abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 april 2013 @ 13:17:32 #51
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124753844
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 13:16 schreef QBay het volgende:

[..]

Neen, die is nog open. Ze hebben wel gedreigd de zone stil te leggen, maar vooralsnog functioneert het nog.
Tot nu toe is het dus alleen maar geklets wat ze niets kost.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_124753965
Is het trouwens terecht om gefrustreerd te zijn met China omtrent de NK-problematiek ? Als ik vluchtig de hoofdlijnen bekijk zie ik toch vooral hun bemoeienis die dit gekut zolang voort laat duren.
pi_124753982
quote:
2s.gif Op maandag 1 april 2013 08:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wat voor sancties eigenlijk? En wat zou er gebeuren als ze daarvan verlost zijn?
Interessante vraag.
"Niets doet meer kwaad in een staat dan dat men list voor wijsheid houdt." (Francis Bacon)
pi_124753983
Kim Jong-un bespreekt nucleaire ambities en sterkere economie
http://www.volkskrant.nl/(...)rkere-economie.dhtml

Na weken van oorlogszuchtige retoriek, heeft de Noord-Koreaanse leider Kim Jong-un vandaag zijn wetgevers bij elkaar verzameld voor een jaarlijkse parlementaire zitting. De nucleaire ambities van het land en een sterkere economie zijn de belangrijkste agendapunten. Gisteren stuurden de Verenigde Staten opnieuw gevechtsvliegtuigen naar Zuid-Korea om de druk op het land op te voeren.

De F-22's zullen deelnemen aan de militaire oefeningen die Zuid-Korea en de VS al langer samen uitvoeren.

Zuid-Korea zei maandag in een officiële verklaring eventuele provocaties van Noord-Korea te zullen beantwoorden. 'Er zal een sterke reactie zijn zonder politieke overwegingen', aldus president Park Geun-hye.

Het land heeft zijn militaire regels aangepast zodat er onmiddellijke actie kan plaatsvinden, en niet eerst toestemming gevraagd moet worden aan Seoul, als Noord-Korea daadwerkelijk tot de aanval overgaat.

Verontrustende reacties
De oplopende spanningen hebben wereldwijd tot verontrustende reacties geleid. Caitlin Hayden, de woordvoerder van de Nationale Veiligheidsraad in Amerika zei dat Noord-Korea zijn 'gebruikelijke patronen' van retoriek gebruikt.

Rusland heeft de VS en Zuid-Korea opgeroepen om zich te onthouden van oorlogszuchtige acties. Grigory Logvinov, een Russische diplomaat, noemde een herhaling van oorlog onaanvaardbaar. 'We hopen dat alle partijen maximale verantwoordelijkheid en terughoudendheid betrachten', zei hij tegen persbureau Interfax.

Frankrijk liet weten zich ernstig zorgen te maken over de situatie op het Koreaans schiereiland, terwijl de adjunct-secretaris-generaal van de NAVO, Alexander Vershbow, zei te hopen dat 'het meer aanstellerij is dan een voorbode voor gewapende vijandelijkheden.'

Staat van oorlog
De spanning tussen Noord- en Zuid-Korea is flink opgelopen, sinds de kernproef die Noord-Korea in februari uitvoerde. Noord-Korea benadrukte zaterdag dat het officieel in staat van oorlog verkeert met het buurland.

De F-22's die de VS nu heeft gezonden, zijn geavanceerde vliegtuigen die onzichtbaar zijn voor radar. Donderdag liet de VS al zijn spierballen aan Noord-Korea zien door boven Zuid-Korea een oefening te doen met twee bommenwerpers.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 1 april 2013 @ 13:46:34 #55
307874 Bolleke_666
humping and a pumping
pi_124754659
Stel dat de boel daar losbarst....WO3???

Of ben ik nu te enthousiast?
behind every successful person is a substantial amount of coffee.
  maandag 1 april 2013 @ 13:47:15 #56
322645 Voorschrift
See if I care
pi_124754673
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 13:46 schreef Bolleke_666 het volgende:

Welnee, men kan niet enthousiast genoeg zijn als het aankomt op WO3. *O*
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_124754674
quote:

Ligt eraan of China en Rusland zich ermee gaan bemoeien.
  Moderator maandag 1 april 2013 @ 13:57:56 #58
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_124754945
niemand is gebaat bij WO3 of losbarstende boeltjes

op een gegeven moment geeft iemand onze Kim een snoepje daar istie dan weer een paar maanden zoet en daarna begint het weer allemaal van voren af aan
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 1 april 2013 @ 14:02:26 #59
322645 Voorschrift
See if I care
pi_124755068
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 13:57 schreef sp3c het volgende:
niemand is gebaat bij WO3 of losbarstende boeltjes

op een gegeven moment geeft iemand onze Kim een snoepje daar istie dan weer een paar maanden zoet en daarna begint het weer allemaal van voren af aan
Mijn lolly kan hij naar fluiten. :{w
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  Moderator maandag 1 april 2013 @ 14:04:03 #60
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_124755121
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 14:02 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Mijn lolly kan hij naar fluiten. :{w
niemand wil je lolly }:|
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 1 april 2013 @ 14:04:59 #61
322645 Voorschrift
See if I care
pi_124755144
Haters gonna hate.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_124757434
Chemisch genie terug in als minster van N-Korea. Dit zal tot nog grotere paniek leiden in de VS en Z-Korea.
pi_124757523
quote:

Ik denk dat het dan heel snel afgelopen is met Noord-Korea.

quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 15:17 schreef PierreBetfair het volgende:
Chemisch genie terug in als minster van N-Korea. Dit zal tot nog grotere paniek leiden in de VS en Z-Korea.
VS is sterker en beter bewapend.
pi_124757575
Hoe groot is de kans dat dit escaleert tot 'n conflict?
I'm a peace-loving decoy, ready for retaliation
pi_124757794
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 15:23 schreef Herpderphawk het volgende:
96.73% volgens insiders.
pi_124757920
quote:
14s.gif Op maandag 1 april 2013 15:21 schreef Panzermaus het volgende:
VS is sterker en beter bewapend.
N Korea slimmer en het heeft grotere ballen.
pi_124758115
Men kent het spreekwoord, één dikke Koreaan met een nuke maakt nog geen wereldoorlog.
pi_124758283
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 15:36 schreef PierreBetfair het volgende:
N Korea slimmer en het heeft grotere ballen.
Volgens mij hebben negers (Go Obama fuck yea!), volgens de statistieken, de grootste pikken en ballen en aziaten de meest kleine.
pi_124758861
Jemen definitief bondgenoot van N-Korea. De club wordt nu wel erg groot.

N Korea, Iran, Cuba, Rusland, Jemen, Libie, Marokko, China, Tibet, Mali, Vietnam.
  Donald Duck held maandag 1 april 2013 @ 16:23:57 #70
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_124759196
Oei, Tibet. Linke boel. Die monniken hebben echt een hoog powerlevel.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  maandag 1 april 2013 @ 16:24:36 #71
322645 Voorschrift
See if I care
pi_124759210
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 16:11 schreef PierreBetfair het volgende:

N Korea, Iran, Cuba, Rusland, Jemen, Libie, Marokko, China, Tibet, Mali, Vietnam.
Bondgenoot?

Volgens mij heeft Noord-Korea enkel "innige diplomatieke betrekkingen", maar geen allianties.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_124759246
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 15:23 schreef Herpderphawk het volgende:
Niet zo heel groot. Beide partijen zeggen "Wij zullen keihard reageren als de tegenpartij begint met schieten."

Beide willen de oorlog voorkomen. Ja, zelfs gekke Kim heeft hier helemaal geen zin in want hij kan alleen maar verliezen. Zuid-Korea wil gewoon met rust gelaten worden.

Ik zou mij drukker maken om de VS. Het is niet de eerste keer dat zij een conflict uitlokken tussen 2 landen. Amerika ligt niet echt in de buurt, dus ze worden niet direct geraakt. Ze hebben een superieur leger, en ik hoef volgens mij niet uit te leggen hoe vaak zij wel niet andere landen hebben aangevallen.
  Donald Duck held maandag 1 april 2013 @ 16:27:26 #73
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_124759300
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 16:24 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Bondgenoot?

Volgens mij heeft Noord-Korea enkel "innige diplomatieke betrekkingen", maar geen allianties.
Pure zever. Pierre is een VS-hater en droomt wat onzinnig. In een vorig topic fantaseerde hij ook al over kernbommen op NY door de Russen als reactie op een aanval op Noord-Korea.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_124759316
quote:

bron?
  maandag 1 april 2013 @ 16:32:36 #75
117098 Hathor
Effe niet
pi_124759457
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 16:27 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Pure zever. Pierre is een VS-hater en droomt wat onzinnig. In een vorig topic fantaseerde hij ook al over kernbommen op NY door de Russen als reactie op een aanval op Noord-Korea.
En hij zat ook bijkans klaar te komen bij de gedachte aan een weggevaagde Amerikaanse westcoast. :')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_124759495
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 16:32 schreef Hathor het volgende:

[..]

En hij zat ook bijkans klaar te komen bij de gedachte aan een weggevaagde Amerikaanse westcoast. :')
:')
pi_124759511
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 16:27 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

bron?
internet
pi_124759513
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 16:25 schreef Peunage het volgende:

[..]

Niet zo heel groot. Beide partijen zeggen "Wij zullen keihard reageren als de tegenpartij begint met schieten."

Beide willen de oorlog voorkomen. Ja, zelfs gekke Kim heeft hier helemaal geen zin in want hij kan alleen maar verliezen. Zuid-Korea wil gewoon met rust gelaten worden.

Ik zou mij drukker maken om de VS. Het is niet de eerste keer dat zij een conflict uitlokken tussen 2 landen. Amerika ligt niet echt in de buurt, dus ze worden niet direct geraakt. Ze hebben een superieur leger, en ik hoef volgens mij niet uit te leggen hoe vaak zij wel niet andere landen hebben aangevallen.
Wie zit hier dan nu een conflict uit te lokken? Het is duidelijk noord korea die met atoombommen zit te spelen terwijl het over heel de wereld verboden is dat er een nieuw land bij komt met atoomwapens.

Noord korea is nu al ver over de lijn heen gegaan, niet de VS. Maarja, je mening lijkt is veel te gekleurd.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_124759549
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 16:34 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

internet
:') 14.gif
  maandag 1 april 2013 @ 16:35:55 #80
322645 Voorschrift
See if I care
pi_124759557
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 16:27 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Toch knap dat een achtergesteld ondervoed kutlandje met wapens uit het jaar 0 dat moet gaan bewerkstelligen. Ja Noord-Korea heeft kernwapens, maar die kunnen ze niet afschieten omdat ze daar de technologie niet voor hebben omdat ze de kernwapens niet kunnen verkleinen nog.

Erg nuttig allemaal.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_124759726
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 16:34 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Wie zit hier dan nu een conflict uit te lokken? Het is duidelijk noord korea die met atoombommen zit te spelen terwijl het over heel de wereld verboden is dat er een nieuw land bij komt met atoomwapens.

Noord korea is nu al ver over de lijn heen gegaan, niet de VS. Maarja, je mening lijkt is veel te gekleurd.
Ik weet niet wat dat betekent, met kernwapens spelen. Maar die wapens hebben ze al 11 jaar. Niet veel gebeurd. Er is nog een ander land bijgekomen met deze wapens, terwijl het verboden is. Israël. En India. En Pakistan. Dus dat is niet echt een argument.

Wat hebben ze nu precies gedaan dat ze over de lijn zijn gegaan? Wanneer er spanningen tussen 2 landen zijn doen ze hun best om elkaar uit de weg te gaan, om oorlog te voorkomen. Je gaat geen militaire oefeningen doen aan de kust van je vijand.
pi_124759824
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 16:40 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ik weet niet wat dat betekent, met kernwapens spelen. Maar die wapens hebben ze al 11 jaar. Niet veel gebeurd. Er is nog een ander land bijgekomen met deze wapens, terwijl het verboden is. Israël. En India. En Pakistan. Dus dat is niet echt een argument.

Wat hebben ze nu precies gedaan dat ze over de lijn zijn gegaan? Wanneer er spanningen tussen 2 landen zijn doen ze hun best om elkaar uit de weg te gaan, om oorlog te voorkomen. Je gaat geen militaire oefeningen doen aan de kust van je vijand.
Wat andere landen meer dan 10 jaar geleden gedaan hebben en militaire oefeningen zijn geen excuus om zelf met atoomwapens te beginnen. En nee, ze hebben die wapens niet meer dan 11 jaar. (in bruikbare vorm)
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_124760104
quote:
10s.gif Op maandag 1 april 2013 16:35 schreef Voorschrift het volgende:

Noord-Korea heeft kernwapens, maar die kunnen ze niet afschieten omdat ze daar de technologie niet voor hebben omdat ze de kernwapens niet kunnen verkleinen nog.

Daar weet het Westen niets van. Het enige wat de yanks weten is dat Korea kernbommen heeft. Verder is Korea 1 groot vraagteken. Daarom durven de VS ook niets te ondernemen, uit angst voor nuke-attacks waar ze geen antwoord op hebben.
  maandag 1 april 2013 @ 17:05:57 #84
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_124760547
Hey Kimmie, I can see you!

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_124760572
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 16:44 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Wat andere landen meer dan 10 jaar geleden gedaan hebben en militaire oefeningen zijn geen excuus om zelf met atoomwapens te beginnen. En nee, ze hebben die wapens niet meer dan 11 jaar. (in bruikbare vorm)
Lekker boeiend of ze het nou 11 jaar al hebben of 7/8 jaar in bruikbare vorm. Ze hebben die wapens al een tijdje, wat hebben ze precies gedaan waardoor ze juist nu over de lijn zijn gegaan?

We hebben het hier over wereldpolitiek, dit is geen ruzie tussen 2 kleuters. Dus ja, het maakt wel degelijk uit wat andere landen doen of gedaan hebben. Anders kun je ook de vraag stellen, wat maakt het toch allemaal uit dat Noord-Korea atoomwapens heeft? Er zijn zoveel landen die ze illegaal hebben verkregen en niemand die met ze praat.
pi_124760766
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 17:05 schreef popolon het volgende:
Hey Kimmie, I can see you!

[ afbeelding ]
Nee, ze zien hem helemaal niet, laat staan dat ze ook maar enig benul hebben van wat er allemaal gebeurt in N-Korea.

Je moet niet al die flauwekul die de VS de wereld inspammen geloven. Dat hebben we de afgelopen paar decennia toch wel geleerd dacht ik zo.
pi_124760872
quote:

Really now?
pi_124761010
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2013 17:06 schreef Peunage het volgende:

[..]

Lekker boeiend of ze het nou 11 jaar al hebben of 7/8 jaar in bruikbare vorm. Ze hebben die wapens al een tijdje, wat hebben ze precies gedaan waardoor ze juist nu over de lijn zijn gegaan?

We hebben het hier over wereldpolitiek, dit is geen ruzie tussen 2 kleuters. Dus ja, het maakt wel degelijk uit wat andere landen doen of gedaan hebben. Anders kun je ook de vraag stellen, wat maakt het toch allemaal uit dat Noord-Korea atoomwapens heeft? Er zijn zoveel landen die ze illegaal hebben verkregen en niemand die met ze praat.
Ze zijn nu pas rond het punt om een atoombom als wapen te gebruiken, niet 7/8 jaar geleden. Er zit een verschil tussen kernproeven en een atoombom daadwerkelijk kunnen lanceren. Als je mening wat minder selectief was en wat meer informatie had opgezocht, had je dit wel geweten.

En ten tweede, ze hebben letterlijk gedreigd met een kernoorlog. Welk ander land dreigt momenteel met een kernoorlog? Alleen noord korea.
pi_124761162
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 16:52 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Daar weet het Westen niets van. Het enige wat de yanks weten is dat Korea kernbommen heeft. Verder is Korea 1 groot vraagteken. Daarom durven de VS ook niets te ondernemen, uit angst voor nuke-attacks waar ze geen antwoord op hebben.
VS hebben daar dus wel een antwoord op de yanks hebben tenslotte nukes uitgevonden.
een ohio class submarine is ervoor nodig om Noord Korea in de as te leggen.
pi_124761323
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 17:13 schreef PierreBetfair het volgende:
Nee, ze zien hem helemaal niet, laat staan dat ze ook maar enig benul hebben van wat er allemaal gebeurt in N-Korea.

Je moet niet al die flauwekul die de VS de wereld inspammen geloven. Dat hebben we de afgelopen paar decennia toch wel geleerd dacht ik zo.
Man, ze weten al tegen wie Kim vandaag op gaat lopen voordat hij t weet _O- :W
pi_124761445
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 17:28 schreef fp7igx het volgende:

VS hebben daar dus wel een antwoord op de yanks hebben tenslotte nukes uitgevonden.
een ohio class submarine is ervoor nodig om Noord Korea in de as te leggen.
Die heeft Rusland en dus N-Korea ook. Ze heten alleen anders.
pi_124761573
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 17:36 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Die heeft Rusland en dus N-Korea ook. Ze heten alleen anders.
Rusland wel ja , Noord Korea kan geen kern raket afvuren via een ICBM ,laat staan via een submarine
kunnen ze dus niet..
pi_124761656
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 17:41 schreef fp7igx het volgende:

Rusland wel ja , Noord Korea kan geen kern raket afvuren via een ICBM ,laat staan via een submarine
kunnen ze dus niet..
N Korea == Rusland
pi_124761681
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 17:43 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

N Korea == Rusland
LOL
pi_124761733
Rusland gaat een kernoorlog starten met de US over Noord Korea... niet dus :X . :')
pi_124761746
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 17:43 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

N Korea == Rusland
:')
pi_124761749
quote:
2s.gif Op maandag 1 april 2013 11:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Nouja, het was niet echt een vraag, ik denk namelijk niet dat het land opeens 'slechter' wordt als de sancties opgeheven worden. Misschien dat het dan zelfs langzaam weer de goede kant op gaat.
Als NK tot een internationaal kernwapenland erkend wordt en de sancties worden opgeheven zal die gek zijn land binnen de korste keren vol met kernwapens proppen inclusief lange afstand raketten. Als jij dat als positief ziet ben je erg naief in mijn ogen.

Ik hoop dat die inteeltgek met grootheidswaanzin op tijd bij zinnen komt anders kon het weleens tot miljoenen doden komen.
pi_124761766
Staan de atoomwapens van rusland nog gericht op Amsterdam, Den haag, Utrecht, Rotterdam etc?
pi_124762071
2013-05-03

""Einde van Nederland nabij" Noord koreaanse hacker vuurt Rusische atoomwapens af op Nederlandse steden vanwege slecht beveiligde Russische wapensystemen. Koningshuis en kabinet geëvacueerd richting onbekende bestemming"

8)7
pi_124762092
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 17:22 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Ze zijn nu pas rond het punt om een atoombom als wapen te gebruiken, niet 7/8 jaar geleden. Er zit een verschil tussen kernproeven en een atoombom daadwerkelijk kunnen lanceren. Als je mening wat minder selectief was en wat meer informatie had opgezocht, had je dit wel geweten.

En ten tweede, ze hebben letterlijk gedreigd met een kernoorlog. Welk ander land dreigt momenteel met een kernoorlog? Alleen noord korea.
Ze hebben gezegd dat ze zullen reageren op eventuele aanvallen. Niet veel dreigender dan de VS. Of dat ze een pre-emptive strike tegen de VS gaan uitvoeren, wat ze niet eens kunnen.

Dus nogmaals, wat hebben ze precies gedaan dat ze juist nu over de lijn zijn gegaan? Als het hebben van Nucleaire wapens echt een probleem is hadden ze veel eerder ingegrepen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')