abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eindredactie Games zondag 31 maart 2013 @ 20:48:30 #1
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_124731552
quote:
Noord-Korea heeft donderdag gedreigd met een preventieve atoomaanval op de Verenigde Staten.

Dat heeft het regime verkondigd voorafgaand aan een stemming van de Verenigde Naties over verdere sancties voor Noord-Korea. Deze wordt donderdag vermoedelijk gehouden.
"Aangezien de Verenigde Staten op het punt staat om een nucleaire oorlog starten, zullen we ons recht uitoefenen om een preventieve atoomaanval op het hoofdkwartier van de agressor uit te voeren en onze belangen te beschermen", zei een woordvoerder van Noord-Koreaanse ministerie van Buitenlandse Zaken tegen persbureau KCNA.
Van Noord-Korea wordt aangenomen dat ze niet in staat zijn om een atoomaanval op het Amerikaanse vaste land uit te voeren.
Spanningen
Noord-Korea had woensdag al bekendgemaakt dat er niet door het Noord-Koreaanse luchtruim mag worden gevlogen en er ook niet langs de kusten mag worden gevaren of gevlogen. Dat meldde het Zuid-Koreaanse persbureau Yonhap.
De melding kwam tijdens oplopende spanningen als gevolg van provocerende stellingen van het regime in de Noord-Koreaanse hoofdstad Pyongyang.
Dinsdag zei de Noord-Koreaanse generaal Kim Yong-chol op de staatstelevisie dat het land de wapenstilstand van 1953 opzegt als Zuid-Korea en de VS hun jaarlijkse militaire oefeningen niet onmiddellijk stopzetten.
http://www.nu.nl/buitenla(...)-atoomaanval-vs.html
Hier verder
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zondag 31 maart 2013 @ 20:49:44 #2
395584 fonkeymonkey
HEREEEEEE IS MONKEY
pi_124731619
En toch vind ik dat je ze het land had moeten uitsmokkelen en zo een wereldverbeteraar kon worden,
"Do the monkey with me"
  zondag 31 maart 2013 @ 21:59:04 #3
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_124735051
Stel dat NK een nuked warhead afstuurt naar de VS, valt dat ding dan te onderscheppen?
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_124735738
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 21:59 schreef rakotto het volgende:
Stel dat NK een nuked warhead afstuurt naar de VS, valt dat ding dan te onderscheppen?
Ligt eraan hoe ze het doen denk ik...
Zonder wrijving geen glans
pi_124736267
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 21:59 schreef rakotto het volgende:
Als het een MIRV is heb je een groot probleem.
pi_124736505
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 22:19 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Als het een MIRV is heb je een groot probleem.
Een MIRV komt de stille oceaan niet over. Daar hebben die dingen het bereik niet voor.
“An interesting thing is a good thing.”
  zondag 31 maart 2013 @ 22:24:28 #7
137562 rakotto
pi_124736567
Valt een MIRV dan niet alsnog neer te halen? En wat er ook uitkomt?
pi_124736957
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 22:23 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Een MIRV komt de stille oceaan niet over. Daar hebben die dingen het bereik niet voor.
Dat zou ik niet direct zeggen. Rusland en de VS hebben aardig wat nucleair arsenaal volgens het MIRV principe, dat mobiel is en een aardig bereik heeft. M.n. vooral Rusland heeft vele mobiele TEL's. Ik denk niet dat zij zulke grote hoeveelheden zouden produceren als ze niet vanaf welke locatie dan ook op hun eigen grondgebied, op de VS kunnen toeslaan.

Volgens mij is vanaf west- of oost Rusland de VS met MIRV's ongetwijfeld bereikbaar.

quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 22:24 schreef rakotto het volgende:
Valt een MIRV dan niet alsnog neer te halen? En wat er ook uitkomt?
Dat weet ik niet maar mij lijkt dat eenmaal in de re-entry fase het moeilijk vast te stellen is welke kop welk doel voor ogen heeft + daar komt bij kijken dat er "loze koppen" aan toegevoegd kunnen worden wat het "spel" nog groter maakt dan het al is.

Maar ik denk eerlijk gezegd dat NK met haar capaciteiten vooral een nucleaire dreiging is voor Japan (VS bondgenoot) dan voor direct de VS zelf.
pi_124740844
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 22:30 schreef Gruj0 het volgende:

Maar ik denk eerlijk gezegd dat NK met haar capaciteiten vooral een nucleaire dreiging is voor Japan
Zeer zeker. Het ziet er niet best uit voor de Japanners.
  Moderator zondag 31 maart 2013 @ 23:38:30 #10
8781 crew  Frutsel
pi_124740944
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 23:36 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Tijd dat de Jappen zelf ingrijpen tot woede van de Chinezen :P
pi_124741006
Pff wat is dat Noord-Korea bezig zeg. Klopt de berichtgeving die wij krijgen trouwens wel? Of brengen ze het zo dat het nu lijkt of NK de compleet gestoorde is zodat wij een aanval op dat land wel logisch vinden?

Twee a drie berichten per dag is wel een beetje overdreven namelijk. Doe iets (liever niet natuurlijk) of kap gewoon met dreigen.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_124742272
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 23:36 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

NK mag dan wel in staat zijn tot het maken van een nucleaire explosie maar dit is in een zeer geconditioneerde omgeving. De technologie om de lading klein genoeg en per raket af te kunnen vuren hebben ze nog lang niet.
pi_124745636
De druk op de knop zal er nooit komen.

Met het grootste geluk blazen ze nog net niet een deel van Pyongyang naar de vlakte.
  maandag 1 april 2013 @ 01:18:38 #14
104871 remlof
Europees federalist
pi_124745797
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 00:04 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

NK mag dan wel in staat zijn tot het maken van een nucleaire explosie maar dit is in een zeer geconditioneerde omgeving. De technologie om de lading klein genoeg en per raket af te kunnen vuren hebben ze nog lang niet.
Maar ze kunnen zo'n nucleaire lading vast wel in het ruim van een vrachtschip monteren en in een willekeurige haven waar ook ter wereld tot ontploffing brengen. En dan kunnen we ook nog islamisten de schuld geven, hebben ze ons mooi.
pi_124745990
quote:
15s.gif Op maandag 1 april 2013 01:18 schreef remlof het volgende:

[..]

Maar ze kunnen zo'n nucleaire lading vast wel in het ruim van een vrachtschip monteren en in een willekeurige haven waar ook ter wereld tot ontploffing brengen. En dan kunnen we ook nog islamisten de schuld geven, hebben ze ons mooi.
Help me even. Welk strategisch of geopolitiek doel dient het opblazen van een willekeurige havenstad met een atoomwapen?
“An interesting thing is a good thing.”
  maandag 1 april 2013 @ 01:52:19 #16
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_124746805
nog geen aanval??
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 1 april 2013 @ 01:56:15 #17
104871 remlof
Europees federalist
pi_124746901
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 01:25 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Help me even. Welk strategisch of geopolitiek doel dient het opblazen van een willekeurige havenstad met een atoomwapen?
Welk strategisch of geopolitiek doel dient het onnozele geblaat van Noord-Korea?
pi_124747040
VS stuurt 'stealths' naar Z-Korea

Toegevoegd: maandag 1 apr 2013, 01:27
Update: maandag 1 apr 2013, 01:43

De Verenigde Staten hebben F-22 stealth-gevechtsvliegtuigen naar Zuid-Korea gestuurd. Daarmee breidt Washington de militaire oefeningen die de landen samen uitvoeren verder uit.

De actie is bedoeld als machtsvertoon richting Noord-Korea. De VS hoopt zo te voorkomen dat het land Zuid-Korea opnieuw bedreigt en provoceert.

Staat van oorlog
De spanning tussen de Korea's blijft oplopen. Gisteren zei Pyongyang dat het vanaf nu alle Koreaanse kwesties behandelt alsof de landen daadwerkelijk in staat van oorlog zijn. De Koreaanse oorlog eindigde weliswaar in 1953, maar officieel is nooit een vredesverdrag getekend.

De stealth-vliegtuigen zijn een van de paradepaardjes van de Amerikaanse luchtmacht. De F-22's behoren tot de duurste en meest geavanceerde gevechtsvliegtuigen van de wereld. Ze zijn onzichtbaar voor radars en luchtafweersystemen. De vliegtuigen staan normaal gesproken op het Japanse eiland Okinawa.

Bommenwerpers
Eerder stuurde Washington al twee bommenwerpers naar het Koreaanse schiereiland. De Noord-Koreaanse leider Kim Jong-Un bracht daarop de raketten van zijn land in staat van paraatheid.

Pyongyang liet vandaag weten dat het niet bereid is te onderhandelen over "zijn nucleaire arsenaal". De wapens zijn "een schat" en belichamen "het leven van de natie", staat in een verklaring. Zelfs voor miljarden dollars komen ze volgens het regime niet op de onderhandelingstafel.

Bron: http://nos.nl/artikel/490682-vs-stuurt-stealths-naar-zkorea.html
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_124747220
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 02:01 schreef Cobra4 het volgende:

De Verenigde Staten hebben F-22 stealth-gevechtsvliegtuigen naar Zuid-Korea gestuurd. Daarmee breidt Washington de militaire oefeningen die de landen samen uitvoeren verder uit.

De actie is bedoeld als machtsvertoon richting Noord-Korea. De VS hoopt zo te voorkomen dat het land Zuid-Korea opnieuw bedreigt en provoceert.

Staat van oorlog
De spanning tussen de Korea's blijft oplopen. Gisteren zei Pyongyang dat het vanaf nu alle Koreaanse kwesties behandelt alsof de landen daadwerkelijk in staat van oorlog zijn. De Koreaanse oorlog eindigde weliswaar in 1953, maar officieel is nooit een vredesverdrag getekend.

De stealth-vliegtuigen zijn een van de paradepaardjes van de Amerikaanse luchtmacht. De F-22's behoren tot de duurste en meest geavanceerde gevechtsvliegtuigen van de wereld. Ze zijn onzichtbaar voor radars en luchtafweersystemen. De vliegtuigen staan normaal gesproken op het Japanse eiland Okinawa.

Bommenwerpers
Eerder stuurde Washington al twee bommenwerpers naar het Koreaanse schiereiland. De Noord-Koreaanse leider Kim Jong-Un bracht daarop de raketten van zijn land in staat van paraatheid.

Pyongyang liet vandaag weten dat het niet bereid is te onderhandelen over "zijn nucleaire arsenaal". De wapens zijn "een schat" en belichamen "het leven van de natie", staat in een verklaring. Zelfs voor miljarden dollars komen ze volgens het regime niet op de onderhandelingstafel.

Hahaha, even je paradepaardje weer eens die kant op sturen _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door RemcoW23 op 01-04-2013 02:17:02 ]
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_124747645
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 02:01 schreef Cobra4 het volgende:

Staat van oorlog

Bommenwerpers

Waarschijnlijk een 1 april grap van Obama om te kijken hoe het met de humor van Kim Jong Un staat.
pi_124747989
Aan de andere kant:

http://www.marineschepen.(...)uid-Korea_tonen.html

In 2010 flikten ze ook dit soort geintjes (even laten zien wat ze kunnen) en N-K blijft maar lekker doorgaan :P. Ik snap ook niet echt waarom je in een persbericht aangeeft dat het enkel om machtsvertoon gaat (nu ook het geval).
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_124748326
Prachtig toestel de F22 c_/

maandag 1 april 2013 @ 03:19:24 #23
137562 rakotto
pi_124748431
Zou wat zijn als ze neergehaald worden door NK. :') _O-
pi_124749239
Ik krijg nu toch de indruk dat dat aandoenlijke inteeltkleuter middels dreigen en chantage een erkenning wil dat NK tot de officiële kernwapenlanden behoort en daarmee in één klap van alle sancties verlost is.
Ik hoop niet dat men gaat buigen voor die keffende idioot.
  maandag 1 april 2013 @ 08:18:28 #25
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_124749281
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 07:58 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ik krijg nu toch de indruk dat dat aandoenlijke inteeltkleuter middels dreigen en chantage een erkenning wil dat NK tot de officiële kernwapenlanden behoort en daarmee in één klap van alle sancties verlost is.
Ik hoop niet dat men gaat buigen voor die keffende idioot.
Wat voor sancties eigenlijk? En wat zou er gebeuren als ze daarvan verlost zijn?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_124749320
Het zou me niet verbazen als China dat gedonder meer dan zat is in hun regio en zelf een einde maken aan die achterlijke provocaties van Noord Korea. Uiteindelijk heeft China veel meer te halen en te verdienen in VS, Europa en de rest van de wereld.

Het zou wat zijn als China met een soort Blitzkrieg een invasie pleegt in Noord Korea met hun gigantische leger, vervolgens het regime omver werpt, de bevolking onder zijn hoede neemt zodat de rust weer is wedergekeerd en de wereld zich weer bezig kan gaan houden met relevante zaken.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_124749360
quote:
2s.gif Op maandag 1 april 2013 08:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Wat voor sancties eigenlijk? En wat zou er gebeuren als ze daarvan verlost zijn?
Sancties van de VN veiligheidsraad en im-exportbeperkingen.

Als je je laatste vraag zelf niet eens kan beantwoorden vraag ik mij af of je wel beseft waar NK mee bezig is.
  maandag 1 april 2013 @ 10:19:21 #28
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_124750101
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 08:28 schreef Shreyas het volgende:
Het zou me niet verbazen als China dat gedonder meer dan zat is in hun regio en zelf een einde maken aan die achterlijke provocaties van Noord Korea. Uiteindelijk heeft China veel meer te halen en te verdienen in VS, Europa en de rest van de wereld.

Het zou wat zijn als China met een soort Blitzkrieg een invasie pleegt in Noord Korea met hun gigantische leger, vervolgens het regime omver werpt, de bevolking onder zijn hoede neemt zodat de rust weer is wedergekeerd en de wereld zich weer bezig kan gaan houden met relevante zaken.
Dat zou wel het beste wezen.
Drugs are good mkay?
pi_124750181
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 03:19 schreef rakotto het volgende:
Zou wat zijn als ze neergehaald worden door NK. :') _O-
Dat zou wat sneu zijn voor Noord-Korea, dan staan er binnen drie uur 10.000 Amerikaanse en Zuid-Koreaanse soldaten in hun land + is hun hoofdstad allang gebombardeerd.
  maandag 1 april 2013 @ 10:27:55 #30
117098 Hathor
Effe niet
pi_124750200
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 08:28 schreef Shreyas het volgende:

Voor een blitzkrieg moet je wel een slagkrachtig leger met goed materiaal hebben, en wat dat betreft zijn de Chinezen niet veel verder dan die noord Koreanen. Weinig blitz dus.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 1 april 2013 @ 11:17:07 #31
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_124751070
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 08:39 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Sancties van de VN veiligheidsraad en im-exportbeperkingen.

Als je je laatste vraag zelf niet eens kan beantwoorden vraag ik mij af of je wel beseft waar NK mee bezig is.
Nouja, het was niet echt een vraag, ik denk namelijk niet dat het land opeens 'slechter' wordt als de sancties opgeheven worden. Misschien dat het dan zelfs langzaam weer de goede kant op gaat.
  maandag 1 april 2013 @ 11:18:18 #32
395584 fonkeymonkey
HEREEEEEE IS MONKEY
pi_124751090
quote:
2s.gif Op maandag 1 april 2013 11:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Nouja, het was niet echt een vraag, ik denk namelijk niet dat het land opeens 'slechter' wordt als de sancties opgeheven worden. Misschien dat het dan zelfs langzaam weer de goede kant op gaat.
sommige landen willen niet de goede kant op gaan.
"Do the monkey with me"
  maandag 1 april 2013 @ 11:27:16 #33
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_124751285
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 11:18 schreef fonkeymonkey het volgende:

[..]

sommige landen willen niet de goede kant op gaan.
Maar hoort NK daarbij? Ik heb namelijk het idee dat ze gewoon enorm gefrustreerd zijn. Ze zoeken toch regelmatig samenwering op met ZK en waren zich aan het 'openen' een aantal jaar geleden (tot Bush aan de macht kwam ging het eigenlijk best goed).

1 ding is zeker: Op de huidige manier gaat het land NOOIT veranderen. De vraag is dus of we dat willen.
pi_124751472
quote:
2s.gif Op maandag 1 april 2013 11:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Maar hoort NK daarbij? Ik heb namelijk het idee dat ze gewoon enorm gefrustreerd zijn. Ze zoeken toch regelmatig samenwering op met ZK en waren zich aan het 'openen' een aantal jaar geleden (tot Bush aan de macht kwam ging het eigenlijk best goed).

1 ding is zeker: Op de huidige manier gaat het land NOOIT veranderen. De vraag is dus of we dat willen.
Er is genoeg toenadering geweest, zoals voedselhulp en dergelijke, om dat vervolgens keihard te saboteren door toch ondanks internationale protesten proeven te doen.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_124751608
Acties laatste 45 jaar:
http://www.bbc.co.uk/news/10129703

NORTH KOREAN ATTACKS

Jan 1967 - attacks South Korean warship near border, killing 39 sailors
Jan 1968 - commandos storm presidential palace in Seoul in a failed attempt to kill President Park Chung-hee
Jan 1968 - captures USS Pueblo - one crew member dies and 82 held hostage for 11 months
Dec 1969 - hijacks South Korean airliner taking dozens of passengers hostage
Oct 1983 - bombs hotel in Rangoon, Burma in failed attempt to kill South Korean President Chun Doo-hwan - 21 people die
Nov 1987 - bombs South Korean airliner, killing 115
Sept 1996 - sub carrying 26 troops disabled off South - some land in South sparking deadly manhunt
Mar 2010 - torpedoes Cheonan warship, 46 sailors killed
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_124751628
Ben benieuwd wat de reactie van NK nu weer wordt....
  maandag 1 april 2013 @ 11:55:28 #37
395584 fonkeymonkey
HEREEEEEE IS MONKEY
pi_124751840
quote:
2s.gif Op maandag 1 april 2013 11:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik zou het niet weten wat ze wel en niet zijn, enigste wat ik wel weet is dat op de manier hoe dit zo loopt het of gaat escaleren in een hell situation waar we allemaal niet echt bepaald op zitten te wachten of het loopt weer af met een sissertje waar ik meer op hoop.
Want als dit de verkeerde kant opgaat , dan zal het ook wel goed verkeerde kant opgaan denk ik.
"Do the monkey with me"
  maandag 1 april 2013 @ 11:58:24 #38
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_124751913
Interessant die vliegtuigen. (F-22) Hoe zou Noord-Korea daarop reageren?
pi_124752063
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 11:58 schreef sonnyspek het volgende:
Interessant die vliegtuigen. (F-22) Hoe zou Noord-Korea daarop reageren?
Die Noord Koreanen kijken nu massaal op hun toetsenbord en bedenken zich dat het niet verder gaat dan F12....
pi_124752076
Noord Korea :') Laten we dit soort berichten gewoon negeren, er gaat niets gebeuren.
nee echt niet !
pi_124752655
Binnenkort komt er een nieuwe Terminator: Terminator in Korea!

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2013 12:31:22 ]
  maandag 1 april 2013 @ 12:33:26 #42
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124752718
Hebben ze de activiteit in die industriele zone nu al stilgelegd? Zo niet dan :O
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 1 april 2013 @ 12:42:44 #43
323876 michaelmoore
pi_124752924
Er zullen nu heel wat Noord-Koreanen het land uit vluchten,

Oh wacht ..
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 1 april 2013 @ 12:54:28 #44
247452 startcool
In Nomine Patri, Filii et Spir
pi_124753224
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2013 11:44 schreef Aether het volgende:
Acties laatste 45 jaar:
http://www.bbc.co.uk/news/10129703

NORTH KOREAN ATTACKS

Jan 1967 - attacks South Korean warship near border, killing 39 sailors
Jan 1968 - commandos storm presidential palace in Seoul in a failed attempt to kill President Park Chung-hee
Jan 1968 - captures USS Pueblo - one crew member dies and 82 held hostage for 11 months
Dec 1969 - hijacks South Korean airliner taking dozens of passengers hostage
Oct 1983 - bombs hotel in Rangoon, Burma in failed attempt to kill South Korean President Chun Doo-hwan - 21 people die
Nov 1987 - bombs South Korean airliner, killing 115
Sept 1996 - sub carrying 26 troops disabled off South - some land in South sparking deadly manhunt
Mar 2010 - torpedoes Cheonan warship, 46 sailors killed
Ze vergeten hier even de volgende incidenten:
- Axe murder incident (1976)
- Bombardment of Yeonpyeong (2010)

Uiteraard zijn er nog meer incidenten geweest, klik hier voor de lijst.
In Nomine Patri, Filii et Spiritus Sancti
pi_124753286
quote:
7s.gif Op maandag 1 april 2013 02:27 schreef Infection het volgende:

[..]

Waarschijnlijk een 1 april grap van Obama om te kijken hoe het met de humor van Kim Jong Un staat.
Die dikke zal nu wel stampvoetend de haren uit zijn kop staan te trekken
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  maandag 1 april 2013 @ 12:59:25 #46
306109 francoisdublanc
pi_124753348
Reuters Top News‏@Reuters1m
North Korea re-appoints ex-premier Pak Pong-Ju, sacked in 2007, back to the post: KCNA #breaking

Wat betekent dit?
pi_124753554
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 12:59 schreef sonnyspek het volgende:
Reuters Top News‏@Reuters1m
North Korea re-appoints ex-premier Pak Pong-Ju, sacked in 2007, back to the post: KCNA #breaking

Wat betekent dit?
Dat ze een minister van 74 jaar oud aan stellen in oorlogstijd.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2013 13:07:48 ]
  maandag 1 april 2013 @ 13:12:36 #48
323876 michaelmoore
pi_124753666
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 00:04 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Dat dus

Lijkt me niet dat hete en geslaagde actie zalworden, maar laat de US wel klaar staan om heel Pyong Yang plat te gooien, als ie de lucht in gaat
pi_124753785
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 12:33 schreef SeLang het volgende:
Hebben ze de activiteit in die industriele zone nu al stilgelegd? Zo niet dan :O
Neen, die is nog open. Ze hebben wel gedreigd de zone stil te leggen, maar vooralsnog functioneert het nog.
  maandag 1 april 2013 @ 13:17:17 #50
323876 michaelmoore
pi_124753832
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 13:07 schreef AbsurdHero het volgende:

[..]

Dat ze een minister van 74 jaar oud aan stellen in oorlogstijd.
Hij wilde toch euthanasie doen
  maandag 1 april 2013 @ 13:17:32 #51
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124753844
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 13:16 schreef QBay het volgende:

[..]

Neen, die is nog open. Ze hebben wel gedreigd de zone stil te leggen, maar vooralsnog functioneert het nog.
Tot nu toe is het dus alleen maar geklets wat ze niets kost.
Mijn reisverslagen
pi_124753965
Is het trouwens terecht om gefrustreerd te zijn met China omtrent de NK-problematiek ? Als ik vluchtig de hoofdlijnen bekijk zie ik toch vooral hun bemoeienis die dit gekut zolang voort laat duren.
pi_124753982
quote:
2s.gif Op maandag 1 april 2013 08:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Interessante vraag.
"Niets doet meer kwaad in een staat dan dat men list voor wijsheid houdt." (Francis Bacon)
pi_124753983
Kim Jong-un bespreekt nucleaire ambities en sterkere economie
http://www.volkskrant.nl/(...)rkere-economie.dhtml

Na weken van oorlogszuchtige retoriek, heeft de Noord-Koreaanse leider Kim Jong-un vandaag zijn wetgevers bij elkaar verzameld voor een jaarlijkse parlementaire zitting. De nucleaire ambities van het land en een sterkere economie zijn de belangrijkste agendapunten. Gisteren stuurden de Verenigde Staten opnieuw gevechtsvliegtuigen naar Zuid-Korea om de druk op het land op te voeren.

De F-22's zullen deelnemen aan de militaire oefeningen die Zuid-Korea en de VS al langer samen uitvoeren.

Zuid-Korea zei maandag in een officiële verklaring eventuele provocaties van Noord-Korea te zullen beantwoorden. 'Er zal een sterke reactie zijn zonder politieke overwegingen', aldus president Park Geun-hye.

Het land heeft zijn militaire regels aangepast zodat er onmiddellijke actie kan plaatsvinden, en niet eerst toestemming gevraagd moet worden aan Seoul, als Noord-Korea daadwerkelijk tot de aanval overgaat.

Verontrustende reacties
De oplopende spanningen hebben wereldwijd tot verontrustende reacties geleid. Caitlin Hayden, de woordvoerder van de Nationale Veiligheidsraad in Amerika zei dat Noord-Korea zijn 'gebruikelijke patronen' van retoriek gebruikt.

Rusland heeft de VS en Zuid-Korea opgeroepen om zich te onthouden van oorlogszuchtige acties. Grigory Logvinov, een Russische diplomaat, noemde een herhaling van oorlog onaanvaardbaar. 'We hopen dat alle partijen maximale verantwoordelijkheid en terughoudendheid betrachten', zei hij tegen persbureau Interfax.

Frankrijk liet weten zich ernstig zorgen te maken over de situatie op het Koreaans schiereiland, terwijl de adjunct-secretaris-generaal van de NAVO, Alexander Vershbow, zei te hopen dat 'het meer aanstellerij is dan een voorbode voor gewapende vijandelijkheden.'

Staat van oorlog
De spanning tussen Noord- en Zuid-Korea is flink opgelopen, sinds de kernproef die Noord-Korea in februari uitvoerde. Noord-Korea benadrukte zaterdag dat het officieel in staat van oorlog verkeert met het buurland.

De F-22's die de VS nu heeft gezonden, zijn geavanceerde vliegtuigen die onzichtbaar zijn voor radar. Donderdag liet de VS al zijn spierballen aan Noord-Korea zien door boven Zuid-Korea een oefening te doen met twee bommenwerpers.
  maandag 1 april 2013 @ 13:46:34 #55
307874 Bolleke_666
humping and a pumping
pi_124754659
Stel dat de boel daar losbarst....WO3???

Of ben ik nu te enthousiast?
behind every successful person is a substantial amount of coffee.
  maandag 1 april 2013 @ 13:47:15 #56
322645 Voorschrift
See if I care
pi_124754673
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 13:46 schreef Bolleke_666 het volgende:

Welnee, men kan niet enthousiast genoeg zijn als het aankomt op WO3. *O*
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_124754674
quote:

Ligt eraan of China en Rusland zich ermee gaan bemoeien.
  Moderator maandag 1 april 2013 @ 13:57:56 #58
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_124754945
niemand is gebaat bij WO3 of losbarstende boeltjes

op een gegeven moment geeft iemand onze Kim een snoepje daar istie dan weer een paar maanden zoet en daarna begint het weer allemaal van voren af aan
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 1 april 2013 @ 14:02:26 #59
322645 Voorschrift
See if I care
pi_124755068
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 13:57 schreef sp3c het volgende:
niemand is gebaat bij WO3 of losbarstende boeltjes

op een gegeven moment geeft iemand onze Kim een snoepje daar istie dan weer een paar maanden zoet en daarna begint het weer allemaal van voren af aan
Mijn lolly kan hij naar fluiten. :{w
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  Moderator maandag 1 april 2013 @ 14:04:03 #60
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_124755121
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 14:02 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Mijn lolly kan hij naar fluiten. :{w
niemand wil je lolly }:|
  maandag 1 april 2013 @ 14:04:59 #61
322645 Voorschrift
See if I care
pi_124755144
Haters gonna hate.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_124757434
Chemisch genie terug in als minster van N-Korea. Dit zal tot nog grotere paniek leiden in de VS en Z-Korea.
pi_124757523
quote:

Ik denk dat het dan heel snel afgelopen is met Noord-Korea.

quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 15:17 schreef PierreBetfair het volgende:
Chemisch genie terug in als minster van N-Korea. Dit zal tot nog grotere paniek leiden in de VS en Z-Korea.
VS is sterker en beter bewapend.
pi_124757575
Hoe groot is de kans dat dit escaleert tot 'n conflict?
I'm a peace-loving decoy, ready for retaliation
pi_124757794
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 15:23 schreef Herpderphawk het volgende:
96.73% volgens insiders.
pi_124757920
quote:
14s.gif Op maandag 1 april 2013 15:21 schreef Panzermaus het volgende:
VS is sterker en beter bewapend.
N Korea slimmer en het heeft grotere ballen.
pi_124758115
Men kent het spreekwoord, één dikke Koreaan met een nuke maakt nog geen wereldoorlog.
pi_124758283
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 15:36 schreef PierreBetfair het volgende:
N Korea slimmer en het heeft grotere ballen.
Volgens mij hebben negers (Go Obama fuck yea!), volgens de statistieken, de grootste pikken en ballen en aziaten de meest kleine.
pi_124758861
Jemen definitief bondgenoot van N-Korea. De club wordt nu wel erg groot.

N Korea, Iran, Cuba, Rusland, Jemen, Libie, Marokko, China, Tibet, Mali, Vietnam.
  Donald Duck held maandag 1 april 2013 @ 16:23:57 #70
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_124759196
Oei, Tibet. Linke boel. Die monniken hebben echt een hoog powerlevel.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  maandag 1 april 2013 @ 16:24:36 #71
322645 Voorschrift
See if I care
pi_124759210
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 16:11 schreef PierreBetfair het volgende:

N Korea, Iran, Cuba, Rusland, Jemen, Libie, Marokko, China, Tibet, Mali, Vietnam.
Bondgenoot?

Volgens mij heeft Noord-Korea enkel "innige diplomatieke betrekkingen", maar geen allianties.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_124759246
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 15:23 schreef Herpderphawk het volgende:
Niet zo heel groot. Beide partijen zeggen "Wij zullen keihard reageren als de tegenpartij begint met schieten."

Beide willen de oorlog voorkomen. Ja, zelfs gekke Kim heeft hier helemaal geen zin in want hij kan alleen maar verliezen. Zuid-Korea wil gewoon met rust gelaten worden.

Ik zou mij drukker maken om de VS. Het is niet de eerste keer dat zij een conflict uitlokken tussen 2 landen. Amerika ligt niet echt in de buurt, dus ze worden niet direct geraakt. Ze hebben een superieur leger, en ik hoef volgens mij niet uit te leggen hoe vaak zij wel niet andere landen hebben aangevallen.
  Donald Duck held maandag 1 april 2013 @ 16:27:26 #73
46149 __Saviour__
pi_124759300
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 16:24 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Bondgenoot?

Volgens mij heeft Noord-Korea enkel "innige diplomatieke betrekkingen", maar geen allianties.
Pure zever. Pierre is een VS-hater en droomt wat onzinnig. In een vorig topic fantaseerde hij ook al over kernbommen op NY door de Russen als reactie op een aanval op Noord-Korea.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_124759316
quote:

bron?
  maandag 1 april 2013 @ 16:32:36 #75
117098 Hathor
Effe niet
pi_124759457
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 16:27 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Pure zever. Pierre is een VS-hater en droomt wat onzinnig. In een vorig topic fantaseerde hij ook al over kernbommen op NY door de Russen als reactie op een aanval op Noord-Korea.
En hij zat ook bijkans klaar te komen bij de gedachte aan een weggevaagde Amerikaanse westcoast. :')
pi_124759495
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 16:32 schreef Hathor het volgende:

[..]

En hij zat ook bijkans klaar te komen bij de gedachte aan een weggevaagde Amerikaanse westcoast. :')
:')
pi_124759511
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 16:27 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

bron?
internet
pi_124759513
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 16:25 schreef Peunage het volgende:

[..]

Niet zo heel groot. Beide partijen zeggen "Wij zullen keihard reageren als de tegenpartij begint met schieten."

Beide willen de oorlog voorkomen. Ja, zelfs gekke Kim heeft hier helemaal geen zin in want hij kan alleen maar verliezen. Zuid-Korea wil gewoon met rust gelaten worden.

Ik zou mij drukker maken om de VS. Het is niet de eerste keer dat zij een conflict uitlokken tussen 2 landen. Amerika ligt niet echt in de buurt, dus ze worden niet direct geraakt. Ze hebben een superieur leger, en ik hoef volgens mij niet uit te leggen hoe vaak zij wel niet andere landen hebben aangevallen.
Wie zit hier dan nu een conflict uit te lokken? Het is duidelijk noord korea die met atoombommen zit te spelen terwijl het over heel de wereld verboden is dat er een nieuw land bij komt met atoomwapens.

Noord korea is nu al ver over de lijn heen gegaan, niet de VS. Maarja, je mening lijkt is veel te gekleurd.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_124759549
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 16:34 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

internet
:') 14.gif
  maandag 1 april 2013 @ 16:35:55 #80
322645 Voorschrift
See if I care
pi_124759557
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 16:27 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Toch knap dat een achtergesteld ondervoed kutlandje met wapens uit het jaar 0 dat moet gaan bewerkstelligen. Ja Noord-Korea heeft kernwapens, maar die kunnen ze niet afschieten omdat ze daar de technologie niet voor hebben omdat ze de kernwapens niet kunnen verkleinen nog.

Erg nuttig allemaal.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_124759726
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 16:34 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Wie zit hier dan nu een conflict uit te lokken? Het is duidelijk noord korea die met atoombommen zit te spelen terwijl het over heel de wereld verboden is dat er een nieuw land bij komt met atoomwapens.

Noord korea is nu al ver over de lijn heen gegaan, niet de VS. Maarja, je mening lijkt is veel te gekleurd.
Ik weet niet wat dat betekent, met kernwapens spelen. Maar die wapens hebben ze al 11 jaar. Niet veel gebeurd. Er is nog een ander land bijgekomen met deze wapens, terwijl het verboden is. Israël. En India. En Pakistan. Dus dat is niet echt een argument.

Wat hebben ze nu precies gedaan dat ze over de lijn zijn gegaan? Wanneer er spanningen tussen 2 landen zijn doen ze hun best om elkaar uit de weg te gaan, om oorlog te voorkomen. Je gaat geen militaire oefeningen doen aan de kust van je vijand.
pi_124759824
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 16:40 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ik weet niet wat dat betekent, met kernwapens spelen. Maar die wapens hebben ze al 11 jaar. Niet veel gebeurd. Er is nog een ander land bijgekomen met deze wapens, terwijl het verboden is. Israël. En India. En Pakistan. Dus dat is niet echt een argument.

Wat hebben ze nu precies gedaan dat ze over de lijn zijn gegaan? Wanneer er spanningen tussen 2 landen zijn doen ze hun best om elkaar uit de weg te gaan, om oorlog te voorkomen. Je gaat geen militaire oefeningen doen aan de kust van je vijand.
Wat andere landen meer dan 10 jaar geleden gedaan hebben en militaire oefeningen zijn geen excuus om zelf met atoomwapens te beginnen. En nee, ze hebben die wapens niet meer dan 11 jaar. (in bruikbare vorm)
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_124760104
quote:
10s.gif Op maandag 1 april 2013 16:35 schreef Voorschrift het volgende:

Noord-Korea heeft kernwapens, maar die kunnen ze niet afschieten omdat ze daar de technologie niet voor hebben omdat ze de kernwapens niet kunnen verkleinen nog.

Daar weet het Westen niets van. Het enige wat de yanks weten is dat Korea kernbommen heeft. Verder is Korea 1 groot vraagteken. Daarom durven de VS ook niets te ondernemen, uit angst voor nuke-attacks waar ze geen antwoord op hebben.
  maandag 1 april 2013 @ 17:05:57 #84
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_124760547
Hey Kimmie, I can see you!

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_124760572
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 16:44 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Wat andere landen meer dan 10 jaar geleden gedaan hebben en militaire oefeningen zijn geen excuus om zelf met atoomwapens te beginnen. En nee, ze hebben die wapens niet meer dan 11 jaar. (in bruikbare vorm)
Lekker boeiend of ze het nou 11 jaar al hebben of 7/8 jaar in bruikbare vorm. Ze hebben die wapens al een tijdje, wat hebben ze precies gedaan waardoor ze juist nu over de lijn zijn gegaan?

We hebben het hier over wereldpolitiek, dit is geen ruzie tussen 2 kleuters. Dus ja, het maakt wel degelijk uit wat andere landen doen of gedaan hebben. Anders kun je ook de vraag stellen, wat maakt het toch allemaal uit dat Noord-Korea atoomwapens heeft? Er zijn zoveel landen die ze illegaal hebben verkregen en niemand die met ze praat.
pi_124760766
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 17:05 schreef popolon het volgende:
Hey Kimmie, I can see you!

[ afbeelding ]
Nee, ze zien hem helemaal niet, laat staan dat ze ook maar enig benul hebben van wat er allemaal gebeurt in N-Korea.

Je moet niet al die flauwekul die de VS de wereld inspammen geloven. Dat hebben we de afgelopen paar decennia toch wel geleerd dacht ik zo.
pi_124760872
quote:

Really now?
pi_124761010
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2013 17:06 schreef Peunage het volgende:

[..]

Lekker boeiend of ze het nou 11 jaar al hebben of 7/8 jaar in bruikbare vorm. Ze hebben die wapens al een tijdje, wat hebben ze precies gedaan waardoor ze juist nu over de lijn zijn gegaan?

We hebben het hier over wereldpolitiek, dit is geen ruzie tussen 2 kleuters. Dus ja, het maakt wel degelijk uit wat andere landen doen of gedaan hebben. Anders kun je ook de vraag stellen, wat maakt het toch allemaal uit dat Noord-Korea atoomwapens heeft? Er zijn zoveel landen die ze illegaal hebben verkregen en niemand die met ze praat.
Ze zijn nu pas rond het punt om een atoombom als wapen te gebruiken, niet 7/8 jaar geleden. Er zit een verschil tussen kernproeven en een atoombom daadwerkelijk kunnen lanceren. Als je mening wat minder selectief was en wat meer informatie had opgezocht, had je dit wel geweten.

En ten tweede, ze hebben letterlijk gedreigd met een kernoorlog. Welk ander land dreigt momenteel met een kernoorlog? Alleen noord korea.
pi_124761162
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 16:52 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Daar weet het Westen niets van. Het enige wat de yanks weten is dat Korea kernbommen heeft. Verder is Korea 1 groot vraagteken. Daarom durven de VS ook niets te ondernemen, uit angst voor nuke-attacks waar ze geen antwoord op hebben.
VS hebben daar dus wel een antwoord op de yanks hebben tenslotte nukes uitgevonden.
een ohio class submarine is ervoor nodig om Noord Korea in de as te leggen.
pi_124761323
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 17:13 schreef PierreBetfair het volgende:
Nee, ze zien hem helemaal niet, laat staan dat ze ook maar enig benul hebben van wat er allemaal gebeurt in N-Korea.

Je moet niet al die flauwekul die de VS de wereld inspammen geloven. Dat hebben we de afgelopen paar decennia toch wel geleerd dacht ik zo.
Man, ze weten al tegen wie Kim vandaag op gaat lopen voordat hij t weet _O- :W
pi_124761445
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 17:28 schreef fp7igx het volgende:

VS hebben daar dus wel een antwoord op de yanks hebben tenslotte nukes uitgevonden.
een ohio class submarine is ervoor nodig om Noord Korea in de as te leggen.
Die heeft Rusland en dus N-Korea ook. Ze heten alleen anders.
pi_124761573
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 17:36 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Die heeft Rusland en dus N-Korea ook. Ze heten alleen anders.
Rusland wel ja , Noord Korea kan geen kern raket afvuren via een ICBM ,laat staan via een submarine
kunnen ze dus niet..
pi_124761656
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 17:41 schreef fp7igx het volgende:

Rusland wel ja , Noord Korea kan geen kern raket afvuren via een ICBM ,laat staan via een submarine
kunnen ze dus niet..
N Korea == Rusland
pi_124761681
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 17:43 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

N Korea == Rusland
LOL
pi_124761733
Rusland gaat een kernoorlog starten met de US over Noord Korea... niet dus :X . :')
pi_124761746
quote:

[..]

N Korea == Rusland
pi_124761749
quote:
2s.gif Op maandag 1 april 2013 11:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Als NK tot een internationaal kernwapenland erkend wordt en de sancties worden opgeheven zal die gek zijn land binnen de korste keren vol met kernwapens proppen inclusief lange afstand raketten. Als jij dat als positief ziet ben je erg naief in mijn ogen.

Ik hoop dat die inteeltgek met grootheidswaanzin op tijd bij zinnen komt anders kon het weleens tot miljoenen doden komen.
pi_124761766
Staan de atoomwapens van rusland nog gericht op Amsterdam, Den haag, Utrecht, Rotterdam etc?
pi_124762071
2013-05-03

""Einde van Nederland nabij" Noord koreaanse hacker vuurt Rusische atoomwapens af op Nederlandse steden vanwege slecht beveiligde Russische wapensystemen. Koningshuis en kabinet geëvacueerd richting onbekende bestemming"

8)7
pi_124762092
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 17:22 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Ze zijn nu pas rond het punt om een atoombom als wapen te gebruiken, niet 7/8 jaar geleden. Er zit een verschil tussen kernproeven en een atoombom daadwerkelijk kunnen lanceren. Als je mening wat minder selectief was en wat meer informatie had opgezocht, had je dit wel geweten.

En ten tweede, ze hebben letterlijk gedreigd met een kernoorlog. Welk ander land dreigt momenteel met een kernoorlog? Alleen noord korea.
Ze hebben gezegd dat ze zullen reageren op eventuele aanvallen. Niet veel dreigender dan de VS. Of dat ze een pre-emptive strike tegen de VS gaan uitvoeren, wat ze niet eens kunnen.

Dus nogmaals, wat hebben ze precies gedaan dat ze juist nu over de lijn zijn gegaan? Als het hebben van Nucleaire wapens echt een probleem is hadden ze veel eerder ingegrepen.
pi_124762139
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 17:47 schreef Dr.Nikita het volgende:

Ik hoop dat die inteeltgek met grootheidswaanzin op tijd bij zinnen komt anders kon het weleens tot miljoenen doden komen.
:D _O- Dat denk ik ook.
pi_124762187
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 17:57 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ze hebben gezegd dat ze zullen reageren op eventuele aanvallen. Niet veel dreigender dan de VS. Of dat ze een pre-emptive strike tegen de VS gaan uitvoeren, wat ze niet eens kunnen.

Dus nogmaals, wat hebben ze precies gedaan dat ze juist nu over de lijn zijn gegaan? Als het hebben van Nucleaire wapens echt een probleem is hadden ze veel eerder ingegrepen.
Dreigen met een atoomoorlog noem je niet echt dreigender dan een militaire oefening?

Leuk dat laatste, zo'n zelf verzonnen conclusie terwijl het nu onduidelijk is of ze die atoomwapens kunnen afschieten.

Je verzint teveel conclusies, de situatie is als volgt: Noord korea DREIGT MET EEN ATOOMOORLOG 8)7 Logisch dat er geoefend wordt! Je haalt oorzaak en gevolg weer door elkaar, zoals je wel vaker doet.
pi_124762240
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 17:47 schreef firefly3 het volgende:
Staan de atoomwapens van rusland nog gericht op Amsterdam, Den haag, Utrecht, Rotterdam etc?
Die van Israel in ieder geval wel;
http://www.voltairenet.org/article164432.html
pi_124762307
Putin en Kim lachen zich kapot om die paniekerende Yanks. Je roept iets en de VS verplaatst massaal zn troepen. Hoe zet je een land voor lul in 2 zinnen. Priceless.
pi_124762327
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 18:00 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Dreigen met een atoomoorlog noem je niet echt dreigender dan een militaire oefening?

Leuk dat laatste, zo'n zelf verzonnen conclusie terwijl het nu onduidelijk is of ze die atoomwapens kunnen afschieten.

Je verzint teveel conclusies, de situatie is als volgt: Noord korea DREIGT MET EEN ATOOMOORLOG 8)7 Logisch dat er geoefend wordt! Je haalt oorzaak en gevolg weer door elkaar, zoals je wel vaker doet.
Het is geen zelfverzonnen conclusie. Het is algemeen bekend dat Noord-Korea de VS niet kan raken. :')

Misschien haal jij alles wel door elkaar. Ze dreigen omdat ze eerder hebben gezien wat er met landen van 'het as van het kwaad' is gebeurd en hoe dat allemaal begon. Behalve de VS heeft niemand meer nucleaire wapens gebruikt, en zelfs gekke kim weet dat het dan gedaan is met Noord-Korea.
pi_124762339
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 18:02 schreef Peunage het volgende:

[..]

Die dubieze .org pro islam sites van je lees ik niet. Een verzameling van pro chavez anti joods pro assad pro zwitserland pro turkije op 1 pagina. Ik krijg bijna pijn aan mijn ogen daarvan.
pi_124762395
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 18:05 schreef Peunage het volgende:

[..]

Het is geen zelfverzonnen conclusie. Het is algemeen bekend dat Noord-Korea de VS niet kan raken. :')

Misschien haal jij alles wel door elkaar. Ze dreigen omdat ze eerder hebben gezien wat er met landen van 'het as van het kwaad' is gebeurd en hoe dat allemaal begon. Behalve de VS heeft niemand meer nucleaire wapens gebruikt, en zelfs gekke kim weet dat het dan gedaan is met Noord-Korea.
Waarom haal je weer de tweede wereld oorlog erbij en israel + de vs? Ik had het over rusland omdat ik het me gewoon af vroeg. Niet vanwege Rusland haat of wat dan ook. Terug naar Noord korea:

Stelletje gekken daar aan de macht.
pi_124762461
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 18:04 schreef PierreBetfair het volgende:
Putin en Kim lachen zich kapot om die paniekerende Yanks. Je roept iets en de VS verplaatst massaal zn troepen. Hoe zet je een land voor lul in 2 zinnen. Priceless.
Maar als die gekke Kim besluit om een atoombom op Nederland te gooien ben jij de eerste die om hulp van de 'Yanks' schreeuwt.
pi_124762562
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 18:05 schreef Peunage het volgende:

[..]

Maar Z-korea, bondgenoot van... wel. Als het aan China en Rusland lag was ZKorea al lang kapot gemaakt en gebruikt als bufferstaat, zoals ze dat ook probeerde met NKorea - die geheel zijn eigen pad bewandeld.
pi_124762574
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 18:02 schreef Peunage het volgende:

[..]

joden :')
nee echt niet !
  Donald Duck held maandag 1 april 2013 @ 18:12:43 #111
46149 __Saviour__
pi_124762606
quote:
De VS was altijd al flink aanwezig in Zuid-Korea. Nu zijn er alleen wat stealth jagers en bommenwerpers extra gestuurd. Het is echt geen massale troepenverplaating. Als dit escaleert, zal het een luchtoorlog worden. Een terrein waarop de VS oppermachtig is.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_124762708
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2013 18:12 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

De VS was altijd al flink aanwezig in Zuid-Korea. Nu zijn er alleen wat stealth jagers en bommenwerpers extra gestuurd. Het is echt geen massale troepenverplaating. Als dit escaleert, zal het een luchtoorlog worden. Een terrein waarop de VS oppermachtig is.
Waarom een lucht oorlog? Noord korea heeft heel veel tunnels gegraven en kan vrij snel met zijn troepen in Seoul zijn.

Je beschiet eerst met artillery de hoofdstad, en je kicknapped daarna de miljoenen inwoners.
pi_124762737
quote:
Schamen ze zich niet dat ze geen reet in te brengen hebben in hun eigen achtertuin :') ? De laatste x dat Rusland zoiets probeerde (Cuba) dropen ze als laffe hondjes af lol.

En ook nu. Rusland vroeg om terughoudendheid en Amerika stuurt een dag later een zooitje F22's _O-

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2013 18:23:10 ]
pi_124762840
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 18:14 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Waarom een lucht oorlog? Noord korea heeft heel veel tunnels gegraven en kan vrij snel met zijn troepen in Seoul zijn.

Je beschiet eerst met artillery de hoofdstad, en je kicknapped daarna de miljoenen inwoners.
Tunnels in Zkorea zeker ? :') Die noord-koreaanse soldaten komen de grens niet over. Hoe zie je dat voor je ? Een miljoen soldaten die ze over een weide laten rennen ?
pi_124762978
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2013 18:18 schreef AbsurdHero het volgende:

[..]

Tunnels in Zkorea zeker ? :') Die noord-koreaanse soldaten komen de grens niet over. Hoe zie je dat voor je ? Een miljoen soldaten die ze over een weide laten rennen ?
Ze hebben al meerdere tunnels gevonden. Het zou goed kunnen dat ze er nog veel meer hebben gemaakt die richting de hoofdstad gaan.

Vergeet niet dat er zelfs verhalen zijn van mensen over het algemeen die uit de gevangenis zijn gevlucht en het "onmogelijke mogelijk" hebben gemaakt en een kilometer lange tunnel hebben gegraven. Misschien hebben ze wel tunnels gemaakt van vele kilometers.
pi_124763081
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 18:14 schreef firefly3 het volgende:
Kicknappen :')
pi_124763096
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 18:26 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Kicknappen :')
:D
pi_124763099
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 18:23 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Ze hebben al meerdere tunnels gevonden. Het zou goed kunnen dat ze er nog veel meer hebben gemaakt die richting de hoofdstad gaan.

Vergeet niet dat er zelfs verhalen zijn van mensen over het algemeen die uit de gevangenis zijn gevlucht en het "onmogelijke mogelijk" hebben gemaakt en een kilometer lange tunnel hebben gegraven. Misschien hebben ze wel tunnels gemaakt van vele kilometers.
En daar willen ze een enorme hoeveelheid aan soldaten door heen krijgen ? In elk geval: voetsoldaten zijn in vrijwel opzicht nutteloos behalve voor in stedelijke gebieden die onder controle genomen moeten worden (zonder deze te verpulveren). Dus dan zouden ze -willen ze enige gevaar vormen- heel dichtbij de stad tevoorschijn moeten komen.
pi_124763124
Ik wil die kop van Barack wel eens zien als straks heel Seoul volstaat met eliten van Noord Koreaanse Special Force.
pi_124763133
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 18:27 schreef AbsurdHero het volgende:

[..]

En daar willen ze een enorme hoeveelheid aan soldaten door heen krijgen ? In elk geval: voetsoldaten zijn in vrijwel opzicht nutteloos behalve voor in stedelijke gebieden die onder controle genomen moeten worden (zonder deze te verpulveren). Dus dan zouden ze -willen ze enige gevaar vormen- heel dichtbij de stad tevoorschijn moeten komen.
Ja idd. Misschien wel leuk voor een hollywood film :) Maar je weet het nooit ;)
pi_124763166
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 18:28 schreef PierreBetfair het volgende:
Ik wil die kop van Barack wel eens zien als straks heel Seoul volstaat met eliten van Noord Koreaanse Special Force.
Ik zou die kop van Kim wel eens willen zien wanneer zijn landje binnen een dag in as is gelegd _O-
pi_124763185
quote:
pi_124763195
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 18:28 schreef firefly3 het volgende:
Ja idd. Misschien wel leuk voor een hollywood film Maar je weet het nooit
Ik zag eerlijk gezegd eerder zo'n gratis ''Shoot the bunny'' spelletje voor me _O_
Hey, daar steekt er weer een met zn kop uit de grond!
  Moderator maandag 1 april 2013 @ 18:30:58 #124
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_124763211
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 18:27 schreef AbsurdHero het volgende:

[..] In elk geval: voetsoldaten zijn in vrijwel opzicht nutteloos behalve voor in stedelijke gebieden die onder controle genomen moeten worden (zonder deze te verpulveren).
lolwhut *)
pi_124763218
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 18:29 schreef AbsurdHero het volgende:

[..]

Ik zou die kop van Kim wel eens willen zien wanneer zijn landje binnen een dag in as is gelegd _O-
pi_124763260
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 18:30 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:o :o _O- Barackje
pi_124763431
quote:
pi_124763523
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 18:38 schreef AbsurdHero het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Fake

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_124763574
_O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 1 april 2013 @ 18:44:17 #130
117098 Hathor
Effe niet
pi_124763605
quote:

[..]

N Korea == Rusland
Retarded much?
pi_124763816
quote:
special forces?

pi_124763968
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 18:50 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

special forces?

[ afbeelding ]
Why not?

Edit: oops wrong one..
pi_124764100
lijkt mij eerder dat de noord Koreanen in hun broek poepen van angst, zodra er een Amerikaanse marinier een keer met een AR15 schiet of er een A10 met een strafe run langs komt, dan dat die noord Koreaanse " special forces" iets doen
  maandag 1 april 2013 @ 19:09:34 #134
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_124764410
Ik moest lachen :')

Ik ben benieuwd hoe het verder gaat iig met die achterlijke dreigementen van die mafketel :')
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  maandag 1 april 2013 @ 19:15:43 #135
306109 francoisdublanc
pi_124764573
Reuters Top News‏@Reuters3m
White House says not seeing "large-scale mobilizations and positioning of forces" by North Korea #breaking
pi_124764629
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 19:15 schreef sonnyspek het volgende:
White House says not seeing "large-scale mobilizations and positioning of forces" by North Korea #breaking
wat is er brekend niet aan het NIET zien van verplaatsing van troepen? :')
  maandag 1 april 2013 @ 19:17:39 #137
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_124764655
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 19:15 schreef sonnyspek het volgende:
Dus ze zien geen "large-scale mobilizations and positioning of forces" by North Korea. En dat is brekend? :?
  maandag 1 april 2013 @ 19:17:50 #138
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_124764663
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 19:17 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

GMTA :')
pi_124764665
quote:

[..]

quote:
14s.gif Op maandag 1 april 2013 19:17 schreef Qwea het volgende:

[..]

Dus ze zien geen "large-scale mobilizations and positioning of forces" by North Korea. En dat is brekend? :?
gmta :D
pi_124764671
quote:
10s.gif Op maandag 1 april 2013 19:17 schreef Qwea het volgende:

[..]

quote:

[..]

[..]

nog een keer :P
  maandag 1 april 2013 @ 19:18:10 #141
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_124764676
quote:

[..]

[..]

quote:
10s.gif Op maandag 1 april 2013 19:17 schreef Qwea het volgende:

[..]

pi_124764695
quote:
10s.gif Op maandag 1 april 2013 19:18 schreef Qwea het volgende:

[..]

[..]

we zijn goed bezig _O-
  maandag 1 april 2013 @ 19:19:11 #143
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_124764713
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 19:18 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

we zijn goed bezig _O-
Ik moest lachen :D 14.gif
pi_124764740
quote:
14s.gif Op maandag 1 april 2013 19:19 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik moest lachen :D [ afbeelding ]
dan ben je niet alleen :') 14.gif
  maandag 1 april 2013 @ 19:21:32 #145
306109 francoisdublanc
pi_124764798
Nou dat er dus blijkbaar geen aanval op handen is.
pi_124764825
ik had het eerder brekend gevonden als er wel een grote troepen verplaatsing plaats vind :')
  maandag 1 april 2013 @ 19:25:42 #147
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_124764946
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 19:21 schreef sonnyspek het volgende:
Nou dat er dus blijkbaar geen aanval op handen is.
Er is geen flikker veranderd dus. Niet echt brekend :')
  maandag 1 april 2013 @ 19:26:41 #148
306109 francoisdublanc
pi_124764982
Jawel, de dreiging was groter maar in de praktijk dus niet.
  maandag 1 april 2013 @ 19:28:17 #149
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_124765033
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 19:26 schreef sonnyspek het volgende:
Jawel, de dreiging was groter maar in de praktijk dus niet.
Loze woorden van N-korea, niks veranderd dus. :P
pi_124766108
quote:
10s.gif Op maandag 1 april 2013 19:25 schreef Qwea het volgende:

[..]

Er is geen flikker veranderd dus. Niet echt brekend :')
pi_124766518
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2013 18:12 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Een luchtoorlog tegen noord-Korea zal voor de USAF hooguit een veredelde oefening van een paar uurtjes worden. Volgens mij hebben de noord-Koreanen hooguit een handjevol Mig-29's en Su-27's, maar vooral Mig-21's. Bovendien vliegen ze zelfs nog met Mig-17's, toestellen uit een tijd dat wij nog met Meteors en Hunters vlogen. :')

Dat is geen luchtoorlog, maar een slechte comedy...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_124766582
quote:
10s.gif Op maandag 1 april 2013 19:25 schreef Qwea het volgende:

Er is geen flikker veranderd dus.
Precies. De VS zien geen troepenverplaatsing omdat ze dat simpelweg niet kunnen zien. Dat weet het Pentagon ook wel. Het is wel logsich dat ze zulke berichten naar buiten brengen om het naieve volk gerust te stellen. Iemand met enig verstand weet dat er 100den manieren zijn om hele legers te verplaatsen zonder dat het opvalt en/of zonder dat het daadwerkelijk waar te nemen is.
  maandag 1 april 2013 @ 20:28:04 #153
306109 francoisdublanc
pi_124767458
Breaking News‏@BreakingNews57s
US Navy shifting guided-missile destroyer in Pacific Ocean in response to ongoing threats from North Korea, officials tell @NBCNews

Wat betekent dit?
pi_124767572
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 20:28 schreef sonnyspek het volgende:
US Navy shifting guided-missile destroyer in Pacific Ocean in response to ongoing threats from North Korea, officials tell @NBCNews

Wat betekent dit?
is een boot met onderscheppings raketten. puur voor zorg maatregel
pi_124767738
Er is geen flikker veranderd wordt er gezegd. Zeg jij:

quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 20:10 schreef PierreBetfair het volgende:
Precies.
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 20:10 schreef PierreBetfair het volgende:
De VS zien geen troepenverplaatsing omdat ze dat simpelweg niet kunnen zien.
....

maandag 1 april 2013 @ 20:55:41 #156
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_124768898
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2013 20:09 schreef DDDDDaaf het volgende:
Een luchtoorlog tegen noord-Korea zal voor de USAF hooguit een veredelde oefening van een paar uurtjes worden. Volgens mij hebben de noord-Koreanen hooguit een handjevol Mig-29's en Su-27's, maar vooral Mig-21's. Bovendien vliegen ze zelfs nog met Mig-17's, toestellen uit een tijd dat wij nog met Meteors en Hunters vlogen. :')
En ze hebben amper brandstof. Noord-Koreaanse piloten zullen "de vijand" nooit te zien krijgen, en dan worden ze al geraakt...
censuur :O
  maandag 1 april 2013 @ 20:59:02 #157
323876 michaelmoore
pi_124769075
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 20:55 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

En ze hebben amper brandstof. Noord-Koreaanse piloten zullen "de vijand" nooit te zien krijgen, en dan worden ze al geraakt...
Maar de NK Tv zal wel juichend zijn over de jonge geniale strateeg , dus gewonnen heeft ie dan toch
  Eindredactie Games maandag 1 april 2013 @ 21:02:12 #158
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_124769242
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 20:55 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

ze hebben amper brandstof. ...
dat valt ook wel mee.
pi_124769261
quote:

Wat betekent dit?
Dat het Pentagon blijkbaar informatie heeft over de werkelijke power van N Korea.
  Eindredactie Games maandag 1 april 2013 @ 21:08:24 #160
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_124769477
quote:

Wat betekent dit?
dat ze bange poeperts zijn
  maandag 1 april 2013 @ 21:13:26 #161
397507 spacechinees2
Ban me niet! ... KLOONCEPTION
pi_124769677
lang leve de dappere geniale leider en zoon van de eeuwige president
NEE NEE NEE!!!! EVIL... EVIIIILLLL
  maandag 1 april 2013 @ 21:17:24 #162
306109 francoisdublanc
pi_124769851
quote:
The U.S. Navy is moving a sea-based radar platform closer to the North Korean coast in order to monitor that country's military moves, including possible new missile launches, a Defense Department official said Monday.

The decision to dispatch the oil rig-like SBX-1 is the first of what may be other Navy deployments, CNN has learned. It follows weeks of belligerent rhetoric from North Korea since a February nuclear bomb test, including the renunciation of the 60-year-old armistice that ended the Korean War and threats to use nuclear weapons.

The United States and South Korea have gone ahead with joint military exercises despite the threats, and South Korea warned Monday that any provocative moves from North Korea would trigger a strong response "without any political considerations." The United States has bolstered the exercises with shows of force that include overflights by nuclear-capable B-2 stealth bombers, massive Cold War-era B-52s and F-22 Raptor stealth fighters.

maandag 1 april 2013 @ 21:17:31 #163
322645 Voorschrift
See if I care
pi_124769856
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 21:02 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Dat het Pentagon blijkbaar informatie heeft over de werkelijke power van N Korea.
Vertel. :D

In plaats van 2 stokken en een steen hebben ze 3 stokken en een steen?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_124769902
kan de tt niet veranderd worden in waar we ongeduldig wachten :P
  Eindredactie Games maandag 1 april 2013 @ 21:20:59 #165
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_124770026
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 21:18 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
kan de tt niet veranderd worden in waar we ongeduldig wachten :P
nee, we willen geen oorlog :P
  maandag 1 april 2013 @ 21:22:04 #166
323876 michaelmoore
pi_124770064
quote:
4s.gif Op maandag 1 april 2013 21:20 schreef donald_dick het volgende:

[..]

we willen wel oorlog verdikkie :( }) O~)
  maandag 1 april 2013 @ 21:22:51 #167
306109 francoisdublanc
pi_124770106
Levert wel spannende televisie op...
  maandag 1 april 2013 @ 21:34:22 #168
306109 francoisdublanc
pi_124770736
Het zou me niks verbazen als er wat gebeurt met dat schip wat N-K nadert. (niet dat het gelijk kapot gaat)
pi_124770873
quote:
4s.gif Op maandag 1 april 2013 21:20 schreef donald_dick het volgende:

[..]

tuurlijk wel, ik heb de tv alvast gehuurd komend weekend, zet em vast op CNN paar kilo popcorn ^O^
  Eindredactie Games maandag 1 april 2013 @ 21:37:05 #170
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_124770894
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 21:36 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

tuurlijk wel, ik heb de tv alvast gehuurd komend weekend, zet em vast op CNN paar kilo popcorn ^O^
jij huurt tv's :P
pi_124770940
quote:
4s.gif Op maandag 1 april 2013 21:37 schreef donald_dick het volgende:

[..]

jij huurt tv's :P
nee thuis, groot a8 papier er opgeplakt bezet van tot :P
pi_124770973
Mijn voorspelling voor komend weekend:
  Eindredactie Games maandag 1 april 2013 @ 21:38:30 #173
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_124770979
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 21:37 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

nee thuis, groot a8 papier er opgeplakt bezet van tot :P
a8 is juist klein he :P
pi_124771219
quote:
4s.gif Op maandag 1 april 2013 21:38 schreef donald_dick het volgende:

[..]

a8 is juist klein he :P
[ afbeelding ]
:Y anders kun je niks van het scherm zien ;) :P
pi_124774815
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 21:34 schreef sonnyspek het volgende:
Het zou me niks verbazen als er wat gebeurt met dat schip wat N-K nadert. (niet dat het gelijk kapot gaat)
Nee, die lui slaan een balletje van het dek en genieten van het uitzicht. NK, kan niet zo ver met pijl en boog schieten..
pi_124774917
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 22:46 schreef kurk_droog het volgende:

Nee, die lui slaan een balletje van het dek en genieten van het uitzicht. NK, kan niet zo ver met pijl en boog schieten..
  Forum Admin maandag 1 april 2013 @ 23:58:15 #178
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_124778170
Kan iemand die volvofreak terug in z'n hok stoppen? :')

Speciaal voor hem ;

Dit is dan nog maar een oud beestje. Een vliegtuig dat om een ''boord''kanon heen gebouwd is. Dat geluid wat je hoort is het geluid van dat kanon, dat komt later aan.

En jij denkt dat N-K rondvliegt met MiG-35's? _O- oeh
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_124778352
quote:
7s.gif Op maandag 1 april 2013 23:58 schreef Straatcommando. het volgende:
Kan iemand die volvofreak terug in z'n hok stoppen? :')

Speciaal voor hem ;

[ afbeelding ]

Dit is dan nog maar een oud beestje. Een vliegtuig dat om een ''boord''kanon heen gebouwd is. Dat geluid wat je hoort is het geluid van dat kanon, dat komt later aan.

En jij denkt dat N-K rondvliegt met MiG-35's? _O- oeh
Inderdaad, de beste vliegtuigen die Noord-Korea heeft zijn een paar MiG-29's.
  Forum Admin dinsdag 2 april 2013 @ 00:04:01 #180
pi_124778446
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 00:02 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Inderdaad, de beste vliegtuigen die Noord-Korea heeft zijn een paar MiG-29's.
En dat zijn er maar een handjevol denk ik. Ze vliegen rond met MiG-21's :') _O-

De F-22's waar het om gaat. Dat ding kan praktisch op zijn plaats een 360 flip maken :{
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 2 april 2013 @ 00:15:39 #181
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_124778993
Die move op 0.38 seconden is echt geweldig.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_124781348
quote:
4s.gif Op maandag 1 april 2013 21:02 schreef donald_dick het volgende:

[..]

dat valt ook wel mee.
Dat valt wel mee..

Dr staat nog wel ergens een vat.
pi_124781385
Lol, eerst je Apache kapot vliegen op een legerhut en dan omdraaien om em op de hoofd van je collega's te parkeren.

Goed getrainde piloten hebben ze daar.

pi_124782337
quote:
Geen troepenbewegingen N-Korea

De Verenigde Staten hebben in Noord-Korea geen noemenswaardige troepenverplaatsingen waargenomen. Dat heeft een woordvoerder van het Witte Huis gezegd.

De Noord-Koreaanse leider Kim Jong-un heeft de afgelopen weken dreigende taal geuit richting Zuid-Korea en de Verenigde Staten. Het communistische regime zei vorige week zelfs "in staat van oorlog" te zijn met het buurland.

"We hebben geen acties gezien die deze retoriek onderbouwen", zei Witte Huis-woordvoerder Jay Carney. "We zien geen veranderingen in de militaire opstelling van Noord-Korea, zoals grote mobilisaties of troepenverplaatsingen."

Gevechtsvliegtuigen

De Verenigde Staten nemen de Noord-Koreaanse retoriek wel serieus. De VS heeft daarom afgelopen weekend F22-stealth-gevechtsvliegtuigen naar Zuid-Korea gestuurd om mee te doen aan een militaire oefening.

Vandaag werd bekend dat ook een Amerikaans marineschip dat raketten kan vernietigen een eindje richting het Koreaans schiereiland is verplaatst. Normaal ligt het schip bij Japan.
http://m.nos.nl/pl/svt/si(...)1364865425/pa/248725

Al met al, blaffende honden bijten niet.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2013 03:29:04 ]
  Eindredactie Games dinsdag 2 april 2013 @ 07:06:43 #185
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_124782715
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2013 01:34 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dat valt wel mee..

Dr staat nog wel ergens een vat.
en een pijplijn van china.
pi_124782993
Alle nucleaire faciliteiten worden weer opgestart in NK, voor ' energie- en militaire doeleinden'

http://mobiel.nu.nl/algem(...)weer-in-bedrijf.html
  dinsdag 2 april 2013 @ 09:27:17 #187
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_124783906
quote:
Noord-Korea stelt alle nucleaire installaties opnieuw in werking. Daaronder de kernreactor van Yongbyon, die het land in 2007 sloot.

© reuters.
Noord-Korea gooit met de maatregel weer olie op het vuur. De installaties zullen worden gebruikt voor de opwekking van energie en voor militaire doeleinden, aldus KCNA. Zes jaar geleden werd de kernreactor gestopt binnen een akkoord over de ontwapening van het land.

Noord-Korea reageert hiermee op de sancties van de Verenigde Naties en de militaire oefeningen van de Verenigde Staten en Zuid-Korea. De dreiging wordt door de VS ernstig genomen en zo werden al oorlogschepen nabij het Koreaanse schiereiland geplaatst.
Minds are like parachutes, they work best when open!
  † In Memoriam † dinsdag 2 april 2013 @ 09:28:17 #188
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_124783922
Komt er nog wat van? Of blijft het bij elkaar opnaaien met nog meer geschreeuw van die Koreanen?
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_124783945
Gewoon weer een soort Koude oorlog all over again. Dreigen, dreigen, randje van, maar geen echte acties of oorlog.
  dinsdag 2 april 2013 @ 09:37:57 #190
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_124784072
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 09:30 schreef Toto69 het volgende:
Gewoon weer een soort Koude oorlog all over again. Dreigen, dreigen, randje van, maar geen echte acties of oorlog.
het gaat een keertje fout he, zeker met die kernkraketproeven, Zuid-Korea zit te wachten om voor eens en altijd de Kim familie en de meeloop buiten werking te stellen
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
  † In Memoriam † dinsdag 2 april 2013 @ 09:46:07 #191
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_124784214
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 09:37 schreef HD9 het volgende:

[..]

het gaat een keertje fout he
Dit wil je graag blijven denken, voor de kick waarschijnlijk, maar nee.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  dinsdag 2 april 2013 @ 09:50:48 #192
395584 fonkeymonkey
HEREEEEEE IS MONKEY
pi_124784293
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 09:46 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Dit wil je graag blijven denken, voor de kick waarschijnlijk, maar nee.
Dit wil jij weer graag denken , omdat je denkt dat je leeft in een tijd waar dat niet mogelijk is waarschijnlijk, maar nee, het zou zo maar is kunnen.
"Do the monkey with me"
pi_124785000
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 09:30 schreef Toto69 het volgende:
je hebt liever dat ze ergens een atoombom neergooien?

Laat het maar koud blijven, niemand zit te wachten op oorlog waar burgers sneuvelen omdat er een aap aan 't roer staat.
  dinsdag 2 april 2013 @ 10:29:11 #194
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_124785010
quote:
UPDATE Noord-Korea stelt alle nucleaire installaties opnieuw in werking. Daaronder de kernreactor van Yongbyon, die het land in 2007 sloot. China betreurt het besluit van Noord-Korea. Alle partijen moeten aan de onderhandelingstafel terugkeren, zegt de woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken.
Noord-Korea gooit met de maatregel weer olie op het vuur. De installaties zullen worden gebruikt voor de opwekking van energie en voor militaire doeleinden, aldus KCNA. Zes jaar geleden werd de kernreactor gestopt binnen een akkoord over de ontwapening van het land.

Noord-Korea reageert hiermee op de sancties van de Verenigde Naties en de militaire oefeningen van de Verenigde Staten en Zuid-Korea. De dreiging wordt door de VS ernstig genomen en zo werden al oorlogschepen nabij het Koreaanse schiereiland geplaatst.

De woordvoerder van het Chinese ministerie van Buitenlandse Zaken noemt de situatie op het Koreaanse schiereiland alvast "gevoelig en ingewikkeld''. Een conflict daar dient niemands belang. China is de belangrijkste bondgenoot van het stalinistische regime in Pyongyang.
China ... opvallend gematigd :) voor hun bondgenoot
pi_124785472
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 10:28 schreef Beathoven het volgende:

[..]

je hebt liever dat ze ergens een atoombom neergooien?

Laat het maar koud blijven, niemand zit te wachten op oorlog waar burgers sneuvelen omdat er een aap aan 't roer staat.
Mag ik vragen waar jij dat leest?
Ik trek slechts mijn conclusie, ik beweer nérgens dat ik een nieuwe oorlog wil.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2013 10:52:59 ]
pi_124785531
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 10:52 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Mag ik vragen waar jij dat leest?
Ik trek slechts mijn conclusie, ik beweer nérgens dat ik een nieuwe oorlog wil.
Ok, de aanname kwam door je reactie op je bovenbuurman.
pi_124785551
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 10:55 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ok, de aanname kwam door je reactie op je bovenbuurman.
Oh, dat was geen reactie op de poster boven mij, het was gewoon een eigen conclusie :P
pi_124785791
Ze hebben wel vaak de avondvierdaagse gelopen
  dinsdag 2 april 2013 @ 11:16:26 #199
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_124785988
moehahahaha

dinsdag 2 april 2013 @ 11:16:33 #200
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_124785990
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 11:08 schreef FredVleespet het volgende:
[ [url=http://cdn-www.i-am-bored.com/media/nkcatm.jpg]afbeelding[/url] ]
_O-

Zouden er al generaals zijn die ook hun hele broek al volledig vol hebben hangen met medailles?
  Eindredactie Games dinsdag 2 april 2013 @ 11:19:42 #201
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_124786080
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 11:16 schreef Breekfast het volgende:

[..]

_O-

Zouden er al generaals zijn die ook hun hele broek al volledig vol hebben hangen met medailles?
heb je geen bodyarmor meer nodig :P
pi_124786522
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 09:37 schreef HD9 het volgende:

[..]

het gaat een keertje fout he, zeker met die kernkraketproeven, Zuid-Korea zit te wachten om voor eens en altijd de Kim familie en de meeloop buiten werking te stellen
Zuid Korea zit helemaal niet te wachten op een vluchtelingenstroom naar het zuiden. Zolang die Kim zich voorspelbaar gedraagt, zullen ze er echt geen werk van maken. Of NK moet zelf tot de aanval over gaan, maar ZK heeft weinig te winnen bij een oorlog met het noorden.
Ja, de oorlog winnen ze wel, maar economisch en humanitair gaat dat genoeg kosten.
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_124788618
quote:
vanuit deze hoek lijkt het alsof de 3e van rechts een medaille gekregen heeft voor z'n klokkenspel.
  dinsdag 2 april 2013 @ 13:47:42 #204
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_124790709
Volgens CNN:
quote:
U.N. Secretary-General Ban Ki-moon says crisis in Korean Peninsula 'has already gone too far.'
  dinsdag 2 april 2013 @ 14:03:20 #205
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_124791151
quote:
censuur :O
pi_124791221
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:47 schreef HaerdenC het volgende:
Volgens CNN:

[..]

Daar valt geen speld tussen te krijgen.. misschien moeten we nog even wachten tot Noord-Korea bekend maakt dat ze met de vingers bij de knoppen zitten en het aftellen is begonnen voor we naar de Stealths toesloffen.
pi_124791406
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 10:29 schreef HaerdenC het volgende:

De woordvoerder van het Chinese ministerie van Buitenlandse Zaken noemt de situatie op het Koreaanse schiereiland alvast "gevoelig en ingewikkeld''. Een conflict daar dient niemands belang. China is de belangrijkste bondgenoot van het stalinistische regime in Pyongyang.

Dit is dus een waarschuwing richting de VS om even te zeggen dat ze hun mislukte oorlogspeeltjes lekker in eigen land mogen uitproberen. Anders maken ze saté van de Yanks.

Kim heeft weer een prima dag, hij kan ongestoord doorgaan met de US voor lul zetten en kernbommen maken. Hij heeft daarom ook maar gelijk weer wat kernreactoren opengegooid. Stop dag verdrag maar in je aars Obama. POWNED
  dinsdag 2 april 2013 @ 14:24:36 #208
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_124791803
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 14:23 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Volgens mij zie jij ze echt vliegen he?
Tot nu toe vliegt er niks ... of toch niet boven noord korea ... nog van basis a nog van basis b nog van basis c ... buiten wat opschepgedrag en bullshit.
pi_124792061
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 14:25 schreef Spatzmann het volgende:

stealth :)

Haha, je weet toch dat die Stealth en JSF troep algeheel beschouwd wordt als het grootst mislukte project uit de geschiedenis. Ontwikkeling van een prul dat 10 tallen miljarden heeft gekost en wat men met met allerlei trucjes door de strot van "bondgenoten" wil duwen.
  dinsdag 2 april 2013 @ 14:34:51 #210
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_124792144
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 14:32 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Haha, je weet toch dat die Stealth en JSF troep algeheel beschouwd wordt als het grootst mislukte project uit de geschiedenis. Ontwikkeling van een prul dat 10 tallen miljarden heeft gekost en wat men met met allerlei trucjes door de strot van "bondgenoten" wil duwen.
Toch vind ik zo een B2 wel vet uit zien ... maar dat vind ik ook van de lichtmap op wereld schaal waar Noord Korea is ... wat het is ... 1 groot zwart gat :'-)

pi_124792530
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 14:34 schreef HaerdenC het volgende:

Toch vind ik zo een B2 wel vet uit zien ...
Tja, ik vond de Twin Towers er ook leuk uitzien. Het best bewaakte handelscentrum ter wereld aldus de Yanks. Nou dat hebben we gezien :X 10 baarden die op een doordeweekse ochtend die hele zooi aan flarden vliegen. En dan te bedenken dat er een half uur tussen de 1ste en 2de attack zat.

Het komt niet in hun simpele hersens op dat die andere toren ook wel eens aangevallen kan worden.

En dan vind jij het gek dat Kim, Putin en JinPing de VS uitlachen?
pi_124792567
quote:
Algeheel ? Door die naïevelingenclub waar jij aan en Kim aan toebehoren wellicht.
  dinsdag 2 april 2013 @ 14:52:49 #213
321470 StefannPSV
Newcastle United
pi_124792713
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 14:47 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Tja, ik vond de Twin Towers er ook leuk uitzien. Het best bewaakte handelscentrum ter wereld aldus de Yanks. Nou dat hebben we gezien :X 10 baarden die op een doordeweekse ochtend die hele zooi aan flarden vliegen. En dan te bedenken dat er een half uur tussen de 1ste en 2de attack zat.

Het komt niet in hun simpele hersens op dat die andere toren ook wel eens aangevallen kan worden.

En dan vind jij het gek dat Kim, Putin en JinPing de VS uitlachen?
Achter heel dat gebeuren zat gewoon Amerika zelf.
pi_124792814
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 14:52 schreef StefannPSV het volgende:

[..]

Zelfs de grootste anti-Amerika-trol Ahmadinejad weet dat _O-
(http://www.guardian.co.uk/world/2010/sep/23/iran-unitednations)

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2013 14:55:38 ]
pi_124792857
quote:

[..]

Dat denkt iedereen, maar ondertussen heb ik uit betrouwbare bron dat het een complot uit Letland betreft.
Conscience do cost.
pi_124792963
quote:

[..]

troep? Sinds wanneer geef jij de voorkeur aan een T-Ford boven een moderne Volvo. Zonder deze moderne snufjes kun je net zo goed gaan bidden voor de overwinning. Het is nu een twee-vingers-in-de-neus verhaal. Ik ben blij dat we geen gelijk materiaal of Fokker Dr.I's hebben staan tegenover de Mig's van NK. We spelen hier wel eredivisie he.
pi_124793024
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 14:48 schreef AbsurdHero het volgende:

Algeheel ?
Ja, misschien eens wat aktualiteiten volgen. Dan had je dat wel geweten.
pi_124793147
Ik weet wel een aardige combo voor de Amerikanen..

Fokker Dr-1 voorop en een paar Stealths erachteraan..

das toch mooi.. of niet dan :)
pi_124793226
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:00 schreef PierreBetfair het volgende:
Ja, misschien eens wat aktualiteiten volgen. Dan had je dat wel geweten.
Dat Nederland te arm is voor deze dingen maakt ze geen mislukte jagers.
  dinsdag 2 april 2013 @ 15:06:08 #220
307874 Bolleke_666
humping and a pumping
pi_124793249
quote:
10s.gif Op maandag 1 april 2013 16:35 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Toch knap dat een achtergesteld ondervoed kutlandje met wapens uit het jaar 0 dat moet gaan bewerkstelligen. Ja Noord-Korea heeft kernwapens, maar die kunnen ze niet afschieten omdat ze daar de technologie niet voor hebben omdat ze de kernwapens niet kunnen verkleinen nog.

Erg nuttig allemaal.
Het punt is, elke idioot kan een kernwapen bouwen, het deployen van zo'n ding vergt alleen wat meer intellect en technologie.

Het lijkt me duidelijk dat, mocht het tot oorlog komen, het zelfmoord is voor NK.
behind every successful person is a substantial amount of coffee.
pi_124793345
Jongens, het gaat niet door. Er zijn wat problemen met Kim zijn mechanized infantry maar de Supreme Leader heeft dit probleem zo opgelost.
Get it and Bet it
pi_124793388
altijd datzelfde groepje ouwe lullen om hem heen :')
  dinsdag 2 april 2013 @ 15:09:47 #223
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_124793400
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:06 schreef Bolleke_666 het volgende:

[..]

Het punt is, elke idioot kan een kernwapen bouwen, het deployen van zo'n ding vergt alleen wat meer intellect en technologie.

Het lijkt me duidelijk dat, mocht het tot oorlog komen, het zelfmoord is voor NK.
Dat is toch kort door de bocht hoor ... kernwapens bouwen is echt niet zo simpel als cake bakken ... ik denk persoonlijk trouwens dat ome kim veel beter is in het cake eten dan het wapens bouwen ... volgens mij is het echt een potje blufpoker ... maaaaaarrrrrrrr

nooit je tegenstander onderschatten, dat is een fout die al vele malen zuur is opgebroken ...
  Forum Admin dinsdag 2 april 2013 @ 15:16:17 #224
pi_124793643
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:05 schreef AbsurdHero het volgende:

[..]

Dat Nederland te arm is voor deze dingen maakt ze geen mislukte jagers.
Nederland is geenzins te arm voor dat project, maar dat de JSF een aardige blunder aan het worden is, kan ook ik niet ontkennen. Mooie jager(in beginsel)maar niet veel mee gedaan

F-22's zullen wij nooit kopen. Ding past niet in ons gebruikersprofiel (zegt men, ik denk er anders over maar ik ben dan ook geen piloot :+ ) en er zit een exportban op.
  dinsdag 2 april 2013 @ 15:21:57 #225
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_124793851
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:08 schreef SteveBudin het volgende:
Jongens, het gaat niet door. Er zijn wat problemen met Kim zijn mechanized infantry maar de Supreme Leader heeft dit probleem zo opgelost.
[ afbeelding ]
_O-

Het blijft ook wel mooi spul hoor die propaganda foto's van die club. Wel een leuke shop trouwens.
pi_124794348
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:09 schreef HaerdenC het volgende:

nooit je tegenstander onderschatten, dat is een fout die al vele malen zuur is opgebroken ...
inderdaad.. als Nederland thuis tegen San Marino speelt met voetbal dan bestaat de kans dat het geen 7-0 maar 5-0 wordt en we ook met een beetje pech nog een corner tegen krijgen.
  dinsdag 2 april 2013 @ 16:29:36 #227
395584 fonkeymonkey
HEREEEEEE IS MONKEY
pi_124796593
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:36 schreef Beathoven het volgende:

[..]

inderdaad.. als Nederland thuis tegen San Marino speelt met voetbal dan bestaat de kans dat het geen 7-0 maar 5-0 wordt en we ook met een beetje pech nog een corner tegen krijgen.
Khudt voetbal

OT: Er gebeurd nog niet echt veel eh?
Dacht dat er wel een paasbommetje ging vallen.
"Do the monkey with me"
pi_124803071
Is er nou nog niks gebeurd daar???
Duurt dat lang zeg, pfff...
  dinsdag 2 april 2013 @ 19:26:30 #229
323876 michaelmoore
pi_124803108
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 19:25 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Is er nou nog niks gebeurd daar???
Duurt dat lang zeg, pfff...
komt niet meer , tis weer over met de stoere taal
pi_124813546
Reuters twitterde op dinsdag 02-04-2013 om 22:19:24 U.S. deploys a second warship as tensions over North Korea rise http://t.co/kDcqSvfxPy reageer retweet
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_124813627
US deploys second warship off the Korean peninsula as North Korea tensions rise - @Reuters

te laat :P
  dinsdag 2 april 2013 @ 22:24:24 #232
395584 fonkeymonkey
HEREEEEEE IS MONKEY
pi_124813699
Geen woorden maar daden toch :')

Ik zie hier overeenkomsten
"Do the monkey with me"
pi_124815003
  dinsdag 2 april 2013 @ 22:47:21 #234
395584 fonkeymonkey
HEREEEEEE IS MONKEY
pi_124815492
Wat is deze Hitler groet ineens ? :')

Sieg Kim ?

"Do the monkey with me"
pi_124822217
quote:
De Verenigde Staten zullen hun Zuid-Koreaanse en Japanse bondgenoten beschermen tegen een nucleaire dreigen van Noord-Korea. Dat heeft de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken John Kerry verklaard tijdens een gemeenschappelijke persconferentie met zijn Zuid-Koreaanse collega. De dreigementen van Noord-Korea zijn volgens hem 'provocerend, gevaarlijk en onaanvaardbaar'.

Na een ontmoeting met Yun Byung-se hekelde Kerry de 'onvaardbare retoriek van de Noord-Koreaanse regering van de afgelopen dagen'.

Kerry: 'De Verenigde Staten zullen niet aanvaarden dat Noord-Korea een nucleaire macht wordt en, ik herhaal het, de Verenigde Staten zullen al het nodige doen om zichzelf en hun bondgenoten (Zuid-)Korea en Japan te verdedigen.' Hij zij dat 'de VS 'helemaal klaar' zijn om dat te doen. 'En ik geloof dat Noord-Korea dat begrijpt.'

Noord-Korea had inmiddels een opnieuw olie op het vuur gegooid. Pyongyang kondigde aan van plan te zijn een kernreactor opnieuw op te starten die in 2007 werd stopgezet, ondanks de resoluties van de Verenigde Naties, die een atoomprogramma verbieden.

Volgens Kerry is er 'een eenvoudige manier' voor Noord-Korea om zich te voegen bij de gemeenschap der naties, en dat is denuclearisatie. Noord-Korea zou duidelijk moeten uitspreken dat het land enkel vredelievende doelen nastreeft.

Egypte
Kerry sprak overigens ook nog uit dat de VS-regering 'echt ongerust' is over de richting die Egypte is ingeslagen. Hij doelde op de restricties die kennelijk gelden aan de vrijheid van meningsuiting in het land. Aanleiding is de vervolging van een Egyptische komiek die de islam en president Mohammed Morsi zou hebben beledigd.
pi_124822275
Noord-Korea is bezig met een aanloop naar het moment dat ze daadwerkelijk de technologie in handen hebben om kernwapens in te kunnen zetten met hun lange afstandsraketten. De toename van de oorlogsretoriek is sterk in lijn met hun geboekte successen in het nucleaire programma.

Wat ik denk is dat we geen oorlog hoeven te verwachten voordat NK kernwapens tot haar beschikking heeft. Op het moment dat ze die wel hebben denk ik dat ze ZK gaan aanvallen en hun kernwapens als afschrikmiddel gebruiken naar andere landen die zich in het conflict willen mengen.
  woensdag 3 april 2013 @ 02:52:25 #237
117098 Hathor
Effe niet
pi_124822406
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 02:34 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Noord-Korea is bezig met een aanloop naar het moment dat ze daadwerkelijk de technologie in handen hebben om kernwapens in te kunnen zetten met hun lange afstandsraketten. De toename van de oorlogsretoriek is sterk in lijn met hun geboekte successen in het nucleaire programma.

Wat ik denk is dat we geen oorlog hoeven te verwachten voordat NK kernwapens tot haar beschikking heeft. Op het moment dat ze die wel hebben denk ik dat ze ZK gaan aanvallen en hun kernwapens als afschrikmiddel gebruiken naar andere landen die zich in het conflict willen mengen.
En als dat gebeurt is dat meteen het laatste wapenfeit van ze, want daarna worden ze terug de oertijd in geschoten, daar kun je zeker van zijn.
pi_124822454
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 22:47 schreef fonkeymonkey het volgende:

Sieg Kim ?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ze ballen hun vuisten. De Hitlergroet is met de vlakke hand.
pi_124822847
quote:

[..]

of je kijkt wat minder vaak naar films, en zet dan ook je aluhoedje af
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_124822966
Van de BBC:

North Korea is blocking the entry of South Korean workers into a joint industrial zone, in a move seen as further escalating tensions.

http://www.bbc.co.uk/news/world-asia-22011207

Dit was denk ik zo'n beetje de laatste kaart die de Noord Koreanen in handen hadden om mee te provoceren / dreigen, wat zal er morgen ochtend op de BBC staan? Het probleem met bluffen en dreigen is dat als de andere partij zegt "kom maar op dan" je opeens in een hele moeilijke situatie komt als N Korea... zet je je woorden kracht bij? We zullen zien...
at your service
pi_124823210
Noord-Korea heeft Kaesong (het industriegebied tussen Zuid en Noord-Korea) afgesloten! Prepare for war!
pi_124823267
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 07:38 schreef QBay het volgende:
Noord-Korea heeft Kaesong (het industriegebied tussen Zuid en Noord-Korea) afgesloten! Prepare for war!
:Z
pi_124823601
quote:
Het dagelijkse dreigement is weer binnen :D
Get it and Bet it
  woensdag 3 april 2013 @ 08:45:44 #244
14505 OProg
A Life in Music
pi_124823866
quote:
Even ingelezen over dit stukje industrie:

quote:
Kaesong is een zeldzaam samenwerkingsproject tussen het noorden en het zuiden. Het ligt in Noord-Korea, zo'n 10 kilometer over de grens, maar de ruim 120 bedrijven zijn Zuid-Koreaans. Er werken zo'n 50.000 Noord-Koreanen, waarmee het een van de belangrijkste inkomstenbronnen van het land is.
Handig ook, je eigen bron van inkomsten om zeep helpen. :{
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_124823882
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 08:22 schreef SteveBudin het volgende:

[..]

Het dagelijkse dreigement is weer binnen :D
Dit is al van een week geleden, maar goed :')
  woensdag 3 april 2013 @ 09:38:56 #246
395584 fonkeymonkey
HEREEEEEE IS MONKEY
pi_124824840
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 08:46 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Dit is al van een week geleden, maar goed :')
Niet, dat was ook in het nieuws idd, maar juist dat die gewoon nog open was.

http://www.nu.nl/buitenla(...)ert-handel-niet.html

[ Bericht 13% gewijzigd door fonkeymonkey op 03-04-2013 09:56:33 ]
"Do the monkey with me"
pi_124824958
pi_124825402
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:16 schreef Straatcommando. het volgende:

F-22's zullen wij nooit kopen. Ding past niet in ons gebruikersprofiel (zegt men, ik denk er anders over maar ik ben dan ook geen piloot :+ ) en er zit een exportban op.
Wel jammer, erg mooie kist imho :7
pi_124825447
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 09:44 schreef Smack10 het volgende:
[ afbeelding ]
_O-
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 3 april 2013 @ 10:10:27 #250
104871 remlof
Europees federalist
pi_124825547
quote:
En daarbij 800 Zuid-Koreanen de facto gegijzeld:

Zuid-Korea overweegt militair ingrijpen om blokkade industriegebied
pi_124826524
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 22:47 schreef fonkeymonkey het volgende:

Sieg Kim ?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
old skool war.. tsja wat moet je er mee

In de jaren 40 zou zoiets best indruk maken maar ik vind het eerder zielig dan dreigend.
  woensdag 3 april 2013 @ 10:49:05 #252
49558 1-of-6Billion
Up the shut fuck you must
pi_124826599
OK, hoe loopt dit af?

<speculatie>
Deze "gijzeling" duurt een paar dagen.
Z.Korea is het na ijverig diplomatiek overleg zat en gaat die 800 man op eigen houtje "bevrijden".
Ze komen door hevige weerstand niet tot Kaesong. De VS gaat ondersteunen.
NK schiet een raket af richting Seoul. (Land ergens in een buitenwijk)
14 dagen (conventionele) kruisraketten en luchtaanvallen maken kruimels van de N.Koreaanse luchtmacht.
China, Rusland en Japan veroordelen de agressie, maar blijven aan de zijlijn.
</speculatie>

affijn, ik weet het natuurlijk ook niet ;)
I follow you......but not on Twitter
pi_124826795
Onze (gekleurde) media spreken van een gijzeling. Dat is nogal een aantijging.

Wie weet is de realiteit wederom anders en valt het reuze mee.
  woensdag 3 april 2013 @ 11:05:17 #254
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_124827049
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 10:55 schreef Chooselife het volgende:
Onze (gekleurde) media spreken van een gijzeling. Dat is nogal een aantijging.

Wie weet is de realiteit wederom anders en valt het reuze mee.
nou ik zou zeggen bom erop
pi_124827189
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 11:05 schreef HD9 het volgende:

[..]

nou ik zou zeggen bom erop
In jouw geval zou ik mezelf van elke mening onthouden.
  woensdag 3 april 2013 @ 11:13:06 #256
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_124827349
Noord Korea heeft laten weten de Zuid Koreanen de grens over te laten voor zo ver ik begrepen had. Alleen hebben ze geen tijdstip gegeven :)
  woensdag 3 april 2013 @ 11:14:55 #257
395584 fonkeymonkey
HEREEEEEE IS MONKEY
pi_124827402
Wie heeft het in godsnaam over gijzeling :')

FOK! propaganda :')
"Do the monkey with me"
  woensdag 3 april 2013 @ 11:15:56 #258
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_124827438
De jonge geniale veldheer zal het toch niet in zijn hersens halen

quote:
wo 03 apr 2013, 11:04
China zeer bezorgd over Korea's

PEKING - China maakt zich „ernstige zorgen” over de oorlogsdreiging op het Koreaanse schiereiland.
Dat heeft de Aziatische grootmacht woensdag gezegd tegen de ambassadeurs van Noord- en Zuid-Korea en de Verenigde Staten.

China hoopt dat de partijen hun geschillen kunnen oplossen met gesprekken, aldus het Chinese ministerie van Buitenlandse Zaken. „
In de huidige situatie vindt China dat alle partijen kalm moeten blijven en zich terughoudend moeten opstellen”.
De Korea's en de VS moeten provocaties en andere acties die de situatie verergeren voorkomen, aldus China.

Noord-Korea heeft woensdag het zuiden de toegang ontzegd tot het industriële complex Kaesong. Daar werken meer dan 50.000 Noord-Koreanen voor Zuid-Koreaanse bedrijven.
Meer dan 800 Zuid-Koreanen zijn nog in het complex in Noord-Korea.
pi_124827470
quote:
14s.gif Op woensdag 3 april 2013 10:49 schreef 1-of-6Billion het volgende:
OK, hoe loopt dit af?

<speculatie>
Z.Korea is het na ijverig diplomatiek overleg zat en gaat die 800 man op eigen houtje "bevrijden".
14 dagen (conventionele) kruisraketten en luchtaanvallen maken kruimels van de N.Koreaanse luchtmacht.
</speculatie>

Vraag me zomaar af waarom Japan aan de zijlijn zou blijven. Met de nieuwe regering daar wordt dat land wel assertiever. Ook steeds meer steun bij de bevolking om de wet te wijzigen die inzet van militairen mogelijk maakt.
pi_124827579
Er is trouwens geen sprake van een gijzeling.

Zuid Koreanen mogen weliswaar het terrein niet meer in, maar er worden wel mondjesmaat mensen uit gelaten. Dus een gijzeling lijkt me wat overdreven.
Wel hebben een aantal Zuid Koreanen aangegeven dat ze graag op het terrein blijven, omdat ze bang zijn er anders niet meer in te komen.

BBC News

quote:
North Korea has stopped South Koreans from crossing the border to work at the jointly run Kaesong industrial zone, for the first time since 2009.

Seoul said about 800 South Koreans who had stayed overnight at the complex were being allowed to return.

Kaesong is a crucial revenue source for the North, which has not indicated how long the entry ban will last.

Pyongyang has threatened the South and the US in recent weeks, and has vowed to restart a mothballed nuclear plant.

The border into Kaesong is the last functioning crossing between the two Koreas, and the complex is the last significant symbol of co-operation

The industrial park is home to more than 120 factories that employ more than 50,000 North Koreans and several hundred managers from the South.

Permission is granted on a daily basis for workers to cross into the complex, where they can stay overnight.

More than 850 South Koreans were at Kaesong when the ban was announced.

The BBC's Lucy Williamson, at the border, says many of the South Koreans at the complex have decided not to return immediately because they fear they will not be allowed back in.

One South Korean worker who returned from the complex said some of his colleagues had been held up because they had no transport.

"Other people couldn't return because they were supposed to be taken home on trucks scheduled to carry supplies into North Korea, but the trucks couldn't get into the North," said the worker.

The South's Unification Ministry spokesman Kim Hyung-seok told reporters he wanted the ban to be lifted immediately.

"Ensuring the safety of our citizens is our top priority and the South Korean government will take necessary measures based on this principle," he said
pi_124827883
quote:
14s.gif Op woensdag 3 april 2013 10:49 schreef 1-of-6Billion het volgende:
OK, hoe loopt dit af?

<speculatie>
</speculatie>

NK speelt in ieder geval met vuur. Hoewel ik denk dat de VS niet zitten te wachten op een actieve rol in een eventueel gewapend conflict kan ZK het ook in zijn eentje wel aan. De omliggende grootmachten zullen wel 10x nadenken voordat ze hierbij betrokken raken, zeker nu China en Japan ook op gespannen voet met elkaar leven.
  woensdag 3 april 2013 @ 11:30:42 #262
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_124827944
quote:
99s.gif Op woensdag 3 april 2013 10:04 schreef Augustus_Thijs het volgende:

[..]

Wel jammer, erg mooie kist imho :7
:9
pi_124827952
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 11:29 schreef Septon het volgende:

[..]

...in een eventueel gewapend conflict kan ZK het ook in zijn eentje wel aan...
Niveau van FOK! vandaag de dag.

woensdag 3 april 2013 @ 11:34:10 #264
104871 remlof
Europees federalist
pi_124828067
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 11:14 schreef fonkeymonkey het volgende:
Wie heeft het in godsnaam over gijzeling :')

FOK! propaganda :')

Ik had het over een "de facto gijzeling", maar dat blijkt dus wel mee te vallen.
  woensdag 3 april 2013 @ 11:36:22 #265
395584 fonkeymonkey
HEREEEEEE IS MONKEY
pi_124828138
quote:
7s.gif Op woensdag 3 april 2013 11:34 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik had het over een "de facto gijzeling", maar dat blijkt dus wel mee te vallen.
Als dat zou gebeuren fiiiiiiiiiiiiew
bommetjeeeeeeeeeee
"Do the monkey with me"
  woensdag 3 april 2013 @ 11:40:00 #266
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_124828268
Sowieso zal een oorlog tussen noord en zuid zo lang mogelijk uitgesteld worden. Ontzettend veel mensen hebben familie aan de andere kant van de grens!
  woensdag 3 april 2013 @ 11:42:18 #267
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_124828344
quote:
7s.gif Op woensdag 3 april 2013 11:34 schreef remlof het volgende:

[..]

valt heel heel erg mee zelfs ... dit komt van CNN

quote:
The North said it would continue to let people leave the zone.
Hundreds of workers rotate in and out of Kaesong each day in a series of scheduled entries and exits. Many of them stay there for several nights.
A total of 484 workers were registered Wednesday to enter the complex, the ministry said, and 446 were registered to leave.
During the late morning and early afternoon exit windows, only a trickle of workers was seen returning to South Korea from Kaesong, far fewer than the scores who were registered to leave at those times.
South Korean authorities didn't immediately provide an explanation for the discrepancy, saying the individual companies decide when to send workers back.
pi_124828491

Dat zie je toch ook niet dagelijks overvliegen :+
  woensdag 3 april 2013 @ 11:52:29 #269
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_124828671
Dat lijkt me meer een luchtshow dan een serieuze oefening.
  woensdag 3 april 2013 @ 11:59:03 #270
321470 StefannPSV
Newcastle United
pi_124828868
quote:
10s.gif Op woensdag 3 april 2013 11:52 schreef Nibb-it het volgende:
Dat lijkt me meer een luchtshow dan een serieuze oefening.
Ja, want als het wel een oefening was dan vlogen ze iets slordiger.
  woensdag 3 april 2013 @ 11:59:37 #271
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_124828885
Vooral hoger.
  woensdag 3 april 2013 @ 12:03:22 #272
49558 1-of-6Billion
Up the shut fuck you must
pi_124828982
quote:
99s.gif Op woensdag 3 april 2013 11:17 schreef Augustus_Thijs het volgende:

[..]

Vraag me zomaar af waarom Japan aan de zijlijn zou blijven. Met de nieuwe regering daar wordt dat land wel assertiever. Ook steeds meer steun bij de bevolking om de wet te wijzigen die inzet van militairen mogelijk maakt.
Japan heeft er helemaal geen baat bij om daar vuile handen te maken. Pas als er weer een soort van VN vs N.Korea oorlog ontstaat, dan misschien...
I follow you......but not on Twitter
pi_124829325
Vorige week las ik dit:

quote:
The Kaesong Industrial Complex, located just across the northern side of the border, is staffed by South and North Koreans. It can’t function without Pyongyang’s daily okay. If the North suddenly shuts down Kaesong at some point, watch out. But as long as it’s still running, as it has been throughout the provocations and tensions of the last few weeks, we can probably – probably — assume that North Korea is not actually planning to launch a war.
http://www.washingtonpost(...)-bluffing-about-war/

Die Kim speelt met vuur.
pi_124829543
Mooi dat het hele Westen door de media bang wordt gemaakt met een oorlog die ieder moment kan uitbreken, terwijl de Z-Koreanen zich eigenlijk nauwelijks zorgen maken en gewoon doorgaan met hun dagelijkse leven.
Ja, ik generaliseer.
  woensdag 3 april 2013 @ 12:23:38 #275
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_124829595
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 12:22 schreef Northside het volgende:
Mooi dat het hele Westen door de media bang wordt gemaakt met een oorlog die ieder moment kan uitbreken, terwijl de Z-Koreanen zich eigenlijk nauwelijks zorgen maken en gewoon doorgaan met hun dagelijkse leven.
er komt een moment dat die Kim zo gek is gemaakt dat ie echt een stel raketten gaat afschieten
pi_124829778
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 12:23 schreef HD9 het volgende:
er komt een moment dat die Kim zo gek is gemaakt dat ie echt een stel raketten gaat afschieten
Waarom? Wat schiet hij daarmee op?
Ja, ik generaliseer.
  woensdag 3 april 2013 @ 12:30:58 #277
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_124829935
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 12:27 schreef Northside het volgende:

[..]

Waarom? Wat schiet hij daarmee op?
compensatie gedrag voor zijn kleine piemel?
pi_124830141
Is er ook nog kans dat China besluit zelf in te grijpen in Noord Korea? De enige reden waarom ze Noord Korea tot dusver hebben geholpen is vanwege stabiliteit in de regio, vrees voor een vluchtelingenstroom en het beperken van de Amerikaanse invloed in de regio. Maar de Chinese bevolking is ondertussen helemaal klaar met het kleutergedrag van Noord Korea, dus populair is het niet om ze te blijven steunen.
  woensdag 3 april 2013 @ 12:38:15 #279
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_124830205
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 12:36 schreef Jojoke het volgende:
Is er ook nog kans dat China besluit zelf in te grijpen in Noord Korea? De enige reden waarom ze Noord Korea tot dusver hebben geholpen is vanwege stabiliteit in de regio, vrees voor een vluchtelingenstroom en het beperken van de Amerikaanse invloed in de regio. Maar de Chinese bevolking is ondertussen helemaal klaar met het kleutergedrag van Noord Korea, dus populair is het niet om ze te blijven steunen.
bron?

toevalligerwijs kwam ik nl. dit toch wel opvallend artiekeltje tegen in de China daily ...

China, US to deepen military ties
http://www.chinadaily.com.cn/china/2013-04/03/content_16373930.htm
pi_124830452
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 12:38 schreef HaerdenC het volgende:

[..]

bron?

toevalligerwijs kwam ik nl. dit toch wel opvallend artiekeltje tegen in de China daily ...

China, US to deepen military ties
http://www.chinadaily.com.cn/china/2013-04/03/content_16373930.htm
Het was een vraag hé, of zoiets mogelijk zou zijn. Overige informatie heb ik vorige week in verschillende artikels gelezen, o.a. http://news.msn.com/world(...)-north-korean-border
  woensdag 3 april 2013 @ 12:56:32 #281
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_124830815
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 12:45 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Het was een vraag hé, of zoiets mogelijk zou zijn. Overige informatie heb ik vorige week in verschillende artikels gelezen, o.a. http://news.msn.com/world(...)-north-korean-border
Dat is een berrichtje van 20 februari ... dus redelijk outdated gezien de snelle escalatie van oorlogstaal. China heeft na de nucl. test laten weten dat ze er niet zo opgetogen over waren ... maar nja wat er presies achter de schermen gebeurt weet je niet ... Zelfs Iran veroordeelde het maar er is algemeen geweten dat Noord Korea wel resultaten van zijn nucleaire tests deelt met Iran :) hahahaha
pi_124831058
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 12:36 schreef Jojoke het volgende:
China heeft liever een onrustig N-Korea aan de grens dan een Amerikaans bezettingsleger o.i.d.
Ja, ik generaliseer.
  woensdag 3 april 2013 @ 13:09:17 #283
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_124831271
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 13:03 schreef Northside het volgende:

[..]

China heeft liever een onrustig N-Korea aan de grens dan een Amerikaans bezettingsleger o.i.d.
China zou volgens mij, net als Rusland trouwens, liever door Noord Korea kunnen zonder blablabla van kleine dikhoofdjes om bij de zuid koreaanse industrie aan te sluiten dan de huidige situatie ... als de amerikanen voor hun de weg vrij maken en ze kunnen er aan verdienen ... bv door noord korea te gebruiken ter uitbreiding van industrie. Uiteindelijk is de afstand tussen Zuid korea en China maar een goede 500 km wat perfect over land te overbruggen is. Als je bv je Samsung toestellen naar Bejing wil doen gaat dat nu vaak van Zuid korea naar Shanghai om vervolgens via de weg naar Bejing te gaan :) kwa tijds, geld en afstandswinst zou een nette snelweg door Noord Korea echt wel handig uit komen.

Vergeet niet dat China bv in Afrika belangen heeft en daar ook heel erg nette wegen heeft aangelegd ;)

Hoe het allemaal loopt weet niemand van ons maar dat de Chinezen 2 gezichten hebben en mogelijk als 3de partij met de winst gaan lopen is niet onbestaand ... In Chinese kranten is er AMPER MELDING van de Koreaanse crisis ;)
pi_124831275
Hmm, we zullen zien. Misschien dat alles opklaart na de jaarlijkse oefeningen.
pi_124831546
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 13:09 schreef HaerdenC het volgende:
China zou volgens mij, net als Rusland trouwens, liever door Noord Korea kunnen zonder blablabla van kleine dikhoofdjes om bij de zuid koreaanse industrie aan te sluiten dan de huidige situatie ... als de amerikanen voor hun de weg vrij maken en ze kunnen er aan verdienen ... bv door noord korea te gebruiken ter uitbreiding van industrie. Uiteindelijk is de afstand tussen Zuid korea en China maar een goede 500 km wat perfect over land te overbruggen is. Als je bv je Samsung toestellen naar Bejing wil doen gaat dat nu vaak van Zuid korea naar Shanghai om vervolgens via de weg naar Bejing te gaan :) kwa tijds, geld en afstandswinst zou een nette snelweg door Noord Korea echt wel handig uit komen.
Dat is een van de weinige voordelen. De miljoenen straatarme vluchtelingen, het stuk land met hopeloos verouderde infrastructuur waar je eigenlijk niets mee kan en de Amerikaanse troepen die opeens aan je grens logeren zijn allemaal hele grote nadelen.
Ja, ik generaliseer.
pi_124832129
En waar blijft Turkije eigenlijk met hun nieuwe leger ? Zijn toch goede vriendjes v.d. z-koreanen ?
pi_124832368
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 13:28 schreef AbsurdHero het volgende:
En waar blijft Turkije eigenlijk met hun nieuwe leger ? Zijn toch goede vriendjes v.d. z-koreanen ?
Je bedoeld een professioneel leger? Dat is er nog niet.
pi_124832464
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 13:34 schreef Beathoven het volgende:
Kan niet veel slechter zijn dan die v.d. Noord-Koreanen lijkt mij...
  woensdag 3 april 2013 @ 13:37:11 #289
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_124832474
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 13:34 schreef Beathoven het volgende:

[..]

DKCT ... Durum Kebap Catering Team :'-)
pi_124832510
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 13:37 schreef HaerdenC het volgende:
DKCT ... Durum Kebap Catering Team :'-)
Lekker toch, zo'n kebapje na 't afschieten van kimmetjes :Y) En wie weet mengt Allah zich dan ook nog in de strijd *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2013 13:38:30 ]
pi_124832606
quote:
99s.gif Op woensdag 3 april 2013 11:17 schreef Augustus_Thijs het volgende:

[..]

Omdat het Japanse leger nooit mag ingrijpen, behalve als het aangevallen wordt. Op straffe van platbombarderen door WO2 allies :P
Bier.
pi_124832699
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 13:37 schreef AbsurdHero het volgende:

[..]

Kan niet veel slechter zijn dan die v.d. Noord-Koreanen lijkt mij...
Turkije heeft nu een heel sterk leger met degelijk materiaal, behorend tot de sterksten van de wereld. Hoe dat er na de professionalisering uit zal zien is de vraag inderdaad. Als ze 't zoals Nederland aanpakken dan blijft er weinig van over maar als het leger van Israel model staat dan is er best wel hoop. Uitstekend getrainde kleine units en speciale troepen kunnen 't verlies van kwantiteit compenseren.

Maar hoe ieder land zal reageren hangt af van hoe vreemd Noord Korea om zich heen zal slaan. Als dat allemaal wat borrelt en 't gaat als een nachtkaars uit dan is er geen reden tot hard ingrijpen.
  woensdag 3 april 2013 @ 13:45:03 #293
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124832753
Dit bewijst eigenlijk dat China niet de regionale supermacht is die ze zo graag zouden willen zijn. Het feit dat China hun buurland dat voor bijna 100% economisch afhankelijk is van China nieteens in de hand kan houden is echt ernstig gezichtsverlies voor de Chinezen.
Mijn reisverslagen
pi_124832795
quote:
4s.gif Op woensdag 3 april 2013 13:45 schreef SeLang het volgende:
Dit bewijst eigenlijk dat China niet de regionale supermacht is die ze zo graag zouden willen zijn. Het feit dat China hun buurland dat voor bijna 100% economisch afhankelijk is van China nieteens in de hand kan houden is echt ernstig gezichtsverlies voor de Chinezen.
China kan amper interne groepen in toom houden. China heeft puur en alleen economische macht en is in geen enkel opzicht een supermacht.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  woensdag 3 april 2013 @ 13:46:37 #295
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_124832812
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 13:46 schreef waht het volgende:

[..]

China kan amper interne groepen in toom houden. China heeft puur en alleen economische macht en is in geen enkel opzicht een supermacht.
sterker nog het is officieel zelfs een ontwikkelingsland :) hahahaha
  woensdag 3 april 2013 @ 13:46:52 #296
104871 remlof
Europees federalist
pi_124832822
quote:

[..]

Het lijkt de EU wel :P
pi_124832885
quote:
10s.gif Op woensdag 3 april 2013 13:46 schreef remlof het volgende:

[..]

Het lijkt de EU wel :P
De EU kan makkelijk een supermacht zijn maar het heeft andere prioriteiten gesteld, zoals met elkaar kibbelen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_124832894
quote:

[..]

Dat er interne problemen zijn betekent niet dat je geen supermacht bent. 90% van China is stabiel en hun economische kracht is zo bizar groot dat ze met gemak de meest toonaangevende militaire natie op aarde zouden kunnen zijn met extra investeringen.
Bier.
pi_124833102
quote:
4s.gif Op woensdag 3 april 2013 13:45 schreef SeLang het volgende:
Is dat werkelijk zo hoog? Er wordt geschreven dat N-Korea de (illusie van) een aanval vooral hoog wil houden om de aandacht af te leiden van de imploderende Economie. Niet dat het ooit iets voorgesteld heeft maar goed..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')