Ik ga er wel vanuit dat het voorstel er doorkomt. Industriegebieden en zo hebben inderdaad altijd meer post, maar volgens mij is dat over het algemeen geen post die niet een dagje kan wachten. Landelijk gezien is er gewoon wel heel erg weinig post op de maandag en dus enorm duur. Ik heb nu zelf ook wel eens dat ik voor 1 envelop bijna een kwartier moet fietsen op de maandag, dat is toch een beetje van de zotte.quote:Op maandag 22 april 2013 09:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het is alleen nog maar een wetsvoorstel, het moet ook nog door de Eerste Kamer. Een jaar geleden heeft de staatssecretaris hetzelfde geprobeerd, en toen is het massaal weggestemd. Het is dus nog maar de vraag of de maandag er echt af gaat.
Bovendien worden nu ook de zakenwijken vergeten. Die wijken met amper post zijn gewone woonwijken. Ik heb maandag een wijk die gewoon standaard 2 tot 3 tassen heeft. (Kan je nagaan hoeveel er op donderdag in valt, ik heb wel eens 12 tassen gehad). Een groot deel van die post is voor het ziekenhuis, dat kun je toch niet zomaar een dag laten liggen?
Maar waar ik bezwaar tegen heb is dat wij als bedrijf gaan besluiten voor de ontvanger welke post voor hem belangrijk is. Dat stuit me tegen de borst. Bovendien heeft PostNL jarenlang geroepen de maandag af te willen schaffen om de postzegel betaalbaar te houden, maar zelfs nu de maandag er wellicht af gaat blijven de tarieven stijgen. Dat gaat heel heimelijk, want omdat er geen frankeerwaarde meer op staat merk je het niet zo snel. Maar per 1 juli gaat de postzegel naar 60 cent! En dat terwijl er geen land in Europa is waar het zo goedkoop is om post te bezorgen. Alles is vlak, en de bebouwing is dicht.quote:Op maandag 22 april 2013 09:47 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ik ga er wel vanuit dat het voorstel er doorkomt. Industriegebieden en zo hebben inderdaad altijd meer post, maar volgens mij is dat over het algemeen geen post die niet een dagje kan wachten. Landelijk gezien is er gewoon wel heel erg weinig post op de maandag en dus enorm duur. Ik heb nu zelf ook wel eens dat ik voor 1 envelop bijna een kwartier moet fietsen op de maandag, dat is toch een beetje van de zotte.
En post voor het ziekenhuis, tja, het ligt er maar net aan wat voor post het is. Beterschapskaarten en zo kunnen best een dag later bezorgd worden lijkt me. Medische post wordt nog wel gewoon gedaan op de maandagen.
Jep, vannacht alquote:
Ik denk dat het deze keer wel gaat lukken eigenlijk. De enige partij die zich er echt druk om maakt zal de SP zijn. De consument boeit het op een enkeling na ook echt niet...quote:Op maandag 22 april 2013 09:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het is alleen nog maar een wetsvoorstel, het moet ook nog door de Eerste Kamer. Een jaar geleden heeft de staatssecretaris hetzelfde geprobeerd, en toen is het massaal weggestemd. Het is dus nog maar de vraag of de maandag er echt af gaat.
Ja, dat klopt wel. Zulke reacties kwamen op nujij ook vaak langsquote:Op maandag 22 april 2013 12:33 schreef gelestipjes het volgende:
Volgens mij denken veel consumenten sowieso al dat we op maandagen geen post rondbrengen, omdat ze bijna nooit wat ontvangen op die dag. Dus de gemiddelde consument zal er ook weinig van merken denk ik
Ik krijg nooit wat op maandag, dus er wordt nooit op maandag bezorgd. Jaja...quote:Ik heb ook nog nooit post op maandag gekregen dus snap niet dat ze iets wat er niet gedaan wordt willen aanpassen in iets wat ze niet meer gaan doen.....???!!!
Het heeft de afgelopen 5 jaar dan ook al regelmatig in de media gestaan dat de maandag eraf zou gaan. Als je dan ziet hoe er ook over bericht wordt, ook nu wordt het zo gebracht alsof het al een uitgemaakte zaak is in de nieuwskoppen.quote:Op maandag 22 april 2013 12:33 schreef gelestipjes het volgende:
Volgens mij denken veel consumenten sowieso al dat we op maandagen geen post rondbrengen, omdat ze bijna nooit wat ontvangen op die dag. Dus de gemiddelde consument zal er ook weinig van merken denk ik
Dat klopt ja. Het is echter wel apart dat veel mensen gewoon niet willen geloven dat er wel degelijk post wordt rondgebracht op maandag. Als je dan zegt dat postzegelpost en roodfrankering gewoon wordt rondgebracht, dan houden ze alsnog vast aan "nou, bij ons in de wijk niet want wij krijgen nooit post"quote:Op maandag 22 april 2013 13:22 schreef lololo het volgende:
[..]
Het heeft de afgelopen 5 jaar dan ook al regelmatig in de media gestaan dat de maandag eraf zou gaan. Als je dan ziet hoe er ook over bericht wordt, ook nu wordt het zo gebracht alsof het al een uitgemaakte zaak is in de nieuwskoppen.
Yupquote:Op maandag 22 april 2013 14:07 schreef Herfstblad het volgende:
Even iets anders: Vakantiegeld komt toch volgende maand pas?
Okequote:
bij mij deels nog nietquote:
Komt dat niet door het nieuwe principe akkoord voor de pbz?quote:Op maandag 22 april 2013 14:10 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Oke
Ik had namelijk iets meer en een kennis van mij had ook meer. Al heeft die kennis totaal zo'n 950 euro gehad(haar salaris + 700 euro). En ze werkt maximaal 10 uur in de week.
Ja, voor mij zou dat goed kunnen, maar zij is voorbereider.quote:Op maandag 22 april 2013 14:14 schreef dud0r het volgende:
[..]
Komt dat niet door het nieuwe principe akkoord voor de pbz?
Mooi, dan weet ik alweer wat anders wat ik kan kopenquote:
De vorige keer waren alle politieke partijen tegen, alleen D66 en VVD waren voor.quote:Op maandag 22 april 2013 12:30 schreef lololo het volgende:
[..]
Ik denk dat het deze keer wel gaat lukken eigenlijk. De enige partij die zich er echt druk om maakt zal de SP zijn. De consument boeit het op een enkeling na ook echt niet...
Uiteindelijk is het ook niet te vermijden dat de maandag verdwijnt als bezorgdag. Jammer, vond het altijd leuk werken.
Nee, want dat akkoord moet nog ter goedkeuring worden voorgelegd aan de leden.quote:Op maandag 22 april 2013 14:14 schreef dud0r het volgende:
[..]
Komt dat niet door het nieuwe principe akkoord voor de pbz?
Al druk bezig voor de bruiloft?quote:Op maandag 22 april 2013 15:00 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Mooi, dan weet ik alweer wat anders wat ik kan kopen
Voor jezelf of je toekomstige vrouwquote:Op maandag 22 april 2013 12:49 schreef ErwinRommel het volgende:
De poet is binnen idd, en gelijk weer uitgegeven aan iets heel moois
De jurk laat ik wel regelen door de Turkse buuf.quote:Op maandag 22 april 2013 15:32 schreef dud0r het volgende:
[..]
Al druk bezig voor de bruiloft?
Ik weet ook al waar mijn vakantie geld naartoe gaat
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |