Verschillende fabrikanten gebruiken verschillende systemen. DAF, Volvo, Scania gebruiken bijvoorbeeld gewoon de schakelaar achterop de pook om te stapelen, zijkant om te splitten. MAN gebruikt volgens mij het dubbele H patroon waarbij je de hele pook aan de kant moet duwen.quote:Op donderdag 4 april 2013 20:19 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Overigens.. heb je ook nog antieke bakken waar je niet stapelt met een tik naar rechts, maar ook met een knoppie, dan heb je dus 2 switches op je pook, één aan de zijkant(stapelen) en eentje voorop (splitten) om het makkelijk te houden![]()
Ten overvloede; dat noemen we dus een stapel/splitter bak.
Een handgeschakelde MAN die ik had gereden had een stapel achterop en splitten was automatisch met een toets aan de zijkant.quote:Op donderdag 4 april 2013 20:29 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Verschillende fabrikanten gebruiken verschillende systemen. DAF, Volvo, Scania gebruiken bijvoorbeeld gewoon de schakelaar achterop de pook om te stapelen, zijkant om te splitten. MAN gebruikt volgens mij het dubbele H patroon waarbij je de hele pook aan de kant moet duwen.
[ afbeelding ]
DAF pook met de splitter aan de zijkant en stapelaar aan de achterkant
Daf had dat ook hoor; in alle Spierings kranen liggen DAFjes met een ZF bak, en die hadden allemaal een stapel splitter en stapelden met de tik naar rechts. Later kregen ze een flauwe 8 bak zonder splitter met alleen de tik naar rechts.quote:Op donderdag 4 april 2013 20:29 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Verschillende fabrikanten gebruiken verschillende systemen. DAF, Volvo, Scania gebruiken bijvoorbeeld gewoon de schakelaar achterop de pook om te stapelen, zijkant om te splitten. MAN gebruikt volgens mij het dubbele H patroon waarbij je de hele pook aan de kant moet duwen.
De enige auto met dubbele H waar ik ooit in gereden heb was een MAN F2000. Alle nieuwere DAF's, Scanias, Volvo's die ik ken hebben een pook met 2 schakelaars. De MAN TGA had een pook met 3 schakelaars, waarbij er eentje de koppeling bediende zodat je je voet niet hoeft te gebruiken.quote:Op donderdag 4 april 2013 20:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Daf had dat ook hoor; in alle Spierings kranen liggen DAFjes met een ZF bak, en die hadden allemaal een stapel splittern en stapelden met de tik naar rechts. Later kregen ze een flauwe 8 bak zonder splitter met alleen de tik naar rechts.
Mijn ouwe F200je, the beast, had hetzelfde, en de oude Terberg trekkers hadden de double switch pook, waarvan eentje met oldskool vloeistofkoppeling
Opticruise is koning.quote:Op donderdag 4 april 2013 20:33 schreef blup het volgende:
Die ouwe rommel heb ik nooit gereden
Meeste kilometers waren met opticruise.![]()
![]()
Die bedoelde ik ja, voor het splitten kon je die gebruiken. Quickshift ofzo heten dat?quote:Op donderdag 4 april 2013 20:34 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
De MAN TGA had een pook met 3 schakelaars, waarbij er eentje de koppeling bediende zodat je je voet niet hoeft te gebruiken.
absoluut, al het fijne van een automaat maar gewoon met koppelingspedaal.quote:
De zogenaamde loser-bak voor mietjesquote:Op donderdag 4 april 2013 20:33 schreef blup het volgende:
Die ouwe rommel heb ik nooit gereden
Meeste kilometers waren met opticruise.![]()
![]()
Ja maar ja maar.. dat zelf roeren kan ook met opticruise alleen heb je 1 hendeltje.quote:Op donderdag 4 april 2013 20:37 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
De zogenaamde loser-bak voor mietjes![]()
Laat mij maar zelf roeren, zeker met zwaar transport, al gingen de MAN TGA's ook wel met de WSK erop.. maar tis wel dodelijk saai rijden vind ik. De F2000 pluimde nog lekker als hij moest werken met 100 ton erachter, en bij de eerste 3 versnellingen zag je hem zich er echt in zetten, waggeltje in de cabine, en dan vóelde je het chassis gewoon torderen van de paardjesAls je dan niet heel vloeiend koppelde kon je meteen de cabine opruimen
Whehe, da's minder als je je volle koelbox op je nest hebt staanquote:Op donderdag 4 april 2013 20:39 schreef blup het volgende:
[..]
Ja maar ja maar.. dat zelf roeren kan ook met opticruise alleen heb je 1 hendeltje.
Eerlijk toegeven, ik heb te weinig met handbakken gereden. De keren dat ik ermee reed heb ik ook wel eens enkele keren misgeschakeld van 3 terug naar 1.![]()
Kan je gezicht van het stuur schrapen en je cabine opruimen.
haha herkenbaarquote:Op donderdag 4 april 2013 20:42 schreef Barcaconia het volgende:
Alles beter dan die hoerige DAF's waar je 's ochtends om 3 uur lekker 10 minuten lang lucht mee kan staan draaien met een sirene in je oor alsof de duitsers komen.
Ah, ja.. fijn iddquote:Op donderdag 4 april 2013 20:42 schreef Barcaconia het volgende:
Alles beter dan die hoerige DAF's waar je 's ochtends om 3 uur lekker 10 minuten lang lucht mee kan staan draaien met een sirene in je oor alsof de duitsers komen.
Tot hij boven de 7 Bar is meestalquote:Op donderdag 4 april 2013 20:46 schreef blup het volgende:
Dat toetertje gaat zo een paar minuten door.
Aangezien een daf affabriek lucht lekt uit alle gaten behalve het afblaasventiel duurt dat wel even.quote:Op donderdag 4 april 2013 20:47 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Tot hij boven de 7 Bar is meestal
Ik weet het, maar daar zeg ik stiekem niks overquote:
eerder een 147quote:
deurpanelen zijn Alfa, ze lijken op een GTA. (156 of 147)quote:Op donderdag 4 april 2013 21:22 schreef daNpy het volgende:
Hij lijkt ook wel wat lang voor een 147, niet?
De deurpanelen doen iig wel aan een Alfa denken.
WTF, het is toch geen trein?!quote:Op donderdag 4 april 2013 20:42 schreef Barcaconia het volgende:
Alles beter dan die hoerige DAF's waar je 's ochtends om 3 uur lekker 10 minuten lang lucht mee kan staan draaien met een sirene in je oor alsof de duitsers komen.
Op de Pleinweg hoorde ik klunk en klonk onder de motorkap, bij het tankstation na de Maastunnel vond ik de overgebleven steeksleutel terug.quote:Op donderdag 4 april 2013 22:22 schreef Barcaconia het volgende:
Zo vond ik een keer na 20.000km rijden een ratel met dopje 13 op de voorbalk van mijn Volvo 360, die ik gebruikt had bij het wisselen van de radiateur.
Ja. Beterschap.. Wat is/was het nou?quote:Op vrijdag 5 april 2013 09:17 schreef .Neovo. het volgende:
Zo'n kuurtje hakt er behoorlijk op in, wat voel ik me beroerd
Toen ik belde dachten ze aan een trombosebeen of infectie. Toen ik bij de de dokterswacht kwam konden ze niet goed zien wat het was. Mijn been was bijna 2x zo dik als normaal. Ze hebben me eerst een kuur meegegeven voor een mogelijke infectie, maar zodra ik koorts kreeg of andere klachten kreeg moest ik me direct weer melden.quote:Op vrijdag 5 april 2013 10:01 schreef Anne het volgende:
[..]
Ja. Beterschap.. Wat is/was het nou?
En wat voor een kuur heb je? Wel nog op stage gewoon of lekker thuis?
Ik snap dat nooit zo.. Die uitspraken.. En al helemaal aan de telefoon.quote:Op vrijdag 5 april 2013 10:13 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Toen ik belde dachten ze aan een trombosebeen of infectie. Toen ik bij de de dokterswacht kwam konden ze niet goed zien wat het was. Mijn been was bijna 2x zo dik als normaal. Ze hebben me eerst een kuur meegegeven voor een mogelijke infectie, maar zodra ik koorts kreeg of andere klachten kreeg moest ik me direct weer melden.
Ik heb nu een Broxil kuurtje. Moet per dag 3 capsules innemen. Beetje misselijk van die rommel, daarom voel ik me ook zo beroerd.
Zit nu gewoon weer op stage, de hele dag thuis zitten is niks voor mij. En als het misgaat is het ziekenhuis mooi dichtbij
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |