Hier verderquote:Noord-Korea heeft donderdag gedreigd met een preventieve atoomaanval op de Verenigde Staten.
Dat heeft het regime verkondigd voorafgaand aan een stemming van de Verenigde Naties over verdere sancties voor Noord-Korea. Deze wordt donderdag vermoedelijk gehouden.
"Aangezien de Verenigde Staten op het punt staat om een nucleaire oorlog starten, zullen we ons recht uitoefenen om een preventieve atoomaanval op het hoofdkwartier van de agressor uit te voeren en onze belangen te beschermen", zei een woordvoerder van Noord-Koreaanse ministerie van Buitenlandse Zaken tegen persbureau KCNA.
Van Noord-Korea wordt aangenomen dat ze niet in staat zijn om een atoomaanval op het Amerikaanse vaste land uit te voeren.
Spanningen
Noord-Korea had woensdag al bekendgemaakt dat er niet door het Noord-Koreaanse luchtruim mag worden gevlogen en er ook niet langs de kusten mag worden gevaren of gevlogen. Dat meldde het Zuid-Koreaanse persbureau Yonhap.
De melding kwam tijdens oplopende spanningen als gevolg van provocerende stellingen van het regime in de Noord-Koreaanse hoofdstad Pyongyang.
Dinsdag zei de Noord-Koreaanse generaal Kim Yong-chol op de staatstelevisie dat het land de wapenstilstand van 1953 opzegt als Zuid-Korea en de VS hun jaarlijkse militaire oefeningen niet onmiddellijk stopzetten.
http://www.nu.nl/buitenla(...)-atoomaanval-vs.html
Ligt eraan hoe ze het doen denk ik...quote:Op zondag 31 maart 2013 21:59 schreef rakotto het volgende:
Stel dat NK een nuked warhead afstuurt naar de VS, valt dat ding dan te onderscheppen?
Als het een MIRV is heb je een groot probleem.quote:Op zondag 31 maart 2013 21:59 schreef rakotto het volgende:
Stel dat NK een nuked warhead afstuurt naar de VS, valt dat ding dan te onderscheppen?
Een MIRV komt de stille oceaan niet over. Daar hebben die dingen het bereik niet voor.quote:Op zondag 31 maart 2013 22:19 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Als het een MIRV is heb je een groot probleem.
Dat zou ik niet direct zeggen. Rusland en de VS hebben aardig wat nucleair arsenaal volgens het MIRV principe, dat mobiel is en een aardig bereik heeft. M.n. vooral Rusland heeft vele mobiele TEL's. Ik denk niet dat zij zulke grote hoeveelheden zouden produceren als ze niet vanaf welke locatie dan ook op hun eigen grondgebied, op de VS kunnen toeslaan.quote:Op zondag 31 maart 2013 22:23 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Een MIRV komt de stille oceaan niet over. Daar hebben die dingen het bereik niet voor.
Dat weet ik niet maar mij lijkt dat eenmaal in de re-entry fase het moeilijk vast te stellen is welke kop welk doel voor ogen heeft + daar komt bij kijken dat er "loze koppen" aan toegevoegd kunnen worden wat het "spel" nog groter maakt dan het al is.quote:Op zondag 31 maart 2013 22:24 schreef rakotto het volgende:
Valt een MIRV dan niet alsnog neer te halen? En wat er ook uitkomt?
Zeer zeker. Het ziet er niet best uit voor de Japanners.quote:Op zondag 31 maart 2013 22:30 schreef Gruj0 het volgende:
Maar ik denk eerlijk gezegd dat NK met haar capaciteiten vooral een nucleaire dreiging is voor Japan
Tijd dat de Jappen zelf ingrijpen tot woede van de Chinezenquote:Op zondag 31 maart 2013 23:36 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Zeer zeker. Het ziet er niet best uit voor de Japanners.
NK mag dan wel in staat zijn tot het maken van een nucleaire explosie maar dit is in een zeer geconditioneerde omgeving. De technologie om de lading klein genoeg en per raket af te kunnen vuren hebben ze nog lang niet.quote:Op zondag 31 maart 2013 23:36 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Zeer zeker. Het ziet er niet best uit voor de Japanners.
Maar ze kunnen zo'n nucleaire lading vast wel in het ruim van een vrachtschip monteren en in een willekeurige haven waar ook ter wereld tot ontploffing brengen. En dan kunnen we ook nog islamisten de schuld geven, hebben ze ons mooi.quote:Op maandag 1 april 2013 00:04 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
NK mag dan wel in staat zijn tot het maken van een nucleaire explosie maar dit is in een zeer geconditioneerde omgeving. De technologie om de lading klein genoeg en per raket af te kunnen vuren hebben ze nog lang niet.
Help me even. Welk strategisch of geopolitiek doel dient het opblazen van een willekeurige havenstad met een atoomwapen?quote:Op maandag 1 april 2013 01:18 schreef remlof het volgende:
[..]
Maar ze kunnen zo'n nucleaire lading vast wel in het ruim van een vrachtschip monteren en in een willekeurige haven waar ook ter wereld tot ontploffing brengen. En dan kunnen we ook nog islamisten de schuld geven, hebben ze ons mooi.
Welk strategisch of geopolitiek doel dient het onnozele geblaat van Noord-Korea?quote:Op maandag 1 april 2013 01:25 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Help me even. Welk strategisch of geopolitiek doel dient het opblazen van een willekeurige havenstad met een atoomwapen?
Hahaha, even je paradepaardje weer eens die kant op sturenquote:Op maandag 1 april 2013 02:01 schreef Cobra4 het volgende:
VS stuurt 'stealths' naar Z-Korea
Toegevoegd: maandag 1 apr 2013, 01:27
Update: maandag 1 apr 2013, 01:43
De Verenigde Staten hebben F-22 stealth-gevechtsvliegtuigen naar Zuid-Korea gestuurd. Daarmee breidt Washington de militaire oefeningen die de landen samen uitvoeren verder uit.
De actie is bedoeld als machtsvertoon richting Noord-Korea. De VS hoopt zo te voorkomen dat het land Zuid-Korea opnieuw bedreigt en provoceert.
Staat van oorlog
De spanning tussen de Korea's blijft oplopen. Gisteren zei Pyongyang dat het vanaf nu alle Koreaanse kwesties behandelt alsof de landen daadwerkelijk in staat van oorlog zijn. De Koreaanse oorlog eindigde weliswaar in 1953, maar officieel is nooit een vredesverdrag getekend.
De stealth-vliegtuigen zijn een van de paradepaardjes van de Amerikaanse luchtmacht. De F-22's behoren tot de duurste en meest geavanceerde gevechtsvliegtuigen van de wereld. Ze zijn onzichtbaar voor radars en luchtafweersystemen. De vliegtuigen staan normaal gesproken op het Japanse eiland Okinawa.
Bommenwerpers
Eerder stuurde Washington al twee bommenwerpers naar het Koreaanse schiereiland. De Noord-Koreaanse leider Kim Jong-Un bracht daarop de raketten van zijn land in staat van paraatheid.
Pyongyang liet vandaag weten dat het niet bereid is te onderhandelen over "zijn nucleaire arsenaal". De wapens zijn "een schat" en belichamen "het leven van de natie", staat in een verklaring. Zelfs voor miljarden dollars komen ze volgens het regime niet op de onderhandelingstafel.
Bron: http://nos.nl/artikel/490682-vs-stuurt-stealths-naar-zkorea.html
Waarschijnlijk een 1 april grap van Obama om te kijken hoe het met de humor van Kim Jong Un staat.quote:Op maandag 1 april 2013 02:01 schreef Cobra4 het volgende:
VS stuurt 'stealths' naar Z-Korea
Toegevoegd: maandag 1 apr 2013, 01:27
Update: maandag 1 apr 2013, 01:43
De Verenigde Staten hebben F-22 stealth-gevechtsvliegtuigen naar Zuid-Korea gestuurd. Daarmee breidt Washington de militaire oefeningen die de landen samen uitvoeren verder uit.
De actie is bedoeld als machtsvertoon richting Noord-Korea. De VS hoopt zo te voorkomen dat het land Zuid-Korea opnieuw bedreigt en provoceert.
Staat van oorlog
De spanning tussen de Korea's blijft oplopen. Gisteren zei Pyongyang dat het vanaf nu alle Koreaanse kwesties behandelt alsof de landen daadwerkelijk in staat van oorlog zijn. De Koreaanse oorlog eindigde weliswaar in 1953, maar officieel is nooit een vredesverdrag getekend.
De stealth-vliegtuigen zijn een van de paradepaardjes van de Amerikaanse luchtmacht. De F-22's behoren tot de duurste en meest geavanceerde gevechtsvliegtuigen van de wereld. Ze zijn onzichtbaar voor radars en luchtafweersystemen. De vliegtuigen staan normaal gesproken op het Japanse eiland Okinawa.
Bommenwerpers
Eerder stuurde Washington al twee bommenwerpers naar het Koreaanse schiereiland. De Noord-Koreaanse leider Kim Jong-Un bracht daarop de raketten van zijn land in staat van paraatheid.
Pyongyang liet vandaag weten dat het niet bereid is te onderhandelen over "zijn nucleaire arsenaal". De wapens zijn "een schat" en belichamen "het leven van de natie", staat in een verklaring. Zelfs voor miljarden dollars komen ze volgens het regime niet op de onderhandelingstafel.
Bron: http://nos.nl/artikel/490682-vs-stuurt-stealths-naar-zkorea.html
Wat voor sancties eigenlijk? En wat zou er gebeuren als ze daarvan verlost zijn?quote:Op maandag 1 april 2013 07:58 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ik krijg nu toch de indruk dat dat aandoenlijke inteeltkleuter middels dreigen en chantage een erkenning wil dat NK tot de officiële kernwapenlanden behoort en daarmee in één klap van alle sancties verlost is.
Ik hoop niet dat men gaat buigen voor die keffende idioot.
Sancties van de VN veiligheidsraad en im-exportbeperkingen.quote:Op maandag 1 april 2013 08:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wat voor sancties eigenlijk? En wat zou er gebeuren als ze daarvan verlost zijn?
Dat zou wel het beste wezen.quote:Op maandag 1 april 2013 08:28 schreef Shreyas het volgende:
Het zou me niet verbazen als China dat gedonder meer dan zat is in hun regio en zelf een einde maken aan die achterlijke provocaties van Noord Korea. Uiteindelijk heeft China veel meer te halen en te verdienen in VS, Europa en de rest van de wereld.
Het zou wat zijn als China met een soort Blitzkrieg een invasie pleegt in Noord Korea met hun gigantische leger, vervolgens het regime omver werpt, de bevolking onder zijn hoede neemt zodat de rust weer is wedergekeerd en de wereld zich weer bezig kan gaan houden met relevante zaken.
Dat zou wat sneu zijn voor Noord-Korea, dan staan er binnen drie uur 10.000 Amerikaanse en Zuid-Koreaanse soldaten in hun land + is hun hoofdstad allang gebombardeerd.quote:Op maandag 1 april 2013 03:19 schreef rakotto het volgende:
Zou wat zijn als ze neergehaald worden door NK.![]()
Voor een blitzkrieg moet je wel een slagkrachtig leger met goed materiaal hebben, en wat dat betreft zijn de Chinezen niet veel verder dan die noord Koreanen. Weinig blitz dus.quote:Op maandag 1 april 2013 08:28 schreef Shreyas het volgende:
Het zou me niet verbazen als China dat gedonder meer dan zat is in hun regio en zelf een einde maken aan die achterlijke provocaties van Noord Korea. Uiteindelijk heeft China veel meer te halen en te verdienen in VS, Europa en de rest van de wereld.
Het zou wat zijn als China met een soort Blitzkrieg een invasie pleegt in Noord Korea met hun gigantische leger, vervolgens het regime omver werpt, de bevolking onder zijn hoede neemt zodat de rust weer is wedergekeerd en de wereld zich weer bezig kan gaan houden met relevante zaken.
Nouja, het was niet echt een vraag, ik denk namelijk niet dat het land opeens 'slechter' wordt als de sancties opgeheven worden. Misschien dat het dan zelfs langzaam weer de goede kant op gaat.quote:Op maandag 1 april 2013 08:39 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Sancties van de VN veiligheidsraad en im-exportbeperkingen.
Als je je laatste vraag zelf niet eens kan beantwoorden vraag ik mij af of je wel beseft waar NK mee bezig is.
sommige landen willen niet de goede kant op gaan.quote:Op maandag 1 april 2013 11:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nouja, het was niet echt een vraag, ik denk namelijk niet dat het land opeens 'slechter' wordt als de sancties opgeheven worden. Misschien dat het dan zelfs langzaam weer de goede kant op gaat.
Maar hoort NK daarbij? Ik heb namelijk het idee dat ze gewoon enorm gefrustreerd zijn. Ze zoeken toch regelmatig samenwering op met ZK en waren zich aan het 'openen' een aantal jaar geleden (tot Bush aan de macht kwam ging het eigenlijk best goed).quote:Op maandag 1 april 2013 11:18 schreef fonkeymonkey het volgende:
[..]
sommige landen willen niet de goede kant op gaan.
Er is genoeg toenadering geweest, zoals voedselhulp en dergelijke, om dat vervolgens keihard te saboteren door toch ondanks internationale protesten proeven te doen.quote:Op maandag 1 april 2013 11:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Maar hoort NK daarbij? Ik heb namelijk het idee dat ze gewoon enorm gefrustreerd zijn. Ze zoeken toch regelmatig samenwering op met ZK en waren zich aan het 'openen' een aantal jaar geleden (tot Bush aan de macht kwam ging het eigenlijk best goed).
1 ding is zeker: Op de huidige manier gaat het land NOOIT veranderen. De vraag is dus of we dat willen.
Ik zou het niet weten wat ze wel en niet zijn, enigste wat ik wel weet is dat op de manier hoe dit zo loopt het of gaat escaleren in een hell situation waar we allemaal niet echt bepaald op zitten te wachten of het loopt weer af met een sissertje waar ik meer op hoop.quote:Op maandag 1 april 2013 11:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Maar hoort NK daarbij? Ik heb namelijk het idee dat ze gewoon enorm gefrustreerd zijn. Ze zoeken toch regelmatig samenwering op met ZK en waren zich aan het 'openen' een aantal jaar geleden (tot Bush aan de macht kwam ging het eigenlijk best goed).
1 ding is zeker: Op de huidige manier gaat het land NOOIT veranderen. De vraag is dus of we dat willen.
Die Noord Koreanen kijken nu massaal op hun toetsenbord en bedenken zich dat het niet verder gaat dan F12....quote:Op maandag 1 april 2013 11:58 schreef sonnyspek het volgende:
Interessant die vliegtuigen. (F-22) Hoe zou Noord-Korea daarop reageren?
Ze vergeten hier even de volgende incidenten:quote:Op maandag 1 april 2013 11:44 schreef Aether het volgende:
Acties laatste 45 jaar:
http://www.bbc.co.uk/news/10129703
NORTH KOREAN ATTACKS
Jan 1967 - attacks South Korean warship near border, killing 39 sailors
Jan 1968 - commandos storm presidential palace in Seoul in a failed attempt to kill President Park Chung-hee
Jan 1968 - captures USS Pueblo - one crew member dies and 82 held hostage for 11 months
Dec 1969 - hijacks South Korean airliner taking dozens of passengers hostage
Oct 1983 - bombs hotel in Rangoon, Burma in failed attempt to kill South Korean President Chun Doo-hwan - 21 people die
Nov 1987 - bombs South Korean airliner, killing 115
Sept 1996 - sub carrying 26 troops disabled off South - some land in South sparking deadly manhunt
Mar 2010 - torpedoes Cheonan warship, 46 sailors killed
Die dikke zal nu wel stampvoetend de haren uit zijn kop staan te trekkenquote:Op maandag 1 april 2013 02:27 schreef Infection het volgende:
[..]
Waarschijnlijk een 1 april grap van Obama om te kijken hoe het met de humor van Kim Jong Un staat.
Dat ze een minister van 74 jaar oud aan stellen in oorlogstijd.quote:Op maandag 1 april 2013 12:59 schreef sonnyspek het volgende:
Reuters Top News@Reuters1m
North Korea re-appoints ex-premier Pak Pong-Ju, sacked in 2007, back to the post: KCNA #breaking
Wat betekent dit?
Dat dusquote:Op maandag 1 april 2013 00:04 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
NK mag dan wel in staat zijn tot het maken van een nucleaire explosie maar dit is in een zeer geconditioneerde omgeving. De technologie om de lading klein genoeg en per raket af te kunnen vuren hebben ze nog lang niet.
Neen, die is nog open. Ze hebben wel gedreigd de zone stil te leggen, maar vooralsnog functioneert het nog.quote:Op maandag 1 april 2013 12:33 schreef SeLang het volgende:
Hebben ze de activiteit in die industriele zone nu al stilgelegd? Zo niet dan
Hij wilde toch euthanasie doenquote:Op maandag 1 april 2013 13:07 schreef AbsurdHero het volgende:
[..]
Dat ze een minister van 74 jaar oud aan stellen in oorlogstijd.
Tot nu toe is het dus alleen maar geklets wat ze niets kost.quote:Op maandag 1 april 2013 13:16 schreef QBay het volgende:
[..]
Neen, die is nog open. Ze hebben wel gedreigd de zone stil te leggen, maar vooralsnog functioneert het nog.
Interessante vraag.quote:Op maandag 1 april 2013 08:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wat voor sancties eigenlijk? En wat zou er gebeuren als ze daarvan verlost zijn?
Welnee, men kan niet enthousiast genoeg zijn als het aankomt op WO3.quote:Op maandag 1 april 2013 13:46 schreef Bolleke_666 het volgende:
Stel dat de boel daar losbarst....WO3???
Of ben ik nu te enthousiast?
Ligt eraan of China en Rusland zich ermee gaan bemoeien.quote:Op maandag 1 april 2013 13:46 schreef Bolleke_666 het volgende:
Mijn lolly kan hij naar fluiten.quote:Op maandag 1 april 2013 13:57 schreef sp3c het volgende:
niemand is gebaat bij WO3 of losbarstende boeltjes
op een gegeven moment geeft iemand onze Kim een snoepje daar istie dan weer een paar maanden zoet en daarna begint het weer allemaal van voren af aan
niemand wil je lollyquote:
Ik denk dat het dan heel snel afgelopen is met Noord-Korea.quote:Op maandag 1 april 2013 13:46 schreef Bolleke_666 het volgende:
VS is sterker en beter bewapend.quote:Op maandag 1 april 2013 15:17 schreef PierreBetfair het volgende:
Chemisch genie terug in als minster van N-Korea. Dit zal tot nog grotere paniek leiden in de VS en Z-Korea.
96.73% volgens insiders.quote:Op maandag 1 april 2013 15:23 schreef Herpderphawk het volgende:
Hoe groot is de kans dat dit escaleert tot 'n conflict?
Volgens mij hebben negers (Go Obama fuck yea!), volgens de statistieken, de grootste pikken en ballen en aziaten de meest kleine.quote:Op maandag 1 april 2013 15:36 schreef PierreBetfair het volgende:
N Korea slimmer en het heeft grotere ballen.
Bondgenoot?quote:Op maandag 1 april 2013 16:11 schreef PierreBetfair het volgende:
Jemen definitief bondgenoot van N-Korea. De club wordt nu wel erg groot.
N Korea, Iran, Cuba, Rusland, Jemen, Libie, Marokko, China, Tibet, Mali, Vietnam.
Niet zo heel groot. Beide partijen zeggen "Wij zullen keihard reageren als de tegenpartij begint met schieten."quote:Op maandag 1 april 2013 15:23 schreef Herpderphawk het volgende:
Hoe groot is de kans dat dit escaleert tot 'n conflict?
Pure zever. Pierre is een VS-hater en droomt wat onzinnig. In een vorig topic fantaseerde hij ook al over kernbommen op NY door de Russen als reactie op een aanval op Noord-Korea.quote:Op maandag 1 april 2013 16:24 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Bondgenoot?
Volgens mij heeft Noord-Korea enkel "innige diplomatieke betrekkingen", maar geen allianties.
bron?quote:Op maandag 1 april 2013 16:11 schreef PierreBetfair het volgende:
N Korea, Iran, Cuba, Rusland, Jemen, Libie, Marokko, China, Tibet, Mali, Vietnam.
En hij zat ook bijkans klaar te komen bij de gedachte aan een weggevaagde Amerikaanse westcoast.quote:Op maandag 1 april 2013 16:27 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Pure zever. Pierre is een VS-hater en droomt wat onzinnig. In een vorig topic fantaseerde hij ook al over kernbommen op NY door de Russen als reactie op een aanval op Noord-Korea.
quote:Op maandag 1 april 2013 16:32 schreef Hathor het volgende:
[..]
En hij zat ook bijkans klaar te komen bij de gedachte aan een weggevaagde Amerikaanse westcoast.![]()
Wie zit hier dan nu een conflict uit te lokken? Het is duidelijk noord korea die met atoombommen zit te spelen terwijl het over heel de wereld verboden is dat er een nieuw land bij komt met atoomwapens.quote:Op maandag 1 april 2013 16:25 schreef Peunage het volgende:
[..]
Niet zo heel groot. Beide partijen zeggen "Wij zullen keihard reageren als de tegenpartij begint met schieten."
Beide willen de oorlog voorkomen. Ja, zelfs gekke Kim heeft hier helemaal geen zin in want hij kan alleen maar verliezen. Zuid-Korea wil gewoon met rust gelaten worden.
Ik zou mij drukker maken om de VS. Het is niet de eerste keer dat zij een conflict uitlokken tussen 2 landen. Amerika ligt niet echt in de buurt, dus ze worden niet direct geraakt. Ze hebben een superieur leger, en ik hoef volgens mij niet uit te leggen hoe vaak zij wel niet andere landen hebben aangevallen.
Toch knap dat een achtergesteld ondervoed kutlandje met wapens uit het jaar 0 dat moet gaan bewerkstelligen. Ja Noord-Korea heeft kernwapens, maar die kunnen ze niet afschieten omdat ze daar de technologie niet voor hebben omdat ze de kernwapens niet kunnen verkleinen nog.quote:Op maandag 1 april 2013 16:27 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Pure zever. Pierre is een VS-hater en droomt wat onzinnig. In een vorig topic fantaseerde hij ook al over kernbommen op NY door de Russen als reactie op een aanval op Noord-Korea.
Ik weet niet wat dat betekent, met kernwapens spelen. Maar die wapens hebben ze al 11 jaar. Niet veel gebeurd. Er is nog een ander land bijgekomen met deze wapens, terwijl het verboden is. Israël. En India. En Pakistan. Dus dat is niet echt een argument.quote:Op maandag 1 april 2013 16:34 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Wie zit hier dan nu een conflict uit te lokken? Het is duidelijk noord korea die met atoombommen zit te spelen terwijl het over heel de wereld verboden is dat er een nieuw land bij komt met atoomwapens.
Noord korea is nu al ver over de lijn heen gegaan, niet de VS. Maarja, je mening lijkt is veel te gekleurd.
Wat andere landen meer dan 10 jaar geleden gedaan hebben en militaire oefeningen zijn geen excuus om zelf met atoomwapens te beginnen. En nee, ze hebben die wapens niet meer dan 11 jaar. (in bruikbare vorm)quote:Op maandag 1 april 2013 16:40 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik weet niet wat dat betekent, met kernwapens spelen. Maar die wapens hebben ze al 11 jaar. Niet veel gebeurd. Er is nog een ander land bijgekomen met deze wapens, terwijl het verboden is. Israël. En India. En Pakistan. Dus dat is niet echt een argument.
Wat hebben ze nu precies gedaan dat ze over de lijn zijn gegaan? Wanneer er spanningen tussen 2 landen zijn doen ze hun best om elkaar uit de weg te gaan, om oorlog te voorkomen. Je gaat geen militaire oefeningen doen aan de kust van je vijand.
Daar weet het Westen niets van. Het enige wat de yanks weten is dat Korea kernbommen heeft. Verder is Korea 1 groot vraagteken. Daarom durven de VS ook niets te ondernemen, uit angst voor nuke-attacks waar ze geen antwoord op hebben.quote:Op maandag 1 april 2013 16:35 schreef Voorschrift het volgende:
Noord-Korea heeft kernwapens, maar die kunnen ze niet afschieten omdat ze daar de technologie niet voor hebben omdat ze de kernwapens niet kunnen verkleinen nog.
Lekker boeiend of ze het nou 11 jaar al hebben of 7/8 jaar in bruikbare vorm. Ze hebben die wapens al een tijdje, wat hebben ze precies gedaan waardoor ze juist nu over de lijn zijn gegaan?quote:Op maandag 1 april 2013 16:44 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Wat andere landen meer dan 10 jaar geleden gedaan hebben en militaire oefeningen zijn geen excuus om zelf met atoomwapens te beginnen. En nee, ze hebben die wapens niet meer dan 11 jaar. (in bruikbare vorm)
Nee, ze zien hem helemaal niet, laat staan dat ze ook maar enig benul hebben van wat er allemaal gebeurt in N-Korea.quote:
Really now?quote:Op maandag 1 april 2013 16:11 schreef PierreBetfair het volgende:
Ze zijn nu pas rond het punt om een atoombom als wapen te gebruiken, niet 7/8 jaar geleden. Er zit een verschil tussen kernproeven en een atoombom daadwerkelijk kunnen lanceren. Als je mening wat minder selectief was en wat meer informatie had opgezocht, had je dit wel geweten.quote:Op maandag 1 april 2013 17:06 schreef Peunage het volgende:
[..]
Lekker boeiend of ze het nou 11 jaar al hebben of 7/8 jaar in bruikbare vorm. Ze hebben die wapens al een tijdje, wat hebben ze precies gedaan waardoor ze juist nu over de lijn zijn gegaan?
We hebben het hier over wereldpolitiek, dit is geen ruzie tussen 2 kleuters. Dus ja, het maakt wel degelijk uit wat andere landen doen of gedaan hebben. Anders kun je ook de vraag stellen, wat maakt het toch allemaal uit dat Noord-Korea atoomwapens heeft? Er zijn zoveel landen die ze illegaal hebben verkregen en niemand die met ze praat.
VS hebben daar dus wel een antwoord op de yanks hebben tenslotte nukes uitgevonden.quote:Op maandag 1 april 2013 16:52 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Daar weet het Westen niets van. Het enige wat de yanks weten is dat Korea kernbommen heeft. Verder is Korea 1 groot vraagteken. Daarom durven de VS ook niets te ondernemen, uit angst voor nuke-attacks waar ze geen antwoord op hebben.
Man, ze weten al tegen wie Kim vandaag op gaat lopen voordat hij t weetquote:Op maandag 1 april 2013 17:13 schreef PierreBetfair het volgende:
Nee, ze zien hem helemaal niet, laat staan dat ze ook maar enig benul hebben van wat er allemaal gebeurt in N-Korea.
Je moet niet al die flauwekul die de VS de wereld inspammen geloven. Dat hebben we de afgelopen paar decennia toch wel geleerd dacht ik zo.
Die heeft Rusland en dus N-Korea ook. Ze heten alleen anders.quote:Op maandag 1 april 2013 17:28 schreef fp7igx het volgende:
VS hebben daar dus wel een antwoord op de yanks hebben tenslotte nukes uitgevonden.
een ohio class submarine is ervoor nodig om Noord Korea in de as te leggen.
Rusland wel ja , Noord Korea kan geen kern raket afvuren via een ICBM ,laat staan via een submarinequote:Op maandag 1 april 2013 17:36 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Die heeft Rusland en dus N-Korea ook. Ze heten alleen anders.
N Korea == Ruslandquote:Op maandag 1 april 2013 17:41 schreef fp7igx het volgende:
Rusland wel ja , Noord Korea kan geen kern raket afvuren via een ICBM ,laat staan via een submarine
kunnen ze dus niet..
Als NK tot een internationaal kernwapenland erkend wordt en de sancties worden opgeheven zal die gek zijn land binnen de korste keren vol met kernwapens proppen inclusief lange afstand raketten. Als jij dat als positief ziet ben je erg naief in mijn ogen.quote:Op maandag 1 april 2013 11:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nouja, het was niet echt een vraag, ik denk namelijk niet dat het land opeens 'slechter' wordt als de sancties opgeheven worden. Misschien dat het dan zelfs langzaam weer de goede kant op gaat.
Ze hebben gezegd dat ze zullen reageren op eventuele aanvallen. Niet veel dreigender dan de VS. Of dat ze een pre-emptive strike tegen de VS gaan uitvoeren, wat ze niet eens kunnen.quote:Op maandag 1 april 2013 17:22 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ze zijn nu pas rond het punt om een atoombom als wapen te gebruiken, niet 7/8 jaar geleden. Er zit een verschil tussen kernproeven en een atoombom daadwerkelijk kunnen lanceren. Als je mening wat minder selectief was en wat meer informatie had opgezocht, had je dit wel geweten.
En ten tweede, ze hebben letterlijk gedreigd met een kernoorlog. Welk ander land dreigt momenteel met een kernoorlog? Alleen noord korea.
quote:Op maandag 1 april 2013 17:47 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ik hoop dat die inteeltgek met grootheidswaanzin op tijd bij zinnen komt anders kon het weleens tot miljoenen doden komen.
Dreigen met een atoomoorlog noem je niet echt dreigender dan een militaire oefening?quote:Op maandag 1 april 2013 17:57 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ze hebben gezegd dat ze zullen reageren op eventuele aanvallen. Niet veel dreigender dan de VS. Of dat ze een pre-emptive strike tegen de VS gaan uitvoeren, wat ze niet eens kunnen.
Dus nogmaals, wat hebben ze precies gedaan dat ze juist nu over de lijn zijn gegaan? Als het hebben van Nucleaire wapens echt een probleem is hadden ze veel eerder ingegrepen.
Die van Israel in ieder geval wel;quote:Op maandag 1 april 2013 17:47 schreef firefly3 het volgende:
Staan de atoomwapens van rusland nog gericht op Amsterdam, Den haag, Utrecht, Rotterdam etc?
Het is geen zelfverzonnen conclusie. Het is algemeen bekend dat Noord-Korea de VS niet kan raken.quote:Op maandag 1 april 2013 18:00 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dreigen met een atoomoorlog noem je niet echt dreigender dan een militaire oefening?
Leuk dat laatste, zo'n zelf verzonnen conclusie terwijl het nu onduidelijk is of ze die atoomwapens kunnen afschieten.
Je verzint teveel conclusies, de situatie is als volgt: Noord korea DREIGT MET EEN ATOOMOORLOGLogisch dat er geoefend wordt! Je haalt oorzaak en gevolg weer door elkaar, zoals je wel vaker doet.
Die dubieze .org pro islam sites van je lees ik niet. Een verzameling van pro chavez anti joods pro assad pro zwitserland pro turkije op 1 pagina. Ik krijg bijna pijn aan mijn ogen daarvan.quote:Op maandag 1 april 2013 18:02 schreef Peunage het volgende:
[..]
Die van Israel in ieder geval wel;
http://www.voltairenet.org/article164432.html
Waarom haal je weer de tweede wereld oorlog erbij en israel + de vs? Ik had het over rusland omdat ik het me gewoon af vroeg. Niet vanwege Rusland haat of wat dan ook. Terug naar Noord korea:quote:Op maandag 1 april 2013 18:05 schreef Peunage het volgende:
[..]
Het is geen zelfverzonnen conclusie. Het is algemeen bekend dat Noord-Korea de VS niet kan raken.
Misschien haal jij alles wel door elkaar. Ze dreigen omdat ze eerder hebben gezien wat er met landen van 'het as van het kwaad' is gebeurd en hoe dat allemaal begon. Behalve de VS heeft niemand meer nucleaire wapens gebruikt, en zelfs gekke kim weet dat het dan gedaan is met Noord-Korea.
Maar als die gekke Kim besluit om een atoombom op Nederland te gooien ben jij de eerste die om hulp van de 'Yanks' schreeuwt.quote:Op maandag 1 april 2013 18:04 schreef PierreBetfair het volgende:
Putin en Kim lachen zich kapot om die paniekerende Yanks. Je roept iets en de VS verplaatst massaal zn troepen. Hoe zet je een land voor lul in 2 zinnen. Priceless.
Maar Z-korea, bondgenoot van... wel. Als het aan China en Rusland lag was ZKorea al lang kapot gemaakt en gebruikt als bufferstaat, zoals ze dat ook probeerde met NKorea - die geheel zijn eigen pad bewandeld.quote:Op maandag 1 april 2013 18:05 schreef Peunage het volgende:
[..]
Het is geen zelfverzonnen conclusie. Het is algemeen bekend dat Noord-Korea de VS niet kan raken.
Misschien haal jij alles wel door elkaar. Ze dreigen omdat ze eerder hebben gezien wat er met landen van 'het as van het kwaad' is gebeurd en hoe dat allemaal begon. Behalve de VS heeft niemand meer nucleaire wapens gebruikt, en zelfs gekke kim weet dat het dan gedaan is met Noord-Korea.
jodenquote:Op maandag 1 april 2013 18:02 schreef Peunage het volgende:
[..]
Die van Israel in ieder geval wel;
http://www.voltairenet.org/article164432.html
De VS was altijd al flink aanwezig in Zuid-Korea. Nu zijn er alleen wat stealth jagers en bommenwerpers extra gestuurd. Het is echt geen massale troepenverplaating. Als dit escaleert, zal het een luchtoorlog worden. Een terrein waarop de VS oppermachtig is.quote:Op maandag 1 april 2013 18:04 schreef PierreBetfair het volgende:
Putin en Kim lachen zich kapot om die paniekerende Yanks. Je roept iets en de VS verplaatst massaal zn troepen. Hoe zet je een land voor lul in 2 zinnen. Priceless.
Waarom een lucht oorlog? Noord korea heeft heel veel tunnels gegraven en kan vrij snel met zijn troepen in Seoul zijn.quote:Op maandag 1 april 2013 18:12 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
De VS was altijd al flink aanwezig in Zuid-Korea. Nu zijn er alleen wat stealth jagers en bommenwerpers extra gestuurd. Het is echt geen massale troepenverplaating. Als dit escaleert, zal het een luchtoorlog worden. Een terrein waarop de VS oppermachtig is.
Schamen ze zich niet dat ze geen reet in te brengen hebben in hun eigen achtertuinquote:Op maandag 1 april 2013 18:04 schreef PierreBetfair het volgende:
Tunnels in Zkorea zeker ?quote:Op maandag 1 april 2013 18:14 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Waarom een lucht oorlog? Noord korea heeft heel veel tunnels gegraven en kan vrij snel met zijn troepen in Seoul zijn.
Je beschiet eerst met artillery de hoofdstad, en je kicknapped daarna de miljoenen inwoners.
Ze hebben al meerdere tunnels gevonden. Het zou goed kunnen dat ze er nog veel meer hebben gemaakt die richting de hoofdstad gaan.quote:Op maandag 1 april 2013 18:18 schreef AbsurdHero het volgende:
[..]
Tunnels in Zkorea zeker ?Die noord-koreaanse soldaten komen de grens niet over. Hoe zie je dat voor je ? Een miljoen soldaten die ze over een weide laten rennen ?
Kicknappenquote:Op maandag 1 april 2013 18:14 schreef firefly3 het volgende:
Je beschiet eerst met artillery de hoofdstad, en je kicknapped daarna de miljoenen inwoners.
quote:
En daar willen ze een enorme hoeveelheid aan soldaten door heen krijgen ? In elk geval: voetsoldaten zijn in vrijwel opzicht nutteloos behalve voor in stedelijke gebieden die onder controle genomen moeten worden (zonder deze te verpulveren). Dus dan zouden ze -willen ze enige gevaar vormen- heel dichtbij de stad tevoorschijn moeten komen.quote:Op maandag 1 april 2013 18:23 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ze hebben al meerdere tunnels gevonden. Het zou goed kunnen dat ze er nog veel meer hebben gemaakt die richting de hoofdstad gaan.
Vergeet niet dat er zelfs verhalen zijn van mensen over het algemeen die uit de gevangenis zijn gevlucht en het "onmogelijke mogelijk" hebben gemaakt en een kilometer lange tunnel hebben gegraven. Misschien hebben ze wel tunnels gemaakt van vele kilometers.
Ja idd. Misschien wel leuk voor een hollywood filmquote:Op maandag 1 april 2013 18:27 schreef AbsurdHero het volgende:
[..]
En daar willen ze een enorme hoeveelheid aan soldaten door heen krijgen ? In elk geval: voetsoldaten zijn in vrijwel opzicht nutteloos behalve voor in stedelijke gebieden die onder controle genomen moeten worden (zonder deze te verpulveren). Dus dan zouden ze -willen ze enige gevaar vormen- heel dichtbij de stad tevoorschijn moeten komen.
Ik zou die kop van Kim wel eens willen zien wanneer zijn landje binnen een dag in as is gelegdquote:Op maandag 1 april 2013 18:28 schreef PierreBetfair het volgende:
Ik wil die kop van Barack wel eens zien als straks heel Seoul volstaat met eliten van Noord Koreaanse Special Force.
quote:Op maandag 1 april 2013 18:28 schreef PierreBetfair het volgende:
Ik wil die kop van Barack wel eens zien als straks heel Seoul volstaat met eliten van Noord Koreaanse Special Force.
Ik zag eerlijk gezegd eerder zo'n gratis ''Shoot the bunny'' spelletje voor mequote:Op maandag 1 april 2013 18:28 schreef firefly3 het volgende:
Ja idd. Misschien wel leuk voor een hollywood film Maar je weet het nooit
lolwhutquote:Op maandag 1 april 2013 18:27 schreef AbsurdHero het volgende:
[..] In elk geval: voetsoldaten zijn in vrijwel opzicht nutteloos behalve voor in stedelijke gebieden die onder controle genomen moeten worden (zonder deze te verpulveren).
quote:Op maandag 1 april 2013 18:29 schreef AbsurdHero het volgende:
[..]
Ik zou die kop van Kim wel eens willen zien wanneer zijn landje binnen een dag in as is gelegd
quote:Op maandag 1 april 2013 18:28 schreef PierreBetfair het volgende:
Fakequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Retarded much?quote:
special forces?quote:Op maandag 1 april 2013 18:28 schreef PierreBetfair het volgende:
wat is er brekend niet aan het NIET zien van verplaatsing van troepen?quote:Op maandag 1 april 2013 19:15 schreef sonnyspek het volgende:
Reuters Top News@Reuters3m
White House says not seeing "large-scale mobilizations and positioning of forces" by North Korea #breaking
Dus ze zien geen "large-scale mobilizations and positioning of forces" by North Korea. En dat is brekend?quote:Op maandag 1 april 2013 19:15 schreef sonnyspek het volgende:
Reuters Top News@Reuters3m
White House says not seeing "large-scale mobilizations and positioning of forces" by North Korea #breaking
GMTAquote:Op maandag 1 april 2013 19:17 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
wat is er brekend niet aan het NIET zien van verplaatsing van troepen?
quote:Op maandag 1 april 2013 19:17 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
wat is er brekend niet aan het NIET zien van verplaatsing van troepen?
gmtaquote:Op maandag 1 april 2013 19:17 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dus ze zien geen "large-scale mobilizations and positioning of forces" by North Korea. En dat is brekend?
Er is geen flikker veranderd dus. Niet echt brekendquote:Op maandag 1 april 2013 19:21 schreef sonnyspek het volgende:
Nou dat er dus blijkbaar geen aanval op handen is.
Loze woorden van N-korea, niks veranderd dus.quote:Op maandag 1 april 2013 19:26 schreef sonnyspek het volgende:
Jawel, de dreiging was groter maar in de praktijk dus niet.
quote:Op maandag 1 april 2013 19:25 schreef Qwea het volgende:
[..]
Er is geen flikker veranderd dus. Niet echt brekend
Een luchtoorlog tegen noord-Korea zal voor de USAF hooguit een veredelde oefening van een paar uurtjes worden. Volgens mij hebben de noord-Koreanen hooguit een handjevol Mig-29's en Su-27's, maar vooral Mig-21's. Bovendien vliegen ze zelfs nog met Mig-17's, toestellen uit een tijd dat wij nog met Meteors en Hunters vlogen.quote:Op maandag 1 april 2013 18:12 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
De VS was altijd al flink aanwezig in Zuid-Korea. Nu zijn er alleen wat stealth jagers en bommenwerpers extra gestuurd. Het is echt geen massale troepenverplaating. Als dit escaleert, zal het een luchtoorlog worden. Een terrein waarop de VS oppermachtig is.
Precies. De VS zien geen troepenverplaatsing omdat ze dat simpelweg niet kunnen zien. Dat weet het Pentagon ook wel. Het is wel logsich dat ze zulke berichten naar buiten brengen om het naieve volk gerust te stellen. Iemand met enig verstand weet dat er 100den manieren zijn om hele legers te verplaatsen zonder dat het opvalt en/of zonder dat het daadwerkelijk waar te nemen is.quote:
is een boot met onderscheppings raketten. puur voor zorg maatregelquote:Op maandag 1 april 2013 20:28 schreef sonnyspek het volgende:
Breaking News@BreakingNews57s
US Navy shifting guided-missile destroyer in Pacific Ocean in response to ongoing threats from North Korea, officials tell @NBCNews
Wat betekent dit?
quote:
....quote:Op maandag 1 april 2013 20:10 schreef PierreBetfair het volgende:
De VS zien geen troepenverplaatsing omdat ze dat simpelweg niet kunnen zien.
En ze hebben amper brandstof. Noord-Koreaanse piloten zullen "de vijand" nooit te zien krijgen, en dan worden ze al geraakt...quote:Op maandag 1 april 2013 20:09 schreef DDDDDaaf het volgende:
Een luchtoorlog tegen noord-Korea zal voor de USAF hooguit een veredelde oefening van een paar uurtjes worden. Volgens mij hebben de noord-Koreanen hooguit een handjevol Mig-29's en Su-27's, maar vooral Mig-21's. Bovendien vliegen ze zelfs nog met Mig-17's, toestellen uit een tijd dat wij nog met Meteors en Hunters vlogen.
Maar de NK Tv zal wel juichend zijn over de jonge geniale strateeg , dus gewonnen heeft ie dan tochquote:Op maandag 1 april 2013 20:55 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En ze hebben amper brandstof. Noord-Koreaanse piloten zullen "de vijand" nooit te zien krijgen, en dan worden ze al geraakt...
dat valt ook wel mee.quote:
Dat het Pentagon blijkbaar informatie heeft over de werkelijke power van N Korea.quote:Op maandag 1 april 2013 20:28 schreef sonnyspek het volgende:
US Navy shifting guided-missile destroyer in Pacific Ocean in response to ongoing threats from North Korea, officials tell @NBCNews
Wat betekent dit?
dat ze bange poeperts zijnquote:Op maandag 1 april 2013 20:28 schreef sonnyspek het volgende:
Wat betekent dit?
quote:The U.S. Navy is moving a sea-based radar platform closer to the North Korean coast in order to monitor that country's military moves, including possible new missile launches, a Defense Department official said Monday.
The decision to dispatch the oil rig-like SBX-1 is the first of what may be other Navy deployments, CNN has learned. It follows weeks of belligerent rhetoric from North Korea since a February nuclear bomb test, including the renunciation of the 60-year-old armistice that ended the Korean War and threats to use nuclear weapons.
The United States and South Korea have gone ahead with joint military exercises despite the threats, and South Korea warned Monday that any provocative moves from North Korea would trigger a strong response "without any political considerations." The United States has bolstered the exercises with shows of force that include overflights by nuclear-capable B-2 stealth bombers, massive Cold War-era B-52s and F-22 Raptor stealth fighters.
Vertel.quote:Op maandag 1 april 2013 21:02 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Dat het Pentagon blijkbaar informatie heeft over de werkelijke power van N Korea.
nee, we willen geen oorlogquote:Op maandag 1 april 2013 21:18 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
kan de tt niet veranderd worden in waar we ongeduldig wachten
we willen wel oorlog verdikkiequote:
tuurlijk wel, ik heb de tv alvast gehuurd komend weekend, zet em vast op CNN paar kilo popcornquote:
jij huurt tv'squote:Op maandag 1 april 2013 21:36 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
tuurlijk wel, ik heb de tv alvast gehuurd komend weekend, zet em vast op CNN paar kilo popcorn
a8 is juist klein hequote:Op maandag 1 april 2013 21:37 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
nee thuis, groot a8 papier er opgeplakt bezet van tot
quote:Op maandag 1 april 2013 21:38 schreef donald_dick het volgende:
[..]
a8 is juist klein he
[ afbeelding ]
Nee, die lui slaan een balletje van het dek en genieten van het uitzicht. NK, kan niet zo ver met pijl en boog schieten..quote:Op maandag 1 april 2013 21:34 schreef sonnyspek het volgende:
Het zou me niks verbazen als er wat gebeurt met dat schip wat N-K nadert. (niet dat het gelijk kapot gaat)
quote:Op maandag 1 april 2013 22:46 schreef kurk_droog het volgende:
Nee, die lui slaan een balletje van het dek en genieten van het uitzicht. NK, kan niet zo ver met pijl en boog schieten..
Inderdaad, de beste vliegtuigen die Noord-Korea heeft zijn een paar MiG-29's.quote:Op maandag 1 april 2013 23:58 schreef Straatcommando. het volgende:
Kan iemand die volvofreak terug in z'n hok stoppen?![]()
Speciaal voor hem ;
[ afbeelding ]
Dit is dan nog maar een oud beestje. Een vliegtuig dat om een ''boord''kanon heen gebouwd is. Dat geluid wat je hoort is het geluid van dat kanon, dat komt later aan.
En jij denkt dat N-K rondvliegt met MiG-35's?oeh
En dat zijn er maar een handjevol denk ik. Ze vliegen rond met MiG-21'squote:Op dinsdag 2 april 2013 00:02 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Inderdaad, de beste vliegtuigen die Noord-Korea heeft zijn een paar MiG-29's.
http://m.nos.nl/pl/svt/si(...)1364865425/pa/248725quote:Geen troepenbewegingen N-Korea
De Verenigde Staten hebben in Noord-Korea geen noemenswaardige troepenverplaatsingen waargenomen. Dat heeft een woordvoerder van het Witte Huis gezegd.
De Noord-Koreaanse leider Kim Jong-un heeft de afgelopen weken dreigende taal geuit richting Zuid-Korea en de Verenigde Staten. Het communistische regime zei vorige week zelfs "in staat van oorlog" te zijn met het buurland.
"We hebben geen acties gezien die deze retoriek onderbouwen", zei Witte Huis-woordvoerder Jay Carney. "We zien geen veranderingen in de militaire opstelling van Noord-Korea, zoals grote mobilisaties of troepenverplaatsingen."
Gevechtsvliegtuigen
De Verenigde Staten nemen de Noord-Koreaanse retoriek wel serieus. De VS heeft daarom afgelopen weekend F22-stealth-gevechtsvliegtuigen naar Zuid-Korea gestuurd om mee te doen aan een militaire oefening.
Vandaag werd bekend dat ook een Amerikaans marineschip dat raketten kan vernietigen een eindje richting het Koreaans schiereiland is verplaatst. Normaal ligt het schip bij Japan.
en een pijplijn van china.quote:Op dinsdag 2 april 2013 01:34 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat valt wel mee..
Dr staat nog wel ergens een vat.
quote:Noord-Korea stelt alle nucleaire installaties opnieuw in werking. Daaronder de kernreactor van Yongbyon, die het land in 2007 sloot.
© reuters.
Noord-Korea gooit met de maatregel weer olie op het vuur. De installaties zullen worden gebruikt voor de opwekking van energie en voor militaire doeleinden, aldus KCNA. Zes jaar geleden werd de kernreactor gestopt binnen een akkoord over de ontwapening van het land.
Noord-Korea reageert hiermee op de sancties van de Verenigde Naties en de militaire oefeningen van de Verenigde Staten en Zuid-Korea. De dreiging wordt door de VS ernstig genomen en zo werden al oorlogschepen nabij het Koreaanse schiereiland geplaatst.
het gaat een keertje fout he, zeker met die kernkraketproeven, Zuid-Korea zit te wachten om voor eens en altijd de Kim familie en de meeloop buiten werking te stellenquote:Op dinsdag 2 april 2013 09:30 schreef Toto69 het volgende:
Gewoon weer een soort Koude oorlog all over again. Dreigen, dreigen, randje van, maar geen echte acties of oorlog.
Dit wil je graag blijven denken, voor de kick waarschijnlijk, maar nee.quote:
Dit wil jij weer graag denken , omdat je denkt dat je leeft in een tijd waar dat niet mogelijk is waarschijnlijk, maar nee, het zou zo maar is kunnen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 09:46 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dit wil je graag blijven denken, voor de kick waarschijnlijk, maar nee.
je hebt liever dat ze ergens een atoombom neergooien?quote:Op dinsdag 2 april 2013 09:30 schreef Toto69 het volgende:
Gewoon weer een soort Koude oorlog all over again. Dreigen, dreigen, randje van, maar geen echte acties of oorlog.
China ... opvallend gematigdquote:UPDATE Noord-Korea stelt alle nucleaire installaties opnieuw in werking. Daaronder de kernreactor van Yongbyon, die het land in 2007 sloot. China betreurt het besluit van Noord-Korea. Alle partijen moeten aan de onderhandelingstafel terugkeren, zegt de woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken.
Noord-Korea gooit met de maatregel weer olie op het vuur. De installaties zullen worden gebruikt voor de opwekking van energie en voor militaire doeleinden, aldus KCNA. Zes jaar geleden werd de kernreactor gestopt binnen een akkoord over de ontwapening van het land.
Noord-Korea reageert hiermee op de sancties van de Verenigde Naties en de militaire oefeningen van de Verenigde Staten en Zuid-Korea. De dreiging wordt door de VS ernstig genomen en zo werden al oorlogschepen nabij het Koreaanse schiereiland geplaatst.
De woordvoerder van het Chinese ministerie van Buitenlandse Zaken noemt de situatie op het Koreaanse schiereiland alvast "gevoelig en ingewikkeld''. Een conflict daar dient niemands belang. China is de belangrijkste bondgenoot van het stalinistische regime in Pyongyang.
Mag ik vragen waar jij dat leest?quote:Op dinsdag 2 april 2013 10:28 schreef Beathoven het volgende:
[..]
je hebt liever dat ze ergens een atoombom neergooien?
Laat het maar koud blijven, niemand zit te wachten op oorlog waar burgers sneuvelen omdat er een aap aan 't roer staat.
Ok, de aanname kwam door je reactie op je bovenbuurman.quote:Op dinsdag 2 april 2013 10:52 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Mag ik vragen waar jij dat leest?
Ik trek slechts mijn conclusie, ik beweer nérgens dat ik een nieuwe oorlog wil.
Oh, dat was geen reactie op de poster boven mij, het was gewoon een eigen conclusiequote:Op dinsdag 2 april 2013 10:55 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ok, de aanname kwam door je reactie op je bovenbuurman.
quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:08 schreef FredVleespet het volgende:
Ze hebben wel vaak de avondvierdaagse gelopen
[ [url=http://cdn-www.i-am-bored.com/media/nkcatm.jpg]afbeelding[/url] ]
heb je geen bodyarmor meer nodigquote:Op dinsdag 2 april 2013 11:16 schreef Breekfast het volgende:
[..]![]()
Zouden er al generaals zijn die ook hun hele broek al volledig vol hebben hangen met medailles?
Zuid Korea zit helemaal niet te wachten op een vluchtelingenstroom naar het zuiden. Zolang die Kim zich voorspelbaar gedraagt, zullen ze er echt geen werk van maken. Of NK moet zelf tot de aanval over gaan, maar ZK heeft weinig te winnen bij een oorlog met het noorden.quote:Op dinsdag 2 april 2013 09:37 schreef HD9 het volgende:
[..]
het gaat een keertje fout he, zeker met die kernkraketproeven, Zuid-Korea zit te wachten om voor eens en altijd de Kim familie en de meeloop buiten werking te stellen
vanuit deze hoek lijkt het alsof de 3e van rechts een medaille gekregen heeft voor z'n klokkenspel.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:08 schreef FredVleespet het volgende:
quote:U.N. Secretary-General Ban Ki-moon says crisis in Korean Peninsula 'has already gone too far.'
quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:08 schreef FredVleespet het volgende:
Daar valt geen speld tussen te krijgen.. misschien moeten we nog even wachten tot Noord-Korea bekend maakt dat ze met de vingers bij de knoppen zitten en het aftellen is begonnen voor we naar de Stealths toesloffen.quote:
Dit is dus een waarschuwing richting de VS om even te zeggen dat ze hun mislukte oorlogspeeltjes lekker in eigen land mogen uitproberen. Anders maken ze saté van de Yanks.quote:Op dinsdag 2 april 2013 10:29 schreef HaerdenC het volgende:
De woordvoerder van het Chinese ministerie van Buitenlandse Zaken noemt de situatie op het Koreaanse schiereiland alvast "gevoelig en ingewikkeld''. Een conflict daar dient niemands belang. China is de belangrijkste bondgenoot van het stalinistische regime in Pyongyang.
Tot nu toe vliegt er niks ... of toch niet boven noord korea ... nog van basis a nog van basis b nog van basis c ... buiten wat opschepgedrag en bullshit.quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:23 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Volgens mij zie jij ze echt vliegen he?
Haha, je weet toch dat die Stealth en JSF troep algeheel beschouwd wordt als het grootst mislukte project uit de geschiedenis. Ontwikkeling van een prul dat 10 tallen miljarden heeft gekost en wat men met met allerlei trucjes door de strot van "bondgenoten" wil duwen.quote:
Toch vind ik zo een B2 wel vet uit zien ... maar dat vind ik ook van de lichtmap op wereld schaal waar Noord Korea is ... wat het is ... 1 groot zwart gat :'-)quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:32 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Haha, je weet toch dat die Stealth en JSF troep algeheel beschouwd wordt als het grootst mislukte project uit de geschiedenis. Ontwikkeling van een prul dat 10 tallen miljarden heeft gekost en wat men met met allerlei trucjes door de strot van "bondgenoten" wil duwen.
Tja, ik vond de Twin Towers er ook leuk uitzien. Het best bewaakte handelscentrum ter wereld aldus de Yanks. Nou dat hebben we gezienquote:Op dinsdag 2 april 2013 14:34 schreef HaerdenC het volgende:
Toch vind ik zo een B2 wel vet uit zien ...
Algeheel ? Door die naïevelingenclub waar jij aan en Kim aan toebehoren wellicht.quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:32 schreef PierreBetfair het volgende:
Haha, je weet toch dat die Stealth en JSF troep algeheel beschouwd wordt als het grootst mislukte project uit de geschiedenis. Ontwikkeling van een prul dat 10 tallen miljarden heeft gekost en wat men met met allerlei trucjes door de strot van "bondgenoten" wil duwen.
Achter heel dat gebeuren zat gewoon Amerika zelf.quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:47 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Tja, ik vond de Twin Towers er ook leuk uitzien. Het best bewaakte handelscentrum ter wereld aldus de Yanks. Nou dat hebben we gezien10 baarden die op een doordeweekse ochtend die hele zooi aan flarden vliegen. En dan te bedenken dat er een half uur tussen de 1ste en 2de attack zat.
Het komt niet in hun simpele hersens op dat die andere toren ook wel eens aangevallen kan worden.
En dan vind jij het gek dat Kim, Putin en JinPing de VS uitlachen?
Zelfs de grootste anti-Amerika-trol Ahmadinejad weet datquote:Op dinsdag 2 april 2013 14:52 schreef StefannPSV het volgende:
[..]
Achter heel dat gebeuren zat gewoon Amerika zelf.
Dat denkt iedereen, maar ondertussen heb ik uit betrouwbare bron dat het een complot uit Letland betreft.quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:52 schreef StefannPSV het volgende:
[..]
troep? Sinds wanneer geef jij de voorkeur aan een T-Ford boven een moderne Volvo. Zonder deze moderne snufjes kun je net zo goed gaan bidden voor de overwinning. Het is nu een twee-vingers-in-de-neus verhaal. Ik ben blij dat we geen gelijk materiaal of Fokker Dr.I's hebben staan tegenover de Mig's van NK. We spelen hier wel eredivisie he.quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:32 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Dat Nederland te arm is voor deze dingen maakt ze geen mislukte jagers.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:00 schreef PierreBetfair het volgende:
Ja, misschien eens wat aktualiteiten volgen. Dan had je dat wel geweten.
Het punt is, elke idioot kan een kernwapen bouwen, het deployen van zo'n ding vergt alleen wat meer intellect en technologie.quote:Op maandag 1 april 2013 16:35 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Toch knap dat een achtergesteld ondervoed kutlandje met wapens uit het jaar 0 dat moet gaan bewerkstelligen. Ja Noord-Korea heeft kernwapens, maar die kunnen ze niet afschieten omdat ze daar de technologie niet voor hebben omdat ze de kernwapens niet kunnen verkleinen nog.
Erg nuttig allemaal.
Dat is toch kort door de bocht hoor ... kernwapens bouwen is echt niet zo simpel als cake bakken ... ik denk persoonlijk trouwens dat ome kim veel beter is in het cake eten dan het wapens bouwen ... volgens mij is het echt een potje blufpoker ... maaaaaarrrrrrrrquote:Op dinsdag 2 april 2013 15:06 schreef Bolleke_666 het volgende:
[..]
Het punt is, elke idioot kan een kernwapen bouwen, het deployen van zo'n ding vergt alleen wat meer intellect en technologie.
Het lijkt me duidelijk dat, mocht het tot oorlog komen, het zelfmoord is voor NK.
Nederland is geenzins te arm voor dat project, maar dat de JSF een aardige blunder aan het worden is, kan ook ik niet ontkennen. Mooie jager(in beginsel)maar niet veel mee gedaanquote:Op dinsdag 2 april 2013 15:05 schreef AbsurdHero het volgende:
[..]
Dat Nederland te arm is voor deze dingen maakt ze geen mislukte jagers.
quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:08 schreef SteveBudin het volgende:
Jongens, het gaat niet door. Er zijn wat problemen met Kim zijn mechanized infantry maar de Supreme Leader heeft dit probleem zo opgelost.
[ afbeelding ]
inderdaad.. als Nederland thuis tegen San Marino speelt met voetbal dan bestaat de kans dat het geen 7-0 maar 5-0 wordt en we ook met een beetje pech nog een corner tegen krijgen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:09 schreef HaerdenC het volgende:
nooit je tegenstander onderschatten, dat is een fout die al vele malen zuur is opgebroken ...
Khudt voetbalquote:Op dinsdag 2 april 2013 15:36 schreef Beathoven het volgende:
[..]
inderdaad.. als Nederland thuis tegen San Marino speelt met voetbal dan bestaat de kans dat het geen 7-0 maar 5-0 wordt en we ook met een beetje pech nog een corner tegen krijgen.
komt niet meer , tis weer over met de stoere taalquote:Op dinsdag 2 april 2013 19:25 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Is er nou nog niks gebeurd daar???
Duurt dat lang zeg, pfff...
twitter:Reuters twitterde op dinsdag 02-04-2013 om 22:19:24U.S. deploys a second warship as tensions over North Korea rise http://t.co/kDcqSvfxPy reageer retweet
quote:De Verenigde Staten zullen hun Zuid-Koreaanse en Japanse bondgenoten beschermen tegen een nucleaire dreigen van Noord-Korea. Dat heeft de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken John Kerry verklaard tijdens een gemeenschappelijke persconferentie met zijn Zuid-Koreaanse collega. De dreigementen van Noord-Korea zijn volgens hem 'provocerend, gevaarlijk en onaanvaardbaar'.
Na een ontmoeting met Yun Byung-se hekelde Kerry de 'onvaardbare retoriek van de Noord-Koreaanse regering van de afgelopen dagen'.
Kerry: 'De Verenigde Staten zullen niet aanvaarden dat Noord-Korea een nucleaire macht wordt en, ik herhaal het, de Verenigde Staten zullen al het nodige doen om zichzelf en hun bondgenoten (Zuid-)Korea en Japan te verdedigen.' Hij zij dat 'de VS 'helemaal klaar' zijn om dat te doen. 'En ik geloof dat Noord-Korea dat begrijpt.'
Noord-Korea had inmiddels een opnieuw olie op het vuur gegooid. Pyongyang kondigde aan van plan te zijn een kernreactor opnieuw op te starten die in 2007 werd stopgezet, ondanks de resoluties van de Verenigde Naties, die een atoomprogramma verbieden.
Volgens Kerry is er 'een eenvoudige manier' voor Noord-Korea om zich te voegen bij de gemeenschap der naties, en dat is denuclearisatie. Noord-Korea zou duidelijk moeten uitspreken dat het land enkel vredelievende doelen nastreeft.
Egypte
Kerry sprak overigens ook nog uit dat de VS-regering 'echt ongerust' is over de richting die Egypte is ingeslagen. Hij doelde op de restricties die kennelijk gelden aan de vrijheid van meningsuiting in het land. Aanleiding is de vervolging van een Egyptische komiek die de islam en president Mohammed Morsi zou hebben beledigd.
En als dat gebeurt is dat meteen het laatste wapenfeit van ze, want daarna worden ze terug de oertijd in geschoten, daar kun je zeker van zijn.quote:Op woensdag 3 april 2013 02:34 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Noord-Korea is bezig met een aanloop naar het moment dat ze daadwerkelijk de technologie in handen hebben om kernwapens in te kunnen zetten met hun lange afstandsraketten. De toename van de oorlogsretoriek is sterk in lijn met hun geboekte successen in het nucleaire programma.
Wat ik denk is dat we geen oorlog hoeven te verwachten voordat NK kernwapens tot haar beschikking heeft. Op het moment dat ze die wel hebben denk ik dat ze ZK gaan aanvallen en hun kernwapens als afschrikmiddel gebruiken naar andere landen die zich in het conflict willen mengen.
Ze ballen hun vuisten. De Hitlergroet is met de vlakke hand.quote:Op dinsdag 2 april 2013 22:47 schreef fonkeymonkey het volgende:
Wat is deze Hitler groet ineens ?
Sieg Kim ?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
of je kijkt wat minder vaak naar films, en zet dan ook je aluhoedje afquote:Op dinsdag 2 april 2013 14:52 schreef StefannPSV het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 3 april 2013 07:38 schreef QBay het volgende:
Noord-Korea heeft Kaesong (het industriegebied tussen Zuid en Noord-Korea) afgesloten! Prepare for war!
Het dagelijkse dreigement is weer binnenquote:Op woensdag 3 april 2013 07:38 schreef QBay het volgende:
Noord-Korea heeft Kaesong (het industriegebied tussen Zuid en Noord-Korea) afgesloten! Prepare for war!
Even ingelezen over dit stukje industrie:quote:Op woensdag 3 april 2013 07:38 schreef QBay het volgende:
Handig ook, je eigen bron van inkomsten om zeep helpen.quote:Kaesong is een zeldzaam samenwerkingsproject tussen het noorden en het zuiden. Het ligt in Noord-Korea, zo'n 10 kilometer over de grens, maar de ruim 120 bedrijven zijn Zuid-Koreaans. Er werken zo'n 50.000 Noord-Koreanen, waarmee het een van de belangrijkste inkomstenbronnen van het land is.
Dit is al van een week geleden, maar goedquote:Op woensdag 3 april 2013 08:22 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
Het dagelijkse dreigement is weer binnen
Niet, dat was ook in het nieuws idd, maar juist dat die gewoon nog open was.quote:Op woensdag 3 april 2013 08:46 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dit is al van een week geleden, maar goed
Wel jammer, erg mooie kist imhoquote:Op dinsdag 2 april 2013 15:16 schreef Straatcommando. het volgende:
F-22's zullen wij nooit kopen. Ding past niet in ons gebruikersprofiel (zegt men, ik denk er anders over maar ik ben dan ook geen piloot) en er zit een exportban op.
En daarbij 800 Zuid-Koreanen de facto gegijzeld:quote:Op woensdag 3 april 2013 07:38 schreef QBay het volgende:
old skool war.. tsja wat moet je er meequote:Op dinsdag 2 april 2013 22:47 schreef fonkeymonkey het volgende:
Wat is deze Hitler groet ineens ?
Sieg Kim ?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
nou ik zou zeggen bom eropquote:Op woensdag 3 april 2013 10:55 schreef Chooselife het volgende:
Onze (gekleurde) media spreken van een gijzeling. Dat is nogal een aantijging.
Wie weet is de realiteit wederom anders en valt het reuze mee.
quote:wo 03 apr 2013, 11:04
China zeer bezorgd over Korea's
PEKING - China maakt zich „ernstige zorgen” over de oorlogsdreiging op het Koreaanse schiereiland.
Dat heeft de Aziatische grootmacht woensdag gezegd tegen de ambassadeurs van Noord- en Zuid-Korea en de Verenigde Staten.
China hoopt dat de partijen hun geschillen kunnen oplossen met gesprekken, aldus het Chinese ministerie van Buitenlandse Zaken. „
In de huidige situatie vindt China dat alle partijen kalm moeten blijven en zich terughoudend moeten opstellen”.
De Korea's en de VS moeten provocaties en andere acties die de situatie verergeren voorkomen, aldus China.
Noord-Korea heeft woensdag het zuiden de toegang ontzegd tot het industriële complex Kaesong. Daar werken meer dan 50.000 Noord-Koreanen voor Zuid-Koreaanse bedrijven.
Meer dan 800 Zuid-Koreanen zijn nog in het complex in Noord-Korea.
Vraag me zomaar af waarom Japan aan de zijlijn zou blijven. Met de nieuwe regering daar wordt dat land wel assertiever. Ook steeds meer steun bij de bevolking om de wet te wijzigen die inzet van militairen mogelijk maakt.quote:Op woensdag 3 april 2013 10:49 schreef 1-of-6Billion het volgende:
OK, hoe loopt dit af?
<speculatie>
Deze "gijzeling" duurt een paar dagen.
Z.Korea is het na ijverig diplomatiek overleg zat en gaat die 800 man op eigen houtje "bevrijden".
Ze komen door hevige weerstand niet tot Kaesong. De VS gaat ondersteunen.
NK schiet een raket af richting Seoul. (Land ergens in een buitenwijk)
14 dagen (conventionele) kruisraketten en luchtaanvallen maken kruimels van de N.Koreaanse luchtmacht.
China, Rusland en Japan veroordelen de agressie, maar blijven aan de zijlijn.
</speculatie>
affijn, ik weet het natuurlijk ook niet
quote:North Korea has stopped South Koreans from crossing the border to work at the jointly run Kaesong industrial zone, for the first time since 2009.
Seoul said about 800 South Koreans who had stayed overnight at the complex were being allowed to return.
Kaesong is a crucial revenue source for the North, which has not indicated how long the entry ban will last.
Pyongyang has threatened the South and the US in recent weeks, and has vowed to restart a mothballed nuclear plant.
The border into Kaesong is the last functioning crossing between the two Koreas, and the complex is the last significant symbol of co-operation
The industrial park is home to more than 120 factories that employ more than 50,000 North Koreans and several hundred managers from the South.
Permission is granted on a daily basis for workers to cross into the complex, where they can stay overnight.
More than 850 South Koreans were at Kaesong when the ban was announced.
The BBC's Lucy Williamson, at the border, says many of the South Koreans at the complex have decided not to return immediately because they fear they will not be allowed back in.
One South Korean worker who returned from the complex said some of his colleagues had been held up because they had no transport.
"Other people couldn't return because they were supposed to be taken home on trucks scheduled to carry supplies into North Korea, but the trucks couldn't get into the North," said the worker.
The South's Unification Ministry spokesman Kim Hyung-seok told reporters he wanted the ban to be lifted immediately.
"Ensuring the safety of our citizens is our top priority and the South Korean government will take necessary measures based on this principle," he said
NK speelt in ieder geval met vuur. Hoewel ik denk dat de VS niet zitten te wachten op een actieve rol in een eventueel gewapend conflict kan ZK het ook in zijn eentje wel aan. De omliggende grootmachten zullen wel 10x nadenken voordat ze hierbij betrokken raken, zeker nu China en Japan ook op gespannen voet met elkaar leven.quote:Op woensdag 3 april 2013 10:49 schreef 1-of-6Billion het volgende:
OK, hoe loopt dit af?
<speculatie>
Deze "gijzeling" duurt een paar dagen.
Z.Korea is het na ijverig diplomatiek overleg zat en gaat die 800 man op eigen houtje "bevrijden".
Ze komen door hevige weerstand niet tot Kaesong. De VS gaat ondersteunen.
NK schiet een raket af richting Seoul. (Land ergens in een buitenwijk)
14 dagen (conventionele) kruisraketten en luchtaanvallen maken kruimels van de N.Koreaanse luchtmacht.
China, Rusland en Japan veroordelen de agressie, maar blijven aan de zijlijn.
</speculatie>
affijn, ik weet het natuurlijk ook niet
quote:Op woensdag 3 april 2013 10:04 schreef Augustus_Thijs het volgende:
[..]
Wel jammer, erg mooie kist imho
Niveau van FOK! vandaag de dag.quote:Op woensdag 3 april 2013 11:29 schreef Septon het volgende:
[..]
...in een eventueel gewapend conflict kan ZK het ook in zijn eentje wel aan...
Ik had het over een "de facto gijzeling", maar dat blijkt dus wel mee te vallen.quote:Op woensdag 3 april 2013 11:14 schreef fonkeymonkey het volgende:
Wie heeft het in godsnaam over gijzeling
FOK! propaganda
Als dat zou gebeuren fiiiiiiiiiiiiewquote:Op woensdag 3 april 2013 11:34 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik had het over een "de facto gijzeling", maar dat blijkt dus wel mee te vallen.
valt heel heel erg mee zelfs ... dit komt van CNNquote:Op woensdag 3 april 2013 11:34 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik had het over een "de facto gijzeling", maar dat blijkt dus wel mee te vallen.
quote:The North said it would continue to let people leave the zone.
Hundreds of workers rotate in and out of Kaesong each day in a series of scheduled entries and exits. Many of them stay there for several nights.
A total of 484 workers were registered Wednesday to enter the complex, the ministry said, and 446 were registered to leave.
During the late morning and early afternoon exit windows, only a trickle of workers was seen returning to South Korea from Kaesong, far fewer than the scores who were registered to leave at those times.
South Korean authorities didn't immediately provide an explanation for the discrepancy, saying the individual companies decide when to send workers back.
Ja, want als het wel een oefening was dan vlogen ze iets slordiger.quote:Op woensdag 3 april 2013 11:52 schreef Nibb-it het volgende:
Dat lijkt me meer een luchtshow dan een serieuze oefening.
Japan heeft er helemaal geen baat bij om daar vuile handen te maken. Pas als er weer een soort van VN vs N.Korea oorlog ontstaat, dan misschien...quote:Op woensdag 3 april 2013 11:17 schreef Augustus_Thijs het volgende:
[..]
Vraag me zomaar af waarom Japan aan de zijlijn zou blijven. Met de nieuwe regering daar wordt dat land wel assertiever. Ook steeds meer steun bij de bevolking om de wet te wijzigen die inzet van militairen mogelijk maakt.
http://www.washingtonpost(...)-bluffing-about-war/quote:The Kaesong Industrial Complex, located just across the northern side of the border, is staffed by South and North Koreans. It can’t function without Pyongyang’s daily okay. If the North suddenly shuts down Kaesong at some point, watch out. But as long as it’s still running, as it has been throughout the provocations and tensions of the last few weeks, we can probably – probably — assume that North Korea is not actually planning to launch a war.
er komt een moment dat die Kim zo gek is gemaakt dat ie echt een stel raketten gaat afschietenquote:Op woensdag 3 april 2013 12:22 schreef Northside het volgende:
Mooi dat het hele Westen door de media bang wordt gemaakt met een oorlog die ieder moment kan uitbreken, terwijl de Z-Koreanen zich eigenlijk nauwelijks zorgen maken en gewoon doorgaan met hun dagelijkse leven.
Waarom? Wat schiet hij daarmee op?quote:Op woensdag 3 april 2013 12:23 schreef HD9 het volgende:
er komt een moment dat die Kim zo gek is gemaakt dat ie echt een stel raketten gaat afschieten
compensatie gedrag voor zijn kleine piemel?quote:Op woensdag 3 april 2013 12:27 schreef Northside het volgende:
[..]
Waarom? Wat schiet hij daarmee op?
bron?quote:Op woensdag 3 april 2013 12:36 schreef Jojoke het volgende:
Is er ook nog kans dat China besluit zelf in te grijpen in Noord Korea? De enige reden waarom ze Noord Korea tot dusver hebben geholpen is vanwege stabiliteit in de regio, vrees voor een vluchtelingenstroom en het beperken van de Amerikaanse invloed in de regio. Maar de Chinese bevolking is ondertussen helemaal klaar met het kleutergedrag van Noord Korea, dus populair is het niet om ze te blijven steunen.
Het was een vraag hé, of zoiets mogelijk zou zijn. Overige informatie heb ik vorige week in verschillende artikels gelezen, o.a. http://news.msn.com/world(...)-north-korean-borderquote:Op woensdag 3 april 2013 12:38 schreef HaerdenC het volgende:
[..]
bron?
toevalligerwijs kwam ik nl. dit toch wel opvallend artiekeltje tegen in de China daily ...
China, US to deepen military ties
http://www.chinadaily.com.cn/china/2013-04/03/content_16373930.htm
Dat is een berrichtje van 20 februari ... dus redelijk outdated gezien de snelle escalatie van oorlogstaal. China heeft na de nucl. test laten weten dat ze er niet zo opgetogen over waren ... maar nja wat er presies achter de schermen gebeurt weet je niet ... Zelfs Iran veroordeelde het maar er is algemeen geweten dat Noord Korea wel resultaten van zijn nucleaire tests deelt met Iranquote:Op woensdag 3 april 2013 12:45 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Het was een vraag hé, of zoiets mogelijk zou zijn. Overige informatie heb ik vorige week in verschillende artikels gelezen, o.a. http://news.msn.com/world(...)-north-korean-border
China heeft liever een onrustig N-Korea aan de grens dan een Amerikaans bezettingsleger o.i.d.quote:Op woensdag 3 april 2013 12:36 schreef Jojoke het volgende:
Is er ook nog kans dat China besluit zelf in te grijpen in Noord Korea? De enige reden waarom ze Noord Korea tot dusver hebben geholpen is vanwege stabiliteit in de regio, vrees voor een vluchtelingenstroom en het beperken van de Amerikaanse invloed in de regio. Maar de Chinese bevolking is ondertussen helemaal klaar met het kleutergedrag van Noord Korea, dus populair is het niet om ze te blijven steunen.
China zou volgens mij, net als Rusland trouwens, liever door Noord Korea kunnen zonder blablabla van kleine dikhoofdjes om bij de zuid koreaanse industrie aan te sluiten dan de huidige situatie ... als de amerikanen voor hun de weg vrij maken en ze kunnen er aan verdienen ... bv door noord korea te gebruiken ter uitbreiding van industrie. Uiteindelijk is de afstand tussen Zuid korea en China maar een goede 500 km wat perfect over land te overbruggen is. Als je bv je Samsung toestellen naar Bejing wil doen gaat dat nu vaak van Zuid korea naar Shanghai om vervolgens via de weg naar Bejing te gaanquote:Op woensdag 3 april 2013 13:03 schreef Northside het volgende:
[..]
China heeft liever een onrustig N-Korea aan de grens dan een Amerikaans bezettingsleger o.i.d.
Dat is een van de weinige voordelen. De miljoenen straatarme vluchtelingen, het stuk land met hopeloos verouderde infrastructuur waar je eigenlijk niets mee kan en de Amerikaanse troepen die opeens aan je grens logeren zijn allemaal hele grote nadelen.quote:Op woensdag 3 april 2013 13:09 schreef HaerdenC het volgende:
China zou volgens mij, net als Rusland trouwens, liever door Noord Korea kunnen zonder blablabla van kleine dikhoofdjes om bij de zuid koreaanse industrie aan te sluiten dan de huidige situatie ... als de amerikanen voor hun de weg vrij maken en ze kunnen er aan verdienen ... bv door noord korea te gebruiken ter uitbreiding van industrie. Uiteindelijk is de afstand tussen Zuid korea en China maar een goede 500 km wat perfect over land te overbruggen is. Als je bv je Samsung toestellen naar Bejing wil doen gaat dat nu vaak van Zuid korea naar Shanghai om vervolgens via de weg naar Bejing te gaankwa tijds, geld en afstandswinst zou een nette snelweg door Noord Korea echt wel handig uit komen.
Je bedoeld een professioneel leger? Dat is er nog niet.quote:Op woensdag 3 april 2013 13:28 schreef AbsurdHero het volgende:
En waar blijft Turkije eigenlijk met hun nieuwe leger ? Zijn toch goede vriendjes v.d. z-koreanen ?
Kan niet veel slechter zijn dan die v.d. Noord-Koreanen lijkt mij...quote:Op woensdag 3 april 2013 13:34 schreef Beathoven het volgende:
Je bedoeld een professioneel leger? Dat is er nog niet.
DKCT ... Durum Kebap Catering Team :'-)quote:Op woensdag 3 april 2013 13:34 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Je bedoeld een professioneel leger? Dat is er nog niet.
Lekker toch, zo'n kebapje na 't afschieten van kimmetjesquote:Op woensdag 3 april 2013 13:37 schreef HaerdenC het volgende:
DKCT ... Durum Kebap Catering Team :'-)
Omdat het Japanse leger nooit mag ingrijpen, behalve als het aangevallen wordt. Op straffe van platbombarderen door WO2 alliesquote:Op woensdag 3 april 2013 11:17 schreef Augustus_Thijs het volgende:
[..]
Vraag me zomaar af waarom Japan aan de zijlijn zou blijven. Met de nieuwe regering daar wordt dat land wel assertiever. Ook steeds meer steun bij de bevolking om de wet te wijzigen die inzet van militairen mogelijk maakt.
Turkije heeft nu een heel sterk leger met degelijk materiaal, behorend tot de sterksten van de wereld. Hoe dat er na de professionalisering uit zal zien is de vraag inderdaad. Als ze 't zoals Nederland aanpakken dan blijft er weinig van over maar als het leger van Israel model staat dan is er best wel hoop. Uitstekend getrainde kleine units en speciale troepen kunnen 't verlies van kwantiteit compenseren.quote:Op woensdag 3 april 2013 13:37 schreef AbsurdHero het volgende:
[..]
Kan niet veel slechter zijn dan die v.d. Noord-Koreanen lijkt mij...
China kan amper interne groepen in toom houden. China heeft puur en alleen economische macht en is in geen enkel opzicht een supermacht.quote:Op woensdag 3 april 2013 13:45 schreef SeLang het volgende:
Dit bewijst eigenlijk dat China niet de regionale supermacht is die ze zo graag zouden willen zijn. Het feit dat China hun buurland dat voor bijna 100% economisch afhankelijk is van China nieteens in de hand kan houden is echt ernstig gezichtsverlies voor de Chinezen.
sterker nog het is officieel zelfs een ontwikkelingslandquote:Op woensdag 3 april 2013 13:46 schreef waht het volgende:
[..]
China kan amper interne groepen in toom houden. China heeft puur en alleen economische macht en is in geen enkel opzicht een supermacht.
Het lijkt de EU welquote:Op woensdag 3 april 2013 13:46 schreef waht het volgende:
[..]
China kan amper interne groepen in toom houden. China heeft puur en alleen economische macht en is in geen enkel opzicht een supermacht.
De EU kan makkelijk een supermacht zijn maar het heeft andere prioriteiten gesteld, zoals met elkaar kibbelen.quote:
Dat er interne problemen zijn betekent niet dat je geen supermacht bent. 90% van China is stabiel en hun economische kracht is zo bizar groot dat ze met gemak de meest toonaangevende militaire natie op aarde zouden kunnen zijn met extra investeringen.quote:Op woensdag 3 april 2013 13:46 schreef waht het volgende:
[..]
Is dat werkelijk zo hoog? Er wordt geschreven dat N-Korea de (illusie van) een aanval vooral hoog wil houden om de aandacht af te leiden van de imploderende Economie. Niet dat het ooit iets voorgesteld heeft maar goed..quote:Op woensdag 3 april 2013 13:45 schreef SeLang het volgende:
Dit bewijst eigenlijk dat China niet de regionale supermacht is die ze zo graag zouden willen zijn. Het feit dat China hun buurland dat voor bijna 100% economisch afhankelijk is van China nieteens in de hand kan houden is echt ernstig gezichtsverlies voor de Chinezen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |