Hoelaat was je vanplan te vertrekken? en rij je meteen na de 300 weer naar huis?quote:Op maandag 25 maart 2013 13:31 schreef kaasplankje het volgende:
Oh Janatwork: Als je mee wilt rijden naar Maastricht laat maar weten. Ik kijk vandaag of morgen even of ik B&B doe of toch tipi meuren. Voorkeur gaat wel uit naar wat comfort met die koude. Ik heb geen vet weetje.
ben ik helemaal met je eens. Een fiets hoort een diamand frame te hebben, want al het andere is gewoon design en geen verbetering. En ook die BMC Teammachine ziet er in een grote maat net uit als een kinderfiets. Not my piece of cake.quote:Op maandag 25 maart 2013 19:24 schreef kaasplankje het volgende:
Oh, en Buzz, niet iedere fiets die ik niet kan betalen is lellijk hoor, ik houd niet van die kromme buizen. Eigenlijk alles wat afwijkt van de diamantvorm vind ik niet mooi.
Klopt, voor mannen (vrouwen 230).quote:Op maandag 25 maart 2013 09:11 schreef Tommeke het volgende:
[..]
De stelregel is 220 minus je leeftijd. Alleen is dat natte vinger werk. Ik ben 26 maar krijg m'n hartslag makkelijk boven de 200.
Das vrij laag. Die van mij zit rond de 50-55 ofzo.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 00:31 schreef forty-two het volgende:
[..]
Klopt, voor mannen (vrouwen 230).
Mensen die aan duurtraining doen kunnen door de inspanningen die ze leveren vaak hogere maximum hartslagen registreren. Ik heb vorig weekend tijdens de meet een meting gedaan van 4 slagen boven mijn maximum. Hetzelfde geldt trouwens voor de hartslag in rust, mijn laagste hartslag die ik ooit geregistreerd heb was vorig jaar en kwam uit op 41 (met grote regelmaat zit ik rond de 45 á 47). Ik vraag me af of dat niet erg laag is... Hoe zit dat bij jullie?
weet ik nog niet, ik denk na het avondeten rijden, maar kan evt. ook ervoor. Na de 300km wel eten in Maastricht en dan direct huiswaarts.quote:Op maandag 25 maart 2013 23:00 schreef janatwork het volgende:
[..]
Hoelaat was je vanplan te vertrekken? en rij je meteen na de 300 weer naar huis?
Genoteerd, thanksquote:Op dinsdag 26 maart 2013 07:05 schreef kanovinnie het volgende:
Kees, dirk visbeek krommenie. Ben tot nu toe altijd goed geholpen.
Poseer jij dan voor de foto's?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 07:36 schreef kaasplankje het volgende:
Begin je eigen fietsshop Kees, gat in de markt. Webshop eraan vast, inkoop door eentwee laten doen.
Zo ken ik er dus nog legio hier in de regio, al zijn ze bij De Wit niet allemaal zo. Als je nog erger wilt moet je een keer bij Presto (Oostzaan) en Piet De Jongh (Purmerend) naar binnen. Alsof het een straf is dat ze hun klanten te woord moeten staan.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:22 schreef kanovinnie het volgende:
En als je graag te veel betaald en chagerijnig personeel wilt: Piet de Wit te Wormer.
Je was zeker ook al schaatsend het ijsselmeer overgestoken en met dat frame over je schouders weer teruggeschaatst?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:06 schreef Tommeke het volgende:
Ik ben een paar jaar terug bij Fietsshop Uitgeest geweest. Om een frame te kopen. Er lag 40 cm sneeuw en het OV. lag ongeveer plat.
Die kerel stond raar te kijken toen ik aan kwam shoppen. Heb toen een mooie prijs betaald en was aardig geholpen.
Over de prijs wilde hij niet onderhandelen, wat ook logisch was: 350 euro voor een nieuw frame.
Ik kreeg wel een gratis stuurpen in de juiste lengte erbij.
Heb nog een complete bottom bracket in voorraad liggen, maar thanks voor het aanbod. Probleem is dat er 2 scheuren in de as zelf zitten.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:10 schreef Gripper het volgende:
Jo Kees, probleem met jouw crank zit m toch in het crankstel zelf? Ik heb hier nog een set FSA gossamer lagercups (Mega-Exo 7000 serie) liggen, volgens mij had jij dat crankstel. Mocht je ze nog eens kunnen gebruiken...
Zijn mij destijds verkeerd meegegeven door Mantel, en toen ik ze een paar weken later wilde gaan monteren bleek dat de cups net ietsje dikker zijn dan MegaExo 8000, wat ik nodig heb voor m'n SL-K force crankstel. Mn trapas stak daardoor links niet ver genoeg uit de cup, en als je de crank er op draaide liep het allemaal wel heel stroef.
Omdat het al gemonteerd was geweest wilden ze het niet terugnemen, dus het ligt nu maar een beetje in m'n voorraadlade in de schuur
maar je koopt toch tegenwoordig op elke hoek van de straat zo'n gossamer crankstel, schuift m erin (wel even tuffen van tevoren) en dan aan de andere kant de linkercrank erop draaien + loctite? En dan lekker weer fietsen?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:19 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Heb nog een complete bottom bracket in voorraad liggen, maar thanks voor het aanbod. Probleem is dat er 2 scheuren in de as zelf zitten.
Ja, inderdaad! heb vanmiddag in de zon en uit de wind heel lekker in een shirtje zitten lunchenquote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:29 schreef kaasplankje het volgende:
Vandaag best lekker fietsweer geworden, nog wel veel wind maar strakblauw en minder koud. Jeuj.
Had ik al lang gedaan, maar krijg nu een compleet nieuwe set ter garantie, en dat is me het wachten wel waard als krentje.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:47 schreef Gripper het volgende:
[..]
maar je koopt toch tegenwoordig op elke hoek van de straat zo'n gossamer crankstel, schuift m erin (wel even tuffen van tevoren) en dan aan de andere kant de linkercrank erop draaien + loctite? En dan lekker weer fietsen?
http://www.marktplaats.nl(...)code=3434&distance=0
of nieuw:
http://www.wielersport-expert.nl/fsa-gossamer-crankstel-34-50
Die FM's noem ik altijd de ons-kent-ons fietsenmakers waar je eerst minstens een dure racefiets gekocht moet hebben voordat je er ook maar aan mag gaan denken om tot dee inner-circle te gaan behoren. Zolang je niet tot de innercircle behoort, betaal je altijd de hoofdprijs. Om de korting van de koffieleutende innercircle te financieren.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:35 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Zo ken ik er dus nog legio hier in de regio, al zijn ze bij De Wit niet allemaal zo. Als je nog erger wilt moet je een keer bij Presto (Oostzaan) en Piet De Jongh (Purmerend) naar binnen. Alsof het een straf is dat ze hun klanten te woord moeten staan.
Neuh, hij had eerst een uitreisvisum aangevraagd om Grun uit te mogen.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:11 schreef Gripper het volgende:
[..]
Je was zeker ook al schaatsend het ijsselmeer overgestoken en met dat frame over je schouders weer teruggeschaatst?
Lijkt me een goed idee.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:05 schreef kanovinnie het volgende:
Marco, Pritt, Kees, rvnh samen fietsen? Opstappen in Oostzaan?
Daar reken ik ook op ja. En kees gaat op zijn MTB want ik zie het niet gebeuren dat zijn racefiets dan al opgelapt is. Misschien ben ik nog wel de snelstequote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:25 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Verbazend. MarcoD houd je wel bij denk ik, die heeft nl. alleen nog maar in D1 getraind.
Scheelt elkaar niet zoveel als je het vergelijk met hoe ik vanmorgen ben gefietst dan is het via pont bij nauerna (buitenhuizen) kleine kilometer langer. Maar zoals ik vanmorgen gefietst ben is het kortst hoewel ik volgens mij nog wat kan afsnijden in Amsterdam centrum, maar of je dan kan doorfietsen??quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:12 schreef kanovinnie het volgende:
Waarom fiets jij trouwens door het centrum van a'dam en dan nog door zaandam? Is onder a'dam door en dan via de haarlemmerringdijk en het pontje bij nauerna niet sneller?
Haha, zal eens wat meer d2/d3 in gaan bouwen.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:25 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Verbazend. MarcoD houd je wel bij denk ik, die heeft nl. alleen nog maar in D1 getraind.
Vergeet niet dat ik de week ervoor de AGR heb gefietst dat in combinatie met die supercompensatiequote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:27 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Daar reken ik ook op ja. En kees gaat op zijn MTB want ik zie het niet gebeuren dat zijn racefiets dan al opgelapt is. Misschien ben ik nog wel de snelste![]()
En als Pritt sneller denkt te zijn.... Vorig jaar heb ik ook al 15 minuten lang ongemerkt in zijn wiel gefietst![]()
Eigenlijk kan dit niet fout gaan.
Das nie waar. Vorig jaar zeker 5 a 10 km in zijn wiel gereden.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:31 schreef kaasplankje het volgende:
Pritt zit alleen in jouw wiel, die neemt niet over.
Hmmm, zal ff kijken. Misschien weet ik nog wel wat.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:34 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Scheelt elkaar niet zoveel als je het vergelijk met hoe ik vanmorgen ben gefietst dan is het via pont bij nauerna (buitenhuizen) kleine kilometer langer. Maar zoals ik vanmorgen gefietst ben is het kortst hoewel ik volgens mij nog wat kan afsnijden in Amsterdam centrum, maar of je dan kan doorfietsen??
Neuh, doe ik altijd ter plekke.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:37 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Vergeet niet dat ik de week ervoor de AGR heb gefietst dat in combinatie met die supercompensatie
Heb jij je al wel ingeschreven?
Dat nooit. Marco schijnt dan koning D1 te zijn, maar jij bent de keizerquote:
muzas styliequote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:49 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Helaas, ik heb ook enkele totaal onverantwoorde uitspattingen gehad dit jaar.
Sterker nog ik begon met trainen met een 1,5 uur in het rood.
Je zei laatst dat de zones waren geschat. Dit blijkt wel want echt in het rood hou je maar een paar minuten vol en zeker geen 1,5u. Zal D2 geweest zijn.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:49 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Helaas, ik heb ook enkele totaal onverantwoorde uitspattingen gehad dit jaar.
Sterker nog ik begon met trainen met een 1,5 uur in het rood.
[ afbeelding ]
WTF oksel :-|quote:Op dinsdag 26 maart 2013 20:21 schreef Oksel het volgende:
50 minuten interval / krachttraining gedaan in 't bos. Op de loopschoenen, wel te verstaan. Zandheuvels op rennen, opdrukken, kniebuigingen, sprinten, lopen. Ja ja.
Het is maar net hoe specifiek je het wil maken. Normaal is D3 onder en boven omslagpunt. Ik deel het dan nog op met de genoemde reden hierboven.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 20:39 schreef kanovinnie het volgende:
Dus als ik het goed heb is zelfs D3 geen D3?
Op zitvlees (doefiets) werken ze met:quote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:02 schreef Patroon het volgende:
[..]
Het is maar net hoe specifiek je het wil maken. Normaal is D3 onder en boven omslagpunt. Ik deel het dan nog op met de genoemde reden hierboven.
185 is vrij normaal hoor. Ik heb D1, D2, D3, W en max. Max is van 194 naar 205. Weerstand boven omslagpunt. D3 er net onder. Komt op zelfde neer als Doefiets. Alleen is weerstand opgedeeld in weerstand en max. Net boven omslagpunt is anders dan tegen max hartslag aanrijden.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:11 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Op zitvlees (doefiets) werken ze met:
-Herstel
-D1
-D2
-D3
-Weerstand
En als ik het goed heb gaat D3 bij hun tot het omslagpunt en Weerstand boven het omslagpunt, ik heb inderdaad op andere sites ook gezien dat de verschillende zones weer verder werden opgedeeld.
Ik heb trouwens mijn omslagpunt al iets hoger gezet, als ik die waardes van hierboven mag geloven zal mijn omslagpunt rond de 185 hangen?, ik vond/vind dat vrij hoog maar misschien klopt het ook wel beter, inderdaad ook omdat ik dat toch vrij lang vol kan houden.
Je kan ook de combi doen, veel trainen en weten wat je doet. Daarbij wil ik zeggen dat ik van blokken D3 mentaal heel wat sterker wordt dan enkel uren gewoon fietsen. Kom mezelf dan echt tegen. Waarom doe je zelf eigenlijk niet mee? Of zien we dan een bolle wijdbeense fietser op een BMC?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:49 schreef buzz1291 het volgende:
Ik heb het bruine vermoeden, al hoop ik het tegendeel, dat een paar van die zo gefocuste D123 ers zich straks op een geweldige manier in de Marmotte of 3 Ballons gaan tegenkomen als het op mentale hardheid aan gaat komen. Voor mij is trainen nog steeds een kwestie van kilometers maken en kilometers maken, en of dat nu in A99 of D1 gebeurt zal me een worst wezen. Fietsen mot je en gewoon je hartslag een beetje in de gaten houden. Maar met al die pseudo wetenschappelijke blokjes van 10 minuten dit en 10 minuten dat kom je er echt niet! Mark my words.
Haha dat gaat tegenvallen. Kijk voetbal. Hou maar snel weer op over hartslagen. Gewoon keihard rammen. Of het nou in D1 of D94 is, maakt niet uit.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:50 schreef kanovinnie het volgende:
*popcorn pakt en klaar gaat zitten voor een discussie tussen prof P.A. Patroon en Goeroe Barend Uzz.
Heuvels zijn zijn vrienden nietquote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:51 schreef Patroon het volgende:
[..]
Je kan ook de combi doen, veel trainen en weten wat je doet. Waarom doe je zelf eigenlijk niet mee? Of zien we dan een bolle wijdbeense fietser op een BMC?
"De bergen zijn al jaren mijn vriend niet meer"quote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:49 schreef buzz1291 het volgende:
Ik heb het bruine vermoeden, al hoop ik het tegendeel, dat een paar van die zo gefocuste D123 ers zich straks op een geweldige manier in de Marmotte of 3 Ballons gaan tegenkomen als het op mentale hardheid aan gaat komen. Voor mij is trainen nog steeds een kwestie van kilometers maken en kilometers maken, en of dat nu in A99 of D1 gebeurt zal me een worst wezen. Fietsen mot je en gewoon je hartslag een beetje in de gaten houden. Maar met al die pseudo wetenschappelijke blokjes van 10 minuten dit en 10 minuten dat kom je er echt niet! Mark my words.
Zo is dat. Laat die ouwe Buzz maar zeuren.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:56 schreef MarcoD het volgende:
Ik ga ook nog wel een keer die wegtest doen, als het een beetje windstil is.
En buzz, kilometers maak ik genoeg en mentaal zit het ook wel goed.
Wel alleen hè! Het mag best een beetje pijn doenquote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:56 schreef MarcoD het volgende:
Ik ga ook nog wel een keer die wegtest doen, als het een beetje windstil is.
Uiteraardquote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:07 schreef Gripper het volgende:
[..]
Wel alleen hè! Het mag best een beetje pijn doen
quote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:56 schreef MarcoD het volgende:
Ik ga ook nog wel een keer die wegtest doen, als het een beetje windstil is.
En buzz, kilometers maak ik genoeg en mentaal zit het ook wel goed.
quote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:58 schreef Gripper het volgende:
[..]
"De bergen zijn al jaren mijn vriend niet meer"
Zo zo, ik zei toch een paar, en niet allemaal. Maar zijn er hier nu een paar die zich aangesproken voelen? Wat mij betreft is het voor jullie allemaal going for gold, en een diepe buiging voor ieder die dat haalt. Ik heb het in ieder geval nog nooit gepresteerd, Nee ook geen zilver, maar heb altijd wel heel veel genoten van de 3 x dat ik de Marmotte gereden, en uitgereden! heb.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:04 schreef Patroon het volgende:
[..]
Zo is dat. Laat die ouwe Buzz maar zeuren.
Je hebt mij niet zo snel op de kast hoorquote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:15 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Zo zo, ik zei toch een paar, en niet allemaal. Maar zijn er hier nu een paar die zich aangesproken voelen? Wat mij betreft is het voor jullie allemaal going for gold, en een diepe buiging voor ieder die dat haalt. Ik heb het in ieder geval nog nooit gepresteerd, Nee ook geen zilver, maar heb altijd wel heel veel genoten van de 3 x dat ik de Marmotte gereden, en uitgereden! heb.
Niet zo happen ouwequote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:09 schreef buzz1291 het volgende:
Kijk Patroon, allereerst zou je dan een redelijk gesoigneerde eind veertiger van 84 kg bij 188 cm redelijk strak in het pak op de fiets zien zitten die jou alleen maar aanhet linke ballen was. En waarom ik niet mee doe? Is nu veel te hoog gegrepen voor mij. Ik kan op het vlakke redelijk mee, in het Vlaamse heuvelland rij ik aardig omhoog en zodra er keien opduiken, rijdt echt niemand mij er af. Maar het hooggebergte? Daar heb ik gewoon geen tijd voor om voor te trainen en daarop te focussen. (afgelopen weken werken in Duitsland, Turkije, Frankrijk en deze week in Roemenie, en de maand Januari was ik in Azie en Amerika voor vakantie en werk).
20 jaar geleden was dat allemaal een beetje anders met 4 of 5 Franse cyclo sportieven in het jaar, maar nu ben ik al blij als ik op 1 mei de 160 km versie van Mons-Chimay-Mons in een fatsoenlijke tijd kan uitrijden en daarna "focus" ik wellicht nog wel op de Mergelheuvelland tweedaagse. Meer fiets hoogtepunten zullen het niet worden dit jaar.
Maar ik begrijp je enthousiasme wel hoor, als je nog nooit met 5000 man aan de start gestaan hebt. En dan bedoel ik niet de 11 steden tocht. Alleen is het niet zo leuk als er voor de top van de Croix de Fer er je zo'n duizend voorbij gereden zijn. Maar als je goed bent, dan raap je er onderweg gegarandeerd wel weer 500 van op. En onthou maar, niets zo leuk als je weer een auto de Galibier op ziet rijden met een fiets achterop en een overmoedige fietser in vol ornaat op de bijrijders plaats ziet zitten terwijl jij gewoon nog lekker naar boven aan het stoempen bent. Maar weet wel dat bij zulke ritten echt iedereen verschrikkelijk zit af te zien.
https://www.strava.com/activities/25467579quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:24 schreef kanovinnie het volgende:
Goud gaat er gewoon komen, zei ome Gripper met zijn grote mond.
Als je het red, respect. Maar onthoud, hoogmoed komt voor de val.
Alleen hopen is niet genoeg kano. Je moet er in je hart ook zelf in geloven!quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:33 schreef kanovinnie het volgende:
Ik hoop van harte dat je het haalt hoor.![]()
Mijn snelste tijd was 10:14 en dat was nog over de Croix de Fer met dat geitepad naar beneden. Tegenwoordig rijden ze dacht ik over de Glandon naar Sait Etienne de Cuine en dan rechtsaf totaan St Jean de Maurienne om daar de oorspronkelijke route weer op te pakken. Lekker aantal valsplat km's omhoog door dat dal met altijd wind tegen en dan die muur van een Telegraph die ineens opduikt.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:21 schreef Patroon het volgende:
Wat voor tijden heb je gereden Buzz?
Ik lees graag je ervaring.
Dat dus. Op een gegeven moment komt het erop aan hoe het tussen de oren zit.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:49 schreef buzz1291 het volgende:
Ik heb het bruine vermoeden, al hoop ik het tegendeel, dat een paar van die zo gefocuste D123 ers zich straks op een geweldige manier in de Marmotte of 3 Ballons gaan tegenkomen als het op mentale hardheid aan gaat komen. Voor mij is trainen nog steeds een kwestie van kilometers maken en kilometers maken, en of dat nu in A99 of D1 gebeurt zal me een worst wezen.
We zijn er een volle week, en op dinsdag of woensdag doen we gewoon de complete ronde. Daarna nog 2 dagen met de pootjes omhoog chillen voor de tentquote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:37 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
gewoon de route in je hoofd hebben, dus weten wat er na ieder bocht komt, en gaan!
Mijn Pronostiek:quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:45 schreef kanovinnie het volgende:
Ik denk dat onze frommage de rapste tijd gaat neerzetten. Ik durf daar wel een 10centje op te zetten.![]()
Nou Grip als je eindtijd 8:20 is en je reed daar in dat dal daar achter de Croix de Fer met 20 gemiddeld en stel dat je daar in grupetto gemiddeld 10 km harder rijdt, win je 24 minuten op die 24 Km. En een deel verlies je gewoon weer als je na 160 of 170 km die Alp op rijdt in vergelijk met je snelste tijd de Alp op. Dus met een beetje geluk, of pech win je per saldo niet meer dan 16 tot 18 minuten. Dat zou dus betekenen dat je nogal wat harder moet klimmen om die andere 20 minuten te winnen want ik neem niet aan dat je nu als een natte krant afdaalt, dus daar zal je niet veel winst behalen.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:31 schreef Gripper het volgende:
[..]
https://www.strava.com/activities/25467579
7,5 uur rijtijd over het rondje ex. de beklimming van de Alpe. Straks heb ik daar 8.20 de tijd voor, en op een goeie dag kost de Alpe me een uurtje, dus het zal nog iets sneller moeten.
Maar ik reed m afgelopen oktober ook helemaal alleen, en met fikse tegenwind op sommige stukken. Dus er is zeker nog veel tijd te winnen, zeker als je straks in juli een goeie snelle groep vindt in de vlakke dalen tussen de glandon en de Croix de fer. Daar reed ik met tegenwind nog geen 20 km/u
Dus ik heb er wel vertrouwen in ja
Zou mooi zijn als wij het in een onderling duel mogen uitvechten op de Alp d'huez. Alleen trek ik dan het liefste aan het langste eind.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:49 schreef Gripper het volgende:
[..]
Mijn Pronostiek:
Kaas 1 in 7,5 uur <
Grip 2 in 7.45 uur (goud is 8.13)
Patroon 3 en nipt goud in 7.52 en 30 sec (voor hem is goud 7.53)
Yep, ga lekker profiteren van een groepje. Ga van te voren goed de route uitstippelen zodat ik niet voor verrassingen kom te staan. Bedankt voor het advies!quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:37 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Mijn snelste tijd was 10:14 en dat was nog over de Croix de Fer met dat geitepad naar beneden. Tegenwoordig rijden ze dacht ik over de Glandon naar Sait Etienne de Cuine en dan rechtsaf totaan St Jean de Maurienne om daar de oorspronkelijke route weer op te pakken. Lekker aantal valsplat km's omhoog door dat dal met altijd wind tegen en dan die muur van een Telegraph die ineens opduikt.
Gewoon die dag een beet associaal doen en je lekker in een groep verstoppen daar waar je winst kunt boeken in dat dal en vanaf de Lautaret tot aan Bourg waar het altijd veel te hard gaat met veel vals plat naar beneden en af en toe een gemeen klimmetje tussendoor. Die Alp kom je wel op, en wordt het erg zwaar dan kun je in iedere bocht over de vlakke buitenkant een paar tellen rust pakken. En niet te veel over nadenken, gewoon de route in je hoofd hebben, dus weten wat er na ieder bocht komt, en gaan!
D'r is nog wel wat werk te doen ja... Van 77-78 kg naar onder de 75 kg, bij hetzelfde vermogen natuurlijk.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:04 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nou Grip als je eindtijd 8:20 is en je reed daar in dat dal daar achter de Croix de Fer met 20 gemiddeld en stel dat je daar in grupetto gemiddeld 10 km harder rijdt, win je 24 minuten op die 24 Km. En een deel verlies je gewoon weer als je na 160 of 170 km die Alp op rijdt in vergelijk met je snelste tijd de Alp op. Dus met een beetje geluk, of pech win je per saldo niet meer dan 16 tot 18 minuten. Dat zou dus betekenen dat je nogal wat harder moet klimmen om die andere 20 minuten te winnen want ik neem niet aan dat je nu als een natte krant afdaalt, dus daar zal je niet veel winst behalen.
Met de oude route was de vuistregel altijd dat de tijd die je nodig had om in Valloire te komen, je die ook nog eens nodig had om te finishen. En bij mij klopte dat altijd heel aardig, maar dan moest je je vanaf de Lautaret door over enthousiasme niet opblazen.
Succes!
Dat lijkt me nu net helemaal FOUT! Die hele ronde rijden, zelfs zonder de Alp, hakt er behoorlijk in en als het niet helemaal lekker loopt neem je dat toch mee.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:44 schreef Gripper het volgende:
[..]
We zijn er een volle week, en op dinsdag of woensdag doen we gewoon de complete ronde. Daarna nog 2 dagen met de pootjes omhoog chillen voor de tent
Mijn ervaring leert mij dat ik zaterdag t/m dinsdag lekker train, woensdag nog een rustige rit van +/-2uren en dan woensdagmiddag en donderdag rust en vrijdag 1uurtje losfietsen. Dan ben ik zaterdags op zijn best. Dus dinsdag de laatste serieuze inspanning.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:18 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat lijkt me nu net helemaal FOUT! Die hele ronde rijden, zelfs zonder de Alp, hakt er behoorlijk in en als het niet helemaal lekker loopt neem je dat toch mee.
Ik heb goede ervaringen met:
dag 1: Rondje Bourg - Sechillenne - Valbonais (pauze) - Col d'Ornon
dag 2: Beklimmen Croix de Fer, lunchen op de top en omdraaien
dag 3: Bourg - Lautaret, lunchen op de top, terug en onderweg even LA naar Les Deux Alpes
dag 4: Volledige route met de auto
dag 5: Pootjes omhoog
dag 6: La Marmotte voor het echie
Maar dit is zo anders. Een autorit van 10 uur en dan een week op een camping matje met optrekkend vocht slapen is wat anders dan een week in je eigen mandje achter kaap kont slapen.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:20 schreef Patroon het volgende:
[..]
Mijn ervaring leert mij dat ik zaterdag t/m dinsdag lekker train, woensdag nog een rustige rit van +/-2uren en dan woensdagmiddag en donderdag rust en vrijdag 1uurtje losfietsen. Dan ben ik zaterdags op zijn best. Dus dinsdag de laatste serieuze inspanning.
Waar heb jij het nu weer over, analyse dit en datquote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:26 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Maar dit is zo anders. Een autorit van 10 uur en dan een week op een camping matje met optrekkend vocht slapen is wat anders dan een week in je eigen mandje achter kaap kont slapen.
En uiteraard moet je doen wat je zelf het beste vind. Maar je analyse klopt niet. dat leg ik je morgen wel uit. Ik ga nu pitten. Hoi!
Jonguh, ik bedoelde alleen maar te zeggen dat met een 10 uur autorit op zaterdag, een hele ronde op dinsdag gewoon teveel c.q. te vroeg is, als je tenminste die woensdag, donderdag en vrijdag je eigen rij en rust schema aan wilt houden. Good night!quote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:29 schreef Patroon het volgende:
[..]
Waar heb jij het nu weer over, analyse dit en dat![]()
Ik heb het gewoon over mijn eigen ervaring met mijn recuperatie vermogen. Mijn ervaring met koersen heeft mij geleerd, dat ik op het beste ben als ik 2/3 dagen van te voren een tandje terugschakel. Hoe kan jij, zonder dat je me kent, nou zeggen dat mijn eigen ervaring met mijn eigen lichaam niet klopt?
ps: je schema wat je hierboven hebt neergezet, komt op hetzelfde neer, waarop je op woensdag nog een rit maakt, wat ik ook doe met die 2uren. Je volledige route in de auto op donderdag (dus rust) en vrijdag rust is komt op het zelfde neer als mijn voorbereiding.
Wie zegt dat ik op dinsdag de hele ronde wil rijden? Ben niet zo gek als Gripperquote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:35 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Jonguh, ik bedoelde alleen maar te zeggen dat met een 10 uur autorit op zaterdag, een hele ronde op dinsdag gewoon teveel c.q. te vroeg is, als je tenminste die woensdag, donderdag en vrijdag je eigen rij en rust schema aan wilt houden. Good night!
Wat denk je van de top-iedereen-die-'m-uitrijd?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:09 schreef Patroon het volgende:
[..]
Zou mooi zijn als wij het in een onderling duel mogen uitvechten op de Alp d'huez. Alleen trek ik dan het liefste aan het langste eind.
Avonds moeten we de top 3 maar ff huldigen op de camping
Dat denk ik wel jaquote:Op woensdag 27 maart 2013 09:28 schreef KolonelBroodje het volgende:
Hiep hoi waarschijnlijk het weekend van 27 april naar de ardennen stavelot, dat wordt leuk klimmen
dat denk ik ook wel. kaas is namelijk enige prof op dit forum.. dus hij moet zich schamen als hij niet eerste is.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:45 schreef kanovinnie het volgende:
Ik denk dat onze frommage de rapste tijd gaat neerzetten. Ik durf daar wel een 10centje op te zetten.![]()
Hier al dagen zon. Het is alleen een beetje koud maar in iedergeval beter dan regen. Hup die fiets op jij, dat ding is om te gebruiken. Dat beetje zout valt wel mee..quote:Op woensdag 27 maart 2013 09:35 schreef the_critic het volgende:
en het weer is toch gvd gewoon om te janken.. [Upd] Nog zeker 2 weken kutweer
Wanneer kunnen de handschoenen en overschoenen eindelijk de kast in?!
Ja, alleen leggen jullie daar wel een enorme druk op de schouders. Moet het allemaal gaan waar maken hé?quote:Op woensdag 27 maart 2013 09:34 schreef the_critic het volgende:
[..]
dat denk ik ook wel. kaas is namelijk enige prof op dit forum.. dus hij moet zich schamen als hij niet eerste is.
(verdient zijn geld met fietsen, is dus prof)
Hoi ik kom uit veendam (provincie groningen) en ben 17 jaar, vorig jaar heb ik bij de junioren gefietst, maar ben er mee gestopt omdat ik nietgenoeg meer kon trainen omdat ik met school zit en 20a 30 uur per week werk.quote:Op woensdag 27 maart 2013 09:33 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dat denk ik wel ja![]()
Stockeu, cote de Wanne, rondom het F1 circuit... Genoeg te doen daar!
Welkom en stel je ff voor btw
Dat zo mooi in mijn schema passen, dus ik rij graag met je mee. Details even via pm doen?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 07:42 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
weet ik nog niet, ik denk na het avondeten rijden, maar kan evt. ook ervoor. Na de 300km wel eten in Maastricht en dan direct huiswaarts.
Die tijden komen echt wel weer. Voor nu moet je het maar doen met het weer zoals het komt, en er dus ook niet over zeuren, want er verandert niks aan. Profs die 250 km in de gierende sneeuw moeten fietsen, die hebben het zwaar. Als ik hier uit het raam kijk is het trouwens strakblauw, waait het amper meer, en dus fantastisch fietsweer!quote:Op woensdag 27 maart 2013 09:53 schreef the_critic het volgende:
Ooh, ik ga vandaag ook wel fietsen... maar zoals ik zeg. Zou graag weer eens met blote handen fietsen en de warme lucht in mijn gezicht voelen ipv schrale steken van de koude wind
quote:Op woensdag 27 maart 2013 10:07 schreef MCH het volgende:
Komt er nog een Radioshack meeting in Tecklenburg in mei?
We zouden toch als wannabe profs gaan fietsen in onze massaal bestelde afgeprijsde shirts van Radioshack.quote:
Welke datum in mei?quote:Op woensdag 27 maart 2013 10:14 schreef MCH het volgende:
[..]
We zouden toch als wannabe profs gaan fietsen in onze massaal bestelde afgeprijsde shirts van Radioshack.
Broezen! pom pom pomquote:Op woensdag 27 maart 2013 10:00 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Hoi ik kom uit veendam (provincie groningen) en ben 17 jaar, vorig jaar heb ik bij de junioren gefietst, maar ben er mee gestopt omdat ik nietgenoeg meer kon trainen omdat ik met school zit en 20a 30 uur per week werk.
Nu train ik vaak alleen of met wat vrienden als het mooi weer is.
Voor verdere vragen, vraag maar
Wat een fantastische kerel was dat zeg, die oud voetballerquote:
http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/218988quote:
Kijk, kaas zal trots zijn!quote:Op woensdag 27 maart 2013 11:48 schreef KolonelBroodje het volgende:
Verder wil ik jullie bedanken, door jullie heb ik nu sinds een weekje ook de strava app.
Als ik thuis ben zal ik wel even mijn routes van de afgelopen week posten. Ik zit nu namelijk in de auto van bataviastad weer terug naar huis
Bij Cyclingboy past het niet in zijn schema en die zou dan op de tandem moeten want ik zie hem niet allen die alpe afrijden.quote:Op woensdag 27 maart 2013 10:48 schreef kanovinnie het volgende:
Waarom doen jij en cyclingboy niet mee? Zijn er iig 2 waar goud zeker is
Saampjes op de tandem geen optie?quote:Op woensdag 27 maart 2013 11:54 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Bij Cyclingboy past het niet in zijn schema en die zou dan op de tandem moeten want ik zie hem niet allen die alpe afrijden.
In mijn geval, ik heb eens cyclo's gereden maar ben er niet van en heb nu ook wedstrijden.
Ik denk dat de afdalingen van de glandon en de galibier trickier zijn dan die brede 2,5 baansweg de Alpe op. En je finisht bovenop he, dus je hoeft niet meer als een malle af te dalen, er is daar geen tijd meer te winnenquote:Op woensdag 27 maart 2013 11:54 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Bij Cyclingboy past het niet in zijn schema en die zou dan op de tandem moeten want ik zie hem niet allen die alpe afrijden.
In mijn geval, ik heb eens cyclo's gereden maar ben er niet van en heb nu ook wedstrijden.
Ja joh. Dorpsgek. Schitterend. Zie 'm al bij VI zitten haha.quote:Op woensdag 27 maart 2013 11:52 schreef keesfietst het volgende:
[..]
http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/218988
Wat een gast, hij speelt ook trompet op de tribune en heeft banden met de Rabobank. Komt dat pompompom niet door een beroerte o.i.d.? Zo nee, echt knettergek
Zit je achterwiel er goed recht in?quote:Op woensdag 27 maart 2013 13:45 schreef tes.je het volgende:
Vraagje, mijn fiets schakelt niet echt lekker door na het verwisselen van het achterwiel. Heb ik iets verkeerds gedaan?
Heb je er nu een ander achterwiel inzitten?quote:Op woensdag 27 maart 2013 13:45 schreef tes.je het volgende:
Vraagje, mijn fiets schakelt niet echt lekker door na het verwisselen van het achterwiel. Heb ik iets verkeerds gedaan?
-wiel toch scheefquote:Op woensdag 27 maart 2013 14:25 schreef tes.je het volgende:
Nee, hetzelfde wiel, en het zit er recht in. Kan het iets anders zijn?
Andere cassette? Van 9-speed naar 10 gegaan? Of zit dat plastic beschermhoesje van de cassette er nu tussen?quote:Op woensdag 27 maart 2013 14:25 schreef tes.je het volgende:
Nee, hetzelfde wiel, en het zit er recht in. Kan het iets anders zijn?
120 Watt? Nou, daarmee fiets je de Alpe niet op in een gouden tijd hoor, dat vermogen heb je al nodig om niet achteruit te rollenquote:Op woensdag 27 maart 2013 14:54 schreef Patroon het volgende:
Wat een top weer!
http://app.strava.com/activities/46042586
Net alsof die geschatte wattage van Strava nauwkeurig is. Strava weet niet dat het hier nog 5-6 bft is.quote:Op woensdag 27 maart 2013 15:14 schreef Gripper het volgende:
[..]
120 Watt? Nou, daarmee fiets je de Alpe niet op in een gouden tijd hoor, dat vermogen heb je al nodig om niet achteruit te rollen
Als ik op tijd weg mag van mn baas, dan fiets ik straks ook lekker naar huis![]()
(ons boekjaar loopt van 1 april tot 31 maart, en alleen orders die vandaag geboekt worden worden door onze fabriek nog verwerkt in dit jaar. Dus iedereen die een target te halen heeft zit vandaag te schreeuwen om prijzen, informatie, en of zijn orders alsjeblieft als eerste geboekt mogen worden.)
Wat voor spullen maken jullie?quote:Op woensdag 27 maart 2013 15:14 schreef Gripper het volgende:
[..]
120 Watt? Nou, daarmee fiets je de Alpe niet op in een gouden tijd hoor, dat vermogen heb je al nodig om niet achteruit te rollen
Als ik op tijd weg mag van mn baas, dan fiets ik straks ook lekker naar huis![]()
(ons boekjaar loopt van 1 april tot 31 maart, en alleen orders die vandaag geboekt worden worden door onze fabriek nog verwerkt in dit jaar. Dus iedereen die een target te halen heeft zit vandaag te schreeuwen om prijzen, informatie, en of zijn orders alsjeblieft als eerste geboekt mogen worden.)
Dit. Ik had het zelfde probleem. Schakelde niet lekker na ik een binnenbandje heb verwisseld. Wiel had ik naar mijn idee pria teruggezet, en reedt ook prima. Toch maar ff losgehaald en opnieuw er in gezet... En weg was 't probleem.quote:Op woensdag 27 maart 2013 15:00 schreef MarcoD het volgende:
Derailleurpad die scheef is of los, dat kan ook nog.
Als het zo opeens na het uithalen van een wiel is zou ik denken dat je wiel er toch niet recht in zit, daarna zou ik aan de derailleurpad denken. Je derailleur hoef je inprincipe niet vaak bij te stellen. na een kabeltje vervangen misschien.
Ah, tof. Mijn neef zit ook in die tak van sport als onderhoudsmonteur, maar dan in de kop van N-Hquote:Op woensdag 27 maart 2013 15:51 schreef Gripper het volgende:
[..]
Wij verkopen en onderhouden alleen maar![]()
[ afbeelding ]
staat er vaak niet op maar tripple of dubbel ? 8 9 of 10 speed?quote:Op woensdag 27 maart 2013 14:28 schreef Gutz het volgende:
Kan iemand mij vertellen waar ik het typenummer op m'n voorderailleur shimano 105 kan vinden? Aangezien er 8 varianten zijn...
bij ons? of bij een concullega?quote:Op woensdag 27 maart 2013 15:53 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ah, tof. Mijn neef zit ook in die tak van sport als onderhoudsmonteur, maar dan in de kop van N-H
wie is ons dan ?quote:
quote:Op woensdag 27 maart 2013 17:10 schreef Tommeke het volgende:
Patroon heeft vandaag 4 uur getraind met een andere prof!
Is dat een beetje een aardige gast? Mij lijkt hij een beetje een pannenkoek. Ik zag 'm een tijdje geleden in thialf en daar liep ie een beetje tof te doen. Wat arrogant om zich heen kijken enzo.quote:
Ik weet niet bij welk bedrijf. Volgens mij een algemeen bedrijf, geen merkspecifiek. Hij is keurmeester ook.quote:
Je kunt 't gewoon aan mij mailen. Dat gaat een stuk sneller. Anders moet 't eerst met de post naar Ossendrecht, daar moeten ze 't dan in een andere envelop doen en naar Maastricht sturen. Drie keer raden welke leeftijd het bestuur heeftquote:Op woensdag 27 maart 2013 10:02 schreef janatwork het volgende:
[..]
Dat zo mooi in mijn schema passen, dus ik rij graag met je mee. Details even via pm doen?
@gripper: wat heb ik nodig om in je tipi te overnachten? matje, slaapzak etc.?
@ivo Klopt het dat er alleen kan inschrijven via een analoog inschrijfformulier wat ik moet opsturen via met de post? Kan ik je dat ingevulde document mailen?
Staat achterop de kont van de heftruck. En wij zijn geen "intern transportboer" maar dé Europese marktleider in truckoplossingen voor al uw logistieke vraagstukkenquote:Op woensdag 27 maart 2013 16:34 schreef dop het volgende:
[..]
wie is ons dan ?
zoveel intern transport boeren in dit land
Dubbel, 8 und aanlasnok.quote:Op woensdag 27 maart 2013 16:03 schreef dop het volgende:
[..]
staat er vaak niet op maar tripple of dubbel ? 8 9 of 10 speed?
klemband of aanlasnok ?
Zal ik doen. Ik verbaasde mij er ook al over dat de volledige ledenlijst met e-mail adres en 06-nummer op de website staatquote:Op woensdag 27 maart 2013 18:04 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Je kunt 't gewoon aan mij mailen. Dat gaat een stuk sneller. Anders moet 't eerst met de post naar Ossendrecht, daar moeten ze 't dan in een andere envelop doen en naar Maastricht sturen. Drie keer raden welke leeftijd het bestuur heeft.
Ik kan begrijpen dat je dat beeld van hem hebt, echter ik vind hem bij het fietsen juist erg aardig, open en behulpzaam. Als ik hem een vraag stel geeft hij altijd uitgebreid antwoord met zijn ervaring en hij vertelt ook over zijn ervaring in het profpeloton. Prima gast om 4uur mee op de fiets te zitten.quote:Op woensdag 27 maart 2013 17:32 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Is dat een beetje een aardige gast? Mij lijkt hij een beetje een pannenkoek. Ik zag 'm een tijdje geleden in thialf en daar liep ie een beetje tof te doen. Wat arrogant om zich heen kijken enzo.
Over wie gaat het dan?quote:Op woensdag 27 maart 2013 19:42 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik kan begrijpen dat je dat beeld van hem hebt, echter ik vind hem bij het fietsen juist erg aardig, open en behulpzaam. Als ik hem een vraag stel geeft hij altijd uitgebreid antwoord met zijn ervaring en hij vertelt ook over zijn ervaring in het profpeloton. Prima gast om 4uur mee op de fiets te zitten.
Weet Tommeke wel. Ik ga liever zijn naam niet noemen, omdat ik niet weet of hij daar van gediend is.quote:
Ok. Cool. Sommige mensen hebben vaak ook die uitstraling. Ik train ook vaak met een gast die echt goed is, maar als je 'm niet kent zou je 'm zo maar een arrogant pisventje kunnen vindenquote:Op woensdag 27 maart 2013 19:42 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik kan begrijpen dat je dat beeld van hem hebt, echter ik vind hem bij het fietsen juist erg aardig, open en behulpzaam. Als ik hem een vraag stel geeft hij altijd uitgebreid antwoord met zijn ervaring en hij vertelt ook over zijn ervaring in het profpeloton. Prima gast om 4uur mee op de fiets te zitten.
Die "arrogante" houding heb je mijnsinzien nodig om de beste te worden. Toen ik nog koerste zat het peloton er vol mee. Als ik mijn ouders mag geloven was ik rond wedstrijden ook niet de meest sociale persoon op aarde.quote:Op woensdag 27 maart 2013 20:44 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ok. Cool. Sommige mensen hebben vaak ook die uitstraling. Ik train ook vaak met een gast die echt goed is, maar als je 'm niet kent zou je 'm zo maar een arrogant pisventje kunnen vinden
denk niet dat je die nog makkelijk gaat vindenquote:
Vandaar dat ik zondag om de haverklap half in de berm reedquote:Op woensdag 27 maart 2013 20:47 schreef Patroon het volgende:
[..]
Die "arrogante" houding heb je mijnsinzien nodig om de beste te worden. Toen ik nog koerste zat het peloton er vol mee. Als ik mijn ouders mag geloven was ik rond wedstrijden ook niet de meest sociale persoon op aarde.
Had Kaas al gezegd dat je moet leren in een wiel te rijden?quote:Op woensdag 27 maart 2013 21:25 schreef Gripper het volgende:
[..]
Vandaar dat ik zondag om de haverklap half in de berm reed
Maar ze duwen m er gewoon voor, die nare grote boze wielrenfietsersquote:Op woensdag 27 maart 2013 21:28 schreef Patroon het volgende:
[..]
Had Kaas al gezegd dat je moet leren in een wiel te rijden?![]()
Omdat ze weten dat jij opzij gaat. Kwestie van even een klein kwakkie geven en kijken hoe iemand reageert. Of je gaat gewoon op intuïtie af. Dat kan ook. Ik reed eens bij Ledig Erf en zat toen in 't kopgroepje van 4 of 5 man oid, ze gingen wat smerig hard halfbaan rijden en ik zat als enige op de kant richting Utrecht op het laatste stukkie van de dijk al af. Toen ben ik in de wind 2 voorbij gereden en heb er een een beuk gegeven met mijn schouder en me letterlijk er tussen geramd. Hij vloeken, ik zo: "Ja ik moet ook uit de wind rijden"quote:Op woensdag 27 maart 2013 21:31 schreef Gripper het volgende:
[..]
Maar ze duwen m er gewoon voor, die nare grote boze wielrenfietsers
Zo doe je dat ja.quote:Op woensdag 27 maart 2013 21:39 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Omdat ze weten dat jij opzij gaat. Kwestie van even een klein kwakkie geven en kijken hoe iemand reageert. Of je gaat gewoon op intuïtie af. Dat kan ook. Ik reed eens bij Ledig Erf en zat toen in 't kopgroepje van 4 of 5 man oid, ze gingen wat smerig hard halfbaan rijden en ik zat als enige op de kant richting Utrecht op het laatste stukkie van de dijk al af. Toen ben ik in de wind 2 voorbij gereden en heb er een een beuk gegeven met mijn schouder en me letterlijk er tussen geramd. Hij vloeken, ik zo: "Ja ik moet ook uit de wind rijden"
En daar ging het dus mis met mijquote:Op woensdag 27 maart 2013 21:43 schreef Patroon het volgende:
[..]
Zo doe je dat ja.
Vroegah toen het op een lint kwam, was het ook gewoon hij of ik. Dus dan drukte je gewoon brutaal voor een ander. Fietsen is net als de maatschappij
Hetzelfde als met balsporten waarbij je tijdens het eerste duel met je tegenstander een overtreding moet maken om te laten merken dat je er bent.quote:Op woensdag 27 maart 2013 21:39 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Omdat ze weten dat jij opzij gaat. Kwestie van even een klein kwakkie geven en kijken hoe iemand reageert. Of je gaat gewoon op intuïtie af. Dat kan ook. Ik reed eens bij Ledig Erf en zat toen in 't kopgroepje van 4 of 5 man oid, ze gingen wat smerig hard halfbaan rijden en ik zat als enige op de kant richting Utrecht op het laatste stukkie van de dijk al af. Toen ben ik in de wind 2 voorbij gereden en heb er een een beuk gegeven met mijn schouder en me letterlijk er tussen geramd. Hij vloeken, ik zo: "Ja ik moet ook uit de wind rijden"
nee.quote:Op woensdag 27 maart 2013 22:17 schreef KolonelBroodje het volgende:
Zolang de zon maar schijnt hoor je mij niet klagen over de kou, over een paar maandjes is het weer zo warm dat we massaal zeggen, was het maar wat kouder
Daar was ik al bang voor. Heb in ieder geval het Typenummer gevonden : FD-1056.quote:Op woensdag 27 maart 2013 21:11 schreef dop het volgende:
[..]
denk niet dat je die nog makkelijk gaat vinden
nee hoor.. hoe heter, hoe beter.. En hoe scherper de zon, hoe scherper de randjes. Soignee politie trots makenquote:Op woensdag 27 maart 2013 22:17 schreef KolonelBroodje het volgende:
Zolang de zon maar schijnt hoor je mij niet klagen over de kou, over een paar maandjes is het weer zo warm dat we massaal zeggen, was het maar wat kouder
Ja dat is waar,quote:Op woensdag 27 maart 2013 22:40 schreef the_critic het volgende:
[..]
nee hoor.. hoe heter, hoe beter.. En hoe scherper de zon, hoe scherper de randjes. Soignee politie trots maken
Klopt. Ik moet ook vaak na een wedstrijd van mezelf ff m'n excuses aanbieden omdat ik weer iemand de huid heb volgescholdenquote:Op woensdag 27 maart 2013 20:47 schreef Patroon het volgende:
[..]
Die "arrogante" houding heb je mijnsinzien nodig om de beste te worden. Toen ik nog koerste zat het peloton er vol mee. Als ik mijn ouders mag geloven was ik rond wedstrijden ook niet de meest sociale persoon op aarde.
Duidelijk, bedankt!quote:Op woensdag 27 maart 2013 22:45 schreef MarcoD het volgende:
zie http://www.sportcommunica(...)?langue=1&trophee=54
Geregeld doen hier mensen mee met diverse wielerevenementen. Van relatief korte rondjes tot het langere en/of snellere werk.quote:Op woensdag 27 maart 2013 22:44 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Ja dat is waar,
In de OP zag ik trouwens op 7 juni iets staan van tieten op 7 juni met 4 namen eronder, wat houd dit in als ik vragen mag?
Ff alles nog een keer checken?quote:Op donderdag 28 maart 2013 06:55 schreef Freddeh het volgende:
Lang nachtje geslapen ter voorbereiding op zaterdag. Gisteravond bandjes omgeruild en vanavond nog een laatste keer het asfalt op met de racer.
Ik attendeerde Oksel er gisteren al op, maar die slimmerik houdt wijselijk z'n mond erover...quote:Op donderdag 28 maart 2013 10:28 schreef kaasplankje het volgende:
Oksel en eentwee gingen toch ook mee naar de 300km zondag? Tis droog dan.
Ga jij 'm een schop onder zijn reet geven dan? En die laffe koopjeskoning ook derbij. Koerse moeten ze.quote:Op donderdag 28 maart 2013 10:45 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik attendeerde Oksel er gisteren al op, maar die slimmerik houdt wijselijk z'n mond erover...
Graadje of 6, zonnig, eerste stuk wind mee (NO) , en heel de dag droog. Wat wil je nog meer? Ja ok, liefst nog 10 graden warmer natuurlijk.
Maar t wordt gewoon lekker fietsweer!
done.quote:Op donderdag 28 maart 2013 11:06 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ga jij 'm een schop onder zijn reet geven dan? En die laffe koopjeskoning ook derbij. Koerse moeten ze.
Ik heb er wel zin in hoor. Welke zonnebrand neem jij mee? factor 20 of 30?quote:Op donderdag 28 maart 2013 11:11 schreef kaasplankje het volgende:
Ja joh lekker D1/laag D2 draaien op souplesse
Ook zin an! Baard moest blijven staan tochquote:Op donderdag 28 maart 2013 11:21 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik heb er wel zin in hoor. Welke zonnebrand neem jij mee? factor 20 of 30?
ja, ships, da's waar ook. Ik heb me afgelopen zondag nog geschoren, nu wordt het een aardige stoppelbek, maar geen echte Ivo-baard...quote:Op donderdag 28 maart 2013 13:59 schreef janatwork het volgende:
[..]
Ook zin an! Baard moest blijven staan toch?
Gek genoeg zorgt de testosteron bij mij niet voor meer baardgroei, maar wel voor een enorme tampeloeris. Vrouwen worden er bang van of kijken er verlekkerd naar, net een beetje afhankelijk van of het een muurbloempje of een wilde is.quote:Op donderdag 28 maart 2013 14:18 schreef muzas het volgende:
Met die gedopete testosteronspiegels hebben jullie toch in een halve dag een behoorlijke kabeltrui aan de kin hangen?
Jij zit nog niet op Strava he? Ben eigenlijk best benieuwd wat je zoal voor trainingen doet!quote:Op donderdag 28 maart 2013 15:06 schreef CyclingGirl het volgende:
Pff net de website van het team ingericht. Was een lege website gemaakt in Joomla. Niemand die het moest doen begreep er wat van. Heb er toch nog aardig wat van kunnen maken.
Gisteren best een pittige training gehad, ben blij dat ik vandaag wat rust heb.
Voor vrouwen is er de QOM (Queen Of the Mountain), je staat apart van de heren en je heb dus ook veel meer kans om die te scoren. Begrijpelijk dat je er daarom niet aan beginquote:Op donderdag 28 maart 2013 15:21 schreef CyclingGirl het volgende:
Nee ik ga niet aan de Strava. Ik krijg een trainingsschema van een trainer en ik denk dat als ik Strava ga doen ik mij niet aan dat schema gaat houden omdat ik dan verslaafd wordt om de KOMs in de buurt te pakken. En buiten dat trainen er redelijk veel goede Elite heren daar dat ik die KOMs toch niet pak
en waar is dat dan ? ik heb in mijn achterhoofd ergens dat je uit ridderkerk komt ?quote:Op donderdag 28 maart 2013 15:21 schreef CyclingGirl het volgende:
Nee ik ga niet aan de Strava. Ik krijg een trainingsschema van een trainer en ik denk dat als ik Strava ga doen ik mij niet aan dat schema gaat houden omdat ik dan verslaafd wordt om de KOMs in de buurt te pakken. En buiten dat trainen er redelijk veel goede Elite heren daar dat ik die KOMs toch niet pak
veel beter keuze als die MGquote:Op donderdag 28 maart 2013 17:49 schreef Oksel het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Morgen weer op de fiets.
zelfs die niet fietsen naar hun werk maar op hun werkquote:Op donderdag 28 maart 2013 20:11 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
Wegens een nieuwe baan, heb ik besloten om het woon en werk verkeer met de Racefiets te gaan doen.
Elke dag 48 km, moet te doen zijn toch?
Nog meer fokkers die met de fiets richting het werk gaan?
Ja goed te doen. Zelfs wel 5x per week. Ik forenste eens 40km enkele reis. Dan deed ik heen en terug 2x per week. 160km totaal per week. Andere dagen met de auto.quote:Op donderdag 28 maart 2013 20:11 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
Wegens een nieuwe baan, heb ik besloten om het woon en werk verkeer met de Racefiets te gaan doen.
Elke dag 48 km, moet te doen zijn toch?
Nog meer fokkers die met de fiets richting het werk gaan?
Prima te doen, mits je natuurlijk een mooie autoluwe en verkeerslicht-arme route hebt. en kunnen douchen/ wassen op je werk is wel fijn. Mijn route is ook ongeveer 50 km.quote:Op donderdag 28 maart 2013 20:11 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
Wegens een nieuwe baan, heb ik besloten om het woon en werk verkeer met de Racefiets te gaan doen.
Elke dag 48 km, moet te doen zijn toch?
Nog meer fokkers die met de fiets richting het werk gaan?
Bij jou afstand kan ik me dat wel voorstellen, ik doe twee keer 35. Kost mij op een dag denk een ruim uur aan tijd maar krijg er wel twee uur voor terug (treinreis + naar station fietsen) En dat zijn dan opzich best lange dagen (als student zijnde helemaalquote:Op donderdag 28 maart 2013 20:27 schreef Gripper het volgende:
[..]
Prima te doen, mits je natuurlijk een mooie autoluwe en verkeerslicht-arme route hebt. en kunnen douchen/ wassen op je werk is wel fijn. Mijn route is ook ongeveer 50 km.
Op 1 dag heen en weer vind ik vrij veel: je bent dan én vroeg op én laat thuis. Ik fiets s avonds naar huis en de volgende ochtend weer naar het werk. Gisteren&vandaag ook weer gedaan. De auto blijft dan op m'n werk staan.
Niet meer, wel 2 jaar lang gedaan tot 2 jaar terug. Daarna op m'n luie aars gaan zittenquote:Op donderdag 28 maart 2013 20:11 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
Wegens een nieuwe baan, heb ik besloten om het woon en werk verkeer met de Racefiets te gaan doen.
Elke dag 48 km, moet te doen zijn toch?
Nog meer fokkers die met de fiets richting het werk gaan?
Gelukkig zijn de fietspaden top tussen Nijmegen en Arnhem ..quote:Op donderdag 28 maart 2013 20:27 schreef Gripper het volgende:
[..]
Prima te doen, mits je natuurlijk een mooie autoluwe en verkeerslicht-arme route hebt. en kunnen douchen/ wassen op je werk is wel fijn. Mijn route is ook ongeveer 50 km.
Op 1 dag heen en weer vind ik vrij veel: je bent dan én vroeg op én laat thuis. Ik fiets s avonds naar huis en de volgende ochtend weer naar het werk. Gisteren&vandaag ook weer gedaan. De auto blijft dan op m'n werk staan.
quote:Op donderdag 28 maart 2013 20:37 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Kost mij op een dag denk een ruim uur aan tijd maar krijg er wel twee uur voor terug (treinreis + naar station fietsen)
14.quote:Op donderdag 28 maart 2013 21:27 schreef Patroon het volgende:
Woon- werk fietsers zijn ekte pannenkoeken. Ze denken dat ze goed trainen, maar ondertussen doet die 2x20km niks meer
Je echoot. Succes met je marmotje.quote:Op donderdag 28 maart 2013 21:28 schreef Patroon het volgende:
De marmotte wordt gewonnen in bed, trusten!
Moet een half uur eerder uit bed en ben een klein half uur later thuis, als ik snelste weg fiets tenminste. Anders ben ik 2 uur per dag aan het reizen, als ik op de fiets zit win ik daarmee dus twee uur tijd en het kost me maar een uurtje extra. Snap je het nu?quote:
Ah, zo. Wat ik tijdens die 60 hour challenge deed was snelste route heen, lange route terug.quote:Op donderdag 28 maart 2013 21:38 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Moet een half uur eerder uit bed en ben een klein half uur later thuis, als ik snelste weg fiets tenminste. Anders ben ik 2 uur per dag aan het reizen, als ik op de fiets zit win ik daarmee dus twee uur tijd en het kost me maar een uurtje extra. Snap je het nu?
Ik kan ook nog over de schellingwoudebrug, of over de sluizen maar dat ga ik wel doen als het iets warmer is en dan ook niet zo erg is om iets langer onderweg te zijn/iets vroeger op te staan.
Ga morgen een uur of drie fietsen na het werk. Patroon ook weer blij want doe wat blokjes d2/d3 tussendoor.quote:Op donderdag 28 maart 2013 21:39 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ah, zo. Wat ik tijdens die 60 hour challenge deed was snelste route heen, lange route terug.
Bedenk me trouwens net dat je wel kan afgeven op "ons" woon-werk fietsers, maar voor iemand zonder een baan heb je dan ook wel weer een grote waffelquote:Op donderdag 28 maart 2013 21:27 schreef Patroon het volgende:
Woon- werk fietsers zijn ekte pannenkoeken. Ze denken dat ze goed trainen, maar ondertussen doet die 2x20km niks meer
Daarom is fietsen mijn hobby. Gewoon in het rood als ik het wil en rustig als ik het wil. Geen blokjes niets.quote:Op donderdag 28 maart 2013 21:41 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Ga morgen een uur of drie fietsen na het werk. Patroon ook weer blij want doe wat blokjes d2/d3 tussendoor.
Neem je je bed en toebehoren dan mee naar de camping in Bourg? Je wilt niet weten hoe koud het daar 's nachts in juli nog kan zijn. En dan gaat een weekje optrekkend vocht toch een aardige kuitenbijter worden, als je daar voor het eerst mee van doen krijgt.quote:Op donderdag 28 maart 2013 21:28 schreef Patroon het volgende:
De marmotte wordt gewonnen in bed, trusten!
Kon die Stan Wijkel nu eindelijk eens een beetje meekomen? Was wel een talentje, maar boekte afgelopen cross seizoen niet echt progressie.quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:02 schreef Tommeke het volgende:
Vandaag even in het wiel bij Tom Jelte Slagter aka. TJ Butcher gezeten. Wat een dwerg. Hij won wel.
Ik ken hem niet. Echt hard ging het niet. Vorige weken was het echt een slagveld. Vandaag was het allemaal wel bij te houden. Wel veel op het lint als je achterin zat, maar daar word je sterk vanquote:Op donderdag 28 maart 2013 22:23 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Kon die Stan Wijkel nu eindelijk eens een beetje meekomen? Was wel een talentje, maar boekte afgelopen cross seizoen niet echt progressie.
Van de week zat je ook al te bazelen over dat optrekkende vocht. Patroon slaapt bij mij in de 3 sterren tipi, en wij liggen op vorstelijke bedden. Ik ben een echte kampeerkampioen, dus die jongen heeft straks z'n persoonlijke soigneur bij zich.quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:20 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Neem je je bed en toebehoren dan mee naar de camping in Bourg? Je wilt niet weten hoe koud het daar 's nachts in juli nog kan zijn. En dan gaat een weekje optrekkend vocht toch een aardige kuitenbijter worden, als je daar voor het eerst mee van doen krijgt.
Zegt de knakker die 95% van z'n tijd in D1 doorbrengt....quote:Op donderdag 28 maart 2013 21:27 schreef Patroon het volgende:
[...]Ze denken dat ze goed trainen, maar ondertussen doet die 2x20km niks meer
Neem het maar lekker voor Patroon op. Veronderstel dat hij in de stress schiet en niet meer uit z'n D1 modus komt.quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:10 schreef Gripper het volgende:
[..]
Van de week zat je ook al te bazelen over dat optrekkende vocht. Patroon slaapt bij mij in de 3 sterren tipi, en wij liggen op vorstelijke bedden. Ik ben een echte kampeerkampioen, dus die jongen heeft straks z'n persoonlijke soigneur bij zich.
Masseren en scheren doe ik overigens niet voor m
mooie karquote:Op donderdag 28 maart 2013 17:49 schreef Oksel het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Morgen weer op de fiets.
Echte wielrenners liggen om 5u nog op één oor. Voor 10u starten is voor toerders.quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:19 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Neem het maar lekker voor Patroon op. Veronderstel dat hij in de stress schiet en niet meer uit z'n D1 modus komt.
Maar ecke wierenners slapen in een hotel, en ritselen als het moet ook om 5 uur 's morgens een geserveerd ontbijt.
Op baantje corpus den hoorn in groningen?quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:02 schreef Tommeke het volgende:
Vandaag even in het wiel bij Tom Jelte Slagter aka. TJ Butcher gezeten. Wat een dwerg. Hij won wel.
Jepquote:Op donderdag 28 maart 2013 23:55 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Op baantje corpus den hoorn in groningen?
Heb ik vorig jaar ook paar keer gereden. Waar kom jij vandaan dan? ik veendam.
Ik kom uit Dordt en ik kom eigenlijk nooit op de Brienenoord. 2 jaar geleden nog wel dan reed ik naar mijn werk in Capelle ad IJssel. Nee ik laat Strava nog wel even aan mij voorbij gaan.quote:Op donderdag 28 maart 2013 16:17 schreef dop het volgende:
[..]
en waar is dat dan ? ik heb in mijn achterhoofd ergens dat je uit ridderkerk komt ?
dan heb je geen excuus als ik kom's kan pakken hier dan kun jij zeker Qom worden op een paar mooie segmentjes
beginnen met de van brienenoordbrug zuid naar noord, die staat voor de dames niet scherp
als je die pakt mag je je best doen om snelste Fokker te worden daar![]()
Ik neem het helemaal niet op voor Patroon, ik verdedig mijn exquise kampeerfaciliteiten, en kan niet toestaan dat je het onderwaardeert als een koud en vochtig tentje.quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:19 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Neem het maar lekker voor Patroon op.
ik rijd ook de RVV, de middenafstand.. wel vroeg mijn nest uit zeg, pfff is toch 2 uur rijden.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 09:01 schreef Freddeh het volgende:
Zijn Captain_Fabulous en ik de enige die morgen de RVV gaan rijden of zijn er meer?
Iedereen die zondag aan de bak moet met Ivo, ontzettend veel succes!
quote:Op vrijdag 29 maart 2013 09:06 schreef the_critic het volgende:
[..]
ik rijd ook de RVV, de middenafstand.. wel vroeg mijn nest uit zeg, pfff is toch 2 uur rijden.
heb ingeschreven voor de 250 maar gezien alle sneeuw en kou veel te weinig op de fiets gezeten.. Dus maar een stapje terug.. Straks de AGR wel de bedoeling de 250 te gaan doen.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 09:08 schreef Freddeh het volgende:
[..]140, dapper. Wij zijn mietjes en doen de 80. Weersverwachtingen zijn toch redelijk op dit moment; zonnetje, 7C, 2Bft.
En gelukkig vooral niet meer die snijdende wind. Koud en zonnig en windstil is nog wel te doen, en de zon heeft natuurlijk al wel wat kracht nu die steeds hoger komt te staan.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 09:12 schreef the_critic het volgende:
[..]
heb ingeschreven voor de 250 maar gezien alle sneeuw en kou veel te weinig op de fiets gezeten.. Dus maar een stapje terug.. Straks de AGR wel de bedoeling de 250 te gaan doen.
Gelukkig lijkt het inderdaad wel droog te blijven en niet de aftandse kou van afgelopen weekend te zijn..
je kunt ook niet overal aan mee doenquote:Op vrijdag 29 maart 2013 08:51 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ik kom uit Dordt en ik kom eigenlijk nooit op de Brienenoord. 2 jaar geleden nog wel dan reed ik naar mijn werk in Capelle ad IJssel. Nee ik laat Strava nog wel even aan mij voorbij gaan.
Great... mindpicsquote:Op vrijdag 29 maart 2013 09:45 schreef dop het volgende:
[..]
je kunt ook niet overal aan mee doen
vrouwen hebben over het algemeen ook minder behoefte aan een grote e-Penis![]()
Dank. Ga d'r zo ff langs.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 08:30 schreef the_critic het volgende:
voor de koopjesjagers.. vandaag voor 12,- een co2 patronen pompje met 2 patronen bij de Aldi.
Spaar jij je energie nou maar voor die monstertocht van Morgen, vieze Freddie. Dat bloed moet naar je benen, niet ergens anders naartoe.quote:
precies wat ik dacht die mindpics heeft hij nu echt niet nodigquote:Op vrijdag 29 maart 2013 10:06 schreef Gripper het volgende:
[..]
Spaar jij je energie nou maar voor die monstertocht van Morgen, vieze Freddie. Dat bloed moet naar je benen, niet ergens anders naartoe.
Dan ga je maar alleen.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 10:15 schreef Freddeh het volgende:
Hoor net dat er een kans is dat Fab hem niet rijden kan...
Als C_F om vervelende omstandigheden niet kan is het natuurlijk wel superkut voor hemquote:
Andere tocht dan maar:Pquote:Op vrijdag 29 maart 2013 10:23 schreef Freddeh het volgende:
Haha, ik ga ook wel hoor, ben (nog net) niet het mietje dat jullie denken dat ik ben. Rijden zat mensen mee om bij in het wiel te gaan plakken.
Maar zou het wel heel jammer vinden, 't is toch een beetje ons Buurman en Buurman dingetje.
Ik hoor net dat kajaktimmie een startnummer overneemt van Fab?quote:Op vrijdag 29 maart 2013 10:24 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Andere tocht dan maar:P
Geen mietje zijn en een tocht in het wiel rijden in 1 zin?
Morgen? Nee, dan heb ik een meet met het fotografieforum.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 10:25 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ik hoor net dat kajaktimmie een startnummer overneemt van Fab?
Neem je ze mee.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 10:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Morgen? Nee, dan heb ik een meet met het fotografieforum.
Neuh.quote:
Om het kwartier. Op zon & feestdagen misschien om het halve uur.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 10:39 schreef kanovinnie het volgende:
Ik wil maandagochtend misschien bij Eck en wiel naar amerongen met het pont. Om de hoeveel tijd vaart die?
Ja, je lacht er nou wel om...quote:Op vrijdag 29 maart 2013 11:19 schreef kanovinnie het volgende:
Maandag is natuurlijk de dag dat ijsbrekers varen
Das dan wel weer tofquote:Op vrijdag 29 maart 2013 11:29 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ja, je lacht er nou wel om...
2 vrienden van me zijn deze maand de botnische golf (tussen Finland en Zweden) overgestoken, op ski's en met pulka. Die is in de winter mooi bevroren, maar er varen ook om de paar dagen ijsbrekers om de vaarroute open te houden.
Op 1 stuk waren ze dus net te laat, en konden ze een paar dagen wachten tot het weer voldoende dicht zat om er veilig overheen te kunnen... En dan nog is het een grote kruimelbende om doorheen te klunen.
https://www.facebook.com/(...)&type=1&l=904bc4c7f1
De nederrijn moet je niet onderschatten kano! gelukkig heb jij vast wel een wetsuit in huis, die zou ik gewoon voor de zekerheid aantrekken.
Die liggen al op bed...quote:Op vrijdag 29 maart 2013 19:55 schreef Tommeke het volgende:
Zouden buurman en buurman al helemaal klaar voor de start zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |