abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130090083
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 20:46 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Dat denk ik altijd van Piet. Hij eet volgens mij alleen vlees en friet. Gebakken in ganzenvet.
Haha, ik vermoed ook dat Piet niet de slankste is. Al probeert ie af en toe een soort balansdag toe te passen om zich er goed bij te voelen.
pi_130090882
Volgens mij valt dat wel mee.
pi_130091502
Piet waagt zich volgens mij zelden aan het bakken van zoetigheden, dat scheelt natuurlijk. Als ik elke dag aardappeltjes in ganzenvet at + een goede steak maar verder niets bijzonders dan was ik vast dunner dan ik nu ben. :Y

quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 12:27 schreef n0a het volgende:
Eindelijk een keer pulled pork gegeten. Gemaakt in de slow cooker.

[ afbeelding ]
Ik vind dat gepullde spul er altijd zo lekker uitzien! :9 En zeker zo met coleslaw - ultiem zomereten! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_130095292
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 12:32 schreef minilot het volgende:
Piet waagt zich volgens mij zelden aan het bakken van zoetigheden, dat scheelt natuurlijk. Als ik elke dag aardappeltjes in ganzenvet at + een goede steak maar verder niets bijzonders dan was ik vast dunner dan ik nu ben. :Y

Dit dus. Uiteindelijk gaat het om de calorie inname. Sommige mensen kiezen ervoor om de hele dag door aan light producten of andere zooi te snoepen, andere kiezen voor kwaliteit en eten een paar keer per dag echt eten.
pi_130136954
Ik zag laatst Pixar's Ratatouille weer eens, en moest wederom een beetje grienen bij de eindscène. :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Om mijn nieuwe mandoline uit te proberen (en ik heb al mijn vingers nog!) maakte ik hét gerecht van de scène:
'Confit Byaldi' in de variant van driesterrenchef Thomas Keller, die het gerecht speciaal voor de film ontwikkelde.

Mijn poging kwam lang niet zo mooi op het bord als die van Remy, maar lekker dat het was! :9

(Recept, verschenen in de NY Times)
pi_130137565
Wat gaaf dat je het gerecht van de film ratatouille O+ hebt gemaakt! Lijkt er erg op hoor ^O^
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_130137595
Ziet er heerlijk uit, ik zou zo aan tafel willen aanschuiven. Jammer dat de vele eters de komende week niet van aubergines houden, dan had ik het ook willen maken.
pi_130137691
Mijn lief 'lust' ook geen aubergines, maar slobberde net anderhalve portie op hoor!
Nu was -ie wegens net-terug-uit-ziekenhuis-voor-operatie ook al twee volle dagen nuchter geweest, dus dat telt misschien niet helemaal. Barstende honger natuurlijk *)
pi_130137770
Mijn lief blieft ze ook niet, maar net zoals dat eerder gelukt is met vis denk ik dat ik haar uiteindelijk ook wel aan de aubergine kan krijgen.

Zijn dat kleine zwarte olijven? Kom even niet op de Italiaanse naam van de soort die zo lekker zijn.
pi_130137781
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 18:00 schreef FutureFairytale het volgende:
Wat gaaf dat je het gerecht van de film ratatouille O+ hebt gemaakt! Lijkt er erg op hoor ^O^
Volgend jaar opent de nieuwe Ratatouille-attractie in Disneyland Parijs! *O*
Tijd om weer eens een Disneyland-abonnement te nemen! O+

Nu eens bedenken of er nog meer memorabele tekenfilm-gerechten zijn die ik kan namaken...
pi_130168495
Vroeg avondeten. Of laat middageten. :+
'n Kom vol vegan Pad Thai met o.a. shiitake, rode kool, dikke cashewpindasaus, koriander en zwarte komijn :9

[ Bericht 5% gewijzigd door minilot op 17-08-2013 17:24:40 ]
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 17:22:34 #287
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_130168779
Je zwarte komijn ziet er verdacht veel uit als nigelle zaad. Of zijn dat sesamzaadjes en is de zwarte komijn onzichtbaar?

Nigelle Zaad
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 17:24:19 #288
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_130168837
Maar verder natuurlijk wel gewoon helemaal YUM! _O_
pi_130168943
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Zwarte_komijn

Voor zover ik wist staat nigellazaad in Nederland (en op het zakje van de Turk), weliswaar onterecht, bekend als zwarte komijn.
Maar ja,'t is inderdaad gewoon nigellazaad. Geen daadwerkelijke komijn. :)
pi_130169141
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 18:04 schreef rhubarb het volgende:
Zijn dat kleine zwarte olijven? Kom even niet op de Italiaanse naam van de soort die zo lekker zijn.
Sorry, gisteren overheen gelezen! :)
Geen olijven, het prutje dat eromheen ligt bestaat uit een lepel van de piperade, wat balsamicoazijn, tijm en minette-basilicum.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 17:33:13 #291
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_130169144
Ik heb ooit geprobeerd de discussie aan te gaan met de wiki-gekkies maar het snel opgegeven. Niet te doen. Jammer dat ze meehelpen aan zulke spraakverwarringen. Voor dat zaad is dus een volkomen juiste, duidelijke, Nederlandse benaming Nigelle zaad. Al krijg ik meer bezoekers binnen die googelen op Nigella zaad, maar dat is het Lawson effect. :-)

Hoe dan ook, het is geen komijn en waarom zou je het zo noemen? Want hoe noem je dan de echte zwarte komijn?
Niet, want daar is op wiki nu geen plaats voor....

Zwarte komijn

Stomme wiki-sukkels... |:(
pi_130169403
Niet alleen Wiki dus, het stond vooral ook (voorgedrukt!) op het zakje van de Turkse buurtsuper. Maar inderdaad: is een onzinnige benaming. Niettemin: lekkere zaadjes. Opvallende smaak, uitstekende crunch!
pi_130189200
*gaap*

Vandaag: plantaardig overnight oats-ontbijt met granaatappel en rauwe cacao!

pi_130191229
Hoe smaakt dat eigenlijk, rauwe cacao? Ik heb er wel eens mee in mijn handen gestaan, maar het is zo duur!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_130191705
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 12:27 schreef n0a het volgende:
Eindelijk een keer pulled pork gegeten. Gemaakt in de slow cooker.

[ afbeelding ]
Staat hoog op mijn wishlist om eens te proberen :9 Bevalt zo'n slowcooker? Is dit nou makkelijker dan de oven?
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_130195529
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2013 12:08 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Staat hoog op mijn wishlist om eens te proberen :9 Bevalt zo'n slowcooker? Is dit nou makkelijker dan de oven?
Ik heb hem nu nog maar 1x gebruikt, maar ik vind het erg makkelijk. Met een oven zou ik af en toe nog wel kijken of alles goed gaat. De slow cooker heb ik 's nachts voor het slapen aangezet en de volgende ochtend was het klaar. Er zijn ook goedkopere merken als je het vooral wil uitproberen.
pi_130195868
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 11:48 schreef Isabeau het volgende:
Hoe smaakt dat eigenlijk, rauwe cacao? Ik heb er wel eens mee in mijn handen gestaan, maar het is zo duur!
Cacao nibs: smaken intens cacaoïg, heel 'vol' (cacao is vet :)), een heel klein beetje zoetig en tamelijk bitter. Ik vind het erg lekker!

Verder, lunch vandaag was een tomatenfrittata met zoete ui en spinazie & sla met twee soorten basilicum:

[ Bericht 32% gewijzigd door minilot op 18-08-2013 14:18:21 ]
pi_130196270
Minilot :W doe je ook eens de recepten / bron posten bij je foto's.
Pretty please...
Tenminste...als je het niet zelf hebt verzonnen...
pi_130196494
Frittatta, daar kwam geen recept met bron aan te pas. Was een kwestie van restjes opmaken. :)
Ummm, even denken.. Uien zachtjes bakken tot lichtbruin, verse spinazie fijnhakken en door de uien scheppen. Peper en zout erdoor. Laten afkoelen endan in ingevette bakvorm scheppen.
Eieren klutsen, scheut melk erdoor, beetje knoflookpuree erdoor, tijm, parmezaan, zout en peper, dit over de uien in de bakvorm gieten. Kerstomaatjes halveren, over het eimengsel verdelen en een half uurtje bakken op 180°.
Niet heel spannend dus. Wel lekker. :)
pi_130196584
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2013 14:13 schreef minilot het volgende:
Ummm, even denken.. Uien zachtjes bakken tot lichtbruin, verse spinazie fijnhakken en door de uien scheppen. Peper en zout erdoor. Laten afkoelen endan in ingevette bakvorm scheppen.
Eieren klutsen, scheut melk erdoor, beetje kknoflookpuree erdoor, tijm, parmezaan, zout en peper, dit over de uien in de bakvorm gieten. Kerstomaatjes halveren, over het eimengsel verdelen en een half uurtje bakken op 180°.
Niet heel spannend dus. Wel lekker. :)
^O^ :Y)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')