Echt alle maten staan in de plattegrond, ik snap niet goed wat je bedoeltquote:Op zaterdag 20 april 2013 20:11 schreef Troel het volgende:
Heb je nog extra de maten van de slaapkamer en dan met name van de muur met de deur naar buiten? Die lijkt redelijk in het midden te zitten, maar is dat ook zo?
En in de woonkamer, hoeveel ruimte heb je van de buitenmuur naar de slaapkamerdeur?
Daar zit wel wat in jaquote:Op zaterdag 20 april 2013 20:26 schreef Paxlie het volgende:
Optie 2 is geen optie, woonkamer MOET daglicht.
Neen.quote:Op zaterdag 20 april 2013 20:27 schreef Troel het volgende:
[..]
Daar zit wel wat in ja
is er wel genoeg licht als de helft zou pakken, of ook dat niet?
En naast de berging nog een soortgelijk slaaphok maken?quote:
Dat was mijn optie zoveel (zij het dat ik het berginghok doorgetrokken zou hebben), maar het maakt je woonkamer wel een beetje met een rare vorm. En net als bij optie 2 (wat dan wel niet mogelijk is) heb ik geen idee hoeveel ruimte er nog moet blijven in de woonkamer zonder daar te krap te zitten, want je zit wel met 4 man natuurlijk.quote:Op zaterdag 20 april 2013 20:31 schreef Zoheetik het volgende:
Voor optie twee zou je dan aan de andere kant ook ramen kunnen maken, maar praktisch blijft het niet.
Ik heb zoiets als dit in gedachten:
[ afbeelding ]
Gewoon de badkamer gekloond dus. Het heeft wel een wat ongelukkig hoekje, bouwconstructietechnisch gezien () bij de keuken, maar anders wordt het wellicht wat te smal.
Het is 90m2, hoezo is dat te klein?quote:Op zaterdag 20 april 2013 20:39 schreef Tja..1986 het volgende:
Pfff.. ik zou ergens anders gaan samenwonen als dat mogelijk is. Met zijn 4en is dit echt klein!
Als het goed is hoef je daar bijna niet te komen.quote:Op zaterdag 20 april 2013 20:42 schreef Zoheetik het volgende:
4wood hoe kom je de berging in (of uit) trouwens? Over het bed klimmen?
Hm.. misschien ben ik verwend. Woon alleen 95m2 plus tuin en schuur. 2 zou ik hier prima vinden. 3 misschien, maar 4 echt niet.quote:
Het is sowieso het was en drooghok en met 2 kinderen zal ik daar veel te vinden zijn dusquote:Op zaterdag 20 april 2013 20:43 schreef 4wood het volgende:
[..]
Als het goed is hoef je daar bijna niet te komen.Whehe, niet echt scherp vanavond. Bed en deur omdraaien zou ik zeggen.
Als dat in deze markt een optie was dan had ik dat erbij gezetquote:
Ik had die afmetingen nog wel zo mooi bovenop de deuren geplakt zodat ze niet meer echt zichtbaar warenquote:Op zaterdag 20 april 2013 20:50 schreef Zoheetik het volgende:
Verhuizen...
Troel:met doorgeefluiken naar de andere slaapkamer toe?
Had al zo'n vermoedenquote:Op zaterdag 20 april 2013 20:44 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Het is sowieso het was en drooghok en met 2 kinderen zal ik daar veel te vinden zijn dus
Dat is een verbouwing met belachelijk veel gevolgen, vooral qua leidingwerk. Dan gaan we naar bedragen die compleet out of scope zijn. We zoeken voor nu primair een goedkope oplossing om een tweede slaapkamer te knutselen.quote:Op zaterdag 20 april 2013 20:54 schreef 4wood het volgende:
[..]
Had al zo'n vermoeden. Je kunt ook de korte zijde van de keuken aan de andere kant van het blok plaatsen, waardoor er aan de korte kant ruimte komt voor een deuropening via de keuken. Zeer waarschijnlijk kom je dan niet weg met het enkel verplaatsen van de keuken en zul je ook aan een ander blad en kastjes moeten.
Geen flauw idee of het voor jullie haalbaar is om de keuken (te laten) verplaatsen.
Als die genoeg hebben aan 1 slaapkamer, meteen doenquote:Op zaterdag 20 april 2013 20:56 schreef Paxlie het volgende:
En anders kan ik er altijd nog voor kiezen om mijn ouders uit hun huis te trappen en daar te gaan wonen
Ruilen?quote:Op zaterdag 20 april 2013 20:56 schreef Paxlie het volgende:
En anders kan ik er altijd nog voor kiezen om mijn ouders uit hun huis te trappen en daar te gaan wonen
Plus dat je daar toch altijd wel speelgoed hebt, je hebt er gegeten. Voelt niet echt prettig. Dat zou echt een noodoplossing zijn wat mij betreftquote:Op zaterdag 20 april 2013 21:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ruilen?
Een ander huis zou de ideale oplossing zijn, maar misschien weet je hier nog iets zinnigs in te bouwen met een tweede kamer. Je kan ook als ouders in de woonkamer slapen oidMaar dat staat wat vreemd.
Voor de ouderslaapkamer lijkt optie 4 mij wel wat, maar dan wel verlengen tot net voorbij de terrasdeur. Dan kun je vanaf je bank nog steeds zo je bed inrollen en 's morgens je balkon op. Voor de kindjes blijft er een L-vormige kamer over, zodat je voor ieder een eigen hoekje kunt maken. Beide slaapkamers hebben ramen en dus licht. Kindjes kunnen ook vanuit bad rechtstreeks hun bedjes in en hoeven niet meer door de woonkamer.quote:Op zaterdag 20 april 2013 20:24 schreef Troel het volgende:
Ik denk dat dit de meest voor de hand liggende opties zijn, maar daar heb je dus die afmetingen voor nodig om te kijken of het te doen is (vooral bij optie 2, dat gaat veel van je woonkamer kosten):
[ afbeelding ]
Dat door de woonkamer vind ik dus helemaal niet erg,quote:Op zaterdag 20 april 2013 21:09 schreef Reese het volgende:
Wat een leuke plannen, Pax, gefeli!!
[..]
Voor de ouderslaapkamer lijkt optie 4 mij wel wat, maar dan wel verlengen tot net voorbij de terrasdeur. Dan kun je vanaf je bank nog steeds zo je bed inrollen en 's morgens je balkon op. Voor de kindjes blijft er een L-vormige kamer over, zodat je voor ieder een eigen hoekje kunt maken. Beide slaapkamers hebben ramen en dus licht. Kindjes kunnen ook vanuit bad rechtstreeks hun bedjes in en hoeven niet meer door de woonkamer.
Komt er ook weer een klustopic tzt![]()
Toch deze optie maar dan met schuifwand? Je vernachelt je apartement niet i.v.m. toekomstige verkoop, op de dag toch het ruimtelijke gevoel in je woonkamer plus daglicht, 's avonds op tijd dichttrekken en er een raam open zetten voor de frisse lucht en in bed kijk je niet tegen speelgoed aan... Als je een tweepersoonsbed met de lange zijde tegen de wand zet en er een sprei en leuke kussens op gooit is het op de dag ook nog een leuk lees- voorlees of TV hoekje.quote:Op zaterdag 20 april 2013 20:24 schreef Troel het volgende:
Ik denk dat dit de meest voor de hand liggende opties zijn, maar daar heb je dus die afmetingen voor nodig om te kijken of het te doen is (vooral bij optie 2, dat gaat veel van je woonkamer kosten):
[ afbeelding ]
Dat samenwonen? Eenschquote:
Whuttt?quote:Op zaterdag 20 april 2013 21:47 schreef kloddertje-roze-hierrr het volgende:
Toch deze optie maar dan met schuifwand?
Ah, met schuifwand! Waar heb je het over want ik snap er geen hol vanquote:Op zaterdag 20 april 2013 21:47 schreef kloddertje-roze-hierrr het volgende:
[..]
Toch deze optie maar dan met schuifwand? Je vernachelt je apartement niet i.v.m. toekomstige verkoop, op de dag toch het ruimtelijke gevoel in je woonkamer plus daglicht, 's avonds op tijd dichttrekken en er een raam open zetten voor de frisse lucht en in bed kijk je niet tegen speelgoed aan... Als je een tweepersoonsbed met de lange zijde tegen de wand zet en er een sprei en leuke kussens op gooit is het op de dag ook nog een leuk lees- voorlees of TV hoekje.
Natuurlijkquote:Op zaterdag 20 april 2013 21:52 schreef Paxlie het volgende:
Zeg schat, heb jij je Champion trui aan? En de zonnebril die ik je heb gegeven?
Kamer en suite, of een goedkopere optie: voorbeelden op http://www.vouwwanden.com/ Het is niet super mooi, maar wel makkelijk te herstellen naar de originele staat later.quote:Op zaterdag 20 april 2013 21:51 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Ah, met schuifwand! Waar heb je het over want ik snap er geen hol van
Maar dan heeft de woonkamer geen licht meer en dat is dus geen optie!quote:Op zaterdag 20 april 2013 21:56 schreef kloddertje-roze-hierrr het volgende:
[..]
Kamer en suite, of een goedkopere optie: voorbeelden op http://www.vouwwanden.com/ Het is niet super mooi, maar wel makkelijk te herstellen naar de originele staat later.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |