SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 57% gewijzigd door Dekatria op 15-05-2013 19:20:19 ]
Kreeg je schoonmaak alcoholquote:Op woensdag 15 mei 2013 20:17 schreef pindaplukker het volgende:
Ik moest net mijn MF sticker er afpulken tijdens een alcohol controle van meneer agent
Ben je tenminste geen wegmisbruiker meer.quote:Op woensdag 15 mei 2013 20:17 schreef pindaplukker het volgende:
Ik moest net mijn MF sticker er afpulken tijdens een alcohol controle van meneer agent
Sja alcoholcontrole vaak 100% controle alles maar dan ook allesquote:Op woensdag 15 mei 2013 20:17 schreef pindaplukker het volgende:
Ik moest net mijn MF sticker er afpulken tijdens een alcohol controle van meneer agent
Wat je op je motor plakt zou hun een worst wezen. Kentekenplaat mag niet beplakt worden.quote:Op woensdag 15 mei 2013 20:47 schreef klawie het volgende:
wel fucking zielig dat zoiets eraf moet
waarom moet het er eigelijk vanaf er zijn toch ook motoren merk type stickers enz
ooh wist niet dat hij op je kenteken zitquote:Op woensdag 15 mei 2013 20:48 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Wat je op je motor plakt zou hun een worst wezen. Kentekenplaat mag niet beplakt worden.
Daar hangen bepaalde regels aan.quote:Op woensdag 15 mei 2013 20:48 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Wat je op je motor plakt zou hun een worst wezen. Kentekenplaat mag niet beplakt worden.
Aan bestickering van je kentekenplaat of je motor?quote:
quote:
regels voor kentekenplaat beschrijven alleen welke tekens in het kenteken voor mogen komen en in welk format, de kleur van de letters en de achtergrond. tevens zijn er regels over de afleesbaarheid van het kenteken (plaat mag bijvoorbeeld niet gebogen zijn of onder een extreme hoek gemonteerd zijn waardoor deze niet van achteren leesbaar is)quote:
Haastquote:Op woensdag 15 mei 2013 21:01 schreef Vinniiee het volgende:
Ik ken de regels niet uit mijn hoofd.
Als het niet verboden is, waarom zou je hem er dan afhalen?
omdat ter plaatse de discussie aangaan met agent bromsnor nooit verstandig is omdat je dat toch niet gaat winnenquote:Op woensdag 15 mei 2013 21:01 schreef Vinniiee het volgende:
Ik ken de regels niet uit mijn hoofd.
Als het niet verboden is, waarom zou je hem er dan afhalen?
Maar in feite mag hij geen boete uitschrijvenquote:Op woensdag 15 mei 2013 21:05 schreef Salatrel het volgende:
[..]
omdat ter plaatse de discussie aangaan met agent bromsnor nooit verstandig is omdat je dat toch niet gaat winnen
o jawel hoor. er zijn categorieën waarop ze geschreven worden. weliswaar onterecht dus dan mag je lekker moeite gaan doen om het hopelijk geseponeerd te krijgen.quote:Op woensdag 15 mei 2013 21:06 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Maar in feite mag hij geen boete uitschrijven
waarom maken ze dan niet gwn kentekenplaat houders met reclame of denk ik nu te makkelijkquote:Op woensdag 15 mei 2013 21:08 schreef Salatrel het volgende:
[..]
o jawel hoor. er zijn categorieën waarop ze geschreven worden. weliswaar onterecht dus dan mag je lekker moeite gaan doen om het hopelijk geseponeerd te krijgen.
loopt zelfs een heel topic over op MF dus lekker kansloos om die stickertjes te blijven plakken
Hmm, vreemd dan.quote:Op woensdag 15 mei 2013 21:08 schreef Salatrel het volgende:
[..]
o jawel hoor. er zijn categorieën waarop ze geschreven worden. weliswaar onterecht dus dan mag je lekker moeite gaan doen om het hopelijk geseponeerd te krijgen.
loopt zelfs een heel topic over op MF dus lekker kansloos om die stickertjes te blijven plakken
Omdat je ter plekke niet zomaar tegen een agent in kan gaan. Of een andere agent moet erbij staan en weten dat het wél mag en agent 1 weten te overtuigen. Maar ter plekke is het óf je luistert naar de agent óf ze nemen je bike in beslag.quote:Op woensdag 15 mei 2013 21:01 schreef Vinniiee het volgende:
Ik ken de regels niet uit mijn hoofd.
Als het niet verboden is, waarom zou je hem er dan afhalen?
ik zou dat ding eraf halen alleen maar om al het gezeik te voorkomenquote:Op woensdag 15 mei 2013 21:32 schreef einschtein het volgende:
[..]
Omdat je ter plekke niet zomaar tegen een agent in kan gaan. Of een andere agent moet erbij staan en weten dat het wél mag en agent 1 weten te overtuigen. Maar ter plekke is het óf je luistert naar de agent óf ze nemen je bike in beslag.
"Ja, dan ga je maar in beroep. Nu moet je doen wat ik zeg."
Overigens zijn er meerdere in tegen beroep gegaan en die gewonnen hebben.
Inderdaad. Als een agent zegt "eraf halen die sticker" kun je dat ter plaatse beter direct doen. Anders nemen ze gewoon je motor in beslag of krijg je er nog een extra boete bij vanwege het niet opvolgen van een bevel.quote:Op woensdag 15 mei 2013 21:35 schreef klawie het volgende:
[..]
ik zou dat ding eraf halen alleen maar om al het gezeik te voorkomen
jij maakt er helemaal een feest vanquote:Op woensdag 15 mei 2013 21:38 schreef Dekatria het volgende:
Of je plakt 'm achterop je kenteken. Dat zal ze leren, die agenten.
jij niet idd maar je motor welquote:Op woensdag 15 mei 2013 21:40 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Lekker dwarsliggen, ben je moeilijk te begraven.
ik hoor dat jullie je kortingspas gaan verliezen door die nieuwe koffieautomatenquote:
ik heb al een thermoskannetjequote:Op woensdag 15 mei 2013 21:53 schreef Maegrim het volgende:
[..]
ik hoor dat jullie je kortingspas gaan verliezen door die nieuwe koffieautomaten
ondertussen krijg ik gratis koffie en 20 euro koffiegeld per maand![]()
ontopic broem broem morgen rondje met camera doen
Waarom dat dan?quote:Op woensdag 15 mei 2013 22:08 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ik heb al een thermoskannetjeik haal al bijna geen koffie meer bij broodzaak/kiosk behalve als ik tijd over heb met 1900 op breda
En daarom gaan er bij mij hierna dunlops opquote:Op woensdag 15 mei 2013 22:33 schreef BlackLining het volgende:
Hoogte van de profiel blokken aan de voorkant: 2 mm. Achterkant: 4mm
Leuk man, dat cuppenBen wel een beetje klaar met Michelin onderhand.
dan moet je voor een brigestone of een goodyear gaan die cuppe nagenoeg nooit teminste met auto`squote:Op woensdag 15 mei 2013 22:33 schreef BlackLining het volgende:
Hoogte van de profiel blokken aan de voorkant: 2 mm. Achterkant: 4mm
Leuk man, dat cuppenBen wel een beetje klaar met Michelin onderhand.
Maar jij bent dan ook een mietje. Ik zou hem gewoon aan de voorkant op de kentekenplaat plakkenquote:Op woensdag 15 mei 2013 21:38 schreef Dekatria het volgende:
Of je plakt 'm achterop je kenteken. Dat zal ze leren, die agenten.
Respect hoor.quote:Op woensdag 15 mei 2013 22:41 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Maar jij bent dan ook een mietje. Ik zou hem gewoon aan de voorkant op de kentekenplaat plakken
Auto's.quote:Op woensdag 15 mei 2013 22:41 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Maar jij bent dan ook een mietje. Ik zou hem gewoon aan de voorkant op de kentekenplaat plakken
Daar zijn sowieso geen regels voorquote:
godverquote:Op woensdag 15 mei 2013 21:40 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Lekker dwarsliggen, ben je moeilijk te begraven.
Je ken em ook aanvechtenquote:Op woensdag 15 mei 2013 22:41 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Maar jij bent dan ook een mietje. Ik zou hem gewoon aan de voorkant op de kentekenplaat plakken
Ik heb die sticker nietquote:Op woensdag 15 mei 2013 23:20 schreef lipjes het volgende:
[..]
Je ken em ook aanvechten
http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/8287891#8287891
quote:
Doen ze zelf, als ze niet Fokken op dit deel of Uberhaupt niet meer actief zijn... tja dan ben je meer erelid in mijn opinie dan écht lid. Ze gaan ook niet mee met ritten of laten blijken dat ze een oldbie rit willen.quote:Op donderdag 16 mei 2013 10:59 schreef Den_Haag het volgende:
En wanneer wordt het weer eens normaal motorweer?
en ik mis de echt Fok!Mc
Dat is mooi kut.quote:Op donderdag 16 mei 2013 10:23 schreef Sounddragon het volgende:
Vanmorgen wéér dat kutlampie aan na 10 km, nu kreeg ik hem niet meer uit, op een gegeven moment ging hij alleen uit als ik gas gaf, waaruit ik opmaak dat er een probleem is met de oliedruk; ben maar om gekeerd en heb de auto gepakt.
Morgen ofzo even kijken, zal effe olie en filter verversen, kijken wat er gebeurt, anders moet ik zondag naar NWK om de oliepomp uit het andere blok te plukken, lekker kut net voor de rit.![]()
![]()
Zuur dat soort dingen. Check ook even goed de oliedruksensor. Je zou niet de eerste zijn die zijn blok uit elkaar trekt om er vervolgens achter te komen dat het vals alarm was.quote:Op donderdag 16 mei 2013 10:23 schreef Sounddragon het volgende:
Vanmorgen wéér dat kutlampie aan na 10 km, nu kreeg ik hem niet meer uit, op een gegeven moment ging hij alleen uit als ik gas gaf, waaruit ik opmaak dat er een probleem is met de oliedruk; ben maar om gekeerd en heb de auto gepakt.
Morgen ofzo even kijken, zal effe olie en filter verversen, kijken wat er gebeurt, anders moet ik zondag naar NWK om de oliepomp uit het andere blok te plukken, lekker kut net voor de rit.![]()
![]()
Klote! Hopelijk binnenkort goed nieuws van de arts en beterschap natuurlijk!quote:Op donderdag 16 mei 2013 13:22 schreef lipjes het volgende:
Nou, motorrijden zit er voorlopig niet in.
Arts heeft een spuit in mn knie gezet om te proberen het vocht eruit te halen, dat ging niet.
Daarna nog pretnizon oid erin gespoten gekregen.
7 röntgenfoto's laten maken en 4 buisjes bloed af moeten geven.
Morgen nog een echo.
Komende dagen rust houden
Heeft hier zoveel geregend, als ik de motor uit de schuur wil halen dattie wegzakt in de modderquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwe fetisj erbij: glimmende kettingen![]()
Ik hou van kaas. Geraspte kaas.
Tevens motormuis: 2005 Kawasaki ZX-6R
Ik denk dat dit de tweede set was in 38k kmquote:Op donderdag 16 mei 2013 16:56 schreef BlackLining het volgende:
Veel plezier met poetsen dan maar he
Die kettingset mocht er onderhand wel onderuit ja, lijkt wel een zaagblad op sommige stukken
Zie toch wel wat tanden die scheef beginnen te trekkenquote:Op donderdag 16 mei 2013 16:57 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Ik denk dat dit de tweede set was in 38k km
Een positief iets dan maar: Er ligt een pakketje van Shoei op je te wachten thuis.quote:Op donderdag 16 mei 2013 10:23 schreef Sounddragon het volgende:
Vanmorgen wéér dat kutlampie aan na 10 km, nu kreeg ik hem niet meer uit, op een gegeven moment ging hij alleen uit als ik gas gaf, waaruit ik opmaak dat er een probleem is met de oliedruk; ben maar om gekeerd en heb de auto gepakt.
Morgen ofzo even kijken, zal effe olie en filter verversen, kijken wat er gebeurt, anders moet ik zondag naar NWK om de oliepomp uit het andere blok te plukken, lekker kut net voor de rit.![]()
![]()
FOK! is jullie communicatiemiddel?quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:02 schreef Anne het volgende:
[..]
Een positief iets dan maar: Er ligt een pakketje van Shoei op je te wachten thuis.
Ja, voor de rest communiceren we niet en nooit met elkaar.quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:05 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
FOK! is jullie communicatiemiddel?
Ben benieuwd naar jullie PM/DM-boxquote:Op donderdag 16 mei 2013 17:06 schreef Anne het volgende:
[..]
Ja, voor de rest communiceren we niet en nooit met elkaar.
Ekte FOK! autisten. Jaloers.quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:06 schreef Anne het volgende:
[..]
Ja, voor de rest communiceren we niet en nooit met elkaar.
ik denk nieuwe kussentjes voor de helm! want de andere waren helemaal gaar geworden in de wasmasjien!quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:02 schreef Anne het volgende:
[..]
Een positief iets dan maar: Er ligt een pakketje van Shoei op je te wachten thuis.
Als je een garage hebt wel jaquote:
Ik weet 't wel zeker.quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:40 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ik denk nieuwe kussentjes voor de helm! want de andere waren helemaal gaar geworden in de wasmasjien!
Klote idd! Sterkte manquote:Op donderdag 16 mei 2013 13:22 schreef lipjes het volgende:
Nou, motorrijden zit er voorlopig niet in.
Arts heeft een spuit in mn knie gezet om te proberen het vocht eruit te halen, dat ging niet.
Daarna nog pretnizon oid erin gespoten gekregen.
7 röntgenfoto's laten maken en 4 buisjes bloed af moeten geven.
Morgen nog een echo.
Komende dagen rust houden
Wel al aan vervanging toe, maar niet zo oud dat het problemen oplevert imho.quote:Op donderdag 16 mei 2013 10:36 schreef whY... het volgende:
Ai! Hopelijk kan je het fiksen door het te verversen inderdaad. Is het oude olie?
You can say that againquote:
Erg lang is een groot woord; ik zou het kunnen checken, maar ik denk ergens rond de 12K km ofzo. Ergens in de 2e helft van vorig jaar de koppeling nog gedaan, en toen is alles er vers en fris op- en in gegaan.quote:Op donderdag 16 mei 2013 12:50 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Zuur dat soort dingen. Check ook even goed de oliedruksensor. Je zou niet de eerste zijn die zijn blok uit elkaar trekt om er vervolgens achter te komen dat het vals alarm was.
Edit: Wacht even, ziets heb ik eerder wel gezien ja. Je had het er laatst over dat je olie er al erg lang in zit toch? Het is dan mogelijk dat er zich via de carterontluchter wat condens vormt in het motorblok wat later weer terugzakt in het carter. Omdat de olie daarop drijft lijkt er genoeg olie in te zitten maar gaat er weinig rond, tot de pomp vol open gaat en alles uit het carter meeneemt. Olie of filter verwisselen zou inderdaad wel eens kunnen helpen, en dan goed de olie inspecteren.
Sterkte; mooi klote allemaalquote:Op donderdag 16 mei 2013 13:22 schreef lipjes het volgende:
Nou, motorrijden zit er voorlopig niet in.
Arts heeft een spuit in mn knie gezet om te proberen het vocht eruit te halen, dat ging niet.
Daarna nog pretnizon oid erin gespoten gekregen.
7 röntgenfoto's laten maken en 4 buisjes bloed af moeten geven.
Morgen nog een echo.
Komende dagen rust houden
quote:
Nou, vandaag was ik het wel effe helemaal zatquote:
Kewl, dat werd tijdquote:Op donderdag 16 mei 2013 17:02 schreef Anne het volgende:
[..]
Een positief iets dan maar: Er ligt een pakketje van Shoei op je te wachten thuis.
Jep.quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:05 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
FOK! is jullie communicatiemiddel?
quote:
die dingen zijn altijd massa geschakeld teminste bij auto`s dus miss ligt er gewoon een draadje tegen je blok aan te schurenquote:Op donderdag 16 mei 2013 20:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wel al aan vervanging toe, maar niet zo oud dat het problemen oplevert imho.
[..]
You can say that again![]()
Ik belde vanmiddag de toko die het blok heeft gedaan vorig jaar, en die zei nog nooit een kapotte of versleten oliepomp uit een AT te hebben getrokken. Volgens hem is het bijna zeker de druksensor.
Daarna beetje rondgebeld; en één van dé AT specialisten in NL; African Queens, zegt dattie nog nooit een kapotte oliedruksensor heeft gezien
Dit wordt dus grappig.![]()
Ik ga zo effe een filtertje ophalen in Nijmegen, effe kijken of ik morgenavond olie en filter kan vervangen, misschien effe kijken of het probleem niet elektrisch is, wat stekkers en een stukkie kabelboom checken en schoonmaken, en dan eens kijken wat er gebeurt.
[..]
Precies. Zo heb ik een keer met de Bandit gehad dat ie maar niet uit neutraal wilde komen volgens de cockpitquote:Op donderdag 16 mei 2013 21:04 schreef klawie het volgende:
[..]
die dingen zijn altijd massa geschakeld teminste bij auto`s dus miss ligt er gewoon een draadje tegen je blok aan te schuren
toch nog een beetje kennis ;pquote:Op donderdag 16 mei 2013 21:13 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Precies. Zo heb ik een keer met de Bandit gehad dat ie maar niet uit neutraal wilde komen volgens de cockpit
Achter of voor, en watvoor schijf?quote:Op donderdag 16 mei 2013 20:42 schreef Gummiebeer het volgende:
Nieuwe remschijf in bestelling en pinlock! Minimaal mag een schijf iets van 3.5mm zijn toch? Mijne is nu 3.6, tijd voor een nieuwe.
Gaat goed komenquote:Op donderdag 16 mei 2013 20:19 schreef Salatrel het volgende:
Whehehehe SD gaat de dag voor de rit olie vervangen
Nee, ik ga er NIET vanuit dat hij in orde is. Als om wat voor reden dan ook, ik het zeldzame genoegen heb dat mijn oliepomp aan stront is, kan ik straks voor de derde keer een blok gaan wisselen. Als jij je opwerpt als slachtoffer om hem te financieren en erin te hangen mocht het geluk aan mijn zijde staan, ga ik rijden met een brandend olielampjequote:Op donderdag 16 mei 2013 20:21 schreef BlackLining het volgende:
Lucht wel op he SD, zo'n klaagpost?
Als jouw oliepeil gewoon goed is en de motor niet oververhit denk ik dat je er vanuit kunt gaan dat hij gewoon in orde is. Misschien wat sludge in het filter ofzo, maar ik zou op mijn fiets bij waarschuwingslampjes die aan gaan eerder gaan zoeken naar elektrisch.
I hope so, dat idee had ik gisteren wél, maar na wat hij vanmorgen flikte ben ik daar niet mee van overtuigd. Als het een sluiting is, gaat niet het lampje aan bij stationair, en weer uit zodra ik lichtjes gas geef.. dat rijmt niet, want dan reageert hij op een drukverschil. Sluiting is sluiting, dan gaat 'ie aan, en niet meer uit.quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:04 schreef klawie het volgende:
[..]
die dingen zijn altijd massa geschakeld teminste bij auto`s dus miss ligt er gewoon een draadje tegen je blok aan te schuren
is het bij motoren niet zo dat je blok iets kantelt als je gas geeft maar het kan niks geks zijn anders was je blok allang in de soep gedraaidquote:Op donderdag 16 mei 2013 21:38 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Gaat goed komen
[..]
Nee, ik ga er NIET vanuit dat hij in orde is. Als om wat voor reden dan ook, ik het zeldzame genoegen heb dat mijn oliepomp aan stront is, kan ik straks voor de derde keer een blok gaan wisselen. Als jij je opwerpt als slachtoffer om hem te financieren en erin te hangen mocht het geluk aan mijn zijde staan, ga ik rijden met een brandend olielampje
[..]
I hope so, dat idee had ik gisteren wél, maar na wat hij vanmorgen flikte ben ik daar niet mee van overtuigd. Als het een sluiting is, gaat niet het lampje aan bij stationair, en weer uit zodra ik lichtjes gas geef.. dat rijmt niet, want dan reageert hij op een drukverschil. Sluiting is sluiting, dan gaat 'ie aan, en niet meer uit.
Hehe, let me rephrase: als het oliepeil goed is en het blok niet oververhit, zou ik er om te beginnen (!) vanuit gaan dat de olie en het pompje in orde zijn, en zou ik beginnen met zoeken in de elektraquote:Op donderdag 16 mei 2013 21:38 schreef Sounddragon het volgende:
Nee, ik ga er NIET vanuit dat hij in orde is. Als om wat voor reden dan ook, ik het zeldzame genoegen heb dat mijn oliepomp aan stront is, kan ik straks voor de derde keer een blok gaan wisselen. Als jij je opwerpt als slachtoffer om hem te financieren en erin te hangen mocht het geluk aan mijn zijde staan, ga ik rijden met een brandend olielampje
You never know. Een toerritje zou ik op zich nog wel durven, maar normaliter rijd ik 250 km per dag, en da's 95% snelweg, en dan rijd ik aardig door. Da's net effe wat anders als een beetje rondploffen op B-weggetjesquote:Op donderdag 16 mei 2013 21:41 schreef klawie het volgende:
[..]
is het bij motoren niet zo dat je blok iets kantelt als je gas geeft maar het kan niks geks zijn anders was je blok allang in de soep gedraaid
Ik denk dat je in de war bent met de reden dat auto's een drysump smering hebben en motoren een wetsump smering.quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:41 schreef klawie het volgende:
[..]
is het bij motoren niet zo dat je blok iets kantelt als je gas geeft maar het kan niks geks zijn anders was je blok allang in de soep gedraaid
Elektra is ook nog steeds een goede optie, maar de carterbeschermer moet eraf om daarbij te kunnen, en dat kan dus met wat mazzel morgen pas.quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:47 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Hehe, let me rephrase: als het oliepeil goed is en het blok niet oververhit, zou ik er om te beginnen (!) vanuit gaan dat de olie en het pompje in orde zijn, en zou ik beginnen met zoeken in de elektra
Trouwens, een derde blok ja?Misschien toch maar eens aan de Suzuki?
![]()
of je springt gwn bij anne achteropquote:Op donderdag 16 mei 2013 21:56 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
You never know. Een toerritje zou ik op zich nog wel durven, maar normaliter rijd ik 250 km per dag, en da's 95% snelweg, en dan rijd ik aardig door. Da's net effe wat anders als een beetje rondploffen op B-weggetjesAls de oliedruk te laag is (waar het erg op lijkt) kom je met een ritje wel weg, maar snelweg stampen dik een uur lang is dan wel funest natuurlijk.
Ik kan controleren door een kleppendekseltje te lichten om te kijken of het spul gesmeerd wordt, maar dan nog kan ik geen druk meten ofzo, daar heb je speciaal spul voor nodig, en waardes meten op de sensor schijnt ook niet te kunnen.
Ik heb inmiddels contact met diverse mensen die me kunnen adviseren, en voor krap vier joetjes heb ik een nieuwe; moet alleen effe besteld worden. Als het ik probleem morgenavond niet opgelost krijg, plemp ik er gewoon een nieuwe in, en daarna gaan we weer verder kijken.
Ow... en nee, je blok kantelt helemaal naks, de mijne niet iig..![]()
Nou ja, dat zou ik dan weer niet doen. Stel dat het echt zijn oliepomp is triggert de olie dan dus wel de druksensor (althans, dat zou hij doen in de Bandit, daar zit die achter de ontsteker in het carter thv het bovenste oliepeil). Echter smeer je dan niet de nokkenassen (dohc blokken), en dat is funest kan ik je garanderen.quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:01 schreef klawie het volgende:
[..]
of je springt gwn bij anne achterop
maar denk niet dat het iets mechanies is wat je wel kan proberen is iets dunnere olie en dan tot max bij vullen als hij dan uitblijft is je pomp gwn naar de klote anders zou ik het niet in de pomp gaan zoeken maar ergens anders
Ik heb geen flaporen en ik heet geen Beun van voren.quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:01 schreef klawie het volgende:
[..]
of je springt gwn bij anne achterop
maar denk niet dat het iets mechanies is wat je wel kan proberen is iets dunnere olie en dan tot max bij vullen als hij dan uitblijft is je pomp gwn naar de klote anders zou ik het niet in de pomp gaan zoeken maar ergens anders
ik heb het een keer gehad bij een punto zat altijd 10w40 in en heb er toen 5w30 in gedonderd en nagekeken of me lampje uit ging hoeft maar 10 sec te draaienquote:Op donderdag 16 mei 2013 22:02 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nou ja, dat zou ik dan weer niet doen. Stel dat het echt zijn oliepomp is triggert de olie dan dus wel de druksensor (althans, dat zou hij doen in de Bandit, daar zit die achter de ontsteker in het carter). Echter smeer je dan niet de nokkenassen, en dat is funest kan ik je garanderen.
Ik doelde meer op helemaal vol. Weet niet hoe het bij de AT zit maar bij de Bandit zit de oliedruksensor iets boven het bovenste vulstreepje, enkele millimeters zeg maar. Al zou ik de oliepomp loskoppelen, dan gaat het lampje alsnog uit als de krukas voor de eerste keer rond gaat. Maar desondanks weet ik dan zeker dat ik na 5 kilometer een externe krukas heb.quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:04 schreef klawie het volgende:
[..]
ik heb het een keer gehad bij een punto zat altijd 10w40 in en heb er toen 5w30 in gedonderd en nagekeken of me lampje uit ging hoeft maar 10 sec te draaien
af en toe een beetje creatief zijnquote:Op donderdag 16 mei 2013 22:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik heb geen flaporen en ik heet geen Beun van voren.
Morgen gaat er gewoon nieuwe olie en een fris filter op, elektra effe nalopen, en dan kijk ik verder.
Saampies op de Alp zou ook nog kunnen, maar dan moet ik hem wel effe omhoog schroeven voor de rit.
bedoelde het niet zo bedoelde dat je hem zo vol als mogelijk gooid zonder motorschade op te lopenquote:Op donderdag 16 mei 2013 22:06 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik doelde meer op helemaal vol. Weet niet hoe het bij de AT zit maar bij de Bandit zit de oliedruksensor iets boven het bovenste vulstreepje, enkele millimeters zeg maar. Al zou ik de oliepomp loskoppelen, dan gaat het lampje alsnog uit als de krukas voor de eerste keer rond gaat. Maar desondanks weet ik dan zeker dat ik na 5 kilometer een externe krukas heb.
Ja, dat snap ik wel, maar door hem zo ver mogelijk vol te gooien loop je de kans dat je problemen gaat maskeren. Je doel is immers goed smeren, niet direct het uitkrijgen van dat lampje. Dan kan ik net zo goed het draadje doorknippen.quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:08 schreef klawie het volgende:
[..]
bedoelde het niet zo bedoelde dat je hem zo vol als mogelijk gooid zonder motorschade op te lopen
Bij stijner toevallig?quote:Op donderdag 16 mei 2013 20:42 schreef Gummiebeer het volgende:
Ik denk ook wel elektrisch.Tis een Honda, techniek overleeft elektra.
Nieuwe remschijf in bestelling en pinlock! Minimaal mag een schijf iets van 3.5mm zijn toch? Mijne is nu 3.6, tijd voor een nieuwe.
Ook nog even op een TDM850 gezeten, en dat zit wel goed. Helaas niet op kunnen rijden maar dit gaat wel mijn 2e motor worden.
mijn doel zou zijn alleen effe de werking van de pomp controleren dat lampje brand nl niet voor niets er is ergens iets misquote:Op donderdag 16 mei 2013 22:11 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik wel, maar door hem zo ver mogelijk vol te gooien loop je de kans dat je problemen gaat maskeren. Je doel is immers goed smeren, niet direct het uitkrijgen van dat lampje. Dan kan ik net zo goed het draadje doorknippen.
Een motorblok zou tot de olie onder het minimum komt niet moeten gaan huilen over de oliestand. Doet ie dat wel, dan is het probleem niet te weinig olie, maar zit het ergens anders. Als voorbeeld noemde ik mijn motor, die als hij op max staat de oliewaarschuwing uit zet zelfs als de oliepomp die de smering voor zijn rekening neemt ermee op zou houden. Simpelweg omdat er door de krukas toch wel olie tegen de sensor aan vliegt.
Overigens wel een hele knullige oplossing van Suzuki hoor, met die oliedruksensor in SACS blokken, maar punt blijft staan. Meer olie dan nodig is alleen goed voor een schijnoplossing.
Mja, oliepomp systeem van een motor is wel heel anders dan een auto jaquote:Op donderdag 16 mei 2013 23:10 schreef klawie het volgende:
[..]
mijn doel zou zijn alleen effe de werking van de pomp controleren dat lampje brand nl niet voor niets er is ergens iets mis
maar miss denk ik wel verkeerd omdat motoren eigelijk niet mijn vak is
is idd andersquote:Op donderdag 16 mei 2013 23:14 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Mja, oliepomp systeem van een motor is wel heel anders dan een auto jaLees maar eens in op dry-sump (zoals in een auto) en dan wet-sump zoals het in een motor gaat.
Jah, da's leuk, maar niet als het een rug en 2 dagen sleutelen kost als je miskleuntquote:
Ehm, het is een DRUK sensor, niet een olie-aanwezigheids-sensorquote:Op donderdag 16 mei 2013 22:11 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik wel, maar door hem zo ver mogelijk vol te gooien loop je de kans dat je problemen gaat maskeren. Je doel is immers goed smeren, niet direct het uitkrijgen van dat lampje. Dan kan ik net zo goed het draadje doorknippen.
Een motorblok zou tot de olie onder het minimum komt niet moeten gaan huilen over de oliestand. Doet ie dat wel, dan is het probleem niet te weinig olie, maar zit het ergens anders. Als voorbeeld noemde ik mijn motor, die als hij op max staat de oliewaarschuwing uit zet zelfs als de oliepomp die de smering voor zijn rekening neemt ermee op zou houden. Simpelweg omdat er door de krukas toch wel olie tegen de sensor aan vliegt.
Overigens wel een hele knullige oplossing van Suzuki hoor, met die oliedruksensor in SACS blokken, maar punt blijft staan. Meer olie dan nodig is alleen goed voor een schijnoplossing.
dan moet je dat als een wijze les zienquote:Op donderdag 16 mei 2013 23:42 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jah, da's leuk, maar niet als het een rug en 2 dagen sleutelen kost als je miskleunt
Ligt een beetje aan de implementatie heaquote:Op donderdag 16 mei 2013 23:48 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ehm, het is een DRUK sensor, niet een olie-aanwezigheids-sensorHet ding meet of er druk wordt opgebouwd door de oliepomp in het systeem; klein detail
, dus als hij brandt, heb je te weinig druk. En dat kan doordat er domweg (veel) te weinig olie in zit, óf.... als de pomp zijn werk niet- of niet goed doet.
Misschien verandert dat de theoriën een beetje
Bij mij zit ie linksonder aan de zijkant van het blok tussen de pomp en de koeleraansluiting; lijkt me logisch dat hij dus met zijn voetjes in een oliekanaal zitquote:Op vrijdag 17 mei 2013 00:19 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ligt een beetje aan de implementatie heaNou weet ik niet hoe Honda het doet, maar ik weet wel dat de sensor op mijn motor vrij open zit, naast de ontsteking om precies te zijn, en dat daar geen olie jet op gericht is. Staat niet echt heel veel druk op.
Hmmja, dat heb ik niks gezegdquote:Op vrijdag 17 mei 2013 00:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Bij mij zit ie linksonder aan de zijkant van het blok tussen de pomp en de koeleraansluiting; lijkt me logisch dat hij dus met zijn voetjes in een oliekanaal zit
Hehequote:
mot die van deze motor idd nog downloadenquote:Op vrijdag 17 mei 2013 00:25 schreef BlackLining het volgende:
[..]
HeheOnderhoud aan een motor is niet zo moeilijk hoor. Even de Haynes erbij, en dan kun je vrijwel alles zelf
Maar inderdaad moet je er niet zomaar vanuit gaan dat het hetzelfde werkt als een auto.
Altijd lekker toch? door een grote wolk van gloeiend hete deeltje heen moet rijden..quote:Op vrijdag 17 mei 2013 00:37 schreef BlackLining het volgende:
Ik moet toch eens wat gaan doen aan de vlammen uit mijn uitlaat denk ikKrijg onderhand commentaar dat men niet meer achter mij wil rijden vanwege schroeiplekken op het vizier
Er is ook altijd wel wat met dat ding van jouquote:Op vrijdag 17 mei 2013 00:37 schreef BlackLining het volgende:
Ik moet toch eens wat gaan doen aan de vlammen uit mijn uitlaat denk ikKrijg onderhand commentaar dat men niet meer achter mij wil rijden vanwege schroeiplekken op het vizier
Gewoon lulkoek, allemaal jaloers op dat brute geroffelquote:Op vrijdag 17 mei 2013 08:21 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Er is ook altijd wel wat met dat ding van jou
al knalde mijn bandit ook wel eens
Hehe, niet meer 'fixen' voor de rit hequote:Op vrijdag 17 mei 2013 08:32 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Gewoon lulkoek, allemaal jaloers op dat brute geroffel![]()
Ik vind het wel leuk, dat geknal. Alleen zijn de kleppen het niet zo met me eens vrees ik.
Neuh, alleen ff de DB killer eruit halen. Dat is niksquote:Op vrijdag 17 mei 2013 08:39 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Hehe, niet meer 'fixen' voor de rit he
Oja, de db-killer, gaan we Duitsland nog in?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 09:26 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Neuh, alleen ff de DB killer eruit halen. Dat is niks
Klein stukje zo te zien.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 09:26 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Oja, de db-killer, gaan we Duitsland nog in?
Ik vind ze maar apart, weet niet of ik ze nu mooi of net iets te apart vind.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 09:32 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Ja, hij heeft een groene staan. Ziet er nog netjes uit
En dat vind ik juist het mooieaparte eraan. Hij is bijna mooi van lelijkheid. Alleen die groene lak staat niet zo goed bij die fiets.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 09:39 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ik vind ze maar apart, weet niet of ik ze nu mooi of net iets te apart vind.
Meeste moeite heb ik met de kop.
Precies! blauw of grijs is stukken beter!quote:Op vrijdag 17 mei 2013 09:41 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
En dat vind ik juist het mooieaparte eraan. Hij is bijna mooi van lelijkheid. Alleen die groene lak staat niet zo goed bij die fiets.
Ik vind die eerste wel vet eigenlijkquote:Op vrijdag 17 mei 2013 09:39 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ik vind ze maar apart, weet niet of ik ze nu mooi of net iets te apart vind.
Meeste moeite heb ik met de kop.
[ afbeelding ]
Apart
[ afbeelding ]
Deze is wel tof
[ afbeelding ]
En hier valt het wel weer mee
In de zin dat er modder op hoort te zitten heaquote:Op vrijdag 17 mei 2013 09:45 schreef KneusTeun het volgende:
Modder?
Ja ik vind het dus net iets te weinig all road. Ik mis het cross gedeelte...
Ja dat bedoel ik, ik vind hem niet echt daar thuis horen.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 09:48 schreef BlackLining het volgende:
[..]
In de zin dat er modder op hoort te zitten hea
Mja, klopt. Zie edit:quote:Op vrijdag 17 mei 2013 09:49 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik, ik vind hem niet echt daar thuis horen.
[ afbeelding ]
Het kan, maar het ziet er toch beetje vreemd uit. Ik vind het meer een gewone tour fiets.
Die foto die jij post is wel heel erg ja. Zakt wel heel ver door.quote:Hij mist naar mijn inzien, maar wat weet ik ervan, wat clearance (?) tussen de wielen en de rest van de motor. Hij zou een langere voorvork moeten hebben, en achter iets hoger op de veer moeten staan.
1.54 Lakh? Woon je in India ofzo? Of ga je dan uit van introductieprijzen die voor daar genoemd worden? Ik moet beter lezen.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 09:50 schreef xVenom het volgende:
Ik heb nog geen rijbewijs, wel van plan om er mee te beginnen asap. Maar ondertussen wel aan het rondkijken naar een motor.
Ik heb gelezen dat er een 250cc R-Styled yamaha zou komen dit jaar, in India is hij al te koop schijnbaar, daar is het de 'Yamaha YZF-R4' en zou hij 1.54 lakh (~2200¤) kosten. Iemand meer informatie over die fiets?
Ik ben overigens oud genoeg om volgend jaar met het 35kw rijbewijs te beginnen
Een fiets met een identiteitscrisisquote:Op vrijdag 17 mei 2013 09:49 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik, ik vind hem niet echt daar thuis horen.
[ afbeelding ]
Het kan, maar het ziet er toch beetje vreemd uit. Ik vind het meer een gewone tour fiets.
Ja precies, ik vind ze zeker wat hebben. Maar ik zou niet weten of ik er blij mee zou zijn. Dan liever een racer om te racen of een crosser om mee te crossenquote:Op vrijdag 17 mei 2013 09:55 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Een fiets met een identiteitscrisis![]()
het is geen allroad, geen tour en geen sport. Zit van alles wat in. Vering is ook te stug voor allroad maar te zacht voor stevig sturen.
net zo 'geschikt' als een bandit; je kunt een motor met 18 inch gietwielen natuurlijk niet droge ogen de titel 'allroad' meegeven hequote:Op vrijdag 17 mei 2013 09:58 schreef BlackLining het volgende:
Lijkt me verder wel prima geschikt om gewoon een onverharde weg mee te nemen. Je hebt natuurlijk offroad en offroad hea.
Neuh, maar onverharde wegen pak ik ook wel eens op de Bandit, dat zal op een TDM net even wat lekkerder gaan denk ik. Er zit natuurlijk nog altijd een flink verschil tussen offroad als in een onverhard weggetje, of offroad als in spelen in de modder.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 10:26 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
net zo 'geschikt' als een bandit; je kunt een motor met 18 inch gietwielen natuurlijk niet droge ogen de titel 'allroad' meegeven he
Maar is dat all-road?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 10:00 schreef pindaplukker het volgende:
blablablaoffroadblabla
Time for some porn!
Ik zat er al op te wachten jaquote:Op vrijdag 17 mei 2013 10:59 schreef Dekatria het volgende:
Zei er iemand porno?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 17 mei 2013 11:05 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Zo'n caféracer-achtige look met zo'n kort kontje, manmanman
[ afbeelding ]
ieuw, dan 10x liever zo'n bovenstaande triumph.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 11:25 schreef WallyPower118 het volgende:
Als we t dan toch over mooie kale fietsen hebben..
[ afbeelding ]
Gatverdammequote:Op vrijdag 17 mei 2013 11:25 schreef WallyPower118 het volgende:
Als we t dan toch over mooie kale fietsen hebben..
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 17 mei 2013 11:27 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
ieuw, dan 10x liever zo'n bovenstaande triumph.
t gehaat kent weer geen grenzen hier..quote:
Daar hoort een gebit vol met gouden vullingen bij?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 11:25 schreef WallyPower118 het volgende:
Als we t dan toch over mooie kale fietsen hebben..
[ afbeelding ]
Ja sorry, maar ik vind dat echt verschrikkelijk lelijkquote:Op vrijdag 17 mei 2013 11:29 schreef WallyPower118 het volgende:
[..]
[..]
t gehaat kent weer geen grenzen hier..![]()
Ik hou best van een café-racer. maar de bovenstaande Triumph voorbeelden zijn niet mijn invulling daarvan...
Ja eens, het kan subtieler..quote:Op vrijdag 17 mei 2013 11:31 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Daar hoort een gebit vol met gouden vullingen bij?
Ze zijn beetje door geschoten bij deze fiets...
Kan zo'n gedrocht nog rijden dan?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 11:34 schreef WallyPower118 het volgende:
[..]
Ja eens, het kan subtieler..
Maar bij zo'n fiets kijk ik meer naar de handgelaste bochten in de titanium uitlaat, de opengewerkte riemdeksels en koppelingshuis en de gebreide olie leidingen naar de koeler
Het is en blijft een ducati..quote:Op vrijdag 17 mei 2013 11:36 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Kan zo'n gedrocht nog rijden dan?Lijkt me zo dat dat blok compleet vastnaait na 3 kilometer.
Oh, dus eigenlijk is ie niet eens opengewerkt maar gewoon uit elkaar gevallen dan?quote:
Eerlijk gezegd denk ik dat die stukgati nog verder komt dan die verzaagde Engelse Triumphsquote:Op vrijdag 17 mei 2013 11:43 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Oh, dus eigenlijk is ie niet eens opengewerkt maar gewoon uit elkaar gevallen dan?
Als er hier een Ducati voorbij rijdt moet ik altijd schuilen achter een boom in verband met rondvliegende onderdelenquote:Op vrijdag 17 mei 2013 11:50 schreef WallyPower118 het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd denk ik dat die stukgati nog verder komt dan die verzaagde Engelse Triumphs
Dat betekend dus dat die wel wou starten..quote:Op vrijdag 17 mei 2013 11:51 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Als er hier een Ducati voorbij rijdt moet ik altijd schuilen achter een boom in verband met rondvliegende onderdelen
Niet zo bijdehand ehquote:Op vrijdag 17 mei 2013 11:53 schreef WallyPower118 het volgende:
[..]
Dat betekend dus dat die wel wou starten..
Haha, je bent op fok, haat is hier de normquote:Op vrijdag 17 mei 2013 11:29 schreef WallyPower118 het volgende:
[..]
[..]
t gehaat kent weer geen grenzen hier..![]()
Ik hou best van een café-racer. maar de bovenstaande Triumph voorbeelden zijn niet mijn invulling daarvan...
Verlengde Busa's zijn ook mooi, mits ze maar gebruikt worden waar ze voor bedoeld zijn met zo'n brug erin..quote:Op vrijdag 17 mei 2013 11:56 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Haha, je bent op fok, haat is hier de norm
Maar ieder zijn smaak toch? Er zijn ook mensen die een Busa met verlengde achterbrug mooi vinden
Alleen rechtdoor dus.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:03 schreef WallyPower118 het volgende:
[..]
Verlengde Busa's zijn ook mooi, mits ze maar gebruikt worden waar ze voor bedoeld zijn met zo'n brug erin..
Als die ketting een eigen leven gaat leiden met 300+ zal er vast wel meer kapot zijn dan alleen een ketting.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:13 schreef BlackLining het volgende:
Vraag me altijd af wat die gasten doen als hun ketting eraf naait onderweg.
ANWB bellen? "Hallo, kunt u even langskomen met een ketting van 3,5 meter?"
jupquote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:56 schreef Dekatria het volgende:
mm.
Staat in de Haynes 50-50 KVS-demiwater, staat op de KVS verpakking dattie kant en klaar is en niet verdunt mag worden. Ik neem aan dat t verdunnen dus al gedaan is?
En dan die Harley rijders die die onderdelen meteen oppaken in de hoop dat ze hun eigen hokken ermee aan de praat kunnen houdenquote:Op vrijdag 17 mei 2013 11:51 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Als er hier een Ducati voorbij rijdt moet ik altijd schuilen achter een boom in verband met rondvliegende onderdelen
Verlengde Busa's zijn spuuglelijk. Dat kreng is al lang genoeg as isquote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:03 schreef WallyPower118 het volgende:
[..]
Verlengde Busa's zijn ook mooi, mits ze maar gebruikt worden waar ze voor bedoeld zijn met zo'n brug erin..
Echt hequote:
Goddomme wat een kermisattractiequote:
quote:
Wat een lelijk hokquote:
Ik kon niet lopen in die dingenquote:Op vrijdag 17 mei 2013 15:00 schreef Skv het volgende:
Uiteindelijk overigens voor TCX X-street WP's gegaan:
[ afbeelding ]
Prijs is hetzelfde, maar de X-streets zitten een stuk beter en voelen (tegen mijn verwachting in) een stuk steviger aan. Leuk voor de zomer.
Misschien loop ik dan wel als een debiel ofzoquote:Op vrijdag 17 mei 2013 15:13 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ik kon niet lopen in die dingenleek wel alsof er metalen zool in zat!
Die heb ik niet gepast.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 15:14 schreef Skv het volgende:
[..]
Misschien loop ik dan wel als een debiel ofzo
Dat idee had ik juist bij de Alpinestars. Alsof je een skischoen aantrekt.
Ja, maar er viel niet in te lopen, alsof je dus 2 stalen platen over je hele voet hebt! Dus klomp idee.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 15:17 schreef BlackLining het volgende:
Het is dan ook een motorschoen. Je weet wel, zo'n beschermende
Ze mogen juist niet teveel ruimte geven.
Ja, maar het is inderdaad wel handig als ik even naar school rijd. (maximaal toegestane snelheid over de gehele route max 50quote:Op vrijdag 17 mei 2013 15:21 schreef BlackLining het volgende:
Hamm, ik blijf het riskant vinden. Wil toch erg graag mijn kuiten beschermd hebben en ik wil dat mijn enkel niet zomaar alle kanten op gedouwt kan worden.
Leuke dingen wel onder een kevlar broek, maar ik hou het bij hoge laarzen.
Zijn ze voor mij ook voor, onder kevlar broek (die op het moment ingekort wordt, lengtemaat 36 is me echt veel te lang). Woon op 10-15 minuten rijden van Bloemendaal aan zee, dus voor die ritjes is het wel lekker. Of als het gewoon heet is en ik over 80-wegen naar mijn werk rij.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 15:21 schreef BlackLining het volgende:
Hamm, ik blijf het riskant vinden. Wil toch erg graag mijn kuiten beschermd hebben en ik wil dat mijn enkel niet zomaar alle kanten op gedouwt kan worden.
Leuke dingen wel onder een kevlar broek, maar ik hou het bij hoge laarzen.
Ik heb inderdaad de ninja 300 ook gezien, mocht de R4 (nog) niet te krijgen is tegen die tijd, zal het wellicht ook wel de ninja 300 worden. Momenteel heb ik een gilera DNA, dus een enigszins sportief ogende motor zou ik het liefst hebben. Lessen gaan overigens op een, overigens ook toffe, XJ6 met 57kW.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 09:54 schreef BlackLining het volgende:
[..]
1.54 Lakh? Woon je in India ofzo? Of ga je dan uit van introductieprijzen die voor daar genoemd worden? Ik moet beter lezen.
Kunt ook kijken naar een Ninja 250 of de nieuwe Ninja 300 als je in dat segment zoektMaar met 35 kW kun je wel wat meer toch? Kun je motoren tot 70kW knijpen en dat is best nog wel wat. De meeste 600's zijn geen probleem.
Wat altijd werk is om wat te zoeken naar Youtube filmpjes over of geschoten door de bewuste cam. Dan krijg je er wel een goed beeld van.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 16:09 schreef Gummiebeer het volgende:
Vakantiegeld is binnen!![]()
En nu dus aan het kijken naar een cam. Bullet HD is niet of nauwelijks meer leverbaar, enkel de Lite versie nog. Gopro hero 2 en 3 zijn mij te duur, het moet wel leuk blijven natuurlijk.
Ik neig dus naar de Rollei Bullet HD 2 lite, maar is dat wel een goede keuze? En zijn de bijgeleverde bevestigingmaterialen voldoende om de cam op de helm te zetten?
Ik zelf heb voor 35,- (ja geluk) een contour HD gekocht. Die zijn tegenwoordig ook wel betaalbaar, en grootste voordeel vind ik het profiel. De gopro vind ik gewoon te lomp.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 16:09 schreef Gummiebeer het volgende:
Vakantiegeld is binnen!![]()
En nu dus aan het kijken naar een cam. Bullet HD is niet of nauwelijks meer leverbaar, enkel de Lite versie nog. Gopro hero 2 en 3 zijn mij te duur, het moet wel leuk blijven natuurlijk.
Ik neig dus naar de Rollei Bullet HD 2 lite, maar is dat wel een goede keuze? En zijn de bijgeleverde bevestigingmaterialen voldoende om de cam op de helm te zetten?
Dat de belasting maar eens opschiet met terugbetalenquote:Op vrijdag 17 mei 2013 16:09 schreef Gummiebeer het volgende:
Vakantiegeld is binnen!![]()
En nu dus aan het kijken naar een cam. Bullet HD is niet of nauwelijks meer leverbaar, enkel de Lite versie nog. Gopro hero 2 en 3 zijn mij te duur, het moet wel leuk blijven natuurlijk.
Ik neig dus naar de Rollei Bullet HD 2 lite, maar is dat wel een goede keuze? En zijn de bijgeleverde bevestigingmaterialen voldoende om de cam op de helm te zetten?
http://www.marktplaats.nl(...)eviousAction=asqSentquote:Op vrijdag 17 mei 2013 16:19 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ik zelf heb voor 35,- (ja geluk) een contour HD gekocht. Die zijn tegenwoordig ook wel betaalbaar, en grootste voordeel vind ik het profiel. De gopro vind ik gewoon te lomp.
en toch merk ik er vrij weinig van zolang die aan de zijkant zit en niet bovenop de helmquote:Op vrijdag 17 mei 2013 16:41 schreef einschtein het volgende:
Contour HD is een prima cam, ja.Zijn genoeg die de mening met je delen over de GoPro qua lompheid.
Drift is ook een prima ding.
Ik ook hoor. Ik heb de GoPro altijd naast mijn helm hangen, bovenop vind ik wat idioot. Maar zo nu en dan rijdt ik even zonder de camera en dan merk ik er eigenlijk niets van.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 16:43 schreef Salatrel het volgende:
[..]
en toch merk ik er vrij weinig van zolang die aan de zijkant zit en niet bovenop de helm
Volgens mij redelijke prijs, die accessoires zijn normaal ook al duur!quote:Op vrijdag 17 mei 2013 16:37 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
http://www.marktplaats.nl(...)eviousAction=asqSent
Zoiets? Prijs lijkt mij redelijk.
Hier ook, moet zeggen dat ik er altijd erg weinig van merk dat ik hem naast mn helm heb hangenquote:Op vrijdag 17 mei 2013 16:43 schreef einschtein het volgende:
[..]
Ik ook hoor. Ik heb de GoPro altijd naast mijn helm hangen, bovenop vind ik wat idioot. Maar zo nu en dan rijdt ik even zonder de camera en dan merk ik er eigenlijk niets van.
Ja 100% eens. 720p met 50 of 60 frames is wel nice!quote:Op vrijdag 17 mei 2013 16:48 schreef BlackLining het volgende:
Resolutie hoef je alvast niet naar te kijken. Dat soort kleine beeldsensoren kunnen wellicht 1080p vastleggen maar dan worden de pixels op de chip zo klein dat ze in kwaliteit achteruit aan en je beter af bent met 720pOok dat kleurverschil valt prima met nabewerking op te vangen als het niet te erg is.
Met een kleine imbus alles weg geschraaptquote:Op vrijdag 17 mei 2013 14:33 schreef 1517 het volgende:
Ik ben mijn voorrem aan het reviseren.
Er zitten restjes rubberen ringen aan gekoekt aan de remklauw zelf
Heeft iemand een tip hoe ik die kan verwijderen?
Ik dacht uitkoken maar is dat een goed idee?
Wel nieuwe erin hequote:Op vrijdag 17 mei 2013 16:49 schreef 1517 het volgende:
[..]
Met een kleine imbus alles weg geschraapt
quote:Op vrijdag 17 mei 2013 18:13 schreef Dekatria het volgende:
[ afbeelding ]
Nu wist ik dat m'n positive reinforcement werkt, maar dat mensen nu ook richting gaan aangeven bij het ruimte maken had ik niet durven denken
ik heb pechhulp afgeslotenquote:Op vrijdag 17 mei 2013 19:58 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Net nog even de ketting goed in het vet gezetStond verdomme net twee dagen stil en er verschenen alweer roestplekken op zeg
Morgen nog even een beetje olie erbij en dan zou ie er wel weer klaar voor moeten zijn.
SD, probleem met de oliedruk alweer opgelost?
Dat heb ik ook, maar ik verwacht dat niet nodig te hebben. Ik heb het eigenlijk vooral voor twee auto's die ik wel eens leen en die beide kuren hebbenquote:
auto`s heb je geen pechhulp voor nodig met een hamer in je kofferbak kom je overal ik heb tot nu toe altijd mezelf kunnen helpen in 2 van de 3 gevallen had ik een hamer nodigquote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:08 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat heb ik ook, maar ik verwacht dat niet nodig te hebben. Ik heb het eigenlijk vooral voor twee auto's die ik wel eens leen en die beide kuren hebben
was is ook als eerst maar kosten 30euro in de maand heb nu mijn verzekering via ohra 91 euro en pechhulp europa plus vervangend vervoer kost 108euro bij alianzquote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:10 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik ben gewoon nog altijd lid van de knmv
Mwah, ik heb een tomtom van ze gehad, dan ga ik nu even niet zeuren om die 2 tientjes wegenbelasting extraquote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:14 schreef klawie het volgende:
[..]
was is ook als eerst maar kosten 30euro in de maand heb nu mijn verzekering via ohra 91 euro en pechhulp europa plus vervangend vervoer kost 108euro bij alianz![]()
ik kreeg een helm muts die ik nooit draag en waar ik er 3 van heb nog van lessenquote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:15 schreef Yreal het volgende:
[..]
Mwah, ik heb een tomtom van ze gehad, dan ga ik nu even niet zeuren om die 2 tientjes wegenbelasting extra
Helmmutsen , wat een troepquote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:16 schreef klawie het volgende:
[..]
ik kreeg een helm muts die ik nooit draag en waar ik er 3 van heb nog van lessen![]()
Motor = carburateur, mechanische ontstekingquote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:12 schreef klawie het volgende:
[..]
auto`s heb je geen pechhulp voor nodig met een hamer in je kofferbak kom je overal ik heb tot nu toe altijd mezelf kunnen helpen in 2 van de 3 gevallen had ik een hamer nodig
idd doe wel sinds kort oordopjes in dat vind ik wel fijn maar die mutsen zitten altijd in de wegquote:
ruilen doe jij mij motor ik jou autoquote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:18 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Motor = carburateur, mechanische ontsteking
Auto = injectie met ECU
Motor kan ik nog fixen met DUCT tape en ijzerdraad. Een auto zit veel te vol met technische rommel en eigenwijze software. Daar begin ik nog niet eens aan.
Ik heb laatst eens dropkick murphys geluisterd tijdens het rijdenquote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:18 schreef klawie het volgende:
[..]
idd doe wel sinds kort oordopjes in dat vind ik wel fijn maar die mutsen zitten altijd in de weg
quote:Op vrijdag 17 mei 2013 16:41 schreef Salatrel het volgende:
De drift HD is nu 200 euro of zo? Mooi cameraatje wel hoor
Ik heb gele oortjes voor mijn telefoon.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:21 schreef klawie het volgende:
[..]
wtf !!!!! nee ik doe gwn die gele dopjes in tegen het geluid
begrijp ik wel met zulke muziek op wil je zo snel mogelijk op je bestemming zijn zodat dat gejank uit kanquote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:22 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik heb gele oortjes voor mijn telefoon.
Nee echt door de berm, over stoepjes, alles maar zo hard mogelijk door het centrum te komen haha
Haten op dropkick murphysquote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:24 schreef klawie het volgende:
[..]
begrijp ik wel met zulke muziek op wil je zo snel mogelijk op je bestemming zijn zodat dat gejank uit kan
moest vandaag wel uit wijken voor een busje die opeens keihard achteruit reedt was ik ook het stoepje op geschoten bleek het later een klant te zijn![]()
idd en je verbaast je nog hoeveel mensen ook motor hebben geredenquote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:28 schreef Yreal het volgende:
[..]
Haten op dropkick murphys![]()
Oh, en klanten vinden mijn motor ook tof altijdEn het hele kantoor dacht gisteren dat ik verongelukt was terwijl mijn motor nog gewoon in het zicht in de tuin stond. Ik had lekker de trein gepakt omdat ik niet zoveel zin had om een uur op de snelweg te gaan zitten als het ook anders kon..
Had van de week een keer mijn motor geparkeerd naast de gruwelijke dikke mercedes van een klant (geen idee wat voor, maar mijn baas was flink jaloers) en die man kwam ook weer langs dat ie het zo tof vond dat ik motor reedquote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:30 schreef klawie het volgende:
[..]
idd en je verbaast je nog hoeveel mensen ook motor hebben gereden
Nou, die kom ik dan weer zelden tegenquote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:30 schreef klawie het volgende:
[..]
idd en je verbaast je nog hoeveel mensen ook motor hebben gereden
Zeg ehh, kom jij nou wel of niet morgen?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:33 schreef Yreal het volgende:
[..]
Had van de week een keer mijn motor geparkeerd naast de gruwelijke dikke mercedes van een klant (geen idee wat voor, maar mijn baas was flink jaloers) en die man kwam ook weer langs dat ie het zo tof vond dat ik motor reed
Ik vrees van niet.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:34 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Zeg ehh, kom jij nou wel of niet morgen?
Is opzich wel goed strafbaar. Als in, niet meer verder mogen rijden.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:38 schreef picodealion het volgende:
Net even naar Tilburg heen en weer om wat onderdelen voor mijn motor op te halen (heb nog steeds de schade van mijn val van vorige week), valt halverwege de kilometerteller uit. Nou heb ik geen tijd meer om die na te kijken voor de rit van morgen, verantwoord om er toch mee te rijden denken jullie? (Ik weet uiteraard wel welke toerentallen ongeveer welke snelheden zijn)
denk als je midden in de groep blijft dat het niet op valt maar de heen en teug reis dat zou een risico kunnen zijnquote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:39 schreef picodealion het volgende:
Daar was ik ook al bang voor, maar hoe controleren ze dat?
Zo goed als nietquote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:39 schreef picodealion het volgende:
Daar was ik ook al bang voor, maar hoe controleren ze dat?
Gewoon zorgen dat er geen agent naast je komt rijdenquote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:40 schreef klawie het volgende:
[..]
denk als je midden in de groep blijft dat het niet op valt maar de heen en teug reis dat zou een risico kunnen zijn
past een fiets teller er niet op effe
Tja, ik ben er ook net mee terug van Tilburg gereden, ik snap dat het niet mag en in zekere zin gevaarlijk kan zijn maar dat was nou niet iets waarvoor ik 'm een eind verderop in het land ga laten staan.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:40 schreef klawie het volgende:
[..]
denk als je midden in de groep blijft dat het niet op valt maar de heen en teug reis dat zou een risico kunnen zijn
past een fiets teller er niet op effe
Samequote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:42 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dan is uberhaupt mijn pak nog niet droog, gok ik
rij je zonder pak doe ik ookquote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:42 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dan is uberhaupt mijn pak nog niet droog, gok ik
Ik woon 150km van het startpuntquote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:42 schreef klawie het volgende:
[..]
rij je zonder pak doe ik ook
en ander fohn je hem droog
snap ik downlaod ander een app om je mobiel of zet een tom tom erbijquote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:42 schreef picodealion het volgende:
[..]
Tja, ik ben er ook net mee terug van Tilburg gereden, ik snap dat het niet mag en in zekere zin gevaarlijk kan zijn maar dat was nou niet iets waarvoor ik 'm een eind verderop in het land ga laten staan.
Echt gevaarlijk is het ook niet, maar het is nu eenmaal 1 van de eisen aan een motorfiets om in het verkeer te mogen deelnemenquote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:42 schreef picodealion het volgende:
[..]
Tja, ik ben er ook net mee terug van Tilburg gereden, ik snap dat het niet mag en in zekere zin gevaarlijk kan zijn maar dat was nou niet iets waarvoor ik 'm een eind verderop in het land ga laten staan.
130km hierquote:
Jij gaat 130km heen en terug in je spijkerbroekie doen?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:46 schreef klawie het volgende:
[..]
130km hier![]()
ik heb een leer pak maar voor mij gevoel sta je vrelijk voor lul met een leer pak aan op een zr 7s midlife crissis model
Je komt maar gewoon.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:38 schreef picodealion het volgende:
Net even naar Tilburg heen en weer om wat onderdelen voor mijn motor op te halen (heb nog steeds de schade van mijn val van vorige week), valt halverwege de kilometerteller uit. Nou heb ik geen tijd meer om die na te kijken voor de rit van morgen, verantwoord om er toch mee te rijden denken jullie? (Ik weet uiteraard wel welke toerentallen ongeveer welke snelheden zijn)
hoezo niet????quote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:46 schreef Yreal het volgende:
[..]
Jij gaat 130km heen en terug in je spijkerbroekie doen?
Sir yes sir.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:47 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Je komt maar gewoon.
Zou alleen als ik jou was niet de N65 pakken dan
Flitserdeflitserdeflitsquote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:47 schreef picodealion het volgende:
[..]
Sir yes sir.
-edit-
Oh daar heb ik volgens mij net een heel stuk op gereden. Hoezo?
Gewoon ruim remmen? De gemiddelde automobilist remt ver genoeg af voor die dingen en dan pas je je toch gewoon daar aan aan?quote:
Ja, moet je goed doen zoquote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:49 schreef klawie het volgende:
[..]
zon pak zit niet fijn geef mij maar gwn me spijkerbroek t liefst me nikes en dan gaan
Jesnelheid moet meetbaar zijn. Volgens mij mag dat ook met iets anders dan een snelheidsmeter. Op mijn alp heb ik een hele tijd met een fiets teller geredenquote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:39 schreef Yreal het volgende:
[..]
Is opzich wel goed strafbaar. Als in, niet meer verder mogen rijden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een jaar na dato.
http://sportbike.natkd.com/road_rash.htm
Ik dacht dat hier de users die hier vaak posten wel wat slimmer waren, maar als ik van jouw post uit moet gaan.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:49 schreef klawie het volgende:
[..]
zon pak zit niet fijn geef mij maar gwn me spijkerbroek t liefst me nikes en dan gaan
ik zal hem wel gwn aan doen anders val ik buiten de bootquote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:12 schreef einschtein het volgende:
[..]
Ik dacht dat hier de users die hier vaak posten wel wat slimmer waren, maar als ik van jouw post uit moet gaan.Nu weet ik dat je de enige bent hier, dus dat maakt het dan weer wat beter.
Mensen die zo, als jij jezelf nu beschrijft, op de motor gaan zitten zijn ronduit achterlijk.
Ik voel me ook gewoon niet veilig als ik geen fatsoenlijk spul aan heb. In de stad gaat het nog wel, maar daarbuiten moet je gewoon altijd motorkleren aan vind ik.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:12 schreef einschtein het volgende:
[..]
Ik dacht dat hier de users die hier vaak posten wel wat slimmer waren, maar als ik van jouw post uit moet gaan.Nu weet ik dat je de enige bent hier, dus dat maakt het dan weer wat beter.
Mensen die zo, als jij jezelf nu beschrijft, op de motor gaan zitten zijn ronduit achterlijk.
Dat is de verkeerde reden om een motorpak aan te trekken.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:13 schreef klawie het volgende:
[..]
ik zal hem wel gwn aan doen anders val ik buiten de boot
Nee, je moet altijd full gear (al helemaal met zulke ritjes) dragen omdat je nog graag wat van je huid overhoudt mocht er wel iets gebeuren. Er blijft geen ruk van je huid over als je met 120 onderuit gaat.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:13 schreef klawie het volgende:
[..]
ik zal hem wel gwn aan doen anders val ik buiten de boot
Inderdaad.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:14 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik voel me ook gewoon niet veilig als ik geen fatsoenlijk spul aan heb. In de stad gaat het nog wel, maar daarbuiten moet je gewoon altijd motorkleren aan vind ik.
Morgenochtend meteen naar de dealer voor koelvloeistof.quote:Ik was net koelvloeistof aan het bijvullen. Omdat ik de thermostaat even open wilden hebben zodat het hele systeem kon circuleren heb de motor goed warm laten draaien.
Geen problemen tot 99 graden maar bij 100 graden sprong de slang net voor de pomp eraf en kon ik gaan dweilen... Ik heb het hele systeem nu leeg, incl. reservetank. Iemand enig idee waardoor dit zou kunnen komen?
Ter informatie: ik had van tevoren 5 cl demi-water direct in de radiator gegoten (afgevuld) en de reserve compleet gevuld tot aan het maximum level met demi-water, zeg een 25 cl... De reservetank is niet gebruikt tijdens het draaien.
Maakt het uit of de koelvloeistof kant en klaar is of bijgevuld moest worden met demi-water? Dit is de eerste keer sinds ik de motor in mijn bezit heb dat ik iets met de koelvloeistof moest doen.
Don't quote the obvious.quote:
Slang knalt eraf omdat de druk te hoog is. Waarom weet ik niet, ik heb nu ook voor het eerst een fiets met KVSquote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:48 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Don't quote the obvious.
Zoek liever mee naar een mogelijke oorzaak zodat ik met een gerust hart dat ding weer kan vullen met koelvloeistof.
Die ontdekking had ik ook gedaan toen m'n schoenen vol met loeihete koelvloeistof stondenquote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:49 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Slang knalt eraf omdat de druk te hoog is. Waarom weet ik niet, ik heb nu ook voor het eerst een fiets met KVS
Knuppel.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:48 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Don't quote the obvious.
Zoek liever mee naar een mogelijke oorzaak zodat ik met een gerust hart dat ding weer kan vullen met koelvloeistof.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |