en dan lees ik net dit bericht: http://rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=120085quote:Op donderdag 18 april 2013 17:15 schreef gelestipjes het volgende:
Wat een drama vandaag met die wind. Ik zag er bij thuiskomst uit alsof ik had deelgenomen aan Parijs-Roubaix of zo. Echt overal zand. Als ik mijn neus snuit komt er alleen maar zwart spul uit. Moest af en toe ook echt stoppen omdat mijn ogen dan zo vol zand zaten dat ik niks meer kon zien.
Ja lijkt me echt waardeloos met dit weer om post te bezorgen. Hoewel met de bladblazer rondlopen ook niet zo'n succes was, ik zit ook onder het stof en zandquote:Op donderdag 18 april 2013 17:15 schreef gelestipjes het volgende:
Wat een drama vandaag met die wind. Ik zag er bij thuiskomst uit alsof ik had deelgenomen aan Parijs-Roubaix of zo. Echt overal zand. Als ik mijn neus snuit komt er alleen maar zwart spul uit. Moest af en toe ook echt stoppen omdat mijn ogen dan zo vol zand zaten dat ik niks meer kon zien.
maar kom je wel weer terug in dienst?quote:Op donderdag 18 april 2013 17:19 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja lijkt me echt waardeloos met dit weer om post te bezorgen. Hoewel met de bladblazer rondlopen ook niet zo'n succes was, ik zit ook onder het stof en zand![]()
Trouwens, volgens mij mag ik wel uit de OP hoorBen al 3 maanden uit dienst nu
Ik denk het niet, wil me verder ontwikkelen en heb een opleiding tot fitnessinstructeur gevonden die ik ga volgen. Dus beweging genoeg, en als ik het nieuws zo volg ga ik er niet op vooruit als ik hier terug in dienst komquote:Op donderdag 18 april 2013 17:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
maar kom je wel weer terug in dienst?
haha klopt. Maar je hebt het wel overwogenquote:Op donderdag 18 april 2013 17:23 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ik denk het niet, wil me verder ontwikkelen en heb een opleiding tot fitnessinstructeur gevonden die ik ga volgen. Dus beweging genoeg, en als ik het nieuws zo volg ga ik er niet op vooruit als ik hier terug in dienst kom
lekkerquote:Op donderdag 18 april 2013 17:23 schreef ErwinRommel het volgende:
Vanavond aardappels met rode kool en appeltjes, plus slavinken![]()
verschil moet er zijnquote:Vriendin mag het doen met haar dieetvoeding, gestoomde zalm met knijnevoer
Terug in de schoolbanken geen idee? En daarnaast een baantje bij de Post?quote:Op donderdag 18 april 2013 17:23 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ik denk het niet, wil me verder ontwikkelen en heb een opleiding tot fitnessinstructeur gevonden die ik ga volgen. Dus beweging genoeg, en als ik het nieuws zo volg ga ik er niet op vooruit als ik hier terug in dienst kom
Idd!!quote:Op donderdag 18 april 2013 17:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
lekker
[..]
verschil moet er zijn
Er staat toch dat ik een opleiding ga doen? Ik wil geen baantje bij de Post.. Ga nog liever het leger in, serieusquote:Op donderdag 18 april 2013 17:26 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Terug in de schoolbanken geen idee? En daarnaast een baantje bij de Post?
Met een opleiding bedoelde ik een beroepsopleiding, HAVO/VWO. Maar goed ik las niet goed genoegquote:Op donderdag 18 april 2013 17:26 schreef Selestha het volgende:
[..]
Er staat toch dat ik een opleiding ga doen? Ik wil geen baantje bij de Post.. Ga nog liever het leger in, serieus
gaat hard de tijd 3mnd alweerquote:Op donderdag 18 april 2013 17:19 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja lijkt me echt waardeloos met dit weer om post te bezorgen. Hoewel met de bladblazer rondlopen ook niet zo'n succes was, ik zit ook onder het stof en zand![]()
landelijk staan ze te dringen om bij de post te mogen werkenquote:Op donderdag 18 april 2013 17:26 schreef Selestha het volgende:
[..]
Er staat toch dat ik een opleiding ga doen? Ik wil geen baantje bij de Post.. Ga nog liever het leger in, serieus
Lijkt toch wel vaker en vaker te gebeuren dan... daar was ik al bang voor.quote:Op donderdag 18 april 2013 17:31 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Volgende week di hebben wij gamma karwei, donderdag karwei praxis en zaterdag ah
Ja kan best. Ik heb er bijna 15 maanden gewerkt, ik sta niet zo te dringenquote:Op donderdag 18 april 2013 17:31 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
landelijk staan ze te dringen om bij de post te mogen werken
Ja en die van donderdag zijn aanbiedinge voor koniginnedagquote:Op donderdag 18 april 2013 17:32 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Lijkt toch wel vaker en vaker te gebeuren dan... daar was ik al bang voor.
Tijdens de bestelling?quote:Op donderdag 18 april 2013 17:37 schreef ErwinRommel het volgende:
Een postchauffeur gepakt met dit
[ afbeelding ]
waar was dat?quote:Op donderdag 18 april 2013 17:37 schreef ErwinRommel het volgende:
[ afbeelding ]
Absurd!quote:Op donderdag 18 april 2013 17:37 schreef ErwinRommel het volgende:
[ afbeelding ]
Nope, wel in Rio en Sampa.quote:Op donderdag 18 april 2013 17:57 schreef ophaling10 het volgende:
@Erwin
ben je weleens in Forta geweest?
Havo en VWO zijn geen beroepsopleidingen, je bedoelt waarschijnlijk MBO/HBO.quote:Op donderdag 18 april 2013 17:28 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Met een opleiding bedoelde ik een beroepsopleiding, HAVO/VWO.
MBO/HBO bedoelde ik idd.quote:Op donderdag 18 april 2013 17:59 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Havo en VWO zijn geen beroepsopleidingen, je bedoelt waarschijnlijk MBO/HBO.
Het verbaast me trouwens dat jij mensen aanraadt het leger in te gaan, je bent zelf nota bene zwaar getraumatiseerd en waarschijnlijk beschadigd voor het leven teruggekomen.
Wij eten vandaag verse groentesoepquote:Op donderdag 18 april 2013 17:23 schreef ErwinRommel het volgende:
Vanavond aardappels met rode kool en appeltjes, plus slavinken![]()
Vriendin mag het doen met haar dieetvoeding, gestoomde zalm met knijnevoer
Dat is ook heerlijk, maar dan wel met stukjes rundvlees en eigengemaakte gehaktballetjesquote:Op donderdag 18 april 2013 18:04 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Wij eten vandaag verse groentesoep
Ik heb 8 jaar gewoond in nabij Sampa, waar de Embraer vliegtuigen gebouwd werden.quote:Op donderdag 18 april 2013 18:06 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
dat is het ook niet meer daar, vroeger gingen hordes nl ers erheen,de fora erover staan droog
Altijd met zelfgemaakte gehaktballetjes.....vind stuiterballen nooit zo'n succes daarmeequote:Op donderdag 18 april 2013 18:06 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat is ook heerlijk, maar dan wel met stukjes rundvlees en eigengemaakte gehaktballetjes
Met veel vermicelli er inquote:Op donderdag 18 april 2013 18:08 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Altijd met zelfgemaakte gehaktballetjes.....vind stuiterballen nooit zo'n succes daarmeeRundvlees had ik nu het geld niet voor dus volgende keer weer....
En wanneer komen jullie?
Ja deze keer zit er best veel vermicelli in.....vind mijn vriend niet zo en ik juist wel....quote:Op donderdag 18 april 2013 18:14 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Met veel vermicelli er in![]()
En daarnaast toast met boter.
Ohh ja, wanneer we komen
Dat is steeds weer afhankelijk van of van Lotusss of van mij. Onze werktijden verschillen vreselijk van elkaar. Daarnaast hebben we ook vaak een vol programma (vrijwilligerswerk, en militair gedoe).
Ik wil bewegen, fysiek bezig zijn. Niet de schoolbanken in, niet studeren. Dat is niets voor mij, daar ben ik vroeger arbeidsongeschikt door geraakt. Ik moet niet teveel in mijn hoofd zitten, laat mij maar hard werkenquote:Op donderdag 18 april 2013 17:28 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Met een opleiding bedoelde ik een beroepsopleiding, HAVO/VWO. Maar goed ik las niet goed genoeg
Het leger in? Leuk voor even, ze zoeken mensen.
Zelf in gezeten, geen spijt van gehad. Prachtige tijd was dat.
Tsja ik weet het nog niet hoor. Maar ik hou de optie wel open mocht er niets anders voor me zijnquote:Op donderdag 18 april 2013 18:03 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
MBO/HBO bedoelde ik idd.
Mbt mijn eerdere carriëre, het leger is voor een ieder een optie om zijn of haar grenzen te leren kennen, zowel fysiek als mentaal.
Daar ga je enkel beter op worden.
5% van de uitgezonden militairen houdt er iets op na, en helaas ben ik daar eentje van.
Maar mocht ik het overdoen? Zeker, want je zit in een mooie wereld, een wereld echt apart waar kameraadschap voorop staat.
Ik zou het zo weer doen, ondanks de gevolgen die dat voor mij heeft gehad
Inmiddels, 22 kilo lichter dan 2 jaar terug, ben ik zeker sportief ja. En ben er juist bij de post achter gekomen dat ik geniet van bewegen. En ik werk nu 8 uur per dag buiten, beweeg veel, en zou niet meer zonder kunnen. Baal nu echt als ik een dag op mijn kont zitquote:Op donderdag 18 april 2013 18:25 schreef dud0r het volgende:
Ben je zo sportief Selestha? Is iets als de ALO of CIOS dan niks voor je? Dan heb je daarna iets meer opties in het sportgebeuren.
@ GeintregeerdePool:
Chill he, 1 bundel. Ik blijf het ook een vreemd iets vinden dat ze ooit bedacht hebben dat 2 bundels handiger/goedkoper was.(Weet niet wat de reden is dat ze het ooit geprobeerd hebben)
exact. Mijn pa heeft ook 20 jaar in dienst gezeten. 6 maanden naar Bosnie geweest. Wel zwaar, maar wel een hele leuke tijd gehad.quote:Op donderdag 18 april 2013 18:03 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
MBO/HBO bedoelde ik idd.
Mbt mijn eerdere carriëre, het leger is voor een ieder een optie om zijn of haar grenzen te leren kennen, zowel fysiek als mentaal.
Daar ga je enkel beter op worden.
5% van de uitgezonden militairen houdt er iets op na, en helaas ben ik daar eentje van.
Maar mocht ik het overdoen? Zeker, want je zit in een mooie wereld, een wereld echt apart waar kameraadschap voorop staat.
Ik zou het zo weer doen, ondanks de gevolgen die dat voor mij heeft gehad
Hele dag op je kont zitten is inderdaad niks. Ik ben blij dat deze week rustiger was voor mij en dat ik al 3 avonden achter elkaar heb kunnen sporten. Morgen weer in de middag en dan heb ik deze week er alweer 12 uur training op zittenquote:Op donderdag 18 april 2013 18:36 schreef Selestha het volgende:
[..]
Inmiddels, 22 kilo lichter dan 2 jaar terug, ben ik zeker sportief ja. En ben er juist bij de post achter gekomen dat ik geniet van bewegen. En ik werk nu 8 uur per dag buiten, beweeg veel, en zou niet meer zonder kunnen. Baal nu echt als ik een dag op mijn kont zit
En ik heb al een opleiding op het oog, dus het komt wel goed.
Dit ^^^^. Combinatie van een paar uur intensief nadenken en lekker sporten/post bezorgen om het hoofd "leeg te maken" is ideaal.quote:Op donderdag 18 april 2013 18:37 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
Ik vind een afwisseling tussen de twee wel lekker. Zou niet 7 dagen per week op een stoel kunnen zitten, maar de hele dag rondlopen is ook niks voor mij.
op dagen met reclame werkt het zeker makkelijker dan met een extra bundel rondlopen, al heb ik het afgelopen zaterdag juist wel gedaan om zo sneller door een wijk heen te kunnen.quote:Op donderdag 18 april 2013 18:15 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Oh ja, ik zou nog vertellen hoe dat "nieuwe" bezorgen uit 1 bundel op piekdagen bevalt.
Ehm, nou zo'n beetje als op daldagen alleen dan met dikkere bundels
Maar serieus, ondanks de enkele sorteerfout hier en daar, gaat het echt veel gemakkelijker dan het 2-bundel systeem. De bedenkers van het 2-bundel systeem hadden blijkbaar nooit van hun leven post bezorgd en het management dat het invoerde ook niet. Wel "lekker" dat ze na meer dan een jaar erachter zijn gekomen dat het niet werkt en weer terug gaan naar het normale systeem.
Ja maar bij ons waren er eigenlijk 3 bundels: de 24U post en de N24U post plus de HAH. Tijdens het lopen kon je nog de 24U en de N24U al lopend samenvoegen, maar bij een flat had het geen enkele zin, je moest bv. voor nummer 77 de 24U pakken uit een bundel, dan de N24U uit de andere bundel, HAH erbij en natuurlijk controleren of er geen andere nummers tussen zaten. Geen enkele tijdwinst dus.quote:Op donderdag 18 april 2013 19:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
op dagen met reclame werkt het zeker makkelijker dan met een extra bundel rondlopen, al heb ik het afgelopen zaterdag juist wel gedaan om zo sneller door een wijk heen te kunnen.
Wat minder reclame op de hand nemen en dan twee bundel post erbij en dan even en oneven afwisselen. Ging op zich prima, zolang je maar niet te veel in je hand meeneemt. De rest van de straat had ik in een tas bij me
dat systeem was vanaf het begin al gedoemd te mislukken,quote:Op donderdag 18 april 2013 20:07 schreef GeintegreerdePool het volgende:
[..]
Ja maar bij ons waren er eigenlijk 3 bundels: de 24U post en de N24U post plus de HAH. Tijdens het lopen kon je nog de 24U en de N24U al lopend samenvoegen, maar bij een flat had het geen enkele zin, je moest bv. voor nummer 77 de 24U pakken uit een bundel, dan de N24U uit de andere bundel, HAH erbij en natuurlijk controleren of er geen andere nummers tussen zaten. Geen enkele tijdwinst dus.
Nu hoef je maar 1 bundel te controleren op fouten.
Of je wilde een straat met even/oneven rondlopen dan moest je 4 bundels pakken, 24U even + 24U oneven, N24U oneven + N24U oneven.
Enfin, super onhandig dus, geen wonder dat er zoveel oudere werknemers weggingen toen het begin vorig jaar ingevoerd werd.
In hoeverre is het met deze wind nog nodig om met een bladblazer te lopen?quote:Op donderdag 18 april 2013 17:19 schreef Selestha het volgende:
[..]
90 cent erbij?quote:Op donderdag 18 april 2013 20:25 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
dat systeem was vanaf het begin al gedoemd te mislukken,
alle tijd en geld die ze in dat soort dingen stoppen, dat kun je geen besparing meer noemen.
vandaar dat iedereen maar 90c bruto erbij krijgt
Geen idee. Als ik fiets met volle tassen komt de wind steeds vanuit een andere richting.quote:Op donderdag 18 april 2013 22:24 schreef eigendeegcookie het volgende:
Wat n wind he, en ik blijf maar piekeren over de kwestie volle tassen+ meewind / lege tassen tegenwind,
of dat zwaarder fietst of langer duurt in totaal,
dan met volle tassen tegenwind en met lege tassen meewind.
Ik ben er nl van overtuigd dat de laatste situatie veel gunstiger is, maar het gekke is dat wanner ik het vraagstuk weer eens ter sprake breng [op verjaardagen enzo] men zegt dat t niks uit maakt,
vooral geschoolde types denken dat.
Maar wat zeggen de postbezorgertjes? heel benieuwd!
Nou lege tassen wind mee is sneller dan lege tassen met wind tegen....quote:Op donderdag 18 april 2013 22:24 schreef eigendeegcookie het volgende:
Wat n wind he, en ik blijf maar piekeren over de kwestie volle tassen+ meewind / lege tassen tegenwind,
Ik ben er nl van overtuigd dat de laatste situatie veel gunstiger is, maar het gekke is dat wanner ik het vraagstuk weer eens ter sprake breng [op verjaardagen enzo] men zegt dat t niks uit maakt,
Nou met fietstassen achterop fiets ik sneller als zonder fietstassen opquote:Op donderdag 18 april 2013 23:02 schreef eigendeegcookie het volgende:
Nou lege tassen wind mee is sneller dan lege tassen met wind tegen....
Jaja, maar dat was de vraag niet......
Eerlijk gezegd denk ik dat het lood om oud ijzer is. Alleen liggen in het eerste geval de gemiddelde snelheden op de heen- en terugweg wat dichter bij elkaar dan in het tweede geval.quote:Op donderdag 18 april 2013 22:24 schreef eigendeegcookie het volgende:
de tassen van de post hebben een enorme cw waardequote:Op donderdag 18 april 2013 22:24 schreef eigendeegcookie het volgende:
Goedbedoelt tipje: mihoen er inquote:
Zoals ik al eerder beredeneerde: Het maakt per saldo niets uit, mits beide wijken exact even ver van het depot liggen en er niet te vaak gestopt hoeft ter worden voor stoplichten e.d.quote:Op vrijdag 19 april 2013 00:41 schreef eigendeegcookie het volgende:
Dus bij het depot zie je collega 1 met volle tassen in zuidwestelijke richting vertrekken , met tegenwind , hij zal straks keihard worden terug geblazen naar t depot , om de rest te halen.
Collega 2 gaat met volle tassen in noordoostelijke richting , met meewind, en die zal moeten vechten om met lege tassen zonder afstappen het depot te halen voor de rest.
de vraag is nu Wie heeft hier pech : collega 1 of collega 2 , of maakt t niks uit?
Sorry...niet verder gelezenquote:Op vrijdag 19 april 2013 10:39 schreef KatrienDuck het volgende:
Katrien zit vandaag met een stijve nek![]()
Gisteren 3 u. op de tocht zitten werken. De hele tijd stond de overheaddeur open en die flapdeuren gaan ook om de haverklap open. Ik zit daar pal tegenover. De volle wind stond erop, en ik had een dun dingetje aan. Dus vandaag maar 1 kant uit kijken!
Inderdaad, de afstand en t soort route naar de wijk zijn bij dit vraagstuk t zelfde.quote:Op vrijdag 19 april 2013 09:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder beredeneerde: Het maakt per saldo niets uit, mits beide wijken exact even ver van het depot liggen en er niet te vaak gestopt hoeft ter worden voor stoplichten e.d.
dat verschilt toch per regio want wo was het hier meer dan normaal en die pakkettenzooiquote:Op vrijdag 19 april 2013 08:28 schreef dud0r het volgende:
Daar staat tegenover dat de meeste ook later klaar zijn dan ik.
Meestal komt Peter nog even buurten 's ochtends. Maar kan ook zijn dat dat alleen op de piekdagen is.
Er is echt geen zak aan post vandaag. Woensdag was al weinig maar het is nu nog minder. En voor morgen staat er hier ook niet veel.
ga er snel achteraan want je blijft je irriteren, ook tijdens cao overleg is het weer naar voren gekomen werk =moneyquote:Op vrijdag 19 april 2013 11:10 schreef Herfstblad het volgende:
Pff! De tijden staan echt te krap voor mijn wijk. Elke dag mis ik 5 - 10 minuten, maar donderdag is wel het toppunt. Ik zou er op donderdag maar 1:50 uur over moeten lopen, terwijl ik minimaal 2:10 uur er over loop. 1:50 uur lukt me niet eens in de zomer, omdat ik op donderdag altijd terug moet naar het depot.
Heb ik al een keer eerder aangegeven![]()
En omdat die tijden te strak zijn, kom ik niet aan mijn 10 uur (9:25 uur totaal), terwijl ik toch echt per week wel aan de 10 uur kom. Volgende week gaat de tc bellen die niet aan hun uren komen en wat we eraan gaan doen. Ik ben benieuwd of ze mij nu ook gaat bellen. Ik ben toch echt niet van plan om een halfuur voor nop te gaan werken.
Als het moet, vraag ik wel een oranje kaart aan ofzo.
Ja, ze belt me volgende week, dus dat wacht ik even afquote:Op vrijdag 19 april 2013 11:23 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ga er snel achteraan want je blijft je irriteren, ook tijdens cao overleg is het weer naar voren gekomen werk =money
zelf hoef ik er niet van te leven maar dat betekend nog niet dat extra werk dan niet moet betaald,quote:Op vrijdag 19 april 2013 11:23 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Ja, ze belt me volgende week, dus dat wacht ik even af
ben je nog zo jong dan?quote:Op vrijdag 19 april 2013 11:26 schreef Herfstblad het volgende:
Nou ja, ik zou het bijvoorbeeld geen probleem vinden om een extra flatwijkje te lopen op een daldag of zo, maar ik ga geen 35 min. voor nop werken.
En ik woon nog thuis, dus dat scheelt
27, dus niet echt.quote:
Meeëens!quote:Op vrijdag 19 april 2013 11:25 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
zelf hoef ik er niet van te leven maar dat betekend nog niet dat extra werk dan niet moet betaald,
ook ik sta vooraan als er probs zijn
Ik ben op m'n 21e uit huis gegaan. En in de plaats waar ik woonde kreeg je pas na 8 jaar een huis dus dan maar in de omliggende steden kijken. En ik woon nu al 7 jaar in de ghettoquote:Op vrijdag 19 april 2013 11:33 schreef ophaling10 het volgende:
ik ben op m n 17e uit huis gegaan, ook toen had je dat probleem al, in het begin was het echt pionieren
Zo'n gelovig(e) dorp/stad waar je bezorgt?quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:04 schreef gelestipjes het volgende:
Hier was er net als woensdag ook behoorlijk weinig. Voor morgen was er ook nog niet echt veel, maar goed, dat kan nog komen. Vaak kerkbladen en zo op zaterdag, dus in dat geval is er meteen behoorlijk wat.
Nogal ja, hier hebben we hele wijken waar dat kerkspul dan zo'n beetje huis aan huis isquote:Op vrijdag 19 april 2013 12:12 schreef dud0r het volgende:
[..]
Zo'n gelovig(e) dorp/stad waar je bezorgt?
Hier zag ik de kerkbladen er ook al weer tussen zitten maar wij hebben maar 2 dorpjes waar daar veel van in valt. Grootste gedeelte hier heeft het niet.
Ze vragen je zeker ook nog wel eens om je ID als je drank koopt? Gebeurt mijn dochter van 23 ook nog regelmatig!quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:24 schreef Herfstblad het volgende:
Die kerkbladen had ik gisteren.
Geen HAH gelukkig
En ik ben op mijn ID 27, maar in het dagelijks leven word ik een stuk jonger geschat. Ik gedraag me ook jonger enzo. Ik was er eerder ook nooit aan toe om uit huis te gaanScheelt dat ik thuis min of meer de hele zolderverdieping heb en we maar met 2 mensen wonen
je kunt het ook opvatten als een complimentquote:Op vrijdag 19 april 2013 13:28 schreef VixenFromHell het volgende:
Vragen ze mij met mijn 26 jaar ook bijna altijd nog.. Laatst zelfs toen ik sigaretten wilde halen voor mijn broer.. daar moet je toch 16 voor zijn toch?
ik heb iemand in m n kennissenkring die ging naar Florida jaren terug toen was hij 35,quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:28 schreef VixenFromHell het volgende:
Vragen ze mij met mijn 26 jaar ook bijna altijd nog.. Laatst zelfs toen ik sigaretten wilde halen voor mijn broer.. daar moet je toch 16 voor zijn toch?
ja die koningsellende kan me gestolen worden, je wordt er gewoon mee gehersenspoeld ,zelfs op je werkquote:Op vrijdag 19 april 2013 13:48 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Ik zie hier op het schema voor volgende week donderdag weer HAH staan. Zullen wel speciale Koningsdag aanbiedingen zijn.
Verder ook hier de normale lage vrijdag volumes. Wel weer de irritante KPN alles-in-een-pakket mailing. KPN en UPC bestoken mensen zo beetje om de week met een mailing.
Ik ook niet, ik kan zoveel drank kopen als ik wil!quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:40 schreef peter2671 het volgende:
Daar heb ik met mijn oude kop allemaal geen last van....![]()
![]()
Oudste hier is vorige week 26 geworden en de op 1 na oudste is deze week 24 geworden
Jep, meestal wel.quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:27 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Ze vragen je zeker ook nog wel eens om je ID als je drank koopt? Gebeurt mijn dochter van 23 ook nog regelmatig!
Met volle tassen zul je inderdaad minder snel wegwaaien, maar dat betekent niet dat je sneller of lichter tegen de wind in fietst. In tegendeel: Met volle tassen moet je nu in plaats van 1, maar liefst 2 weerstanden overbruggen. De eerste weerstand is de wind die jou precies de andere kant op wil bewegen, de tweede is het gewicht in je tassen, die tassen willen het liefste blijven waar ze zijn, nml in stilstand.quote:Op vrijdag 19 april 2013 10:56 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
Inderdaad, de afstand en t soort route naar de wijk zijn bij dit vraagstuk t zelfde.
Maar zoals ik al eerder beredeneerde: Denk es aan een blikje bier: vol blikje bier blijft netjes op tafel staan bij windkracht 7, leeg blikje niet. Het lege blikje is door zijn verhouding omvang/gewicht overgeleverd aan de richting van de wind, waar het volle blikje, met de zelfde omvang ,maar veeeeel meer gewicht het wel redt op tafel.
Verschrikkelijk, wat een sentimentele draak. En hadden ze geen tekstschrijvers meer die de Nederlandse taal een beetje beheersen? "De dag die je wist dat zou komen"?? Wtf?quote:
En dan dat rappen erdoorquote:Op vrijdag 19 april 2013 16:00 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Verschrikkelijk, wat een sentimentele draak. En hadden ze geen tekstschrijvers meer die de Nederlandse taal een beetje beheersen? "De dag die je wist dat zou komen"?? Wtf?
dat rappen maakt dat het gewoon niks isquote:
5 HAH?quote:Op vrijdag 19 april 2013 16:29 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
drukke dag morgen 5 hah en alle andere shit
Ja, als het bij drank is iig nog wel. Bij de slijterij hebben ze vaak staan dat ze boven de 20 of zo nog moeten vragen, paar jaar jonger geschat worden is nog wel nicequote:Op vrijdag 19 april 2013 13:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je kunt het ook opvatten als een compliment
mooi hequote:
zit die er ook bij? Dan zal het bij mij morgen wel op 4 uitkomen. Och, moet kunnen met het wijkje dat ik heb. Flink stampen om het max 5 tassen te laten zijnquote:Op vrijdag 19 april 2013 17:30 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ja o.a er is post die moeten toch op meer plekken bezorgd worden
M&S's, voor de derde keer terug in NLquote:Op vrijdag 19 april 2013 17:29 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
mooi he
ik meen dat ze ook voer verkochten ,wel engels gerelateerde dingen:
http://www.marksandspence(...)l_NLBrand_CorePhrase
quote:Op vrijdag 19 april 2013 17:45 schreef peter2671 het volgende:
[..]
KLIK: https://www.facebook.com/(...)m&hc_location=stream
Dus als tassen zo zwaar zijn dat ze in stilstand willen blijven staan,quote:Op vrijdag 19 april 2013 15:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Met volle tassen zul je inderdaad minder snel wegwaaien, maar dat betekent niet dat je sneller of lichter tegen de wind in fietst. In tegendeel: Met volle tassen moet je nu in plaats van 1, maar liefst 2 weerstanden overbruggen. De eerste weerstand is de wind die jou precies de andere kant op wil bewegen, de tweede is het gewicht in je tassen, die tassen willen het liefste blijven waar ze zijn, nml in stilstand.
Het voordeel dat lege tassen minder windgevoelig zijn, wordt teniet gedaan doordat het nadeel dat het met volle tassen zwaarder trappen is.quote:Op vrijdag 19 april 2013 18:38 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
Dus als tassen zo zwaar zijn dat ze in stilstand willen blijven staan,
is dat toch een voordeel ten opzichte van lege tassen , die graag met de wind meegaan, de verkeerde kant op?
quote:Op vrijdag 19 april 2013 19:08 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het voordeel dat lege tassen minder windgevoelig zijn, wordt teniet gedaan doordat het nadeel dat het met volle tassen zwaarder trappen is.
Naast de dag dat (sic!) zou komen, hebben ze het ook al over water droogleggen. Welke Marokkaan heeft die tekst geschreven, Ali B?quote:Op vrijdag 19 april 2013 16:00 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Verschrikkelijk, wat een sentimentele draak. En hadden ze geen tekstschrijvers meer die de Nederlandse taal een beetje beheersen? "De dag die je wist dat zou komen"?? Wtf?
volle tassen minder windgevoelig bedoel je natuurlijk...quote:Op vrijdag 19 april 2013 19:08 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het voordeel dat lege tassen minder windgevoelig zijn, wordt teniet gedaan doordat het nadeel dat het met volle tassen zwaarder trappen is.
Het voordeel dat volle tassen minder windgevoelig zijn wordt teniet gedaan doordat het wel zwaarder trappen is. Het is al zwaarder trappen met tegenwind, maar als je dan ook nog eens volle tassen hebt is het NOG zwaarder trappen. Het is gewoon moeilijker om van je plek te komen. Hierdoor zal de wind je niet zo snel in de verkeerde richting blazen, maar de goede kant op gaan is ook zwaarder. In plaats van 1 factor die het moeilijker maakt je in de juiste richting te bewegen (tegenwind), voeg je er nog een tweede aan toe (zware tassen).quote:Op vrijdag 19 april 2013 19:16 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
volle tassen minder windgevoelig bedoel je natuurlijk...
Maar hoezo wordt dat voordeel teniet gedann? Het is ALTIJD zwaarder trappen met volle tassen ,wind of geen wind.
Precies, waardoor meteen is aangetoond dat het verzwaren van je tassen om minder last van tegenwind te hebben, gewoon niet werkt.quote:
Graag gedaan.quote:Op vrijdag 19 april 2013 18:08 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]![]()
Thanks
Zit op diverse fora en FB pagina's mbt veteranen gebeuren
Deze kende ik nog niet.
Maar dan je tassen leeg kieperen om meer lol van de meewind te hebben?quote:Op vrijdag 19 april 2013 19:59 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Precies, waardoor meteen is aangetoond dat het verzwaren van je tassen om minder last van tegenwind te hebben, gewoon niet werkt.
Met lege tassen en wind mee ga je uiteraard sneller dan met volle tassen en wind mee.quote:Op vrijdag 19 april 2013 22:21 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
Maar dan je tassen leeg kieperen om meer lol van de meewind te hebben?
Precies! en dat scheelt wel een heleboel! Met lege tassen ben je overgeleverd aan de richting van de wind, dus DAN kan je m maar beter meehebben! En bij volle tassen is alles al zwaar ,en speelt de wind slechts een kleine rol. Daarom dacht ik dus dat je maar beter volle tassen bij tegenwind en lege bij meewind kon hebben.quote:Op vrijdag 19 april 2013 22:25 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Met lege tassen en wind mee ga je uiteraard sneller dan met volle tassen en wind mee.
Hier in de meeste wijken als de planning klopt ook meer hah dan post.quote:Op zaterdag 20 april 2013 01:11 schreef Deezertje het volgende:
He bah, er is een evenement gaande hier nu!
Morgen dus extra goed letten op glasscherven tijdens het fietsen, anders kan het wel een rotdag worden!
Slaap lekker iedereen, en heb het gevoel dat het morgen meer folders dan post is!
Wel. Je kunt op Makro.nl kijken. Daar staan alle folders met de data.quote:Op zaterdag 20 april 2013 08:40 schreef ErwinRommel het volgende:
Mogguh. Zo weer met frisse tegenzin aan het werk.
Zit er nu wel of geen Makro bij?
Klopt. Voor volgende week staat er ook weer Makro gepland.quote:Op zaterdag 20 april 2013 08:55 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Wel. Je kunt op Makro.nl kijken. Daar staan alle folders met de data.
Deze loopt van 23 t/m 30 april. Dus volgende week zit ie er wéér bij.
Nee helaasquote:Op zaterdag 20 april 2013 08:57 schreef Rafierafie het volgende:
Geen vriendelijk gebaar dus in de vorm van het salaris vóór het weekend.
Vroeger deden ze dat nog wel eens.
hier wordt van iedereen nog even rente getrokken(2dagen) en dat is bij elkaar een heleboelquote:Op zaterdag 20 april 2013 08:57 schreef Rafierafie het volgende:
Geen vriendelijk gebaar dus in de vorm van het salaris vóór het weekend.
Vroeger deden ze dat nog wel eens.
Natuurlijk is wind mee icm lege tassen lichter/sneller dan met volle tassen. Maar dat betekent automatisch dat je op de heenweg volle tassen en wind tegen hebt, wat weer zwaarder fietst dan lege tassen en wind tegen. Dus het extra voordeel op de terugweg wordt teniet gedaan door het extra nadeel op de heenweg.quote:Op vrijdag 19 april 2013 22:46 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
Precies! en dat scheelt wel een heleboel! Met lege tassen ben je overgeleverd aan de richting van de wind, dus DAN kan je m maar beter meehebben! En bij volle tassen is alles al zwaar ,en speelt de wind slechts een kleine rol. Daarom dacht ik dus dat je maar beter volle tassen bij tegenwind en lege bij meewind kon hebben.
Wat moeten ze anders doen? Zullen zat mensen zijn die perongeluk de post weggooien of zeggen dat ze het niet ontvangen hebben omdat ze het niet kunnen betalen. Ik zie ook soms brieven terugkomen van cjib waarop retour is geschreven, terwijl ze er wel wonen. Daarom moeten ze boetes en brieven van incassobureau's gewoon met de aangetekende post versturen. Krijg je dat gezeik niet.quote:Op zaterdag 20 april 2013 17:30 schreef ophaling10 het volgende:
https://www.klachtenkompas.nl/postnl
heleboel klachten, voor niet aangekomen poststukken wordt geen vergoeding gegeven,
kunnen ze beter stoppen met het bedrijf.
die standaard reactieverhaaltjes slaan nergens op
https://www.klachtenkompas.nl/postnl/post-niet-bezorgd-1
natuurlijk zijn erbij die misbruik maken, maar het gros is gewoon bonafidequote:Op zaterdag 20 april 2013 18:00 schreef michael1986 het volgende:
[..]
Wat moeten ze anders doen? Zullen zat mensen zijn die perongeluk de post weggooien of zeggen dat ze het niet ontvangen hebben omdat ze het niet kunnen betalen. Ik zie ook soms brieven terugkomen van cjib waarop retour is geschreven, terwijl ze er wel wonen. Daarom moeten ze boetes en brieven van incassobureau's gewoon met de aangetekende post versturen. Krijg je dat gezeik niet.
Nou, dat lijkt me een tikkeltje overdreven. Ja, er zal heus wel wat verdwijnen, waarschijnlijk vooral pakjes, maar rekeningen en zo, daarvan vraag ik me toch enigszins af hoe vaak het nou voorkomt dat iemand zowel de originele rekening als de herinnering niet krijgt door een fout van de post. Ik denk toch dat de fout in die gevallen geregeld ook bij de mensen zelf ligt.quote:Op zaterdag 20 april 2013 18:05 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
natuurlijk zijn erbij die misbruik maken, maar het gros is gewoon bonafide
als je een bedrijf hebt en schade veroorzaakt bij een ander kun je ook niet even
zeggen ik ben nergens aansprakelijk voor.
post kan beter stoppen met hun dienstverlening, de klant is gewoon vogelvrij
zal allemaal wel, maar sta je er ook nog achter als je dit bijv. leest,quote:Op zaterdag 20 april 2013 18:10 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nou, dat lijkt me een tikkeltje overdreven. Ja, er zal heus wel wat verdwijnen, waarschijnlijk vooral pakjes, maar rekeningen en zo, daarvan vraag ik me toch enigszins af hoe vaak het nou voorkomt dat iemand zowel de originele rekening als de herinnering niet krijgt door een fout van de post. Ik denk toch dat de fout in die gevallen geregeld ook bij de mensen zelf ligt.
Nee, maar daar is het een grootschalig probleem en dus ook gewoon duidelijk en bekend, dus dat is een heel andere situatie. Als heel veel mensen uit een bepaalde straat allerlei post missen, dan kun je wel aannemen dat het een fout van postnl is. Als iemand echter zegt diverse rekeningen niet gekregen te hebben, terwijl er verder niet of nauwelijks klachten uit die buurt komen, dan klinkt dat toch wat onwaarschijnlijkquote:Op zaterdag 20 april 2013 18:20 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
zal allemaal wel, maar sta je er ook nog achter als je dit bijv. leest,
ook hier zijn mensen van in de probs gekomen.:
http://www.dichtbij.nl/wo(...)t-achter-update.aspx
ook hier wordt niks gedaan voor de mensen wanneer ze schade hebbenquote:Op zaterdag 20 april 2013 18:23 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nee, maar daar is het een grootschalig probleem en dus ook gewoon duidelijk en bekend, dus dat is een heel andere situatie. Als heel veel mensen uit een bepaalde straat allerlei post missen, dan kun je wel aannemen dat het een fout van postnl is. Als iemand echter zegt diverse rekeningen niet gekregen te hebben, terwijl er verder niet of nauwelijks klachten uit die buurt komen, dan klinkt dat toch wat onwaarschijnlijk
Ik moet zeggen dat ik steeds minder de behoefte voel om dat soort klachten steeds te lezen. Het is altijd hetzelfde gezeik. Zolang de klachten niet over mijn werk gaan of uit mijn wijk komen kan het mijn reet roesten. Pakketdienst heb ik al helemaal niks mee te maken. Sommige mensen op dat soort sites moeten ook zelf eens een baan gaan zoeken!!quote:Op zaterdag 20 april 2013 18:05 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
natuurlijk zijn erbij die misbruik maken, maar het gros is gewoon bonafide
als je een bedrijf hebt en schade veroorzaakt bij een ander kun je ook niet even
zeggen ik ben nergens aansprakelijk voor.
post kan beter stoppen met hun dienstverlening, de klant is gewoon vogelvrij
ik ben een aangetekende kwijt dat is al wat langer geleden, maar ze vergoeden een half mik,
de schade is even meer, dit kan je niet maken als bedrijf.
ook leuk: http://www.eerstehulpbijr(...)-nooit-aansprakelijk
De rente die de bank vraagt als ik rood sta is bij elkaar ook een heleboel.quote:Op zaterdag 20 april 2013 16:14 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
hier wordt van iedereen nog even rente getrokken(2dagen) en dat is bij elkaar een heleboel
Bovendien... als je verhuist, zijn dit soort instellingen (waterbedrijf, energieleverancier, enz.) toch de eerste aan wie je zelf een adreswijziging doorgeeft? Had die klant dat meteen gedaan, dan was de post meteen op het goeie adres gekomen.quote:Op zaterdag 20 april 2013 22:35 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik steeds minder de behoefte voel om dat soort klachten steeds te lezen. Het is altijd hetzelfde gezeik. Zolang de klachten niet over mijn werk gaan of uit mijn wijk komen kan het mijn reet roesten. Pakketdienst heb ik al helemaal niks mee te maken. Sommige mensen op dat soort sites moeten ook zelf eens een baan gaan zoeken!!
sommige mensen geven het (bewust) niet door en gaan dan miepen dat de post niet achter hen aan komt.quote:Op zaterdag 20 april 2013 22:56 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Bovendien... als je verhuist, zijn dit soort instellingen (waterbedrijf, energieleverancier, enz.) toch de eerste aan wie je zelf een adreswijziging doorgeeft? Had die klant dat meteen gedaan, dan was de post meteen op het goeie adres gekomen.
Inderdaad.quote:Op zaterdag 20 april 2013 22:56 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Bovendien... als je verhuist, zijn dit soort instellingen (waterbedrijf, energieleverancier, enz.) toch de eerste aan wie je zelf een adreswijziging doorgeeft? Had die klant dat meteen gedaan, dan was de post meteen op het goeie adres gekomen.
Er staat wel gewoon ons adres op. Kan ik nergens zien waar het pakketje vanaf komt? Wil niet voor rare verrassingen staan.quote:Op zondag 21 april 2013 09:34 schreef dud0r het volgende:
Mogguh
Ik zou even kijken op welke naam die staat remy. Misschien heeft iemand een verkeerd adres erop gezet en mist iemand anders straks een pakje. Dan kan je 'm beter weigeren. Wel zo netjes.
Is die voor jullie zie ik geen problemen.
Wat voor een soort pakketje is is?quote:Op zondag 21 april 2013 09:49 schreef Remy669 het volgende:
[..]
Er staat wel gewoon ons adres op. Kan ik nergens zien waar het pakketje vanaf komt? Wil niet voor rare verrassingen staan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
Misschien een mooi PostNL kledingpakket? Die dingen sturen ze ook gewoon ongevraagd random op...quote:Op zondag 21 april 2013 09:49 schreef Remy669 het volgende:
[..]
Er staat wel gewoon ons adres op. Kan ik nergens zien waar het pakketje vanaf komt? Wil niet voor rare verrassingen staan.
Ik heb hem nog niet binnen, er was gisteren niemand thuis dus ik kreeg een briefje dat hij maandag weer afgeleverd wordt. Met Track & Trace kan ik ook niks zien, er staat alleen:quote:Op zondag 21 april 2013 09:51 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Wat voor een soort pakketje is is?
Idd, in google vond ik dat ook.quote:Op zondag 21 april 2013 09:59 schreef Remy669 het volgende:
[..]
Ik heb hem nog niet binnen, er was gisteren niemand thuis dus ik kreeg een briefje dat hij maandag weer afgeleverd wordt. Met Track & Trace kan ik ook niks zien, er staat alleen:
SC AANGETEKENDEN
Postbus 99600
6800PD ARNHEM
En dat is voor zover ik kan vinden gewoon PostNL?
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=1&t=125493quote:Op zondag 21 april 2013 09:26 schreef Remy669 het volgende:
Ik kreeg gisteren een briefje in de post dat PostNL een pakketje af wilde leveren maar er was niemand thuis, deze wordt maandag weer afgeleverd, en hij is aangetekend.
Probleem is, niemand hier thuis heeft een pakketje besteld, maar er staat wel gewoon ons adres op. Kan geen kwaad toch om het gewoon in ontvangst te nemen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 21 april 2013 11:23 schreef Deezertje het volgende:
Iemand trouwens ook al opgemerkt datoch, ING doet het ook en ja, ik had er gister ook een paar van de Rabo tussen zitten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
Als je op het woord "spoiler" klikt ook niet?quote:Op zondag 21 april 2013 12:35 schreef V__L_N het volgende:
Ik kan spoilers niet lezen, en nou toch wel heel nieuwsgierig...
quote:Op zondag 21 april 2013 11:23 schreef Deezertje het volgende:
Iemand trouwens ook al opgemerkt datMaar bankpassen en pin-codes worden toch altijd apart van elkaar gestuurd op verschillende dagen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Everybody lies..."
House M.D.
Dat zou wel zo moeten ja, maar heb eens gehad dat ik 4 bankpassen van de ASN en 4 pincodebrieven op hetzelfde adres moest bezorgen! Zou dus in principe de hele rekening van die familie kunnen plunderen! Vond het zelf wel erg slecht hoor van dat bedrijf. Moeten ze zeker niet in de grote stad flikken gok ik zoquote:Op zondag 21 april 2013 13:26 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Maar bankpassen en pin-codes worden toch altijd apart van elkaar gestuurd op verschillende dagen?
Nee, het selecteert het woord alleen maar. Vermoed dat het iets met popup te maken heeft en dat me telefoon dat gewoon niet doet.quote:Als je op het woord "spoiler" klikt ook niet?
heb je de tc niet ingelicht?quote:Op zondag 21 april 2013 09:43 schreef superkimmi het volgende:
ik had gisteren 2 bundels die niet voor mijn wijk waren.. complete bundels.. Aangezien het nogal laat was, heb ik gewoon een boel herstelstickers gehaald en ga ik vandaag wel lekker stickeren
alleen cc worden via legitimatiezendingen bezorgd.quote:Op zondag 21 april 2013 13:38 schreef gelestipjes het volgende:
Volgens mij worden bankpassen al jaren ook gewoon via de normale post verstuurd. Ik heb zelf nog nooit een bankpas via aangetekende post gekregen. Geen idee overigens waarom sommige wel via aangetekende post worden verstuurd en andere niet.
Dit staat er:quote:Op zondag 21 april 2013 13:38 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Nee, het selecteert het woord alleen maar. Vermoed dat het iets met popup te maken heeft en dat me telefoon dat gewoon niet doet.
Dat is wel slecht zegquote:Op zondag 21 april 2013 09:43 schreef superkimmi het volgende:
ik had gisteren 2 bundels die niet voor mijn wijk waren.. complete bundels.. Aangezien het nogal laat was, heb ik gewoon een boel herstelstickers gehaald en ga ik vandaag wel lekker stickeren
Wel eerst gecontroleerd of er geen rouwkaarten of medische post tussen zat?quote:Op zondag 21 april 2013 09:43 schreef superkimmi het volgende:
Hoezo is dat dan de schuld van PostNL? Als een bedrijf of instantie een poststuk aanbiedt moeten wij hem gewoon op het aangegeven adres bezorgen ongeacht welke naam er op staat en wat er met die persoon gebeurd is.quote:Op zondag 21 april 2013 09:11 schreef peter2671 het volgende:
Mogguh
[..]
Inderdaad.
Soms kom ik ook post tegen welke simpel via een adreswijziging te veranderen is.
Laatst voor de zoveelste keer een belastingbrief retour van de nieuwe bewoners gekregen met de tekst(ongeveer) op de voorkant geschreven:
wij zijn het beu dat u telkens deze brieven bij ons bezorgd. Meerdere malen hebben wij op de enveloppe geschreven dat de vorige bewoner is overleden. Doe eens beter uw best PostNL
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dat weet ik, maar ik meende ook dat de kleur van de stempel afwijkt. Was volgens mij bij de postbank wel zoquote:Op zondag 21 april 2013 22:25 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Nee. Pasjes zitten altijd in witte onopvallende floppen.
Dat stond zo letterlijk op de brief, dat is niet mijn uitspraak in dezequote:Op zondag 21 april 2013 22:24 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Hoezo is dat dan de schuld van PostNL? Als een bedrijf of instantie een poststuk aanbiedt moeten wij hem gewoon op het aangegeven adres bezorgen ongeacht welke naam er op staat en wat er met die persoon gebeurd is.
Mensen denken dat wij alles weten. Ik weet echt niet alle namen van bewoners en al helemaal niet wie er leeft of dood is.
Hetzelfde als post voor je eigen wijk meenemen...ongeschreven regel: of je wacht een paar uur of je neemt de post zelf mee.quote:Op zondag 21 april 2013 13:46 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
heb je de tc niet ingelicht?
je mag nooit post mee naar huis nemen staat zowat de doodstraf op
klopt helemaal dit is onder andere een verzekeringstechnisch aspect(post niet mee mogen nemen in auto)quote:Op maandag 22 april 2013 08:10 schreef dud0r het volgende:
Mogguh,
Een ongeschreven regel wordt je gewoon op genaaid.
Post zelf meenemen in de auto mag niet. Wordt bijna overal door de vingers gezien maar gebeurt er wat is de bestuurder verantwoordelijk voor de post.
In een ander nieuws http://mobiel.nu.nl/econo(...)ag-volgend-jaar.html
Is later dan ik had verwacht. Geruchten gingen over 1 juli.
Moet alleen wel de Cao aangepast worden naar 40-45 zaterdagen per jaar verplicht ipv de 26 nu voor de vtw. En er zal wel wat gebeuren met de zaterdag toeslag.
Gaat weer een heel gevecht worden tussen de bonden en het bedrijf.
Hier is het binnen. ING rekening.quote:
Het is alleen nog maar een wetsvoorstel, het moet ook nog door de Eerste Kamer. Een jaar geleden heeft de staatssecretaris hetzelfde geprobeerd, en toen is het massaal weggestemd. Het is dus nog maar de vraag of de maandag er echt af gaat.quote:Op maandag 22 april 2013 08:10 schreef dud0r het volgende:
Mogguh,
Een ongeschreven regel wordt je gewoon op genaaid.
Post zelf meenemen in de auto mag niet. Wordt bijna overal door de vingers gezien maar gebeurt er wat is de bestuurder verantwoordelijk voor de post.
In een ander nieuws http://mobiel.nu.nl/econo(...)ag-volgend-jaar.html
Is later dan ik had verwacht. Geruchten gingen over 1 juli.
Moet alleen wel de Cao aangepast worden naar 40-45 zaterdagen per jaar verplicht ipv de 26 nu voor de vtw. En er zal wel wat gebeuren met de zaterdag toeslag.
Gaat weer een heel gevecht worden tussen de bonden en het bedrijf.
Ik ga er wel vanuit dat het voorstel er doorkomt. Industriegebieden en zo hebben inderdaad altijd meer post, maar volgens mij is dat over het algemeen geen post die niet een dagje kan wachten. Landelijk gezien is er gewoon wel heel erg weinig post op de maandag en dus enorm duur. Ik heb nu zelf ook wel eens dat ik voor 1 envelop bijna een kwartier moet fietsen op de maandag, dat is toch een beetje van de zotte.quote:Op maandag 22 april 2013 09:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het is alleen nog maar een wetsvoorstel, het moet ook nog door de Eerste Kamer. Een jaar geleden heeft de staatssecretaris hetzelfde geprobeerd, en toen is het massaal weggestemd. Het is dus nog maar de vraag of de maandag er echt af gaat.
Bovendien worden nu ook de zakenwijken vergeten. Die wijken met amper post zijn gewone woonwijken. Ik heb maandag een wijk die gewoon standaard 2 tot 3 tassen heeft. (Kan je nagaan hoeveel er op donderdag in valt, ik heb wel eens 12 tassen gehad). Een groot deel van die post is voor het ziekenhuis, dat kun je toch niet zomaar een dag laten liggen?
Maar waar ik bezwaar tegen heb is dat wij als bedrijf gaan besluiten voor de ontvanger welke post voor hem belangrijk is. Dat stuit me tegen de borst. Bovendien heeft PostNL jarenlang geroepen de maandag af te willen schaffen om de postzegel betaalbaar te houden, maar zelfs nu de maandag er wellicht af gaat blijven de tarieven stijgen. Dat gaat heel heimelijk, want omdat er geen frankeerwaarde meer op staat merk je het niet zo snel. Maar per 1 juli gaat de postzegel naar 60 cent! En dat terwijl er geen land in Europa is waar het zo goedkoop is om post te bezorgen. Alles is vlak, en de bebouwing is dicht.quote:Op maandag 22 april 2013 09:47 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ik ga er wel vanuit dat het voorstel er doorkomt. Industriegebieden en zo hebben inderdaad altijd meer post, maar volgens mij is dat over het algemeen geen post die niet een dagje kan wachten. Landelijk gezien is er gewoon wel heel erg weinig post op de maandag en dus enorm duur. Ik heb nu zelf ook wel eens dat ik voor 1 envelop bijna een kwartier moet fietsen op de maandag, dat is toch een beetje van de zotte.
En post voor het ziekenhuis, tja, het ligt er maar net aan wat voor post het is. Beterschapskaarten en zo kunnen best een dag later bezorgd worden lijkt me. Medische post wordt nog wel gewoon gedaan op de maandagen.
Jep, vannacht alquote:
Ik denk dat het deze keer wel gaat lukken eigenlijk. De enige partij die zich er echt druk om maakt zal de SP zijn. De consument boeit het op een enkeling na ook echt niet...quote:Op maandag 22 april 2013 09:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het is alleen nog maar een wetsvoorstel, het moet ook nog door de Eerste Kamer. Een jaar geleden heeft de staatssecretaris hetzelfde geprobeerd, en toen is het massaal weggestemd. Het is dus nog maar de vraag of de maandag er echt af gaat.
Ja, dat klopt wel. Zulke reacties kwamen op nujij ook vaak langsquote:Op maandag 22 april 2013 12:33 schreef gelestipjes het volgende:
Volgens mij denken veel consumenten sowieso al dat we op maandagen geen post rondbrengen, omdat ze bijna nooit wat ontvangen op die dag. Dus de gemiddelde consument zal er ook weinig van merken denk ik
Ik krijg nooit wat op maandag, dus er wordt nooit op maandag bezorgd. Jaja...quote:Ik heb ook nog nooit post op maandag gekregen dus snap niet dat ze iets wat er niet gedaan wordt willen aanpassen in iets wat ze niet meer gaan doen.....???!!!
Het heeft de afgelopen 5 jaar dan ook al regelmatig in de media gestaan dat de maandag eraf zou gaan. Als je dan ziet hoe er ook over bericht wordt, ook nu wordt het zo gebracht alsof het al een uitgemaakte zaak is in de nieuwskoppen.quote:Op maandag 22 april 2013 12:33 schreef gelestipjes het volgende:
Volgens mij denken veel consumenten sowieso al dat we op maandagen geen post rondbrengen, omdat ze bijna nooit wat ontvangen op die dag. Dus de gemiddelde consument zal er ook weinig van merken denk ik
Dat klopt ja. Het is echter wel apart dat veel mensen gewoon niet willen geloven dat er wel degelijk post wordt rondgebracht op maandag. Als je dan zegt dat postzegelpost en roodfrankering gewoon wordt rondgebracht, dan houden ze alsnog vast aan "nou, bij ons in de wijk niet want wij krijgen nooit post"quote:Op maandag 22 april 2013 13:22 schreef lololo het volgende:
[..]
Het heeft de afgelopen 5 jaar dan ook al regelmatig in de media gestaan dat de maandag eraf zou gaan. Als je dan ziet hoe er ook over bericht wordt, ook nu wordt het zo gebracht alsof het al een uitgemaakte zaak is in de nieuwskoppen.
Yupquote:Op maandag 22 april 2013 14:07 schreef Herfstblad het volgende:
Even iets anders: Vakantiegeld komt toch volgende maand pas?
Okequote:
bij mij deels nog nietquote:
Komt dat niet door het nieuwe principe akkoord voor de pbz?quote:Op maandag 22 april 2013 14:10 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Oke
Ik had namelijk iets meer en een kennis van mij had ook meer. Al heeft die kennis totaal zo'n 950 euro gehad(haar salaris + 700 euro). En ze werkt maximaal 10 uur in de week.
Ja, voor mij zou dat goed kunnen, maar zij is voorbereider.quote:Op maandag 22 april 2013 14:14 schreef dud0r het volgende:
[..]
Komt dat niet door het nieuwe principe akkoord voor de pbz?
Mooi, dan weet ik alweer wat anders wat ik kan kopenquote:
De vorige keer waren alle politieke partijen tegen, alleen D66 en VVD waren voor.quote:Op maandag 22 april 2013 12:30 schreef lololo het volgende:
[..]
Ik denk dat het deze keer wel gaat lukken eigenlijk. De enige partij die zich er echt druk om maakt zal de SP zijn. De consument boeit het op een enkeling na ook echt niet...
Uiteindelijk is het ook niet te vermijden dat de maandag verdwijnt als bezorgdag. Jammer, vond het altijd leuk werken.
Nee, want dat akkoord moet nog ter goedkeuring worden voorgelegd aan de leden.quote:Op maandag 22 april 2013 14:14 schreef dud0r het volgende:
[..]
Komt dat niet door het nieuwe principe akkoord voor de pbz?
Al druk bezig voor de bruiloft?quote:Op maandag 22 april 2013 15:00 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Mooi, dan weet ik alweer wat anders wat ik kan kopen
Voor jezelf of je toekomstige vrouwquote:Op maandag 22 april 2013 12:49 schreef ErwinRommel het volgende:
De poet is binnen idd, en gelijk weer uitgegeven aan iets heel moois
De jurk laat ik wel regelen door de Turkse buuf.quote:Op maandag 22 april 2013 15:32 schreef dud0r het volgende:
[..]
Al druk bezig voor de bruiloft?
Ik weet ook al waar mijn vakantie geld naartoe gaat
Ik dacht dat dat al gebeurd was. Daarom is het toch een principe akkoord en geen Cao? Ik heb me er niet echt mee bezig gehouden.quote:Op maandag 22 april 2013 15:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Nee, want dat akkoord moet nog ter goedkeuring worden voorgelegd aan de leden.
Ik heb volgende week dinsdag PO. Dus ik hoop dat ik binnenkort maten ga maken!quote:Op maandag 22 april 2013 13:16 schreef ErwinRommel het volgende:
Heimwee, binnenkort m'n maatjes weer zien![]()
Thumps upquote:Op maandag 22 april 2013 15:43 schreef Tietmans het volgende:
[..]
Ik heb volgende week dinsdag PO. Dus ik hoop dat ik binnenkort maten ga maken!
Nog geen datum geprikt, maar wel dat het in 2015 isquote:Op maandag 22 april 2013 15:48 schreef gridjuh het volgende:
[..]
het kan ook voor jullie beiden
Weten jullie al wanneer de grote dag is?
quote:Op maandag 22 april 2013 15:49 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nog geen datum geprikt, maar wel dat het in 2015 is
Nee, niets bijzonders voor zover ik weet. In mijn geval ook niet. Gok dat postnl gewoon een foutje gemaakt heeftquote:Op maandag 22 april 2013 14:20 schreef dud0r het volgende:
Uitbetaling van verlof uren? Of een nabetaling?
Ik ga er mijn schulden die ik nog over heb van betalen....zijn we daar ook helemaal van afquote:Op maandag 22 april 2013 15:51 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Nee, niets bijzonders voor zover ik weet. In mijn geval ook niet. Gok dat postnl gewoon een foutje gemaakt heeft
En hier gaat mijn vakantiegeld grotendeels op mijn spaarrekening.
wat is je grote droom:Pquote:Op maandag 22 april 2013 15:58 schreef ErwinRommel het volgende:
Van het vakantiegeld ga ik naast sparen mijn grootje droom in vervulling laten komen
kan weleens een fout zijn had ik jaren geleden ook, je moet het gewoon terug betalen(ze houden het gewoon in)quote:Op maandag 22 april 2013 14:10 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Oke
Ik had namelijk iets meer en een kennis van mij had ook meer. Al heeft die kennis totaal zo'n 950 euro gehad(haar salaris + 700 euro). En ze werkt maximaal 10 uur in de week.
quote:Op maandag 22 april 2013 15:38 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
De jurk laat ik wel regelen door de Turkse buuf.
Nee, ik heb een vizier op het oog voor mijn nieuwste aanwinst
Aha, in het leger(diensplicht) nog mee geschoten. O.a. met dit modelquote:Op maandag 22 april 2013 16:01 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dit aanschaffen![]()
Als hobby dus
[ afbeelding ]
Ben 9 jaar beroeps geweest bij een hele mooie eenheid.quote:Op maandag 22 april 2013 16:20 schreef peter2671 het volgende:
[..]
Aha, in het leger(diensplicht) nog mee geschoten. O.a. met dit model
Heel andere situatie, de publieke verontwaardiging over alles wat er bij de post mis ging was toen zowat op een hoogtepunt. Dus moest iedereen er eventjes tegen zijn. Wel opvallend dat juist VVD en D'66 voor het eerst een realistische kijk op de post hadden in dat geval. Dat het paarse postprivatiseringsparadepaardje waar zij voorop liepen eigenlijk is uitgelopen op een fiasco hoor je ze niet over.quote:Op maandag 22 april 2013 15:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
De vorige keer waren alle politieke partijen tegen, alleen D66 en VVD waren voor.
Vetgedrukte dusquote:Op maandag 22 april 2013 17:50 schreef KWAKje het volgende:
Waarom de zaterdag en maandag niet ruilen? Dus de post voor zaterdag voortaan op maandag bezorgen. En van de maandag een volwaardige postdag maken.
Particulieren die zakelijke post ontvangen op zaterdag moeten toch al tot maandag wachten met hun reactie daarop.
De hah op zaterdag geldt de volgende week. Dus maandag hah voor de hele week, is vroeg genoeg. En dan een 2e hah op donderdag bijvoorbeeld; met het oog op het weekende.
Of is dit vloeken in de kerk 😳
Dat het niet ten koste gaat van werkgelegenheid is dan natuurlijk ook onzin. Denkt Kamp nu daadwerkelijk dat de tijd die staat voor de maandagloop er voortaan bij de dinsdag bijkomt?quote:Op maandag 22 april 2013 15:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
De vorige keer waren alle politieke partijen tegen, alleen D66 en VVD waren voor.
Nee, hoor, ik vandaag ook een buspakje uit de States..............quote:Op maandag 22 april 2013 18:56 schreef Deezertje het volgende:
Ben ik dan de enige die echt nog geregeld post krijgt op de maandag?
Vooral internationale post ja, maar laat ik dat nou net veel ontvangen
Vandaag weer iets..
de bedrijven die op zaterdag dicht zijnquote:Op maandag 22 april 2013 18:56 schreef Deezertje het volgende:
Ben ik dan de enige die echt nog geregeld post krijgt op de maandag?
Vooral internationale post ja, maar laat ik dat nou net veel ontvangen
Vandaag weer iets..
En de zaterdagwerkers er maar uit gooien?quote:Op maandag 22 april 2013 17:50 schreef KWAKje het volgende:
Waarom de zaterdag en maandag niet ruilen? Dus de post voor zaterdag voortaan op maandag bezorgen. En van de maandag een volwaardige postdag maken.
Particulieren die zakelijke post ontvangen op zaterdag moeten toch al tot maandag wachten met hun reactie daarop.
De hah op zaterdag geldt de volgende week. Dus maandag hah voor de hele week, is vroeg genoeg. En dan een 2e hah op donderdag bijvoorbeeld; met het oog op het weekende.
Op naar de 3 daagse bezorgweek idd. Maar je kan voor die paar kaartjes gewoon de maandag er niet bij houden. Kost klauwen vol geld. Wat ik persoonlijk minder vindt: buspakjes zullen dan ook wel niet meer mee gaan op maandag.quote:Op maandag 22 april 2013 19:28 schreef Zelva het volgende:
Twee weken geleden ook een heel stapeltje kaarten bezorgd op één adres. Was lekker druk in de huiskamer daar met bezoek.
Is toch veel toffer dat die kaarten op de dag zelf binnenkomen dan als mosterd na de maaltijd een dag later?
Als je wilt dat mensen geen kaartjes meer sturen moet je het vooral onaantrekkelijk maken met lange bezorgtijden, want de volgende stap is natuurlijk de woensdag en de vrijdag eruit.
gewoon vol gas de brievenbus in. Dan ben je er het snelste van afquote:
De zaterdagwerkers zijn een kleine relatief dure groep werknemers. Die zouden ze er waarschijnlijk met alle liefde uitgooien.quote:Op maandag 22 april 2013 19:12 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
En de zaterdagwerkers er maar uit gooien?
Relatief duur? Ze zijn duurder dan postbezorgers maar goedkoper dan postbodes, en zelfs goedkoper dan de mensen die nu worden aangenomen als voorbereider in schaal 1. Zaterdagwerkers krijgen namelijk niet die 40% zaterdagtoeslag, en bouwen geen pensioen op.quote:Op maandag 22 april 2013 22:34 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
De zaterdagwerkers zijn een kleine relatief dure groep werknemers. Die zouden ze er waarschijnlijk met alle liefde uitgooien.
Maar ik denk dat ze zeker niet van de zaterdag af willen omdat op die dag ook veel jonge en dus goedkope postbezorgers lopen (17 jarigen enzo). De mensen van doordeweeks die dan allemaal op de maandag zouden moeten gaan lopen kosten meer.
en over het algemeen zijn zaterdagwerkers harde werkers die echt uren willen maken en dus gaten kunnen vullenquote:Op maandag 22 april 2013 22:43 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Relatief duur? Ze zijn duurder dan postbezorgers maar goedkoper dan postbodes, en zelfs goedkoper dan de mensen die nu worden aangenomen als voorbereider in schaal 1. Zaterdagwerkers krijgen namelijk niet die 40% zaterdagtoeslag, en bouwen geen pensioen op.
Duur?quote:Op maandag 22 april 2013 22:34 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
De zaterdagwerkers zijn een kleine relatief dure groep werknemers. Die zouden ze er waarschijnlijk met alle liefde uitgooien.
Maar ik denk dat ze zeker niet van de zaterdag af willen omdat op die dag ook veel jonge en dus goedkope postbezorgers lopen (17 jarigen enzo). De mensen van doordeweeks die dan allemaal op de maandag zouden moeten gaan lopen kosten meer.
Hier zijn ze nog bezig. Komt ook omdat ik een minimale bezetting heb momenteel. 3 diensten open vanochtend en dan iedereen een stukje geven.quote:Op dinsdag 23 april 2013 10:30 schreef KatrienDuck het volgende:
Echt een dal-piekdag vandaag. Om 9.35 de hele voorbereiding al klaar. Niks aan!
En heb je een beetje wakker kunnen blijven?quote:Op dinsdag 23 april 2013 10:33 schreef dud0r het volgende:
[..]
Hier zijn ze nog bezig. Komt ook omdat ik een minimale bezetting heb momenteel. 3 diensten open vanochtend en dan iedereen een stukje geven.
Dan komt het allemaal wel goed.
Ja ik heb zelf een beetje postverdeler gespeeld vandaag om wakker te blijvenquote:Op dinsdag 23 april 2013 10:34 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
En heb je een beetje wakker kunnen blijven?
Gelukkig krijg ik zat beweging.quote:Op dinsdag 23 april 2013 12:12 schreef Peterselieman het volgende:
is zeer goed, zouden meer TC's moeten doen. De meesten van hen krijgen niet zoveel beweging
Bovendien is de zaterdag duur qua medewerkers, want onregelmatige toeslagen.quote:Op maandag 22 april 2013 17:50 schreef KWAKje het volgende:
Oh, die van ons sjouwen ook regelmatig zelf met de volle tassen om ze op de containers te zetten!quote:Op dinsdag 23 april 2013 12:12 schreef Peterselieman het volgende:
is zeer goed, zouden meer TC's moeten doen. De meesten van hen krijgen niet zoveel beweging
Tsss... drinken jullie voorbereiders voor 10 u. al koffie? Mazzelaar!quote:Op dinsdag 23 april 2013 11:50 schreef peter2671 het volgende:
Hier was er ook weinig aan.. Was al om 10:00 klaar..op mijn gemakje en incl. 10minuten koffiepauze.
hoef je bij ons niet om te komenquote:Op dinsdag 23 april 2013 15:41 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Oh, die van ons sjouwen ook regelmatig zelf met de volle tassen om ze op de containers te zetten!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |