T42 | vrijdag 3 mei 2013 @ 20:57 |
vorig deel: PTA / Nieuwe oldtimer regeling #8
als ik hele jaar wil rijden heb ik ook auto's die wel 40+ zijn. (dus dat is het probleem niet. ik rij maar max 5000km in het jaar met alle 21 auto's samen) maar ik rij niet het hele jaar. vooral in het na jaar eigelijk niet. maar in de winter rij ik wel tochten en meetings januari en februari (en dan pas in mei weer). en dan ook nog eens met een auto als sleep die daardoor ook buiten de regeling valt. dus zou ik het eerlijker vinden als je die 3 maanden zelf kunt kiezen en voor mijn part per persoon vast zodat ik bijv alle 21 auto;s niet mag gebruiken in de herfst. maar dan wil ik ook dat mijn passat er onder valt omdat die bijna diesel is | |
powerflux | vrijdag 3 mei 2013 @ 21:03 |
ik vind het een prima regeling zo. alleen LPG zou wat minder mogen worden bestraft met een regeling vanaf 30 ofzo. | |
CafeRoker | vrijdag 3 mei 2013 @ 22:35 |
Toch ben je als je goedkoop wil rijden en niet teveel km's maakt best wel spekkoper met een benzine benz uit 1986. Die dingen zijn geen drol meer waard maar zijn wel nog betaalbaar in vaste lasten en het zijn gewoon bulletproof auto's. http://www.marktplaats.nl(...)c624&previousPage=lr Wat kostte zo'n ding een jaar geleden? Iets van 2500? | |
FkTwkGs2012 | zaterdag 4 mei 2013 @ 00:50 |
wacht maar tot de eerste wegenbelasting betaald is. die prijzen gaan nog veel dieper straks ![]() | |
FkTwkGs2012 | zaterdag 4 mei 2013 @ 00:52 |
![]() | |
FkTwkGs2012 | zaterdag 4 mei 2013 @ 00:57 |
http://www.marktplaats.nl(...)art-uniek-kanon.html ah het is geen diesel maar 1 waarom deze wet is gewijzigd ![]()
| |
CafeRoker | zaterdag 4 mei 2013 @ 08:28 |
![]() | |
AchJa | zaterdag 4 mei 2013 @ 08:46 |
![]() ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 4 mei 2013 @ 09:50 |
![]() | |
daNpy | zaterdag 4 mei 2013 @ 09:54 |
Wat een kampbak ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 4 mei 2013 @ 09:56 |
Valt toch wel mee, met een beetje normale velgen eronder en zonder die domme smokes is dat gewoon een nette wagen. Maar toch vond ik de 7-serie uit die tijd mooier ![]() ![]() | |
FkTwkGs2012 | zaterdag 4 mei 2013 @ 10:44 |
het dak was lek maar hij is niet nat van binnen omdat elke keer als het regende hij het lek afplakte met tape. nee het is echt een bak die niet oldtimer waardig is ![]() ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 4 mei 2013 @ 11:04 |
Ik doel dan ook niet per se op deze haha maar in z'n algemeenheid alhoewel het wel een kamper gehalte heeft ja, maar de 500 SEC nog meer ![]() | |
ellevehC86 | zaterdag 4 mei 2013 @ 11:43 |
ik vind een knappe E30 als ze inderdaad niet massaal vanwege 1 of andere regeling rondrijden ook oogwaardig hoor ![]() | |
Bart-Willem | zaterdag 4 mei 2013 @ 13:27 |
Schitterende ex-ducktape-afdichting @ zonnedak bij die S-klasse ook. ![]() | |
Scrutinizer | zaterdag 4 mei 2013 @ 13:50 |
Dan toch liever een vroeger model, die hebben een veel mooiere neus. Wij hadden er vroeger één thuis uit eind 1977. Dat was niet een goede auto, daar ging een hoop aan stuk. Dat was een dikke afknapper na de E3 die mijn vader daarvoor had. | |
YoshiBignose | zaterdag 4 mei 2013 @ 14:00 |
Tja je kan altijd pech hebben, maar niks verslaat een E3 natuurlijk ![]() | |
Scrutinizer | zaterdag 4 mei 2013 @ 14:05 |
2500 uit 1971. Dus één met de nieuwere achterlichten, zeg maar. | |
YoshiBignose | zaterdag 4 mei 2013 @ 14:15 |
Tof ![]() | |
powerflux | zaterdag 4 mei 2013 @ 14:47 |
oh, dat weet ik wel. even de discussie op gang houden he? | |
Pap89 | zaterdag 4 mei 2013 @ 18:49 |
Iemand een oude Chevrolet 6.2 4x4 diesel kopen? ![]() 2 jaar geleden gekocht voor 7-8k, nu mag die weg voor minder dan de helft! (bang dat het zelfs in onderdelen/schroot wordt) Praise the Government! | |
Bart-Willem | zaterdag 4 mei 2013 @ 19:17 |
Gewoon in Bels te koop aanbieden, daar is nu een run op oldtimers gaande (niet de cheapo Mercedessen en Volvo's natuurlijk). ![]() | |
r8v2 | zaterdag 4 mei 2013 @ 19:57 |
Waarom in Bels? Daar is die oltimerregeling sowieso niet heel gunstig. | |
powerflux | zaterdag 4 mei 2013 @ 20:12 |
500,- geboden. Hoeft niet verzonden, ik kom hem ophalen. | |
Toempf | zaterdag 4 mei 2013 @ 21:41 |
Stel nou dat ik een Amerikaan op LPG wil kopen hè, wat zou het ongeveer kosten om 'm weer op benzine te laten lopen? Hypothetische vraag uiteraard ![]() | |
Bart-Willem | zaterdag 4 mei 2013 @ 22:13 |
Meeste LPG-inbouwstations rekenen daar nu 300 Euro voor. Voorheen was het goedkoper volgens mij, maar die ruiken nu handel. ![]() Je kan het ook zelf doen, en dan moet je het laten keuren bij de RDW. Dan ben je tussen de 30 en 50 Euro kwijt meen ik. ![]() | |
r8v2 | zaterdag 4 mei 2013 @ 22:26 |
Ja dat is inderdaad enorm simpel. - Tank leegrijden - Slangen loshalen en verwijderen voor zover mogelijk - Motorruimte elektronica + verdampers/injectoren verwijderen - Originele kabelbomen zoveel mogelijk herstellen - Tank eruithalen - Langs RDW Klaar. | |
powerflux | zaterdag 4 mei 2013 @ 22:28 |
ik denk dat als je de verdamper en tank eruit haalt het al wel goed is. | |
Bart-Willem | zaterdag 4 mei 2013 @ 22:30 |
Nee, het is zoals r8v2 zegt. Da's het enige wat de RDW goedkeurt, anders kan je namelijk erg makkelijk de boel terugbouwen en illegaal rondrijden. ![]() | |
r8v2 | zaterdag 4 mei 2013 @ 22:34 |
Ik kreeg in Zweden bij de importkeuring commentaar over de nog aanwezige (koperen) gasleiding in mijn reservewielbak ![]() | |
einszweiachtung | zondag 5 mei 2013 @ 04:55 |
Heb verhalen gehoord over Porsches 944 voor spotprijzen vanwege de nieuwe belastingmaatregelen ![]() | |
CafeRoker | zondag 5 mei 2013 @ 09:19 |
Ik vind het wel opvallend als je over de hele linie kijkt er nog erg veel MP advertenties zijn waarvan volgens mij de prijs vrijwel niet is aangepast. Zo'n 944 is idd wel erg leuk. | |
YoshiBignose | zondag 5 mei 2013 @ 10:14 |
Lijkt me niet zo gek aangezien het nog wel even duurt voordat de regeling in gaat... | |
daNpy | zondag 5 mei 2013 @ 11:21 |
Ik denk dat het ook allemaal wel mee valt. Een hoop geklaag maar weinig actie, typisch Nederlands he ![]() | |
ZwartmetSuiker | zondag 5 mei 2013 @ 11:48 |
Tja in theorie is er nog niks veranderd. Ik zie ook nog steeds hoge prijzen. | |
ZwartmetSuiker | zondag 5 mei 2013 @ 11:49 |
Ben wel benieuwd wat alle kritiek op Weekers momenteel voor een invloed heeft op o.a. het hersenspinsel van hem mbt de oldtimerbelasting. | |
ZwartmetSuiker | zondag 5 mei 2013 @ 11:49 |
Als je wilt kun je zo weer terugbouwen. | |
Bart-Willem | zondag 5 mei 2013 @ 13:43 |
Alleen kost 't wel iets meer moeite. ![]() | |
lst128 | zondag 5 mei 2013 @ 21:32 |
Als je in aanmerking wil komen voor het kwarttarief, dient een auto dan ook al geschorst / gestald te zijn in januari en februari 2014? | |
CafeRoker | zondag 5 mei 2013 @ 21:44 |
Ik hoorde vandaag op een oldtimermeeting een handelaar bij hoog en bij laag beweren dat het kwarttarief ook voor grijs kenteken diesels tussen de 26 en de 40 zou gelden, ook voor particulieren. Dat is toch je reinste flauwekul nietwaar? In het definitieve plan kon ik het niet terugvinden, maar is het ooit eerder als een optie genoemd? | |
ColtZ40 | zondag 5 mei 2013 @ 21:49 |
Dat lijkt mij flauwekul. Dan kan je nog met een oude stinkbak dieselen voor 120 euro per jaar. | |
Actaeon | zondag 5 mei 2013 @ 21:50 |
Volgens mij is dat niet waar. Anders had het wel in het voorstel van Weekers gestaan. Daar wordt immers de wetswijziging van gemaakt. | |
Actaeon | zondag 5 mei 2013 @ 21:51 |
Wat formuleer je het weer tactvol. | |
ColtZ40 | zondag 5 mei 2013 @ 21:55 |
Ik ben er oprecht blij mee dat ik die oude stinkdiesels straks niet meer tegenkom voor mij op de weg. ![]() | |
Actaeon | zondag 5 mei 2013 @ 21:59 |
Ah oke. | |
Bart-Willem | zondag 5 mei 2013 @ 22:11 |
Zal vast een handelaar zijn die veel grijze kenteken-diesels heeft staan. ![]() ![]() @ Ist128: goede vraag, de regeling gaat per 1-1-2014 in dus ik neem aan dat je in 2014 voordeel geniet van 11 maanden rondcruisen. ![]() ![]() | |
YoshiBignose | maandag 6 mei 2013 @ 00:52 |
Grijze kentekens betalen sowieso ongeveer een kwarttarief, voor m'n gevoel zelfs nog iets lager. Grijs kenteken voor particulieren bestaat niet meer. | |
Sjoegerd | maandag 6 mei 2013 @ 00:56 |
Bestaat nog wel! Alleen is het tarief hetzelfde als geel kenteken alleen zonder de provinciale opcenten. ( Forgive me if I'm wrong ![]() | |
powerflux | vrijdag 10 mei 2013 @ 18:33 |
Dinsdag zullen we het weten. De benzen staan hier nog steeds in de straat.. | |
FkTwkGs2012 | vrijdag 10 mei 2013 @ 18:34 |
ze zijn al een stuk goedkoper geworden op marktplaats volgens mij ![]() | |
powerflux | vrijdag 10 mei 2013 @ 18:34 |
Zeer veel goedkoper ja. G-klasse kopen? Kost je nu voor de aanschaf nog maar plm 1 jaar belasting ![]() | |
Bart-Willem | vrijdag 10 mei 2013 @ 18:36 |
Op een Volvo forum had iemand naar het CDA gemaild om te vragen wat zij van de nieuwe regeling vonden. Aangezien het CDA tegen alles en iedereen aanschopt nu, hebben zij laten weten dat ze de moties van Bashir gaan steunen. Het CDA is er trouwens van overtuigd dat LPG nog steeds schoner is dan benzine, wat niet zo is. ![]() Wel apart dat de CDA dit doet, aangezien het CDA in hun verkiezingsprogramma al uitgebreid zaten te opperen dat oldtimers gewoon volledige belasting moet gaan betalen. Ze doen een Wouter Bosje dus. ![]() | |
FkTwkGs2012 | vrijdag 10 mei 2013 @ 18:37 |
wouter bos was toen al niet de grootste draaikant. wel mooi dat mensen het zijn gaan geloven. mensen zijn gewoon dom. ![]() | |
powerflux | vrijdag 10 mei 2013 @ 18:42 |
jeej, mensen ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 10 mei 2013 @ 19:02 |
De schroot gaat natuurlijk als 1e de deur uit. | |
ZwartmetSuiker | zaterdag 11 mei 2013 @ 13:02 |
Hoe betrouwbaar is dit? | |
ZwartmetSuiker | zaterdag 11 mei 2013 @ 13:02 |
Valt heel erg tegen. | |
Bart-Willem | zaterdag 11 mei 2013 @ 13:40 |
Heel betrouwbaar, dit is het mailtje namelijk (is kennelijk naar meerdere mensen verzonden omdat Bashir in een algemene mail naar iedereen die hem gemaild had de mailadressen van alle woordvoerders van politieke partijen had gemeld):
| |
ZwartmetSuiker | zaterdag 11 mei 2013 @ 13:54 |
Dat is een feit en heel eerlijk. | |
daNpy | zaterdag 11 mei 2013 @ 14:01 |
Milieu, nobody gives a crap. Zelfs de overheid heeft er schijt aan. Iedereen die op LPG rijdt heeft al uitgerekend hoeveel jaar hij moet rijden om een koprevisie "eruit te hebben". Met andere woorden; originaliteit of behoud van je motorblok doen er niet toe zolang de portemonnee maar gespaard wordt. | |
ZwartmetSuiker | zaterdag 11 mei 2013 @ 14:06 |
Alsof elk motorblok een koprevisie nodig heeft met LPG. Wat betreft milieu; het is leuk meegenomen maar het percentage oldtimereigenaren dat een LPG-installatie heeft puur vanwege het milieu lijkt mij klein. Ik vind oude auto's persoonlijk vooral leuk en belangrijk vanwege de verwerpelijke consumptiemaatschappij op de automarkt. | |
FkTwkGs2012 | zaterdag 11 mei 2013 @ 14:19 |
http://www.hofman.nl/occasions/classics zie die voorraad ![]() | |
SilentChaos | zaterdag 11 mei 2013 @ 14:24 |
Dit ![]() Daarbuiten denk ik dat de productie/sloop etc allemaal veel slechter is voor het milieu dan langer doorrijden met je auto... Maar dat terzijde. | |
#ANONIEM | zaterdag 11 mei 2013 @ 15:12 |
Ik had LPG in mijn Ford F250 XLT Cobrajet 486 omdat op benzine inderdaad mijn leefmilieu in gevaar ging komen. | |
Bart-Willem | zaterdag 11 mei 2013 @ 15:40 |
Dat is geen feit, en heel eerlijk is het niet: G1 gasinstallaties zijn vervuilender dan een oude auto op benzine te laten lopen. ![]() ![]() | |
ellevehC86 | zaterdag 11 mei 2013 @ 16:12 |
http://www.marktplaats.nl(...)c624&previousPage=lr was een maand geleden 3500 http://www.marktplaats.nl(...)c624&previousPage=lr was 4500 http://www.marktplaats.nl(...)c624&previousPage=lr Was 3000 lagere boden worden ook overwogen | |
ZwartmetSuiker | zaterdag 11 mei 2013 @ 16:36 |
In de contreien waar ik zoek (Duits) valt het nog erg mee. | |
Hyperdude | zaterdag 11 mei 2013 @ 17:24 |
Die boys waren al naadje toen ze nog voornamelijk in Britse shit handelden. Wie wil er een BMW 324d als je een 325i kan kopen? Een accountant waaruit alle leven reeds jaren geleden is verdwenen? ![]() Wat liep ie mooi; mijn oude 325iX ![]() Brünnchen vorig weekend. Ik zie geen diesel.... ![]() ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door Hyperdude op 11-05-2013 17:43:56 ] | |
Scrutinizer | zaterdag 11 mei 2013 @ 17:42 |
Tja, die gaat een flinke klap maken. Gegokt en verloren. | |
FkTwkGs2012 | zaterdag 11 mei 2013 @ 17:45 |
niets zo onbetrouwbaar als de overheid. | |
Hyperdude | zaterdag 11 mei 2013 @ 17:47 |
Leuk om juist dit te lezen in een discussie over autohandelaren. ![]() | |
FkTwkGs2012 | zaterdag 11 mei 2013 @ 17:48 |
des al niettemin is het waar ![]() overheid ![]() | |
ColtZ40 | zaterdag 11 mei 2013 @ 17:50 |
Dat bedrijf heeft bakken met geld verdiend aan oude import auto's doordat de overheid te laat ingreep. De belasting vrijstelling is ingevoerd onder het mom dat ze na 25 jaar wel genoeg wegenbelasting hebben betaald. Wat hebben de oude import auto's betaald? Precies helemaal niks. ![]() | |
FkTwkGs2012 | zaterdag 11 mei 2013 @ 17:52 |
er zijn genoeg bedrijven die bakken met geld verdienen en haast geen belasting betalen. neem shell. problem? misschien. hypocriet? zeker. | |
Hyperdude | zaterdag 11 mei 2013 @ 17:53 |
PTA goes politics ![]() ![]() | |
r8v2 | zaterdag 11 mei 2013 @ 17:53 |
We hebben toch 1 europa? Dus ze hebben ze daar al 25 jaar belasting betaald ![]() | |
Scrutinizer | zaterdag 11 mei 2013 @ 17:55 |
Als je geen multinational bent kun je inderdaad niet verwachten dat de overheid rekening met je houdt als ondernemer. | |
FkTwkGs2012 | zaterdag 11 mei 2013 @ 17:57 |
het gebeurt niet nee. lobby is een bitch. | |
ColtZ40 | zaterdag 11 mei 2013 @ 18:02 |
Ja daag. ![]() | |
r8v2 | zaterdag 11 mei 2013 @ 18:15 |
Waar dan? | |
ColtZ40 | zaterdag 11 mei 2013 @ 18:22 |
Daar hebben we in nl toch niks aan. En een Europa, ja alleen de nadelen. ![]() | |
r8v2 | zaterdag 11 mei 2013 @ 18:24 |
Ja precies, ze kijken alleen naar de nadelen van zulk soort auto's. Wat al even achterlijk is als mijn argument dat ze in Europa al belasting betaald hebben. | |
Actaeon | zaterdag 11 mei 2013 @ 19:15 |
Die is wel heel goed trouwens. Niets zo vermoeiender dan het morele superioriteitsgevoel van veel politici. | |
YoshiBignose | zaterdag 11 mei 2013 @ 19:16 |
Ik liep gewoon te boeken met mn 7 serie vandaag. 1 op 6 maar boeit ook niet. Iedereen van de weg rammen haha nu het nog kan ![]() | |
FkTwkGs2012 | zaterdag 11 mei 2013 @ 19:17 |
post een webcam dan. | |
YoshiBignose | zaterdag 11 mei 2013 @ 19:18 |
Dan stond er nu politie aan mn deur denk ik ![]() | |
Actaeon | zaterdag 11 mei 2013 @ 19:24 |
Ga je 'm weg doen dan? ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 11 mei 2013 @ 19:30 |
Zit er wel aan te denken... maar ja misschien als ik een financiële meevaller krijg... Op zich valt kwarttarief nog wel mee maar heb eigenlijk al 2 auto's dus hij is een beetje overbodig geworden. | |
Actaeon | zaterdag 11 mei 2013 @ 19:36 |
Zou wel zonde zijn natuurlijk, als zo'n auto dan ook in minder goede handen komt ![]() ![]() | |
ZwartmetSuiker | zaterdag 11 mei 2013 @ 19:40 |
Is die ¤120,- per jaar dan echt doorslaggevend? | |
YoshiBignose | zaterdag 11 mei 2013 @ 19:43 |
Niet echt maar was al van plan om hem weg te doen maar de verkoopprijs is zo schrikbarend nu en dan moet je maar net iemand vinden. | |
ZwartmetSuiker | zaterdag 11 mei 2013 @ 19:57 |
Vertel mij wat. Wil iets wegdoen voor iets moderners (al langer) maar het is lastig. | |
FkTwkGs2012 | zaterdag 11 mei 2013 @ 19:57 |
wat heb je allemaal | |
Bart-Willem | zaterdag 11 mei 2013 @ 20:56 |
Kennen jullie die grap van Vrijstellingoldtimer al? Omdat die komende dinsdag nog lang niet op de 70.000 handtekeningen zitten zijn ze maar in de USA aan het bedelen om hun petitie te laten tekenen. ![]() ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 11 mei 2013 @ 21:01 |
Allemaal John Doe's die hun handtekening zetten zeker ![]() | |
Bart-Willem | zaterdag 11 mei 2013 @ 22:55 |
En Joe Driver, en Jane Doe. ![]() | |
T42 | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:30 |
RDW import/douane kenteken platen autobedrijf APK zit 21% op ![]() maar oude import auto's van 40+ kun je nog wel belasting vrij rijden... al vind ik het 1 europa met 30jaar beter | |
ColtZ40 | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:44 |
Dan praat je over 300 euro import kosten. En ze kopen die auto's voor een prikkie in Duitsland. Snel 2000 euro verdienen lijkt mij. Dat ze de import niet uitsluiten voor vrijstelling is simpelweg dom te noemen. Je kan er donder op zeggen dat de import van 40+ auto's nu enorm gaat toenemen. | |
T42 | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:57 |
klopt. | |
Actaeon | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:58 |
Een dergelijke regeling waarbij import uitgesloten wordt is natuurlijk wel pure fiscale discriminatie. Daar zijn ze in Brussel ook niet echt fan van. Wellicht dat ze zich er daarom niet aan wagen. | |
Bart-Willem | zondag 12 mei 2013 @ 00:28 |
300? Maak daar maar gerust 120-130 Euro van: het importeren + allerlei RDW-leges kosten nog geen 100 Euro, dan APK regelen die ze zelf vaak doen (en dan is de vraag: hoe goed is dat gedaan?) en voor 15 Euro ex BTW de kentekenplaten scoren. Ik heb een flink aantal oldtimers geïmporteerd voor een bedrijf. Dat aantal kan eens gerust in hondertallen lopen. ![]() | |
RemcoDelft | zondag 12 mei 2013 @ 08:50 |
De EU zou dat verschil tussen auto's in verschillende landen eens moeten opheffen! Dat zou nou iets zijn waar de consument iets aan heeft, zodat je als je op de grens (of verderweg) woont aan beide kanten kan kijken voor een auto. Niks "import", gewoon een EU-auto op naam zetten en rijden! Heel vreemd dat de politici wel graag "alles samen willen", maar ook heel graag dat keiharde onderscheid tussen landen in stand willen houden. | |
ColtZ40 | zondag 12 mei 2013 @ 09:19 |
Dan moeten ze alles gelijktrekken. Bpm, houderschapbelasting, brandstofaccijns en belastingvrijstelling bij een bepaalde leeftijd. En als ze dat gaan doen komen we aan de staatsbegroting van alle Europese landen. Gaat niet gebeuren lijkt mij. | |
Hyperdude | zondag 12 mei 2013 @ 09:26 |
Gaat ook niet gebeuren. Den Haag heeft met auto's maar 1 doel; belasten die hap. In Berlijn denken ze daar anders over, oa. omdat er daaro miljoenen banen van de auto-industrie afhankelijk zijn. | |
RemcoDelft | zondag 12 mei 2013 @ 09:49 |
Er is een alternatief: stoppen met de lokale autoregistraties, zodat je als inwoner van een EU-land een auto uit een ander land kan rijden. Maar gemak voor de burger is natuurlijk nooit het doel van de EU geweest. | |
ZwartmetSuiker | zondag 12 mei 2013 @ 10:37 |
En dat is een heel interessant verschil. | |
Bart-Willem | maandag 13 mei 2013 @ 19:07 |
Nou, morgen is het zover. ![]() Het is echter wel de vraag of Weekers er na morgen nog zit. ![]() | |
valek | dinsdag 14 mei 2013 @ 11:29 |
En is er al iets bekend? | |
Actaeon | dinsdag 14 mei 2013 @ 11:48 |
Volgens mij komt het pas later op de dag aan de orde. | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 14 mei 2013 @ 11:50 |
Kut, dan ben ik weg. Motie van wantrouwen jegens Weekers? | |
Bart-Willem | dinsdag 14 mei 2013 @ 12:04 |
Eerst worden de stemmingen gedaan, daarna het debat met/om Weekers. Dus die moties worden eerder behandeld dan Weekers weg is. ![]() | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 14 mei 2013 @ 12:18 |
Dat hebben ze slim gepland. | |
Bart-Willem | dinsdag 14 mei 2013 @ 15:52 |
Beide moties zijn verworpen, dus de nieuwe oldtimerregeling zal zo gewoon blijven. | |
r8v2 | dinsdag 14 mei 2013 @ 15:54 |
Had niet anders verwacht. | |
Bart-Willem | dinsdag 14 mei 2013 @ 15:55 |
Idem, met alleen PvdA en VVD was er al een meerderheid die vóór het voorstel van Weekers was, dus dat die moties van Bashir geen steun zouden krijgen kon je wel verwachten. ![]() | |
powerflux | dinsdag 14 mei 2013 @ 16:31 |
van vandaag http://www.rijksoverheid.(...)-voor-oldtimers.html ze hebben dus wel door dat ongeregeld LPG vervuilender is dan benzine ![]() | |
Prowl | dinsdag 14 mei 2013 @ 16:43 |
En over 10 jaar komen alle geëxporteerde stinkdiesels weer terug...... | |
valek | dinsdag 14 mei 2013 @ 16:43 |
Vorig jaar 8500 betaald voor mijn Benz 500sel. Rijd naar mijn werk met die bak, maar haal niet meer dan 4500km per jaar. Zit ook lpg in. Gaat nu weg. Of naar de sloop, net wat de prijs van oud ijzer is. | |
Captain_Ghost | dinsdag 14 mei 2013 @ 16:43 |
Deze kabinet moet zo snel mogelijk vallen en vervangen door echte fokker policus.. En dat klote plan verwijderen.. gewoon na 30 jaar MBR vrij klaar.. | |
powerflux | dinsdag 14 mei 2013 @ 16:45 |
mafkees. lpg eruit, kwarttarief. sowieso, als die kar je 8500 euro waard is... waarom uberhaubt overwegen om hem te dumpen? | |
RemcoDelft | dinsdag 14 mei 2013 @ 17:01 |
"Oldtimers van 26 tot 40 jaar oud met benzinemotor Voor deze oldtimers met benzinemotor betaalt u een aangepast tarief, met een maximum van ¤ 120 per jaar of ¤ 30 per kwartaal." Ze zijn vergeten te vermelden waar ze dat "aangepast tarief" op baseren. Ik neem aan dat dat het kwarttarief is? Dan wordt een oldtimermotor toch nog leuk voor d'r bij, voor 3 tientjes per jaar plus 2 tientjes verzekering ![]() "Voorwaarde is dat u in de maanden december, januari en februari niet met de oldtimer rijdt." Dus als-ie op de openbare weg stilstaat is het wel goed? | |
Skv | dinsdag 14 mei 2013 @ 17:09 |
ik heb een motor van 26 jaar oud, nu vrijgesteld nog. Vanaf 2014 zou ik max 30 E per kwartaal betalen, maar de belasting is 28 per kwartaal (volledige kosten). Komt hier nog een korting op of betaal ik nu gewoon mrb alsof ik een nieuwe motor rij? (Die dus ook 28 per kwartaal kost)? | |
Leipo666 | dinsdag 14 mei 2013 @ 17:14 |
die 28 euro is normaal tarief, dus je zou dan 7 euro per kwartaal moeten gaan betalen voor je motor ![]() | |
valek | dinsdag 14 mei 2013 @ 17:16 |
Die wagen rijdt 1 op 5. Is niet te betalen met benzine. En de wagen is vorig jaar ook getaxeerd op 8500 euro. [ Bericht 4% gewijzigd door valek op 14-05-2013 17:22:58 ] | |
powerflux | dinsdag 14 mei 2013 @ 17:16 |
nee, je betaalt dan gewoon 28/kwartaal. er is een maximum gesteld. | |
Skv | dinsdag 14 mei 2013 @ 17:18 |
Ergo, ondanks dat ik een oldtimer heb betaal ik het volledige tarief straks? Lekker dan. ![]() ![]() | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 14 mei 2013 @ 17:20 |
Okee. Is het nu officieel of zijn er nog stappen om te laten nemen? | |
Leipo666 | dinsdag 14 mei 2013 @ 17:26 |
nee je betaald een kwart van het normale tarief met een maximum van 30 euro/kwartaal en kwarttarief voor een motor komt niet tot dat maximum dus 7 euro per kwartaal (maximum is niet hetzelfde als een minimum ![]() | |
Skv | dinsdag 14 mei 2013 @ 17:27 |
Staat wel aangegeven bij MAG: http://www.mag-nl.org/cms(...)0&cntnt01returnid=15 Maar zie het niet terug in het stuk op de rijksoverheid-website. | |
powerflux | dinsdag 14 mei 2013 @ 17:30 |
excuses. ik had het verkeerd gelezen. ben alleen auto's gewend, dus dat soort bedragen zie ik sowieso niet voorbij komen ![]() maar je hebt gelijk. | |
ursel | dinsdag 14 mei 2013 @ 17:31 |
Dus diesels de volle mep? ![]() | |
Leipo666 | dinsdag 14 mei 2013 @ 17:34 |
![]() | |
Bart-Willem | dinsdag 14 mei 2013 @ 17:35 |
Zo goed als, je zou zo'n petitie kunnen tekenen en achter de schermen is misschien nog iets gaande, maar ik verwacht eerlijk gezegd er niet veel van. | |
Actaeon | dinsdag 14 mei 2013 @ 18:10 |
Het moet alleen nog wet worden. | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 14 mei 2013 @ 18:17 |
Ik lees dat de moties voor het kwarttarief voor lpg en diesel zijn aangehouden, wat betekent dat er later over gestemd wordt. De motie voor volledige terugdraaiing is wel verworpen. | |
powerflux | dinsdag 14 mei 2013 @ 18:23 |
bron? | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 14 mei 2013 @ 18:41 |
Vrijstellingoldtimer.nl en dan nieuws. | |
RemcoDelft | dinsdag 14 mei 2013 @ 19:38 |
Ik ben wel benieuwd hoe dit nieuws aankomt bij de mensen die hun oude hok al voor weinig verkocht hebben vanwege de dreigende MRB... | |
Dingest | dinsdag 14 mei 2013 @ 20:01 |
Staat gewoon dat beide moties zijn verworpen, zoals overal staat aangegeven. Dat ze 'het er niet bij laten zitten' moeten ze natuurlijk verder zelf weten. Wat mij betreft is dit geneuzel maar eens afgelopen. Iedereen moet inleveren, overheid heeft besloten, de regelgeving is nu ook duidelijk. Er is een vrij acceptabel compromis dat de meeste liefhebbers verder wel ontziet en misbruik tegengaat. Elke wet kent wel zijn uitzondering/slachtoffers, deze dus ook. Ik ga gewoon dat kwarttarief lappen en dan vind ik het wel prima zo. | |
Bart-Willem | dinsdag 14 mei 2013 @ 20:25 |
Dat is dus oud nieuws en van een paar weken terug. Het nieuwe nieuws is van vandaag: de moties van Bashir zijn verworpen. Die van Van Vliet (om het geheel helemaal niet aan te passen en te houden zoals de oldtimerregeling sinds vorig jaar was) was al eerder verworpen. | |
loveli | dinsdag 14 mei 2013 @ 21:02 |
Voor motorfietsen ouder dan 25 jaar zou er toch niks veranderen? Of is dat nu toch weer aangepast? | |
RemcoDelft | dinsdag 14 mei 2013 @ 21:17 |
Volgens de overheidslink hierboven geldt het voor auto's/busjes/motoren/vrachtwagens/bussen. Dat omvat redelijk alle motorvoertuigen. | |
Skv | dinsdag 14 mei 2013 @ 21:55 |
Aangepast. | |
Bart-Willem | dinsdag 14 mei 2013 @ 22:38 |
Ik heb wederom een artikel voor Auto Motor Klassiek geschreven, dit keer over de verworpen moties van Bashir: http://www.amklassiek.nl/(...)ers-verworpen/65113/ ![]() | |
loveli | dinsdag 14 mei 2013 @ 22:41 |
![]() Nou, dan ga ik binnenkort maar wat storten om het begrotingstekort terug te dringen ![]() | |
Skv | dinsdag 14 mei 2013 @ 22:42 |
Idem. Blijkt dat je sinds dit jaar ook geen rente meer krijgt over het geld wat je van de belasting terugkrijgt van je teveel betaalde inkomstenbelasting. Plukkers. ![]() | |
SilentChaos | woensdag 15 mei 2013 @ 11:21 |
http://www.nu.nl/auto/342(...)imers-verworpen.html | |
Bart-Willem | woensdag 15 mei 2013 @ 11:33 |
Weer een geweldig gekozen titel van Nu.nl: de moties zijn verworpen, niet het plan van Weekers. ![]() ![]() | |
r8v2 | woensdag 15 mei 2013 @ 11:34 |
Het is een beetje vaag maar zelfs als je dat artikel niet helemaal leest weet je wel dat het niet over het verwerpen van de nieuwe regels gaat ![]() | |
Bart-Willem | woensdag 15 mei 2013 @ 11:35 |
GMTA! ![]() | |
Actaeon | woensdag 15 mei 2013 @ 11:36 |
Nu.nl is sowieso niet van een al te hoge standaard ![]() Net als de reacties op NuJij overigens. ![]() | |
loveli | woensdag 15 mei 2013 @ 11:36 |
Ben voorstander van een wegenvignet voor Bulgaren. Gewoon, omdat Bulgaren. | |
Bart-Willem | woensdag 15 mei 2013 @ 11:38 |
Doe dan ook de Polen, en Litouwers en Roemenen. ![]() In other news: een vriend van me (die onlangs zijn baan is verloren bij een oldtimer-bedrijf omdat die de bui al zagen hangen en denken dat ze straks geen onderhoud meer te doen hebben) gaat de concurrentie aan met de lpg-inbouwers. Haast elk LPG-inbouwstation rekent 300 Euro voor het verwijderen van de LPG-installatie. Hij doet de LPG-uitbouw voor 120 Euro, dus dat is een stuk goedkoper. ![]() ![]() Ben trouwens benieuwd hoeveel mensen er daadwerkelijk gebruik gaan maken van het kwarttarief cq overgangsregeling. Ik zou het wel weten: 9 maanden in je youngtimer cruisen en dan gewoon 3 maanden in een Volvo 740 of 940. Veel mensen met een jongere oldtimer denken aan een Peugeot 205 of Ford Ka ofzo, maar die roesten juist enorm hard weg in de winter en bijster veilig zijn ze niet. ![]() ![]() ![]() [ Bericht 87% gewijzigd door Bart-Willem op 15-05-2013 11:44:28 ] | |
ZwartmetSuiker | woensdag 15 mei 2013 @ 12:44 |
Dat van dat uitbouwen is een goeie tip! Als ik de mijne niet met LPG verkocht krijg dan zal ik het er toch uit moeten halen om kapitaalvernietiging te voorkomen. | |
Prowl | woensdag 15 mei 2013 @ 14:17 |
Lekker tot het einde van het jaar op LPG rijden en dan December uitbouwen En extra veel km's maken deze zomer ![]() | |
Prowl | woensdag 15 mei 2013 @ 14:18 |
Slimmerik! ![]() | |
ZwartmetSuiker | woensdag 15 mei 2013 @ 14:18 |
Nee ik wil 'm zsm kwijt om wat anders te kopen :p | |
Bart-Willem | woensdag 15 mei 2013 @ 14:46 |
En hoe denkt meneer dat dat gaat lukken in december? Sowieso is de RDW de laatste week van december vaak dicht (ambtenaren en vakantie-periode). Denk dat het héél druk gaat worden met het aanpassen/keuren van lpg naar benzine. Ik zou eerder gaan (hoogstens november ofzo). | |
ZwartmetSuiker | woensdag 15 mei 2013 @ 19:03 |
Dat weet ik wel zeker ja. Met prijsstijgingen in begrepen. | |
CafeRoker | woensdag 15 mei 2013 @ 20:05 |
Ik ben benieuwd of schorsing in december 2013 ook niet vereist wordt als je in 2014 het kwarttarief wil betalen. Daar hou ik eerlijk gezegd wel een klein beetje rekening mee. | |
Bart-Willem | woensdag 15 mei 2013 @ 20:07 |
Ik verwacht dat je in december 2013 nog gewoon mag rijden, maar dat het voertuig in januari/februari 2014 ineens niet gebruikt mag worden om in aanmerking te komen voor het kwarttarief. De regeling gaat namelijk per 1-1-2014 in, maar de overheid kennende zouden ze best al kunnen "eisen" dat komende december de oldtimer al van de weg moet zijn verdwenen. ![]() | |
powerflux | donderdag 16 mei 2013 @ 09:17 |
Dit is exact wat ik ga doen. Blijft m'n lieve gebakje ook nog eens uit de pekel ![]() | |
ZwartmetSuiker | donderdag 16 mei 2013 @ 09:20 |
Maar dat is het hele eieren eten: ik denk dat er veel auto's naar het kwarttarief worden omgekeurd als het LPG auto's zijn. Dat zijn in theorie dus allemaal misgelopen inkomsten. | |
Nucky | donderdag 16 mei 2013 @ 09:39 |
Iemand goede adressen welke voor een goede prijs wat klein reparatiewerk kunnen doen aan plaatwerk? Niet door en door rot, wat kleine plekjes. (XJ6 series III 1980) | |
Actaeon | donderdag 16 mei 2013 @ 10:17 |
Mooie auto? Wat wil je precies laten doen dan? Gewoon wat kleine roestplekjes of...? | |
ursel | donderdag 16 mei 2013 @ 10:19 |
En misschien niet onbelangrijk, welke regio? | |
Actaeon | donderdag 16 mei 2013 @ 10:19 |
Ohja goeie. | |
Nucky | donderdag 16 mei 2013 @ 10:53 |
Brabant. (Breda) Onderstaand is de ernstigste beschadiging maar niet volledig doorgeroest. Keihard eigenlijk nog. Denk van een ongelukje. En zo zit er nog wel wat meer aan kleine plekjes die eigenlijk nu behandeld moeten worden. ![]() | |
ellevehC86 | donderdag 16 mei 2013 @ 11:13 |
Geen flauw idee, maar als je het even DIY-t voor het erger wordt, kan het nooit meer kosten zijn dan het sowieso al gaat kosten | |
Actaeon | donderdag 16 mei 2013 @ 13:15 |
Mooie kleur voor die auto. Is het een 3.4, 4.2 of 5.3 ? Ik zou dat soort plekjes gewoon zelf doen. Ben je een goedkoper uit denk ik en het is goed te doen. | |
Nucky | donderdag 16 mei 2013 @ 14:06 |
Het is een V6 4.2. Heb zelf geen ervaring met plaatwerk toestanden. Technisch kan ik veel, maar daar heb ik me nooit aan durven wagen. Bang dat het verkeerd gaat etc. | |
Scrutinizer | donderdag 16 mei 2013 @ 14:12 |
Volledig off topic: dat is toch geen V6 maar een 6 in lijn? | |
Nucky | donderdag 16 mei 2013 @ 14:19 |
Excuus ja zes in lijn! Ben de V12 5.3 gewend. ![]() | |
Scrutinizer | donderdag 16 mei 2013 @ 14:27 |
Mooie wagens. Heb het nooit aangedurfd er eentje te kopen want je kunt er aardig op leeglopen als je pech hebt. | |
Nucky | donderdag 16 mei 2013 @ 14:35 |
Klopt. Onderdelen zijn vrij prijzig soms. Maar dat weet je van tevoren. | |
Bart-Willem | donderdag 16 mei 2013 @ 15:46 |
Klopt, maar ze pakken wel veel meer accijns en BTW op de duurdere benzine. ![]() ![]() Diezelfde vriend van me: www.lpguitbouwen.nl. Hij doet laswerk voor maar 35 Euro per uur, en dat geldt voor alle oldtimers. Mijn 240 had 'ie echt heel netjes gelast, en 2 foto's ervan staan ook op de site. ![]() ![]() | |
Nucky | donderdag 16 mei 2013 @ 16:10 |
Dat is een redelijke prijs. Ik houd het even in het achterhoofd. Hier vlakbij inderdaad. | |
Actaeon | donderdag 16 mei 2013 @ 16:46 |
Erg lekker zo'n XK I6. | |
Bart-Willem | donderdag 16 mei 2013 @ 16:48 |
Mail hem anders, en maak een afspraak: hij wil toch altijd van tevoren eerst zien hoeveel werk het is. Weet je ook meteen wat het ongeveer gaat kosten en heb je geen verrassingen achteraf. ![]() | |
powerflux | donderdag 16 mei 2013 @ 18:24 |
doet hij ook het kitten/strijken/coaten/primeren of wat dan ook om er voor te zorgen dat het iig niet verder roest totdat het de juiste kleur heeft? | |
T42 | donderdag 16 mei 2013 @ 19:44 |
bestaat dit nog? ontheffing van max 6 dagen perjaar van schorsing om met een geschorste auto naar bijv. een meeting te gaan kan het nergens meer terug vinden (alleen berichten van ruim 10 jaar oud) | |
Bart-Willem | donderdag 16 mei 2013 @ 20:30 |
Denk dat in overleg wel alles mogelijk is, maar bijspuiten in dezelfde kleur zal natuurlijk lastiger worden omdat je nooit daar garantie op kan geven. ![]() | |
GeneraalOnbenul | vrijdag 17 mei 2013 @ 18:24 |
Wij hebben twee oldtimers: een BWM E30 323 uit 1983 en een Opel Corsa TR uit 1984. Wij gaan alsmede door die nieuwe regeling de BMW wegdoen en een E92 325 kopen, qua kosten gaat het uiteindelijk niet gek veel schelen. Vind het wel 'zónde' dat die nieuwe regeling komt, een winterstop zou voor ons niet gaan i.v.m school en werk waardoor wij altijd wel twee auto's nodig hebben. De Corsa blijft, want dat is een prehistorisch erfstuk ![]() | |
ZwartmetSuiker | vrijdag 17 mei 2013 @ 21:31 |
E30 kost je een tientje per maand wegenbelasting straks. Als je voor dat geld een E92 kan rijden dan wil ik dat je nu vertelt waar je dat voor elkaar krijgt, dan koop ik er meteen 16. | |
Bart-Willem | vrijdag 17 mei 2013 @ 22:58 |
Volgens mij wil hij juist zeggen dat hij geen gebruik kan/wil maken van het kwarttarief (inclusief "verplicht schorsen") waardoor 'ie de volle mep gaat betalen. Als zo'n nieuwere BMW in dezelfde gewichtsklasse zit qua wegenbelasting als die E30 dan maakt het inderdaad niets uit qua maandlasten. ![]() | |
ZwartmetSuiker | vrijdag 17 mei 2013 @ 23:16 |
Maar is het nou zo dat als je een oldtimer in het kwarttarief niet schorst, deze in die 3 maanden het volle pond moet betalen of meteen het hele jaar? | |
Toempf | vrijdag 17 mei 2013 @ 23:17 |
Dan betaal je het hele jaar door de volle mep. | |
ursel | vrijdag 17 mei 2013 @ 23:32 |
Duur geintje als je dat per ongeluk vergeet. ![]() | |
ZwartmetSuiker | zaterdag 18 mei 2013 @ 11:40 |
Toch het hele jaar? | |
Prowl | maandag 20 mei 2013 @ 16:26 |
Wat worden nou de nieuwe kwart tarieven? Ik lees vanalles van 120 euro tot 200 euro per jaar, wat is het nou.... | |
r8v2 | maandag 20 mei 2013 @ 16:29 |
Gewoon een kwart van wat je normaal per jaar zou betalen, met een maximum van 120 euro. | |
Bart-Willem | maandag 20 mei 2013 @ 16:29 |
Een hoop mensen leggen de nieuwe oldtimerregeling in hun eigen voordeel uit, van de week had ik zelfs een grapjas aan de lijn die met droge ogen beweerde dat LPG- en diesel-auto's volledig vrijgesteld zijn en benzine-auto's gestraft worden met een kwarttarief. ![]() ![]() Het is 25% van de normale wegenbelasting, met een maximum van 120 Euro. Dus heb je een 340 uit 1986 of een BX die per jaar 320 Euro zouden kosten, dan betaal je 80 Euro. En heb je een Amerikaan die normaal 800 per jaar belasting moet betalen dan ben je voor 120 Euro klaar (en niet 200 Euro). | |
powerflux | maandag 20 mei 2013 @ 16:57 |
wat een practisch rekenvoorbeeld ![]() | |
Prowl | maandag 20 mei 2013 @ 17:01 |
Ow dan is het verlopen van de APK duurder van mn BX dan een jaar wb ![]() | |
#ANONIEM | maandag 20 mei 2013 @ 17:08 |
En het schorsen is gratis? | |
Bart-Willem | maandag 20 mei 2013 @ 18:44 |
Als het goed is dan moet je gewoon van tevoren aangeven dat je gebruik wil maken van het kwarttarief en dient je auto in de wintermaanden van de openbare weg verdwenen te zijn. ![]() ![]() | |
#ANONIEM | maandag 20 mei 2013 @ 18:46 |
Het zou me niet verbazen dat je het officieel elk jaar moet doen uiteraard tegen een tarief. Extra inkomsten. | |
ZwartmetSuiker | maandag 20 mei 2013 @ 19:15 |
Dat lijkt mij niet meer dan een feit. | |
Bart-Willem | maandag 20 mei 2013 @ 23:29 |
Same here, in dat geval zal het 24 Euro kosten ofzo. ![]() | |
#ANONIEM | maandag 20 mei 2013 @ 23:30 |
Ja en niemand die wat zegt als het steeds omhoog gaat. | |
Dingest | maandag 20 mei 2013 @ 23:34 |
Och, schorsen is bijna ieder jaar een euro duurder geworden; wegenbelasting gaat ieder jaar ook met zoiets omhoog. 6 jaar geleden betaalde ik rond 15 euro p.m. voor mijn Mazda, nu is dat 20. | |
#ANONIEM | maandag 20 mei 2013 @ 23:35 |
Volgend jaar weer wat duurder want hee meer werk. [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 20-05-2013 23:36:10 ] | |
Sounddragon | maandag 20 mei 2013 @ 23:45 |
Dat zit er dik in, dan gaan ze daar de rest van het geld alsnog effe ophalen. | |
T42 | dinsdag 21 mei 2013 @ 00:29 |
gewoon kenteken inleveren. gratis | |
T42 | dinsdag 21 mei 2013 @ 00:32 |
marktplaats staat er vol mee. 1985 diesel nee hoor gewoon altijd belasting vrij | |
T42 | dinsdag 21 mei 2013 @ 00:36 |
25% is geen probleem alleen de verplichte maanden wel. ik heb dat liever in de herfst. en dat mijn diesel die dit jaar al 0km heeft gereden nu flink mag dokken... | |
#ANONIEM | dinsdag 21 mei 2013 @ 02:50 |
Weer terughalen, is dat ook gratis? | |
T42 | dinsdag 21 mei 2013 @ 09:59 |
nope 150 euro maar als je diesel/lpg hebt en 10 jaar moet wachten is het goedkoper. | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 21 mei 2013 @ 10:48 |
Ja echt, best dom. | |
#ANONIEM | dinsdag 21 mei 2013 @ 11:47 |
Goedemorgen heren. Ik zit te kijken om een Mercedes 230CE uit '87 aan te schaffen. En wil deze uiteraard als woon-werk verkeer gaan gebruiken. Echter lees ik nu dat ik met de gunstige regeling de auto "niet mag gebruiken" in december, januari en februari. ![]() Ik ben benieuwd wat meneer agent er van gaat zeggen wanneer ze mij aan de kant willen zetten.. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2013 11:47:21 ] | |
YoshiBignose | dinsdag 21 mei 2013 @ 12:07 |
Ik weet niet of het alleen van meneer agent afhangt, of dat je al direct een boete krijgt als ze je kenteken scannen met apparatuur aan de weg, of een belastingdienst auto. | |
#ANONIEM | dinsdag 21 mei 2013 @ 12:13 |
Ik hoor nu van een collega dat de 3-maanden-niet-rijden regeling enkel zou komen voor de 40+ jaar auto's. Vervelend dat er nog niet echte wetgeving bekend is .. | |
r8v2 | dinsdag 21 mei 2013 @ 12:19 |
Godver wat zijn er toch eigenwijze mensen op deze wereld ![]() De volgende wet wordt van kracht: alles boven de 40 jaar wordt belastingvrij. Van 26 jaar t/m 39 jaar op benzine is een overgangsregeling met het kwarttarief en 3 maanden niet rijden. Van 26 jaar t/m 39 jaar op diesel/lpg is gewoon volle mep betalen. Moeilijk hoor ![]() | |
YoshiBignose | dinsdag 21 mei 2013 @ 12:45 |
![]() | |
Prowl | dinsdag 21 mei 2013 @ 12:48 |
Is dat kwart tarief nou incl of excl provinciale opcenten want daar hoor je ook weer vanalles over..... Echt duidelijk word het er niet op door al die indianen verhalen ![]() | |
YoshiBignose | dinsdag 21 mei 2013 @ 12:51 |
Ik zie zelden praten over mrb excl. opcenten maar goed.... wat hier staat zou moeten kloppen: http://www.rijksoverheid.(...)-voor-oldtimers.html Maar het is idd nog niet definitief. | |
Barcaconia | dinsdag 21 mei 2013 @ 12:53 |
Officiële publicaties lezen. Staat het daar niet in is het nog niet bekend. Die indianenverhalen kun je gek van worden inderdaad. Wat mensen allemaal erbij verzinnen.... | |
#ANONIEM | dinsdag 21 mei 2013 @ 12:53 |
Het is maar net over hoeveel centen je druk maakt. | |
Prowl | dinsdag 21 mei 2013 @ 12:56 |
Niet ![]() Maar al die anderen weten het beter!!! Ik heb pas ook iemand duidelijk moeten maken dat ie voor zn '86 golf diesel toch echt weer ging betalen. | |
#ANONIEM | dinsdag 21 mei 2013 @ 12:58 |
Een echte liefhebber blijft doorrijden. | |
Prowl | dinsdag 21 mei 2013 @ 13:20 |
Bij de meeste liefhebbers rijden de auto's al nauwelijks ![]() | |
Barcaconia | dinsdag 21 mei 2013 @ 13:21 |
Dan maakt het toch niks uit dat je 3 maanden niet moet rijden en een pisbedragje wegenbelasting (kwarttarief) moet betalen? | |
Prowl | dinsdag 21 mei 2013 @ 13:42 |
Maar een echte liefhebber rijd altijd een benzine en geen diesel....? | |
#ANONIEM | dinsdag 21 mei 2013 @ 13:44 |
Je loopt te zeiken nu, heb je toevallig CX Diesel? | |
r8v2 | dinsdag 21 mei 2013 @ 13:46 |
Als het maar een pisbedragje is zou het de overheid ook niks uit moeten maken toch? | |
r8v2 | dinsdag 21 mei 2013 @ 13:46 |
Misschien hij niet, maar een heel aantal mensen wel? | |
#ANONIEM | dinsdag 21 mei 2013 @ 13:47 |
Die hebben pech. | |
#ANONIEM | dinsdag 21 mei 2013 @ 13:48 |
Zelfde verhaal met grijs kenteken, dan valt deze nog mee. | |
#ANONIEM | dinsdag 21 mei 2013 @ 13:49 |
Ow wacht de camperregeling blijft hetzelfde toch? | |
Barcaconia | dinsdag 21 mei 2013 @ 13:52 |
Heel veel pisbedragjes is ook een groot bedrag. Ik moet voor mij semi-oldtimer nu ook ineens wegenbelasting gaan betalen. Gezien ik amper rijdt wordt het kwarttarief en ben ik geloof ik 12 euro per maand kwijt. Nou sorry, daar kan ik mijn auto niet voor door de shredder gooien of moord en brand schreeuwen. Die paar mensen die echt getroffen worden omdat ze toevallig een 1985 diesel puur voor de liefhebberij hebben (veruit meesten zijn toch echt gewoon goedkooprijders...) tja, jammer dan, je kunt niet iedereen blij maken. | |
r8v2 | dinsdag 21 mei 2013 @ 13:54 |
Net zoals AIDS-negers in Afrika ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 21 mei 2013 @ 13:56 |
Mwha als de pillen niet te duur zijn. ![]() | |
r8v2 | dinsdag 21 mei 2013 @ 13:56 |
Het gaat niet om hoeveel, al was het maar 50 cent (whehe). Het gaat erom dat de regel ineens aangepast wordt, zonder een fatsoenlijke overgangsregeling. | |
#ANONIEM | dinsdag 21 mei 2013 @ 13:58 |
Nog meer regels? ![]() | |
r8v2 | dinsdag 21 mei 2013 @ 14:01 |
Nee minder. Gewoon vanaf 30 jaar, en de mensen die nu op 26 zitten tot aan de 30 jaar volgens de oude regeling. En bij verkoop niet meer. Klaar. Geen gezeik. | |
Barcaconia | dinsdag 21 mei 2013 @ 14:04 |
Omslachtig en onnodig. De discussie bestaat al jaren om de wet aan te passen ten nadele van youngtimers dus je had het mijlenver aan kunnen zien komen. | |
r8v2 | dinsdag 21 mei 2013 @ 14:09 |
Ja, stel je voor dat mensen de disproportionele wegenbelasting gaan proberen te ontwijken! ![]() | |
r8v2 | dinsdag 21 mei 2013 @ 14:09 |
Nee de komende maatregelen zijn simpel ![]() | |
Barcaconia | dinsdag 21 mei 2013 @ 14:10 |
Ik vind ze niet zo moeilijk. Maar jij stelt dus als oplossing voor om het nog omslachtiger te maken? | |
r8v2 | dinsdag 21 mei 2013 @ 14:20 |
Nee. Wat ik al zeg. Vanaf 1 jan 2014 de grens naar 30 jaar trekken maar degenen die nu tussen de 26 en 30 zitten niet belasten, alleen bij verwisseling van eigenaar wel gaan heffen. En verder boeit het geen fuck of het nou benzine, diesel of LPG is. | |
T42 | dinsdag 21 mei 2013 @ 15:08 |
maar wel de vast gestelde maanden. dan heb ik wel meetingen. in de herfst niet. ik laat ze binnen staan en rijden niet meer vanaf 2014 of met 25kmh plaat | |
T42 | dinsdag 21 mei 2013 @ 15:09 |
20x 12 is wat anders hoor... | |
T42 | dinsdag 21 mei 2013 @ 15:11 |
simpeler diesel en lpg ook 25% tm 1987. en 3 maanden zelf kiezen (voor al je auto's tegelijk) | |
T42 | dinsdag 21 mei 2013 @ 15:12 |
zit een goed punt in ![]() | |
Leipo666 | dinsdag 21 mei 2013 @ 15:12 |
of zet even 4 posts in 1 ![]() | |
cerebella | dinsdag 21 mei 2013 @ 15:17 |
Dit hele topic gaat eigenlijk over de wegenbelasting, wat begrijpelijk is, maar ik kan niet zoveel vinden over de oldtimerverzekering of ik heb er overheen gelezen. Wordt dat ook volle mep betalen of blijft die zoals ie is? Ik maak me niet zo druk om de belasting want in mijn geval is het volle tarief goedkoper dan het overgangs-/kwarttarief. | |
loveli | dinsdag 21 mei 2013 @ 15:19 |
Belasting en verzekering hebben niks met elkaar te maken. En hoe kan het volle tarief goedkoper zijn dan een kwart van het volle tarief? | |
cerebella | dinsdag 21 mei 2013 @ 15:32 |
Ow hehe, beetje dom beschreven van mij, ik dacht dat 120 euro het minimum-/standaardtarief van de overgangsregeling was, maar dat is dus het maximum. Ik wil m'n polootje in de wintermaanden blijven rijden. Dus betaal ik die 12 euro per maand wel. ![]() Imho hebben belasting en verzekering wel wat met elkaar te maken, aangezien je slechts voor een oldtimer een navenante verzekering kan afsluiten. Kies je ervoor het volle bedrag te betalen voor de WB, dan rijd je er waarschijnlijk nagenoeg dagelijks in, en is het eerder een youngtimer dan oldtimer, dit zouden verzekeraars misschien op kunnen vatten als een reden om je ook een oldtimerverzekering te weigeren? | |
r8v2 | dinsdag 21 mei 2013 @ 16:31 |
Er waren al classic/oldtimer/youngtimer verzekeringen, dus heel veel gaat er niet veranderen vermoed ik. | |
powerflux | dinsdag 21 mei 2013 @ 18:15 |
noujaa... "jij gebruikt de kwartregeling niet, dus krijg je ook geen oldtimerverzekering" zie ik ook wel gebeuren hoor! | |
r8v2 | dinsdag 21 mei 2013 @ 18:17 |
Dat onderscheid werd al gemaakt op basis van kilometrage per jaar... | |
powerflux | dinsdag 21 mei 2013 @ 18:20 |
Het effect is niet helemaal hetzelfde. | |
ZwartmetSuiker | woensdag 22 mei 2013 @ 08:27 |
Ik neem aan dat die scheiding net zo blijft als nu. | |
powerflux | woensdag 22 mei 2013 @ 08:34 |
Tuurlijk, maar wellicht nog strenger. De europeesche heeft haar voorwaarden ook al aangescherpt, want daar was eerder nog geen eerste auto nodig. Dat je, naast dat de oldtimer een rode peugot 504 moet zijn en je minimaal 34 jaar je rijbewijs en een eerste auto moet hebben , die verzekering alleen nog mag afsluiten als je ook van de kwart-regeling gebruikt maakt als dat voor jouw oldtimer een optie is . Zo niet, dan is de verzekering een stuk duurder. Dat zie ik best gebeuren. | |
Bart-Willem | woensdag 22 mei 2013 @ 10:17 |
Er zijn al veel verzekeraars die voortaan met een brandstoftoeslag werken: bijbetalen bij LPG of diesel. ![]() ![]() ![]() | |
ZwartmetSuiker | woensdag 22 mei 2013 @ 11:11 |
Brandstofheffing is dan ook onzin, ook vanuit veiligheidsoverwegingen. | |
Bart-Willem | woensdag 22 mei 2013 @ 13:28 |
Zij waren van mening dat oldtimers op LPG of diesel gewoon meer gebruik maakten van de weg, en dus dat een standaard oldtimerverzekering niet kostendekkend zou kunnen zijn. Immers: vaker op de weg, dus meer kans op een ongeval. ![]() | |
powerflux | donderdag 30 mei 2013 @ 22:18 |
http://www.autoblog.nl/ni(...)ers-59373#post-59373 | |
Bart-Willem | vrijdag 31 mei 2013 @ 00:01 |
Dan had Weekers & Co het toch niet zo heel erg mis, dat er toch veel mensen dus toch op LPG of diesel rijden (en het voor de rest verpest hebben). ![]() Ook apart dat er meer diesel-auto's zijn dan LPG-auto's, dat was een paar jaar terug heel wat anders. ![]() ![]() Ik krijg ook best veel mail van het buitenland, waarom hier zo achterlijk weinig voor een klassieke auto wordt betaald. ![]() | |
ZwartmetSuiker | vrijdag 31 mei 2013 @ 07:50 |
Er zijn wel liefhebbers, maar niet zoveel als dat er nu aan oldtimers wordt aangeboden. | |
powerflux | vrijdag 31 mei 2013 @ 08:19 |
Ze mogen best achterlijk veel voor mijn wagen betalen? ![]() | |
CafeRoker | vrijdag 31 mei 2013 @ 08:26 |
want wat betalen die mensen zelf dan? | |
powerflux | vrijdag 31 mei 2013 @ 09:03 |
ik denk dat ze alleen het gebied van 26 tot 40 jaar hebben bekeken? | |
Bart-Willem | vrijdag 31 mei 2013 @ 10:38 |
Kijk maar eens wat er geboden wordt op veilingen in de USA, Discovery Channel is daarvan een goede bron. ![]() ![]() @ Powerflux: dat zou best kunnen, al vermoed ik dat het deel 40plus niet zoveel groter zou zijn dan het deel 26-40. ![]() | |
CafeRoker | vrijdag 31 mei 2013 @ 10:40 |
oh, voor de auto's zelf.. wat vaste lasten betreft valt het vrijwel overal toch wel redelijk mee? | |
Bart-Willem | vrijdag 31 mei 2013 @ 10:49 |
Ja, nergens kennen ze zo'n hoge autobelasting als hier. Nou ja: Denemarken kan er ook wat van (als het niet meer is). Vandaar dat je in Denemarken veel jaren 90-meuk ziet rijden, of Porsches op grijs kenteken. ![]() | |
Leipo666 | vrijdag 31 mei 2013 @ 10:58 |
sommige modellen zijn nooit leverbaar geweest in Amerika importeren van klassiekers is verschrikkelijk moeilijk/duur dus dat zit ook in die prijzen en Amerikanen zijn gewoon absurd in hun prijzen: een originele VW t3 westfalia syncro in goede staat gaat daar voor $60.000 ![]() | |
SilentChaos | vrijdag 31 mei 2013 @ 11:01 |
Andersom heb je het ook in NL met Amerikaanse oldtimers ![]() | |
CafeRoker | vrijdag 31 mei 2013 @ 12:46 |
Het is niet waar ![]() http://www.telegraaf.nl/a(...)dse_oldtimers__.html | |
Prowl | vrijdag 31 mei 2013 @ 13:15 |
Europa, 1 groot succesverhaal ![]() | |
ZwartmetSuiker | vrijdag 31 mei 2013 @ 14:28 |
Fucking onzin. Wat hadden ze nou verwacht, dat die auto's magisch zouden verdwijnen? De uitstoot verplaatst zich gewoon dus voor het milieu verandert er niks. | |
Leipo666 | vrijdag 31 mei 2013 @ 14:39 |
misschien maar weer de grenzen dichtgooien om dit soort dingen tegen te gaan?![]() | |
T42 | maandag 3 juni 2013 @ 01:09 |
hoe zit het met een bus die als vrachtwagen geregistreerd staat? waneer is die belasting vrij? (diesel 4x4) | |
T42 | maandag 3 juni 2013 @ 01:11 |
en een normale T3 syncro? heb die nog een paar ![]() | |
T42 | maandag 3 juni 2013 @ 01:13 |
dat gaat niet op mobiel fok.... | |
powerflux | maandag 3 juni 2013 @ 08:51 |
Hoera. ![]() dus omdat hij niet genoeg waard is, wordt hij niet meer verzekerd. lekker logisch, stelletje klereleiers. | |
ZwartmetSuiker | maandag 3 juni 2013 @ 08:52 |
Wat een enorme bullshit zeg... | |
T42 | maandag 3 juni 2013 @ 11:01 |
nuenenpolis.nu | |
powerflux | maandag 3 juni 2013 @ 11:14 |
oh, ik heb al een andere voor mijn andere oldtimers, waar deze dus ook naartoe zal gaan. ik vind de gedachtegang van de Europeesche het mededelen waard. | |
Bart-Willem | maandag 3 juni 2013 @ 11:24 |
Allianz deed het al: LPG en diesel-oldtimers betaalden daar sinds begin dit jaar meer. En ik deel de "zorgen" wel: ook uit andere bronnen weet ik dat verzekeraars sinds het bekend zijn van het regeerakkoord met meer (eenzijdige) schadegevallen te maken hebben dan voorheen. En als je nu op Marktplaats kijkt zie je ook een groei van oldtimers met (behoorlijke) schade, dat was voorheen ook niet zo erg. ![]() | |
r8v2 | maandag 3 juni 2013 @ 11:45 |
Ja, dat krijg je als je de regering ineens besluit om tienduizend auto's ineens waardeloos te maken... | |
Prowl | maandag 3 juni 2013 @ 11:52 |
Dat "advies" heb ik afgelopen maand al 3x gehad voor mn diesel CX......... ![]() | |
LordLynx | maandag 3 juni 2013 @ 11:57 |
Sja, als een bepaalde groep mensen besluit om misbruik te maken van zo'n oldtimerregeling dan kun je natuurlijk verwachten dat er weleens wat aangepast wordt in die regeling. Zelf heb ik het altijd belachelijk gevonden dat er voor bepaalde auto's geen belasting betaald hoeft te worden, voer gewoon een systeem in wat gebaseerd is op gereden kilometers.... | |
TheSilentEnigma | maandag 3 juni 2013 @ 18:00 |
Ik heb mijn LPG-oldtimer al een tijdje bij Allianz verzekerd, zonder verhoging of wijziging van de polis. | |
CafeRoker | maandag 3 juni 2013 @ 18:13 |
Zo, laten we hopen dat dat niet de nieuwe norm wordt. Dat is nog veel ernstiger dan het regeerakkoord ![]() | |
powerflux | maandag 3 juni 2013 @ 18:45 |
precies. een oldtimer hebben is dan ineens niet even duur of een beetje duurder, maar veel en veel duurder dan een normale auto. wie gaat die stalling betalen? en wat als je een geweldig koekblik rijdt, maar dan niet eentje die 5000,- waard is? | |
CafeRoker | maandag 3 juni 2013 @ 19:06 |
Dit is wel een fraaie ![]() http://www.marktplaats.nl(...)0c1b&previousPage=lr Let ook vooral op de 'recent ingebouwde LPG installatie' ![]() | |
Hyman | maandag 3 juni 2013 @ 19:14 |
Met die brief ben ik het eigenlijk wel eens. | |
ZwartmetSuiker | maandag 3 juni 2013 @ 19:16 |
Maar die auto's zijn dan allrisk verzekerd? | |
powerflux | maandag 3 juni 2013 @ 19:28 |
ik echt niet. het hebben van een klassieker is voorbehouden aan mensen met een oprit en een ophaalbrug? vroegah waren 2CV's (om maar wat te noemen) geen kratje bier waard. Nu kun je met een klein beetje moeite zo 5K taxatiewaarde behalen. Helaas is dat voor mijn auto's nog niet het geval, maar daarom gelijk geen klassiekerpolis waardig? belachelijk. | |
Bart-Willem | maandag 3 juni 2013 @ 19:54 |
Dan heb je heel veel geluk, want een vriend van me met 2 Volvo's op LPG heeft 2x een brief mogen ontvangen dat 'ie 2x brandstoftoeslag moest gaan betalen omdat die auto's LPG hebben (en vervolgens zielig puppyverhaal dat door diesel/LPG-rijders er meer gereden wordt, dus meer kans op ongelukken, verzekering niet langer kostendekkend bladiebla dus brandstoftoeslag). En ik ben er 99,9% zeker van dat 'ie bij Allianz zit. ![]() | |
TheSilentEnigma | maandag 3 juni 2013 @ 20:17 |
Misschien scheelt het dat ik de auto naast een moderne auto en een moderne motor bij hun verzekerd heb? Daarnaast heb ik een kilometerrestrictie op de polis, wat ik ook niet meer dan normaal vind overigens. Mijn LPG-tank gaat er sowieso uit aan het einde van dit jaar. Die paar duizend (4 a 5) kilometer die ik per jaar rijd ga ik wel op benzine rijden en de winterstalling heb ik al geregeld. Ik rijd de auto uit pure liefhebberij en enerzijds baal ik natuurlijk van de strengere eisen, maar anderzijds begrijp ik wel dat er ingegrepen wordt. Het is alleen allemaal wel heel rigoreus ineens... | |
Bart-Willem | maandag 3 juni 2013 @ 20:24 |
In zijn geval zijn er ook 2 moderne (beiden 2 jaar oud) auto's allrisk verzekerd, dus daar mag het ook niet aan liggen. ![]() ![]() | |
TheSilentEnigma | maandag 3 juni 2013 @ 20:27 |
Maar een oldtimerverzekering heeft een kilometerrestrictie die voor alle brandstofsoorten geldt, dus het is wel vreemd dat ze er tóch onderscheid in maken. | |
YoshiBignose | maandag 3 juni 2013 @ 20:45 |
Ja ik heb diezelfde brief ook al gehad een tijdje geleden. Dikke onzin natuurlijk. Nu bij ANWB verzekerd voor ¤75 per jaar, ging vrij makkelijk online ![]() | |
BloodhoundFromHell | maandag 3 juni 2013 @ 21:30 |
hahaha, met die schade is het gewoon een sloopauto.. en dan staat er nog recent taxatierapport van 15000 euro... ![]() | |
Hyperdude | maandag 3 juni 2013 @ 21:47 |
15000 voor zo´n lame 350. Het is geen 6.9. ![]() | |
powerflux | maandag 3 juni 2013 @ 21:59 |
ANWB is goedkoop voor oldtimers, maar dan moet je je dagelijkse auto ook bij hun onder brengen. En dat is veeeeeel duurder dan waar ik nu zit. | |
YoshiBignose | maandag 3 juni 2013 @ 22:34 |
Huh heb m'n dagelijkse auto daar niet verzekerd ![]() | |
powerflux | maandag 3 juni 2013 @ 22:40 |
op de site staat het als voorwaarde | |
YoshiBignose | maandag 3 juni 2013 @ 23:01 |
Huh inderdaad, lees ik nu ook pas ![]() ![]() |