Een handgeschakelde MAN die ik had gereden had een stapel achterop en splitten was automatisch met een toets aan de zijkant.quote:Op donderdag 4 april 2013 20:29 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Verschillende fabrikanten gebruiken verschillende systemen. DAF, Volvo, Scania gebruiken bijvoorbeeld gewoon de schakelaar achterop de pook om te stapelen, zijkant om te splitten. MAN gebruikt volgens mij het dubbele H patroon waarbij je de hele pook aan de kant moet duwen.
[ afbeelding ]
DAF pook met de splitter aan de zijkant en stapelaar aan de achterkant
Daf had dat ook hoor; in alle Spierings kranen liggen DAFjes met een ZF bak, en die hadden allemaal een stapel splitter en stapelden met de tik naar rechts. Later kregen ze een flauwe 8 bak zonder splitter met alleen de tik naar rechts.quote:Op donderdag 4 april 2013 20:29 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Verschillende fabrikanten gebruiken verschillende systemen. DAF, Volvo, Scania gebruiken bijvoorbeeld gewoon de schakelaar achterop de pook om te stapelen, zijkant om te splitten. MAN gebruikt volgens mij het dubbele H patroon waarbij je de hele pook aan de kant moet duwen.
De enige auto met dubbele H waar ik ooit in gereden heb was een MAN F2000. Alle nieuwere DAF's, Scanias, Volvo's die ik ken hebben een pook met 2 schakelaars. De MAN TGA had een pook met 3 schakelaars, waarbij er eentje de koppeling bediende zodat je je voet niet hoeft te gebruiken.quote:Op donderdag 4 april 2013 20:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Daf had dat ook hoor; in alle Spierings kranen liggen DAFjes met een ZF bak, en die hadden allemaal een stapel splittern en stapelden met de tik naar rechts. Later kregen ze een flauwe 8 bak zonder splitter met alleen de tik naar rechts.
Mijn ouwe F200je, the beast, had hetzelfde, en de oude Terberg trekkers hadden de double switch pook, waarvan eentje met oldskool vloeistofkoppeling
Opticruise is koning.quote:Op donderdag 4 april 2013 20:33 schreef blup het volgende:
Die ouwe rommel heb ik nooit gereden
Meeste kilometers waren met opticruise.![]()
![]()
Die bedoelde ik ja, voor het splitten kon je die gebruiken. Quickshift ofzo heten dat?quote:Op donderdag 4 april 2013 20:34 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
De MAN TGA had een pook met 3 schakelaars, waarbij er eentje de koppeling bediende zodat je je voet niet hoeft te gebruiken.
absoluut, al het fijne van een automaat maar gewoon met koppelingspedaal.quote:
De zogenaamde loser-bak voor mietjesquote:Op donderdag 4 april 2013 20:33 schreef blup het volgende:
Die ouwe rommel heb ik nooit gereden
Meeste kilometers waren met opticruise.![]()
![]()
Ja maar ja maar.. dat zelf roeren kan ook met opticruise alleen heb je 1 hendeltje.quote:Op donderdag 4 april 2013 20:37 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
De zogenaamde loser-bak voor mietjes![]()
Laat mij maar zelf roeren, zeker met zwaar transport, al gingen de MAN TGA's ook wel met de WSK erop.. maar tis wel dodelijk saai rijden vind ik. De F2000 pluimde nog lekker als hij moest werken met 100 ton erachter, en bij de eerste 3 versnellingen zag je hem zich er echt in zetten, waggeltje in de cabine, en dan vóelde je het chassis gewoon torderen van de paardjesAls je dan niet heel vloeiend koppelde kon je meteen de cabine opruimen
Whehe, da's minder als je je volle koelbox op je nest hebt staanquote:Op donderdag 4 april 2013 20:39 schreef blup het volgende:
[..]
Ja maar ja maar.. dat zelf roeren kan ook met opticruise alleen heb je 1 hendeltje.
Eerlijk toegeven, ik heb te weinig met handbakken gereden. De keren dat ik ermee reed heb ik ook wel eens enkele keren misgeschakeld van 3 terug naar 1.![]()
Kan je gezicht van het stuur schrapen en je cabine opruimen.
haha herkenbaarquote:Op donderdag 4 april 2013 20:42 schreef Barcaconia het volgende:
Alles beter dan die hoerige DAF's waar je 's ochtends om 3 uur lekker 10 minuten lang lucht mee kan staan draaien met een sirene in je oor alsof de duitsers komen.
Ah, ja.. fijn iddquote:Op donderdag 4 april 2013 20:42 schreef Barcaconia het volgende:
Alles beter dan die hoerige DAF's waar je 's ochtends om 3 uur lekker 10 minuten lang lucht mee kan staan draaien met een sirene in je oor alsof de duitsers komen.
Tot hij boven de 7 Bar is meestalquote:Op donderdag 4 april 2013 20:46 schreef blup het volgende:
Dat toetertje gaat zo een paar minuten door.
Aangezien een daf affabriek lucht lekt uit alle gaten behalve het afblaasventiel duurt dat wel even.quote:Op donderdag 4 april 2013 20:47 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Tot hij boven de 7 Bar is meestal
Ik weet het, maar daar zeg ik stiekem niks overquote:
eerder een 147quote:
deurpanelen zijn Alfa, ze lijken op een GTA. (156 of 147)quote:Op donderdag 4 april 2013 21:22 schreef daNpy het volgende:
Hij lijkt ook wel wat lang voor een 147, niet?
De deurpanelen doen iig wel aan een Alfa denken.
WTF, het is toch geen trein?!quote:Op donderdag 4 april 2013 20:42 schreef Barcaconia het volgende:
Op de Pleinweg hoorde ik klunk en klonk onder de motorkap, bij het tankstation na de Maastunnel vond ik de overgebleven steeksleutel terug.quote:Op donderdag 4 april 2013 22:22 schreef Barcaconia het volgende:
Zo vond ik een keer na 20.000km rijden een ratel met dopje 13 op de voorbalk van mijn Volvo 360, die ik gebruikt had bij het wisselen van de radiateur.
Ja. Beterschap.. Wat is/was het nou?quote:Op vrijdag 5 april 2013 09:17 schreef .Neovo. het volgende:
Zo'n kuurtje hakt er behoorlijk op in, wat voel ik me beroerd
Toen ik belde dachten ze aan een trombosebeen of infectie. Toen ik bij de de dokterswacht kwam konden ze niet goed zien wat het was. Mijn been was bijna 2x zo dik als normaal. Ze hebben me eerst een kuur meegegeven voor een mogelijke infectie, maar zodra ik koorts kreeg of andere klachten kreeg moest ik me direct weer melden.quote:Op vrijdag 5 april 2013 10:01 schreef Anne het volgende:
[..]
Ja. Beterschap.. Wat is/was het nou?
En wat voor een kuur heb je? Wel nog op stage gewoon of lekker thuis?
Ik snap dat nooit zo.. Die uitspraken.. En al helemaal aan de telefoon.quote:Op vrijdag 5 april 2013 10:13 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Toen ik belde dachten ze aan een trombosebeen of infectie. Toen ik bij de de dokterswacht kwam konden ze niet goed zien wat het was. Mijn been was bijna 2x zo dik als normaal. Ze hebben me eerst een kuur meegegeven voor een mogelijke infectie, maar zodra ik koorts kreeg of andere klachten kreeg moest ik me direct weer melden.
Ik heb nu een Broxil kuurtje. Moet per dag 3 capsules innemen. Beetje misselijk van die rommel, daarom voel ik me ook zo beroerd.
Zit nu gewoon weer op stage, de hele dag thuis zitten is niks voor mij. En als het misgaat is het ziekenhuis mooi dichtbij
Zijn dat bijwerkingen van een kuurquote:Op vrijdag 5 april 2013 10:37 schreef daNpy het volgende:
Niet auto kunnen rijden en verminderde concentratie bedoel je?
Inderdaad daarom slaan die bijsluiters nergens opquote:Op vrijdag 5 april 2013 10:38 schreef Anne het volgende:
[..]
Zijn dat bijwerkingen van een kuur? Veel vrouwen die aan de kuurtjes zitten dan..
quote:Op vrijdag 5 april 2013 12:22 schreef daNpy het volgende:
"Voor het draadloos netwerk moeten nog kabels getrokken worden" is dus ook goed.
Què?quote:Op vrijdag 5 april 2013 12:31 schreef Paladijn het volgende:
Ik kwam zelfs een klassieker van Duvel tegen toen ik zocht op 'koppeling slipt test'
Ik zie het. Heb het topic ook al gevondenquote:Op vrijdag 5 april 2013 12:31 schreef Paladijn het volgende:
Ik kwam zelfs een klassieker van Duvel tegen toen ik zocht op 'koppeling slipt test'
Heb ik nooit, ik denk namelijk altijd heel erg goed na voordat ik iets doms typ.quote:Op vrijdag 5 april 2013 14:07 schreef .Neovo. het volgende:
Sowieso oude topics van jezelf teruglezen. Dan denk je: "heb ik dat getypt?"
En dan je dom voelen en jezelf uitlachen
Neuh valt wel mee, ik ben wel milder geworden in de loop der jaren.quote:Op vrijdag 5 april 2013 14:07 schreef .Neovo. het volgende:
quote:Op vrijdag 5 april 2013 15:14 schreef Anne het volgende:
"We hebben je woensdag een e-mail gestuurd, waarin we aangeven dat wij je de zonnebril niet gaan toesturen.
In de betreffende e-mail staat ook vermeld hoe je alsnog gebruik kunt maken van de actie, zolang de actie loopt en zolang de voorraad strekt. "
quote:Op vrijdag 5 april 2013 15:14 schreef Anne het volgende:
"We hebben je woensdag een e-mail gestuurd, waarin we aangeven dat wij je de zonnebril niet gaan toesturen.
In de betreffende e-mail staat ook vermeld hoe je alsnog gebruik kunt maken van de actie, zolang de actie loopt en zolang de voorraad strekt. "
quote:Op vrijdag 5 april 2013 14:37 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Heb ik nooit, ik denk namelijk altijd heel erg goed na voordat ik iets doms typ.
nee dan voelen de newbies zich niet welkomquote:Op vrijdag 5 april 2013 17:26 schreef lipje het volgende:
[..]dus je geeft toe dat je domme dingen typt
deze mag in de OP
voorstellen is er ook al niet mee bijquote:Op vrijdag 5 april 2013 17:31 schreef densmee het volgende:
[..]
nee dan voelen de newbies zich niet welkom
ik heb helemaal niets gekregen, geen mail niks/.quote:Op vrijdag 5 april 2013 15:14 schreef Anne het volgende:
Plan is hier ook om van het weekend de motoren maar weer eens in orde te maken, als het ff kan ook een stukkie toerenquote:Op vrijdag 5 april 2013 19:40 schreef Dingest het volgende:
Tijd om de fiets maar eens schoon en rijklaar te makenIk vind dat het nu lang genoeg heeft geduurd met dat winterweer, straks heb ik niet eens zin meer om nog eens op de fiets te stappen
![]()
Moest je voor je dat spul naar binnen werkt ook iets eten misschien ?quote:Op vrijdag 5 april 2013 10:13 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Toen ik belde dachten ze aan een trombosebeen of infectie. Toen ik bij de de dokterswacht kwam konden ze niet goed zien wat het was. Mijn been was bijna 2x zo dik als normaal. Ze hebben me eerst een kuur meegegeven voor een mogelijke infectie, maar zodra ik koorts kreeg of andere klachten kreeg moest ik me direct weer melden.
Ik heb nu een Broxil kuurtje. Moet per dag 3 capsules innemen. Beetje misselijk van die rommel, daarom voel ik me ook zo beroerd.
Zit nu gewoon weer op stage, de hele dag thuis zitten is niks voor mij. En als het misgaat is het ziekenhuis mooi dichtbij
Ik een complete conbinatietang in mijn vorige BX. En ik heb een keer en half gereedschapsbord aan gereedschap in een trekker laten liggen. En daar heb ik mijn collega's nog voor gewaarschuwd (had me ziek gemeld wegens een rug die ik in 30 minuten volledig aan gort gedraaid had).quote:Op donderdag 4 april 2013 22:31 schreef powerflux het volgende:
goede opbergvakken zijn die volvo's. ook wel eens een setje voelermaatjes bij de ruitenwissermotor teruggevonden.
In oude posts vind ik mezelf veel leukerquote:Op vrijdag 5 april 2013 14:07 schreef .Neovo. het volgende:
Wat voor FC-knudde-merk steeksleutel is dat ?quote:
Ja. Ik verwarm het zadelquote:
Het wordt er weer eens tijd voorquote:Op vrijdag 5 april 2013 20:07 schreef daNpy het volgende:
[..]
Plan is hier ook om van het weekend de motoren maar weer eens in orde te maken, als het ff kan ook een stukkie toeren
Ze kwamen verloren onderdelen terug brengen?quote:Op vrijdag 5 april 2013 20:19 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Nieuw record, pas na 18 uur in duitsland staande gehouden!
Morgen regen, zondag zonnig en 9 graden. Ben benieuwd wat het wordt.quote:Op vrijdag 5 april 2013 20:20 schreef Dingest het volgende:
[..]
Ja. Ik verwarm het zadel
[..]
Het wordt er weer eens tijd voorAl is die van mij een fiets-fiets, op basis van 1 Dingest-kracht.
Als er nu een zonnetje bij is, dan nodigt het al behoorlijk uit. Maar dan stap je naar buiten en dan is het gewoon nog steeds erg fris (en/of winderig)
RIP voor de nabestaandenquote:
Klinkt goedquote:
zijn het geen wormen in de wodka?quote:
dadelijk allemaal slakkensporen in huisquote:
Zou kunnen, als ze ze mee naar huis neemtquote:Op vrijdag 5 april 2013 21:03 schreef densmee het volgende:
[..]
dadelijk allemaal slakkensporen in huis
Je bent nu echt zwanger ?quote:Op vrijdag 5 april 2013 21:08 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik heb straks een klein cadeautje voor je.
Zit het verpakt in ondergoed?quote:Op vrijdag 5 april 2013 21:08 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik heb straks een klein cadeautje voor je.
Zeg wijsneus, jij stond/staat zelf te trappelen om met mij in Frankrijk te kijken voor een BX Ambulance.quote:
bij een ouderwetse koffiezetter boeit het machien nauwelijks. de koffie die je gebruikt des te meerquote:
Dit kreng was helaas niet zo goedkoop.quote:Op zaterdag 6 april 2013 09:44 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
bij een ouderwetse koffiezetter boeit het machien nauwelijks. de koffie die je gebruikt des te meer
edit: ah een espresso volautomaat. 239 als nieuwprijs is ook wel spannend goedkoop!
30 cent per cup. plus dat je jezelf tot het bijenkorf publiek moet rekenen dan. allebei flinke drawbacksquote:
dat is dag heen dag terug!quote:Op vrijdag 5 april 2013 23:18 schreef 2cv het volgende:
[..]
Zeg wijsneus, jij stond/staat zelf te trappelen om met mij in Frankrijk te kijken voor een BX Ambulance.
Maar ik zal het doorgeven![]()
ja en? Gepauper met een Rancillio en bonenmaler was ik zo klaar meequote:
Heb ik geen enkele moeite meequote:plus dat je jezelf tot het bijenkorf publiek moet rekenen dan.
Filtertje erin; 2 schepjes met medium kop erop, water tot de 2 en pruttelen maar. Beats cupjes, padjes en andere shit anytimequote:Op zaterdag 6 april 2013 11:17 schreef Alfisti het volgende:
[..]
ja en? Gepauper met een Rancillio en bonenmaler was ik zo klaar meeArmoe troef
Cupje er in, knopje drukken en goeie bak pleur![]()
[..]
Heb ik geen enkele moeite mee
quote:Op vrijdag 5 april 2013 20:19 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Nieuw record, pas na 18 uur in duitsland staande gehouden!
Nee, gewoon nee.quote:Op zaterdag 6 april 2013 11:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Filtertje erin; 2 schepjes met medium kop erop, water tot de 2 en pruttelen maar. Beats cupjes, padjes en andere shit anytime
Is ook lekkerquote:Op zaterdag 6 april 2013 11:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Filtertje erin; 2 schepjes met medium kop erop, water tot de 2 en pruttelen maar. Beats cupjes, padjes en andere shit anytime
Nee. Mag niet volgens de bijsluiter, moet op lege maagquote:Op vrijdag 5 april 2013 20:09 schreef 2cv het volgende:
[..]
Moest je voor je dat spul naar binnen werkt ook iets eten misschien ?
Hoe dan ook: beterschap
inderdaad en gewoon douwe egberts koffie erinquote:Op zaterdag 6 april 2013 12:04 schreef Alfisti het volgende:
[..]
Is ook lekkermaar wel uit een Technivorm
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |