abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 mei 2013 @ 17:07:01 #76
329303 Danger.Mouse
Gevaarlijke Muis
pi_126589371
quote:
14s.gif Op donderdag 16 mei 2013 17:06 schreef Anne het volgende:

[..]

Ja, voor de rest communiceren we niet en nooit met elkaar.
Ekte FOK! autisten. Jaloers.
Ik hou van kaas. Geraspte kaas.
Tevens motormuis: 2005 Kawasaki ZX-6R
  donderdag 16 mei 2013 @ 17:39:17 #77
329303 Danger.Mouse
Gevaarlijke Muis
pi_126590771
Trouwens wel perfect sleutelweer :')
Ik hou van kaas. Geraspte kaas.
Tevens motormuis: 2005 Kawasaki ZX-6R
pi_126590809
quote:
14s.gif Op donderdag 16 mei 2013 17:02 schreef Anne het volgende:

[..]

Een positief iets dan maar: Er ligt een pakketje van Shoei op je te wachten thuis.
ik denk nieuwe kussentjes voor de helm! want de andere waren helemaal gaar geworden in de wasmasjien!
pi_126590871
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 17:39 schreef Danger.Mouse het volgende:
Trouwens wel perfect sleutelweer :')
Als je een garage hebt wel ja :')
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_126590916
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 17:40 schreef Salatrel het volgende:

[..]

ik denk nieuwe kussentjes voor de helm! want de andere waren helemaal gaar geworden in de wasmasjien!
Ik weet 't wel zeker.
pi_126591011
quote:
7s.gif Op donderdag 16 mei 2013 13:22 schreef lipjes het volgende:
Nou, motorrijden zit er voorlopig niet in.
Arts heeft een spuit in mn knie gezet om te proberen het vocht eruit te halen, dat ging niet.
Daarna nog pretnizon oid erin gespoten gekregen.
7 röntgenfoto's laten maken en 4 buisjes bloed af moeten geven.
Morgen nog een echo.

Komende dagen rust houden -O-
Klote idd! Sterkte man :*
  donderdag 16 mei 2013 @ 20:03:57 #82
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_126597167
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 10:36 schreef whY... het volgende:
Ai! Hopelijk kan je het fiksen door het te verversen inderdaad. Is het oude olie?
Wel al aan vervanging toe, maar niet zo oud dat het problemen oplevert imho.

quote:
13s.gif Op donderdag 16 mei 2013 12:03 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Dat is mooi kut.
You can say that again ;(

Ik belde vanmiddag de toko die het blok heeft gedaan vorig jaar, en die zei nog nooit een kapotte of versleten oliepomp uit een AT te hebben getrokken. Volgens hem is het bijna zeker de druksensor.

Daarna beetje rondgebeld; en één van dé AT specialisten in NL; African Queens, zegt dattie nog nooit een kapotte oliedruksensor heeft gezien :')

Dit wordt dus grappig. :N

Ik ga zo effe een filtertje ophalen in Nijmegen, effe kijken of ik morgenavond olie en filter kan vervangen, misschien effe kijken of het probleem niet elektrisch is, wat stekkers en een stukkie kabelboom checken en schoonmaken, en dan eens kijken wat er gebeurt.

quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 12:50 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Zuur dat soort dingen. Check ook even goed de oliedruksensor. Je zou niet de eerste zijn die zijn blok uit elkaar trekt om er vervolgens achter te komen dat het vals alarm was.

Edit: Wacht even, ziets heb ik eerder wel gezien ja. Je had het er laatst over dat je olie er al erg lang in zit toch? Het is dan mogelijk dat er zich via de carterontluchter wat condens vormt in het motorblok wat later weer terugzakt in het carter. Omdat de olie daarop drijft lijkt er genoeg olie in te zitten maar gaat er weinig rond, tot de pomp vol open gaat en alles uit het carter meeneemt. Olie of filter verwisselen zou inderdaad wel eens kunnen helpen, en dan goed de olie inspecteren.
Erg lang is een groot woord; ik zou het kunnen checken, maar ik denk ergens rond de 12K km ofzo. Ergens in de 2e helft van vorig jaar de koppeling nog gedaan, en toen is alles er vers en fris op- en in gegaan.
Olie zag er niet uit alsof er veel vocht in zat; dat zie je vrij snel, ook aan de peilstok.

quote:
7s.gif Op donderdag 16 mei 2013 13:22 schreef lipjes het volgende:
Nou, motorrijden zit er voorlopig niet in.
Arts heeft een spuit in mn knie gezet om te proberen het vocht eruit te halen, dat ging niet.
Daarna nog pretnizon oid erin gespoten gekregen.
7 röntgenfoto's laten maken en 4 buisjes bloed af moeten geven.
Morgen nog een echo.

Komende dagen rust houden -O-
Sterkte; mooi klote allemaal -O-

quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 15:37 schreef pindaplukker het volgende:
wat een schijt weer.
quote:
14s.gif Op donderdag 16 mei 2013 15:42 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Lekker man.
Nou, vandaag was ik het wel effe helemaal zat :') De hele godganse dag geregend op het werk, en ik heb er de hele dag in rondgehangen; was zeikverzopen nat; Jas is waterdicht, maar neemt wel een litertje of 5 water op, die werd elk uur zwaarder; regenbroeken zijn sort off verboden, of je moet een heel schunnig dure hebben. Laarzen door-en-door zeikwaternat, kouwe poten..blegh.
Ik heb niks tegen regen, maar dit was wel heel strontvervelend :r

quote:
14s.gif Op donderdag 16 mei 2013 17:02 schreef Anne het volgende:

[..]

Een positief iets dan maar: Er ligt een pakketje van Shoei op je te wachten thuis.
Kewl, dat werd tijd :)

quote:
10s.gif Op donderdag 16 mei 2013 17:05 schreef Danger.Mouse het volgende:

[..]

FOK! is jullie communicatiemiddel? :D
Jep.

quote:
14s.gif Op donderdag 16 mei 2013 17:43 schreef Anne het volgende:

[..]

Ik weet 't wel zeker.
*O*
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_126598001
Whehehehe SD gaat de dag voor de rit olie vervangen :X
pi_126598117
Lucht wel op he SD, zo'n klaagpost? :D

Als jouw oliepeil gewoon goed is en de motor niet oververhit denk ik dat je er vanuit kunt gaan dat hij gewoon in orde is. Misschien wat sludge in het filter ofzo, maar ik zou op mijn fiets bij waarschuwingslampjes die aan gaan eerder gaan zoeken naar elektrisch.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_126599524
Ik denk ook wel elektrisch. :Y Tis een Honda, techniek overleeft elektra.

Nieuwe remschijf in bestelling en pinlock! Minimaal mag een schijf iets van 3.5mm zijn toch? Mijne is nu 3.6, tijd voor een nieuwe.

Ook nog even op een TDM850 gezeten, en dat zit wel goed. Helaas niet op kunnen rijden maar dit gaat wel mijn 2e motor worden. ^O^
pi_126600299
Ik zit liever niet meer op andere motoren. Straks zit dat veel te lekker, en dan wil ik er ook één enzulks :+ Zeker toen ik laatst die fout maakte om bij MC Rijen op een DL650 te gaan zitten ;(

Zo wil ik ook niet op een Alp zitten, straks zit het nog serieus lekker ook, dan wil ik er ook één en krijg ik hier ook de volle laag :+
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_126601314
quote:
14s.gif Op donderdag 16 mei 2013 20:03 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Wel al aan vervanging toe, maar niet zo oud dat het problemen oplevert imho.

[..]

You can say that again ;(

Ik belde vanmiddag de toko die het blok heeft gedaan vorig jaar, en die zei nog nooit een kapotte of versleten oliepomp uit een AT te hebben getrokken. Volgens hem is het bijna zeker de druksensor.

Daarna beetje rondgebeld; en één van dé AT specialisten in NL; African Queens, zegt dattie nog nooit een kapotte oliedruksensor heeft gezien :')

Dit wordt dus grappig. :N

Ik ga zo effe een filtertje ophalen in Nijmegen, effe kijken of ik morgenavond olie en filter kan vervangen, misschien effe kijken of het probleem niet elektrisch is, wat stekkers en een stukkie kabelboom checken en schoonmaken, en dan eens kijken wat er gebeurt.

[..]

die dingen zijn altijd massa geschakeld teminste bij auto`s dus miss ligt er gewoon een draadje tegen je blok aan te schuren
pi_126602102
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 21:04 schreef klawie het volgende:

[..]

die dingen zijn altijd massa geschakeld teminste bij auto`s dus miss ligt er gewoon een draadje tegen je blok aan te schuren
Precies. Zo heb ik een keer met de Bandit gehad dat ie maar niet uit neutraal wilde komen volgens de cockpit :+
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_126602701
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 21:13 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Precies. Zo heb ik een keer met de Bandit gehad dat ie maar niet uit neutraal wilde komen volgens de cockpit :+
toch nog een beetje kennis ;p
  donderdag 16 mei 2013 @ 21:36:49 #90
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_126604439
quote:
7s.gif Op donderdag 16 mei 2013 20:42 schreef Gummiebeer het volgende:
Nieuwe remschijf in bestelling en pinlock! Minimaal mag een schijf iets van 3.5mm zijn toch? Mijne is nu 3.6, tijd voor een nieuwe.
Achter of voor, en watvoor schijf?
  donderdag 16 mei 2013 @ 21:38:28 #91
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_126604587
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 20:19 schreef Salatrel het volgende:
Whehehehe SD gaat de dag voor de rit olie vervangen :X
Gaat goed komen :P
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 20:21 schreef BlackLining het volgende:
Lucht wel op he SD, zo'n klaagpost? :D

Als jouw oliepeil gewoon goed is en de motor niet oververhit denk ik dat je er vanuit kunt gaan dat hij gewoon in orde is. Misschien wat sludge in het filter ofzo, maar ik zou op mijn fiets bij waarschuwingslampjes die aan gaan eerder gaan zoeken naar elektrisch.
Nee, ik ga er NIET vanuit dat hij in orde is. Als om wat voor reden dan ook, ik het zeldzame genoegen heb dat mijn oliepomp aan stront is, kan ik straks voor de derde keer een blok gaan wisselen. Als jij je opwerpt als slachtoffer om hem te financieren en erin te hangen mocht het geluk aan mijn zijde staan, ga ik rijden met een brandend olielampje :7

quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 21:04 schreef klawie het volgende:

[..]

die dingen zijn altijd massa geschakeld teminste bij auto`s dus miss ligt er gewoon een draadje tegen je blok aan te schuren
I hope so, dat idee had ik gisteren wél, maar na wat hij vanmorgen flikte ben ik daar niet mee van overtuigd. Als het een sluiting is, gaat niet het lampje aan bij stationair, en weer uit zodra ik lichtjes gas geef.. dat rijmt niet, want dan reageert hij op een drukverschil. Sluiting is sluiting, dan gaat 'ie aan, en niet meer uit.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_126604906
quote:
14s.gif Op donderdag 16 mei 2013 21:38 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Gaat goed komen :P

[..]

Nee, ik ga er NIET vanuit dat hij in orde is. Als om wat voor reden dan ook, ik het zeldzame genoegen heb dat mijn oliepomp aan stront is, kan ik straks voor de derde keer een blok gaan wisselen. Als jij je opwerpt als slachtoffer om hem te financieren en erin te hangen mocht het geluk aan mijn zijde staan, ga ik rijden met een brandend olielampje :7

[..]

I hope so, dat idee had ik gisteren wél, maar na wat hij vanmorgen flikte ben ik daar niet mee van overtuigd. Als het een sluiting is, gaat niet het lampje aan bij stationair, en weer uit zodra ik lichtjes gas geef.. dat rijmt niet, want dan reageert hij op een drukverschil. Sluiting is sluiting, dan gaat 'ie aan, en niet meer uit.
is het bij motoren niet zo dat je blok iets kantelt als je gas geeft maar het kan niks geks zijn anders was je blok allang in de soep gedraaid
pi_126605524
quote:
14s.gif Op donderdag 16 mei 2013 21:38 schreef Sounddragon het volgende:

Nee, ik ga er NIET vanuit dat hij in orde is. Als om wat voor reden dan ook, ik het zeldzame genoegen heb dat mijn oliepomp aan stront is, kan ik straks voor de derde keer een blok gaan wisselen. Als jij je opwerpt als slachtoffer om hem te financieren en erin te hangen mocht het geluk aan mijn zijde staan, ga ik rijden met een brandend olielampje :7

Hehe, let me rephrase: als het oliepeil goed is en het blok niet oververhit, zou ik er om te beginnen (!) vanuit gaan dat de olie en het pompje in orde zijn, en zou ik beginnen met zoeken in de elektra ;)

Trouwens, een derde blok ja? :P Misschien toch maar eens aan de Suzuki? :+

[ Bericht 10% gewijzigd door BlackLining op 16-05-2013 21:56:23 ]
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  donderdag 16 mei 2013 @ 21:56:05 #94
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_126606352
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 21:41 schreef klawie het volgende:

[..]

is het bij motoren niet zo dat je blok iets kantelt als je gas geeft maar het kan niks geks zijn anders was je blok allang in de soep gedraaid
You never know. Een toerritje zou ik op zich nog wel durven, maar normaliter rijd ik 250 km per dag, en da's 95% snelweg, en dan rijd ik aardig door. Da's net effe wat anders als een beetje rondploffen op B-weggetjes ;) Als de oliedruk te laag is (waar het erg op lijkt) kom je met een ritje wel weg, maar snelweg stampen dik een uur lang is dan wel funest natuurlijk.
Ik kan controleren door een kleppendekseltje te lichten om te kijken of het spul gesmeerd wordt, maar dan nog kan ik geen druk meten ofzo, daar heb je speciaal spul voor nodig, en waardes meten op de sensor schijnt ook niet te kunnen.

Ik heb inmiddels contact met diverse mensen die me kunnen adviseren, en voor krap vier joetjes heb ik een nieuwe; moet alleen effe besteld worden. Als het ik probleem morgenavond niet opgelost krijg, plemp ik er gewoon een nieuwe in, en daarna gaan we weer verder kijken. :)

Ow... en nee, je blok kantelt helemaal naks, de mijne niet iig.. ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_126606693
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 21:41 schreef klawie het volgende:

[..]

is het bij motoren niet zo dat je blok iets kantelt als je gas geeft maar het kan niks geks zijn anders was je blok allang in de soep gedraaid
Ik denk dat je in de war bent met de reden dat auto's een drysump smering hebben en motoren een wetsump smering.

Een motor kantelt in de bocht, daarmee blijft de cumulatieve kracht, opgebouwd uit de vectorkrachter van zwaartekracht en vliedende kracht/traagheid, in lijn met de motor. Daarom blijft bij een gekanteld motorblok (samen met het frame dus, relatief gezien niet gekanteld) de olie alsnog onderin liggen. Bij een auto zou de olie in een bocht naar links of naar rechts vliegen, en daarom hebben die drysump smeringen met aparte oliepompen en een reservoir.

Een motorblok van een motor kantelt dus wel, maar dat heeft geen invloed op de olie (of je moet er een hele slechte bochtentechniek op nahouden). Het motorblok blijft altijd in lijn met de krachten die erop staan.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_126606704
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 21:36 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Achter of voor, en watvoor schijf?
Schijf voor, enkel. Gewoon staal. Volgens mij issie nog orgineel.
  donderdag 16 mei 2013 @ 22:00:22 #97
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_126606788
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 21:47 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Hehe, let me rephrase: als het oliepeil goed is en het blok niet oververhit, zou ik er om te beginnen (!) vanuit gaan dat de olie en het pompje in orde zijn, en zou ik beginnen met zoeken in de elektra ;)

Trouwens, een derde blok ja? :P Misschien toch maar eens aan de Suzuki? :+
Elektra is ook nog steeds een goede optie, maar de carterbeschermer moet eraf om daarbij te kunnen, en dat kan dus met wat mazzel morgen pas.

Ja, derde keer idd. Eerste keer uitgaande aslager aan stront; mee gekocht, maar gefopt door de oude eigenaar. Bok gewisseld voor een andere, die had het dus ook, waarschijnlijk veroorzaakt door die gebroken ketting., dus weer eruit. Toen laten reviseren, dus als hij nu aan stront loopt is mijn revisie van 900 EYPO naar de kleaute, en kan ik het nóg een keer gaan doen. 8)7
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_126606883
quote:
14s.gif Op donderdag 16 mei 2013 21:56 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

You never know. Een toerritje zou ik op zich nog wel durven, maar normaliter rijd ik 250 km per dag, en da's 95% snelweg, en dan rijd ik aardig door. Da's net effe wat anders als een beetje rondploffen op B-weggetjes ;) Als de oliedruk te laag is (waar het erg op lijkt) kom je met een ritje wel weg, maar snelweg stampen dik een uur lang is dan wel funest natuurlijk.
Ik kan controleren door een kleppendekseltje te lichten om te kijken of het spul gesmeerd wordt, maar dan nog kan ik geen druk meten ofzo, daar heb je speciaal spul voor nodig, en waardes meten op de sensor schijnt ook niet te kunnen.

Ik heb inmiddels contact met diverse mensen die me kunnen adviseren, en voor krap vier joetjes heb ik een nieuwe; moet alleen effe besteld worden. Als het ik probleem morgenavond niet opgelost krijg, plemp ik er gewoon een nieuwe in, en daarna gaan we weer verder kijken. :)

Ow... en nee, je blok kantelt helemaal naks, de mijne niet iig.. ;)

of je springt gwn bij anne achterop

maar denk niet dat het iets mechanies is wat je wel kan proberen is iets dunnere olie en dan tot max bij vullen als hij dan uitblijft is je pomp gwn naar de klote anders zou ik het niet in de pomp gaan zoeken maar ergens anders
pi_126607009
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 22:01 schreef klawie het volgende:

[..]

of je springt gwn bij anne achterop

maar denk niet dat het iets mechanies is wat je wel kan proberen is iets dunnere olie en dan tot max bij vullen als hij dan uitblijft is je pomp gwn naar de klote anders zou ik het niet in de pomp gaan zoeken maar ergens anders
Nou ja, dat zou ik dan weer niet doen. Stel dat het echt zijn oliepomp is triggert de olie dan dus wel de druksensor (althans, dat zou hij doen in de Bandit, daar zit die achter de ontsteker in het carter thv het bovenste oliepeil). Echter smeer je dan niet de nokkenassen (dohc blokken), en dat is funest kan ik je garanderen.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  donderdag 16 mei 2013 @ 22:03:18 #100
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_126607084
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 22:01 schreef klawie het volgende:

[..]

of je springt gwn bij anne achterop

maar denk niet dat het iets mechanies is wat je wel kan proberen is iets dunnere olie en dan tot max bij vullen als hij dan uitblijft is je pomp gwn naar de klote anders zou ik het niet in de pomp gaan zoeken maar ergens anders
Ik heb geen flaporen en ik heet geen Beun van voren.

Morgen gaat er gewoon nieuwe olie en een fris filter op, elektra effe nalopen, en dan kijk ik verder.

Saampies op de Alp zou ook nog kunnen, maar dan moet ik hem wel effe omhoog schroeven voor de rit.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')