abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126607218
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 22:02 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Nou ja, dat zou ik dan weer niet doen. Stel dat het echt zijn oliepomp is triggert de olie dan dus wel de druksensor (althans, dat zou hij doen in de Bandit, daar zit die achter de ontsteker in het carter). Echter smeer je dan niet de nokkenassen, en dat is funest kan ik je garanderen.
ik heb het een keer gehad bij een punto zat altijd 10w40 in en heb er toen 5w30 in gedonderd en nagekeken of me lampje uit ging hoeft maar 10 sec te draaien
pi_126607415
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 22:04 schreef klawie het volgende:

[..]

ik heb het een keer gehad bij een punto zat altijd 10w40 in en heb er toen 5w30 in gedonderd en nagekeken of me lampje uit ging hoeft maar 10 sec te draaien
Ik doelde meer op helemaal vol. Weet niet hoe het bij de AT zit maar bij de Bandit zit de oliedruksensor iets boven het bovenste vulstreepje, enkele millimeters zeg maar. Al zou ik de oliepomp loskoppelen, dan gaat het lampje alsnog uit als de krukas voor de eerste keer rond gaat. Maar desondanks weet ik dan zeker dat ik na 5 kilometer een externe krukas heb.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_126607465
quote:
14s.gif Op donderdag 16 mei 2013 22:03 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik heb geen flaporen en ik heet geen Beun van voren.

Morgen gaat er gewoon nieuwe olie en een fris filter op, elektra effe nalopen, en dan kijk ik verder.

Saampies op de Alp zou ook nog kunnen, maar dan moet ik hem wel effe omhoog schroeven voor de rit.
af en toe een beetje creatief zijn :P
pi_126607589
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 22:06 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ik doelde meer op helemaal vol. Weet niet hoe het bij de AT zit maar bij de Bandit zit de oliedruksensor iets boven het bovenste vulstreepje, enkele millimeters zeg maar. Al zou ik de oliepomp loskoppelen, dan gaat het lampje alsnog uit als de krukas voor de eerste keer rond gaat. Maar desondanks weet ik dan zeker dat ik na 5 kilometer een externe krukas heb.
bedoelde het niet zo bedoelde dat je hem zo vol als mogelijk gooid zonder motorschade op te lopen
pi_126607848
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 22:08 schreef klawie het volgende:

[..]

bedoelde het niet zo bedoelde dat je hem zo vol als mogelijk gooid zonder motorschade op te lopen
Ja, dat snap ik wel, maar door hem zo ver mogelijk vol te gooien loop je de kans dat je problemen gaat maskeren. Je doel is immers goed smeren, niet direct het uitkrijgen van dat lampje. Dan kan ik net zo goed het draadje doorknippen.

Een motorblok zou tot de olie onder het minimum komt niet moeten gaan huilen over de oliestand. Doet ie dat wel, dan is het probleem niet te weinig olie, maar zit het ergens anders. Als voorbeeld noemde ik mijn motor, die als hij op max staat de oliewaarschuwing uit zet zelfs als de oliepomp die de smering voor zijn rekening neemt ermee op zou houden. Simpelweg omdat er door de krukas toch wel olie tegen de sensor aan vliegt.

Overigens wel een hele knullige oplossing van Suzuki hoor, met die oliedruksensor in SACS blokken, maar punt blijft staan. Meer olie dan nodig is alleen goed voor een schijnoplossing.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  donderdag 16 mei 2013 @ 22:44:35 #106
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_126610894
quote:
7s.gif Op donderdag 16 mei 2013 20:42 schreef Gummiebeer het volgende:
Ik denk ook wel elektrisch. :Y Tis een Honda, techniek overleeft elektra.

Nieuwe remschijf in bestelling en pinlock! Minimaal mag een schijf iets van 3.5mm zijn toch? Mijne is nu 3.6, tijd voor een nieuwe.

Ook nog even op een TDM850 gezeten, en dat zit wel goed. Helaas niet op kunnen rijden maar dit gaat wel mijn 2e motor worden. ^O^
Bij stijner toevallig?
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_126613159
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 22:11 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik wel, maar door hem zo ver mogelijk vol te gooien loop je de kans dat je problemen gaat maskeren. Je doel is immers goed smeren, niet direct het uitkrijgen van dat lampje. Dan kan ik net zo goed het draadje doorknippen.

Een motorblok zou tot de olie onder het minimum komt niet moeten gaan huilen over de oliestand. Doet ie dat wel, dan is het probleem niet te weinig olie, maar zit het ergens anders. Als voorbeeld noemde ik mijn motor, die als hij op max staat de oliewaarschuwing uit zet zelfs als de oliepomp die de smering voor zijn rekening neemt ermee op zou houden. Simpelweg omdat er door de krukas toch wel olie tegen de sensor aan vliegt.

Overigens wel een hele knullige oplossing van Suzuki hoor, met die oliedruksensor in SACS blokken, maar punt blijft staan. Meer olie dan nodig is alleen goed voor een schijnoplossing.
mijn doel zou zijn alleen effe de werking van de pomp controleren dat lampje brand nl niet voor niets er is ergens iets mis

maar miss denk ik wel verkeerd omdat motoren eigelijk niet mijn vak is :@
pi_126613500
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 23:10 schreef klawie het volgende:

[..]

mijn doel zou zijn alleen effe de werking van de pomp controleren dat lampje brand nl niet voor niets er is ergens iets mis

maar miss denk ik wel verkeerd omdat motoren eigelijk niet mijn vak is :@
Mja, oliepomp systeem van een motor is wel heel anders dan een auto ja :) Lees maar eens in op dry-sump (zoals in een auto) en dan wet-sump zoals het in een motor gaat.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_126613960
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 23:14 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Mja, oliepomp systeem van een motor is wel heel anders dan een auto ja :) Lees maar eens in op dry-sump (zoals in een auto) en dan wet-sump zoals het in een motor gaat.
is idd anders :@ :@ :@
  donderdag 16 mei 2013 @ 23:42:15 #110
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_126615421
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 22:07 schreef klawie het volgende:

[..]

af en toe een beetje creatief zijn :P
Jah, da's leuk, maar niet als het een rug en 2 dagen sleutelen kost als je miskleunt :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 16 mei 2013 @ 23:48:01 #111
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_126615786
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 22:11 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik wel, maar door hem zo ver mogelijk vol te gooien loop je de kans dat je problemen gaat maskeren. Je doel is immers goed smeren, niet direct het uitkrijgen van dat lampje. Dan kan ik net zo goed het draadje doorknippen.

Een motorblok zou tot de olie onder het minimum komt niet moeten gaan huilen over de oliestand. Doet ie dat wel, dan is het probleem niet te weinig olie, maar zit het ergens anders. Als voorbeeld noemde ik mijn motor, die als hij op max staat de oliewaarschuwing uit zet zelfs als de oliepomp die de smering voor zijn rekening neemt ermee op zou houden. Simpelweg omdat er door de krukas toch wel olie tegen de sensor aan vliegt.

Overigens wel een hele knullige oplossing van Suzuki hoor, met die oliedruksensor in SACS blokken, maar punt blijft staan. Meer olie dan nodig is alleen goed voor een schijnoplossing.
Ehm, het is een DRUK sensor, niet een olie-aanwezigheids-sensor :+ Het ding meet of er druk wordt opgebouwd door de oliepomp in het systeem; klein detail :P , dus als hij brandt, heb je te weinig druk. En dat kan doordat er domweg (veel) te weinig olie in zit, óf.... als de pomp zijn werk niet- of niet goed doet.

Misschien verandert dat de theoriën een beetje
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_126616078
quote:
12s.gif Op donderdag 16 mei 2013 23:42 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Jah, da's leuk, maar niet als het een rug en 2 dagen sleutelen kost als je miskleunt :+
dan moet je dat als een wijze les zien :P
pi_126617292
quote:
3s.gif Op donderdag 16 mei 2013 23:48 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ehm, het is een DRUK sensor, niet een olie-aanwezigheids-sensor :+ Het ding meet of er druk wordt opgebouwd door de oliepomp in het systeem; klein detail :P , dus als hij brandt, heb je te weinig druk. En dat kan doordat er domweg (veel) te weinig olie in zit, óf.... als de pomp zijn werk niet- of niet goed doet.

Misschien verandert dat de theoriën een beetje
Ligt een beetje aan de implementatie hea :) Nou weet ik niet hoe Honda het doet, maar ik weet wel dat de sensor op mijn motor vrij open zit, naast de ontsteking om precies te zijn, en dat daar geen olie jet op gericht is. Staat niet echt heel veel druk op.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  vrijdag 17 mei 2013 @ 00:22:11 #114
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_126617390
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 00:19 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ligt een beetje aan de implementatie hea :) Nou weet ik niet hoe Honda het doet, maar ik weet wel dat de sensor op mijn motor vrij open zit, naast de ontsteking om precies te zijn, en dat daar geen olie jet op gericht is. Staat niet echt heel veel druk op.
Bij mij zit ie linksonder aan de zijkant van het blok tussen de pomp en de koeleraansluiting; lijkt me logisch dat hij dus met zijn voetjes in een oliekanaal zit :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_126617400
nu volg ik het helemaal niet meer
pi_126617503
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 00:22 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Bij mij zit ie linksonder aan de zijkant van het blok tussen de pomp en de koeleraansluiting; lijkt me logisch dat hij dus met zijn voetjes in een oliekanaal zit :)
Hmmja, dat heb ik niks gezegd :) Bij mij hangt die zo dat er olie langs stroomt als de oliepompen allebei werken. Maar daarvoor moet de olie dus wel door oliepomp één, door de radiator, naar oliepomp twee (jazeker) en dan via het klepdeksel naar het carter waar de sensor hangt. Als de druk te laag is haalt ie dat ook niet.

Oliekoelertje is waarschijnlijk qua oliesysteem niet te vergelijken met een waterkoelertje :+ Maar ik bedoel dat meer olie dan noodzakelijk erin gooien om dat lampje uit te laten gaan een schijnoplossing is, maar ik denk dat je zo ver ook al wel was :Y
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_126617528
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 00:22 schreef klawie het volgende:
nu volg ik het helemaal niet meer
Hehe :+ Onderhoud aan een motor is niet zo moeilijk hoor. Even de Haynes erbij, en dan kun je vrijwel alles zelf :) Maar inderdaad moet je er niet zomaar vanuit gaan dat het hetzelfde werkt als een auto.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_126617675
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 00:25 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Hehe :+ Onderhoud aan een motor is niet zo moeilijk hoor. Even de Haynes erbij, en dan kun je vrijwel alles zelf :) Maar inderdaad moet je er niet zomaar vanuit gaan dat het hetzelfde werkt als een auto.
mot die van deze motor idd nog downloaden
pi_126617898
Ik moet toch eens wat gaan doen aan de vlammen uit mijn uitlaat denk ik :') Krijg onderhand commentaar dat men niet meer achter mij wil rijden vanwege schroeiplekken op het vizier :')
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_126620649
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 00:37 schreef BlackLining het volgende:
Ik moet toch eens wat gaan doen aan de vlammen uit mijn uitlaat denk ik :') Krijg onderhand commentaar dat men niet meer achter mij wil rijden vanwege schroeiplekken op het vizier :')
Altijd lekker toch? door een grote wolk van gloeiend hete deeltje heen moet rijden.. :+
pi_126620674
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 00:37 schreef BlackLining het volgende:
Ik moet toch eens wat gaan doen aan de vlammen uit mijn uitlaat denk ik :') Krijg onderhand commentaar dat men niet meer achter mij wil rijden vanwege schroeiplekken op het vizier :')
Er is ook altijd wel wat met dat ding van jou :o
al knalde mijn bandit ook wel eens
There's a frood who really knows where his towel is.
pi_126620802
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 08:21 schreef Vrieskist het volgende:

[..]

Er is ook altijd wel wat met dat ding van jou :o
al knalde mijn bandit ook wel eens
Gewoon lulkoek, allemaal jaloers op dat brute geroffel :7

Ik vind het wel leuk, dat geknal. Alleen zijn de kleppen het niet zo met me eens vrees ik.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_126620924
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 08:32 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Gewoon lulkoek, allemaal jaloers op dat brute geroffel :7

Ik vind het wel leuk, dat geknal. Alleen zijn de kleppen het niet zo met me eens vrees ik.
Hehe, niet meer 'fixen' voor de rit he :P
There's a frood who really knows where his towel is.
pi_126621768
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 08:39 schreef Vrieskist het volgende:

[..]

Hehe, niet meer 'fixen' voor de rit he :P
Neuh, alleen ff de DB killer eruit halen. Dat is niks :)
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_126621783
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 09:26 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Neuh, alleen ff de DB killer eruit halen. Dat is niks :)
Oja, de db-killer, gaan we Duitsland nog in?
There's a frood who really knows where his towel is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')