totdat er eentje wel uitstapt of je achtervolgt.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:27 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Nee. Gewoon niet. Soms hebben mensen haast. Waarom is het zo moeilijk rekening met elkaar te houden?
Zelf ben ik tien keer erger in het verkeer. Wanneer ze toeteren krijgen ze de vinger terug...
Dit, de rest is redelijk normale kost en gebeurt zo ontzettend vaak.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:15 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Die auto die ervoor schiet heeft ie gelijk. De rest niet, kinderachtig gedoe.
Nee die eigenlijk ook niet, er was genoeg ruimte maar meneer ziet dat en moet gas bijgeven,quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:15 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Die auto die ervoor schiet heeft ie gelijk. De rest niet, kinderachtig gedoe.
quote:Op donderdag 17 oktober 2013 09:37 schreef SosuaCafe het volgende:
[..]
totdat er eentje wel uitstapt of je achtervolgt.
En dan nog was er ruimte zat te anticiperen op de situatie, wat het gebruik van de claxon onnodig maakt. De claxon is voor het voorkomen van een gevaarlijke situatie, niet het uiten van frustratie.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 10:07 schreef Oceanview het volgende:
[..]
Nee die eigenlijk ook niet, er was genoeg ruimte maar meneer ziet dat en moet gas bijgeven,
Mêh, die Focus had naar rechts gemoeten, die reed daar ook voor Piet Snot. De filmer zegt ook dat die vrachtwagen daarvoor al illegaal rechts inhaalt, maar er zijn al blokafscheidingen te zien.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:30 schreef einschtein het volgende:
Die vrachtwagen die 'm snel voor die auto pleurt is wel een beetje op 't randje..
Zielepoot. Zeker ook een kort lontje en 'hullie waren faut heur!''.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:27 schreef Roadtrip het volgende:
Zelf ben ik tien keer erger in het verkeer. Wanneer ze toeteren krijgen ze de vinger terug...
Het gedrag van deze youtube-bladhark in een notendop.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 10:07 schreef Oceanview het volgende:
Nee die eigenlijk ook niet, er was genoeg ruimte maar meneer ziet dat en moet gas bijgeven,
Het opzoeken van een confrontatie en dan doen alsof die ander fout/gek isquote:Op donderdag 17 oktober 2013 10:46 schreef JDude het volgende:
[..]
Het gedrag van deze youtube-bladhark in een notendop.
De kans op confrontatie is heel klein. Daarbij ga je echt niet dood van een ruzie...quote:Op donderdag 17 oktober 2013 09:37 schreef SosuaCafe het volgende:
[..]
totdat er eentje wel uitstapt of je achtervolgt.
Je zal niet de eerste zijn, daarnaast moet je doen waar je je goed bij voelt. En als dat is jezelf als een ongeletterde baviaan te gedragen in het verkeer; mijn zegen heb jequote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:14 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
De kans op confrontatie is heel klein. Daarbij ga je echt niet dood van een ruzie...
Dat is niet wat ik doe. In de auto hou ik me altijd aan de regels, afgezien van snelheid s'nachts op een verlaten weg misschien. Je hebt dan een verantwoordelijkheid tegenover anderen.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:17 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Je zal niet de eerste zijn, daarnaast moet je doen waar je je goed bij voelt. En als dat is jezelf als een ongeletterde baviaan te gedragen in het verkeer; mijn zegen heb je
Tuurlijk, het is niet illegaal. Maar het verdient ook zeker geen schoonheidsprijs.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 10:39 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mêh, die Focus had naar rechts gemoeten, die reed daar ook voor Piet Snot. De filmer zegt ook dat die vrachtwagen daarvoor al illegaal rechts inhaalt, maar er zijn al blokafscheidingen te zien.
Die Alfa op het laatst is wel ontzettend lomp.
Nee, op je fietsje heb je niet altijd voorrang. Maar doe vooral waar je je goed bij voeltquote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:20 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik doe. In de auto hou ik me altijd aan de regels, afgezien van snelheid s'nachts op een verlaten weg misschien. Je hebt dan een verantwoordelijkheid tegenover anderen.
Op de fiets is het echter een ander verhaal. Als fietser heb je altijd voorrang. Van rechts of links, bij groen oranje en rood, op voorrangswegen en over de busbaan; altijd. Je krijgt ook een middelvinger van me wanneer ik dat niet krijg... Ik woon in de stad, en dat scheelt me echt 15 minuten per ritje...
Wat.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:20 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik doe. In de auto hou ik me altijd aan de regels, afgezien van snelheid s'nachts op een verlaten weg misschien. Je hebt dan een verantwoordelijkheid tegenover anderen.
Op de fiets is het echter een ander verhaal. Als fietser heb je altijd voorrang. Van rechts of links, bij groen oranje en rood, op voorrangswegen en over de busbaan; altijd. Je krijgt ook een middelvinger van me wanneer ik dat niet krijg... Ik woon in de stad, en dat scheelt me echt 15 minuten per ritje...
In de stad staan fietsers bovenaan, is gewoon een sociale regel. Automobilisten zijn wat mij betreft niet welkom in de stad. Ze horen er niet, vervuilen alleen maar, slopen de oude grachten, maken lawaai, zijn lelijk, en staan in de weg. Ze horen bij de P+R.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:21 schreef einschtein het volgende:
[..]
Wat.
Sowieso, het gebruik van de middelvinger, zo aso.
Nee, dat is geen sociale regel. Dat is de regel die de gemiddelde fietser aanneemt en waardoor veel ongelukken gebeuren, want "ach, ik heb toch voorrang" of "ach, ze zien mij wel". Auto's horen niet op de P+R, ze horen alleen daar wanneer mensen gebruik maken van het OV of iets dergelijks.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:28 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
In de stad staan fietsers bovenaan, is gewoon een sociale regel. Automobilisten zijn wat mij betreft niet welkom in de stad. Ze horen er niet, vervuilen alleen maar, slopen de oude grachten, maken lawaai, zijn lelijk, en staan in de weg. Ze horen bij de P+R.
En een middelvinger is niet aso. Het is geen klap met de platte hand op het dak, of kettingslot.
quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:29 schreef jitzzzze het volgende:
Nee, sorry. Je hebt het niet begrepen roadtrip.
Inderdaad dat is de regel die álle fietsers onder de 40 aannemen. Volledig terrecht ook.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:29 schreef einschtein het volgende:
[..]
Nee, dat is geen sociale regel. Dat is de regel die de gemiddelde fietser aanneemt en waardoor veel ongelukken gebeuren, want "ach, ik heb toch voorrang" of "ach, ze zien mij wel". Auto's horen niet op de P+R, ze horen alleen daar wanneer mensen gebruik maken van het OV of iets dergelijks.
Dat mag jij vinden, ik vind dat wel aso en met mij vele anderen. Maar met jou, ook vele anderen.
Ja, en ik weet hoe eng het kan zijn als een fietser voor je langs schiet. Ik pas hier mijn snelheid wel op aan, en wordt eigenlijk bijna nooit verrast. Als je regelmatig verrast wordt in het verkeer doe je iets verkeerd.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:30 schreef jitzzzze het volgende:
Roadtrip, heb je eigenlijk wel een rijbewijs?
Ho ho, hoe kom je er nou weer bij dat ik verrast wordt?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:35 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Ja, en ik weet hoe eng het kan zijn als een fietser voor je langs schiet. Ik pas hier mijn snelheid wel op aan, en wordt eigenlijk bijna nooit verrast. Als je regelmatig verrast wordt in het verkeer doe je iets verkeerd.
Sorry ik verwarde je met einschtein.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:36 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ho ho, hoe kom je er nou weer bij dat ik verrast wordt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |