Hoelaat was je vanplan te vertrekken? en rij je meteen na de 300 weer naar huis?quote:Op maandag 25 maart 2013 13:31 schreef kaasplankje het volgende:
Oh Janatwork: Als je mee wilt rijden naar Maastricht laat maar weten. Ik kijk vandaag of morgen even of ik B&B doe of toch tipi meuren. Voorkeur gaat wel uit naar wat comfort met die koude. Ik heb geen vet weetje.
ben ik helemaal met je eens. Een fiets hoort een diamand frame te hebben, want al het andere is gewoon design en geen verbetering. En ook die BMC Teammachine ziet er in een grote maat net uit als een kinderfiets. Not my piece of cake.quote:Op maandag 25 maart 2013 19:24 schreef kaasplankje het volgende:
Oh, en Buzz, niet iedere fiets die ik niet kan betalen is lellijk hoor, ik houd niet van die kromme buizen. Eigenlijk alles wat afwijkt van de diamantvorm vind ik niet mooi.
Klopt, voor mannen (vrouwen 230).quote:Op maandag 25 maart 2013 09:11 schreef Tommeke het volgende:
[..]
De stelregel is 220 minus je leeftijd. Alleen is dat natte vinger werk. Ik ben 26 maar krijg m'n hartslag makkelijk boven de 200.
Das vrij laag. Die van mij zit rond de 50-55 ofzo.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 00:31 schreef forty-two het volgende:
[..]
Klopt, voor mannen (vrouwen 230).
Mensen die aan duurtraining doen kunnen door de inspanningen die ze leveren vaak hogere maximum hartslagen registreren. Ik heb vorig weekend tijdens de meet een meting gedaan van 4 slagen boven mijn maximum. Hetzelfde geldt trouwens voor de hartslag in rust, mijn laagste hartslag die ik ooit geregistreerd heb was vorig jaar en kwam uit op 41 (met grote regelmaat zit ik rond de 45 á 47). Ik vraag me af of dat niet erg laag is... Hoe zit dat bij jullie?
weet ik nog niet, ik denk na het avondeten rijden, maar kan evt. ook ervoor. Na de 300km wel eten in Maastricht en dan direct huiswaarts.quote:Op maandag 25 maart 2013 23:00 schreef janatwork het volgende:
[..]
Hoelaat was je vanplan te vertrekken? en rij je meteen na de 300 weer naar huis?
Genoteerd, thanksquote:Op dinsdag 26 maart 2013 07:05 schreef kanovinnie het volgende:
Kees, dirk visbeek krommenie. Ben tot nu toe altijd goed geholpen.
Poseer jij dan voor de foto's?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 07:36 schreef kaasplankje het volgende:
Begin je eigen fietsshop Kees, gat in de markt. Webshop eraan vast, inkoop door eentwee laten doen.
Zo ken ik er dus nog legio hier in de regio, al zijn ze bij De Wit niet allemaal zo. Als je nog erger wilt moet je een keer bij Presto (Oostzaan) en Piet De Jongh (Purmerend) naar binnen. Alsof het een straf is dat ze hun klanten te woord moeten staan.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:22 schreef kanovinnie het volgende:
En als je graag te veel betaald en chagerijnig personeel wilt: Piet de Wit te Wormer.
Je was zeker ook al schaatsend het ijsselmeer overgestoken en met dat frame over je schouders weer teruggeschaatst?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:06 schreef Tommeke het volgende:
Ik ben een paar jaar terug bij Fietsshop Uitgeest geweest. Om een frame te kopen. Er lag 40 cm sneeuw en het OV. lag ongeveer plat.
Die kerel stond raar te kijken toen ik aan kwam shoppen. Heb toen een mooie prijs betaald en was aardig geholpen.
Over de prijs wilde hij niet onderhandelen, wat ook logisch was: 350 euro voor een nieuw frame.
Ik kreeg wel een gratis stuurpen in de juiste lengte erbij.
Heb nog een complete bottom bracket in voorraad liggen, maar thanks voor het aanbod. Probleem is dat er 2 scheuren in de as zelf zitten.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:10 schreef Gripper het volgende:
Jo Kees, probleem met jouw crank zit m toch in het crankstel zelf? Ik heb hier nog een set FSA gossamer lagercups (Mega-Exo 7000 serie) liggen, volgens mij had jij dat crankstel. Mocht je ze nog eens kunnen gebruiken...
Zijn mij destijds verkeerd meegegeven door Mantel, en toen ik ze een paar weken later wilde gaan monteren bleek dat de cups net ietsje dikker zijn dan MegaExo 8000, wat ik nodig heb voor m'n SL-K force crankstel. Mn trapas stak daardoor links niet ver genoeg uit de cup, en als je de crank er op draaide liep het allemaal wel heel stroef.
Omdat het al gemonteerd was geweest wilden ze het niet terugnemen, dus het ligt nu maar een beetje in m'n voorraadlade in de schuur
maar je koopt toch tegenwoordig op elke hoek van de straat zo'n gossamer crankstel, schuift m erin (wel even tuffen van tevoren) en dan aan de andere kant de linkercrank erop draaien + loctite? En dan lekker weer fietsen?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:19 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Heb nog een complete bottom bracket in voorraad liggen, maar thanks voor het aanbod. Probleem is dat er 2 scheuren in de as zelf zitten.
Ja, inderdaad! heb vanmiddag in de zon en uit de wind heel lekker in een shirtje zitten lunchenquote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:29 schreef kaasplankje het volgende:
Vandaag best lekker fietsweer geworden, nog wel veel wind maar strakblauw en minder koud. Jeuj.
Had ik al lang gedaan, maar krijg nu een compleet nieuwe set ter garantie, en dat is me het wachten wel waard als krentje.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:47 schreef Gripper het volgende:
[..]
maar je koopt toch tegenwoordig op elke hoek van de straat zo'n gossamer crankstel, schuift m erin (wel even tuffen van tevoren) en dan aan de andere kant de linkercrank erop draaien + loctite? En dan lekker weer fietsen?
http://www.marktplaats.nl(...)code=3434&distance=0
of nieuw:
http://www.wielersport-expert.nl/fsa-gossamer-crankstel-34-50
Die FM's noem ik altijd de ons-kent-ons fietsenmakers waar je eerst minstens een dure racefiets gekocht moet hebben voordat je er ook maar aan mag gaan denken om tot dee inner-circle te gaan behoren. Zolang je niet tot de innercircle behoort, betaal je altijd de hoofdprijs. Om de korting van de koffieleutende innercircle te financieren.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:35 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Zo ken ik er dus nog legio hier in de regio, al zijn ze bij De Wit niet allemaal zo. Als je nog erger wilt moet je een keer bij Presto (Oostzaan) en Piet De Jongh (Purmerend) naar binnen. Alsof het een straf is dat ze hun klanten te woord moeten staan.
Neuh, hij had eerst een uitreisvisum aangevraagd om Grun uit te mogen.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:11 schreef Gripper het volgende:
[..]
Je was zeker ook al schaatsend het ijsselmeer overgestoken en met dat frame over je schouders weer teruggeschaatst?
Lijkt me een goed idee.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:05 schreef kanovinnie het volgende:
Marco, Pritt, Kees, rvnh samen fietsen? Opstappen in Oostzaan?
Daar reken ik ook op ja. En kees gaat op zijn MTB want ik zie het niet gebeuren dat zijn racefiets dan al opgelapt is. Misschien ben ik nog wel de snelstequote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:25 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Verbazend. MarcoD houd je wel bij denk ik, die heeft nl. alleen nog maar in D1 getraind.
Scheelt elkaar niet zoveel als je het vergelijk met hoe ik vanmorgen ben gefietst dan is het via pont bij nauerna (buitenhuizen) kleine kilometer langer. Maar zoals ik vanmorgen gefietst ben is het kortst hoewel ik volgens mij nog wat kan afsnijden in Amsterdam centrum, maar of je dan kan doorfietsen??quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:12 schreef kanovinnie het volgende:
Waarom fiets jij trouwens door het centrum van a'dam en dan nog door zaandam? Is onder a'dam door en dan via de haarlemmerringdijk en het pontje bij nauerna niet sneller?
Haha, zal eens wat meer d2/d3 in gaan bouwen.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:25 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Verbazend. MarcoD houd je wel bij denk ik, die heeft nl. alleen nog maar in D1 getraind.
Vergeet niet dat ik de week ervoor de AGR heb gefietst dat in combinatie met die supercompensatiequote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:27 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Daar reken ik ook op ja. En kees gaat op zijn MTB want ik zie het niet gebeuren dat zijn racefiets dan al opgelapt is. Misschien ben ik nog wel de snelste![]()
En als Pritt sneller denkt te zijn.... Vorig jaar heb ik ook al 15 minuten lang ongemerkt in zijn wiel gefietst![]()
Eigenlijk kan dit niet fout gaan.
Das nie waar. Vorig jaar zeker 5 a 10 km in zijn wiel gereden.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:31 schreef kaasplankje het volgende:
Pritt zit alleen in jouw wiel, die neemt niet over.
Hmmm, zal ff kijken. Misschien weet ik nog wel wat.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:34 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Scheelt elkaar niet zoveel als je het vergelijk met hoe ik vanmorgen ben gefietst dan is het via pont bij nauerna (buitenhuizen) kleine kilometer langer. Maar zoals ik vanmorgen gefietst ben is het kortst hoewel ik volgens mij nog wat kan afsnijden in Amsterdam centrum, maar of je dan kan doorfietsen??
Neuh, doe ik altijd ter plekke.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:37 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Vergeet niet dat ik de week ervoor de AGR heb gefietst dat in combinatie met die supercompensatie
Heb jij je al wel ingeschreven?
Dat nooit. Marco schijnt dan koning D1 te zijn, maar jij bent de keizerquote:
muzas styliequote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:49 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Helaas, ik heb ook enkele totaal onverantwoorde uitspattingen gehad dit jaar.
Sterker nog ik begon met trainen met een 1,5 uur in het rood.
Je zei laatst dat de zones waren geschat. Dit blijkt wel want echt in het rood hou je maar een paar minuten vol en zeker geen 1,5u. Zal D2 geweest zijn.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:49 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Helaas, ik heb ook enkele totaal onverantwoorde uitspattingen gehad dit jaar.
Sterker nog ik begon met trainen met een 1,5 uur in het rood.
[ afbeelding ]
WTF oksel :-|quote:Op dinsdag 26 maart 2013 20:21 schreef Oksel het volgende:
50 minuten interval / krachttraining gedaan in 't bos. Op de loopschoenen, wel te verstaan. Zandheuvels op rennen, opdrukken, kniebuigingen, sprinten, lopen. Ja ja.
Het is maar net hoe specifiek je het wil maken. Normaal is D3 onder en boven omslagpunt. Ik deel het dan nog op met de genoemde reden hierboven.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 20:39 schreef kanovinnie het volgende:
Dus als ik het goed heb is zelfs D3 geen D3?
Op zitvlees (doefiets) werken ze met:quote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:02 schreef Patroon het volgende:
[..]
Het is maar net hoe specifiek je het wil maken. Normaal is D3 onder en boven omslagpunt. Ik deel het dan nog op met de genoemde reden hierboven.
185 is vrij normaal hoor. Ik heb D1, D2, D3, W en max. Max is van 194 naar 205. Weerstand boven omslagpunt. D3 er net onder. Komt op zelfde neer als Doefiets. Alleen is weerstand opgedeeld in weerstand en max. Net boven omslagpunt is anders dan tegen max hartslag aanrijden.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:11 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Op zitvlees (doefiets) werken ze met:
-Herstel
-D1
-D2
-D3
-Weerstand
En als ik het goed heb gaat D3 bij hun tot het omslagpunt en Weerstand boven het omslagpunt, ik heb inderdaad op andere sites ook gezien dat de verschillende zones weer verder werden opgedeeld.
Ik heb trouwens mijn omslagpunt al iets hoger gezet, als ik die waardes van hierboven mag geloven zal mijn omslagpunt rond de 185 hangen?, ik vond/vind dat vrij hoog maar misschien klopt het ook wel beter, inderdaad ook omdat ik dat toch vrij lang vol kan houden.
Je kan ook de combi doen, veel trainen en weten wat je doet. Daarbij wil ik zeggen dat ik van blokken D3 mentaal heel wat sterker wordt dan enkel uren gewoon fietsen. Kom mezelf dan echt tegen. Waarom doe je zelf eigenlijk niet mee? Of zien we dan een bolle wijdbeense fietser op een BMC?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:49 schreef buzz1291 het volgende:
Ik heb het bruine vermoeden, al hoop ik het tegendeel, dat een paar van die zo gefocuste D123 ers zich straks op een geweldige manier in de Marmotte of 3 Ballons gaan tegenkomen als het op mentale hardheid aan gaat komen. Voor mij is trainen nog steeds een kwestie van kilometers maken en kilometers maken, en of dat nu in A99 of D1 gebeurt zal me een worst wezen. Fietsen mot je en gewoon je hartslag een beetje in de gaten houden. Maar met al die pseudo wetenschappelijke blokjes van 10 minuten dit en 10 minuten dat kom je er echt niet! Mark my words.
Haha dat gaat tegenvallen. Kijk voetbal. Hou maar snel weer op over hartslagen. Gewoon keihard rammen. Of het nou in D1 of D94 is, maakt niet uit.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:50 schreef kanovinnie het volgende:
*popcorn pakt en klaar gaat zitten voor een discussie tussen prof P.A. Patroon en Goeroe Barend Uzz.
Heuvels zijn zijn vrienden nietquote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:51 schreef Patroon het volgende:
[..]
Je kan ook de combi doen, veel trainen en weten wat je doet. Waarom doe je zelf eigenlijk niet mee? Of zien we dan een bolle wijdbeense fietser op een BMC?
"De bergen zijn al jaren mijn vriend niet meer"quote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:49 schreef buzz1291 het volgende:
Ik heb het bruine vermoeden, al hoop ik het tegendeel, dat een paar van die zo gefocuste D123 ers zich straks op een geweldige manier in de Marmotte of 3 Ballons gaan tegenkomen als het op mentale hardheid aan gaat komen. Voor mij is trainen nog steeds een kwestie van kilometers maken en kilometers maken, en of dat nu in A99 of D1 gebeurt zal me een worst wezen. Fietsen mot je en gewoon je hartslag een beetje in de gaten houden. Maar met al die pseudo wetenschappelijke blokjes van 10 minuten dit en 10 minuten dat kom je er echt niet! Mark my words.
Zo is dat. Laat die ouwe Buzz maar zeuren.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:56 schreef MarcoD het volgende:
Ik ga ook nog wel een keer die wegtest doen, als het een beetje windstil is.
En buzz, kilometers maak ik genoeg en mentaal zit het ook wel goed.
Wel alleen hè! Het mag best een beetje pijn doenquote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:56 schreef MarcoD het volgende:
Ik ga ook nog wel een keer die wegtest doen, als het een beetje windstil is.
Uiteraardquote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:07 schreef Gripper het volgende:
[..]
Wel alleen hè! Het mag best een beetje pijn doen
quote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:56 schreef MarcoD het volgende:
Ik ga ook nog wel een keer die wegtest doen, als het een beetje windstil is.
En buzz, kilometers maak ik genoeg en mentaal zit het ook wel goed.
quote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:58 schreef Gripper het volgende:
[..]
"De bergen zijn al jaren mijn vriend niet meer"
Zo zo, ik zei toch een paar, en niet allemaal. Maar zijn er hier nu een paar die zich aangesproken voelen? Wat mij betreft is het voor jullie allemaal going for gold, en een diepe buiging voor ieder die dat haalt. Ik heb het in ieder geval nog nooit gepresteerd, Nee ook geen zilver, maar heb altijd wel heel veel genoten van de 3 x dat ik de Marmotte gereden, en uitgereden! heb.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:04 schreef Patroon het volgende:
[..]
Zo is dat. Laat die ouwe Buzz maar zeuren.
Je hebt mij niet zo snel op de kast hoorquote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:15 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Zo zo, ik zei toch een paar, en niet allemaal. Maar zijn er hier nu een paar die zich aangesproken voelen? Wat mij betreft is het voor jullie allemaal going for gold, en een diepe buiging voor ieder die dat haalt. Ik heb het in ieder geval nog nooit gepresteerd, Nee ook geen zilver, maar heb altijd wel heel veel genoten van de 3 x dat ik de Marmotte gereden, en uitgereden! heb.
Niet zo happen ouwequote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:09 schreef buzz1291 het volgende:
Kijk Patroon, allereerst zou je dan een redelijk gesoigneerde eind veertiger van 84 kg bij 188 cm redelijk strak in het pak op de fiets zien zitten die jou alleen maar aanhet linke ballen was. En waarom ik niet mee doe? Is nu veel te hoog gegrepen voor mij. Ik kan op het vlakke redelijk mee, in het Vlaamse heuvelland rij ik aardig omhoog en zodra er keien opduiken, rijdt echt niemand mij er af. Maar het hooggebergte? Daar heb ik gewoon geen tijd voor om voor te trainen en daarop te focussen. (afgelopen weken werken in Duitsland, Turkije, Frankrijk en deze week in Roemenie, en de maand Januari was ik in Azie en Amerika voor vakantie en werk).
20 jaar geleden was dat allemaal een beetje anders met 4 of 5 Franse cyclo sportieven in het jaar, maar nu ben ik al blij als ik op 1 mei de 160 km versie van Mons-Chimay-Mons in een fatsoenlijke tijd kan uitrijden en daarna "focus" ik wellicht nog wel op de Mergelheuvelland tweedaagse. Meer fiets hoogtepunten zullen het niet worden dit jaar.
Maar ik begrijp je enthousiasme wel hoor, als je nog nooit met 5000 man aan de start gestaan hebt. En dan bedoel ik niet de 11 steden tocht. Alleen is het niet zo leuk als er voor de top van de Croix de Fer er je zo'n duizend voorbij gereden zijn. Maar als je goed bent, dan raap je er onderweg gegarandeerd wel weer 500 van op. En onthou maar, niets zo leuk als je weer een auto de Galibier op ziet rijden met een fiets achterop en een overmoedige fietser in vol ornaat op de bijrijders plaats ziet zitten terwijl jij gewoon nog lekker naar boven aan het stoempen bent. Maar weet wel dat bij zulke ritten echt iedereen verschrikkelijk zit af te zien.
https://www.strava.com/activities/25467579quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:24 schreef kanovinnie het volgende:
Goud gaat er gewoon komen, zei ome Gripper met zijn grote mond.
Als je het red, respect. Maar onthoud, hoogmoed komt voor de val.
Alleen hopen is niet genoeg kano. Je moet er in je hart ook zelf in geloven!quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:33 schreef kanovinnie het volgende:
Ik hoop van harte dat je het haalt hoor.![]()
Mijn snelste tijd was 10:14 en dat was nog over de Croix de Fer met dat geitepad naar beneden. Tegenwoordig rijden ze dacht ik over de Glandon naar Sait Etienne de Cuine en dan rechtsaf totaan St Jean de Maurienne om daar de oorspronkelijke route weer op te pakken. Lekker aantal valsplat km's omhoog door dat dal met altijd wind tegen en dan die muur van een Telegraph die ineens opduikt.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:21 schreef Patroon het volgende:
Wat voor tijden heb je gereden Buzz?
Ik lees graag je ervaring.
Dat dus. Op een gegeven moment komt het erop aan hoe het tussen de oren zit.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:49 schreef buzz1291 het volgende:
Ik heb het bruine vermoeden, al hoop ik het tegendeel, dat een paar van die zo gefocuste D123 ers zich straks op een geweldige manier in de Marmotte of 3 Ballons gaan tegenkomen als het op mentale hardheid aan gaat komen. Voor mij is trainen nog steeds een kwestie van kilometers maken en kilometers maken, en of dat nu in A99 of D1 gebeurt zal me een worst wezen.
We zijn er een volle week, en op dinsdag of woensdag doen we gewoon de complete ronde. Daarna nog 2 dagen met de pootjes omhoog chillen voor de tentquote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:37 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
gewoon de route in je hoofd hebben, dus weten wat er na ieder bocht komt, en gaan!
Mijn Pronostiek:quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:45 schreef kanovinnie het volgende:
Ik denk dat onze frommage de rapste tijd gaat neerzetten. Ik durf daar wel een 10centje op te zetten.![]()
Nou Grip als je eindtijd 8:20 is en je reed daar in dat dal daar achter de Croix de Fer met 20 gemiddeld en stel dat je daar in grupetto gemiddeld 10 km harder rijdt, win je 24 minuten op die 24 Km. En een deel verlies je gewoon weer als je na 160 of 170 km die Alp op rijdt in vergelijk met je snelste tijd de Alp op. Dus met een beetje geluk, of pech win je per saldo niet meer dan 16 tot 18 minuten. Dat zou dus betekenen dat je nogal wat harder moet klimmen om die andere 20 minuten te winnen want ik neem niet aan dat je nu als een natte krant afdaalt, dus daar zal je niet veel winst behalen.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:31 schreef Gripper het volgende:
[..]
https://www.strava.com/activities/25467579
7,5 uur rijtijd over het rondje ex. de beklimming van de Alpe. Straks heb ik daar 8.20 de tijd voor, en op een goeie dag kost de Alpe me een uurtje, dus het zal nog iets sneller moeten.
Maar ik reed m afgelopen oktober ook helemaal alleen, en met fikse tegenwind op sommige stukken. Dus er is zeker nog veel tijd te winnen, zeker als je straks in juli een goeie snelle groep vindt in de vlakke dalen tussen de glandon en de Croix de fer. Daar reed ik met tegenwind nog geen 20 km/u
Dus ik heb er wel vertrouwen in ja
Zou mooi zijn als wij het in een onderling duel mogen uitvechten op de Alp d'huez. Alleen trek ik dan het liefste aan het langste eind.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:49 schreef Gripper het volgende:
[..]
Mijn Pronostiek:
Kaas 1 in 7,5 uur <
Grip 2 in 7.45 uur (goud is 8.13)
Patroon 3 en nipt goud in 7.52 en 30 sec (voor hem is goud 7.53)
Yep, ga lekker profiteren van een groepje. Ga van te voren goed de route uitstippelen zodat ik niet voor verrassingen kom te staan. Bedankt voor het advies!quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:37 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Mijn snelste tijd was 10:14 en dat was nog over de Croix de Fer met dat geitepad naar beneden. Tegenwoordig rijden ze dacht ik over de Glandon naar Sait Etienne de Cuine en dan rechtsaf totaan St Jean de Maurienne om daar de oorspronkelijke route weer op te pakken. Lekker aantal valsplat km's omhoog door dat dal met altijd wind tegen en dan die muur van een Telegraph die ineens opduikt.
Gewoon die dag een beet associaal doen en je lekker in een groep verstoppen daar waar je winst kunt boeken in dat dal en vanaf de Lautaret tot aan Bourg waar het altijd veel te hard gaat met veel vals plat naar beneden en af en toe een gemeen klimmetje tussendoor. Die Alp kom je wel op, en wordt het erg zwaar dan kun je in iedere bocht over de vlakke buitenkant een paar tellen rust pakken. En niet te veel over nadenken, gewoon de route in je hoofd hebben, dus weten wat er na ieder bocht komt, en gaan!
D'r is nog wel wat werk te doen ja... Van 77-78 kg naar onder de 75 kg, bij hetzelfde vermogen natuurlijk.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:04 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nou Grip als je eindtijd 8:20 is en je reed daar in dat dal daar achter de Croix de Fer met 20 gemiddeld en stel dat je daar in grupetto gemiddeld 10 km harder rijdt, win je 24 minuten op die 24 Km. En een deel verlies je gewoon weer als je na 160 of 170 km die Alp op rijdt in vergelijk met je snelste tijd de Alp op. Dus met een beetje geluk, of pech win je per saldo niet meer dan 16 tot 18 minuten. Dat zou dus betekenen dat je nogal wat harder moet klimmen om die andere 20 minuten te winnen want ik neem niet aan dat je nu als een natte krant afdaalt, dus daar zal je niet veel winst behalen.
Met de oude route was de vuistregel altijd dat de tijd die je nodig had om in Valloire te komen, je die ook nog eens nodig had om te finishen. En bij mij klopte dat altijd heel aardig, maar dan moest je je vanaf de Lautaret door over enthousiasme niet opblazen.
Succes!
Dat lijkt me nu net helemaal FOUT! Die hele ronde rijden, zelfs zonder de Alp, hakt er behoorlijk in en als het niet helemaal lekker loopt neem je dat toch mee.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:44 schreef Gripper het volgende:
[..]
We zijn er een volle week, en op dinsdag of woensdag doen we gewoon de complete ronde. Daarna nog 2 dagen met de pootjes omhoog chillen voor de tent
Mijn ervaring leert mij dat ik zaterdag t/m dinsdag lekker train, woensdag nog een rustige rit van +/-2uren en dan woensdagmiddag en donderdag rust en vrijdag 1uurtje losfietsen. Dan ben ik zaterdags op zijn best. Dus dinsdag de laatste serieuze inspanning.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:18 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat lijkt me nu net helemaal FOUT! Die hele ronde rijden, zelfs zonder de Alp, hakt er behoorlijk in en als het niet helemaal lekker loopt neem je dat toch mee.
Ik heb goede ervaringen met:
dag 1: Rondje Bourg - Sechillenne - Valbonais (pauze) - Col d'Ornon
dag 2: Beklimmen Croix de Fer, lunchen op de top en omdraaien
dag 3: Bourg - Lautaret, lunchen op de top, terug en onderweg even LA naar Les Deux Alpes
dag 4: Volledige route met de auto
dag 5: Pootjes omhoog
dag 6: La Marmotte voor het echie
Maar dit is zo anders. Een autorit van 10 uur en dan een week op een camping matje met optrekkend vocht slapen is wat anders dan een week in je eigen mandje achter kaap kont slapen.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:20 schreef Patroon het volgende:
[..]
Mijn ervaring leert mij dat ik zaterdag t/m dinsdag lekker train, woensdag nog een rustige rit van +/-2uren en dan woensdagmiddag en donderdag rust en vrijdag 1uurtje losfietsen. Dan ben ik zaterdags op zijn best. Dus dinsdag de laatste serieuze inspanning.
Waar heb jij het nu weer over, analyse dit en datquote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:26 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Maar dit is zo anders. Een autorit van 10 uur en dan een week op een camping matje met optrekkend vocht slapen is wat anders dan een week in je eigen mandje achter kaap kont slapen.
En uiteraard moet je doen wat je zelf het beste vind. Maar je analyse klopt niet. dat leg ik je morgen wel uit. Ik ga nu pitten. Hoi!
Jonguh, ik bedoelde alleen maar te zeggen dat met een 10 uur autorit op zaterdag, een hele ronde op dinsdag gewoon teveel c.q. te vroeg is, als je tenminste die woensdag, donderdag en vrijdag je eigen rij en rust schema aan wilt houden. Good night!quote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:29 schreef Patroon het volgende:
[..]
Waar heb jij het nu weer over, analyse dit en dat![]()
Ik heb het gewoon over mijn eigen ervaring met mijn recuperatie vermogen. Mijn ervaring met koersen heeft mij geleerd, dat ik op het beste ben als ik 2/3 dagen van te voren een tandje terugschakel. Hoe kan jij, zonder dat je me kent, nou zeggen dat mijn eigen ervaring met mijn eigen lichaam niet klopt?
ps: je schema wat je hierboven hebt neergezet, komt op hetzelfde neer, waarop je op woensdag nog een rit maakt, wat ik ook doe met die 2uren. Je volledige route in de auto op donderdag (dus rust) en vrijdag rust is komt op het zelfde neer als mijn voorbereiding.
Wie zegt dat ik op dinsdag de hele ronde wil rijden? Ben niet zo gek als Gripperquote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:35 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Jonguh, ik bedoelde alleen maar te zeggen dat met een 10 uur autorit op zaterdag, een hele ronde op dinsdag gewoon teveel c.q. te vroeg is, als je tenminste die woensdag, donderdag en vrijdag je eigen rij en rust schema aan wilt houden. Good night!
Wat denk je van de top-iedereen-die-'m-uitrijd?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:09 schreef Patroon het volgende:
[..]
Zou mooi zijn als wij het in een onderling duel mogen uitvechten op de Alp d'huez. Alleen trek ik dan het liefste aan het langste eind.
Avonds moeten we de top 3 maar ff huldigen op de camping
Dat denk ik wel jaquote:Op woensdag 27 maart 2013 09:28 schreef KolonelBroodje het volgende:
Hiep hoi waarschijnlijk het weekend van 27 april naar de ardennen stavelot, dat wordt leuk klimmen
dat denk ik ook wel. kaas is namelijk enige prof op dit forum.. dus hij moet zich schamen als hij niet eerste is.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:45 schreef kanovinnie het volgende:
Ik denk dat onze frommage de rapste tijd gaat neerzetten. Ik durf daar wel een 10centje op te zetten.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |