Hele dag op je kont zitten is inderdaad niks. Ik ben blij dat deze week rustiger was voor mij en dat ik al 3 avonden achter elkaar heb kunnen sporten. Morgen weer in de middag en dan heb ik deze week er alweer 12 uur training op zittenquote:Op donderdag 18 april 2013 18:36 schreef Selestha het volgende:
[..]
Inmiddels, 22 kilo lichter dan 2 jaar terug, ben ik zeker sportief ja. En ben er juist bij de post achter gekomen dat ik geniet van bewegen. En ik werk nu 8 uur per dag buiten, beweeg veel, en zou niet meer zonder kunnen. Baal nu echt als ik een dag op mijn kont zit
En ik heb al een opleiding op het oog, dus het komt wel goed.
Dit ^^^^. Combinatie van een paar uur intensief nadenken en lekker sporten/post bezorgen om het hoofd "leeg te maken" is ideaal.quote:Op donderdag 18 april 2013 18:37 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
Ik vind een afwisseling tussen de twee wel lekker. Zou niet 7 dagen per week op een stoel kunnen zitten, maar de hele dag rondlopen is ook niks voor mij.
op dagen met reclame werkt het zeker makkelijker dan met een extra bundel rondlopen, al heb ik het afgelopen zaterdag juist wel gedaan om zo sneller door een wijk heen te kunnen.quote:Op donderdag 18 april 2013 18:15 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Oh ja, ik zou nog vertellen hoe dat "nieuwe" bezorgen uit 1 bundel op piekdagen bevalt.
Ehm, nou zo'n beetje als op daldagen alleen dan met dikkere bundels
Maar serieus, ondanks de enkele sorteerfout hier en daar, gaat het echt veel gemakkelijker dan het 2-bundel systeem. De bedenkers van het 2-bundel systeem hadden blijkbaar nooit van hun leven post bezorgd en het management dat het invoerde ook niet. Wel "lekker" dat ze na meer dan een jaar erachter zijn gekomen dat het niet werkt en weer terug gaan naar het normale systeem.
Ja maar bij ons waren er eigenlijk 3 bundels: de 24U post en de N24U post plus de HAH. Tijdens het lopen kon je nog de 24U en de N24U al lopend samenvoegen, maar bij een flat had het geen enkele zin, je moest bv. voor nummer 77 de 24U pakken uit een bundel, dan de N24U uit de andere bundel, HAH erbij en natuurlijk controleren of er geen andere nummers tussen zaten. Geen enkele tijdwinst dus.quote:Op donderdag 18 april 2013 19:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
op dagen met reclame werkt het zeker makkelijker dan met een extra bundel rondlopen, al heb ik het afgelopen zaterdag juist wel gedaan om zo sneller door een wijk heen te kunnen.
Wat minder reclame op de hand nemen en dan twee bundel post erbij en dan even en oneven afwisselen. Ging op zich prima, zolang je maar niet te veel in je hand meeneemt. De rest van de straat had ik in een tas bij me
dat systeem was vanaf het begin al gedoemd te mislukken,quote:Op donderdag 18 april 2013 20:07 schreef GeintegreerdePool het volgende:
[..]
Ja maar bij ons waren er eigenlijk 3 bundels: de 24U post en de N24U post plus de HAH. Tijdens het lopen kon je nog de 24U en de N24U al lopend samenvoegen, maar bij een flat had het geen enkele zin, je moest bv. voor nummer 77 de 24U pakken uit een bundel, dan de N24U uit de andere bundel, HAH erbij en natuurlijk controleren of er geen andere nummers tussen zaten. Geen enkele tijdwinst dus.
Nu hoef je maar 1 bundel te controleren op fouten.
Of je wilde een straat met even/oneven rondlopen dan moest je 4 bundels pakken, 24U even + 24U oneven, N24U oneven + N24U oneven.
Enfin, super onhandig dus, geen wonder dat er zoveel oudere werknemers weggingen toen het begin vorig jaar ingevoerd werd.
In hoeverre is het met deze wind nog nodig om met een bladblazer te lopen?quote:Op donderdag 18 april 2013 17:19 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja lijkt me echt waardeloos met dit weer om post te bezorgen. Hoewel met de bladblazer rondlopen ook niet zo'n succes was, ik zit ook onder het stof en zand![]()
Trouwens, volgens mij mag ik wel uit de OP hoorBen al 3 maanden uit dienst nu
90 cent erbij?quote:Op donderdag 18 april 2013 20:25 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
dat systeem was vanaf het begin al gedoemd te mislukken,
alle tijd en geld die ze in dat soort dingen stoppen, dat kun je geen besparing meer noemen.
vandaar dat iedereen maar 90c bruto erbij krijgt
Geen idee. Als ik fiets met volle tassen komt de wind steeds vanuit een andere richting.quote:Op donderdag 18 april 2013 22:24 schreef eigendeegcookie het volgende:
Wat n wind he, en ik blijf maar piekeren over de kwestie volle tassen+ meewind / lege tassen tegenwind,
of dat zwaarder fietst of langer duurt in totaal,
dan met volle tassen tegenwind en met lege tassen meewind.
Ik ben er nl van overtuigd dat de laatste situatie veel gunstiger is, maar het gekke is dat wanner ik het vraagstuk weer eens ter sprake breng [op verjaardagen enzo] men zegt dat t niks uit maakt,
vooral geschoolde types denken dat.
Maar wat zeggen de postbezorgertjes? heel benieuwd!
Nou lege tassen wind mee is sneller dan lege tassen met wind tegen....quote:Op donderdag 18 april 2013 22:24 schreef eigendeegcookie het volgende:
Wat n wind he, en ik blijf maar piekeren over de kwestie volle tassen+ meewind / lege tassen tegenwind,
Ik ben er nl van overtuigd dat de laatste situatie veel gunstiger is, maar het gekke is dat wanner ik het vraagstuk weer eens ter sprake breng [op verjaardagen enzo] men zegt dat t niks uit maakt,
Nou met fietstassen achterop fiets ik sneller als zonder fietstassen opquote:Op donderdag 18 april 2013 23:02 schreef eigendeegcookie het volgende:
Nou lege tassen wind mee is sneller dan lege tassen met wind tegen....
Jaja, maar dat was de vraag niet......
Eerlijk gezegd denk ik dat het lood om oud ijzer is. Alleen liggen in het eerste geval de gemiddelde snelheden op de heen- en terugweg wat dichter bij elkaar dan in het tweede geval.quote:Op donderdag 18 april 2013 22:24 schreef eigendeegcookie het volgende:
de tassen van de post hebben een enorme cw waardequote:Op donderdag 18 april 2013 22:24 schreef eigendeegcookie het volgende:
Goedbedoelt tipje: mihoen er inquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |