bronquote:Veel onrust om verkeerde saldo's ING
Veel klanten van ING zien woensdag het verkeerde saldo als zij inloggen bij internetbankieren. Soms zijn er honderden euro's verdwenen.
Dat blijkt uit honderden meldingen op sociale media. De bank erkent dat er verkeerde saldo's en afschrijvingen worden getoond, nadat een woordvoerder aanvankelijk tegenover NU.nl ontkende dat er een probleem was.
Klanten stellen dat soms honderden euro's zijn verdwenen en dat zij rood staan terwijl dat bij hun rekening niet mogelijk is. Ook uit controle van NU.nl blijkt dat het saldo bij diverse redacteuren niet juist is.
Bovendien zijn bedragen dubbel afgeschreven. Afschrijvingen van de afgelopen week lijken woensdag nogmaals te zijn afgeschreven.
Een woordvoerder van de ING stelt tegenover Radio 1 dat er wordt gewerkt aan een oplossing. Hoe lang dat nog zal duren en hoeveel mensen zijn getroffen, kan de bank niet zeggen.
Pinnen
Er zijn ook meldingen van klanten die in de winkel niet kunnen pinnen vanwege het verkeerde saldo. "Dat is volgens mij niet aan de orde", zei woordvoerder Harold Reusken woensdagmiddag op Radio 1.
Toch melden verschillende mensen dat er in supermarkten rijen zijn ontstaan omdat meerdere mensen niet kunnen pinnen.
ING kampte eerder met een storing waardoor betalingen vertraagd uitgevoerd werden. Volgens Reusken is dat de oorzaak van de huidige problematiek. Diverse transacties van dinsdag worden woensdag alsnog doorgevoerd, aldus de woordvoerder. Hij sluit uit dat de bank is gehackt.
'Juist saldo'
Dat zou volgens Reusken echter niet moeten zorgen voor negatieve saldo's. Ook op Twitter schreef de klantenservice van ING aan verschillende klanten: "Je saldo is juist."
Door de problemen proberen erg veel mensen in te loggen op de site van ING en op de mobiele app. Daarom is inloggen voor veel mensen niet mogelijk. Ook de telefonische klantenservice geeft geen gehoor.
Consumentenbond
De Consumentenbond roept ING op de klanten van de bank snel te informeren over de omvang van de problemen met internetbankieren.
Ook zou de bank moeten aangeven wanneer de storing naar verwachting is verholpen om verdere onrust onder klanten te voorkomen, zegt een woordvoerder van de Consumentenbond.
Volgens hem komen bij de organisatie via Twitter en telefonisch veel vragen binnen over de storing bij ING. Mensen willen weten wat er aan de hand is met hun bankrekening. Maar 'duidelijkheid ontbreekt', aldus de zegsman.
iDeal
De onrust over de problemen bij ING heeft vooralsnog geen gevolgen voor pin- of iDEAL-betalingen.
Een woordvoerster van betaalorganisatie Currence laat woensdagmiddag weten niets vreemds te zien in het betalingsverkeer. Ook heeft zij nog geen melding gekregen van ING dat er sprake zou zijn van een storing.
quote:Op woensdag 3 april 2013 22:51 schreef quirina het volgende:
Alles is goed. We kunnen rustig slapen nu en morgen is alles weer vergeten!
Ook hierna kreeg ik de reactie "dat dit zo hoort" met een l*lverhaal over mutaties die nog niet verwerkt zijn. Ik heb dit bij geen enkele andere bank gezien. De problemen van gisteren lijken gewoon een versterking van precies ditzelfde probleem te zijn.quote:Jaren geleden heb ik de toenmalige Postbank er al eens op gewezen dat mutaties online vaak niet correct verwerkt worden. Ik werd daarna gebeld waarbij iemand me vertelde dat dit toch echt niet op te lossen is en “zo hoort”.
Ondertussen zijn we vele jaren verder, heeft ING de volledige layout veranderd (in een minder overzichtelijke layout waarbij ik vaker moet klikken om te zien wat ik wil zien, maar dat terzijde), en bestaat het probleem nog steeds: bij- en afschrijvingen die nu zichtbaar zijn, kunnen over een uur weer weg zijn, om vervolgens een paar uur later weer te verschijnen. Ook wordt het saldo niet gelijktijdig met de mutaties verwerkt, wat soms tot onduidelijke situaties leidt (waarbij het lijkt alsof ik meer/minder geld heb dan daadwerkelijk het geval is).
Als laatste komen mutaties soms dubbel voor, waarbij het lijkt alsof iemand een dubbele overboeking heeft gedaan, om na enige tijd weer te verdwijnen.
U zou mij en ongetwijfeld miljoenen andere klanten er een groot plezier mee doen deze jarenoude bugs te fixen.
Nou, alles is weer goed hoorquote:Op donderdag 4 april 2013 09:00 schreef JoelBaka het volgende:
Heel vaag, mijn saldo klopt weer en mijn af en bijschrijvingen voor een deel. Maar ik maakte wat geld over en toen kreeg ik spontaan geld op mijn rekening dat ik nog moest ontvangen maar die staat dus niet bij mijn af- en bijschrijvingen >< Achja het saldo klopt in ieder geval...
quote:Op donderdag 4 april 2013 20:10 schreef arjan1212 het volgende:
Had vanmiddag radio 1 aanstaan. en daar was een mevr. die zei: toen internet bankieren nog niet bestond gebeurde dit regelmatig en niemand merkte het
quote:De PvdA wil het aantal storingen bij banken inperken. Volgens financieel-woordvoerder in de Tweede Kamer Henk Nijboer moet er snel een minimum storingsnorm voor banken komen. 'Geld draait op vertrouwen en moet altijd beschikbaar zijn voor mensen,' aldus Nijboer tegen het Algemeen Dagblad.
Hij lanceert zijn voorstel naar aanleiding van de grote storing bij ING. ,,De communicatie van ING was dramatisch. De onrust onder mensen is zo groot dat er ook politieke actie nodig is." Hoeveel storingen per jaar een bank mag hebben, kan hij nog niet zeggen. ,,100 procent storingvrij bestaat niet, maar er moet wel een bepaald minimum zijn. Hoeveel dat is, moeten we samen met de banken en experts afspreken."
De PvdA wil komende maand een debat in de Tweede Kamer houden over internet bankieren. ,,Online bankieren is de norm geworden, maar de huidige regelgeving gaat nog te veel uit van contant geld. We moeten wellicht de nodige regels aanpassen."
Eerder maakte Nijboer zich al sterk voor meer consumentenbescherming tegen phishing en internetfraude. ,,Vroeger verloor je in het ergste geval een biljet van 100 gulden, nu kan je hele bankrekening leeg gehaald worden. Consumenten moeten er 100 procent zeker van zijn dat ze hun geld terugkrijgen. De overheid moet dat garanderen."
bron
Vaag en vervelend inderdaad, bij de SNS heb ik hier in elk geval geen last van.quote:Op donderdag 4 april 2013 08:46 schreef RemcoDelft het volgende:
8 december 2012 heb ik ING nog eens een briefje gestuurd:
[..]
Ook hierna kreeg ik de reactie "dat dit zo hoort" met een l*lverhaal over mutaties die nog niet verwerkt zijn. Ik heb dit bij geen enkele andere bank gezien. De problemen van gisteren lijken gewoon een versterking van precies ditzelfde probleem te zijn.
Ah, weer meer regels. Uit een krantenartikel over het jaarverslag 2012 van de Raad van State (gisteren gepubliceerd)quote:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-met-wetgeving.dhtmlquote:Regeldruk
Tot slot heeft het adviesorgaan kritiek op wetsvoorstellen die ingaan tegen de eigen beleidsplannen. Terwijl het kabinet het verminderen van regeldruk propageerde, werden wetten opgesteld die juist regeldruk bevorderden. 'Een aantal voorstellen normeren tot in detail het handelen van burgers, bedrijven of overheid en gaan voorbij aan de eigen verantwoordelijkheid.
In diezelfde categorie schaart de Raad van State 'regels die een reflex zijn op gebeurtenissen die het nieuws hebben gehaald, maar waarvan de effectiviteit en doelmatigheid kunnen worden betwijfeld.'
allemaal de schuld van de Rabobankquote:
Site van Rabo doet ook erg vreemd bij mijquote:Op vrijdag 5 april 2013 14:08 schreef STING het volgende:
[..]
http://www.ideal-status.nl/home/?tr=1
http://www.allestoringen.nl/
quote:Op vrijdag 5 april 2013 14:08 schreef STING het volgende:
[..]
http://www.ideal-status.nl/home/?tr=1
http://www.allestoringen.nl/
Is een harde cyberattack door oostblokkers.quote:Op vrijdag 5 april 2013 14:13 schreef Infection het volgende:
En maar blijven denken dat het een 'storing' is.
Alleen heb ik daar niet zoveel mee te maken.quote:Op vrijdag 5 april 2013 14:27 schreef sonnyspek het volgende:
Deutsche bank ligt er ook uit zie ik op die allestoringen.nl site.
Nou, dan is het dus geen toeval.quote:Op vrijdag 5 april 2013 14:28 schreef Specularium het volgende:
[..]
Alleen heb ik daar niet zoveel mee te maken.
Het is belangrijk om te weten of het toeval is of niet.quote:Op vrijdag 5 april 2013 14:34 schreef Specularium het volgende:
[..]
Zolang ING maar werkt.
Maarja, dat doet het dus niet.
Of je nou via internet bankieren 2 weken op je gegevens moet wachten of via de post, wat maakt het uit?quote:Op donderdag 4 april 2013 22:58 schreef TLC het volgende:
Misschien ben ik ouderwets maar wat ben ik blij dat ik niet meedoe met internetbankieren.
Schijnt weer te werken.quote:Op vrijdag 5 april 2013 14:50 schreef arjan1212 het volgende:
Volgens de telegraaf ligt ideal vandaag plat
Dit of iets in de trend van Chinezen...quote:Op vrijdag 5 april 2013 14:27 schreef Specularium het volgende:
[..]
Is een harde cyberattack door oostblokkers.
Durft alleen niemand te zeggen.
quote:Op vrijdag 5 april 2013 16:44 schreef Pino112 het volgende:
http://nos.nl/video/49245(...)-betaalrekening.html
Wat een held
De communicatieafdeling van de ing is nu druk in overleg of ze dit als smoes kunnen gebruiken om de schuld af te schuivenquote:
twitter:renevanbrakel twitterde op vrijdag 05-04-2013 om 20:02:46Problemen bij banken vandaag kwamen door DDOS-aanval, zegt Vereniging van Nederlandse Banken. #NOS reageer retweet
De problemen vandaag.quote:Op vrijdag 5 april 2013 20:17 schreef Tocadisco het volgende:
Hoe zorgt een DDOS-aanval voor extra af- of bijschrijvingen?
Dat was toch gisteren? Wie zegt dat de problemen van gisteren door ddos-aanvallen kwamen?quote:Op vrijdag 5 april 2013 20:17 schreef Tocadisco het volgende:
Hoe zorgt een DDOS-aanval voor extra af- of bijschrijvingen?
Niet, tenzij je toegang hebt tot de logs.quote:Op vrijdag 5 april 2013 20:11 schreef Kowloon het volgende:
Een ddos-aanval, ik geloof er niks van eigenlijk.Valt dat ook op andere manieren te checken? Dus buiten ING en de NVB om.
quote:
quote:In recent weeks, U.S. banks and financial services institutions have seen their website downtime double, compared to just one year ago.
That finding, first reported by NBC News, comes via Keynote Systems, which maintains dummy accounts with the country's top 15 banks, which it uses to monitor site uptime and availability to customers by attempting to log into its accounts every five minutes.
Cyberaanval legt banken VS 249 uur platquote:
Troll 0/10quote:Op vrijdag 5 april 2013 21:12 schreef __Saviour__ het volgende:
Je hoort soms wel eens dat banken intern nog op oude systemen draaien, maar ik had echt niet verwacht dat ze nog met dos zouden werken. Dat is ook wel vragen om problemen.
Maar ironisch genoeg zijn er wel degelijk meerdere banken die daadwerkelijk nog met programma's van 20 jaar oud werkenquote:
Wat natuurlijk niet perse slecht hoeft te zijn. De Hubbletelescoop schijnt ook met 486 processors te werken.quote:Op vrijdag 5 april 2013 22:05 schreef Grouch het volgende:
Maar ironisch genoeg zijn er wel degelijk meerdere banken die daadwerkelijk nog met programma's van 20 jaar oud werken
Maar die heeft er ook baat bij om extra traag te werken.quote:Op vrijdag 5 april 2013 22:07 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Wat natuurlijk niet perse slecht hoeft te zijn. De Hubbletelescoop schijnt ook met 486 processors te werken.
Maar goed, de reden dat dat ding nog steeds op 486 processors draait is niet omdat het beter is maar simpelweg omdat we er niet bij kunnen.quote:Op vrijdag 5 april 2013 22:07 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Wat natuurlijk niet perse slecht hoeft te zijn. De Hubbletelescoop schijnt ook met 486 processors te werken.
quote:Op zaterdag 6 april 2013 02:03 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar goed, de reden dat dat ding nog steeds op 486 processors draait is niet omdat het beter is maar simpelweg omdat we er niet bij kunnen.
quote:Op zaterdag 6 april 2013 08:42 schreef Selestha het volgende:
Ik kan nog steeds niet bij mijn ING. Kan zo niet bankieren, leuk!
Ik log elke dag twee keer in, hou alle transacties on- en offline bij. Heb alleen vorige week 1 keer gehad dat ik niet kon inloggen.quote:Op zaterdag 6 april 2013 11:17 schreef PaarsBeestje het volgende:
Een keer niet kunnen inloggen, soit. Nu voor de derde dag achter elkaar niet kunnen doen, is echt wel een issue aan het worden. Ik weet niet hoe secuur de mensen hier zijn, maar saldo's controleren zou ik niet kunnen doen, zo nauwgezet hou ik het niet in de gaten. Dit zet me wel aan het denken hoor.
Hier ook inderdaad.quote:Op zaterdag 6 april 2013 08:42 schreef Selestha het volgende:
Ik kan nog steeds niet bij mijn ING. Kan zo niet bankieren, leuk!
Dan moet je bij ING klagen, vorige keer kreeg ik vergoeding van mijn kwartaalkosten en een grote bos bloemen.quote:Op zaterdag 6 april 2013 11:23 schreef Dr.Mikey het volgende:
Krijgen we nog iets terug voor deze ongemakken al is het maar tien euro ofzo?
Mij ook, zeker omdat er in Australië de betalingen niet meer terug konden worden gevonden na een dergelijke (grotere) storing.quote:Op zaterdag 6 april 2013 11:17 schreef PaarsBeestje het volgende:
Een keer niet kunnen inloggen, soit. Nu voor de derde dag achter elkaar niet kunnen doen, is echt wel een issue aan het worden. Ik weet niet hoe secuur de mensen hier zijn, maar saldo's controleren zou ik niet kunnen doen, zo nauwgezet hou ik het niet in de gaten. Dit zet me wel aan het denken hoor.
M'n Bitcoin transacties gaan prima, al liggen alle banken er uitquote:Op zaterdag 6 april 2013 11:36 schreef µ het volgende:
Ik kan gewoon inloggen. Heb net geld ontvangen ook.
M'n bitcoins komen hoe dan ook binnen. Geen dubbele uitgaven, dat scheelt ookquote:Op zaterdag 6 april 2013 11:38 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
M'n Bitcoin transacties gaan prima, al liggen alle banken er uit
quote:ING Nederland - about an hour ago
Update: Mijn ING, de Mobiel Bankieren App en IDEAL zijn beschikbaar, maar op dit moment kun je nog hinder ondervinden van de storing van gisteren. Indien inloggen niet direct werkt, verzoeken we het later nogmaals te proberen. Excuses voor het ongemak
Dat denk ik inderdaad ook jaquote:Op zaterdag 6 april 2013 12:10 schreef Revolution-NL het volgende:
Is dit dat het begin van cyber wereld oorlog 1 ?
Het lijkt erop de financiële sector in het westen flink onder vuur ligt. Dat het bankrekening saldo bij de ING niet keer klopte lijkt aan te geven dat het om een succesvolle hack actie gaat.
Dit gaat veel dieper dan een DDOS reken er maar op dat de belangen heel groot zijn om dit stil te houden en te downplayen.
Crypto currency for the win!quote:Op zaterdag 6 april 2013 11:38 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
M'n Bitcoin transacties gaan prima, al liggen alle banken er uit
quote:Sorry, er is iets fout gegaan. Probeert u het later nog een keer. Onze excuses voor het ongemak.
quote:U kunt uw gegevens tijdelijk niet bekijken. Probeert u het later nog een keer. Onze excuses voor het ongemak. Meer informatie
quote:Op zaterdag 6 april 2013 12:10 schreef Revolution-NL het volgende:
Dit gaat veel dieper dan een DDOS, reken er maar op dat de belangen heel groot zijn om dit stil te houden en te downplayen.
Heb je al een voorraad blikvoer aangeschaft?quote:Op zaterdag 6 april 2013 12:10 schreef Revolution-NL het volgende:
Het lijkt erop de financiële sector in het westen flink onder vuur ligt. Dat het bankrekening saldo bij de ING niet meer klopte lijkt aan te geven dat het om een succesvolle hack actie gaat.
Dit gaat veel dieper dan een DDOS, reken er maar op dat de belangen heel groot zijn om dit stil te houden en te downplayen.
Ik betwijfel of er verband is tussen de problemen met de saldo/transactie verwerking op woensdag en de ddos van vrijdag/zaterdag. Dat zou inderdaad heel sinister zijn, want dan zouden hackers toegang tot zo'n beetje de meest vitale interne systemen hebben. Maar dat geloof ik niet, ook omdat de ING aangifte heeft gedaan en dus justitie over de vloer gaat krijgen. Als ze bijvoorbeeld gechanteerd waren geweest zouden ING en overheid dat ongetwijfeld stil houden om geen vertrouwensverlies in de banken te laten ontstaan.quote:Op zaterdag 6 april 2013 12:10 schreef Revolution-NL het volgende:
Het lijkt erop de financiële sector in het westen flink onder vuur ligt. Dat het bankrekening saldo bij de ING niet meer klopte lijkt aan te geven dat het om een succesvolle hack actie gaat.
IDeal lag overal plat he?quote:Op zaterdag 6 april 2013 18:14 schreef dvr het volgende:
[..]
Ik betwijfel of er verband is tussen de problemen met de saldo/transactie verwerking op woensdag en de ddos van vrijdag/zaterdag. Dat zou inderdaad heel sinister zijn, want dan zouden hackers toegang tot zo'n beetje de meest vitale interne systemen hebben. Maar dat geloof ik niet, ook omdat de ING aangifte heeft gedaan en dus justitie over de vloer gaat krijgen. Als ze bijvoorbeeld gechanteerd waren geweest zouden ING en overheid dat ongetwijfeld stil houden om geen vertrouwensverlies in de banken te laten ontstaan.
leuk hoor maar de lokale bakker hier wil gewoon euro's ipv bitcoinsquote:Op zaterdag 6 april 2013 12:13 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Crypto currency for the win!
Banken zijn oude economie, het is tijd voor de crypto currency revolutie. Weg met de centrale machtsblokken binnen onze economie.
Power to the people![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
iDeal is van alle banken.quote:Op zaterdag 6 april 2013 19:23 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ook alle banksite's ?? Van ING wel 2 dagen
Veel banken uit W-Europa.quote:Op zaterdag 6 april 2013 20:39 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja ik bedoel dat de site van de ING er 2 dagen uitlag, de andere site's niet toch ?
Wanneer de hele keten overschakelt dan zou het kunnen, de winkelier moet ook ergens kunnen betalen met die dingen.quote:Op zaterdag 6 april 2013 22:03 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik vraag me af wat er gebeurt als winkeliers massaal bitcoins gaan accepteren, de belastingdienst ziet het ook niet als geld, dat is een voordeel.
NOTHING TO SEE HEREquote:Op vrijdag 5 april 2013 14:13 schreef Infection het volgende:
Nog wel ja..... In 1998 kon je ook amper online winkelen, in 1998 was social media ondenkbaar.quote:Op zaterdag 6 april 2013 20:13 schreef Evertjan het volgende:
[..]
leuk hoor maar de lokale bakker hier wil gewoon euro's ipv bitcoins
Oh, ik geloof wel dat het een storing is. Ik geloof zelfs dat er aanvallen zijn.quote:Op vrijdag 5 april 2013 14:13 schreef Infection het volgende:
^^ Dat! Als ze het voor elkaar krijgen om een bijschrijving eerst zichtbaar te maken, dan weer te laten verdwijnen, en daarna weer zichtbaar te maken, zit er in ieder geval iets fundamenteel fout in hun systeem! Er is geen enkele reden waarom een database zich zo zou gedragen.quote:Op woensdag 10 april 2013 09:08 schreef Grouch het volgende:
Ik heb alleen wat twijfels of de problemen werkelijk worden veroorzaakt door de aanvallen of dat ze voornamelijk te wijten zijn aan een jarenlang zwaar verwaarloosde en halfslachtig geupdate ICT infrastructuur die het sowieso al aan het begeven was - waarbij de aanvallen natuurlijk een leukere zondebok zijn dan de verantwoordelijke managers die jarenlang het probleem negeerden.
Rabobank ? Ik kan me niet schelen, ben helemaal klaar met de ING, als je als antwoord een standaardmail krijgt met excuses, terwijll er vandaag net zo goed problemen zijn.quote:
Jawel hoor. Na een (misgelopen) update een backup terugzetten, en vervolgens de update nogmaals uitvoeren.quote:Op woensdag 10 april 2013 15:33 schreef RemcoDelft het volgende:
Er is geen enkele reden waarom een database zich zo zou gedragen.
Klopt, wij hebben na een blikseminslag voor een klant met echt bizar veel data ook een keer een backup terug moeten zetten en de batch draaien, duurde 2 weken voordat het weer in orde was.quote:Op woensdag 10 april 2013 15:43 schreef freako het volgende:
[..]
Jawel hoor. Na een (misgelopen) update een backup terugzetten, en vervolgens de update nogmaals uitvoeren.
Helemaal mee eens. Batchverwerking tussen transactie-autoriserende applicatie (laten we het voor de grap B24 noemen) en het verwerkende mainframe.quote:Op woensdag 10 april 2013 15:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Klopt, wij hebben na een blikseminslag voor een klant met echt bizar veel data ook een keer een backup terug moeten zetten en de batch draaien, duurde 2 weken voordat het weer in orde was.
Ah, dus RemcoDelft kletst weer eens uit zijn nek. Verrassend.quote:Op woensdag 10 april 2013 15:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Klopt, wij hebben na een blikseminslag voor een klant met echt bizar veel data ook een keer een backup terug moeten zetten en de batch draaien, duurde 2 weken voordat het weer in orde was.
Net een rekening geopend bij de ASN bank.quote:Op woensdag 10 april 2013 15:59 schreef quirigua het volgende:
[..]
Die proletenbank, die zoveel megastallen financiert, en de hypotheekmarkt kaapt ? Never !
triodos bank : dat vond de top juist niet !quote:Op woensdag 10 april 2013 20:29 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dat was toch die bank waarvan de top vond dat ze te weinig verdiende?
Ik wou net zeggen...NWS / ING-top: salarissen moeten omhoogquote:Op woensdag 10 april 2013 20:32 schreef quirigua het volgende:
[..]
triodos bank : dat vond de top juist niet !
ING : ja die !
Triodos Bank natuurlijk!quote:
ASN is ook baas! Respect!quote:Op woensdag 10 april 2013 18:26 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Net een rekening geopend bij de ASN bank.
Doeiiiii ING
Ja maar die sites zijn wel bereikbaar toch ?quote:Op woensdag 10 april 2013 21:45 schreef Sloggi het volgende:
Ik snap de frustratie wel hoor, maar als ASN of Triodos op een manier worden aangevallen zoals ING aangevallen werd gaan hun sites ook gewoon plat. Waarschijnlijk stukken eerder én langer.
Nee, maar zij worden niet aangevallen. Hoge bomen vangen veel wind.quote:Op woensdag 10 april 2013 21:47 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja maar die sites zijn wel bereikbaar toch ?
Tot vorige week heb ik eigenlijk nooit problemen gehad.quote:ING moet gewoon de waarheid zeggen en niet zeggen dat er niets aan de hand was eerst.
Bovendien is dit niet de eerste keer.
Ze hebben afgelopen jaar wel redelijk vaak op nu.nl gestaan met flinke problemen, of iemand daar last van heeft is natuurlijk heel persoonlijk. Echt last heb ik hier ook niet van, behalve dat ik niet bij mijn ING kan, nou ja, doen we dat later wel weer eens.quote:Op woensdag 10 april 2013 21:49 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Tot vorige week heb ik eigenlijk nooit problemen gehad.
Ik wel, er zijn genoeg storingen geweest ook zonder aanvallen.quote:Op woensdag 10 april 2013 21:49 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Nee, maar zij worden niet aangevallen. Hoge bomen vangen veel wind.
[..]
Tot vorige week heb ik eigenlijk nooit problemen gehad.
Ik heb daar ook over gelezen, maar ik heb eigenlijk nooit echt last gehad terwijl ik elke dag van internetbankieren gebruik maak. Maar goed, dat is inderdaad persoonlijk.quote:Op woensdag 10 april 2013 21:51 schreef Fendy het volgende:
[..]
Ze hebben afgelopen jaar wel redelijk vaak op nu.nl gestaan met flinke problemen, of iemand daar last van heeft is natuurlijk heel persoonlijk. Echt last heb ik hier ook niet van, behalve dat ik niet bij mijn ING kan, nou ja, doen we dat later wel weer eens.
Dat was een van de overwegingen bij mijn keuze inderdaad. Goedkoop-maar-degelijk en, naar het schijnt, géén bonussen-cultuur. Dat ze dan ook eens nog netjes investeren en aan goede doelen doen is mooi meegenomen.quote:Op woensdag 10 april 2013 21:53 schreef Sloggi het volgende:
Als je overstapt zou ik trouwens naar ASN gaan, die kosten maar 12 euro per jaar en daar krijg je rente op je lopende rekening.
Netjes investeren? Lees dit stuk eens door zou ik zeggen: Waar het geld van ASN écht naartoe gaatquote:Op woensdag 10 april 2013 23:12 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Dat was een van de overwegingen bij mijn keuze inderdaad. Goedkoop-maar-degelijk en, naar het schijnt, géén bonussen-cultuur. Dat ze dan ook eens nog netjes investeren en aan goede doelen doen is mooi meegenomen.
Hun spaarrekening geeft ook een nette 2%, dus niks minder dan ING.
Je hebt tegenwoordig high end firewalls die behoorlijk zware DDOS aanvallen kunnen tegenhouden, ik heb zo het idee dat ze op dat niveau weinig geregeld hebben.quote:Op woensdag 10 april 2013 21:45 schreef Sloggi het volgende:
Ik snap de frustratie wel hoor, maar als ASN of Triodos op een manier worden aangevallen zoals ING aangevallen werd gaan hun sites ook gewoon plat. Waarschijnlijk stukken eerder én langer.
Nee dus, weer een storing, volgens mensen op twittertwitter:F4FAnita twitterde op donderdag 11-04-2013 om 19:24:24Weer niet mogelijk in te loggen bij #ING.. Is het weer zover @INGnl_webcare? #ingstoring reageer retweet
Handig als er straks alleen pinbetalingen mogelijk zijn.quote:
quote:Toegevoegd: donderdag 11 apr 2013, 21:10
ING en de Rabobank hebben vanavond weer last van een DDoS-aanval. Daardoor kunnen niet alle rekeninghouders altijd inloggen.
Van de ING-klanten kan door de storing 40 procent het iDEAL-betaalsysteem niet gebruiken, zegt een woordvoerder van Currence, de eigenaar van het systeem. Als een klant de pagina ververst, lukt betalen in sommige gevallen wel. Klanten van andere banken ondervinden geen problemen bij iDEAL.
Criminelen zetten bij een DDoS-aanval grote aantallen computers in om servers te bestoken zodat ze overbelast raken. Websites worden daardoor onbereikbaar.
De aanval op ING was rond 19.30 uur en duurde een paar minuten, zegt een woordvoerder. Internetbankieren is mogelijk nog beperkt beschikbaar, de app doet het wel. Het was voor ING de tweede aanval vandaag, de bank lag ook rond het middaguur een paar minuten plat.
Ook de website van de Rabobank lag eruit door twee aanvallen, rond 18.00 uur en 20.10 uur. Het verkeer naar de site is vertraagd en klanten hebben daar volgens een woordvoerder last van. De storing heeft volgens haar geen effect op het betalingsverkeer zelf.
Eerder vandaag had ook ABN Amro een storing van zo'n 15 minuten. Volgens een woordvoerder kwam dat niet door een DDos-aanval.
De ministers Dijsselbloem (Financiën) en Opstelten (Veiligheid) gaan maandag met de grote banken praten over de recente cyberaanvallen.
bron
Wordt inderdaad opgedrongen. En ik boycot die kassa's dus, met goede redenen.quote:Op donderdag 11 april 2013 20:58 schreef macca728 het volgende:
Handig als er straks alleen pinbetalingen mogelijk zijn.
Misschien moeten ze tegen winkels zeggen dat ze dan moeten ophouden met ALLEEN PINNEN kassa's als het systeem onbetrouwbaar is.
Ik heb altijd wel wat cash in huis.quote:Op vrijdag 12 april 2013 12:45 schreef niels0 het volgende:
Ik ben dus niet de enige die is gaan pinnen voor back-up.
Ik ook wel maar ik heb het bedrag maar wat verhoogd. Ik ga trouwens m'n spaargeld weghalen bij de ING. Zat te denken aan een luxemburgse bank. Van de week maar 'ns uitzoeken.quote:Op vrijdag 12 april 2013 13:16 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ik heb altijd wel wat cash in huis.
Waarom kiezen voor een land met een enorme bankensector, heb je niets opgestoken van Cyprus?quote:Op vrijdag 12 april 2013 13:19 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ik ook wel maar ik heb het bedrag maar wat verhoogd. Ik ga trouwens m'n spaargeld weghalen bij de ING. Zat te denken aan een luxemburgse bank. Van de week maar 'ns uitzoeken.
Ze kunnen moeilijk ineens weet ik veel hoeveel mensen gaan inzetten om persoonlijke emails te gaan typen op alle duizenden klachten die zijn binnengekomen.quote:Op woensdag 10 april 2013 15:43 schreef macca728 het volgende:
[..]
Rabobank ? Ik kan me niet schelen, ben helemaal klaar met de ING, als je als antwoord een standaardmail krijgt met excuses, terwijll er vandaag net zo goed problemen zijn.
Is dat nu al bekend gemaakt?quote:Op vrijdag 12 april 2013 20:49 schreef Specularium het volgende:
ING ligt deels het hele weekend plat.
En wat zijn die goede redenen dan precies? Hoeveel keer, in de afgelopen, laten we het ruim nemen, 15 jaar heb je niet kunnen pinnen wegens een pinstoring?quote:Op vrijdag 12 april 2013 12:41 schreef HetKlusKonijn het volgende:
En ik boycot die kassa's dus, met goede redenen.
Blijkbaar niet. Fianciële zaken zijn niet mijn vak. Luxemburgse banken toch solide? Ik heb er geen verstand van. Cyprus contracten heb ik altijd geweigerd.quote:Op vrijdag 12 april 2013 20:43 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Waarom kiezen voor een land met een enorme bankensector, heb je niets opgestoken van Cyprus?
Nee ze kunnen wel alle klanten schadevergoeding geven. Waardebon ofzo, site ligt er al een week uit ruim.quote:Op vrijdag 12 april 2013 20:47 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ze kunnen moeilijk ineens weet ik veel hoeveel mensen gaan inzetten om persoonlijke emails te gaan typen op alle duizenden klachten die zijn binnengekomen.
Luxemburg heeft een waterhoofd.quote:Op vrijdag 12 april 2013 20:59 schreef niels0 het volgende:
[..]
Blijkbaar niet. Fianciële zaken zijn niet mijn vak. Luxemburgse banken toch solide? Ik heb er geen verstand van. Cyprus contracten heb ik altijd geweigerd.
Heel simpel: ik wil niet gedwongen worden om er gebruik van te maken, grotendeels om privacy-redenen. De bank hoeft niet te weten waar ik mijn geld aan besteed, wanneer en waar.quote:Op vrijdag 12 april 2013 20:57 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En wat zijn die goede redenen dan precies? Hoeveel keer, in de afgelopen, laten we het ruim nemen, 15 jaar heb je niet kunnen pinnen wegens een pinstoring?
En winkels willen niet gedwongen zijn om cash in huis te hebben met het risico op overvallen. Het is aan de winkel om te bepalen of ze wel of geen cash accepteren. Als ze dat niet willen rest je weinig anders dan een andere winkel te zoeken.quote:Op zaterdag 13 april 2013 15:24 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Heel simpel: ik wil niet gedwongen worden om er gebruik van te maken, grotendeels om privacy-redenen. De bank hoeft niet te weten waar ik mijn geld aan besteed, wanneer en waar.
flauwekul, cash is wettig betaalmiddel ; dat win je altijd bij de rechterquote:Op zondag 14 april 2013 14:50 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En winkels willen niet gedwongen zijn om cash in huis te hebben met het risico op overvallen. Het is aan de winkel om te bepalen of ze wel of geen cash accepteren. Als ze dat niet willen rest je weinig anders dan een andere winkel te zoeken.
*kuch* bullshit *kuch*quote:Op zondag 14 april 2013 23:49 schreef quirigua het volgende:
[..]
flauwekul, cash is wettig betaalmiddel ; dat win je altijd bij de rechter
En dat is dus precies wat ik ook doe. No problem so far, en ik zie het in de nabije toekomst nog niet veranderen. Zeker niet na deze fantastische ING-fail.quote:Op zondag 14 april 2013 14:50 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En winkels willen niet gedwongen zijn om cash in huis te hebben met het risico op overvallen. Het is aan de winkel om te bepalen of ze wel of geen cash accepteren. Als ze dat niet willen rest je weinig anders dan een andere winkel te zoeken.
Vreemd dat niemand de Tinq, de Tango en de Shell Express heeft aangeklaagdquote:Op zondag 14 april 2013 23:49 schreef quirigua het volgende:
[..]
Werkelijk ? Dus je kan alle gemeentes aanklagen omdat je de parkeerautomaat alleen met chip kan betalenquote:Op zondag 14 april 2013 23:49 schreef quirigua het volgende:
[..]
En welke acceptatieplicht is er dan volgens jou?quote:Op zondag 14 april 2013 23:49 schreef quirigua het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |