abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126607218
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 22:02 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Nou ja, dat zou ik dan weer niet doen. Stel dat het echt zijn oliepomp is triggert de olie dan dus wel de druksensor (althans, dat zou hij doen in de Bandit, daar zit die achter de ontsteker in het carter). Echter smeer je dan niet de nokkenassen, en dat is funest kan ik je garanderen.
ik heb het een keer gehad bij een punto zat altijd 10w40 in en heb er toen 5w30 in gedonderd en nagekeken of me lampje uit ging hoeft maar 10 sec te draaien
pi_126607415
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 22:04 schreef klawie het volgende:

[..]

ik heb het een keer gehad bij een punto zat altijd 10w40 in en heb er toen 5w30 in gedonderd en nagekeken of me lampje uit ging hoeft maar 10 sec te draaien
Ik doelde meer op helemaal vol. Weet niet hoe het bij de AT zit maar bij de Bandit zit de oliedruksensor iets boven het bovenste vulstreepje, enkele millimeters zeg maar. Al zou ik de oliepomp loskoppelen, dan gaat het lampje alsnog uit als de krukas voor de eerste keer rond gaat. Maar desondanks weet ik dan zeker dat ik na 5 kilometer een externe krukas heb.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_126607465
quote:
14s.gif Op donderdag 16 mei 2013 22:03 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik heb geen flaporen en ik heet geen Beun van voren.

Morgen gaat er gewoon nieuwe olie en een fris filter op, elektra effe nalopen, en dan kijk ik verder.

Saampies op de Alp zou ook nog kunnen, maar dan moet ik hem wel effe omhoog schroeven voor de rit.
af en toe een beetje creatief zijn :P
pi_126607589
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 22:06 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ik doelde meer op helemaal vol. Weet niet hoe het bij de AT zit maar bij de Bandit zit de oliedruksensor iets boven het bovenste vulstreepje, enkele millimeters zeg maar. Al zou ik de oliepomp loskoppelen, dan gaat het lampje alsnog uit als de krukas voor de eerste keer rond gaat. Maar desondanks weet ik dan zeker dat ik na 5 kilometer een externe krukas heb.
bedoelde het niet zo bedoelde dat je hem zo vol als mogelijk gooid zonder motorschade op te lopen
pi_126607848
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 22:08 schreef klawie het volgende:

[..]

bedoelde het niet zo bedoelde dat je hem zo vol als mogelijk gooid zonder motorschade op te lopen
Ja, dat snap ik wel, maar door hem zo ver mogelijk vol te gooien loop je de kans dat je problemen gaat maskeren. Je doel is immers goed smeren, niet direct het uitkrijgen van dat lampje. Dan kan ik net zo goed het draadje doorknippen.

Een motorblok zou tot de olie onder het minimum komt niet moeten gaan huilen over de oliestand. Doet ie dat wel, dan is het probleem niet te weinig olie, maar zit het ergens anders. Als voorbeeld noemde ik mijn motor, die als hij op max staat de oliewaarschuwing uit zet zelfs als de oliepomp die de smering voor zijn rekening neemt ermee op zou houden. Simpelweg omdat er door de krukas toch wel olie tegen de sensor aan vliegt.

Overigens wel een hele knullige oplossing van Suzuki hoor, met die oliedruksensor in SACS blokken, maar punt blijft staan. Meer olie dan nodig is alleen goed voor een schijnoplossing.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  donderdag 16 mei 2013 @ 22:44:35 #106
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_126610894
quote:
7s.gif Op donderdag 16 mei 2013 20:42 schreef Gummiebeer het volgende:
Ik denk ook wel elektrisch. :Y Tis een Honda, techniek overleeft elektra.

Nieuwe remschijf in bestelling en pinlock! Minimaal mag een schijf iets van 3.5mm zijn toch? Mijne is nu 3.6, tijd voor een nieuwe.

Ook nog even op een TDM850 gezeten, en dat zit wel goed. Helaas niet op kunnen rijden maar dit gaat wel mijn 2e motor worden. ^O^
Bij stijner toevallig?
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_126613159
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 22:11 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik wel, maar door hem zo ver mogelijk vol te gooien loop je de kans dat je problemen gaat maskeren. Je doel is immers goed smeren, niet direct het uitkrijgen van dat lampje. Dan kan ik net zo goed het draadje doorknippen.

Een motorblok zou tot de olie onder het minimum komt niet moeten gaan huilen over de oliestand. Doet ie dat wel, dan is het probleem niet te weinig olie, maar zit het ergens anders. Als voorbeeld noemde ik mijn motor, die als hij op max staat de oliewaarschuwing uit zet zelfs als de oliepomp die de smering voor zijn rekening neemt ermee op zou houden. Simpelweg omdat er door de krukas toch wel olie tegen de sensor aan vliegt.

Overigens wel een hele knullige oplossing van Suzuki hoor, met die oliedruksensor in SACS blokken, maar punt blijft staan. Meer olie dan nodig is alleen goed voor een schijnoplossing.
mijn doel zou zijn alleen effe de werking van de pomp controleren dat lampje brand nl niet voor niets er is ergens iets mis

maar miss denk ik wel verkeerd omdat motoren eigelijk niet mijn vak is :@
pi_126613500
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 23:10 schreef klawie het volgende:

[..]

mijn doel zou zijn alleen effe de werking van de pomp controleren dat lampje brand nl niet voor niets er is ergens iets mis

maar miss denk ik wel verkeerd omdat motoren eigelijk niet mijn vak is :@
Mja, oliepomp systeem van een motor is wel heel anders dan een auto ja :) Lees maar eens in op dry-sump (zoals in een auto) en dan wet-sump zoals het in een motor gaat.
pi_126613960
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 23:14 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Mja, oliepomp systeem van een motor is wel heel anders dan een auto ja :) Lees maar eens in op dry-sump (zoals in een auto) en dan wet-sump zoals het in een motor gaat.
is idd anders :@ :@ :@
  donderdag 16 mei 2013 @ 23:42:15 #110
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_126615421
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 22:07 schreef klawie het volgende:

[..]

af en toe een beetje creatief zijn :P
Jah, da's leuk, maar niet als het een rug en 2 dagen sleutelen kost als je miskleunt :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 16 mei 2013 @ 23:48:01 #111
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_126615786
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 22:11 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ehm, het is een DRUK sensor, niet een olie-aanwezigheids-sensor :+ Het ding meet of er druk wordt opgebouwd door de oliepomp in het systeem; klein detail :P , dus als hij brandt, heb je te weinig druk. En dat kan doordat er domweg (veel) te weinig olie in zit, óf.... als de pomp zijn werk niet- of niet goed doet.

Misschien verandert dat de theoriën een beetje
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_126616078
quote:
12s.gif Op donderdag 16 mei 2013 23:42 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Jah, da's leuk, maar niet als het een rug en 2 dagen sleutelen kost als je miskleunt :+
dan moet je dat als een wijze les zien :P
pi_126617292
quote:
3s.gif Op donderdag 16 mei 2013 23:48 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ehm, het is een DRUK sensor, niet een olie-aanwezigheids-sensor :+ Het ding meet of er druk wordt opgebouwd door de oliepomp in het systeem; klein detail :P , dus als hij brandt, heb je te weinig druk. En dat kan doordat er domweg (veel) te weinig olie in zit, óf.... als de pomp zijn werk niet- of niet goed doet.

Misschien verandert dat de theoriën een beetje
Ligt een beetje aan de implementatie hea :) Nou weet ik niet hoe Honda het doet, maar ik weet wel dat de sensor op mijn motor vrij open zit, naast de ontsteking om precies te zijn, en dat daar geen olie jet op gericht is. Staat niet echt heel veel druk op.
  vrijdag 17 mei 2013 @ 00:22:11 #114
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_126617390
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 00:19 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ligt een beetje aan de implementatie hea :) Nou weet ik niet hoe Honda het doet, maar ik weet wel dat de sensor op mijn motor vrij open zit, naast de ontsteking om precies te zijn, en dat daar geen olie jet op gericht is. Staat niet echt heel veel druk op.
Bij mij zit ie linksonder aan de zijkant van het blok tussen de pomp en de koeleraansluiting; lijkt me logisch dat hij dus met zijn voetjes in een oliekanaal zit :)
pi_126617400
nu volg ik het helemaal niet meer
pi_126617503
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 00:22 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Bij mij zit ie linksonder aan de zijkant van het blok tussen de pomp en de koeleraansluiting; lijkt me logisch dat hij dus met zijn voetjes in een oliekanaal zit :)
Hmmja, dat heb ik niks gezegd :) Bij mij hangt die zo dat er olie langs stroomt als de oliepompen allebei werken. Maar daarvoor moet de olie dus wel door oliepomp één, door de radiator, naar oliepomp twee (jazeker) en dan via het klepdeksel naar het carter waar de sensor hangt. Als de druk te laag is haalt ie dat ook niet.

Oliekoelertje is waarschijnlijk qua oliesysteem niet te vergelijken met een waterkoelertje :+ Maar ik bedoel dat meer olie dan noodzakelijk erin gooien om dat lampje uit te laten gaan een schijnoplossing is, maar ik denk dat je zo ver ook al wel was :Y
pi_126617528
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 00:22 schreef klawie het volgende:
nu volg ik het helemaal niet meer
Hehe :+ Onderhoud aan een motor is niet zo moeilijk hoor. Even de Haynes erbij, en dan kun je vrijwel alles zelf :) Maar inderdaad moet je er niet zomaar vanuit gaan dat het hetzelfde werkt als een auto.
pi_126617675
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 00:25 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Hehe :+ Onderhoud aan een motor is niet zo moeilijk hoor. Even de Haynes erbij, en dan kun je vrijwel alles zelf :) Maar inderdaad moet je er niet zomaar vanuit gaan dat het hetzelfde werkt als een auto.
mot die van deze motor idd nog downloaden
pi_126617898
Ik moet toch eens wat gaan doen aan de vlammen uit mijn uitlaat denk ik :') Krijg onderhand commentaar dat men niet meer achter mij wil rijden vanwege schroeiplekken op het vizier :')
pi_126620649
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 00:37 schreef BlackLining het volgende:
Ik moet toch eens wat gaan doen aan de vlammen uit mijn uitlaat denk ik :') Krijg onderhand commentaar dat men niet meer achter mij wil rijden vanwege schroeiplekken op het vizier :')
Altijd lekker toch? door een grote wolk van gloeiend hete deeltje heen moet rijden.. :+
pi_126620674
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 00:37 schreef BlackLining het volgende:
Er is ook altijd wel wat met dat ding van jou :o
al knalde mijn bandit ook wel eens
There's a frood who really knows where his towel is.
pi_126620802
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 08:21 schreef Vrieskist het volgende:

[..]

Er is ook altijd wel wat met dat ding van jou :o
al knalde mijn bandit ook wel eens
Gewoon lulkoek, allemaal jaloers op dat brute geroffel :7

Ik vind het wel leuk, dat geknal. Alleen zijn de kleppen het niet zo met me eens vrees ik.
pi_126620924
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 08:32 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Gewoon lulkoek, allemaal jaloers op dat brute geroffel :7

Ik vind het wel leuk, dat geknal. Alleen zijn de kleppen het niet zo met me eens vrees ik.
Hehe, niet meer 'fixen' voor de rit he :P
pi_126621768
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 08:39 schreef Vrieskist het volgende:

[..]

Hehe, niet meer 'fixen' voor de rit he :P
Neuh, alleen ff de DB killer eruit halen. Dat is niks :)
pi_126621783
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 09:26 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Neuh, alleen ff de DB killer eruit halen. Dat is niks :)
Oja, de db-killer, gaan we Duitsland nog in?
pi_126621831
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 09:26 schreef Vrieskist het volgende:

[..]

Oja, de db-killer, gaan we Duitsland nog in?
Klein stukje zo te zien.

Maar ja, boeiend. De mijne gaat er mooi uit. Gewoon zorgen dat ze je niet te pakken krijgen :7
pi_126621897
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 22:44 schreef KneusTeun het volgende:

[..]

Bij stijner toevallig?
Ja, hij heeft een groene staan. Ziet er nog netjes uit :)
  vrijdag 17 mei 2013 @ 09:39:01 #128
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_126622045
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 09:32 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Ja, hij heeft een groene staan. Ziet er nog netjes uit :)
Ik vind ze maar apart, weet niet of ik ze nu mooi of net iets te apart vind.
Meeste moeite heb ik met de kop.

Apart

Deze is wel tof

En hier valt het wel weer mee
pi_126622110
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 09:39 schreef KneusTeun het volgende:

[..]

En dat vind ik juist het mooieaparte eraan. Hij is bijna mooi van lelijkheid. Alleen die groene lak staat niet zo goed bij die fiets.
  vrijdag 17 mei 2013 @ 09:42:14 #130
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_126622131
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 09:41 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

En dat vind ik juist het mooieaparte eraan. Hij is bijna mooi van lelijkheid. Alleen die groene lak staat niet zo goed bij die fiets.
Precies! blauw of grijs is stukken beter!
pi_126622158
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 09:39 schreef KneusTeun het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Apart

[ afbeelding ]
Deze is wel tof

[ afbeelding ]
En hier valt het wel weer mee
Ik vind die eerste wel vet eigenlijk _O_ Kijkt een beetje boos alleen :+

En die dingen horen inderdaad niet groen, maar modderkleur.
  vrijdag 17 mei 2013 @ 09:45:23 #132
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_126622217
Modder?
Ja ik vind het dus net iets te weinig all road. Ik mis het cross gedeelte...
pi_126622279
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 09:45 schreef KneusTeun het volgende:
Modder?
Ja ik vind het dus net iets te weinig all road. Ik mis het cross gedeelte...
In de zin dat er modder op hoort te zitten hea :+

Hij mist naar mijn inzien, maar wat weet ik ervan, wat clearance (?) tussen de wielen en de rest van de motor. Hij zou een langere voorvork moeten hebben, en achter iets hoger op de veer moeten staan.
  vrijdag 17 mei 2013 @ 09:49:20 #134
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_126622312
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 09:48 schreef BlackLining het volgende:

[..]

In de zin dat er modder op hoort te zitten hea :+
Ja dat bedoel ik, ik vind hem niet echt daar thuis horen.

Het kan, maar het ziet er toch beetje vreemd uit. Ik vind het meer een gewone tour fiets.
pi_126622340
Ik heb nog geen rijbewijs, wel van plan om er mee te beginnen asap. Maar ondertussen wel aan het rondkijken naar een motor :').

Ik heb gelezen dat er een 250cc R-Styled yamaha zou komen dit jaar, in India is hij al te koop schijnbaar, daar is het de 'Yamaha YZF-R4' en zou hij 1.54 lakh (~2200¤) kosten. Iemand meer informatie over die fiets?

Ik ben overigens oud genoeg om volgend jaar met het 35kw rijbewijs te beginnen ;)
pi_126622359
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 09:49 schreef KneusTeun het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Het kan, maar het ziet er toch beetje vreemd uit. Ik vind het meer een gewone tour fiets.
Mja, klopt. Zie edit:

quote:
Hij mist naar mijn inzien, maar wat weet ik ervan, wat clearance (?) tussen de wielen en de rest van de motor. Hij zou een langere voorvork moeten hebben, en achter iets hoger op de veer moeten staan.
Die foto die jij post is wel heel erg ja. Zakt wel heel ver door.
pi_126622448
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 09:50 schreef xVenom het volgende:
Ik heb nog geen rijbewijs, wel van plan om er mee te beginnen asap. Maar ondertussen wel aan het rondkijken naar een motor :').

Ik heb gelezen dat er een 250cc R-Styled yamaha zou komen dit jaar, in India is hij al te koop schijnbaar, daar is het de 'Yamaha YZF-R4' en zou hij 1.54 lakh (~2200¤) kosten. Iemand meer informatie over die fiets?

Ik ben overigens oud genoeg om volgend jaar met het 35kw rijbewijs te beginnen ;)
1.54 Lakh? Woon je in India ofzo? Of ga je dan uit van introductieprijzen die voor daar genoemd worden? Ik moet beter lezen.

Kunt ook kijken naar een Ninja 250 of de nieuwe Ninja 300 als je in dat segment zoekt :) Maar met 35 kW kun je wel wat meer toch? Kun je motoren tot 70kW knijpen en dat is best nog wel wat. De meeste 600's zijn geen probleem.
pi_126622476
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 09:49 schreef KneusTeun het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Een fiets met een identiteitscrisis :+

het is geen allroad, geen tour en geen sport. Zit van alles wat in. Vering is ook te stug voor allroad maar te zacht voor stevig sturen.
pi_126622510
Gelukkig is het aanpassen van de vering nou niet het allermoeilijkste :)
pi_126622533
TDM is wel leuke fiets! Wel meer een snelweg motor dan een allroad dacht ik.
  vrijdag 17 mei 2013 @ 09:57:47 #141
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_126622540
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 09:55 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Een fiets met een identiteitscrisis :+

het is geen allroad, geen tour en geen sport. Zit van alles wat in. Vering is ook te stug voor allroad maar te zacht voor stevig sturen.
Ja precies, ik vind ze zeker wat hebben. Maar ik zou niet weten of ik er blij mee zou zijn. Dan liever een racer om te racen of een crosser om mee te crossen
pi_126622583
Lijkt me verder wel prima geschikt om gewoon een onverharde weg mee te nemen. Je hebt natuurlijk offroad en offroad hea.
  vrijdag 17 mei 2013 @ 09:59:34 #143
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_126622604
Ja maar als je al een alp hebt...
pi_126622639
blablablaoffroadblabla

Time for some porn!

I are Baboon
pi_126622726
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 09:59 schreef KneusTeun het volgende:
Ja maar als je al een alp hebt...
De Alp blijft ook. De TDM zal voor erbij zijn. Ik ga mijn geliefde alpje echt niet weg doen O+
  vrijdag 17 mei 2013 @ 10:26:54 #146
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_126623424
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 09:58 schreef BlackLining het volgende:
Lijkt me verder wel prima geschikt om gewoon een onverharde weg mee te nemen. Je hebt natuurlijk offroad en offroad hea.
net zo 'geschikt' als een bandit; je kunt een motor met 18 inch gietwielen natuurlijk niet droge ogen de titel 'allroad' meegeven he :')
pi_126623484
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 10:26 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

net zo 'geschikt' als een bandit; je kunt een motor met 18 inch gietwielen natuurlijk niet droge ogen de titel 'allroad' meegeven he :')
Neuh, maar onverharde wegen pak ik ook wel eens op de Bandit, dat zal op een TDM net even wat lekkerder gaan denk ik. Er zit natuurlijk nog altijd een flink verschil tussen offroad als in een onverhard weggetje, of offroad als in spelen in de modder.
  vrijdag 17 mei 2013 @ 10:43:37 #148
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_126623937
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 10:00 schreef pindaplukker het volgende:
blablablaoffroadblabla

Time for some porn!

Maar is dat all-road? ;)
  vrijdag 17 mei 2013 @ 10:59:47 #149
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_126624464
Zei er iemand porno? O-)

:9
pi_126624514
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 10:59 schreef Dekatria het volgende:
Zei er iemand porno? O-)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

:9
Ik zat er al op te wachten ja _O-

Triumph *;
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')