ik heb het een keer gehad bij een punto zat altijd 10w40 in en heb er toen 5w30 in gedonderd en nagekeken of me lampje uit ging hoeft maar 10 sec te draaienquote:Op donderdag 16 mei 2013 22:02 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nou ja, dat zou ik dan weer niet doen. Stel dat het echt zijn oliepomp is triggert de olie dan dus wel de druksensor (althans, dat zou hij doen in de Bandit, daar zit die achter de ontsteker in het carter). Echter smeer je dan niet de nokkenassen, en dat is funest kan ik je garanderen.
Ik doelde meer op helemaal vol. Weet niet hoe het bij de AT zit maar bij de Bandit zit de oliedruksensor iets boven het bovenste vulstreepje, enkele millimeters zeg maar. Al zou ik de oliepomp loskoppelen, dan gaat het lampje alsnog uit als de krukas voor de eerste keer rond gaat. Maar desondanks weet ik dan zeker dat ik na 5 kilometer een externe krukas heb.quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:04 schreef klawie het volgende:
[..]
ik heb het een keer gehad bij een punto zat altijd 10w40 in en heb er toen 5w30 in gedonderd en nagekeken of me lampje uit ging hoeft maar 10 sec te draaien
af en toe een beetje creatief zijnquote:Op donderdag 16 mei 2013 22:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik heb geen flaporen en ik heet geen Beun van voren.
Morgen gaat er gewoon nieuwe olie en een fris filter op, elektra effe nalopen, en dan kijk ik verder.
Saampies op de Alp zou ook nog kunnen, maar dan moet ik hem wel effe omhoog schroeven voor de rit.
bedoelde het niet zo bedoelde dat je hem zo vol als mogelijk gooid zonder motorschade op te lopenquote:Op donderdag 16 mei 2013 22:06 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik doelde meer op helemaal vol. Weet niet hoe het bij de AT zit maar bij de Bandit zit de oliedruksensor iets boven het bovenste vulstreepje, enkele millimeters zeg maar. Al zou ik de oliepomp loskoppelen, dan gaat het lampje alsnog uit als de krukas voor de eerste keer rond gaat. Maar desondanks weet ik dan zeker dat ik na 5 kilometer een externe krukas heb.
Ja, dat snap ik wel, maar door hem zo ver mogelijk vol te gooien loop je de kans dat je problemen gaat maskeren. Je doel is immers goed smeren, niet direct het uitkrijgen van dat lampje. Dan kan ik net zo goed het draadje doorknippen.quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:08 schreef klawie het volgende:
[..]
bedoelde het niet zo bedoelde dat je hem zo vol als mogelijk gooid zonder motorschade op te lopen
Bij stijner toevallig?quote:Op donderdag 16 mei 2013 20:42 schreef Gummiebeer het volgende:
Ik denk ook wel elektrisch.Tis een Honda, techniek overleeft elektra.
Nieuwe remschijf in bestelling en pinlock! Minimaal mag een schijf iets van 3.5mm zijn toch? Mijne is nu 3.6, tijd voor een nieuwe.
Ook nog even op een TDM850 gezeten, en dat zit wel goed. Helaas niet op kunnen rijden maar dit gaat wel mijn 2e motor worden.
mijn doel zou zijn alleen effe de werking van de pomp controleren dat lampje brand nl niet voor niets er is ergens iets misquote:Op donderdag 16 mei 2013 22:11 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik wel, maar door hem zo ver mogelijk vol te gooien loop je de kans dat je problemen gaat maskeren. Je doel is immers goed smeren, niet direct het uitkrijgen van dat lampje. Dan kan ik net zo goed het draadje doorknippen.
Een motorblok zou tot de olie onder het minimum komt niet moeten gaan huilen over de oliestand. Doet ie dat wel, dan is het probleem niet te weinig olie, maar zit het ergens anders. Als voorbeeld noemde ik mijn motor, die als hij op max staat de oliewaarschuwing uit zet zelfs als de oliepomp die de smering voor zijn rekening neemt ermee op zou houden. Simpelweg omdat er door de krukas toch wel olie tegen de sensor aan vliegt.
Overigens wel een hele knullige oplossing van Suzuki hoor, met die oliedruksensor in SACS blokken, maar punt blijft staan. Meer olie dan nodig is alleen goed voor een schijnoplossing.
Mja, oliepomp systeem van een motor is wel heel anders dan een auto jaquote:Op donderdag 16 mei 2013 23:10 schreef klawie het volgende:
[..]
mijn doel zou zijn alleen effe de werking van de pomp controleren dat lampje brand nl niet voor niets er is ergens iets mis
maar miss denk ik wel verkeerd omdat motoren eigelijk niet mijn vak is
is idd andersquote:Op donderdag 16 mei 2013 23:14 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Mja, oliepomp systeem van een motor is wel heel anders dan een auto jaLees maar eens in op dry-sump (zoals in een auto) en dan wet-sump zoals het in een motor gaat.
Jah, da's leuk, maar niet als het een rug en 2 dagen sleutelen kost als je miskleuntquote:
Ehm, het is een DRUK sensor, niet een olie-aanwezigheids-sensorquote:Op donderdag 16 mei 2013 22:11 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik wel, maar door hem zo ver mogelijk vol te gooien loop je de kans dat je problemen gaat maskeren. Je doel is immers goed smeren, niet direct het uitkrijgen van dat lampje. Dan kan ik net zo goed het draadje doorknippen.
Een motorblok zou tot de olie onder het minimum komt niet moeten gaan huilen over de oliestand. Doet ie dat wel, dan is het probleem niet te weinig olie, maar zit het ergens anders. Als voorbeeld noemde ik mijn motor, die als hij op max staat de oliewaarschuwing uit zet zelfs als de oliepomp die de smering voor zijn rekening neemt ermee op zou houden. Simpelweg omdat er door de krukas toch wel olie tegen de sensor aan vliegt.
Overigens wel een hele knullige oplossing van Suzuki hoor, met die oliedruksensor in SACS blokken, maar punt blijft staan. Meer olie dan nodig is alleen goed voor een schijnoplossing.
dan moet je dat als een wijze les zienquote:Op donderdag 16 mei 2013 23:42 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jah, da's leuk, maar niet als het een rug en 2 dagen sleutelen kost als je miskleunt
Ligt een beetje aan de implementatie heaquote:Op donderdag 16 mei 2013 23:48 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ehm, het is een DRUK sensor, niet een olie-aanwezigheids-sensorHet ding meet of er druk wordt opgebouwd door de oliepomp in het systeem; klein detail
, dus als hij brandt, heb je te weinig druk. En dat kan doordat er domweg (veel) te weinig olie in zit, óf.... als de pomp zijn werk niet- of niet goed doet.
Misschien verandert dat de theoriën een beetje
Bij mij zit ie linksonder aan de zijkant van het blok tussen de pomp en de koeleraansluiting; lijkt me logisch dat hij dus met zijn voetjes in een oliekanaal zitquote:Op vrijdag 17 mei 2013 00:19 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ligt een beetje aan de implementatie heaNou weet ik niet hoe Honda het doet, maar ik weet wel dat de sensor op mijn motor vrij open zit, naast de ontsteking om precies te zijn, en dat daar geen olie jet op gericht is. Staat niet echt heel veel druk op.
Hmmja, dat heb ik niks gezegdquote:Op vrijdag 17 mei 2013 00:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Bij mij zit ie linksonder aan de zijkant van het blok tussen de pomp en de koeleraansluiting; lijkt me logisch dat hij dus met zijn voetjes in een oliekanaal zit
Hehequote:
mot die van deze motor idd nog downloadenquote:Op vrijdag 17 mei 2013 00:25 schreef BlackLining het volgende:
[..]
HeheOnderhoud aan een motor is niet zo moeilijk hoor. Even de Haynes erbij, en dan kun je vrijwel alles zelf
Maar inderdaad moet je er niet zomaar vanuit gaan dat het hetzelfde werkt als een auto.
Altijd lekker toch? door een grote wolk van gloeiend hete deeltje heen moet rijden..quote:Op vrijdag 17 mei 2013 00:37 schreef BlackLining het volgende:
Ik moet toch eens wat gaan doen aan de vlammen uit mijn uitlaat denk ikKrijg onderhand commentaar dat men niet meer achter mij wil rijden vanwege schroeiplekken op het vizier
Er is ook altijd wel wat met dat ding van jouquote:Op vrijdag 17 mei 2013 00:37 schreef BlackLining het volgende:
Ik moet toch eens wat gaan doen aan de vlammen uit mijn uitlaat denk ikKrijg onderhand commentaar dat men niet meer achter mij wil rijden vanwege schroeiplekken op het vizier
Gewoon lulkoek, allemaal jaloers op dat brute geroffelquote:Op vrijdag 17 mei 2013 08:21 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Er is ook altijd wel wat met dat ding van jou
al knalde mijn bandit ook wel eens
Hehe, niet meer 'fixen' voor de rit hequote:Op vrijdag 17 mei 2013 08:32 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Gewoon lulkoek, allemaal jaloers op dat brute geroffel![]()
Ik vind het wel leuk, dat geknal. Alleen zijn de kleppen het niet zo met me eens vrees ik.
Neuh, alleen ff de DB killer eruit halen. Dat is niksquote:Op vrijdag 17 mei 2013 08:39 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Hehe, niet meer 'fixen' voor de rit he
Oja, de db-killer, gaan we Duitsland nog in?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 09:26 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Neuh, alleen ff de DB killer eruit halen. Dat is niks
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |