quote:Update 06.17 uur:
Volgens lokale politie zijn er 144 gewonden waarvan 17 kritiek. Meeste gewonden hebben gebroken botten, verwondingen door rondvliegend metaal en gescheurde trommelvliezen. Alisdair Conn, hoofd van de hulpdiensten van het Massachusetts General Hospital, verklaart in 25 jaar niet een dergelijk bloedbad onder de Amerikaanse bevolking te hebben meegemaakt. "Dit is iets wat je alleen maar kan verwachten in een oorlogsgebied."
Update 06.51 uur:
The Boston Globe meld dat de Saoedische gewonde die ondervraagd werd in het ziekenhuis een twintigjarige student met een geldig visum is.
bronquote:Update 10.45 uur:
De FBI heeft de leiding over het onderzoek naar de bomexplosies. De Amerikaanse autoriteiten gaan uit van een terroristische aanslag, maar tasten vooralsnog in het duister over het motief of de identiteit van de daders.
Congresleden zeiden dat men zelfs geen idee heeft of het om binnenlandse dan wel buitenlandse daders gaat. De verantwoordelijkheid voor het geweld is niet opgeëist.
WBZ-TV meldde dat de FBI een appartement in Revere, een voorstad van Boston, is binnengevallen. De politie van Massachusetts bevestigde later dat er een arrestatiebevel is uitgevaardigd in verband met het onderzoek naar de explosies, maar wilde geen verdere details prijsgeven.
Het hoofd van de politie van Boston, Edward Davis, zei dat de autoriteiten geen specifieke informatie hadden binnengekregen dat er iets stond te gebeuren tijdens de marathon.
quote:Doden bij explosies in Boston
Bij de finish van de marathon van Boston hebben zich twee krachtige explosies voorgedaan. De politie van Boston spreekt van 2 doden en 23 gewonden.
Op beelden van een van de explosies is te zien hoe een van de deelnemers neervalt. De explosie vindt plaats achter een rij dranghekken. Sommige lopers rennen in paniek weg. Mensen in gele hesjes trekken de hekken weg om slachtoffers achter de hekken te bereiken.
Achter de hekken zijn gewonden te zien aan wie hulp wordt verleend. Toeschouwers op een tribune tegenover de plaats van een explosie proberen snel weg te komen. Op foto's van een verlaten straat is veel bloed te zien.
Pakketje
Het Lenox Hotel is ontruimd. Mogelijk had dit te maken met de vondst van een verdacht pakketje. De politie heeft zelf een derde explosie veroorzaakt, mogelijk om te voorkomen dat het pakketje zou afgaan.
Op de eerste tv-beelden zijn veel ambulances en brandweerwagens te zien. De reddingswerkzaamheden maken een goed georganiseerde indruk, van paniek is geen sprake. Er ligt veel rommel op de grond. Wat het is, is niet te zien.
Patriot's Day
De staat Massachussets waarin Boston ligt viert vandaag Patriot's Day, de dag waarop de eerste veldslagen van de Amerikaanse Onafhankelijkheidsoorlog worden herdacht.
De koplopers waren al twee uur binnen toen de explosie zich voordeed. Enkele seconden later volgde een tweede, zeggen getuigen. Volgens de politie waren op dat moment nog veel deelnemers op weg naar de finish op Boylston Street. Aan de marathon deden zo'n 27.000 mensen mee.
De politie van Boston gaat er nu vanuit dat de explosies bij de Boston Marathon zijn veroorzaakt door bommen. Amerikaanse inlichtingendiensten doen dat ook, zegt persbureau Reuters.
Een bron bij een inlichtingendiensten heeft tegen persbureau AP gezegd dat er nog twee bommen zijn gevonden, die niet zijn afgegaan. Ze zijn inmiddels onschadelijk gemaakt. Volgens de Boston Globe lag één van de niet-ontplofte bommen op een glazen voetbrug.
De organisatie van de marathon laat op Facebook en Twitter weten dat de explosies bij de finishline zijn veroorzaakt door bommen.
Speech van Obama:quote:Explosions rock Boston Marathon
Blasts near the finish line of the Boston Marathon killed two people and injured 22 others Monday, Boston police said. The marathon itself, on its Facebook page, referred to the blasts as bombs. Authorities did not say immediately what caused the explosions.
Massachusetts General Hospital said it was treating 19 injured people; Tufts Medical Center reported that some injured were to be treated there as well.
The explosions sent smoke billowing into the air at Copley Square, turning a site of celebration into a mess of destruction.Crowds had gathered in the area to watch the runners.
Out of an abundance of caution, the Lenox Hotel was evacuated, the Boston Globe reported, as authorities looked into possible security concerns.
Officials in other cities, including New York, tightened security as as result.
bron: http://edition.cnn.com/20(...)index.html?hpt=hp_t1
Live streamsquote:Good afternoon, everybody. Earlier today, I was briefed by my homeland security team on the events in Boston. We’re continuing to monitor and respond to the situation as it unfolds. And I’ve directed the full resources of the federal government to help state and local authorities protect our people, increase security around the United States as necessary, and investigate what happened.
The American people will say a prayer for Boston tonight. And Michelle and I send our deepest thoughts and prayers to the families of the victims in the wake of this senseless loss.
We don’t yet have all the answers. But we do know that multiple people have been wounded, some gravely, in explosions at the Boston Marathon.
I’ve spoken to FBI Director Mueller and Secretary of Homeland Security Napolitano, and they’re mobilizing the appropriate resources to investigate and to respond.
I’ve updated leaders of Congress in both parties, and we reaffirmed that on days like this there are no Republicans or Democrats -- we are Americans, united in concern for our fellow citizens.
I’ve also spoken with Governor Patrick and Mayor Menino, and made it clear that they have every single federal resource necessary to care for the victims and counsel the families. And above all, I made clear to them that all Americans stand with the people of Boston.
Boston police, firefighters, and first responders as well as the National Guard responded heroically, and continue to do so as we speak. It’s a reminder that so many Americans serve and sacrifice on our behalf every single day, without regard to their own safety, in dangerous and difficult circumstances. And we salute all those who assisted in responding so quickly and professionally to this tragedy.
We still do not know who did this or why. And people shouldn’t jump to conclusions before we have all the facts. But make no mistake -- we will get to the bottom of this. And we will find out who did this; we'll find out why they did this. Any responsible individuals, any responsible groups will feel the full weight of justice.
Today is a holiday in Massachusetts -- Patriots’ Day. It’s a day that celebrates the free and fiercely independent spirit that this great American city of Boston has reflected from the earliest days of our nation. And it’s a day that draws the world to Boston’s streets in a spirit of friendly competition. Boston is a tough and resilient town. So are its people. I'm supremely confident that Bostonians will pull together, take care of each other, and move forward as one proud city. And as they do, the American people will be with them every single step of the way.
You should anticipate that as we get more information, our teams will provide you briefings. We're still in the investigation stage at this point. But I just want to reiterate we will find out who did this and we will hold them accountable.
Thank you very much.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De daders hebben het gedaan.quote:
1e is overleden, 2e is inderdaad on the runquote:Op vrijdag 19 april 2013 12:32 schreef Kper_Norci het volgende:
Van wat ik hier lees is de 2e nog steeds niet gepakt
Waar gaat dit heenquote:
Misschien heeft iemand de politie getipt naar aanleiding van de foto's, anders zouden ze misschien nooit gepakt zijn.quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:34 schreef AMDB het volgende:
Zou een dergelijke klopjacht niet voorkomen kunnen worden als ze de beelden niet vrijgegeven hadden? Lijkt mij nog wel een punt van evaluatie als dit voorbij is...
Ligt eraan. Het is nu wel een duidelijke 'America, fuck yeah!'-demonstratie geworden natuurlijk met de SWAT en zelfs National Guard die erop zitten.quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:34 schreef AMDB het volgende:
Zou een dergelijke klopjacht niet voorkomen kunnen worden als ze de beelden niet vrijgegeven hadden? Lijkt mij nog wel een punt van evaluatie als dit voorbij is...
Denk het niet. Het is wel toevallig dat het vrijgeven van de foto's en deze klopjacht kort na elkaar plaatsvinden, maar ik denk niet dat het één de oorzaak is van het ander.quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:34 schreef AMDB het volgende:
Het is alleen nog even wachten op Arniequote:Op vrijdag 19 april 2013 12:36 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Ligt eraan. Het is nu wel een duidelijke 'America, fuck yeah!'-demonstratie geworden natuurlijk met de SWAT en zelfs National Guard die erop zitten.
Wat moet je dan? Ze gooiden explosieven in het rond, schoten op politie, etc.quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:36 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Ligt eraan. Het is nu wel een duidelijke 'America, fuck yeah!'-demonstratie geworden natuurlijk met de SWAT en zelfs National Guard die erop zitten.
Heb je meteen een sniper in je nekquote:Op vrijdag 19 april 2013 12:38 schreef nummer_zoveel het volgende:
9000 Agenten hebben ze nu toch ingezet he? Stond in het vorige topic.
Als crimineel zou ik nu gewoon even een supermarkt overvallen.
Je vergeet de military police nogquote:Op vrijdag 19 april 2013 12:36 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:38 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ja. Ik zou hem zo vertrouwen.quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:35 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Een vriendelijk gezicht.
Maar zo zie je maar, schijn bedriegt.
Ja, supergoed idee met allemaal agenten die op hoogspanning staan:')quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:38 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ja. Me too.quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:39 schreef Melleyn het volgende:
Hoop wel dat ze hem levend te pakken krijgen
Hmm, ik wil niet vooruitlopen op de zaken, maar het kan toch ook dat ze op een massacre zijn gegaan toen de foto's vrijkwamen, omdat ze nu toch niet meer konden vluchten?quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:36 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Denk het niet. Het is wel toevallig dat het vrijgeven van de foto's en deze klopjacht kort na elkaar plaatsvinden, maar ik denk niet dat het één de oorzaak is van het ander.
Dat kan natuurlijk vanwege hele andere dingen zijn, bijvoorbeeld niet meewerken met onderzoek.quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:39 schreef NightH4wk het volgende:
Twee mannen opgepakt. Volgens de scanner.
twitter:AP twitterde op vrijdag 19-04-2013 om 12:39:11BREAKING: AP sources: Boston bomb suspects from Russia region near Chechnya, lived in US at least 1 year. -SS reageer retweet
Die agenten hebben ze vast uit de verre omgeving, waar nu een tekort is.quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:39 schreef Fides het volgende:
[..]
Ja, supergoed idee met allemaal agenten die op hoogspanning staan:')
Als je suicidaal bent.
het is ook niet mijn tandartsquote:Op vrijdag 19 april 2013 12:40 schreef Ryan3 het volgende:
Het is niet de stagiair bij mijn vrouw iig.
Doe dat dan ook niet.quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:40 schreef AMDB het volgende:
[..]
Hmm, ik wil niet vooruitlopen op de zaken, maar...
quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:40 schreef Ryan3 het volgende:
Het is niet de stagiair bij mijn vrouw iig.
MIT heeft een reactor.quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:41 schreef Maisnon het volgende:
Hadden ze nu geprobeerd bij MIT ook bommen te planten? Ik kan het nergens duidelijk vinden in al die chaos
Er is een achtervolging geweest van MIT naar Watertown, waarbij geschoten is en er zijn ook verhalen dat er explosieven uit de auto gegooid zijn.quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:41 schreef Maisnon het volgende:
Hadden ze nu geprobeerd bij MIT ook bommen te planten? Ik kan het nergens duidelijk vinden in al die chaos
twitter:MichaelSkolnik twitterde op vrijdag 19-04-2013 om 12:38:29massive convoy of National Guard moving in. reageer retweet
Dat zou wat zijn... Vreemd ook...quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:41 schreef FredVleespet het volgende:
twitter:AP twitterde op vrijdag 19-04-2013 om 12:39:11BREAKING: AP sources: Boston bomb suspects from Russia region near Chechnya, lived in US at least 1 year. -SS reageer retweet
Dus? Laatst nog in de reactor van Delft geweest. Succes als je daar wilt binnenkomen met je snelkookpan.quote:
Dus die namen die ze hebben vrijgegeven slaan nergens op?quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:41 schreef FredVleespet het volgende:
Ik zou niet denken dat het dezelfde persoon is.quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:44 schreef NightH4wk het volgende:
[ afbeelding ]
Hmm, blijft nog wat onduidelijk.
Welke namen?quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:44 schreef Fides het volgende:
[..]
Dus die namen die ze hebben vrijgegeven slaan nergens op?
Zou me niets verbazen als ze die explosieven in eerste instantie daar wilde planten en toen betrapt werden en dat de achtervolging begonquote:Op vrijdag 19 april 2013 12:43 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Er is een achtervolging geweest van MIT naar Watertown, waarbij geschoten is en er zijn ook verhalen dat er explosieven uit de auto gegooid zijn.
Van geplante bommen bij MIT heb ik niets gezien.
Ze pakken flink uit jaquote:Op vrijdag 19 april 2013 12:36 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Is dat niet bij Tsjetsjenië?quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:41 schreef FredVleespet het volgende:
Volgens mij heb ik ergens gelezen dat ze naar New York wilden rijden, met de explosieven. Dus dat ze daar mogelijk nog aanslagen wilden plegen.quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:44 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Zou me niets verbazen als ze die explosieven in eerste instantie daar wilde planten en toen betrapt werden en dat de achtervolging begon
Chechnya is Tsjetsjenië.quote:
Lijkt Liberty City wel als je nog niet heel de stad in kanquote:Op vrijdag 19 april 2013 12:45 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Ze pakken flink uit ja
[ afbeelding ]
het klinkt als een slechte politie film.quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:44 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Zou me niets verbazen als ze die explosieven in eerste instantie daar wilde planten en toen betrapt werden en dat de achtervolging begon
??? Dat komt uit een film.quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:45 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Ze pakken flink uit ja
[ afbeelding ]
Nou, da's een heeeeel andere naam.quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:46 schreef hmmmz het volgende:
AP: Surviving Boston bomb suspect identified as Dzhokhar A. Tsarnaev, 19, of Cambridge, Mass.
5, nog 1 voordat het leger in actie komt.quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:47 schreef CrushedTinBox het volgende:
Lijkt wel op GTA, heeft zeker al 3 sterren te pakken.
joh hou eens op met dat stomme geneuzelquote:Op vrijdag 19 april 2013 12:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Als hij het wel was, dan had ze persoonlijk de FBI opgebeld, zei ze net iig.
God zit in het geneuzel.quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:48 schreef N.icka het volgende:
[..]
joh hou eens op met dat stomme geneuzel
Lijkt me waarschijnlijk dat het pijpbommen betrof; als ze nog een bomaanslag wilden plegen zou ik zwaarder materiaal verwachten.quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:44 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Nog even wachten op de choppersquote:Op vrijdag 19 april 2013 12:47 schreef CrushedTinBox het volgende:
Lijkt wel op GTA, heeft zeker al 3 sterren te pakken.
In het groene shirt is hetzelfde als in het rode shirt [e.g., zijn wang]. En die in het groene shirt lijkt op de man met de witte cap. Nog wat onduidelijk idd. Zal straks wel duidelijker worden.quote:
Pardon?quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:49 schreef nummer_zoveel het volgende:
Nou, dan zijn het waarschijnlijk dus helemaal niet die jongens van die foto's.
Bron graag.quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:50 schreef Symer het volgende:
De doodgeschoten verdachte heette Zokar Sarnav.
Geen Sunil en Mike dus?quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:50 schreef Symer het volgende:
quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:48 schreef Bellatrix het volgende:
The Associated Press @AP 1m
BREAKING: AP: Surviving Boston bomb suspect identified as Dzhokhar A. Tsarnaev, 19, of Cambridge, Mass.
Is het nou de dooie of de levende?quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:50 schreef Symer het volgende:
Rus?quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:50 schreef Symer het volgende:
Namen waren toch zelf door de FBI vrijgegeven?quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:52 schreef AMDB het volgende:
Mensen die denken dat het die Sunil is, lijkt amper op de verdachte op de foto's
Dat bedoel ik. Je ziet foto's van een jongen die echt wat donkerder is en uitziet of ie uit India komt, de ander is veel bleker.quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:52 schreef AMDB het volgende:
Mensen die denken dat het die Sunil is, lijkt amper op de verdachte op de foto's
Volgens mij niet.quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:53 schreef Fides het volgende:
[..]
Namen waren toch zelf door de FBI vrijgegeven?
Beetje aan het campen daarquote:Op vrijdag 19 april 2013 12:49 schreef Disorder het volgende:
Gezellig, zo in je tuin:
[ afbeelding ]
nopequote:Op vrijdag 19 april 2013 12:53 schreef Fides het volgende:
[..]
Daarnaast heeft Sunil ook een grote glimlach en een rij tanden die dus nooit in dat kleine mondje van de verdachte passen.quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:53 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Je ziet foto's van een jongen die echt wat donkerder is en uitziet of ie uit India komt, de ander is veel bleker.
Media, geloof ik.quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:53 schreef Fides het volgende:
[..]
inderdaad, zoals bij tim mcveighquote:Op vrijdag 19 april 2013 12:54 schreef Brum_brum het volgende:
Het zou wel eens leuk zijn als ze een terrorist zouden laten leven voor een proces. Kan meer inzicht bieden in hun wereldje dan die standaard eenzijdige overheidscommunicatie.
Ik denk dat dit waarschijnlijk slecht aflooptquote:Op vrijdag 19 april 2013 12:54 schreef Brum_brum het volgende:
Het zou wel eens leuk zijn als ze een terrorist zouden laten leven voor een proces. Kan meer inzicht bieden in hun wereldje dan die standaard eenzijdige overheidscommunicatie.
Of nog meer snelkookpannenquote:Op vrijdag 19 april 2013 12:49 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Lijkt me waarschijnlijk dat het pijpbommen betrof; als ze nog een bomaanslag wilden plegen zou ik zwaarder materiaal verwachten.
misschien dus in hun eigen belang om iedere terrorist dood te maken: kunnen ze hun eigen verhaal verzinnen en het volk de 'juiste' kant op sturen....quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:54 schreef Brum_brum het volgende:
Weet ik niet, het is '1 van de verdachten'.quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:53 schreef Dagonet het volgende:
[..]
[..]
Is het nou de dooie of de levende?
Als je er nu een koopt kom je meteen op de no fly list van de VS denk ik.quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:56 schreef AMDB het volgende:
Ik weet wel dat ik geen snelkookpan meer durf te kopen![]()
idd, om zo de illuminati/bilderberggroep buiten schot te laten toch?quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:56 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
misschien dus in hun eigen belang om iedere terrorist dood te maken: kunnen ze hun eigen verhaal verzinnen en het volk de 'juiste' kant op sturen....
Tuurlijk wel, anders kan je toch nooit meer een knaller van een maaltijd kokenquote:Op vrijdag 19 april 2013 12:56 schreef AMDB het volgende:
Ik weet wel dat ik geen snelkookpan meer durf te kopen![]()
Als ik iets heb waargenomen door deze media-aandacht is het dat media tegenwoordig echt 0,0 te vertrouwen is en VOLLEDIG gaat voor ¤. Ze verkopen letterlijk sprookjes.quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:56 schreef MaxMark het volgende:
Haha, CNN ook zo'n mooie stempel met "DEAD" over de verdachte heen
Voor complotten is BNW.quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:56 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
misschien dus in hun eigen belang om iedere terrorist dood te maken: kunnen ze hun eigen verhaal verzinnen en het volk de 'juiste' kant op sturen....
Nee maar het verhaal dat een terrorist altijd puur evil is die door gekke denkbeelden boosaardig is geworden is een stuk makkelijker voor je oorlogswensen dan iemand die is doorgedraaid nadat zijn familie in Pakistan ofzo gedubbeltapt is met een drone nadat ze dorpsgenoten onder het puin van een eerdere aanval vandaan probeerden te halen.quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:57 schreef julian6 het volgende:
[..]
idd, om zo de illuminati/bilderberggroep buiten schot te laten toch
juistquote:Op vrijdag 19 april 2013 12:59 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Nee maar het verhaal dat een terrorist altijd puur evil is die door gekke denkbeelden boosaardig is geworden is een stuk makkelijker voor je oorlogswensen dan iemand die is doorgedraaid nadat zijn familie in Pakistan ofzo gedubbeltapt is met een drone nadat ze dorpsgenoten onder het puin van een eerdere aanval vandaan probeerden te halen.
quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:59 schreef Disorder het volgende:
Gevonden op somethingawful forums: http://vk.com/id160300242
Lijkt op hem. Jep.
Duidelijk, lijkt me een match.quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:59 schreef Disorder het volgende:
Gevonden op somethingawful forums: http://vk.com/id160300242
Lijkt op hem. Jep.
Fijnquote:Opmerkelijk pagina
5 pagina's
Salamworld: Mijn religie - de islam.
ISLAM. MOSLIMS. ISLAM.
Een grote groep - moskeeën vk.com / r_mosques
Dakantsaa))
pablik met de nadruk
Evil Corporation
4'000'000 abonnees binnenkort!
ILyaha `la` illa-Llah-laten geluiden in onze harten
"... En doe goed, want Allah houdt van degenen die goed doen." (Koran 2-195)
Iemand zin om in de Makro te testen of hun snelkookpannen in hun backpacks passen?quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:57 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Als je er nu een koopt kom je meteen op de no fly list van de VS denk ik.
Ik zeg niet dat het hier is gebeurd maar dat de overheid er zoals altijd ook belang bij heeft bij wat het geaccepteerde verhaal word. Als je dat ontkent ben je echt niet slim en cool anti bnw hoor.quote:
quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:01 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Iemand zin om in de Makro te testen of hun snelkookpannen in hun backpacks passen?
Tamerlan says he doesn't usually take his shirt off so girls don't get bad ideas: "I'm very religious."quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:01 schreef Disorder het volgende:
En de ander: http://johanneshirn.photoshelter.com/gallery/-/G0000VQW7v6xWA7o/
"Henk de Vries."quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:02 schreef Maisnon het volgende:
Ik was op facebook gaan kijken en had al wat variaties van zn naam geprobeerd maar ik wist niet hoe je z'n naam daadwerkelijk uitspreekt
Over het algemeen zijn mensen volgens mij op zijn verrotst als ze jong zijn juist.quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:59 schreef Robijn48 het volgende:
Zulke jonge mensen, en dan al zo verrot.
Staat wel een pan achter dus 100% bewijs.quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:04 schreef Melleyn het volgende:
[ afbeelding ]
Rechts zou hem dan moeten zijn
Die andere is een chinees?quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:04 schreef Melleyn het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:05 schreef Strani het volgende:
[..]
Staat wel een pan achter dus 100% bewijs.
Hoezo?quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:04 schreef Maisnon het volgende:
Nou als dit ze zijn, dan zijn ze allebei moslim, shit
En zijn vriendin is een bekeerdequote:Op vrijdag 19 april 2013 13:04 schreef Maisnon het volgende:
Nou als dit ze zijn, dan zijn ze allebei moslim, shit
Oude foto lijkt me.quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:04 schreef Melleyn het volgende:
[ afbeelding ]
Misschien dezelfde dan.quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:05 schreef Strani het volgende:
[..]
Staat wel een pan achter dus 100% bewijs.
Hoezo allebei moslim of hoezo shit?quote:
En nog steeds niets op CNN over het plunderen van dat kraampje natuurlijk.quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:56 schreef MaxMark het volgende:
Haha, CNN ook zo'n mooie stempel met "DEAD" in A-Team font over de verdachte heen
Ik denk inderdaad dat hij nu wel andere dingen aan zijn hoofd heeft dan zo te poseren..quote:
Alle normale moslims worden hier natuurlijk niet blij van.quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:06 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Hoezo allebei moslim of hoezo shit?
Die Dzhokhar geeft op zn profiel aan dat ie moslim is en de andere was ook heel religieus
O, okee, een jongmens dat radicaliseert dus.quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:06 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Hoezo allebei moslim of hoezo shit?
Die Dzhokhar geeft op zn profiel aan dat ie moslim is en de andere was ook heel religieus
Allah is the one!quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:07 schreef Disorder het volgende:
Youtube channel van onze 19 jarige Rambo: http://www.youtube.com/user/muazseyfullah/feed?filter=2
Nou dat zijn wel weer gezellige filmpjes jaquote:Op vrijdag 19 april 2013 13:07 schreef Disorder het volgende:
Youtube channel van onze 19 jarige Rambo: http://www.youtube.com/user/muazseyfullah/feed?filter=2
Die zeggen dat het geen echte moslims zijn, makkelijk zat.quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:08 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Alle normale moslims worden hier natuurlijk niet blij van.
Het is hem niet.quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:35 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Een vriendelijk gezicht.
Maar zo zie je maar, schijn bedriegt.
Oh neee mijn lieve jongen met lieve oogjesquote:Op vrijdag 19 april 2013 13:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Dus iedereen heeft urenlang met namen en profielen lopen rondstrooien alsof het pepernoten zijn, en nu blijkt dus dat de daders heel anders heten
Boh zoek hem op.quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:10 schreef Spongebobsterr het volgende:
[..]
Oh neee mijn lieve jongen met lieve oogjesis onterecht beschuldigd en nu is zijn naam beschuldigd on the internet. Wat vervelend nou.
Eh nee, de foto's van de daders kloppen waarschijnlijk welquote:Op vrijdag 19 april 2013 13:10 schreef Spongebobsterr het volgende:
[..]
Oh neee mijn lieve jongen met lieve oogjesis onterecht beschuldigd en nu is zijn naam beschuldigd on the internet. Wat vervelend nou.
Mwoah. Dat valt mee: http://en.wikipedia.org/wiki/Chechnya#Religionquote:Op vrijdag 19 april 2013 13:09 schreef DeParo het volgende:
Toch weer moslims maar wel vrij apart dat het Tsjetsjenen zijn.
quote:Islam is the predominant religion in Chechnya. Chechens are overwhelmingly adherents to Sunni Islam,[39] the country having converted to Islam between the 16th and the 19th centuries
Media 2013.quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Dus iedereen heeft urenlang met namen en profielen lopen rondstrooien alsof het pepernoten zijn, en nu blijkt dus dat de daders heel anders heten
Nee, hij ziet er te lief uit om het gedaan te hebben. Dat zie ik meteen.quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Eh nee, de foto's van de daders kloppen waarschijnlijk wel
Ghehe, was ook de eerste die mij opvielquote:Op vrijdag 19 april 2013 13:10 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Harry Potter is slecht. Geliked door verdachte.
Ik zou niet al te blij zijn, hij is denk ik al een maand dood.quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:10 schreef Spongebobsterr het volgende:
[..]
Ja, er is jem iets overkomen, dat moet wel.quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:12 schreef Symer het volgende:
[..]
Ik zou niet al te blij zijn, hij is denk ik al een maand dood.
Tsja. Breivik krijgt ook ladingen liefdesbrieven.quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:11 schreef Spongebobsterr het volgende:
[..]
Nee, hij ziet er te lief uit om het gedaan te hebben. Dat zie ik meteen.
ik weet niet hoe groot het gebied is waar ze zoeken, maar Watertown heeft zo'n 32k inwoners. Dat zijn best veel woningen om te doorzoeken.quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:12 schreef byah het volgende:
maar hoe kan het dat die vent nog steeds vrij rondloopt?
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)iet-het-Westen.dhtmlquote:Marina en Vladimir Abasjev − 18/12/99, 00:00
Russische intellectuelen adoreerden ooit het Westen. Kosovo, en nu Tsjetsjenië zorgden voor een omslag, het Westen krijgt scherpe kritiek. De journalisten Marina en Vladimir Abasjev peilden de stemming in het voormalige militaire bolwerk Perm.
De stad Perm in de Oeral strekt zich uit langs de oostelijke oever van de rivier de Kama. De stad buigt zich, als een gekromde lens, naar het oosten, naar zonsopkomst. Tot 1989 was Perm een gesloten stad; er mochten geen buitenlanders komen. De stad zat vol militaire complexen en geheimen. Het gerucht ging, dat Perm nummer 13 stond op de Amerikaanse lijst van doelen voor een kernaanval. Dit streelde de inwoners: zij speelden op hun manier een rol op het wereldtoneel.
Geïdealiseerd en romantisch, was het beeld van het Westen dat de intelligentsia koesterde vanaf de jaren zestig tot aan de perestroika. Op het Westen (die allesomvattende benaming gold voor Europa én Amerika) vestigde zij - vruchteloos, zo scheen het - de hoop op democratische vrijheid, een open maatschappij, rijkdom, een bloeiende cultuur, kortom, het leven zonder ideologische verboden. Een fictief Europa, als compensatie voor de eigen frustraties. ,,Goodbye America, O, waar ik nooit was'', zong de populaire Russische rockgroep Nautilus Pompilius.
Schrijver Anatolij Korolev verhaalde hoe hij in het begin van de jaren zestig, als scholier in Perm, de ontbrekende nummers van het tijdschrift Amerika opspoorde. Buitengewoon zeldzaam waren die. De gelukkige bezitters van dat tijdschrift waren in de regel telgen van hooggeplaatste partijmedewerkers. Zodra de nieuwe Amerika verscheen nodigden ze elkaar uit, als voor een verjaardagsfeest. Het tijdschrift opende het venster naar een andere wereld. De glanzende bladzijden van Amerika, en daarna de jeans, de eerste elpees van de Beatles en de Stones - het waren niet zozeer díngen, maar veeleer tekens die je inwijdden in een heiligdom.
Vandaag de dag is alles anders. Het Westen is dichterbij. In de straten van Perm hoort niemand meer op van een gesprek in het Engels, Frans of Duits. Perm heeft een stedenband met Louisville, in de staat Kentucky. De universiteit van Perm heeft al jaren banden met Oxford. De vele toeristenbureaus roepen de mensen op kerstmis te gaan vieren in Parijs of een stedentrip te maken in Italië. Mensen lopen langs schuttingen met de affiches van de legendarische rockgroep Nazareth.
Het Westen werd concreet en bereikbaar, maar het wonder geschiedde niet. Onze problemen bleven, en wij alleen kunnen ze oplossen.
Het laatste stormachtige decennium heeft in de houding van Russen ten aanzien van het Westen het een en ander bijgesteld. De euforie maakte plaats voor een zakelijker en deels kritischer houding: de grote mythe over 'ons' Westen vervloog. Dat blijkt uit de hieronder verzamelde meningen en oordelen, opgetekend in gesprekken met vertegenwoordigers van de Permse bovenlaag.
Aleksei Jegorov (leraar) illustreert zijn veranderde houding ten opzichte van het Westen met de affaire rond de Bank of New York (vermeend IMF-geld op geheime rekeningen van mensen in en rond het Kremlin, red.): ,,Dat is hun zaak, zij willen Clinton compromitteren, en wij zitten hier - als vijfde wiel aan de wagen''.
Voor de meerderheid van de Russen was de koude douche, het keerpunt in hun kijk op het Westen, de oorlog in Joegoslavië. De reportages uit Belgrado riepen medelijden met de Serviërs op, die machteloos moesten toezien hoe onomkeerbaar, plaats voor plaats, hun land werd verwoest. En hoewel de meeste Russen de etnische zuiveringen en de willekeur van Milosevic tegenover de Albanezen veroordeelden, riep het herstel van het 'recht', met militaire middelen, in een vreemd land, hevige verontwaardiging op.
,,Zo ga je niet met elkaar om. De VS hebben de Verenigde Naties genegeerd. En die deden op hun beurt alsof het een zaak van de Navo was'', zegt Jegorov. De positie van de VS en Europa laat zien dat de verhalen over mensenrechten retorica zijn, verhalen van wil en macht. De roerende bezorgdheid over de rechten van de Albanezen kon samengaan met geweld op zeer grote schaal. De Kosovo-oorlog wordt nu gebruikt als argument in discussies over de oorlog in Tsjetsjenië.
Als je de twee oorlogen vergelijkt, valt op dat Rusland en het Westen de rolverdeling verschillend bezien. Het Westen identificeert de positie van Rusland met die van de Serviërs, terwijl de Russische intelligentsia Tsjetsjenië in de rol van Milosevic ziet. Het Russische leger is, vanaf hier gezien, niet de agressor: ,,Dit is helemaal geen oorlog. Het is een politieke operatie om de bandietengroepen te liquideren, met behulp van het leger. De overwinning zit in de ontwapening van de bandieten en het voor de rechter brengen van de misdadigers'', aldus Jegorov.
,,Of is wat Amerika met Milosevic deed, voor ons verboden?'', zegt schrijfster Nina Gorlanova. Hier ziet men de Tsjetsjenen als agressors, die Dagestan zijn binnengevallen en de huizen van onschuldige burgers in Moskou en Volgodonsk hebben verwoest.
De huidige Tsjetsjeense oorlog is een van die zeldzame gebeurtenissen in Rusland, waarbij de intelligentsia het in principe eens is met de machthebbers. Daarmee week ze af van haar gebruikelijke missie: die van de onverzoenlijke opponent van de macht. Deze oorlog ziet men als noodzakelijk; er is geen andere uitweg dan vechten. Daarmee ontslaan de mensen de machthebbers niet van de verantwoordelijkheid voor de eerste Tsjetsjeense campagne in 1996.
Journalist Vladimir Vinnitsjenko: ,,Al vanaf het begin was ik tegen die oorlog. Het was waanzin, men had de problemen politiek moeten oplossen. De oorlog was toen het gevolg van een democratische heksenketel, van hetzelfde nationale separatisme dat we in Tatarstan zagen. Maar met Tatarstan is men er op politiek niveau uitgekomen. In Tsjetsjenië trok daarentegen een generaal (Doedajev) aan de touwtjes. En hij gebruikte geweld. De huidige situatie in Tsjetsjenië is het gevolg van vroegere fouten. En er is geen andere uitweg dan geweld met geweld te beantwoorden. Terrorisme, narcotica, de stroom valse dollars - het is als gangreen en vereist amputatie.''
Velen zijn ervan overtuigd dat deze oorlog economisch en politiek voordelig is voor bepaalde krachten in het tegenwoordige Rusland: de almachtige oligarchen. Niemand is trots op de roem van het Russische wapengeschut en het nationale reveille: ,,Het leger is slap, onmachtig en gaat onbehouwen te werk'', aldus Vinnitsjenko. Premier Poetin ontkomt echter aan de kritiek, omdat hij tot nu toe niet gezien wordt als een man die verwikkeld is in smerige politieke zaakjes. Hij is slechts verantwoordelijk voor de huidige 'gedwongen' oorlog.
In de opinie van de intelligentsia over de oorlog zitten nuances. Vrouwen doen in hun beoordeling bijvoorbeeld vaak een beroep op humanitaire principes: ,,Ik ben categorisch tegen elke oorlog, het gaat me aan het hart en ik heb medelijden met iedereen, de Russen én de Tsjetsjenen'', aldus kunstcritica Tatjana Tichonovets. ,,Ze zouden naar elke onderhandeling moeten gaan, gebruik moeten maken van iedere specialistische militaire tactiek, slechts om te voorkomen dat er in een oorlog mensen omkomen. Zo'n oorlog winnen is in principe onmogelijk'', zegt Marina Abramova, assistent professor aan de pedagogische academie.
Een delicate vraag is hoe de Tataarse moslims, die een aanzienlijk deel van de regionale Permse bevolking uitmaken, tegenover de oorlog staan. Chalil' Abubakirov, plaatsvervangend hoofd van het bestuur van het Bardim-district - waar veel Tataren wonen - is ervan overtuigd dat Moskou Tsjetsjenië de vrijheid moet geven. Hij komt publiekelijk voor zijn mening op.
Overigens is het ook in gesprekken met de Russische intelligentsia moeilijk een spoor van het imperialistisch gedachtengoed te vinden. Niemand zegt dat het noodzakelijk is Tsjetsjenië in het Russische rijk te houden. Men heeft het eerder over het gevaar dat wanneer ze Tsjetsjenië 'laten gaan', Rusland een criminele islamitische staat als buurman krijgt.
Het merendeel van de Russen is ontluisterd door de Westerse houding in die kwestie. Het Westen wordt verweten in Joegoslavië en Tsjetsjenië met twee maten te meten. De meningen lopen uiteen van de milde erkenning ,,dat de Westerse humanisten op een dwaalspoor zitten'' (de journalist Vinnitsjenko) tot de besliste beschuldiging: ,,Het Westen doet wat in haar voordeel is, en dat is een zwak Rusland'' (pedagoge Jelena Rjabinina).
Vinnitjsenko ziet zichzelf nog steeds als overtuigd westerling: ,,Ik ben anticommunist, liberaal, mijn familie van beide kanten heeft geleden onder de repressies. Mijn mening over het Westen heeft zich gevormd in de tijd van het eurocommunisme. Ook nu is mijn houding ten opzichte van het Westen niet veranderd, maar ik zie dat de westerse maatstaven vaak niet toepasbaar zijn. Wat Kosovo betreft zaten de Westerse humanisten verkeerd. De genocide van Milosevic is een bewuste overdrijving van het Westen. De reden hiervoor is een ideologische: men associeert Servië met het communistisch regime.''
,,Deze verdraaiing is als vanzelf ook toegepast op Tsjetsjenië. Maar daar hebben we van doen met een militair-feodale democratie met criminele aanleg: bandieten hebben de macht. Onderhandelingen met hen zijn alleen mogelijk vanuit een machtspositie, en die moet je eerst verkrijgen. Het Westen begrijpt de Russisch-Aziatische mentaliteit niet. De gewoonte om elkaar als vijand te zien speelt een rol, al vanaf de Eerste Wereldoorlog met de Duitsers. De angst voor de Russen leeft, zoals in Rusland nog steeds het imperialistisch revanchisme heerst, dat de communisten vandaag de dag nog belijden. Het Westen maakt een fout als het Rusland van zich afduwt, zoals bijvoorbeeld de Franse president Chirac deed. Dat speelt de revanchisten juist in de kaart. Wat zich nu afspeelt is een recidive van de koude oorlog. Als het westen zoveel machtiger is, en zoveel meer ervaren in de democratie, dan zou het een soepeler en verstandiger positie moeten innemen.''
,,Laat het Westen Chadzji Moerat of De gevangene van de Kaukasus van Lev Tolstoj maar eens lezen. Al begrijpen ze er maar 30 procent van - dan wordt alles duidelijk, zoals het al duidelijk was in 1903'', zegt Jegorov. ,,Wat zou Nederland ervan denken, als Friesland zich zou afscheiden?''
,,Dit is een binnenlandse aangelegenheid van Rusland. Het Westen moet zich met z'n eigen problemen bemoeien'', zegt Aïda Burasova, docente aan de pedagogische academie. Natalja Jermelova, onderwijzeres: ,,Ik bemoei me niet met het Westen, alleen met Rusland. De Tsjetsjenen blazen tenslotte ons op, en niet hen.''
Onze gesprekspartners weigeren de operatie in Tsjetsjenië te beschouwen als inmenging in de interne aangelegenheden van de republiek. Jegorov: ,,De Fransen hebben Bokassa onttroond. De VS vernietigen de narcobaronnen ergens in Colombia, terwijl dat toch ver van hun bed is. Maar in Tsjetsjenië, vlak aan onze flank, zijn ook narcobaronnen, en er is slavenhandel. Zou het de Britten niets doen, dat hun landgenoten daar het hoofd is afgehakt? Zij zwijgen omdat ze zelf Ulster hebben.''
Onze intelligentsia heeft kritiek op het Westen, maar van een blijvende vijandigheid is geen sprake. De Russen zien de grote lijn van de problemen met het Westen, en willen het Westen oproepen tot solidariteit in de strijd tegen de groeiende bedreiging van het moslimfundamentalisme. Dat gevaar onderschat Europa, volgens de Russen. ,,De islamitische dreiging is reëel. Zoals het opslokken van Europa door de bewoners van het moslim-continent, waaronder diezelfde Albanezen. De nationalistische krachten worden overal steeds groter'', aldus de schrijver Jegorov.
De Russische intelligentsia wil niet de mythe van het Westen inwisselen voor een schrikbeeld. Maar zij vraagt van het Westen enig begrip voor het feit dat het de Russen eenvoudigweg pijn doet als hun flatgebouwen worden opgeblazen, dat het vreselijk is als ze je kinderen ontvoeren en ondraaglijk om te zien hoe ze de hoofden van gijzelaars afhakken.
WTF hebben Tsjetsjenen tegen de VS?quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:12 schreef Fides het volgende:
Dus het zijn 2 broers, Djohar Tsarnaev en Tamerlan Tsarnaev? Ze noemen zichzelf Tsjetsjeen, gewoond in Makhachkala, Dagestan (volgens: http://vk.com/id160300242 , by the way: last seen today at 3:04 am ).
FBI ofzoquote:
HARRY POTTER LEERT KINDEREN EENHOORNBLOED DRINKEN!!! Wat is shirk eigenlijk?quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:10 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Dat ze moslim zijn weet ik ook haha maar ik bedoel meer dat hun aanslagen beperkt bleven tot Rusland.quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:11 schreef Disorder het volgende:
[..]
Mwoah. Dat valt mee: http://en.wikipedia.org/wiki/Chechnya#Religion
[..]
Ik denk dat je dit eerder in de radicale islam moet zoeken, niet in hun geboorteland.quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
WTF hebben Tsjetsjenen tegen de VS?
Ik bedoel Moskou heeft Tsjetsjenië platgebombardeerd?
Omdat moslimsquote:Op vrijdag 19 april 2013 13:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat filmpje.......quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:10 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Schijnt dat ze al langer heimelijk tegen de VS vechten in Irak en Afghanistan:quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Er wonen veel radicale Moslims in Tsjetjenië.quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je snapt wel wat voor type meisjes, vrouwen dit zijn hequote:Op vrijdag 19 april 2013 13:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Tsja. Breivik krijgt ook ladingen liefdesbrieven.
En ik altijd maar horen van vrouwen dat innerlijk ook heel belangrijk is
Ja, dat is ook een succes.quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:14 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat ze moslim zijn weet ik ook haha maar ik bedoel meer dat hun aanslagen beperkt bleven tot Rusland.
Als hij dat zou doen zou de situatie nog ingewikkelder worden, zowel van deur naar deur gaan alsook continue jezelf identificerenquote:Op vrijdag 19 april 2013 13:08 schreef G.R.S. het volgende:
CNN: Don't open the door unless he's clearly dressed as a police officer.
Tja, Breivik was verkleedt als een politieman
Het zijn ongetwijfeld Tsjetsjenen, en daar hoef je niks op voor te bereiden, dat land is al vakkundig gesloopt door de Russen.quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:04 schreef Strani het volgende:
Het goede nieuws is dat de VS wel geen invasie in Rusland zal voorbereiden
Vrouwen als Spongebobsterr?quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:15 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Je snapt wel wat voor type meisjes, vrouwen dit zijn he![]()
Niet nodig dit te noemen, mijns inziens.
Ja, maar die zijn vooral tegen Moskou.quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:15 schreef Disorder het volgende:
[..]
Er wonen veel radicale Moslims in Tsjetjenië.
Welke stream kijk jij?quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:16 schreef henkde_j het volgende:
Er komen 30SWAT mannekes uit een huis lopen
Dus, zat christenen die zich ook alleen maar met kerkzaken bezig houden.quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:09 schreef Phaelanx_NL het volgende:
https://www.youtube.com/user/muazseyfullah/feed?filter=2
Alleen maar bezig met Islam.
CNN tvquote:
quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:16 schreef henkde_j het volgende:
Er komen 30SWAT mannekes uit een huis lopen
Klopt. Maar veel Moslims hebben sowieso al flinke problemen met het Amerikaanse buitenland-beleid. Dat kan ook snel escaleren.quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:16 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, maar die zijn vooral tegen Moskou.
Ik bedoel de VS heeft in het grijze verleden die radicale moslims geholpen tegen toen nog de Sovjetunie.
Jeltsin, 1994, heeft Tsjetsjenië platgewalst.
Correct. Het gaat om 2 Tsjetjeense broers.quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:17 schreef speknek het volgende:
Ik was druk met werk en snap er nu geen reet meer van. Dus die Sunil waar iedereen het zeker van wist, had er totaal niks mee te maken?
Ja, en dan wel studeren in de VS?quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:18 schreef Disorder het volgende:
[..]
Klopt. Maar veel Moslims hebben sowieso al flinke problemen met het Amerikaanse buitenland-beleid. Dat kan ook snel escaleren.
blijkbaar, maar hij is nog wel vermistquote:Op vrijdag 19 april 2013 13:17 schreef speknek het volgende:
Ik was druk met werk en snap er nu geen reet meer van. Dus die Sunil waar iedereen het zeker van wist, had er totaal niks mee te maken?
Denk eigenlijk een briefing. maar zag er grappig uitquote:Op vrijdag 19 april 2013 13:18 schreef Drebbelman het volgende:
[..]Lekker makkelijk met 30 man tegelijk zo'n woning doorzoeken.
Of de bewoner had net een flinke bak versie koffie gezet, dat kan ook.
Net al gevonden in mijn supermarkt!quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:20 schreef Markeerstift het volgende:
Een voordeel is dat er nu wel veel mensen weten van de vermissing van Sunil
quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:19 schreef Disorder het volgende:
Van die gast z'n youtube pagina:
[ afbeelding ]
Holy shit. Haha.
Wasmiddel van je moeder?quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:20 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Net al gevonden in mijn supermarkt!
Fijne broer heb je danquote:Op vrijdag 19 april 2013 13:23 schreef TheDutchguy het volgende:
Suspect 1 is overreden door suspect 2 toen die vluchtte.
Nee.quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:24 schreef Nielsch het volgende:
De daders komen uit Tsjetjenië, dus de USA zal Georgië wel aanvallen, of zoiets.
Euh neequote:Op vrijdag 19 april 2013 13:24 schreef Nielsch het volgende:
De daders komen uit Tsjetjenië, dus de USA zal Georgië wel aanvallen, of zoiets.
Ik verwacht dan eerder Kazachstan, daar hebben ze olieveldenquote:Op vrijdag 19 april 2013 13:24 schreef Nielsch het volgende:
Naar aanleiding van een bomaanslag op een appartementencomplex, die later niet door Tsjetjsenen gepleegd bleek, maar door de voormalig werkgever van Putin, de FSB.quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:16 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, maar die zijn vooral tegen Moskou.
Ik bedoel de VS heeft in het grijze verleden die radicale moslims geholpen tegen toen nog de Sovjetunie.
Jeltsin, 1994, heeft Tsjetsjenië platgewalst.
Moslims hebben overal problemen meequote:Op vrijdag 19 april 2013 13:18 schreef Disorder het volgende:
[..]
Klopt. Maar veel Moslims hebben sowieso al flinke problemen met het Amerikaanse buitenland-beleid. Dat kan ook snel escaleren.
Ja, dat kan ik me herinneren, maar waarom dan in een menigte die naar een sportwedstrijd kijkt in Boston een bomaanslag plegen?quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Naar aanleiding van een bomaanslag op een appartementencomplex, die later niet door Tsjetjsenen gepleegd bleek, maar door de voormalig werkgever van Putin, de FSB.
Dat vraag ik mij inderdaad af, ik was er zelf van overtuigd dat het een militie of sekte was die tegen de nieuwe wapenwetten was of iets dergelijks.quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dat kan ik me herinneren, maar waarom dan in een menigte die naar een sportwedstrijd kijkt in Boston een bomaanslag plegen?
Welke logica zit daar achter?
Nou ja, het verwondert me wel dat er toch weer wrs moslims achter zitten, rogue elements, maar toch.quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:28 schreef CodeRood het volgende:
Dit is wel een rare wending zeg, niet dat het me verwondert, maar dus tóch weer....
'Football' wordt beter beveiligdquote:Op vrijdag 19 april 2013 13:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dat kan ik me herinneren, maar waarom dan in een menigte die naar een sportwedstrijd kijkt in Boston een bomaanslag plegen?
Indd, mijn moslim collega klaagt altijd over het feit dat mijn bureau niet voldoet aan de clean desk policy.quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:28 schreef Merkie het volgende:
[..]
Moslims hebben overal problemen mee. Maken zich druk om alles.
Ik dacht een doorgedraaide knutselaar met extreemrechtse neigingen.quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:29 schreef Piethur het volgende:
[..]
Dat vraag ik mij inderdaad af, ik was er zelf van overtuigd dat het een militie of sekte was die tegen de nieuwe wapenwetten was of iets dergelijks.
Dat weet ik ook niet.quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat betreft het Amerikaanse buitenland-beleid hebben ze daar alle recht toe.quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:28 schreef Merkie het volgende:
[..]
Moslims hebben overal problemen mee. Maken zich druk om alles.
Ik begin toch te twijfelen, iets is niet goed in dat geloof iig.quote:
Jij praat deze aanslag goed?quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:31 schreef Saysem het volgende:
Wat betreft het Amerikaanse buitenland-beleid hebben ze daar alle recht toe.
Whatever, kijk gewoon naar al die islamitische landen, als daar wat aan de hand is staat iedereen altijd als een debiel te schreeuwen. Dat zegt toch al genoeg.quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:31 schreef Saysem het volgende:
[..]
Wat betreft het Amerikaanse buitenland-beleid hebben ze daar alle recht toe.
Nee, er is wel een verschil tussen je druk maken en onschuldige mensen opblazen. Laat dat duidelijk zijn.quote:
twitter:BreeSison twitterde op vrijdag 19-04-2013 om 13:11:02SWAT entering home in #Watertown. Large pool of fresh blood found at back door. Basement unlocked #wbz http://t.co/iIJtjkOYTf reageer retweet
Wat een hoop onzin weer.quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:33 schreef Merkie het volgende:
[..]
Whatever, kijk gewoon naar al die islamitische landen, als daar wat aan de hand is staat iedereen altijd als een debiel te schreeuwen. Dat zegt toch al genoeg.
De Russen hebben flink huisgehouden in Tsjetsjenië waardoor veel Tsjetsjenen nog verder zijn geradicaliseerd. En toen kwam al-Qaeda.quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:13 schreef Ryan3 het volgende:
En die basisschool in 2004?quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:34 schreef Shawn het volgende:
[..]
De Russen hebben flink huisgehouden in Tsjetsjenië waardoor veel Tsjetsjenen nog verder zijn geradicaliseerd. En toen kwam al-Qaeda.
http://en.wikipedia.org/wiki/Caucasus_Emirate
Both the Russian Federation and the United States have designated the Caucasus Emirate as a terrorist organisation.
The United States government has offered US$5 million for information leading to the capture of the group's leader Dokka Umarov.
On July 29, 2011 the United Nations Security Council Al-Qaeda and Taliban Sanctions Committee added the Caucasus Emirate to the list of entities associated with Al-Qaeda.
Dus niet de Jemenitische tak van al-Qaeda heeft toegeslagen, maar de Tsjetsjeense tak van al-Qaeda?
Las een artikel hierover heel lang geleden. De inlichtingendiensten focussen zich op Midden-Oosterse types, al-Qaeda zet een Nigeriaan in. Vervolgens focussen ze zich op Afrikanen, komt al-Qaeda met een Europeaan, etc.
Dus als de aanslagplegers Tsjetsjenen zijn, dan zijn ze waarschijnlijk verbonden met het Kaukasisch Emiraat, de Tsjetsjeense tak van al-Qaeda, ook wel beter bekend van hun aanslag op een Russisch vliegveld in 2011:
Uiteraard is er iets niet goed in dat geloof, het is een religie namelijk. Maar volgens mij hoef je niet gelovig te zijn om als Tsjetsjeen ten strijde te trekken. Voor de moed die vereist is voor zelfopoffering in de vorm van een zelfmoordaanslag helpt een geloof natuurlijk wel, terwijl religies sowieso goed gedijen in een staat van wanhoop.quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik begin toch te twijfelen, iets is niet goed in dat geloof iig.
Ik praat ook met die lui hè irl.
Er is iets, ik weet niet wat dat is.
dat bedoel ik, kijk eens verder dan wat je op TV ziet. TV toont ons enkel wat we willen zien omdat ze daar geld mee kunnen verdienen.quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:35 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dat is geen onzin, dat is gewoon wat ik op TV zie.
Wellicht, maar Afghanistan, Irak, Syrië of Libië lijkt me niet de ideale vakantiebestemming.quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:36 schreef t-8one het volgende:
[..]
dat bedoel ik, kijk eens verder dan wat je op TV ziet. TV toont ons enkel wat we willen zien omdat ze daar geld mee kunnen verdienen.
Eng he, cultuurverschillenquote:Op vrijdag 19 april 2013 13:37 schreef Merkie het volgende:
[..]
Wellicht, maar Afghanistan, Irak, Syrië of Libië lijkt me niet de ideale vakantiebestemming.
Niet met een rugzak neem ik aan.quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:36 schreef Fides het volgende:
[..]
Onzin man. Je kan zo een baseballstadion binnen lopen als je een kaartje hebt.
Dus de suspect is een 'male Caucasian'?quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:34 schreef Shawn het volgende:
[..]
De Russen hebben flink huisgehouden in Tsjetsjenië waardoor veel Tsjetsjenen nog verder zijn geradicaliseerd. En toen kwam al-Qaeda.
http://en.wikipedia.org/wiki/Caucasus_Emirate
Both the Russian Federation and the United States have designated the Caucasus Emirate as a terrorist organisation.
The United States government has offered US$5 million for information leading to the capture of the group's leader Dokka Umarov.
On July 29, 2011 the United Nations Security Council Al-Qaeda and Taliban Sanctions Committee added the Caucasus Emirate to the list of entities associated with Al-Qaeda.
Dus niet de Jemenitische tak van al-Qaeda heeft toegeslagen, maar de Tsjetsjeense tak van al-Qaeda?
Las een artikel hierover heel lang geleden. De inlichtingendiensten focussen zich op Midden-Oosterse types, al-Qaeda zet een Nigeriaan in. Vervolgens focussen ze zich op Afrikanen, komt al-Qaeda met een Europeaan, etc.
Dus als de aanslagplegers Tsjetsjenen zijn, dan zijn ze waarschijnlijk verbonden met het Kaukasisch Emiraat, de Tsjetsjeense tak van al-Qaeda, ook wel beter bekend van hun aanslag op een Russisch vliegveld in 2011:
Deze gasten hebben de film ''Act of Valor'' gekeken denk ik.quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:36 schreef Fides het volgende:
[..]
Onzin man. Je kan zo een baseballstadion binnen lopen als je een kaartje hebt.
Ik denk omdat ze nog meer wilde doenquote:Op vrijdag 19 april 2013 13:37 schreef Markeerstift het volgende:
Ik snap niet dat die lui niet gewoon het land uit zijn gegaan, tijd zat gehad!
Ik zou inderdaad ook niet gauw naar een land in oorlog op vakantie gaan , maar er zijn genoeg islamitische landen waar je niets te vrezen hebt.quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:37 schreef Merkie het volgende:
[..]
Wellicht, maar Afghanistan, Irak, Syrië of Libië lijkt me niet de ideale vakantiebestemming.
In die film haalde zo'n soldaat ineens een gigantische militaire vlag uit z'n broekzak, best bizar was datquote:Op vrijdag 19 april 2013 13:39 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Deze gasten hebben de film ''Act of Valor'' gekeken denk ik.
Ik doel op dit:quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:38 schreef Merkie het volgende:
[..]
Cultuurverschil. Dat zijn oorlogsgebieden.
Dat men loopt te schreeuwen wanneer er iets gebeurd is gewoon een cultuurverschil. Ze zullen ons wel dooie rakkers vinden zonder enig gevoelquote:Op vrijdag 19 april 2013 13:33 schreef Merkie het volgende:
[..]
Whatever, kijk gewoon naar al die islamitische landen, als daar wat aan de hand is staat iedereen altijd als een debiel te schreeuwen. Dat zegt toch al genoeg.
Dooie rakkers zonder enig gevoel hebben wel minder de neiging om andersdenkenden af te slachten denk ik.quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:39 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Ik doel op dit:
[..]
Dat men loopt te schreeuwen wanneer er iets gebeurd is gewoon een cultuurverschil. Ze zullen ons wel dooie rakkers vinden zonder enig gevoel
ik moet de hele tijd aan Four Lions denken.quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:39 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Deze gasten hebben de film ''Act of Valor'' gekeken denk ik.
Ja, dat klopt er zijn idd heus wel materiële zaken te koppelen daaraan.quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Uiteraard is er iets niet goed in dat geloof, het is een religie namelijk. Maar volgens mij hoef je niet gelovig te zijn om als Tsjetsjeen ten strijde te trekken. Voor de moed die vereist is voor zelfopoffering in de vorm van een zelfmoordaanslag helpt een geloof natuurlijk wel, terwijl religies sowieso goed gedijen in een staat van wanhoop.
Ook wel hoor. Misschien niet bij de Yankees ofzo, maar bij "Eerste Divisie" wedstrijden wordt er niet zo moeilijk gedaan. Zitten ook duizenden mensen op de tribune.quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:38 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Niet met een rugzak neem ik aan.
Nounou, dat is me nogal een aanname.quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:40 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dooie rakkers zonder enig gevoel hebben wel minder de neiging om andersdenkenden af te slachten denk ik.
Zou ie inmiddels de stad niet al uit kunnen zijn?quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:41 schreef Robijn48 het volgende:
Ongelofelijk dat verdachte 2 het zo lang uithoudt.
quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:40 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
ik moet de hele tijd aan Four Lions denken.
En in welke termijn was dat, hoe lang zijn ze daar al?quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:41 schreef arjan1212 het volgende:
CNN meld nu dat ze gevlucht waren uit tsjetsjenie naar kazachstan en daarna naar america
Dat zou me niets verbazenquote:Op vrijdag 19 april 2013 13:41 schreef Melleyn het volgende:
[..]
Zou ie inmiddels de stad niet al uit kunnen zijn?
Dat is idd een aanname.quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:41 schreef t-8one het volgende:
[..]
Nounou, dat is me nogal een aanname.
Amerika begint de ene na de andere oorlog.
FBI zit erop boven op, dus daar zullen ze ook wel rekening mee houden.quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:41 schreef Melleyn het volgende:
[..]
Zou ie inmiddels de stad niet al uit kunnen zijn?
ze zouden studenten zijnquote:Op vrijdag 19 april 2013 13:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En in welke termijn was dat, hoe lang zijn ze daar al?
Precies, daarom vind ik dat ie het nog lang uithoudt.quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:43 schreef waht het volgende:
Ach, die knul houdt het niet lang uit. Als Amerikanen ergens van houden is het een goede jacht, ze zijn nu volledig in hun element en laten pas los als het prooi gepakt is.
Wat is dit?quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:44 schreef byah het volgende:
waarom zijn er zoveel agenten daar ter plaatse?
afleiding voor nieuwe bom in Boston?
Omdat ze hem graag willen aanhouden of uitschakelen misschien? Is maar een suggestie.quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:44 schreef byah het volgende:
waarom zijn er zoveel agenten daar ter plaatse?
afleiding voor nieuwe bom in Boston?
quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:13 schreef DeParo het volgende:
Artikel uit 1999:
'De Tsjetsjenen blazen óns op, niet het Westen'
[..]
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)iet-het-Westen.dhtml
quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:13 schreef DeParo het volgende:
Artikel uit 1999:
[..]
Russen hebben zelf ook aardig wat van Tsjetsjenie opgeblazen.quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:13 schreef DeParo het volgende:
Artikel uit 1999:
[..]
twitter:shawna_england twitterde op vrijdag 19-04-2013 om 12:04:20View from my house...crazy #watertown http://t.co/LFl1gVfASt reageer retweet
Hahaquote:Op vrijdag 19 april 2013 13:45 schreef iBenny het volgende:
twitter:shawna_england twitterde op vrijdag 19-04-2013 om 12:04:20View from my house...crazy #watertown http://t.co/LFl1gVfASt reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |