quote:Anouk zit in eerste halve finale songfestival
MALM - Anouk zit op 14 mei in de eerste halve finale van het Eurovisie Songfestival. Ze neemt het namens Nederland op tegen onder meer Denemarken, Belgi, Rusland, Ierland en de Oekrane.
Dat is het resultaat van de loting die donderdag werd gehouden, zo maakte de organisatie bekend.
De halve finales van het Europese liedjesfestijn worden in Malm gehouden op 14 en 16 mei. De finale volgt op 18 mei. De precieze volgorde van de optredens is nog niet bekend.
Die wordt door de producenten bepaald. Wel is al bekend dat Nederland in de eerste helft van het programma is geplaatst.
Aan de eerste halve finale doen 16 landen mee, aan de tweede halve finale 17 landen. In de tweede halve finale zitten onder meer Isral, Griekenland, Finland, Noorwegen, Roemeni en Zwitserland.
De halve finale met Anouk wordt ook uitgezonden in Groot-Brittanni, Zweden en Itali, waar de kijkers mogen meestemmen. Die landen mogen automatisch meedoen aan de finale, evenals Frankrijk, Duitsland en Spanje. (NU.nl)
quote:
Die heb ik serieus twee minuten geleden nog op Moblo haar FB geliked omdat ze hem van mij had gedeeld en toen meteen nog maar even geluisterd. En daarna bleek ie vandaag ook nog eens op de Weblog te staan dus heb ik hem daar nog een keer gehoepahoeled!quote:Op vrijdag 10 mei 2013 22:59 schreef Cee het volgende:
Greys, er heeft inderdaad nog nooit iemand het Songfestival gewonnen vanwege een geweldige mouwlengte. Maar ook niet verloren. Russsstiiiiig.
En ga nu nog maar even hoepahoelehoelehoelen om kalm te worden.
Nee hoor, past juist bij haar.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:18 schreef aarontje112 het volgende:
Ben ik dan de enige die haar outfit mooi vindt
Ja dat laatste dusquote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:20 schreef Greys het volgende:
Ik vind de outfit op zich (toffe schoenen, zwarte broek, zwart shirt) echt geniaal
Alleen zonde dat je d'r tattoo maar zo weinig ziet dus
quote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:26 schreef Greys het volgende:
Wiehaaaaaaaaaa, kijk eens wat Cee gemaakt heeft?
Een handleiding voor de eerste halve finale! Doeze pwaa!
http://www.zonnigendroog.nl/?p=559
Klinkt als een potentieel Koningsliedquote:Buiten de middelmatigheid van het lied en de saaie act stoort me de tekst in het refrein het meest. “You will shine shine and fight the shadows in the sky” is onmogelijk. Er zijn geen schaduwen in de lucht. Tenzij het hier om Dementors gaat. Of om schaduwen die worden geworpen op vliegtuigen, in welk geval ik zou zingen “you will shine shine and get the fuck back on the ground before that plane hits your pretty face, girl”.
OMGOMGOMGOMG ja die hebben altijd gelijkquote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:33 schreef APK het volgende:
Buurman en Ierse vriendin zeggen dat ze gaat winnen, vertaal dat maar naar dat ze de finale zeker haalt
Is ook een beetje een no brainer hoor.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:37 schreef Greys het volgende:
[..]
OMGOMGOMGOMG ja die hebben altijd gelijk![]()
![]()
Ik durf het gewoon echt nog niet te 'weten'. Zelfs amper te hopen, ben bang dat ik dan zo reteteleurgesteld ga zijnquote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:39 schreef APK het volgende:
[..]
Is ook een beetje een no brainer hoor.
Gaat zeker lukken
Dat is best wel geniaalquote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:26 schreef Greys het volgende:
Wiehaaaaaaaaaa, kijk eens wat Cee gemaakt heeft?
Een handleiding voor de eerste halve finale! Doeze pwaa!
http://www.zonnigendroog.nl/?p=559
Maakt allemaal geen moer uit, ze gaat zeker de finale halenquote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:41 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik durf het gewoon echt nog niet te 'weten'. Zelfs amper te hopen, ben bang dat ik dan zo reteteleurgesteld ga zijn
Maar heb je de andere ballads uit de eerste halve finale ook geluisterd zelf? Want het zijn toch wel vrij veel zangeressen, vrij veel goede zangeressen ook nog eens
Oke als jij en de buurman en K. het zeggen....quote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:43 schreef APK het volgende:
[..]
Maakt allemaal geen moer uit, ze gaat zeker de finale halen
Bewaar dat maar voor zaterdagquote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:45 schreef Greys het volgende:
[..]
Oke als jij en de buurman en K. het zeggen....
DAN IS HET ZO!
Whaaaaaaaaaaaa, we gaan naar de finale![]()
Zal ik nu vast in de Hofplein fontein aan liggen of nog ff wachten tot dinsdag?
Je gaat echt de Hofplein fontein in als Anouk door gaaat naar de finalequote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:45 schreef Greys het volgende:
[..]
Oke als jij en de buurman en K. het zeggen....
DAN IS HET ZO!
Whaaaaaaaaaaaa, we gaan naar de finale![]()
Zal ik nu vast in de Hofplein fontein aan liggen of nog ff wachten tot dinsdag?
Nee joh, ik kan mijn geluk al niet op als we uit een van De Tien Enveloppen komenquote:
Leg de zakdoekjes maar vast klaarquote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:48 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee joh, ik kan mijn geluk al niet op als we uit een van De Tien Enveloppen komen
Ik denk dat ik dan ga huilen![]()
In elk geval toeterend door de straten met vlaggenquote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:48 schreef iBenny het volgende:
[..]
Je gaat echt de Hofplein fontein in als Anouk door gaaat naar de finale?
Is dat dezelfde buurman die zegt dat hij slecht slaapt en wakker ligt vanwege het lawaai dat de twee Houtduiven zouden maken op jouw balkon, dat ze weer een nest aan het bouwen zijn en je dat weg moet halen.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:33 schreef APK het volgende:
Buurman en Ierse vriendin zeggen dat ze gaat winnen, vertaal dat maar naar dat ze de finale zeker haalt
Andere -labielere- buurmanquote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:50 schreef Tuinfluitert het volgende:
[..]
Is dat dezelfde buurman die zegt dat hij slecht slaapt en wakker ligt vanwege het lawaai dat de twee Houtduiven zouden maken op jouw balkon, dat ze weer een nest aan het bouwen zijn en je dat weg moet halen.Of is het een andere? Doet er eigenlijk niet toe, Anouk haalt de finale dus.
[ afbeelding ]
SSSSSSSSSSSSSHT!quote:
Twee woorden: Komt goedquote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:52 schreef Greys het volgende:
[..]
SSSSSSSSSSSSSHT!
Shut it! Want dat kan niet, want net zei je dat het goed komt!
Ik ga het eventueel volgen in het houtduiventopic en ik zal geen glitterplaatjes posten.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:53 schreef APK het volgende:
![]()
Wel weer een houtduif met een tak in zijn muil voor mijn raam vanmorgen overigens, maar dat is een ander verhaal
Bedankt voor de beelden.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 21:22 schreef TDHS het volgende:
Toch wel veel comments met boooorrrriiing. Kan me dat ook wel voorstellen als je graag 39 keer circus wil. Ik kan me voorstellen dat er een groep zal zijn die juist op het rustige nummer stemt?
quote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:56 schreef Tuinfluitert het volgende:
[..]
Ik ga het eventueel volgen in het houtduiventopic en ik zal geen glitterplaatjes posten.
Houtduiven op Coca Cola fles-Zweden,quote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:58 schreef TheVulture het volgende:
houtduiven -------> Birds------------> Case Closed: We have a winner
Ik vind het juist een 'on af' liedje.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 00:17 schreef Arcee het volgende:
Hoorde commentaren van experts. Iemand noemde het een erg goed gecomponeerd nummer. Zo voelt het ook, als een kwalitatief uitstekend nummer.
Maar ik vind het geen luisterliedje. Heb het nog nooit bewust op gezet en volgens mij zelfs naar nooit echt van begin tot eind beluisterd.
Wel een goed nummer, kwalitatief, dus als het festival daar over gaat maakt ze wel een kans.
Ach, volgens mij was dat gewoon de standaard modus operandi van The Beatles.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 00:32 schreef Greys het volgende:
APK, je ging zo goed qua gerust stellen.
Dat zwakt nu weer een beetje af![]()
Oh nee wacht, de buurman en K. vonden het de winnaar he?
Jij niet
Ja hoor halfdronken lukt het haar ook om Birds te zingen.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 00:21 schreef APK het volgende:
Ik vind het juist een 'on af' liedje.
Iets wat ze nog halfdronken en met een kater op een piano is gaan improviseren the morning after.
Een paar jaar op de planken laten liggen en dan nog even de rest erbij bedenken.
Heb je ook resultaten van vorige jaren mbt hun voorspellingen?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 01:16 schreef Greys het volgende:
http://wiwibloggs.com/201(...)s-netherlands/23895/
Wauw
Neequote:Op zaterdag 11 mei 2013 01:20 schreef APK het volgende:
[..]
Heb je ook resultaten van vorige jaren mbt hun voorspellingen?
Hun voorspelling van vorig jaar:quote:Op zaterdag 11 mei 2013 01:20 schreef APK het volgende:
[..]
Heb je ook resultaten van vorige jaren mbt hun voorspellingen?
quote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:56 schreef Tuinfluitert het volgende:
en ik zal geen glitterplaatjes posten.
quote:
Ik ook , glittertranen!quote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:48 schreef Greys het volgende:
Nee joh, ik kan mijn geluk al niet op als we uit een van De Tien Enveloppen komen
Ik denk dat ik dan ga huilen![]()
Neeeeeeeeeeeeeeee... Ik weet niet of ze van het charme-offensief en mediageweld van Griekenland had gewonnen, maar top drie had dat lied wel moeten halen....quote:Op zaterdag 11 mei 2013 01:32 schreef Tuinfluitert het volgende:
[ afbeelding ]
Anouk droomde er jaren geleden al van om mee te doen aan het Songfestival. De 'killersong' waarmee ze toen hoge ogen wilde gooien, is het nummer Lost.
http://www.telegraaf.nl/p(...)_Songfestival__.html
Volgens mij jureren zij niet een voorspelling, maar hun voorkeur?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 01:28 schreef Greys het volgende:
[..]
Hun voorspelling van vorig jaar:
1. Sweden: Loreen with “Euphoria” (9.25)
2. Albania: Rona Nishliu with “Suus” (Personal) (7.75)
2. Italy: Nina Zilli with “L’Amore Femmina” (Out of Love) (7.75)
4. Switzerland: Sinplus with “Unbreakable” (7.4)
5. Serbia: Zeljko Joksimovic with “Nije ljubav stvar” (7.25)
6. Cyprus: Ivi with “La La Love” (7.13)
6. Ireland: Jedward with “Waterline” (7.13)
8. United Kingdom: Engelbert Humperdink with “Love Will Set You Free”
9. Norway: Tooji with “Stay” (6.9)
10. San Marino: Valentina Monetta with “The Social Network” (6.88)
De eckte uitslag:
1 Zweden Engels Loreen Euphoria 372
2 Rusland Oedmoerts en Engels Boeranovskije Baboesjki Party for everybody 259
3 Servi Servisch Željko Joksimović Nije ljubav stvar 214
4 Azerbeidzjan Engels Sabina Babayeva When the music dies 150
5 Albani Albanees Rona Nishliu Suus 146
6 Estland Estisch Ott Lepland Kuula 120
7 Turkije Engels Can Bonomo Love me back 112
8 Duitsland Engels Roman Lob Standing still 110
9 Itali Engels en Italiaans Nina Zilli L'amore femmina (out of love) 101
10 Spanje Spaans Pastora Soler Qudate conmigo 97
Dat is nog steeds heel goed mogelijk. Immers: heb jij vertrouwen in de vakjury, als die van dezelfde kwaliteit is als in Nederland? Heb jij vertrouwen in het stemmende deel van Europa? Ik niet: dat komt immers te voet.quote:
Ja je hebt helemaal gelijk, dat zei ik verkeerd!quote:Op zaterdag 11 mei 2013 09:29 schreef TDHS het volgende:
[..]
Volgens mij jureren zij niet een voorspelling, maar hun voorkeur?
quote:Op zaterdag 11 mei 2013 09:54 schreef Greys het volgende:
En kijk eens watDeZwabber
voor ons heeft gemaakt?
Na de draaiorgel smiley en de indianen smiley...
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 11 mei 2013 09:54 schreef Greys het volgende:
voor ons heeft gemaakt?
[ afbeelding ]
Hij staat in een apart topic, als je dat ff bewaart dan kan je hem altijd terugvindenquote:
Ik vraag in FB wel even of ie onder :B magquote:Op zaterdag 11 mei 2013 09:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Hij staat in een apart topic, als je dat ff bewaart dan kan je hem altijd terugvinden
ESF / Birds smiley
Gelukkig hadden we de TROS en hun persoonlijke favorietenquote:Op zaterdag 11 mei 2013 01:32 schreef Tuinfluitert het volgende:
[ afbeelding ]
Anouk droomde er jaren geleden al van om mee te doen aan het Songfestival. De 'killersong' waarmee ze toen hoge ogen wilde gooien, is het nummer Lost.
Lukt niet onder :Bquote:Op zaterdag 11 mei 2013 10:08 schreef Pino112 het volgende:
Ik vraag in FB wel even of ie onder :B mag
Dankje Pino.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:36 schreef Pino112 het volgende:
Dat is dus de vraag of ze dat willen maken.
Die reus heeft ongetwijfeld veel kranten gehaald met een YouTube-linkje erbij.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 14:11 schreef Cee het volgende:
Ik zit trouwens even te kijken naar de YouTube viewers-aantallen van de tweede repetitie van gisteren. Gemiddelde ligt van 6.000 tot 11.000 met een aantal uitschieters. Derde plaats: Sloveni, 21.731. Tweede plaats: Nederland, 26.260. Eerste plaats: Oekrane, 83.429.
Goed dus dat we na Oekrane zitten, daar zijn zo veel mensen nieuwsgierig naar (vanwege de reus), dus dan blijven ze lekker plakken nadat die uit zijn gegravity'd.
twitter:12p_Louis twitterde op zaterdag 11-05-2013 om 14:00:52Omg Netherlands first in press centre voting!! http://t.co/UyrLTQNHIH reageer retweet
Oh ik ook niet, want het zegt niksquote:Op zaterdag 11 mei 2013 19:51 schreef Karina het volgende:
Mmm maar niet teveel op letten toch? Ik vertrouw die polls nooit zo
keuk niequote:Op zaterdag 11 mei 2013 19:51 schreef Karina het volgende:
Mmm maar niet teveel op letten toch? Ik vertrouw die polls nooit zo
Enquote:Op zaterdag 11 mei 2013 09:54 schreef Greys het volgende:
voor ons heeft gemaakt?
[ afbeelding ]
Het weerhoudt me er niet van ze toch allemaal te plaatsen hoorquote:Op zaterdag 11 mei 2013 19:58 schreef Karina het volgende:
Zeker een goed teken, maar ja, dat is wel vaker geweest dacht ik? Hoog in de polls en dan nog gaat het fout.
Begrijp ik helemaal hoor dat je ze plaatst. Ik zat zelf ook al even te kijken op een goksite hoe de odds zijnquote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:00 schreef Greys het volgende:
[..]
Het weerhoudt me er niet van ze toch allemaal te plaatsen hoor
En dan mag iedereen zelf weten of ze er waarde aan hechten uiteraard
En zo hoog hebben we volgens mij nog nooit gestaan. Tenminste niet op meerdere sites tegelijk en dan ook nog in de press centre poll van de journalisten. Alleen daarom al is het leuk.
Dan gaat het straks alsnog mis. Hebben we alsnog veel voorpret gehad en gaan we op naar het tienjarig faaljubileum!
Ik zou hem graag serieus willen nemen, maar Servi op 2, voorheen op 1 zelfs?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 19:50 schreef Greys het volgende:
Veelbezochte poll (met veel stemmen)
http://wiwibloggs.com/201(...)hance-to-vote/26031/
Niet op de rest letten joh, alleen op de nr 1quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:40 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik zou hem graag serieus willen nemen, maar Servi op 2, voorheen op 1 zelfs?
Die had ze zelf op Facebook gezetquote:Op zaterdag 11 mei 2013 21:14 schreef Tuinfluitert het volgende:
[..]
Greys waar zie jij toch die mooie Anouk foto's? Heb je een linkje?
Lost heeft alleen de hitlijsten(#2) in Noorwegen gehaald, maar dat was alleen omdat de latere winnaar van de Noorse Idols dat nummer succesvol coverde.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:52 schreef iBenny het volgende:
Zouden we trouwens van die Scandinavische landen ook veel punten kunnen krijgen omdat ze daar eens een (#1-)hit heeft gescoord met Lost?
Later is het nog een keer in de top 3 geweest in een ander Scandinavisch land(weet ff niet meer welkequote:Op zaterdag 11 mei 2013 21:19 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Lost heeft de #2 in Noorwegen gehaald, maar dat was alleen omdat de latere winnaar van de Noorse Idols dat nummer succesvol coverde.
ohja in denemarken heeft ze #3 gehaald jaquote:Op zaterdag 11 mei 2013 21:21 schreef iBenny het volgende:
[..]
Later is het nog een keer in de top 3 geweest in een ander Scandinavisch land(weet ff niet meer welke), om vrijwel dezelfde reden (ik dacht vanwege een auditie in Idol)
Denemarken was het inderdaad...quote:Op zaterdag 11 mei 2013 21:21 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
ohja in denemarken heeft ze #3 gehaald ja
http://www.nieuwsvanneder(...)lenteerde_anouk.htmlquote:‘Nobody’s Wife’ wordt een grote hit in Noorwegen en Zweden en de zangeres scoort een nummer 1-hit in Denemarken met ‘Lost’.
Het was ook blijkbaar een #1-notering in iTunesquote:Op zaterdag 11 mei 2013 21:40 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Volgens wikipedia was het echter geen nummer 1 hit
WTF? Daar hadden we verdomme het festival mee kunnen winnen, dat liedje is nog beter dan birdsquote:Op zaterdag 11 mei 2013 01:32 schreef Tuinfluitert het volgende:
[ afbeelding ]
Als we Lost hadden gestuurd hadden we met 2 vingers in den neus de finale gehaaldquote:Op zaterdag 11 mei 2013 01:32 schreef Tuinfluitert het volgende:
[ afbeelding ]
99%.quote:Op zondag 12 mei 2013 12:53 schreef ajacied4lf het volgende:
Hoe groot schatten jullie de kans dat ze door de halve finale komt?
50%quote:Op zondag 12 mei 2013 12:53 schreef ajacied4lf het volgende:
Hoe groot schatten jullie de kans dat ze door de halve finale komt?
Het is ook nooit goed h.quote:Op zondag 12 mei 2013 12:58 schreef iBenny het volgende:
'Hoofdpijn' TROS door mogelijke Songfestivalwinst![]()
!
Godverdommequote:Op zondag 12 mei 2013 12:58 schreef iBenny het volgende:
!
Dat vind ik het lastige eraan dit jaar, ik vond het in 't begin ook niks. Maar na veelvuldig te hebben gehoord vind ik het nu een prima nummer. Niet een van m'n favorieten aller tijden, maar beter dan Shalalie (alhoewel dat ook niet echt een lastige prestatie isquote:Op zondag 12 mei 2013 12:59 schreef ajacied4lf het volgende:
Ik kan het liedje totaal niet inschatten. Zelf vind ik het niks, en iedereen om me heen vindt het geweldig.
Goed nieuws voor ziggo dome?quote:Op zondag 12 mei 2013 12:58 schreef iBenny het volgende:
!
Ik vond het na 1 keer luisteren eerlijk gezegd genoeg. Maarja, uiteindelijk gaat het erom hoe ze het in het buitenland vinden, dus mooi dat ze zo lyrisch zijn.quote:Op zondag 12 mei 2013 13:01 schreef Cee het volgende:
[..]
Dat vind ik het lastige eraan dit jaar, ik vond het in 't begin ook niks. Maar na veelvuldig te hebben gehoord vind ik het nu een prima nummer. Niet een van m'n favorieten aller tijden, maar beter dan Shalalie (alhoewel dat ook niet echt een lastige prestatie is). Het zit 'm vooral in het feit dat ze in het buitenland zo ongelofelijk lyrisch zijn, na de eerste luisterbeurt waren ze dat al. En dan word je gewoon meegezogen in dat enthousiasme en moet je haast wel geloven dat ze de finale gaat halen.
Hopelijk zijn de stemmers ook lyrisch na de eerste luisterbeurt, want daar gaat het uiteindelijk om.quote:Op zondag 12 mei 2013 13:01 schreef Cee het volgende:
[..]
Dat vind ik het lastige eraan dit jaar, ik vond het in 't begin ook niks. Maar na veelvuldig te hebben gehoord vind ik het nu een prima nummer. Niet een van m'n favorieten aller tijden, maar beter dan Shalalie (alhoewel dat ook niet echt een lastige prestatie is). Het zit 'm vooral in het feit dat ze in het buitenland zo ongelofelijk lyrisch zijn, na de eerste luisterbeurt waren ze dat al. En dan word je gewoon meegezogen in dat enthousiasme en moet je haast wel geloven dat ze de finale gaat halen.
Vorig jaar wist hij zeker dat Joan in de top 10 ging eindigen!quote:Op zondag 12 mei 2013 12:58 schreef iBenny het volgende:
!
Ik heb nu onderhand ieder nummer wel een paar keer gehoord (clips en repetitie) dat ik delen uit m'n hoofd mee kan neurin (quote:Op zondag 12 mei 2013 13:04 schreef flanken het volgende:
Hoe ervaren zijn jaar concurrenten eigenlijk. Ieder jaar hoor je weleens een vals klank en als haar concurrenten niet veel ervaring hebben kan het zo zijn dat de spanning te groot wordt en dat ze vals gaat zingen en anouk meer kans heeft om door te gaan .
De eerste twee keer hoorde ik het nummer bij Giel. Beide keren bleef het melodietje de hele dag in mijn hoofdquote:Op zondag 12 mei 2013 13:05 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Hopelijk zijn de stemmers ook lyrisch na de eerste luisterbeurt, want daar gaat het uiteindelijk om.
Ja dat is dan ook wel weer zo.quote:Op zondag 12 mei 2013 13:06 schreef iBenny het volgende:
[..]
De eerste twee keer hoorde ik het nummer bij Giel. Beide keren bleef het melodietje de hele dag in mijn hoofd
Ik denk dat we het een beetje moeten vergelijken met Me & my guitar, de inzending van Belgie een paar jaar geleden.quote:Op zondag 12 mei 2013 13:09 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ja dat is dan ook wel weer zo.
Het is gewoon een heel ander nummer dan bijv Loreen, maar kwalitatief is het wel. Afwachten maar.
das inderdaad vreemdquote:Op zondag 12 mei 2013 13:10 schreef Pluto1975 het volgende:
Dit is vreemd......
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die best hoog eindigde uiteindelijk als ik het me goed herinner.quote:Op zondag 12 mei 2013 13:11 schreef iBenny het volgende:
[..]
Ik denk dat we het een beetje moeten vergelijken met Me & my guitar, de inzending van Belgie een paar jaar geleden.
Volgens wikipedia behaalde die in de halve finale de meeste punten en in de finale werd hij zesdequote:Op zondag 12 mei 2013 13:13 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Die best hoog eindigde uiteindelijk als ik het me goed herinner.
Ik zat me eergisteren al af te vragen waarom ik twee verschillende cijfers voor Nederland op het bord had gezien. Maar verder gewoon de '44' voor waar aangenomen. Ik vrees dat de '24' klopt de de '44' is gephotoshopt.quote:Op zondag 12 mei 2013 13:10 schreef Pluto1975 het volgende:
Dit is vreemd......
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Verkeerd geteld? Fraude? Of Anouk die voor de grap de 2 in een 4 heeft veranderd toen niemand het zag?quote:
Of andersomquote:Op zondag 12 mei 2013 13:15 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik zat me eergisteren al af te vragen waarom ik twee verschillende cijfers voor Nederland op het bord had gezien. Maar verder gewoon de '44' voor waar aangenomen. Ik vrees dat de '24' klopt de de '44' is gephotoshopt.
Mwoah. Meer dan een compacte doos met stoelen is die Ziggodome niet. Prachtig dat wel. Waar moet het hele verhaal er omheen dan plaatsvinden?quote:Op zondag 12 mei 2013 13:03 schreef iBenny het volgende:
[..]
Kabelbak of Ahoy. Geef die eerste inderdaad de meeste kans.
quote:Op zondag 12 mei 2013 13:17 schreef easy-going het volgende:
[..]
Of andersom
Totaal rechter rij is 350 punten
Totaal linker rij is 330 bij die 24 of 350 punten bij die 44
Ongelooflijk scherp ja! Geen zin om het na te tellen maar ik geloof jequote:Op zondag 12 mei 2013 13:19 schreef Cee het volgende:
[..]Scherp. Ik ben geen rekenwonder dus ik gooi meteen de foto's in Photoshop om daarop als een inspector Columbo op los te gaan, maar dat hielp dus niet.
Ik ga uit van jouw theorie.
Winnaartje wmbquote:Op zondag 12 mei 2013 13:17 schreef Haaibaaike het volgende:
Dat liedje van Noorwegen klinkt ook mooi zag ik vanmorgen op tv west .
Anouk.quote:Op zondag 12 mei 2013 13:24 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Samen met Denemarken strijden om #1? Of zijn er nog meer kanshebbers...
Ja, en met deze erbij dan:quote:Op zondag 12 mei 2013 13:10 schreef Pluto1975 het volgende:
Dit is vreemd......
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar die lijkt verder te zijn gegaan op de uitslagen van de vorige plaatjes, want de rest heeft hier ook meer punten.quote:
ILLUMINATI.quote:Op zondag 12 mei 2013 13:32 schreef Pluto1975 het volgende:
Die press polls zitten er overigens vrijwel altijd gevaarlijk dichtbij
De vraag is vooral wat de rechterhelft van dat bord laat zien. Staat hier dus niet op.quote:Op zondag 12 mei 2013 13:30 schreef Pino112 het volgende:
Ja maar bij deze zijn alle andere punten ook anders.
Griekenland?quote:Op zondag 12 mei 2013 14:28 schreef marcodej het volgende:
Ik blijf het een tergend saai nummer vinden. Gelukkig is de concurrentie dit jaar enorm zwak. Meestal zitten er wel wat nummers tussen die nog wel enigzins tof zijn, maar dat heb ik dit jaar totaal niet.
Nou vooruit, Itali dan.
Eens. Vooral qua ontbreken van een echt hoogtepunt.quote:Op zondag 12 mei 2013 15:28 schreef Drrk het volgende:
Ik moet toegeven dat ik nog steeds niet echt het gevoel heb dat ik achter het nummer sta, mede doordat er simpelweg geen hoogtepunt in Birds zit. Ik had wat dat betreft meer vertrouwen in het nummer van Joan. Maar het feit dat we bij de bookies, pers en polls hoog scoren vanwege imo de kwaliteit van het nummer heb ik wel stiekem het gevoel dat we dinsdag een envelopje gaan zien met de Nederlandse vlag. Ik denk dat we dit jaar meer dan ooit afhankelijk zijn van de vakjury.
Je hebt toch niet alleen de eerste tien seconden geluisterd he?quote:
Grieks (en die griekse zeikvibrato) werkt niet voor mij in dit soort nummers. En als je griekse accent zo zwaar is dat het engels vrijwel onverstaanbaar is, moet je gewoon geen engels zingen.quote:Op zondag 12 mei 2013 15:37 schreef Greys het volgende:
[..]
Je hebt toch niet alleen de eerste tien seconden geluisterd he?
Vooral de overgang naar het refrein vind ik geweldig
Ben ik het niet mee eens. Ik vind dat er juist wel een hoogtepunt in zit, al is het vrij subtiel, maar tis er zeker wel. Op het moment dat het koortje erbij komt en het laatste refrein begint..waaah die overgang = kippenvelquote:Op zondag 12 mei 2013 15:28 schreef Drrk het volgende:
Ik moet toegeven dat ik nog steeds niet echt het gevoel heb dat ik achter het nummer sta, mede doordat er simpelweg geen hoogtepunt in Birds zit. Ik had wat dat betreft meer vertrouwen in het nummer van Joan. Maar het feit dat we bij de bookies, pers en polls hoog scoren vanwege imo de kwaliteit van het nummer heb ik wel stiekem het gevoel dat we dinsdag een envelopje gaan zien met de Nederlandse vlag. Ik denk dat we dit jaar meer dan ooit afhankelijk zijn van de vakjury.
Dit meen je niet he, of heeft ze geen zin ofzo? Ik had gehoopt team Birds op de rode loper te zien.twitter:songfestivalNL twitterde op zondag 12-05-2013 om 15:57:56Anouk verrekt been bij bowlen en gaat daarom niet naar openingsreceptie #songfestival reageer retweet
Wat is dezen. Wie gaat er dan ook bowlentwitter:538top40 twitterde op zondag 12-05-2013 om 16:23:15Oei! @Anouk heeft gisteren een spier in d'r bovenbeen verrekt tijdens een potje bowlen in Malm! #songfestival #538radio reageer retweet
Klopt, maar wat mij betreft is hij veel te subtiel om echt onderscheid te maken met de overige songs. Daardoor krijg ik meer het gevoel dat het nummer maar wat aanmoddert, zeker gedurende de eerste 2 minuten. Dit is ook voor mij de reden waarom ik het nummer niet buiten het eurovisie om beluister. En mijn inziens moet een goede inzending juist een hoge herhalingswaarde hebben.quote:Op zondag 12 mei 2013 16:19 schreef grazz het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens. Ik vind dat er juist wel een hoogtepunt in zit, al is het vrij subtiel, maar tis er zeker wel. Op het moment dat het koortje erbij komt en het laatste refrein begint..waaah die overgang = kippenvel.
Even Apeldoorn bellen, hahahaha maar niet heusquote:Op zondag 12 mei 2013 16:26 schreef grazz het volgende:
Dit meen je niet he, of heeft ze geen zin ofzo? Ik had gehoopt team Birds op de rode loper te zien.twitter:songfestivalNL twitterde op zondag 12-05-2013 om 15:57:56Anouk verrekt been bij bowlen en gaat daarom niet naar openingsreceptie #songfestival reageer retweet
Waar is dat te vinden dan?quote:Op zondag 12 mei 2013 16:32 schreef TheVulture het volgende:
Dat stembord wordt continue geupdate trouwens
In de hal in Malmoquote:
OMG, wie is die linker?quote:
Volgens mij Bigboy Caprice:quote:
En die Ricardo is zeker weten de rechter op de foto.quote:Vanmorgen heeft Anouk bij Giel Beelen op 3FM bekendgemaakt dat Yerry Rellum (Big Boy Caprice), Shirma Rouse en Ricardo Burgrust mee zullen gaan als backing vocals voor het Eurovisie Songfestival in Malm.
Leuke vent!!quote:Op zondag 12 mei 2013 16:52 schreef Greys het volgende:
[..]
Volgens mij Bigboy Caprice:
https://www.facebook.com/bbcaprice
Die heel veel (!) is afgevallen
EDIT: ja dus:
[..]
En die Ricardo is zeker weten de rechter op de foto.
Wellicht te subtiel inderdaad om bij de televoters echt indruk te makenquote:Op zondag 12 mei 2013 16:28 schreef Drrk het volgende:
[..]
Klopt, maar wat mij betreft is hij veel te subtiel om echt onderscheid te maken met de overige songs. Daardoor krijg ik meer het gevoel dat het nummer maar wat aanmoddert, zeker gedurende de eerste 2 minuten. Dit is ook voor mij de reden waarom ik het nummer niet buiten het eurovisie om beluister. En mijn inziens moet een goede inzending juist een hoge herhalingswaarde hebben.
Daar was (en ben, nog een beetje) ik ook bang voor.quote:Op zondag 12 mei 2013 17:01 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Leuke vent!!
Nou, ik ben een middagje aan het songfestivalvoorpretten, en ik vind het een waanzinnig mooi nummer. Maar ik denk niet dat het erg toegankelijk klinkt voor het 'plebs' wat moet stemmen. Het is in mineur geschreven, klinkt daardoor wat depri, en dat spreekt mijns inziens niet erg aan op een songfestival. Ik denk dan ook niet dat we de finale halen. Maar het nummer is echt geweldig!!
Uiteraard hoop ik dat ik heel erg ongelijk krijg
Haar rockimago is nu definitief aan gort.quote:Op zondag 12 mei 2013 16:26 schreef Pino112 het volgende:
Wat is dezen. Wie gaat er dan ook bowlentwitter:538top40 twitterde op zondag 12-05-2013 om 16:23:15Oei! @Anouk heeft gisteren een spier in d'r bovenbeen verrekt tijdens een potje bowlen in Malm! #songfestival #538radio reageer retweet
.
denemarkenquote:Op zondag 12 mei 2013 13:24 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Samen met Denemarken strijden om #1? Of zijn er nog meer kanshebbers...
Het is een prima nummertje. Wel weer een typisch ESF liedje, dus niet echt origineel. Noorwegen is qua originaliteit vele malen beter.quote:
Wanneer het een typisch ESF liedje is is het nooit een goed nummerquote:Op zondag 12 mei 2013 18:26 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Het is een prima nummertje. Wel weer een typisch ESF liedje, dus niet echt origineel. Noorwegen is qua originaliteit vele malen beter.
quote:Op zondag 12 mei 2013 18:27 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Wanneer het een typisch ESF liedje is is het nooit een goed nummer
Ga toch heen, zou ze een vader Abrahampje doen?quote:Morgen bekijkt een fysiotherapeut hoe ernstig de situatie is en of haar mogelijke deelname aan het songfestival in gevaar komt.
Haha, idd. En anders kan die Giant haar ook wel het podium opdragenquote:Op zondag 12 mei 2013 18:44 schreef Greys het volgende:
Ze staat goddomme 3 minuten stil op het podium, wat een gezeik
Jah. Dat ze niet op de landenfeestjes wilde zijn snap ik best. Maar op de openingsparty ontbreken omdat je een spiertje met bowlen hebt verrekt komt weer veel te diva overquote:Op zondag 12 mei 2013 18:51 schreef grazz het volgende:
Ik vind het echt jammer dat ze niet op de openingsparty verschijnt. Niet dat ze nou meer punten zal krijgen door wel aanwezig te zijn, maar tis toch een officieel moment waarbij alle artiesten aanwezig horen te zijn. De buitenlandse pers zal er ook aanwezig zijn en verslag doen. De punten moeten uit het buitenland komen en een beetje sympathie wekken kan toch zeker ook geen kwaad. Ik vind het maar vreemd.
Via deze link is het trouwens te volgen: http://www.eurovision.tv/page/webtv?program=83923
Wat ze over zichzelf afroept hier is dat als ze het NIET haalt nu, dat men dan gaat roepen dat ze maar wat meer aan PR had moeten doen daarquote:Op zondag 12 mei 2013 18:54 schreef grazz het volgende:
Ik wil gewoon dat Anouk het ver schopt en vrees dat er straks allemaal weer negatief gezeik komt omdat ze niet aanwezig is. Tsja ze hoort toch bij de favorieten.
quote:Anouk heeft tijdens een partijtje blowen een spier in haar rechterpink verrekt. Ze bereidt zich in Malm momenteel voor op haar deelname aan het Eurovisie Songfestival.
Door de blessure is het onduidelijk of Anouk maandag tijdens de repetitie de microfoon wel met de gehele rechterhand vast kan houden. De Nederlandse delegatie bezint zich op eventuele oplossingen. Mogelijk zal een in oranje gestoken mimespeler op klompen de microfoon voor Anouk vasthouden.
quote:Op zondag 12 mei 2013 19:03 schreef Steve het volgende:
Ik zie d'r dinsdag al zitten in een rolstoel daar op het podium..
Niet alleen depri, maar ook nog eens gezongen door het meest hysterische brandalarm van Albaniequote:Op zondag 12 mei 2013 17:03 schreef Greys het volgende:
[..]
Daar was (en ben, nog een beetje) ik ook bang voor.
Maar toen dacht ik aan Albani van vorig jaar... meer depri kon je het echt niet krijgen. En dat werd uiteindelijk 5e of 6e in de finale. Dus we houden hoop
Dat zou wel erg flauw zijnquote:Op zondag 12 mei 2013 19:06 schreef TheVulture het volgende:
Het zou me ook niks verbazen als het weer een stunt is van Centraal Beheer en er vanavond een spotje uitgaat van haar op een bowlingbaan
Die meid die op haar hangt verraadt de boelquote:
Lijk jij ook als je je adem inhoudt en de lucht naar je wangen verplaatstquote:Op zondag 12 mei 2013 19:45 schreef grazz het volgende:
Haha ja. Maar haar gezicht lijkt wel opgeblazen
quote:Op zondag 12 mei 2013 19:46 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Lijk jij ook als je je adem inhoudt en de lucht naar je wangen verplaatst
Idd. Ze kan toch ook op krukken lopen ofzo, ik vind het echt een aanstellerquote:Op zondag 12 mei 2013 19:49 schreef Kidney_bean01 het volgende:
nou kijk, ik snap dat ze er geen zin in heeft, maar als je kijkt op de stream hoe elk land groot wordt aangekondigd voor de opening vanavond + alle pers, vind ik het toch stom van Anouk
http://www.svtplay.se/video/1211378/opening-ceremony
Als je het mij vraagt, had ze gewoon geen zin erin.. maar sommige dingen moet je gewoon doenquote:Op zondag 12 mei 2013 19:54 schreef grazz het volgende:
[..]
Idd. Ze kan toch ook op krukken lopen ofzo, ik vind het echt een aansteller
Stel dat het wel waar is, heb ik wel liever dat ze morgenavond fit is in plaats van daar een feestje te bouwen voor de incrowd... dat gaat het verschil niet maken qua punten, morgenavond welquote:Op zondag 12 mei 2013 19:54 schreef grazz het volgende:
[..]
Idd. Ze kan toch ook op krukken lopen ofzo, ik vind het echt een aansteller
Is ook niks voor Anoukquote:Op zondag 12 mei 2013 19:01 schreef TheVulture het volgende:
Dat bowlen was wel al aangekondigd maar ik vind het ook net iets te toevallig allemaal
Ze hoeft geen feestje te bouwen tot in de late uurtjes, maar ff je gezicht laten zien is denk ik wel goed, zeker op zo'n officieel feest.quote:Op zondag 12 mei 2013 20:02 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Stel dat het wel waar is, heb ik wel liever dat ze morgenavond fit is in plaats van daar een feestje te bouwen voor de incrowd... dat gaat het verschil niet maken qua punten, morgenavond wel
Tja, de winnaar goed, maar ook een hoop totale missers qua voorspellingen en sowieso maar 4 in beide top 10 lijstjes. Ik hecht er niet veel waarde aanquote:Op zaterdag 11 mei 2013 01:28 schreef Greys het volgende:
[..]
Hun voorspelling van vorig jaar:
1. Sweden: Loreen with “Euphoria” (9.25)
2. Albania: Rona Nishliu with “Suus” (Personal) (7.75)
2. Italy: Nina Zilli with “L’Amore Femmina” (Out of Love) (7.75)
4. Switzerland: Sinplus with “Unbreakable” (7.4)
5. Serbia: Zeljko Joksimovic with “Nije ljubav stvar” (7.25)
6. Cyprus: Ivi with “La La Love” (7.13)
6. Ireland: Jedward with “Waterline” (7.13)
8. United Kingdom: Engelbert Humperdink with “Love Will Set You Free”
9. Norway: Tooji with “Stay” (6.9)
10. San Marino: Valentina Monetta with “The Social Network” (6.88)
De eckte uitslag:
1 Zweden Engels Loreen Euphoria 372
2 Rusland Oedmoerts en Engels Boeranovskije Baboesjki Party for everybody 259
3 Servi Servisch Željko Joksimović Nije ljubav stvar 214
4 Azerbeidzjan Engels Sabina Babayeva When the music dies 150
5 Albani Albanees Rona Nishliu Suus 146
6 Estland Estisch Ott Lepland Kuula 120
7 Turkije Engels Can Bonomo Love me back 112
8 Duitsland Engels Roman Lob Standing still 110
9 Itali Engels en Italiaans Nina Zilli L'amore femmina (out of love) 101
10 Spanje Spaans Pastora Soler Qudate conmigo 97
Oh zeker wel, dat gaan ze echt wel noemen.quote:Op zondag 12 mei 2013 20:10 schreef Drrk het volgende:
Toch is het wel jammerlijk dat de Nederlandse afvaardiging het nu dus echt puur en alleen bij de persconferenties gehouden heeft.Hoop dat de buitenlandse presentatoren het divagedrag van Anouk niet meenemen in hun aankondiging van de inzending dinsdag...
Die kunnen toch gewoon gaan?quote:Op zondag 12 mei 2013 20:17 schreef Greys het volgende:
Ik vind het alleen al sneu voor die backings, die hadden er vast wel zin in.
Tuurlijk, maar dat staat toch best lulligquote:
Ja, dat is het toch ook? Moet je maar niet met Anouk werkenquote:Op zondag 12 mei 2013 20:18 schreef Greys het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar dat staat toch best lullig
Je moet eerst 'opkomen' via de loper en dan word je aangekondigd zeg maar.
Die krijgen dan natuurlijk heel de tijd vragen en dan moeten ze dat bowlverhaal uitleggen en dat vinden de journalisten dan vast een lulverhaal
Haha ja, best wel. Maar als helemaal niemand komt vind ik het ook raarquote:
En toch vind ik het een tikkie sneu voor ze.quote:Op zondag 12 mei 2013 20:19 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ja, dat is het toch ook? Moet je maar niet met Anouk werken
"Negra gigantesca".twitter:FranChii twitterde op zondag 12-05-2013 om 20:20:36JAJAJ! Y esa negra gigantesca de donde salio?? #Eurovision #WelcomeParty reageer retweet
Enorme negert?quote:Op zondag 12 mei 2013 20:22 schreef Cee het volgende:
"Negra gigantesca".twitter:FranChii twitterde op zondag 12-05-2013 om 20:20:36JAJAJ! Y esa negra gigantesca de donde salio?? #Eurovision #WelcomeParty reageer retweet
quote:Op zondag 12 mei 2013 20:22 schreef Cee het volgende:
Dat dus.quote:Op zondag 12 mei 2013 20:20 schreef Henno het volgende:
Het ziet er zo vaag uit, het gaat over Anouk maar je ziet alleen een paar negers
Bedankt!quote:Op zondag 12 mei 2013 18:51 schreef grazz het volgende:
Via deze link is het trouwens te volgen: http://www.eurovision.tv/page/webtv?program=83923
Ja, het mag misschien een enorm feestnummer zijn en zonder die eyeliner nog redelijk om aan te zien, maar ik ga m'n chips bijvullen als zijn optreden begint.quote:
Ik denk dat ze die deze keer wel wat beter dichtgetimmerd hebbenquote:Op zondag 12 mei 2013 20:37 schreef KoningPils het volgende:
Wie had vorig jaar een link van de jury rehearsel? Want dat wil ik morgen ook weer kijken.
Wat sneuquote:Op zondag 12 mei 2013 20:32 schreef KoningPils het volgende:
Twee fans met een boek over alle deelnemers.
Van elke deelnemer hebben ze vanavond een handtekening behalve van Anouk.
Haha nice.quote:Op zondag 12 mei 2013 20:32 schreef KoningPils het volgende:
Twee fans met een boek over alle deelnemers.
Van elke deelnemer hebben ze vanavond een handtekening behalve van Anouk.
Dit blijft zo tot ze er allemaal zijn en dan hebben ze het openingsfeest.quote:Op zondag 12 mei 2013 20:41 schreef Aerials1990 het volgende:
Gaat dit nu zo de hele avond door of komt er nog wat speciaals? Geen idee hoe dit in zijn werk gaat XD
Ik gok dat een aantal landen het toch wel zal melden bij de aankonding van de act dinsdag/zaterdag.quote:Op zondag 12 mei 2013 20:43 schreef Aerials1990 het volgende:
Holy MacaroniNaja hopen dat het dan maar niet tegen haar gaat werken, dat zij als enige er niet is..
Ik was hier al bang voor.quote:Op zondag 12 mei 2013 20:43 schreef Aerials1990 het volgende:
Holy MacaroniNaja hopen dat het dan maar niet tegen haar gaat werken, dat zij als enige er niet is..
Zit er wel dik in denk ik.quote:Op zondag 12 mei 2013 20:44 schreef iBenny het volgende:
[..]
Ik gok dat een aantal landen het toch wel zal melden bij de aankonding van de act dinsdag/zaterdag.
Als ze d'r zouden herkennen natuurlijkquote:Op zondag 12 mei 2013 20:51 schreef Greys het volgende:
Ze was niet bij Eurovision in Concert, ze was niet op de landenfeestjes, ze was niet op het openingsfeest. D'r medekandidaten kunnen d'r vast schieten inmiddels
Ik denk dat de medekandidaten in het geval van Anouk bij "break a leg" ook letterlijk "break a leg" bedoelen.quote:Op zondag 12 mei 2013 20:52 schreef Pino112 het volgende:
Als we de finale niet halen geven we de bowlingbaan de schuld.
Ik heb er nooit zo in geloofd, maar ik doe ontzettend m'n best om mezelf op te peppen en dat lukt aardigquote:Op zondag 12 mei 2013 20:57 schreef MuscleLover29 het volgende:
Ben ik de enige die zich zo schizofreen voelt wat betreft Anouks kansen? Vorige week was ik er nog van overtuigd dat ze de finale zou gaan halen, nu is dat al een heel stuk minder. Die repetitie video deed me niks, lees steeds meer negatieve geluiden en denk dan: het gaat weer niet lukken. Nu ook weer met dat bowling 'ongelukje'. Het zal al met al niet zo heel veel uitmaken wat betreft haar kansen, maar ieder negatief nieuws item overtuigt me ervan (of ik wil dat het me overtuigt) dat ze de finale niet zal halen. En dat ga ik heel, heel jammer vinden
Ik schizo fijn met je mee.quote:Op zondag 12 mei 2013 20:57 schreef MuscleLover29 het volgende:
Ben ik de enige die zich zo schizofreen voelt wat betreft Anouks kansen? Vorige week was ik er nog van overtuigd dat ze de finale zou gaan halen, nu is dat al een heel stuk minder. Die repetitie video deed me niks, lees steeds meer negatieve geluiden en denk dan: het gaat weer niet lukken. Nu ook weer met dat bowling 'ongelukje'. Het zal al met al niet zo heel veel uitmaken wat betreft haar kansen, maar ieder negatief nieuws item overtuigt me ervan (of ik wil dat het me overtuigt) dat ze de finale niet zal halen. En dat ga ik heel, heel jammer vinden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |