Hier in Drenthe is zelfs de lokale overheid er mee bezig:quote:Op zondag 21 april 2013 22:52 schreef Paxlie het volgende:
Magoed, even logisch dan.
[..]
We kunnen altijd nog een stapelbed neerzetten in wat nu het toilet is en dan gewoon plassen en poepen in de douche. Wel irritant dat je dan de poep door het putje moet stampen
Kinderen kunnen altijd tijdens de sex naar binnen komen lopen. Of ze daarvoor 1 of 2 deuren moeten openen maakt niet heel veel uit.quote:Op zondag 21 april 2013 22:28 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Privacytechnisch gezien is dat kak, dat ze ten allen tijde je kamer in kunnen komen. Het is best awkward om tijdens de sex een stel kinderogen te zien
quote:Op zondag 21 april 2013 23:15 schreef Awakie het volgende:
[..]
Kinderen kunnen altijd tijdens de sex naar binnen komen lopen. Of ze daarvoor 1 of 2 deuren moeten openen maakt niet heel veel uit.
Je kan altijd even een stoel voor die deur zetten tijdens je lenigheidsoefening.
'Plassen onder de douche' vind ik één ding en stiekem nog wel acceptabel ook, je stront door het afvoerputje prakken lijkt me toch net ietsje teveel gevraagd, en ook niet zo heel erg hygisch.quote:Op zondag 21 april 2013 23:09 schreef cvboer het volgende:
[..]
Hier in Drenthe is zelfs de lokale overheid er mee bezig:
http://nos.nl/audio/45999(...)onder-de-douche.html
quote:Op zondag 21 april 2013 23:45 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
'Plassen onder de douche' vind ik één ding en stiekem nog wel acceptabel ook, je stront door het afvoerputje prakken lijkt me toch net ietsje teveel gevraagd, en ook niet zo heel erg hygisch.
Garpje.
quote:Op maandag 22 april 2013 00:05 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Wat een drama maakt men er weer van. Probeer het zo te maken dat je bij een eventuele verkoop tegen minimale kosten de oude situatie kunt herstellen. Probeer dus wanden zoveel mogelijk aan de muren en het plafond vast te maken (en niet de vloer). Vervolgens huur je een goedkope Pool om het weer helemaal strak te zetten. Dat is altijd goedkoper dan dragende muren weghalen, keukens en badkamers verbouwen.
Hier lees ik dat je wel een (extra) slaapkamer wilt in je huis Pvoesss ?quote:Op zaterdag 20 april 2013 19:49 schreef Paxlie het volgende:
Korte toelichting, ik wil binnenkort gaan samenwonen met mijn vriendin. Dat houdt in dat er twee (kleine) kinderen meekomen en ik dus meer dan één slaapkamer nodig heb. Ik heb een fantastisch mooi appartement maar echt voorbereid op een gezin is het niet.
Gevolg: er moet een slaapkamer bij komen. Die slaapkamer hoeft niet groot. Een bed van 2.10 bij 1.80 moet er passen (met wat omloop) en dan zijn we er wel. Kasten kunnen in de gang bijvoorbeeld.
Het is sowieso het overwegen waard, maar de berging bij de keuken houden heeft echt enorm veel positieve punten.quote:Op maandag 22 april 2013 11:58 schreef 4wood het volgende:
Jeutje, best stormlooptopic dit. Niet alles gelezen (beetje plaatjes gekeken), maar heb je onderstaand ook overwogen?
[ afbeelding ]
De technische ruimte kun je de helft kleiner maken, en wegwerken achter een schuifwand. Geen aparte ruimte meer dus. Het verlies aan bergruimte kun je compenseren door in de grote slaapkamer een grote kastenwand te maken aan de lange zijde, of door afgebeeld in bovenstaande paint. Zo verlies je volgens mij zo min mogelijk echte woonruimte, en heb je toch 2 slaapkamers en een bergruimte.
De wasmachine (+ droger) kun je in de badkamer kwijt als daar geen plek meer voor is achter de schuifwand in jullie toekomstige slaapkamer. Blijft enkel dus het gebrek aan een raam.
Een opklapbaar bed in de woonkamer bedoel je?quote:Op maandag 22 april 2013 12:16 schreef Ole het volgende:
Kastbed zou ook nog kunnen. Hoef je niets te verbouwen.
Ja. Wel weer lastig als je wil uitslapen en de kinderen niet.quote:Op maandag 22 april 2013 12:18 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Een opklapbaar bed in de woonkamer bedoel je?
Geen optie, heeft geen privacy en is gewoon lastig als 1 v/d 2 in bed wil liggen. We willen een eigen kamer.quote:Op maandag 22 april 2013 12:19 schreef Ole het volgende:
[..]
Ja. Wel weer lastig als je wil uitslapen en de kinderen niet.
Huidige plek douche is waar al het leidingwerk zit daarvan. Aan de onderkant zeg maar. De muur in het midden mag niet weg want is dragend.quote:Op maandag 22 april 2013 12:45 schreef 8472_ het volgende:
Hoe ga ik dit uitleggen zonder plaatjes... het wordt wel een hele verbouwing, maar geen leidingen omleggen.
De entree wordt kleiner. Een rechthoekige ruimte met deur naar wc, badkamer (deur op plek huidige douche) en woonkeuken.
Een gedeelte van de huidige hal wordt bij de keuken/woonkamer getrokken.
De bergruimte blijft ongewijzigd.
De huidige muur tussen woonkamer en slaapkamer verdwijnt. Zie nu een grote ruimte voor je.....
Hier maak je links een slaapkamer (met raam!) Middenin een ruime woonkamer (met raam!), en uiterst rechts nog een slaapkamer (met raam!)
Wil iemand dit please voor me tekenen?
(heb voor dit hele verhaal speciaal een account geopend, dus wil graag begrepen worden hihi)
ja ongeveer welquote:
Wordt het zo niet heel smal? Zou zonde zijn om mijn matrassen van 90cm breed weg te moeten doenquote:Op maandag 22 april 2013 15:20 schreef -Paul- het volgende:
Als je het niet erg vindt om door de badkamer naar de slaapkamer te moeten. Je kunt het muurtje eventueel naar links van de terrasdeur verplaatsen of laten verspringen om de rechter kamer wat groter te maken.
[ afbeelding ]
Bedoel je onoverkomelijk?quote:Op maandag 22 april 2013 15:24 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Wordt het zo niet heel smal? Zou zonde zijn om mijn matrassen van 90cm breed weg te moeten doen
Die deur vind ik niet overkomelijk trouwens.
Ja maar mannen doen dat he, op de ander haar kant liggen zodat ze zelf niet in de nattigheid hoeven te slapen.quote:Op maandag 22 april 2013 16:24 schreef Pvoesss het volgende:
1 ding klopt er niet trouwens.. Pax ligt altijd op de andere helft van het bed.
En ik kook meestalquote:Op maandag 22 april 2013 16:24 schreef Pvoesss het volgende:
1 ding klopt er niet trouwens.. Pax ligt altijd op de andere helft van het bed.
Weet je, het interesseert me geen werkelijk geen fuck wie mijn döner maaktquote:
Döner maak je niet, dat haal je.quote:Op maandag 22 april 2013 16:32 schreef Fendy het volgende:
[..]
Weet je, het interesseert me geen werkelijk geen fuck wie mijn döner maakt
Goeie optie. Onthoud ik voor later.quote:
Co-sleepenquote:Op dinsdag 23 april 2013 09:36 schreef Troel het volgende:
[..]
Dus? Dat wil niet zeggen dat er meer gaan komen natuurlijk
En als dat zo is, dan worden ze tof en gok ik dat ze lekker in een co-sleeper slapen
Oh kak.quote:Op dinsdag 23 april 2013 10:54 schreef Pvoesss het volgende:
Nee daar zit dus helaas geen raam.
Dan was het echt een makkelijke keus geweest.![]()
[ afbeelding ]
Dit zijn de enige ramen
Wat voor eisen precies? Want je kan hem natuurlijk zo groot maken als je wiltquote:Op dinsdag 23 april 2013 11:44 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Een bedstee is natuurlijk uit het jaar nul en voldoet totaal niet aan de eisen van deze tijd.
Moderniseren. Je hoeft niet op de aardappels te gaan liggen nee.quote:Op dinsdag 23 april 2013 11:44 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Een bedstee is natuurlijk uit het jaar nul en voldoet totaal niet aan de eisen van deze tijd.
Of zakken hooi/stroquote:Op dinsdag 23 april 2013 11:45 schreef Ticootje het volgende:
Moderniseren. Je hoeft niet op de aardappels te gaan liggen nee.
En dan hooikoorts hebben.quote:
HaHaHa dan is het geen bedstee meer. In een bedstee heb je weinig ruimte, moet je over elkaar heen klimmen (midden in de nacht). Überhaupt moet je er in klimmen. Dan heb je nog de praktische manier van het opmaken van een bedstee, het verschonen van het beddengoed. Daarnaast moet je met de luiken open slapen wil je nog enige frisse lucht binnen krijgen.quote:Op dinsdag 23 april 2013 11:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat voor eisen precies? Want je kan hem natuurlijk zo groot maken als je wilt
Als je ook aan het voeteind deurtjes doet kun je op die manier het bed gewoon okay opmaken. Dat je de deurtjes 's nachts openlaat lijkt me logisch... Als je zelf je bedstee maakt kun je 'm zo hoog, laag en breed maken als je wilt. Ik zou 'm juist wat hoger maken zodat je eronder een hoop lades kunt vullen met alle extra spullen die in het huis nodig zijn... Is het de meest ideale manier? Neuh, denk het niet, maar dat is een hok zonder ramen natuurlijk ook niet...quote:Op dinsdag 23 april 2013 11:50 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
HaHaHa dan is het geen bedstee meer. In een bedstee heb je weinig ruimte, moet je over elkaar heen klimmen (midden in de nacht). Überhaupt moet je er in klimmen. Dan heb je nog de praktische manier van het opmaken van een bedstee, het verschonen van het beddengoed. Daarnaast moet je met de luiken open slapen wil je nog enige frisse lucht binnen krijgen.
Wat ik zo even kan bedenken.
Nee, sowieso is mijn huis veel groter dan de hare. Zelfs na verbouwing.quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:01 schreef debuurvrouw het volgende:
Is het een idee om appartement te koop te zetten en te gaan samenwonen in huis waar vriendin nu woont? Tenminste, als die groter is. En die is nu al berekend op de kindjes. Dan kan je na verkoop samen iets kopen wat geschikter is voor een gezin.
Hoewel ik als hopeloos ouderwetse ziel erg ben voor eerst de relatie eens een jaartje de kans te geven. Als de liefde echt voor eeuwig is dan is ie dat volgend jaar ook nog en heb je tijd zat om te gaan samenwonen. Just my two ongevraagde cents
Ah oke. Nou ja soms bedenk je zomaar iets creatiefs out of the boxquote:Op dinsdag 23 april 2013 13:05 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Nee, sowieso is mijn huis veel groter dan de hare. Zelfs na verbouwing.
Nieuwbouwhuis, dus 2.80quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:09 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ah oke. Nou ja soms bedenk je zomaar iets creatiefs out of the box![]()
Hoe hoog is je plafond eigenlijk? Heb je ruimte voor een verdieping in te bouwen voor een bed? Een vriendin had dit boven haar keuken Ideale oplossing want groot genoeg voor ook (lage) kasten
hmmm, das niet superruim maar niet onmogelijk op zich! Lever je ook geen vloeroppervlak in... Tenzij je 2 meter bent dan is het minder fijn.quote:
Uitslapen kan toch sowieso niet met 2 ukken. Het ging meer om privacy. Als je boven ligt heb je niet meteen de koters naast je staan als je ff ligt te schaken.quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:15 schreef Doedezemaar het volgende:
Daarmee hebben ze dan nog steeds geen oplossing voor het uitslapen/overdag in bed willen liggen, daar hebben ze kennelijk een echte aparte kamer voor nodig.
als je toch hoog en droog ligt heb je daar geen last van?quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:15 schreef Doedezemaar het volgende:
Daarmee hebben ze dan nog steeds geen oplossing voor het uitslapen/overdag in bed willen liggen, daar hebben ze kennelijk een echte aparte kamer voor nodig.
Gaat niet over de verbouwing. Jammer.quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:18 schreef debuurvrouw het volgende:
(Ik lig nooit in bed overdag dus ik begrijp die drang niet zo maar goed, ieder z'n ding)
Ik denk dat je met een paar stevige balken wat muurankers en planken al een heel eind bent. En anders een kant en klare hoogslaper van Ikea. Die zijn superhoog. Heb je alleen geen kast boven.quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:45 schreef Pvoesss het volgende:
Die drang is er ook niet.. Maar soms is een uurtje blijven liggen gewoon heel fijn terwijl de andere de kinderen om 06:00 op zondagmorgen de broodjes smeert etc.
Ik vind een verdieping in de woonkamer overigens wel een goed idee![]()
Maar lijkt mij al een stuk duurder dan sommige andere oplossingen.
Je kunt er zelfs nog voor kiezen om het bad te laten staan en daar de douche in te maken. En dan de douche weghalen en daar een opklapbed te maken.quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:45 schreef SiIk het volgende:
Anders gewoon zo, dat bad is toch maar luxe.
Bad staat er niet, kapstok zoals die getekend is klopt ook niet, daar staan nu 2 lage kasten.quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:55 schreef Kreator het volgende:
[..]
Je kunt er zelfs nog voor kiezen om het bad te laten staan en daar de douche in te maken. En dan de douche weghalen en daar een opklapbed te maken.
Het is 2.80 hoog.quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:56 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Èen soortement hoogslapen zou ik niet doen in de woonkamer.
Grote kans dat vrije hoogte 2m60 is (dat is het nieuwbouwminimum, niet 2m80), stel dat je 80 cm vrije hoogte boven het bed rekent + 20 cm voor matras en constructie, dan hou je eronder dus maar 1m60 over. Net niet bruikbaar dus.
Het zou wel kunnen in de huidige slaapkamer, dan zou je een kastenwand kunnen maken die ook een hoogslaper is, met het ouderlijk bed boven, bereikbaar vanuit de ene kamer en de kinderbedden eronder, bereikbaar vanuit de andere kamer.
Ik had zo'n zolder in een schuin dak. Dus de muur was daar wel drie meter hoog. Zat je niet gelijk met je bakkes aan het plafond bij wakker schieten. Om nog maar te zwijgen over andere posities die je eventueel zou willen innemen.quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:50 schreef Pvoesss het volgende:
Kast hoeft niet het gaat echt alleen om het bed.
Maar een los bed in de woonkamer compleet in het zicht zien wij dan weer absoluut niet zitten
Dan hou je 1,80 over om onderdoor te lopen. Dat is best laag.quote:
Of een hoog bed met eronder kasten. Muur boven die kasten voor privacy en dergelijke.quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:00 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dan hou je 1,80 over om onderdoor te lopen. Dat is best laag.
Dan nog blijft er voor mij te weinig ruimte over.quote:
Privacytechnisch gaat dat hem niet worden gok ikquote:Op dinsdag 23 april 2013 14:01 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dan nog blijft er voor mij te weinig ruimte over.
Het meubel zou zoiets kunnen worden:
[ afbeelding ]
Een vide.quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:05 schreef Pvoesss het volgende:
Dat en we willen beide dat de kinderen een goede ruimte hebben om te spelen, leren etc.
[ afbeelding ]
Zoals de buuf zegt vind ik wel leuk
...dan blijft er wel erg weinig ruimte over om te werken aan de relatie.... Lijkt me niks om seks te hebben terwl je kinderen onder je liggen.quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:01 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dan nog blijft er voor mij te weinig ruimte over.
Het meubel zou zoiets kunnen worden:
[ afbeelding ]
Naam: 3DBedstee
Dit specifieke plaatje zou ik dan wel weer eng vinden met kleine kinderenquote:Op dinsdag 23 april 2013 14:05 schreef Pvoesss het volgende:
Dat en we willen beide dat de kinderen een goede ruimte hebben om te spelen, leren etc.
[ afbeelding ]
Zoals de buuf zegt vind ik wel leuk
Zo heeft Piglet toch ook jaren geslapen?quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:07 schreef Troel het volgende:
[..]
Dit specifieke plaatje zou ik dan wel weer eng vinden met kleine kinderenEn ik zou op zijn minst een ophaaltrap willen
Die hadden toch een hoogslaper in de slaapkamer?? Niet in de woonkamer?quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:11 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Zo heeft Piglet toch ook jaren geslapen?
Oh zo. Tsja, er zijn legio mensen met trappen in de woonkamer, daar zijn ook wel weer oplossingen voor te bedenken. Plankje op de trap vastmaken met een touwtje of riempje oid etc. etc.quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:12 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Die hadden toch een hoogslaper in de slaapkamer?? Niet in de woonkamer?
Met zo'n lage balustrade? Overigens hadden die volgens mij gewoon 2 slaapkamers?quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:11 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Zo heeft Piglet toch ook jaren geslapen?
Ik heb een open trap in de woonkamer. Gewoon niet spelen op de trap. Traphekje.quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:13 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Oh zo. Tsja, er zijn legio mensen met trappen in de woonkamer, daar zijn ook wel weer oplossingen voor te bedenken. Plankje op de trap vastmaken met een touwtje of riempje oid etc. etc.
klopt ja, die hadden zo'n hoogslaper in de slaapkamerquote:Op dinsdag 23 april 2013 14:12 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Die hadden toch een hoogslaper in de slaapkamer?? Niet in de woonkamer?
Dat zou ik niet snel in de woonkamer zetten.quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:16 schreef Ynske het volgende:
[..]
klopt ja, die hadden zo'n hoogslaper in de slaapkamer
[ afbeelding ]
Gezien de 4 verdiepingen boven mijn appartement verwacht ik niet dat ik een dragende muur mag gaan aanpassenquote:Op dinsdag 23 april 2013 14:18 schreef Puala het volgende:
[ afbeelding ]
En zoiets? Dus huidige slaapkamer iets inkorten, deur van/naar de woonkamer weg en muurtje wat opschuiven. Deur ook wat opschuiven naar de badkamer toe. En dan daar naast de ouderlijke slaapkamer? En dan zelf kijken waar de deur handig is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |