quote:Op zondag 14 juli 2013 17:07 schreef minilot het volgende:
Ik maakte een bietjes-roomkaasterrine. Met minette-basilicum en Maldon-zeezout.
Kwam niet zo strak uit het cakeblikje, en roomkaas bleef wat aan de zachte kant. Moet er dus nog een beetje op oefenen.
[ afbeelding ]
Enneh, wat eraan vooraf ging:
ziet er lekker uit!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
oh lijkt mij heerlijk, ga ik eens onthouden voor als ik ga zondigenquote:Op zondag 7 juli 2013 01:42 schreef RobinOok het volgende:
Ik ben van huis uit geen viseter, ik haat lekkerbekjes en ik hou ook niet van gebakken vis.
Maar gestoomd, op zijn Chinees: YUM!!!
[ link | afbeelding ]
Gestoomde dorade
Dat sausje / die dressing is zoooo goed bij de vis en zoooo lekker om je rijst in te dopen.
Geen druppel gaat er verloren.
Altijd weer een feestje als we dit eten.
oh, dat ziet er overheerlijk uitquote:Op donderdag 18 juli 2013 14:35 schreef DarkElf het volgende:
Citroen-Maanzaadpannenkoekjes gebakken zondag, lekker!
[ afbeelding ]
Nice!quote:Op donderdag 18 juli 2013 21:34 schreef minilot het volgende:
Woohoo, die maanzaadpannenkoekjes wil ik zeker eens proberen!![]()
Hier avondeten op dat op z'n best te omschrijven valt als olijke fusion: crab rangoon, zelfgemaakte chilisaus en cole slaw met kokos en ananas erin![]()
Flutfoto, maar och:
[ afbeelding ]
Er ontbrak nog net een Mai Tai aan, of iets anders zoetigs, geserveerd in een blitse tiki-mok
[ afbeelding ]
Waar is tomaat waar is augurk waar zijn ui ringen waar is sausquote:Op zondag 21 juli 2013 16:16 schreef Dragonberry het volgende:
[ afbeelding ]
Laatst zelf hamburgers en friet gemaakt
Dat het een hamburger is wil niet zeggen dat er altijd exact dezelfde ingrediënten op zitten. In de basis is het een broodje met een schijf gebakken vlees.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 10:10 schreef Che_ het volgende:
Waar is tomaat waar is augurk waar zijn ui ringen waar is saus
Waar zijn je leestekens?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 10:10 schreef Che_ het volgende:
[..]
Bodem van bloemkool? Recept?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 18:27 schreef Ayca het volgende:
[ afbeelding ] /telefoonpic
Bloemkoolpizza! Erg lekker.
Die maak ik ook vaak en dan met groenten erop. Nu was ik nooit dol op gewone pizza maar deze is wel echt lekker.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 18:27 schreef Ayca het volgende:
[ afbeelding ] /telefoonpic
Bloemkoolpizza! Erg lekker.
pauperquote:Op dinsdag 23 juli 2013 10:10 schreef Che_ het volgende:
[..]
denken dat alleen mac dat heeftquote:Op woensdag 24 juli 2013 12:37 schreef Prego het volgende:
[..]
pauperdenken dat de gele M de norm is voor alle hamburgers
Super mooi en lekker!quote:Op vrijdag 26 juli 2013 21:32 schreef minilot het volgende:
Ben ook wel benieuwd naar een bloemkoolkorstpizza! Binnenkort eens proberen.
Verder bakte ik vanavond deze hamburgerboodjes naar dit recept. Erop: 'burgers' gemaakt van spinazie, komijn, kikkererwten, feta en een eitje. Erbij op het broodje: sla, tomaat, yoghurt en een kwakje ketchup ernaast.![]()
Het was eigenlijk veel te donker in de keuken voor foto's, maar ja:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wow, prachtige broodjes!quote:Op vrijdag 26 juli 2013 21:32 schreef minilot het volgende:
Verder bakte ik vanavond deze hamburgerboodjes naar dit recept. Erop: 'burgers' gemaakt van spinazie, komijn, kikkererwten, feta en een eitje. Erbij op het broodje: sla, tomaat, yoghurt en een kwakje ketchup ernaast.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Super mooi.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 21:32 schreef minilot het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Is origineel met warm vlees toch? Dat lijkt me lekkerder dan die koude worst.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:45 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]
Bánh mì
Mijn versie van Bánh mì, een Vietnamees belegd stokbroodje. Met rilettes, cha lua, komkommer, chilipeper, koriander, sriracha chilisaus, kewpie mayonaise. Oh en niet te vergeten zoetzuur van wortel en rettich natuurlijk!
En dit was voor het eerst en het laatst dat ik die Vietnamese worst gebruikte. Er zijn wel lekkerdere dingen op de wereld. ;-)
en jalapenos. chilisaus weet ik dan weer niet zeker.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 15:04 schreef RobinOok het volgende:
Nee, ik denk dat mijn versie het dichtstbij het origineel komt, koud vlees dus, maar het is een broodje dat echt idioot veel variaties kent. Zolang je er maar komkommer, zoetzuur van rettich-wortel, koriander en chilisaus op doet, dan mag het volgens mij banh mi heten.
haha tofquote:Op zaterdag 27 juli 2013 15:36 schreef minilot het volgende:
Nou, inderdaad!
Meteen maar even een mailtje naar mijn lief gestuurd (zit op mijn werk momenteel)..
[ afbeelding ]
</bahnmislowchat>
Daar wil ik ook een keer heen! Het lijkt me super lekker.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 15:29 schreef RobinOok het volgende:
Dan wil je zeker ook niet weten dat er in Maart in Rotterdam een Bánh Mì Shop is geopend, op de botersloot: Boguette.
Zit die in het centrum? Áls ik naar R'dam ga dan is het centrum namelijk en ik wil daar wel graag een broodje halenquote:Op zaterdag 27 juli 2013 15:29 schreef RobinOok het volgende:
Dan wil je zeker ook niet weten dat er in Maart in Rotterdam een Bánh Mì Shop is geopend, op de botersloot: Boguette.
Luilak is my middle namequote:Op zaterdag 27 juli 2013 17:51 schreef RobinOok het volgende:
Ja, die zit in het centrum, luilak. Hier.
quote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:34 schreef minilot het volgende:
Laat toetje gehad vanavond: Eton Mess met aardbeien-nu-het-nog-net-kan, rozenmeringue, amandelroom en wat amandelschaafsel![]()
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 31 juli 2013 09:45 schreef minilot het volgende:
Retro ochtendsnack: druiven in geitenkaas en pistache![]()
[ afbeelding ]
Wow!quote:Op woensdag 31 juli 2013 09:45 schreef minilot het volgende:
Retro ochtendsnack: druiven in geitenkaas en pistache![]()
[ afbeelding ]
Amandelroom = slagroom met amandellikeur/aroma of maak je dat heel anders?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:34 schreef minilot het volgende:
Laat toetje gehad vanavond: Eton Mess met aardbeien-nu-het-nog-net-kan, rozenmeringue, amandelroom en wat amandelschaafsel![]()
[ afbeelding ]
Met een paar druppels amandelextract. Deze was toevallig zelfgemaakt (dit recept maar dan ook echt van bittere amandelen), maar je kunt amandelextract ook gewoon in flesjes kopen - bijvoorbeeld bij Dille & Kamille.quote:Op woensdag 31 juli 2013 20:31 schreef Sts het volgende:
[..]
Amandelroom = slagroom met amandellikeur/aroma of maak je dat heel anders?
Ziet er lekker uit zeg
Dat ziet er een frisse zomerhap uit!quote:Op zondag 4 augustus 2013 15:53 schreef RobinOok het volgende:
Witlof, granny smith en druifjes in een dressing van griekes yoghurt, mayo, honing, peper en zout met gegrillde kip. Dat aten we gisteren en ik zou het nu wel weer lusten wegens lekker! :-)
quote:Op zondag 4 augustus 2013 23:08 schreef RobinOok het volgende:
Robbert Kranenburg krijgt een rolberoerte, Minilot! Ik denk van elk element op dat bord.![]()
Och, die van mij presteert het om telkens aubergines en courgettes door elkaar te halen.quote:Hmmmm, dat bleek dus een mango![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt....
[ Bericht 4% gewijzigd door minilot op 05-08-2013 12:18:37 ]Let me see you stripped down to the bone
Ik vind het zo knap dat jij zelfs een iets simpels als een stapel pannenkoeken er kan laten uitzien als een culinair hoogstandje! Kan ik een keer komen eten?quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:20 schreef minilot het volgende:
Ennnn een nieuwe week is weer van start gegaan!![]()
Nog geen idee wat ik allemaal ga koken (ik moet toch echt weer eens van die weekmenu's gaan overwegen..) maar de dag begon in elk geval goed met ricotta/vanille-pannekoekjes, met ahornsiroop, druiven en goudbessen.![]()
[ afbeelding ]
Briljant iddquote:Op maandag 5 augustus 2013 02:11 schreef minilot het volgende:
Mbt mangopudding, ik hou van mango, dus dit wil ik ook wel maken.![]()
Al vrees ik dat ik daarvoor toch wel echt op zoek zal gaan naar de 'spartelende goudvis'-vormpjes die Robin in de bijbehorende blogpost noemt, want...
...
Dank, maar het loopt wel los hoor.quote:Op maandag 5 augustus 2013 21:38 schreef PM-girl het volgende:
Wow minilot, ik lurk sinds kort mee in dit topic en ben onder de indruk van wat je maakt! En zo vaak van die lekkere dingen, als ik eens per week tot een kook-bakuitdaging kom is het veel...
Wit bord/witte achtergrond, lollige garnering, klaar is kees. Kind kan de was doen restaurantje spelen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 17:05 schreef msacras het volgende:
[..]
Ik vind het zo knap dat jij zelfs een iets simpels als een stapel pannenkoeken er kan laten uitzien als een culinair hoogstandje!
Kaas op het onderste broodjequote:Op dinsdag 6 augustus 2013 20:35 schreef SpaceInvaders het volgende:
Ik maakte vandaag Big macs volgens dit recept. Ik maakte de broodjes zelf volgens een recept dat ik hier eerder ben tegen gekomen (ik lurk al een tijdje mee)
[ afbeelding ]
Zit er ook op! Alleen wilde ik extra kaas, dat kan gelukkig als je het zelf maaktquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:43 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Kaas op het onderste broodje
Maar oooh ik krijg honger hiervan
quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 14:07 schreef minilot het volgende:
[..]
Dank, maar het loopt wel los hoor.Ik heb het op dit moment ook vrij druk maak de laatste tijd zelden iets met een heel lange bereidingstijd of lastige technieken. Wat ik hier zoal post is doorgaans sneller klaar dan, laten we zeggen, aardappelen, groenten + vlees.
[..]
Wit bord/witte achtergrond, lollige garnering, klaar is kees. Kind kan de was doen restaurantje spelen.
Voor alle mc medewerkers of ex mc medewerkers. Een klassieke foutquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:43 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Kaas op het onderste broodje
Maar oooh ik krijg honger hiervan
Extra kaas is goed. Vind dat ene stomme plakje ook te weinig bij een Big Mac. Daarom de QPquote:Op woensdag 7 augustus 2013 18:07 schreef SpaceInvaders het volgende:
Er zat kaas op zoals het hoorde, ik heb er nog extra kaas bij gedaan omdat lekker.
Die ik overigens ook onder de bovenste burger had kunnen leggen, maar daar kwam ik te laat achter
Grappig, wil ik van de week gaan doen, toevallig gisteren nog filmpjes bekeken op YouTube en de site van http://uitdekeukenvanarden.blogspot.nl/ i.v.m. de broodjes.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 20:35 schreef SpaceInvaders het volgende:
Ik maakte vandaag Big macs volgens dit recept. Ik maakte de broodjes zelf volgens een recept dat ik hier eerder ben tegen gekomen (ik lurk al een tijdje mee)
[ afbeelding ]
Hé dat ziet er simpel genoeg uit om ook te proberenquote:Op woensdag 7 augustus 2013 19:16 schreef foodlover het volgende:
[..]
Grappig, wil ik van de week gaan doen, toevallig gisteren nog filmpjes bekeken op YouTube en de site van http://uitdekeukenvanarden.blogspot.nl/ i.v.m. de broodjes.
Wauw ziet er goed uit. Begin alsjeblieft je eigen kookblogquote:Op zondag 4 augustus 2013 18:51 schreef minilot het volgende:
Welnee!![]()
Nou, nog eeeeeeeentje dan! Dan weer klaar voor vandaag.
Avondeten was een tikkie ouderwets en niet heel spannend, maar niettemin best lekker. Roulade van spinazie, basilicum, roomkaas en zalm:
[ afbeelding ]
#kookbloguitstelgedrag
Die heeft ze ook.......quote:Op maandag 12 augustus 2013 18:38 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Wauw ziet er goed uit. Begin alsjeblieft je eigen kookblog
Oh tof. Wist niet dat dat haar blog was johquote:Op maandag 12 augustus 2013 18:55 schreef Molleman het volgende:
[..]
Die heeft ze ook.......
http://mimes.nl/
Dat is toch de blog van Myraela?quote:Op maandag 12 augustus 2013 18:55 schreef Molleman het volgende:
[..]
Die heeft ze ook.......
http://mimes.nl/
quote:Op maandag 12 augustus 2013 18:58 schreef Zonnetje1981 het volgende:
[..]
Dat is toch de blog van Myraela?
Keek er al raar tegen aanquote:Op maandag 12 augustus 2013 19:00 schreef Molleman het volgende:
Ooh fok, dacht dat ze een andere post quoteAchja, gratis reclame voor Myraela
Excuses
Minilot jouw posts en baksels zijn altijd zo leuk. Ik word altijd blij als ik jou in dit topic zie.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 19:02 schreef minilot het volgende:
Ik hou eigenlijk helemaal niet van Big Macs, maar ik krijg dit toch echt niet uit mijn hoofd totdat ik er zelf ook eentje gemaakt heb!![]()
Verder, vanmiddag gebakken:
Bitterzoete zandkoekjes, dankzij groene thee en witte chocolade![]()
[ afbeelding ]
Recept in het baktopic!
Yum! Ik kocht vroeger van die zonnatura zakjes met gedroogde appel voor 60 cent, en daar zaten dan drie chips in of zo.quote:Op maandag 12 augustus 2013 16:43 schreef Myraela het volgende:
Ik wilde zo graag weer een keer iets maken thuis, maar moet van mezelf even een beetje op dieet. Dus daarom maar deze heerlijke appelchips gemaakt.Gewoon gedroogde appel eigenlijk, met een beetje kaneel. Maar na 3 uur in de oven heerlijk krokant en zoet en nom.
[ link | afbeelding ]
Dank! Ik word zelf vooral altijd blij van het opeten.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 10:46 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Minilot jouw posts en baksels zijn altijd zo leuk. Ik word altijd blij als ik jou in dit topic zie.
Klinkt goed! Heb je ook een grotere foto?quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 12:19 schreef Tartinette het volgende:
[ afbeelding ]
Deze ben ik op deze moment aan het eten!
Oh god, dit moet ik hebben.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 13:21 schreef minilot het volgende:
Voor het eerst eens iets gemaakt dat ondergedompeld moest worden in gesmolten chocolade. Wat een gedoe! Nog een beetje oefenen hoor...
Pindatruffels (pindakaas, poedersuiker, vanille, koffiemelk) met witte chocolade
[ afbeelding ]
[..]
Dank! Ik word zelf vooral altijd blij van het opeten.
Nee. Uitstel/afstelkwestie, áls ik een foodblog start wil ik dat het een toffe wordt, en ik weet nog niet zo wat voor stijl ik wil, qua layout en type blogposts. Vandaar dat ik hier het topic steeds volspam.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 14:43 schreef Tartinette het volgende:
ohhhh die pindatruffels .... !!! Heb jij ook 'n site minilot ?
Beetje.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 14:57 schreef Isabeau het volgende:
Groei jij niet dicht, minilotZoveel lekkers als jij maakt...
Ok!quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:14 schreef Tartinette het volgende:
Receptje dan van de pindatruffels minilot!![]()
Dat wil ik ook zo graag nog een keer etenquote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:27 schreef n0a het volgende:
Eindelijk een keer pulled pork gegeten. Gemaakt in de slow cooker.
[ afbeelding ]
Dat denk ik altijd van Piet. Hij eet volgens mij alleen vlees en friet. Gebakken in ganzenvet.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 14:57 schreef Isabeau het volgende:
Groei jij niet dicht, minilotZoveel lekkers als jij maakt...
quote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:46 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Dat denk ik altijd van Piet. Hij eet volgens mij alleen vlees en friet. Gebakken in ganzenvet.
Haha, ik vermoed ook dat Piet niet de slankste is. Al probeert ie af en toe een soort balansdag toe te passen om zich er goed bij te voelen.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:46 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Dat denk ik altijd van Piet. Hij eet volgens mij alleen vlees en friet. Gebakken in ganzenvet.
Ik vind dat gepullde spul er altijd zo lekker uitzien!quote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:27 schreef n0a het volgende:
[ afbeelding ]
Dit dus. Uiteindelijk gaat het om de calorie inname. Sommige mensen kiezen ervoor om de hele dag door aan light producten of andere zooi te snoepen, andere kiezen voor kwaliteit en eten een paar keer per dag echt eten.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 12:32 schreef minilot het volgende:
Piet waagt zich volgens mij zelden aan het bakken van zoetigheden, dat scheelt natuurlijk. Als ik elke dag aardappeltjes in ganzenvet at + een goede steak maar verder niets bijzonders dan was ik vast dunner dan ik nu ben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Om mijn nieuwe mandoline uit te proberen (en ik heb al mijn vingers nog!) maakte ik hét gerecht van de scène:
'Confit Byaldi' in de variant van driesterrenchef Thomas Keller, die het gerecht speciaal voor de film ontwikkelde.
Mijn poging kwam lang niet zo mooi op het bord als die van Remy, maar lekker dat het was!![]()
(Recept, verschenen in de NY Times)Let me see you stripped down to the bone
Volgend jaar opent de nieuwe Ratatouille-attractie in Disneyland Parijs!quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 18:00 schreef FutureFairytale het volgende:
Wat gaaf dat je het gerecht van de film ratatouillehebt gemaakt! Lijkt er erg op hoor
Sorry, gisteren overheen gelezen!quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 18:04 schreef rhubarb het volgende:
Zijn dat kleine zwarte olijven? Kom even niet op de Italiaanse naam van de soort die zo lekker zijn.
Staat hoog op mijn wishlist om eens te proberenquote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:27 schreef n0a het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb hem nu nog maar 1x gebruikt, maar ik vind het erg makkelijk. Met een oven zou ik af en toe nog wel kijken of alles goed gaat. De slow cooker heb ik 's nachts voor het slapen aangezet en de volgende ochtend was het klaar. Er zijn ook goedkopere merken als je het vooral wil uitproberen.quote:Op zondag 18 augustus 2013 12:08 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Staat hoog op mijn wishlist om eens te proberenBevalt zo'n slowcooker? Is dit nou makkelijker dan de oven?
Cacao nibs: smaken intens cacaoïg, heel 'vol' (cacao is vetquote:Op zondag 18 augustus 2013 11:48 schreef Isabeau het volgende:
Hoe smaakt dat eigenlijk, rauwe cacao? Ik heb er wel eens mee in mijn handen gestaan, maar het is zo duur!
quote:Op zondag 18 augustus 2013 14:13 schreef minilot het volgende:
Ummm, even denken.. Uien zachtjes bakken tot lichtbruin, verse spinazie fijnhakken en door de uien scheppen. Peper en zout erdoor. Laten afkoelen endan in ingevette bakvorm scheppen.
Eieren klutsen, scheut melk erdoor, beetje kknoflookpuree erdoor, tijm, parmezaan, zout en peper, dit over de uien in de bakvorm gieten. Kerstomaatjes halveren, over het eimengsel verdelen en een half uurtje bakken op 180°.
Niet heel spannend dus. Wel lekker.
Altijd leuk wat frotten met restjes. Komen af en toe heerlijke dingen uit voortquote:Op zondag 18 augustus 2013 13:57 schreef minilot het volgende:
[..]
Cacao nibs: smaken intens cacaoïg, heel 'vol' (cacao is vet), een heel klein beetje zoetig en tamelijk bitter. Ik vind het erg lekker!
Verder, lunch vandaag was een tomatenfrittata met zoete ui en spinazie & sla met twee soorten basilicum:
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |