https://www.facebook.com/john.ewbank.nl/posts/10200349588396775twitter:GVerbaan twitterde op zaterdag 20-04-2013 om 23:38:28De dag die we niet wisten dat zou komen. #koningsliedloos reageer retweet
quote:Geachte landgenoten,
Na zojuist de zoveelste nageboorte op mijn twitter account te hebben geblocked ben ik er dan nu echt he-le-maal klaar mee. 'Ga je begraven in schaamte, de hoogste boom is nog te goed voor je, je moet mild worden gestenigd en je verdient de brandstapel voor het schrijven van het slechtste nummer ooit en het land internationaal voor schut te hebben gezet' - een kleine greep uit de verwensingen die mij de afgelopen anderhalve dag ten deel vielen. Ik ben zelf de enige paraplu in deze zeikregen en heb besloten dat ik mij niet op deze manier laat bejegenen.
Excuses aan hen die het met mij wel een gepast lied vonden, die bijgedragen hebben aan de totstandkoming en aan hen die mij op een nette of grappige manier hebben laten weten dat zij liever wat anders hadden gehoord, maar ik trek hierbij het Koningslied terug en wens u allen heel veel plezier met het zingen van: 'Zo mooi als jij' van de 3Js, 'het Koninginnelied' van RTL Boulevard, 'Je bent een Koning' van 2 Utrechtse studenten, '10.000 reasons' van Matt Redmann, 'Jij en ik onder de zon' in het overleden drents van Nico Dijkshoorn of het lied dat Sylvia Witteman, Johan Vlemmix en Giel Beelen gaan produceren in al hun wijsheid van muziek en de nederlandse taal.
Met vriendelijke groet,
John Ewbank
twitter:JamaiLoman twitterde op zaterdag 20-04-2013 om 23:39:55Alle zure Nederlanders hebben het voor elkaar. #koningslied schaam me diep dat ik een Nederlander ben. #bah http://t.co/k8DWR9LyW6 reageer retweet
twitter:JaapJansen twitterde op zaterdag 20-04-2013 om 23:36:55Alweer een bank failliet #Ewbank reageer retweet
twitter:KoertWesterman twitterde op zondag 21-04-2013 om 00:24:39Hopelijk is John Ewbank wel WA-verzekerd,,, #Koningslied reageer retweet
twitter:rachidfinge twitterde op zondag 21-04-2013 om 00:26:43Het Nationaal Comité Inhuldiging heeft zojuist een persbericht verspreid waarin staat dat het Koningslied inderdaad is teruggetrokken. #NOS reageer retweet
twitter:xdebuisonje twitterde op zondag 21-04-2013 om 00:35:39Ik weet niet wat ik hoor! Hoe kunnen mensen een held als John Ewbank in vredesnaam zo tekort doen! #plaatsvervangendeschaamte #compassie reageer retweet
twitter:mredriegel twitterde op zondag 21-04-2013 om 01:02:03#koningslied Zullen we dan nu met z'n allen gaan twitteren dat het een geintje was en dat ie terug moet komen? reageer retweet
twitter:mauricewijnen twitterde op zondag 21-04-2013 om 01:12:17Het is triest dat een absoluut goedbedoeld initiatief zo moet aflopen. Bedreigingen? Te absurd voor woorden. #Koningslied reageer retweet
twitter:Wiepmusic twitterde op zondag 21-04-2013 om 00:59:18Eens kijken hoe jij het vind als ik naar jouw werk kom om je compleet af te zeiken en dood te wensen omdat ík vind dat je iets fout doet. reageer retweet
Van fok.nl [Upd] John Ewbank trekt Koningslied terugtwitter:JenniferEwbank4 twitterde op zaterdag 20-04-2013 om 23:53:09Ik ben zo boos! Ik schaam mij diep voor diegene die zich zo respectloos op John hebben gestort. https://t.co/QhzCw1T7tG" reageer retweet
quote:Update 0:34 uur
Het Nationaal Comité Inhuldiging heeft in een persbericht laten weten dat het Koningslied inderdaad is teruggetrokken. Het comité zegt begrip te hebben voor het besluiten van Ewbank.
Update 1:03 uur
[quote]Het Nationaal Comité Inhuldiging betreurt de gang van zaken omtrent het Koningslied. Het doel van het lied was om de mensen te verbroederen. Maar nu dreigen mensen volgens het comité persoonlijk beschadigd te worden. Het concert om gezamenlijk de koning toe te zingen dat voor 30 april in de planning stond, zal gewoon doorgaan.
http://www.telegraaf.nl/p(...)ohn_is_kapot___.htmlquote:Direct nadat John had aangekondigd zich terug te trekken met het door hem gecomponeerde Koningslied Twitterde zij: "Ik ben zo boos! Ik schaam mij diep voor diegenen die zich zo respectloos op John hebben gestort. Ik vind het vreselijk! Ik heb met eigen ogen gezien hoe ontzettend hard John voor de kroning en voor jullie allemaal aan dit lied heeft gewerkt."
In een tweet die Jennifer later weer verwijderde schreef zij dat het ook heel knap van John was om in zo'n korte tijd te voldoen aan alle eisen van een Koningslied. "Dat het zover heeft kunnen komen."
Marco Borsato kwam zijn vriend ook te hulp. "Met opgeheven hoofd Oranje Boven."
De bekende Nederlanders die eerder de vloer aanveegden met John Ewbank reageerden ook. Georgina Verbaan: "Och, ik dacht we maken wat grapjes over het Koningslied. Maar dat het zover is gegaan en onbehoorlijk is geworden is toch wel erg sneu."
Babette van Veen: "Gevalletje met zijn allen tegen een."
Jamai: "Ik schaam me diep dat ik een Nederlander ben."
twitter:wolterkroes1 twitterde op zondag 21-04-2013 om 00:32:42Lieve twitteraars het koningslied is terug getrokken. Ok nu ga ik even nadenken wat ik ga doen. Nederland kleurt oranje? Zal ik t doen? reageer retweet
twitter:fransbauer_ twitterde op zondag 21-04-2013 om 01:43:57Man man wat een gedonder met dat koningslied!! Als dat zo doorgaat zal ik eens een nummerke schrijven!! :-)) reageer retweet
twitter:Koningin_NL twitterde op vrijdag 19-04-2013 om 21:40:26Ach, wat leuk! Zanger Rinus heeft Ons zijn eigen #Koningslied gestuurd: "Honing, honing, honing, Willem-Lex wordt onze Koning." reageer retweet
twitter:bartvanmerwijk_ twitterde op zondag 21-04-2013 om 00:53:17Mijn goede vriend John E. trekt zich af. Eeh, terug. Alle ruimte voor @jebenteenkoning dus. Gaaaaaan! http://t.co/mhBEJVLa7t #koningslied reageer retweet
twitter:djafrojack twitterde op zondag 21-04-2013 om 00:36:10NL; Wat is al dat gezeik dat ik nou lees over een Koningslied ofzo? Wilhelmus niet meer cool genoeg? http://t.co/YimcRGFN0m reageer retweet
twitter:pvdmeersch twitterde op zondag 21-04-2013 om 00:35:05John Ewbank trekt Koningslied terug. Zelfs Rutte kon niet helpen. http://t.co/91J21L8bnT via @nrc reageer retweet
twitter:RTLNieuwsnl twitterde op zaterdag 20-04-2013 om 23:57:51'John Ewbank trekt Koningslied terug'. Echt of het zoveelste geintje? http://t.co/r8vPYH3wOm reageer retweet
twitter:pzantingh twitterde op zaterdag 20-04-2013 om 23:50:54Die Ewbank gaat sowieso lekker om met kritiek http://t.co/Z8vuCG2wr5 (via @szzrd) #koningslied reageer retweet
twitter:geenstijl twitterde op zaterdag 20-04-2013 om 23:55:06Ewbank omgevallen. RIP Het Koningslied: BAM! De veelgeplaagde liedjesschrijvert John Ewbank tre... http://t.co/01lRnZqCKz reageer retweet
http://m.bbc.co.uk/news/world-europe-22232304quote:Tens of thousands of people in the Netherlands have objected to an official King's Song marking the 30 April investiture of Willem-Alexander.
The song, composed by Dutch-British producer John Ewbank and performed by 51 Dutch artists, was released on Friday morning.
By Saturday, an online petition entitled No to the King's Song had attracted 37,000 signatures.
Mr Ewbank has now withdrawn it as the official anthem.
Many had objected to the lyrics as well as the mix of rap with traditional music.
Mr Ewbank apologised to those who "found it to be an inappropriate song".
Crown Prince Willem-Alexander, 45, and his Argentine-born wife Princess Maxima will become king and queen when his mother, Queen Beatrix, abdicates on 30 April aged 75.
In an interview broadcast on Thursday, he promised to be a "traditional king" but declared he would not be a "protocol fetishist".
'Dreadful'
The five-minute song - Koningslied in Dutch - was due to be performed in the presence of the new king and queen on the day of Willem-Alexander's swearing-in at 19:30 (17:30 GMT).
The performance, via video-link from the Ahoy sports arena in Rotterdam, was to feature some of the Netherlands' best-known stars including Marco Borsato and Trijntje Oosterhuis.
But both music and lyrics met with disdain following the song's launch at 08:30 on Friday by the national enthronement committee.
John Ewbank's music, which starts gently and at one point bursts into rap, was labelled "overproduced" by one critic who condemned the rap segment as "dreadful".
As soon as the much-hyped song hit the airwaves a petition against it went online, the BBC's Hague correspondent Anna Holligan reports.
"In protest at this imbecilic 'King's Song', I hereby resign as a citizen of the Netherlands," the petition reads.
Mr Ewbank said the response was entirely expected because the song had been put under an "enormous magnifying glass".
While the lyrics were based on words submitted by Dutch citizens, they were put together by four writers.
Some critics complained about lines such as: "I build a dyke with my bare hands and keep the water away" and "through wind and rain I'll stand beside you... I'll keep you safe as long as I live".
One signatory to the petition said the song "spontaneously turns you into a republican, if you weren't one already".
Despite the outcry, the song has gone straight to the top of the Dutch iTunes chart, our correspondent says.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.twitter:ABCVertalingen twitterde op zondag 21-04-2013 om 02:31:03"Het #koningslied is als wc-potwerpen, een unieke ervaring." - (onbekend) ;-) reageer retweet
twitter:heuswaar twitterde op zondag 21-04-2013 om 02:29:46Nu allemaal aardig doen mensen. Anders trekt Ewbank zo nog alles van Borsato in. #koningslied #dusss reageer retweet
twitter:JLAuntie twitterde op zondag 21-04-2013 om 02:32:52Ik vertolk, ik vertolk, de gevoelens van het volk.....knappe kop die vandaag de dag dé gevoelens van hét volk kan omschrijven! #koningslied reageer retweet
twitter:NinaHaHaHaHaHa twitterde op zondag 21-04-2013 om 02:32:49Koningslied is cadeau voor Alexander.Hij heeft al gevraagd of ze het bonnetje nog hebben,want hij wil het graag ruilen. reageer retweet
twitter:harmvv twitterde op zondag 21-04-2013 om 02:34:47snel t koningslied gedownload voor t verwijderd word van internet<3 #3vingersindelucht kom op kom op reageer retweet
twitter:Arjan80 twitterde op zondag 21-04-2013 om 02:33:19John Ewbank heeft onze natie waarlijk verenigd ende een gunst verleend #koningslied #kutnummer reageer retweet
twitter:IreneStrikker twitterde op zondag 21-04-2013 om 02:33:23Oeps... “@volkskrant: Hoe het #Koningslied in recordtempo werd ontmanteld – een reconstructie: http://t.co/fBzvbvZzQt” reageer retweet
twitter:waltervanpeijpe twitterde op zondag 21-04-2013 om 02:33:30Briljant, het nieuwe #Koningslied: http://t.co/I7APHgnGtv (via @DeLeidseGlibber ) #Leiden reageer retweet
twitter:btheone_nl twitterde op zondag 21-04-2013 om 02:34:24@adonline Vannacht een nieuw koningslied i/d ring, te zingen door iedereen "@Barbaradagmar http://t.co/tIwHr45ebu” #koningsliedzonderdew reageer retweet
Ja hoor ze is gevondentwitter:kytesurfer twitterde op zondag 21-04-2013 om 02:36:52#koningslied Ik zie de zilveren haren van de moeder van ons land. Ze regeerde vele jaren met hart en ziel onsvaderland. #FransBauer in #DWDD reageer retweet
de eerst en enige fan van ewbankje.twitter:Aaricia_vO twitterde op zondag 21-04-2013 om 02:36:30Ik vind het heel erg voor @johnewbanknl #koningslied vond ik een leuk nummer.. mensen mogen wel wat minder grof gaan doen reageer retweet
[/quote]
het mocht niet baten, wel gefeliciteerdquote:
waarschijnlijk wilde hij het lied wegtoveren en waren die bedreigingen een gegronde rede om af te hakenquote:Op zondag 21 april 2013 01:22 schreef Rabieluh het volgende:
Als dat echt alle doodsbedreigingen zijn (volgens mij niet) dan is het wel heel erg sip, commotie om niks om even de aandacht van de flater af te leiden die het lied is, alle kritiek is maximaal terecht.
twitter:ACensuur twitterde op zaterdag 20-04-2013 om 19:32:39@johnewbanknl @RobinopdeRadio daar doe je het voor he sukkeltje, wat een zaad muziek maak je, de hoogste boom is nog te goed voor je reageer retweet
Tsja.twitter:dijkshoorn twitterde op vrijdag 19-04-2013 om 09:40:54Ik ben voor een milde steniging van iedereen die aan deze wanstaltige troep heeft meegewerkt en nog gaat meewerken. #koningslied reageer retweet
John doelt wel voornamelijk op zijn twitter, geloof ik. Zal best dat hij daar een container vol stront over zich heen gehad heeft, want mensen hebben altijd een grote mond op internet. Fok is daar een mooi voorbeeldje van.quote:Op zondag 21 april 2013 01:22 schreef Rabieluh het volgende:
Als dat echt alle doodsbedreigingen zijn (volgens mij niet) dan is het wel heel erg sip, commotie om niks om even de aandacht van de flater af te leiden die het lied is, alle kritiek is maximaal terecht.
Sadist!quote:Op zondag 21 april 2013 01:22 schreef Rabieluh het volgende:
We zijn er dus nog niet!quote:Het concert om gezamenlijk de koning toe te zingen dat voor 30 april in de planning stond, zal gewoon doorgaan.
Dat is het inderdaad. Hij wil dat de reden lagen lijken, terwijl iedereen de echte reden weet.quote:Op zondag 21 april 2013 01:22 schreef Rabieluh het volgende:
Ze hebben hem een easy way out gegevenquote:Op zondag 21 april 2013 01:22 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
waarschijnlijk wilde hij het lied wegtoveren en waren die bedreigingen een gegronde rede om af te haken
Deze bedoel je toch???quote:Op zondag 21 april 2013 01:23 schreef shmoopy het volgende:
Zet in godsnaam die Chinese naakthondtweet in de OP voordat ie weer 38x gepost wordt.
AAAAARGHHH!!!!!quote:
quote:Op zondag 21 april 2013 01:26 schreef JoeDank het volgende:
Ik vind het een beetje vreemd dat iemand, John Ewbank, zonder overleg zoals totnutoe lijkt, terwijl er tien(tallen) bn-ers en andere mensen hebben meegewerkt zomaar zijn liedje terugtrekt op zaterdagavond na elven! Met een twitterberichtje!
Ik hoop dat ie niet teveel heeft gedronken en morgen met een kater wakker wordt.
Ja, dit is wel heel treurig inderdaad. Had ik nog niet eens over nagedacht, maar iedereen die heeft meegewerkt is nu de lul.quote:Op zondag 21 april 2013 01:26 schreef JoeDank het volgende:
Ik vind het een beetje vreemd dat iemand, John Ewbank, zonder overleg zoals totnutoe lijkt, terwijl er tien(tallen) bn-ers en andere mensen hebben meegewerkt zomaar zijn liedje terugtrekt op zaterdagavond na elven! Met een twitterberichtje!
Ik hoop dat ie niet teveel heeft gedronken en morgen met een kater wakker wordt.
Ewbank mailen/tweeten met "wat een kutnummer" oid is ook behoorlijk triest. Wordt niemand beter van.quote:Op zondag 21 april 2013 01:27 schreef Tomatenboer het volgende:
Ach, misschien heeft hij wel echte bedreigingen ontvangen, wat zeer triest zou zijn, al is het wel een walgelijk mannetje. Maar de voorbeelden die hij opnoemde waren in ieder geval geen bedreigingen. Daarmee geeft hij maar weer aan hoe bedroevend zijn niveau is.
Je mist de tweets van Wiep en Jenniferquote:Op zondag 21 april 2013 01:29 schreef Paul het volgende:
OP AANGEPAST ALLE BELANGRIJKE GEBEURTENISSEN ZIJN VERWERKT MENSEN
Een wijze raad die ik altijd hebt onthouden: Neem belangrijke beslissingen nooit 's avonds laat/'s nacht, omdat problemen dan altijd erger lijken.quote:Op zondag 21 april 2013 01:26 schreef JoeDank het volgende:
quote:Op zondag 21 april 2013 01:29 schreef Paul het volgende:
Pas op hoor, dit kan je ook lezen als een doodsbedreiging!quote:Op zondag 21 april 2013 01:29 schreef NightH4wk het volgende:
Even een petitie starten om hem te verbannen uit de muziekindustrie. Misschien kunnen we hem een enkele ticket naar Mars sponsoren.
Op de livestream van CNN zie je hoe ze het huis van John zo gaan binnen vallenquote:Op zondag 21 april 2013 01:30 schreef Cee het volgende:
[..]![]()
Kan er ergens nog een link naar de stream en foto's van de verdachten?
Donequote:Op zondag 21 april 2013 01:23 schreef shmoopy het volgende:
Zet in godsnaam die Chinese naakthondtweet in de OP voordat ie weer 38x gepost wordt.
Preciesquote:Op zondag 21 april 2013 01:29 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ja, dit is wel heel treurig inderdaad. Had ik nog niet eens over nagedacht, maar iedereen die heeft meegewerkt is nu de lul.
GOED ZO PAULquote:Op zondag 21 april 2013 01:29 schreef Paul het volgende:
Maurice gaat slapentwitter:mauricewijnen twitterde op zondag 21-04-2013 om 01:27:40Trusten allemaal. Morgen Beyoncé dag! Hoera! #can'twait reageer retweet
daar toch godverrrrredomme niet de Chinese naakthond mee hè.quote:Na zojuist de zoveelste nageboorte op mijn twitteraccount te hebben geblocked
Tenminste iemand die haar kent.quote:Op zondag 21 april 2013 01:21 schreef Ireth het volgende:
Die "Wiep" is schijnbaar een bekende van John aangezien ze ook op zijn FB heeft gereageerd..
BREKEND Wiep heeft dus haar tweets gewist. Kon ze niet meer in de OP zettenquote:Op zondag 21 april 2013 01:30 schreef iBenny het volgende:
[..]
Je mist de tweets van Wiep en Jennifer
Het is toch ook een kutnummer? Dan moet hij maar niet op Twitter gaan. Met Internet is het gewoon wat duidelijker wat iedereen denkt ipv dat alleen je buurvrouw je mening hoort. Dus wat ballen groeien als je in de publiciteit wil staan. Als het een goed nummer was (wat het dus niet is, zie alle muziekcritici, etc., etc.) dan had hij alle lof mogen oogsten.quote:Op zondag 21 april 2013 01:29 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Ewbank mailen/tweeten met "wat een kutnummer" oid is ook behoorlijk triest. Wordt niemand beter van.
Of blijkt dat toch iemand het wachtwoord van zijn account heeft geraden en het allemaal nep was. Wachtwoord zal wel "dewvanwachtwoord" zijn ofzo.quote:Op zondag 21 april 2013 01:32 schreef JoeDank het volgende:
[..]
Precieswaarom het wel heel vreemd is het koningslied zo terug te trekken.
ik lig dubbel hierquote:Op zondag 21 april 2013 01:32 schreef Cee het volgende:
Bedoelt hij
[..]
daar toch godverrrrredomme niet de Chinese naakthond mee hè.
quote:Op zondag 21 april 2013 01:32 schreef Paul het volgende:
[..]
BREKEND Wiep heeft dus haar tweets gewist. Kon ze niet meer in de OP zetten
twitter:Wiepmusic twitterde op zondag 21-04-2013 om 00:59:18Eens kijken hoe jij het vind als ik naar jouw werk kom om je compleet af te zeiken en dood te wensen omdat ík vind dat je iets fout doet. reageer retweet
twitter:JenniferEwbank4 twitterde op zaterdag 20-04-2013 om 23:53:09Ik ben zo boos! Ik schaam mij diep voor diegene die zich zo respectloos op John hebben gestort. https://t.co/QhzCw1T7tG" reageer retweet
quote:Op zondag 21 april 2013 01:30 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Een wijze raad die ik altijd hebt onthouden: Neem belangrijke beslissingen nooit 's avonds laat/'s nacht, omdat problemen dan altijd erger lijken.
Hij had er beter nog een nachtje over kunnen slapen.
twitter:ThisisDo twitterde op zaterdag 20-04-2013 om 23:15:28Lieve mensen, wat een dag vandaag! Hebben allemaal een beetje zonnen-energie nodig
#koningslied de beste stuurlui staan aan wal
kus reageer retweet
quote:Op zondag 21 april 2013 01:35 schreef dockx het volgende:
Nu benik wel benieuwd naar het lied. Iemand?
Als je je oor heel dicht tegen de anus van een Chinese naakthond houdt, en hem dan een laxeermiddeltje geeft, dan hoor je de eerste 30 seconden.quote:Op zondag 21 april 2013 01:35 schreef dockx het volgende:
Nu benik wel benieuwd naar het lied. Iemand?
quote:Op zondag 21 april 2013 01:36 schreef Cee het volgende:
[..]
Als je je oor heel dicht tegen de anus van een Chinese naakthond houdt, en hem dan een laxeermiddeltje geeft, dan hoor je de eerste 30 seconden.
Kan zijn dat de beste stuurlui aan wal staan maar dan moet je diezelfde stuurlui niet gaan vragen jouw schip richting water te dragen.quote:Op zondag 21 april 2013 01:35 schreef Cee het volgende:
twitter:ThisisDo twitterde op zaterdag 20-04-2013 om 23:15:28Lieve mensen, wat een dag vandaag! Hebben allemaal een beetje zonnen-energie nodig
#koningslied de beste stuurlui staan aan wal
kus reageer retweet
Toegevoegd aan OPquote:Op zondag 21 april 2013 01:34 schreef iBenny het volgende:
[..]twitter:Wiepmusic twitterde op zondag 21-04-2013 om 00:59:18Eens kijken hoe jij het vind als ik naar jouw werk kom om je compleet af te zeiken en dood te wensen omdat ík vind dat je iets fout doet. reageer retweet
twitter:JenniferEwbank4 twitterde op zaterdag 20-04-2013 om 23:53:09Ik ben zo boos! Ik schaam mij diep voor diegene die zich zo respectloos op John hebben gestort. https://t.co/QhzCw1T7tG" reageer retweet
Ik zie gewoon niet in wat mensen bezielt om te schrijven wat een kutnummer ze het vinden. Als je iets leuk vindt heeft het nog zin: je beloont de artiest en geeft anderen de tip. Als je iets kut vindt, dan luister je het niet.quote:Op zondag 21 april 2013 01:33 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Het is toch ook een kutnummer? Dan moet hij maar niet op Twitter gaan. Met Internet is het gewoon wat duidelijker wat iedereen denkt ipv dat alleen je buurvrouw je mening hoort. Dus wat ballen groeien als je in de publiciteit wil staan. Als het een goed nummer was (wat het dus niet is, zie alle muziekcritici, etc., etc.) dan had hij alle lof mogen oogsten.
Kan iemand op TV roepen dat het nummer gejat is, en Ewbank dus niks heeft gedaan?quote:Op zondag 21 april 2013 01:38 schreef iBenny het volgende:
Jennifer Ewbank: 'John is kapot'
Is dat een noodroep om hem te laten maken ofzo?
quote:John Van Katwijk Hi vriendje, daar sta je dan, 15 jaar van monumentale songs en producties, worden vergeten in 3 dagen tijd en wordt je onder de grond geschopt door een hoeveelheid zelf-niks kenners, wiens mening overeenkomstig is met de in Nederland heersende trend van plat en ordinair; niet mee kunnen gaan in iets met een melodie, waar een vorm van intelligentie voor vereist is, is jezelf een brevet van onvermogen en klein denken opspelden; niemand is verplicht iets mooi te vinden, maar een vorm van beschaving behouden, is ook een kwaliteit, die helaas steeds minder voorkomt in de open inrichting die Nederland is geworden; het spijt me, voor jou en nog meer voor Nederland...
De zaak escaleert.twitter:wolterkroes1 twitterde op zondag 21-04-2013 om 00:32:42Lieve twitteraars het koningslied is terug getrokken. Ok nu ga ik even nadenken wat ik ga doen. Nederland kleurt oranje? Zal ik t doen? reageer retweet
Ik had die reactie al gelezen inderdaad.quote:Op zondag 21 april 2013 01:35 schreef icloud het volgende:
Is deze al gepost?
John Van Katwijk Hi vriendje, daar sta je dan, 15 jaar van monumentale songs en producties, worden vergeten in 3 dagen tijd en wordt je onder de grond geschopt door een hoeveelheid zelf-niks kenners, wiens mening overeenkomstig is met de in Nederland heersende trend van plat en ordinair; niet mee kunnen gaan in iets met een melodie, waar een vorm van intelligentie voor vereist is, is jezelf een brevet van onvermogen en klein denken opspelden; niemand is verplicht iets mooi te vinden, maar een vorm van beschaving behouden, is ook een kwaliteit, die helaas steeds minder voorkomt in de open inrichting die Nederland is geworden; het spijt me, voor jou en nog meer voor Nederland...
Het valt me trouwens op dat vooral bekend nederland verontwaardig en boos is(en die om respect vragen voor ewbankje), de rest van nederland hoor je niet, die gasten leven echt in hun eigen wereldje..............
quote:Op zondag 21 april 2013 01:40 schreef Cee het volgende:
De zaak escaleert.twitter:wolterkroes1 twitterde op zondag 21-04-2013 om 00:32:42Lieve twitteraars het koningslied is terug getrokken. Ok nu ga ik even nadenken wat ik ga doen. Nederland kleurt oranje? Zal ik t doen? reageer retweet
quote:Op zondag 21 april 2013 01:40 schreef Cee het volgende:
Dit zou zo baasch zijnquote:Op zondag 21 april 2013 01:40 schreef Cee het volgende:
Aan welke drugs ben jij?quote:Op zondag 21 april 2013 01:33 schreef Strani het volgende:
"John Ewbank werd niet begrepen door zijn tijdgenoten," vertelt Carolien den Oever, woordvoerster van het Amsterdamse Ewbank-Museum op de openingsdag van het indrukwekkende complex.
De Amsterdamse bevolking protesteerde licht toen de plannen voor het museum werden getoond. Vooral het afbreken van het Paleis op de Dam om plaats te maken voor het nieuwe project kon op enig verzet rekenen. Maar al snel sloeg de stemming om en won het respect voor Ewbank, tegenwoordig gezien als de grootmeester van de Nederlandse muziekgeschiedenis.
Ewbank's achterkleinzoon Erwin presenteerde in de eregalerij van het gebouw een expositie over het Nederlands volkslied, in 2013 door Ewbank geschreven ter ere van de troonsopvolging door Willem-Alexander I.
Klopt, ik zou hem ook niet afbranden, terwijl ik het een slecht nummer vind. Het punt is natuurlijk dat de kritiek iets is waar je niets aan kan doen: je kan nietquote:Op zondag 21 april 2013 01:38 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Ik zie gewoon niet in wat mensen bezielt om te schrijven wat een kutnummer ze het vinden. Als je iets leuk vindt heeft het nog zin: je beloont de artiest en geeft anderen de tip. Als je iets kut vindt, dan luister je het niet.
Ik begrijp dat de situatie hier iets anders is omdat dit nummer ons wordt opgedrongen, maar kom op zeg.. Die schrijvers hebben er wel hun best voor gedaan.
Kut dus!quote:Op zondag 21 april 2013 01:42 schreef Strani het volgende:
[..]
Al dat pokkewerk en dit is de enige reactie!? Ik voel me gvd net John Ewbank!
Dan moet je die post terugtrekkenquote:Op zondag 21 april 2013 01:42 schreef Strani het volgende:
[..]
Al dat pokkewerk en dit is de enige reactie!? Ik voel me gvd net John Ewbank!
Dit is het lied:quote:Op zondag 21 april 2013 01:35 schreef dockx het volgende:
Nu ben ik wel benieuwd naar het lied. Iemand?
Heeft wel competitie van Dries. Wordt lastig.quote:Op zondag 21 april 2013 01:40 schreef Cee het volgende:
Ik vond het al goed toen niemand het nog goed vond.quote:Op zondag 21 april 2013 01:44 schreef wolferl het volgende:
Nu massaal het gedegradeerde 'Koningslied' leuk vinden![]()
Ontopic, al die hypocriete artiesten. Rot toch op, ik weet niet eens wie ze zijn, heb ze nog nooit gehoord of gezien.
twitter:fransbauer_ twitterde op zondag 21-04-2013 om 01:43:57Man man wat een gedonder met dat koningslied!! Als dat zo doorgaat zal ik eens een nummerke schrijven!! :-)) reageer retweet
Ik vind deze geniale reactie van meneer van katwijk goed genoeg voor in de op, wat een idiote en wereldvreemde man.quote:Op zondag 21 april 2013 01:40 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik had die reactie al gelezen inderdaad.
Vind 'm wereldvreemd en pretentieus.
Als er iemand ordinair en plat vermaak produceert is het Ewbank wel.
Dat hij vervolgens ook nog denkt dat de teksten diepzinnig zijn en door veel mensen niet begrepen wordt maakt het helemaal af.
Ik vind vrijwel alle reacties van die BN-ers eerlijk gezegd nogal arrogant en disrespectvol naar de bevolking toe. Wij hebben er gewoon niks van begrepen, Ewbank is een miskend genie, en we zijn allemaal azijnzeikerds.
quote:Op zondag 21 april 2013 01:46 schreef hole1988 het volgende:
Absoluut. In eerste instantie dacht ik dat hij sarcastisch was, maar het is een media-maatje van 'm, dus dat zal wel niet. Hij meent het gewoon echt.quote:Op zondag 21 april 2013 01:46 schreef icloud het volgende:
[..]
Ik vind deze geniale reactie van meneer van katwijk goed genoeg voor in de op, wat een idiote en wereldvreemde man.
Geniaalquote:Op zondag 21 april 2013 01:46 schreef hole1988 het volgende:
tsjtsutyur6u6746746746735tsrhquote:Op zondag 21 april 2013 01:48 schreef waaromniet1988 het volgende:
Nederland Is Helemaal Oranje
We staan weer achter John Ewbank als één man
Ja we winnen weer van Duitsland en ook Spanje
En vieren feest van Limburg tot Amsterdam
Heeft Johan Derksen toch gelijk.quote:Op zondag 21 april 2013 01:46 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
Ik heb weer goed gelachen vanavond, wat een slijmende kontkruipers zijn BN'ers toch ook
twitter:GVerbaan twitterde op zaterdag 20-04-2013 om 23:38:28De dag die we niet wisten dat zou komen. #koningsliedloos reageer retweet
quote:
yes yes yes bring it on bitch, im waitingquote:Op zondag 21 april 2013 01:34 schreef iBenny het volgende:
[..]twitter:Wiepmusic twitterde op zondag 21-04-2013 om 00:59:18Eens kijken hoe jij het vind als ik naar jouw werk kom om je compleet af te zeiken en dood te wensen omdat ík vind dat je iets fout doet. reageer retweet
Met zo'n zelfde idee zit ik inderdaad nu wel achter mijn laptop. Hopen dat er wat leuks gaat gebeuren en meelullen met iedereen hierquote:
Als zelfs Georgina je uitlacht, weet je dat het afgelopen is.quote:Op zondag 21 april 2013 01:50 schreef Tijn het volgende:
Deze moet ook in de OP, hoor:twitter:GVerbaan twitterde op zaterdag 20-04-2013 om 23:38:28De dag die we niet wisten dat zou komen. #koningsliedloos reageer retweet
Die zou dan ook nooit bij dat wereldje willen horen.quote:Op zondag 21 april 2013 01:50 schreef tochweerhenk het volgende:
[..]
Heeft Johan Derksen toch gelijk.
Wie(p) zíjn die mensen?quote:Op zondag 21 april 2013 01:44 schreef wolferl het volgende:
Ontopic, al die hypocriete artiesten. Rot toch op, ik weet niet eens wie ze zijn, heb ze nog nooit gehoord of gezien.
En terecht.quote:Op zondag 21 april 2013 01:51 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Die zou dan ook nooit bij dat wereldje willen horen.
stond al op de vorige pagina.quote:Op zondag 21 april 2013 01:53 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
[ afbeelding ]
Plaatje voor in de OP
Jij begint er weer over!quote:Op zondag 21 april 2013 01:40 schreef Strani het volgende:
Waait allemaal wel weer over voor Ewbank. Gerard Kemkers is ook weer gewoon de coach van Sven Kwamer en niemand praat nog over de wissel.
Wel toepasselijk als je kijkt naar hoeveel Nederlands bloed WA heeft.quote:Op zondag 21 april 2013 01:54 schreef icloud het volgende:
Het blijft raar om een nederlands koningslied te laten schrijven door een niet nederlander zonder nederlands bloed........................
Heb hem in de OP gezetquote:Op zondag 21 april 2013 01:53 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
[ afbeelding ]
Plaatje voor in de OP
Ze is zó leuk.quote:Op zondag 21 april 2013 01:50 schreef Tijn het volgende:
Deze moet ook in de OP, hoor:twitter:GVerbaan twitterde op zaterdag 20-04-2013 om 23:38:28De dag die we niet wisten dat zou komen. #koningsliedloos reageer retweet
Dat weten ze van ons ook niet, en wij posten ook onze mening hier.quote:Op zondag 21 april 2013 01:44 schreef wolferl het volgende:
Zijn familie is tenminsten wel op en top nederlands, qua bloed niet maar toch en wonen al eeuwen in nederland kunnen we van de ewbanks niet zeggen.quote:Op zondag 21 april 2013 01:54 schreef Strani het volgende:
[..]
Wel toepasselijk als je kijkt naar hoeveel Nederlands bloed WA heeft.
Ja he, helaas gaat de twitterstorm weer liggen want iedereen gaat naar bed.quote:Op zondag 21 april 2013 01:51 schreef iBenny het volgende:
[..]
Met zo'n zelfde idee zit ik inderdaad nu wel achter mijn laptop. Hopen dat er wat leuks gaat gebeuren en meelullen met iedereen hier
Vind ik ook nietsquote:
Morrissey zou nu in je gezicht spugenquote:
quote:Op zondag 21 april 2013 01:58 schreef waaromniet1988 het volgende:
[..]
Morrissey zou nu in je gezicht spugen
En dan al die B artiesten die reagerenquote:Op zondag 21 april 2013 01:38 schreef iBenny het volgende:
Jennifer Ewbank: 'John is kapot'
Is dat een noodroep om hem te laten maken ofzo?
quote:Op zondag 21 april 2013 01:36 schreef Cee het volgende:
Als je je oor heel dicht tegen de anus van een Chinese naakthond houdt, en hem dan een laxeermiddeltje geeft, dan hoor je de eerste 30 seconden.
Ja shit, zeg, ik zit hier af te kicken van de Boston-nacht.quote:Op zondag 21 april 2013 01:56 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Ja he, helaas gaat de twitterstorm weer liggen want iedereen gaat naar bed.
Viel me nog mee dat Sita er niet inzat.quote:Op zondag 21 april 2013 01:59 schreef yvonne het volgende:
[..]
En dan al die B artiesten die reageren
Ik schaam me om nederlander te zijn
Afz: Jamai
Jawie?!
Morgen gaat dit pas echt losquote:Op zondag 21 april 2013 01:59 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Ja shit, zeg, ik zit hier af te kicken van de Boston-nacht.
Actie wil ik, bootjes op het droge, een bloedspoor, íets!
Deze vraag heeft eigenlijk betrekking op al die C-artiesten. Wie de fuck zijn ze?quote:Op zondag 21 april 2013 01:58 schreef icloud het volgende:
Kan iemand mij trouwens uitleggen wie die wiep is? ze maakt een hoop gezeik op twitter en is kennelijk een bnèr gezien haar innig contacten, maar wie ze is?????
Ik ging nog zoeken naar foto's van Ewbanks huis maar geen boten gespot.quote:Op zondag 21 april 2013 01:59 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Hey, zijn we er weer?quote:Op zondag 21 april 2013 02:00 schreef clumsy_clown het volgende:
Dit zijn toch weer de momenten dat je van Nederland gaat houden.
Inderdaad.quote:Op zondag 21 april 2013 02:01 schreef waaromniet1988 het volgende:
[..]
http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-22232304
Die man chillt op Ibiza, genoeg botenquote:Op zondag 21 april 2013 02:00 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Ik ging nog zoeken naar foto's van Ewbanks huis maar geen boten gespot.
Ik was eerder bitchquote:
Dit dus!quote:Op zondag 21 april 2013 02:00 schreef clumsy_clown het volgende:
Dit zijn toch weer de momenten dat je van Nederland gaat houden.
Nou onder het telegraaf bericht krabbelt ze alweer terugquote:
De meeste ken ik wel, maar van haar heb ik echt nog nooit gehoord.quote:Op zondag 21 april 2013 02:00 schreef waaromniet1988 het volgende:
[..]
Deze vraag heeft eigenlijk betrekking op al die C-artiesten. Wie de fuck zijn ze?
"Check your mike" kan wel gerecycled worden vannacht.quote:Op zondag 21 april 2013 02:00 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Ik ging nog zoeken naar foto's van Ewbanks huis maar geen boten gespot.
Blijkbaar is ze ook niet zo belangrijk want ze heeft maar 3000 followersquote:Op zondag 21 april 2013 02:02 schreef icloud het volgende:
[..]
De meeste ken ik wel, maar van haar heb ik echt nog nooit gehoord.
Uitgaande van haar background foto is ze alleen geschikt om door gesmeerd te worden zolang ze haar mond houd, iets anders kan ze niet.
Paul!!!quote:Op zondag 21 april 2013 02:03 schreef TLC het volgende:
Ik verdenk Willem-Alexander ervan dat hij ook een account heeft op fok en thuis in zn onderbroek ook zn gal zit te spuwen op John Ewbank
Oh, da's minder dan.quote:Op zondag 21 april 2013 02:01 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nou onder het telegraaf bericht krabbelt ze alweer terug
Je vergeet Rinusquote:Op zondag 21 april 2013 02:04 schreef waaromniet1988 het volgende:
Enige nadeel, Dries Roelvink en Johan Vlemmix maken nu weer kans
Rinus is een levende legende. Ik zie hem wel een Grammy winnenquote:
quote:Op zondag 21 april 2013 01:59 schreef yvonne het volgende:
[..]
En dan al die B artiesten die reageren
Ik schaam me om nederlander te zijn
Afz: Jamai
Jawie?!
Zolang zij maar terugkrabbelt en niet ewbank vind ik alles best.quote:Op zondag 21 april 2013 02:04 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Oh, da's minder dan.
Maar ze blijft leuk.
quote:Op zondag 21 april 2013 02:04 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Oh, da's minder dan.
Maar ze blijft leuk.
quote:Op zondag 21 april 2013 01:59 schreef shmoopy het volgende:
[..]
quote:Op zondag 21 april 2013 02:02 schreef shmoopy het volgende:
[..]
"Check your mike" kan wel gerecycled worden vannacht.
Net als dat lucky filmpje inderdaad, zoiets.quote:Op zondag 21 april 2013 02:05 schreef clumsy_clown het volgende:
Maar even serieus, Máxima moet toch gierend op de bank liggen als ze dit hoort en leest?
Het wordt tijd dat hij ONZ-mod wordt.quote:Op zondag 21 april 2013 02:06 schreef yvonne het volgende:
Ik haat het om dit te zeggen maar: Paul, wat een goed topic.
Ze kunnen zoveel willen en bedenken. Ik heb er thuis nog geen brief over ontvangen hoor.quote:Op zondag 21 april 2013 02:06 schreef Strani het volgende:
Het is toch ook van de gekke dat men miljoenen volwassen Nederlanders een liedje wil laten zingen voor de koning. Dat is gewoon het ergste van dit alles.
Ook die van hun is zeker niet slechter dan het ding van Ewbank. Geldt ook voor die van K3 trouwens. Dat is het sneue: het officiële lied was niet gewoon een beetje slecht, maar veruit de slechtste van alles dat is uitgekomen.quote:Op zondag 21 april 2013 02:04 schreef waaromniet1988 het volgende:
Enige nadeel, Dries Roelvink en Johan Vlemmix maken nu weer kans
en wij maar lacherig doen over de Noord-Koreanen..quote:Op zondag 21 april 2013 02:06 schreef Strani het volgende:
Het is toch ook van de gekke dat men miljoenen volwassen Nederlanders een liedje wil laten zingen voor de koning. Dat is gewoon het ergste van dit alles.
goed bezig paulquote:Op zondag 21 april 2013 01:29 schreef Paul het volgende:
Zeker met dit liedje is dat gewoon een vorm van martelen.quote:Op zondag 21 april 2013 02:06 schreef Strani het volgende:
Doe het de volgende keer dikgedrukt en met een streep eronder, dat ziet er veel stoerder uit.quote:Op zondag 21 april 2013 01:29 schreef Paul het volgende:
Opdracht? Als artiesten in de reet van het Koningshuis willen krijgen mogen ze dat toch doen, maar waarom zou er een "officiele" versie moeten zijn?quote:Op zondag 21 april 2013 02:08 schreef icloud het volgende:
Ik heb het al in het begin gezegd ze hadden de opdracht exclusief aan ilse moeten geven eventueel met begeleiding van het Johann Strauß Orchestra (voor maxima en beatrix)
Nee ik ben van mening dat ze een aantal volwaardige Nederlandstalige singer-songwriters op het koningslied hadden moeten zetten.quote:Op zondag 21 april 2013 02:08 schreef icloud het volgende:
Ik heb het al in het begin gezegd ze hadden de opdracht exclusief aan ilse moeten geven eventueel met begeleiding van het Johann Strauß Orchestra (voor maxima en beatrix)
Link?!quote:Op zondag 21 april 2013 02:10 schreef Strani het volgende:
Die kerel van LuckyTV heeft me al de hele week aan de slappe lach
Maarten van Roozendaal met 'Kroon mij niet'.quote:Op zondag 21 april 2013 02:11 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nee ik ben van mening dat ze een aantal volwaardige Nederlandstalige singer-songwriters op het koningslied hadden moeten zetten.
Dan denk ik bijvoorbeeld aan Stef Bos, Thé Lau, Alex Roeka, Boudewijn de Groot, Raymond van 't Groenewoud, Gerard van Maasakkers, misschien De Dijk. Zeg maar de betere Nederlandstalige chansonniers.
Omdat het een kado moest zijn, kijk dat de organisatie graag een officieel lied wilt snap ik wel, maar niet op deze wijze dit is geen kado.quote:Op zondag 21 april 2013 02:10 schreef Fides het volgende:
[..]
Opdracht? Als artiesten in de reet van het Koningshuis willen krijgen mogen ze dat toch doen, maar waarom zou er een "officiele" versie moeten zijn?
Deze was van vrijdag maar zag 'm nu pas: http://www.luckymedia.nl/luckytv/2013/04/echt-heel-mooi/quote:
Uh, oke.quote:Op zondag 21 april 2013 02:12 schreef icloud het volgende:
<blockquote class="twitter-tweet" lang="nl"><p>ontmanteling koningslied: de NL crowd kraakt haar eigen gecrowdsourcte 'lied'; democratische kunst bestaat niet</p>— Kan vastgoed beter? (@vastbeter) <a href="https://twitter.com/vastbeter/status/325763021752373248">21 april 2013</a></blockquote>
<script async src="//platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>
Nouja, je kunt het eigenlijk ook moeilijk rap noemen, daar doe je de muziekstroming geen eer aanquote:Op zondag 21 april 2013 02:11 schreef yvonne het volgende:
Ik had trouwens al die ouwetjes van alle Oranje commitees wel willen zien rappen
quote:Op zondag 21 april 2013 02:12 schreef icloud het volgende:
<blockquote class="twitter-tweet" lang="nl"><p>ontmanteling koningslied: de NL crowd kraakt haar eigen gecrowdsourcte 'lied'; democratische kunst bestaat niet</p>— Kan vastgoed beter? (@vastbeter) <a href="https://twitter.com/vastbeter/status/325763021752373248">21 april 2013</a></blockquote>
twitter:vastbeter twitterde op zondag 21-04-2013 om 02:08:51ontmanteling koningslied: de NL crowd kraakt haar eigen gecrowdsourcte 'lied'; democratische kunst bestaat niet reageer retweet
Is ook niet makkelijk, quotenquote:Op zondag 21 april 2013 02:12 schreef icloud het volgende:
Uhm, okequote:Op zondag 21 april 2013 02:12 schreef icloud het volgende:
Jawel, jij doet het verkeerd.quote:Op zondag 21 april 2013 02:13 schreef icloud het volgende:
[..]
ik wilde een tweet hier neerzetten maar dat kan kennelijk niet.
quote:Op zondag 21 april 2013 02:06 schreef yvonne het volgende:
Ik haat het om dit te zeggen maar: Paul, wat een goed topic.
Dat kan jij kennelijk niet.quote:Op zondag 21 april 2013 02:13 schreef icloud het volgende:
[..]
ik wilde een tweet hier neerzetten maar dat kan kennelijk niet.
Echt tranen gelachen hier.quote:Op zondag 21 april 2013 02:12 schreef Strani het volgende:
[..]
Deze was van vrijdag maar zag 'm nu pas: http://www.luckymedia.nl/luckytv/2013/04/echt-heel-mooi/
terechte klachtquote:Op zondag 21 april 2013 02:12 schreef icloud het volgende:
Plaats ze ff hier dan.quote:Op zondag 21 april 2013 02:13 schreef wolferl het volgende:
Blader net even Jamai' tweets even door. Meneer vraagt om respect, maar zelfde moment maakt hij elke persoon die reageert persoonlijk voor alles en nog wat uit.
Wat een figuur die Jamai
Waarom is het zo lastig om achter de url van een tweet te komen?twitter:cornaldm twitterde op zondag 21-04-2013 om 02:13:38Qua #koningslied: het is nu net of we niet door de halve finale zijn heengekomen reageer retweet
quote:Op zondag 21 april 2013 02:16 schreef icloud het volgende:
[..]twitter:cornaldm twitterde op zondag 21-04-2013 om 02:13:38Qua #koningslied: het is nu net of we niet door de halve finale zijn heengekomen reageer retweet
:")quote:Op zondag 21 april 2013 02:14 schreef Strani het volgende:
Volgens een CNN-correspondent worden er nu schoten gehoord!
Bhaha, een zwarte dag voor ons land:') Wat een dwaas zeg.quote:Op zondag 21 april 2013 02:12 schreef Paul het volgende:
Deze discussie tussen Henk Temming (van het Goede Doel) en Radio 2 dj Ron Stoeltie:
https://www.facebook.com/henk.temming.338/posts/152583668252510
Dit jaquote:Op zondag 21 april 2013 02:18 schreef ajacied4lf het volgende:
Gister tot vroeg in de ochtend opgebleven om Boston te volgen, en nu voor het Koningslied.
Wat een levenquote:Op zondag 21 april 2013 02:18 schreef ajacied4lf het volgende:
Gister tot vroeg in de ochtend opgebleven om Boston te volgen, en nu voor het Koningslied.
"stortvloed van schandalige en over de top verwensingen"quote:Op zondag 21 april 2013 02:12 schreef Paul het volgende:
Deze discussie tussen Henk Temming (van het Goede Doel) en Radio 2 dj Ron Stoeltie:
https://www.facebook.com/henk.temming.338/posts/152583668252510
Ja, hier nog een.quote:Op zondag 21 april 2013 02:18 schreef ajacied4lf het volgende:
quote:Op zondag 21 april 2013 02:18 schreef TLC het volgende:
Het laatste nieuws is dat John Ewbank zich verstopt heeft in een boot
twitter:BordeKock twitterde op zondag 21-04-2013 om 02:10:54Mensen zijn elkaar hier aan het knuffelen. Er wordt gejuicht naar aanleiding van het nieuws #koningslied http://t.co/YVNxos3gH4 reageer retweet
Goffer...quote:Op zondag 21 april 2013 02:18 schreef TLC het volgende:
quote:Op zondag 21 april 2013 02:18 schreef TLC het volgende:
twitter:wimdebie twitterde op vrijdag 19-04-2013 om 09:44:02De tekst van het Koningslied is schokkend. We leven in een open inrichting. http://t.co/cUksog7M01 reageer retweet
twitter:deVolkskrant twitterde op zondag 21-04-2013 om 02:19:59Hoe het Koningslied in recordtempo werd ontmanteld: Het Koningslied, geschreven door John Ewbank en uitgevoerd... http://t.co/EmqKxRNJOC reageer retweet
twitter:cornaldm twitterde op zondag 21-04-2013 om 02:22:24En tot slot (deel 1): raar dat het steeds over John Ewbank gaat; vrijwel alle kritiek geldt (terecht) de tekst #koningslied reageer retweet
twitter:cornaldm twitterde op zondag 21-04-2013 om 02:24:44En (deel 2, slot): misschien een heropleving van besef van kwaliteit van geweldige tekstdichters - Dorrestijn, Boerstoel, etc #koningslied reageer retweet
twitter:Koningin_NL twitterde op vrijdag 19-04-2013 om 21:40:26Ach, wat leuk! Zanger Rinus heeft Ons zijn eigen #Koningslied gestuurd: "Honing, honing, honing, Willem-Lex wordt onze Koning." reageer retweet
twitter:bartvanmerwijk_ twitterde op zondag 21-04-2013 om 00:53:17Mijn goede vriend John E. trekt zich af. Eeh, terug. Alle ruimte voor @jebenteenkoning dus. Gaaaaaan! http://t.co/mhBEJVLa7t #koningslied reageer retweet
twitter:djafrojack twitterde op zondag 21-04-2013 om 00:36:10NL; Wat is al dat gezeik dat ik nou lees over een Koningslied ofzo? Wilhelmus niet meer cool genoeg? http://t.co/YimcRGFN0m reageer retweet
twitter:pvdmeersch twitterde op zondag 21-04-2013 om 00:35:05John Ewbank trekt Koningslied terug. Zelfs Rutte kon niet helpen. http://t.co/91J21L8bnT via @nrc reageer retweet
twitter:RTLNieuwsnl twitterde op zaterdag 20-04-2013 om 23:57:51'John Ewbank trekt Koningslied terug'. Echt of het zoveelste geintje? http://t.co/r8vPYH3wOm reageer retweet
twitter:pzantingh twitterde op zaterdag 20-04-2013 om 23:50:54Die Ewbank gaat sowieso lekker om met kritiek http://t.co/Z8vuCG2wr5 (via @szzrd) #koningslied reageer retweet
twitter:geenstijl twitterde op zaterdag 20-04-2013 om 23:55:06Ewbank omgevallen. RIP Het Koningslied: BAM! De veelgeplaagde liedjesschrijvert John Ewbank tre... http://t.co/01lRnZqCKz reageer retweet
McBacon al gespot?quote:Op zondag 21 april 2013 02:20 schreef Rabieluh het volgende:
Het schijnt dat enkele b- en c-artiesten zich verkeerd hebben opgesteld en in de crossfire terecht kunnen komen
Bedankt voor je bijdrage Hansquote:Op zondag 21 april 2013 02:25 schreef icloud het volgende:
Volgens mij is de eerste Nederlander die voorbij komt in die clip een boer.quote:Op zondag 21 april 2013 02:28 schreef icloud het volgende:
BAM! De veelgeplaagde liedjesschrijvert John Ewbank trekt zijn Koningslied terug wegens landelijk uitgelachen en algehele hoon. En terecht. Verstandige jongen, die Ewbank. Het beroerde Nederlands, de brakke rap en de W van wtf. Maar we zijn er nog niet. Die muziekvideo moet ook kapot en van de internets af. En wel hierom. Die video is namelijk nog veel ergerder dan een zeugma in een tangconstructie met een knoepert van een anakoloet. Laten we eens kijken naar de beelden die ons in DE VIDEO worden voorgeschoteld. Daar het schier onmogelijk is 15 miljoen mensen in dat hele kleine stukje fillum te proppen, hebben de makers gekozen voor een stuk of vijftig mensen, die de Nederlander moeten voorstellen. U, wij, uw buren, uw familie, haar van hiernaast, hunnie met die hond en die knakker verderop. Maar is dat eigenlijk wel zo? Neen lezers. De Nederlanders in de video van het Koningslied zijn maar een beperkt deel van De Nederlanders. Het is de Nederlander uit de grote stad. Preciezer; het is de Nederlander uit de grachtengordels van de grote stad. Het is de Nederlander uit Subsidiestan, de gedroomde multiculti samenleving dat vastgeroest zit in de D66/GL/PvdA-kokosnoten van de makers. Nederlanders uit het Nederland van Sluis tot Uithuizen, van Gronsveld tot Oudeschild, van Denekamp tot Noordwijk. U komt ze niet tegen in de video van het Koningslied. Niet zo gek, dat Nederland dan zegt; dit is niet mijn Nederland, vriend. Scrollt u even gezellig mee? Daar gaan we...
Als daar nu nog een shop van verschijnt kan ik vredig gaan slapenquote:
Doe Georgina er ook nog even bij, het is de leukstequote:
twitter:GVerbaan twitterde op zaterdag 20-04-2013 om 23:38:28De dag die we niet wisten dat zou komen. #koningsliedloos reageer retweet
Kindje op een schommel, daarna een oud omaatje die een kopje koffie drinktquote:Op zondag 21 april 2013 02:29 schreef marcodej het volgende:
[..]
Volgens mij is de eerste Nederlander die voorbij komt in die clip een boer.
Een alinea op z'n tijd is geen misdaad.quote:Op zondag 21 april 2013 02:28 schreef icloud het volgende:
BAM! De veelgeplaagde liedjesschrijvert John Ewbank trekt zijn Koningslied terug wegens landelijk uitgelachen en algehele hoon. En terecht. Verstandige jongen, die Ewbank. Het beroerde Nederlands, de brakke rap en de W van wtf. Maar we zijn er nog niet. Die muziekvideo moet ook kapot en van de internets af. En wel hierom. Die video is namelijk nog veel ergerder dan een zeugma in een tangconstructie met een knoepert van een anakoloet. Laten we eens kijken naar de beelden die ons in DE VIDEO worden voorgeschoteld. Daar het schier onmogelijk is 15 miljoen mensen in dat hele kleine stukje fillum te proppen, hebben de makers gekozen voor een stuk of vijftig mensen, die de Nederlander moeten voorstellen. U, wij, uw buren, uw familie, haar van hiernaast, hunnie met die hond en die knakker verderop. Maar is dat eigenlijk wel zo? Neen lezers. De Nederlanders in de video van het Koningslied zijn maar een beperkt deel van De Nederlanders. Het is de Nederlander uit de grote stad. Preciezer; het is de Nederlander uit de grachtengordels van de grote stad. Het is de Nederlander uit Subsidiestan, de gedroomde multiculti samenleving dat vastgeroest zit in de D66/GL/PvdA-kokosnoten van de makers. Nederlanders uit het Nederland van Sluis tot Uithuizen, van Gronsveld tot Oudeschild, van Denekamp tot Noordwijk. U komt ze niet tegen in de video van het Koningslied. Niet zo gek, dat Nederland dan zegt; dit is niet mijn Nederland, vriend. Scrollt u even gezellig mee? Daar gaan we...
Alsof BN'ers D66/GL/PvdA stemmenquote:Op zondag 21 april 2013 02:28 schreef icloud het volgende:
Die in het NWS-topic snapt het nog steeds niet, hé?quote:Op zondag 21 april 2013 02:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Doe Georgina er ook nog even bij, het is de leukstetwitter:GVerbaan twitterde op zaterdag 20-04-2013 om 23:38:28De dag die we niet wisten dat zou komen. #koningsliedloos reageer retweet
Niet iedereen heeft feestboek, Paul.quote:Op zondag 21 april 2013 02:32 schreef Paul het volgende:
https://www.facebook.com/henk.temming.338/posts/152592714918272
Nee, die heb ik maar gelaten. Zonde om dat topic te verpesten met 10 posts vol welles-nietes, niet waar?quote:Op zondag 21 april 2013 02:35 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Die in het NWS-topic snapt het nog steeds niet, hé?
twitter:NinaHaHaHaHaHa twitterde op zondag 21-04-2013 om 02:31:15De taalprof analyseert de veelbesproken Koningslied-zin "De dag die je wist dat zou komen": http://t.co/rsb4rCKQYA" reageer retweet
twitter:ABCVertalingen twitterde op zondag 21-04-2013 om 02:31:03"Het #koningslied is als wc-potwerpen, een unieke ervaring." - (onbekend) ;-) reageer retweet
twitter:heuswaar twitterde op zondag 21-04-2013 om 02:29:46Nu allemaal aardig doen mensen. Anders trekt Ewbank zo nog alles van Borsato in. #koningslied #dusss reageer retweet
twitter:JLAuntie twitterde op zondag 21-04-2013 om 02:32:52Ik vertolk, ik vertolk, de gevoelens van het volk.....knappe kop die vandaag de dag dé gevoelens van hét volk kan omschrijven! #koningslied reageer retweet
twitter:NinaHaHaHaHaHa twitterde op zondag 21-04-2013 om 02:32:49Koningslied is cadeau voor Alexander.Hij heeft al gevraagd of ze het bonnetje nog hebben,want hij wil het graag ruilen. reageer retweet
twitter:harmvv twitterde op zondag 21-04-2013 om 02:34:47snel t koningslied gedownload voor t verwijderd word van internet<3 #3vingersindelucht kom op kom op reageer retweet
twitter:Arjan80 twitterde op zondag 21-04-2013 om 02:33:19John Ewbank heeft onze natie waarlijk verenigd ende een gunst verleend #koningslied #kutnummer reageer retweet
twitter:IreneStrikker twitterde op zondag 21-04-2013 om 02:33:23Oeps... “@volkskrant: Hoe het #Koningslied in recordtempo werd ontmanteld – een reconstructie: http://t.co/fBzvbvZzQt” reageer retweet
twitter:waltervanpeijpe twitterde op zondag 21-04-2013 om 02:33:30Briljant, het nieuwe #Koningslied: http://t.co/I7APHgnGtv (via @DeLeidseGlibber ) #Leiden reageer retweet
twitter:btheone_nl twitterde op zondag 21-04-2013 om 02:34:24@adonline Vannacht een nieuw koningslied i/d ring, te zingen door iedereen "@Barbaradagmar http://t.co/tIwHr45ebu” #koningsliedzonderdew reageer retweet
Ja hoor ze is gevondentwitter:kytesurfer twitterde op zondag 21-04-2013 om 02:36:52#koningslied Ik zie de zilveren haren van de moeder van ons land. Ze regeerde vele jaren met hart en ziel onsvaderland. #FransBauer in #DWDD reageer retweet
de eerst en enige fan van ewbankje.twitter:Aaricia_vO twitterde op zondag 21-04-2013 om 02:36:30Ik vind het heel erg voor @johnewbanknl #koningslied vond ik een leuk nummer.. mensen mogen wel wat minder grof gaan doen reageer retweet
Dank.quote:
Spoilertje om de minder leuke.quote:Op zondag 21 april 2013 02:40 schreef Paul het volgende:
Ik weet niet hoor of ik nog meer tweets in de OP moet zetten
Alleen die van Georgina erbijquote:Op zondag 21 april 2013 02:40 schreef Paul het volgende:
Ik weet niet hoor of ik nog meer tweets in de OP moet zetten
quote:Op zondag 21 april 2013 02:39 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Dus dit is je Facebook?
http://facebook.com/profile.php?=73322363
Jaaaah...quote:
twitter:ABCVertalingen twitterde op zondag 21-04-2013 om 02:37:58Wat zijn we toch een vredelievend en zachtaardig volkje ... #koningslied :-( reageer retweet
twitter:RichardDunnink twitterde op zondag 21-04-2013 om 02:37:40Koningslied van die twee studenten is met afstand het beste #jebenteenkoning reageer retweet
twitter:michelschnater twitterde op zondag 21-04-2013 om 02:37:48Wat een gedoe om Koningslied. Iedereen was duidelijk over hoe slecht dit lied was. Begrijp niet waarom er nu zo kinderachtig word gedaan! reageer retweet
twitter:RSK1992 twitterde op zondag 21-04-2013 om 02:37:50Wat een overdreven toestand over dat #Koningslied. Ik vind het ook niks, maar waarom zou de bedenker zich daar iets van moeten aantrekken? reageer retweet
Zijn dit bekende mensen?quote:Op zondag 21 april 2013 02:41 schreef icloud het volgende:
twitter:ABCVertalingen twitterde op zondag 21-04-2013 om 02:37:58Wat zijn we toch een vredelievend en zachtaardig volkje ... #koningslied :-( reageer retweet
twitter:RichardDunnink twitterde op zondag 21-04-2013 om 02:37:40Koningslied van die twee studenten is met afstand het beste #jebenteenkoning reageer retweet
twitter:michelschnater twitterde op zondag 21-04-2013 om 02:37:48Wat een gedoe om Koningslied. Iedereen was duidelijk over hoe slecht dit lied was. Begrijp niet waarom er nu zo kinderachtig word gedaan! reageer retweet
twitter:RSK1992 twitterde op zondag 21-04-2013 om 02:37:50Wat een overdreven toestand over dat #Koningslied. Ik vind het ook niks, maar waarom zou de bedenker zich daar iets van moeten aantrekken? reageer retweet
Zo´n oude grapquote:Op zondag 21 april 2013 02:42 schreef Gramulanion het volgende:
http://facebook.com/profile.php?=73322363
Deze man.
quote:Op zondag 21 april 2013 02:43 schreef icloud het volgende:
https://twitter.com/LammertAlbertus/status/325770325516226560 deze wil niet dus dan maar zo.
quote:Op zondag 21 april 2013 02:44 schreef Paul het volgende:
[..]
Georgina heeft een speciaal plekje in de OP gekregen
Gelukkig hebben we de foto's nogquote:Op zondag 21 april 2013 02:45 schreef icloud het volgende:
[..]
Hij heeft kennelijk zojuist op delete geduuwd, zo aan zijn timeline te zien.
Niemand is relevant in deze gate, tenzij je denkt dat ewbank nog gaat reageren vannacht.quote:Op zondag 21 april 2013 02:45 schreef shmoopy het volgende:
Zullen we even alleen maar relevante tweets posten?
En dan niet van Piet z'n buurvrouw d'r overleden hond met een mening, maar van mensen die iets met deze Ew-gate van doen hebben.
Ik sla bij elke post van Tong80 al met m'n voorhoofd tegen m'n bureau dus dat wil ik best combineren met drummen.quote:
quote:Op zondag 21 april 2013 02:49 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik sla bij elke post van Tong80 al met m'n voorhoofd tegen m'n bureau dus dat wil ik best combineren met drummen.
Trustequote:Op zondag 21 april 2013 02:50 schreef shmoopy het volgende:
Ik ga pitten en zet mijn wekker op het Koningslied.
Opdat wij niet vergeten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |