abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124826524
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 22:47 schreef fonkeymonkey het volgende:
Wat is deze Hitler groet ineens ? :')

Sieg Kim ?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
old skool war.. tsja wat moet je er mee

In de jaren 40 zou zoiets best indruk maken maar ik vind het eerder zielig dan dreigend.
  woensdag 3 april 2013 @ 10:49:05 #252
49558 1-of-6Billion
Up the shut fuck you must
pi_124826599
OK, hoe loopt dit af?

<speculatie>
Deze "gijzeling" duurt een paar dagen.
Z.Korea is het na ijverig diplomatiek overleg zat en gaat die 800 man op eigen houtje "bevrijden".
Ze komen door hevige weerstand niet tot Kaesong. De VS gaat ondersteunen.
NK schiet een raket af richting Seoul. (Land ergens in een buitenwijk)
14 dagen (conventionele) kruisraketten en luchtaanvallen maken kruimels van de N.Koreaanse luchtmacht.
China, Rusland en Japan veroordelen de agressie, maar blijven aan de zijlijn.
</speculatie>

affijn, ik weet het natuurlijk ook niet ;)
I follow you......but not on Twitter
pi_124826795
Onze (gekleurde) media spreken van een gijzeling. Dat is nogal een aantijging.

Wie weet is de realiteit wederom anders en valt het reuze mee.
  woensdag 3 april 2013 @ 11:05:17 #254
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_124827049
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 10:55 schreef Chooselife het volgende:
Onze (gekleurde) media spreken van een gijzeling. Dat is nogal een aantijging.

Wie weet is de realiteit wederom anders en valt het reuze mee.
nou ik zou zeggen bom erop
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_124827189
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 11:05 schreef HD9 het volgende:

[..]

nou ik zou zeggen bom erop
In jouw geval zou ik mezelf van elke mening onthouden.
  woensdag 3 april 2013 @ 11:13:06 #256
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_124827349
Noord Korea heeft laten weten de Zuid Koreanen de grens over te laten voor zo ver ik begrepen had. Alleen hebben ze geen tijdstip gegeven :)
Minds are like parachutes, they work best when open!
  woensdag 3 april 2013 @ 11:14:55 #257
395584 fonkeymonkey
HEREEEEEE IS MONKEY
pi_124827402
Wie heeft het in godsnaam over gijzeling :')

FOK! propaganda :')
"Do the monkey with me"
  woensdag 3 april 2013 @ 11:15:56 #258
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_124827438
De jonge geniale veldheer zal het toch niet in zijn hersens halen

quote:
wo 03 apr 2013, 11:04
China zeer bezorgd over Korea's

PEKING - China maakt zich „ernstige zorgen” over de oorlogsdreiging op het Koreaanse schiereiland.
Dat heeft de Aziatische grootmacht woensdag gezegd tegen de ambassadeurs van Noord- en Zuid-Korea en de Verenigde Staten.

China hoopt dat de partijen hun geschillen kunnen oplossen met gesprekken, aldus het Chinese ministerie van Buitenlandse Zaken. „
In de huidige situatie vindt China dat alle partijen kalm moeten blijven en zich terughoudend moeten opstellen”.
De Korea's en de VS moeten provocaties en andere acties die de situatie verergeren voorkomen, aldus China.

Noord-Korea heeft woensdag het zuiden de toegang ontzegd tot het industriėle complex Kaesong. Daar werken meer dan 50.000 Noord-Koreanen voor Zuid-Koreaanse bedrijven.
Meer dan 800 Zuid-Koreanen zijn nog in het complex in Noord-Korea.
pi_124827470
quote:
14s.gif Op woensdag 3 april 2013 10:49 schreef 1-of-6Billion het volgende:
OK, hoe loopt dit af?

<speculatie>
Z.Korea is het na ijverig diplomatiek overleg zat en gaat die 800 man op eigen houtje "bevrijden".
14 dagen (conventionele) kruisraketten en luchtaanvallen maken kruimels van de N.Koreaanse luchtmacht.
</speculatie>

Vraag me zomaar af waarom Japan aan de zijlijn zou blijven. Met de nieuwe regering daar wordt dat land wel assertiever. Ook steeds meer steun bij de bevolking om de wet te wijzigen die inzet van militairen mogelijk maakt.
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_124827579
Er is trouwens geen sprake van een gijzeling.

Zuid Koreanen mogen weliswaar het terrein niet meer in, maar er worden wel mondjesmaat mensen uit gelaten. Dus een gijzeling lijkt me wat overdreven.
Wel hebben een aantal Zuid Koreanen aangegeven dat ze graag op het terrein blijven, omdat ze bang zijn er anders niet meer in te komen.

BBC News

quote:
North Korea has stopped South Koreans from crossing the border to work at the jointly run Kaesong industrial zone, for the first time since 2009.

Seoul said about 800 South Koreans who had stayed overnight at the complex were being allowed to return.

Kaesong is a crucial revenue source for the North, which has not indicated how long the entry ban will last.

Pyongyang has threatened the South and the US in recent weeks, and has vowed to restart a mothballed nuclear plant.

The border into Kaesong is the last functioning crossing between the two Koreas, and the complex is the last significant symbol of co-operation

The industrial park is home to more than 120 factories that employ more than 50,000 North Koreans and several hundred managers from the South.

Permission is granted on a daily basis for workers to cross into the complex, where they can stay overnight.

More than 850 South Koreans were at Kaesong when the ban was announced.

The BBC's Lucy Williamson, at the border, says many of the South Koreans at the complex have decided not to return immediately because they fear they will not be allowed back in.

One South Korean worker who returned from the complex said some of his colleagues had been held up because they had no transport.

"Other people couldn't return because they were supposed to be taken home on trucks scheduled to carry supplies into North Korea, but the trucks couldn't get into the North," said the worker.

The South's Unification Ministry spokesman Kim Hyung-seok told reporters he wanted the ban to be lifted immediately.

"Ensuring the safety of our citizens is our top priority and the South Korean government will take necessary measures based on this principle," he said
pi_124827883
quote:
14s.gif Op woensdag 3 april 2013 10:49 schreef 1-of-6Billion het volgende:
OK, hoe loopt dit af?

<speculatie>
</speculatie>

NK speelt in ieder geval met vuur. Hoewel ik denk dat de VS niet zitten te wachten op een actieve rol in een eventueel gewapend conflict kan ZK het ook in zijn eentje wel aan. De omliggende grootmachten zullen wel 10x nadenken voordat ze hierbij betrokken raken, zeker nu China en Japan ook op gespannen voet met elkaar leven.
  woensdag 3 april 2013 @ 11:30:42 #262
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_124827944
quote:
99s.gif Op woensdag 3 april 2013 10:04 schreef Augustus_Thijs het volgende:

[..]

Wel jammer, erg mooie kist imho :7
:9
pi_124827952
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 11:29 schreef Septon het volgende:

[..]

...in een eventueel gewapend conflict kan ZK het ook in zijn eentje wel aan...
Niveau van FOK! vandaag de dag.

:')
  woensdag 3 april 2013 @ 11:34:10 #264
104871 remlof
Europees federalist
pi_124828067
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 11:14 schreef fonkeymonkey het volgende:
Wie heeft het in godsnaam over gijzeling :')

FOK! propaganda :')

Ik had het over een "de facto gijzeling", maar dat blijkt dus wel mee te vallen.
  woensdag 3 april 2013 @ 11:36:22 #265
395584 fonkeymonkey
HEREEEEEE IS MONKEY
pi_124828138
quote:
7s.gif Op woensdag 3 april 2013 11:34 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik had het over een "de facto gijzeling", maar dat blijkt dus wel mee te vallen.
Als dat zou gebeuren fiiiiiiiiiiiiew
bommetjeeeeeeeeeee
"Do the monkey with me"
  woensdag 3 april 2013 @ 11:40:00 #266
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_124828268
Sowieso zal een oorlog tussen noord en zuid zo lang mogelijk uitgesteld worden. Ontzettend veel mensen hebben familie aan de andere kant van de grens!
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 3 april 2013 @ 11:42:18 #267
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_124828344
quote:
7s.gif Op woensdag 3 april 2013 11:34 schreef remlof het volgende:

[..]

valt heel heel erg mee zelfs ... dit komt van CNN

quote:
The North said it would continue to let people leave the zone.
Hundreds of workers rotate in and out of Kaesong each day in a series of scheduled entries and exits. Many of them stay there for several nights.
A total of 484 workers were registered Wednesday to enter the complex, the ministry said, and 446 were registered to leave.
During the late morning and early afternoon exit windows, only a trickle of workers was seen returning to South Korea from Kaesong, far fewer than the scores who were registered to leave at those times.
South Korean authorities didn't immediately provide an explanation for the discrepancy, saying the individual companies decide when to send workers back.
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_124828491

Dat zie je toch ook niet dagelijks overvliegen :+
  woensdag 3 april 2013 @ 11:52:29 #269
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_124828671
Dat lijkt me meer een luchtshow dan een serieuze oefening.
  woensdag 3 april 2013 @ 11:59:03 #270
321470 StefannPSV
Newcastle United
pi_124828868
quote:
10s.gif Op woensdag 3 april 2013 11:52 schreef Nibb-it het volgende:
Dat lijkt me meer een luchtshow dan een serieuze oefening.
Ja, want als het wel een oefening was dan vlogen ze iets slordiger.
  woensdag 3 april 2013 @ 11:59:37 #271
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_124828885
Vooral hoger.
  woensdag 3 april 2013 @ 12:03:22 #272
49558 1-of-6Billion
Up the shut fuck you must
pi_124828982
quote:
99s.gif Op woensdag 3 april 2013 11:17 schreef Augustus_Thijs het volgende:

[..]

Vraag me zomaar af waarom Japan aan de zijlijn zou blijven. Met de nieuwe regering daar wordt dat land wel assertiever. Ook steeds meer steun bij de bevolking om de wet te wijzigen die inzet van militairen mogelijk maakt.
Japan heeft er helemaal geen baat bij om daar vuile handen te maken. Pas als er weer een soort van VN vs N.Korea oorlog ontstaat, dan misschien...
I follow you......but not on Twitter
pi_124829325
Vorige week las ik dit:

quote:
The Kaesong Industrial Complex, located just across the northern side of the border, is staffed by South and North Koreans. It can’t function without Pyongyang’s daily okay. If the North suddenly shuts down Kaesong at some point, watch out. But as long as it’s still running, as it has been throughout the provocations and tensions of the last few weeks, we can probably – probably — assume that North Korea is not actually planning to launch a war.
http://www.washingtonpost(...)-bluffing-about-war/

Die Kim speelt met vuur.
pi_124829543
Mooi dat het hele Westen door de media bang wordt gemaakt met een oorlog die ieder moment kan uitbreken, terwijl de Z-Koreanen zich eigenlijk nauwelijks zorgen maken en gewoon doorgaan met hun dagelijkse leven.
Ja, ik generaliseer.
  woensdag 3 april 2013 @ 12:23:38 #275
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_124829595
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 12:22 schreef Northside het volgende:
Mooi dat het hele Westen door de media bang wordt gemaakt met een oorlog die ieder moment kan uitbreken, terwijl de Z-Koreanen zich eigenlijk nauwelijks zorgen maken en gewoon doorgaan met hun dagelijkse leven.
er komt een moment dat die Kim zo gek is gemaakt dat ie echt een stel raketten gaat afschieten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')