Zo nu en dan ok. Maar niet elke dag. En inderdaad fietsers hebben overal voorrang, per definitie.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:38 schreef einschtein het volgende:
Dit is zo zinloos.Het zit zo diep dat je denkt dat fietsers echt overal voorrang hebben en dat automobilisten maar altijd op hun moet letten.
Tevens doe je helemaal niets verkeerd in het verkeer als je zo nu en dan verrast wordt. Je kan niet overal rekening mee houden.
Nee. Dat ben ik zeker niet met je eens. Er zijn verkeersregels en daar moet je je aan houden, ook jij op je fiets, net als ik in mijn auto. Als je door rood rijd en onder een auto komt, dan is het een koud kunstje om jou aansprakelijk te stellen ook al ben je een zgn. zwakkere verkeersdeelnemer.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:38 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Sorry ik verwarde je met einschtein.
Maar je bent het dus met me eens dat het de schuld is van de automobilist wanneer er een ongeluk gebeurt en dat het dus acceptabel is voor fietsers om zich makkelijk door de stad te manoeuvreren?
Niet per definitie, per definitie moet je de voorrangs- verkeersregels volgen. En daar staat nergens in omschreven dat de fietser altijd voorrang heeft. Wat jij zegt is dus onjuist.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:39 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Zo nu en dan ok. Maar niet elke dag. En inderdaad fietsers hebben overal voorrang, per definitie.
niet verbaast zijn als ik opeens de rem niet kan vinden dan.. Een middelvinger is imho echt wel aso...helemaal als het makkelijk te bewijzen is dat jij in de fout zat. (Reed op busbaan, had mij voorrang moeten geven ofzo..) oh, en ja. Ik MAG gebruik maken van de busbanen. I.i.g die in Groningen.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:28 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
In de stad staan fietsers bovenaan, is gewoon een sociale regel. Automobilisten zijn wat mij betreft niet welkom in de stad. Ze horen er niet, vervuilen alleen maar, slopen de oude grachten, maken lawaai, zijn lelijk, en staan in de weg. Ze horen bij de P+R.
En een middelvinger is niet aso. Het is geen klap met de platte hand op het dak, of kettingslot.
Hmm ok daar heb je me. Toch is het sociaal acceptabel om schijt te hebben aan de verkeersregels als fietser. Ik zie ze meer als suggestie, dan als regel. En ik ben niet de enige.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:41 schreef einschtein het volgende:
[..]
Niet per definitie, per definitie moet je de voorrangs- verkeersregels volgen. En daar staat nergens in omschreven dat de fietser altijd voorrang heeft. Wat jij zegt is dus onjuist.
Aso is iemand helemaal uitschelden, of bewust tegen iemand aanfietsen en omver duwen. Veel verschillen.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:43 schreef Marco001 het volgende:
[..]
niet verbaast zijn als ik opeens de rem niet kan vinden dan.. Een middelvinger is imho echt wel aso...
'Sociaal acceptabel' en 'schijt' passen niet echt in éen zin in die combinatie.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:43 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Hmm ok daar heb je me. Toch is het sociaal acceptabel om schijt te hebben aan de verkeersregels als fietser. Ik zie ze meer als suggestie, dan als regel. En ik ben niet de enige.
nee, dat is jouw mening van wat een ASO is. Iemand die onterecht voorrang opeist en mij dan ook nog eens de vinger laat zien vind ik een ASO. Zoals ik al eerder zei is de kans heel groot dat ook ik dan opeens niet meer kan remmen.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:44 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Aso is iemand helemaal uitschelden, of bewust tegen iemand aanfietsen en omver duwen. Veel verschillen.
Ga dan zelf fietsen. Daar zal iedereen blij mee zijn...quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:48 schreef Marco001 het volgende:
[..]
nee, dat is jouw mening van wat een ASO is. Iemand die onterecht voorrang opeist en mij dan ook nog eens de vinger laat zien vind ik een ASO. Zoals ik al eerder zei is de kans heel groot dat ook ik dan opeens niet meer kan remmen.
Over de tijd: voor jou scheelt hey wellicht 15 minuten, maar voor mij ook als ik voor elke fietser op de rem moet. In Groningen zijn fat nogal wat namelijk.
Ik reed gister nog op motor in Groningen binnenstad, had ik ook zo'n gastje die op een weg van 1 auto-breedte in het midden ging rijden.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:48 schreef Marco001 het volgende:
[..]
nee, dat is jouw mening van wat een ASO is. Iemand die onterecht voorrang opeist en mij dan ook nog eens de vinger laat zien vind ik een ASO. Zoals ik al eerder zei is de kans heel groot dat ook ik dan opeens niet meer kan remmen.
Over de tijd: voor jou scheelt hey wellicht 15 minuten, maar voor mij ook als ik voor elke fietser op de rem moet. In Groningen zijn fat nogal wat namelijk.
dat is ook echt een reeele optie voor een taxichauffeur die aan het werk is...quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:50 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Ga dan zelf fietsen. Daar zal iedereen blij mee zijn...
Tulleeekkkk, lekker achter op de fiets.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:51 schreef Marco001 het volgende:
[..]
dat is ook echt een reeele optie voor een taxichauffeur die aan het werk is...
Jij leeft in een vreemde wereld. Als jij vindt dat je als fietser altijd maar voorrang hebt leg je wel erg veel vertrouwen in je medeweggebruikers, die niet altijd zullen verwachten dat je als een volslagen idioot door het verkeer fietst.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:43 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Hmm ok daar heb je me. Toch is het sociaal acceptabel om schijt te hebben aan de verkeersregels als fietser. Ik zie ze meer als suggestie, dan als regel. En ik ben niet de enige.
Dat doe ik ook altijd. Beter dan een automobilist die je gevaarlijk krap, en onwijs snel, probeert in te halen. Hiermee elimineer je die kans...quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:50 schreef einschtein het volgende:
[..]
Ik reed gister nog op motor in Groningen binnenstad, had ik ook zo'n gastje die op een weg van 1 auto-breedte in het midden ging rijden.
Ik wist niet dat je taxichaffeur was. Dan neem ik mijn woorden tegenover jou terug. Over het algemeen rijden jullie wél door. Bij taxi chaffeurs doe ik ook geen gekke dingen. Ze rijden normaal, voorspelbaar, en vooral snel. Bovendien werken jullie dat is iets heel anders. Huppelkutjes in een aygo daarentegen...quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:51 schreef Marco001 het volgende:
[..]
dat is ook echt een reeele optie voor een taxichauffeur die aan het werk is...
Ik ben één keer in mijn leven bijna aangereden... Tot nu toe gaat het goed...quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:54 schreef BRooster het volgende:
[..]
Jij leeft in een vreemde wereld. Als jij vindt dat je als fietser altijd maar voorrang hebt leg je wel erg veel vertrouwen in je medeweggebruikers, die niet altijd zullen verwachten dat je als een volslagen idioot door het verkeer fietst.
wat dat laatste betreft, namens alle chauffeurs bedankt. Al hoef ik nooit echt zolang te wachten als in de randstad. Tenzij het echt rustig is.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:55 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Dat doe ik ook altijd. Beter dan een automobilist die je gevaarlijk krap, en onwijs snel, probeert in te halen. Hiermee elimineer je die kans...
[..]
Ik wist niet dat je taxichaffeur was. Dan neem ik mijn woorden tegenover jou terug. Over het algemeen rijden jullie wél door. Bij taxi chaffeurs doe ik ook geen gekke dingen. Ze rijden normaal, voorspelbaar, en vooral snel. Bovendien werken jullie dat is iets heel anders. Huppelkutjes in een aygo daarentegen...
Off topic: respect trouwens voor je beroep. Het is soms akelig om te zien dat wanneer je een taxi pakt, de beste man aan het stuur bijvoorbeeld al een uur zonder klant heeft moeten wachten. Jullie krijgen van mij altijd een dikke fooi!
Oh gelukkig, dat is wel fijn, dat je in ieder geval klanten hebt. Ik neem vaak op hele gekke tijdstippen een taxi, dus misschien ligt het daar aan. Maar het lijkt me eigenlijk best een zwaar beroep. Ik vind het ook storend wanneer iedereen klaagt over dat taxi's duur zijn. Natuurlijk het kost veel geld, maar er is ook iemand die je ophaalt en rond rijdt, belasting om te betalen, een auto om te onderhouden... Het is niet alsof elke chaffeur ¤100 per uur verdient...quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:58 schreef Marco001 het volgende:
wat dat laatste betreft, namens alle chauffeurs bedankt. Al hoef ik nooit echt zolang te wachten als in de randstad. Tenzij het echt rustig is.
Helemaal gelijk in, alleen ik reed dus op de motor. Dat past prima. En als de jongeman op fiets niet te druk bezig was met zijn telefoon/muziek, had ie mij wel gehoord.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:55 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Dat doe ik ook altijd. Beter dan een automobilist die je gevaarlijk krap, en onwijs snel, probeert in te halen. Hiermee elimineer je die kans...
Kan je er dan niet langs? Ik heb ook altijd oortjes in op de fiets trouwens, en telefoon. Maar op de motor kan je toch makkelijk langzaam langs een fietser?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:04 schreef einschtein het volgende:
[..]
Helemaal gelijk in, alleen ik reed dus op de motor. Dat past prima. En als de jongeman op fiets niet te druk bezig was met zijn telefoon/muziek, had ie mij wel gehoord.
Wanneer ik niet zeker weet dat ik word gezien: neem ik de kans niet. Ik had dan dichtbij een stoep gemoeten, als die fietser schrikt van mij of hoe een centimeter of 20 naar links gaat dan ben ik namelijk de pineut. Dan haal ik hem maar niet in.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:06 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Kan je er dan niet langs? Ik heb ook altijd oortjes in op de fiets trouwens, en telefoon. Maar op de motor kan je toch makkelijk langzaam langs een fietser?
niets mis mee, doe jij ook, hoop ik voor jequote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:50 schreef einschtein het volgende:
[..]
Ik reed gister nog op motor in Groningen binnenstad, had ik ook zo'n gastje die op een weg van 1 auto-breedte in het midden ging rijden.
Helaas voor jou staat een wettelijke regel nog altijd boven een (niet-bestaande) sociale regel. En als ik in Groningen kijk staan fietsen ook overal in de weg en die fietsen zijn vaak ook lelijk. Helaas kan niet alles op de fiets. Maar ook vrachtwagens zijn geen belemmering voor fietsers. Ik heb mee gemaakt dat ik over de blinde kant achteruit moest. Dan zie je in je spiegel niets anders dan je oplegger. Maar die fietsers fietsen gewoon achter je oplegger langs.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:28 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
In de stad staan fietsers bovenaan, is gewoon een sociale regel. Automobilisten zijn wat mij betreft niet welkom in de stad. Ze horen er niet, vervuilen alleen maar, slopen de oude grachten, maken lawaai, zijn lelijk, en staan in de weg. Ze horen bij de P+R.
En een middelvinger is niet aso. Het is geen klap met de platte hand op het dak, of kettingslot.
geef je toch wat gas als je echt zon haast hebtquote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:04 schreef einschtein het volgende:
[..]
Helemaal gelijk in, alleen ik reed dus op de motor. Dat past prima. En als de jongeman op fiets niet te druk bezig was met zijn telefoon/muziek, had ie mij wel gehoord.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |