Ekte FOK! autisten. Jaloers.quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:06 schreef Anne het volgende:
[..]
Ja, voor de rest communiceren we niet en nooit met elkaar.
ik denk nieuwe kussentjes voor de helm! want de andere waren helemaal gaar geworden in de wasmasjien!quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:02 schreef Anne het volgende:
[..]
Een positief iets dan maar: Er ligt een pakketje van Shoei op je te wachten thuis.
Als je een garage hebt wel jaquote:
Ik weet 't wel zeker.quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:40 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ik denk nieuwe kussentjes voor de helm! want de andere waren helemaal gaar geworden in de wasmasjien!
Klote idd! Sterkte manquote:Op donderdag 16 mei 2013 13:22 schreef lipjes het volgende:
Nou, motorrijden zit er voorlopig niet in.
Arts heeft een spuit in mn knie gezet om te proberen het vocht eruit te halen, dat ging niet.
Daarna nog pretnizon oid erin gespoten gekregen.
7 röntgenfoto's laten maken en 4 buisjes bloed af moeten geven.
Morgen nog een echo.
Komende dagen rust houden
Wel al aan vervanging toe, maar niet zo oud dat het problemen oplevert imho.quote:Op donderdag 16 mei 2013 10:36 schreef whY... het volgende:
Ai! Hopelijk kan je het fiksen door het te verversen inderdaad. Is het oude olie?
You can say that againquote:
Erg lang is een groot woord; ik zou het kunnen checken, maar ik denk ergens rond de 12K km ofzo. Ergens in de 2e helft van vorig jaar de koppeling nog gedaan, en toen is alles er vers en fris op- en in gegaan.quote:Op donderdag 16 mei 2013 12:50 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Zuur dat soort dingen. Check ook even goed de oliedruksensor. Je zou niet de eerste zijn die zijn blok uit elkaar trekt om er vervolgens achter te komen dat het vals alarm was.
Edit: Wacht even, ziets heb ik eerder wel gezien ja. Je had het er laatst over dat je olie er al erg lang in zit toch? Het is dan mogelijk dat er zich via de carterontluchter wat condens vormt in het motorblok wat later weer terugzakt in het carter. Omdat de olie daarop drijft lijkt er genoeg olie in te zitten maar gaat er weinig rond, tot de pomp vol open gaat en alles uit het carter meeneemt. Olie of filter verwisselen zou inderdaad wel eens kunnen helpen, en dan goed de olie inspecteren.
Sterkte; mooi klote allemaalquote:Op donderdag 16 mei 2013 13:22 schreef lipjes het volgende:
Nou, motorrijden zit er voorlopig niet in.
Arts heeft een spuit in mn knie gezet om te proberen het vocht eruit te halen, dat ging niet.
Daarna nog pretnizon oid erin gespoten gekregen.
7 röntgenfoto's laten maken en 4 buisjes bloed af moeten geven.
Morgen nog een echo.
Komende dagen rust houden
quote:
Nou, vandaag was ik het wel effe helemaal zatquote:
Kewl, dat werd tijdquote:Op donderdag 16 mei 2013 17:02 schreef Anne het volgende:
[..]
Een positief iets dan maar: Er ligt een pakketje van Shoei op je te wachten thuis.
Jep.quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:05 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
FOK! is jullie communicatiemiddel?
quote:
die dingen zijn altijd massa geschakeld teminste bij auto`s dus miss ligt er gewoon een draadje tegen je blok aan te schurenquote:Op donderdag 16 mei 2013 20:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wel al aan vervanging toe, maar niet zo oud dat het problemen oplevert imho.
[..]
You can say that again![]()
Ik belde vanmiddag de toko die het blok heeft gedaan vorig jaar, en die zei nog nooit een kapotte of versleten oliepomp uit een AT te hebben getrokken. Volgens hem is het bijna zeker de druksensor.
Daarna beetje rondgebeld; en één van dé AT specialisten in NL; African Queens, zegt dattie nog nooit een kapotte oliedruksensor heeft gezien
Dit wordt dus grappig.![]()
Ik ga zo effe een filtertje ophalen in Nijmegen, effe kijken of ik morgenavond olie en filter kan vervangen, misschien effe kijken of het probleem niet elektrisch is, wat stekkers en een stukkie kabelboom checken en schoonmaken, en dan eens kijken wat er gebeurt.
[..]
Precies. Zo heb ik een keer met de Bandit gehad dat ie maar niet uit neutraal wilde komen volgens de cockpitquote:Op donderdag 16 mei 2013 21:04 schreef klawie het volgende:
[..]
die dingen zijn altijd massa geschakeld teminste bij auto`s dus miss ligt er gewoon een draadje tegen je blok aan te schuren
toch nog een beetje kennis ;pquote:Op donderdag 16 mei 2013 21:13 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Precies. Zo heb ik een keer met de Bandit gehad dat ie maar niet uit neutraal wilde komen volgens de cockpit
Achter of voor, en watvoor schijf?quote:Op donderdag 16 mei 2013 20:42 schreef Gummiebeer het volgende:
Nieuwe remschijf in bestelling en pinlock! Minimaal mag een schijf iets van 3.5mm zijn toch? Mijne is nu 3.6, tijd voor een nieuwe.
Gaat goed komenquote:Op donderdag 16 mei 2013 20:19 schreef Salatrel het volgende:
Whehehehe SD gaat de dag voor de rit olie vervangen
Nee, ik ga er NIET vanuit dat hij in orde is. Als om wat voor reden dan ook, ik het zeldzame genoegen heb dat mijn oliepomp aan stront is, kan ik straks voor de derde keer een blok gaan wisselen. Als jij je opwerpt als slachtoffer om hem te financieren en erin te hangen mocht het geluk aan mijn zijde staan, ga ik rijden met een brandend olielampjequote:Op donderdag 16 mei 2013 20:21 schreef BlackLining het volgende:
Lucht wel op he SD, zo'n klaagpost?
Als jouw oliepeil gewoon goed is en de motor niet oververhit denk ik dat je er vanuit kunt gaan dat hij gewoon in orde is. Misschien wat sludge in het filter ofzo, maar ik zou op mijn fiets bij waarschuwingslampjes die aan gaan eerder gaan zoeken naar elektrisch.
I hope so, dat idee had ik gisteren wél, maar na wat hij vanmorgen flikte ben ik daar niet mee van overtuigd. Als het een sluiting is, gaat niet het lampje aan bij stationair, en weer uit zodra ik lichtjes gas geef.. dat rijmt niet, want dan reageert hij op een drukverschil. Sluiting is sluiting, dan gaat 'ie aan, en niet meer uit.quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:04 schreef klawie het volgende:
[..]
die dingen zijn altijd massa geschakeld teminste bij auto`s dus miss ligt er gewoon een draadje tegen je blok aan te schuren
is het bij motoren niet zo dat je blok iets kantelt als je gas geeft maar het kan niks geks zijn anders was je blok allang in de soep gedraaidquote:Op donderdag 16 mei 2013 21:38 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Gaat goed komen
[..]
Nee, ik ga er NIET vanuit dat hij in orde is. Als om wat voor reden dan ook, ik het zeldzame genoegen heb dat mijn oliepomp aan stront is, kan ik straks voor de derde keer een blok gaan wisselen. Als jij je opwerpt als slachtoffer om hem te financieren en erin te hangen mocht het geluk aan mijn zijde staan, ga ik rijden met een brandend olielampje
[..]
I hope so, dat idee had ik gisteren wél, maar na wat hij vanmorgen flikte ben ik daar niet mee van overtuigd. Als het een sluiting is, gaat niet het lampje aan bij stationair, en weer uit zodra ik lichtjes gas geef.. dat rijmt niet, want dan reageert hij op een drukverschil. Sluiting is sluiting, dan gaat 'ie aan, en niet meer uit.
Hehe, let me rephrase: als het oliepeil goed is en het blok niet oververhit, zou ik er om te beginnen (!) vanuit gaan dat de olie en het pompje in orde zijn, en zou ik beginnen met zoeken in de elektraquote:Op donderdag 16 mei 2013 21:38 schreef Sounddragon het volgende:
Nee, ik ga er NIET vanuit dat hij in orde is. Als om wat voor reden dan ook, ik het zeldzame genoegen heb dat mijn oliepomp aan stront is, kan ik straks voor de derde keer een blok gaan wisselen. Als jij je opwerpt als slachtoffer om hem te financieren en erin te hangen mocht het geluk aan mijn zijde staan, ga ik rijden met een brandend olielampje
You never know. Een toerritje zou ik op zich nog wel durven, maar normaliter rijd ik 250 km per dag, en da's 95% snelweg, en dan rijd ik aardig door. Da's net effe wat anders als een beetje rondploffen op B-weggetjesquote:Op donderdag 16 mei 2013 21:41 schreef klawie het volgende:
[..]
is het bij motoren niet zo dat je blok iets kantelt als je gas geeft maar het kan niks geks zijn anders was je blok allang in de soep gedraaid
Ik denk dat je in de war bent met de reden dat auto's een drysump smering hebben en motoren een wetsump smering.quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:41 schreef klawie het volgende:
[..]
is het bij motoren niet zo dat je blok iets kantelt als je gas geeft maar het kan niks geks zijn anders was je blok allang in de soep gedraaid
Elektra is ook nog steeds een goede optie, maar de carterbeschermer moet eraf om daarbij te kunnen, en dat kan dus met wat mazzel morgen pas.quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:47 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Hehe, let me rephrase: als het oliepeil goed is en het blok niet oververhit, zou ik er om te beginnen (!) vanuit gaan dat de olie en het pompje in orde zijn, en zou ik beginnen met zoeken in de elektra
Trouwens, een derde blok ja?Misschien toch maar eens aan de Suzuki?
![]()
of je springt gwn bij anne achteropquote:Op donderdag 16 mei 2013 21:56 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
You never know. Een toerritje zou ik op zich nog wel durven, maar normaliter rijd ik 250 km per dag, en da's 95% snelweg, en dan rijd ik aardig door. Da's net effe wat anders als een beetje rondploffen op B-weggetjesAls de oliedruk te laag is (waar het erg op lijkt) kom je met een ritje wel weg, maar snelweg stampen dik een uur lang is dan wel funest natuurlijk.
Ik kan controleren door een kleppendekseltje te lichten om te kijken of het spul gesmeerd wordt, maar dan nog kan ik geen druk meten ofzo, daar heb je speciaal spul voor nodig, en waardes meten op de sensor schijnt ook niet te kunnen.
Ik heb inmiddels contact met diverse mensen die me kunnen adviseren, en voor krap vier joetjes heb ik een nieuwe; moet alleen effe besteld worden. Als het ik probleem morgenavond niet opgelost krijg, plemp ik er gewoon een nieuwe in, en daarna gaan we weer verder kijken.
Ow... en nee, je blok kantelt helemaal naks, de mijne niet iig..![]()
Nou ja, dat zou ik dan weer niet doen. Stel dat het echt zijn oliepomp is triggert de olie dan dus wel de druksensor (althans, dat zou hij doen in de Bandit, daar zit die achter de ontsteker in het carter thv het bovenste oliepeil). Echter smeer je dan niet de nokkenassen (dohc blokken), en dat is funest kan ik je garanderen.quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:01 schreef klawie het volgende:
[..]
of je springt gwn bij anne achterop
maar denk niet dat het iets mechanies is wat je wel kan proberen is iets dunnere olie en dan tot max bij vullen als hij dan uitblijft is je pomp gwn naar de klote anders zou ik het niet in de pomp gaan zoeken maar ergens anders
Ik heb geen flaporen en ik heet geen Beun van voren.quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:01 schreef klawie het volgende:
[..]
of je springt gwn bij anne achterop
maar denk niet dat het iets mechanies is wat je wel kan proberen is iets dunnere olie en dan tot max bij vullen als hij dan uitblijft is je pomp gwn naar de klote anders zou ik het niet in de pomp gaan zoeken maar ergens anders
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |