Is deze makkelijk te verstellen?
Financieel gezien is het trouwens altijd verstandig om de versie met stalen band te nemen, een stalen band achteraf is duurder.
Het uurwerk van de 3 wijzer versies van de FF is echt heel mooi afgewerkt, erg fraai om te zien.
Dat zou een zichtvenster verdienen, maar ja dat hoort eigenlijk niet op een duiker.
Dit is wel prachtig!quote:Op zondag 23 juni 2013 20:44 schreef Fisherman het volgende:
Dit is trouwens een plaatje van de originele, een bathyscaphe uit 1950:
[ afbeelding ]
Zelf doe ik met de Sub niet duiken, maar ik heb ook nog een compleet gerestaureerde Camel Trophy liggen, daar doe ik wel mee sleutelen en gaat om als ik op de motor ga crossen, dat is mijn toolwatchquote:Op maandag 24 juni 2013 13:54 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
[..]
Thanks! Ik doe er idd alles in het water mee, maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik niet zo'n mooie duikfoto had en deze dus even "geleend" hebEen horloge is een gebruiksvoorwerp en de grootste eer voor zo'n ding is om hem dan ook echt te gebruiken waarvoor hij bedoeld is.
Ik denk dat met name de vlindersluiting de stalen band minder geschikt maakt voor duiken inderdaad. Een enkele vouwsluiting is daar meer geschikt voor of zoals je zegt een canvas of rubberen band.quote:Op maandag 24 juni 2013 13:59 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Ik heb buiten de stalen band ook de canvas band en juist die zou ik eerder voor duiken gebruiken - ik heb het idee dat deze nog sneller water afstoot dan de stalen band, waar vaak wat tussen gaat zitten. Ook is die wat handiger te verstellen. De stalen band van BP heeft wel zo'n breguet veersluiting en die zou je goed half open kunnen zetten vanwege de veerweerstand erin, maar echt handig lijkt het me niet. De band an sich oogt wel heel rustig.
[ afbeelding ]
Sommige FF's hebben wel een zichtvenster, maar die missen dan de loden antimagnetische kooi om het uurwerk. Een goed voorbeeld is de full-calender versie, die bij William Wien nu te koop staat.
Tourbillion kende ik nog niet. Zal eens kijken als ik in de buurt benquote:Op zondag 23 juni 2013 10:14 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Hierbij wat meer resultaten:
http://www.chrono24.nl/se(...)2013&yearBought=2012
In Amsterdam kun je ze vinden bij Gassan op de dam en bij Tourbillion op de PC Hooftstraat. Er is een duidelijk verschil tussen de prijs van de versie met canvas band en die met stalen band (stalen band kost iets van EUR 2300 meer). Kunst is dan een stalen band te vinden voor de prijs van een canvas band
klopt, de canvas band komt idd met doornsluiting (nouja, komt, je moet 'm er dan wel voor de hoofdprijs bijkopen helaas...)quote:Op maandag 24 juni 2013 17:16 schreef Fisherman het volgende:
[..]
I
Zo'n band zou ik dan wel weer gewoon combineren met een gaatjes sluiting en niet een vouwsluiting.
Helaas is dat niet het geval. Je krijgt er 1 band bij (de andere moet je er bij kopen) en dat mini-schroevendraaiertooltje, die is al helemaal als optie leverbaar en onbetaalbaar. Ik ga lekker naar de winkel als ik mijn bandjes wil wisselenquote:Op maandag 24 juni 2013 17:56 schreef Yellowcard het volgende:
[..]
Tourbillion kende ik nog niet. Zal eens kijken als ik in de buurt benIk dacht trouwens dat je bij de FF een soort van koffertje kreeg met beide banden staal en canvas en met een soort mini schroevendraaiertool om zelf de banden te verwisselen.
Dingen achteraf bijkopen kost altijd de hoofdprijs. Op de vorige prijslijst stonden de prijzen van een losse band ook vermeld. Was dacht ik toen voor mijn sub meer dan 4600, zal weer een paar honderd euro duurder geworden zijn. Belachelijk eigenlijk.quote:Op maandag 24 juni 2013 18:33 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
klopt, de canvas band komt idd met doornsluiting (nouja, komt, je moet 'm er dan wel voor de hoofdprijs bijkopen helaas...)
[..]
Helaas is dat niet het geval. Je krijgt er 1 band bij (de andere moet je er bij kopen) en dat mini-schroevendraaiertooltje, die is al helemaal als optie leverbaar en onbetaalbaar. Ik ga lekker naar de winkel als ik mijn bandjes wil wisselen
Geweldig mooie klokquote:Op vrijdag 21 juni 2013 12:05 schreef Fisherman het volgende:
Iemand deze al gezien?
Echt een hele gave klok en heeft niet de minder mooie uiterlijkheden zoals de merknaam aan de zijkant van de kast en de afgeronde lunette van de normale FF.
Het stalen model kost 10.000 US, dus nog net geen 7,5k euro.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://www.ablogtowatch.c(...)s-bathyscaphe-watch/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |