Echt alle maten staan in de plattegrond, ik snap niet goed wat je bedoeltquote:Op zaterdag 20 april 2013 20:11 schreef Troel het volgende:
Heb je nog extra de maten van de slaapkamer en dan met name van de muur met de deur naar buiten? Die lijkt redelijk in het midden te zitten, maar is dat ook zo?
En in de woonkamer, hoeveel ruimte heb je van de buitenmuur naar de slaapkamerdeur?
Daar zit wel wat in jaquote:Op zaterdag 20 april 2013 20:26 schreef Paxlie het volgende:
Optie 2 is geen optie, woonkamer MOET daglicht.
Neen.quote:Op zaterdag 20 april 2013 20:27 schreef Troel het volgende:
[..]
Daar zit wel wat in ja
is er wel genoeg licht als de helft zou pakken, of ook dat niet?
En naast de berging nog een soortgelijk slaaphok maken?quote:
Dat was mijn optie zoveel (zij het dat ik het berginghok doorgetrokken zou hebben), maar het maakt je woonkamer wel een beetje met een rare vorm. En net als bij optie 2 (wat dan wel niet mogelijk is) heb ik geen idee hoeveel ruimte er nog moet blijven in de woonkamer zonder daar te krap te zitten, want je zit wel met 4 man natuurlijk.quote:Op zaterdag 20 april 2013 20:31 schreef Zoheetik het volgende:
Voor optie twee zou je dan aan de andere kant ook ramen kunnen maken, maar praktisch blijft het niet.
Ik heb zoiets als dit in gedachten:
[ afbeelding ]
Gewoon de badkamer gekloond dus. Het heeft wel een wat ongelukkig hoekje, bouwconstructietechnisch gezien () bij de keuken, maar anders wordt het wellicht wat te smal.
Het is 90m2, hoezo is dat te klein?quote:Op zaterdag 20 april 2013 20:39 schreef Tja..1986 het volgende:
Pfff.. ik zou ergens anders gaan samenwonen als dat mogelijk is. Met zijn 4en is dit echt klein!
Als het goed is hoef je daar bijna niet te komen.quote:Op zaterdag 20 april 2013 20:42 schreef Zoheetik het volgende:
4wood hoe kom je de berging in (of uit) trouwens? Over het bed klimmen?
Hm.. misschien ben ik verwend. Woon alleen 95m2 plus tuin en schuur. 2 zou ik hier prima vinden. 3 misschien, maar 4 echt niet.quote:
Het is sowieso het was en drooghok en met 2 kinderen zal ik daar veel te vinden zijn dusquote:Op zaterdag 20 april 2013 20:43 schreef 4wood het volgende:
[..]
Als het goed is hoef je daar bijna niet te komen.Whehe, niet echt scherp vanavond. Bed en deur omdraaien zou ik zeggen.
Als dat in deze markt een optie was dan had ik dat erbij gezetquote:
Ik had die afmetingen nog wel zo mooi bovenop de deuren geplakt zodat ze niet meer echt zichtbaar warenquote:Op zaterdag 20 april 2013 20:50 schreef Zoheetik het volgende:
Verhuizen...
Troel:met doorgeefluiken naar de andere slaapkamer toe?
Had al zo'n vermoedenquote:Op zaterdag 20 april 2013 20:44 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Het is sowieso het was en drooghok en met 2 kinderen zal ik daar veel te vinden zijn dus
Dat is een verbouwing met belachelijk veel gevolgen, vooral qua leidingwerk. Dan gaan we naar bedragen die compleet out of scope zijn. We zoeken voor nu primair een goedkope oplossing om een tweede slaapkamer te knutselen.quote:Op zaterdag 20 april 2013 20:54 schreef 4wood het volgende:
[..]
Had al zo'n vermoeden. Je kunt ook de korte zijde van de keuken aan de andere kant van het blok plaatsen, waardoor er aan de korte kant ruimte komt voor een deuropening via de keuken. Zeer waarschijnlijk kom je dan niet weg met het enkel verplaatsen van de keuken en zul je ook aan een ander blad en kastjes moeten.
Geen flauw idee of het voor jullie haalbaar is om de keuken (te laten) verplaatsen.
Als die genoeg hebben aan 1 slaapkamer, meteen doenquote:Op zaterdag 20 april 2013 20:56 schreef Paxlie het volgende:
En anders kan ik er altijd nog voor kiezen om mijn ouders uit hun huis te trappen en daar te gaan wonen
Ruilen?quote:Op zaterdag 20 april 2013 20:56 schreef Paxlie het volgende:
En anders kan ik er altijd nog voor kiezen om mijn ouders uit hun huis te trappen en daar te gaan wonen
Plus dat je daar toch altijd wel speelgoed hebt, je hebt er gegeten. Voelt niet echt prettig. Dat zou echt een noodoplossing zijn wat mij betreftquote:Op zaterdag 20 april 2013 21:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ruilen?
Een ander huis zou de ideale oplossing zijn, maar misschien weet je hier nog iets zinnigs in te bouwen met een tweede kamer. Je kan ook als ouders in de woonkamer slapen oidMaar dat staat wat vreemd.
Voor de ouderslaapkamer lijkt optie 4 mij wel wat, maar dan wel verlengen tot net voorbij de terrasdeur. Dan kun je vanaf je bank nog steeds zo je bed inrollen en 's morgens je balkon op. Voor de kindjes blijft er een L-vormige kamer over, zodat je voor ieder een eigen hoekje kunt maken. Beide slaapkamers hebben ramen en dus licht. Kindjes kunnen ook vanuit bad rechtstreeks hun bedjes in en hoeven niet meer door de woonkamer.quote:Op zaterdag 20 april 2013 20:24 schreef Troel het volgende:
Ik denk dat dit de meest voor de hand liggende opties zijn, maar daar heb je dus die afmetingen voor nodig om te kijken of het te doen is (vooral bij optie 2, dat gaat veel van je woonkamer kosten):
[ afbeelding ]
Dat door de woonkamer vind ik dus helemaal niet erg,quote:Op zaterdag 20 april 2013 21:09 schreef Reese het volgende:
Wat een leuke plannen, Pax, gefeli!!
[..]
Voor de ouderslaapkamer lijkt optie 4 mij wel wat, maar dan wel verlengen tot net voorbij de terrasdeur. Dan kun je vanaf je bank nog steeds zo je bed inrollen en 's morgens je balkon op. Voor de kindjes blijft er een L-vormige kamer over, zodat je voor ieder een eigen hoekje kunt maken. Beide slaapkamers hebben ramen en dus licht. Kindjes kunnen ook vanuit bad rechtstreeks hun bedjes in en hoeven niet meer door de woonkamer.
Komt er ook weer een klustopic tzt![]()
Toch deze optie maar dan met schuifwand? Je vernachelt je apartement niet i.v.m. toekomstige verkoop, op de dag toch het ruimtelijke gevoel in je woonkamer plus daglicht, 's avonds op tijd dichttrekken en er een raam open zetten voor de frisse lucht en in bed kijk je niet tegen speelgoed aan... Als je een tweepersoonsbed met de lange zijde tegen de wand zet en er een sprei en leuke kussens op gooit is het op de dag ook nog een leuk lees- voorlees of TV hoekje.quote:Op zaterdag 20 april 2013 20:24 schreef Troel het volgende:
Ik denk dat dit de meest voor de hand liggende opties zijn, maar daar heb je dus die afmetingen voor nodig om te kijken of het te doen is (vooral bij optie 2, dat gaat veel van je woonkamer kosten):
[ afbeelding ]
Dat samenwonen? Eenschquote:
Whuttt?quote:Op zaterdag 20 april 2013 21:47 schreef kloddertje-roze-hierrr het volgende:
Toch deze optie maar dan met schuifwand?
Ah, met schuifwand! Waar heb je het over want ik snap er geen hol vanquote:Op zaterdag 20 april 2013 21:47 schreef kloddertje-roze-hierrr het volgende:
[..]
Toch deze optie maar dan met schuifwand? Je vernachelt je apartement niet i.v.m. toekomstige verkoop, op de dag toch het ruimtelijke gevoel in je woonkamer plus daglicht, 's avonds op tijd dichttrekken en er een raam open zetten voor de frisse lucht en in bed kijk je niet tegen speelgoed aan... Als je een tweepersoonsbed met de lange zijde tegen de wand zet en er een sprei en leuke kussens op gooit is het op de dag ook nog een leuk lees- voorlees of TV hoekje.
Natuurlijkquote:Op zaterdag 20 april 2013 21:52 schreef Paxlie het volgende:
Zeg schat, heb jij je Champion trui aan? En de zonnebril die ik je heb gegeven?
Kamer en suite, of een goedkopere optie: voorbeelden op http://www.vouwwanden.com/ Het is niet super mooi, maar wel makkelijk te herstellen naar de originele staat later.quote:Op zaterdag 20 april 2013 21:51 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Ah, met schuifwand! Waar heb je het over want ik snap er geen hol van
Maar dan heeft de woonkamer geen licht meer en dat is dus geen optie!quote:Op zaterdag 20 april 2013 21:56 schreef kloddertje-roze-hierrr het volgende:
[..]
Kamer en suite, of een goedkopere optie: voorbeelden op http://www.vouwwanden.com/ Het is niet super mooi, maar wel makkelijk te herstellen naar de originele staat later.
Optie een van ik geloof troel in het begin van dit topic. Op de dag krijg je daglicht door de wand open te zetten of de en suite deuren open te laten.quote:Op zaterdag 20 april 2013 21:57 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Maar dan heeft de woonkamer geen licht meer en dat is dus geen optie!
Of over welke optie heb je het?
Sorry, optie twee was het, waarbij een deel van de woonkamer als ouderslaapkamer zou kunnen fungeren...quote:Op zaterdag 20 april 2013 21:59 schreef kloddertje-roze-hierrr het volgende:
[..]
Optie een van ik geloof troel in het begin van dit topic. Op de dag krijg je daglicht door de wand open te zetten of de en suite deuren open te laten.
Ik las champignon.quote:Op zaterdag 20 april 2013 21:52 schreef Paxlie het volgende:
Zeg schat, heb jij je Champion trui aan? En de zonnebril die ik je heb gegeven?
Welk raam dan?quote:Op zaterdag 20 april 2013 22:31 schreef Zoheetik het volgende:
Creatief teckna! I like!
Desnoods gooi je er in de tussenwanden ook nog ramen in zodat je overdag in de keuken ook van de bovenkant licht hebt (ik weet niet hoe de windroos ten opzichte van de plattegrond staat - ik weet dat er al een raam bij de keuken zit).
De zon komt zonder muren al niet in de keukenquote:Op zaterdag 20 april 2013 22:50 schreef Zoheetik het volgende:
Die deuren kunnen trouwens ook horizontaal, gewoon de ene in de onderste nieuwe muur.
Om nog even verder te zeiken verwarren.
Maar dan kan je dus nooit gewoon even slapen overdag of de 1 uitslapen en de anderen voor de kinderen zorgen. Ik denk dat dit je in de praktijk dus veel meer geestelijk/ lichamelijk sloopt dan dat het je opleveren zal. Ik moet er zeker voor lange periode niet aan denken om mijn slaapkamer te delen met de kinderen en dan ook totaal geen privacy te hebben.. Met ramen er in maak je de kamers weer veel minder bruikbaar. Bovenin kozijnen zal geen extra licht gevenquote:Op zondag 21 april 2013 00:09 schreef R2R het volgende:
Tot die tijd zou ik gaan voor het opklapbare bed / slaapbank in de woonkamer, en de kinderen in de huidige slaapkamer.
Maar het nadeel ervan vind ik dat je wel erg weinig woonkamer overhoudt.quote:
Nee juist niet zo is er in de kinderkamer prima licht en in de woonkamer toch ook.quote:Op zondag 21 april 2013 00:32 schreef R2R het volgende:
Vergeet niet dat kamers zonder licht en waar je niet naar buiten kan kijken niet erg meehelpen aan je goede humeur. En overdag ga je er ook niet voor je plezier zitten, dus je dwingt elkaar min of meer om altijd met z'n 4 in dezelfde ruimte te gaan zitten (woonkamer).
Ik ging er eigenlijk vanuit dat de ouders in de 'nieuwe kamer' gingen slapen en de kinderen in de bestaande slaapkamer. Ouders hebben domweg geen grote kamer nodig omdat ze doorgaans alleen slapen en vrijen in de slaapkamer en kinderen gewoon een groot deel van de dag op hun slaapkamer doorbrengen (spelen, lezen, muziek luisteren, leren).quote:Op zondag 21 april 2013 00:09 schreef R2R het volgende:
Neem aan dat de kinderen nu nog niet zo oud zijn, als ze ouder worden zijn ze denk ik niet blij met een kast/berging (want een kamer zonder direct daglicht mag je officieel geen kamer noemen).
Er zit ook een nadeel aan, namelijk dat er geen licht komtquote:Op zondag 21 april 2013 07:18 schreef Troel het volgende:
Het voordeel van geen licht in je slaapkamer is wel dat het er heerlijk donker is
Die kids zijn 2 en 4 meen ik, die van mij zijn 3 en 6 en spelen echt zelden in hun kamers, altijd beneden in de woonkamer.quote:Op zondag 21 april 2013 09:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ging er eigenlijk vanuit dat de ouders in de 'nieuwe kamer' gingen slapen en de kinderen in de bestaande slaapkamer. Ouders hebben domweg geen grote kamer nodig omdat ze doorgaans alleen slapen en vrijen in de slaapkamer en kinderen gewoon een groot deel van de dag op hun slaapkamer doorbrengen (spelen, lezen, muziek luisteren, leren).
Ik speelde altijd op mijn slaapkamer. En dan nog vind ik het altijd idioot als de ouders zichzelf de beste slaapkamer toebedelen omdat ze die macht hebben.quote:Op zondag 21 april 2013 09:11 schreef Fendy het volgende:
Die kids zijn 2 en 4 meen ik, die van mij zijn 3 en 6 en spelen echt zelden in hun kamers, altijd beneden in de woonkamer.
Dat klopt de kinderen krijgen hoe dan ook voor welke optie we dan ook gaan de allergrootste kamer en dus sowieso met licht..quote:Op zondag 21 april 2013 09:08 schreef Isabeau het volgende:
Ik ging er eigenlijk vanuit dat de ouders in de 'nieuwe kamer' gingen slapen en de kinderen in de bestaande slaapkamer. Ouders hebben domweg geen grote kamer nodig omdat ze doorgaans alleen slapen en vrijen in de slaapkamer en kinderen gewoon een groot deel van de dag op hun slaapkamer doorbrengen (spelen, lezen, muziek luisteren, leren).
Dat klopt ze zijn 4 (al is de oudste bijna 5) en 2.quote:Op zondag 21 april 2013 09:11 schreef Fendy het volgende:
Die kids zijn 2 en 4 meen ik, die van mij zijn 3 en 6 en spelen echt zelden in hun kamers, altijd beneden in de woonkamer.
Wie doet dat dan?quote:Op zondag 21 april 2013 09:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik speelde altijd op mijn slaapkamer. En dan nog vind ik het altijd idioot als de ouders zichzelf de beste slaapkamer toebedelen omdat ze die macht hebben.
Bijna alle ouders geven zichzelf de grootste/beste slaapkamer in het huis. Tenminste vroeger bij al mijn nichtjes en vriendinnetjes wel. En mijn eigen ouders. Misschien is dat wel helemaal veranderd hoorquote:
Nee hoor dat is nogsteeds zo.. ook in de klustopics op fok kiezen ouders daar meestal voorquote:Op zondag 21 april 2013 09:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Bijna alle ouders geven zichzelf de grootste/beste slaapkamer in het huis. Tenminste vroeger bij al mijn nichtjes en vriendinnetjes wel. En mijn eigen ouders. Misschien is dat wel helemaal veranderd hoor
Oh, ik dacht hier in het topic. Ik heb ook de master bedroom in mijn huis. Kinderen zijn geboren ver nadat we dit huis kochten. Lijkt me erg onlogisch om vervolgens mijn baby in een enorme kamer te proppen en zelf in een kleinere kamer te gaanquote:Op zondag 21 april 2013 09:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Bijna alle ouders geven zichzelf de grootste/beste slaapkamer in het huis. Tenminste vroeger bij al mijn nichtjes en vriendinnetjes wel. En mijn eigen ouders. Misschien is dat wel helemaal veranderd hoor
SPOILER: Teckna optieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is toch ook weer zo als je er 2 hebt welke moet je dan de grootste geven. Dan maar allebei klein, problem fixed. Trouwens ik heb 1 zoon en die heeft een grotere kamer dan wij maar dat kon makkelijk in een huis met 4 slaapkamers en 1 zolder.quote:Op zondag 21 april 2013 09:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb 3 slaapkamers en een flinke zolder, ik sliep al jaren in de grootste kamer en de 2 andere kamers zijn ongeveer even groot, maar iets kleiner dan de mijne. Ga ik echt niet proberen om 2 garderobekasten en een 2-persoons bed in een te kleine kamer te proppenquote:Op zondag 21 april 2013 09:58 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Het is toch ook weer zo als je er 2 hebt welke moet je dan de grootste geven. Dan maar allebei klein, problem fixed. Trouwens ik heb 1 zoon en die heeft een grotere kamer dan wij maar dat kon makkelijk in een huis met 4 slaapkamers en 1 zolder.
Televisie neemt nog wel het minste ruimte inquote:Op zondag 21 april 2013 10:12 schreef Pvoesss het volgende:
Ik dus wel. Ik hoef sowieso geen televisie of andere dingen op de slaapkamer te hebben. Dus ik zie niet in waarom ik in een hele grote kamer zou moeten slapen.
waarom ga je niet in jouw huis samenwonen en dan rustig een ander huis gaan zoeken die genoeg slaapkamers heeft?quote:Op zondag 21 april 2013 09:51 schreef Pvoesss het volgende:
Ik heb in mijn huis ook 3 slaapkamers.
Zouden we heel veel van kunnen maken maar de locatie is echt verkeerd, heel gehorig, nare buren en zullen we beide nooit echt gelukkig worden
Volgens mij quote je het antwoord al in je vraagquote:Op zondag 21 april 2013 10:45 schreef computergirl het volgende:
[..]
waarom ga je niet in jouw huis samenwonen en dan rustig een ander huis gaan zoeken die genoeg slaapkamers heeft?
Dat lijkt mij op de lange termijn ook een goede optie. Of inn dit huis gewoon met schermen en dan hun bed tegen de berging aan. Een 90m2 appartement kan prima 2/3 slaapkamers hebben maar vanwege alleen ramen aan 1 kant is dat in deze gewoon lastig.quote:Op zondag 21 april 2013 10:45 schreef computergirl het volgende:
[..]
waarom ga je niet in jouw huis samenwonen en dan rustig een ander huis gaan zoeken die genoeg slaapkamers heeft?
ze woont nu toch op deze locatie en met deze buren, samen met twee kinderen. Een veel te klein flatje verbouwen om ergens een 3e slaapkamertje in te bouwen lijkt mij een dure, onpraktische en tijdelijke oplossing.quote:Op zondag 21 april 2013 10:48 schreef Fendy het volgende:
[..]
Volgens mij quote je het antwoord al in je vraag
Te verbouwen woning is koop, Pvoess haar woning is huur.quote:Op zondag 21 april 2013 10:52 schreef computergirl het volgende:
[..]
ze woont nu toch op deze locatie en met deze buren, samen met twee kinderen. Een veel te klein flatje verbouwen om ergens een 3e slaapkamertje in te bouwen lijkt mij een dure, onpraktische en tijdelijke oplossing.
Er moet heus wel iets te regelen zijn met dat hok van Pax.quote:Op zondag 21 april 2013 11:10 schreef Kreator het volgende:
Maar met 2 kinderen in een appartement waar je geen slaapkamer in kunt maken, word je wel gelukkig?
Hok krijgt een lengte van 4 meter, dus daar kan wel een wandje voor oid.quote:Op zondag 21 april 2013 12:57 schreef Pvoesss het volgende:
Dan slapen we dus samen met de magnetron, droger en wasmachine
Waarom zou je eerst de muur weg halen om hem vervolgens weer terug te plaatsen?quote:Op zondag 21 april 2013 13:01 schreef Piger het volgende:
Hok krijgt een lengte van 4 meter, dus daar kan wel een wandje voor oid.
Om het hok groter te maken en vervolgens de apparatuur weg te werken.quote:Op zondag 21 april 2013 13:32 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Waarom zou je eerst de muur weg halen om hem vervolgens weer terug te plaatsen?
editquote:Op zaterdag 20 april 2013 19:49 schreef Paxlie het volgende:
Korte toelichting, ik wil binnenkort gaan samenwonen met mijn vriendin. Dat houdt in dat er twee (kleine) kinderen meekomen en ik dus meer dan één slaapkamer nodig heb. Ik heb een fantastisch mooi appartement maar echt voorbereid op een gezin is het niet.
Gevolg: er moet een slaapkamer bij komen. Die slaapkamer hoeft niet groot. Een bed van 2.10 bij 1.80 moet er passen (met wat omloop) en dan zijn we er wel. Kasten kunnen in de gang bijvoorbeeld.
Wie heeft er goede ideëen?
Plattegrond van het huis waar we over praten is hier te vinden:
Klikkerdeklik
Owjah, samenwonen is metPvoesss
.
Dit is leidingwerk aanpassen, dat is echt verschrikkelijk veel werk = veel geld. Geen optie.quote:
Kutoplossing gezien alle geluiden die er geproduceerd worden in dat hok. Op zich wel iets om over na te denken maar echt praktisch vind ik hem niet.quote:Op zondag 21 april 2013 13:01 schreef Piger het volgende:
[..]
Hok krijgt een lengte van 4 meter, dus daar kan wel een wandje voor oid.
Bij andere oplossingen ga je flink achteruit in ruimtelijk gevoel.
Het liefst gooi je de muur tussen hal en keuken eruit, maar dat gaat hem helaas niet worden.
De kamers zijn best ok. Op zich wel iets om over na te denken deze optie. Kost ook een minimale hoeveelheid verbouwing wat dat betreft. Misschien kan je dan zelfs de muur + deur van keuken naar entree weghalen evenals stukje muur + deur van huidige slaapkamer naar entree.quote:Op zondag 21 april 2013 11:38 schreef teckna het volgende:
[ afbeelding ]
Heb je ongeveer hetzelfde alleen dan in de lengte. Ik weet niet hoe smal de kamers dan worden?
Samenquote:Op zondag 21 april 2013 17:33 schreef Pvoesss het volgende:
Volgende week zijn we zonder kleintjes en met genoeg tijd om dat eens even te gaan fixen
Goed idee in ieder geval .. Of Paxlie moet het in zijn eentje willen doen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Of wonen naast de berging als het teveel lawaai is of zoiets.
Kan er überhaupt wel een muur gebouwd worden tussen de ramen bovenaan?
Dan zou ik bijna gewoon deze iets ruimer makenquote:
Heb je het topic uberhaupt wel gelezen?quote:Op zondag 21 april 2013 19:35 schreef computergirl het volgende:
Zou je net van de huidige enige slaapkamer de woonkamer kunnen maken? Ben je in ieder eval van het daglicht probleem af
Tja, voor een dubbeltje kun je geen kwartje verbouwen.quote:Op zondag 21 april 2013 16:21 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Dit is leidingwerk aanpassen, dat is echt verschrikkelijk veel werk = veel geld. Geen optie.
Dus dan maar gelijk voor de hoofdprijs de boel verbouwen? De logica ontgaat mij serieus compleet.quote:Op zondag 21 april 2013 20:17 schreef betyar het volgende:
[..]
Tja, voor een dubbeltje kun je geen kwartje verbouwen.
Valt wel mee hoor, tenzij je alles uitbesteed.quote:Op zondag 21 april 2013 20:25 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Dus dan maar gelijk voor de hoofdprijs de boel verbouwen? De logica ontgaat mij serieus compleet.
Waar laat je leidingen dan? Volgens mij moeten die door de muren of door de vloer heen, dat betekent dus dat het halve huis overhoop gaat. Een vloer van 3500 euro open gebroken moet worden en er een heleboel gefreest en hersteld moet worden. Dat zijn geen kleine bedragen meer, zelfs niet als je alles zelf doet.quote:Op zondag 21 april 2013 20:25 schreef betyar het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor, tenzij je alles uitbesteed.
Alsof je de hele vloer moet slopen voor die kleine verbouwing.quote:Op zondag 21 april 2013 20:27 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Waar laat je leidingen dan? Volgens mij moeten die door de muren of door de vloer heen, dat betekent dus dat het halve huis overhoop gaat. Een vloer van 3500 euro open gebroken moet worden en er een heleboel gefreest en hersteld moet worden. Dat zijn geen kleine bedragen meer, zelfs niet als je alles zelf doet.
Het hele huis is 1 grote vloer.quote:Op zondag 21 april 2013 20:28 schreef betyar het volgende:
[..]
Alsof je de hele vloer moet slopen voor die kleine verbouwing.
Zonder dat je aandacht geeft aan de rest van onze eisen, wat jouw mening dus feitelijk waardeloos maaktquote:Op zondag 21 april 2013 20:29 schreef betyar het volgende:
Maar goed, maakt mij geen drol uit wat je wilt, ik geef alleen mijn mening en hoe je in mijn ogen de meeste ruimte blijft behouden....
Waar niet? Het wil niet zeggen dat je in verschillende vertrekken geen verschillende vloeren kunt leggen.quote:
Ik las alleen de vraagquote:Op zondag 21 april 2013 20:30 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Zonder dat je aandacht geeft aan de rest van onze eisen, wat jouw mening dus feitelijk waardeloos maakt.
En als dat dus voor een dubbeltje moet gebeuren zet ik inderdaad mijn vraagtekens in hoeverre je bereidt bent om er geld in te steken, wat is je budget?quote:Waar een nieuwe slaapkamer?
Lijkt me wel zo praktisch voor een eventuele verkoop in de toekomst.quote:Op zondag 21 april 2013 20:31 schreef Pvoesss het volgende:
De meeste ruimte is niet per definitie ook praktisch met kinderen en voldoet niet aan wat wij willen.
Die is dragend, De kleine muurtjes waar allemaal streepjes op staan zijn niet dragend, dat zijn ytong wanden.quote:Op zondag 21 april 2013 20:47 schreef CrashO het volgende:
Die muur in het midden van het appartement. Is die dragend? (als in, mag/kan je hem eruit rammen?)
Dan zou je namelijk zoiets kunnen doen, met eventueel op de "oude" plek van die muur tussen de oude slaapkamer/woonkamer zo'n schuifdeur om s'avonds de woonkamer op te delen zodat de slaapkamers wat meer afgesloten zijn en je in je blote bips via de keuken kunt lopen naar de wc
[ afbeelding ]
Beetje aanklooien zal geen positiviteit opleveren voor je appartement.quote:Op zondag 21 april 2013 20:49 schreef Pvoesss het volgende:
verhuizen is geen optie. Net als gigantische verbouwingen dat niet zijn.
Dit. Ik ben het wel nog financieel aan het bekijken, maar volgens mij gaat het uitkomen op fikse restschuld.quote:Op zondag 21 april 2013 20:49 schreef Pvoesss het volgende:
Als het gedaan wordt, dan wordt het ook goed gedaan. Door vrienden die dit voor hun werk doen. Hetgeen wat opgeleverd wordt is geen triplex muurtje met een klodder verf.quote:Op zondag 21 april 2013 20:50 schreef betyar het volgende:
[..]
Beetje aanklooien zal geen positiviteit opleveren voor je appartement.
Wie zegt dat we een beetje gaan aanklooien?quote:Op zondag 21 april 2013 20:50 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee, je woonkamer halveren en / of opsplitsen zal een uitkomst bieden. Dat zal de waarde van je woning zeker ten goede komen. Je verbouwt OF goed OF je verhuist.quote:Op zondag 21 april 2013 20:51 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Wie zegt dat we een beetje gaan aanklooien?
Dat is heel erg zwart wit gedacht. We willen gewoon niet alles verbouwen. punt.
Je hebt je zegje gedaan. Het is goed nu.quote:Op zondag 21 april 2013 20:53 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee, je woonkamer halveren en / of opsplitsen zal een uitkomst bieden. Dat zal de waarde van je woning zeker ten goede komen. Je verbouwt OF goed OF je verhuist.
Onzin natuurlijk.quote:Op zondag 21 april 2013 20:54 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Je hebt je zegje gedaan. Het is goed nu.
Laten we voor het gemak 5k zeggen, dan kan je een heleboel maar het huis compleet omgooien gaat gewoon niet.quote:Op zondag 21 april 2013 20:54 schreef betyar het volgende:
Maar nogmaals de vraag: Wat is in hemelsnaam je budget?
Je gooit het hele huis toch niet om? Je verplaatst je wc en een deel van je keukenblok. Vrienden die helpen vragen geen geld, rest dus enkel je materialen waarvan het gros herbruikbaar is.quote:Op zondag 21 april 2013 20:55 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Laten we voor het gemak 5k zeggen, dan kan je een heleboel maar het huis compleet omgooien gaat gewoon niet.
Ook vrienden vragen (indirect) geld in de vorm van wederdiensten en enorme hoeveelheden bier. Daarbij is het gewoon niet realistisch om EN de keuken EN het toilet te verplaatsen om er vervolgens een kamer bij te toveren. Als jij dat in een offerte weet te gieten inclusief de uren (zonder dat je daar geld voor rekent) en je blijft onder de 5k zou ik het knap vinden.quote:Op zondag 21 april 2013 20:58 schreef betyar het volgende:
[..]
Je gooit het hele huis toch niet om? Je verplaatst je wc en een deel van je keukenblok. Vrienden die helpen vragen geen geld, rest dus enkel je materialen waarvan het gros herbruikbaar is.
Als je niet zo arrogant was geweest had ik het graag voor je uitgeteld.quote:Op zondag 21 april 2013 21:01 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Ook vrienden vragen (indirect) geld in de vorm van wederdiensten en enorme hoeveelheden bier. Daarbij is het gewoon niet realistisch om EN de keuken EN het toilet te verplaatsen om er vervolgens een kamer bij te toveren. Als jij dat in een offerte weet te gieten inclusief de uren (zonder dat je daar geld voor rekent) en je blijft onder de 5k zou ik het knap vinden.
Met alle respect, maar zoals ik jullie reactie's zie is geen enkel voorstel een optie.quote:Op zondag 21 april 2013 20:49 schreef Pvoesss het volgende:
Ik heb hier anders genoeg goede ideeen langs zien komenquote:Op zondag 21 april 2013 21:03 schreef Piger het volgende:
[..]
Met alle respect, maar zoals ik jullie reactie's zie is geen enkel voorstel een optie.
Veel van de dingen die hier staan zijn een prima optiequote:Op zondag 21 april 2013 21:03 schreef Piger het volgende:
[..]
Met alle respect, maar zoals ik jullie reactie's zie is geen enkel voorstel een optie.
Er is gewoon heel veel een optie. Verhuizen is hetgeen geen optie is op dit moment dus zoeken we naar betaalbare andere opties om samen te gaan wonen.quote:Op zondag 21 april 2013 21:11 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik begrijp alleen echt niet dat een slaapkamer zonder raam voor jullie een optie is![]()
Waarom zou je dat in hemelsnaam willen? Ook als je het uiteindelijk wil verkopen, betekent dat dat je die kamer er weer uit kan slopen, want je kan het niet verkopen als 2e slaapkamer dan.
Ik hoop dat jullie voor een optie mét raam gaan in elk geval.
Maar willen ze dat, of vinden ze het niet erg eventueel te moeten slopenquote:Op zondag 21 april 2013 21:11 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik begrijp alleen echt niet dat een slaapkamer zonder raam voor jullie een optie is![]()
Waarom zou je dat in hemelsnaam willen? Ook als je het uiteindelijk wil verkopen, betekent dat dat je die kamer er weer uit kan slopen, want je kan het niet verkopen als 2e slaapkamer dan.
Ik hoop dat jullie voor een optie mét raam gaan in elk geval.
Dit is het vooralquote:Op zondag 21 april 2013 21:19 schreef Troel het volgende:
Maar willen ze dat, of vinden ze het niet erg eventueel te moeten slopen
Voelt het appartement niks van.quote:Op zondag 21 april 2013 20:50 schreef betyar het volgende:
[..]
Je punt is gemaakt, kunnen we nu weer teruggaan naar constructief meedenkenquote:
Beetje verder kijken dan een al dan niet tijdelijke slaapkamer mag niet?quote:Op zondag 21 april 2013 21:50 schreef Troel het volgende:
[..]
Je punt is gemaakt, kunnen we nu weer teruggaan naar constructief meedenken
Succes verder. Je kinderen zullen in de toekomst ook het digitale tijdperk willen hebben in de slaapkamer, houdt daar rekening mee.quote:
En wat is hier nou de bedoeling van? Dat digitale tijdperk kunnen we ook verwelkomen in de optie die wij kiezen hoor. Het is heel jammer maar wij staan open voor een stuk of 8 opties.. En jij eigenlijk alleen voor je eigen optie.quote:Op zondag 21 april 2013 21:55 schreef betyar het volgende:
[..]
Succes verder. Je kinderen zullen in de toekomst ook het digitale tijdperk willen hebben in de slaapkamer, houdt daar rekening mee.
Ik heb zo het vermoeden dat jullie er te licht over denken, dat mag uiteraard.
Klopt, een tunnelvisie. De rest is ook gewoon kut.quote:Op zondag 21 april 2013 21:57 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
En wat is hier nou de bedoeling van? Dat digitale tijdperk kunnen we ook verwelkomen in de optie die wij kiezen hoor. Het is heel jammer maar wij staan open voor een stuk of 8 opties.. En jij eigenlijk alleen voor je eigen optie.
Tunnelvisie much.![]()
hihi licht hihi pun hihihihihiquote:Op zondag 21 april 2013 21:55 schreef betyar het volgende:
[..]
Succes verder. Je kinderen zullen in de toekomst ook het digitale tijdperk willen hebben in de slaapkamer, houdt daar rekening mee.
Het wireless digitale tijdperk bedoel je? Waarin je een laptop overhandigt met draadloos internet? Ik snap je negatieve gedachtenkronkel gewoon niet. In jouw ogen is er alleen een optie tot het hele huis van voor tot achter verbouwen. Die behoefte is er niet, de financien zijn er zeker niet en dus zoeken we een oplossing die wel werkbaar is waarbij je uiteraard uitgaat van het feit dat het niet ideaal is. In een ideale wereld verkocht ik dit huis en gingen we ergens wonen wat logischer was ingericht voor deze situatie.quote:Op zondag 21 april 2013 21:55 schreef betyar het volgende:
[..]
Dus even on topic. Enige nadeel is dat je door de badkamer naar de slaapkamer moet. Maar beter dan door een andere slaapkamer . En je hebt wel genoeg licht.quote:Op zondag 21 april 2013 21:54 schreef Ole het volgende:
Kun je de slaapkamer niet in tweeën delen, en dan een deur van de badkamer naar de slaapkamer maken?
Het hele topic gelezen hebbende, denk ik, dat de huidige slaapkamer opdelen verweg de meest gunstige optie is. De kinderen kunnen dan via jullie slaapkamer naar buiten.quote:Op zondag 21 april 2013 22:23 schreef Paxlie het volgende:
Dat weten we, dat maakt het ook zo lastig. De situatie is verre van ideaal wat dat betreft maar waar een wil is is een weg.
Privacytechnisch gezien is dat kak, dat ze ten allen tijde je kamer in kunnen komen. Het is best awkward om tijdens de sex een stel kinderogen te zienquote:Op zondag 21 april 2013 22:26 schreef cvboer het volgende:
[..]
Het hele topic gelezen hebbende, denk ik, dat de huidige slaapkamer opdelen verweg de meest gunstige optie is. De kinderen kunnen dan via jullie slaapkamer naar buiten.
Ben benieuwd welke keuze jullie uiteindelijk gaan maken.
Shit, als (eeuwig)vrijgezel zijnde even niet aan gedacht.quote:Op zondag 21 april 2013 22:28 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Privacytechnisch gezien is dat kak, dat ze ten allen tijde je kamer in kunnen komen. Het is best awkword om tijdens de sex een stel kinderogen te zien
Ik moest lachen.quote:Op zondag 21 april 2013 22:29 schreef cvboer het volgende:
[..]
Shit, als (eeuwig)vrijgezel zijnde even niet aan gedacht.![]()
quote:
quote:
De huizenmarkt is vrij *bras* op dit moment...quote:
Het was een grapje, met name omdat die optie al een paar keer voorbij was gekomen wasquote:Op zondag 21 april 2013 22:47 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
De huizenmarkt is vrij *bras* op dit moment...
Ah okee. Ik vroeg het me al af... het is laat aan het worden.quote:Op zondag 21 april 2013 22:48 schreef Fendy het volgende:
[..]
Het was een grapje, met name omdat die optie al een paar keer voorbij was gekomen was
Ik denk dat we van alle opties gelukkiger worden behalve juist van slapen in de woonkamerquote:Op zondag 21 april 2013 22:47 schreef AnneX het volgende:
Zo blijf je écht niet lang gelukkig samen !
We kunnen altijd nog een stapelbed neerzetten in wat nu het toilet is en dan gewoon plassen en poepen in de douche. Wel irritant dat je dan de poep door het putje moet stampenquote:Op zondag 21 april 2013 22:48 schreef Fendy het volgende:
[..]
Het was een grapje, met name omdat die optie al een paar keer voorbij was gekomen was
Oh daar kan ik als notoire bad/doucheschijter nog wel tips over geven. Het begint in ieder geval met genoeg olie drinken, liefst arachide!quote:Op zondag 21 april 2013 22:52 schreef Paxlie het volgende:
[..]
We kunnen altijd nog een stapelbed neerzetten in wat nu het toilet is en dan gewoon plassen en poepen in de douche. Wel irritant dat je dan de poep door het putje moet stampen
Hier in Drenthe is zelfs de lokale overheid er mee bezig:quote:Op zondag 21 april 2013 22:52 schreef Paxlie het volgende:
Magoed, even logisch dan.
[..]
We kunnen altijd nog een stapelbed neerzetten in wat nu het toilet is en dan gewoon plassen en poepen in de douche. Wel irritant dat je dan de poep door het putje moet stampen
Kinderen kunnen altijd tijdens de sex naar binnen komen lopen. Of ze daarvoor 1 of 2 deuren moeten openen maakt niet heel veel uit.quote:Op zondag 21 april 2013 22:28 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Privacytechnisch gezien is dat kak, dat ze ten allen tijde je kamer in kunnen komen. Het is best awkward om tijdens de sex een stel kinderogen te zien
quote:Op zondag 21 april 2013 23:15 schreef Awakie het volgende:
[..]
Kinderen kunnen altijd tijdens de sex naar binnen komen lopen. Of ze daarvoor 1 of 2 deuren moeten openen maakt niet heel veel uit.
Je kan altijd even een stoel voor die deur zetten tijdens je lenigheidsoefening.
'Plassen onder de douche' vind ik één ding en stiekem nog wel acceptabel ook, je stront door het afvoerputje prakken lijkt me toch net ietsje teveel gevraagd, en ook niet zo heel erg hygisch.quote:Op zondag 21 april 2013 23:09 schreef cvboer het volgende:
[..]
Hier in Drenthe is zelfs de lokale overheid er mee bezig:
http://nos.nl/audio/45999(...)onder-de-douche.html
quote:Op zondag 21 april 2013 23:45 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
'Plassen onder de douche' vind ik één ding en stiekem nog wel acceptabel ook, je stront door het afvoerputje prakken lijkt me toch net ietsje teveel gevraagd, en ook niet zo heel erg hygisch.
Garpje.
quote:Op maandag 22 april 2013 00:05 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Wat een drama maakt men er weer van. Probeer het zo te maken dat je bij een eventuele verkoop tegen minimale kosten de oude situatie kunt herstellen. Probeer dus wanden zoveel mogelijk aan de muren en het plafond vast te maken (en niet de vloer). Vervolgens huur je een goedkope Pool om het weer helemaal strak te zetten. Dat is altijd goedkoper dan dragende muren weghalen, keukens en badkamers verbouwen.
Hier lees ik dat je wel een (extra) slaapkamer wilt in je huis Pvoesss ?quote:Op zaterdag 20 april 2013 19:49 schreef Paxlie het volgende:
Korte toelichting, ik wil binnenkort gaan samenwonen met mijn vriendin. Dat houdt in dat er twee (kleine) kinderen meekomen en ik dus meer dan één slaapkamer nodig heb. Ik heb een fantastisch mooi appartement maar echt voorbereid op een gezin is het niet.
Gevolg: er moet een slaapkamer bij komen. Die slaapkamer hoeft niet groot. Een bed van 2.10 bij 1.80 moet er passen (met wat omloop) en dan zijn we er wel. Kasten kunnen in de gang bijvoorbeeld.
Het is sowieso het overwegen waard, maar de berging bij de keuken houden heeft echt enorm veel positieve punten.quote:Op maandag 22 april 2013 11:58 schreef 4wood het volgende:
Jeutje, best stormlooptopic dit. Niet alles gelezen (beetje plaatjes gekeken), maar heb je onderstaand ook overwogen?
[ afbeelding ]
De technische ruimte kun je de helft kleiner maken, en wegwerken achter een schuifwand. Geen aparte ruimte meer dus. Het verlies aan bergruimte kun je compenseren door in de grote slaapkamer een grote kastenwand te maken aan de lange zijde, of door afgebeeld in bovenstaande paint. Zo verlies je volgens mij zo min mogelijk echte woonruimte, en heb je toch 2 slaapkamers en een bergruimte.
De wasmachine (+ droger) kun je in de badkamer kwijt als daar geen plek meer voor is achter de schuifwand in jullie toekomstige slaapkamer. Blijft enkel dus het gebrek aan een raam.
Een opklapbaar bed in de woonkamer bedoel je?quote:Op maandag 22 april 2013 12:16 schreef Ole het volgende:
Kastbed zou ook nog kunnen. Hoef je niets te verbouwen.
Ja. Wel weer lastig als je wil uitslapen en de kinderen niet.quote:Op maandag 22 april 2013 12:18 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Een opklapbaar bed in de woonkamer bedoel je?
Geen optie, heeft geen privacy en is gewoon lastig als 1 v/d 2 in bed wil liggen. We willen een eigen kamer.quote:Op maandag 22 april 2013 12:19 schreef Ole het volgende:
[..]
Ja. Wel weer lastig als je wil uitslapen en de kinderen niet.
Huidige plek douche is waar al het leidingwerk zit daarvan. Aan de onderkant zeg maar. De muur in het midden mag niet weg want is dragend.quote:Op maandag 22 april 2013 12:45 schreef 8472_ het volgende:
Hoe ga ik dit uitleggen zonder plaatjes... het wordt wel een hele verbouwing, maar geen leidingen omleggen.
De entree wordt kleiner. Een rechthoekige ruimte met deur naar wc, badkamer (deur op plek huidige douche) en woonkeuken.
Een gedeelte van de huidige hal wordt bij de keuken/woonkamer getrokken.
De bergruimte blijft ongewijzigd.
De huidige muur tussen woonkamer en slaapkamer verdwijnt. Zie nu een grote ruimte voor je.....
Hier maak je links een slaapkamer (met raam!) Middenin een ruime woonkamer (met raam!), en uiterst rechts nog een slaapkamer (met raam!)
Wil iemand dit please voor me tekenen?
(heb voor dit hele verhaal speciaal een account geopend, dus wil graag begrepen worden hihi)
ja ongeveer welquote:
Wordt het zo niet heel smal? Zou zonde zijn om mijn matrassen van 90cm breed weg te moeten doenquote:Op maandag 22 april 2013 15:20 schreef -Paul- het volgende:
Als je het niet erg vindt om door de badkamer naar de slaapkamer te moeten. Je kunt het muurtje eventueel naar links van de terrasdeur verplaatsen of laten verspringen om de rechter kamer wat groter te maken.
[ afbeelding ]
Bedoel je onoverkomelijk?quote:Op maandag 22 april 2013 15:24 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Wordt het zo niet heel smal? Zou zonde zijn om mijn matrassen van 90cm breed weg te moeten doen
Die deur vind ik niet overkomelijk trouwens.
Ja maar mannen doen dat he, op de ander haar kant liggen zodat ze zelf niet in de nattigheid hoeven te slapen.quote:Op maandag 22 april 2013 16:24 schreef Pvoesss het volgende:
1 ding klopt er niet trouwens.. Pax ligt altijd op de andere helft van het bed.
En ik kook meestalquote:Op maandag 22 april 2013 16:24 schreef Pvoesss het volgende:
1 ding klopt er niet trouwens.. Pax ligt altijd op de andere helft van het bed.
Weet je, het interesseert me geen werkelijk geen fuck wie mijn döner maaktquote:
Döner maak je niet, dat haal je.quote:Op maandag 22 april 2013 16:32 schreef Fendy het volgende:
[..]
Weet je, het interesseert me geen werkelijk geen fuck wie mijn döner maakt
Goeie optie. Onthoud ik voor later.quote:
Co-sleepenquote:Op dinsdag 23 april 2013 09:36 schreef Troel het volgende:
[..]
Dus? Dat wil niet zeggen dat er meer gaan komen natuurlijk
En als dat zo is, dan worden ze tof en gok ik dat ze lekker in een co-sleeper slapen
Oh kak.quote:Op dinsdag 23 april 2013 10:54 schreef Pvoesss het volgende:
Nee daar zit dus helaas geen raam.
Dan was het echt een makkelijke keus geweest.![]()
[ afbeelding ]
Dit zijn de enige ramen
Wat voor eisen precies? Want je kan hem natuurlijk zo groot maken als je wiltquote:Op dinsdag 23 april 2013 11:44 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Een bedstee is natuurlijk uit het jaar nul en voldoet totaal niet aan de eisen van deze tijd.
Moderniseren. Je hoeft niet op de aardappels te gaan liggen nee.quote:Op dinsdag 23 april 2013 11:44 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Een bedstee is natuurlijk uit het jaar nul en voldoet totaal niet aan de eisen van deze tijd.
Of zakken hooi/stroquote:Op dinsdag 23 april 2013 11:45 schreef Ticootje het volgende:
Moderniseren. Je hoeft niet op de aardappels te gaan liggen nee.
En dan hooikoorts hebben.quote:
HaHaHa dan is het geen bedstee meer. In een bedstee heb je weinig ruimte, moet je over elkaar heen klimmen (midden in de nacht). Überhaupt moet je er in klimmen. Dan heb je nog de praktische manier van het opmaken van een bedstee, het verschonen van het beddengoed. Daarnaast moet je met de luiken open slapen wil je nog enige frisse lucht binnen krijgen.quote:Op dinsdag 23 april 2013 11:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat voor eisen precies? Want je kan hem natuurlijk zo groot maken als je wilt
Als je ook aan het voeteind deurtjes doet kun je op die manier het bed gewoon okay opmaken. Dat je de deurtjes 's nachts openlaat lijkt me logisch... Als je zelf je bedstee maakt kun je 'm zo hoog, laag en breed maken als je wilt. Ik zou 'm juist wat hoger maken zodat je eronder een hoop lades kunt vullen met alle extra spullen die in het huis nodig zijn... Is het de meest ideale manier? Neuh, denk het niet, maar dat is een hok zonder ramen natuurlijk ook niet...quote:Op dinsdag 23 april 2013 11:50 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
HaHaHa dan is het geen bedstee meer. In een bedstee heb je weinig ruimte, moet je over elkaar heen klimmen (midden in de nacht). Überhaupt moet je er in klimmen. Dan heb je nog de praktische manier van het opmaken van een bedstee, het verschonen van het beddengoed. Daarnaast moet je met de luiken open slapen wil je nog enige frisse lucht binnen krijgen.
Wat ik zo even kan bedenken.
Nee, sowieso is mijn huis veel groter dan de hare. Zelfs na verbouwing.quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:01 schreef debuurvrouw het volgende:
Is het een idee om appartement te koop te zetten en te gaan samenwonen in huis waar vriendin nu woont? Tenminste, als die groter is. En die is nu al berekend op de kindjes. Dan kan je na verkoop samen iets kopen wat geschikter is voor een gezin.
Hoewel ik als hopeloos ouderwetse ziel erg ben voor eerst de relatie eens een jaartje de kans te geven. Als de liefde echt voor eeuwig is dan is ie dat volgend jaar ook nog en heb je tijd zat om te gaan samenwonen. Just my two ongevraagde cents
Ah oke. Nou ja soms bedenk je zomaar iets creatiefs out of the boxquote:Op dinsdag 23 april 2013 13:05 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Nee, sowieso is mijn huis veel groter dan de hare. Zelfs na verbouwing.
Nieuwbouwhuis, dus 2.80quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:09 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ah oke. Nou ja soms bedenk je zomaar iets creatiefs out of the box![]()
Hoe hoog is je plafond eigenlijk? Heb je ruimte voor een verdieping in te bouwen voor een bed? Een vriendin had dit boven haar keuken Ideale oplossing want groot genoeg voor ook (lage) kasten
hmmm, das niet superruim maar niet onmogelijk op zich! Lever je ook geen vloeroppervlak in... Tenzij je 2 meter bent dan is het minder fijn.quote:
Uitslapen kan toch sowieso niet met 2 ukken. Het ging meer om privacy. Als je boven ligt heb je niet meteen de koters naast je staan als je ff ligt te schaken.quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:15 schreef Doedezemaar het volgende:
Daarmee hebben ze dan nog steeds geen oplossing voor het uitslapen/overdag in bed willen liggen, daar hebben ze kennelijk een echte aparte kamer voor nodig.
als je toch hoog en droog ligt heb je daar geen last van?quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:15 schreef Doedezemaar het volgende:
Daarmee hebben ze dan nog steeds geen oplossing voor het uitslapen/overdag in bed willen liggen, daar hebben ze kennelijk een echte aparte kamer voor nodig.
Gaat niet over de verbouwing. Jammer.quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:18 schreef debuurvrouw het volgende:
(Ik lig nooit in bed overdag dus ik begrijp die drang niet zo maar goed, ieder z'n ding)
Ik denk dat je met een paar stevige balken wat muurankers en planken al een heel eind bent. En anders een kant en klare hoogslaper van Ikea. Die zijn superhoog. Heb je alleen geen kast boven.quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:45 schreef Pvoesss het volgende:
Die drang is er ook niet.. Maar soms is een uurtje blijven liggen gewoon heel fijn terwijl de andere de kinderen om 06:00 op zondagmorgen de broodjes smeert etc.
Ik vind een verdieping in de woonkamer overigens wel een goed idee![]()
Maar lijkt mij al een stuk duurder dan sommige andere oplossingen.
Je kunt er zelfs nog voor kiezen om het bad te laten staan en daar de douche in te maken. En dan de douche weghalen en daar een opklapbed te maken.quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:45 schreef SiIk het volgende:
Anders gewoon zo, dat bad is toch maar luxe.
Bad staat er niet, kapstok zoals die getekend is klopt ook niet, daar staan nu 2 lage kasten.quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:55 schreef Kreator het volgende:
[..]
Je kunt er zelfs nog voor kiezen om het bad te laten staan en daar de douche in te maken. En dan de douche weghalen en daar een opklapbed te maken.
Het is 2.80 hoog.quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:56 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Èen soortement hoogslapen zou ik niet doen in de woonkamer.
Grote kans dat vrije hoogte 2m60 is (dat is het nieuwbouwminimum, niet 2m80), stel dat je 80 cm vrije hoogte boven het bed rekent + 20 cm voor matras en constructie, dan hou je eronder dus maar 1m60 over. Net niet bruikbaar dus.
Het zou wel kunnen in de huidige slaapkamer, dan zou je een kastenwand kunnen maken die ook een hoogslaper is, met het ouderlijk bed boven, bereikbaar vanuit de ene kamer en de kinderbedden eronder, bereikbaar vanuit de andere kamer.
Ik had zo'n zolder in een schuin dak. Dus de muur was daar wel drie meter hoog. Zat je niet gelijk met je bakkes aan het plafond bij wakker schieten. Om nog maar te zwijgen over andere posities die je eventueel zou willen innemen.quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:50 schreef Pvoesss het volgende:
Kast hoeft niet het gaat echt alleen om het bed.
Maar een los bed in de woonkamer compleet in het zicht zien wij dan weer absoluut niet zitten
Dan hou je 1,80 over om onderdoor te lopen. Dat is best laag.quote:
Of een hoog bed met eronder kasten. Muur boven die kasten voor privacy en dergelijke.quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:00 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dan hou je 1,80 over om onderdoor te lopen. Dat is best laag.
Dan nog blijft er voor mij te weinig ruimte over.quote:
Privacytechnisch gaat dat hem niet worden gok ikquote:Op dinsdag 23 april 2013 14:01 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dan nog blijft er voor mij te weinig ruimte over.
Het meubel zou zoiets kunnen worden:
[ afbeelding ]
Een vide.quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:05 schreef Pvoesss het volgende:
Dat en we willen beide dat de kinderen een goede ruimte hebben om te spelen, leren etc.
[ afbeelding ]
Zoals de buuf zegt vind ik wel leuk
...dan blijft er wel erg weinig ruimte over om te werken aan de relatie.... Lijkt me niks om seks te hebben terwl je kinderen onder je liggen.quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:01 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dan nog blijft er voor mij te weinig ruimte over.
Het meubel zou zoiets kunnen worden:
[ afbeelding ]
Naam: 3DBedstee
Dit specifieke plaatje zou ik dan wel weer eng vinden met kleine kinderenquote:Op dinsdag 23 april 2013 14:05 schreef Pvoesss het volgende:
Dat en we willen beide dat de kinderen een goede ruimte hebben om te spelen, leren etc.
[ afbeelding ]
Zoals de buuf zegt vind ik wel leuk
Zo heeft Piglet toch ook jaren geslapen?quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:07 schreef Troel het volgende:
[..]
Dit specifieke plaatje zou ik dan wel weer eng vinden met kleine kinderenEn ik zou op zijn minst een ophaaltrap willen
Die hadden toch een hoogslaper in de slaapkamer?? Niet in de woonkamer?quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:11 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Zo heeft Piglet toch ook jaren geslapen?
Oh zo. Tsja, er zijn legio mensen met trappen in de woonkamer, daar zijn ook wel weer oplossingen voor te bedenken. Plankje op de trap vastmaken met een touwtje of riempje oid etc. etc.quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:12 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Die hadden toch een hoogslaper in de slaapkamer?? Niet in de woonkamer?
Met zo'n lage balustrade? Overigens hadden die volgens mij gewoon 2 slaapkamers?quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:11 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Zo heeft Piglet toch ook jaren geslapen?
Ik heb een open trap in de woonkamer. Gewoon niet spelen op de trap. Traphekje.quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:13 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Oh zo. Tsja, er zijn legio mensen met trappen in de woonkamer, daar zijn ook wel weer oplossingen voor te bedenken. Plankje op de trap vastmaken met een touwtje of riempje oid etc. etc.
klopt ja, die hadden zo'n hoogslaper in de slaapkamerquote:Op dinsdag 23 april 2013 14:12 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Die hadden toch een hoogslaper in de slaapkamer?? Niet in de woonkamer?
Dat zou ik niet snel in de woonkamer zetten.quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:16 schreef Ynske het volgende:
[..]
klopt ja, die hadden zo'n hoogslaper in de slaapkamer
[ afbeelding ]
Gezien de 4 verdiepingen boven mijn appartement verwacht ik niet dat ik een dragende muur mag gaan aanpassenquote:Op dinsdag 23 april 2013 14:18 schreef Puala het volgende:
[ afbeelding ]
En zoiets? Dus huidige slaapkamer iets inkorten, deur van/naar de woonkamer weg en muurtje wat opschuiven. Deur ook wat opschuiven naar de badkamer toe. En dan daar naast de ouderlijke slaapkamer? En dan zelf kijken waar de deur handig is.
flauw hoorquote:Op dinsdag 23 april 2013 14:20 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Gezien de 4 verdiepingen boven mijn appartement verwacht ik niet dat ik een dragende muur mag gaan aanpassen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |