Optie een van ik geloof troel in het begin van dit topic. Op de dag krijg je daglicht door de wand open te zetten of de en suite deuren open te laten.quote:Op zaterdag 20 april 2013 21:57 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Maar dan heeft de woonkamer geen licht meer en dat is dus geen optie!
Of over welke optie heb je het?

Sorry, optie twee was het, waarbij een deel van de woonkamer als ouderslaapkamer zou kunnen fungeren...quote:Op zaterdag 20 april 2013 21:59 schreef kloddertje-roze-hierrr het volgende:
[..]
Optie een van ik geloof troel in het begin van dit topic. Op de dag krijg je daglicht door de wand open te zetten of de en suite deuren open te laten.

Ik las champignon.quote:Op zaterdag 20 april 2013 21:52 schreef Paxlie het volgende:
Zeg schat, heb jij je Champion trui aan? En de zonnebril die ik je heb gegeven?

Welk raam dan?quote:Op zaterdag 20 april 2013 22:31 schreef Zoheetik het volgende:
Creatief teckna! I like!
Desnoods gooi je er in de tussenwanden ook nog ramen in zodat je overdag in de keuken ook van de bovenkant licht hebt (ik weet niet hoe de windroos ten opzichte van de plattegrond staat - ik weet dat er al een raam bij de keuken zit).

De zon komt zonder muren al niet in de keukenquote:Op zaterdag 20 april 2013 22:50 schreef Zoheetik het volgende:
Die deuren kunnen trouwens ook horizontaal, gewoon de ene in de onderste nieuwe muur.
Om nog even verder te zeiken verwarren.

Maar dan kan je dus nooit gewoon even slapen overdag of de 1 uitslapen en de anderen voor de kinderen zorgen. Ik denk dat dit je in de praktijk dus veel meer geestelijk/ lichamelijk sloopt dan dat het je opleveren zal. Ik moet er zeker voor lange periode niet aan denken om mijn slaapkamer te delen met de kinderen en dan ook totaal geen privacy te hebben.. Met ramen er in maak je de kamers weer veel minder bruikbaar. Bovenin kozijnen zal geen extra licht gevenquote:Op zondag 21 april 2013 00:09 schreef R2R het volgende:
Tot die tijd zou ik gaan voor het opklapbare bed / slaapbank in de woonkamer, en de kinderen in de huidige slaapkamer.

Maar het nadeel ervan vind ik dat je wel erg weinig woonkamer overhoudt.quote:

Nee juist niet zo is er in de kinderkamer prima licht en in de woonkamer toch ook.quote:Op zondag 21 april 2013 00:32 schreef R2R het volgende:
Vergeet niet dat kamers zonder licht en waar je niet naar buiten kan kijken niet erg meehelpen aan je goede humeur. En overdag ga je er ook niet voor je plezier zitten, dus je dwingt elkaar min of meer om altijd met z'n 4 in dezelfde ruimte te gaan zitten (woonkamer).
 het is echt puur voor slapen niet om tv te kijken of wat dan ook.
 het is echt puur voor slapen niet om tv te kijken of wat dan ook.

).
).

Ik ging er eigenlijk vanuit dat de ouders in de 'nieuwe kamer' gingen slapen en de kinderen in de bestaande slaapkamer. Ouders hebben domweg geen grote kamer nodig omdat ze doorgaans alleen slapen en vrijen in de slaapkamer en kinderen gewoon een groot deel van de dag op hun slaapkamer doorbrengen (spelen, lezen, muziek luisteren, leren).quote:Op zondag 21 april 2013 00:09 schreef R2R het volgende:
Neem aan dat de kinderen nu nog niet zo oud zijn, als ze ouder worden zijn ze denk ik niet blij met een kast/berging (want een kamer zonder direct daglicht mag je officieel geen kamer noemen).

Er zit ook een nadeel aan, namelijk dat er geen licht komtquote:Op zondag 21 april 2013 07:18 schreef Troel het volgende:
Het voordeel van geen licht in je slaapkamer is wel dat het er heerlijk donker is

Die kids zijn 2 en 4 meen ik, die van mij zijn 3 en 6 en spelen echt zelden in hun kamers, altijd beneden in de woonkamer.quote:Op zondag 21 april 2013 09:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ging er eigenlijk vanuit dat de ouders in de 'nieuwe kamer' gingen slapen en de kinderen in de bestaande slaapkamer. Ouders hebben domweg geen grote kamer nodig omdat ze doorgaans alleen slapen en vrijen in de slaapkamer en kinderen gewoon een groot deel van de dag op hun slaapkamer doorbrengen (spelen, lezen, muziek luisteren, leren).

Ik speelde altijd op mijn slaapkamer. En dan nog vind ik het altijd idioot als de ouders zichzelf de beste slaapkamer toebedelen omdat ze die macht hebben.quote:Op zondag 21 april 2013 09:11 schreef Fendy het volgende:
Die kids zijn 2 en 4 meen ik, die van mij zijn 3 en 6 en spelen echt zelden in hun kamers, altijd beneden in de woonkamer.

Dat klopt de kinderen krijgen hoe dan ook voor welke optie we dan ook gaan de allergrootste kamer en dus sowieso met licht..quote:Op zondag 21 april 2013 09:08 schreef Isabeau het volgende:
Ik ging er eigenlijk vanuit dat de ouders in de 'nieuwe kamer' gingen slapen en de kinderen in de bestaande slaapkamer. Ouders hebben domweg geen grote kamer nodig omdat ze doorgaans alleen slapen en vrijen in de slaapkamer en kinderen gewoon een groot deel van de dag op hun slaapkamer doorbrengen (spelen, lezen, muziek luisteren, leren).
Dat klopt ze zijn 4 (al is de oudste bijna 5) en 2.quote:Op zondag 21 april 2013 09:11 schreef Fendy het volgende:
Die kids zijn 2 en 4 meen ik, die van mij zijn 3 en 6 en spelen echt zelden in hun kamers, altijd beneden in de woonkamer.

Wie doet dat dan?quote:Op zondag 21 april 2013 09:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik speelde altijd op mijn slaapkamer. En dan nog vind ik het altijd idioot als de ouders zichzelf de beste slaapkamer toebedelen omdat ze die macht hebben.

Bijna alle ouders geven zichzelf de grootste/beste slaapkamer in het huis. Tenminste vroeger bij al mijn nichtjes en vriendinnetjes wel. En mijn eigen ouders. Misschien is dat wel helemaal veranderd hoorquote:

Nee hoor dat is nogsteeds zo.. ook in de klustopics op fok kiezen ouders daar meestal voorquote:Op zondag 21 april 2013 09:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Bijna alle ouders geven zichzelf de grootste/beste slaapkamer in het huis. Tenminste vroeger bij al mijn nichtjes en vriendinnetjes wel. En mijn eigen ouders. Misschien is dat wel helemaal veranderd hoor

Oh, ik dacht hier in het topic. Ik heb ook de master bedroom in mijn huis. Kinderen zijn geboren ver nadat we dit huis kochten. Lijkt me erg onlogisch om vervolgens mijn baby in een enorme kamer te proppen en zelf in een kleinere kamer te gaanquote:Op zondag 21 april 2013 09:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Bijna alle ouders geven zichzelf de grootste/beste slaapkamer in het huis. Tenminste vroeger bij al mijn nichtjes en vriendinnetjes wel. En mijn eigen ouders. Misschien is dat wel helemaal veranderd hoor

SPOILER: Teckna optieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Dan beter hier het beste van maken en tzt als het mogelijk is verhuizen.
 Dan beter hier het beste van maken en tzt als het mogelijk is verhuizen.

Het is toch ook weer zo als je er 2 hebt welke moet je dan de grootste geven. Dan maar allebei klein, problem fixed. Trouwens ik heb 1 zoon en die heeft een grotere kamer dan wij maar dat kon makkelijk in een huis met 4 slaapkamers en 1 zolder.quote:Op zondag 21 april 2013 09:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]

Ik heb 3 slaapkamers en een flinke zolder, ik sliep al jaren in de grootste kamer en de 2 andere kamers zijn ongeveer even groot, maar iets kleiner dan de mijne. Ga ik echt niet proberen om 2 garderobekasten en een 2-persoons bed in een te kleine kamer te proppenquote:Op zondag 21 april 2013 09:58 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Het is toch ook weer zo als je er 2 hebt welke moet je dan de grootste geven. Dan maar allebei klein, problem fixed. Trouwens ik heb 1 zoon en die heeft een grotere kamer dan wij maar dat kon makkelijk in een huis met 4 slaapkamers en 1 zolder.

Televisie neemt nog wel het minste ruimte inquote:Op zondag 21 april 2013 10:12 schreef Pvoesss het volgende:
Ik dus wel. Ik hoef sowieso geen televisie of andere dingen op de slaapkamer te hebben. Dus ik zie niet in waarom ik in een hele grote kamer zou moeten slapen.

waarom ga je niet in jouw huis samenwonen en dan rustig een ander huis gaan zoeken die genoeg slaapkamers heeft?quote:Op zondag 21 april 2013 09:51 schreef Pvoesss het volgende:
Ik heb in mijn huis ook 3 slaapkamers.
Zouden we heel veel van kunnen maken maar de locatie is echt verkeerd, heel gehorig, nare buren en zullen we beide nooit echt gelukkig worden

Volgens mij quote je het antwoord al in je vraagquote:Op zondag 21 april 2013 10:45 schreef computergirl het volgende:
[..]
waarom ga je niet in jouw huis samenwonen en dan rustig een ander huis gaan zoeken die genoeg slaapkamers heeft?

Dat lijkt mij op de lange termijn ook een goede optie. Of inn dit huis gewoon met schermen en dan hun bed tegen de berging aan. Een 90m2 appartement kan prima 2/3 slaapkamers hebben maar vanwege alleen ramen aan 1 kant is dat in deze gewoon lastig.quote:Op zondag 21 april 2013 10:45 schreef computergirl het volgende:
[..]
waarom ga je niet in jouw huis samenwonen en dan rustig een ander huis gaan zoeken die genoeg slaapkamers heeft?

ze woont nu toch op deze locatie en met deze buren, samen met twee kinderen. Een veel te klein flatje verbouwen om ergens een 3e slaapkamertje in te bouwen lijkt mij een dure, onpraktische en tijdelijke oplossing.quote:Op zondag 21 april 2013 10:48 schreef Fendy het volgende:
[..]
Volgens mij quote je het antwoord al in je vraag

Te verbouwen woning is koop, Pvoess haar woning is huur.quote:Op zondag 21 april 2013 10:52 schreef computergirl het volgende:
[..]
ze woont nu toch op deze locatie en met deze buren, samen met twee kinderen. Een veel te klein flatje verbouwen om ergens een 3e slaapkamertje in te bouwen lijkt mij een dure, onpraktische en tijdelijke oplossing.

Er moet heus wel iets te regelen zijn met dat hok van Pax.quote:Op zondag 21 april 2013 11:10 schreef Kreator het volgende:
Maar met 2 kinderen in een appartement waar je geen slaapkamer in kunt maken, word je wel gelukkig?

Maar dan kijk je verder en heeft het geen washok dus dat moet al in een slaapkamer en kan niet op de badkamer. In de badkamer kunnen geen kasten zoals nu wel het geval is Moet dus ook in die slaapkamer maar daar moet dan ook al onze spullen heen wat nu dus in de gang zou kunnen of de badkamer .Verder is er in de keuken niet de mogelijkheid om zooi op te bergen zoals nu wel is. Het is een huis wat er op het oog beter uit ziet door de endeling maar in feite is dat het dus niet eens.
 Maar dan kijk je verder en heeft het geen washok dus dat moet al in een slaapkamer en kan niet op de badkamer. In de badkamer kunnen geen kasten zoals nu wel het geval is Moet dus ook in die slaapkamer maar daar moet dan ook al onze spullen heen wat nu dus in de gang zou kunnen of de badkamer .Verder is er in de keuken niet de mogelijkheid om zooi op te bergen zoals nu wel is. Het is een huis wat er op het oog beter uit ziet door de endeling maar in feite is dat het dus niet eens. 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |