Maar dan heeft de woonkamer geen licht meer en dat is dus geen optie!quote:Op zaterdag 20 april 2013 21:56 schreef kloddertje-roze-hierrr het volgende:
[..]
Kamer en suite, of een goedkopere optie: voorbeelden op http://www.vouwwanden.com/ Het is niet super mooi, maar wel makkelijk te herstellen naar de originele staat later.
Optie een van ik geloof troel in het begin van dit topic. Op de dag krijg je daglicht door de wand open te zetten of de en suite deuren open te laten.quote:Op zaterdag 20 april 2013 21:57 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Maar dan heeft de woonkamer geen licht meer en dat is dus geen optie!
Of over welke optie heb je het?
Sorry, optie twee was het, waarbij een deel van de woonkamer als ouderslaapkamer zou kunnen fungeren...quote:Op zaterdag 20 april 2013 21:59 schreef kloddertje-roze-hierrr het volgende:
[..]
Optie een van ik geloof troel in het begin van dit topic. Op de dag krijg je daglicht door de wand open te zetten of de en suite deuren open te laten.
Ik las champignon.quote:Op zaterdag 20 april 2013 21:52 schreef Paxlie het volgende:
Zeg schat, heb jij je Champion trui aan? En de zonnebril die ik je heb gegeven?
Welk raam dan?quote:Op zaterdag 20 april 2013 22:31 schreef Zoheetik het volgende:
Creatief teckna! I like!
Desnoods gooi je er in de tussenwanden ook nog ramen in zodat je overdag in de keuken ook van de bovenkant licht hebt (ik weet niet hoe de windroos ten opzichte van de plattegrond staat - ik weet dat er al een raam bij de keuken zit).
De zon komt zonder muren al niet in de keukenquote:Op zaterdag 20 april 2013 22:50 schreef Zoheetik het volgende:
Die deuren kunnen trouwens ook horizontaal, gewoon de ene in de onderste nieuwe muur.
Om nog even verder te zeiken verwarren.
Maar dan kan je dus nooit gewoon even slapen overdag of de 1 uitslapen en de anderen voor de kinderen zorgen. Ik denk dat dit je in de praktijk dus veel meer geestelijk/ lichamelijk sloopt dan dat het je opleveren zal. Ik moet er zeker voor lange periode niet aan denken om mijn slaapkamer te delen met de kinderen en dan ook totaal geen privacy te hebben.. Met ramen er in maak je de kamers weer veel minder bruikbaar. Bovenin kozijnen zal geen extra licht gevenquote:Op zondag 21 april 2013 00:09 schreef R2R het volgende:
Tot die tijd zou ik gaan voor het opklapbare bed / slaapbank in de woonkamer, en de kinderen in de huidige slaapkamer.
Maar het nadeel ervan vind ik dat je wel erg weinig woonkamer overhoudt.quote:
Nee juist niet zo is er in de kinderkamer prima licht en in de woonkamer toch ook.quote:Op zondag 21 april 2013 00:32 schreef R2R het volgende:
Vergeet niet dat kamers zonder licht en waar je niet naar buiten kan kijken niet erg meehelpen aan je goede humeur. En overdag ga je er ook niet voor je plezier zitten, dus je dwingt elkaar min of meer om altijd met z'n 4 in dezelfde ruimte te gaan zitten (woonkamer).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |