Hier verderquote:Noord-Korea heeft donderdag gedreigd met een preventieve atoomaanval op de Verenigde Staten.
Dat heeft het regime verkondigd voorafgaand aan een stemming van de Verenigde Naties over verdere sancties voor Noord-Korea. Deze wordt donderdag vermoedelijk gehouden.
"Aangezien de Verenigde Staten op het punt staat om een nucleaire oorlog starten, zullen we ons recht uitoefenen om een preventieve atoomaanval op het hoofdkwartier van de agressor uit te voeren en onze belangen te beschermen", zei een woordvoerder van Noord-Koreaanse ministerie van Buitenlandse Zaken tegen persbureau KCNA.
Van Noord-Korea wordt aangenomen dat ze niet in staat zijn om een atoomaanval op het Amerikaanse vaste land uit te voeren.
Spanningen
Noord-Korea had woensdag al bekendgemaakt dat er niet door het Noord-Koreaanse luchtruim mag worden gevlogen en er ook niet langs de kusten mag worden gevaren of gevlogen. Dat meldde het Zuid-Koreaanse persbureau Yonhap.
De melding kwam tijdens oplopende spanningen als gevolg van provocerende stellingen van het regime in de Noord-Koreaanse hoofdstad Pyongyang.
Dinsdag zei de Noord-Koreaanse generaal Kim Yong-chol op de staatstelevisie dat het land de wapenstilstand van 1953 opzegt als Zuid-Korea en de VS hun jaarlijkse militaire oefeningen niet onmiddellijk stopzetten.
http://www.nu.nl/buitenla(...)-atoomaanval-vs.html
Ligt eraan hoe ze het doen denk ik...quote:Op zondag 31 maart 2013 21:59 schreef rakotto het volgende:
Stel dat NK een nuked warhead afstuurt naar de VS, valt dat ding dan te onderscheppen?
Als het een MIRV is heb je een groot probleem.quote:Op zondag 31 maart 2013 21:59 schreef rakotto het volgende:
Stel dat NK een nuked warhead afstuurt naar de VS, valt dat ding dan te onderscheppen?
Een MIRV komt de stille oceaan niet over. Daar hebben die dingen het bereik niet voor.quote:Op zondag 31 maart 2013 22:19 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Als het een MIRV is heb je een groot probleem.
Dat zou ik niet direct zeggen. Rusland en de VS hebben aardig wat nucleair arsenaal volgens het MIRV principe, dat mobiel is en een aardig bereik heeft. M.n. vooral Rusland heeft vele mobiele TEL's. Ik denk niet dat zij zulke grote hoeveelheden zouden produceren als ze niet vanaf welke locatie dan ook op hun eigen grondgebied, op de VS kunnen toeslaan.quote:Op zondag 31 maart 2013 22:23 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Een MIRV komt de stille oceaan niet over. Daar hebben die dingen het bereik niet voor.
Dat weet ik niet maar mij lijkt dat eenmaal in de re-entry fase het moeilijk vast te stellen is welke kop welk doel voor ogen heeft + daar komt bij kijken dat er "loze koppen" aan toegevoegd kunnen worden wat het "spel" nog groter maakt dan het al is.quote:Op zondag 31 maart 2013 22:24 schreef rakotto het volgende:
Valt een MIRV dan niet alsnog neer te halen? En wat er ook uitkomt?
Zeer zeker. Het ziet er niet best uit voor de Japanners.quote:Op zondag 31 maart 2013 22:30 schreef Gruj0 het volgende:
Maar ik denk eerlijk gezegd dat NK met haar capaciteiten vooral een nucleaire dreiging is voor Japan
Tijd dat de Jappen zelf ingrijpen tot woede van de Chinezenquote:Op zondag 31 maart 2013 23:36 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Zeer zeker. Het ziet er niet best uit voor de Japanners.
NK mag dan wel in staat zijn tot het maken van een nucleaire explosie maar dit is in een zeer geconditioneerde omgeving. De technologie om de lading klein genoeg en per raket af te kunnen vuren hebben ze nog lang niet.quote:Op zondag 31 maart 2013 23:36 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Zeer zeker. Het ziet er niet best uit voor de Japanners.
Maar ze kunnen zo'n nucleaire lading vast wel in het ruim van een vrachtschip monteren en in een willekeurige haven waar ook ter wereld tot ontploffing brengen. En dan kunnen we ook nog islamisten de schuld geven, hebben ze ons mooi.quote:Op maandag 1 april 2013 00:04 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
NK mag dan wel in staat zijn tot het maken van een nucleaire explosie maar dit is in een zeer geconditioneerde omgeving. De technologie om de lading klein genoeg en per raket af te kunnen vuren hebben ze nog lang niet.
Help me even. Welk strategisch of geopolitiek doel dient het opblazen van een willekeurige havenstad met een atoomwapen?quote:Op maandag 1 april 2013 01:18 schreef remlof het volgende:
[..]
Maar ze kunnen zo'n nucleaire lading vast wel in het ruim van een vrachtschip monteren en in een willekeurige haven waar ook ter wereld tot ontploffing brengen. En dan kunnen we ook nog islamisten de schuld geven, hebben ze ons mooi.
Welk strategisch of geopolitiek doel dient het onnozele geblaat van Noord-Korea?quote:Op maandag 1 april 2013 01:25 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Help me even. Welk strategisch of geopolitiek doel dient het opblazen van een willekeurige havenstad met een atoomwapen?
Hahaha, even je paradepaardje weer eens die kant op sturenquote:Op maandag 1 april 2013 02:01 schreef Cobra4 het volgende:
VS stuurt 'stealths' naar Z-Korea
Toegevoegd: maandag 1 apr 2013, 01:27
Update: maandag 1 apr 2013, 01:43
De Verenigde Staten hebben F-22 stealth-gevechtsvliegtuigen naar Zuid-Korea gestuurd. Daarmee breidt Washington de militaire oefeningen die de landen samen uitvoeren verder uit.
De actie is bedoeld als machtsvertoon richting Noord-Korea. De VS hoopt zo te voorkomen dat het land Zuid-Korea opnieuw bedreigt en provoceert.
Staat van oorlog
De spanning tussen de Korea's blijft oplopen. Gisteren zei Pyongyang dat het vanaf nu alle Koreaanse kwesties behandelt alsof de landen daadwerkelijk in staat van oorlog zijn. De Koreaanse oorlog eindigde weliswaar in 1953, maar officieel is nooit een vredesverdrag getekend.
De stealth-vliegtuigen zijn een van de paradepaardjes van de Amerikaanse luchtmacht. De F-22's behoren tot de duurste en meest geavanceerde gevechtsvliegtuigen van de wereld. Ze zijn onzichtbaar voor radars en luchtafweersystemen. De vliegtuigen staan normaal gesproken op het Japanse eiland Okinawa.
Bommenwerpers
Eerder stuurde Washington al twee bommenwerpers naar het Koreaanse schiereiland. De Noord-Koreaanse leider Kim Jong-Un bracht daarop de raketten van zijn land in staat van paraatheid.
Pyongyang liet vandaag weten dat het niet bereid is te onderhandelen over "zijn nucleaire arsenaal". De wapens zijn "een schat" en belichamen "het leven van de natie", staat in een verklaring. Zelfs voor miljarden dollars komen ze volgens het regime niet op de onderhandelingstafel.
Bron: http://nos.nl/artikel/490682-vs-stuurt-stealths-naar-zkorea.html
Waarschijnlijk een 1 april grap van Obama om te kijken hoe het met de humor van Kim Jong Un staat.quote:Op maandag 1 april 2013 02:01 schreef Cobra4 het volgende:
VS stuurt 'stealths' naar Z-Korea
Toegevoegd: maandag 1 apr 2013, 01:27
Update: maandag 1 apr 2013, 01:43
De Verenigde Staten hebben F-22 stealth-gevechtsvliegtuigen naar Zuid-Korea gestuurd. Daarmee breidt Washington de militaire oefeningen die de landen samen uitvoeren verder uit.
De actie is bedoeld als machtsvertoon richting Noord-Korea. De VS hoopt zo te voorkomen dat het land Zuid-Korea opnieuw bedreigt en provoceert.
Staat van oorlog
De spanning tussen de Korea's blijft oplopen. Gisteren zei Pyongyang dat het vanaf nu alle Koreaanse kwesties behandelt alsof de landen daadwerkelijk in staat van oorlog zijn. De Koreaanse oorlog eindigde weliswaar in 1953, maar officieel is nooit een vredesverdrag getekend.
De stealth-vliegtuigen zijn een van de paradepaardjes van de Amerikaanse luchtmacht. De F-22's behoren tot de duurste en meest geavanceerde gevechtsvliegtuigen van de wereld. Ze zijn onzichtbaar voor radars en luchtafweersystemen. De vliegtuigen staan normaal gesproken op het Japanse eiland Okinawa.
Bommenwerpers
Eerder stuurde Washington al twee bommenwerpers naar het Koreaanse schiereiland. De Noord-Koreaanse leider Kim Jong-Un bracht daarop de raketten van zijn land in staat van paraatheid.
Pyongyang liet vandaag weten dat het niet bereid is te onderhandelen over "zijn nucleaire arsenaal". De wapens zijn "een schat" en belichamen "het leven van de natie", staat in een verklaring. Zelfs voor miljarden dollars komen ze volgens het regime niet op de onderhandelingstafel.
Bron: http://nos.nl/artikel/490682-vs-stuurt-stealths-naar-zkorea.html
Wat voor sancties eigenlijk? En wat zou er gebeuren als ze daarvan verlost zijn?quote:Op maandag 1 april 2013 07:58 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ik krijg nu toch de indruk dat dat aandoenlijke inteeltkleuter middels dreigen en chantage een erkenning wil dat NK tot de officiële kernwapenlanden behoort en daarmee in één klap van alle sancties verlost is.
Ik hoop niet dat men gaat buigen voor die keffende idioot.
Sancties van de VN veiligheidsraad en im-exportbeperkingen.quote:Op maandag 1 april 2013 08:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wat voor sancties eigenlijk? En wat zou er gebeuren als ze daarvan verlost zijn?
Dat zou wel het beste wezen.quote:Op maandag 1 april 2013 08:28 schreef Shreyas het volgende:
Het zou me niet verbazen als China dat gedonder meer dan zat is in hun regio en zelf een einde maken aan die achterlijke provocaties van Noord Korea. Uiteindelijk heeft China veel meer te halen en te verdienen in VS, Europa en de rest van de wereld.
Het zou wat zijn als China met een soort Blitzkrieg een invasie pleegt in Noord Korea met hun gigantische leger, vervolgens het regime omver werpt, de bevolking onder zijn hoede neemt zodat de rust weer is wedergekeerd en de wereld zich weer bezig kan gaan houden met relevante zaken.
Dat zou wat sneu zijn voor Noord-Korea, dan staan er binnen drie uur 10.000 Amerikaanse en Zuid-Koreaanse soldaten in hun land + is hun hoofdstad allang gebombardeerd.quote:Op maandag 1 april 2013 03:19 schreef rakotto het volgende:
Zou wat zijn als ze neergehaald worden door NK.![]()
Voor een blitzkrieg moet je wel een slagkrachtig leger met goed materiaal hebben, en wat dat betreft zijn de Chinezen niet veel verder dan die noord Koreanen. Weinig blitz dus.quote:Op maandag 1 april 2013 08:28 schreef Shreyas het volgende:
Het zou me niet verbazen als China dat gedonder meer dan zat is in hun regio en zelf een einde maken aan die achterlijke provocaties van Noord Korea. Uiteindelijk heeft China veel meer te halen en te verdienen in VS, Europa en de rest van de wereld.
Het zou wat zijn als China met een soort Blitzkrieg een invasie pleegt in Noord Korea met hun gigantische leger, vervolgens het regime omver werpt, de bevolking onder zijn hoede neemt zodat de rust weer is wedergekeerd en de wereld zich weer bezig kan gaan houden met relevante zaken.
Nouja, het was niet echt een vraag, ik denk namelijk niet dat het land opeens 'slechter' wordt als de sancties opgeheven worden. Misschien dat het dan zelfs langzaam weer de goede kant op gaat.quote:Op maandag 1 april 2013 08:39 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Sancties van de VN veiligheidsraad en im-exportbeperkingen.
Als je je laatste vraag zelf niet eens kan beantwoorden vraag ik mij af of je wel beseft waar NK mee bezig is.
sommige landen willen niet de goede kant op gaan.quote:Op maandag 1 april 2013 11:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nouja, het was niet echt een vraag, ik denk namelijk niet dat het land opeens 'slechter' wordt als de sancties opgeheven worden. Misschien dat het dan zelfs langzaam weer de goede kant op gaat.
Maar hoort NK daarbij? Ik heb namelijk het idee dat ze gewoon enorm gefrustreerd zijn. Ze zoeken toch regelmatig samenwering op met ZK en waren zich aan het 'openen' een aantal jaar geleden (tot Bush aan de macht kwam ging het eigenlijk best goed).quote:Op maandag 1 april 2013 11:18 schreef fonkeymonkey het volgende:
[..]
sommige landen willen niet de goede kant op gaan.
Er is genoeg toenadering geweest, zoals voedselhulp en dergelijke, om dat vervolgens keihard te saboteren door toch ondanks internationale protesten proeven te doen.quote:Op maandag 1 april 2013 11:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Maar hoort NK daarbij? Ik heb namelijk het idee dat ze gewoon enorm gefrustreerd zijn. Ze zoeken toch regelmatig samenwering op met ZK en waren zich aan het 'openen' een aantal jaar geleden (tot Bush aan de macht kwam ging het eigenlijk best goed).
1 ding is zeker: Op de huidige manier gaat het land NOOIT veranderen. De vraag is dus of we dat willen.
Ik zou het niet weten wat ze wel en niet zijn, enigste wat ik wel weet is dat op de manier hoe dit zo loopt het of gaat escaleren in een hell situation waar we allemaal niet echt bepaald op zitten te wachten of het loopt weer af met een sissertje waar ik meer op hoop.quote:Op maandag 1 april 2013 11:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Maar hoort NK daarbij? Ik heb namelijk het idee dat ze gewoon enorm gefrustreerd zijn. Ze zoeken toch regelmatig samenwering op met ZK en waren zich aan het 'openen' een aantal jaar geleden (tot Bush aan de macht kwam ging het eigenlijk best goed).
1 ding is zeker: Op de huidige manier gaat het land NOOIT veranderen. De vraag is dus of we dat willen.
Die Noord Koreanen kijken nu massaal op hun toetsenbord en bedenken zich dat het niet verder gaat dan F12....quote:Op maandag 1 april 2013 11:58 schreef sonnyspek het volgende:
Interessant die vliegtuigen. (F-22) Hoe zou Noord-Korea daarop reageren?
Ze vergeten hier even de volgende incidenten:quote:Op maandag 1 april 2013 11:44 schreef Aether het volgende:
Acties laatste 45 jaar:
http://www.bbc.co.uk/news/10129703
NORTH KOREAN ATTACKS
Jan 1967 - attacks South Korean warship near border, killing 39 sailors
Jan 1968 - commandos storm presidential palace in Seoul in a failed attempt to kill President Park Chung-hee
Jan 1968 - captures USS Pueblo - one crew member dies and 82 held hostage for 11 months
Dec 1969 - hijacks South Korean airliner taking dozens of passengers hostage
Oct 1983 - bombs hotel in Rangoon, Burma in failed attempt to kill South Korean President Chun Doo-hwan - 21 people die
Nov 1987 - bombs South Korean airliner, killing 115
Sept 1996 - sub carrying 26 troops disabled off South - some land in South sparking deadly manhunt
Mar 2010 - torpedoes Cheonan warship, 46 sailors killed
Die dikke zal nu wel stampvoetend de haren uit zijn kop staan te trekkenquote:Op maandag 1 april 2013 02:27 schreef Infection het volgende:
[..]
Waarschijnlijk een 1 april grap van Obama om te kijken hoe het met de humor van Kim Jong Un staat.
Dat ze een minister van 74 jaar oud aan stellen in oorlogstijd.quote:Op maandag 1 april 2013 12:59 schreef sonnyspek het volgende:
Reuters Top News@Reuters1m
North Korea re-appoints ex-premier Pak Pong-Ju, sacked in 2007, back to the post: KCNA #breaking
Wat betekent dit?
Dat dusquote:Op maandag 1 april 2013 00:04 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
NK mag dan wel in staat zijn tot het maken van een nucleaire explosie maar dit is in een zeer geconditioneerde omgeving. De technologie om de lading klein genoeg en per raket af te kunnen vuren hebben ze nog lang niet.
Neen, die is nog open. Ze hebben wel gedreigd de zone stil te leggen, maar vooralsnog functioneert het nog.quote:Op maandag 1 april 2013 12:33 schreef SeLang het volgende:
Hebben ze de activiteit in die industriele zone nu al stilgelegd? Zo niet dan
Hij wilde toch euthanasie doenquote:Op maandag 1 april 2013 13:07 schreef AbsurdHero het volgende:
[..]
Dat ze een minister van 74 jaar oud aan stellen in oorlogstijd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |