Neuh, weinig kans dat ik erop sta, of het moet zijn dat 'ie me vind treuzelen. Ik ben geen hardrijder.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:32 schreef o.us2.0 het volgende:
Ben je boos dat hij jouw gefilmd heeft ofwa?
Hij is niet echt populair, en volgens mij weet 'ie het zelf ook.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:49 schreef Sounddragon het volgende:
Goed topic; laten we zulke sukkels vooral hypen, zodat ze veel views krijgen, en straks nog gaan denken dat ze populair zijn ook
Idd.quote:Op zondag 17 maart 2013 07:08 schreef D0808 het volgende:
"red busdriver"Verder het bekijken niet waard
top. pm me het linkje eensquote:Op zondag 17 maart 2013 07:46 schreef jitzzzze het volgende:
De baddest driver is hij zelfDat heb ik hem op Flitsservice ook al verteld; vond ie niet zo leuk
Google BadDriversNL eens, ergens op driekwart van de pagina staat dat topicquote:
quote:Op zondag 17 maart 2013 08:41 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Google BadDriversNL eens, ergens op driekwart van de pagina staat dat topic
Dat dus. Als je zo achter het stuur zit ben je toch wel ernstig gefrustreerd.quote:Op zondag 17 maart 2013 10:34 schreef Tomatenboer het volgende:
Hij heeft af en toe best een punt, maar zijn lachwekkende commentaar iedere keer is wel het meest trieste van alles.
quote:Op zondag 17 maart 2013 11:06 schreef Descendent het volgende:
[..]
Dat dus. Als je zo achter het stuur zit ben je toch wel ernstig gefrustreerd.
en een punt en ik zie hem meer belachelijks doen dan datgene waar hij het over heeft.quote:Op zondag 17 maart 2013 11:06 schreef Descendent het volgende:
[..]
Dat dus. Als je zo achter het stuur zit ben je toch wel ernstig gefrustreerd.
Noord Hollandquote:Op zondag 17 maart 2013 10:38 schreef Ridocar het volgende:
Herkent iemand de omgeving op de filmpjes?
Ik dacht precies hetzelfde...quote:Op zondag 17 maart 2013 10:42 schreef Bananenvlaflip het volgende:
Ik dacht dat ik naar typetjes van Kees van Kooten en Wim de Bie aan het luisteren was.
Dat is helemaal waar, ook dat uitrijden van een parkeerplaats bij de supermarkt, dat je zo iemand dan dwingt om weer dat parkeervak in te rijden, dan ben je echt zwaar triest.quote:Op zondag 17 maart 2013 14:13 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
wel geinig om te zien, minder geinig dat je zo iemand zomaar op de nl wegen kan tegen komen
Je bespaart nog veel meer als je IN die bus gaat zittenquote:Op zondag 17 maart 2013 15:07 schreef Hendroit het volgende:
Dat kleven achter zo'n bus is best slim, bespaar je veel brandstof mee.
Openbaar vervoerquote:Op zondag 17 maart 2013 16:39 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je bespaart nog veel meer als je IN die bus gaat zitten
quote:Op zondag 17 maart 2013 16:50 schreef Prullenbak6 het volgende:
Volgens mij heeft hij zelf niet door dat hij gevaarlijker doet dan de meeste andere mensen in zijn filmpjes.
"De reacties in mijn filmpje zijn in ieder geval een stuk minder zielig als alle reacties hier in dit bericht."quote:Op zondag 17 maart 2013 08:41 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Google BadDriversNL eens, ergens op driekwart van de pagina staat dat topic
Hij lijkt te denken dat als de ander de wet overtreed, het voor hem een vrijbrief is om deze gene te negeren. Hij gaat in het eerste filmpje in de claxon hangen omdat er een auto uit een parkeervak komt, ik was dus als uitparkerende automobilist uitgestapt om te kijken of en wat ik geraakt zou hebben.quote:Op zondag 17 maart 2013 16:50 schreef Prullenbak6 het volgende:
Volgens mij heeft hij zelf niet door dat hij net zo gevaarlijk doet als de mensen in zijn filmpjes.
Op zaterdag 16 maart 2013 22:32 schreef JDude het volgende:
hij heeft wel veel bewijsmateriaal online staan. tijd dat de politie ingrijptquote:Op zondag 17 maart 2013 17:20 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
[/b]
daarom dus ook kijken, zo iemand de de situatie creeert en dan gaat janken
Kansloze arme zieltjes die achter een bus gaan hangen om brandstof te besparenquote:Op zondag 17 maart 2013 16:43 schreef Hendroit het volgende:
Op zondag 17 maart 2013 16:39 schreef Sounddragon het volgende:
we zijn niet allemaal zo rijk als jijquote:Op zondag 17 maart 2013 17:24 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Kansloze arme zieltjes die achter een bus gaan hangen om brandstof te besparen
tiefusquote:Op zondag 17 maart 2013 13:20 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
waar hij een rechtdoorgaande fietster (op de stoep) bijna aanrijdt als hij afslaat en zeg "wat een mongool zeg haha" 1:45 en zo zitten er nog meer situaties in waar hij toch echt fout had gezeten was het misgegaan. artikeltje gevaarlijk weggedrag. wie ligt koos spee in![]()
Je moet juist een financiële gok nemen als je zo dicht achter op een bus (of elk ander soort voertuig eigenlijk) gaat rijden. Als hij van z'n gas gaat omdat er voor hem iets gebeurt (wat jij niet kan zien omdat je in z'n bumper hangt) zit je er in. 3 Keer raden wie de schade mag betalen. Tip: het is niet de verzekering.quote:Op zondag 17 maart 2013 18:24 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
we zijn niet allemaal zo rijk als jij
De verzekering betaald het juist wel, of heb jij een uitsluitingsgrond in je polis voor overtredingen?quote:Op zondag 17 maart 2013 18:34 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Je moet juist een financiële gok nemen als je zo dicht achter op een bus (of elk ander soort voertuig eigenlijk) gaat rijden. Als hij van z'n gas gaat omdat er voor hem iets gebeurt (wat jij niet kan zien omdat je in z'n bumper hangt) zit je er in. 3 Keer raden wie de schade mag betalen. Tip: het is niet de verzekering.
ow zelf heb ik geld zat dus doe ik het niet. het ging me meer om het principe dat dit even gezegd moest wordenquote:Op zondag 17 maart 2013 18:34 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Je moet juist een financiële gok nemen als je zo dicht achter op een bus (of elk ander soort voertuig eigenlijk) gaat rijden. Als hij van z'n gas gaat omdat er voor hem iets gebeurt (wat jij niet kan zien omdat je in z'n bumper hangt) zit je er in. 3 Keer raden wie de schade mag betalen. Tip: het is niet de verzekering.
Simpel: jij bent fout als je achter op iemand rijd. Dan doet je verzekering niet veel. Bij allrisk misschien wel, maar ik wil de poliskosten niet zien daarnaquote:Op zondag 17 maart 2013 18:36 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
De verzekering betaald het juist wel, of heb jij een uitsluitingsgrond in je polis voor overtredingen?
Nou je verzekering betaald alle schade aan de tegenpartij. Afhankelijk van je polis ook nog wat voor jouw schade. En je gaat één of meerdere treden terug in je aantal schadevrije jaren. Het is echt niet zo dat je verzekering alles op jou verhaalt als je bumperklevend (of niet) achterop iemand rijd.quote:Op zondag 17 maart 2013 18:38 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Simpel: jij bent fout als je achter op iemand rijd. Dan doet je verzekering niet veel. Bij allrisk misschien wel, maar ik wil de poliskosten niet zien daarna
als ze het niet kunnen bewijzen niet nee. maar verzekeraars zijn lief tot je een ongeluk krijgt. dan ga je door de wringerquote:Op zondag 17 maart 2013 18:40 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nou je verzekering betaald alle schade aan de tegenpartij. Afhankelijk van je polis ook nog wat voor jouw schade. En je gaat één of meerdere treden terug in je aantal schadevrije jaren. Het is echt niet zo dat je verzekering alles op jou verhaalt als je bumperklevend (of niet) achterop iemand rijd.
True, maar nog steeds val je niet buiten de verzekering als je een overtreding beging.quote:Op zondag 17 maart 2013 18:42 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
als ze het niet kunnen bewijzen niet nee. maar verzekeraars zijn lief tot je een ongeluk krijgt. dan ga je door de wringer
Mja, I stand corrected.quote:Op zondag 17 maart 2013 18:40 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nou je verzekering betaald alle schade aan de tegenpartij. Afhankelijk van je polis ook nog wat voor jouw schade. En je gaat één of meerdere treden terug in je aantal schadevrije jaren. Het is echt niet zo dat je verzekering alles op jou verhaalt als je bumperklevend (of niet) achterop iemand rijd.
Dat ben ik geheel met je eens. Ik heb twee keer iemand achterin gehad, heb er jaren later nog steeds af en toe last van.quote:Op zondag 17 maart 2013 18:44 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Mja, I stand corrected.![]()
Overigens volledig bezopen in mijn ogen. Kleven is bewust risico's opzoeken. Dan dok je er ook maar fijn zelf voor.
quote:Op zondag 17 maart 2013 18:49 schreef Palomar het volgende:
Vanaf ong. 8 minutenWat 'input' van dat wijf dat kennelijk altijd ernaast zit
Ik krijg een donkerbruin vermoeden hoe jij je in het verkeer begeeft.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 06:02 schreef gammapooka het volgende:
Vind het allemaal wel meevallen met die knakker.
Gewoonweg irritant hoe sommige weggebruikers hem bv dwingen hun voor te laten gaan, hij bijt teminste van zich af.
Ik zou het ook niet pikken.
quote:Op zondag 17 maart 2013 18:34 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Zou het niet mooi zijn als BadDriversNL en die ScooterCamNet elkaar frontaal aanrijden? En dan een mooie compilatie maken van elkaars beeldenquote:Op dinsdag 19 maart 2013 10:49 schreef zuchtje het volgende:
nog zo'n kneus, maar dan op een scooter
https://www.youtube.com/user/scootercamnet?feature=watch
Inderdaad, auto ook echt gewoon zo laten staan, en heel rustig alles inspecteren. Kan die nog wat langer wachten.quote:Op zondag 17 maart 2013 17:18 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Hij lijkt te denken dat als de ander de wet overtreed, het voor hem een vrijbrief is om deze gene te negeren. Hij gaat in het eerste filmpje in de claxon hangen omdat er een auto uit een parkeervak komt, ik was dus als uitparkerende automobilist uitgestapt om te kijken of en wat ik geraakt zou hebben.
Das een FOK!kerquote:Op dinsdag 19 maart 2013 10:49 schreef zuchtje het volgende:
nog zo'n kneus, maar dan op een scooter
https://www.youtube.com/user/scootercamnet?feature=watch
nee maar denken dat je dan maar meteen op zo'n lomp voertuig zou knallenquote:Op dinsdag 19 maart 2013 20:04 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Bumperneuken is goed rijden in jouw boekje? Laat me niet lachen..
dat is baddrivernl, hij weet niet beterquote:Op dinsdag 19 maart 2013 10:55 schreef Actaeon het volgende:
Dit is wel droevig inderdaad. Zelf niet veel snappen van hoe je je fatsoenlijk in het verkeer begeeft en dan afgeven op anderen in situaties die vaak door hemzelf veroorzaakt zijn. En die scheldkannonades
Als je te dicht op je voorganger zit wordt je zicht beperkt. Optisch feit. Misschien is je auto uitgerust met een periscoop waarmee je over je voorganger heen kan kijken, maar daar ga ik voor het gemak even niet van uit.quote:Op donderdag 4 april 2013 15:16 schreef rival het volgende:
[..]
nee maar denken dat je dan maar meteen op zo'n lomp voertuig zou knallen
ook zeg je dat je niks kan zien. ik zie altijd verder dan slechts het voertuig voor mij.... jij blijkbaar dus niet... daarom moet je het allemaal nog leren blijkbaar
Hoorn-Noord - Purmerendquote:Op zondag 17 maart 2013 10:38 schreef Ridocar het volgende:
Herkent iemand de omgeving op de filmpjes?
Dat is wel heel erg, in plaats van gewoon maar te remmen en de fout van die BMW op te vangen gewoon vol claxoneren en erop knallenquote:Op zondag 23 juni 2013 16:49 schreef Palomar het volgende:
Hij heeft weer een nieuw filmpje, nu met aanrijdingZie bij 3 minuten:
Als ie nou gewoon had geremd ipv. alle focus op zn claxon te richtenEn volgens mij is ie ook nog fout, omdat ie achterop die ander knalt.
werk waarbij je vietnamese girls vervoert.. heb dan een idee wat voor soort werk dat is...quote:Op zondag 23 juni 2013 22:09 schreef Curlbrah het volgende:
Baddriversoz 8 hours ago
WHY did I keep hearing VIETNAMESE being spoken in your car? You wife is Viet?
That driver you hit cos he failed to give way is a 1st class KUTJE!
Changed his tune one you showed him it was all recorded!
Good captures!
BadDriversNL
BadDriversNL 2 hours ago
Some girls from my work
wat een figuur zeg.lekker even gas erbij terwijl die lul 'em er overduidelijk voor wou trekken
Of nog beter, een aantal verzekeraars evt icm de politie. Voor een verzekeraar moet het op basis van de plaats en de gemelde schade icm een BMW Z3 niet moeilijk zijn om te achterhalen wie deze persoon is.quote:Op maandag 24 juni 2013 11:05 schreef .Neovo. het volgende:
Iemand zou hem even op dit topic moeten wijzen, kan ie lachen.
Plaats kan ook zo doorgegeven wordenquote:Op maandag 24 juni 2013 11:15 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Of nog beter, een aantal verzekeraars evt icm de politie. Voor een verzekeraar moet het op basis van de plaats en de gemelde schade icm een BMW Z3 niet moeilijk zijn om te achterhalen wie deze persoon is.
Inderdaad, onder het mom van "ik heb voorrang, dus ik heb gelijk". Dat debiele claxonneren ook. Sooow!quote:Op maandag 24 juni 2013 12:30 schreef .Neovo. het volgende:
Ik ben benieuwd of ie de schuld krijgt.. Zou ie dat dan ook vertellen bij de reacties op youtube?
Aan zijn weggedrag te zien is hij zelf de bad driver. Kan zo naar BNN's "Slechtste chauffeur van Nederland"
Natuurlijk, niemand is perfect, maar hij is wel extreem. Juist waar een normaal mens zou remmen om een ongeluk te voorkomen doet ie niks of trapt ie het gas in.
Datzelfde debiele geintje doet 'ie in het filmpje nog een paar keer. Hij mikt op verkeer dat nog even voor hem langs gaat. Natuurlijk is het voor het filmpje dat 'ie opeens z'n rem niet meer kan vinden.quote:Op maandag 24 juni 2013 12:30 schreef .Neovo. het volgende:
Ik ben benieuwd of ie de schuld krijgt.. Zou ie dat dan ook vertellen bij de reacties op youtube?
Aan zijn weggedrag te zien is hij zelf de bad driver. Kan zo naar BNN's "Slechtste chauffeur van Nederland"
Natuurlijk, niemand is perfect, maar hij is wel extreem. Juist waar een normaal mens zou remmen om een ongeluk te voorkomen doet ie niks of trapt ie het gas in.
Ook in situaties waar het nog potentieel gevaarlijk is ook met fietsers/voetgangers.quote:Op maandag 24 juni 2013 14:15 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Datzelfde debiele geintje doet 'ie in het filmpje nog een paar keer. Hij mikt op verkeer dat nog even voor hem langs gaat. Natuurlijk is het voor het filmpje dat 'ie opeens z'n rem niet meer kan vinden.
hij zou nog een kind aanrijden en boos worden op de ouders en schadevergoeding voor zijn tribalauto willenquote:Op maandag 24 juni 2013 15:38 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ook in situaties waar het nog potentieel gevaarlijk is ook met fietsers/voetgangers.
Heeft ie een tribalauto?quote:Op maandag 24 juni 2013 16:21 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
hij zou nog een kind aanrijden en boos worden op de ouders en schadevergoeding voor zijn tribalauto willen
en vooral NIET remmen maar toeterenquote:Op maandag 24 juni 2013 16:56 schreef ChevyCaprice het volgende:
Toen hij die BMW aanreed met zn slappe excuus dat de weg nat was
Hij kon de BMW al best vroeg zien afslaan en hij had gewoon kunnen remmen, de aandachtshoer
Is er geen manier om het op evil te spelen, en hem gruwelijk veel spam te laten krijgen?quote:Op maandag 24 juni 2013 17:23 schreef Ridocar het volgende:
Ik heb 'm even op dit topic gewezen. Waarschijnlijk wordt m'n bericht niet geplaatst, maar heeft meneer 'm wel gelezen.
En account is nu ook dicht..quote:
Ja. Hij heeft eerst zijn videos weggehaald en daarna zijn account gesloten.quote:
O shit, wist ik niet.quote:Op maandag 24 juni 2013 18:46 schreef Frenk3nstein het volgende:
[..]
Newfoundland & Labrador is niet hetzelfde als Nederland
Ik had ook gehoopt dat 'ie hier op FOK! nog wat over zou zeggen, maar dat heeft nu allemaal geen zin meer...quote:Op maandag 24 juni 2013 18:49 schreef Curlbrah het volgende:
http://www.flitsservice.n(...)riversnl-t77576.html
mooi back-fire topic, leukste is nog dat hij spreekt van "zielige reacties". Blijkbaar mag men geen mening hebben.
Dezequote:Op maandag 24 juni 2013 18:49 schreef Curlbrah het volgende:
http://www.flitsservice.n(...)riversnl-t77576.html
mooi back-fire topic, leukste is nog dat hij spreekt van "zielige reacties". Blijkbaar mag men geen mening hebben.
Gaat met een beetje mazzel vanzelf als die bus een remproef doet.quote:Op zondag 17 maart 2013 16:39 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je bespaart nog veel meer als je IN die bus gaat zitten
Wat een verschrikkelijke kneus. Het is vast een autist, gebonden aan al zijn regeltjes.quote:
Ook meteen overmatig toeteren omdat er in de bebouwde kom iemand voor schiet. Ja, irritant is dat wel, maar zeker niet geen reden voor het getoeter.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:57 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Wat een verschrikkelijke kneus. Het is vast een autist, gebonden aan al zijn regeltjes.
Zonder geluid dus geen idee wat ie zegt/toetert maar opzich wel wat punten.quote:
Die auto die ervoor schiet heeft ie gelijk. De rest niet, kinderachtig gedoe.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:04 schreef Cultuur058 het volgende:
[..]
Ook meteen overmatig toeteren omdat er in de bebouwde kom iemand voor schiet. Ja, irritant is dat wel, maar zeker niet geen reden voor het getoeter.
Nee. Gewoon niet. Soms hebben mensen haast. Waarom is het zo moeilijk rekening met elkaar te houden?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:15 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Die auto die ervoor schiet heeft ie gelijk. De rest niet, kinderachtig gedoe.
totdat er eentje wel uitstapt of je achtervolgt.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:27 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Nee. Gewoon niet. Soms hebben mensen haast. Waarom is het zo moeilijk rekening met elkaar te houden?
Zelf ben ik tien keer erger in het verkeer. Wanneer ze toeteren krijgen ze de vinger terug...
Dit, de rest is redelijk normale kost en gebeurt zo ontzettend vaak.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:15 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nee die eigenlijk ook niet, er was genoeg ruimte maar meneer ziet dat en moet gas bijgeven,quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:15 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 17 oktober 2013 09:37 schreef SosuaCafe het volgende:
[..]
totdat er eentje wel uitstapt of je achtervolgt.
En dan nog was er ruimte zat te anticiperen op de situatie, wat het gebruik van de claxon onnodig maakt. De claxon is voor het voorkomen van een gevaarlijke situatie, niet het uiten van frustratie.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 10:07 schreef Oceanview het volgende:
[..]
Nee die eigenlijk ook niet, er was genoeg ruimte maar meneer ziet dat en moet gas bijgeven,
Mêh, die Focus had naar rechts gemoeten, die reed daar ook voor Piet Snot. De filmer zegt ook dat die vrachtwagen daarvoor al illegaal rechts inhaalt, maar er zijn al blokafscheidingen te zien.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:30 schreef einschtein het volgende:
Die vrachtwagen die 'm snel voor die auto pleurt is wel een beetje op 't randje..
Zielepoot. Zeker ook een kort lontje en 'hullie waren faut heur!''.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:27 schreef Roadtrip het volgende:
Zelf ben ik tien keer erger in het verkeer. Wanneer ze toeteren krijgen ze de vinger terug...
Het gedrag van deze youtube-bladhark in een notendop.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 10:07 schreef Oceanview het volgende:
Nee die eigenlijk ook niet, er was genoeg ruimte maar meneer ziet dat en moet gas bijgeven,
Het opzoeken van een confrontatie en dan doen alsof die ander fout/gek isquote:Op donderdag 17 oktober 2013 10:46 schreef JDude het volgende:
[..]
Het gedrag van deze youtube-bladhark in een notendop.
De kans op confrontatie is heel klein. Daarbij ga je echt niet dood van een ruzie...quote:Op donderdag 17 oktober 2013 09:37 schreef SosuaCafe het volgende:
[..]
totdat er eentje wel uitstapt of je achtervolgt.
Je zal niet de eerste zijn, daarnaast moet je doen waar je je goed bij voelt. En als dat is jezelf als een ongeletterde baviaan te gedragen in het verkeer; mijn zegen heb jequote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:14 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
De kans op confrontatie is heel klein. Daarbij ga je echt niet dood van een ruzie...
Dat is niet wat ik doe. In de auto hou ik me altijd aan de regels, afgezien van snelheid s'nachts op een verlaten weg misschien. Je hebt dan een verantwoordelijkheid tegenover anderen.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:17 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Je zal niet de eerste zijn, daarnaast moet je doen waar je je goed bij voelt. En als dat is jezelf als een ongeletterde baviaan te gedragen in het verkeer; mijn zegen heb je
Tuurlijk, het is niet illegaal. Maar het verdient ook zeker geen schoonheidsprijs.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 10:39 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mêh, die Focus had naar rechts gemoeten, die reed daar ook voor Piet Snot. De filmer zegt ook dat die vrachtwagen daarvoor al illegaal rechts inhaalt, maar er zijn al blokafscheidingen te zien.
Die Alfa op het laatst is wel ontzettend lomp.
Nee, op je fietsje heb je niet altijd voorrang. Maar doe vooral waar je je goed bij voeltquote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:20 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik doe. In de auto hou ik me altijd aan de regels, afgezien van snelheid s'nachts op een verlaten weg misschien. Je hebt dan een verantwoordelijkheid tegenover anderen.
Op de fiets is het echter een ander verhaal. Als fietser heb je altijd voorrang. Van rechts of links, bij groen oranje en rood, op voorrangswegen en over de busbaan; altijd. Je krijgt ook een middelvinger van me wanneer ik dat niet krijg... Ik woon in de stad, en dat scheelt me echt 15 minuten per ritje...
Wat.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:20 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik doe. In de auto hou ik me altijd aan de regels, afgezien van snelheid s'nachts op een verlaten weg misschien. Je hebt dan een verantwoordelijkheid tegenover anderen.
Op de fiets is het echter een ander verhaal. Als fietser heb je altijd voorrang. Van rechts of links, bij groen oranje en rood, op voorrangswegen en over de busbaan; altijd. Je krijgt ook een middelvinger van me wanneer ik dat niet krijg... Ik woon in de stad, en dat scheelt me echt 15 minuten per ritje...
In de stad staan fietsers bovenaan, is gewoon een sociale regel. Automobilisten zijn wat mij betreft niet welkom in de stad. Ze horen er niet, vervuilen alleen maar, slopen de oude grachten, maken lawaai, zijn lelijk, en staan in de weg. Ze horen bij de P+R.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:21 schreef einschtein het volgende:
[..]
Wat.
Sowieso, het gebruik van de middelvinger, zo aso.
Nee, dat is geen sociale regel. Dat is de regel die de gemiddelde fietser aanneemt en waardoor veel ongelukken gebeuren, want "ach, ik heb toch voorrang" of "ach, ze zien mij wel". Auto's horen niet op de P+R, ze horen alleen daar wanneer mensen gebruik maken van het OV of iets dergelijks.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:28 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
In de stad staan fietsers bovenaan, is gewoon een sociale regel. Automobilisten zijn wat mij betreft niet welkom in de stad. Ze horen er niet, vervuilen alleen maar, slopen de oude grachten, maken lawaai, zijn lelijk, en staan in de weg. Ze horen bij de P+R.
En een middelvinger is niet aso. Het is geen klap met de platte hand op het dak, of kettingslot.
quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:29 schreef jitzzzze het volgende:
Nee, sorry. Je hebt het niet begrepen roadtrip.
Inderdaad dat is de regel die álle fietsers onder de 40 aannemen. Volledig terrecht ook.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:29 schreef einschtein het volgende:
[..]
Nee, dat is geen sociale regel. Dat is de regel die de gemiddelde fietser aanneemt en waardoor veel ongelukken gebeuren, want "ach, ik heb toch voorrang" of "ach, ze zien mij wel". Auto's horen niet op de P+R, ze horen alleen daar wanneer mensen gebruik maken van het OV of iets dergelijks.
Dat mag jij vinden, ik vind dat wel aso en met mij vele anderen. Maar met jou, ook vele anderen.
Ja, en ik weet hoe eng het kan zijn als een fietser voor je langs schiet. Ik pas hier mijn snelheid wel op aan, en wordt eigenlijk bijna nooit verrast. Als je regelmatig verrast wordt in het verkeer doe je iets verkeerd.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:30 schreef jitzzzze het volgende:
Roadtrip, heb je eigenlijk wel een rijbewijs?
Ho ho, hoe kom je er nou weer bij dat ik verrast wordt?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:35 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Ja, en ik weet hoe eng het kan zijn als een fietser voor je langs schiet. Ik pas hier mijn snelheid wel op aan, en wordt eigenlijk bijna nooit verrast. Als je regelmatig verrast wordt in het verkeer doe je iets verkeerd.
Sorry ik verwarde je met einschtein.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:36 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ho ho, hoe kom je er nou weer bij dat ik verrast wordt?
Zo nu en dan ok. Maar niet elke dag. En inderdaad fietsers hebben overal voorrang, per definitie.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:38 schreef einschtein het volgende:
Dit is zo zinloos.Het zit zo diep dat je denkt dat fietsers echt overal voorrang hebben en dat automobilisten maar altijd op hun moet letten.
Tevens doe je helemaal niets verkeerd in het verkeer als je zo nu en dan verrast wordt. Je kan niet overal rekening mee houden.
Nee. Dat ben ik zeker niet met je eens. Er zijn verkeersregels en daar moet je je aan houden, ook jij op je fiets, net als ik in mijn auto. Als je door rood rijd en onder een auto komt, dan is het een koud kunstje om jou aansprakelijk te stellen ook al ben je een zgn. zwakkere verkeersdeelnemer.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:38 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Sorry ik verwarde je met einschtein.
Maar je bent het dus met me eens dat het de schuld is van de automobilist wanneer er een ongeluk gebeurt en dat het dus acceptabel is voor fietsers om zich makkelijk door de stad te manoeuvreren?
Niet per definitie, per definitie moet je de voorrangs- verkeersregels volgen. En daar staat nergens in omschreven dat de fietser altijd voorrang heeft. Wat jij zegt is dus onjuist.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:39 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Zo nu en dan ok. Maar niet elke dag. En inderdaad fietsers hebben overal voorrang, per definitie.
niet verbaast zijn als ik opeens de rem niet kan vinden dan.. Een middelvinger is imho echt wel aso...helemaal als het makkelijk te bewijzen is dat jij in de fout zat. (Reed op busbaan, had mij voorrang moeten geven ofzo..) oh, en ja. Ik MAG gebruik maken van de busbanen. I.i.g die in Groningen.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:28 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
In de stad staan fietsers bovenaan, is gewoon een sociale regel. Automobilisten zijn wat mij betreft niet welkom in de stad. Ze horen er niet, vervuilen alleen maar, slopen de oude grachten, maken lawaai, zijn lelijk, en staan in de weg. Ze horen bij de P+R.
En een middelvinger is niet aso. Het is geen klap met de platte hand op het dak, of kettingslot.
Hmm ok daar heb je me. Toch is het sociaal acceptabel om schijt te hebben aan de verkeersregels als fietser. Ik zie ze meer als suggestie, dan als regel. En ik ben niet de enige.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:41 schreef einschtein het volgende:
[..]
Niet per definitie, per definitie moet je de voorrangs- verkeersregels volgen. En daar staat nergens in omschreven dat de fietser altijd voorrang heeft. Wat jij zegt is dus onjuist.
Aso is iemand helemaal uitschelden, of bewust tegen iemand aanfietsen en omver duwen. Veel verschillen.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:43 schreef Marco001 het volgende:
[..]
niet verbaast zijn als ik opeens de rem niet kan vinden dan.. Een middelvinger is imho echt wel aso...
'Sociaal acceptabel' en 'schijt' passen niet echt in éen zin in die combinatie.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:43 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Hmm ok daar heb je me. Toch is het sociaal acceptabel om schijt te hebben aan de verkeersregels als fietser. Ik zie ze meer als suggestie, dan als regel. En ik ben niet de enige.
nee, dat is jouw mening van wat een ASO is. Iemand die onterecht voorrang opeist en mij dan ook nog eens de vinger laat zien vind ik een ASO. Zoals ik al eerder zei is de kans heel groot dat ook ik dan opeens niet meer kan remmen.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:44 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Aso is iemand helemaal uitschelden, of bewust tegen iemand aanfietsen en omver duwen. Veel verschillen.
Ga dan zelf fietsen. Daar zal iedereen blij mee zijn...quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:48 schreef Marco001 het volgende:
[..]
nee, dat is jouw mening van wat een ASO is. Iemand die onterecht voorrang opeist en mij dan ook nog eens de vinger laat zien vind ik een ASO. Zoals ik al eerder zei is de kans heel groot dat ook ik dan opeens niet meer kan remmen.
Over de tijd: voor jou scheelt hey wellicht 15 minuten, maar voor mij ook als ik voor elke fietser op de rem moet. In Groningen zijn fat nogal wat namelijk.
Ik reed gister nog op motor in Groningen binnenstad, had ik ook zo'n gastje die op een weg van 1 auto-breedte in het midden ging rijden.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:48 schreef Marco001 het volgende:
[..]
nee, dat is jouw mening van wat een ASO is. Iemand die onterecht voorrang opeist en mij dan ook nog eens de vinger laat zien vind ik een ASO. Zoals ik al eerder zei is de kans heel groot dat ook ik dan opeens niet meer kan remmen.
Over de tijd: voor jou scheelt hey wellicht 15 minuten, maar voor mij ook als ik voor elke fietser op de rem moet. In Groningen zijn fat nogal wat namelijk.
dat is ook echt een reeele optie voor een taxichauffeur die aan het werk is...quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:50 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Ga dan zelf fietsen. Daar zal iedereen blij mee zijn...
Tulleeekkkk, lekker achter op de fiets.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:51 schreef Marco001 het volgende:
[..]
dat is ook echt een reeele optie voor een taxichauffeur die aan het werk is...
Jij leeft in een vreemde wereld. Als jij vindt dat je als fietser altijd maar voorrang hebt leg je wel erg veel vertrouwen in je medeweggebruikers, die niet altijd zullen verwachten dat je als een volslagen idioot door het verkeer fietst.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:43 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Hmm ok daar heb je me. Toch is het sociaal acceptabel om schijt te hebben aan de verkeersregels als fietser. Ik zie ze meer als suggestie, dan als regel. En ik ben niet de enige.
Dat doe ik ook altijd. Beter dan een automobilist die je gevaarlijk krap, en onwijs snel, probeert in te halen. Hiermee elimineer je die kans...quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:50 schreef einschtein het volgende:
[..]
Ik reed gister nog op motor in Groningen binnenstad, had ik ook zo'n gastje die op een weg van 1 auto-breedte in het midden ging rijden.
Ik wist niet dat je taxichaffeur was. Dan neem ik mijn woorden tegenover jou terug. Over het algemeen rijden jullie wél door. Bij taxi chaffeurs doe ik ook geen gekke dingen. Ze rijden normaal, voorspelbaar, en vooral snel. Bovendien werken jullie dat is iets heel anders. Huppelkutjes in een aygo daarentegen...quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:51 schreef Marco001 het volgende:
[..]
dat is ook echt een reeele optie voor een taxichauffeur die aan het werk is...
Ik ben één keer in mijn leven bijna aangereden... Tot nu toe gaat het goed...quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:54 schreef BRooster het volgende:
[..]
Jij leeft in een vreemde wereld. Als jij vindt dat je als fietser altijd maar voorrang hebt leg je wel erg veel vertrouwen in je medeweggebruikers, die niet altijd zullen verwachten dat je als een volslagen idioot door het verkeer fietst.
wat dat laatste betreft, namens alle chauffeurs bedankt. Al hoef ik nooit echt zolang te wachten als in de randstad. Tenzij het echt rustig is.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:55 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Dat doe ik ook altijd. Beter dan een automobilist die je gevaarlijk krap, en onwijs snel, probeert in te halen. Hiermee elimineer je die kans...
[..]
Ik wist niet dat je taxichaffeur was. Dan neem ik mijn woorden tegenover jou terug. Over het algemeen rijden jullie wél door. Bij taxi chaffeurs doe ik ook geen gekke dingen. Ze rijden normaal, voorspelbaar, en vooral snel. Bovendien werken jullie dat is iets heel anders. Huppelkutjes in een aygo daarentegen...
Off topic: respect trouwens voor je beroep. Het is soms akelig om te zien dat wanneer je een taxi pakt, de beste man aan het stuur bijvoorbeeld al een uur zonder klant heeft moeten wachten. Jullie krijgen van mij altijd een dikke fooi!
Oh gelukkig, dat is wel fijn, dat je in ieder geval klanten hebt. Ik neem vaak op hele gekke tijdstippen een taxi, dus misschien ligt het daar aan. Maar het lijkt me eigenlijk best een zwaar beroep. Ik vind het ook storend wanneer iedereen klaagt over dat taxi's duur zijn. Natuurlijk het kost veel geld, maar er is ook iemand die je ophaalt en rond rijdt, belasting om te betalen, een auto om te onderhouden... Het is niet alsof elke chaffeur ¤100 per uur verdient...quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:58 schreef Marco001 het volgende:
wat dat laatste betreft, namens alle chauffeurs bedankt. Al hoef ik nooit echt zolang te wachten als in de randstad. Tenzij het echt rustig is.
Helemaal gelijk in, alleen ik reed dus op de motor. Dat past prima. En als de jongeman op fiets niet te druk bezig was met zijn telefoon/muziek, had ie mij wel gehoord.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:55 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Dat doe ik ook altijd. Beter dan een automobilist die je gevaarlijk krap, en onwijs snel, probeert in te halen. Hiermee elimineer je die kans...
Kan je er dan niet langs? Ik heb ook altijd oortjes in op de fiets trouwens, en telefoon. Maar op de motor kan je toch makkelijk langzaam langs een fietser?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:04 schreef einschtein het volgende:
[..]
Helemaal gelijk in, alleen ik reed dus op de motor. Dat past prima. En als de jongeman op fiets niet te druk bezig was met zijn telefoon/muziek, had ie mij wel gehoord.
Wanneer ik niet zeker weet dat ik word gezien: neem ik de kans niet. Ik had dan dichtbij een stoep gemoeten, als die fietser schrikt van mij of hoe een centimeter of 20 naar links gaat dan ben ik namelijk de pineut. Dan haal ik hem maar niet in.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:06 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Kan je er dan niet langs? Ik heb ook altijd oortjes in op de fiets trouwens, en telefoon. Maar op de motor kan je toch makkelijk langzaam langs een fietser?
niets mis mee, doe jij ook, hoop ik voor jequote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:50 schreef einschtein het volgende:
[..]
Ik reed gister nog op motor in Groningen binnenstad, had ik ook zo'n gastje die op een weg van 1 auto-breedte in het midden ging rijden.
Helaas voor jou staat een wettelijke regel nog altijd boven een (niet-bestaande) sociale regel. En als ik in Groningen kijk staan fietsen ook overal in de weg en die fietsen zijn vaak ook lelijk. Helaas kan niet alles op de fiets. Maar ook vrachtwagens zijn geen belemmering voor fietsers. Ik heb mee gemaakt dat ik over de blinde kant achteruit moest. Dan zie je in je spiegel niets anders dan je oplegger. Maar die fietsers fietsen gewoon achter je oplegger langs.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:28 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
geef je toch wat gas als je echt zon haast hebtquote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:04 schreef einschtein het volgende:
[..]
Helemaal gelijk in, alleen ik reed dus op de motor. Dat past prima. En als de jongeman op fiets niet te druk bezig was met zijn telefoon/muziek, had ie mij wel gehoord.
welke wet is dat?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:10 schreef Kentekenplaat het volgende:
Gelukkig is de politie wat verstandiger en die bekeurde alle fietsers die nog even snel achter de achteruit rijdende oplegger langs wilden fietsen.
Geen idee, vraag het die domme fietsers.quote:
gevaar is objectief, art 5 subjectief, ik zie een probleemquote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:16 schreef Sounddragon het volgende:
Art.5, ben je meteen je fietspas kwijt.
Dat is anders. Ik zou persoonlijk nooit achter een oplegger langs voorrang nemen. Daarbij heb je die oplegger echt nodig voor je werk.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:10 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Helaas voor jou staat een wettelijke regel nog altijd boven een (niet-bestaande) sociale regel. En als ik in Groningen kijk staan fietsen ook overal in de weg en die fietsen zijn vaak ook lelijk. Helaas kan niet alles op de fiets. Maar ook vrachtwagens zijn geen belemmering voor fietsers. Ik heb mee gemaakt dat ik over de blinde kant achteruit moest. Dan zie je in je spiegel niets anders dan je oplegger. Maar die fietsers fietsen gewoon achter je oplegger langs.
Volgens jouw idiote redenering zou ik dan een boete of iets dergelijks moeten krijgen. Gelukkig is de politie wat verstandiger en die bekeurde alle fietsers die nog even snel achter de achteruit rijdende oplegger langs wilden fietsen.
En terecht. Ja, fietsers zijn kwestbare verkeersdeelnemers. Maar dan moeten ze het gevaar niet groter maken dan het is door voorrang te nemen, rood licht te negeren en in het donker zonder licht te fietsen.
Amen! Ze werken ook vaak erg hard, en verdienen dat beetje vriendelijkheid. Idem voor taxichaffeurs, buschaffeurs, en trouwens ook meisjes aan de kassa, etc.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:30 schreef einschtein het volgende:
Sowieso respect voor vrachtwagenchauffeurs met grote opleggers.Blijf graag even wachten zodat jij de bocht wat makkelijker kan nemen, zonder te denken 'oh shiiit, ga ik dat halen'.
Laatst ook nog, vrachtwaggel van rechts, heeft in principe geen voorrang want haaientanden. Ik rij echter op een 30km weg en achter mij een rits auto's. Vanuit de tegenovergestelde richting zie ik in de verte een stel auto's, dus ik weet dat die chauffeur nog vrij lang moet wachten voordat hij uberhaupt kan. Ben even gestopt, verder dan wat ik normaal met een auto doen, en de vrachtwagenchauffeur zijn ruimte/tijd gegeven. Wat een beroep.
Idem dito.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:32 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Amen! Ze werken ook vaak erg hard, en verdienen dat beetje vriendelijkheid. Idem voor taxichaffeurs, buschaffeurs, en trouwens ook meisjes aan de kassa, etc.
Ik had dan één broodje doormidden gesneden.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:38 schreef einschtein het volgende:
[..]
Idem dito.![]()
Behalve als ze dom gaan lopen doen. Als ik bijvoorbeeld bij een broodjeszaak zeg, wanneer ik met mijn vriendin () ben, ik zeg 'ja, maak daar maar twee van' en ze mij vragen wat ik op mijn broodje wil.
He, laat mij, ik heb honger. Maar ik snap wat je bedoeld en waarom ik daar op het moment niet gewoon aan dacht..quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:41 schreef Dromer het volgende:
[..]
Ik had dan één broodje doormidden gesneden.
Artikel 5 spreekt anders wel over gevaar of hinder wat volgens jou dus objectief is.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:24 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
gevaar is objectief, art 5 subjectief, ik zie een probleem
dan mag je er prima langsrijdenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:52 schreef vannelle het volgende:
[..]
Artikel 5 spreekt anders wel over gevaar of hinder wat volgens jou dus objectief is.
Nee dan is het geen 2, maar 2 keer de helft.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:41 schreef Dromer het volgende:
[..]
Ik had dan één broodje doormidden gesneden.
gevaar voor de vrachtwagen ja?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:56 schreef vannelle het volgende:
Tenzij de objectieve mening van oom agent is dat de fietser gevaar of hinder veroorzaakt.
Check youtube. Er zijn serieus mensen die dat doen..quote:Op donderdag 17 oktober 2013 15:01 schreef Cultuur058 het volgende:
Roadtrip zou ook filmpjes van zijn fiets avonturen online moeten zetten..
Motor kan ik me ook wel voorstellen. Maar ik heb persoonlijk een hekel aan autorijden. Ik begrijp niet waarom je dat zou willen filmen...quote:Op donderdag 17 oktober 2013 15:29 schreef einschtein het volgende:
Mensen die hun fietsperiodes filmen, meh. Auto's/Motoren kan ik daarin tegen wel weer begrijpen.
Heb ik ook tijdje gedaan.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 15:31 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Motor kan ik me ook wel voorstellen. Maar ik heb persoonlijk een hekel aan autorijden. Ik begrijp niet waarom je dat zou willen filmen...
Nee. Gevaar voor de fietser(s), alleen wordt dat gevaar in de schoenen geschoven van de vrachtwagenchauffeur.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:58 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
gevaar voor de vrachtwagen ja?
hinder bij een bijzondere handeling waarbij het overige verkeer voorrang heeft?
objectiviteit van iemand mening?
dat blijft selectiefquote:Op donderdag 17 oktober 2013 15:51 schreef Anne het volgende:
[..]
Nee. Gevaar voor de fietser(s), alleen wordt dat gevaar in de schoenen geschoven van de vrachtwagenchauffeur.
En mening was niet de juiste woordkeuze, interpretatie!
Waar hèb je het overquote:Op donderdag 17 oktober 2013 15:52 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
dat blijft selectief
nu spreken jullie elkaar zegen, huiselijke ruzie
quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:16 schreef Sounddragon het volgende:
Art.5, ben je meteen je fietspas kwijt.
quote:
Ik heb je filmpjes gekeken, maar dat je je nog gemakkelijk vind op die motor. Het lijkt wel of elke motorrijder die ik spreek ooit een ongeluk heeft gehad.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 15:36 schreef einschtein het volgende:
[..]
Heb ik ook tijdje gedaan.(link)
Het kan altijd en hoe dan ook fout gaan, in de auto ook. Er zijn zoveel manieren waarop je je leven kán verliezen.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 15:59 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Ik heb je filmpjes gekeken, maar dat je je nog gemakkelijk vind op die motor. Het lijkt wel of elke motorrijder die ik spreek ooit een ongeluk heeft gehad.
Ik wil je niet bang maken, maar ik heb veel horror verhalen gehoord. Ik ben zelf als passagier betrokken geweest bij 2 auto ongelukken. Gelukkig nog nooit achter het stuur.
Één keer was er een busje met hoge snelheid achterop dit model auto gereden:
[ afbeelding ]
De hele achterkant was in elkaar gedrukt. Niet gewoon bumper eraf, maar een heel gat tot vlak voor de achterbank waar wij zaten. Het gebeurde ook echt op vakantie in Portugal. Gelukkig liep het voor ons af met een sisser, mijn moeder had een lichte whiplash en de rest nergens last van. Het was trouwens ook onwijs netjes aangepakt door de lease-maatschappij. We kregen binnen 2 uur een vervangende Mercedes E klasse station, de totall-loss volvo werd weggesleept, en in Nederland wachtte er bij terugkeer in Nederland een nieuwe. Ik weet nog vooral dat wij ons zorgen maakten om de bagage in de achterbak -- veel niet meer te redden, en dat we honger hadden en het warm vonden. Achterop de motor was het héél anders afgelopen.
Als resultaat hiervan vind ik zelfs een Polo of Golf eng om in te rijden met mensen achterin. Als ik een auto koop, gaat dit ook zeker opnieuw een Volvo worden. Ik weet zeker dat we bijvoorbeeld in een Golf MK4 plat waren... De man in het busje moest ook los geknipt worden en alles. Geen flauw idee wat er met hem is gebeurt...
Ik zag het idd op youtube kanaal. Maar je hebt gelijk. Ik neem op alle fronten weer grote risico's. Maar het verkeer vind ik eng omdat veel mensen met andere dingen bezig zijn...quote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:01 schreef einschtein het volgende:
[..]
Het kan altijd en hoe dan ook fout gaan, in de auto ook. Er zijn zoveel manieren waarop je je leven kán verliezen.
Heb overigens zelf ook al ongeluk gehad.
[ afbeelding ]
zat de vrachtwagenmenier op de fiets?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 15:55 schreef Anne het volgende:
[..]
Juist ja en waar spreken we elkaar precies tegen?
Ik heb zo'n vermoeden dat je mijn post verkeerd begrijpt.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:09 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
zat de vrachtwagenmenier op de fiets?
dat blijkt toch altijd weer uit de pm's van jullie hoor, of was dat een geheimpje?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:22 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik heb zo'n vermoeden dat je mijn post verkeerd begrijpt.
De fietsers creëren een gevaar (voor hun eigen leven), wat in de schoenen wordt geworpen van de vrachtwagenchauffer áls het daadwerkelijk mis gaat, aangezien fietsers altijd heilig zijn.
De fietsers bekeuren (of waarshuwen, whatever) vind ik in dit geval juist.
Je leert een dode hoek herkennen zelfs op de basisschool.
En dan nog een dingetje; Dat jij zo onder de plak zit als je een ander mening hebt dan je vriendin en je daarom eindigt met ruzie, wil niet zeggen dat het bij iedereen op die manier werkt. En ga nu maar weer ergens anders trollen.
seems legitquote:Op donderdag 17 oktober 2013 17:26 schreef Sparqq het volgende:
[..]
Je mag afslaande voertuigen niet inhalen, niet rechts en niet links.
In afwijking van het eerste lid moeten bestuurders die zich dicht achter een bestuurder bevinden die links of rechts is voorgesorteerd of die op de uiterste rechter- of linkerrijstrook van zijn weggedeelte rijdt en die te kennen heeft gegeven dat hij wil afslaan, die bestuurder voor laten gaan.quote:
bedankt voor de info, wie haalt wat in?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 17:31 schreef Sparqq het volgende:
[..]
In afwijking van het eerste lid moeten bestuurders die zich dicht achter een bestuurder bevinden die links of rechts is voorgesorteerd of die op de uiterste rechter- of linkerrijstrook van zijn weggedeelte rijdt en die te kennen heeft gegeven dat hij wil afslaan, die bestuurder voor laten gaan.
maar net zei je dat het nietmocht, dan mag het toch niet, of toch wel?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 17:32 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
bedankt voor de info, wie haalt wat in?
Zo moeilijk is het toch niet om te lezen, een fietser (bestuurder) mag dus niet een automobilist (bestuurder) rechts passeren/inhalen als deze rechtsaf wil en voorgesorteerd staat.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 17:32 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
bedankt voor de info, wie haalt wat in?
wie stelt dat dan? jij begint er namelijk overquote:Op donderdag 17 oktober 2013 17:37 schreef Sparqq het volgende:
[..]
Zo moeilijk is het toch niet om te lezen, een fietser (bestuurder) mag dus niet een automobilist (bestuurder) rechts passeren/inhalen als deze rechtsaf wil en voorgesorteerd staat.
De wetgever; art. 18 lid 3 RVV 1990.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 17:38 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
wie stelt dat dan? jij begint er namelijk over
Dan ben je een van de weinigen. Ik heb bromfietsers het magazijn in zien duiken omdat ze toch niet zo snel waren als ze zelf dachten.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:26 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Dat is anders. Ik zou persoonlijk nooit achter een oplegger langs voorrang nemen. Daarbij heb je die oplegger echt nodig voor je werk.
Wanneer het stoplicht op rood staat, en je nog niet vertrokken bent aarzel ik echter niet om voor je langs te fietsen, ook als dat betekend dat je iets langer moet wachten.
Ja, maar op het moment dat de chauffeur bezig is met een manouvre waarbij hij jou niet meer kan zien en jij fietst dan toch achter de oplegger langs, dan ben jij gevaarlijk bezig.quote:
Neuh, die vrachtwagen heeft er geen last van. Maar het is zo lullig voor die fietser die met uitpuilende darmpjes onder de trailer om zijn moeder schreeuwt. Als 'ie dat nog kan.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:58 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
gevaar voor de vrachtwagen ja?
hinder bij een bijzondere handeling waarbij het overige verkeer voorrang heeft?
objectiviteit van iemand mening?
Als je doelt op mijn verhaal, de politie heeft daadwerkelijk fietsers bekeurd die achter een oplegger langs vlogen. Op dat moment stond de oplegger al dwars achter de trekker en ik werk daar helaas niet meer anders had ik even wat foto's gemaakt van het beeld wat je dan in je spiegels ziet, maar ik moet het nu met woorden doen.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:28 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
dat blijkt toch altijd weer uit de pm's van jullie hoor, of was dat een geheimpje?
say what you mean and mean what you say, het ging namelijk over het bekeuren voor dingen die niet daadwerkelijk voor zijn gevallen, en de moet de fietser, niet de vrachtwagenman. betalen
altijd? per definitie?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:19 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ja, maar op het moment dat de chauffeur bezig is met een manouvre waarbij hij jou niet meer kan zien en jij fietst dan toch achter de oplegger langs, dan ben jij gevaarlijk bezig.
met hoe veel km/u ram jij die bak achteruit?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:21 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Neuh, die vrachtwagen heeft er geen last van. Maar het is zo lullig voor die fietser die met uitpuilende darmpjes onder de trailer om zijn moeder schreeuwt. Als 'ie dat nog kan.
wat is het probleem dan?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:26 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Als je doelt op mijn verhaal, de politie heeft daadwerkelijk fietsers bekeurd die achter een oplegger langs vlogen. Op dat moment stond de oplegger al dwars achter de trekker en ik werk daar helaas niet meer anders had ik even wat foto's gemaakt van het beeld wat je dan in je spiegels ziet, maar ik moet het nu met woorden doen.
In mijn rechter spiegel zag ik de zijkant van mijn trailer met de naam van mijn werkgever en in de linkerspiegel zag ik de koelmotor op de voorkant van de trailer. Ik kan dan onmogelijk zien wat er aan de linkerachterzijde van de trailer gebeurt.
De eerste twee is een goede reden voor de fietser om uit te kijken, de derde reden is gelul. Fietsers kijken niet verder dan de eerste opleggerhoek die ze tegen komen, alleen staan de rechterhoek eerder in de deur dan de linker bij de situatie die ik beschreef.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:51 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
altijd? per definitie?
sorry ik kan dergelijke ongefundeerde stellingen niet geloven
ten eerste is HIJ bezig
ten tweede ziet HIJ toch al niets
ten derde rijd je er zo langs
ten vierde het ging helemaal niet over inhalen
Stapvoets, maar als je valt met je fietsje is heb je echt wel even reactietijd nodig om op te staan. En dan heb je kans dat het wiel al op je staat.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:51 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
met hoe veel km/u ram jij die bak achteruit?
Die domme fietsers die blijkbaar denken dat ik ze door de oplegger heen kan zien.quote:
BOH dat wordt me toch een bloedbad met explosies en rondvliegende lichaamsdelenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 23:01 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Stapvoets, maar als je valt met je fietsje is heb je echt wel even reactietijd nodig om op te staan. En dan heb je kans dat het wiel al op je staat.
ze leven toch? of niet?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 23:01 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Die domme fietsers die blijkbaar denken dat ik ze door de oplegger heen kan zien.
keep dreaming.. Als het mij zelfs al lukt met een simpel rolstoelbusje om een fietsers te laten vallen zonder dat ik hem uberhaupt raak...quote:Op donderdag 17 oktober 2013 23:02 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
BOH dat wordt me toch een bloedbad met explosies en rondvliegende lichaamsdelen
knul, je zou me niet eens van mijn fiets af krijgen als je het zou willen
oh jij was het die oma bang maakte?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 07:37 schreef Marco001 het volgende:
[..]
keep dreaming.. Als het mij zelfs al lukt met een simpel rolstoelbusje om een fietsers te laten vallen zonder dat ik hem uberhaupt raak...
Het is in ieder geval duidelijk dat hij in Halsteren woont, op het RSG Het Rijks zit in Bergen op Zoom en alleen zijn schoolroute filmt.quote:Op woensdag 19 februari 2014 11:55 schreef TwisterNederland het volgende:
Hij heeft inmiddels een fiets aangeschaft blijkbaar.
http://www.dumpert.nl/med(...)_door_nederland.html
Ze zijn allemaal wel leuk. Wat een idioot zeg..quote:Op zondag 3 augustus 2014 12:16 schreef TwisterNederland het volgende:
Mensen. Hij heeft een nieuw kanaal
Zelfde sufkuttige commentaar in steenkolen Engels.
https://www.youtube.com/user/DriveSafeNetherlands/videos
Wie gaat alle parels eruit halen??
Nou, bij dezequote:Denk je dat mij wat kan schelen dat ik op een forum sta ?
Bespreek dan gelijk dit topic even op fok : http://www.flitsservice.n(...)-t-m-123-t80929.html deze moraalridders zijn pas erg ...
quote:Op zondag 3 augustus 2014 12:40 schreef delano.888 het volgende:
Heb m op zn laatste video even gevraagd of hij al wist dat er een topic over hem loopt hier
[..]
Nou, bij deze![]()
quote:keokiracerhalsteren: 3:13 Zou best kunnen dat dat BadDriversNL of wat zijn nieuwe accountnaam ook mag zijn is. Hij rijdt een zwarte Polo.
quote:DriveSafeNetherlands: 3:13 Daar zeg je me wat ! Ik was die knakker allang weer vergeten , maar het zou heel goed mogelijk kunnen zijn !
Ik weet het niet. Ze rijden wel allebei in dezelfde omgeving (amsterdam, zaandam, hoorn). Hebben dezelfde moralistische instelling en steenkolen engels maar rijden daarintegen wel vol gas langs scholen waar kinderen onvoorspelbaar oversteken. Helaas kunnen we de baddriversNL compilaties niet meer terugkijken. (Dus nu maar vast even mirroren).quote:Op zondag 3 augustus 2014 12:49 schreef delano.888 het volgende:
Oh trouwens, volgens mij zijn het toch 2 verschillende mensen...
[..]
[..]
Het zouden twee verschillende personen kunnen zijn maar de gelijkenissen met elkaar zijn bijna engquote:Op zondag 3 augustus 2014 13:09 schreef Thuisprikker het volgende:
Volgens mij zit Baddrivers hier hoor : https://www.youtube.com/user/NLBadDrivers
quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:18 schreef Thuisprikker het volgende:
Ik heb eens gekeken bij die link trouwens van flitsservice.nl , maar wat een klapmongeaulen daar zeg :
En dit is maar 1 van de vele filmpjes
Laten we gezellig hier verder gaan, het dashcam topic.quote:Op zondag 3 augustus 2014 14:31 schreef Thuisprikker het volgende:
OMG van hetzelfde flitsservice topic :
Die pauper golf in zijn intro is obdam..quote:Op zondag 3 augustus 2014 15:38 schreef bluuf het volgende:
Ik zie voornamelijk Zaandam / Purmerend in deze video's (ik woon zelf in Zaandam dus herken ik het deel).
wel heel erg hetzelfde dan, want bij beide zit zo'n wij met rookstem ernaast die extra commentaar geeft over de 'gevaarlijke situatie'quote:Op zondag 3 augustus 2014 15:41 schreef delano.888 het volgende:
Maar baddrivers/drivesafe zijn dus wel 2 verschillende mensen.. Weliswaar gedragen ze zich hetzelfde en rijden ze in dezelfde omgeving
Dus hoe ouder de auto is des te minder gelden de verkeersregels? Interessant.....quote:Op zondag 3 augustus 2014 17:58 schreef Palomar het volgende:
Wat een ontzettende m*ng*l deze gast. Met z'n trieste toetertje. Zal vast een of ander oud koekblik zijn. Bij zulk soort autootjes gooi ik mn auto er ook gewoon voor. Remmen ze maar. Er is een bepaalde hierarchie op de weg en daarin staan zij helemaal onderaan
En dan ook die voorrangsziekte van die lui (vooral op rotondes waar meneertje zegt dat het niet kon terwijl het nog prima gingquote:Op zondag 3 augustus 2014 17:59 schreef Palomar het volgende:
[..]
wel heel erg hetzelfde dan, want bij beide zit zo'n wij met rookstem ernaast die extra commentaar geeft over de 'gevaarlijke situatie'
quote:Op zondag 3 augustus 2014 19:46 schreef TwisterNederland het volgende:
[..]
En dan ook die voorrangsziekte van die lui (vooral op rotondes waar meneertje zegt dat het niet kon terwijl het nog prima ging). Dat is echt een dingetje waar veel dashcambezitters mee kampen
En verder dat die lui zelf opzettelijk gevaarlijke situaties creëren
Edit: voorbeeld: iemand doet zijn knipperlicht uit en de dashcammer heeft dan ineens de enorme drang om extra gas te geven en te toeteren omdat ze diegene er niet tussen willen laten
het is meer dat als je in zo'n autootje rijdt dat je niet de grote meneer moet gaan uithangenquote:Op zondag 3 augustus 2014 18:25 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dus hoe ouder de auto is des te minder gelden de verkeersregels? Interessant.....
ja echt hequote:Op zondag 3 augustus 2014 20:38 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
De eerste van deze clip is ook zo'n mooie, die vrouw begint ruim op tijd met uitparkeren en hij moet nodig wat extra gas geven om toch te kunnen toeteren en schelden
Als je zulk soort dingen flikt ben je imho je rijbewijs niet waard...Echt wat een debielquote:Op zondag 3 augustus 2014 12:49 schreef TwisterNederland het volgende:
[..]![]()
![]()
Maar wel een idioot. Op 1:40 even vol gas langs een school rijden terwijl je ziet dat er kinderen uitstappen en de weg over rennen. En dat noemt zich drivesafenetherlands
Iemand anders. Rijdt op gelijke snelheid met de auto links maar zodra de knipperlicht aangaat geeft ie spontaan gas bij waardoor auto de afslag mist.quote:Op zondag 3 augustus 2014 20:38 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
De eerste van deze clip is ook zo'n mooie, die vrouw begint ruim op tijd met uitparkeren en hij moet nodig wat extra gas geven om toch te kunnen toeteren en schelden
Godver, wat ben je dan een lul.quote:Op zondag 3 augustus 2014 20:57 schreef TwisterNederland het volgende:
[..]
Iemand anders. Rijdt op gelijke snelheid met de auto links maar zodra de knipperlicht aangaat geeft ie spontaan gas bij waardoor auto de afslag mist.
Dat is niet wat je schreef.....quote:Op zondag 3 augustus 2014 20:45 schreef Palomar het volgende:
[..]
het is meer dat als je in zo'n autootje rijdt dat je niet de grote meneer moet gaan uithangenMet zn toeter en hypocriet moralistisch gedrag
Omg nekschot voor die gozer. Het was echt eng dat jongetje zo voor de bumper te zien staanquote:Op zondag 3 augustus 2014 20:51 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Als je zulk soort dingen flikt ben je imho je rijbewijs niet waard...Echt wat een debiel
Dat kruispunt komt een aantal keer voor in zijn filmpjes en iedere keer hetzelfde: gas bijgeven en neus naar links.quote:Op zondag 3 augustus 2014 21:44 schreef lst128 het volgende:
Bij 1:45 expres naar links sturen omdat iemand de bocht afsnijdt
die camperquote:Op zondag 3 augustus 2014 21:19 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Omg nekschot voor die gozer. Het was echt eng dat jongetje zo voor de bumper te zien staan. Het kon ook misgaan, alleen omdat die gozer volgas geeft voor een school om zo (bijna of dus niet bijna) aanrijdingen te filmen.
Deze gaat trouwens ook lekker. Hij rijdt expres iemand aan![]()
DriveSafeNetherlands 19:
Ja of bij 3:41 kent ie de regeltjes ook niet, laden lossen mag.quote:Op zondag 3 augustus 2014 21:44 schreef lst128 het volgende:
Bij 1:45 expres naar links sturen omdat iemand de bocht afsnijdt
Haha ja inderdaad ik vind dat wel echt een giller... Brengt me op ideeënquote:
volgens mij rijd ie nog ergens waar ik ook wel eens kom want komt bekend voor op de paar seconden dat ik keek, ik zou hem gewoon uit zijn auto trekken, mijn oma van 96 kan beter rijden (nee die rijd niet eens meer)quote:Op zondag 3 augustus 2014 22:04 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Haha ja inderdaad ik vind dat wel echt een giller... Brengt me op ideeën![]()
Maar ik hoop echt dat die gozer zichzelf tegen een boom rijdt. Een kennis heeft precies dezelfde rijstijl. Hij heeft ieder jaar meerdere ongelukken, allemaal buiten zijn schuld. Terwijl hij weinig rijdt.
Maar hij rijdt niet defensief. Wanneer een ander iets debiels doet, probeert hij er een ongeluk van te maken. Niet remmen terwijl hij het wel ziet enzo.
Gelukkig heb je daar veel aan. Wanneer je een keer wel gewond raakt. Dan is het echt heel relevant Hoe het de ander zijn schuld is wanneer je het zelf ook laat gebeuren
Mannenpraat.quote:Op zondag 3 augustus 2014 22:09 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
volgens mij rijd ie nog ergens waar ik ook wel eens kom want komt bekend voor op de paar seconden dat ik keek, ik zou hem gewoon uit zijn auto trekken, mijn oma van 96 kan beter rijden (nee die rijd niet eens meer)
zoals even die voetganger "aantikken" dat zou zijn laatste filmpje geweest zijn....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |